Ζελένσκι: Η Ρωσία συνεχίζει να πλήττει ενεργειακές υποδομές

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14.36

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Βολοντίμιρ Ζελένσκι κατηγόρησε την Τετάρτη τον Βλαντιμίρ Πούτιν ότι αθέτησε την υπόσχεση που δόθηκε κατά τη διάρκεια των συνομιλιών του με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να σταματήσουν τις επιθέσεις στην ουκρανική ενεργειακή υποδομή.

“Μετά τη συνομιλία του Πούτιν με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, όπου ο Πούτιν είπε ότι δήθεν είχε δώσει εντολή να σταματήσουν τα χτυπήματα κατά της ουκρανικής ενεργειακής υποδομής, υπήρξαν 150 μη επανδρωμένα αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της νύχτας, με στόχο μεταξύ άλλων την ενεργειακή υποδομή της Ουκρανίας.

“Υπήρξαν πλήγματα και κατά των μεταφορών. Δύο νοσοκομεία χτυπήθηκαν δυστυχώς. Με άλλα λόγια, τα λόγια του Πούτιν είναι σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα”, είπε ο Β. Ζελένσκι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Φινλανδία με τον Φινλανδό ομόλογό του Αλεξάντερ Στουμπ.

Σχετικά με τις “κόκκινες γραμμές” της Ουκρανίας για μια συμφωνία ειρήνης, ο Ουκρανός πρόεδρος ανέφερε ότι χρειάζεται μια δίκαιη εγγύηση ότι ο πόλεμος δεν θα επιστρέψει, λέγοντας ότι δεν θα συζητήσει τις οικονομικές εγγυήσεις που παρέχονται από την ΕΕ με τη Ρωσία, ούτε θα δεχθεί να έχει λόγο η Μόσχα για τον στρατό της Ουκρανίας.

Συμπλήρωσε δε ότι το Κίεβο απαιτεί την απελευθέρωση “χιλιάδων” κρατουμένων που κρατούνται στη Ρωσία.

“Αυτά είναι πράγματα τα οποία δεν διαπραγματευόμαστε”, πρόσθεσε.

Ο κ. Ζελένσκι επιβεβαίωσε ότι θα έχει τηλεφωνική συνομιλία με τον ομόλογό του των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ εντός της ημέρας, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Κρεμλίνο: Πούτιν και Τραμπ εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος Τύπου της ρωσικής Προεδρίας, Ντμίτρι Πεσκόφ, τόνισε σε δηλώσεις του ότι “η απροθυμία της ουκρανικής ηγεσίας να συμφωνήσει σε μια εκεχειρία είναι προφανής και προκαλεί ανησυχία”.

Έκανε επίσης λόγο για επιθέσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ρωσικές ενεργειακές υποδομές, λέγοντας ότι δείχνουν “την έλλειψη βούλησης του Κιέβου να καταλήξει σε συμφωνία” και “σαμποτάζ της συμφωνίας”.

Επαίνεσε δε τα σχέδια για “ομαλοποίηση των δεσμών, βήμα προς βήμα” με τις ΗΠΑ, με “τεράστιες δυνατότητες” σε κοινά εμπορικά πρότζεκτ.

Ο Πεσκόφ ανέφερε ότι ο Πούτιν και ο Τραμπ “καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον καλά και εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον”.

Επιβεβαίωσε τέλος ότι υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω επαφές, οι οποίες πρόκειται να επιβεβαιωθούν “σήμερα και αύριο”.

 

Πηγή:capital.gr




Οι 8 προτεραιότητες Σταϊκούρα για τις υποδομές και τις μεταφορές

Προτεραιότητες και πολιτικές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που παρέχουν την ώθηση για τη διαμόρφωση ενός πιο ανθεκτικού οικονομικού τοπίου, την επίτευξη υψηλής και βιώσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία περισσότερων νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, παρουσίασε, χθες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, στο ετήσιο Επενδυτικό Συνέδριο της Capital Link για την Ελλάδα, με τίτλο «26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum», που πραγματοποιείται στη Νέα Υόρκη.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε σε οκτώ προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που ενισχύουν τη συνδεσιμότητα των μεταφορών και την ανθεκτικότητα των υποδομών, με στόχο την ισχυροποίηση του περιφερειακού, γεωπολιτικού και οικονομικού ρόλου της Ελλάδας.

Αυτές είναι:

1. Η υλοποίηση πολλών έργων μεγάλης κλίμακας σε όλη τη χώρα.
2. Η υλοποίηση μεγάλων αντιπλημμυρικών και αρδευτικών έργων.

3. Η συντήρηση των υφιστάμενων έργων υποδομής.
4. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
5. Η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων.
6. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

7. Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια.
8. Η εξεύρεση κονδυλίων για την υλοποίηση όλων των παραπάνω έργων.

protothema.gr




Νέα φυτά και σύγχρονες υποδομές στη νησίδα της Ερυθρού Σταυρού

Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες αποψίλωσης της υπάρχουσας βλάστησης και η εγκατάσταση νέων φυτών στη νησίδα της οδού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα, από τους εργαζομένους της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου. Η εν λόγω παρέμβαση, η οποία ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα από το ύψος του πάρκινγκ “Ροδόπη”, έχει στόχο την αναβάθμιση της αισθητικής και την βελτίωση των υποδομών της περιοχής, καθώς οι εργασίες θα συνεχιστούν μέχρι τον κόμβο Φαλήρου.

Οι σημερινές εργασίες πραγματοποιούνται μπροστά από το ξενοδοχείο Oceanis, υπό την επίβλεψη του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Κυριάκου Σταυρίδη, και περιλαμβάνουν τη φύτευση κυκλάμινων, ένα είδος που είναι γνωστό για την ανθεκτικότητά του και την ομορφιά του κατά τη χειμερινή περίοδο. Παράλληλα, τοποθετείται νέο, αυτοματοποιημένο αρδευτικό δίκτυο, τόσο υπόγειο όσο και επιφανειακό, προκειμένου να αντικατασταθεί το παλαιό που είχε καταστεί μη λειτουργικό.Η συγκεκριμένη νησίδα, με μήκος 550 μέτρα και πλάτος ενός μέτρου, αναμένεται να αποκτήσει μια ανανεωμένη εικόνα, ενώ οι βελτιωμένες υποδομές της θα συμβάλλουν στην καλύτερη συντήρηση των φυτών, δημιουργώντας έναν πιο φιλόξενο και ευχάριστο χώρο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.

Επιπλέον, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, τα συνεργεία καθαριότητας του Δήμου Καβάλας θα προχωρήσουν σε εκτεταμένο καθαρισμό της περιοχής του Περιγιαλίου, απομακρύνοντας τα διάφορα μπάζα που έχουν πεταχτεί από τους πολίτες, προκειμένου να διασφαλιστεί η καθαριότητα και η προστασία του περιβάλλοντος.Αυτές οι παρεμβάσεις δείχνουν τη δέσμευση του Δήμου Καβάλας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος, καθιστώντας την πόλη πιο πράσινη και ελκυστική για όλους.




Οδική ασφάλεια στην πράξη

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) και η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας έχουν προγραμματίσει μια σειρά δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο του «Ετήσιου Σχεδίου Δράσης 2024». Οι δράσεις αυτές στοχεύουν κυρίως στην καλλιέργεια ασφαλέστερης οδηγικής συμπεριφοράς και πρόληψης ατυχημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους.

Από σήμερα, Τρίτη 22 Οκτωβρίου, μέχρι και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, στον χώρο του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, θα φιλοξενηθούν δράσεις που αφορούν τους μαθητές των Λυκείων της περιοχής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο στάδια: το πρώτο μέρος αφορά τη θεωρητική ενημέρωση για βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας, ενώ το δεύτερο είναι βιωματικό, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προσομοιώσεις οδήγησης, με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Οι ώρες επίσκεψης για το κοινό, πέραν των μαθητών, είναι από τις 13:00 έως τις 14:00.Εκτός από τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Διοικητήριο, την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024, στις 11:00 π.μ., θα πραγματοποιηθεί επιπλέον εκδήλωση στην πλατεία Κανάρη (χώρος της μαρίνας τουριστικών σκαφών). Κατά τη διάρκεια αυτής, οι πολίτες θα ενημερωθούν για την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε δύσκολες συνθήκες, όπως βροχή ή χιόνι, ενώ θα γίνουν και πρακτικές επιδείξεις, όπως η σωστή χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα.Οι δράσεις αυτές αποτελούν μια σημαντική πρωτοβουλία για την καλλιέργεια της οδικής συνείδησης, με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους της Καβάλας.




Την πορεία των έργων του Ε65 επιθεώρησε ο Σταϊκούρας | «Τα έργα ολοκληρώνονται, η Ελλάδα αποκτά πρόσθετες υποδομές»

Την πορεία των έργων κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) επιθεώρησε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Κατά την επίσκεψή του σε εργοτάξιο του Νότιου Τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα στη Φθιώτιδα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε:

«Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιβλέψουμε την πορεία εκτέλεσης ενός ακόμη εμβληματικού έργου. Αυτό της κατασκευής του νέου Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, του Ε65, που συνδέει τη Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα, διασχίζοντας τη Δυτική Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα.

Αυτοκινητόδρομος που εξασφαλίζει ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις στην Κεντρική Ελλάδα. Αυτοκινητόδρομος που ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη. Η πορεία υλοποίησης του έργου μέχρι την Καλαμπάκα είναι εξαιρετική. Έχει ολοκληρωθεί το 97% – 98%.

Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα αναμένεται να παραδοθούν, αν δεν υπάρξουν κυρίως καιρικές εκπλήξεις, πριν από το Πάσχα του 2024. Τα έργα ολοκληρώνονται, η Ελλάδα αποκτά πρόσθετες υποδομές που εξυπηρετούν την κοινωνία και υποστηρίζουν την εθνική οικονομία».

Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας μετέβη και σε εργοτάξιο κατασκευής του Βόρειου Τμήματος, Τρίκαλα – Καλαμπάκα, στα Τρίκαλα, όπου τον υποδέχθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.




Στο στόχαστρο των ΗΠΑ και της Βρετανίας οι Χούθι Βομβάρδισαν υποδομές τους στην Υεμένη

Πυραυλικά πλήγματα στην πρωτεύουσα της Υεμένης, τη Σανάα, και άλλες πόλεις που ελέγχουν οι Χούθι, εξαπέλυσαν οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ και της Βρετανίας.

Την είδηση για τους βομβαρδισμούς μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Αλ Μασίρα, που πρόσκειται στους σιίτες αντάρτες.
Η «αμερικανική επίθεση με βρετανική συμμετοχή» έπληξε τη Σανάα, τη Χοντάιντα, τη Σαάντα και την Τάιζ. Στο στόχαστρο μπήκαν αεροδρόμια και στρατιωτικές βάσεις, πρόσθεσε το δίκτυο.

Ανταποκριτές του Γαλλικού Πρακτορείου στην πρωτεύουσα και στο στρατηγικής σημασίας λιμάνι Χοντάιντα μετέδωσαν πως άκουσαν πολλές εκρήξεις.

«Η χώρα μας αντιμετωπίζει τεράστια επίθεση από αμερικανικά και βρετανικά πλοία, υποβρύχια και αεροσκάφη» επεσήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών των Χούθι, ο Χουσέιν αλ Έζι, σύμφωνα με ΜΜΕ των σιιτών ανταρτών.

«Οι ΗΠΑ και η Βρετανία πρέπει να προετοιμαστούν να πληρώσουν ακριβά και να υποστούν βαριές συνέπειες για την επίθεση αυτή», διεμήνυσε όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το AFP.

Τα πλήγματα των ΗΠΑ και της Βρετανίας στην Υεμένη είχαν στόχους ραντάρ, υποδομές drones και πυραύλων

Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Λόιντ Όστιν «τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα εναντίον των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη είχαν στόχο υποδομές όπως ραντάρ και εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται για να εξαπολύονται drones και πύραυλοι, προκειμένου να μειωθούν οι δυνατότητές τους να πλήττουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα».

«Η επιχείρηση αυτή είχε σκοπό να διαλυθεί και να υποβαθμιστεί η δυνατότητα των Χούθι να θέτουν σε κίνδυνο τους ναυτικούς και το διεθνές εμπόριο σε μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες διελεύσεις όλου του κόσμου», ανέφερε ο επικεφαλής του Πενταγώνου, σύμφωνα με δελτίο Τύπου που δημοσιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες του.

Διεμήνυσε πως οι ΗΠΑ, αν κρίνουν πως είναι «αναγκαίο», θα προχωρήσουν σε νέα πλήγματα.

Ικανοποιημένος ο Τζο Μπάιντεν

Ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εξέφρασε την ικανοποίησή για τα «επιτυχή» πυραυλικά πλήγματα των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ και της Βρετανίας στην Υεμένη εναντίον θέσεων και εγκαταστάσεων των ανταρτών Χούθι, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν.

Ο κ. Μπάιντεν ανέφερε πως αυτή η «αμυντική» επιχείρηση διεξήχθη σε αντίδραση στις επιθέσεις των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και είχε την «υποστήριξη» της Αυστραλίας, του Μπαχρέιν, του Καναδά και της Ολλανδίας.

Προειδοποίησε, στην ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του στον Λευκό Οίκο, πως «δεν θα διστάσει» να «διατάξει κι άλλα μέτρα» αν κρίνει πως είναι απαραίτητο.

Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησής του είπε πως τα πλήγματα είχαν «συγκεκριμένα» στόχο «υποδομές» από τις οποίες εξαπολύονται «πύραυλοι», «drones», καθώς και «ραντάρ».

Επανέλαβε εξάλλου την αμερικανική θέση ότι το Ιράν είναι «από τους βασικούς αν όχι ο βασικός υποστηρικτής» του κινήματος των σιιτών ανταρτών και τους παρέχει τόσο οπλισμό, όσο και πληροφορίες προς χρήση στις επιθέσεις τους.

«Ακρίβεια»

Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, που εκφράστηκε υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, έχουν «ιστορικά ιδιαίτερη ευθύνη στην υπεράσπιση» των σημαντικών θαλασσίων οδών του διεθνούς εμπορίου.

Σημείωσε πως ο πρόεδρος Μπάιντεν ζήτησε την 1η Ιανουαρίου από την ομάδα του που είναι αρμόδια για την εθνική ασφάλεια να ετοιμάσουν στρατιωτικές «επιλογές» και πρόσθεσε πως αποφάσισε να προχωρήσει στα πλήγματα μετά την «περίπλοκη» επίθεση των Χούθι την 9η Ιανουαρίου.

Εκείνη την ημέρα, 18 drones και τρεις πύραυλοι των ανταρτών καταστράφηκαν από τρία αμερικανικά αντιτορπιλικά, το βρετανικό πολεμικό HMS Diamond και μαχητικά αεροσκάφη που απονηώθηκαν από το αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower.

Ανώτερος αξιωματικός των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων είπε σε δημοσιογράφους ότι «στοχοποιήσαμε πολύ συγκεκριμένες δυνατότητες σε πολύ συγκεκριμένες τοποθεσίες με πυρομαχικά ακριβείας», κατά τρόπο ώστε «να μειωθεί ο κίνδυνος παράπλευρων απωλειών» — με τον όρο αυτό ο στρατός των ΗΠΑ αναφέρεται σε θανάτους ή τραυματισμούς αμάχων.

«Τα πλήγματα αυτά έγιναν σε άμεση αντίδραση στις άνευ προηγουμένου επιθέσεις των Χούθι εναντίον της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα», σημείωσε ο κ. Μπάιντεν, κάνοντας λόγο για συνολικά «27 επιθέσεις» που έπληξαν «πάνω από 50 χώρες» και ανάγκασαν «πάνω από 2.000 πλοία» να αλλάξουν πορεία για να αποφύγουν αυτή τη θαλάσσια περιοχή.

Ο αμερικανός πρόεδρος επέμεινε στο ότι πριν από τη στρατιωτική επιχείρηση καταβλήθηκαν, κατ’ αυτόν, εντατικές διπλωματικές προσπάθειες.

«Προειδοποίηση χωρίς περιστροφές»

Θύμισε πως μαζί με άλλα κράτη, οι ΗΠΑ απηύθυναν πρόσφατα «προειδοποίηση χωρίς περιστροφές» στους αντάρτες και ότι προχθές Τετάρτη το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ υιοθέτησε απόφαση με την οποία αξίωσε να σταματήσουν «αμέσως» τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Στόχος μας παραμένει να αποκλιμακώσουμε τις εντάσεις και να αποκαταστήσουμε τη σταθερότητα στην Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε εξάλλου ανακοίνωση Τύπου των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, του Μπαχρέιν, του Καναδά, της Δανίας, της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Νότιας Κορέας και της Βρετανίας που δόθηκε στη δημοσιότητα από την αμερικανική προεδρία.

Λίγο καιρό αφού ξέσπασε ο πόλεμος Ισραήλ/Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας την 7η Οκτωβρίου, οι Χούθι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της βόρειας Υεμένης και υποστηρίζονται από το Ιράν, όπως και η Χαμάς, διεμήνυσαν πως θα βάζουν στο στόχαστρο, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα αν έχουν οποιαδήποτε «σχέση» με το Ισραήλ, φρενάροντας την κίνηση των πλοίων.

Ο βασικός σύμμαχος του Ισραήλ, οι ΗΠΑ, αντέδρασαν αναπτύσσοντας πολεμικά πλοία στην περιοχή κι ανακοινώνοντας τον Δεκέμβριο την ίδρυση ναυτικού συνασπισμού με αποστολή την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας από τις επιθέσεις των Χούθι στη θαλάσσια περιοχή αυτή στρατηγικής σημασίας, από όπου διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές αποφεύγουν πλέον εντελώς την περιοχή, κάτι που αυξάνει τα κόστη των μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Ανταπόδοση

Ο ανώτερος αμερικανός αξιωματούχος είπε πως σκοπός ήταν να «μειωθεί» η δυνατότητα των Χούθι να πλήττουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, πρόσθεσε όμως πως δεν θα «εξέπληττε» την Ουάσιγκτον το ενδεχόμενο οι αντάρτες να ανταποδώσουν τα πλήγματα.

Η Ερυθρά Θάλασσα δεν είναι -κάθε άλλο- το μόνο καυτό σημείο στην περιοχή για τις ΗΠΑ, που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ στον πόλεμο με τη Χαμάς.

Από τον Οκτώβριο αμερικανικά στρατεύματα στο Ιράκ και στη Συρία έχουν γίνει στόχος 130 επιθέσεων, σύμφωνα με το Πεντάγωνο.

Η Ουάσιγκτον διατηρεί ανεπτυγμένους κάπου 900 στρατιωτικούς στη Συρία κι άλλους σχεδόν 2.500 στο Ιράκ στο πλαίσιο της δράσης εναντίον της τζιχαντιστικής οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ) από διεθνή συνασπισμό που συγκροτήθηκε το 2014.

Την περασμένη εβδομάδα, ηγέτης φιλοϊρανικής ένοπλης οργάνωσης σκοτώθηκε στην πρωτεύουσα του Ιράκ, τη Βαγδάτη, σε αμερικανικό αεροπορικό πλήγμα, το οποίο προκάλεσε αγανάκτηση στην ιρακινή κυβέρνηση, η οποία βασίζεται στην υποστήριξη φιλοϊρανικών παρατάξεων.




Δαμιανός Καγκελίδης: Προτεραιότητα οι υποδομές της ΑΜΘ

Ο Δαμιανός Καγκελίδης είναι υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ με υποστήριξη από το ΠΑΣΟΚ

Προέρχεται από τη Δράμα. Συνεχίζει καθημερινά μια μεγάλη προσπάθεια να παρουσιάσει εναλλακτική πρόταση ανάπτυξης για τους 5 Νομούς. 

Χθες περιόδευσε στο Ν. Καβάλας και σε εκδήλωση  παρουσίασε τους υποψηφίους του. 

Από τις συναντήσεις προέρχονται οι φωτογραφίες. 

Συνέντευξη Δαμιανού Καγκελίδη

Ερ: Πως τα βλέπετε τα πράγματα;

Απ: Είναι μια καινούργια προσπάθεια. Ο κόσμος περιμένει να ακούσει από μας τι έχουμε να του πούμε. Καταλαβαίνω ότι έχει απογοητευτεί από την υπάρχουσα διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ. Οπότε ο προοδευτικός κόσμος περιμένει με ανυπομονησία την πρότασή μας. Το θέμα είναι να δουλέψουμε εμείς, να του δείξουμε ότι έχουμε κάτι διαφορετικό να του πούμε. Πιστεύω ότι έχουμε όλες τις δυνατότητες για μια καλή παρουσία στις προσεχείς εκλογές.

Ερ: Είναι και οι πυρκαγιές στον Έβρο, είναι και οι πυρκαγιές στο Δήμο Νέστου. Αλλάζουν την προεκλογική συζήτηση. 

Απ: Ασφαλώς. Ζήσαμε στην Περιφέρειά μας μια ανυπολόγιστη καταστροφή. Ασφαλώς και όταν ζεις μια τέτοια τεράστια οικολογική καταστροφή, αυτομάτως είσαι μουδιασμένος. Η πολιτική μπαίνει σε δεύτερο πλάνο όταν ειδικά χάνονται και ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Όταν καταστρέφονται άνθρωποι. Αυτομάτως αυτό κάνει πιο απογοητευμένο από την κατάσταση που βιώνουμε στην Περιφέρειά μας. Απλά αυτό όλο είναι και ένα εφαλτήριο ούτως ώστε να σκεφτεί ο κόσμος ποιοι θέλουν να τον εκπροσωπήσουν. Βλέπουμε ότι η διοίκηση της Περιφέρειας κρίθηκε ανεπαρκής στη διαχείριση αυτής της τεράστιας κρίσης. Αυτό που προέχει τώρα είναι να εκπονηθεί ένα εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης. Κάτι αντίστοιχο που είχε γίνει και στην Εύβοια. Φυσικά να ληφθεί πρόνοια, ούτως ώστε να γίνουν άμεσα τα αντιπλημμυρικά έργα για να μην ζήσουμε καταστάσεις όπως αυτές στη Θεσσαλία. Με τόσες καμένες εκτάσεις γης, οι περιοχές μας είναι ευάλωτες πλέον και σε πολύ μικρότερους όγκους νερού απ` ότι έπεσε στη Θεσσαλία. 

Ερ: Στο Νομό Καβάλας είναι πρόσφατη μια πολύ εύκολη τουριστική περίοδος. 

Απ: Ο τουρισμός μετά την πανδημία έχει μια εκρηκτική αύξηση. Το σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι αυτή η άνοδος στις αφίξεις των τουριστών να διατηρήσουμε. Χωρίς τις κατάλληλες υποδομές και χωρίς να τους προσφέρουμε αυτά που πρέπει, να είστε σίγουροι ότι δεν θα είναι εύκολο να κρατήσουμε αυτόν τον κόσμο.

Είδαμε στη Σαμοθράκη, έγιναν οι πυρκαγιές και για 4 ημέρες το νησί έμεινε χωρίς ρεύμα. Αυτά είναι πραγματικά δυσφήμιση για τον Ελληνικό τουρισμό. Οι υποδομές είναι το πιο σημαντικό για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τους τουρίστες.

Στο νομό Καβάλας, επειδή η μεγαλύτερη πλειοψηφία των τουριστών είναι από τη Βαλκανική, ένας ο οποίος μπαίνει στην Ελλάδα από το τελωνείο της Εξοχής ο δρόμος μέχρι να βγει στην Εγνατία και από την Εγνατία μέχρι το λιμάνι της Κεραμωτής, είναι σε κακή κατάσταση. Δεν μας τιμά αυτή η εικόνα. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε σε υψηλό επίπεδο το τουριστικό διαμάντι που είναι ο Θάσος, πρέπει να φροντίσουμε για τις υποδομές.

Ερ: Η διοίκηση Μέτιου παραθέτει έναν κατάλογο έργων που γίνονται ή έγιναν από το ΕΣΠΑ. Προτάσεις ακόμα περισσότερων έργων από το νέο ΕΣΠΑ. Αυτό δεν είναι αρκετό;

 Απ: Δεν είναι αρκετό. Στο προηγούμενο ΕΣΠΑ του 2014-2020 προβλεπόταν 5 εκατομμύρια για τουριστική προβολή. Από αυτή τη διοίκηση Μετίου κατάφερε να πάρει μόνο τα 2 εκατομμύρια. Τα υπόλοιπα 3 εκατομμύρια μεταφέρθηκαν στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2020-2027. 

Έτοιμα λεφτά τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην περαιτέρω τουριστική προβολή δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν. αργήσει πολλά πράγματα. Και κάποια άλλα έργα εξαγγέλλονται το τελευταίο δίμηνο. Προεκλογικά. Από την άλλη δεν είμαστε άνθρωποι που θέλουμε να τα μηδενίσουμε όλα. Έγιναν κάποια έργα, απλά δεν είναι αρκετά. Πρέπει να γίνει πολύ πιο εμπεριστατωμένη προσέγγιση. 

Ερ: Για αυτούς που διαφωνούν με τη διοίκηση Μέτιου και της κάνουν κριτική παρουσιάζεται ως εναλλακτική η ψήφος στην παράταξη Τοψίδη. Τι έχετε να πείτε για την παράταξη αυτή;

Απ: Προέρχονται οι παρατάξεις Μέτιου και Τοψίδη από την ίδια «μήτρα». Από τον ίδιο πολιτικό χώρο. Ο τρόπος που λειτουργεί αυτή η παράταξη είναι παρεμφερής με τον κ. Μέτιου. Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Διαλύθηκε η αναπτυξιακή εταιρεία της Περιφέρειας μας. Ο γνωστός ΔΕΣΜΟΣ ΑΕ. Είμαστε η μοναδική Περιφέρεια που δεν διαθέτει αντίστοιχη εταιρεία. Αλληλοκατηγορούνται ο κ. Μέτιος και ο κ. Τοψίδης για το ποιος έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, για το κλείσιμο της εταιρείας. Μέτοχοι ήταν τα Επιμελητήρια και η Περιφέρεια. Η παράταξη Τοψίδη δεν έχει να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό.

 Ερ: Πως το χειρίζεστε; Πρέπει να είστε σε 5 διαφορετικούς νομούς και να κάνετε πολλά χιλιόμετρα κάθε μέρα. 

Απ: Αυτό συμβαίνει. Είμαστε όλη μέρα σε περιοδείες και προσπαθούμε να γνωρίσουμε τον κόσμο. Ξεκινήσαμε αργά και οι μέρες που είχαμε στη διάθεσή μας, δεν ήταν πάρα πολλές. Ωστόσο με πολύ αγώνα και με πολύ προσπάθεια θα καλύψουμε το χαμένο έδαφος.




Θεσσαλία: Συνεχίζεται η τιτάνια μάχη αποκατάστασης των ζημιών – Νεκρά ζώα, κίνδυνος ασθενειών και κατεστραμμένες υποδομές

Συνεχίζεται η τιτάνια μάχη να αποκατασταθούν οι ζημιές από τις πλημμύρες που έφερε η κακοκαιρία Daniel στην Θεσσαλία

Το πέρασμα της κακοκαιρίας από την Θεσσαλία προκάλεσε κολοσσιαίες καταστροφές ενώ 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Κάτοικοι παλεύουν μήπως και δημιουργήσουν συνθήκες επιστροφής στην καθημερινότητα. Μια καθημερινότητα με πολλές δυσκολίες καθώς έχει υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή η παραγωγή στο θεσσαλικό κάμπο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ανέρχεται στο 100%, μια εξέλιξη που μηδενίζει το φετινό εισόδημα των πληγέντων, αλλά παράλληλα ασκεί πιέσεις στις τιμές των τροφίμων.

Μεγάλες επίσης είναι οι καταστροφές που έχουν υποστεί και επιχειρήσεις των πληγεισών περιοχών. Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η συγκέντρωση βοήθειας από προσφορές φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, ενώ η παράδοση στην κυκλοφορία της Εθνικής Οδού Αθηνών Θεσσαλονίκης θα διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό να έρθουν φορτηγά με βοήθεια από άλλες περιοχές της χώρας.

Στο νομό Λάρισας, άνοιξε την Παρασκευή η Εθνική Οδός Αθηνών Θεσσαλονίκης στο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, μεταξύ Α/Κ Συκουρίου και Α/Κ Γυρτώνης, που είχε αποκλειστεί λόγω της υπερχείλισης του Πηνειού ποταμού, με τη σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων φορέων και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Διαφορετική όμως είναι η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο όπου υπάρχει μεγάλη καταστροφή της υποδομής του δικτύου, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχουν ανασταλεί.

Δραματική η κατάσταση με τα νεκρά ζώα και τον κίνδυνο ασθενειών

Σοβαρά είναι και τα προβλήματα της δημόσιας υγείας όπου ο κίνδυνος ανάπτυξης λοιμωδών ασθενειών στη Θεσσαλία περιλαμβάνει και τον ιό του Δυτικού Νείλου, σύμφωνα με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, λόγω των στάσιμων νερών εδώ και ημέρες. Παράλληλα, προβληματισμός επικρατεί στο νομό, με τα νεκρά ζώα που είναι εκτεθειμένα παρά τις προσπάθειες που γίνονται για την συγκέντρωση και απομάκρυνσή τους.

Σε εξέλιξη είναι και η προσπάθεια σίτισης ζώων των κτηνοτροφικών μονάδων οι οποίες δεν χάθηκαν στις πλημμύρες, καθώς καταστράφηκαν αποθηκευμένες ζωοτροφές.

Ακόμη, κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και δεν θα λειτουργήσουν μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας «εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων. Επίσης σύμφωνα με την Περιφέρεια, συνεχίζεται η συγκέντρωση βοήθειας από προσφορές φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, η οποία αποστέλλεται σύμφωνα με τις ανάγκες σε όλες τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας.

Τέλος, και σήμερα Σάββατο τα κλιμάκια μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και ειδικότερα της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ) θα βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές του Δήμου Λαρισαίων.

12η μέρα χωρίς νερό ο Βόλος

Τα προβλήματα συνεχίζονται και στην Μαγνησία, με τα πλέον σημαντικά να αφορούν την υδροδότηση με καθαρό πόσιμο νερό, τον καθαρισμό των κατοικιών και των δρόμων από τους τόνους λάσπης και την κατεστραμμένη οδοποιία κυρίως στο Πήλιο.

Στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας για δωδέκατη ημέρα δεν υπάρχει πόσιμο νερό στα σπίτια και τις επιχειρήσεις και η ζωή δυσκολεύει περισσότερο από τις ανάγκες της καθημερινότητας για τις ανάγκες των 200.000 περίπου ανθρώπων που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου.

Η ΔΕΥΑ Μείζονος Βόλου, σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, δίνουν πραγματικό αγώνα για την αποκατάσταση της υδροδότησης με πόσιμο νερό, αλλά η πλήρης σχεδόν καταστροφή του συστήματος άντλησης και διανομής κάνει την κατάσταση εξαιρετικά δύσκολη και ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξή του ότι το καθαρό πόσιμο νερό θα τρέξει ξανά στις βρύσες μετά από περίπου ένα 20ήμερο .

Παράλληλα ο καθαρισμός των σπιτιών και των επιχειρήσεων που πλημμύρισαν σε πολλές συνοικίες του Βόλου συνεχίζεται και οι άνθρωποι προσπαθούν να βάλουν σε τάξη την ζωή τους αφού βλέπουν κατεστραμμένη την περιουσία τους.

Καταβάλλονται προσπάθειες να καθαρισθούν στοιχειωδώς οι δρόμοι από την λάσπη, το χώμα και τα σκουπίδια στον Βόλο αλλά η έλλειψη νερού καθιστά δύσκολη την προσπάθεια των συνεργείων του Δήμου Βόλου.

Την ίδια ώρα τεχνικά συνεργεία καθαρίζουν τον χείμαρρο Κραυσίδωνα αφού η κοίτη του ανέβηκε πάνω από ένα μέτρο, μετά τις πλημμύρες, εξαιτίας των φερτών υλών και των τεραστίων ποσοτήτων πέτρας που κατέβασε από το Πήλιο και έτσι είναι εντυπωσιακές οι εικόνες από τα βουνά πέτρας που συσσωρεύονται για να απομακρυνθούν από την κοίτη, ενώ δύο ημέρες πριν σημειώθηκαν μικροεπεισόδια μεταξύ κατοίκων της περιοχής και συνεργείου που προσπάθησε να κόψει και να απομακρύνει δέντρα από την κοίτη του χειμάρρου και που εμπόδιζαν την ομαλή ροή των νερών με αποτέλεσμα υπερχείλιση και την πλημμύρα σε πολλές συνοικίες. Οι κάτοικοι αντέδρασαν στην κοπή των δέντρων, παρά τα προβλήματα που προκλήθηκαν από αυτά.

newsit.gr