Αυτές είναι οι προτάσεις για την δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στην Καβάλα

Σύσκεψη με διάφορα θέματα πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Δημάρχου Καβάλας Θ. Μουριάδη το μεσημέρι της Παρασκευής.

Ένα εξ αυτών ήταν και η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Καβάλα με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου και τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη.

Στο τραπέζι τέθηκαν τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την τοποθεσία του έργου:

ο χώρος του πάρκινγκ Ροδόπη, η περιοχή των Λαζαριστών, καθώς και το κτίριο του πρώην ΤΕΑΦΚΕ (κεντρική φωτογραφία) στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.

Οι αρμόδιοι φορείς εξετάζουν τα δεδομένα κάθε πρότασης, λαμβάνοντας υπόψη πολεοδομικά, περιβαλλοντικά και λειτουργικά κριτήρια, με σκοπό την επιλογή της βέλτιστης λύσης για την πόλη.




Αλβανία: Σε σπήλαιο ανακαλύφθηκε η μεγαλύτερη υπόγεια θερμική λίμνη στον κόσμο

Ηύπαρξή της υπόγειας θερμικής λίμνης σε ένα σπήλαιο στην Αλβανία ήταν γνωστή στους ερευνητές από το 2021, τώρα όμως ανακηρύχθηκε ως η μεγαλύτερη στο είδος της που είναι γνωστή παγκοσμίως.

Ερευνητές από την Τσεχική Δημοκρατία ανακάλυψαν για πρώτη φορά τη λίμνη πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά δεν είχαν τότε τα κατάλληλα όργανα για να τη μετρήσουν, σύμφωνα με δήλωση του Ιδρύματος Neuron – ενός οργανισμού που προωθεί την έρευνα των Τσέχων επιστημόνων.

Τώρα, η ομάδα ανακοίνωσε ότι επέστρεψε στη λίμνη το 2024 με τελευταίας τεχνολογίας τρισδιάστατους σαρωτές, επιβεβαιώνοντας ότι το κρυμμένο υδάτινο σώμα είναι το μεγαλύτερο του είδους του που γνωρίζει η επιστήμη. Οι επιστήμονες ονόμασαν τη λίμνη “Neuron” από το ίδρυμα, το οποίο χρηματοδότησε την πρόσφατη αποστολή. Η λίμνη έχει μήκο 138 μέτρα και πλάτος 42 μέτρα.

Ο Μάρεκ Όντι, εξερευνητής σπηλαίων που ηγήθηκε και των δύο αποστολών ανακάλυψε για πρώτη φορά τον κρυμμένο θάλαμο ενώ εξερευνούσε με την ομάδα του τη συνοριακή περιοχή μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας.
Κατά την εξερεύνηση της περιοχής γύρω από την πόλη Leskovik στην Αλβανία, η ομάδα εντόπισε μια τεράστια στήλη ατμού να αναδύεται από μια οροσειρά και, μετά από προσεκτικότερη εξέταση, είδε ότι αναδυόταν από μια άβυσσο βάθους άνω των 100 μέτρων, δήλωσε ο Όντι.

Οι ερευνητές κατέβηκαν στο βάραθρο και βρήκαν ένα εκτεταμένο σύστημα σπηλαίων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων με ιαματικές πηγές και μία που περιείχε μια τεράστια λίμνη, είπε ο Audy.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η λίμνη χωράει 8.335 κυβικά μέτρα νερού, που ισοδυναμεί με περίπου 3,5 ολυμπιακές πισίνες.

Επόμενη αποστολή της ομάδας η εκ νέου επιστροφή στην περιοχή για να μελετήσουν περαιτέρω τη λίμνη Neuron.
Πηγή:newsbomb.gr



ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας | Χριστούγεννα στην καβάλα με τα Υπόγεια Ρεύματα

Την Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2024, στις 20:30, στον πεζόδρομο Μ. Αλεξάνδρου (Τράπεζα της Ελλάδος), η ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας σας προσκαλεί σε μια μοναδική συναυλία με τα θρυλικά «Υπόγεια Ρεύματα», στο πλαίσιο του εορταστικού προγράμματος του Δήμου Καβάλας.

Τα Υπόγεια Ρεύματα: Μια Μουσική Διαδρομή 30 Ετών

Ξεκινώντας το 1994 με τον δίσκο «Ο Μάγος Κοιτάζει την Πόλη», τα Υπόγεια Ρεύματα κατέκτησαν την ελληνική ροκ σκηνή με τραγούδια όπως το εμβληματικό «Μ’ αρέσει να μην λέω πολλά». Σήμερα, μετρώντας πάνω από 11 δίσκους, συνεργασίες με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως ο Θάνος Μικρούτσικος, και χιλιάδες συναυλίες σε Ελλάδα, Κύπρο και Ευρώπη, συνεχίζουν δυναμικά να εμπνέουν και να συναρπάζουν.

Το συγκρότημα λειτουργεί πλέον ως τρίο, με τους:

  • Γρηγόρη Κλιούμη (φωνή & κιθάρα),
  • Τάσο Πέππα (τύμπανα),
  • Νίκο Γιούσεφ (μπάσο & μουσικό πριόνι).

Η σταθερή αυτή σύνθεση προσφέρει μια ανανεωμένη και δυναμική παρουσία, διατηρώντας ταυτόχρονα τον αυθεντικό χαρακτήρα του συγκροτήματος.

Ελάτε να Γιορτάσουμε Μαζί

Ζήστε τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει η απόλυτη live ατμόσφαιρα των Υπογείων Ρευμάτων. Αφεθείτε στη ροή της μουσικής και γιορτάστε τα Χριστούγεννα στην Καβάλα με μια αξέχαστη συναυλία που συνδυάζει νοσταλγία και ενέργεια.

Μην το χάσετε!




Υπόγεια Στάθμευση 1.200 Θέσεων: Μια Νέα Εποχή για τη Νέα Ηρακλείτσα

Η Νέα Ηρακλείτσα θα μπορούσε να αποκτήσει 1.200 υπόγειες θέσεις στάθμευσης σε μία από τις μεγαλύτερες προτεινόμενες εγκαταστάσεις της Ελλάδας

Η Νέα Ηρακλείτσα βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής αλλαγής, που μπορεί να λύσει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματά της: την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Η αυξημένη κίνηση από μικρά ξενοδοχεία, παραθεριστές και μια ανεπτυγμένη γαστρονομική σκηνή έχει οδηγήσει σε μια δυσάρεστη κατάσταση που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, μια καινοτόμα λύση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, υπό την καθοδήγηση του Καναδού επιχειρηματία Άλεξ Χαντιτάγκι και το φιλόδοξο έργο του, Hamptons Greece.

Οι νέες κανονιστικές αλλαγές επιτρέπουν την κατασκευή έως και 25.000 τετραγωνικών μέτρων υπόγειων εγκαταστάσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, ικανού να φιλοξενήσει έως 1.200 οχήματα, από τα οποία περίπου 700 θέσεις θα διατεθούν για δημόσια χρήση. Αυτή η υποδομή, σε συνδυασμό με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, πολυτελείς κατοικίες και ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 600 ατόμων, αναμένεται να καταστήσει την Ηρακλείτσα πόλο έλξης για τουρίστες και επαγγελματίες.

Η προσβασιμότητα θα βελτιωθεί δραματικά μέσω συνδέσεων των εγκαταστάσεων με κεντρικά σημεία, όπως η Μαρίνα Ηρακλείτσας, και με νέους πεζόδρομους. Το έργο υπόσχεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης.

Για την επιτυχή υλοποίηση, ο Άλεξ Χαντιτάγκι έχει συνεργαστεί με τον Παναγιώτη Βουλελή και την εξειδικευμένη εταιρεία πολεοδομικού σχεδιασμού SUPCO. Με τη βαθιά γνώση του στις ελληνικές πολεοδομικές προκλήσεις και τις κανονιστικές απαιτήσεις, ο κ.Βουλελής θεωρείται κομβικός παράγοντας για την επιτυχία του έργου.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ.Χαντιτάγκι ανέφερε: «Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο για τους κατοίκους του Hamptons Greece, αλλά και για την τοπική κοινότητα. Στόχος μας είναι κάθε ανάπτυξη να ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»

Με την πρόοδο του έργου, η Νέα Ηρακλείτσα διαμορφώνεται ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ως καινοτόμου προορισμού.




Υπόγεια Στάθμευση 1.200 Θέσεων: Μια Νέα Εποχή για τη Νέα Ηρακλείτσα

Η Νέα Ηρακλείτσα θα μπορούσε να αποκτήσει 1.200 υπόγειες θέσεις στάθμευσης σε μία από τις μεγαλύτερες προτεινόμενες εγκαταστάσεις της Ελλάδας

Η Νέα Ηρακλείτσα βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής αλλαγής, που μπορεί να λύσει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματά της: την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Η αυξημένη κίνηση από μικρά ξενοδοχεία, παραθεριστές και μια ανεπτυγμένη γαστρονομική σκηνή έχει οδηγήσει σε μια δυσάρεστη κατάσταση που ταλαιπωρεί τους επισκέπτες και επηρεάζει αρνητικά την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, μια καινοτόμα λύση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της περιοχής, υπό την καθοδήγηση του Καναδού επιχειρηματία Άλεξ Χαντιτάγκι και το φιλόδοξο έργο του, Hamptons Greece.

Οι νέες κανονιστικές αλλαγές επιτρέπουν την κατασκευή έως και 25.000 τετραγωνικών μέτρων υπόγειων εγκαταστάσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, ικανού να φιλοξενήσει έως 1.200 οχήματα, από τα οποία περίπου 700 θέσεις θα διατεθούν για δημόσια χρήση. Αυτή η υποδομή, σε συνδυασμό με ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, πολυτελείς κατοικίες και ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 600 ατόμων, αναμένεται να καταστήσει την Ηρακλείτσα πόλο έλξης για τουρίστες και επαγγελματίες.

Η προσβασιμότητα θα βελτιωθεί δραματικά μέσω συνδέσεων των εγκαταστάσεων με κεντρικά σημεία, όπως η Μαρίνα Ηρακλείτσας, και με νέους πεζόδρομους. Το έργο υπόσχεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης.

Για την επιτυχή υλοποίηση, ο Άλεξ Χαντιτάγκι έχει συνεργαστεί με τον Παναγιώτη Βουλελή και την εξειδικευμένη εταιρεία πολεοδομικού σχεδιασμού SUPCO. Με τη βαθιά γνώση του στις ελληνικές πολεοδομικές προκλήσεις και τις κανονιστικές απαιτήσεις, ο κ.Βουλελής θεωρείται κομβικός παράγοντας για την επιτυχία του έργου.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ.Χαντιτάγκι ανέφερε: «Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, όχι μόνο για τους κατοίκους του Hamptons Greece, αλλά και για την τοπική κοινότητα. Στόχος μας είναι κάθε ανάπτυξη να ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.»

Με την πρόοδο του έργου, η Νέα Ηρακλείτσα διαμορφώνεται ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ως καινοτόμου προορισμού.

 




Πρίνος : Η πρώτη υπόγεια “αποθήκη” διοξειδίου του άνθρακα στην Ελλάδα

Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και αποφυγής του κόστους που συνεπάγεται η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ.

Ήδη η Enearth έχει υπογράψει μη δεσμευτικά μνημόνια κατανόησης με δέκα βιομηχανίες που εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Το διοξείδιο στην πρώτη φάση θα μεταφέρεται σε συμπιεσμένη μορφή με φορτηγά και στη δεύτερη σε υγρή μορφή με πλοία.




Γέμισε η Υπόγεια διάβαση στην Ελευθερούπολη για το Χριστουγεννιάτικο πάρτι με DJs

Γεμάτη από κόσμο ήταν το βράδυ της Παρασκευής 29 Δεκεμβρίου 2023 η Ελευθερούπολη του Δήμου Παγγαίου.

Ο λόγος ήταν ένα πολύ ωραίο πάρτι με Djs το οποίο διοργάνωσε ο Δήμος Παγγαίου στο πλαίσιο των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων.

Δείτε video :




Πόλεμος στο Ισραήλ – Στα άδυτα της Χαμάς: H «υπόγεια πολιτεία» στα τούνελ κάτω από τη Γάζα

Στα τούνελ της Χαμάς διείσδυσαν οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF) δίνοντας μια πρώτη ματιά στη δαιδαλώδη «υπόγεια πολιτεία» που είχε φτιάξει η παλαιστινιακή οργάνωση κάτω από την πόλη της Γάζας . Το Ισραήλ βρέθηκε στα τούνελ, ανακαλύπτοντας δωμάτια με ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, τουαλέτες και κλιματιστικά που μοιάζουν με διαμερίσματα.

«Αγαπητέ κόσμε, σας φτάνουν αυτές οι αποδείξεις;» γράφει το tweet στο οποίο έχει ανέβει το βίντεο διάρκειας εννιά λεπτών. Ο εκπρόσωπος των IDF περπατά στους διαδρόμους και στα δωμάτια που βρίσκονται μέτρα κάτω από τη γη, δείχνοντας ότι η κατασκευή είναι πολύ καλά φτιαγμένη.

Newsroom

Στα τούνελ της Χαμάς διείσδυσαν οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF) δίνοντας μια πρώτη ματιά στη δαιδαλώδη «υπόγεια πολιτεία» που είχε φτιάξει η παλαιστινιακή οργάνωση κάτω από την πόλη της Γάζας . Το Ισραήλ βρέθηκε στα τούνελ, ανακαλύπτοντας δωμάτια με ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, τουαλέτες και κλιματιστικά που μοιάζουν με διαμερίσματα.

«Αγαπητέ κόσμε, σας φτάνουν αυτές οι αποδείξεις;» γράφει το tweet στο οποίο έχει ανέβει το βίντεο διάρκειας εννιά λεπτών. Ο εκπρόσωπος των IDF περπατά στους διαδρόμους και στα δωμάτια που βρίσκονται μέτρα κάτω από τη γη, δείχνοντας ότι η κατασκευή είναι πολύ καλά φτιαγμένη.

Πρόκειται για τούνελ κάτω από το λεγόμενο «καταριανό κτίριο» κάτω από το νοσοκομείο Αλ Σίφα,.

Βλέπουμε, για παράδειγμα δωμάτια με κανονικό ύψος και τοίχους με πλακάκια. Μέσα υπάρχουν από ηλεκτρικές εγκαταστάσεις μέχρι και κλιματιστικά. Στα πλάνα φαίνεται πως μια εσοχή των διαδρόμων υπάρχει νεροχύτης και ντουλάπια κουζίνας. Βλέπουμε ακόμη και μια τουαλέτα με πόρτα. Οι διάδρομοι σε πολλά σημεία έχουν ύψος γύρω στα δύο μέτρα, γιατί οι άνδρες φαίνονται να περπατούν όρθιοι χωρίς να σκύβουν και πλάτος περίπου ένα μέτρο.




Τανκς του ισραηλινού στρατού εισέβαλαν στο νοσοκομείο Σίφα της Γάζας, στρατιώτες ψάχνουν στα υπόγειά του

Δυνάμεις του στρατού του Ισραήλ επιχειρούν μέσα στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο του θυλάκου, ψάχνουν σε υπόγειά του, δήλωσε ο διευθυντής των υπηρεσιών υγείας στη Λωρίδα της Γάζας, ο Μουνίρ Αμπού Αλ Ρις, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο Αλ Τζαζίρα, προσθέτοντας πως ασθενείς έχουν καταληφθεί από πανικό εξαιτίας των κρότων εκρήξεων.

«Ακούγονται μεγάλες εκρήξεις» στον τομέα όπου βρίσκονται, και «μέσα στο νοσοκομείο», είπε.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας Ασράφ αλ Κίντρα δήλωσε στο ίδιο τηλεοπτικό δίκτυο αργότερα πως «ο στρατός κατοχής βρίσκεται στο υπόγειο, ψάχνει το υπόγειο», προσθέτοντας ότι ισραηλινοί στρατιωτικοί «πυροβολούν και χρησιμοποιούν εκρηκτικά».

Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Ζακούτ, διευθυντή των νοσοκομείων στη Λωρίδα της Γάζας, αρχικά ισραηλινές ειδικές δυνάμεις έκαναν έφοδο στο τμήμα επειγόντων περιστατικών και στα χειρουργεία.

Ο Δρ. Αλ Ρις είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως «τεθωρακισμένα» και «ειδικές δυνάμεις» του Ισραήλ μπήκαν στο συγκρότημα του Σίφα και απηύθυνε έκκληση στον ΟΗΕ και στη διεθνή κοινότητα να παρέμβουν «αμέσως» για να τερματιστεί η επιχείρηση.

Χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, τραυματίες, μέλη του υγειονομικού στρατού κι εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου που μαίνεται από την 7η Οκτωβρίου, είναι στοιβαγμένοι στο κτιριακό συγκρότημα του Σίφα, που είναι περικυκλωμένο «απ’ όλες τις πλευρές» από τον ισραηλινό στρατό, σύμφωνα με τη Χαμάς. Κατά τον διευθυντή του νοσοκομείου, «179 πτώματα» θάφτηκαν χθες Τρίτη σε ομαδικό τάφο.

«Υπάρχουν διασκορπισμένα πτώματα στους διαδρόμους του νοσοκομείου και οι θάλαμοι-ψυγεία των νεκροτομείων δεν τροφοδοτούνται πλέον» με ηλεκτρικό ρεύμα, είπε ο Δρ. Μοχάμεντ Αμπού Σαλμίγια.

Και τo BBC κάνει λόγο για τανκς και περισσότερους από 100 στρατιώτες στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, επικαλούμενο αυτόπτες μάρτυρες.

«Είδα έξι τανκς μέσα στο νοσοκομείο και περισσότερους από εκατό στρατιώτες κομάντος, μπήκαν στο κεντρικό τμήμα επειγόντων περιστατικών, ορισμένοι από τους στρατιώτες ήταν μασκοφόροι και φώναζαν στα αραβικά “μην κουνηθείτε μην κουνηθείτε”», δήλωσε μάρτυρας στο βρετανικό δίκτυο.

Νωρίτερα, είχε πει ότι οι στρατιώτες «έριξαν μια βόμβα καπνού που προκάλεσε ασφυξία στους ανθρώπους». Είπε επίσης ότι είδε στρατιώτες να μπαίνουν στο χειρουργικό τμήμα.

