Καβάλα: Νέα εποχή για τον εμπορικό λιμένα «Φίλιππος Β» με την υπογραφή της υπο-παραχώρησης

Το Υπερταμείο ανακοίνωσε την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της υπο-παραχωρησιούχου εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε., σηματοδοτώντας την έναρξη της υπο-παραχώρησης του εμπορικού λιμένα Φίλιππος Β.

Η συμφωνία παραχωρεί στον επενδυτή το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων για 40 χρόνια.

Η συνολική αξία του τιμήματος ανέρχεται σε περίπου 34 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπονται επενδύσεις 36 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του λιμένα και την πραγματοποίηση βαριάς συντήρησης. Επίσης, ο επενδυτής δεσμεύεται να εκπονήσει μελέτη αναδάσωσης, να υλοποιήσει το έργο και να διασφαλίσει τη συντήρηση της περιοχής Άσπρα Χώματα.

Παράλληλα, το Υπερταμείο εκπονεί το Master Plan για τον επιβατικό λιμένα Απόστολος Παύλος, όπου θα αναβαθμιστούν οι υποδομές της ιχθυόσκαλας και θα χωροθετηθεί μαρίνα. Μέρος των εσόδων από την παραχώρηση του Φίλιππος Β θα διατεθεί για την ανάπτυξη των υποδομών του Απόστολος Παύλος, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία.

Στην τελετή παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, του Υπερταμείου, του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και της εταιρείας ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε τη σημασία της επένδυσης για τη στρατηγική αναβάθμιση των ελληνικών λιμένων στο διεθνές εμπόριο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου σημείωσε ότι η συμφωνία θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Η υπο-παραχώρηση του Φίλιππος Β θεωρείται κομβική στιγμή για την Καβάλα, καθώς αναμένεται να μεταμορφώσει τον λιμένα σε σύγχρονο κόμβο εμπορευματικών μεταφορών.




Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.




Καβάλα: Υπογράφηκε η σύμβαση υπό-παραχώρησης του νέου λιμανιού

Υπογραφή Σύμβασης υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.

Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας αναπτυξιακής πορείας για τον Λιμένα, την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή.