Ελεύθερα Άλογα κοντά στο Χαλκερό | Άλυτο το Ζήτημα της Περισυλλογής

Εδώ και καιρό, ελεύθερα άλογα περιφέρονται κοντά στο Χαλκερό Καβάλας, δημιουργώντας ανησυχία στους κατοίκους και τους οδηγούς που κινούνται στην παλιά εθνική οδό Καβάλας-Ξάνθης.

Παρά τις συνεχείς αναφορές στο ζήτημα, ο Δήμος Καβάλας δήλωσε ότι δεν έχει άμεση αρμοδιότητα, καθώς τα άλογα δεν θεωρούνται ζώα συντροφιάς.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν συνηθίσει στην παρουσία των αλόγων, τα οποία περιγράφουν ως άγρια και χωρίς γνωστό ιδιοκτήτη. Ωστόσο, η πρόσφατη εμφάνισή τους στον δρόμο έθεσε ξανά το πρόβλημα στην επικαιρότητα, καθώς μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ιδιώτης από τη Δράμα έχει εκφράσει ενδιαφέρον να περισυλλέξει και να μεταφέρει τα ζώα σε εγκατάστασή του στα ορεινά της περιοχής. Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να προχωρήσει μέσα στην εβδομάδα, εφόσον διευκρινιστούν οι νόμιμες διαδικασίες για την απομάκρυνσή τους

Πηγη: Proini.gr




Ροδόπη – Οζγκιούρ Φερχάτ | Στη Βουλή το ζήτημα των καταστροφών στις καλλιέργειες από τα αγριογούρουνα και τα άγρια άλογα

Στη Βουλή φέρνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Οζγκιούρ Φερχάτ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές της Ροδόπης από την ανεξέλεγκτη παρουσία αγριογούρουνων και άγριων αλόγων.

Ο κ. Οζγκιούρ ζητά παρεμβάσεις για να περιοριστούν οι καταστροφές και επιπλέον προτείνει την ίδρυση και λειτουργία ενός θεματικού πάρκου για τα άγρια άλογα, καθώς αποτελούν εδώ και αιώνες μέρος της ιστορίας του τόπου, όπως αναφέρει ο κ. Οζγκιούρ.

 

www.ertnews.gr




Καθυστέρηση στη Συζήτηση των Καταστατικών Αλλαγών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: Ανοιχτό το Ζήτημα του Ονόματος

Οι προτάσεις για τις καταστατικές αλλαγές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που επιδιώκει ο Στέφανος Κασσελάκης δεν θα συζητηθούν στη σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, καθώς η Επιτροπή Καταστατικού δεν έχει ολοκληρώσει την επεξεργασία τους. Η συζήτηση της Κεντρικής Επιτροπής του ερχόμενου Σαββατοκύριακου παραμένει αβέβαιη. Επιπλέον, ο Πάνος Ρήγας ζήτησε να συζητηθεί το θέμα του νέου ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μετά την ολοκλήρωση των άρθρων του νέου Καταστατικού, προκαλώντας αντιδράσεις και επιφυλάξεις μέσα στο κόμμα

.protothema.gr




Συνάντηση Γ. Πασχαλίδη με τον Υπουργό Υγείας – Επί τάπητος το ζήτημα της Ογκολογικής Κλινικής του Νοσ. Καβάλας

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, με τον οποίο συζήτησε τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας καθώς και τα Κέντρα Υγείας της Π.Ε. Καβάλας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Υπουργό για το γεγονός πως το Γ.Ν. Καβάλας δεν διαθέτει Οργανισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ορθή λειτουργία του. Επισήμανε, επίσης, αφενός την ανάγκη διορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου αφετέρου δε την ίδρυση Ογκολογικής Κλινικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των πολυάριθμων περιστατικών.

Ο Υπουργός ενημέρωσε τον Βουλευτή πως θα προγραμματίσει επίσκεψη στο Γ.Ν. Καβάλας, ώστε να συζητηθούν εκτενέστερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τόσο το Νοσοκομείο όσο και τα κατά τόπους Κ.Υ.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας, ο οποίος άκουσε με προσοχή τα αιτήματα μου και συζητήσαμε για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του ΕΣΥ στην Περιφέρειά μας. Αναμένουμε την επίσκεψή του προκειμένου να δοθούν λύσεις στα διάφορα ζητήματα».

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Πάλι ζήτημα ακαρπίας ελιάς στην Θάσο – Πρόβλημα και με την άρδευση των χωραφιών

Ο πρόεδρος του Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Καλλιράχης Θάσου, Θωμάς Παπαδημητρίου, προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα της ακαρπίας που αντιμετωπίζουν οι ελαιοπαραγωγοί της Θάσου και τα ζητήματα άρδευσης των καλλιεργειών.

Σε συνέντευξή του, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε τα εξής:

“Η Θάσος, με την μακρά παράδοση στην ελαιοκαλλιέργεια, αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ένα αυξανόμενο πρόβλημα ακαρπίας. Οι κλιματικές αλλαγές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα έχουν δημιουργήσει συνθήκες που επηρεάζουν δραματικά την απόδοση των ελαιοδέντρων μας. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η παρατεταμένη ξηρασία θέτουν σε κίνδυνο την παραγωγή μας, καθώς τα δέντρα δεν μπορούν να αναπτύξουν καρπούς.

Το πρόβλημα της άρδευσης είναι εξίσου κρίσιμο. Πολλές περιοχές της Θάσου δεν διαθέτουν επαρκή υποδομή για την παροχή νερού, και οι υπάρχουσες πηγές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των καλλιεργειών μας. Η έλλειψη νερού δημιουργεί στρες στα δέντρα, μειώνοντας την παραγωγικότητά τους και την ποιότητα του καρπού.

Ως πρόεδρος του συνεταιρισμού, δεσμεύομαι να προωθήσουμε λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Προτείνουμε την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων συστημάτων άρδευσης που θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα χρήσης νερού.




Μακάριος Λαζαρίδης | «Η υπερψήφιση της επιστολικής ψήφου είναι πρωτίστως ζήτημα Δημοκρατίας»

Τη σημασία εφαρμογής της επιστολικής ψήφου στις Ευρωεκλογές και στα δημοψηφίσματα, καθώς και της δυνατότητας επέκτασής της και στις εθνικές εκλογές για τους αποδήμους, υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης από το βήμα του Κοινοβουλίου.

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Εκλογή́ ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών», ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε στα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας που συμπληρώνονται φέτος. «Θα τιμήσουμε τη σημαντική αυτή επέτειο με μια εμβληματική μεταρρύθμιση, με έντονο το συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό της αποτύπωμα: Παρέχοντας πλέον τη δυνατότητα σε όλους, εντός και εκτός των συνόρων, να ασκήσουν ανεμπόδιστα το εκλογικό τους δικαίωμα», σημείωσε.

Είναι – όπως είπε – «το ύψιστης σημασίας νομοθέτημα που συζητάμε σήμερα εδώ, στο ναό της Δημοκρατίας. Μια γενναία θεσμική παρέμβαση που θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει λάβει χώρα πολύ νωρίτερα και πρακτικά διευρύνει το σώμα των πολιτών που προσέρχονται στις κάλπες. Αυτών – το ξεκαθαρίζουμε προς αποφυγήν παρερμηνειών – οι οποίοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους».
Ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι «η επιστολική ψήφος, που έχει ήδη καθιερωθεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, επί της ουσίας αποτελεί έναν τρόπο διευκόλυνσης της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος. Μια τολμηρή μεταρρύθμιση που αναβαθμίζει την πολιτική ζωή της χώρας, δίνοντας την ευχέρεια σε όλους όσοι έχουν δικαίωμα ψήφου, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, να το ασκήσουν χωρίς πρόβλημα».

Η καθιέρωση αυτής της ψήφου, ανέφερε, «τυγχάνει και της απόλυτης αποδοχής των Ελλήνων του εξωτερικού. Χαρακτηριστικό είναι ότι εκπρόσωποι αυτών που είχαν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ζήτησαν το σύστημα αυτό να επεκταθεί και στις εθνικές εκλογές, προς διευκόλυνση των αποδήμων… Έτσι», είπε, «θεωρώ ότι όλοι θα πρέπει να υπερψηφίσουμε την σχετική τροπολογία που κατέθεσε η Υπουργός Εσωτερικών με την οποία επεκτείνεται το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων κατοίκων στο εξωτερικό με επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές».

Επιπρόσθετα, ξεκαθάρισε ότι «με το παρόν σχέδιο νόμου δεν χορηγούμε δικαίωμα ψήφου, αλλά διευκολύνουμε την άσκηση του ήδη υπάρχοντος δικαιώματος ψήφου. Μέλημά μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους Έλληνες πολίτες να συμμετέχουν στην κορυφαία δημοκρατική διαδικασία. Θα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια διευρυμένη κοινωνική και πολιτική συμμαχία σε ένα ζήτημα το οποίο ασφαλώς είναι πέρα και πάνω από κόμματα και ιδεολογίες. Η μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία επί του νομοσχεδίου και της τροπολογίας είναι βέβαιο ότι θα αποτυπώσει εμπράκτως την πολιτική ωριμότητα του καθενός. Έκαστος αναλαμβάνει τις ευθύνες του και θα λογοδοτήσει στους αποδήμους και στην ιστορία. Μέχρι και την τελευταία στιγμή προσδοκάμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να στηρίξετε τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση. Είναι πρωτίστως ζήτημα Δημοκρατίας».




Τάσος Χατζηβασιλείου | “Το ζήτημα ορκωμοσίας του Φρέντι Μπελέρη δεν είναι διμερές”

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και Διεθνολόγος Τάσος Χατζηβασιλείου, αναφέρθηκε στη δήλωση του Έντι Ράμα, ενώ τόνισε πως «το ζήτημα ορκωμοσίας του Φρέντι Μπελέρη δεν είναι διμερές».

Την ίδια ώρα ο κ. Χατζηβασιλείου σχολίασε και τις τελευταίες εξελίξεις που διαδραματίστηκαν στις Βρυξέλλες κατά την διάρκεια της Συνόδου Κορυφής.

Δείτε ολόκληρη την συνέντευξη του Τάσου Χατζηβασιλείου στην εκπομπή Αναλυτής :




Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Ζήτημα κράτους δικαίου η υπόθεση Μπελέρη

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τις Βρυξέλλες, μετά το πέρας της Συνόδου Κορυφής.

Αναφερόμενος στην επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα, ο Κ. Μητσοτάκης είπε ότι ήταν ένα ακόμη βήμα για την οικοδόμηση καλών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. «Η Διακήρυξη των Αθηνών προσδιορίζει τα επόμενα βήματα που θα κινηθούμε. Οι σχέσεις βρίσκονται σε καλή πορεία», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Η Ελλάδα υπήρξε ανέκαθεν η πρωταγωνίστρια στην υποστήριξη της ευρωπαϊκής προοπτικής των δυτικών Βαλκανίων. Αυτή η προσέγγιση έχει ορισμένους κανόνες, είναι μία διαδικασία, όπου η κάθε χώρα αξιολογείται ξεχωριστά για την πρόοδο που κάνει, σε μία σειρά από θέματα συμπεριλαμβανομένων και των θεμάτων κράτους δικαίου.




Μητσοτάκης: Το μείζον ζήτημα των φυσικών καταστροφών δεν προσφέρεται για κομματικές αντιπαραθέσεις | Διπλασιάζονται τα κονδύλια κρατικής αρωγής

Για τα κυβερνητικά μέτρα ανασυγκρότησης των περιοχών της Θεσσαλίας και του Έβρου, αλλά και για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης ενημέρωσε τη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως ξεκινά η καταβολή ενοικίου και συγκατοίκησης, παρουσίασε τις τρεις προτεραιότητες και ανακοίνωσε τον διπλασιασμό των κονδυλίων κρατικής αρωγής.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την τοποθέτησή του με αναφορά στο Μεσανατολικό. Μίλησε για σημαντικά βήματα όσον αφορά στη συμφωνία για την απελευθέρωση των ομήρων και για εκεχειρία. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να πρωτοστατεί στις προσπάθειες, είπε, για ειρήνη στην περιοχή ως πυλώνας σταθερότητας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο θέμα της συζήτησης, είπε ότι το μείζον ζήτημα των φυσικών καταστροφών είναι μια απειλή που πολιορκεί όλο τον πλανήτη και δεν προσφέρεται για στείρες κομματικές αντιπαραθέσεις.

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η πρόσφατη εμπειρία έδειξε ότι η επήρεια της κλιματικής κρίσης είναι ορατή τόσο με τις πυρκαγιές όσο και με τις πλημμύρες. Το πρόβλημα, σημείωσε, δεν αφορά μόνο την πατρίδα μας αλλά και πολλές άλλες χώρες του κόσμου και έκανε ειδική μνεία στην καταστροφική και φονική πυρκαγιά στην Χαβάη.

Για τον Έβρο είπε ότι η φωτιά θέριεψε λόγω της ξηρασίας και των ισχυρών ανέμων και ενώ η πυροσβεστική μαχόταν και σε άλλα μεγάλα μέτωπα, κάτι που οδήγησε στον κατακερματισμό των δυνάμεών μας. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην κακοκαιρία Daniel με τους απίστευτους τόνους νερού που έπεσαν.

Χαρακτήρισε υπόθεση παγκόσμια την άμυνα απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά και κρίσιμη την έννοια της ανθεκτικότητας.

Κάνοντας αυτοκριτική, είπε ότι είναι ο τελευταίος που θα δηλώσει ικανοποιημένος από την αποτελεσματικότητα του κράτους απέναντι στις πρόσφατες θεομηνίες, αλλά υπογράμμισε ότι χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των ανθρώπων του κρατικού μηχανισμού σώθηκαν ανθρώπινες ζωές. Έκανε ειδική μνεία στο 112 και στο γεγονός ότι προειδοποίησε σε πολλές περιπτώσεις τους κατοίκους, έτσι ώστε να προστατευθούν.

Όσον αφορά στην αντίδραση του κρατικού μηχανισμού, είπε ότι εκατοντάδες πολίτες απεγκλωβίστηκαν με εναέρια μέσα, είχαν αμέσως ιατρική φροντίδα, ενώ καθόλου αμελητέα δεν είναι τα μέτρα που πάρθηκαν για  την αποφυγή μίας υγειονομικής κρίσης.

«Αυτό που συνέβη στη Θεσσαλία είχε τα χαρακτηριστικά μια ιατρικής υγειονομικής βόμβας», είπε, χαρακτηρίζοντας τα όσα συνέβησαν πρωτόγνωρα. Ευχαρίστησε και τις Ένοπλες Δυνάμεις, γιατί, όπως είπε, δεν προβλεπόταν αυτό στην αποστολή τους.

Για την κρατική αρωγή είπε ότι έτσι όπως έχει θεσμοθετηθεί είναι μια κατάκτηση. Βρίσκεται δίπλα στους πληγέντες από την πρώτη ημέρα και με εκταμιεύσεις που έχουν προχωρήσει γρήγορα, σε χρόνο-ρεκόρ, όπως είπε χαρακτηριστικά.




Γεωργιάδης | Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αύξησης ορίων συνταξιοδότησης

«Ζήτημα αυξήσεων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα της Βουλής, απορρίπτοντας κατηγορηματικά τις κατηγορίες του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κρυφή ατζέντα για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

Αφορμή ήταν η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Μουλκιώτη για την έκδοση Ενιαίων Κανονισμών Ασφάλισης και Παροχών του ΕΦΚΑ, η οποία εκκρεμεί από το 2016.

«Κανένα ζήτημα περί αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία. Δεν υπάρχει στην ατζέντα μας αύξηση ορίων συνταξιοδότησης. Αυτό που υπάρχει είναι ένας ψηφισμένος νόμος από το 2010, από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που επαναλήφθηκε το 2014 και το 2016 και το ψήφισαν και τα τρία κόμματα, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και τον οποίο στο ΠΑΣΟΚ ανακαλύψατε ξαφνικά ως κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης Μητσοτάκη», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης και συμπλήρωσε:

«Πόσο κρυφή μπορεί να είναι μια ατζέντα, όταν ο νόμος έχει ψηφιστεί από το ΠΑΣΟΚ το 2010, από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ το 2014 και από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2016; Στη Βουλή, δηλαδή, ψηφίστηκε ο νόμος κρυφά από τρεις κυβερνήσεις; Προφανώς ήταν ατυχέστατη η ανακοίνωση. Το να επιμένει να λέει το ΠΑΣΟΚ του 2023 και του Νίκου Ανδρουλάκη ότι θέλει να καταργήσει τον νόμο του ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου και της Φώφης του 2010 και του 2014 είναι δικαίωμά σας. Το κρίνουν, όμως, οι συμπολίτες μας».

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τόνισε την ανάγκη θεσμοθέτησης ενιαίου κανονισμού ασφάλισης και συνταξιοδότησης, σημειώνοντας ότι υπάρχει παραλογισμός στις παροχές και μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

Απαντώντας στον κ. Μουλκιώτη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι στα επτά χρόνια λειτουργίας του ΕΦΚΑ έχουν αναδειχθεί πλέον οι αδικίες και οι ανισότητες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά τις παροχές.

«Βλέπουμε πλέον την αδικία να είναι μπροστά στα μάτια μας. Πληρώνουμε όλοι τα ίδια αλλά δεν λαμβάνουμε τις ίδιες παροχές», παραδέχτηκε ο υπουργός Εργασίας και πρόσθεσε: «Στο νομοσχέδιο που βγαίνει σήμερα ή αύριο στη διαβούλευση υπάρχουν δύο διατάξεις προς την κατεύθυνση του ενιαίου κανονισμού παροχών που λύνουν νομοθετικά δύο μεγάλα προβλήματα».

Όπως είπε, «η μία διάταξη για την εξομοίωση του τρόπου καταβολής του εφάπαξ στους δημοσίους υπαλλήλους με του πρώην ΙΚΑ, και άρα μία μεγάλη διαφορά για τον τρόπο που δίναμε το εφάπαξ, λύνεται με τον νόμο που θα ψηφίσουμε σε λίγες μέρες στη Βουλή και η δεύτερη αφορά την επέκταση του επιδόματος μητρότητας, έτσι ώστε να συνταιριάζει το επίδομα μητρότητας των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών με τους υπολοίπους».

«Το αναφέρω αυτό τώρα, γιατί όταν έρθει ο ενιαίος κανονισμός παροχών, να ξέρετε, θα μετρήσουμε και ποιοι θα συναντηθούμε στο να το ψηφίσουμε. Γιατί αυτοί που παίρνουν τα πολλά περισσότερα είναι οι λίγοι. Αυτοί που παίρνουν τα πολλά λιγότερα είναι οι πολλοί. Άρα, όταν μιλάμε για ενιαίο κανονισμό παροχών είναι αυτοί οι λίγοι να χάσουνε πολύ και οι πολλοί να κερδίσουνε λίγο», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε:

«Ο ενιαίος κανονισμός παροχών πρέπει να γίνει και για λόγους δικαιοσύνης και για λόγους πρακτικούς. Αυτήν τη στιγμή ο e- εφκα είναι σε φάση δημιουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος. Ένα από τα μεγάλα δομικά προβλήματα του ΕΦΚΑ είναι ότι όλα τα ταμεία που μπήκαν μέσα είχαν δικά τους πληροφοριακά συστήματα και αυτό καθυστερεί όλες τις διαδικασίες. Τώρα φτιάχνουμε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Για πρακτικούς λόγους, υποχρεωτικά θα πάμε στον έναν γιατί δεν μπορεί να γίνει με 88 διαφορετικούς κανονισμούς παροχών».

«Δεν θα είναι τόσο ευχάριστο για ορισμένους, θα φωνάξουνε, και δικαίως, αλλά εσείς που υποστηρίζετε τον ενιαίο κανονισμό παροχών ελπίζω να είστε εδώ για να στηρίξετε την προσπάθεια. Ενιαίος κανονισμός παροχών για να πάνε όλοι στα 1.600 ευρώ προφανώς δεν βγαίνουν τα νούμερα, δεν έχουμε τα λεφτά. Άρα, αυτό θα σήμαινε ότι θα πρέπει να συναντήσουν τα 750, τα 1.000 και τα 1.600 σε έναν μέσο όρο. Αυτά μας λέει η Επιτροπή. Ο μέσος όρος επειδή είναι πολύ περισσότεροι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, αρκετοί του Δημοσίου και ελάχιστοι του ΤΑΠ-ΟΤΕ θα είναι πολύ πιο κάτω από τα 1.600», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας.




Καιρίδης | Τα νέα είναι καλά για τον Έβρο στο μεταναστευτικό ζήτημα

Με αφορμή τις ποικίλες αντιδράσεις που προκάλεσαν οι πρόσφατες δηλώσεις του στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης κλήθηκε στο Ράδιο Έβρος, στην εκπομπή Εβροσκόπιο, να απαντήσει σχετικά, αλλά και να ενημερώσει τους κατοίκους του Έβρου για καίρια ζητήματα της επικαιρότητας.

“Επιμένω σ’ αυτό, ότι πρακτικά έχουν μηδενιστεί οι ροές. Δεν έχουμε τα προβλήματα που είχαμε το καλοκαίρι“, υποστήριξε αρχικά ο κ. Καιρίδης. “Τώρα αν περνάνε 5 ή 30 το μήνα, δεν αλλάζει την εικόνα. Δεν έχουμε τις ροές που είχαμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα“, συνέχισε, εξηγώντας όμως πως “αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε τελειώσει με το πρόβλημα, προς Θεού, μη βαυκαλιζόμαστε και μην εφησυχάζουμε“. Ισχυρίστηκε δε πως “γενικά τα στοιχεία του Οκτωβρίου μιλάνε για μια μεγάλη μείωση, η οποία προφανώς χαλάει το αφήγημα κάποιων που θέλουν για δικούς τους λόγους και σκοπιμότητες να δημιουργούν εντυπώσεις, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Η αντιπολίτευση θέλει να κατηγορεί την κυβέρνηση. Είτε λέγεται “ακροδεξιά”, για το αφήγημα ότι εδώ έχουμε κατακλυστεί, είτε λέγεται αντιπολίτευση ευρύτερη για να χτυπάει την κυβέρνηση“.

Συμπερασματικά, ο κ. Καιρίδης τόνισε πως “μπορεί να περάσει κάποιος. Δεν σημαίνει ότι επειδή εγώ είπα “μηδενισμό” δεν μπορεί να περάσει κάποιος από μια συνοριογραμμή 200 χλμ.“, όμως υποστήριξε εκ νέου ότι “υπάρχει η υπερβολή από κάποιους που θέλουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και απογοητεύτηκαν από τα στοιχεία, τα οποία προσπάθησαν να διαψεύσουν“. Η στροφή της Τουρκίας προς αποκλιμάκωση στον Έβρο Ενδιαφέροντα τα όσα ανέφερε επίσης ο κ. Καιρίδης για τη νέα συνεργασία που ανοίγεται με την Τουρκία στο μεταναστευτικό, αν και “ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος με την Τουρκία“, αναγνωρίζοντας όμως πως “τώρα για τους δικούς της λόγους έχει κάνει μια στροφή. Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία προς όφελος του Ελληνικού συμφέροντος. Η αξιοπιστία όμως της Τουρκίας τεστάρεται κάθε μέρα. Αυτό είπα και στον Τούρκο υπουργό, πως κάθε μέρα κρατάμε αρχείο και βλέπουμε αν οι υποσχέσεις σας έχουν αντίκρυσμα ή είναι για το θεαθήναι. Βλέπουμε όμως πως ειδικά στον Έβρο έχουμε μια γρήγορη αποκλιμάκωση“.

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και η εμπλοκή της Ελλάδας

Με την ιδιότητα του καθηγητή Διεθνούς Δικαίου ο κ. Καιρίδης ερωτήθηκε και έδωσε ενδιαφέρουσες απαντήσεις και για την εξέλιξη του πολέμου στη Μέση Ανατολή και για το κατά πόσο επηρεάζεται η Ελλάδα. Υποστήριξε πως άμεσα δεν πρόκειται να εμπλακεί η χώρα μας, αυτό όμως που είναι πολύ επικίνδυνο είναι να εμπλακεί η Αίγυπτος, κάτι που θα φέρει πολύ μεγαλύτερη καταστροφή. Σχετικά με νέες προσφυγικές ροές εξαιτίας του πολέμου, ανάφερε πως Κύπρος είναι αυτή που θα δεχτεί τα μεγαλύτερα κύματα. Κάποιες ΜΚΟ κάνουν περισσότερο πολιτική παρά έργο για τους πρόσφυγες Για τη δράση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και “τις συγκεκριμένες πολιτικές στοχεύσεις, διότι χρειάζονται χρηματοδοτήσεις και αυτές έρχονται όταν υπάρχει πρόβλημα“, μίλησε ο ακόμα ο υπουργός. Αναγνώρισε δε, ότι πολλές οργανώσεις “προσφέρουν σπουδαίο έργο και το Υπουργείο συνεργάζεται μαζί τους“, όμως κάποιοι “κάνουν περισσότερο πολιτική παρά έργο προσφοράς στους πρόσφυγες“, αναφερόμενος ειδικότερα στην πρόσφατη έκθεση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα που καταγγέλλει κακοποίηση σωματική και ψυχολογική των αιτούντων άσυλο στα νησιά.

Τι θα γίνει με τους συμβασιούχους στα ΚΥΤ και τη νέα δομή στο Φυλάκιο Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου απάντησε και στα αγωνιώδη ερωτήματα των συμβασιούχων στο ΚΥΤ Φυλακίου, αλλά και της υπόλοιπης χώρας, οι οποίοι με τη λήξη των συμβάσεών τους στο τέλος της χρονιάς μένουν μετέωροι. Είπε αρχικά πως θα δοθεί μια τρίμηνη παράταση έως το Μάρτιο, κι εντωμεταξύ στη νέα προκήρυξη για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, η εμπειρία θα αποτελεί κριτήριο μοριοδότησης, γεγονός που θα δώσει πλεονέκτημα στους ήδη εργαζόμενους.

Ο υπουργός υποστήριξε ακόμα πως “αυτή τη στιγμή το Φυλάκιο το κρατάμε σε χαμηλή δυναμικότητα“, όπως αρχικά δεσμεύτηκε η κυβέρνηση. Τέλος, μεταξύ άλλων ο κ. Καιρίδης γνωστοποίησε ότι έχει προγραμματιστεί την επόμενη εβδομάδα συνάντηση με τον νέο περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη στο υπουργείο, ενώ όταν έρθει και ο ίδιος στον Έβρο θα ξανασυζητήσει με το νέο δήμαρχο Ορεστιάδας το θέμα των δομών στο Φυλάκιο. “Είναι μια πολιτική απόφαση να κρατήσουμε χαμηλή τη δυναμικότητα σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία“, δήλωσε, ανατρέποντας τη μέχρι τώρα συμπεριφορά των προκατόχων του που συνήθως απαξίωναν τις επιθυμίες των κατοίκων. “Ήθελα να μιλήσω με τον Έβρο και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε” κατέληξε ο κ. Καιρίδης, σημειώνοντας πως, για τα καλά νέα που αφορούν στο μεταναστευτικό, εμφανώς ευδιάθετος και ικανοποιημένος από τα στοιχεία, “όταν θα έρθω στον Έβρο θα το γιορτάσουμε“.

radioevros.gr




Μητσοτάκης από Βρυξέλλες | “Εκτός κλίματος ο Ερντογάν στο Παλαιστινιακό ζήτημα”

Για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αλλά και για όλα τα θέματα που απασχόλησαν τους 27 της ΕΕ μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρεί στις Βρυξέλλες μετά το πέρας της Συνόδου Κορυφής.

«Το πρόβλημα του Ισραήλ χρειάζεται πολιτική λύση και αυτή είναι των δύο κρατών. Θα επιτρέψει στους πολίτες να ζήσουν ο καθένας στο δικό του τόπο», σχολίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους δημοσιογράφους και συνέχισε:

Την ίδια ώρα σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη Χαμάς, σημείωσε πως «ο Ερντογάν είναι τελείως εκτός κλίματος όταν δεν αναγνωρίζει τι συνιστά η Χαμάς. Αλλά θεωρώ ότι αυτό δεν πρέπει να επηρεάσει το πλαίσιο του ελληνοτουρκικού διαλόγου. Εμείς παραμένουμε εστιασμένοι στη θετική μας ατζέντα».