«ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΑΔΑ» Με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή

Το «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» εξακολουθεί να εκπέμπει ζωντανά από την Ανατολική Μακεδονία με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή να βρίσκονται και σήμερα, Τετάρτη 12 Μαρτίου, στη Δράμα.

Το σπήλαιο του ποταμού Αγγίτη στα έγκατα του Φαλακρού Όρους προκαλεί δέος στον επισκέπτη. Για τους Δραμινούς όμως συνιστά και πηγή ζωής, αφού ο κάμπος αρδεύεται και από τον ποταμό. Μια περιήγηση που μαγεύει.

Ο ποντιακός σύλλογος στα Λευκόγεια ενώνει τους νέους ανθρώπους και τους δίνει χαρά και αφορμή για δραστηριότητες σε αυτά τα μέρη του νομού Δράμας που είναι κοντά στη μεθόριο.

Το Παγονέρι Κάτω Νευροκοπίου Δράμας, ένα πανέμορφο χωριό που οι λίγοι κάτοικοί του αγωνίζονται δίχως συμμάχους, στέλνει ένα μήνυμα: «βρείτε μας μια σταθερή αγορά για τα προϊόντα μας». Όπως λέει και ο κοινοτάρχης «το ρεύμα κόβεται κάθε τόσο και δεν έχουμε νερό»…

Υποχρεωτικές ταυτόχρονες εφημερίες ιατρών σε δύο μονάδες και εκτός ειδικότητάς τους. Ακούγεται ως ψευδής είδηση αλλά δεν είναι και συνέβη στο Νοσοκομείο Δράμας. Οδήγησε δε στην ομαδική παραίτηση ιατρών. Η υποστελέχωση ταλανίζει ένα περιφερειακό νοσοκομείο που εφημερεύει κάθε μέρα, όπως μας εξιστορούν οι γιατροί του.




Θεοδωρικάκος: «Δεν συγκαλύπτουμε τίποτα γιατί δεν υπάρχει κάτι να συγκαλύψουμε»

«Επιχειρείται από ορισμένους διχασμός. Έχουμε ανθρώπινη ηθική και πολιτική υποχρέωση να διαλευκανθεί η τραγωδία των Τεμπών. Το οφείλουμε στην ιστορία μας ως παράταξη», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας από το βήμα της Βουλής.

«Το οφείλουμε στη νέα γενιά η οποία πρέπει να νιώσει ότι την ακούμε και την σεβόμαστε. (…) Η αλήθεια είναι προϋπόθεση της εμπιστοσύνης. Δεν συγκαλύπτουμε τίποτα γιατί δεν υπάρχει τίποτα να συγκαλύψουμε. Δικαιοσύνη δεν είναι το μίσος και το κυνήγι μαγισσών.

Συνεχίζουμε μπροστά και κάνουμε πράξη μία ισχυρή, ασφαλή και παραγωγική Ελλάδα», προσέθεσε.

Πηγή:newsbomb.gr




Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι εκτός από δολοφονία χαρακτήρων υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων

ΟΥπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στη Σορβόννη τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία. Παράλληλα στάθηκε και στα Τέμπη αλλά και για τον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου.

Αναφορικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την έλευση της Σορβόννης στην Ελλάδα, ο κ. Πιερρακάκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως «ήξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων».
«Το αν είναι ‘η δεν είναι Σορβόννη, βάλτε κάποιον από το κοντρόλ να μπει στο σάιτ του πανεπιστημίου. Το ίδρυμα αυτό έβγαλε μια ανακοίνωση χθες ότι ανήκει στο 4,4% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, αποτελώντας ένα από τα 13 πανεπιστήμια που διαδέχτηκαν τη Σορβόννη το 1970 με ιστορία 50 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Την ίδια στιγμή κατηγόρησε για «vertigo» το ΠΑΣΟΚ ως προς το συγκεκριμένο θέμα. «Στη Βουλή όταν περνάγαμε τον νόμο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ήταν υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτών των μη κρατικών πανεπιστημίων. Μετά ανοίξαμε το θέμα του IB, του Διεθνούς Απολυτηρίου. Ο τομέας του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση ότι είναι κατά του IB, πήγα στη Βουλή και τους υπενθύμισα ότι τη διάταξη για το Διεθνές Baccalaureate την είχε ψηφίσει ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου».

«Χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση για τα Τέμπη»

«Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του», ανέφερε αρχικά ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα «σκοτεινή» για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ελληνική Δημοκρατία.

Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία», όπως είπε, για να προσθέσει:

«Άκουσα τον κύριο Βελόπουλο, τον κύριο Ανδρουλάκη και τον κύριο Φάμελλο να λένε το ίδιο πράγμα, ότι δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη. Δεν είπαν “θέλουμε να δούμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Δικαιοσύνη”. Άρα τι; Ποια είναι η λογική συνεπαγωγή; Να πάρει κανείς τον νόμο στα χέρια του; Να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας; Τι θέλουν; Πώς φαντάζονται μια ευρωπαϊκή χώρα του 2025 να λειτουργεί και πού οδηγεί αυτό; Οι πιο σκοτεινές σελίδες της Ελληνικής Δημοκρατίας στα 50 χρόνια της ήταν οι σελίδες στις οποίες ερχόντουσαν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης και κάποιοι πολιτικοί να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο και στην τοξικότητα και να την αναπαράγουν. Αυτό πήγε καλά για τη χώρα; Γυρίσαμε σελίδα. Σε ό,τι μας αφορά, δεν θα ανεχτούμε κανέναν υπαινιγμό».

Παράλληλα, επεσήμανε πως η τραγωδία των Τεμπών άφησε μια «πληγή που αιμορραγεί, η οποία πρέπει να κλείσει και θα κάνουμε το παν να κλείσει». «Δεν θα κρίνω ούτε τα στοιχεία εκείνα που ενισχύουν τον ισχυρισμό ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο, ούτε εκείνα που υποβαθμίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. Θα περιμένω τη Δικαιοσύνη. Έτσι κάνεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα: εμπιστεύεσαι τη Δικαιοσύνη, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν την εμπιστεύονται, και περιμένεις να δεις το πού εκείνη θα καταλήξει. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει πως αυτό που συνέβη δεν θα ξανασυμβεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Επίσκεψη Χαρδαλιά στη Σαντορίνη: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη»

Τη Σαντορίνη επισκέφθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, δηλώνοντας την ισχυρή βούληση του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στην έμπρακτη ανακούφιση των κατοίκων από τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας των τελευταίων ημερών.

«Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη, είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη της Σαντορίνης για να δείξουμε εμπράκτως την αλληλεγγύη μας, να συνδράμουμε τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους φορείς με κάθε πρόσφορο τρόπο στην προσπάθεια για την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατόν» ήταν το μήνυμα του Περιφερειάρχη, ο οποίος περιηγήθηκε στο νησί και μίλησε με κατοίκους, επιχειρηματίες και τοπικούς φορείς.
Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Θήρας Νίκο Ζώρζο, με τον οποίο είχε εκτενή συνομιλία σχετικά με την άμεση παροχή αρωγής από την Περιφέρεια Αττικής στο έργο του Δήμου για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

«Στη δύσκολη αυτή συγκυρία για το νησί της Σαντορίνης, η μεγάλη αυτοδιοικητική οικογένεια είναι ενωμένη, για να παρέχουμε κάθε δυνατή αρωγή στην προσπάθεια που γίνεται από τη δημοτική αρχή σας, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξε μια εξαιρετική κινητοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων φορέων και εμείς είμαστε εδώ, για να είμαστε χρήσιμοι σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Πλέγμα τριών δράσεων από την Περιφέρεια Αττικής

Όπως επεσήμανε ο κ. Χαρδαλιάς, τεχνικά κλιμάκια από μηχανικούς και τοπογράφους της Περιφέρειας Αττικής θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες στη Σαντορίνη, για να συμμετάσχουν σε τοπογραφικές απεικονίσεις και μελέτες που θα υλοποιήσει ο Δήμος Θήρας. Σημαντική θα είναι η συνεισφορά της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής A.E.», η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση επειγουσών μελετών σχετικά με σχολικές αίθουσες και αθλητικές υποδομές του νησιού.

Επιπροσθέτως, η «Νέα Μητροπολιτική Αττική A.E.» θα αναλάβει σε συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την εκπόνηση ειδικού σχεδίου για καμπάνιες με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του νησιού μετά το τέλος του φαινομένου, με έμφαση στις πολιτιστικές συνεργασίες.

Αποτελεσματική η εφαρμογή του σχεδίου «Τάλως»

Εν συνεχεία, ο Περιφερειάρχης επισκέφθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής «Όλυμπος», όπου και ενημερώθηκε από τον επικεφαλής των κλιμακίων, Αρχιπύραρχο Ζώη Γιώτη για την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου. Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με μέλη των κλιμακίων της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ που βρίσκονται στο νησί, τους οποίους συνεχάρη για την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ενώ επεσήμανε τον βαρύνοντα ρόλο που διαδραματίζουν στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες. «Όπως επεσήμανε και ο Πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, απαιτείται ψυχραιμία, αλλά και απόλυτη εγρήγορση από τον κρατικό μηχανισμό, πάντα σε συνεννόηση με την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή.

Με την εμπειρία και την αφοσίωση όλων σας, είμαι σίγουρος πως οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού θα είναι απόλυτα ασφαλείς μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλότητα» δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για το επιχειρησιακό σχέδιο «Τάλως» που εφαρμόζεται στο νησί, ο Περιφερειάρχης σημείωσε: «Το σχέδιο αυτό, που είχα την τιμή να υπογράψω ως Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, εκπονήθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φεβρουάριο του 2020.

Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε, ότι μέχρι τότε η χώρα δεν είχε εθνικά σχέδια αντιμετώπισης απειλών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα – τα απέκτησε με πολύ σκληρή δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Σήμερα μιλάμε για το ‘Τάλως 2’, καθώς κάθε τρία χρόνια τα γενικά σχέδια επικαιροποιούνται. Έτσι, σε συνδυασμό με το Σχέδιο ‘Ξενοκράτης’, είναι εφικτή η λήψη στοχευμένων ανά περίσταση προληπτικών μέτρων, πάνω σε συγκεκριμένο σχεδιασμό, με τον συντονισμό των κρατικών φορέων».

Τον κ. Χαρδαλιά συνόδευσαν στην επίσκεψή του η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, o Πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Δημήτρης Φραγκάκης και η Γενική Διευθύντρια του οργανισμού Έφη Φιλιοπούλου.
Πηγή:newsbomb.gr



Η πεσμένη γέφυρα στο επίκεντρο στης εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»

Ο δήμαρχος Καβάλας συμμετείχε στην εκπομπή «Όπου Υπάρχει Ελλάδα», όπου είχε την ευκαιρία να αναφερθεί σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη: την πεσμένη γέφυρα.

Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει έντονα την τοπική κοινωνία, καθώς η γέφυρα αποτελεί κρίσιμο σημείο σύνδεσης για την καθημερινότητα των πολιτών και την κυκλοφορία στην περιοχή.




Δυναμική Παρουσία του ENACHANNEL στην Εκπομπή «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»

Tο ENACHANNEL έδωσε δυναμικά το «παρών» στα γυρίσματα της εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα», αναδεικνύοντας σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την πόλη της Καβάλας και την ευρύτερη περιοχή.

Μέσα από τη συμμετοχή του, το τοπικό κανάλι κατάφερε να φέρει στο προσκήνιο θέματα που συνδυάζουν την ιστορική κληρονομιά, την πολιτιστική ταυτότητα και τις προκλήσεις του παρόντος.

Η δημοσιογράφος Χριστίνα Νεφραΐμ, σε μια ουσιαστική παρέμβαση, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα προβλήματα της Πλατείας Καπνεργάτη, ενός εμβληματικού σημείου για την πόλη. Η κατάσταση της πλατείας, που αποτελεί κεντρικό σημείο της καθημερινότητας των κατοίκων, επισημάνθηκε ως θέμα προτεραιότητας, με την ανάγκη για παρεμβάσεις και αναβάθμιση να είναι εμφανής.

Παράλληλα, η δημοσιογράφος Χριστίνα Νεφραΐμ ανέδειξε τη σημασία της αξιοποίησης των Καπναποθηκών της Καβάλας, ενός ιστορικού θησαυρού που συνδέεται άμεσα με το παρελθόν της πόλης ως εμπορικό και βιομηχανικό κέντρο.

Η παρουσία του ENACHANNEL στα γυρίσματα της εκπομπής έδειξε για άλλη μια φορά τη δύναμη και την επιρροή των τοπικών μέσων στη διαμόρφωση του δημόσιου διαλόγου, αναδεικνύοντας τα προβλήματα αλλά και τις δυνατότητες της Καβάλας.

 




Η Καβάλα στο επίκεντρο της εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»

Η πανέμορφη Καβάλα φιλοξένησε την εκπομπή «Όπου Υπάρχει Ελλάδα» με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή, αναδεικνύοντας κάθε πτυχή της πλούσιας ιστορίας και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής.

Η εκπομπή ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη περιήγηση στις γειτονιές της Καβάλας, δίνοντας έναν ροκ τόνο στην παρουσίαση, και συνεχίστηκε με μια νυχτερινή επίσκεψη στην Ιχθυόσκαλα, όπου ο «παλμός» της καθημερινότητας χτυπά στο χρηματιστήριο των αλιευμάτων. Οι τηλεθεατές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν δυναμικούς ανθρώπους που πρωταγωνιστούν στην πόλη, από γυναίκες που κάνουν τη διαφορά έως τους τελευταίους καραβομαραγκούς στο ναυπηγείο, που αγωνίζονται να διατηρήσουν την παράδοση ζωντανή.

Η περιήγηση επεκτάθηκε και στα Νεστοχώρια, όπου οι κάτοικοι μίλησαν για τις προκλήσεις της εγκατάλειψης και την ελπίδα επιστροφής των νέων. Παράλληλα, το ιστορικό ταξίδι στον Πόντο έγινε μέσα από τη μουσική ενός νεαρού καλλιτέχνη, που συγκίνησε με την τέχνη του αγγείου.




Μητσοτάκης: “Δεν υπάρχει woke ατζέντα στην Ελλάδα, είναι τυραννία μειοψηφιών”

Κατηγορηματικός ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει woke ατζέντα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ΗΠΑ εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παράλληλά διεμήνυσε ότι «εάν επαφίεται σε εμένα, δεν θα ήθελα ποτέ να υπάρξει στην Ελλάδα».

«Δεν πρέπει να συγχέουμε την προστασία των θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων, που αποτελεί πυλώνα του φιλελευθερισμού, με την κατεύθυνση που έχει πάρει αυτό που ορίζουμε ως woke κουλτούρα στις ΗΠΑ, όπου ο διάλογος έχει γίνει τόσο διχαστικός ώστε να έχει πάψει να συνιστά διάλογο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης στη συζήτηση που είχε το βράδυ της Πέμπτης με τον συγγραφέα Πασκάλ Μπρυκνέρ σε εκδήλωση που διοργάνωσε το iefimerida.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε, επίσης, ότι σε αντίθεση με την «έννοια της τυραννίας της πλειοψηφίας προωθήθηκε από τον Τζον Στιούαρτ Μιλ προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στις δημοκρατίες υπάρχει ένα πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων των μειοψηφιών», τώρα «έχουμε την τυραννία των μειοψηφιών, οι οποίες δεν επιτρέπουν σε οποιονδήποτε να αμφισβητήσει την άποψή τους. Εάν τολμήσεις να εκφράσεις αμφιβολίες για τη γνώμη τους σε “βαφτίζουν” φασίστα, υποστηρικτή της πατριαρχίας, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς».

Στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισε όσα είχε πει ένας από τους καθηγητές του στις ΗΠΑ, ο Χάρβεϊ Μάνσφιλντ, το 1991: «εάν έχεις το δικαίωμα να μιλάς έχεις επίσης την υποχρέωση να ακούς».

«Φοβάμαι ότι η υποχρέωση να ακούς έχει χαθεί στην αποκαλούμενη woke κουλτούρα στις ΗΠΑ, όπου ομάδες επιδιώκουν να προωθήσουν τη διχόνοια, τον θυμό και τη σύγκρουση, όπου ο λόγος δεν χρησιμοποιείται τόσο για τη διατύπωση επιχειρημάτων όσο για να προκληθεί ο άλλος. Αυτό, κατά την άποψή μου, είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τον παραδοσιακό φιλελευθερισμό. Είναι στην ουσία ο ορισμός του ανελευθερισμού (illiberalism), όπου μία μειοψηφία προσπαθεί να επιβληθεί της πλειοψηφίας» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

protothema.gr




Η αγορά θέλει να ρίξει το ελαιόλαδο στα 6 ευρώ, υπάρχει όμως παραγωγή για να αγοράσει;

Η πρόσφατη πληρωμή της προκαταβολής της βασικής που έκανε ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξελίχθηκε σε φιλοδώρημα για τους ελαιοπαραγωγούς.

Αυτό έφερε μεγαλύτερη οικονομική πίεση φέτος, που είναι μια χρονιά με αυξημένο κόστος στους αρδευόμενους ελαιώνες, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι δύσκολο να αντέξει ο ελαιοπαραγωγός.

Οι τιµές παραγωγού είναι βέβαιο ότι θα καθοριστούν από την πραγµατική προσφορά και την πραγµατική ζήτηση, που θα διαµορφωθούν σε κάθε περίοδο και σε κάθε περιοχή.

Ένας σημαντικός παράγοντας που θα επηρεάσει την τιμή του ελαιολάδου είναι η κατανάλωση. Μέχρι σήμερα όμως οι καταναλωτές αγοράζουν στις περσινές υψηλές υψηλές τιμές.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, η αγορά αυτή την στιγμή θέλει να ρίξει την τιμή παραγωγού στα 6 ευρώ το κιλό. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι έμποροι προσπαθούν να χαλάσουν προηγούμενες εμπορικές συμφωνίες που ήταν στα 7 ευρώ για να μειώσουν την τιμή.

Από την άλλη η Κρήτη, που είναι η περιφέρεια με τη μεγαλύτερη παραγωγή ελαιολάδου στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας. Οι αρχικές εκτιμήσεις για την φετινή χρονιά (2024-2025) έκαναν λόγο για παραγωγή 70 με 80 χιλιάδες τόνους ελαιολάδου, όμως όσο περνούν οι εβδομάδες και δε βρέχει οι προσδοκίες μειώνονται.

Μάλιστα στην Κρήτη, όπως και στην Μεσσηνία, γίνονται συσκέψεις για το φαινόμενο της λειψυδρίας και την αποτίμηση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την ξήρανση των ελαιοδένδρων.

Στην Μεσσηνία οι ελάχιστες χειμερινές βροχές συνδυαστικά με τους παρατεταμένους θερινούς καύσωνες και την συνεχιζόμενη ανομβρία έχουν δημιουργήσει μεγάλες ζημιές στην παραγωγή. Πολλά αγροτεμάχια δεν θα συγκομιστούν, εφόσον η ζημιά είναι 100% και σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομάδας Παραγωγών Νηλέας, η μέση απώλεια παραγωγής ξεπερνά το 50% ως την ώρα, και είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί αν δεν έχουμε γρήγορα βροχές.

Στην Λακωνία κλιμάκιο στελεχών του ΕΛΓΑ βρέθηκε σε περιοχές του Δήμου Μονεμβασίας, προκειμένου να διαπιστώσουν την έκταση του προβλήματος στον ελαιόκαρπο εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας. Ξεκίνησαν από Ζάρακα και την επόμενη εβδομάδα σύμφωνα με ενημέρωσή μου, θα επισκεφθούν περιοχές του Δήμου Σπάρτης. Το φαινόμενο είναι πρωτόγνωρο και είναι απόλυτη ανάγκη να υπάρξει τρόπος στήριξης, τονίζουν οι ελαιοπαραγωγοί.

Απώλεια παραγωγής πάνω από 30% έχουμε και τον ελαιώνα της Λέσβου, ενώ στις ορεινές περιοχές του νησιού η μείωση φτάνει έως και στο 50%.

Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο Μύρων Χιλετζάκης, πρόεδρος της ΕΘΕΑΣ στο τμήμα των μικρών συνεταιρισμών, «η κατάσταση στην ελαιοκαλλιέργεια σε όλη την χώρα που έχω εικόνα είναι πολύ άσχημη λόγω της συνεχόμενης ξηρασίας.

Σε αυτοψία που πρόσφατα κάναμε στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Κρήτης, διαπιστώθηκε το σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας που πλήττει κυρίως το Λασίθι και το Ηράκλειο και έχει δημιουργήσει έντονο υδατικό στρες σε χιλιάδες ελαιόδενδρα, ιδιαίτερα σε περιοχές που δεν αρδεύονται. Το πρωτόγνωρο φαινόμενο εκδηλώνεται στην καλύτερη περίπτωση με συρρίκνωση του ελαιοκάρπου, ενώ παρατηρείται καρπόπτωση και κυρίως εκτεταμένες ξηράνσεις των βλαστικών μερών.

Σήμερα βρέθηκα στην Χαλκιδική όπου είδα και εδώ σοβαρά προβλήματα με την Κρήτη. Ακόμη και σε αρδευόμενους ελαιώνες επειδή έχει στεγνώσει το χώμα και αφυδατώνονται πολύ γρήγορα οι ελιές.

Αν δεν έχουμε βροχοπτώσεις τις επόμενες ημέρες θα έχει προβλήματα και η ποιότητα του ελαιολάδου. Όλη η διεθνή βιβλιογραφία λέει ότι δεν πρέπει να κάνουμε συγκομιδή σε αφυδατωμένα ελαιόδεντρα.

Μπορεί όμως σε όλη την χώρα να έχουμε απώλεια παραγωγής αλλά στην Κρήτη έχουμε τώρα απώλεια φυτικού κεφαλαίου.

Θα πρέπει να προσέξουν οι ελαιοπαραγωγοί τι κλάδεμα θα κάνουν τον χειμώνα. Στην Ανδαλουσία που αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας έκαναν «κλάδεμα ανανέωσης». Αφαιρούμε τα ξερά ή διασταυρούμενα κλαδιά και μειώνουμε στο μισό το μήκος των δευτερογενών βραχιόνων. Όσα ελαιόδεντρα κλαδεύτηκαν με αυτό τον τρόπο έδωσαν καρπό μετά από 4 χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα θέλουν ακόμη και 10 χρόνια για να γίνουν παραγωγικά.

Πάντως η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη φέτος για την ελαιοκαλλιέργεια στην χώρα μας. Εκτιμώ ότι οι αποδόσεις στους ξηρικούς ελαιώνες θα κυμανθούν 10 προς 1. Οι ελαιοπαραγωγοί πρέπει άμεσα να στηριχτούν οικονομικά από την πολιτεία γιατί αν δεν γίνει αυτό θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την καλλιέργεια».

Παϊσιάδης Σταύρος,agrotypos.gr



«Τσίπρας: Υπάρχει άλλος δρόμος για την ανασυγκρότηση της οικονομίας»

Μηνύματα προς πολλούς αποδέκτες αναμένεται να εκπέμψει απόψε ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, στη δεύτερη κατά σειρά θεματική εκδήλωση που διοργανώνει το Ινστιτούτο του και επιγράφεται: «Αντιμετώπιση της ακρίβειας, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας».

Με την ακρίβεια να οδηγεί τις… δημοσκοπήσεις για περισσότερο από 1,5 χρόνο, έχοντας αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, «η πρόκληση της τρέχουσας δεκαετίας δε μπορεί να είναι άλλη από τον τερματισμό της διαρκούς πορείας απόκλισής μας από τον σκληρό πυρήνα των χωρών της ΕΕ, σε όλα τα επίπεδα. Στην οικονομία, στο εισόδημα, στο κράτος δικαίου, στο κοινωνικό κράτος και στις δημόσιες υποδομές» αναμένεται να τονίσει ο πρώην πρωθυπουργός, εκτιμώντας παράλληλα πως «ο τερματισμός της απόκλισης και η έναρξη μιας πορείας σταδιακής σύγκλισης» συνιστά το πλέον κρίσιμο επίδικο.

Με πραγματιστική διάθεση, ο κ. Τσίπρας δεν θα παραγνωρίσει ότι «σίγουρα δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις και απαντήσεις. Υπάρχει όμως άλλος δρόμος. Άλλη κατεύθυνση την οποία πρέπει άμεσα να ακολουθήσουμε», για να προσθέσει πως «σε κάθε περίπτωση ο δρόμος της διεξόδου είναι γνωστός. Και αυτό που απαιτείται είναι συνειδητοποίηση του υπαρξιακού κινδύνου και ισχυρή πολιτική βούληση». Στην ίδια κατεύθυνση, «οι πολιτικές και κυρίως οι αιτίες που μας οδήγησαν στη κρίση, δεν μπορούν να αποτελούν τη συνταγή της διεξόδου», προτίθεται να επαναλάβει ο πρώην πρωθυπουργός.
Σε ένα προγραμματικό πλαίσιο, «ένας νέος εθνικός στόχος θα έλεγα, αντίστοιχος με:
την ένταξη και ενσωμάτωση της χώρας στην ΕΟΚ τη δεκαετία του εβδομήντα και ογδόντα
την ένταξη στην ευρωζώνη τη δεκαετία του ενενήντα
την έξοδο από την κρίση και τα μνημόνια τη δεκαετία του ’10
οφείλει να είναι η αναστροφή της πραγματικής αυτής απόκλισης» αναμένεται να περιγράψει ο Αλέξης Τσίπρας, παρατηρώντας ακόμη πως πρέπει να υλοποιηθεί «και η επιτάχυνση της σύγκλισης με όρους κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, με όρους συμπερίληψης των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων που έβαλαν πλάτη για να μείνει η χώρα όρθια».
Σύμφωνα, άλλωστε, με τον πρώην πρωθυπουργό, «αυτό που ονομάζουμε ακρίβεια και αποτελεί μια διαρκή και τρομακτική πίεση τα τελευταία χρόνια στα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, είναι ταυτόχρονα και μια γενικευμένη διαδικασία αναδιανομής από τους πολλούς σε λίγους». Την ίδια στιγμή, «η ανάπτυξη είναι μη βιώσιμη μεσοπρόθεσμα ενώ παράλληλα καρπώνεται από λίγους», όπως συχνά επισημαίνει ο ίδιος.
Για το λόγο αυτό, κατά τον κ. Τσίπρα «η ανασυγκρότησή της ελληνικής οικονομίας δεν είναι απλά ζήτημα σχεδίου και πόρων, αλλά απαιτεί και προϋποθέτει ταυτόχρονα και ρήξεις με οργανωμένα συμφέροντα». «Μια βαθιά προοδευτική μεταρρυθμιστική προσπάθεια στο σύνολο σχεδόν των θεσμών» πρόκειται να παρατηρήσει ακόμη ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Παρόντες στο ακροατήριο αναμένεται να είναι κορυφαία στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ακαδημαϊκοί, οικονομολόγοι, ερευνητές και εκπρόσωποι της πραγματικής οικονομίας, αλλά και οι υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος και Νικόλας Φαραντούρης.
Αναλυτικά, το πρόγραμμα της ημερίδας:
16:30 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
17:15 ΕΝΑΡΞΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Συντονιστές Αντώνης Αντζολέτος, Αρχισυντάκτης πολιτικού ρεπορτάζ «ΣΚΑΙ», Δημοσιογράφος «η Καθημερινή», Κατερίνα Τσαμούρη, Δημοσιογράφος Star TV- Παραπολιτικά
17:15 Εισαγωγική Ομιλία Γιώργος Χουλιαράκης, Υπουργός Οικονομικών 2015-2019
17:30- 19:00 ΠΡΩΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ – «Συμπεράσματα και προτάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας»
Παρουσίαση Έρευνας ΚΕΠΕ, Γιώργος Ιωαννίδης
 Παρουσίαση Έρευνας της Metron Analysis, Στράτος Φαναράς /Γιάννης Μπαλαμπανίδης
Παρεμβαίνουν :
Επιστήμη Οικονομοπούλου, Clifford Chance, Δικηγόρος – εξειδίκευση δίκαιο της ενέργειας και ανταγωνισμός
Θωμάς Μαλούτας, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Γεωγραφίας Χαροκόπειου Πανεπιστημίου
Μαρία Καραγιάννη, Συντονίστρια Προγραμμάτων Στέγασης Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης Α.Ε.-Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Τάκης Κορκολής, Διευθυντής Ινστιτούτου ΕΝΑ
19:00-20:00 ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ – «Προκλήσεις και προοπτικές της ελληνικής οικονομίας»
Παρεμβαίνουν:
Νίκος Χριστοδουλάκης, Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών 2001-2004
Λούκα Κατσέλη, Υπουργός Οικονομίας/Υπουργός Εργασίας 2009-2011
 Γιάννης Δραγασάκης, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης/ Υπουργός Οικονομίας 2015-2019
Παρέμβαση από την υποψήφια Πρωθυπουργό Νέου Λαϊκού Μετώπου Γαλλίας, Lucie Castets
20:15 Ομιλία Αλέξης Τσίπρας
protothema.gr



Διαμαντοπούλου για το debate: Εχθές νίκησε το ΠΑΣΟΚ – Δεν υπάρχει «πασοκόμετρο»

«Εχθές νίκησε το ΠΑΣΟΚ. Έδωσε την εικόνα ενός κόμματος το οποίο φαίνεται ότι είναι ένα κόμμα που γνωρίζει από πολιτική»,  σχολίασε για τo χθεσινό debate. Ήταν ένα debate σοβαρό, ενωτικό, με πολιτικά χαρακτηριστικά αλλά, φυσικά, και με αιχμές» είπε μιλώντας στον ΣΚΑΙ η Άννα Διαμαντοπούλου.

«Εκτός από τα εσωτερικά ζητήματα, σημασία έχει να μιλήσουμε στους νέους ανθρώπους, σε αυτούς που φύγουν, σε αυτούς που κοιτάνε τώρα προς το ΠΑΣΟΚ. Το ντιμπέιτ ήταν μια καλή αρχή για να δει ο κόσμος ότι υπάρχει μέλλον και ενότητα στο κόμμα, δεν θα διαλυθεί το μαγαζί όπως διαλύεται το διπλανό» τόνισε.

«Ο επόμενος αρχηγός πρέπει να κερδίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη»

«Το στοίχημα για τον επόμενο πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ θα είναι να κερδίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Το θέμα δεν είναι να βγάλουμε έναν πρόεδρο που θα δώσει ακόμα 2 μονάδες στο κόμμα, το θέμα είναι να υπάρξει πρόεδρος που θα κάνει το άλμα» είπε χαρακτηριστικά η υποψήφια για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

«Αυτός που θα πάει απέναντι, θα πρέπει να δημιουργήσει ουσιαστικά τον άλλο πόλο στο σύστημα Μαξίμου. Ο αυριανός αντίπαλος του κυρίου Μητσοτάκη στις εθνικές εκλογές δε θα είναι ένα πρόσωπο – πρέπει να έχει οργανώσει το κόμμα, τις κοινωνικές δυνάμεις υποστήριξης και να έχει τα χαρακτηριστικά της διεθνούς παρουσίας, δηλαδή διεθνή εμπειρία, κύρος, διασυνδέσεις και γνώσεις στα εθνικά θέματα» τόνισε.

«Είμαι από 18 ετών στο ΠΑΣΟΚ, δεν υπάρχει “πασοκόμετρο”», τόνισε ακόμα η υποψήφια πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




Δεν υπάρχει κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Την 4 η Ιουλίου 2024 και μέσω της εφημερίδας «Εμπρός» είδε το φως της δημοσιότητας η πληροφορία ότι εμφανίστηκε κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και συγκεκριμένα στα Άβδηρα.

Το εν λόγω δημοσίευμα τιτλοφορείται «Κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου στα Άβδηρα» και διά του παρόντος διαψεύδουμε το σκέλος του που αφορά το «κρούσμα» καθώς οι πληροφορίες δεν ευσταθούν. Δηλώνεται ρητά ότι δεν έχει καταγραφεί κανένα κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και αυτό επιβεβαιώνεται κατ’ αρχάς από τον ίδιο τον γιατρό κο Απόστολο Κυργιαλάνη, ο οποίος σε μεταγενέστερη δήλωσή του επισημαίνει ότι: «Σε διόρθωση του δημοσιεύματος της εφημερίδας “Εμπρός”, με τίτλο “Κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στα Άβδηρα”, αναφέρω ότι -μέχρι αυτή τη στιγμή- δεν υπάρχει ασθενής να διαγνώστηκε και να νοσεί από τον ιό του Δυτικού Νείλου στο νοσοκομείο της Ξάνθης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που δόθηκε, έγινε ταυτόχρονη αναφορά και στην έξαρση της νόσου covid-19. Συγκεκριμένα, αρχικά έγινε συζήτηση για ασθενείς που προσήλθαν για εξέταση, διαγνώστηκαν με covid-19 και νοσηλεύτηκαν, με έναν ασθενή να καταλήγει. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στη νόσο του ιού του Δυτικού Νείλου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Λόγω των θετικών δειγμάτων του ιού σε κουνούπια στον Δήμο Αβδήρων, έγινε αναφορά στη συμπτωματολογία της νόσου στον άνθρωπο και συστάθηκε η ενημέρωση των κατοίκων για τη λήψη απαραίτητων μέτρων προστασίας»

Επιπλέον ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σε ανακοίνωσή του με ημερομηνία 05/07/2024 ενημερώνει ότι «διαγνώστηκε στη χώρα μας το πρώτο περιστατικό λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου για την περίοδο μετάδοσης 2024, με πιθανότερο τόπο έκθεσης στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας (Δήμο Λαρισαίων».

Κατόπιν όλων των παραπάνω, καταθέτουμε με τη δέσμευση ότι όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τελούν σε πλήρη εγρήγορση και παρακολουθούν επισταμένα την πορεία εξάπλωσης του ιού του Δυτικού Νείλου, ο οποίος μεταδίδεται από τα κουνούπια, αλλά μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχει προσβάλει κανέναν άνθρωπο στην επικράτεια της Περιφέρειας μας.




Αρχαίο Θέατρο Θάσου | Η Ευρώπη δε δίνει χρήματα αν δεν υπάρχει η προϋπόθεση της προσβασιμότητας

Ο Νομαρχιακός Σύλλογος Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες συνεχίζει να διαμαρτύρεται για την έλλειψη προσβασιμότητας στο έργο του αρχαίου θεάτρου Θάσου. Ο πρόεδρος του συλλόγου, κ. Μάκης Κρεμύδας, ανέφερε ότι το πρόβλημα αυτό δεν περιορίζεται μόνο στο αρχαίο θέατρο Θάσου, αλλά παρατηρείται και στο έργο ανάπλασης της πλατείας Καπνεργάτη.




Συνολάκης | Υπάρχει η ένδειξη για σεισμό 8,5 Ρίχτερ στην Ελλάδα

«Κάποια στιγμή θα έχουμε έναν μεγάλο σεισμό στο ελληνικό τόξο. Το θέμα είναι πόσο προετοιμασμένοι είμαστε για αυτό», είπε ο καθηγητής φυσικών καταστροφών, Κώστας Συνολάκης.

Μάλιστα, ανέλυσε το ενδεχόμενο να σημειωθεί ένας σεισμός 8,5 Ρίχτερ στην Ελλάδα, στηριζόμενος σε ιστορικά στοιχεία και παρατηρήσεις.

«Αν πάτε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, θα δείτε ότι υπάρχει ένα έκθεμα που μιλάει για τον πολύ μεγάλο σεισμό που έγινε στη δυτική Κρήτη το 365 μ.Χ. Και που τον ξέρουμε αυτόν τον σεισμό; Από τις περιγραφές. Είναι τότε που εξαφανίζεται η Αλεξάνδρεια σαν παγκόσμια πόλη. Η Αλεξάνδρεια ήταν μέχρι τότε το κέντρο τουλάχιστον του ελληνικού πολιτισμού. Εξαφανίζεται γιατί καταστρέφεται πλήρως από ένα μεγάλο τσουνάμι, το οποίο το δημιουργεί ο σεισμός αυτός. Και μπορούμε να ξέρουμε πόσο μεγάλος ήταν ο σεισμός αυτός από την τεκτονική ανοίξωση. Δηλαδή υπάρχουν σημεία στη δυτική Κρήτη, π.χ. στα Φαλάσαρνα, που είναι μια καταπληκτική φυσική παραλία, όπου υπάρχει ένα παλιό λιμάνι το οποίο έχει ανεβεί και βρίσκεται 8 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Πώς ανέβηκε; Στα Σφακιά βλέπεις την παλιά ακτογραμμή που είναι δύο μέτρα, δηλαδή ανέβηκαν δύο μέτρα πάνω από την επιφάνεια. Μπορείτε να το δείτε κι εσείς, δεν χρειάζεται να είστε γεωλόγοι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ενός μεγάλου σεισμού, της τάξεως των 8,5 Ρίχτερ υπογράμμισε: «Βεβαίως υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο. Πώς υπολογίζεται το μέγεθος του σεισμού; Οι γεωλόγοι λένε πως, για να έχουν κάνει αυτές τις παρατηρήσεις εκεί, λες τι είδους σεισμός είναι αυτός που μπορεί να κάνει τέτοιες μετατοπίσεις, που τις βλέπουμε ακόμα και τώρα και τι μέγεθος είχε. Η απάντηση είναι περίπου 8,5 βαθμών».

Τέλος, ο Κ. Συνολάκης συμπλήρωσε: «είναι ένα σενάριο στατιστικό, επειδή έχει ξαναγίνει. Είναι μια ένδειξη, δεν είναι πρόβλεψη. Το ότι έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, αυτό είναι η ένδειξη ότι μπορεί να ξαναγίνει».

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




ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου




Μενίδι: Είχε καταγγείλει ενδοοικογενειακή βία η 40χρονη | Υπάρχει αυτόπτης μάρτυρας

Το σενάριο της γυναικοκτονίας φαίνεται να εξετάζουν όλο και περισσότερο οι Αρχές για τον θάνατο της 40χρονης στο Μενίδι, η οποία βρέθηκε νεκρή με μαχαίρι καρφωμένο στην κοιλιά της το πρωί της Πέμπτης.

Σύμφωνα με το OPEN, η γυναίκα στο παρελθόν είχε καταγγέλλει ενδοοικογενειακή βία ενώ υπάρχει μάρτυρας – κλειδί που φαίνεται ότι είδε τη δολοφονία και έχει μιλήσει στην Αστυνομία.

Η γυναίκα εντοπίστηκε νεκρή στη μέση του δρόμου στο Μενίδι στη συμβολή των οδών Πάρνηθος και Αριστοτέλους.  Τη σορό εξετάζει ιατροδικαστής μικροσκοπικά, με τους αστυνομικούς να πραγματοποιούν έρευνα για άλλα στοιχεία εκτός από το μαχαίρι που θα διευκολύνουν το έργο τους.

Κάμερες ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ

Παράλληλα, ψάχνουν αν και πού υπάρχουν κάμερες ασφαλείας στην περιοχή καθώς πρόκειται για πολύ κεντρικό και πολυσύχναστο σημείο γεμάτο με καταστήματα.

Οι αστυνομικοί έχουν από την πρώτη στιγμή αποκλείσει το σημείο, ενώ οι κάτοικοι κάνουν λόγο για δολοφονία, ωστόσο ακόμα τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί από τις Αρχές.

ethnos.gr




Φωτιά στον Ναύσταθμο της Σούδας | Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο – Ισχυροί άνεμοι στην περιοχή

Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο αυτή την ώρα στη μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν από τις 9:00 το πρωί στην περιοχή του κόμβου Ναυστάθμου στα Χανιά στην περιοχή της Σούδας, σύμφωνα με ενημέρωση του ΑΠΕ-ΜΠΕ από το Συντονιστικό της Πυροσβεστικής.

Οι ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις που δρουν στο μέτωπο της φωτιάς έχουν όμως να αντιμετωπίσουν τις πολλές και συνεχείς αναζωπυρώσεις που υπάρχουν, ενώ ελικόπτερο της Πυροσβεστικής συμμετέχει στην κατάσβεση, ενισχύοντας τις επίγειες δυνάμεις.

Σύμφωνα με την καταγραφή και αποτίμηση της πλήρους μέχρι αυτή την ώρα κατάστασης, η Π.Υ. ενημέρωσε πως:

«Χωρίς ενεργό μέτωπο είναι η δασική πυρκαγιά στη Σούδα Χανίων.

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε 2 ώρες από την έναρξή της περιόρισαν το μέτωπο της πυρκαγιάς.

Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζονται μόνο μικρές καύσεις εντός της καμένης περιοχής. Καμία ζημιά σε υποδομές και κατοικίες. Ο άνεμος παραμένει ισχυρός στα 8 Μποφόρ.

Το νοσοκομείο εκκενώθηκε προληπτικά και μερικώς, δεδομένου ότι δεν απειλήθηκε και επέστρεψαν όλοι.

Τα παιδιά από τον παιδικό Σταθμό στη Σούδα μεταφέρθηκαν με ασφάλεια σε γήπεδ, σύμφωνα με το προβλεπόμενο σχέδιο, και τα παρέλαβαν οι γονείς τους.

Όλες οι δυνάμεις συνεχίζουν και επιχειρούν. Συγκεκριμένα, 79 πυροσβέστες με 5 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 22 οχήματα και 1 ελικόπτερο. Συνδρομή από δυνάμεις που διέθεσε το Πολεμικό Ναυτικό του Ναυστάθμου, εθελοντές αλλά και υδροφόρες ΟΤΑ».

ΓΕΝ: Βελτιούμενη βαίνει η κατάσταση στο μέτωπο της πυρκαγιάς

Η κατάσταση βαίνει βελτιούμενη, όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές του ΓΕΝ, για την «πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 8:10 το πρωί σε βλάστηση εκτός περιοχής Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ) και εισήλθε στο ανατολικό άκρο του οικισμού του ΝΚ, ο οποίος βρίσκεται εκτός στρατιωτικών εγκαταστάσεων, λόγω της ισχυρής έντασης και κατεύθυνσης των ανέμων».

Επί του παρόντος δεν έχουν αναφερθεί υλικές ζημιές και δεν υφίσταται κίνδυνος σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις και κρίσιμες υποδομές του ΝΚ, όπως διευκρίνισαν περαιτέρω.

Η περιοχά αποκλείστηκε και προληπτικά πραγματοποιήθηκε εκκένωση του οικισμού, του σχολείου και του Ναυτικού Νοσοκομείου Κρήτης (ΝΝΚ).

Στο περιστατικό συνέτρεξαν όλα τα μέσα της Πυροσβεστικής του ΝΚ και του Πυροσβεστικού Σώματος Χανίων, ομάδες «Δευκαλίων» των Ενόπλων Δυνάμεων και εναέρια μέσα από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ).

Στην περιοχή βρίσκεται ο διοικητής της νεοσύστατης Διοίκησης Κατασκευών Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών (ΔΙΚΑΦΚΑ), αντιστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας, ενώ αρματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού παραμένει σε ετοιμότητα στον Ναύσταθμο για συνδρομή σε περίπτωση που απαιτηθεί.

newsbeast.gr




Έκκληση από την πρόεδρο του Συλλόγου Καρκινοπαθών | «Δεν υπάρχει μέριμνα για την ψυχική υγεία των ασθενών»

Για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καρκινοπαθείς σε ό,τι αφορά την περίθαλψή τους μίλησε στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών, Ζωή Γραμματόγλου, με αφορμή τον 72χρονο στην Κρήτη ο οποίος έδωσε τέλος στη ζωή του, μην αντέχοντας άλλο τους πόνους και την αναμονή να βρει ένα φάρμακο που ήταν σε έλλειψη για να κάνει χημειοθεραπεία, όπως κατήγγειλαν οι συγγενείς του.

Σε έλλειψη φθηνά φάρμακα των 3-5 ευρώ

Όπως αναφέρει αρχικά η κυρία Γραμματόγλου: «Δυστυχώς, συχνά πυκνά λείπουν φάρμακα και εδώ πρέπει να τονίσουμε πως δεν λείπουν καινοτόμα φάρμακα. Γίνονται αγωγές σε ασθενείς μας, έχουν πολύ καλή περίθαλψη (…) όμως για λόγους που δεν ξέρουμε, είτε δεν τα παραγγέλνουν έγκαιρα τα νοσοκομεία, είτε δεν τα παράγουν οι φαρμακοβιομηχανίες, επειδή είναι φθηνά φάρμακα, 3-5 ευρώ. Μόνο στο Σύλλογο, τα τελευταία δύο χρόνια πάνω από 50 ασθενείς έχουν καλέσει, ζητώντας το φάρμακο και συχνά κάνουμε κοινοποιήσεις πως αναζητούμε φάρμακα».

Συνεχίζει λέγοντας πως συχνά όταν λείπει έναν φάρμακο, το αναζητούν οι καρκινοπαθείς και στο εξωτερικό. Το συγκεκριμένο που αναζητούσε ο 72χρονος, σύμφωνα με την ίδια «δεν έχει καμία σχέση με τα καινοτόμα φάρμακα. Συνήθως λείπουν φθηνά φάρμακα που είναι όμως απαραίτητα για να γίνει το κοκτέιλ της χημειοθεραπείας».

Δεν υπάρχει μέριμνα για την ψυχική υγεία και την ανακουφιστική φροντίδα

«Για να φτάσει στην αυτοκτονία και την απόγνωση, σίγουρα υπήρχε πρόβλημα με την ψυχική του υγεία, που συμβαίνει συχνά στους ασθενείς με καρκίνο. Και εκεί δεν υπάρχει μέριμνα, να υπάρχουν οργανωμένα συστήματα ανακουφιστικής φροντίδας. Τώρα προσπαθούμε να γίνει κάτι και πιστεύω να ψηφιστεί αυτός ο νόμος. Αν υπήρχε στα νοσοκομεία, θα μπορούσαν οι ασθενείς να προσφεύγουν εκεί και να έχουν την κατάλληλη θεραπεία. Το θέμα της ψυχικής υγείας του ασθενούς είναι στα αζήτητα. Δεν δίνει κανένας σημασία, ενώ είναι ένα από τα βασικά θέματα που πρέπει να κοιτάξουν».

Οι «θεοί» του καρκινοπαθή είναι ο γιατρός και το φάρμακο

«Για τον ασθενή με καρκίνο δύο είναι οι θεοί. Πρώτα ο γιατρός και μετά το φάρμακο. Όταν δεν βρίσκεις τον γιατρό όταν τον θέλεις και το φάρμακο όταν χρειάζεται να το πάρεις, καταλαβαίνετε πώς είναι η ψυχική υγεία του ασθενούς, πόσο μάλλον με τον καρκίνο που είναι δύσκολα τα πράγματα. Με καρκίνο του πνεύμονα και πόνους έχει και κατάπτωση και όλη αυτή η ανημποριά τον κάνει να μην είναι ψυχικά καλά».

2-3 μήνες αναμονής σε δημόσιο νοσοκομείο για ακτινοθεραπεία

Τόνισε στη συνέχεια πως είναι πολύ μεγάλη η αναμονή όχι μόνο για την εξέταση PET-CT αλλά και στις ακτινοθεραπείες. «Ο κ. Γεωργιάδης είπε το πολύ σε 20 μέρες. Δεν είναι όμως 20 μέρες. Είναι από 2-3 μήνες είναι οι αναμονές για τα νοσοκομεία της Αθήνας και έτσι αναγκάζεται ο κόσμος να πάει στον ιδιωτικό τομέα», επισημαίνει η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών.

Ξεσπά η οικογένεια του 72χρονου – «Δεν μπορούσε να κινηθεί να πάει στα ραντεβού»

Σύμφωνα με μέλη της οικογένειάς του, ο 72χρονος από το Ηράκλειο της Κρήτης αντιμετώπιζε μεγάλη ταλαιπωρία και η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί. Μάλιστα, φέρεται να είχε αφήσει σημείωμα, με το οποίο αποχαιρετούσε τους συγγενείς του

«Το φάρμακο δεν υπήρχε ούτε στα φαρμακεία, ούτε στα νοσοκομεία. Ξεκινήσαμε έναν αγώνα δρόμου για να το βρούμε σε όλη την Ελλάδα αλλά δεν τα καταφέραμε» ανέφερε στο OPEN ο ξάδελφος του 72χρονου.

«Μας ενημέρωσε ο γραμματέας της ομοσπονδίας φαρμακοποιών ότι το φάρμακο είναι φτηνό και δεν συμφέρει κανένα να το φέρει. Μετά από πολλές προσπάθειες βρήκαμε 3 φιαλίδια στη Γερμανία», σημείωσε. 

«Στις 4 του μήνα (Μαρτίου) τον ειδοποίησαν για το φάρμακο, αλλά δεν μπορούσε να πάει μονός του αφού ήταν ανήμπορος να κινηθεί (για να πάει στο ραντεβού). Υπέφερε από πόνους και ήταν απογοητευμένος. Κάποια στιγμή ειδοποίησε την αδερφή του και της είπε “σας αφήνω σας χαιρετώ”», σύμφωνα με τον ίδιο.

«Αυτός ήταν πατέρας μου. Καρκινοπαθής, σε προχωρημένο στάδιο που διαλύθηκε μέσα στο διαλυμένο ΕΣΥ. Με εξετάσεις που έπρεπε να κάνει εκτός νοσοκομείου, με το εξαντλημένο φάρμακο της χημειοθεραπείας που έπρεπε να βρει και να φέρει ο ίδιος στο νοσοκομείο. Χωρίς καμία ψυχολογική υποστήριξη, από τον Άννα στον Καϊάφα», δήλωσε και η κόρη του.

Πηγή: ethnos.gr




Γεωργιάδης | Γίνονται διαγωνισμοί για αναισθησιολόγους αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση

Για τα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία μίλησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, λέγοντας πως γίνονται διαγωνισμοί για πρόσληψη αναισθησιολόγων, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο δεν υπάρχει ανταπόκριση.

Όπως ανέφερε στον ΣΚΑΪ, στόχος της μεταρρύθμισης είναι η αύξηση των μισθών, ωστόσο πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε το κράτος να αντέξει δημοσιονομικά το οικονομικό βάρος.

«Τα χρήματα του ΕΣΥ δεν ικανοποιούν τους γιατρούς»

Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης οι γιατροί δεν επιλέγουν τα δημόσια νοσοκομεία καθώς «τα χρήματα που τους δίνει το ΕΣΥ δεν τους ικανοποιούν. Η αντιπολίτευση λέει θα διπλασιάσει τους μισθούς. Για να γίνει αυτό χρειάζονται 3 δισ. ευρώ. Πού θα βρεθούν;».