Η ανακοίνωση του ιστραηλινού στρατού για την έφοδο

Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε νωρίτερα ότι δυνάμεις του άρχισαν «στοχευμένη» επιχείρηση εναντίον μαχητών της Χαμάς στο Αλ Σίφα, το μεγαλύτερο νοσοκομείο της Λωρίδας της Γάζας.

«Βάσει πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και λόγω επιχειρησιακής αναγκαιότητας», οι δυνάμεις του Τσαχάλ, του ισραηλινού στρατού, «διεξάγουν στοχευμένη επιχείρηση ακριβείας εναντίον της Χαμάς σε συγκεκριμένη περιοχή του νοσοκομείου Σίφα», αναφέρει ανακοινωθέν του.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, στα στοιχεία του στρατού που συμμετέχουν στην επιχείρηση συμπεριλαμβάνονται μέλη «του ιατρικού σώματος» και «αραβόφωνοι» στρατιωτικοί, ενώ έγινε «ειδική εκπαίδευση» προκειμένου να «προετοιμαστούν για αυτό το περίπλοκο και ευαίσθητο περιβάλλον» με «την πρόθεση να μην πάθουν κακό άμαχοι».

Ο ισραηλινός στρατός απαίτησε ακόμη «όλοι» οι μαχητές του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος οι οποίοι, κατ’ αυτόν, βρίσκονται «μέσα» στο νοσοκομείο να «παραδοθούν».

Το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς επέρριψε προσωπικά στον αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν «ακέραιη την ευθύνη» για την επιχείρηση του ισραηλινού στρατού στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο της Λωρίδας της Γάζας.

«Η κατοχή (σ.σ. με αυτόν τον όρο αναφέρεται η Χαμάς στο Ισραήλ) και ο πρόεδρος (των ΗΠΑ Τζο) Μπάιντεν φέρουν ακέραιη την ευθύνη για την επίθεση στο ιατρικό συγκρότημα Σίφα», ανέφερε η Χαμάς σε ανακοίνωσή της στα αραβικά.

«Τα νοσοκομεία και οι ασθενείς πρέπει να προστατεύονται», λέει η προεδρία των ΗΠΑ

Από την πλευρά του, εκπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας δήλωσε ότι οι ΗΠΑ δεν υποστηρίζουν τη διεξαγωγή αεροπορικών πληγμάτων εναντίον οποιουδήποτε νοσοκομείου, ούτε θέλουν να δουν να εκτυλίσσονται μάχες μέσα σε οποιοδήποτε νοσοκομείο, μετά την ανακοίνωση του στρατού του Ισραήλ πως διεξάγει «στοχευμένη» επιχείρηση «ακριβείας» στο Σίφα, όπου βρίσκονται στοιβαγμένοι χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, προσωπικό και εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς που εξακολουθεί να μαίνεται.

«Δεν υποστηρίζουμε το να χτυπηθεί νοσοκομείο από τον αέρα και δεν θέλουμε να δούμε (να διεξάγεται) μάχη μέσα σ’ ένα νοσοκομείο όπου αθώοι άνθρωποι, αβοήθητοι άνθρωποι, άρρωστοι άνθρωποι, που προσπαθούν να λάβουν την ιατρική περίθαλψη που έχουν ανάγκη, θα βρεθούν εν μέσω διασταυρούμενων πυρών», είπε σε δημοσιογράφους εκπρόσωπος του συμβουλίου εθνικής ασφαλείας του Λευκού Οίκου, που δεν θέλησε να κατονομαστεί.

Μολονότι τόνισε πως «δεν θα σχολιάσουμε λεπτομερώς ισραηλινή επιχείρηση σε εξέλιξη», συμπλήρωσε ότι «όπως έχουμε πει ήδη, τα νοσοκομεία και οι ασθενείς πρέπει να προστατεύονται», επαναλαμβάνοντας φράση του προέδρου Τζο Μπάιντεν προ ημερών.

Χιλιάδες άνθρωποι στοιβαγμένοι στο νοσοκομείο

Χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, τραυματίες, μέλη του υγειονομικού στρατού κι εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου που μαίνεται από την 7η Οκτωβρίου, είναι στοιβαγμένοι στο κτιριακό συγκρότημα του νοσοκομείου Σίφα, που είναι περικυκλωμένο «απ’ όλες τις πλευρές» από τον ισραηλινό στρατό, σύμφωνα με τη Χαμάς, που έκανε λόγο για «εντατικά πυρά».

Ο Τσαχάλ λέει πως το νοσοκομείο Σίφα φιλοξενεί στρατηγικές υποδομές της Χαμάς και ότι το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα χρησιμοποιεί τον άμαχο πληθυσμό σαν «ανθρώπινη ασπίδα». Η Χαμάς το διαψεύδει.

Υπερθεματίζοντας, ο Λευκός Οίκος ανέφερε χθες Τρίτη ότι η Χαμάς και ο Παλαιστινιακός Ισλαμικός Τζιχάντ, άλλο κίνημα, έχουν εγκαταστήσει «κέντρο διοίκησης και ελέγχου» στο νοσοκομείο Σίφα.

Κατηγορία που απέρριψε η Χαμάς. «Αυτές οι δηλώσεις δίνουν πράσινο φως στην ισραηλινή κατοχή για να διαπράξει νέες βάρβαρες σφαγές στα νοσοκομεία, με σκοπό να καταστρέψει το σύστημα υγείας της Γάζας», τόνισε το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα σε ανακοίνωσή του, συνταγμένη στα αγγλικά.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, έχουμε προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι η συνεχιζόμενη χρήση του νοσοκομείου Σίφα για στρατιωτικούς σκοπούς τερματίζει την προστασία του δυνάμει του διεθνούς δικαίου», ανέφερε χθες βράδυ ο εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού Ντανιέλ Χαγκαρί. Πανομοιότυπη διατύπωση συμπεριλήφθηκε στο ανακοινωθέν για την επιχείρηση, που διεξάγεται «βάσει πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και λόγω επιχειρησιακής αναγκαιότητας».

Τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, το υπουργείο Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας ανέφερε πως ειδοποιήθηκε από τον ισραηλινό στρατό για την πρόθεσή του να προχωρήσει σε έφοδο στο νοσοκομείο, στο επίκεντρο των εχθροπραξιών με μαχητές της Χαμάς τις τελευταίες ημέρες.

Ο πόλεμος Ισραήλ/Χαμάς είχε έναυσμα την άνευ προηγουμένου επίθεση που εξαπέλυσαν στο ισραηλινό έδαφος μαχητές του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος την 7η Οκτωβρίου, με απολογισμό κάπου 1.200 νεκρούς, στην πλειονότητά τους άμαχους. Έκτοτε, ο ισραηλινός στρατός σφυροκοπεί ακατάπαυστα τη Λωρίδα της Γάζας. Με τον πόλεμο πλέον να διανύει την 40ή ημέρα του, στη Λωρίδα της Γάζας έχουν σκοτωθεί τουλάχιστον 11.320 άνθρωποι, επίσης στη μεγάλη πλειονότητά τους άμαχοι, ανάμεσά τους 4.650 παιδιά, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Χαμάς.




Απάντηση Σιμιτσή στον Χρυσανίδη για τα υπόγεια πάρκινγκ

Αγαπητέ δήμαρχε, Μπάμπη Χρυσανίδη, φίλε και αξιοσέβαστε πρώην συνάδελφε.

Είσαι ο μόνος από τους υποψήφιους δημάρχους που αντέδρασε σε όσα έγραψα πρόσφατα για τα υπόγεια πάρκινγκ, οπότε σου απαντώ ευθέως και όσο γίνεται πιο σύντομα.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2013. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής οι φορείς της πόλης πρότειναν οι κοινόχρηστοι χώροι να έχουν και τον χαρακτηρισμό «υπόγειο πάρκινγκ» χωρίς διάκριση. Δόθηκε έτσι μια πολεοδομική δυνατότητα προς υλοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη επί το αυστηρότερο νομοθεσία.

Η ανάπλαση της πλατείας Νεαπόλεως (Ποταμουδίων)χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο» με προϋπολογισμό περίπου 800.000€. Όλοι γνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ και όλα τα παρόμοια χρηματοδοτικά εργαλεία δεν χρηματοδοτούν δημοτικά πάρκινγκ. Συνεπώς, η επιπρόσθετη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο κι αν κόστιζε, απλώς θα απέκλειε το σύνολο του έργου από τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου».  Χρήματα για πάρκινγκ δίνει το κράτος μέσω του αναπτυξιακού νόμου αλλά όχι σε δήμους, μόνον σε εταιρίες αν εγκριθεί η οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία προβλέπει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας (προσωπικό, συντήρηση, ΔΕΗ, αποσβέσεις κλπ), καθώς και τα έσοδα (κυρίως πόσο θα είναι το εισιτήριο). Είμαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι έμπειρος και επιτυχημένος μηχανικός και εργολάβος για να πειστεί πως η συγκεκριμένη «επένδυση» (πάρκινγκ 100 θέσεων) δεν θα μπορούσε ποτέ να δανειοδοτηθεί από Τράπεζα.

Η ανάπλαση της πλατείας από τεχνική άποψη είναι ένα «ελαφρύ» έργο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα προβλέπει η νομοθεσία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα. Έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι το υπόγειο πάρκινγκ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της ανάπλασης μόνο με 200.000€. Ενδεικτικά, αναφέρω  ότι η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τριών ορόφων στην πλατεία Διοικητηρίου στις πεδινές Σέρρες, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων, κόστισε περίπου 5.000.000€ το έτος 2013.

Σταματώ εδώ. Τα πάρκινγκ είναι μόνο μια πτυχή του κυκλοφοριακού, που είναι πολυδιάσταστο θέμα. Με αυτό έκρινα έμμεσα και όλες τις άλλες υπερβολές που ακούγονται γενικά στην προεκλογική περίοδο (πχ μετατροπή όλων των διατηρητέων κτιρίων του Δήμου και της πόλης σε «πολιτιστικά κέντρα»). Σέβομαι και εκτιμώ την ιστορία σου στην Αυτοδιοίκηση και θεωρώ ότι με την υποψηφιότητά σου ανεβάζεις το επίπεδο της προεκλογικής αντιπαράθεσης και τον πήχη των προσδοκιών των Καβαλιωτών.




Κωστής Σιμιτσής: Υπόγεια πάρκινγκ μεταξύ προεκλογικών υπερβολών και νομικής πραγματικότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ανέβασα στο Fb τη νομική μου θέση ότι απαγορεύεται να χωροθετηθούν, κατασκευαστούν και λειτουργήσουν υπόγεια πάρκινγκ κάτω ή δίπλα στις αυλές των σχολείων. Η απαγόρευση αυτή αφορά και την πλατεία Νεαπόλεως (Ποταμουδίων). Από όσους με επέκριναν ζήτησα να το ψάξουν οι ίδιοι. Δεν έχω νέα τους έκτοτε, μπορεί τελικά να συμφωνούν μαζί μου και να μη το λένε δημόσια.

Πιο αναλυτικά, η θέση μου στηρίζεται στα εξής:

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 37237/ΣΤ1 (ΦΕΚ Β΄ 635/2007) κατά την επιλογή οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου πρέπει να αποφεύγεται κατά το δυνατόν η γειτνίαση εκτός των άλλων και με επαγγελματικούς χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και γενικότερα με κάθε χώρο που η λειτουργία του μπορεί να βλάψει την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών. Αυτό συνεπάγεται και το αντίστροφο, ότι δηλαδή ΔΕΝ επιτρέπεται να χωροθετηθεί σταθμός αυτοκινήτου δίπλα σε ακίνητο που έχει ήδη χαρακτηριστεί για χρήση εκπαίδευσης.Το Συμβούλιο της Επικρατείαςμε την απόφαση 2363/2018 δεν επέτρεψε την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης που έδινε χρήση πρατηρίου καυσίμου σε οικόπεδο που γειτνιάζει με σχολείο. Θα ρωτήσει κάποιος εύλογα, «μα είναι το ίδιο ένα πάρκινγκ με ένα πρατήριο καυσίμων»; Ο νομοθέτης, που ίσως ξέρει καλύτερα, τα εξομοιώνει, αφούτα εντάσσει στην ίδια τυπολογία τόσο στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (ΦΕΚ Δ΄ 59/1989), όσο και στον Κανονισμό Πυροπροστασίας (ΠΔ 41/2018).

Εφόσον μπορεί να λειτουργήσει πρατήριο καυσίμων σε απόσταση τουλάχιστον 30 μέτρων από το περίγραμμα του κτιρίου ενός σχολείου ή άλλου χώρου συνάθροισης κοινού (βλ. άρθ. 11 παρ. 1 του Ν. 3897/2010), αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων που βρίσκεται στην ίδια ή μεγαλύτερη απόσταση. Αυτό αφορά το πάρκινγκ του Αγίου Ιωάννη.

Τέλος, σύμφωνα με το άρθ. 321 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (ΦΕΚ Δ΄ 580/1999) «τα εκπαιδευτήρια (ιδιωτικά ή δημόσια) στοιχειώδους και μέσης βαθμίδας εκπαίδευσης και άλλες παρεμφερείς χρήσεις» επιβάλλεται να έχουν μία θέση ανά 1 έως 3 αίθουσες διδασκαλίας. Είναι θέσεις που προβλέπονται για το εκπαιδευτικό και το διοικητικό προσωπικό. Στο καινούργιο Δημοτικό Σχολείο του Αμυγδαλεώνα δημιουργήθηκε τέτοιος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως και στη νέα πτέρυγα του 3ου Γυμνασίου.

Όσον αφορά τις προτάσεις τα υπόγεια πάρκινγκ σε άλλους χώρους, ισχύουν τα εξής:

Υπόγεια πάρκινγκ επιτρέπεται να κατασκευαστούν κάτω από κοινόχρηστους χώρους υπό τον όρο ότι δεν αναιρείται ούτε παρακωλύεται ουσιωδώς η κοινή χρήση (άρθ. 324 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας). Κοινόχρηστοι χώροι είναι οι κάθε είδους δρόμοι, τα πεζοδρόμια, οι πλατείες, τα άλση και όλοι γενικά οι ελεύθεροι χώροι που καθορίζονται από το ρυμοτομικό σχέδιο ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Oι αυλές των σχολείωνδεν είναικοινόχρηστοι χώροι, διότι αποτελούν προέκταση της σχολικής μονάδας και εξυπηρετούν τις σχολικές ανάγκες γυμναστικής, αναψυχής και ξεκούρασης των μαθητών. Σύμφωνα με το άρθ. 39 παρ. 2  του Ν. 1566/1985 «Ως διδακτήριο νοείται όχι μόνο το ακίνητο όπου στεγάζεται και λειτουργεί το σχολείο, αλλά και οι υπόλοιποι χώροι, όπως τα γυμναστήρια, τα εργαστήρια, τα υπόστεγα, η αυλή, ο σχολικός κήπος».

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Καβάλας (ΦΕΚ τεύχος ΑΑΠΘ 69/2013) προβλέπει υπόγειαπάρκινγκ στη «Ροδόπη», στο οικόπεδο των Λαζαριστών  στις πλατείες Ελευθερίας και Νεαπόλεως και στο οικοδομικό τετράγωνο ανατολικά από τις Καμάρες (για το οικόπεδο απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη δεν χρειάζεται ειδική πρόβλεψη, γιατί η περιοχή έχει χρήση Γενικής Κατοικίας) και ότι πρέπει να εκπονηθεί σχετική ειδικήμελέτη σκοπιμότητας – εφικτότητας για κάθε χώρο (σελ. 760). Παράλληλα, και όχι αντιφατικά, ορίζει ότι στουςπαραπάνω κοινόχρηστους χώρους επιτρέπονται μονάχα οι χρήσεις που αναφέρονται στο άρθ. 9 του ΠΔ της 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166), δηλαδή αναψυκτήρια, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικά κτίρια και χώροι συνάθροισης κοινού (σελ. 758).

Κατά το Συμβούλιο της Επικρατείας οι χρήσεις αυτές προηγούνται. Με την απόφαση 2384/2005 το ΣτΕέκρινε σε παρόμοια περίπτωση στην Καλαμαριά ότι ο υπόγειος χώρος στάθμευσης δεν είναι επιτρεπόμενη χρήση παρότι προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης, διότι η αυξημένη κίνηση οχημάτων αναιρεί ή, πάντως, μειώνει ουσιωδώς τη βασική πολεοδομική λειτουργία του πρασίνου(βλ. και Πρακτικά Επεξεργασίας ΣτΕ 256 και 258/ 2001). Γενικά, οι τροποποιήσεις στο Σχέδιο Πόλης πρέπει να βελτιώνουν και όχι να επιφέρουν δυσμενείς συνέπειες στην ποιότητα της ζωής (Ολομέλεια ΣτΕ 3144/2004 κά).Συνεπώς απαιτείται μια σύνθετη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σύμφωνα με την ΥΑ 958/2012 (Β΄ 21), που θα αποδείξει αν πράγματι βελτιώνονται οι συνθήκες χάρη στη λειτουργία υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων.

Τη βασική πολεοδομική λειτουργία του πρασίνου δεν πρέπει να αναιρούν ή, πάντως, να παρεμποδίζουν σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ οι βοηθητικές κατασκευές που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του υπόγειου πάρκινγκ αλλά αναγκαστικά τοποθετούνται στην επιφάνεια. Τέτοιες εγκαταστάσεις είναι η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων και των πεζών, οι έξοδοι κινδύνου, τα φρεάτια των ανελκυστήρων και οι μονάδες θέρμανσης, ψύξης και εξαερισμού. Σε ακίνητα όπως η Ροδόπη και οι Λαζαριστές, απαιτείται έγκριση και από το Υπουργείο Πολιτισμού, επειδή γειτνιάζουν με κτίρια που είναι χαρακτηρισμένα ως μνημεία.

Συνοψίζοντας:

  • Υπόγειο πάρκινγκ αυτοκινήτων απαγορεύεται απολύτως να γίνει σε αυλές σχολείων.
  • Με τα μέχρι τώρα νομικά δεδομένα δεν επιτρέπεται να γίνει υπόγειος σταθμός στην πλατεία Νεαπόλεως (Ποταμουδίων).
  • Οι ίδιες νομικές συνθήκες καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στον χώρο της Ροδόπης.
  • Η παραπάνω πολύ περιεκτική και σύντομη ανάλυση δεν προσέγγισε καθόλου δύο καίρια ζητήματα: 1) Το τεράστιο οικονομικό κόστος, και, 2) Τη σχέση κόστους – οφέλους (ή και ζημίας από την επιβάρυνση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης).