Συνεδρίαση ΠΕΣΟΠΠ υπό τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ για την αντιμετώπιση πλημμυρών

Συνεργασία, πρόληψη και ετοιμότητα ήταν τα βασικά σημεία που ανέδειξε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΣΟΠΠ), η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025, στην Κομοτηνή

Ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ παραμένει ιδιαίτερα εκτεθειμένη σε πλημμυρικούς κινδύνους, παρά το πρόβλημα της λειψυδρίας, εξαιτίας του ευάλωτου υδρολογικού συστήματος της περιοχής με τους μεγάλους ποταμούς (Έβρος, Νέστος) και τους πολλούς χειμάρρους.

Μεταξύ των δράσεων που παρουσιάστηκαν ήταν:

  • καθαρισμοί ρεμάτων και χειμάρρων,

  • αντιπλημμυρικά έργα σε όλες τις Π.Ε.,

  • ενίσχυση και αποκατάσταση αναχωμάτων σε Έβρο και Ερυθροπόταμο,

  • συντήρηση συστημάτων τηλεμετρίας και έγκαιρης προειδοποίησης.

Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε όλους τους φορείς για τη συμμετοχή, επισημαίνοντας ότι κοινός στόχος είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής, των περιουσιών και του φυσικού περιβάλλοντος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν, εκτός από την Περιφέρεια, εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του Δ’ Σώματος Στρατού, του Λιμενικού, της ΠΕΔ ΑΜΘ, των Διευθύνσεων Δασών και Τεχνικών Έργων, της ΔΕΔΔΗΕ, του ΟΣΕ, του TAP, αλλά και εθελοντικές οργανώσεις.




Πέθανε ο 57χρονος Έλληνας που τον πάτησε Τούρκος στα σύνορα του Έβρου

Ο 57χρονος, πατέρας τριών παιδιών, νοσηλευόταν στο πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης με τους γιατρούς να κρίνουν από νωρίς πως η κατάστασή του ήταν μη αναστρέψιμη

Κατέληξε, τελικά, ο 57χρονος αγρότης από τη Γεμιστή Φερών, τον οποίο είχε χτυπήσει με το αυτοκίνητό του ένας 33χρονος Τούρκος μετανάστης στο τελωνείο των Κήπων.

Ο 57χρονος, πατέρας τριών παιδιών, νοσηλευόταν στο πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης με τους γιατρούς να κρίνουν από νωρίς πως η κατάστασή του ήταν μη αναστρέψιμη.

Το περιστατικό που προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό του, έγινε την Παρασκευή. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο 57χρονος βρισκόταν σε ουρά αυτοκινήτων 30 μέτρων στο τελωνείο και ζήτησε να του παραχωρήσουν σειρά για να περάσει, προκειμένου να στρίψει αριστερά στην παρακαμπτήριο για το χωριό του.

Μετά το αίτημά του έγινε καυγάς με τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να περάσει αυτοκίνητο πάνω από το σώμα του για να προχωρήσει, αδιαφορώντας και προκαλώντας του βαριά τραύματα ιδιαίτερα στο κεφάλι, από όπου έχει μη αντιμετωπίσιμη αιμορραγία.

Συνελήφθη 33χρονος Τούρκος μετανάστης

Αυτόπτης μάρτυρας δεν υπάρχει, όμως η Αστυνομία σύμφωνα με μαρτυρίες κάποιων, συνέλαβε 33χρονο Τούρκο μετανάστη κάτοικο Γαλλίας ο οποίος επέστρεφε με άδεια στην πατρίδα του για τις καλοκαιρινές διακοπές. Ο 33χρονος Τούρκος μετανάστης αρνείται κάθε κατηγορία.

Το αυτοκίνητο του κατασχέθηκε ενώ ο ίδιος θα οδηγηθεί την Τρίτη το πρωί στις 10 στον Ανακριτή Αλεξανδρουπόλεως.

 

Πηγή: newsbomb.gr

 




Τροχαίο με νεκρό σε αερογέφυρα της Εγνατίας στον Έβρο

Μετωπική σύγκρουση δύο ΙΧ

Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα κάτοικο οικισμού του Δήμου Σουφλίου Έβρου σημειώθηκε σήμερα το πρωί, λίγο πριν από τις 8.00, στο 650ο χλμ Εγνατίας Οδού στη Δ.Ε. Φερών – Αλεξανδρούπολης, στην αερογέφυρα της Εγνατίας Οδού στον κόμβο Αρδανίου.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το δυστύχημα συνέβη όταν Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε αλλοδαπός για άγνωστο λόγο εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με το Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο που οδηγούσε ο ημεδαπός, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του τελευταίου.\

Το θύμα απεγκλωβίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του με τη συνδρομή της πυροσβεστικής και παραδόθηκε στο ΕΚΑΒ, ενώ ο αλλοδαπός οδηγός συνελήφθη και φέρεται ότι δεν έχει σοβαρά τραύματα.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα που διακινούσε παράνομα μετανάστες μέσω του Έβρου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., το κύκλωμα φέρεται να διακίνησε παράνομα τουλάχιστον 60 μετανάστες, τους οποίους παραλάμβανε από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και τους μετέφερε στη Θεσσαλονίκη.

Πολυμελή εγκληματική ομάδα που διακινούσε παράνομα μετανάστες, μέσω του ποταμού Έβρου, προς το εσωτερικό της ελληνικής επικράτειας, αποκομίζοντας κέρδη που εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 180.000 ευρώ, εξάρθρωσε η ΕΛ.ΑΣ.

Ως μέλη της συνελήφθησαν 12 άτομα, τρεις ημεδαποί και εννέα αλλοδαποί, ενώ μεταξύ αυτών είναι 48χρονος Ιρακινός που φέρεται ως «αρχηγός» του κυκλώματος. Οι συλλήψεις έγιναν κατόπιν μεγάλης αστυνομικής επιχείρησης σε περιοχές της Πιερίας και της Θεσσαλονίκης, κατά την οποία κατασχέθηκαν επίσης έντεκα Ι.Χ. αυτοκίνητα ως οχήματα μεταφοράς των μεταναστών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., το κύκλωμα φέρεται να διακίνησε παράνομα τουλάχιστον 60 μετανάστες, τους οποίους παραλάμβανε από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και τους μετέφερε στη Θεσσαλονίκη. Χαρακτηριστικό της δράσης του είναι η «στρατολόγηση», ως οδηγών, μεταναστών μόλις εισέρχονταν στο ελληνικό έδαφος αλλά και η λήψη μέτρων για να αποφεύγουν αστυνομικούς ελέγχους.

Εξάλλου, χρησιμοποιούσαν οχήματα που προέρχονταν από χώρες της Ε.Ε. κι έφεραν προσωρινές πινακίδες κυκλοφορίας (zoll), ενώ τα στάθμευαν σε συγκεκριμένο χώρο φύλαξης στην Πιερία, πριν και μετά από κάθε διακίνηση.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Το παρασκήνιο της επιχείρησης απεγκλωβισμού 145 μεταναστών από νησίδα του Έβρου: Τους παράτησαν εκεί Τούρκοι διακινητές

Με φουσκωτά σκάφη και σχοινιά τους έσωσαν οι ελληνικές Αρχές

Μία μεγάλη επιχείρηση με στόχο τον απεγκλωβισμό με ασφάλεια 145 μετανάστες που είχαν εγκλωβιστεί σε νησίδα στα Μαράσια, στον ποταμό Έβρο έστησαν την Πέμπτη (22/6) οι Αρχές.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 13:00 το μεσημέρι της Πέμπτης και οι ελληνικές Αρχές τα κατάφεραν επιστρατεύοντας φουσκωτά σκάφη και χρησιμοποιώντας σχοινιά.

Αρχικά δόθηκε σήμα από ΜΚΟ και στη συνέχεια έσπευσαν όλες οι Αρχές για να υπάρξει ασφαλής μεταφορά των μεταναστών στο ελληνικό έδαφος πλέον.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (23/6) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα Mega» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο διαπιστώθηκε πως τους μετανάστες μετέφεραν διακινητές από την τουρκική όχθη του Έβρου και τους άφησαν στην συγκεκριμένη νησίδα.

Πρόκειται για 70 άνδρες, 45 γυναίκες και 30 παιδιά.

Στο συγκεκριμένο σημείο, είχαν φτάσει μετανάστες και την προηγούμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιχείρηση έγινε υπό την καθοδήγηση του Γενικού Περιφερειακού Αστυνομικού Διευθυντή ΑΜΘ Πασχάλη Συριτούδη με την συνδρομή δυνάμεων της Συνοριοφυλακής της Frontex, της ΕΜΑΚ , της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Ερυθρού Σταυρού. Για την διάσωση χρησιμοποιήθηκαν τρεις βάρκες, δύο της αστυνομίας και μία της ΕΜΑΚ.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Επεισόδιο στον Έβρο – Αναφορές για πυροβολισμούς σε βάρος μετανάστη από την τουρκική πλευρά

Μαροκινός κατήγγειλε ότι πυροβολήθηκε από στρατοχωροφύλακες ενώ προσπαθούσε να περάσει στην Ελλάδα

Πυροβολισμοί σημειώθηκαν, σύμφωνα με καταγγελία Μαροκινού μετανάστη που προσπάθησε να περάσει στη χώρα μας, στον Έβρο από Τούρκους στρατοχωροφύλακες.

Όπως αναφέρει το evros-news.gr, o νεαρός Μαροκινής καταγωγής, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου όπου χειρουργείται αυτή την ώρα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του Evros-news.gr και όπως ο ίδιος ο Μαροκινός δήλωσε, δέχθηκε πυροβολισμούς από Τούρκους στρατοχωροφύλακες όταν προσπάθησε να περάσει από την τουρκική όχθη του ποταμού Έβρου στην ελληνική, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στην κοιλιά.

Έφτασε όμως στο ελληνικό έδαφος και οι Συνοριοφύλακες τον μετέφεραν επειγόντως στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου όπου οι γιατροί τον έβαλαν αμεσως στο χειρουργείο γιατί είχε αιμορραγία.

Οι πρώτες ιατρικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή του.

Είναι άγνωστο αν ο νεαρός Μαροκινός ήταν μόνος του ή υπήρχαν και άλλοι μετανάστες μαζί του και προσπάθησαν να περάσουν.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Πρόεδρος συνοριοφυλάκων για Έβρο: Είμαστε σε συναγερμό, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο

Ο  κ Χαρέλας αναφέρθηκε στα «τρωτά» σημεία της περιοχής ενώ τόνισε ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη

Για τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στον Έβρο μίλησε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων, Παναγιώτης Χαρέλας.

Ο κ.Χαρέλας μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο πώς απομακρύνθηκαν από τη νησίδα στον ποταμό οι 330 μετανάστες που εντοπίστηκαν προ ημερών στην περιοχή καθώς και στις πρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί του λόγω της πτώσης των υδάτων του ποταμού το καλοκαίρι.

«’Επρεπε να φύγουν από εκεί. Από την στιγμή που ήταν στην τουρκική επικράτεια, η Τουρκία έκανε αυτό που όφειλε να κάνει, να περισυλλέξει τους μετανάστες» δήλωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Μιλώντας για τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρχές ενόψει του καλοκαιριού και της πτώσης της στάθμης των νερών στον Εβρο που διευκολύνει την διάσχιση του ποταμού προς το ελληνικό έδαφος ο κ. Χαρέλας επιβεβαίωσε ότι έχουν ληφθεί πρόσθετα μέτρα.

«Οι συνάδελφοί μου είναι σε συναγερμό από την στιγμή που έρχεται το καλοκαίρι. Θα εντείνουμε τις περιπολίες και θα δείξουμε τη δέουσα προσοχή στα σύνορα» ανέφερε ο κ. Χαρέλας τονίζοντας ότι οι συνοριοφύλακες με τις αυξημένες περιπολίες θα επιχειρήσουν, γι’ άλλη μια φορά να βάλουν ένα φραγμό στα κυκλωματα των διακινητών που θα προσπαθήσουν να περάσουν τους μετανάστες στη χώρα.

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο»

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο» πρόσθεσε αναγνωρίζοντας ότι οι μετανάστες έρχονται ως ομάδες. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να τους εντοπίζουμε εγκαίρως και να τους σταματάμε. Τα κυκλώματα έτσι και αλλιώς προωθούν αυτές τις ομάδες» σημείωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Αναφερόμενος για τα «τρωτά» σημεία στην περιοχή τόνισε ότι διαφέρουν κάθε χρόνο λόγω της πτώσης των υδάτων στον ποταμό και του ιδιαίτερου ανάγλυφου του εδάφους.

«Υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία βλέπουμε συχνές προσπάθειες να μπουν οι μετανάστες και να προωθήσουν οι διακινητές. εκεί στρέφουμε τα μάτια μας. Είναι οποιοδήποτε σημείο στα 200 χλμ. προσβάσιμο από τους διακινητές εφόσον έχουν τουλάχιστον βάρκες. Σε κάποια σημεία δεν χρειάζονται καν βάρκες» ανέφερε σχετικά θέλοντας να καταδείξει το δύσκολο έργο διαφύλαξης των συνόρων μας με την Τουρκία εστιάζοντας ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Σταδιακά προωθούνται στην Τουρκία 300 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε νησίδα του Έβρου

Κινητικότητα σε νησίδα του ποταμού

Στην Τουρκία προωθούνται σταδιακά 300 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε νησίδα στον Έβρο, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Όπως είπε ο δημοσιογράφος της κρατικής τηλεόρασης, λόγω του τέλους των βροχών στην περιοχή υπάρχουν αυξητικές ροές μεταναστών, οι οποίοι επιλέγουν τις νησίδες ως περάσματα προς την χώρα μας

«Αυτό το οποίο μπορώ να πω με σιγουριά[…] είναι ότι ακριβώς από την απέναντι πλευρά, στην τουρκική πλευρά, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα από τους μετανάστες. Όπως είπα και στο ξεκίνημα της συνέντευξης βοηθούν οι καιρικές συνθήκες. Τι θέλουν οι μετανάστες; Ασφαλή διέλευση από το ποτάμι που αυτή τη στιγμή δεν έχει ορμητικά νερά και το δεύτερο από τη στιγμή που θα μπουν στο ελληνικό έδαφος θα αρχίσουν να περπατούν, να περπατούν και να φτάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα μέσω του ορεινού όγκου της Θράκης. Μέσα από τα βουνά να περπατούν μέρα και νύχτα για να μπορέσουν να ξεφύγουν από τους αστυνομικούς, να κρυφτούν δηλαδή μέσα στο βουνό και να φτάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και βοηθάνε αυτές οι καιρικές συνθήκες που υπάρχουν», ανέφερε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ.

Yπενθυμίζεται ότι χθες (6/6) υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία, μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών Βασίλη Κασκαρέλη και του νέου υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας Χακάν Φιντάν. Ο κ. Κασκαρέλης συνεχάρη τον κ. Φιντάν για την ανάληψη των καθηκόντων του. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκε το θέμα της παράτυπης μετανάστευσης, όπως έγινε γνωστό σε ανάρτηση του υπουργείου Εξωτερικών στο Twitter.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr

 

 




Με τζιπ κλεμμένο από τη Γερμανία έφτασαν στον Έβρο

Άλλη μια απόπειρα εξαγωγής προς την Τουρκία οχήματος κλεμμένου από ευρωπαϊκή χώρα έπεσε στο κενό

Άλλη μια απόπειρα εξαγωγής προς την Τουρκία οχήματος κλεμμένου από ευρωπαϊκή χώρα έπεσε στο κενό, όταν το πολυτελές Ι.Χ. αυτοκίνητο τύπου τζιπ στο οποίο επέβαιναν τρεις αλλοδαποί έφτασε στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων στον Έβρο, τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής.
Κατά τον έλεγχο που έκαναν οι αστυνομικοί του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου διαπίστωσαν ότι τόσο η άδεια και οι πινακίδες κυκλοφορίας που έφερε το όχημα ήταν πλαστές, ενώ και ο αριθμός πλαισίου ήταν παραποιημένος. Με τη συνδρομή αξιωματούχων της FRONTEX, εξακριβώθηκε ότι το όχημα είναι καταχωρημένο από τις αρχές της Γερμανίας ως κλεμμένο.
Οι τρεις αλλοδαποί συνελήφθησαν και σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για διακεκριμένη κλοπή, πλαστογραφία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα με την οποία οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης’ Το κλεμμένο όχημα κατασχέθηκαν μαζί με τις πλαστές πινακίδες, την πλαστή άδεια κυκλοφορίας και τέσσερα κινητά τηλέφωνα που είχαν μαζί τους.
Πηγή: protothema.gr



Έβρος: Η διάσωση των 91 μεταναστών από νησίδα – Διασώστης της ΕΜΑΚ περιγράφει την επιχείρηση

Ο διοικητής της 4ης ΕΜΑΚ περιγράφει στο Νewsbomb όσα αντιμετώπισαν οι διασώστες κατά τη 2ωρη επιχείρηση απεγκλωβισμού των μεταναστών από νησίδα στον Έβρο

Σε επιφυλακή βρίσκονται οι ελληνικές αρχές στα σύνορα του Έβρου, καθώς τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται έντονη κινητικότητα με γνώστες των πραγμάτων να διαβλέπουν συντονισμένο σχέδιο προώθησης από την Τουρκία στη χώρα μας παράτυπων μεταναστών.

Μάλιστα, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ σύμφωνα με στελέχη της συνοριοφυλακής, παρατηρείται έντονη κινητικότητα μεταναστών στα τούρκικα εδάφη, με μετακινήσεις ατόμων υπό την εποπτεία, αλλά και το συντονισμό της τουρκικής στρατοχωροφυλακής.

Από την περασμένη Πέμπτη έως και σήμερα έχουν περάσει στη χώρα μας 236 παράτυποι μετανάστες, με τις ελληνικές δυνάμεις να έχουν αυξηθεί, όπως έχουν αυξηθεί και οι περιπολίες.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ ένα νέο γκρουπ μεταναστών ακούγεται ότι φτάνει στα ελληνικά σύνορα, με αποτέλεσμα οι ελληνικές δυνάμεις να βρίσκονται σε πλήρη επιφυλακή.

Δραματική επιχείρηση διάσωσης 91 μεταναστών

Την Κυριακή σήμανε συναγερμός, όταν εντοπίστηκαν δεκάδες μετανάστες σε νησίδα στον Έβρο, και μετά τη σύγχυση που επικράτησε για το πού ακριβώς βρίσκονται, σε ελληνικό ή τουρκικό έδαφος, στήθηκε μεγάλη επιχείρηση απεγκλωβισμού των 91 μεταναστών.

Στη διάσωση έλαβαν μέρος συνοριοφύλακες, η FRONTEX αλλά και η ΕΜΑΚ η οποία έσπευσε στο σημείο όταν έφτασε η πληροφορία για την παρουσία των μεταναστών σε ελληνικό έδαφος, την οποία πρώτη μετέδωσε το Newsbomb.gr σε δικό του ρεπορτάζ.

Πρόκειται για 32 άντρες, 25 γυναίκες και 34 ανήλικους, για τον εντοπισμό των οποίων είχε προηγηθεί σχετική ενημέρωση από Μ.Κ.Ο. αναφορικά με την τοποθεσία όπου βρίσκονταν.

Δίνοντας συνέχεια στο ρεπορτάζ από το σημείο, το Newsbomb.gr επικοινώνησε με τον υποδιοικητή της 4ης ΕΜΑΚ, Δημήτριος Γαλαζούλας, ο οποίος έδωσε περισσότερα στοιχεία σχετικά με την επιχείρηση.

Όπως είπε ο κ. Γαλαζούλας έπειτα από ένα χρονικό διάστημα δύο ωρών από την έναρξη της επιχείρησης, οι μετανάστες μεταφέρθηκαν από τη νησίδα του ποταμού Έβρου σε ελληνικό χερσαίο έδαφος.

Έπειτα και αφού δέχθηκαν τις πρώτες βοήθειες αναχώρησαν για το ΚΥΤ Φυλακίου στην Ορεστιάδα, όπου θα γίνει η ταυτοποίηση τους.

«Πρόκειται για ένα σύνηθες φαίνομενο», τόνισε ο κ. Γαλαζόυλας σημειώνοντας ότι και οι 91 μετανάστες είναι καλά στην υγεία τους.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η 4η ΕΜΑΚ συνέδραμε στην επιχείρηση με δύο διασωστικές λέμβους και 8 άνδρες, ενώ κατά τη διάρκεια του απεγκλωβισμού δεν υπήρξε καμία παρέμβαση από την τουρκική πλευρά.

Το χρονικό

Προηγήθηκε ένα θρίλερ, καθώς αρχικά οι μετανάστες βρίσκονται σε χώρο λίγο πιο πέρα από την περιοχή της Βύσσας, με τα 2/3 της νησίδας να αποτελούν τουρκική επικράτεια και το 1/3 ελληνική.

Οι καταιγιστικές εξελίξεις προκάλεσαν την παρέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης η οποία σε ανακοινωσή της επιβεβαίωσε το περιστατικό, σημειώνοντας: «Οι ελληνικές αρχές προβαίνουν στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε με σεβασμό στο εθνικό, ενωσιακό και το διεθνές δίκαιο, να αποτραπεί κάθε αντικανονική είσοδος αλλοδαπού στη χώρα».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τις τελευταίες ημέρες, η χαμηλή στάθμη των υδάτων του ποταμού Έβρου ευνοεί την παράνομη διέλευση μεταναστών, με χρησιμοποίηση νησίδων που εμπίπτουν και στην ελληνική και την τουρκική επικράτεια. Σε μια τέτοια νησίδα, ογδόντα περίπου μετανάστες κατέληξαν στο ελληνικό τμήμα.

«Η ελληνική κυβέρνηση έχει απευθυνθεί στην τουρκική κυβέρνηση, που ορκίστηκε χθες, για τον συντονισμό των συνοριακών αρχών και την αποτροπή παράνομων διελεύσεων» καταλήγει η ανακοίνωση.

H ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Εντοπίστηκαν απογευματινές ώρες σήμερα (4-6-2023) από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κυπρίνου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας, με τη συνδρομή της Ε.Μ.Α.Κ. και παρουσία αξιωματούχων του Frontex, -91- μη νόμιμοι μετανάστες, οι οποίοι βρίσκονταν σε νησίδα εντός της κοίτης του ποταμού Έβρου, πλησίον παρέβριας περιοχής των Μαρασίων Ορεστιάδας.

Πρόκειται για 32 άντρες, 25 γυναίκες και 34 ανήλικους, για τον εντοπισμό των οποίων είχε προηγηθεί σχετική ενημέρωση από Μ.Κ.Ο. αναφορικά με την τοποθεσία όπου βρίσκονταν.

Από τις επακόλουθες έρευνες διακριβώθηκε η βασιμότητα των πληροφοριακών στοιχείων και άμεσα πραγματοποιήθηκαν συντονισμένες ενέργειες για τη διάσωσή τους, ενώ στο σημείο παρίστατο κλιμάκιο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού προκειμένου παρασχεθεί βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως διαπιστώθηκε οι μετανάστες είχαν προωθηθεί στο ελληνικό έδαφος από διακινητή, ο οποίος τους μετέφερε από την απέναντι όχθη με βάρκα και τους εγκατέλειψε στη νησίδα.

Οι ανάγκες ένδυσης, σίτισης και πρώτων βοηθειών των διασωθέντων, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους, καλύφθηκαν άμεσα από τις ελληνικές Αρχές, ενώ θα μεταφερθούν στο ΠΡΟΚΕΚΑ Ορεστιάδας για τις περαιτέρω διαδικασίες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

newsbomb.gr

 

 




Έβρος: Συνελήφθη διακινητής ο οποίος προωθούσε παράνομο μετανάστη

Συνελήφθη χθες (2-6-2023) το βράδυσε δασική περιοχή της Δαδιάς Έβρου,από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, ένας αλλοδαπός διακινητής, ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας έναν μη νόμιμο μετανάστη.

Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον δράστη διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητοκαι να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας έναν (1) μη νόμιμο μετανάστη.

Κατασχέθηκετο παραπάνω όχημα.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολη, ενώ την προανάκριση ενεργείτο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου.




Έβρος: Νέα προθεσμία έλαβαν για να απολογηθούν οι πέντε συνοριοφύλακες

Στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοί τους

Στις 9.45 σήμερα το πρωί πέρασαν την πόρτα του Ανακριτή Ορεστιάδας οι πέντε συνοριοφύλακες από το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου τους οποίους βαρύνουν αδικήματα που αφορούν την διακίνηση μεταναστών στο ελληνικό έδαφος.

Οι πέντε συνοριοφύλακες που με απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, μαζί με τους συνηγόρους υπεράσπισης, ζήτησαν και έλαβαν νέα προθεσμία για αύριο Σάββατο στις 10 το πρωί, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Να σημειωθεί ότι στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοι των πέντε ανδρών οι οποίοι όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την ημέρα της σύλληψης τους κρατούνται στην ΑΔ Ορεστιάδας.

 

Πηγή: protothema.gr




Έβρος: Σε διαθεσιμότητα οι πέντε συνοριοφύλακες που περνούσαν παράνομους μετανάστες

Απολογούνται την Παρασκευή για τις βαριές κατηγορίες  – Οι 3 από τους 5 υπηρετούσαν στην ΕΥΠ το 2018

Την απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι πέντε συνοριοφύλακες που περνούσαν παράνομους μετανάστες στον Έβρο ανακοίνωσε το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ το πρωί της Τετάρτης. Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι διατάχθηκε και διενέργεια ΕΔΕ για την υπόθεση.

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι, σε βάρος των πέντε (5) αστυνομικών, οι οποίοι είχαν συλληφθεί από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος για υπόθεση διευκόλυνσης εισόδου μη νόμιμων αλλοδαπών στη χώρα (σχετ. το από 29-05-2023 Δελτίου Τύπου), διατάχθηκε η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ενώ παράλληλα τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Οι βαριές κατηγορίες

Σε βάρος των πέντε αστυνομικών (ενός ανθυπαστυνόμου και τεσσάρων αρχιφυλάκων) ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα κατά περίπτωση αδικήματα της διευκόλυνσης εισόδου πολιτών τρίτων χωρών χωρίς έλεγχο, διεύθυνση, συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, δωροληψία υπαλλήλου, κατάχρηση εξουσίας, μεταφορά από το εξωτερικό πολιτών τρίτων χωρών που δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στην Ελλάδα και παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.

Η κατηγορία για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης απαγγέλθηκε σε έναν από τους αρχιφύλακες που φέρεται ως αρχηγός της ομάδας και έδινε κατευθύνσεις στους υπόλοιπους, μετά από επικοινωνία με τέσσερις αλλοδαπούς που περιλαμβάνονται στη δικογραφία, οι οποίοι διαμένουν στην Τουρκία και ενημέρωναν για την άφιξη των παράνομων μεταναστών στα σύνορα.

Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος αρχιφύλακας φέρεται από τα στοιχεία της έρευνας ότι είχε την πρώτη επαφή με έναν από τους δουλέμπορους στην Τουρκία και σταδιακά έβαλε στο «κόλπο» και τους υπόλοιπους.

Οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες και παραπέμφθηκαν στον ανακριτή Ορεστιάδας στο οποίο θα απολογηθούν το πρωί της Παρασκευής (2/6).

Υπηρέτησαν και στην ΕΥΠ το 2018

Ένα στοιχείο που έχει ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, είναι ότι τρεις από τους πέντε συλληφθέντες είχαν αποσπαστεί το 2018 στην ΕΥΠ, όπου υπηρέτησαν για περίπου ένα χρόνο.

Όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πέντε κατηγορούμενοι, έχοντας ως συνοριοφύλακες κύρια αποστολή τους την αποτροπή αλλοδαπών να πλησιάσουν τα σύνορα και να επιχειρήσουν να περάσουν σε ελληνικό έδαφος, επέλεγαν βάρδιες σε συγκεκριμένα σημεία και ώρες, δείχνοντας υπέρμετρο ζήλο και αναλαμβάνοντας πλήρως την φύλαξη του τομέα ευθύνης τους, λέγοντας κάποιες φορές ότι δεν χρειάζονταν κάμερες ή την παρουσία του FRONTEX. Σε μία περίπτωση μάλιστα, ένας από τους κατηγορούμενους, ενώ ήταν ελεύθερος υπηρεσίας και με πυρετό, πήγε στην υπηρεσία του και έκανε κανονικά βάρδια σε σημείο των συνόρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι «αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ, οι οποίοι ερευνούσαν την υπόθεση από τον περασμένο Οκτώβριο, κατάφεραν, κυρίως μετά τον Ιανουάριο, να καταγράψουν συνομιλίες των αστυνομικών με τους δουλέμπορους και συνέλεξαν τα στοιχεία που χρειάζονταν για να προχωρήσουν στην χθεσινή επιχείρηση και τη σύλληψη των κατηγορουμένων. Στις τηλεφωνικές επαφές που καταγράφηκαν, ακούγονται να συνομιλούν με άτομα που μιλούν με σπαστά ελληνικά.




Ο πρόεδρος των συνοριοφυλάκων Έβρου μιλάει για το κύκλωμα διακίνησης μεταναστών

«Νιώσαμε σαν να μας χτύπησε κεραυνός, μόλις μάθαμε για τις συλλήψεις των συναδέλφων. Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοί μου αισθανόμαστε έναν κόμπο στο στομάχι και το γεγονός αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης από τη στιγμή που έγινε γνωστό.

Η υπηρεσία αποτελεί για όλους μας μια οικογένεια και δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι συνάδελφοι, με τους οποίους δίνουμε τόσα χρόνια αγώνες για να κρατήσουμε τα σύνορά μας, συνεργάζονταν με εγκληματίες. Είναι ντροπιαστικό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος.

Σοκαρισμένος ακόμα από το γεγονός της σύλληψης των πέντε συναδέλφων του, οι οποίοι συνεργάζονταν με κυκλώματα διακίνησης παράνομων μεταναστών, ο πρόεδρος της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Νομού Έβρου, Χρυσοβαλάντης Γιαλαμάς, περιγράφει στο ethnos.gr το ιδιαίτερα βαρύ κλίμα που επικρατεί σε ολόκληρο το σώμα αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Όπως λέει, οι συλληφθέντες συνάδελφοί του ήταν άτομα που είχαν στο παρελθόν πάρα πολλές συλλήψεις διακινητών, αφού ως συνοριοφύλακες εργάζονταν από το 1999 και ο καθένας τους ήθελε λίγα χρόνια για να βγει στη σύνταξη.

Οι πέντε συλληφθέντες υπηρετούσαν στο Τμήμα Συνοριοφυλακής Διδυμοτείχου και πριν από λίγη ώρα πέρασαν το κατώφλι των δικαστηρίων Ορεστιάδας, όπου ο εισαγγελέας θα τους απαγγείλει κατηγορίες.

«Βρίσκονταν και οι πέντε στην πρώτη γραμμή και έχουμε δώσει πάρα πολλούς αγώνες μαζί. Και οι ίδιοι οι συλληφθέντες έχουν προχωρήσει σε πολλές συλλήψεις στα 24 χρόνια που βρίσκονται στην υπηρεσία. Και πριν από περίπου πέντε χρόνια αντιμετώπισε η υπηρεσία μας ένα αντίστοιχο περιστατικό. Ήταν το ίδιο σοκαριστικό με αυτό που συνέβη τώρα.

Μέχρι να αποφανθεί η Δικαιοσύνη, δε θα μπορέσουμε να το συνειδητοποιήσουμε απολύτως, ωστόσο, δε θα πάψουμε ποτέ να το καταδικάζουμε εγώ και όλοι οι συνάδελφοί μου», τονίζει ο κ. Γιαλαμάς.

«Δε θα μας ρίξει το ηθικό»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Έβρου σημειώνει, παράλληλα, ότι το ίδιο σοκαρισμένες με τους συναδέλφους του είναι και οι τοπικές κοινωνίες του νομού, στις οποίες είναι πολύ αγαπητό το σώμα των συνοριοφυλάκων και αισθάνονται μεγάλη ασφάλεια με την παρουσία του εκεί.

«Πιστεύω ότι, παρά το ντροπιαστικό αυτό γεγονός, το σώμα μας θα συνεχίσει να είναι αγαπητό στις τοπικές κοινωνίες. Αυτή η υπόθεση δεν πρόκειται να μας ρίξει το ηθικό. Παραμένει ακμαίο, παρά το σκληρό αυτό ‘’χαστούκι’’ και με το κεφάλι ψηλά θα συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας για τη φύλαξη των συνόρων μας», υπογραμμίζει ο κ. Γιαλαμάς.

Σε τουλάχιστον δώδεκα περιπτώσεις διευκόλυναν διακινητές

Η ΕΛ.ΑΣ. από τον Οκτώβριο του 2022 είχε πληροφορίες και άρχισε να παρακολουθεί τις κινήσεις των πέντε συλληφθέντων. Διαπιστώθηκε ότι σε τουλάχιστον δώδεκα περιπτώσεις οι συλληφθέντες συνεργάστηκαν με κυκλώματα διακίνησης, με αποτέλεσμα να περάσει σε ελληνικό έδαφος άγνωστος αριθμός μεταναστών.

Οι συλληφθέντες είτε έκαναν τα στραβά μάτια, είτε παραπλανούσαν συναδέλφους τους στέλνοντάς τους σε λάθος σημείο, είτε ενημέρωναν τους διακινητές για αφύλακτα σημεία των συνόρων. Οι πέντε φέρεται να συνεργάζονταν με τέσσερις Τούρκους διακινητές.

Στην κατοχή των πέντε συλληφθέντων οι αστυνομικοί βρήκαν περίπου 26.550 ευρώ, περίπου 2.120 δολάρια ΗΠΑ, 23 λίρες Αγγλίας, 850 λίρες Τουρκίας, 77 λέι Ρουμανίας και μεγάλο αριθμό χαρτονομισμάτων ασιατικών χωρών. Επίσης, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 59 κινητά τηλέφωνα και δώδεκα power banks, τα οποία οι συλληφθέντες χρησιμοποιούσαν για τις παράνομες ενέργειές τους.

ethnos.gr

 




Έβρος: Προσαγωγή πέντε συνοριοφυλάκων – Εξετάζεται η εμπλοκή τους σε υπόθεση παράνομης μετανάστευσης

Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ είχαν ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο με παρακολουθήσεις τηλεφώνων και τη συλλογή στοιχείων

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων στον Έβρο, για υπόθεση παράνομης μετανάστευσης, στην οποία φέρονται ότι εμπλέκονται και πέντε αστυνομικοί.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, οι πέντε αστυνομικοί που υπηρετούν στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου έχουν προσαχθεί και εξετάζονται, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται έρευνα στα σπίτια τους.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο, με παρακολουθήσεις τηλεφώνων και άλλες ενέργειες για τη συλλογή στοιχείων και σήμερα ξεκίνησε η επιχείρηση για την εξάρθρωση του κυκλώματος.

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας αναμένονται ανακοινώσεις από την Ελληνική Αστυνομία.

protothema.gr

 




Επίσκεψη Βαγγέλη Μεϊμαράκη στο φράχτη Έβρου

Τον φράχτη στον Έβρο και το στρατιωτικό φυλάκιο του Πετάλου, επισκέφθηκε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Βαγγέλης Μεϊμαράκης με τον Υφυπουργό Άμυνας Νίκο Χαρδαλιά

Ο κ. Μεϊμαράκης αφού ενημερώθηκε αρμοδίως και συνεχάρη τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων για το εθνικό τους έργο, τόνισε ότι το μεταναστευτικό είναι ένα σοβαρό ζήτημα το οποίο για να αντιμετωπιστεί ριζικά απαιτεί την αναθεώρηση της Συμφωνίας του Δουβλίνου.

Επισήμανε ωστόσο ότι όταν έχεις έναν δύστροπο γείτονα ο οποίος εργαλειοποιεί τη μεταναστευτική κρίση για να εκβιάζει και να απειλεί, αναγκαίο αποτρεπτικό εργαλείο είναι ο φράχτης.

Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του αγώνα για τη χρηματοδότηση, μεταξύ άλλων, και του φράχτη από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, γιατί όπως επανέλαβε τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρώπης, τα οποία πρέπει να προστατεύουμε με κάθε τρόπο και αυτό είναι κάτι που όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε.

Ακολουθεί απόσπασμα της δήλωσής του:




ΑΚΚΕΛ: Ακαδημαϊκοί «επιστήμονες» σχεδιάζουν εκτροφή εντόμων και σκουληκιών στον Έβρο για τροφή ζώων και ανθρώπων

 Η διαφθορά στον ακαδημαϊκό-επιστημονικό χώρο εξελίσσεται σε οντολογική διαστροφή, σε σημείο που κάποιος να προβληματίζεται αν κάποιοι «επιστήμονες» πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μέλη ακραίας εγκληματικής οργάνωσης. Μιλούμε για όλα αυτά τα κυκλώματα που προωθούν την εκτροφή ερπετών, εντόμων κλπ ως τροφή για ανθρώπους. Όλα αυτά γίνονται εις βάρος και για αντικατάσταση γεωργικών και κτηνοτροφικών μονάδων και παραγωγής και φυσικά για αντικατάσταση των αγροτών που ασχολούνται με αγροτοκτηνοτροφικά κλπ αντικείμενα. Όπως γίνεται με τη λαθρομετανάστευση που αντικαθιστούν τον πληθυσμό της χώρας, με αυτόν τον τρόπο αντικαθιστούν και τους αγρότες.

Η ΕΡΤ Ορεστιάδας δημοσιοποίησε πρωτοφανή σχέδια για την περιοχή του Έβρου ως αποτέλεσμα επιστημονικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Ζαφείρης Άμπας» της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας Ορεστιάδας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Ορεστιάδας, σε συνεργασία και με άλλα πανεπιστήμια της χώρας αλλά και τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη, Βασίλη Δελησταμάτη.

Χαρακτηρίζει τον Έβρο ως «Ιδανική περιοχή για εκτροφή εντόμων-παραγωγή πρωτεΐνης» και συνεχίζει αναφερόμενη … στον μεταξοσκώληκα ως τροφή!!!  «Όσον αφορά τον Έβρο, η προοπτική του για τη δημιουργία μονάδας εκτροφής εντόμων ενισχύεται τόσο λόγω της πολύ υψηλής αγροτικής δραστηριότητας της περιοχής όσο και λόγω της παρουσίας του μεταξοσκώληκα, τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από επιστημονικές εισηγήσεις, συμπεριέλαβε πριν από 1,5 χρόνο, στη γκάμα των 8 ειδών εντόμων που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν τόσο στις τροφές ζώων όσο και για ανθρώπινη κατανάλωση».  Τα μεταξωτά Σουφλίου θα μπουν σε κατάλογο ψησταριάς;

Δεν μπορούμε να μην συσχετίσουμε αυτό το γεγονός της ανάδειξης του Έβρου από κάποιους σε “ιδανική περιοχή” εκτροφής εντόμων, σκουληκιών κλπ για ανθρώπινη και ζωική τροφή με την ύπαρξη του ΚΥΤ Φυλακίου και τους χιλιάδες λαθρομετανάστες και τζιχαντιστές που φιλοξενεί, με την απάντηση στο ερώτημα ποιοι θα εργάζονται και θα διατηρούν αυτές τις μονάδες εκτροφής εντόμων, σκουληκιών κλπ που τα προορίζουν για ανθρώπινη διατροφή;

 




Ν. Έβρου: Διάσωση 17 παράνομων μεταναστών από νησίδα του ποταμού

Εντοπίστηκαν πρωινές ώρες σήμερα (10-5-2023)  17 παράνομοι μετανάστες, οι οποίοι βρίσκονταν σε νησίδα εντός της κοίτης του ποταμού Έβρου πλησίον παρέβριας περιοχής του Πυθίου Διδυμοτείχου

Συγκεκριμένα, συνελήφθσαν 17 μετανάστες από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας,  με τη συνδρομή της Ε.Μ.Α.Κ. και παρουσία αξιωματούχων του Frontex,πλησίον παρέβριας περιοχής του Πυθίου Διδυμοτείχου.

Πρόκειται για 7 άντρες, 2 γυναίκες και 8 ανήλικους, για τον εντοπισμό των οποίων είχε προηγηθεί σχετική ενημέρωση από Μ.Κ.Ο. αναφορικά με την τοποθεσία όπου βρίσκονταν.

Από τις επακόλουθες έρευνες διακριβώθηκε η βασιμότητα των πληροφοριακών στοιχείων και άμεσα πραγματοποιήθηκαν συντονισμένες ενέργειες για τη διάσωσή τους ενώ στο σημείο παρίστατο κλιμάκιο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού προκειμένου παρασχεθεί βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως διαπιστώθηκε οι μετανάστες είχαν προωθηθεί στο ελληνικό έδαφος από διακινητή, ο οποίος τους μετέφερε από την απέναντι όχθη με βάρκα και τους εγκατέλειψε στη νησίδα.

Οι ανάγκες ένδυσης, σίτισης και πρώτων βοηθειών των διασωθέντων, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους, καλύφθηκαν άμεσα από τις ελληνικές Αρχές, ενώ θα μεταφερθούν στο ΠΡΟΚΕΚΑ Ορεστιάδας για τις περαιτέρω διαδικασίες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.




Έβρος: Συνελήφθησαν 3 διακινητές οι οποίοι προωθούσαν παράνομους μετανάστες

Συνελήφθησαν χθες 9-5-2023 σε περιοχές του Έβρου 3 αλλοδαποί διακινητές

Συγκεκριμένα, συνελήφθησαν από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, τρεις (3) αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, παράνομους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση το πρωί, σε επαρχιακή οδό του Έβρου,αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου σε συνεργασία με αξιωματούχους της FRONTEX συνέλαβαν τον έναν δράστη, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες.

Στη δεύτερη περίπτωση,το ίδιο πρωί στην ΕθνικήΟδό Κήπων – Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φερών συνέλαβαν τον δεύτερο δράστη, διότι οδηγώντας Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο μετέφερε παράνομα στην ενδοχώρα τρεις (3) μη νόμιμους μετανάστες.

Επιπλέον όπως προέκυψε ο οδηγός διακινητής στερείται άδειας ικανότητας οδήγησης,ενώ το όχημα έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.

Στη τρίτη περίπτωση,το βράδυ στην Εγνατία Οδό Κήπων – Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού συνέλαβαν τον τρίτο δράστη, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες.

Κατασχέθηκαν τα ανωτέρω οχήματα,ένα ζεύγος πλαστών πινακίδων κυκλοφορίας, χρηματικά ποσά καικινητά τηλέφωνα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης, ενώ την  προανάκριση για τις τρεις υποθέσεις ενήργησαν τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου,Φερών και Τυχερού Αλεξανδρούπολης.




ΣΟΠΠ: Συνεδρίαση ενόψει της αντιπυρικής περιόδου

Συνεδρίαση έγινε σήμερα 27/04/2023 στην Αλεξανδρούπολη από το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας
της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και με την κατεύθυνση του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου κ. Δημητρίου Πέτροβιτς.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου ξεκίνησε την εισήγησή του κάνοντας αναφορά στη δασική πυρκαγιά της Δαδιάς που σημειώθηκε πέρυσι συγχαίροντας εκ νέου όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την προσπάθεια που κατέβαλαν και τη συνδρομή τους στην αντιμετώπιση και κατάσβεση αυτής. Ο κ. Πέτροβιτς επεσήμανε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει η βασική αιτία πρόκλησης πυρκαγιάς και ζήτησε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο ο χρόνος απόκρισης των εμπλεκομένων
και η διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών. Τόνισε ότι θα πρέπει να ελεγχθεί η επάρκεια στις δεξαμενές νερού και η πρόσβαση σε αυτές, ενώ ανέφερε ότι η εφαρμογή του Μητρώου μηχανημάτων έργου λειτούργησε καταλυτικά κατά την
κατάσβεση της πυρκαγιάς της Δαδιάς για αυτό θα πρέπει να επικαιροποιείται τακτικά. Κλείνοντας ο κ. Πέτροβιτς έκανε εκτενή αναφορά στην ανάγκη πραγματοποίησης ασκήσεων αντιμετώπισης κινδύνων από φυσικές καταστροφές,
όπως πχ. άσκηση εκκένωσης οικισμών, ιδιαίτερα σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, υπογραμμίζοντας, επίσης, τη σπουδαιότητα διαρκούς επικαιροποίησης των Σχεδίων των εμπλεκόμενων.
Κατά τη συνεδρίαση επισημάνθηκε, επιπρόσθετα, η υποχρέωση των ιδιοκτητών για καθαρισμό των οικοπέδων τους από χόρτα σύμφωνα με τη σχετική πυροσβεστική διάταξη, καθώς και η εφαρμογή και αυστηρή τήρηση της
απαγόρευσης κυκλοφορίας σε δάση, δασικές εκτάσεις και πάρκα, όταν υπάρχει υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Σαμοθράκης Νικόλαος Γαλατούμος, ο Αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ηλίας Δαστερίδης, ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας ΑΜΘ Κωνσταντίνος Χουβαρδάς, ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Σπύρος Κούτρας, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Κουκουλομάτης, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ορεστιάδας Αντώνιος Χαμαλίδης, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Διδυμοτείχου Αναστάσιος Λαδόπουλος, ο Προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Σουφλίου Γιουσούφ Πίσκα, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Στρατού, του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, της Διεύθυνσης Δασών, της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ, του ΕΚΑΒ, του ΟΣΕ, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της
Εταιρείας Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης, εθελοντικών ομάδων (Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Παράρτημα Αλεξανδρούπολης, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Παραρτήματα Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου, Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων Ν. Έβρου), των κατασκηνώσεων, των Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας των Δήμων Ορεστιάδας, Αλεξανδρούπολης, Σουφλίου και των υπηρεσιών της Π.Ε. Έβρου.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Πένθος για τον Ιατρικό Σύλλογο Έβρου

Το Δ.Σ του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου εκφράζει την μεγάλη λύπη του καθώς εχθές, 26 Απριλίου, ο πολυαγπημένους σε όλους παιδίατρος Ρηγόπουλος Ξενοφώντας έφυγε από την ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Ήταν μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου, καταγόταν από τη Σαμοθράκη και πρόσφερε τις υπηρεσίες του για
πάρα πολλά χρόνια, με σεβασμό και ανιδιοτέλεια προς τις γενιές των παιδιών που μεγάλωσε, διατηρώντας
ιατρείο στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, ως την συνταξιοδότησή του, τον Νοέμβριο του 2011.
Έχαιρε της βαθιάς εκτίμησης και αγάπης των συναδέλφων του και όλων όσων τον γνώριζαν.
Για όλους εμάς τους υγειονομικούς, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία του Έβρου, ο εκλιπών αποτελούσε
παράδειγμα επιστήμονα, ανθρώπου με ήθος και σεμνότητα.
Εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί την Πέμπτη 27 Απριλίου 2023 στις 10:00π.μ. στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου
Αλεξανδρούπολης.

Ως ελάχιστο δείγμα τιμής για την επιστημονική και κοινωνική προσφορά του,
το Δ.Σ του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου ομόφωνα αποφάσισε :

 Να εκφράσει την βαθιά του θλίψη, τα ειλικρινή του συλλυπητήρια και την αμέριστη αγάπη και
συμπαράσταση στην οικογένεια και τους οικείους του.
 Να κατατεθεί στη μνήμη του εκλιπόντος στεφάνι.
 Το παρόν ψήφισμα να αναρτηθεί στο διαδίκτυο και να δημοσιευθεί στον τοπικό τύπο.




Σύλληψη ημεδαπού για παράβαση του νόμου περί όπλων

Έγινε σύλληψη,χθες το βράδυ  26 Απριλίου 2023 στην Επαρχιακή Οδό Λαβάρων – Αμορίου Έβρου από αστυνομικούς της
Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ορεστιάδας, ένας ημεδαπός, διότι σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε βρέθηκαν στην
κατοχή του και στο όχημα που οδηγούσε ένα αεροβόλο πιστόλι, μία γεμιστήρα, ένα πλαστικό κυτίο με μεταλλικά σφαιρίδια, δύο αμπούλες αερίου, μια πτυσσόμενη μεταλλική ράβδος και ένα πτυσσόμενο μαχαίρι, τα οποία και κατασχέθηκαν.

Την προανάκριση ενεργεί η
Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ορεστιάδας.




Θεοδωρικάκος | Έργο εθνικής ασφάλειας ο φράχτης στον Έβρο – Νούμερο ένα προτεραιότητα

Χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του φράχτη στον Έβρο ως την υπ’ αριθμόν 1 προτεραιότητα.

Το 2022 η αστυνομία κατέφερε να κάνει 270.000 αποτροπές παράνομης εισόδου μεταναστών στο Έβρο, τόνισε στον ΣΚΑΪ  ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, σημειώνοντας ότι πρόκειται για το πιο κρίσιμο έργο της ΕΛ.ΑΣ.

Χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του φράχτη στον Έβρο ως την υπ’ αριθμόν 1 προτεραιότητα. Τόνισε ότι το έργο θα γίνει στο σύνολό του, αν χρειαστεί με χρήματα του προϋπολογισμού, καθώς πρόκειται για έργο εθνικής ασφάλειας.

Ο υπουργός αναγνώρισε ότι στην Αττική η αστυνομία δεν έχει το δυναμικό που θα χρειαζόταν κανονικά.

Εξήγησε ότι στην Αττική υπάρχει το 75% της δουλειάς της αστυνομίας, αλλά μόνο το 30% της αστυνομικής δύναμης, και όπως τόνισε αυτό οφείλεται σε νόμο της δεκαετίας του ’80 που δεν επιτρέπει τη μετακίνηση αστυνομικών από άλλες περιοχές της Ελλάδας στην Αττική.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, για το λόγο αυτό αποφασίστηκε τα τελευταία 2 χρόνια, το σύνολο των αστυνομικών που τελειώνει τις σχολές να τοποθετείται στην Αττική.

Ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε πως μόλις τεθεί σε λειτουργία η δικαστική αστυνομία θα απελευθερωθούν 1.500 αστυνομικοί, οι οποίοι αυτή τη στιγμή ουσιαστικά κάνουν τους ταχυδρόμους της δικαιοσύνης, μεταφέροντας δικόγραφα.

Πρόσθεσε πως όταν επιστρέψουν οι άνθρωποι αυτοί στην αστυνομία, θα έχουμε και περισσότερες δυνάμεις να στρέψουμε και στην τροχαία.

Σημείωσε πάντως ότι σε εβδομαδιαία βάση γίνονται 100.000 τροχονομικοί έλεγχοι και δίνονται 23.000 κλήσεις.

Σχετικά με το περιστατικό της ΑΣΟΕΕ εξήγησε ότι ο μόνος λόγος που ελέγχθηκαν οι αστυνομικοί, ήταν γιατί είχαν εντολή να μην πλησιάσουν, καθώς επρόκειτο να γίνει επέμβαση των ΜΑΤ – και δεν υπάκουσαν στην εντολή.

Σημείωσε ότι η κίνησή τους είχε αρνητική εξέλιξη γιατί εγκλωβίστηκαν και ένας χρησιμοποίησε το υπηρεσιακό του όπλο. Διευκρινισε πως δεν δόθηκε εντολή να συλληφθεί ο αστυνομικός, έγινε εφαρμογή του νόμου.

Για τις κάμερες ανέφερε ότι είμαστε σε φάση συνεργασίας με την Περιφέρεια για να εφαρμοστεί το σχετικό πρόγραμμα.

Με αφορμή επικριτικά δημοσιεύματα για τη μη εξιχνίαση της δολοφονίας Καραϊβάζ, σημείωσε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για τη δημόσια παρουσίαση στοιχείων της έρευνας.

Ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο ενδιαφέρεται να εξιχνιάστουν όλες οι ανθρωποκτονίες, η ζωή όλων των ανθρωπων μετράει το ίδιο.

Τόνισε μάλιστα ότι το 2022 εξιχνιάστηκε το 90% των ανθρωποκτονιών στη χώρα μας.

 

 

Πηγή: protothema.gr




Κλείνουν τα Κέντρα Κατάταξης Νεοσυλλέκτων σε όλο τον Έβρο

Η απόφαση αυτή προκάλεσε εξαιρετικά αρνητική εντύπωση σε όλη τη μεθόριο και την παραμεθόριο για πολλούς λόγους.

Κλείνουν με απόφαση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που έφτασε προχθές σε όλες τις στρατιωτικές μονάδες του Έβρου, στα Κέντρα Κατάταξης Νεοσυλλέκτων που λειτουργούσαν από το 2018 σε Αλεξανδρούπολη, Καβησσό, Σουφλί και Λαγό Διδυμοτείχου.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το evros24, η απόφαση αυτή προκάλεσε εξαιρετικά αρνητική εντύπωση σε όλη τη μεθόριο και την παραμεθόριο για πολλούς και σημαντικούς λόγους, καθώς είναι απόφαση που πλήττει άλλη μια φορά την ακριτική και εθνικά ευαίσθητη περιοχή του νομού Έβρου, και υλοποιήθηκε προχθές, όταν στάλθηκε η σχετική διαταγή από το ΓΕΣ, τη στιγμή που στον Έβρο βρισκόταν για επίσκεψη ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς.

Μια απόφαση που είχε παρθεί το 2018, οι νεοσύλλεκτοι να παρουσιάζονται κατευθείαν στις μονάδες, στα 23 Σημεία Υποδοχής Οπλιτών (ΣΥΠΟ), χωρίς δηλαδή να κάνουν το δίμηνο της βασικής εκπαίδευσης στα κέντρα, όπου και ορκίζονταν, όπως συνέβαινε παλαιότερα, ανάμεσά τους και σε τρία Κέντρα Κατάταξης Νεοσυλλέκτων σε Αλεξανδρούπολη, Σουφλί και Λαγό, καταργήθηκε.

Η δικαιολογία που προβάλλεται είναι ότι κάποιες στρατιωτικές μονάδες στα σύνορα δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στη μαζική κατάταξη και την αρχική εκπαίδευση των νεοσυλλέκτων.

Κι αυτό διότι είχαν το βάρος της κύριας εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης ειδικότητας και τις υπόλοιπες υψηλές απαιτήσεις που έχουν τέτοιες μονάδες της παραμεθορίου.

Αντί όμως να δοθούν λύσεις με το κατάλληλο προσωπικό εκπαίδευσης και να αυξηθούν σε αριθμό τα Κέντρα Κατάταξης Νεοσυλλέκτων στον Εβρο, αντί να έρθουν ακόμα και παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή για βασική εκπαίδευση των στελεχών, έκλεισαν και τα Κέντρα Κατάταξης.

Να θυμίσουμε πως αυτά τα τέσσερα χρόνια που ίσχυε η συγκεκριμένη απόφαση εκατοντάδες νεοσύλλεκτοι παρουσιάζονταν κάθε τόσο στις στρατιωτικές μονάδες του Έβρου που είχαν οριστεί ως Κέντρα Κατάταξης και τόνωναν την τοπική κοινωνία στις εξόδους τους, ενώ ενίσχυαν την ασφάλεια της περιοχής.

 

 

Πηγή: makthes.gr




Ορεστιάδα | Στον ανακριτή σήμερα ο στρατιωτικός που κατηγορείται για ασέλγεια σε ανήλικο

Ορεστιάδα: Ο στρατιωτικός από την πλευρά του είχε καταγγείλει τον ανήλικο για ξυλοδαρμό σε βάρος του.

Στον Ανακριτή του Στρατοδικείου Ξάνθης οδηγείται σήμερα ο στρατιωτικός από την Ορεστιάδα που κατηγορείται ότι ασέλγησε σε ανήλικο, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.

Η περίεργη αυτή υπόθεση αφορά περιστατικό που σημειώθηκε το Σάββατο (02/4)σε μια αποθήκη του ΟΣΕ στην Ορεστιάδα. Εκεί ο στρατιωτικός υποστήριξε πως συνάντησε έναν άγνωστο, νεαρής ηλικίας, με τον οποίο είχαν γνωριστεί σε μια διαδικτυακή εφαρμογή.

Όπως κατήγγειλε ο 25χρονος στρατιωτικός, ο άγνωστος τον καταδίωξε, τον χτύπησε με γροθιές στο πρόσωπο και στο σώμα και επιχείρησε να του κλέψει το κινητό τηλέφωνο. Οι αστυνομικοί κατάφεραν να εντοπίσουν τον νεαρό, ο οποίος ήταν μόλις 14 ετών και αφού προσήχθη στη συνέχεια ομολόγησε.

Σημειώνεται ότι ο ανήλικος που πέρασε χθες το μεσημέρι την πόρτα του Ανακριτή στην Ορεστιάδα, αφέθηκε ελεύθερος με απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Πηγή: newsbomb.gr



Δήμαρχος Σουφλίου | Αναγκαία και απαραίτητη η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο

Φράχτης στον Έβρο: Ακούστε τι είπε ο δήμαρχος Σουφλίου για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή.

Για τον φράχτη στον Έβρο και την επέκτασή του μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης Status 107,7 και στην εκπομπή του Δημήτρη Βενιέρη ο δήμαρχος Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού, αλλά και την υποστήριξη τροπολογίας από τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη για να μπλοκαριστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλακίκος «είναι αναγκαία και απαραίτητη η κατασκευή του φράχτη», σημειώνοντας πως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και ότι το πρόβλημα των παράνομων μεταναστευτικών ροών είναι πανευρωπαϊκό.

Ερωτηθείς για τη στάση του κ. Παπαδημούλη, ο κ. Καλακίκος σημείωσε πως αρκεί μια επίσκεψη στην περιοχή για να διαπιστωθεί το μέγεθος του προβλήματος.

Τόνισε ότι «ειδικά το χειμώνα, έχουμε πολλά αιτήματα συμπολιτών μας για φοβισμένους γονείς, συγγενείς, υπερήλικους, στα χωριά τους, όταν ο αριθμός των αλλοδαπών είναι μεγαλύτερος από τους μόνιμους κατοίκους.

Όταν μιλάμε θεωρητικά και φιλοσοφικά, ασφαλώς δεν γνωρίζουν το πρόβλημα.

Εμείς είχαμε ζητήσει από το 2019…, διότι το πρόβλημα διογκωνόταν. Το 2020 ανέδειξε την πραγματική εικόνα του προβλήματος και τι κάνουνε οι γείτονες. Τα κανάλια ήταν μόνο σε ένα σημείο, στις Καστανιές.

Εμείς εδώ σε όλη την παρέβρια περιοχή, οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, δίνανε μάχες να συγκρατήσουν οργανωμένες ομάδες που κατευθύνονταν από την Τουρκία για να εισέλθουν παράνομα στη χώρα μας».

Ο δήμαρχος Σουφλίου τόνισε ότι υπάρχει ανασφάλεια στους κατοίκους και πως με την επέκταση του φράχτη «θα κοιμούνται πλέον ήσυχα». «Η επέκταση του φράχτη θωρακίζει την περιοχή και εμπεδώνει το αίσθημα ασφάλειας», υπογράμμισε ο κ. Καλακίκος.

Δείτε ολόκληρη η συνέντευξη του δημάρχου εδώ: newsbomb.gr




Μεταναστευτικό | Επέκταση του φράχτη στον Έβρο

Σχέδιο για 80 επιπλέον χιλιόμετρα, ακόμη και χωρίς ευρωπαϊκά κονδύλια.

Την πρόθεση της κυβέρνησης να επεκτείνει κατά 80 χιλιόμετρα τον φράχτη στον Εβρο επανέλαβε χθες ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης. Οπως τόνισε, η Ελλάδα δεν θα γίνει «ξέφραγο αμπέλι» και επέμεινε ότι «η Τουρκία δεν είναι εμπόλεμη χώρα». Με αυτή την αποστροφή ο υπουργός υπεραμύνθηκε της θέσης που έχει πολλές φορές εκφράσει, ότι οι μετανάστες που φτάνουν από την Τουρκία μπορούν να επιστρέφονται σε αυτήν.

Ηδη έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση σχετικό αίτημα ώστε να χρησιμοποιηθούν κοινοτικά κονδύλια για το συγκεκριμένο έργο, ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εμφανίζεται αρνητική στην ικανοποίηση του αιτήματος. Σημαντικός ανασχετικός παράγοντας θεωρείται το γεγονός ότι σε περίπτωση που χρηματοδοτηθεί η Ελλάδα για την επέκταση του υφιστάμενου φράχτη, ανάλογα αιτήματα θα εκφράσουν και άλλα κράτη-μέλη, τα οποία μάλιστα θα θελήσουν να στήσουν πολύ μεγαλύτερες σε μήκος κατασκευές, για τις οποίες τα κονδύλια που απαιτούνται είναι πολλαπλάσια. Ωστόσο η κυβέρνηση έχει τονίσει ότι είναι διατεθειμένη να προχωρήσει στο έργο της επέκτασης ακόμη και χωρίς την οικονομική συνδρομή της Ε.Ε., χρησιμοποιώντας εθνικά κονδύλια.

Στην επέκταση του φράχτη «σε όσο περισσότερα χιλιόμετρα μπορούμε» έχει αναφερθεί πολλές φορές και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει άλλωστε και ο σχεδιασμός του φράχτη. Ωστόσο εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής αναφέρουν ότι τα σύνορα στον Εβρο εκτείνονται σε απόσταση 180 χιλιομέτρων συνολικά, όμως η επέκταση του φράχτη είναι δύσκολη έως και ανέφικτη λόγω του ποταμού και των προσχώσεών του. Ο υφιστάμενος φράχτης στον Εβρο σήμερα έχει συνολική έκταση 38 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 27 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν πριν από ενάμιση χρόνο. Τότε η ανάδοχος εταιρεία είχε προχωρήσει και στην ενίσχυση του φράχτη προσθέτοντας σε όλο το μήκος των 12,5 χιλιομέτρων (το τμήμα αυτό είχε κατασκευαστεί από την κυβέρνηση Σαμαρά και εκτείνεται κατά μήκος των χερσαίων συνόρων από τις Καστανιές έως τη Νέα Βύσσα) συρματόπλεγμα ύψους 5 μέτρων, αντί για 3,5 μ. που ήταν προηγουμένως.

Στο θέμα του εντοπισμού των 38 μεταναστών στη νησίδα του Εβρου ο κ. Μηταράκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι δεν ήταν ελληνικό έδαφος. Και η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού όσο και το Κτηματολόγιο δήλωσαν ξεκάθαρα ότι το στίγμα που είχαν δώσει οι μετανάστες ήταν εκτός της ελληνικής επικράτειας.

Δομές προσφύγων

Αυτή τη στιγμή, δήλωσε, στη χώρα μας φιλοξενούνται 18.000 αιτούντες άσυλο, σε δομές φιλοξενίας που συνολικά φτάνουν τις 34. Στο τέλος του έτους θα πρέπει όλοι οι αιτούντες άσυλο να αποχωρήσουν από τα διαμερίσματα στα οποία διαμένουν σε όλη τη χώρα, καθώς ολοκληρώνεται το σχετικό πρόγραμμα και λήγει η σχετική χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Υπενθυμίζεται ότι όσοι αποκτούν την ιδιότητα του πρόσφυγα δεν δικαιούνται φιλοξενία και σίτιση αλλά μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου για χρονικό διάστημα έως και 1 χρόνο. Αναφερόμενος στις προσφυγικές ροές δήλωσε ότι «πέρυσι είχαμε τους χαμηλότερους αριθμούς σε αφίξεις την τελευταία δεκαετία, με 8.500 μετανάστες». Φέτος ωστόσο έως και χθες συνολικά 7.000 μετανάστες είχαν περάσει στην Ελλάδα είτε μέσω θαλάσσης είτε από τα χερσαία σύνορα στον Εβρο. Σήμερα το πρωί αναμένεται τελικά να μετακινηθούν από το νησί των Κυθήρων οι 237 μετανάστες που έφτασαν με τρία ιστιοφόρα και παραμένουν στο λιμάνι.

Επεισόδια με 5 προσαγωγές στον Ελαιώνα

Στην προσαγωγή πέντε ατόμων νεαρής ηλικίας μεταξύ των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας Τούρκος, ένας Γάλλος και ένας Γερμανός, προχώρησε η αστυνομία χθες το πρωί στη δομή φιλοξενίας μεταναστών στον Ελαιώνα. Νωρίς το πρωί, ομάδα 15-20 ατόμων είχε συγκεντρωθεί στην είσοδο της δομής εμποδίζοντας το προσωπικό να εισέλθει. Η παρέμβαση της αστυνομίας προκάλεσε μεγαλύτερες αντιδράσεις και πετροπόλεμο, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθούν οι προσαγωγές. Η διαμαρτυρία οργανώθηκε στο πλαίσιο των αντιδράσεων για την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τον συγκεκριμένο καταυλισμό και να μεταφέρει τους διαμένοντες σε άλλες δομές, οι οποίες ωστόσο βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση από την Αθήνα, όπως το Σχιστό, η Κόρινθος ή η Θήβα. Τα άτομα τα οποία έκλεισαν την πόρτα του καταυλισμού, ωστόσο, δεν διαμένουν στη δομή, αλλά συγκεντρώθηκαν προκειμένου να συμπαρασταθούν στους μετανάστες που αντιδρούν στη μετακίνηση. Η έκταση όπου στήθηκε ο καταυλισμός ανήκει στον Δήμο Αθηναίων, ο οποίος την είχε παραχωρήσει προσωρινά για χρήση στο υπουργείο Μετανάστευσης το 2015, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η προσφυγική κρίση.

 

Πηγή: kathimerini.gr




Εβρος | Νέα «απόβαση» εκατοντάδων στρατιωτικών των ΗΠΑ στην Αλεξανδρούπολη

Για τη μεταφορά των στρατιωτικών φορτίων από τον Έβρο προς τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, γύρω από την εμπόλεμη Ουκρανία.

Νέα αμερικανική «απόβαση» στην Αλεξανδρούπολη ξεκινάει από σήμερα Τρίτη καθώς αναμένεται να φτάσουν από τις ΗΠΑ στο αεροδρόμιο Δημόκριτος πάνω από 200 στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό.

Μεταφορά στρατιωτικού υλικού:

Σταδιακά, μάλιστα, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί και μπορεί να ανέλθει στα 400 άτομα. Θ’ απασχοληθούν όλη με τη μεταφορά του στρατιωτικού υλικού, το οποίο θα καταφθάνει σταδιακά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα μεταγωγικά πλοία.

Το υλικό αυτό θα προέρχεται από τις ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ αλλά και γενικότερα του ΝΑΤΟ και θα προωθείται σιδηροδρομικώς αλλά και με νταλίκες προς τη βορειοανατολική Ευρώπη, όπου βρίσκονται οι αμερικανο-νατοϊκές δυνάμεις, πολύ κοντά στην εμπόλεμη Ουκρανία, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το evros-news.gr.

Παράλληλα, άλλο υλικό που θα προέρχεται από τις συγκεκριμένες μονάδες, θα φτάνει στην Αλεξανδρούπολη και θα φορτώνεται στα μεταγωγικά για τον δρόμο της επιστροφής.

Το πρώτο από αυτά τα πλοία, αναφέρουν οι πληροφορίες του evros-news.gr, θα καταπλεύσει το ερχόμενο Σάββατο. Είτε σε αυτό, είτε σε άλλα επόμενα δρομολόγια, εκτός από τεθωρακισμένα και άλλα στρατιωτικά οχήματα, θα υπάρχουν και πολεμικά ελικόπτερα.

Στο Στρατόπεδο Γιαννούλη:

Το προσωπικό των Αμερικανών που έρχεται αυτές τις ημέρες στην Αλεξανδρούπολη, στη μεγάλη του πλειονότητα, θα εγκατασταθεί στο Στρατόπεδο Γιαννούλη όπως προβλέπεται στην ελληνο-αμερικανική αμυντική συμφωνία.

Οι συγκεκριμένοι χώροι έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα για τη διαμονή τους καθ΄όλη τη διάρκεια της επιχείρησης μεταφοράς του υλικού.

Αυτή αναμένεται να κρατήσει μέχρι το καλοκαίρι, που σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός στρατιωτικών και πολιτικών υπαλλήλων των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ θα διαμένει μόνιμα στην Αλεξανδρούπολη.

 

Πηγή: tanea.gr




Έβρος | Μέτρησαν κανονικά τα σύμφωνα συμβίωσης των συνοριοφυλάκων

Αρκετές ήταν οι αλλαγές στις θέσεις και στις μονάδες τοποθέτησης λόγω των συγκεκριμένων συμφώνων συμβίωσης.

Κανονικά ελήφθησαν υπόψη τα σύμφωνα συμβίωσης στα οποία είχαν προχωρήσει οι συνοριοφύλακες στον Έβρο, παρά την αποκάλυψη για σκόπιμη ενέργεια και υποψία σκανδάλου, προκειμένου να τύχουν καλύτερης θέσης στο διαγωνισμό για τις τοποθετήσεις στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης στην Αλεξανδρούπολη.

Όπως αποκαλύπτει το evros-news, έγιναν οι ανακοινώσεις για τις τοποθετήσεις των 250 νέων συνοριοφυλάκων, με τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης να «μετρούν» κανονικά στην μοριοδότηση όσων συμμετείχαν, με κάποιους να εξασφαλίζουν με αυτό τον τρόπο την τοποθέτησή τους στην Αστυομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης.

Έφεραν αλλαγές στην κατάταξη

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στους 115 συνοριοφύλακες που τοποθετήθηκαν στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, οι 28 είχαν παρουσιάσει πρόσφατο σύμφωνο συμβίωσης.

Ειδικότερα:

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών: 19 Σύμφωνα Συμβίωσης και 3 γάμους

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού: 7 Σύμφωνα Συμβίωσης

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου: 2 Σύμφωνα Συμβίωσης και 2 γάμους

Το evros-news παρουσιάζει και χαρακτηριστικά παραδείγματα για τις αλλαγές που «έφεραν» στην κατάταξη αυτά τα Σύμφωνα Συμβίωσης.

Αναλυτικά:

• Άνδρας με σειρά κατάταξης 162, τοποθετήθηκε στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών, ξεπερνώντας με το Σύμφωνο Συμβίωσης 47 συναδέρφους του

• Πέντε γυναίκες συνοριοφύλακες, με αρχική θέση κατάταξης 150, 141, 139, 131 και 124, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης μπήκαν στους 48 που τοποθετούνται στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών.

• Ένας άνδρας και μία γυναίκα με θέσεις 134 και 123 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης παρέκαμψαν συναδέρφους τους και τοποθετήθηκαν στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού, της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης.

• Τέλος, ένας άνδρας και δυο γυναίκες συνοριοφύλακες με θέσεις 148, 140 και 129 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης που κατέθεσαν, μπήκαν στους… προνομιούχους 115 της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, παίρνοντας τις θέσεις άλλων συναδέρφων τους.

Ελάχιστα στις άλλες περιοχές

Είναι χαρακτηριστικό επίσης, ότι για τους 135 που τοποθετούνται στη Αστυνομική Διεύθυνση Ορεστιάδας και τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου, Μεταξάδων, Κυπρίνου και το ΠΡΟΚΕΚΑ Φυλακίου, υπάρχουν μόνο δύο Σύμφωνα Συμβίωσης και όλοι οι υπόλοιπου είναι άγαμοι.

 

 

Πηγή: in.gr




Έβρος | Θρίλερ με τον θάνατο της 28χρονης – Απαντήσεις ψάχνει η οικογένειά της

Η αστυνομία συνεχίζει τις έρευνες στην υπόθεση του θανάτου της 28χρονης από το Τυχερό Έβρου, η οποία βρέθηκε με ένα μαχαίρι καρφωμένο στο στήθος.

Συνεχίζεται το θρίλερ με το θάνατο της 28χρονης Βίκυς από το Τυχερό Έβρου, η οποία την προηγούμενη Δευτέρα εντοπίστηκε με ένα μαχαίρι καρφωμένο στο στήθος της, μέσα σε χαράδρα βάθους 40 μέτρων στη Λευκίμμη.

Οι Αρχές από την πρώτη στιγμή εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα, ωστόσο η πρώτη εκτίμηση του ιατροδικαστή ήταν η αυτοκτονία. Οι έρευνες συνεχίζονται χωρίς να έχει αποκλειστεί ακόμα η εγκληματική ενέργεια. Την Τρίτη (21/2) το τμήμα Ανθρωποκτονιών βρέθηκε στο σημείο.

Χθες (22/2) έγινε η κηδεία της άτυχης γυναίκας σε κλίμα οδύνης, καθώς η 28χρονη ήταν ένα ιδιαίτερα αγαπητό άτομο στην κοινότητα.

Ο πατέρας της με πόνο ψυχής μίλησε στο STAR για την υπόθεση, τονίζοντας ότι περιμένουν όλοι τα επίσημα στοιχεία της έρευνας. Ο ίδιος όπως και αρκετοί που τη γνώριζαν αρνούνται να πιστέψουν ότι έβαλε τέλος στη ζωή της.

«Αν δεν βγουν επίσημα στοιχεία, δεν ξέρουμε τίποτα. Αν αποδειχτεί ότι είναι αυτοκτονία θα αποδεχτώ κι αυτή την απόφασή της. Ρωτήστε χίλια άτομα, αν πει ένας ότι ήταν αυτοκτονία θα το παραδεχτώ κι εγώ», είπε ο πατέρας της 28χρονης.

Αντίστοιχα, και ένας αδερφικός της φίλος αμφισβητεί την περίπτωση της αυτοκτονίας. «Ήταν πολύ σωστό άτομο και δεν την έφτανε πολύς κόσμος ούτε στην φτέρνα. Αν ήταν αυτοκτονία, φταίει αυτή η σάπια κοινωνία στην οποία ζούμε. Πολύ καλλιτεχνικό άτομο, το οποίο δεν μπόρεσε κανείς να το εκτιμήσει», είπε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, συγκλονισμένοι είναι και οι συγχωριανοί της με αυτό που συνέβη, ενώ μίλησαν με τα καλύτερα λόγια. «Απίστευτο. Δεν της έλειπε τίποτα. Δύσκολη ημέρα η χθεσινή για όλους. Περιμέναμε πολλά από τη Βίκυ στην περιοχή, ήταν ενεργός πολίτης», είπε ένας κάτοικος του χωριού.

Ένας άλλος συγχωριανός της 28χρονης επεσήμανε ότι στο σημείο που βρέθηκε δεν συνηθίζει να πηγαίνει κανείς, ειδικά μόνος του. «Το σημείο αυτό είναι πολύ απόμακρο. Δεν πας μόνος σου. Είναι πάρα πολύ δύσκολος ο δρόμος.»

Τριπλό αίτημα στον Εισαγγελέα για το κινητό της 28χρονης

Στο πλαίσιο των ερευνών είναι και η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου προκειμένου να διαλευκάνουν οι Αρχές τι ακριβώς συνέβαινε στη ζωή της άτυχης κοπέλας.

Γι’ αυτό ακόμα και χθες που πραγματοποιήθηκε η εξόδιος ακολουθία της, αστυνομικοί από την Αλεξανδρούπολη βρέθηκαν στο Τυχερό και πήραν καταθέσεις από αρκετές φίλες και φίλους της κοπέλας.

Επίσης, κατατέθηκε τριπλό αίτημα στον Εισαγγελέα, ώστε να δοθεί εντολή στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, προκειμένου να διαπιστωθούν:

  • Σε ποιους τηλεφώνησε η 28χρονη από το μεσημέρι της Κυριακής που εξαφανίστηκε και μέχρι την στιγμή που χρησιμοποιούσε το τηλέφωνο
  • Όλες οι εξερχόμενες αλλά και οι εισερχόμενες κλήσεις
  • Το στίγμα των κινητών που υπήρχαν μαζί με το δικό της στην περιοχή όπου εντοπίστηκε το άψυχο κορμί της την Δευτέρα

Μια πρώτη κατάθεση έδωσε και ο αδερφός της, ενώ θα ακολουθήσουν και οι γονείς της. Όλοι τους φυσικά είναι σοκαρισμένοι και δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν την τραγική αυτή εξέλιξη και πως η 28χρονη Βίκυ έφυγε από την ζωή από την μια στιγμή στην άλλη.

 

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr