Σύσκεψη στην Αθήνα για την ευλογιά των προβάτων

Ευρεία σύσκεψη με εκπροσώπους κτηνοτροφικών Ενώσεων, Συλλόγων και Συνεταιρισμών από όλη τη χώρα είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, με αφορμή το πρόβλημα της ευλογιάς.

Ο Υπουργός απευθυνόμενος στους εκπροσώπους του κτηνοτροφικού κόσμου τόνισε ότι χρειάζεται υπευθυνότητα και σοβαρότητα από όλους για να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη ζωονόσος, κατά τρόπο ανάλογο με εκείνον της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών. «Προσβλέπω στη συνδρομή σας και στη συνεργασία σας», τόνισε ο κ. Τσιάρας, γιατί, όπως είπε, «ο στόχος είναι κοινός και δεν είναι άλλος από το να περιορίσουμε τις επιπτώσεις στο ζωικό μας κεφάλαιο.»

Ο ΥπΑΑΤ εξήγησε τη σκοπιμότητα των μέτρων που έχουν ληφθεί τα οποία εντάσσονται σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό που περιλαμβάνει δύο σκέλη: Πρώτον, αυξημένη αποζημίωση στα 250 € για τα καθαρόαιμα και στα 220 € για τα ημίαιμα, και δεύτερον, δωρεάν αναπλήρωση του απολεσθέντος ζωικού κεφαλαίου, κατά τα πρότυπα του Μέτρου 5.2 για τη Θεσσαλία. Παράλληλα, ο υπουργός είπε ότι εξετάζεται τρόπος ενίσχυσης των κτηνοτρόφων και μέσω ζωοτροφών, αφού υπάρχουν περιοχές, όπως αυτές του Τυρνάβου στη Θεσσαλία, που είναι «κλειστές» από τις 11 Ιουλίου 2024, ενώ έγινε συζήτηση για τους λόγους που δεν προκρίθηκε η λύση του εμβολιασμού.

Στη σύσκεψη ετέθησαν και γενικότερα ζητήματα που έχουν σχέση με την ενίσχυση της κτηνοτροφίας και τις εξαγωγές προς τρίτες χώρες, την υποστελέχωση της περιφέρειας σε κτηνιάτρους, το χωροταξικό και τις χρήσεις γης, τις εξισωτικές ενισχύσεις καθώς και μια σειρά άλλων θεμάτων που έχουν σχέση με τη στήριξη της κτηνοτροφίας, αλλά και την προστασία των υδάτινων πόρων.

Ο κ. Τσιάρας τόνισε ότι ο ίδιος πιστεύει ότι η ελληνική κτηνοτροφία έχει τεράστιες δυνατότητες αν αξιοποιηθούν σωστά οι μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει η χώρα μας και εφόσον οι κτηνοτρόφοι ενισχύσουν τις γνώσεις τους μέσα από πρόσθετη εκπαίδευση πάνω στις νέες δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. «Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά», είπε.

Στη σύσκεψη μετείχαν ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Χρήστος Κέλλας, ο ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Στρατάκος, ο Γενικός Διευθυντής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του ΥΠΑΑΤ Θωμάς Αλεξανδρόπουλος και εκπρόσωποι από την ΕΘΕΑΣ και δεκαπέντε Ενώσεις, Συνεταιρισμούς και Συλλόγους από όλη την Ελλάδα.

Πηγή: e-evros.gr




Η αγορά θέλει να ρίξει το ελαιόλαδο στα 6 ευρώ, υπάρχει όμως παραγωγή για να αγοράσει;

Η πρόσφατη πληρωμή της προκαταβολής της βασικής που έκανε ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξελίχθηκε σε φιλοδώρημα για τους ελαιοπαραγωγούς.

Αυτό έφερε μεγαλύτερη οικονομική πίεση φέτος, που είναι μια χρονιά με αυξημένο κόστος στους αρδευόμενους ελαιώνες, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι δύσκολο να αντέξει ο ελαιοπαραγωγός.

Οι τιµές παραγωγού είναι βέβαιο ότι θα καθοριστούν από την πραγµατική προσφορά και την πραγµατική ζήτηση, που θα διαµορφωθούν σε κάθε περίοδο και σε κάθε περιοχή.

Ένας σημαντικός παράγοντας που θα επηρεάσει την τιμή του ελαιολάδου είναι η κατανάλωση. Μέχρι σήμερα όμως οι καταναλωτές αγοράζουν στις περσινές υψηλές υψηλές τιμές.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, η αγορά αυτή την στιγμή θέλει να ρίξει την τιμή παραγωγού στα 6 ευρώ το κιλό. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι έμποροι προσπαθούν να χαλάσουν προηγούμενες εμπορικές συμφωνίες που ήταν στα 7 ευρώ για να μειώσουν την τιμή.

Από την άλλη η Κρήτη, που είναι η περιφέρεια με τη μεγαλύτερη παραγωγή ελαιολάδου στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας. Οι αρχικές εκτιμήσεις για την φετινή χρονιά (2024-2025) έκαναν λόγο για παραγωγή 70 με 80 χιλιάδες τόνους ελαιολάδου, όμως όσο περνούν οι εβδομάδες και δε βρέχει οι προσδοκίες μειώνονται.

Μάλιστα στην Κρήτη, όπως και στην Μεσσηνία, γίνονται συσκέψεις για το φαινόμενο της λειψυδρίας και την αποτίμηση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την ξήρανση των ελαιοδένδρων.

Στην Μεσσηνία οι ελάχιστες χειμερινές βροχές συνδυαστικά με τους παρατεταμένους θερινούς καύσωνες και την συνεχιζόμενη ανομβρία έχουν δημιουργήσει μεγάλες ζημιές στην παραγωγή. Πολλά αγροτεμάχια δεν θα συγκομιστούν, εφόσον η ζημιά είναι 100% και σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομάδας Παραγωγών Νηλέας, η μέση απώλεια παραγωγής ξεπερνά το 50% ως την ώρα, και είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί αν δεν έχουμε γρήγορα βροχές.

Στην Λακωνία κλιμάκιο στελεχών του ΕΛΓΑ βρέθηκε σε περιοχές του Δήμου Μονεμβασίας, προκειμένου να διαπιστώσουν την έκταση του προβλήματος στον ελαιόκαρπο εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας. Ξεκίνησαν από Ζάρακα και την επόμενη εβδομάδα σύμφωνα με ενημέρωσή μου, θα επισκεφθούν περιοχές του Δήμου Σπάρτης. Το φαινόμενο είναι πρωτόγνωρο και είναι απόλυτη ανάγκη να υπάρξει τρόπος στήριξης, τονίζουν οι ελαιοπαραγωγοί.

Απώλεια παραγωγής πάνω από 30% έχουμε και τον ελαιώνα της Λέσβου, ενώ στις ορεινές περιοχές του νησιού η μείωση φτάνει έως και στο 50%.

Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο Μύρων Χιλετζάκης, πρόεδρος της ΕΘΕΑΣ στο τμήμα των μικρών συνεταιρισμών, «η κατάσταση στην ελαιοκαλλιέργεια σε όλη την χώρα που έχω εικόνα είναι πολύ άσχημη λόγω της συνεχόμενης ξηρασίας.

Σε αυτοψία που πρόσφατα κάναμε στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Κρήτης, διαπιστώθηκε το σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας που πλήττει κυρίως το Λασίθι και το Ηράκλειο και έχει δημιουργήσει έντονο υδατικό στρες σε χιλιάδες ελαιόδενδρα, ιδιαίτερα σε περιοχές που δεν αρδεύονται. Το πρωτόγνωρο φαινόμενο εκδηλώνεται στην καλύτερη περίπτωση με συρρίκνωση του ελαιοκάρπου, ενώ παρατηρείται καρπόπτωση και κυρίως εκτεταμένες ξηράνσεις των βλαστικών μερών.

Σήμερα βρέθηκα στην Χαλκιδική όπου είδα και εδώ σοβαρά προβλήματα με την Κρήτη. Ακόμη και σε αρδευόμενους ελαιώνες επειδή έχει στεγνώσει το χώμα και αφυδατώνονται πολύ γρήγορα οι ελιές.

Αν δεν έχουμε βροχοπτώσεις τις επόμενες ημέρες θα έχει προβλήματα και η ποιότητα του ελαιολάδου. Όλη η διεθνή βιβλιογραφία λέει ότι δεν πρέπει να κάνουμε συγκομιδή σε αφυδατωμένα ελαιόδεντρα.

Μπορεί όμως σε όλη την χώρα να έχουμε απώλεια παραγωγής αλλά στην Κρήτη έχουμε τώρα απώλεια φυτικού κεφαλαίου.

Θα πρέπει να προσέξουν οι ελαιοπαραγωγοί τι κλάδεμα θα κάνουν τον χειμώνα. Στην Ανδαλουσία που αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας έκαναν «κλάδεμα ανανέωσης». Αφαιρούμε τα ξερά ή διασταυρούμενα κλαδιά και μειώνουμε στο μισό το μήκος των δευτερογενών βραχιόνων. Όσα ελαιόδεντρα κλαδεύτηκαν με αυτό τον τρόπο έδωσαν καρπό μετά από 4 χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα θέλουν ακόμη και 10 χρόνια για να γίνουν παραγωγικά.

Πάντως η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη φέτος για την ελαιοκαλλιέργεια στην χώρα μας. Εκτιμώ ότι οι αποδόσεις στους ξηρικούς ελαιώνες θα κυμανθούν 10 προς 1. Οι ελαιοπαραγωγοί πρέπει άμεσα να στηριχτούν οικονομικά από την πολιτεία γιατί αν δεν γίνει αυτό θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την καλλιέργεια».

Παϊσιάδης Σταύρος,agrotypos.gr



Να διασφαλιστεί η άρδευση στον κάμπο του Νέστου πριν προχωρήσει το αρδευτικό έργο στην Ξάνθη

Για να προχωρήσει το έργο άρδευσης στην Ξάνθη, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί πρώτα η επάρκεια άρδευσης στον κάμπο του Νέστου, καθώς η αγροτική παραγωγή στον Δήμο Νέστου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσβαση σε επαρκείς υδάτινους πόρους.

Εάν δεν δοθεί προτεραιότητα στις ανάγκες άρδευσης της περιοχής του Νέστου, μπορεί να προκληθούν σοβαρά προβλήματα για τους τοπικούς παραγωγούς.

Έτσι, απαιτείται ένας καλά οργανωμένος σχεδιασμός που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα και τη δίκαιη κατανομή των πόρων στην περιοχή.




Η ανομβρία επηρέασε σημαντικά την φετινή παραγωγή της ελιάς

Η φετινή παραγωγή ελιάς σε Παγγαίο και Θάσο είναι μέτρια, λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας που έπληξε την περιοχή.

Οι ελαιοπαραγωγοί αντιμετώπισαν σοβαρές προκλήσεις στην ανάπτυξη των καρπών, αφού η έλλειψη βροχοπτώσεων επηρέασε την ποιότητα και την ποσότητα της παραγωγής.

Οι μειωμένες αποδόσεις δημιουργούν οικονομική αβεβαιότητα στους παραγωγούς, ενώ αναμένονται και οι τιμές του ελαιολάδου το επόμενο διάστημα οι οποίες δεν αποκλείεται να παραμείνουν αυξημένες.




Επηρεάζεται σημαντικά η παραγωγή ζωοτροφών λόγω της ευλογιάς αιγοπροβάτων!

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου και μέλος της ΕΘΕΑΣ Σάββας Αργυράκης, εκφράζει ανησυχία για τις επιπτώσεις που έχουν τα κρούσματα ευλογιάς αιγοπροβάτων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς η εξάπλωση της ασθένειας επηρεάζει και την παραγωγή ζωοτροφών.

Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και το εμπόριο των ζώων, λόγω των κρουσμάτων, ενδέχεται να δυσκολέψουν τη διάθεση και την επάρκεια ζωοτροφών στην περιοχή, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στους κτηνοτρόφους.

Ο κ. Αργυράκης ζητά λήψη μέτρων για την προστασία των παραγωγών και των ζώων τους.




Περιοδεία του Περιφερειάρχη στην Καβάλα

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, πραγματοποίησε περιοδεία στην περιοχή της Καβάλας, επιθεωρώντας σημαντικά έργα βελτίωσης και αναβάθμισης που εκτελούνται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας.

Η πρώτη στάση του περιφερειάρχη ήταν στα Λασπόλουτρα Κρηνίδων, όπου ο Δήμος Καβάλας εκτελεί έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜΘ. Στη συνέχεια, ο κ. Τοψίδης επισκέφθηκε τα Τενάγη των Φιλίππων, όπου υλοποιείται ένα σημαντικό έργο καθαρισμού και εμβάθυνσης του κεντρικού καναλιού. Αυτό το έργο στοχεύει στη διευκόλυνση της άρδευσης των αγροτικών εκτάσεων της περιοχής, προσφέροντας ουσιαστική στήριξη στους αγρότες.Κατόπιν, ο περιφερειάρχης βρέθηκε στο λιμάνι της Καβάλας, όπου ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης για τη μελέτη επέκτασης και διαπλάτυνσης του υπήνεμου μώλου. Το έργο αυτό θα ενισχύσει τις λιμενικές υποδομές της πόλης, προσφέροντας νέα δυναμική στην τοπική οικονομία.Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Αμφιθέατρο «Γεώργιος Παυλίδης», όπου ο κ. Τοψίδης ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών αναβάθμισης του χώρου. Τα έργα αυτά έχουν ως στόχο τη βελτίωση της πολιτιστικής και ψυχαγωγικής υποδομής της περιοχής, ενισχύοντας περαιτέρω την ποιότητα ζωής των κατοίκων.




Σε Ξάνθη και Καβάλα ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστος Κέλλας για την ευλογιά

Πυρετώδεις είναι οι συσκέψεις στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για την ευλογιά των αιγοπροβάτων.

Μάλιστα για τον λόγο αυτόν βρέθηκε το πρωί της Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024 ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Χρήστος Κέλλας τόσο στην Ξάνθη όσο και στην Καβάλα.

Συνοδευόταν από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Γιώργο Στρατάκο ο οποίος βρίσκεται από χτες στην ΑΜ-Θ.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στις εκπομπές και στα δελτία ειδήσεων του ENA Channel.




Εντατικοί έλεγχοι για την ευλογιά αιγοπροβάτων στην Π.Ε Καβάλας

Εντατικοί έλεγχοι για την ευλογιά των αιγοπροβάτων από την Κτηνιατρική Υπηρεσία της Π.Ε Καβάλας

Μέχρι στιγμής έχουν θανατωθεί πάνω από 17.000 πρόβατα σε όλη την Περιφέρεια ΑΜ-Θ!

Δείτε τα παρακάτω στοιχεία :

Το ρεπορτάζ του ENA Channel :




Πάνω από 2.000 πρόβατα θανατώθηκαν στο Ν. Καβάλας λόγω της ευλογιάς!

Σοβαρό πλήγμα υπέστη η κτηνοτροφία στον Νομό Καβάλας, καθώς περίπου 2.000 πρόβατα θανατώθηκαν λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων ευλογιάς.

Η νόσος εντοπίστηκε σε εκτροφές του δήμου Νέστου, όπου οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε επείγοντα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποτροπή εξάπλωσης της ασθένειας.

Οι κτηνοτρόφοι της περιοχής βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς πέρα από την οικονομική καταστροφή που υπέστησαν, αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα αναπλήρωσης του ζωικού τους κεφαλαίου. Οι αρμόδιοι φορείς συνεχίζουν τους ελέγχους στις υπόλοιπες εκτροφές, ενώ έχει ξεκινήσει διαδικασία για την αποζημίωση των πληγέντων.

Η εξάπλωση της ευλογιάς δημιουργεί ανησυχία, καθώς πρόκειται για ιδιαίτερα μεταδοτική ασθένεια που πλήττει τα μηρυκαστικά, με σοβαρές επιπτώσεις στην κτηνοτροφία και την οικονομία της περιοχής. Οι αρχές ζητούν από τους κτηνοτρόφους να τηρούν αυστηρά τα μέτρα βιοασφάλειας, ενώ συνεχίζουν την προσπάθεια για τον περιορισμό της νόσου.




Σε απόγνωση οι παραγωγοί καλαμποκιού στα Τενάγη

Η φετινή χρονιά έχει φέρει πρωτόγνωρες δυσκολίες για τους παραγωγούς καλαμποκιού στα Τενάγη των Φιλίππων, καθώς η παραγωγή τους έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα λόγω της συνεχιζόμενης ανομβρίας.

Οι παραγωγοί βρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας, καθώς βλέπουν το προϊόν τους να καταστρέφεται και τα οικονομικά τους να πλήττονται σοβαρά.

Πολλοί αγρότες αναρωτιούνται αν θα μπορέσουν να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, καθώς η καταστροφή αυτή θέτει υπό αμφισβήτηση τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών τους.




Συνάντηση Σταύρου Κελέτση με ΥΠΑΑΤ για αγροτικά θέματα

Σήμερα, ο Βουλευτής Έβρου της ΝΔ, Σταύρος Κελέτσης, πραγματοποίησε συνάντηση με την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κώστα Τσιάρα, και τον Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Κτηνοτροφίας, κ. Χρήστο Κέλλα. Η συνάντηση είχε ως στόχο την ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας για τις εκκρεμότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός τομέας στην περιοχή του Έβρου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κ. Κελέτσης ανέφερε τις σημαντικότερες εκκρεμότητες που χρήζουν άμεσης προσοχής:

  • Αποζημιώσεις από Κρατική Αρωγή: Ένα από τα κύρια θέματα που τέθηκαν ήταν η εκκρεμότητα καταβολής αποζημίωσης για τις δενδρώδεις καλλιέργειες, όπως ελιές και καρυδιές, που επλήγησαν από πυρκαγιές. Οι αγρότες που δεν είχαν αρχικά ταυτοποιηθεί, δεν έχουν λάβει την προκαταβολή αποζημίωσης που δικαιούνται, ενώ το συνολικό ποσό που απαιτείται ανέρχεται σε 500.000 ευρώ.
  • Αποζημίωση Ιδιοκτητών Καμένων Ακακιών: Επίσης, αναφέρθηκε η ανάγκη αποζημίωσης των ιδιοκτητών καμένων ακακιών, οι οποίοι δεν έχουν αποζημιωθεί λόγω έλλειψης δήλωσης (χωρίς δική τους υπαιτιότητα), με το συνολικό ποσό να αγγίζει τα 1,4 εκατομμύρια ευρώ.
  • Τιμές Ζώων που Θανατώθηκαν: Ο βουλευτής τόνισε την ανάγκη αναθεώρησης της τιμής μονάδας των ζώων που θανατώθηκαν λόγω της ευλογιάς, καθώς αυτή είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με την τιμή της αγοράς. Επιπλέον, ζητήθηκε αποζημίωση για την απώλεια εισοδήματος των κτηνοτρόφων και η αποκατάσταση του ζωικού τους κεφαλαίου.
  • Ανάπτυξη Μελισσοκομικού Πάρκου: Τέλος, ο κ. Κελέτσης υπογράμμισε την υλοποίηση του έργου ανασύστασης του Μελισσοκομικού Πάρκου της Δαδιάς, καθώς και τη δημιουργία νέων παρόμοιων πάρκων στον Έβρο. Υπενθυμίζεται ότι οι σχετικές αποφάσεις είχαν εκδοθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Υφυπουργός στο ΥΠΑΑΤ και οι πόροι έχουν εξασφαλιστεί από τα Τομεακά Προγράμματα της Μελισσοκομίας.

Στο τέλος της συνάντησης, ο κ. Κελέτσης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με την πολιτική ηγεσία, δηλώνοντας: «Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη σημερινή συνάντηση και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε θετικά νέα για όλα τα προβλήματα που συζητήσαμε. Οι αγρότες του Έβρου θα ικανοποιηθούν από τις λύσεις που θα δοθούν. Ευχαριστώ τον κ. Τσιάρα και τον κ. Κέλλα για τη συνεργασία τους.»

Η συγκεκριμένη συνάντηση και οι προγραμματισμένες ενέργειες αναδεικνύουν τη δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας για την υποστήριξη και ενίσχυση του αγροτικού τομέα στην περιοχή, με στόχο την αποκατάσταση και την ανάπτυξη των τοπικών καλλιεργειών και κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων.




Επίδομα σε πολύτεκνες και τρίτεκνες αγρότισσες μητέρες

Σήμερα (20/9) θα καταβληθεί σε τρίτεκνες και πολύτεκνες αγρότισσες μητέρες, συνταξιούχους ή ασφαλισμένες του e-ΕΦΚΑ (ΟΓΑ) το επίδομα των 700 και 1.000 ευρώ.

Πρόκειται για τις μητέρες οι οποίες δήλωσαν συμμετοχή στο Πρόγραμμα Παροχής Οικονομικών Βοηθημάτων του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας που χειρίζεται ο ΟΠΕΚΑ και πληρούσαν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας «το χρηματικό ποσό είναι ύψους 700 ευρώ για τις τρίτεκνες και 1000 ευρώ για τις πολύτεκνες μητέρες και πιστώνεται στους τραπεζικούς λογαριασμούς που οι δικαιούχοι έχουν δηλώσει κατά την υποβολή της αίτησής τους».

Συνολικά φέτος θα καταβληθούν 2.018.900 ευρώ και αφορούν 2.651 αγρότισσες μητέρες εκ των οποίων 544 πολύτεκνες και 2.107 τρίτεκνες αγρότισσες.

 




Παρέμβαση Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στη Βουλή για τη στήριξη των μελισσοκόμων της Ξάνθης

Ερώτηση στη Βουλή για τη στήριξη και ενίσχυση των μελισσοκόμων της Ξάνθης κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς και τομεάρχης αγροτικής πολιτικής, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο βουλευτής αναφέρει ότι, εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας και των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση στην παραγωγή μελιού στην Ξάνθη, καθώς και στον πληθυσμό των μελισσών. Αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος.

Επιπλέον, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η παρουσία των μελισσοφάγων στην περιοχή, οι οποίοι περιορίζουν τη δραστηριότητα των μελισσών και εμποδίζουν τη συλλογή γύρης. Σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και από τις περιπτώσεις «ελληνοποιήσεων» και νοθείας του μελιού, που υποβαθμίζουν την ποιότητα και την αξιοπιστία του ελληνικού μελιού.

Ο κ. Ζεϊμπέκ ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:

α) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για την προστασία των μελισσοκόμων της Ξάνθης και της Θράκης, όπου η μελισσοκομία αποτελεί βασικό κομμάτι της τοπικής αγροτικής οικονομίας.

β) Εάν θα ληφθούν μέτρα στήριξης μέσω του ΕΛΓΑ ή άλλων μηχανισμών για τους μελισσοκόμους που πλήττονται από την ανομβρία, την κλιματική κρίση και τους μελισσοφάγους, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα το ΕΛΓΑ δεν τους παρέχει επαρκή προστασία.




Αγγελική Δεληκάρη | «Η στήριξη των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων οφείλει να είναι στην προμετωπίδα της πολιτικής μας»

Ως βήμα εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τα προϊόντα Π.Ο.Π., Π.Γ.Ε. και Ε.Π.Ι.Π. χαρακτήρισε η Βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω της ενσωμάτωσης του Κανονισμού 1143/2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Βουλευτής Καβάλας αναφέρθηκε στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.) που παράγονται στην Π.Ε. Καβάλας, τονίζοντας πως η εφαρμογή αυστηρότερων ελέγχων, η θεσμική θωράκιση του ΕΛΓΟ Δήμητρα και η ενσωμάτωση του Κανονισμού 1143/2024 αποτελούν ζωτικής σημασίας μέτρα για την στήριξη των παραγωγών, κυρίως αυτών της ελληνικής περιφέρειας, τα προϊόντα των οποίων αποτελούν και διαφήμιση για τη χώρα μας στο εξωτερικό.

Παράλληλα, όπως επισήμανε η κυρία Δεληκάρη, προστατεύονται από αθέμιτες πρακτικές τόσο οι καταναλωτές (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό), όσο και οι παραγωγοί.

Ακολουθεί η ομιλία της κυρίας Δεληκάρη στην Ολομέλεια:

Ομιλία για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο: Διαδικασίες ελέγχου, διοικητικά μέτρα και κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης, Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων.

 

www.proininews.gr




Τέσσερα μέτρα στήριξης του πρωτογενούς τομέα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στην 88η ΔΕΘ

Στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τέσσερα μέτρα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα, με στόχο την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής και τη στήριξη των αγροτών. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν:

Μονιμοποίηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο: Από το 2025, τα ποσά θα επιστρέφονται με δίκαιο και αναλογικό τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των αγροτών.Ευέλικτο σύστημα διαχείρισης κόκκινων δανείων για αγρότες και συνεταιρισμούς: Θα μειώνονται οι τόκοι και θα καταργείται μέρος του κεφαλαίου, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αναχρηματοδότησης και εξάλειψης εμπράγματων βαρών.

Πρόγραμμα 600 εκατομμυρίων ευρώ για αύξηση θερμοκηπιακών καλλιεργειών: Στόχος είναι η ραγδαία αύξηση της παραγωγικότητας και η μείωση της κατανάλωσης νερού, με έμφαση στις συνθήκες κλιματικής κρίσης.Σχέδιο ανταλλαγής δημόσιων γαιών: Αδρανείς δημόσιες εκτάσεις θα παραχωρηθούν σε επενδυτές για θερμοκηπιακές καλλιέργειες υψηλής αξίας, ενισχύοντας την εξαγωγική αγροδιατροφική παραγωγή.Με τα μέτρα αυτά, η κυβέρνηση στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελλήνων αγροτών.




Έβρος | Πάνω από 3000 ζώα θανατώθηκαν λόγω ευλογιάς

Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί δεκατρείς εστίες ευλογιάς στον Έβρο, με τον καθημερινό έλεγχο από το επιστημονικό κλιμάκιο κτηνιάτρων της περιφέρειας να αποκαλύπτει συνεχώς νέα κρούσματα.

«Δυστυχώς, κάθε φορά που υπάρχει υποψία, αυτή επιβεβαιώνεται», δήλωσε ο Νίκος Φωτεινιάς, προϊστάμενος της διεύθυνσης Κτηνιατρικών Υπηρεσιών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, τόνισε ότι η νόσος παραμένει εντός των συνόρων του νομού και ότι η συνεργασία με τους κτηνοτρόφους είναι ικανοποιητική, καθώς έχουν πλέον αντιληφθεί τη σοβαρότητα και την υψηλή μεταδοτικότητα της ασθένειας για τα κοπάδια τους.

Περισσότερα από 3.000 ζώα έχουν ήδη θανατωθεί, κυρίως στο Νότιο Έβρο, όπου έχουν καταγραφεί 11 εστίες (στις περιοχές Φέρες, Πέπλο, Αρδάνιο, Τυχερό), ενώ 2 εστίες βρίσκονται στον Βόρειο Έβρο, στην περιοχή της Ορεστιάδας.

Ο κ. Φωτεινιάς εξέφρασε απογοήτευση και ανησυχία για το μέλλον των κτηνοτρόφων, τονίζοντας ότι, παρά την υπόσχεση του αρμόδιου Υπουργού για αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου κατά 100% μέσω του μέτρου 5.2, υπάρχει αμφιβολία για το πόσο πρόθυμοι θα είναι οι κτηνοτρόφοι να συνεχίσουν.

Επιπλέον, ανέφερε ότι γίνονται προσπάθειες για τη δημιουργία τάφρων, σε συνεργασία με ιδιωτικά συνεργεία, για να αποτραπεί η περαιτέρω εξάπλωση της νόσου.




Ερώτηση στην Βουλή από τον Βουλευτη Σερρών για την διαδικασία ένταξης των χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιών σε πρόγραμμα Κ.Ο.Ε

Ο βουλευτής Σερρών, Τάσος Χατζηβασιλείου, απηύθυνε έγγραφη ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνο Τσιάρα, σχετικά με τις ζημιές στην αγροτική παραγωγή λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή των Σερρών.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής ανέφερε ότι οι ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Βισαλτίας οδήγησαν σε κακή γονιμοποίηση των ανθών αμυγδαλιάς, με αποτέλεσμα την μηδαμινή παραγωγή καρπών, παρά τις πλήρεις καλλιεργητικές φροντίδες. Επιπλέον, επισήμανε ότι η παρατεταμένη ανομβρία στις περιοχές του Δήμου Αμφίπολης είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντικά μειωμένη παραγωγή χειμερινών σιτηρών. Βάσει αυτών των αρνητικών δεδομένων, ο κ. Χατζηβασιλείου υποστήριξε την ανάγκη στήριξης του εισοδήματος των Σερραίων αγροτών και ρώτησε τον Υπουργό αν υπάρχει σχεδιασμός για την άμεση ένταξη των καλλιεργειών χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιάς σε Πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (Κ.Ο.Ε.)Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση των αγροτών που πλήττονται από τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών συνθηκών, προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική τους βιωσιμότητα και να υποστηριχθεί η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας στην περιοχή.




Αναφορές ότι αγρότης έλαβε ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πάνω από 14 εκατ. ευρώ! – Διαψεύδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Μια περίεργη ιστορία σήμανε συναγερμό στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς στις λίστες του εμφανίστηκε αγρότης από την Ηλεία να έχει λάβει επιδοτήσεις που έφταναν 14 εκατ. ευρώ.

Ως «μη υπαρκτό θέμα, που δυστυχώς αδίκως διογκώθηκε» κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκος Μπαμπασίδης σχετικά με δημοσιεύματα που ήθελαν δικαιούχο να εισπράττει ενίσχυση περί τα 14 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία πληρωμή του Οργανισμού.

Όπως τόνισε με δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τα 13.999.196,83 ευρώ «δεν αφορά σε πραγματικό χρηματικό ποσό ενίσχυσης, αλλά σε αντιλογιστικές κινήσεις μεταξύ εθνικής και κοινοτικής συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο οικονομικό έτος 2023 στο ΑΦΜ του Οργανισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κοινοτικές διατάξεις, χωρίς να μεταβάλουν το τελικό ποσό ενίσχυσης των δικαιούχων».

Κάτι που, όπως σημειώνει ο κ. Μπαμπασίδης, το συγκεκριμένο ποσό «αφορά και εμφανίζεται στο ΑΦΜ του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι σε κάποιο άλλο ΑΦΜ και δη φυσικού προσώπου» επισημαίνοντας πως «το παραπάνω ποσό αφορά στην προσαρμογή της κοινοτικής συμμετοχής της δράσης «Βιολογικής μελισσοκομίας» έτους 2022, καταβλήθηκε στο οικονομικό έτος 2023 με τελικό ποσοστό κοινοτικής συμμετοχής 100% και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΓΤΑΑ στο πλαίσιο του Μέσου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Καν. (ΕΕ) 2094/2020 & Καν. (ΕΕ) 2220/2020)».

Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε η αρμόδια διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο δήθεν δικαιούχος από το 2006 και μετά, «δεν έχει ουδέποτε εισπράξει κάποιο ποσό ενίσχυσης», όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ συμπληρώνοντας πως «η τελευταία φορά που εισέπραξε κάποιο ποσό ενίσχυσης το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, αφορά, σύμφωνα τόσο με τα μηχανογραφικά στοιχεία του Οργανισμού όσο και την «Βεβαίωσή Εφορίας» που τηρείται στα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, το έτος 2006 όταν και εισέπραξε 67,56 ευρώ».




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ για ζητήματα της Π.Ε. Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε  συνάντηση  με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, κ.Ανδρέα Λυκουρέντζο, με τον οποίο συζήτησε τα πολύ σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον αγροτικό κόσμο της Π.Ε Καβάλας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Πρόεδρο για την πυρκαγιά που έλαβε χώρα στον Δήμο Νέστου τον περασμένο Αύγουστο. Συνέπεια αυτής ήταν να καούν ολοσχερώς 12.500 στρέμματα στις περιοχές Διαλεκτού, Δαμασκηνίας, Αβραμηλιάς, και Γέροντα και να υποστούν εκτεταμένες ζημίες οι καλλιέργειες ελιάς, σταφυλιών και οπωροφόρων.

Στη συνέχεια, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Πρόεδρο για το σοβαρό πρόβλημα που είχε προκύψει αναφορικά με την μείωση του φυτικού κεφαλαίου εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων που έπληξαν την Π.Ε. Καβάλας το καλοκαίρι του 2022. Ο Δήμος Παγγαίου ήταν από τις περιοχές που επλήγη περισσότερο από τις έντονες χαλαζοπτώσεις, οι οποίες προκάλεσαν εκτεταμένες ζημίες, μεταξύ άλλων, στις αγροτικές καλλιέργειες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η παραγωγή μειώθηκε σε ποσοστό που ξεπερνάει το 70%.




Φράγμα Μαρμαρά: Η νέα πολιτική διοίκηση του ΥΠΑΑΤ επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την ολοκλήρωση του έργου

Η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα των εργασιών για την ολοκλήρωση των έργων στο Φράγμα Μαρμαρά, τόνισε ο νέος υπουργός κ. Κώστας Τσιάρας στον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο που τον επισκέφτηκαν, την Τρίτη 2 Ιουλίου, για να τον ενημερώσουν για τη δυσμενή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η κατασκευή, μετά από μια θητεία (2019 – 2023) απραξίας, αλλά και για τη ιδιαίτερη βαρύτητα που έχει η ταχύτερη ολοκλήρωση και λειτουργία του, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων για την άρδευση, υδάτων.

Ο κ. Τσιάρας τόνισε ότι η πολιτική δέσμευση που ανέλαβε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ισχύει και θα τηρηθεί και από τη νέα, καθώς είναι αντιληπτό το ειδικό βάρος και η σημασία του έργου για την αγροτική παραγωγή της δυτικής πλευράς της Π.Ε. Καβάλας. Στην συνάντηση επαναβεβαιώθηκε ο σχεδιασμός που έχει συμφωνηθεί και περιλαμβάνει την προκήρυξη ενός νέου έργου, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με ευθύνη της εκεί αρμόδιας υπηρεσίας, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στα στενά χρονικά περιθώρια που έχουν απομείνει, εξαιτίας της ολιγωρίας της προηγούμενης διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης σε δηλώσεις του επισήμανε ότι «η κλιματική κρίση διαμορφώνει ένα πολύ πιεστικό περιβάλλον, με ελάχιστα χρονικά περιθώρια προσαρμογής και στον αγροτικό τομέα, οπότε εκ των πραγμάτων οφείλουμε να καταβάλουμε τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να μην χαθεί χρόνος και να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή. Το φράγμα του Μαρμαρά είναι ένα κομβικό έργο στην κατεύθυνση αυτή». Τέλος ευχαρίστησε τον κ. Τσιάρα για την θετική του στάση απέναντι σε αυτό το σημαντικό για την αγροτική παραγωγή και ανάπτυξη, έργο της Π.Ε. Καβάλας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι «η διοίκηση του Χριστόδουλου Τοψίδη δεν περιμένει τις εκλογές για να ασχοληθεί με τα σημαντικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος. Συνεχώς παρακολουθεί την εξέλιξη τους, παρεμβαίνει όπου και όταν χρειάζεται και βρίσκεται σε μια διαρκή ετοιμότητα για την αξιοποίηση του χρόνου και κάθε δυνατού χρηματοδοτικού πόρου προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Αυτή είναι η συνταγή για να είμαστε συνεπείς με τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει απέναντι στους πολίτες της Περιφέρειας ΑΜΘ».




Ζημιές από το χαλάζι σε καλλιέργειες στον Πλατανότοπο

Ζημιές σε καλλιέργειες προκάλεσε στον Πλατανότοπο του Δήμου Παγγαίου σφοδρή χαλαζόπτωση.

Οι ζημιές φαίνεται πως είναι αρκετά μεγάλες τόσο σε αμπέλια όσο και σε ελιές.




Συνάντηση για τη διαχείριση των νερών άρδευσης στα Τενάγη Φιλίππων

Συνάντηση για την διαχείριση των νερών άρδευσης στα Τενάγη Φιλίππων και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή των Αντιπεριφερειαρχών Δράμας, Καβάλας και Σερρών κ.κ. Μ. Μουρβετίδη, Θ. Μαρκόπουλου & Π. Σπυρόπουλου.

Την Τετάρτη 19/6 πραγματοποιήθηκε στον ρουφράκτη (φράγμα) της Συμβολής Ν. Σερρών συνάντηση των ΤΟΕΒ της ευρύτερης περιοχής των νομών Δράμας, Καβάλας & Σερρών με την συμμετοχή των Αντιπεριφερειαρχών Δράμας, Καβάλας και Σερρών κ.κ. Μιχάλη Μουρβετίδη, Θόδωρου Μαρκόπουλου & Παναγιώτη Σπυρόπουλου.

Στην συνάντηση διαπιστώθηκε η εξαιρετική έλλειψη υδάτινων πόρων για την άρδευση των καλλιεργειών της ευρύτερης περιοχής ως αποτέλεσμα της εξελισσόμενης κλιματικής αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει τόσο τις απορροές που καταλήγουν στην κεντρική τάφρο, όσο και τις πηγές του νομού Δράμας καθώς και την παροχή του ποταμού Αγγίτη. Τονίσθηκε ότι ίσως πρόκειται για τη δυσκολότερη χρονιά όσον αφορά το διαθέσιμο αρδευτικό νερό.

Επίσης επισημάνθηκε η αναγκαιότητα συνεννόησης μεταξύ όλων των ΤΟΕΒ, όλων των νομών (τόσο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όσο και της Κεντρικής Μακεδονίας) προκειμένου οι ποσότητες του νερού να είναι διαθέσιμες στο σύνολο των γεωργών όλων των περιοχών, να περιορισθεί κάθε σπατάλη στην διαχείριση του νερού και να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις η χρήση των γεωτρήσεων.

Σκοπός είναι να μην «χαθούν» ποσότητες νερού προς την θάλασσα αλλά να εξασφαλισθεί το απαραίτητο νερό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάθος χρόνου ώστε να περιορισθούν κατά το δυνατόν οι παραγωγικές και οικονομικές ζημίες των καλλιεργειών.

Στην όλη συζήτηση συνεκτιμήθηκαν οι ιδιαιτερότητες της περιοχής, η διαφορετική «φύση» των οργανικών εδαφών των Τεναγών αλλά και η ιδιαιτερότητα της προς τον βορρά εκροής των υδάτων αρχικά στον Αγγίτη και εν συνεχεία στον Στρυμώνα ποταμό.




Μέχρι τέλος Ιουνίου έρχεται επιστροφή χρημάτων σε αγρότες από προμηθευτές ρεύματος

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, τροποποιείται ο καθορισμός ενισχύσεων στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε μη οικιακούς καταναλωτές (δηλαδή επιχειρήσεις), αρτοποιεία (με ειδική μνεία) και αγρότες.

Όπως αναφέρει η επιδότηση, που επεκτείνεται για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του έτους 2023, θα πρέπει να έχει εξοφληθεί μέσω των παρόχων ρεύματος έως τις 30 Ιουνίου.

Επίσης με την ίδια ΚΥΑ διευκρινίζεται πως οι εν λόγω ενισχύσεις είναι κρατικές ενισχύσεις ήσσονος σημασίας, γνωστές και ως «de minimis», σύμφωνες με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και καθορίζεται το ανώτατο όριο που μπορεί να λάβει μια επιχείρηση, ένα αρτοποιείο, ένας αγρότης, ένας ψαράς και ένας υδατοκαλλιεργητής ή μια επιχείρηση υδατοκαλλιέργειας.

Αφορά όσους από τον μήνα Φεβρουάριο του 2022 έως τον μήνα Ιούλιο του 2022 ήταν συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που αναπροσαρμόζονται με βάση την χονδρεμπορική τιμή αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και από τον μήνα Αύγουστο του έτους 2022 έως τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2023 ήταν συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ή σε τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας του άρθρου 138 του ν. 4951/2022 (Α’ 129), όπως ισχύει. («Εφεξής κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής»).

Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 έπρεπε να έχει εκδοθεί ο πρώτος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός ανά δικαιούχο, από τον εκάστοτε Προμηθευτή, ο οποίος τον εκπροσωπεί ή τον εκπροσωπούσε κατά την περίοδο εφαρμογής του παρόντος μέτρου.

Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024 εκδίδεται δεύτερος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός ανά δικαιούχο, από τον εκάστοτε Προμηθευτή, ο οποίος τον εκπροσωπεί ή τον εκπροσωπούσε κατά την περίοδο εφαρμογής του παρόντος μέτρου.

Ο δεύτερος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός περιλαμβάνει το συνολικό ποσό επιδότησης ανά δικαιούχο καταναλωτή για όλη την περίοδο εφαρμογής του μέτρου.

Για περίοδο κατανάλωσης που εμπίπτει στην περίοδο εφαρμογής του μέτρου και για την οποία έχει ήδη εκδοθεί λογαριασμός, η επιδότηση εφαρμόζεται σε λογαριασμό κατανάλωσης, ο οποίος εκδίδεται εντός μηνός από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης.




Πάλι ζήτημα ακαρπίας ελιάς στην Θάσο – Πρόβλημα και με την άρδευση των χωραφιών

Ο πρόεδρος του Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Καλλιράχης Θάσου, Θωμάς Παπαδημητρίου, προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα της ακαρπίας που αντιμετωπίζουν οι ελαιοπαραγωγοί της Θάσου και τα ζητήματα άρδευσης των καλλιεργειών.

Σε συνέντευξή του, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε τα εξής:

“Η Θάσος, με την μακρά παράδοση στην ελαιοκαλλιέργεια, αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ένα αυξανόμενο πρόβλημα ακαρπίας. Οι κλιματικές αλλαγές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα έχουν δημιουργήσει συνθήκες που επηρεάζουν δραματικά την απόδοση των ελαιοδέντρων μας. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η παρατεταμένη ξηρασία θέτουν σε κίνδυνο την παραγωγή μας, καθώς τα δέντρα δεν μπορούν να αναπτύξουν καρπούς.

Το πρόβλημα της άρδευσης είναι εξίσου κρίσιμο. Πολλές περιοχές της Θάσου δεν διαθέτουν επαρκή υποδομή για την παροχή νερού, και οι υπάρχουσες πηγές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των καλλιεργειών μας. Η έλλειψη νερού δημιουργεί στρες στα δέντρα, μειώνοντας την παραγωγικότητά τους και την ποιότητα του καρπού.

Ως πρόεδρος του συνεταιρισμού, δεσμεύομαι να προωθήσουμε λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Προτείνουμε την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων συστημάτων άρδευσης που θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα χρήσης νερού.




Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».




ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου




Τις πληγές τους μετρούν οι αγρότες σε Παγγαίο και Νέστο | Ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες

Τις πληγές τους μετρούν και οι αγρότες στο Οφρυνιο Καβάλας μετά τη θεομηνία που έπληξε για σχεδόν μία ώρα την περιοχή προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες βερίκοκου.

Όπως λένε αγρότες που καλλιεργούν βερίκοκα «το 95% περίπου της παραγωγής έχει καταστραφεί, έπεσε στο έδαφος και πλέον δεν μπορεί ούτε να πωληθεί ούτε να δοθεί για κομπόστα ή για χυμό».

Μεγάλες είναι οι ζημιές που έχουν υποστεί και όσοι καλλιεργούν ελιές και σιτηρά, ενώ, περιμένουν το κλιμάκιο του ΕΛΓΑ, που θα πάει να εκτιμήσει την κατάσταση και να αρχίσει η διαδικασία απόδοσης των αποζημιώσεων καθώς όπως λένε τα έξοδα τρέχουν και η χρονιά πλέον είναι χαμένη γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

Ολική ζημιά σε ακτινίδια

Σε απόγνωση είναι οι καλλιεργητές ακτινιδίων στο Νέστο. Οι ισχυροί άνεμοι, τη Μεγάλη Παρασκευή, βρήκαν τα φυτά πάνω στην ανθοφορία, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της παραγωγής. Η ζημιά στα ακτινίδια αγγίζει το 80% και θα φανεί περισσότερο τις επόμενες ημέρες.




Αυγενάκης | Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής «πρόσθετων τελών» στους γεωτεχνικούς

«Την απλοποίηση της διαδικασίας καταβολής των «πρόσθετων τελών» προς τους γεωτεχνικούς, ώστε να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις προωθεί το ΥΠΑΑΤ, το οποίο αναμένει τις προτάσεις των Γενικών Διευθύνσεων Κτηνιατρικής και Τροφίμων».

Αυτό επισημαίνει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, απαντώντας σε Ερώτηση του βουλευτή Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, Ζεϊμπέκ Χουσεϊν.

«Περαιτέρω», σημειώνει ο κ. ΥπΑΑΤ,«από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του υπουργείου έχουν μεταφερθεί όλα τα αναλογούντα ποσά στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτωνπου αφορούν στο έτος 2022 (ποσού 250.000€) και, μέχρι τέλους Ιουνίου 2024, θα έχουν μεταφερθεί και τα ποσά που αφορούν στα «πρόσθετα τέλη» έτους 2023, εφόσον έχει παραληφθεί από τη ΓΔΟΥ το σύνολο των αιτημάτων των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Για τον κίνδυνο να χαθούν τα δεδουλευμένα των Γεωτεχνικών, όπως αυτά που αφορούν στην Π.Ε. Άρτας», προσθέτει, «προωθήθηκε σχετική ρύθμιση, η οποία επιλύει το πρόβλημα της παραγραφής και αναμένεται η καταβολή τους».

Όσον αφορά τη στελέχωση του ΥΠΑΑΤκαι ειδικότερα στον κλάδο ΠΕ Γεωτεχνικών, στον οποίο, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α΄232), περιλαμβάνονται οι ειδικότητες ΠΕ Γεωπόνων, ΠΕ Γεωλόγων, ΠΕ Δασολόγων, ΠΕ Ιχθυολόγων και ΠΕ Κτηνιάτρων, έχει ως εξής:

ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΛΥΜΜΕΝΕΣ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΕΣ ΚΕΝΕΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ 1007 804 197 6
ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΕΙΣ 14 14 0 0
ΣΥΝΟΛΟ 1021 818 197 6

Επισημαίνεται ότι οι θέσεις που έχουν δεσμευτεί αφορούν στον 1ο κύκλο Κινητικότητας του 2024, καθώς και στον Προγραμματισμό Προσλήψεων για τα έτη 2020-2024.

Τέλος, σχετικά με την απεργία των Γεωτεχνικών ο κ. Αυγενάκης αναφέρει ότι,  αφενός η προσφυγή στη Δικαιοσύνη κρίθηκε αναγκαία με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αφετέρου, με την υπ’ αριθ. 361/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, κηρύχθηκε  παράνομη και καταχρηστική.




Χαλάζι προκάλεσε καταστροφές σε καλλιέργειες στο Παγγαίο – Μεγάλη η ζημιά στο βερίκοκο

Έντονη κακοκαιρία με χαλάζι έπληξε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής περιοχές του Δήμου Παγγαίου προκαλώντας πολλές ζημιές σε καλλιέργειες.

Πιο συγκεκριμένα η καταστροφή κυρίως στα βερίκοκα είναι πολύ μεγάλη ενώ σημαντικές είναι και οι καταστροφές σε αμπελώνες.

Δείτε φωτογραφίες :




ΟΠΕΚΕΠΕ | Πληρωμές 780 εκατ. ευρώ χθες και σήμερα στους δικαιούχους

Χθες Μεγάλη Δευτέρα και σήμερα Μεγάλη Τρίτη πιστώνεται στους λογαριασμούς των δικαιούχων του ΟΠΕΚΕΠΕ πόσο ενισχύσεων που ξεπερνά συνολικά τα 780 εκ. ευρώ και που αφορούν σε Συνδεδεμένες Ενισχύσεις, Οικολογικά Σχήματα, Βασική ενίσχυση, νεοεισερχόμενοι αγρότες και αναδιανεμητική ενίσχυση 2023, ξεπερνώντας κατά πολύ και τις αρχικές εξαγγελίες των 700 εκ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

«Η δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ, των Γενικών Διευθύνσεων του ΥΠΑΑΤ καθώς και της Διαχειριστικής Αρχής, για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος γίνεται πράξη, διαψεύδοντας όλους όσους μιλούσαν για πληρωμές μετά το Πάσχα υλοποιώντας στο ακέραιο τις δεσμεύσεις μας στους ανθρώπους του πρωτογενή τομέα.

Με γνώμονα την διαφάνεια την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των παραγωγών ακολουθούν διευκρινιστικές οδηγίες για τους δικαιούχους.

Αναφορικά με τη χορήγηση συνδεδεμένων ενισχύσεων για τα καθεστώτα συνδεδεμένων ενισχύσεων για τις καλλιέργειες βρώσιμων οσπρίων, κτηνοτροφικών ψυχανθών, αραβόσιτου, μήλων, σανοδικών ψυχανθών, σπόρων σπορά και με δεδομένο τη μη εμπρόθεσμη καταχώρηση στην εφαρμογή στο προβλεπόμενο διάστημα καταχώρησης ποσοτήτων, ο ΟΠΕΚΕΠΕ διαβεβαιώνει τους συγκεκριμένους δικαιούχους ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας και επειδή ακριβώς αντιλαμβάνεται το πρόβλημα, θα δώσει τη δυνατότητα σε φορείς και παραγωγούς τις επόμενες ημέρες, να προβούν σε τυχόν διορθωτικές ενέργειες και καταχωρήσεις προκειμένου το συντομότερο να προβούμε σε συμπληρωματικές πληρωμές προς όσους τις δικαιούνται.

Αναφορικά με τη συνδεδεμένη ενίσχυση για την καλλιέργεια σπόρων προς σπορά και καθώς δεν υπάρχουν πορίσματα ΕΛΓΑ, οι περιπτώσεις που είχαν πληγεί λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων θα αντιμετωπιστούν με αιτήματα ανωτέρας βίας στις αρμόδιες περιφερειακές διευθύνσεις του Οργανισμού για να συμπεριληφθούν σε επόμενη συμπληρωματική πληρωμή.

Δεδομένου ότι εφέτος είναι η πρώτη χρονιά υλοποίησης της ΣΣ ΚΑΠ και πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων όρων επιλεξιμότητας για τις συνδεδεμένες ενισχύσεις, οι υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ και των Γενικών Διευθύνσεων Γεωργίας και Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, αξιολόγησαν ορισμένα ευρήματα της πληρωμής που χρήζουν άμεσης περαιτέρω εξέτασης και ελέγχου.

Σημειώνεται ότι όσα αναφέρονται στο ΣΣ ΚΑΠ είναι αδύνατον να αλλάξουν ή να τροποποιηθούν τη δεδομένη χρονική στιγμή και αποτέλεσαν τις βασικές αρχές κατανομής των πόρων.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των ετών 2022 και 2023 είναι ότι σε πολλές από τις ενισχύσεις έχουν αλλάξει οι όροι επιλεξιμότητας και τα ύψη των ενισχύσεων, ακολουθώντας αυτά που αναγράφοντα στο ΣΣ της ΚΑΠ.

Διαφορές εντοπίζονται, επίσης, και στην απαίτηση παραδόσεων σε όλα τα καθεστώτα. Επί παραδείγματι το 2022 δεν υπήρχε απαίτηση παραδόσεων στα ψυχανθή αλλά και σε άλλους όρους όπως π.χ. για τα μήλα που προαναφέρθηκε. Παρ’ όλα αυτά στο πλαίσιο της εξυγίανσης του Οργανισμού και ορθής και διαφανούς λειτουργίας του με στόχο την πιο δίκαιη καταβολή ενισχύσεων, όλα τα παραπάνω ζητήματα θα επανεξετασθούν, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των πληρωμών.

Σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ, ελέγχονται όλες εκείνες οι περιπτώσεις που κρατούσαν σε ομηρία πάνω από 16.500 παραγωγούς και για τις περιπτώσεις που δεν προκύπτουν ευρήματα προχωρούν οι διαδικασίες πληρωμής. Ήδη για το 2023 εξ αυτών πληρώνονται 6.850 δικαιούχοι που ελέγχθησανκαι δεν προέκυψαν ευρήματα. Για τις περιπτώσεις που υπήρξαν ευρήματα θα ακολουθηθεί η διαδικασία των κυρώσεων, όπως προβλέπεται από το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις όπου παραγωγοί είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη για μη καταβολή των ενισχύσεών τους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και δικαιώθηκαν καθώς και για 2.480 υποθέσεις που εκκρεμούν από το 2014».

Πηγή: newsbeast.gr