Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης | Έρχεται νέο πρόγραμμα για μεταποίηση αγροτικών προϊόντων | Έως 65% επιδότηση

Προδημοσιεύθηκε το πρόγραμμα «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/ εμπορία και-/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Το νέο πρόγραμμα θα επιδοτεί επενδύσεις στον κλάδο της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων έως και 65% και αναμένεται να ξεκινήσει μετά το Πάσχα.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι της επιδότησης είναι υφιστάμενες αλλά και νέες επιχειρήσεις (μικρές, μεσαίες, μεγάλες).

Budget

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ξεκινά από 400 χιλ. ευρώ και φτάνει έως και τα 5 εκατ. ευρώ.

Το ποσοστό της επιδότησης κυμαίνεται από 40% έως 65%.

Τομείς δραστηριότητας

Εταιρείες οι οποίες μεταποιούν/επεξεργάζονται ως πρώτη ύλη γεωργικά προϊόντα. Η πρώτη ύλη και τα τελικά προϊόντα ανήκουν σε τομείς όπως:

  • Κρέας (αιγοπρόβατα, βοοειδή, χοιρινά,
  • πουλερικά, κουνέλια)
  • Γάλα
  • Αυγά
  • Μέλι
  • Ζωοτροφές
  • Δημητριακά
  • Ελαιούχα Προϊόντα
  • Οπωροκηπευτικά
  • Οίνος
  • Ξύδι
  • Άνθη
  • Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά
  • Σπόροι & Πολλαπλασιαστικό Υλικό

Εξοικονόμηση ενέργειας

Ειδικότερα, το ποσοστό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 10% αν υπάρχουν επενδυτικές δαπάνες που στοχεύουν ενδεικτικά σε:

  • μείωση της κατανάλωσης ενέργειας
  • μείωση της κατανάλωσης ύδατος,
  • εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου
  • μείωση της χρήσης αποβλήτων

Επιλέξιμες δαπάνες

Προμήθεια για:

  • φορτηγά – σιλό μεταφοράς,
  • ισοθερμικά βυτία για μεταφορά γάλακτος,
  • βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς,
  • αυτοκίνητα ψυγεία,
  • ανυψωτικά, κλπ.

Επίσης, επιδοτείται η προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση:

  • μηχανολογικού εξοπλισμού μεταποίησης, συσκευασίας και ψύξης
  • εξοπλισμού παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές
  • εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υπό προϋποθέσεις)
  • εξοπλισμού γραφείων (π.χ. ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συστήματα ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστήματα
  • πυροπροστασίας κ.α)

Κριτήρια επιλεξιμότητας

Είναι επιλέξιμες για ενίσχυση αιτήσεις στήριξης:

  • που υποβάλλονται από μη προβληματικές επιχειρήσεις
  • που υποβάλλονται από φορείς για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί απόφαση καταλογισμού για παραβάσεις των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ένταξή τους σε προηγούμενα προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα ή μη και δεν έχει προσκομισθεί απόδειξη πληρωμής του καταλογισθέντος ποσού
  • που αφορούν σε βιώσιμες επενδύσεις
  • που αφορούν σε επενδύσεις σε επίπεδο χονδρικού εμπορίου
  • που αφορούν σε επενδύσεις που δεν έχουν περατωθεί φυσικά ή δεν έχουν υλοποιηθεί πλήρως πριν την υποβολή τους ανεξάρτητα αν όλες οι πληρωμές έχουν γίνει από το δικαιούχο
  • που αφορούν σε μεταποίηση μη γενετικά τροποποιημένων προϊόντων (εκτός ζωοτροφών)
  • που υποβάλλονται από δικαιούχους του Υπομέτρου 4.2 του Μέτρου 4 του ΠΑΑ 2014-2020 υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία οριστικοποίησης της αίτησης στήριξης στο ΟΠΣΚΕ θα έχει ολοκληρωθεί το εγκεκριμένο επιλέξιμο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της αίτησης στήριξης που υλοποίησε ο δικαιούχος στο πλαίσιο του Υπομέτρου 4.2 και θα έχει οριστικοποιηθεί στο ΠΣΚΕ το αίτημα ελέγχου για την καταβολή της τελικής δόσης της εγκεκριμένης Δημόσιας Ενίσχυσης.

Πηγή: newsbeast.gr




Ενεργοποιείται από σήμερα η Κάρτα του Αγρότη | Οι παροχές που περιλαμβάνει

Από σήμερα και έως το Σεπτέμβριο θα είναι ενεργοποιημένη η «Κάρτα του Αγρότη» όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Θα διατεθεί στους παραγωγούς (γεωργούς και κτηνοτρόφους), δικαιούχους αγροτικών επιδοτήσεων, εφόσον το επιθυμούν, μόνο με την αίτηση του ενδιαφερομένου προς τη συνεργαζόμενη τράπεζα που τηρεί τον λογαριασμό του.

Επίσης, μέσω της «Κάρτας του Αγρότη» παρέχεται στον δικαιούχο η δυνατότητα να κάνει αγορές από επιχειρήσεις οι οποίες εντάσσονται στις κατηγορίες αυτών που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται με την κάλυψη των γεωργικών αναγκών των παραγωγών (αγροεφόδια αναλώσιμα, όπως σπόροι, φάρμακα, λιπάσματα, ζωοτροφές, κτηνιατρικά φάρμακα, πρόσθετα ζωοτροφών, καύσιμα κίνησης ελκυστήρων, αγροτικό ρεύμα, ανταλλακτικά – συνεργείο αγροτικών μηχανημάτων), αλλά και να εξοφλεί οφειλές του σε πιστοποιημένους φορείς υποβολής Δήλωσης Ενιαίας Ενίσχυσης.




Σχεδιάζει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών η ΕΑΣ Καβάλας

Δυναμική παραμένει η παρουσία του Καβαλιώτικου ακτινίδιου στις διεθνείς αγορές, χάρη στην ποιότητα, τη φήμη και τις καλές εμπορικές πρακτικές. Μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει απορροφηθεί όλη η περσινή παραγωγή, πριν φτάσει το ακτινίδιο του Νοτίου Ημισφαιρίου, κυρίως αυτό της Χιλής, ενώ θα ακολουθήσει της Νέας Ζηλανδίας.

Για νέα πρωτόκολλα προς τη Βραζιλία και την Ουρουγουάη κάνει λόγο ο γενικός διευθυντής της ΕΑΣ Καβάλας, Κλέαρχος Σαραντίδης, σημειώνοντας πως οι δυο τους θα προστεθούν στις 15 χώρες που ήδη εξάγει η ΕΑΣ. Ο ίδιος προσθέτει ότι έστειλαν φορτία και στις χώρες του Περσικού Κόλπου, καθώς αναγνωρίζεται η νοστιμιά και η άριστη ποιότητα του φημισμένου Καβαλιώτικου φρούτου. «Κυρίως μετά τον κορωνοϊό, δημιούργησε μεγάλο καταναλωτικό κοινό λόγω της περιεκτικότητας σε ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, ειδικά C.  Γενικά, την τελευταία εικοσαετία, οι καταναλωτές το έχουν εντάξει στη διατροφή τους εξαιτίας της πληθώρας θρεπτικών συστατικών».

Μιλώντας με αριθμούς, ο κ. Σαραντίδης εξηγεί ότι οι συνεργαζόμενοι με την ΕΑΣ Καβάλας τοπικοί παραγωγοί είναι περισσότεροι από 200 και καλλιεργούν περισσότερα από 4.000 στρέμματα. «Η καλλιέργεια ξεπέρασε τα 25.000 στρέμματα στην περιοχή μας και, μαζί με την Ξάνθη, δημιουργείται ένας ισχυρός παραγωγικός άξονας», σημειώνει. Ο ίδιος εξηγεί ότι οι φυτεύσεις έχουν αραιώσει σημαντικά, μετά από μια περίοδο που είχαν εκτοξευθεί, μεταξύ 2010 και 2020.

Ο κ. Σαραντίδης τονίζει πως πάγια στόχευσή τους αποτελεί η επέκταση των αγορών και η βελτίωση των εγκαταστάσεων. «Η αυξημένη παραγωγή μάς αναγκάζει να επενδύσουμε σε ψυκτικούς αποθηκευτικούς χώρους και σε σύγχρονα μηχανήματα συσκευασίας πολλών κατηγοριών, ανάλογα με τις δυνατότητες της περασμένης χρονιάς και τις επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση», σημειώνει.

Στα σχέδιά τους είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μέχρι το 2025, έτσι ώστε να καλύψουν ένα μέρος της ενέργειας που καταναλώνουν τα ψυγεία, «με στόχο να μπορέσουμε να δώσουμε υψηλότερη τιμή στον παραγωγό», καταλήγει.




Παρέμβαση Ν. Παναγιωτόπουλου για την αντιχαλαζική προστασία και άλλα αγροτικά ζητήματα της Καβάλας

Όπως ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Ν. Παναγιωτόπουλος :

Κατά την τοποθέτησή μου στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά με την αναθεώρηση του Στρατηγικού Σχεδίου στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), μεταξύ άλλων, τόνισα:

Tην ανάγκη επέκτασης του πεδίου εφαρμογής του συστήματος αντιχαλαζικής προστασίας ιδίως σε αγροτικές περιοχές όπως αυτές της Αν. Μακεδονίας και Θράκης, όπου η παραγωγή είναι μεγάλη και οι καλλιέργειες είναι πιο δυναμικές σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας.

Tην ανάγκη να διορθωθούν οι χρόνιες στρεβλώσεις στα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης που αδικούν τους κτηνοτρόφους της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης σε σχέση με κτηνοτρόφους άλλων περιφερειών.

Η αγροτική παραγωγή (φυτικό κεφάλαιο, ζωικό κεφάλαιο και αλιεία) της Αν. Μακεδονίας και Θράκης είναι ένα εθνικό κεφάλαιο που πρέπει να προστατευθεί.




Από σήμερα η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «φωτοβολταϊκά στο χωράφι»

Από σήμερα, Τρίτη, στις 12 το μεσημέρι ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι», προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, που απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες αγρότες.

Η προκήρυξη υπογράφηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρο Σκυλακάκη, την Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου και από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση.

Όπως διευκρινίζει το ΥΠΕΝ:

Μέσω του προγράμματος ενισχύεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος έως 50kW από επαγγελματίες αγρότες, από αγρότες ειδικού καθεστώτος και από αγροτικές επιχειρήσεις. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να έχουν ενεργή αγροτική παροχή και να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων κατά το τρέχον έτος, ώστε να γίνουν ενεργειακά αυτόνομοι. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως παράγοντας τη δική τους «πράσινη» ενέργεια, θα μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος.

Οι ωφελούμενοι θα λάβουν ενίσχυση 30% και έως 350 ευρώ ανά kW, με το ποσό της επιδότησης να μην σωρεύεται στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που λαμβάνουν οι αγρότες.

Διευκρινίζεται πως για αιτήσεις ισχύος έως 30kW εφαρμόζεται ο ενεργειακός συμψηφισμός (net metering), ενώ για αιτήσεις από 31kW έως 50kW συμψηφίζεται η κατανάλωση, η οποία συμπίπτει την ίδια χρονική στιγμή με την παραγωγή του φωτοβολταϊκού σταθμού, και εφόσον υπάρχει περίσσεια παραγωγή αυτή αποζημιώνεται με μία σταθερή τιμή από τον Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠΕΕΠ -ως απλός αυτοπαραγωγός).

Βασική προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα είναι ο ωφελούμενος να μην έχει ξεκινήσει καμία εργασία ή παραγγελία για τον φωτοβολταϊκό σταθμό.

Εφόσον διαθέτει άνω της μιας αγροτικές παροχές ηλεκτρικής ενέργειας έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για την χρηματοδότηση φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος έως 50kW για κάθε μια εξ’ αυτών.

Αιτήσεις υποβάλλονται έως και τις 15 Μαΐου 2024, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας (https://pvstegi.gov.gr), κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISNET.

Στο πρόγραμμα η κατάταξη των αιτήσεων θα γίνει με βάση δύο ομάδες προτεραιότητες και έως την κάλυψη του συνολικού προϋπολογισμού:

· Α’ ομάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά έως και 10,8kW

· B’ Oμάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά πάνω από 10,8kW και έως 50kW

Οι αιτήσεις σε κάθε ομάδα θα κατατάσσονται με βάση τη χρονική σειρά υποβολής τους, ενώ στο πρόγραμμα θα υπάρχουν και επιλαχόντες.

Η εν λόγω πρωτοβουλία υλοποιείται με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Σημειώνεται ότι σήμερα ολοκληρώνεται η υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στην στέγη» από επαγγελματίες αγρότες και για ισχύ έως 10,8kW. Ωστόσο, συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων, αποκλειστικά, από τα νοικοκυριά.

Με αφορμή την προκήρυξη του προγράμματος ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε:

«Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα με βασικό όφελος τη μείωση κόστους στο αγροτικό ρεύμα, για όλους τους επαγγελματίες αγρότες που θα το αξιοποιήσουν. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών, ισχύος έως 50kW που προβλέπει, με ενίσχυση 30% του συνολικού κόστους επένδυσης. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται σε συνέχεια του μεταρρυθμιστικού νομοσχεδίου που θέσαμε, προσφάτως, σε δημόσια διαβούλευση, όπου και συμπεριλαμβάνεται η θέσπιση του προγράμματος “Απόλλων” για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των ευάλωτων νοικοκυριών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης ανά την Επικράτεια. Παράλληλα, λαμβάνουμε μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση των χρεών προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), τα οποία ανέρχονται σε 87 εκατ. ευρώ, ενώ από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο θα τεθεί σε ισχύ η πρόσθετη έκπτωση 10% στο αγροτικό ρεύμα, έπειτα από απόφαση της ΔΕΗ».

Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σημείωσε:

«Από σήμερα οι επαγγελματίες αγρότες με μια πολύ απλή και γρήγορη διαδικασία θα έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν την αίτηση τους για την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι» και να επιδοτηθούν με ποσοστό 30% για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος έως 50kW. Αναγνωρίζοντας την πίεση που δημιουργεί το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας στον πρωτογενή τομέα έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση τη ελάφρυνσης των αγροτών. Με την δράση «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι» υλοποιούμε μια δέσμευση του Πρωθυπουργού προς τους επαγγελματίες αγρότες με την ετήσια μείωση στον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος για έναν μέσο αγρότη (με ετήσια κατανάλωση 30000kWh) να φτάνει στα 3600 ευρώ, ενώ σειρά έχει η ενεργοποίηση του Τιμολογίου «ΓΑΙΑ» που θα εξασφαλίσει, σε μακροχρόνια βάση για τους αγρότες, χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας καθώς επίσης και η προώθηση ειδικού προγράμματος ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους για το οποίο η Πολιτεία θα αναλάβει το σύνολο της έντοκης επιβάρυνσης».

Πηγή: newsbeast.gr




Αυγενάκης | Έρχονται πληρωμές 700 εκατ. ευρώ στους αγρότες μέχρι το Πάσχα

Άνω των 700 εκατ. ευρώ θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των αγροτών πριν το Πάσχα σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ Ηρακλείου.

Όπως υπογράμμισε, υπάρχει συνέπεια ως προς τις ημερομηνίες που έχουν τεθεί και σημείωσε:

  • Την 1η Απριλίου άνοιξε το ΟΣΔΕ, πολύ νωρίτερα από πέρυσι που είχε ανοίξει τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα να υπάρχει χρόνος για διασταυρωτικούς ελέγχους.
  • Πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα αδιάθετα 88 εκατ. ευρώ της ενιαίας ενίσχυσης του 2023.

 Επίσης πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα 245 εκατ. ευρώ των συνδεδεμένων ενισχύσεων.

  • Υπάρχει προτεραιότητα για πληρωμή των 425 εκατ. ευρώ που αφορά στα οικολογικά σχήματα.
  • Προχωρεί ο έλεγχος των 16.500 δεσμευμένων ΑΦΜ ούτως ώστε είτε να αποδεσμευθούν και να πληρωθούν άμεσα είτε να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη, όσα εξ αυτών διαπιστωθεί ότι παρουσιάζουν πρόβλημα.

  • Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, αναφέρθηκε στις επαφές που έκανε με τους ομολόγους του της Γαλλίας και της Σλοβενίας και στις επικείμενες επισκέψεις του στην Ιταλία, Βουλγαρία και Ισπανία, με στόχο τη διαμόρφωση κοινού μετώπου στην αλλαγή, συγκεκριμένων σημείων στην ΚΑΠ, όπως:

    • Η απλοποίηση των ελέγχων για μικρούς κλήρους, κάτω των 100 στρεμμάτων. Αυτό σημαίνει απλοποίηση ελέγχων στα οικολογικά σχήματα, που είναι αδύνατον να εφαρμοσθούν λόγω της κλιματικής κρίσης.
  • Μεταφορά χρημάτων από πυλώνα σε πυλώνα και από έτος σε έτος.

  • Το 2% της ΚΑΠ που δικαιούται κάθε χώρα να μπορεί να διατεθεί για την αντιμετώπιση καταστροφών που προκαλούνται λόγω της κλιματικής κρίσης.

  • Μιλώντας για την 50χρονη διαδρομή της ΝΔ στα πολιτικά πράγματα της χώρας ο κ. Αυγενάκης υπογράμμισε ότι είναι ταυτισμένη με την σοβαρότητα, τη συνέπεια και την Ευρώπη.

    Πηγή: protothema.gr




    Αγροτικό πετρέλαιο | Επιστροφή ΕΦΚ σε 307.000 αγρότες

    Καταβλήθηκε η πρώτη δόση για το 2024 της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων σε επαγγελματίες αγρότες. Ειδικότερα, στους τραπεζικούς λογαριασμούς 307.301 δικαιούχων επαγγελματιών αγροτών πιστώθηκε το ποσό των 39.585.690,99 ευρώ.

    Συγκεκριμένα, με την Α 1037/24 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προβλέφθηκαν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της προκαταβολής και επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία για το έτος 2024.

    Οι δικαιούχοι είναι επαγγελματίες αγρότες που έχουν:

    • υποβάλει Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) για τα έτη 2023 και 2024, εγγραφεί στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως και την 31η Οκτωβρίου 2024 και τους έχει αποδοθεί η ιδιότητα του «επαγγελματία αγρότη» ή του «επαγγελματία αγρότη ως νεοεισερχόμενου στον αγροτικό τομέα».
    • εγγραφεί στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων από 1η Ιανουαρίου 2024 έως και 11 Μαρτίου 2024 ή υπαχθεί στα δικαιούχα επιστροφής πρόσωπα, όπως προβλέφθηκαν στην Α1180/23 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Αγρότες | Πληρωμή 76 εκατ. ευρώ την Τρίτη και την Τετάρτη από τον ΕΛΓΑ

    Μετά από συνεργασία που είχαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ Ανδρέα Λυκουρέντζο, ανακοινώνονται νέες πληρωμές για ζημιές του 2023.

    Συγκεκριμένα, αύριο, Τρίτη 2 Απριλίου 2024 και ώρα 12:00, καταβάλλονται από τον ΕΛΓΑ 60 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις έτους 2023. Με την πληρωμή αυτή έχουν καταβληθεί σε διάστημα δύο μηνών 130 εκατ. ευρώ στους παραγωγούς ενώ προβλέπεται η εξόφληση όλων των οφειλόμενων αποζημιώσεων μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024.

    Την Τετάρτη 3η Απριλίου 2024 και ώρα 12:00, καταβάλλονται μέσω του ΕΛΓΑ, από την Κρατική Αρωγή, 16 εκατ. ευρώ, ως προκαταβολές αποζημιώσεων στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου, κυρίως ελαιοκαλλιέργειες, για τις καταστροφές τις οποίες υπέστησαν από την πύρινη λαίλαπα το καλοκαίρι 2023, στις Περιφερειακές Ενότητες, Δωδεκανήσου – Ρόδου, Μαγνησίας και Έβρου.

    Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης δήλωσε: «Το ΥΠΑΑΤ και ο ΕΛΓΑ δικαιώνουν τις προσδοκίες των αγροτών. Με συνέπεια και συστηματική προσπάθεια, τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα και με τις πληρωμές που κάνουμε συνεχίζουμε να βρισκόμαστε στο πλευρό των παραγωγών μας».

    πηγή: newsit.gr




    ΥΠΑΑΤ | Πρόγραμμα 135 εκατ. ευρώ για στήριξη της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων

    Την ανάρτηση της προδημοσίευσης της 1ης πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στην παρέμβαση «Π3-73-2.3 – Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) της Ελλάδας 2023-2027, ύψους 135 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, κι ο αρμόδιος υφυπουργός, Διονύσης Σταμενίτης, σε συνεργασία με τον γενικό γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Παπαγιαννίδη.

    Στόχος της παρέμβασης «Π3-73-2.3 – Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/ εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων» είναι η αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων, με στόχο την κάλυψη των αναγκών της χώρας σε μεταποιημένα ποιοτικά προϊόντα αλλά και την αύξηση των δυνατοτήτων διείσδυσης στις διεθνείς αγορές, μέσω της αξιοποίησης της πρώτης ύλης της πρωτογενούς παραγωγής, της ενσωμάτωσης της καινοτομίας, της ανάπτυξης μεθόδων και διαδικασιών προστασίας του περιβάλλοντος που περιορίζουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.

    Σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ, καθοριστική σημασία για τη στήριξη των επενδύσεων έχει τόσο η διατήρηση, όσο και η δημιουργία θέσεων εργασίας, συμβάλλοντας στην κοινωνική σταθερότητα και στην οικονομική ανάπτυξη τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο καθώς και η προστασία της ανθρώπινης υγείας.

    Στο πλαίσιο αυτό χορηγείται στήριξη σε επιχειρήσεις μεταποίησης γεωργικών προϊόντων όταν το αποτέλεσμα της επεξεργασίας τους είναι επίσης γεωργικό, σε επιχειρήσεις τυποποίησης γεωργικών προϊόντων με σήμανση (Εθνικά και Ενωσιακά Πρότυπα) καθώς και σε επιχειρήσεις που μετέχουν σε σχήματα συμβολαιακής γεωργίας.

    Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, δήλωσε σχετικά: «Μέλημά μας είναι η προσαρμογή των προϊόντων αγροδιατροφής στις νέες συνθήκες παραγωγής ώστε να αξιοποιείται κάθε τεχνολογική δυνατότητα, προσαρμοσμένη, όμως, στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Δίνουμε προστιθέμενη αξία στα ελληνικά προϊόντα κατά τρόπο ώστε να είναι πιο ελκυστικά στις διεθνείς αγορές και στην προσπάθεια αυτή μας ενισχύει η μοναδική ποιότητα των ελληνικών προϊόντων. Ενισχύοντας τον πρωτογενή τομέα, δημιουργούμε θέσεις εργασίας που  δίνουν  ζωή στην ελληνική περιφέρεια. Και για την υλοποίηση αυτού του στόχου αξιοποιούμε κάθε εθνική και ευρωπαϊκό πόρο».

    Η παρέμβαση αφορά αιτήσεις στήριξης με αιτούμενο προϋπολογισμό από 400.001,00 ευρώ μέχρι 5.000.000,00 ευρώ, συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης – Ε.Γ.Τ.Α.Α.) και από το Ελληνικό Δημόσιο (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Π.Δ.Ε.) και εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη χώρα. Το συνολικό ποσό που προβλέπεται για τη χρηματοδότηση της Παρέμβασης ανέρχεται σε 135.000.000,00 ευρώ,

    Η προδημοσίευση περιλαμβάνει πληροφοριακά στοιχεία σχετικά με τη δημοσιοποίηση της Παρέμβασης, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και επιλογής, τις επιλέξιμες και μη επιλέξιμες δαπάνες, την ένταση στήριξης καθώς και τη διαδικασία ένταξης των πράξεων στην Παρέμβαση.

    Οι σημαντικότερες προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούν οι υποψήφιοι είναι οι εξής:

    • Να μην είναι προβληματικές επιχειρήσεις.
    • Να δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση / τυποποίηση γεωργικών προϊόντων.
    • Να υποβάλλουν εμπρόθεσμη αίτηση στήριξης μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ), εντός των προθεσμιών που θα οριστούν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

    Πηγή: naftemporiki.gr




    Η νέα Κ.Α.Π και ο πρωτογενής τομέας στην ατζέντα του “East Macedonia & Thrace Forum II”

    Με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, την αντιμετώπιση της υφαλμύρωσης και της λειψυδρίας, την αύξηση των καλλιεργούμενων στρεμμάτων και κατά συνέπεια της παραγωγικότητας και του εισοδήματος των αγροτών, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρεί σε μια σειρά μεγάλων και μικρών αρδευτικών έργων στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ύψους άνω των 240 εκατ. ευρώ, τόνισε o αρμόδιος υπουργός, Λευτέρης Αυγενάκης στο East Macedonia and Trace Forum II στην Αλεξανδρούπολη, που διοργανώνει διοργάνωσε το City Hub Events.

    Ο υπουργός ανέφερε ότι η παρουσία του στην Αλεξανδρούπολη, όπως και άλλων υπουργών δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την περιοχή. Τόνισε ότι ο ΕΛΓΑ έχει προχωρήσει σε αποζημιώσεις της παραγωγής που χάθηκε από τη μεγάλη πυρκαγιά στον Έβρο και η Κρατική Αρωγή συνεχίζει να αποζημιώνει το φυτικό κεφάλαιο, επισημαίνοντας ότι η ενίσχυση της συνεργασίας με την περιφέρεια θα συμβάλλει στο να κλείσουν ταχύτερα οι πληγές.

    Παράλληλα ανέφερε ότι η ένταση και οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης φέρνουν στην επιφάνεια την ανάγκη να αναπτυχθούν πολιτικές σε τομείς που μέχρι τώρα δεν υπήρχε, όπως η διαχείριση του νερού ή να ξεκινήσει συζήτηση για ζητήματα που αποτελούσαν ταμπού, όπως η ανάγκη της αναδιάρθρωσης καλλιεργειών.

    Αναφερόμενος στη σημασία που έχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την πρωτογενή παραγωγή της χώρας, είπε ότι στην περιοχή υπάρχει:

    · Το 49% των ενεργειακών καλλιεργειών της χώρας

    · Το 19% των σιτηρών

    · Το 5% της καλλιέργειας ρυζιού

    · Το 13% της εκτροφής βοοειδών

    · Το 7,5% της μελισσοκομίας

    Τόνισε δε ότι στόχος είναι να παραμείνει ο κόσμος στον πρωτογενή τομέα και στην υλοποίηση αυτού του στόχου θα βοηθήσει η ενίσχυση της εκπαίδευσης, η οποία θα διευκολυνθεί μέσα από τη λειτουργία του Μητρώου των κατ΄ επάγγελμα Αγροτών στα Τμήματα Αγροτών των Επιμελητηρίων.

    Ο υπουργός επεσήμανε την έλλειψη συνεργατικής κουλτούρας που υπάρχει στη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ συνέβαλε στην ίδρυση της ΕΘΕΑΣ αλλά ενισχύει τον συνεργατισμό με τη λήψη μέτρων που στοχεύουν στη φορολογική ελάφρυνση όσων μετέχουν σε αυτά, με σημαντικότερο τη μείωση κατά 50% της φορολογίας τους για πάντα εφόσον παραδίδει τουλάχιστον το 75% της παραγωγής τους σε αυτούς.




    «Απαιτούμε να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας», λέει ο εκπρόσωπος των αγροτών πριν το τετ α τετ με τον Μητσοτάκη

    Στις θέσεις με τις οποίες προσέρχονται στη συνάντηση σήμερα με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στις 12:30 στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και όσα προσδοκούν από αυτήν εστίασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews ο Σωκράτης Αλειφτήρας εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας των Αγροτικών Συλλόγων της Λάρισας.

    Όπως ανέφερε ο κ. Αλειφτήρας «η 15μελής επιτροπή των αγροτών αποτελείται από αγρότες που συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις στα μπλόκα και θα θέσουμε στον πρωθυπουργό το πλαίσιο αιτημάτων που έχουμε για τη Θεσσαλία και για τις πλημμυρισμένες περιοχές με τα φαινόμενα «Daniel» και «Elias».

    «Περιμένουμε από τον πρωθυπουργό μετά από 6 μήνες που έχουμε υποστεί την τεράστια αυτή καταστροφή, να σταματήσει πια τα λόγια, να περάσουμε στις πράξεις, να περάσουμε στο πεδίο και να κάνει έργα όλα αυτά που υποσχέθηκε όταν ήρθε στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες. Θέλουμε αποζημίωση στο φυτικό μας κεφάλαιο αλλά και αποζημίωση στις ζημιές που έχουμε υποστεί στο 100% και όχι στο 70%» επεσήμανε.

