Καβάλα: Νέα εποχή για τον εμπορικό λιμένα «Φίλιππος Β» με την υπογραφή της υπο-παραχώρησης
Το Υπερταμείο ανακοίνωσε την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της υπο-παραχωρησιούχου εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε., σηματοδοτώντας την έναρξη της υπο-παραχώρησης του εμπορικού λιμένα Φίλιππος Β.
Η συμφωνία παραχωρεί στον επενδυτή το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων για 40 χρόνια.
Η συνολική αξία του τιμήματος ανέρχεται σε περίπου 34 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπονται επενδύσεις 36 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του λιμένα και την πραγματοποίηση βαριάς συντήρησης. Επίσης, ο επενδυτής δεσμεύεται να εκπονήσει μελέτη αναδάσωσης, να υλοποιήσει το έργο και να διασφαλίσει τη συντήρηση της περιοχής Άσπρα Χώματα.
Παράλληλα, το Υπερταμείο εκπονεί το Master Plan για τον επιβατικό λιμένα Απόστολος Παύλος, όπου θα αναβαθμιστούν οι υποδομές της ιχθυόσκαλας και θα χωροθετηθεί μαρίνα. Μέρος των εσόδων από την παραχώρηση του Φίλιππος Β θα διατεθεί για την ανάπτυξη των υποδομών του Απόστολος Παύλος, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία.
Στην τελετή παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, του Υπερταμείου, του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε τη σημασία της επένδυσης για τη στρατηγική αναβάθμιση των ελληνικών λιμένων στο διεθνές εμπόριο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου σημείωσε ότι η συμφωνία θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Η υπο-παραχώρηση του Φίλιππος Β θεωρείται κομβική στιγμή για την Καβάλα, καθώς αναμένεται να μεταμορφώσει τον λιμένα σε σύγχρονο κόμβο εμπορευματικών μεταφορών.
