Ενημέρωση από την Περιφέρεια ΑΜΘ για τον Καύσωνα CLEON

Προειδοποίηση για τον Καύσωνα (CLEON)

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΕΚΦ), της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ),  αναμένονται συνθήκες καύσωνα από την Τετάρτη (12-7- 2023) έως και τις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Ο  καύσωνας αυτός λαμβάνει την ονομασία CLEON και εντάσσεται στα Επικίνδυνα Καιρικά Φαινόμενα, με διάρκεια τουλάχιστον έξι ημερών, με θερμότερες ημέρες την Παρασκευή (14-7-2023) και το Σάββατο (15-7-2023).

Συνιστούμε προς τους πολίτες:

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ

  • Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
  • Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Aν έχετε βρέφη και παιδιά

  • Ντύστε τα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίστε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
  • Φροντίστε να μην μένουν στον ήλιο μετά το μπάνιο στη θάλασσα και να φορούν πάντα καπέλο.
  • Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών. Συμβουλευτείτε τον παιδίατρο.
  • Για τα μεγαλύτερα παιδιά, φροντίστε να πίνουν πολλά υγρά (νερό και χυμούς φρούτων) και να τρώνε περισσότερα λαχανικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

Aν έχετε ηλικιωμένους

  • Μετακινείστε τους σε δροσερότερους χώρους ή περιοχές (παραθαλάσσια ή σε βουνό), διότι το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον αποβαίνει επικίνδυνο. Εναλλακτικά φροντίστε να παραμένουν στα κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών.
  • Ανοίξτε το σπίτι τη νύχτα για να δροσίζει και κρατάτε το ερμητικά κλειστό τις ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Μην εγκαταλείπετε τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας σας από το σπίτι. Διαφορετικά εξασφαλίστε ένα άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.

 

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Αυτοτελούς Δ/νσης Πολ. Προστασίας της ΠΑΜΘ ( https://cp.pamth.gov.gr/civil/ ) όπως και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.civilprotection.gr .

Ενώ για περισσότερες λεπτομέρειες για τα καθημερινά τακτικά και έκτακτα δελτία καιρού, την ιστοσελίδα της ΕΜΥ ( http://www.emy.gr ).




Συλλήψεις 12 ατόμων για κατοχή ναρκωτικών σε περιοχές της ΑΜΘ

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν δώδεκα (12) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 28-6-2023 έως και 5- 7-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας, δέκα (10) ημεδαποί και δύο (2) αλλοδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έντεκα ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Επιπλέον από το Τμήμα Ασφάλειας Κομοτηνής σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος αλλοδαπού για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών και περί όπλων.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, τρείς οικίες και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, συνολικά 22,41 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, 20,55 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης αναμειγμένης με καπνό, 55,5 γραμμάρια κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης, 38 ναρκωτικά δισκία χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή, τέσσερις θρυμματιστές, ένα τσιγάρο κάνναβης και μία πτυσσόμενη μεταλλική ράβδος (γκλοπ).

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν τρείς ημεδαποί και δύο αλλοδαποί σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης, ένας ημεδαπός στην Κομοτηνή, δύο ημεδαποί σε περιοχές της Καβάλας και τέσσερις ημεδαποί στη Δράμα.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δώδεκα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, τα Τμήματα Ασφάλειας Κομοτηνής, Καβάλας και Δράμας και το Αστυνομικό Τμήμα Νέστου.




Συλλήψεις σε Καβάλα και άλλες περιοχές της ΑΜΘ στα πλαίσια ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν δέκα (10) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 21 έως και 28-6-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας, οκτώ (8) ημεδαποί και δύο (2) αλλοδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν εννέα ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, δύο οικίες και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, συνολικά 354,1 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, τέσσερα (4) ναρκωτικά δισκία χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή, τρεις (3) θρυμματιστές, μία (1) ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας, δύο (2) κινητά τηλέφωνα και ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο ως μέσο τέλεσης αξιόποινης πράξης.

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν οκτώ ημεδαποί σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης, της Κομοτηνής, της Καβάλας και της Δράμας για κατοχή ναρκωτικών ουσιών καθώς επίσης και δύο αλλοδαποί στην Καβάλα, οι οποίοι φέρεται να δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών και σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν βρέθηκαν πέντε συσκευασίες με ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης συνολικού βάρους 340,2 γραμμαρίων, μία ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας και δύο κινητά τηλέφωνα.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις εννέα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Κομοτηνής, Καβάλας και Δράμας.




1ο Τουρνουά Ποδοσφαίρου αναπτυξιακών ηλικιών Κ12, Κ14 της Περιφέρειας ΑΜΘ

Συνέντευξη Τύπου θα γίνει μεταξύ του Περιφερειάρχη ΑΜΘ και των συντελεστών της διοργάνωσης, σχετικά με το: «1 ο Τουρνουά Ποδοσφαίρου αναπτυξιακών ηλικιών Κ12, Κ14 της Περιφέρειας ΑΜΘ» αύριο Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023 στις 12:30 το μεσημέρι, στηναίθουσα συνεδριάσεων της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης, στην οδό Γ. Κακουλίδη1, στην Κομοτηνή.




Νέες συλλήψεις στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν επτά (7) ημεδαποί σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 31-5-2023 έως και 6- 6-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας, επτά (7) ημεδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έξι ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από την κατοχή των δραστών συνολικά 26,3 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης και τρία (3) ναρκωτικά δισκία χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή.

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν ένας ημεδαπός στην Αλεξανδρούπολη, δύο ημεδαποί σε οικισμό της Ξάνθης, δύο ημεδαποί στην Καβάλα και δύο ημεδαποί σε περιοχές της Δράμας. Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις έξι υποθέσεις ενήργησαν τα Τμήματα Ασφάλειας Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας και η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης.




Απολογισμός θεμάτων Οδικής Ασφάλειας Μαΐου 2023

Πόσα ατυχήματα σημειώθηκαν στην ΑΜΘ

Τον μηνιαίο απολογισμό στα θέματα Οδικής Ασφάλειας ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Μαΐου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Θάσου και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα  

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 24 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 21 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 2 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 3 το 2022)
  • 4 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 5 το 2022)
  • 18 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 13 το 2022)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 33 παθόντες (έναντι 32 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:                                                                        

  • 2 νεκροί (έναντι 3 το 2022)
  • 4 βαριά τραυματίες (έναντι 5 το 2022)
  • 27 ελαφρά τραυματίες (έναντι 24 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Η παραβίαση προτεραιότητας
  • Η παραβίαση σημάνσεων
  • Η απόσπαση προσοχής οδηγού
  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Η περιορισμένη ορατότητα

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάϊο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 8.239 παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.255 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως:

  • 1.322 για υπερβολική ταχύτητα
  • 252 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 235 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 141  για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 127 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 77 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση  
  • 41 για φθαρμένα ελαστικά
  • 26  για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 20 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 14 για αντικανονικό προσπέρασμα

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.




ΑΜΘ: Ειδικές δράσεις για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν έξι (6) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 17 έως και 23-5-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας, πέντε (5) ημεδαποί και ένας (1) αλλοδαπός,σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έξι ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από την κατοχή των δραστών και σε μία περίπτωση από οικία τους μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και κοκαΐνης, δύο μεταλλικοί τρίφτες, μία πλαστική πίπα και τέσσερα τσιγάρα κάνναβης. 

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν δύο ημεδαποί και ένας αλλοδαπός σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης, ένας ημεδαπός στη Δράμα, ένας ημεδαπός στην Καβάλα και ένας ημεδαπός στη Κομοτηνή.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις έξι υποθέσεις ενήργησαν τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας, Κομοτηνής, Δράμας και η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης.

 




Συνεχίζουν τα προβλήματα των γονέων της ΑΜΘ για τις σχολικές εκδρομές των δημοτικών σχολείων

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τις τελευταίες μέρες υπάρχουν μαρτυρίες για μαζικές ακυρώσεις των σχολικών εκδρομών δεκάδων δημοτικών σχολείων της περιοχής Αν. Μακεδονίας-Θράκης, λόγω της μη ύπαρξης στα λεωφορεία ειδικών καθισμάτων για τα παιδιά που είναι κάτω από 1,5μ. ύψος και κάτω από 36 κιλά.

Συγκεκριμένα αναφέρει: Οι ακυρώσεις γίνονται πραγματικά στο παρά πέντε, από μία εβδομάδα έως και μία μέρα πριν την εκδρομή. Η αγανάκτηση σε γονείς και παιδιά ξεχειλίζει και είναι απολύτως δικαιολογημένη! Οι εκδόσεις των σχολικών εκδρομών είναι κατανοητές και αδιαμφισβήτητα από όλους.

Οι σχολικές εκδρομές είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και συνδέονται με την καλλιέργεια των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, εμπλουτίζουν συνολικά τη σχολική ζωή, είναι πεδίο κοινωνικοποίησης των μαθητών και εμβάθυνσης των μαθηματικών λειτουργιών.

Και πάντα αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική και όμορφη πηγή των νεανικών αναμνήσεων. Επιπλέον να συνυπολογίσουμε ότι τα παιδιά αποκλείστηκαν για πάνω από δύο χρόνια λόγω της πανδημίας από κάθε ψυχαγωγική δράση. Η ασφάλεια των παιδιών μας κατά τις μετακινήσεις τους είναι επίσης αδιαμφισβήτητη και έχει εκφραστεί αναλυτικά στην ανακοίνωση της ΑΣΓΜΕ στις 17/3/2023.

Οι γονείς γίνονται «μπαλάκι» μεταξύ υπουργείων (Παιδείας, Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη) και των υπηρεσιών τους, προσπαθώντας να καταλάβουμε ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών στην σχολική εκδρομή και κυρίως ποιοι είναι υπεύθυνοι για την ικανοποίησή τους!

Καλούνται όλοι οι αρμόδιοι και εμπλεκόμενοι φορείς να βρουν λύση ΑΜΕΣΑ ώστε να σταματήσει αυτή η «χιονοστιβάδα» ακυρώσεων των σχολικών εκδρομών.




Διεκδίκησε την αλλαγή λήξης ωραρίου στα ολοήμερα η Ομοσπονδία Γονέων της ΑΜΘ

Έπειτα από τη συλλογική διεκδίκηση και τις αποφασιστικές πιέσεις των Συλλόγων Γονέων, των Ενώσεων και της Ομοσπονδίας Γονέων της περιοχής μας, επανήλθε η επιλογή λήξης του ωραρίου του ολοήμερου στις 3.00μμ για όλα τα σχολεία.
“Συνεχίζουμε τη διεκδίκησή μας για ένα ποιοτικό, πραγματικά αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα, πλήρως εξοπλισμένο, με όλη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των παιδιών μας, τόσο για ποιοτική σίτιση και ευχάριστη διαμονή στο σχολείο, όσο και για μελέτη, κοινωνικοποίηση και ουσιαστική ενασχόληση με αξιόλογες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.”, δηλώνει η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.



Κ.Κατσιμίγας : Μηδενικές ή δραματικά μειωμένες πιστώσεις για σημαντικά έργα της ΑΜΘ

Επερώτηση με θέμα: “ Μηδενικές ή δραματικά μειωμένες πιστώσεις για σημαντικά έργα της ΑΜΘ”, υπέβαλε η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία προς τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστο Μέτιο.

Την επερώτηση, η οποία θα αναπτυχθεί σε επερχόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, από τον Περιφερειακό Σύμβουλο Π.Ε. Ροδόπης, Χρήστο Χατζηπέμου, προσυπογράφουν και όλοι οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης.

Έχει αναρτηθεί δε, στην ιστοσελίδα της παράταξης, στη θέση https://www.anenopro-amth.gr/index.php/enimerosi/erotiseis-eperotiseis και έχει ως εξής:

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

“Κε Περιφερειάρχη,
Για μία σειρά από τεχνικά έργα της περιφέρειας ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ο υφυπουργός ανάπτυξης κ Τσακίρης με δύο αποφάσεις του μας ενημερώνει ότι η διάθεση πιστώσεων για τα έργα αυτά το 2023 θα είναι μηδενική.
Επειδή τα έργα αυτά πολλών εκατομμυρίων ευρώ αποτελούν εκκρεμότητες του παρελθόντος.

Επειδή με τη συμπλήρωση της πενταετίας επίκειται και η διαγραφή αυτών των έργων από το εθνικό σκέλος του λεγόμενου προγράμματος δημοσίων επενδύσεων

Ερωτάσθε:
– Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχετε διαμαρτυρηθεί καθόλου για την κουτσουρεμένη χρηματοδότηση των έργων από την πλευρά της κεντρικής διοίκησης και της υπονόμευσης του όποιου αναπτυξιακού σχεδιασμού της περιφέρειας ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης;
– Γιατί μέχρι σήμερα δεν ενημερώσατε το Περιφερειακό Συμβούλιο;”




Συνελήφθησαν 14 άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 10 έως και 16-5-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ορεστιάδας, Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας, δέκα (10) ημεδαποί και τέσσερις (4) αλλοδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δεκατέσσερις ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από την κατοχή των δραστών και σε δύο περιπτώσεις από τις οικίες τους συνολικά 53,33 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, μικροποσότητα κοκαΐνης, 29 ναρκωτικά δισκία, μικροποσότητα κατεργασμένης κάνναβης, δύο ζυγαριές ακριβείας, χρηματικό ποσό και δύο τσιγάρα κάνναβης.

Σημειώνεται ότι σε μία εκ των ανωτέρω περιπτώσεων, ο συλληφθέντας δράστης διαπιστώθηκε ότι δραστηριοποιείται στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή της Δράμας.

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν δύο αλλοδαποί και τέσσερις ημεδαποί στην Δράμα, τρεις ημεδαποί και ένας αλλοδαπός σε περιοχές της Καβάλας, ένας αλλοδαπός σε περιοχή της Ροδόπης, ένας ημεδαπός στο Διδυμότειχο και δύο ημεδαποί σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις δεκατέσσερις υποθέσεις ενήργησαν οι Υποδιευθύνσεις Ασφάλειας Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας, Κομοτηνής και Δράμας.




ΑΜΘ: Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση ναρκωτικών συνελήφθησαν έξι 6 άτομα

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 3 έως και 8-5-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συγκεκριμένα, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας,πέντε (5) ημεδαποί και ένας αλλοδαπός,σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έξι ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από την κατοχή των δραστών και σε τρεις περιπτώσεις από τις οικίες τους συνολικά 233,5 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, ποσότητα κοκαΐνης 4 γραμμαρίων,12 ναρκωτικά δισκία,μικροποσότητα κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης,τρεις θρυμματιστές και ένα τσιγάρο κάνναβης. 

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν ένας αλλοδαπός και  ένας ημεδαπός σε περιοχές της Δράμας, δύο ημεδαποί σε περιοχές της Καβάλας, ένας ημεδαπός στην Κομοτηνή και ένας ημεδαπός στην Αλεξανδρούπολη.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις έξι υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας, Κομοτηνής και Δράμας.




Επείγουσα ανακοίνωση της αστυνομίας για τηλεφωνικές απάτες στην ΑΜΘ: ενημερώστε συγγενείς και φίλους

Με επείγουσα ανακοίνωσή της η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενημερώνει τους πολίτες για περιστατικά τηλεφωνικής απάτης που σημειώθηκαν στην Κομοτηνή χθες Τρίτη 9 Μαΐου

Όπως αναφέρει η αστυνομία, καταγγέλθηκε ένα κρούσμα απάτης χθες το μεσημέρι σε βάρος ημεδαπής.

Άγνωστος δράστης προσποιούμενος τον ιατρό επικοινώνησε τηλεφωνικά με την παθούσα και προφασιζόμενος ότι η κόρη της έχει τραυματισθεί και χρειάζεται χειρουργική επέμβαση, κατάφερε να την εξαπατήσει και να της αποσπάσει λίρες και χρήματα.

Παρακαλούμε κοινοποιείστε το!

Ενημερώστε συγγενείς και φίλους!

Σε ανάλογη περίπτωση καλέστε αμέσως το 100!




8 συλλήψεις για ναρκωτικά σε Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα και Αλεξανδρούπολη

Συνελήφθησαν 8 άτομα για ναρκωτικά στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από τις 26-4-2023 έως και 2-5-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Καβάλας Δράμας και Ξάνθης οχτώ (8) άτομα, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν οχτώ ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, πρόκειται για (7) ημεδαπούς και έναν (1) αλλοδαπό στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν κατά περίπτωση 19 ναρκωτικά δισκία και συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη συνολικού βάρους 33,7 γραμμαρίων και μικροποσότητα κατεργασμένης κάνναβης. 

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν ο ένας αλλοδαπός στην Ξάνθη, οι τρείς ημεδαποί σε περιοχές της Δράμας, οι δύο σε περιοχές της Καβάλας και οι δύο σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις οχτώ υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας, Δράμας και Ξάνθης.




Συνελήφθησαν 5 διακινητές σε Καβάλα και ΑΜΘ για μεταφορά παράνομων μεταναστών

Το χρονικό διάστημα απο τις 29 Απριλίου εώς και την 1η Μαϊου στην ΑΜΘ συνελήφθησαν 5 διακινητές που προωθούσαν στην χώρα παράνομους μετανάστες.

Αναλυτικά σε ανακοίνωση της η Αστυνομική Διεύθυνση ΑΜΘ αναφέρει τα εξης:

Συνελήφθησαν το χρονικό διάστημα από την 29-4-2023 εώς την 1-5-2023 σε περιοχές της Ροδόπης,της Καβάλας, της  Δράμας και του Έβρου από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ροδόπης,Καβάλας, Δράμας, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας πέντε(5) διακινητές, δύο αλλοδαποί και τρειςημεδαποί, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας σε πέντεδιαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση,την 29-4-2023 το μεσημέρι στην Εγνατία οδό Κομοτηνής – Ξάνθης,αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ιάσμου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης συνέλαβαν τον έναν ημεδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο και να μεταφέρειπαράνομα στην ενδοχώρα εννέα (9) μη νόμιμους μετανάστες.

Επιπλέον προέκυψε ότι για το όχημα έχει δηλωθεί κλοπή την 7-4-2023 σε αστυνομική υπηρεσία της Αττικής, ενώ έφερε και πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.

Στη δεύτερη περίπτωση, προχθές τις πρώτες πρωινές ώρες στην Καβάλα,αστυνομικοί του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας συνέλαβαν τον δεύτερο ημεδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί  Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας έναν (1) μη νόμιμο μετανάστη.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός – διακινητής προηγουμένως δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών και ανέπτυξε ταχύτητα οδηγώντας επικίνδυνα, ενώ ακολούθως ακινητοποίησε το όχημα και επιχείρησε να διαφύγει πεζός χωρίς να τα καταφέρει.

Στη τρίτη περίπτωση, προχθες το πρωί σε περιοχή της Δράμας αστυνομικοί της Ειδικής Επιχειρησιακής Ομάδας Επέμβασης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας συνέλαβαν τον έναν αλλοδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης και να  μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Στη τέταρτη περίπτωση, το ίδιο πρωί στην ευρύτερη περιοχή των Φερών Έβρου, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φερών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης συνέλαβαν τον τρίτο ημεδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί  Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες.

Επιπλέον στην κατοχή του δράστη βρέθηκαν μεταξύ άλλων δύο συκευασίες με μικροποσότητα ηρωίνης και μία γυάλινη πίπα.

Στη πέμπτη περίπτωση, χθες το απόγευμα στην Εθνική οδό Ορμενίου – Αρδανίου, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Μεταξάδων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας συνέλαβαν τον δεύτερο αλλοδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Κατασχέθηκαν συνολικά τα ανωτέρω οχήματα, η μικροποσότητα ηρωίνης, μία γυάλινη πίπα, ένα ζεύγος πλαστών πινακίδων κυκλοφορίας, χρηματικά ποσάκαι κινητά τηλέφωνα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την  προανάκριση για τις πέντε υποθέσεις ενήργησαντο Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας και τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ιάσμου Ροδόπης, Κάτω Νευροκοπίου Δράμας, Φερών Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας.

 

 




ΑΜΘ: Έντεκα συλλήψεις για ναρκωτικά σε μια εβδομάδα

Συνελήφθησαν 10 ημεδαποί και ένας αλλοδαπός σε Ορεστιάδα Αλεξανδρούπολη Καβάλα και Δράμα

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν 10 ημεδαποί και ένας αλλοδαπός σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Ορεστιάδας, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Δράμας.

Σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έντεκα ξεχωριστές δικογραφίες, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν στην κατοχή των δραστών και κατασχέθηκαν συνολικά 28,04 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, ποσότητα ηρωίνης 3,69 γραμμαρίων, ένα ναρκωτικό δισκίο, μικροποσότητα ακατέργαστης κάνναβης αναμεμειγμένης με καπνό, ένας πλαστικός τρίφτης και ένα τσιγάρο κάνναβης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς ενώ την προανάκριση για τις έντεκα υποθέσεις ενήργησαν οι Υποδιευθύνσεις Ασφάλειας Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Δράμας.

 

 




Ξάνθη | Ένα διήμερο αφιερωμένο στην καινοτομία και την έρευνα

Επιτυχημένο το 1ο Συνέδριο Καινοτομίας με τίτλο «ΤHINC INNOVATION FORUM – Ανάπτυξη οικοσυστήματος καινοτομίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Συνέδριο Καινοτομίας με τίτλο «ΤHINC INNOVATION FORUM – Ανάπτυξη οικοσυστήματος καινοτομίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» που διοργάνωσε η Θερμοκοιτίδα Επιχειρήσεων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Thinc Thrace Incubator, το διήμερο 4 και 5 Απριλίου 2023 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Elisso Xenia Hotel στην Ξάνθη.

Εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, κατά την εναρκτήρια ομιλία του αναφέρθηκε στις θετικές επιδόσεις της Ελλάδας στους τομείς της έρευνας και της καινοτομίας, που αποτελούν βασικές και απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια κάθε κοινωνίας και πρόσθεσε πως αυτός είναι και ο λόγος που οι δύο συγκεκριμένοι τομείς βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας, ιδιαίτερα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. 

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Φώτης Μάρης, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος, η Επίτροπος για Καινοτομία, Έρευνα, Πολιτισμό, Εκπαίδευση και Νεολαία, μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ με γραπτό μήνυμα, αλλά και ο Δήμαρχος της Ξάνθης κ.  Εμμανουήλ Τσέπελης.

Στη συνέχεια, ακολούθησε η εισήγηση της κας Μαρίας Μιχαλοπούλου, Επιστημονικά Υπεύθυνης της Thinc – Thrace  Incubator, καθηγήτριας του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού η οποία παρουσίασε το σύνολο των δράσεων έρευνας και καινοτομίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Με τη σειρά του ο κ. Μιχάλης Πουσπουρίκας, Project Manager της Thinc Thrace Incubator ανέπτυξε το αντικείμενο και τις δράσεις της Τhinc.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας του συνεδρίου διεξήχθησαν 7 panel discussions, με κορυφαίους ομιλητές και συντονιστές. Έχοντας στο επίκεντρο τις μελλοντικές εξελίξεις στο οικοσύστημα καινοτομίας της Περιφέρειας ΑΜΘ, μέσα από εστιασμένες θεματικές, στο Forum συζητήθηκαν μεταξύ άλλων:

– Πολιτικές και Εργαλεία χρηματοδοτήσεων που αφορούν την καινοτομία.

– Έργα υποδομών και ενίσχυση της καινοτομίας.

– Οι Ευρωπαϊκοί κόμβοι Ψηφιακής Καινοτομίας στην Ελλάδα.

– Καλές πρακτικές οικοσυστημάτων καινοτομίας.

– Δομές υποστήριξης καινοτομίας στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

– Οι Υπηρεσίες του #DigiAgriFood EDIH.

– Δυνατότητες χρηματοδότησης των startup στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Η πρώτη ημέρα του Thinc Innovation Forum ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις των ομάδων της Θερμοκοιτίδας Επιχειρήσεων ΔΠΘ, Thinc- Thrace Incubator, καθώς και της Εικονικής Επιχείρησης “TONIROME”, του 1ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό “Εικονική Επιχείρηση”, του Διεθνούς Προγράμματος “Company Program 2023” του Junior Achievement Greece.  

Τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν 5 panel discussions, με ένα πλούσιο πρόγραμμα ομιλιών και συζητήσεων σχετικά με θέματα όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η έρευνα και ο σημαντικός της ρόλος για την ανάπτυξη της καινοτομίας στην Περιφέρεια ΑΜΘ, το επιχειρείν και επιτυχημένα μοντέλα startups, καθώς και εμπειρίες γυναικών που ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Πιο αναλυτικά αναπτύχθηκαν οι θεματικές: 

– Γυναίκες στην καινοτομία. 

– Ο ρόλος της έρευνας και της καινοτομίας στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

– Ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ.

– Επιτυχημένα μοντέλα νεοφυούς επιχειρηματικότητας στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

– Επιχειρείν και καινοτομία στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Το Forum ολοκληρώθηκε με τη διεξαγωγή Roundtable συμπερασμάτων. Στο Roundtable, οι ανώτατοι εκπρόσωποι της οικονομικής, πολιτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις με στόχο την αποτελεσματική συνεργασία, την ανάδειξη καινοτόμων ιδεών και τον καθορισμό στόχων και στρατηγικών ανάπτυξης του οικοσυστήματος καινοτομίας της Περιφέρειας ΑΜΘ.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:

Thinc Innovation Forum – Thrace Incubator

 

Ξάνθη: Ένα διήμερο αφιερωμένο στην καινοτομία και την έρευνα [ΦΩΤΟ]
Ξάνθη: Ένα διήμερο αφιερωμένο στην καινοτομία και την έρευνα [ΦΩΤΟ]
Πηγή: xanthinea.gr

 




Η Περιφέρεια ΑΜΘ στηρίζει 21 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα που επενδύουν στην έρευνα και στην καινοτομία

Η Περιφέρεια ΑΜΘ στηρίζει 21 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα που επενδύουν στην έρευνα και στην καινοτομία.

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου, 21 αγροδιατροφικές επιχειρήσεις της Περιφέρειας, οι οποίες έχουν συνεργασία με ερευνητικούς φορείς, ενισχύονται με συνολικά 3 εκατομμύρια ευρώ από πόρους του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ). Πρόκειται για τοπικές επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή κρέατος, τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, οπωροκηπευτικών, σιτηρών, βαμβακιού, καπνού κτλ., και οι οποίες έχουν συστήσει Επιχειρησιακές Ομάδες με δημόσιους και ιδιωτικούς ερευνητικούς φορείς, με στόχο να αναπτύξουν νέες, καινοτόμες μεθόδους παραγωγής για τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων τους.

Με αφορμή την υπογραφή της απόφασης για τη χρηματοδότηση, ο κ. Μέτιος, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης και Κτηνιατρικής κ. Βασίλη Δελησταμάτη, επισκέφθηκαν δύο από αυτές τις Επιχειρησιακές Ομάδες στις Φέρες του Έβρου και ενημερώθηκαν για τους στόχους τους.


Η πρώτη είναι η Επιχειρησιακή Ομάδα «Άρουρα Πέπλου – Τυχερού», με συντονιστή φορέα τη Θρακική Εκπαιδευτική Συμβουλευτική, μαζί με τον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ και τον ΑΣΚΓΕ «Σουφλιώτικα Κελάρια», η οποία έχει ως στόχο την παραγωγή ποιοτικού πεπονιού της τοπικής ποικιλίας «Χρυσή Κεφαλή», κάνοντας χρήση τεχνικών φιλικών προς το περιβάλλον.
Η δεύτερη είναι η Επιχειρησιακή Ομάδα «Oregano», η οποία αποτελείται από την εταιρεία βιολογικών τυροκομικών προϊόντων και κρεάτων της οικογένειας Κοκκινομάτη, στην Πυλαία Φερών, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) και την εταιρεία «Θρακική Αναπτυξιακή» ως συντονιστή φορέα, με στόχο την Κομοτηνή, 23/3/2023 αναβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου βιολογικού κατσικίσιου γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων μέσα από τη χρήση αρωματικών φυτών στη διατροφή των αιγών.




Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου με τον Διοικητή και τον Υποδιοικητή της 4ης ΕΜΑΚ

Συνάντηση με τον Διοικητή της 4ης Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΕΜΑΚ) Πυραγό Μιχάλη Αλτιπαρμάκη και τον Υποδιοικητή Πυραγό Απόστολο Γαλαζούλα είχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος στο γραφείο του στην Κομοτηνή.

Αρχικά, ο κ. Μέτιος εξέφρασε τις ευχαριστίες του για το εξαιρετικά σημαντικό και πολύπλευρο έργο που επιτελεί η ΕΜΑΚ στη διάσωση ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο, τονίζοντας πως η προσφορά της ΕΜΑΚ ξεπερνά τα σύνορα της πατρίδας μας και συμβάλλει στη θετική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.

Στη συνέχεια συζητήθηκαν θέματα που σχετίζονται με τις κτιριακές υποδομές, το προσωπικό και τον ακόμα πιο ενισχυμένο ρόλο που μπορεί να έχει η 4 η ΕΜΑΚ στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της χώρας.




Η Καβάλα δεν ξεχνάει το Ολοκαύτωμα των Εβραίων από τους Ναζί

Άρχισαν οι εξαήμερες εκδηλώσεις μνήμης και τιμής στη Μεγάλη Λέσχη με τίτλο «Η εξόντωση των Εβραίων της ΑΜΘ- 80 χρόνια από το ολοκαύτωμα στην Τρεμπλίνκα».

Σε κλίμα συγκίνησης, άρχισαν, το απόγευμα της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023, οι εξαήμερες εκδηλώσεις Μνήμης και Τιμής, που οργάνωσε ο Δήμος Καβάλας με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο και το Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με τίτλο: “Η εξόντωση των Εβραίων της ΑΜΘ- 80 χρόνια από το ολοκαύτωμα στην Τρεμπλίνκα”.

Στην αίθουσα εκθέσεων της Μεγάλης Λέσχης εγκαινιάστηκαν δύο εκθέσεις Φωτογραφιών:

«Χώροι μνήμης, τόποι μαρτυρίου», του υποψήφιου διδάκτορα Αρχιτεκτονικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Νίκου Κοσμίδη, και «Ιστορία, Μνήμη, Ολοκαύτωμα», του Χαράλαμπου Αϊτσίδη.

Θόδωρος Μουριάδης: «Το παγκόσμιο αιματωβαμένο βιβλίο του Ολοκαυτώματος έχει και μια σελίδα με τα ονόματα των 1484 Καβαλιωτών»

Στον χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, αφιέρωσε τον πρόλογό του στον δήμαρχο Ιωαννιτών, Μωυσή Ελισάφ, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, λέγοντας ότι «θα βρίσκεται πάντα ανάμεσά μας, νοερός συνδρομητής στον αγώνα για να μην χαθεί η συλλογική μνήμη της φρίκης του ναζισμού και για να απαλειφθούν από την κοινωνία ακραίες αντιλήψεις και φαιδρά σενάρια συνωμοσιολογίας».

Υπενθύμισε πως «πέρασαν 80 χρόνια από την ημέρα που οι φασίστες κατακτητές της χώρας μας οδήγησαν 1484 συμπολίτες στον θάνατο μόνο και μόνο επειδή ήταν Εβραίοι. Το παγκόσμιο αιματωβαμένο βιβλίο του φρικτού εγκλήματος του Ολοκαυτώματος έχει και μια σελίδα με τα ονόματα των 1484 Καβαλιωτών κάθε ηλικίας. Χρέος μας είναι αυτό το βιβλίο, όσο πόνο κι αν περιέχει, να το διατηρούμε ορθάνοιχτο, ώστε οι νεότερες γενιές να μαθαίνουν για τα δεινά του πολέμου, να οξύνουν την κρίση τους για τις πολιτικές και κοινωνικές οντότητες που ακολουθούν και να αντιμάχονται δυναμικά όσους ανιστόρητους επιδιώκουν να φέρουν ξανά στο προσκήνιο τις ναζιστικές ιδέες».

Εξέφρασε την άποψη ότι «η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει να βοηθά στη διατήρηση της μνήμης», αιτιολογώντας τις προσπάθειες του Δήμου Καβάλας για τη δημιουργία ενός Δικτύου Πόλεων στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, οι οποίες είχαν εβραϊκές κοινότητες που χάθηκαν στον όλεθρο των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Όπως είπε, «η ανταπόκριση των δημάρχων ήταν άμεση και, πλέον, στο πλαίσιο των φετινών εκδηλώσεων μνήμης, την ημέρα που γέμισαν οι Βούλγαροι τα καμιόνια με Καβαλιώτες Εβραίους, στις 4 Μαρτίου, θα υπογράψουμε το Πρωτόκολλο για τη δημιουργία αυτού του Δικτύου».

Και κατέληξε, υπογραμμίζοντας πως «τελικά, η “Τελική Λύση”, η εξόντωση των Εβραίων δεν επετεύχθη, ο ναζισμός δεν νίκησε και οι σημερινές απάνθρωπες παραφυάδες του βρίσκουν σθεναρή αντίσταση, παρά το γεγονός ότι μερικές φορές, καταφέρνουν να λερώσουν με αίμα κι άλλες σελίδες της Ιστορίας. Ευτυχώς, στην Ελλάδα, τουλάχιστον οι αρχηγοί τους ζουν σήμερα σε κελιά φυλακών, όμως αυτοί που τους στηρίζουν θα πρέπει να μάθουν επειγόντως Ιστορία. Κι όλοι εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τη δημιουργία δημοκρατικών αναχωμάτων που δεν θα επιτρέπουν την εκκόλαψη αυγών του φιδιού».

Ο εκπρόσωπος της Εβραϊκής Κοινότητας Καβάλας, συγγραφέας Ιωσήφ Μεβοράχ αναφέρθηκε στο περιεχόμενο των σπάνιων φωτογραφιών της έκθεσης από την εβραϊκή κοινότητα της Καβάλας, που θα επισκεφθούν μαθητές «οι οποίοι θα προβληματιστούν και θα μπολιαστούν από την ιδέα της Δημοκρατίας, την καταπολέμηση της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και του αντισημιτισμού». Επαίνεσε τον διευθυντής του Μουσείου της Τρεμπλίνκα, Εντουαρτ Κοπόβκα, για την προσπάθειά του να βρεθούν και να τιμηθούν 835 καθολικοί Πολωνοί που διέσωσαν Εβραίους στις περιοχές γύρω από τα στρατόπεδα, όπου θανατώθηκαν συνολικά 8.300.000 Εβραίοι. Επισήμανε, τέλος, την Αντισημιτική προπαγάνδα που επικράτησε στην Πολωνία μετά τον πόλεμο και στιγμάτισε το κυβερνών εθνικιστικό κόμμα της χώρας για το γεγονός ότι το 2019 αποφάνθηκε ότι «οποιαδήποτε έρευνα, σχετική με τη συμμετοχή των Πολωνών στη σφαγή των Εβραίων, αποτελεί ατίμωση της χώρας και διώκεται ποινικά! Το 2020 με νόμο απαγορεύεται η δικαίωση των Πολωνών Εβραίων, που έφυγαν το 1968 να διεκδικήσουν τα σπίτια τους. Κι αυτά συμβαίνουν σήμερα, σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που όλοι οι πολίτες θέλουμε να έχουμε ίσα δικαιώματα. Είναι απαράδεκτο σήμερα, ένας στους δύο Πολωνούς να θεωρεί πως ό,τι άσχημο συμβαίνει στη χώρα του φταίνε οι ελάχιστοι Εβραίοι».

Ο δόκτωρ Έντουαρτ Κοπόβκα και ο επιστημονικός σύμβουλος του Μουσείου της Τρεμπλίνκα, κ. Μαλιζέφσκι, μετέφεραν στο ακροατήριο με λόγο, εικόνα και βίντεο τα όσα συνέβησαν στην κατεχόμενη Πολωνία πριν από  80 χρόνια, το ιστορικό της κατασκευής του στρατοπέδου της Τρεμπλίνκα, που «δεν ήταν στρατόπεδο συγκέντρωσης, αλλά στρατόπεδο άμεσης εξολόθρευσης όλων όσων μεταφέρονταν  σ’ αυτό. Περιέγραψαν τη διαδρομή θανάτου των εκατοντάδων χιλιάδων Εβραίων από την χώρα του και την υπόλοιπη Ευρώπη, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο τελευταίο ταξίδι των Εβραίων από την περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Γνωστοποίησαν την έναρξη συνεργασίας του Μουσείου με το υπό δημιουργία Δίκτυο Πόλεων κατά του Αντισημιτισμού και προσκάλεσαν τον Δήμαρχο Καβάλας να επισκεφθεί το Μουσείο. Τόνισαν, δε, ότι η μνήμη των θυμάτων μάς καλεί σε πράξεις αντίστασης της σύγχρονης κρίσης, «διότι η μνήμη δεν είναι μόνον η μνημόνευση και η διατήρηση πληροφοριών, αλλά ο τρόπος διαμόρφωσης του μέλλοντος για την Ειρήνη, τον σεβασμό στην ετερότητα και την αξία της ανθρώπινης ζωής».

Ο αντιπεριφερειάρχης Αρχέλαος Γρανάς συνεχάρει τους δημάρχους που αποφάσισαν τη δημιουργία του Δικτύου κατά του Αντισημιτισμού «ώστε όλοι να γίνουμε κοινωνοί του εγκλήματος, να μην ξεχάσουμε και να μην επιτρέψουμε να ξανασυμβεί».

Ο διευθυντής του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, Ανδρέας Ματζάκος, αναφέρθηκε στις δράσεις του Ιδρύματος και στις εκδηλώσεις μνήμης που διοργανώνονται παράλληλα στην Ξάνθη για τα θύματα του Ολοκαυτώματος.

Ο εκπρόσωπος του Europe Direct, Δημήτρης Σπιτσέρης, μίλησε για τη «μελανότερη σελίδα της ευρωπαϊκής ιστορίας», τονίζοντας ότι «είναι χρέος μας η διατήρηση της μνήμης, για να μην υπάρξει ποτέ ξανά βιομηχανική εξόντωση ανθρώπων».

Την βραδιά κόσμησε η δόκτωρ Σούση Γκρας, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μπαρ Ιλάν του Τελ Αβίβ, απαγγέλοντας ποιήματα του Εβραίου επιζήσαντα Γιουδά Χαϊμ Περαχιά, παρουσία συγγενών του ποιητή.

Παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν οι βουλευτές Καβάλας, Γιάννης Πασχαλίδης και Μακάριος Λαζαρίδης.

 

Πηγή: kavalapost.gr

 

 

 




Η εξόντωση των Εβραίων της ΑΜ-Θ | Το πρόγραμμα της εβδομάδας εκδηλώσεων Μνήμης και Τιμής στην Καβάλα

Μνημόσυνο στο εβραϊκό νεκροταφείο και πορεία μνήμης από το κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων έως το μνημείο του Ολοκαυτώματος-Οι εκδηλώσεις θα ολοκληρωθούν με συναυλία από τη Χορωδία της Ισραηλίτικης Κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ανακοίνωσε το μεσημέρι της Πέμπτης 23 Φεβρουαρίου 2023, σε συνέντευξη Τύπου, το πρόγραμμα της εβδομάδας εκδηλώσεων Μνήμης και Τιμής «Η εξόντωση των Εβραίων της ΑΜ-Θ: 80 χρόνια από το ολοκαύτωμα στην Τρεμπλίνκα».

Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, ο εκπρόσωπος της Εβραϊκής Κοινότητας Καβάλας, συγγραφέας Ιωσήφ Μεβοράχ, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Αρχέλαος Γρανάς, ο εκπρόσωπος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας Καβάλας και στέλεχος του Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δημήτρης Σπιτσέρης, ο υποψήφιος διδάκτορας Αρχιτεκτονικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Νίκος Κοσμίδης και ο αντιπρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, Νίκος Σουλίδης.

Οι τοποθετήσεις των ομιλητών:

Θόδωρος Μουριάδης
Αφού εξέφρασε την οδύνη του για τον πρόσφατο χαμό του δημάρχου Ιωαννίνων, Μωυσή Ελισάφ, ευχαρίστησε τους φορείς που συνέπραξαν στη δημιουργία του πρώτου Περιφερειακού Αφιερώματος Μνήμης για την εξόντωση των Εβραίων της περιοχής. Συμπεριέλαβε τις εκδηλώσεις «στην προσπάθεια της διοίκησης του Δήμου να διατηρήσει ζωντανή την ιστορική μνήμη του τόπου, τονίζοντας ότι «η υπόθεση της τραγωδίας του Ολοκαυτώματος των Εβραίων περιλαμβάνει και 1484 ονόματα Καβαλιωτών Εβραίων, οι οποίοι γνώρισαν τη φρίκη της ναζιστικής θηριωδίας και των Βουλγάρων συναυτουργών τους».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρωτοβουλία του Δήμου Καβάλας για τη σύσταση Δικτύου Πόλεων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά του Αντισημιτισμού, το Πρωτόκολλο Δημιουργίας του οποίου θα συνυπογράψουν οι δήμαρχοι Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου, Δράμας, Κομοτηνής, Ξάνθης, Ορεστιάδας, Σερρών, Σουφλίου και Καβάλας το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Επίσης, όπως είπε και φέτος, την Κυριακή 5 Μαρτίου θα τελεστεί μνημόσυνο στο εβραϊκό νεκροταφείο, θα ακολουθήσει πορεία μνήμης από το κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων έως το μνημείο του Ολοκαυτώματος και οι εκδηλώσεις θα ολοκληρωθούν με συναυλία από τη Χορωδία της Ισραηλίτικης Κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Υπογράμμισε, τέλος, ότι «το Δίκτυο Πόλεων και το Μουσείο που ετοιμάζουμε για το παρελθόν της εβραϊκής κοινότητας, θα τιμούν τόσο το δημοκρατικό παρελθόν και παρόν της Καβάλας, όσο και το αντιρατσιστικό πνεύμα ολόκληρης της περιφέρειας. Σκοπός μας κάθε χρόνο τέτοιες μέρες να βάζουμε ακόμη μια πέτρα στο τείχος ενάντια στον Φασισμό».

Ιωσήφ Μεβοράχ
«Για περισσότερα από 45 χρόνια στην Καβάλα δεν γινόταν τίποτα απολύτως για τη μνήμη των 1485 συμπολιτών μας, που φύγαν τον Μάρτη του 1943 και κανείς ακόμη δεν ξέρει για πού», υπογράμμισε. Μιλώντας για τις προσπάθειές του, να αναβιώσει η μνήμη του Ολοκαυτώματος ειδικά για την Καβάλα, «μια πόλη που έγραψε την ιστορία της μέσα από τις μειονότητες, που αν μπορούσαμε να αλλάξουμε το όνομά της θα μπορούσαμε να το αντικαταστήσουμε πλήρως με τη λέξη “Αρμονία” και που η ιστορία της δεν είναι καταγεγραμμένη μέχρι σήμερα». Συγκινημένος, δήλωσε ότι είναι «υποχρεωμένος να ευγνωμονήσω τον Δήμο Καβάλας και τον Δήμαρχο, ο οποίος, με την ευαισθησία που τον διακρίνει, κάνει την υπέρβαση που δεν έχει γίνει ποτέ πανελληνίως, διοργανώνοντας πενθήμερο εκδηλώσεων για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων». Τέλος, επισήμανε ότι απαιτείται πίεση για να μάθουν τα παιδιά στα σχολεία την Ιστορία του τόπου τους.

Αρχέλαος Γρανάς
Ο Αντιπεριφερειάρχης μίλησε για τα «τραίνα της σιωπής», που οδήγησαν στους τόπους θανάτωσης περί τους 60.000 Έλληνες Εβραίους, που ζούσαν στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναφερόμενος στο στρατόπεδο της Τρεμπλίνκα, θύμισε ότι έγινε ο τάφος για 900.000 ψυχές, και ευχήθηκε να μην ξανασυμβεί τέτοιο έγκλημα εναντίον τόσων αθώων.

Δημήτρης Σπιτσέρης
Ο εκπρόσωπος του Europe Direct είπε πως η επιτυχία της περσινής πρώτης Πορείας Μνήμης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα, αποτέλεσε το έναυσμα της συνέχισης της συμμετοχής του Γραφείου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης σε αντίστοιχες δράσεις, «ειδικά στη σημερινή εποχή που παρατηρείται αύξηση στην Ευρώπη των fake news των αρνητών του Ολοκαυτώματος».

Νίκος Κοσμίδης
Ο ερευνητής και φωτογράφος των τόπων μαρτυρίου τόνισε ότι αυτό που διακρίνει την πρωτοβουλία της διοργάνωσης είναι η σύμπραξη τόσο πολλών και σημαντικών φορέων στην προσπαθεί αφενός να τιμήσουν, ως οφείλουν, τη μνήμη των θυμάτων κι αφετέρου να υπάρχει συνέργεια ευαίσθητων πολιτών σε έναν διαρκή αγώνα για την προστασία των θεμελιωδών αξιών της Ανθρωπότητας και τη συλλογική διαχείριση της μνήμης.

Νίκος Σουλίδης
Ο εκπρόσωπος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ στάθηκε στο γεγονός ότι , ενώ μέχρι το 1943-1944 οι εκτός συμβατικών ορίων πολεμικές πράξεις χαρακτηρίζονταν ως «εγκλήματα πολέμου», με όσα συνέβησαν τότε προστέθηκαν στους χαρακτηρισμούς τα «εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας» και τα «εγκλήματα κατά της Ειρήνης».

Το πρόγραμμα των δράσεων:

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023

Εκθέσεις φωτογραφίας (Μεγάλη Λέσχη, 19:00)

  • «Χώροι μνήμης, τόποι μαρτυρίου», του Νίκου Κοσμίδη
  • «Ιστορία, Μνήμη, Ολοκαύτωμα», του Χαράλαμπου Αϊτσίδη

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

  • Παρουσίαση βιβλίου (Μεγάλη Λέσχη, 19:00)
  • «Η κόλαση της Τρεμπλίνκα» της Αλεξάνδρας Ιωαννίδου

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

  • Βράβευση μαθητών (Μεγάλη Λέσχη, 19:00)
  • Διαγωνισμός έκθεσης: «Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Καβάλας»

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

  • Προβολή ντοκιμαντέρ (Μεγάλη Λέσχη, 19:00): «Οι Εβραϊκές κοινότητες της ΑΜ-Θ»

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

  • Δίκτυο Πόλεων κατά του Αντισημιτισμού (Μεγάλη Λέσχη, 19:00): Υπογραφή καταστατικού από τους εννέα Δημάρχους της ΑΜ-Θ (Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου, Δράμας, Κομοτηνής, Ξάνθης, Ορεστιάδας, Σερρών, Σουφλίου)

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 (12:00)

  • Μνημόσυνο στο Εβραϊκό νεκροταφείο
  • Κατάθεση στεφάνων
  • Πορεία μνήμης (Λύκειο Ελληνίδων-Μνημείο Ολοκαυτώματος)
  • Ομιλίες
  • Συναυλία-Χορωδία Ισραηλίτικης Κοινότητας Θεσσαλονίκης

 

Πηγή: kavalapost.gr




Τιμώμενη Περιφέρεια η ΑΜΘ στις φετινές Εκθέσεις Detrop & Oenos στη Θεσσαλονίκη

Στη καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος και ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλης Δελησταμάτης  

Ως τιμώμενη Περιφέρεια συμμετέχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη φετινή διοργάνωση των καταξιωμένων διεθνών εκθέσεων τροφίμων και ποτών Detrop & Oenos, που πραγματοποιούνται από τις 18 έως τις 20 Φεβρουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

«Είναι ιδιαίτερη τιμή για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να είναι τιμώμενη Περιφέρεια στις φετινές εκθέσεις Detrop & Oenos.

Η Detrop είναι μια εμβληματική διοργάνωση στον τομέα της αγροδιατροφής και η συμμετοχή μας κάθε χρόνο σε αυτή δίνει στις επιχειρήσεις μας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην προσπάθειά τους για αναγνωρισιμότητα, εξωστρέφεια και επέκταση των εμπορικών τους δραστηριοτήτων.»

Με αυτά τα λόγια, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος ξεκίνησε την τοποθέτησή του κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του Προέδρου της ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Τάσου Τζήκα, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΘ-HELEXPO, Δρ. Κυριάκου Ποζρικίδη, του Γενικού Διευθυντή της ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Αλέξη Τσαξιρλή, του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης και Κτηνιατρικής ΑΜΘ κ. Βασίλη Δελησταμάτη και του Τομεάρχη Καινοτομίας και Εξωστρέφειας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Σωτήρη Μπάτου.

Αρχικά, ο κ. Μέτιος έκανε μια συνολική παρουσίαση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των πλεονεκτημάτων της, ιδιαίτερα στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και του εμπορίου, τονίζοντας πως το στοίχημα για τα επόμενα χρόνια είναι η περιοχή, εκτός από πέρασμα, να καταστεί και ελκυστικός προορισμός.

Ανέφερε πως ο πρωτογενής τομέας και η αγροδιατροφή αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα της περιοχής και πως στην ΑΜΘ παράγονται σημαντικές ποσότητες αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. «Η Περιφέρειά μας είναι πατρίδα ποιοτικών προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ο κ. Μέτιος, έκανε αναφορά στις δράσεις της Περιφέρειας για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα και της αγροδιατροφής:

στ) στη χρηματοδότηση και στην κατασκευή βασικών υποδομών για τη γεωργία και την κτηνοτροφία,

α) στο ειδικό πρόγραμμα της Περιφέρειας με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης για τη στήριξη των παραγωγών,

β) στη σύσταση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης,

γ) στη χρηματοδότηση αγροδιατροφικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο των Επενδυτικών Σχεδίων Έρευνας και Καινοτομίας του ΕΣΠΑ,

δ) στη χρηματοδότηση ιδιωτικών επενδύσεων σε αγροτικές περιοχές στους τομείς της παραγωγής και μεταποίησης αγροτικών προϊόντων μέσω του LEADER,

ε) στη διοργάνωση, συμμετοχή και έμπρακτη στήριξη εκθέσεων αγροδιατροφικών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

«Τα προϊόντα μας είναι κομμάτι της πολιτιστικής και γαστρονομικής μας ταυτότητας. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να τα αναδείξουμε ακόμα περισσότερο, να τα καταστήσουμε ακόμα πιο αναγνωρίσιμα και να τα συνδέσουμε με την τουριστική μας ταυτότητα. Να αποτελούν κομμάτι της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη που θα έρθει στον τόπο μας. Παράλληλα οι επιχειρήσεις μας που τα παράγουν να αποτελούν ένα συνεχώς δυναμικό και εξελισσόμενο κομμάτι της περιφερειακής μας οικονομίας.»

Για «αυθεντικό γαστρονομικό πλούτο» που διαθέτει η Περιφέρεια ΑΜΘ έκανε λόγο από την πλευρά του ο κ. Δελησταμάτης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης της ΑΜΘ εξειδίκευσε τα όσα ανέφερε ο κ. Περιφερειάρχης και έδωσε περισσότερα στοιχεία για τις δράσεις της Περιφέρειας για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα και της αγροδιατροφής.

Ανέφερε επίσης ότι στη φετινή διοργάνωση Detrop & Oenos η Περιφέρεια ΑΜΘ συμμετέχει ως τιμώμενη Περιφέρεια με 30 τοπικές επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων και των ποτών, από κρασιά και γαλακτοκομικά μέχρι αλλαντικά και ελιές.

Οι δύο εκθέσεις Detrop & Oenos συγκεντρώνουν φέτος σε εκθεσιακό χώρο 15.000 τ.μ. περισσότερους από 420 εκθέτες από όλη την Ελλάδα και από τις Ουγγαρία, Τουρκία, Σαουδική Αραβία, Αρμενία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.

Στις δύο εκθέσεις θα βρεθούν 136 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες από 19 χώρες, μεταξύ των οποίων μεμονωμένοι hosted buyers, αλλά και ομαδικές επισκέψεις από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία.

Detrop & Oenos θα εγκαινιαστούν το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στις 18:00 στο περίπτερο 10 από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργο Γεωργαντά.

 

Πηγή: xanthinea.gr




Περιφέρεια ΑΜ-Θ | Πλήθος κόσμου στις απεργιακές κινητοποιήσεις στην

Με κεντρικό σύνθημα, «ο μισθός δε φτάνει, ο λογαριασμός δε βγαίνει» ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προκήρυξαν 24ωρη πανελλαδική απεργία για την Τετάρτη 6 Απριλίου με αιτήματα αύξηση των μισθών και μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας, ώστε να υπάρξει αξιοπρεπής διαβίωση για όλους. Στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας την Τετάρτη και με την συμμετοχή των εργαζομένων να είναι αυξημένη, ολοκληρωθήκαν στην Περιφέρεια ΑΜΘ οι διαμαρτυρίες των συλλόγων και των σωματείων.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «αντί ουσιαστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας εργαλειοποιεί τον πόλεμο στην Ουκρανία, αφενός για να αποποιηθεί τις δικές της ευθύνες για την φτώχεια και την απομείωση των μισθών των εργαζομένων. Κύρια αιτήματα της κινητοποίησης είναι η χορήγηση αυξήσεων σε μισθούς και συντάξεις, η μείωση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και η αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.

 




Τη Δευτέρα οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Καβάλας

Στην τελική ευθεία, έπειτα από διεργασίες μηνών, εισέρχονται οι δύο κρίσιμοι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την προσεχή Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου έχει οριστεί να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του εμπορικού λιμένα Καβάλας. Αντίστοιχα, η 5η Μαΐου είναι η πιθανότερη ημερομηνία για τις δεσμευτικές προφορές στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αφορά στο 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Οι δύο διαγωνισμοί, για λόγους που αφορούν πρωτίστως τη γεωπολιτική και ενεργειακή σημασία της Αλεξανδρούπολης, συνδέονται και για το λόγο αυτό έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μεγάλους και γνωστούς επιχειρηματικούς ομίλους, εγχώριους και ξένους.

Για τον διαγωνισμό της υπό-παραχώρησης για 40 χρόνια του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β΄» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας έχουν προεπιλεγεί τα εξής τμήματα:

1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

2) Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE

3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ

limani-ale3androypolh-t-thumb-large.jpg

Αντίστοιχα, για το διαγωνισμό παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ) οι ενδιαφερόμενοι που πέρασαν στη Β` Φάση του διαγωνισμού είναι οι:

1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

2) Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS

3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.




Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. επενδύει 2,1 εκ. ευρώ στην τουριστική προβολή

Ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος υπέγραψε την σύμβαση για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα έργα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εστάλει στα ΜΜΕ, πρόκειται για το έργο: «Ενέργειες προώθησης τουριστικού προϊόντος Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης», με προϋπολογισμό 2,1 εκατομμύρια ευρώ (€), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ε.Σ.Π.Α.

Το έργο σχεδιάστηκε σε έξι άξονες, είδη τουρισμού, τα οποία η διοίκηση της Περιφέρειας επιδιώκει να αναδείξει: τον φυσιολατρικό τουρισμό, τον παραθαλάσσιο τουρισμό, τον πολιτιστικό τουρισμό, τον θρησκευτικό τουρισμό, τον γαστρονομικό και οινικό τουρισμό, τον τουρισμό πόλεων. Στην βάση των έξι αυτών ειδών τουρισμού, θα υλοποιηθούν σύγχρονες δράσεις προβολής και δικτύωσης, οι οποίες σχεδιάστηκαν μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:

-Την τουριστική φωτογράφηση του συνόλου της περιοχής.

-Την παραγωγή γενικών και θεματικών video προώθησης, καθώς και τηλεοπτικών σποτ.

-Την επιλογή και προμήθεια διαφημιστικών και προωθητικών δώρων που απευθύνονται σε επαγγελματίες του τουρισμού και σε επίσημους προσκεκλημένους.

-Την κατασκευή και εγκατάσταση προωθητικών τουριστικών panel σε επιλεγμένα αεροδρόμια της χώρας.

-Την δημιουργία πολυτελούς αναμνηστικού λευκώματος.

-Τουριστικές καταχωρήσεις σε έντυπα Μέσα Ενημέρωσης (offline διαφήμιση).

-Ηλεκτρονική καμπάνια στο διαδίκτυο (internet), στα κυριότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), καθώς και σε εξειδικευμένους τουριστικούς διαδικτυακούς τόπους (online διαφήμιση).

-Ειδικές δράσεις προβολής εντός και εκτός Ελλάδας.

-Τον σχεδιασμό και την παραγωγή έντυπου πολυσέλιδου οδηγού, που θα απευθύνεται σε επαγγελματίες του τουρισμού.

-Την συμμετοχή σε B2B Workshops και σε εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

-Την οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης και φιλοξενίας (fam & press trips) με αποδέκτες επαγγελματίες του τουρισμού και διαμορφωτές κοινής γνώμης.

-Την κατασκευή ψηφιακών εφαρμογών για διάφορες πλατφόρμες (π.χ. internet, εφαρμογές για κινητές συσκευές, virtual tours κ.λπ.).

-Την παραγωγή γενικού εντύπου τουριστικής προβολής μαζικής διανομής.

Την διενέργεια ερευνών με στόχο την αξιοποίηση των τουριστικών δεδομένων της περιοχής.

Οι στόχοι που έθεσε η διοίκηση της Περιφέρειας στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των συγκεκριμένων δράσεων είναι οι ακόλουθοι:

-Η προώθηση της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ως ενιαίου και αναγνωρίσιμου προορισμού τεσσάρων εποχών.

-Η επέκταση της τουριστικής περιόδου.

-Η αύξηση του αριθμού και της ποιότητας των επισκεπτών.

-Η διείσδυση τόσο στις ώριμες, όσο και στις νέες και ανερχόμενες τουριστικές αγορές.

Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης του έργου, ο περιφερειάρχης συμμετείχε σε σύσκεψη με τον εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο τουρισμού, Θανάση Τσώνη και τον υπεύθυνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, Γιώργο Σγούρο.