Λευτέρης Αυγενάκης: Οι αγρότες της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι

Το μήνυμα ότι οι παραγωγοί της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι, έστειλε μέσω της ΕΡΤnews, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στην εκπομπή prime, στον Ηλία Σιακαντάρη

«Οι αγρότες μας στη Θεσσαλία δεν είναι μόνοι. Είμαστε δίπλα τους, μέχρις ότου κλείσει και η τελευταία πληγή. Η πολιτεία θα είναι στο πλευρό τους», τόνισε ο ΥπΑΑΤ, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έχει επισκεφθεί δύο φορές τη Θεσσαλία, την Τρίτη στο Στρασβούργο επιχειρεί να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή βοήθεια από την ΕΕ, ενώ σημείωσε ότι πολλοί υπουργοί συμμετέχουν καθημερινά στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού στη Λάρισα, σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματα στην προσπάθεια αποκατάστασης των ζημιών και επανόδου στην κανονικότητα. «Υπάρχει πόνος, υπάρχει στεναχώρια, αλλά υπάρχει κι ελπίδα», τόνισε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης θεωρεί λανθασμένες και ανεδαφικές τις εκτιμήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας περί παρόδου πενταετίας για την επαναχρησιμοποίηση των εδαφών που έχουν πλημμυρίσει.

Ειδικά για την ποιότητα των εδαφών παρέπεμψε στην ανακοίνωση του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ο οποίος μέσω του επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει και των ερευνητών, εκτιμά ότι η αποκατάσταση των εδαφών θα γίνει πολύ πιο γρήγορα. «Η γη θα πάρει πάλι μπρος. Θα επανέλθει σύντομα και θα ανταποκριθεί στις ανάγκες, πιθανόν με κάποιες μικρές αλλαγές στον τρόπο παραγωγής, στον τρόπο καλλιέργειας», είπε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Αυγενάκης, θυμίζοντας ότι αντίστοιχο φαινόμενο βιώσαμε και στον ΙΑΝΟ και η γη επανήλθε σύντομα. Όπως έκανε γνωστό ο μηχανισμός του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ έχει ενεργοποιηθεί πλήρως και οι ερευνητές του εξετάζουν την ποιότητα των εδαφών ώστε να ενημερωθούν οι αγρότες πώς θα διαχειρισθούν τις εκτάσεις που πλημμύρισαν και τι προσαρμογές πρέπει να γίνουν στην παραγωγή τους. «Σύντομα θα έχουμε σαφή εικόνα και θα δίνουμε σαφείς κατευθύνσεις στους παραγωγούς», σημείωσε.

Τέλος ο ΥπΑΑΤ είπε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η συλλογή των νεκρών ζώων και ακολουθεί η καύση ή η ταφή τους, σημειώνοντας ότι ενεργοποιήθηκε τόσο η εταιρεία ΤΕΡΝΑ όσο και τοπικοί εργολάβοι, συμβάλλοντας με δικά τους οχήματα στην αποκομιδή των νεκρών ζώων. «Η πρώτη προτεραιότητα είναι η συλλογή, καύση ή ταφή των ζώων» τόνισε ο κ. Αυγενάκης. «Έχουμε μεγάλο βαθμό δυσκολίας, δεδομένου ότι σε κάποιες περιοχές δεν έχει υποχωρήσει η στάθμη του νερού ή δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στις στάνες ή στα σημεία που βρίσκονται τα νεκρά ζώα, ωστόσο έχουμε ενεργοποιήσει διάφορα σημεία εναπόθεσης ή καύσης. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια» επισήμανε  ο ΥπΑΑΤ.




Να κηρυχθεί η Περιφέρεια ΑΜ-Θ σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ζητούν αγρότες και κτηνοτρόφοι

Να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ολόκληρη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ζητάνε κτηνοτροφικοί και αγροτικοί σύλλογοι της Περιφέρειας, απευθύνοντας σχετικό αίτημα προς τον Περιφερειάρχη, κύριο Χρήστο Μέτιο, καθώς πύρινα μέτωπα που έχουν ξεσπάσει στην περιοχή έχουν, ήδη, προκαλέσει σημαντικές ζημιές στον πρωτογενή τομέα, την ίδια στιγμή που η φωτιά συνεχίζει να μαίνεται, απειλώντας με ολική καταστροφή τον κλάδο.




Αλεξανδρούπολη: Τα ενεργά μέτωπα της φωτιάς -Έκκληση σε αγρότες να συνδράμουν με βυτιοφόρα οχήματα

Συνεχίζει να μαίνεται για πέμπτη ημέρα η φωτιά στην Αλεξανδρούπολη

Με στόχο να ανακοπεί η πορεία της πυρκαγιάς της Δαδιάς προς τα δυτικά και συγκεκριμένα προς τη Λεπτοκαρυά το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης στην πρωινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε αποφάσισε την υιοθέτηση της πρότασης του Δασαρχείου Αλεξανδρούπολης η οποία προβλέπει την επέμβαση από τέσσερα πυροσβεστικά οχήματα σε συνεργασία με υλοτόμους των δασικών συνεταιρισμών στην περιοχή του Μεγάλου Ρέματος της Αισύμης στο Σανιδοχώρι.

Έκκληση σε αγρότες να συνδράμουν με βυτιοφόρα οχήματα
Επίσης θα ζητηθεί η συνδρομή των αγροτών οι οποίοι διαθέτουν βυτιοφόρα για την τροφοδότηση με νερό των οχημάτων της πυροσβεστικής καθώς σε αρκετούς οικισμούς σημειώνονται προβλήματα με την ηλεκτροδότηση και την υδροδότηση.

Τα ενεργά μέτωπα της φωτιάς στην Αλεξανδρούπολη
Σε ό,τι αφορά στα ενεργά μέτωπα από τις πρώτες πρωινές ώρες η φωτιά που από χθες καίει στην Κίρκη και τη Συκορράχη κατέβηκε προς την περιοχή της Αύρας όπου επιχειρούν πυροσβεστικές δυνάμεις. Επίσης μέτωπο πυρκαγιάς προερχόμενο από τη Δαδιά κινείται προς τους οικισμούς των Κοίλων και της Μελίας οι οποίοι εκκενώνονται καθώς και προς το ρέμα της Ιτέας στη Μάνθεια.

Τέλος μέτωπο πυρκαγιάς υπάρχει και στην περιοχή της Μαυρόπετρας το οποίο κινείται νοτιοδυτικά προς τη Συκορράχη και το Νομό Ροδόπης.

Μαίνονται οι ισχυροί άνεμοι στα μέτωπα της φωτιάς
Ως προς τις καιρικές συνθήκες η μικρή μείωση της έντασης των ανέμων, για πρώτη φορά μετά την έναρξη της πυρκαγιάς το προηγούμενο Σάββατο, κράτησε μόνο λίγες ώρες, γεγονός που δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια των πυροσβεστικών δυνάμεων.

Την ίδια ώρα, μήνυμα του 112 εστάλη στους κατοίκους των περιοχών Κοίλα και Μελία στον Έβρο προκειμένου να απομακρυνθούν προς τις Φέρες λόγω της φωτιάς που είναι σε εξέλιξη.

Ειδικότερα το μήνυμα αναφέρει: «Δασική πυρκαγιά στην περιοχή σας. Αν βρίσκεστε στις περιοχές Κοίλα και Μελία απομακρυνθείτε προς Φέρες. Ακολουθείτε τις οδηγίες των Αρχών»

iefimerida.gr

 

 




ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκινούν οι πληρωμές σε 630.000 αγρότες – Ποιοι θα λάβουν την επιδότηση

Ο Οργανισμός θα μοιράσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ

Σήμερα το απόγευμα, Παρασκευή 30 Ιουνίου, ξεκινά η πίστωση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων αγροτών οι ενισχύσεις της βασικής, του πρασινίσματος και των γεωργών νεαρής ηλικίας καθώς και οι πληρωμές των συνδεδεμένων καθεστώτων, Μικρών Νησιών Αιγαίου, των ειδικών ενισχύσεων, των αγροπεριβαλλοντικών μέτρων, της βιολογικής γεωργίας-κτηνοτροφίας και της εξισωτικής αποζημίωσης.

Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανοατολισμού και Εγγυήσεων θα πιστώσει στους λογαριασμούς 630.000 δικαιούχων αγροτών, περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ.

Όπως ανακοίνωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, οι πληρωμές θα ξεκινήσουν από το απόγευμα της Παρασκευής 30/6 και θα ολοκληρωθούν σταδιακά. Σημειώνεται πως για όσους δικαιούχους δεν συμπεριληφθούν σε αυτή την πληρωμή θα υπάρξει η δυνατότητα νέας συμπληρωματικής πληρωμής, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και με ακρότατο χρονικό σημείο την 15η Οκτωβρίου 2023.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Οι αγρότες της Καβάλας πήραν τα de minimis 2021 ενώ σε άλλες περιοχές έχουν πάρει του 2022

Την Παρασκευή (12/05) άρχισε η καταβολή του de minimis έτους 2021 στα επιτραπέζια σταφύλια στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας

Η Καβάλα πήρε μόλις τα de minimis για το 2021, ενώ υπάρχουν άλλοι νομοί που ήδη έχουν πάρει για το 2022. Το ποσά πάντως αν και μικρά, σίγουρα είναι μία βοήθεια για τους αγρότες της Καβάλας που έχουν πληγεί πολύ.

Ο Στάθης Τσικρικώνης γράφει για την υπόθεση αυτή τα εξής:

“Μετά από πολύ προσπάθεια και μεγάλο αγώνα του ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΓΓΑΙΟΥ και των μελών του και όχι μόνο, πιστώθηκαν σήμερα στους λογαριασμούς των αγροτών τα de minimis έτους 20-21 επιτέλους. 

Υπάρχουν κάποια λάθη-αδικίες σε αρκετούς παραγωγούς που δεν ξέρουμε για ποιο λόγο έχουν γίνει, αν είναι θέμα ΟΠΕΚΕΠΕ ή Υπουργείου θα το δούμε. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ θα συνεχίσει με τον ίδιο ζήλο να ασκεί πίεση σε οποιονδήποτε φορέα εμπλέκεται με θέματα που αφορούν τους αγρότες του Δήμου ΠΑΓΓΑΙΟΥ. 

Αν και τα ποσά που δόθηκαν ήταν ψίχουλα σε σχέση με άλλους νομούς, και αν και είμαστε πίσω δύο χρόνια σαν Καβάλα σε τέτοιου είδους ενισχύσεις (εμείς πήραμε σήμερα για το 20-21 και άλλη νομοί έχουν πάρει ήδη και το 22) παρόλα αυτά ευχαριστούμε όποιον προσπάθησε με τον τρόπο του για την επίτευξη αυτού του στόχου. Με δυνατό ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΙΣΩ.”




Μπλόκα αγροτών | Οι αγρότες έκλεισαν την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Αταλάντης

Την ώρα που η Κυβέρνηση δεχόταν στο Μέγαρο Μαξίμου εκπροσώπους των αγροτών, οι αγρότες της Λοκρίδας, πραγματοποιήσαν μεγάλη κινητοποίηση με κλείσιμο της εθνικής οδού στο ύψος της Σκάλας Αταλάντης.

Εκατοντάδες αγρότες με μηχανήματα και αγροτικά οχήματα, έχουν συγκεντρωθεί και αποκλείσει την εθνική οδό.

Όπως αναφέρει το lamiareport.gr, απέναντι τους βρέθηκαν πολυάριθμες αστυνομικές δυνάμεις που συζήτησαν χωρίς εντάσεις με τους αγρότες και τους επέτρεψαν την πεζή διάβαση στην εθνική οδό.

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της ΓΕΠΑΔ Στερεάς που απεστάλη με SMS λόγω συγκέντρωσης ατόμων στο οδόστρωμα, από ώρα 14:05 διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων από 150 ως 137 χ/θ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας. Η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο και συγκεκριμένα στο ρεύμα πορείας προς Αθήνα τα οχήματα εκτρέπονται από κόμβο Λιβανατών έως τον κόμβο Τραγάνας και για το ρεύμα πορείας προς Θεσσαλονίκη, αντιστρόφως.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να ακολούθου τις οδηγίες των ρυθμιστών τροχονόμων.

 

Πηγή: newsbomb.gr




“Οψόμεθα εις Φιλίππους” | Υλοποίηση του προγράμματος ενημέρωσης των αγροτών

Η Επιστημονική Ομάδα ΑΜΚΕ “Οψόμεθα εις Φιλίππους” βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει ότι θα ξεκινήσει την υλοποίηση του έργου “Ορθολογική Χρήση Γεωργικών Φαρμάκων και τη Διαχείριση των Κενών Δοχείων Φυτοπροστατευτικών στον Δήμο Δοξάτου” το οποίο υλοποιείται στα πλαίσια του Μέτρου 19 «Τοπική Ανάπτυξη με πρωτοβουλία τοπικών κοινοτήτων CLLD/LEADER», Υπομέτρο 19.2: «Στήριξη για την υλοποίηση δράσεων υπό την τοπική στρατηγική ανάπτυξης για παρεμβάσεις Δημοσίου χαρακτήρα» του ΠΑΑ 2014-2020, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το έργο υλοποιείται με την τεχνική υποστήριξη της ΠΥΘΙΑ Κοιν.Σ.Επ. και την ευγενική υποστήριξη του Δήμου Δοξάτου, του Φορέα Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης και του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παραγωγών Οπωροκηπευτικών Αγίου Αθανασίου Δράμας (ΑΣΟΠ Αγίου Αθανασίου).

Η υλοποίηση του Προγράμματος αυτού έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό έλλειμμα ενημέρωσης των αγροτών σχετικά με την ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων γενικότερα και ιδιαιτέρως όσον αφορά την ορθολογική διαχείριση των κενών δοχείων φυτοπροστατευτικών προϊόντων μετά την χρήση τους.  Δυστυχώς η κακή ή λανθασμένη χρήση και διαχείριση τους εγκυμονεί πολλαπλούς κινδύνους για το περιβάλλον, τον χρήστη των γεωργικών φαρμάκων και τον καταναλωτή των γεωργικών προϊόντων.

Η ανεξέλεγκτη απόρριψη τους επιπρόσθετα θέτει σε κίνδυνο μια ευαίσθητη οικολογικά περιοχή και δημιουργεί αλγεινή εντύπωση σε κάθε επισκέπτη. Ανταποκρινόμενοι, λοιπόν, σε αυτήν την ανάγκη οι “Οψόμεθα εις Φιλίππους” στα πλαίσια της υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος θα υλοποιήσουν 9 ενημερωτικές ημερίδες για τους αγρότες και όχι μόνο, στα χωριά του Δήμου Δοξάτου και μια ευρύτερη ενημερωτική εκδήλωση στην έδρα του Δήμου για κάθε ενδιαφερόμενο, μετά την οποία θα γίνει κι ένας εθελοντικός καθαρισμός ενός σημείου συγκέντρωσης κενών δοχείων φυτοπροστατευτικών.

Η ενημέρωση των αγροτών θα περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος και οι εκδηλώσεις ενημέρωσης θα οργανωθούν και θα εκτελεστούν με τη μορφή ενός workshop. Επίσης θα δοθεί και σχετικό ενημερωτικό υλικό για τη θεματολογία των ενημερώσεων, έντυπα με οδηγίες σχετικά με τα αντικείμενα της εκπαίδευσης (ορθολογική χρήση γεωργικών φαρμάκων, μέσα προστασίας, διαχείριση κενών δοχείων φυτοπροστατευτικών κ.α.).

Το περιεχόμενο των εν λόγω ενημερώσεων – περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των αγροτών αναλυτικότερα θα περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια α) Περιβαλλοντική αξία και ιδιαιτερότητες της περιοχής, β) Πιέσεις στο περιβάλλον από την αγροτική δραστηριότητα, γ) Ορθολογική χρήση γεωργικών φαρμάκων και αποθήκευσή τους, δ) Ασφάλεια χρήσης και μέσα προστασίας γεωργικών φαρμάκων ε) Καινοτόμα συστήματα διαχείρισης των γεωργικών φαρμάκων (π.χ. HELIOSEC, ΚΤΕΟ ψεκαστικών κ.α.), στ) Ενημέρωση για την αποτροπή της καύσης των υπολειμμάτων των καλλιεργειών, ζ) Σωστή διαχείριση των κενών δοχείων φυτοπροστατευτικών προϊόντων από τους αγρότες κ.α. σχετικά θέματα.




Με παρεμβάσεις Γ.Πασχαλιδη επιπλέον 8.135.593,22€ για τους Νέους Αγρότες ΑΜΘ

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει  τον αγροτικό κόσμο ότι μετά από καίριες παρεμβάσεις του θα διατεθούν επιπλέον 8.135.593,22 € στο Πρόγραμμα Νέων Αγροτών στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργου Γεωργαντά και του αρμόδιου Υφυπουργού Γιώργου Στύλιου και μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών κ.Δημήτρη Παπαγιαννίδη θα διατεθούν πρόσθετοι πόροι ύψους  100 εκ. ευρώ στο πρόγραμμα των Νέων Γεωργών προκειμένου να ικανοποιηθεί το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στην πρόσφατη πρόσκληση του μέτρου του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2022.

Η κατανομή των επιπλέον πόρων ύψους 100 εκ. ευρώ που θα διατεθούν για την κάλυψη μέρους της υπερβάλλουσας ζήτησης ως υπερδέσμευση, μαζί με 20 εκ. ευρώ που δύναται να ανακατανεμηθούν, καθώς η αρχική κατανομή δεν καλύφθηκε από τη ζήτηση σε τέσσερις περιφέρειες (Νότιο Αιγαίο, Ιόνια Νησιά, Αττική, Ήπειρος), γίνεται με βάση τη συμμετοχή κάθε περιφέρειας στην υπερβάλλουσα ζήτηση (σύνολο δηλαδή κατανομής 120 εκ. ευρώ). Συνολικά διατίθενται στη συγκεκριμένη πρόσκληση του μέτρου των Νέων Γεωργών 524,7 εκ. €.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: « Είμαι ιδιαιτέρως ικανοποιημένος από την απόφαση αυτή. Ήδη από τις 24 Φεβρουαρίου 2022, όταν και είχα την πρώτη μου συνάντηση με τον κ.Γεωργαντά, ως Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, είχα θίξει το ζήτημα και είχα ζητήσει την υπερδέσμευση πόρων και την ανακατονομή των ποσών από Περιφέρειες από τις οποίες περίσσευαν σε Περιφέρειες που είχαν μεγαλύτερη ανάγκη, όπως η δική μας. Ευχαριστώ θερμά τόσο τον Υπουργό όσο και τον Υφυπουργό για την άριστη συνεργασία.»




Εφορία: Πώς δηλώνονται και τι ισχύει για τις αγροτικές επιδοτήσεις και ενισχύσεις

Σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτικό οδηγό, με ερωτήσεις και απαντήσεις, για το τι πρέπει να προσέξουν οι υπόχρεοι κατά την υποβολή του Ε3, που εξέδωσε και φέτος η ΑΑΔΕ επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Πώς δηλώνονται οι αγροτικές επιδοτήσεις – ενισχύσεις;
Στον κωδικό 071 συμπληρώνεται το ποσό από βασική ενίσχυση (ΠΥΛΩΝΑΣ 1), το οποίο προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα από αγροτική δραστηριότητα.
Αυτό το ποσό καθώς και το υπερβάλλον ποσό των 12.000 ευρώ από τους κωδικούς 072-073 των πράσινων και συνδεδεμένων ενισχύσεων (ΠΥΛΩΝΑΣ 1),προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα από αγροτική δραστηριότητα και συμπληρώνεται στον κωδ.362 του ΠΙΝΑΚΑ Ζ’1.
Επίσης, οι πράσινες και συνδεδεμένες ενισχύσεις, έως του ποσού των 12.000 ευρώ, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις αντίστοιχες επιλογές των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.
Οι κωδικοί 075, 077 και 080 μεταφέρονται υποχρεωτικά στις αντίστοιχες επιλογές των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.

Επίσης, οι κωδικοί 074, 076 και 079 αποτελούν μειωτικό στοιχείο των αντίστοιχων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρήση.
Ο κωδικός 078 μεταφέρεται υποχρεωτικά στην αντίστοιχη επιλογή των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.

Τα ποσά των αγροτικών ενισχύσεων που καταβάλλονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στο πλαίσιο αντιμετώπισης του Covid-19, συμπληρώνονται στον κωδικό 081 του πίνακα Γ’2 του Ε3 και μεταφέρονται στην περίπτωση του κωδικού 657-658 του εντύπου Ε1.

Πώς δηλώνονται οι αναδρομικές αγροτικές ενισχύσεις – επιδοτήσεις που εισπράχτηκαν το φορολογικό έτος 2021;
Για τις αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που εισπράττονται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 01/01/2021 και μετά (άρθρο 49 ν.4772/2021), χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος της είσπραξής τους, εκτός από την περίπτωση που εισπράττονται αναδρομικά κατόπιν ένστασης ή δικαστικής απόφασης, όπου χρόνος κτήσης τους δύναται να θεωρείται και ο χρόνος στον οποίο ανάγονται.

Για την ειδική περίπτωση όπου βάσει της ανωτέρω διάταξης ο φορολογούμενος επιθυμεί να φορολογηθούν στο τρέχον έτος οι αναδρομικές αγροτικές επιδοτήσεις που έχουν εισπραχθεί κατόπιν δικαστικής απόφασης ή ένστασης, έχει εισαχθεί νέος κωδικός 082.

Ο κωδικός αυτός προσυμπληρώνεται με βάση την επιλογή του φορολογούμενου στον εσωτερικό υποπίνακα των αγροτικών επιδοτήσεων σχετικά με τον χρόνο φορολόγησης των αναδρομικών που έχουν εισπραχθεί κατόπιν δικαστικής απόφασης ή ένστασης.

Πηγή:ertnews.gr




Γ.Πασχαλίδης | Υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, ενημερωνει τους ενδιαφερόμενους Φορείς Παροχής Γεωργικών Συμβουλών (ΦΠΓΣ) ότι δημοσιεύτηκε χθες στη Διαύγεια με αριθμό πρωτ. 874/28.3.2022 η «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2014-2020»

• Η πρόσκληση του προγράμματος απευθύνεται στους ενδιαφερόμενους Φορείς Παροχής Γεωργικών Συμβουλών (ΦΠΓΣ), εγγεγραμμένους στο Μητρώο ΦΠΓΣ του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις στήριξης στο πλαίσιο του υπο – Μέτρου 2.1 «Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών στο γεωργικό τομέα

– Στήριξη για αποκόμιση οφέλους από τη χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών» του Μέτρου 2 «Συμβουλευτικές 5 υπηρεσίες, υπηρεσίες διαχείρισης γεωργικής εκμετάλλευσης και υπηρεσίες αντικατάστασης στην εκμετάλλευση».
• Η υποβολή των αιτήσεων στήριξης πραγματοποιείται κατά το διάστημα από 04/04/2022 (ώρα 00.00) έως και 03/06/2022 (ώρα 23.59).

• Στόχοι του υπο-Μέτρου 2.1 είναι:α) Η βελτίωση της αειφόρου διαχείρισης και της συνολικής απόδοσης της εκμετάλλευσης των γεωργών και κυρίως των νέων γεωργών και η υποστήριξή τους ώστε να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις για τη συνολική τεχνική – οικονομική και περιβαλλοντική διαχείριση της εκμετάλλευσής τους.

β) Η ενθάρρυνση της χρήσης των συμβουλών από τους γεωργούς και τους νέους γεωργούς, χωρίς αυτοί να επιβαρύνονται με το κόστος της συμβουλής.
Η Δημόσια Δαπάνη της παρούσας Πρόσκλησης ανέρχεται σε 80.000.000 € και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και εθνικούς πόρους.

O Γιάννης Πασχαλίδης σημειώνει: «Μοιραζόμενος τα άγχη και τους προβληματισμούς των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα παραγωγής, γνωρίζω ότι η συγκεκριμένη προκήρυξη θα συμβάλει κατάτι περισσότερο στην έμπρακτη στήριξη του αγώνα τους.»




ΥπΑΑΤ | Συνάντηση με αντιπροσωπεία παραγωγών

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Γεωργαντάς, δέχθηκε σήμερα και συζήτησε με αντιπροσωπεία των αγροτών που συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Βάθη. Ο κ. Γεωργαντάς παρέλαβε τα αιτήματα των αγροτών και μετά τη συνάντηση δήλωσε τα εξής:

«H πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ υποδέχθηκε σήμερα αντιπροσωπεία από τους αγρότες που διαδήλωναν, εκφράζοντας την έντονη αγωνία  τους για την αύξηση του κόστους παραγωγής. Τους ενημερώσαμε ότι έγινε δεκτό το αίτημα της Ελλάδας και άλλων χωρών και ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την ενεργοποίηση 500 εκατομμυρίων από το αποθεματικό κρίσης.

Είναι ένα πρώτο πολύ σημαντικό βήμα, που αποδεικνύει ότι η Ε.Ε. αντιλαμβάνεται την ανάγκη να στηριχθεί ο αγροτικός τομέας αυτήν την περίοδο. Θα συνεχίσουμε να προβάλουμε σε κάθε ευρωπαϊκό θεσμό την ανάγκη περαιτέρω στήριξης των αγροτών μας. Θα θέσουμε όλα σχετικά ζητήματα στο Συμβούλιο Υπουργών της Δευτέρας και αξιοποιώντας τους εθνικούς πόρους που ήδη διατίθενται, αλλά και την ευρωπαϊκή στήριξη, θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τους παραγωγούς μας στη δύσκολη αυτή περίοδο».




Γ.Πασχαλίδης | Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου στη γεωργία

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα ότι, μετά και από
προσωπικές του προσπάθειες, σε νομοσχέδιο του Υπουργείο Οικονομικών που έχει κατατεθεί, προβλέπεται διάταξη βάσει της οποίας καθορίζεται για το έτος 2022 μηδενικός συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία με διαδικασία επιστροφής του φόρου αυτού στα δικαιούχα πρόσωπα, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης στην ίδια ρύθμιση κοινής απόφασης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 50 του εν λόγω νομοσχεδίου «Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL)
κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία – Προσθήκη παρ. 4Β στο άρθρο 78 του ν. 2960/2001» προβλέπονται ρητώς τα εξής: « Στο άρθρο 78 του ν. 2960/2001 (Α΄265) προστίθεται παρ. 4Β, ως εξής: «4Β. α. Για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων, της περ. στ΄ της παρ. 1 του
άρθρου 73 του παρόντος, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία καθορίζεται, από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2022, μηδενικός συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης ανά χιλιόλιτρο.

Για το διάστημα ισχύος του μηδενικού συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης, κατά τη θέση σε ανάλωση του ως άνω προϊόντος, εφαρμόζεται ο συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης της περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 73 και επιστρέφεται, κατά τον χρόνο που καθορίζεται με την κανονιστική πράξη της περ. β’, ποσό ειδικού φόρου κατανάλωσης ίσο με τον ως άνω οριζόμενο συντελεστή σύμφωνα με τους λοιπούς όρους που καθορίζονται στην ίδια πράξη. β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ο χρόνος επιστροφής, τα δικαιούχα επιστροφής πρόσωπα, τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των ποσοτήτων πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων για τις οποίες υπολογίζεται η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αρμόδια για την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης αρχή, ο τρόπος ελέγχου της νόμιμης χρήσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων για το οποίο χορηγείται επιστροφή του φόρου, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.»

Επιπλέον, στο ίδιο νομοσχέδιο καθορίζεται συντελεστής Φ.Π.Α. έξι (6) τοις εκατό (αντί του 13% που ισχύει) στα λιπάσματα και παρέχεται η δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021 σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, για τα φυσικά πρόσωπα καθώς και για τα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες.

Να σημειωθεί ότι ο Βουλευτής στις 15 Σεπτεμβρίου 2021 είχε καταθέσει σχετική ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αιτούμενος την επαναφορά της Επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του Αγροτικού Πετρελαίου, δεδομένων των ισχυρών πληγμάτων που έχει δεχτεί ο αγροτικός κόσμος λόγω της πανδημίας, αλλά και των διαφόρων φυσικών φαινομένων. Με την ερώτηση αυτή είχε τονιστεί, άλλωστε, πως η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του Αγροτικού Πετρελαίου θα λειτουργήσει και ως μέτρο αντιμετώπισης της ακρίβειας, ενόψει και των ιδιαιτέρων συνθηκών που πρόκειται να επικρατήσουν λόγω της διεθνούς ενεργειακής κρίσης.

Από την κατάθεση της ερώτησης και έπειτα, οι παρεμβάσεις και οι πιέσεις του Βουλευτή για αυτό το θέμα ήταν συνεχείς, σε όλους τους τόνους και σε όλους τους
αρμόδιους, κάτι που αποδεικνύεται ότι είχε αποτέλεσμα. Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: « Για άλλη μια φορά η Κυβέρνησή μας βρίσκεται δίπλα στον αγροτικό κόσμο, παρέχοντας ουσιαστική βοήθεια προκειμένου να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες που βιώνει και ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημά του . Εξακολουθώ να βρίσκομαι σε διαρκείς επαφές με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα και με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γεωργαντά, τους οποίους ευχαριστώ ιδιαιτέρως και συνεχίζω τις προσπάθειές μου για περαιτέρω στήριξη του πρωτογενούς τομέα.»




Περιμένουν συνάντηση με τον Υπουργό οι αγρότες της ΑΜ-Θ

Περιμένουν συνάντηση με τον Υπουργό στην Κομοτηνή μετέφεραν από την Καβάλα οι αγρότες της ΑΜ-Θ διαμαρτυρόμενοι κυρίως για τον τρόπο λειτουργίας του ΕΛΓΑ

Όπως ανέφεραν σε σχετικό ψήφισμα που κατέθεσαν προς τον ΕΛΓΑ Καβάλας :

Εμείς οι Αγρότες και Κτηνοτρόφοι της Αν. Μακεδονίας-Θράκης συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ, στο Υποκατάστημα ΕΛΓΑ Καβάλας, διαμαρτυρόμενοι για τον τρόπο λειτουργίας του ΕΛΓΑ και για να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας ως προς τις κατά καιρούς άδικες εκτιμήσεις των στελεχών του Υποκαταστήματος ΕΛΓΑ Καβάλας για τις πλητώμενες από καιρικά φαινόμενα καλλιέργειές μας, καθώς και για τις ζημίες του ζωικού κεφαλαίου.

Παρά τις επανειλημμένες διαφωνίες μας για τα πορίσματα των εκτιμήσεων αλλά και την μέχρι πρότινος ψύχραιμη στάση που διατηρήσαμε, δεν διαπιστώσαμε την παραμικρή βελτίωση ως προς την αντικειμενικότητα.

Να διευκρινίσουμε ότι ο ΕΛΓΑ είναι ένας ασφαλιστικός φορέας όπου ασφαλίζουμε υποχρεωτικά τις καλλιέργειες και το ζωικό κεφάλαιο αγρότες και κτηνοτρόφοι και θέλουμε τον ΕΛΓΑ δυνατό και σύγχρονο ώστε να συνεχίσει και στο μέλλον να αποζημιώνει όλους εμάς, όποτε πλήττονται οι καλλιέργειες και τα ζώα μας, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ και ΑΜΕΣΑ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

 Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ ώστε να συμβαδίζει με τα τωρινά καιρικά δεδομένα και τα καιρικά φαινόμενα από την κλιματική αλλαγή που βιώνουμε, καθώς και με τα σύγχρονα μοντέλα καλλιέργειας και εκτροφής.

 Στελέχωση του ΕΛΓΑ με εξειδικευμένο προσωπικό ανά είδος καλλιέργειας και εκτροφής, το οποίο θα πραγματοποιεί τις εκτιμήσεις με σύγχρονες μεθόδους και αντιλήψεις.

 Κατάργηση της οριζόντιας ασφάλισης, με εξατομίκευση των ασφαλιζόμενων κινδύνων ανάλογα με τις ανάγκες ασφάλισης και το είδος καλλιέργειας και εκτροφής, καθώς και επέκταση των ασφαλιζόμενων κινδύνων.

 Εξιχρονισμός στις διαδικασίες εκτίμησης με ηλεκτρονικά μέσα για αμεσότητα και διαφάνεια των διαδικασιών, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια στρέβλωσης των εκτιμήσεων.

 Να θεσπιστούν και στη δική μας Περιφέρεια σύγχρονοι τρόποι Ενεργητικής Προστασίας από χαλαζοπτώσεις και παγετούς.

Καλούμε τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ να συμμετέχει στη συνάντηση που έχει αιτηθεί ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, με τον Υπουργό ΑΑΤ και τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, στην Κομοτηνή.