    «Ζητάμε αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος για όλους αυτούς που έχουν χάσει την παραγωγή τους, αλλά και για τους κτηνοτρόφους και τους μελισσοκόμους μας που έχουν χάσει τα ζώα και τα μελισσοσμήνη αντίστοιχα και να δούμε τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια με τους παραγωγούς, γιατί δεν θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν ειδικά σε πλημμυρισμένες περιοχές όπως είναι η Κάρλα στην Καρδίτσα αλλά και στα Φάρσαλα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    «Απαιτούμε από τον πρωθυπουργό να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και αντιπλημμυρικής θωράκισης έτσι ώστε στο μέλλον, γιατί με την κλιματική αλλαγή τα φαινόμενα θα είναι όλο και συχνότερα και μάλλον και εντονότερα, να θωρακιστούμε και να μη θρηνούμε αθώες ζωές για να μην χάνονται περιουσίες, ολόκληρα χωριά και τα χωράφια μας» τόνισε κλείνοντας.

    Πηγή: newsbeast.gr




    Συνάντηση στο ΥπΑΑΤ αγροτών του Παγγαίου, σε αναμονή κονδυλίου από ΕΕ για ακαρπία

    Με θετικό πρόσημο κατέληξε η κάθοδος στην Αθήνα της διοίκησης του Αγροτικού Συλλόγου Παγγαίου και της συνάντησης που είχε, στο ΥπΑΑΤ, με τους κ.κ. Σταμενίτη και Στρατάκο.

    Αυτό που βγήκε από την συνάντηση είναι ότι το ΥπΑΑΤ αναμένει το πράσινο φως και την χορήγηση κονδυλίου από την ΕΕ για να πληρώσει την ακαρπία του 2023.

    Στην συνάντηση συμμετείχε ο πρόεδρος ΤΟΕΒ Πιερίας – Κοιλάδας κ. Γιώργος Μίχογλου, ο βουλευτής Καβάλας κ. Γιάννης Πασχαλίδης και ο Δήμαρχος Παγγαίου κ. Φίλιππος Αναστασιάδης.

    Ο κ. Γρηγόρης Γρουζίδης, πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Παγγαίου, τόνισε  ότι «το ραντεβού το είχαμε ζητήσει εδώ και 2 μήνες αλλά οι κινητοποιήσεις πήγαν πίσω την συνάντηση.

    Βασικό θέμα ήταν το πρόβλημα της ακαρπίας, που στην περιοχή έπληξε όλες τις καλλιέργειες. Όπως μας δήλωσαν οι εκπρόσωποι του ΥπΑΑΤ αναμένουν το κονδύλι από την ΕΕ που θα χορηγήσει στην χώρα μας για να δουν στην συνέχεια την κατανομή που θα κάνουν.

    Για τις ζημιές στο φυτικό κεφάλαιο από την χαλαζόπτωση του 2022 δεν είχαμε το όριο 30% σε επίπεδο νομού για να μπορέσουν να ενταχθούν στα ΠΣΕΑ. Εμείς ζητήσαμε να καταβληθεί μια ενίσχυση τύπου de minimis για τους πληγέντες.




    Αυγενάκης | Στον νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ και κίνδυνοι που δεν καλύπτονταν

    Στο νέο κανονισμό για τον ΕΛΓΑ θα περιλαμβάνονται κίνδυνοι που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονταν ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης σε σύσκεψη με κτηνοτρόφους των Χανίων.

    «Ο νέος κανονισμός του ΕΛΓΑ έρχεται με πνεύμα δικαιοσύνης να καλύψει όλα αυτά τα λάθη. Ό,τι απαιτηθεί στην πορεία των συζητήσεων για τον ΕΛΓΑ, η πόρτα μας είναι ορθάνοιχτη. Εδώ θα είμαστε να κάνουμε έναν κανονισμό σωστό», είπε χαρακτηριστικά.

    Στο νέο κανονισμό θα περιλαμβάνονται καλύψεις για πλημμύρα, ανεμοθύελλα, χαλαζόπτωση, υπερβολικό ψύχος, κεραυνοί, κατολίσθηση, κίνδυνοι από άγρια ζώα.

    Ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι θα τροποποιηθεί η ΚΥΑ που αφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο, στο οποίο η Κρήτη θα έχει κατανομή 25% κάτι που σημαίνει ότι για το 2023 από τα 8 εκατ. ευρώ θα ανέβει στα 10 εκατ. ευρώ.

    Τόνισε ότι συνεχίζεται η πορεία εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ προς όφελος των αγροτών. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι εντός Απριλίου θα γίνει η πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων ύψους 245 εκατ. ευρώ, ενώ το Πάσχα θα πιστωθούν τα 425 εκατ. ευρώ για τα Οικολογικά Σχήματα και τα 88 εκατ. ευρώ της Βασικής Ενίσχυσης που δεν είχαν απορροφηθεί.

    Μιλώντας για τους ελέγχους για την αποφυγή ελληνοποιήσεων σε γάλα, κρέας, λάδι, οπωροκηπευτικά και στο μέλι, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επισήμανε ότι θα συνεχιστούν και θα ενταθούν.

    Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα αναθεώρησης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) 2023-2027, στάθηκε στις 19 προτάσεις που κατέθεσε η Ελλάδα, λέγοντας ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στα Κράτη – Μέλη να μεταφέρουν χρήματα από πυλώνα σε πυλώνα ώστε να μη χάνονται πόροι.

    πηγή: newsbeast.gr




    Έκρηξη των εισαγωγών ακτινιδίων από Ιράν και Τουρκία!

    Εντύπωση προκαλεί στην αγροτική κοινότητα και όχι μόνο η εισαγωγή  πάνω από 1700 τόνων ακτινιδίων από το Ιράν και την Τουρκία!

    Δείτε ρεπορτάζ :




    Κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεων τους λαμβάνουν στις γενικές συνελεύσεις οι αγρότες όλης της χώρας.

    Στη Βόρεια Ελλάδα ,αγρότες επιστρέφουν στα χωράφια τους εν αναμονή των πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης . Αποχώρησαν από τα μπλόκα οι Σερραίοι αγρότες <<ο αγώνας δεν σταματάει αλλά παίρνει άλλη μορφή >>.<<Δεν κλείνουμε τα αυτιά μας ,εκκρεμεί συνάντηση του πρωθυπουργού με τους Θεσσαλούς >>είπε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης . Βαδίζοντας στα χνάρια των αγροτών ,οι μελισσοκόμοι από όλη σχεδόν τη χώρα πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος . Αιτήματά τους, μεταξύ άλλων ,οι παράνομες ελληνοποιήσεις αλλά και το κόστος παραγωγής που έχει γίνει δυσβάσταχτο .

    Οι Θεσσαλοί αγρότες στον κόμβο του Πλατύκαμπου πήραν την απόφαση να παραμείνουν και να συνεχίσουν με παράλληλες δράσεις σε συντονισμό και με τα υπόλοιπα μπλόκα στα οποία οι αγρότες θα αποφασίσουν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους .

    Σε ό,τι αφορά τους Θεσσαλούς αγρότες και την συνάντησή τους με τον Πρωθυπουργό ,για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία ,φαίνεται ότι θα γίνει στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου.

    Ενδεχομένως μέσα στο Σαββατοκύριακο να γίνει και μία Πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών προκειμένου να καθορίσουν τις επόμενες ενέργειές τους .

    Γιάννης Γ.

     




    Επιστρέφουν στις βάσεις τους οι αγρότες της Καβάλας

    Μετά τις πετυχημένες κινητοποιήσεις (στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, στην Π.Ε Καβάλας αλλά και στο Τελωνείο Εξοχής) οι αγρότες του Νομού Καβάλας επέστρεψαν το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Φεβρουαρίου στις βάσεις τους.

    Ωστόσο από την πλευρά τους δεν απέκρυψαν το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες.

    Δείτε φωτογραφίες με τα τρακτέρ του Δήμου Νέστου να επιστρέφουν στις βάσεις τους :




    Κάθοδος των τρακτέρ στην Μύρινα της Λήμνου

    *Ανταπόκριση από Λήμνο, Δέσποινα Βασιλειάδου

    Πορεία με τρακτέρ πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου 2024 οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Λήμνου.

    Τα τρακτέρ επισκέφτηκαν αρχικά το Δημαρχείο όπου συνάντησαν την Αντιδήμαρχο Εξυπηρέτησης του Δημότη και Κοινωνικής Πολιτικής κ. Ιωάννα – Ελπίδα Διαματάρη και στην συνέχεια βρέθηκαν στο Επαρχείο της Λήμνου εκεί όπου είχαν σύντομη συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικών Θεμάτων Άγγελος Βλάττα-Λαμπρινό.




    Αγρότες: Αναχωρούν συντεταγμένα τα τρακτέρ από το Σύνταγμα | Στα μπλόκα οι νέες αποφάσεις

    Συντεταγμένα και τμηματικά, αποχωρούν με τα τρακτέρ τους, οι αγρότες, που διανυκτέρευσαν χθες στο Σύνταγμα,  μετά το συγκλονιστικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες, απαιτώντας την ικανοποίηση βασικών αιτημάτων που σχετίζονται με την επιβίωσή τους.

    Επί ποδός είναι η Τροχαία Αττικής, ενώ σε ισχύ βρίσκονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα τρακτέρ: Πανεπιστημίου – Πλ. Ομονοίας – Αγ. Κωνσταντίνου – Πλ. Καραϊσκάκη – Αχιλλέως – Λ . Αθηνών – Λ. Κηφισού.

    «Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος», διαμηνύουν οι αγρότες

    «Η κυβέρνηση έλαβε το μήνυμα»

    «Με το μεγαλειώδες συλλαλητήριο που έγινε την Τρίτη στο Σύνταγμα, με τη θερμή συμπαράσταση του λαού της Αθήνας και τα σχεδόν 200 τρακτέρ, έχουμε αναδείξει το πρόβλημά μας και ζητάμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μα»ς, τόνισε ο Ρίζος Μαρούδας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, μιλώντας στην τηλεόραση του «Σκάι», το πρωί της Τετάρτης, λίγο πριν την αναχώρηση των αγροτών από το Σύνταγμα.

    «Επιστρέφουμε στα μπλόκα για να πάρουμε εκεί τις αποφάσεις μας, με τους συναδέλφους που είμαστε στο δρόμο», υπογράμμισε.

    «Η κυβέρνηση έχει λάβει το μήνυμα ότι πρέπει να δώσει λύσεις στους αγρότες και μετά ας ξύσει τον πάτο του βαρελιού» επεσήμανε ο κ. Μαρούδας, προσθέτοντας ότι«ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος καθώς δεν έχουν ικανοποιηθεί βασικά μας αιτήματα».

    Δείτε εικόνες από την αναχώρηση των αγροτών

    Τα τρακτέρ αναχωρούν από την Λεωφόρο Αμαλίας ακολουθώντας το δρομολόγιο: Πανεπιστημίου, πλατεία Ομονοίας , Αγίου Κωνσταντίνου , πλατεία Καραϊσκάκη, Αχιλλέως , λεωφόρος Αθηνών, λεωφόρος Κηφισού.

    Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

    Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

    Αναχωρούν από την Αθήνα και επιστρέφουν στα μπλόκα

    Πηγή: in.gr




    Πλημμύρισε με 10.000 αγρότες το κέντρο της Αθήνας | Στο Σύνταγμα διανυκτέρευσαν πάνω από 160 τρακτέρ

    Περίπου 160 είναι τα τρακτέρ τα οποία διανυκτέρευσαν στην πλατεία Συντάγματος το βράδυ της Τρίτης (20/2) μετά τη μεγάλη κινητοποίηση των αγροτών που ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις 21:30.

    Οι αγρότες έφτασαν στην Αθήνα με κάθε μέσο, ακόμα και με πλοία από την Κρήτη, αλλά και όσοι δεν ήρθαν στην πρωτεύουσα συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των συναδέλφων τους με άλλους τρόπους.

    Οι Αθηναίοι τούς υποδέχτηκαν με επευφημίες, χειροκροτήματα και χαμόγελα στο κέντρο της πρωτεύουσας και πολλοί έσπευσαν να σταθούν στο πλευρό τους.

    Στη μεγάλη κινητοποίηση που γέμισε με τρακτέρ την πλατεία Συντάγματος έδωσαν το παρών σωματεία, εργαζόμενοι και φοιτητές.

    Γύρω στις 11:00 ξεκινά η μεγάλη αποχώρηση

    Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ξεκίνησαν σταδιακά από τις 12 το μεσημέρι της Τρίτης, συνεχίζονται μέχρι και σήμερα το πρωί, καθώς στις 11:00 είναι προγραμματισμένη η αποχώρηση των τρακτέρ.

    Οι αγρότες πρόκειται σήμερα και αύριο να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις στα μπλόκα, ώστε να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους. Όπως ανέφερε χθες ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της συντονιστικής επιτροπής των μπλόκων, στην ΕΡΤ προσανατολίζονται είτε σε αποκλεισμό δρόμων, είτε θα προχωρήσουν σε άλλες μορφές κινητοποίησης.

    Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι κατέφτασε τριψήφιος αριθμός τρακτέρ, καθώς και χιλιάδες αγρότες που έφτασαν στην Αθήνα με λεωφορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 10.000 ανθρώπους.

    Μάλιστα, όπως μετέδωσε το πρωί της Τετάρτης (21/2) η εκπομπή του Mega Κοινωνία Ώρα MEGA με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, υπήρξε άψογη συνεργασία με την αστυνομία τόσο για την άφιξη των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας όσο και για την παραμονή τους.

    Ακόμα και αυτή την ώρα που παραμένουν οι αγρότες στην Αθήνα, κάθονται στα τρακτέρ τους και στα γεωργικά μηχανήματα και πολλοί από αυτούς πέρασαν τη νύχτα μέσα σε αυτά.

    Πώς θα φύγουν οι αγρότες – Διευκρινίσεις από την ΕΛ.ΑΣ. – Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

    «Ύστερα από συνεννόηση με τους εκπροσώπους των αγροτών, γύρω στις 10:00 – 11:00 αναμένεται να ξεκινήσει η αποχώρησή του σταδιακά. Θα ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή, Πανεπιστημίου, Ομόνοια, Λεωφόρος Αθηνών. Λεωφόρος Κηφισού ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Φυσικά, θα συνοδεύονται από περιπολικά της αστυνομίας», σημείωσε η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» το πρωί της Τετάρτης (21/2).

    Όσο για σήμερα, Τετάρτη, σύμφωνα με την κα Δημογλίδου ήδη από τις πρωινές ώρες είναι κλειστή η Λεωφόρος Αμαλίας και η Όθωνος, καθώς στο σημείο έχουν σταθμεύσει περί τα 140 τρακτέρ, ενώ στη συνέχεια θα ανακοινωθούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    Δείτε φωτογραφίες του Newsbeast.gr από τη μεγάλη συγκέντρωση των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Κίνηση τώρα: Εκτρέπονται στην Καλλιρόης τα οχήματα που κινούνται στην άνοδο της Συγγρού | Φεύγουν οι αγρότες στις 11:00

    Τα οχήματα που κινούνται στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού εκτρέπονται στην οδό Καλλιρόης, για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, σύμφωνα με την Τροχαία Αττικής. Σημειώνεται πως γύρω στις 10:00 – 11:00 αναμένεται να ξεκινήσει η αποχώρηση των αγροτών από το κέντρο της Αθήνας.

    Ο χάρτης με την κίνηση τώρα στους δρόμους…

    «Ύστερα από συνεννόηση με τους εκπροσώπους των αγροτών, γύρω στις 10:00 – 11:00 αναμένεται να ξεκινήσει η αποχώρησή τους σταδιακά. Θα ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή, Πανεπιστημίου, Ομόνοια, Λεωφόρος Αθηνών, Λεωφόρος Κηφισού ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Φυσικά, θα συνοδεύονται από περιπολικά της αστυνομίας», σημείωσε σε τηλεοπτικές της δηλώσεις η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ.

    Όσο για σήμερα, Τετάρτη, σύμφωνα με την κα Δημογλίδου ήδη από τις πρωινές ώρες είναι κλειστή η Λεωφόρος Αμαλίας και η Όθωνος, καθώς στο σημείο έχουν σταθμεύσει περί τα δεκάδες τρακτέρ, ενώ στη συνέχεια θα ανακοινωθούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Έβρος | Συμβολικό μπλόκο στο Τελωνείο των Κήπων από αγρότες

    Οι αγρότες του Έβρου αποφάσισαν να εντατικοποιήσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενόψει και του πανελλαδικού συλλαλητηρίου που είναι σε εξέλιξη στην Αθήνα σήμερα Τρίτη (20/02/2024).

    Στον κόμβο Καστανεών και το Τελωνείο Κήπων αντίστοιχα, οι αγρότες του βορείου και νοτίου Έβρου, συνέχισαν την δυναμική παρουσία τους και προχώρησαν σε συμβολικά μπλόκα.




    Κάθοδος των αγροτών στην Αθήνα | Όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

    Στην Αθήνα έφθασαν πριν λίγη ώρα οι πρώτοι αγρότες με τα τρακτέρ τους για το μεγάλο αγροτικό συλλαλητήριο, που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα στο Σύνταγμα.

    Λίγο μετά τις 13:00 στα διόδια ενώθηκαν μαζί τους και τα τρακτέρ και αγροτικά αυτοκίνητα από τη Θήβα, το Σχηματάρι και από άλλες περιοχές, ενώ τα πούλμαν που ξεκίνησαν από Αλεξανδρούπολη έως και το Κάστρο Βοιωτίας ανέρχονται σε 70, ενώ στα Μέγαρα ήταν το σημείο συνάντησης για τους αγρότες από τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο.

    Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. πριν λίγη ώρα έκανε μία νέα ενημέρωση για το τι ισχύει στο κέντρο της Αθήνας και ποιοι δρόμοι θα κλείσουν.

    «Λόγω της κίνησης των αγροτών προς το κέντρο της Αθήνας, σας ενημερώνουμε ότι μέσα στην επόμενη ώρα η Τροχαία συμπληρωματικά θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προκειμένου να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια τόσο η μετακίνηση των αγροτών όσο και η κίνηση των υπόλοιπων πολιτών στην περιοχή.

    Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά τη Λεωφόρο Αθηνών και στον οδικό άξονα που περιλαμβάνει τις οδούς Δεληγιώργη, Πειραιώς, Σταδίου, Φιλελλήνων και Ξενοφώντος.

    Υπενθυμίζεται ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου.

    Παρακαλούνται οι πολίτες να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους ανωτέρω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των κινητοποιήσεων».

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Με τρακτέρ θα γεμίσει σήμερα το κέντρο της Αθήνας | Ξεκινά η κάθοδος των αγροτών

    Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το πανελλαδικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιήσουν σήμερα στις 18:30 στο Σύνταγμα οι αγρότες από όλη την Ελλάδα. Το ταξίδι των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου ξεκίνησε από χτες, Δευτέρα 19/2, ενώ πολλοί ήταν όσοι διανυκτέρευσαν στο Κάστρο Βοιωτίας και σήμερα το πρωί θα ξεκινήσουν με προορισμό την Αθήνα.

    Η προσυγκέντρωση των αγροτών με τα τρακτέρ θα γίνει στις 17:30 στην πλατεία Ομονοίας. Μία ώρα μετά, στις 18:30, θα κατευθυνθούν προς το Σύνταγμα για το συλλαλητήριο.

    Ειδικότερα το απόγευμα της Δευτέρας, στο Κάστρο Βοιωτίας, έκαναν την εμφάνισή τους τα τρακτέρ από τη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα, με τους συναδέλφους τους στο μπλόκο του Κάστρου να τους υποδέχονται με χειροκροτήματα.

    Πρώτο σημείο συνάντησης των αγροτών και των κτηνοτρόφων από τη Λάρισα και τον Βόλο ήταν στη Λαμία (στο ύψος της Ανθήλης). Εκεί ενώθηκαν με συναδέλφους τους από την Καρδίτσα και μαζί με αυτούς από τη Φθιώτιδα ξεκίνησαν το ταξίδι τους για το Κάστρο Βοιωτίας.

    Αγρότες αναχώρησαν και από την Κρήτη, οι οποίοι έφτασαν στην πρωτεύουσα με τα πλοία της γραμμής από Ηράκλειο και Χανιά στις 6:00, εκπροσωπώντας την αγροτική φωνή του νησιού στο συλλαλητήριο.

    Περιπολικά της αστυνομίας, καθ’ όλη τη διάρκεια της διέλευσης των οχημάτων κατά μήκος του εθνικού δικτύου, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (20/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, συνόδευαν τα αγροτικά οχήματα που δεν κινούνταν με περισσότερα από 40 χιλιόμετρα ανά ώρα σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας.

    Από τη βόρεια Ελλάδα αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Ημαθία έχουν ήδη φορτώσει εννέα τρακτέρ σε νταλίκες, για να τα μεταφέρουν μέχρι το Κάστρο Βοιωτίας, ενώ με τον ίδιο τρόπο αναμένεται να ταξιδέψουν άλλα έξι τρακτέρ.

    Τους απαγορεύτηκε να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο της Αθήνας

    Θα επιτραπεί στους αγρότες να σταθμεύσουν τα τρακτέρ στο κέντρο κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές οι δύο λωρίδες της οδού Πανεπιστημίου, προκειμένου να μην μπλοκάρεται η κίνηση, ενώ τους απαγορεύτηκε το να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο.

    Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το πρωί της Τρίτης αναμένεται να προστεθούν πάνω από 30 τρακτέρ από την περιοχή του Κάστρου Βοιωτίας, ενώ στο Σχηματάρι θα προστεθούν άλλα 15 τρακτέρ από την Εύβοια. Ο τελικός αριθμός των τρακτέρ δεν μπορεί να προβλεφθεί, καθώς ενισχύσεις αναμένονται από σημεία της Θήβας και της Αττικής.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιπροσωπεία των αγροτών αναμένεται να συναντηθεί με τον Μάκη Βορίδη, καθώς ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα αναχωρήσει για προγραμματισμένο ταξίδι στην Ινδία.

    Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

    Σήμερα το μεσημέρι λόγω της επικείμενης συγκέντρωσης-διαμαρτυρίας των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας, η τροχαία θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα:

    Προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα αγροτικά οχήματα: λεωφόρος Αθηνών, Αχιλλέως, πλατεία Καραϊσκάκη. Θα κινηθούν αντίθετα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου, προκειμένου να φτάσουν στο Σύνταγμα. Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Ομονοίας.

    Θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Αμαλίας, την οδό Πανεπιστημίου, τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και σε όλες τις κάθετες σε αυτές οδούς.

    Η Βασιλίσσης Σοφίας θα διακοπεί από το ύψος της Βουλής και η κυκλοφορία στην κάθοδο θα γίνεται μέχρι και την οδό Σέκερη.

    Τα οχήματα που κινούνται στην οδό Ακαδημίας θα κατευθύνονται μόνο προς την άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.

    Θα υπάρχει συνεχής πληροφόρησης για περαιτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    Για οποιαδήποτε πληροφορία οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης, ενώ συστήνεται στους οδηγούς να αποφύγουν την κίνηση με οχήματα στη διαδρομή της πορείας και στους χώρους των εκδηλώσεων, τόσο για την εξυπηρέτησή τους, όσο και για την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων.

    Συνεχής ενημέρωση για τις ισχύουσες κάθε φορά κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρχει σε ειδικό μπάνερ στην ιστοσελίδα καθώς και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας.

    Πηγή: Newsbeast.gr

     




    Διαμαρτυρία αγροτών με τρακτέρ στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα

    Σε διαμαρτυρία με τρακτέρ προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας 19 Φεβρουαρίου 2024 αγροτικοί και κτηνοτροφικοί σύλλογοι του Νομού Καβάλας.

    Αρχικά τα τρακτέρ από τον Δήμο Νέστου πέρασαν και μέσα από την πόλη πάντα με την προσοχή της ΕΛ.ΑΣ.

    Δείτε video :

    Στην συνέχεια βρέθηκαν στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα όπου προχώρησαν σε συμβολική διαμαρτυρία

    Δείτε φωτογραφίες :




    Αγρότες: Με εκατοντάδες τρακτέρ η “απόβαση” στην Αθήνα | Πώς θα γίνει η κάθοδος

    Παρά την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, χιλιάδες αγρότες θα κατακλύσουν την Τρίτη Αθήνα και Σύνταγμα. Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

    Έτοιμοι για “απόβαση” στην Αθήνα με εκατοντάδες τρακτέρ και με κάθε… τρόπο είναι χιλιάδες αγρότες προκειμένου να συμμετάσχουν στο παναγροτικό συλλαλητήριο την Τρίτη (20/2).

    Παρά το “όχι” που αρχικά εισέπραξαν από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατά τη συνάντησή τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, οι αγρότες ετοιμάζουν τη μεγάλη τους κάθοδο στην πρωτεύουσα από διάφορες περιοχές της χώρας. Σε αυτές μάλιστα, το τελευταίο διήμερο κλιμάκωσαν τις κινητοποιήσεις τους, δηλώνοντας αποφασισμένοι για το “μεγαλύτερο αγροτικό συλλαλητήριο”

    Πλέον, οι αγρότες μετρούν αντίστροφα, με τις προετοιμασίες να είναι πυρετώδεις για κάθοδο με τρακτέρ, αγροτικά οχήματα και λεωφορεία.

    Σύμφωνα με πληροφορίες στην κινητοποίηση της Τρίτης αναμένεται να λάβουν μέρος 5.000 αγρότες, με 260 τρακτέρ, εκ των οποίων τα 150 από τη Θεσσαλία. Οι περισσότεροι φυσικά θα κατέβουν με λεωφορεία.

    Στόχος είναι να παραμείνουν για μία ημέρα στο Σύνταγμα, διεκδικώντας πιο δραστικές λύσεις για το υψηλό κόστος παραγωγής, με κύριο αίτημα το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία.

    Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους κατοίκους της Αθήνας”, ξεκαθάρισε πάντως ο Λαρισαίος αγροτοσυνδικαλιστής, Ρίζος Μαρούδας.

    Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ανάρτηση στο Facebook, είπε ότι η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στους αγρότες, επισημαίνοντας όμως ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Αναφερόμενος στα μέτρα που ανακοίνωσε στην αντιπροσωπεία των αγροτών, σημείωσε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

    Παράλληλα, έκανε λόγο για πολλά και σύνθετα προβλήματα και κατέληξε: «Ασφαλώς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε σταθερά δίπλα τους, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη και τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε».

    Πώς θα γίνει η κάθοδος στην Αθήνα – Τα ραντεβού

    Τα κονβόι των τρακτέρ θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα από διάφορα σημεία της Ελλάδας, με προορισμό το Κάστρο Βοιωτίας, όπου είναι το σημείο της προσυγκέντρωσης.

    Συγκεκριμένα, θα ξεκινήσουν συντεταγμένα τα τρακτέρ από Στεφανοβίκειο, Πλατύκαμπο και Αλμυρό, ενώ περίπου την ίδια ώρα ένα δεύτερο θα ξεκινήσει από Τρίκαλα, Καρδίτσα και Φάρσαλα.

    Στο σημείο της προσυγκέντρωσης θα διανυκτερεύσουν και το πρωί της Τρίτης θα ξεκινήσουν για τον τελικό προορισμό τους, το κέντρο της Αθήνας.

    Οι αγρότες της Θεσσαλίας ετοιμάζονται να κατέβουν με περισσότερα από 100 τρακτέρ για να διαδηλώσουν στο Σύνταγμα, ενώ πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τη μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο και από τους αγρότες στην Κρήτη.

    Το μπλόκο Χρυσοχοΐδη και πως… ξεμπλόκαρε

    Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, είχε επιχειρήσει “μπλόκο” στη διαμαρτυρία των αγροτών στην Αθήνα με τρακτέρ.

    Κατά τη συνάντηση που είχε με αγρότες στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, το μεσημέρι της Παρασκευής (16/02), ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε δηλώσει αρνητικός στο να μεταβούν με τρακτέρ οι αγρότες στην Αθήνα. Αντί αυτού τους είχε προτείνει να μετακινηθούν με ΙΧ και λεωφορεία, για να πραγματοποιήσουν τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

    Οι αγρότες όμως ξεκαθάρισαν ότι θα κατέβουν στην Αθήνα και με ΙΧ και με λεωφορεία και με τρακτέρ. Κατόπιν τούτου ξεκίνησαν χθες νέες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα. Πάντως πλέον η κυβέρνηση δεν συζητά το εάν θα κατέβουν τρακτέρ στο Σύνταγμα, αλλά πόσα και από ποιο δρομολόγιο.

    Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ξορκίζει την κλιμάκωση των μπλόκων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να γίνουν αποκλεισμοί δρόμων.

    “Η διαμαρτυρία είναι στοιχείο της Δημοκρατίας, αλλά άλλο πράγμα είναι η παρεμπόδιση”, σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ. Ενώ χαρακτήρισε αυτονόητη την εφαρμογή του νόμου.

    Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

    Κατά τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συζητήθηκαν οι όροι υπό τους οποίους θα πραγματοποιηθεί το αγροτικό συλλαλητήριο, οι οποίοι θα αποσαφηνιστούν πλήρως σήμερα Δευτέρα.

    Συγκεκριμένα, η Αστυνομία αναμένεται να έχει μια πιο ξεκάθαρη πληροφόρηση από τους αγρότες για τους αριθμούς των συμμετεχόντων και των οχημάτων τους. Σε κάθε περίπτωση αναμένονται αγρότες από την Θεσσαλία, την Βόρεια και την Στερεά Ελλάδα.

    Δεν θα εμποδιστούν τα τρακτέρ να εισέλθουν στην πρωτεύουσα, όμως θα καθορίσει αύριο η Αστυνομία πόσα τρακτέρ αντέχει το κέντρο της Αθήναςη διαδρομή θα οριστεί μόνο από την Αστυνομία και η πορεία θα γίνει σε όλη της την διάρκεια με συνοδεία αστυνομικής δύναμης.

    Πηγή: news247.gr

     

     




    Νέα σύσκεψη για την κάθοδο των αγροτών με τρακτέρ στην Αθήνα την Τρίτη | Θα φτάσουν στο Σύνταγμα

    Νέα σύσκεψη πραγματοποιείται σήμερα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναφορικά με την κάθοδο των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως έχει συμφωνηθεί να μπει στην πρωτεύουσα ελεύθερος αριθμός των τρακτέρ, ενώ υπάρχει και συμφωνία για αστυνομική επιτήρηση σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής τους από τα μπλόκα μέχρι την Αθήνα.

    Οι αγρότες θα κινηθούν από τη λεωφόρο Αθηνών, ενώ θα διασχίσουν ανάποδα την Πανεπιστημίου με προορισμό το Σύνταγμα.

    Το Μέγαρο Μαξίμου παρακολουθεί λεπτό προς λεπτό τις εξελίξεις και στέλνει διαρκώς μηνύματα στον αγροτικό κόσμο ότι δεν είναι απέναντί τους.

    Μάλιστα, ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπηση απευθυνόμενος στους αγρότες τόνισε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

    Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι τα προβλήματα είναι πολλά και σύνθετα και ότι θα συνεχίσει να στέκεται σταθερά στους αγρότες, αλλά υπογράμμισε ότι πρέπει να λαμβάνονται πάντα υπόψη οι δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. «Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε», τόνισε χαρακτηριστικά.

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να απευθυνθεί στους αγρότες και σήμερα το βράδυ, καθώς θα παραχωρήσει συνέντευξη σε τηλεοπτικό σταθμό (Star).

    Ανώτερα κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι όλα τα περιθώρια έχουν εξαντληθεί και πως η κυβέρνηση θα ήθελε να ικανοποιήσει το σύνολο των αιτημάτων τους, αλλά αυτό μπορεί να οδηγήσει από τη μια σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό και από την άλλη σε αντιδράσεις από άλλες επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες αντιμετωπίζουν εξίσου μεγάλες δυσκολίες, αλλά δεν έχουν τρόπο πίεσης όπως αυτόν των αγροτών. Τονίζουν ακόμα ότι κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να διατυπώνει τα αιτήματά του, αλλά όχι εις βάρος των υπολοίπων.

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Την Tρίτη στην Αθήνα με τα τρακτέρ τους οι αγρότες | Κλείνουν δρόμους, τελωνεία και λιμάνια

    Συλλαλητήριο στην Αθήνα την ερχόμενη Τρίτη με τρακτέρ και αποκλεισμούς δρόμων, τελωνείων και δημοσίων κτιρίων αποφάσισαν οι αγρότες, μετά την πολύωρη πανελλαδική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα.

    Συμβολικοί αποκλεισμοί πραγματοποιούνται ήδη σε πολλά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, ενώ στα τελωνεία της Νίκης, των Ευζώνων και των Κήπων τα τρακτέρ είναι έτοιμα να μπλοκάρουν την κυκλοφορία.

    Στην Αθήνα θα κατέβουμε με όσο περισσότερα τρακτέρ μπορούμε, είπε, ο εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

    Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι οι διαμαρτυρόμενοι δεν θα μείνουν μόνο για μια ημέρα στην Αθήνα, καθώς πέραν των σκέψεων για τις μορφές των κινητοποιήσεων τους, υπάρχουν και διαδικαστικά ζητήματα, που αφορούν τους χρόνους και τις ταχύτητες των τρακτέρ που θα φτάσουν στην Αθήνα το απόγευμα της Τρίτης και οι αγρότες θα κληθούν να φύγουν το βράδυ για να γυρίσουν στις περιοχές τους.

    Βουλευτές πιέζουν αγρότες σε όλες τις περιοχές για να σπάσουν τα μπλόκα, ειναι σε εξέλιξη αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι, είπε ο κ. Αλειφτήρας.

    Παράλληλα, καταγγέλλουν απόπειρα εκφοβισμού αγροτών με αυτόφωρα και συλλήψεις.

    Πηγή: Newsbeast.gr



    Σε απόγνωση οι μελισσοκόμοι – Μειωμένη η φετινή παραγωγή μελιού κατά 70%

    Έως και 70% μειωμένη είναι η παραγωγή του μελιού φέτος, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία.

    Όπως λένε οι παραγωγοί, οι αλλοπρόσαλλες καιρικές συνθήκες, οι πυρκαγιές στον Έβρο, οι πλημμύρες σε Θεσσαλία και Φθιώτιδα συνετέλεσαν στην εξασθένηση των μελισσών λόγω έλλειψης της τροφής τους, ενώ και η απαγόρευση χρήσης καπνιστηρίου μετά τις 23:00 κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και τα πρόστιμα από δασάρχες, που τους απαγορεύουν την είσοδο στα δάση, είναι λόγοι που οδήγησαν στη χαμηλή παραγωγή.




    Αγρότες: Ώρα αποφάσεων | Συνεδριάζουν στη Νίκαια για το ενδεχόμενο να κατέβουν στην Αθήνα

    Έφτασε η ώρα για τους αγρότες να αποφασίσουν στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια αν θα συνεχίσουν τα μπλόκα και αν θα πραγματοποιήσουν κάθοδο στην Αθήνα με τρακτέρ.

    Στην Νίκαια έχουν συγκεντρωθεί από τις 12 το μεσημέρι αγρότες από όλα τα μπλόκα προκειμένου να πάρουν τις αποφάσεις τους μετά τις προτάσεις που τους παρουσίασε ο πρωθυπουργός στη συνάντηση που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου την Τρίτη.

    Ωστόσο υπάρχουν και οι απογοητευμένοι. Ήδη αποχώρησαν από το μπλόκο Πλατυκάμπου οι αγρότες της «Επιτροπής των 180.000 πλημμυρισμένων παρακάρλιων στρεμμάτων» και ζητούν συνάντηση με Κυρ. Μητσοτάκη ειδικά για τη Θεσσαλία.

     

    Για τον λόγο που οδηγήθηκαν στην αποχώρηση μίλησε στο Newsbomb.gr o κ. Ευάγγελος Παναγιώτου, αντιπροέδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού ΘΕΣγη.

    «Αποχωρήσαμε από τα μπλόκα και ως εκ τούτου δεν θα συμμετάσχουμε στην σύσκεψη της Νίκαιας. Ο λόγος είναι ότι κουραστήκαμε δύο μήνες τώρα. Εμείς περιμέναμε να έχουμε κάποια συνάντηση με τον κ. πρωθυπουργό. Δεν έγινε αυτή η συνάντηση, μας είπαν ότι θα γίνει στην πορεία. Εμάς δεν μας απασχολούν άμεσα τα ρεύματα και τα πετρέλαια. Εμείς δεν έχουμε χωράφια να καλλιεργήσουμε.Έχουμε καταστραφεί. Δεν έχουμε εισόδημα. », ανέφερε ο κ. Παναγιώτου.

    Από την άλλη, σε άλλα μπλόκα, κυρίως της Βορείου Ελλάδος, αγρότες εμφανίζονται προβληματισμένοι για τον αντίκτυπο που θα έχει τυχόν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τόσο ως προς διεκδικήσεις τους όσο και σε σχέση με την κοινωνική στήριξη που μέχρι σήμερα απολαμβάνουν.

    Στη Νίκαια στραμμένα τα βλέμματα των αγροτών

    Λίγο πριν τη σύσκεψη στη Νίκαια μίλησε στο Newsbomb.gr ο κ Κώστας Τζέλλας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας που πρωτοστατεί και στα φετινά μπλόκα.

    Στο Newsbomb.gr μίλησε ο Κώστας Τζέλλας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας.

    Όπως δήλωσε: «Εμείς θέλουμε να κατέβουμε Αθήνα. Υπάρχει η θέληση, ελπίζω να το αποφασίσουμε όλοι μαζί και να γίνει. Η πρόταση είναι στο τραπέζι. Όσον αφορά τους αγρότες από τις παρακάρλιες περιοχές που αποχώρησαν δεν είναι πολλοί και το μπλόκο του Πλατύκαμπου έχει δυναμώσει. Κάποιοι συνάδελφοι ίσως παρεξήγησαν κάποια πράγματα. Η Θεσσαλία είναι ένα ζήτημα από μόνο του. Αυτό που κάναμε είναι να κλείσουμε συνάντηση με τον πρωθυπουργός για το θέμα της Θεσσαλίας και του Έβρου οπότε δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο το έκαναν.»

    Απέκλεισαν το τελωνείο Καστοριάς και το κτίριο της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας

    Με μια αιφνιδιαστική κίνηση οι αγρότες του μπλόκου της Καστοριάς απέκλεισαν αργά χθες το βράδυ τις εγκαταστάσεις του Τελωνείου Καστοριάς, παρατάσσοντας τα τρακτέρ τους στην κεντρική είσοδο και τον αύλειο χώρο του κτιρίου. Παράλληλα, την ίδια χρονική στιγμή συνάδελφοί τους προχώρησαν στον καθολικό αποκλεισμό του κεντρικού κτιρίου της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας στην Κοζάνη αποκλείοντας τις εισόδους πρόσβασης στο κτίριο για όλους τους υπαλλήλους.

    Ο Στάθης Πασχαλίδης από το μπλόκο της Κοζάνης εξήγησε ότι σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσει η κεντρική επιτροπή μπλόκων στην Νίκαια, προκειμένου οι αγρότες να επανακαθορίσουν την στάση τους για την συνέχεια του αγώνα τους.

    Σήμερα αναμένεται να υπάρξει και αποκλεισμός για τα φορτηγά αυτοκίνητα στα σύνορα με τα Σκόπια από το μπλόκο των αγροτών που έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους στο Τελωνείο της Νίκης στην Φλώρινα.

    Χατζηδάκης: Δεν μπορούμε να δίνουμε παραπάνω από αυτά που αντέχουμε

    Για τα αιτήματα των αγροτών αλλά και τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    «Δεν μπορούμε να δίνουμε παραπάνω από αυτά που αντέχουμε. Αν η χώρα ξεφύγει και δεν έχουμε μία σοβαρή δημοσιονομική πολιτική, μπορεί να υπάρξει ευχαρίστηση στην αρχή, αλλά ύστερα, όσοι πουν “Ωσαννά” θα λένε μετά “Σταύρωσον Αυτόν”», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στο OPEN.

    «Δουλειά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών είναι να επιβάλλει κανόνες και πρόστιμα στις περιπτώσεις παραβάσεων. Τελείως ειλικρινά, βγαίνεις και λες: “Δεν έχω” και σε αποκαλούν ανάλγητο. Η δουλειά του υπουργείου Οικονομικών είναι και το “φρένο”, για να μην ξεφύγουμε. Αν υπάρχει περίσσευμα, δεν το κρατάμε για εμάς αλλά το δίνουμε. Δεν γνωρίζουμε ποιες ανάγκες ενδεχομένως να παρουσιασθούν μέσα στη χρονιά. Πρέπει να κρατάμε ένα ζύγι και επαναλαμβάνω. Δίνουμε όσα αντέχουμε», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    «Δεν θέλουμε να πάμε στις επόμενες εκλογές με τη λογική “δώσε τα όλα” και να διαλύσουμε τη χώρα. Η ακρίβεια και το στεγαστικό αποτελούν τα δύο μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε. Σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουμε υπερτριπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση», σημείωσε ακόμη ο κ. Χατζηδάκης.

    Η πρόταση του πρωθυπουργού στους αγρότες

    Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για τα επόμενα 2+8 χρόνια.

    Η πρωτοβουλία εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει την KW στα 2 πρώτα χρόνια κάτω από τα 10 λεπτά για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα ή είναι συνεπείς και κάτω από τα 11 λεπτά για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα και τα χρέη τους. Για τα επόμενα 8 χρόνια για το ⅓ της κατανάλωσης η εκτιμώμενη τιμή θα είναι ενιαία στα 9 λεπτά. Επιτρέποντας έτσι σε όλους τους αγρότες να κάνουν τον προγραμματισμό τους σε βάθος δεκαετίας.

    Πιο συγκεκριμένα:

    Με έναρξη τιμολόγησης από την 1η Απριλίου ξεκινά πρόγραμμα χαμηλών τιμών για το αγροτικό ρεύμα με τη μορφή διμερών μακροχρόνιων συμβάσεων.

    Το πρόγραμμα δύνανται να προσφέρουν όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος και σ’ αυτό δύνανται να συμμετέχουν όλοι οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος, άρα το σύνολο του αγροτικού κόσμου. Οι όροι του προγράμματος έχουν ως ακολούθως:

    Εκτιμώμενες Τιμές: Για τα πρώτα δύο χρόνια με έναρξη τιμολόγησης την 1.4.2024 οι τιμές είναι σταθερές και διαμορφώνονται (κατά μέγιστο) ως ακολούθως:

    1. Κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που ανήκουν σε συνεργατικά σχήματα ή ασκούν συμβολαιακή γεωργία χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές: 9,3 λεπτά την κιλοβατώρα
    2. Λοιποί κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές: 9,8 λεπτά την κιλοβατώρα
    3. Κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που ανήκουν σε συνεργατικά σχήματα ή ασκούν συμβολαιακή γεωργία με ληξιπρόθεσμες οφειλές: 10,5 λεπτά την κιλοβατώρα
    4. Λοιποί κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος με ληξιπρόθεσμες οφειλές: 11 λεπτά την κιλοβατώρα

    Οι τιμές αυτές αφορούν το σύνολο της κατανάλωσης των συγκεκριμένων παροχών.

    Για τα υπόλοιπα 8 έτη για το 1/3 της κατανάλωσης των συγκεκριμένων παροχών η τιμή είναι ενιαία και διαμορφώνεται στα 9 λεπτά την κιλοβατώρα.

    Για την υπόλοιπη κατανάλωση (τα 2/3) οι κάτοχοι συνδέων αγροτικού ρεύματος δεν έχουν κάποια δέσμευση και δύνανται να την προμηθευονται ελεύθερα από την αγορά (ελευθέρως από τον ίδιο η άλλο πάροχο). Τα σχετικά συμβόλαια είναι σταθερά με τις σχετικές ρήτρες αποχώρησης.

    Οι πάροχοι που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα λάβουν όρους σύνδεσης για τα συγκεκριμένα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που θα υποστηρίζουν το πρόγραμμα κατ’ απόλυτη προτεραιότητα. Το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το πρόγραμμα μακροχρόνιων διμερών συμβάσεων για τα συνεργατικά σχήματα και την συμβολαιακή γεωργία που είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

    Οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος με ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας με εξόφληση σε μια δεκαετία και μηδενικό επιτόκιο. Το σχετικό χρηματοοικονομικό κόστος αναλαμβάνει η πολιτεία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης.

    Παράλληλα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε και την προκαταβολή της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο (που ανέρχεται σε 82 εκατ. ευρώ), ύψους 40 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου. Η σχετική διάταξη κατατίθεται στη Βουλή άμεσα.

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να ανοίξει διάλογο για ένα πιο δίκαιο τρόπο επιστροφής του ΕΦΚ από το 2025 και μετά, με στοιχεία μόνιμης αντιμετώπισης, σχετικά με το πως κατανέμεται το ποσό επιστροφής, ποιοι και πότε θα το λαμβάνουν.

    Πηγή: Newsbomb.gr




    Οι αγρότες αποφασίζουν σήμερα στη Νίκαια | Οι δύο τάσεις στα μπλόκα, προτάσεις και για κάθοδο με τρακτέρ στην Αθήνα

    Στις 12:00 το μεσημέρι στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων από όλη την Ελλάδα, προκειμένου οι αγρότες να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους μετά και τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. Μέχρι στιγμής, οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς εθνικών οδών, ενώ στα μπλόκα έχουν διαμορφωθεί δύο τάσεις: η μία πιο ήπια, προκρίνει την αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων, και η άλλη προτείνει δυναμικές κινητοποιήσεις με κάθοδο στην Αθήνα.

    Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, διαμηνύει πως «δεν θα επιτρέψουμε να χωριστεί η Ελλάδα στα δυο».

    Την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες στο μπλόκο του Πλατυκάμπου, στην απογευματινή συνέλευση μετά τα όσα συζητήθηκαν στη χθεσινή συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, όπου φαίνεται ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους.

    Αυτή είναι η μία πρόταση που θα καταθέσουν οι αγρότες αύριο στην πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας. Η άλλη πρόταση σχετίζεται με το συλλαλητήριο στην Αθήνα. Κάτι ανάλογο θα κατατεθεί και από το μπλόκο της Καρδίτσας, όπου και εκεί πραγματοποιήσαν νωρίτερα οι αγρότες συνέλευση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

    Ακούστηκαν διάφορες απόψεις, με πολλούς να πιστεύουν ότι ένα συλλαλητήριο στην Αθήνα, θα ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση.

    Οι αγρότες θα κλείνουν συμβολικά δρόμους, σε περίπτωση όμως που δεν κατέβουν στην Αθήνα, τότε θα προχωρήσουν σε κλείσιμο των δρόμων σε κομβικά σημεία.

    Νωρίτερα προχώρησαν σε μια συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Πλατυκάμπου. Επιτράπηκε μετά από διαβούλευση οι αγρότες να ανέβουν στην Εθνική Οδό, συμβολικά ανέβηκε και ένα τρακτέρ.

    Οι αγρότες στο μπλόκο του Αλμυρού στο Βόλο ζητούν αφορολόγητο πετρέλαιο, η κιλοβατόρα να μην ξεπερνάει τα 7 λεπτά και να συνεχιστεί ο διάλογος για την κοινή αγροτική πολιτική. Ενώ και οι αγρότες της Παιονίας είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους στο τελωνείο των Ευζώνων και αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

    Κυβερνητικά στελέχη σημειώνουν ότι ο πρωθυπουργός κατέθεσε ουσιαστικές και δίκαιες προτάσεις, με μόνιμα μέτρα για το ενεργειακό κόστος.

    Κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς ασκεί ηαξιωματική αντιπολίτευση. Από το μπλόκο των αγροτών στο Κάστρο Βοιωτίας ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ στέκεται στο πλευρό των αγροτών προτείνοντας 7 μέτρα στήριξης.

    Οι τελικές αποφάσεις για το πως θα πορευτούν στο εξής οι αγρότες θα ληφθούν στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης στην Πανελλαδική σύσκεψη στην Λάρισα.

    Πηγή: Newsbeast.gr