Προειδοποίηση από τον Παπαζάχο για τη Σαντορίνη: Η σεισμική ακολουθία θα συνεχιστεί για εβδομάδες, μπορεί και για μήνες

Για τις σεισμικές δονήσεις που ταλαιπωρούν τους κατοίκους της Σαντορίνης το τελευταίο διάστημα μίλησε το πρωί της Δευτέρας 10/2 ο καθηγητής Σεισμολογίας στο ΑΠΘ, Κώστας Παπαζάχος. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, αυτές μπορεί να συνεχιστούν για εβδομάδες ακόμα και για μήνες.

Μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Συνδέσεις», ο κ. Παπαζάχος εξήγησε ότι η ακολουθία θα συνεχιστεί με αυτόν τον χαρακτήρα και θα πρέπει όλοι να επιδείξουν υπομονή μέχρι την πλήρη αποκλιμάκωση του φαινομένου.

«Θα κάνει εβδομάδες να περάσει αυτό το πράγμα»

«Δυστυχώς στη Σαντορίνη θα είμαστε σε μια κατάσταση του “βλέποντας και κάνοντας”»

«Όταν λέμε ότι κάτι θα κρατήσει καιρό, δημιουργείται η ψευδαίσθηση στον κόσμο ότι κάτι θα αλλάξει μέρα με τη μέρα. Είτε είναι σμηνοσειρά, είτε προσεισμική ακολουθία, κρατάει εβδομάδες, καμιά φορά και μήνες. Είναι δυσάρεστο το μήνυμα, αλλά έτσι είναι. Η ακολουθία θα συνεχίσει και μάλιστα με αυτόν τον χαρακτήρα. Επειδή έχει έναν συγκεκριμένο μηχανισμό που δημιουργείται, υπάρχουν επεισοδιακές γενέσεις σεισμών, δηλαδή γίνονται σε ομαδούλες. Μέσα σε δύο, τρεις ώρες θα γίνουν ένα πεντάρι, ένα τεσσάρι κτλ. και μετά θα περάσουν 12-16 ώρες, θα ηρεμήσει η ακολουθία και μετά θα ξαναγίνουν κάποια σεισμοί και κάθε φορά θα έχουμε αυτή την παρεξήγηση», εξήγησε.

«Θα κάνει εβδομάδες να περάσει αυτό το πράγμα. Πρέπει να προσανατολιστούμε και εμείς και η τοπική κοινωνία ότι έτσι, με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρξει, αν υπάρξει, αποκλιμάκωση. Δεν είναι κάτι το οποίο αύριο θα αλλάξει ξαφνικά και θα σβήσει η ακολουθία», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση για το εάν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για την κατάσταση που θα επικρατεί το Πάσχα ο κ. Παπαζάχος απάντησε: «Γενικά αυτές οι ακολουθίες δεν κρατάνε τόσο συχνά, τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει όμως να πούμε ότι υπάρχουν ακολουθίες που κράτησαν και δύο και τρεις μήνες. Δυστυχώς, στη Σαντορίνη θα είμαστε σε μια κατάσταση του “βλέποντας και κάνοντας”.

Δηλαδή θα πρέπει να αξιολογούμε τη σεισμικότητα σε εβδομαδιαία βάση. Δεν υπάρχει κάποια τεχνική, κάποια επιστημονική γνώση, για να σας πω ότι θα τελειώσει 10 Απριλίου ή 10 Μαρτίου ή οτιδήποτε άλλο.

Πρέπει να κινηθούμε αναγκαστικά με ένα σενάριο ότι όλος ο Φλεβάρης ή ένα μεγάλο κομμάτι του θα περάσει με αντίστοιχη κατάσταση και ας ελπίσουμε σιγά σιγά να πάμε σε μια σταδιακή αποκλιμάκωση. Θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή και να δούμε. Ας ελπίσουμε μετά από κάνα δυο βδομάδες το φαινόμενο θα αρχίζει να κοπάζει».

Ο Κώστας Παπαζάχος επιβεβαίωσε ότι θα έρθουν στην Ελλάδα και ξένα πλοία, τα οποία και θα επικεντρωθούν στον υποθαλάσσιο χώρο, προσπαθώντας να βοηθήσουν στο να καταλάβουμε πού ακριβώς οφείλεται το φαινόμενο.

«Το μόνο πρόβλημα που έχουν οι αποστολές αυτές είναι ότι τα δεδομένα αυτά καθυστερούν. Δηλαδή κάποιος να φροντίσει τα μηχανήματα, να τα αφήσει να γράψουν, να τα μαζέψει. Δεν είναι αυτό που λέμε πραγματικού χρόνου σεισμολογία. Γι’ αυτό και ήταν κομβικής σημασίας αυτό που κάναμε αυτές τις μέρες στη Σαντορίνη και στις γύρω περιοχές, ότι όλοι οι φορείς βοήθησαν ο ένας τον άλλον και πυκνώσαμε το δίκτυο παρακολούθησης. Γιατί κακά τα ψέματα, όταν γίνει ένας σεισμός, όλη η κοινωνία, η πολιτεία, θέλει την πληροφόρηση εκείνη τη στιγμή και όχι μετά από τρεις μήνες. Άλλο η έρευνα και άλλο το επιχειρησιακό κομμάτι της παρακολούθησης σεισμολογίας, το οποίο πρέπει να γίνεται εκείνη τη στιγμή με την καλύτερη δυνατή ακρίβεια», δήλωσε κλείνοντας.

Πηγή:newsbeast.gr




Σαντορίνη – Παπαζάχος: Η σεισμική ακολουθία θα συνεχιστεί για εβδομάδες

Για εβδομάδες ή και μήνες θα συνεχιστούν οι σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη, σύμφωνα με τον καθηγητή Σεισμολογίας στο ΑΠΘ, Κώστα Παπαζάχο.

Μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή “Συνδέσεις” ο κ. Παπαζάχος εξήγησε ότι η ακολουθία θα συνεχιστεί με αυτόν τον χαρακτήρα και θα πρέπει όλοι να επιδείξουν υπομονή μέχρι την πλήρη αποκλιμάκωση του φαινομένου.
«Όταν λέμε ότι κάτι θα κρατήσει καιρό δημιουργείται η ψευδαίσθηση στον κόσμο ότι κάτι θα αλλάξει μέρα με τη μέρα. Είτε είναι σμηνοσειρά, είτε προσεισμική ακολουθία, κρατάει εβδομάδες, καμιά φορά και μήνες. Είναι δυσάρεστο το μήνυμα αλλά έτσι είναι. Η ακολουθία θα συνεχίσει και μάλιστα με αυτόν τον χαρακτήρα. Επειδή έχει ένα συγκεκριμένο μηχανισμό που δημιουργείται, υπάρχουν επεισοδιακές γεννέσεις σεισμών, δηλαδή γίνονται σε ομαδούλες. Μέσα σε δύο, τρεις ώρες θα γίνουν ένα πεντάρι, ένα τεσσάρι κτλ και μετά θα περάσουν 12 – 16 ώρες, θα ηρεμήσει η ακολουθία και μετά θα ξαναγίνουν κάποια σεισμοί και κάθε φορά θα έχουμε αυτή την παρεξήγηση», τόνισε.
«Θα κάνει εβδομάδες να περάσει από το πράγμα. Πρέπει να προσανατολιστούμε και εμείς και η τοπική κοινωνία ότι έτσι, με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρξει, αν υπάρξει, αποκλιμάκωση. Δεν είναι κάτι το οποίο αύριο θα αλλάξει ξαφνικά και θα σβήσει η ακολουθία», πρόσθεσε.
newsbomb.gr



Απομακρύνεται η μετασεισμική ακολουθία από τη Σαντορίνη – Σε ρυθμούς Ρίχτερ το Αιγαίο – Τι λένε οι σεισμολόγοι

«Μπορεί να έχουμε έναν σεισμό πάνω από 5 Ρίχτερ»

Σε ρυθμούς Ρίχτερ «χορεύει» τα τελευταία 24ωρα το Αιγαίο. Ευχάριστα όμως φαίνεται να είναι τα νέα για τη Σαντορίνη, καθώς φαίνεται η μετασεισμική ακολουθία να απομακρύνεται από το νησί που βρίσκεται σε επιφυλακή λόγω του ηφαιστείου.

Όπως δήλωσε σήμερα, Δευτέρα 3/2, το πρωί ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου της Αθήνας, Βασίλης Καραστάθης: «Απομακρύνεται βορειοανατολικά από τη Σαντορίνη το επίκεντρο της μετασεισμικής ακολουθίας κι αυτό είναι θετικό για το νησί και τις επιπτώσεις στα κτίριά του».

«Όσο μεγαλώνει η απόσταση από το νησί τόσο καλό είναι για τα κτίρια», σημείωσε ο κ. Καραστάθης και πρόσθεσε ότι όλη νύχτα συνεχίστηκε η σεισμική δραστηριότητα με μεγαλύτερο μέγεθος τα 4 Ρίχτερ.

«Η σεισμική δραστηριότητα δεν έχει σχέση με την ηφαιστειακή – Μπορεί να έχουμε έναν σεισμό πάνω από 5 Ρίχτερ», λέει ο Λέκκας

Το γεγονός πως «η σεισμική δραστηριότητα δεν έχει καμία σχέση με την ηφαιστειακή δραστηριότητα» ξεκαθάρισε μιλώντας στο ΕΡΤnews σήμερα το πρωί ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ), Ευθύμιος Λέκκας, διευκρινίζοντας μεταξύ άλλων πως η σεισμική δραστηριότητα εξελίσσεται έξω από την καλδέρα της Σαντορίνης, μακριά από το Κολούμπο, στον υποθαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του η σεισμική δραστηριότητα θα συνεχιστεί και σήμερα και τις επόμενες ημέρες.

Αναφορικά με τους μετασεισμούς που σημειώνονται μέχρι στιγμής και πόσο πιθανό είναι το ενδεχόμενο ξεκαθάρισε πως «δεν μπορεί να γίνει πρόγνωση παρά μόνο κάποιες εκτιμήσεις» σημειώνοντας πως «μπορεί να υπάρξει και ένας σεισμός μεγαλύτερος των 5 Ρίχτερ, μικρή πιθανότητα το να εκδηλωθεί σεισμός των 5,5 Ρίχτερ, ενώ σε καμία περίπτωση και με μηδενικές πιθανότητες δεν θα γίνει σεισμός πάνω από 6 Ρίχτερ».

Ερωτηθείς για το ρήγμα μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού τόνισε μεταξύ άλλων πως δεν μπορεί να δώσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα έναν σεισμό όπως το 7,6 Ρίχτερ που έδωσε όταν ενεργοποιήθηκε, το 1956.

«Η σεισμική ακολουθία δεν σχετίζεται με το ηφαίστειο της Σαντορίνης»

Καθησυχαστικός για το ηφαίστειο της Σαντορίνης εμφανίζεται ο δρ σεισμολογίας, Γεράσιμος Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στους σεισμούς που σημειώνονται τα τελευταία 24ωρα στο νησί.

«Ήταν ένα δύσκολο 48ωρο, κυρίως για τους κατοίκους που έχουν ανησυχία. Η ανησυχία προκύπτει πρωτίστως από τα επιστημονικά δεδομένα, που αυτά ήταν που στήριξαν τις αποφάσεις για τα έκτακτα μέτρα αντισεισμικής προστασίας», είπε χαρακτηριστικά στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο δρ σεισμολογίας, Γεράσιμος Παπαδόπουλος.

«Οι σεισμοί έχουν απομακρυνθεί κατά κύριο λόγο από τη Σαντορίνη και έχουν πλησιάσει κάπως την Αμοργό. Οι αποστάσεις από τα επίκεντρα των σεισμών είναι 10 με 20 έως 40 χιλιόμετρα μακριά από Σαντορίνη και Αμοργό. Αυτό είναι το καλό νέο της ημέρας. Είναι μία απόσταση ασφαλείας που, ακόμα και αν μεγαλώσουν τα μεγέθη των σεισμών, νομίζω ότι πρέπει να μεγαλώσουν πολύ για να βλάψουν ουσιαστικά τα νησιά», δήλωσε.

«Το άσχημα νέα είναι ότι η σεισμική δραστηριότητα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Έχει αποκτήσει ξεκάθαρα χαρακτηριστικά προσεισμών κι αυτό το βλέπουμε στη σταδιακή αύξησή τους. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά πλέον. Η σεισμική ακολουθία έχει όλα τα χαρακτηριστικά των προσεισμών: αύξηση πλήθους σεισμών, του μεγέθους τους και σταδιακή μετατόπιση των επικέντρων τους, που σημαίνει ότι διευρύνεται το ρήγμα που έχει ενεργοποιηθεί», υπογράμμισε.




Καβάλα | Δείτε ζωντανά την Αναστάσιμη Ακολουθία στην κεντρική πλατεία

Πλήθος κόσμου βρισκεται αυτην τη στιγμή στην κεντρική πλατεία της Καβάλας για την τελετή της Ανάστασης.

Η Πομπή από τον ναό του Αγίου Νικολάου κατευθύνθηκε στην πλατεία Ελευθερίας, όπου παραδοσιακά τελείται η Αναστάσιμη Ακολουθία, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου.




Δειτέ ζωντανά στο Enachannel | Η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερο Ναό Αγίου Νικολάου Καβάλας

Δείτε καθημερινά από το ENACHANNEL σε απευθείας μετάδοση, τις ακολουθίες τις Μ. Εβδομάδας.

Μ. Τρίτη στις 19:30, σε ζωντανή μετάδοση η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερο Ναό Αγίου Νικολάου Καβάλας.

Δείτε ζωντάνα εδώ:




Δειτέ ζωντανά στο Enachannel | Η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερο Ναό Προφήτη Ηλία

Δείτε καθημερινά από το ENACHANNEL σε απευθείας μετάδοση, τις ακολουθίες τις Μ. Εβδομάδας.

Μ. Δευτέρα στις 19:30, σε ζωντανή μετάδοση η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Καβάλας.

Δείτε ζωντάνα εδώ:




Καβάλα | Με κατάνυξη η αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου στους ιερούς ναούς.

Κορυφώνεται σήμερα το Θείο Δράμα. Σε κάθε γωνιά της γης, η Ορθοδοξία με κατάνυξη, ευλάβεια και συντριβή, βιώνει τα πάθη του Θεανθρώπου. Οι πιστοί συρρέουν στις εκκλησίες και παρακολουθούν την τελετή της αποκαθήλωσης.

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι η πιο θλιβερή μέρα τού χρόνου. Ολημερίς χτυπά πένθιμα η καμπάνα . Τη Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την κορύφωση του Θείου Δράματος. Τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού. Δηλαδή τα πτυσίματα, τα μαστιγώματα, τις κοροϊδίες, τους εξευτελισμούς, τα κτυπήματα, το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως τη Σταύρωση και το θάνατο του Χριστού.

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι ίσως η πιο φορτισμένη συγκινησιακά ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς κορυφώνεται το Θείο Δράμα, με τη Σταύρωση και τον ενταφιασμό του Ιησού Χριστού, στην πορεία προς την Ανάσταση και το Πάσχα.

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής στολίστηκε ο Επιτάφιος  στις εκκλησίες της Καβαλας.  Αρχικά ψάλλονται οι Μεγάλες Ώρες, που περιέχουν ψαλμούς, τροπάρια, Αποστόλους, Ευαγγέλια και Ευχές. Στη συνέχεια ψάλλεται ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής και γίνεται η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου.




Παγγαίο | Μ. Παρασκευή στον Γολγοθά της Νικήσιανης

Στη Νικήσιανη, κάθε Μεγάλη Παρασκευή επί σειρά ετών και στο μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου στη θέση Γολγοθάς, τελείται  η ακολουθία της Αποκαθήλωσης από τον  Μητροπολίτη με τη συμμετοχή ιερέων και ιεροψαλτών της περιοχής. 

Η φωτογραφική κάλυψη γίνεται από τον φωτογράφο Βασίλη Μπάμπα.

Λόγω των μέτρων που επέβαλε η κατάσταση, για δύο χρόνια η  εν λόγω τελετή δεν έγινε.

Φέτος όμως είσαστε όλοι καλεσμένοι στις 15:00 σήμερα Μεγάλη Παρασκευή στο Μοναστήρι μας διότι θα ζήσουμε με τη χάρη του Θεού και πάλι τις όμορφες στιγμές!!!

Μας το ανακοινώνει η Εύη Μανώλη…..

Πηγή: paggaiorama.gr