Ακολούθως υποστήριξε ότι τα νοσοκομεία που θα πραγματοποιούν απογευματινά χειρουργεία στην Αττική και συγκεκριμένα ο Ευαγγελισμός, το Γεννηματάς, το ΚΑΤ και το Σωτηρία, «για να τα οργανώσουν σημαίνει ότι βρήκαν προσωπικό».

«Έπρεπε να είχε αποχωρήσει από τις εταιρείες του ο Κασσελάκης»

Αναφορικά με την δήλωση του Πάρι Κουκουλόπουλου ότι η ΝΔ πριμοδοτεί ως αντίπαλο τον κ. Κασσελάκη γιατί φοβάται τον Ανδρουλάκη, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι «ο κ. Ανδρουλάκης είχε την ευκαιρία να φύγει το ΠΑΣΟΚ πολύ μπροστά και να εδραιώσει πολιτική κυριαρχία ως αντιπολίτευσηαλλά την έχασε» εκτιμώντας ότι «η στροφή για την καταψήφιση στο νόμο των ιδιωτικών πανεπιστημίων τον φέρνει στην τρίτη μπορεί και στην τέταρτη θέση».

Όσον αφορά τον κ. Κασσελάκη σημείωσε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει παραβιάσει το νόμο του Αλέξη Τσίπρα. «Την ημέρα που εξελέγη πρόεδρος έπρεπε να είχε αποχωρήσει από τις εταιρίες του, να μην τις είχε παραχωρήσει σε παρένθετα πρόσωπα, να είχε καταθέσει πόθεν έσχες. Αλλά δεν έκανε τίποτα από αυτά», σχολίασε.

Επίσης, για το βίντεο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την παρουσίασή του στο στρατό ο κ. Γεωργιάδης είπε «εικάζω ότι περισσότερη ώρα του πήρε να γυρίσει το βίντεο από όσο θα κρατήσει η στρατιωτική του θητεία» ενώ εκτίμησε μάλιστα ότι το κόστος του βίντεο ανέρχεται «σε 50.000- 100.000 ευρώ».

Πηγή: ethnos.gr

 




Παρατείνεται για 6 μήνες η προφυλάκιση της Ρούλας Πισπιρίγκου | «Yπάρχει κίνδυνος διάπραξης νέων αδικημάτων»

Να παραταθεί η προφυλάκιση της Ρούλας Πισπιρίγκου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024 αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο, όπου εκδικάζεται η υπόθεση θανάτου των άλλων δύο κοριτσιών της οικογένειας Δασκαλάκη, Μαλένας και Ίριδας με σύμφωνη πρόταση της εισαγγελέως της έδρας.

Η εισαγγελέας τόνισε πως πρέπει να παραταθεί για ένα ακόμα ένα εξάμηνο η προφυλάκιση της κατηγορούμενης Ρούλας Πισπιρίγκου, σημειώνοντας ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ενοχής και πως η κατηγορούμενη είναι ύποπτη τέλεσης νέων πράξεων.
«Φέρεται να έδρασε με ιδιαίτερη σκληρότητα και μεθοδευμένα και υπάρχει κίνδυνος διάπραξης νέων αδικημάτων, να διατηρηθεί η προσωρινή κράτηση για ακόμα ένα εξάμηνο έως τις 30/9/2024», είπε η εισαγγελέας.

Από την πλευρά της, η υπεράσπιση της Ρούλας Πισπιρίγκου αντέτεινε πως πρέπει να αρθεί η προσωρινή κράτηση.

Η δίκη θα συνεχιστεί με την κατάθεση του Μάνου Δασκαλάκη, ο οποίος είναι πρώτος μάρτυρας στη δίκη. 

Πηγή: newsit.gr/




Εμ. Φραγκούλης (Ευρωβουλευτής Ελ. Λύσης) : “Σε κάθε θέμα της Ατζέντας της Ν.Δ υπάρχει μία προδοσία”

Για μία σειρά θεμάτων που απασχολούν την κεντρική πολιτική σκηνή μίλησε μέσω συνέντευξης τύπου στα ΜΜΕ της Καβάλας ο ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης Φράγκος Εμμανουήλ Φραγκούλης.

Ο κ. Φραγκούλης αρχικά ανέπτυξε τα θέματα εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης κάνοντας λόγο πως σε κάθε θέμα το οποίο έχει εντάξει στο τραπέζι της συζήτησης ο Πρωθυπουργός υπάρχει και μία προδοσία κάνοντας λόγο ακόμα και για “Πρέσπες του Αιγαίου”.

Επίσης ο ευρωβουλευτής αναφέρθηκε και στις κινητοποιήσεις των αγροτών κάνοντας λόγο πως είναι λογικές καθώς τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα είναι μεγάλα και πολλά.




Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα με το κλείσιμο του 1ου Γύρου της Α2 Μπάσκετ Γυναικών οι Πανθηρες να είναι 4οι!

Τελειώνει την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024 ο 1ος γύρος του πρωταθλήματος μπάσκετ γυναικών της Α2 Κατηγορίας.

Στον Βόρειο Όμιλο στον οποίο ανήκει και η λαοφιλής τοπική ομάδα των «Πανθήρων» το πρόγραμμα της 13ης αγωνιστικής έχει ως εξής :

*Πάνθηρες Καβάλας-Πιερικός/Αρχ.

*ΜΕΝΤ Θεσσαλονίκης-Αναγέννηση Ν.Ρ

*Ιωάννινα-Απόλλωνας Πτολεμαϊδας

*Παναθλητικός Θεσσαλονίκης-Πυλαία

*Πανόραμα Θεσσαλονίκης-Ανόρθωση Β.

Ρεπό έχουν οι Άρης, Πανσερραϊκός

*Η Ολύμπια Λάρισας εγκατέλειψε ως γνωστόν το πρωτάθλημα.

Στο ΔΑΚ Καλαμίτσας λοιπόν την Κυριακή στις 12:30 η φορμαρισμένη ομάδα της πόλης μας υποδέχεται την ομάδα της Κατερίνης Πιερικό Αρχέλαο. Διαιτητές του εν λόγω αγώνα θα είναι οι Χρυσοβαλάντης Τσαρδούλιας και Ιωάννα Τσαπόγα από την Θεσσαλονίκη. Νομίζω αν δεν κάνω λάθος ότι έρχονται στην πόλη μας για πρώτη φορά! Τους εύχομαι απόλυτα καλή επιτυχία.

Η ομάδα του Αρίστιππου Χαντέλη όσο σε μερικούς φαντάζει υπερβολικό με νίκη της και ήττα της Ανόρθωσης στο Πανόραμ ανεβαίνει στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος στην 4η θέση!!!

Είναι μεγάλη υπόθεση λοιπόν και προσωπικά πιστεύω ότι θα το κατορθώσει γιατί πρώτα-πρώτα βρίσκεται σε φόρμα και κυρίως θα παίξει κομπλέ!

Απομένει λοιπόν οι παίκτριες να εφαρμόσουν κατά γράμμα τις οδηγίες των προπονητών με σοβαρότητα και απλότητα.

Το επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι το μπάσκετ είναι ένα άθλημα απλό, απλούστατο. Να μπλοκαρισθούν σωστά τα ατού της ομάδας της Κεντρικής Μακεδονίας και κυρίως η διεθνής βετεράνος παίκτρια-αξιωματικός του Ναυτικού κ. Τελλίδου. Πρώην παίκτρια του ΠΑΟΚ και της Εθνικής αλίμονο αν μείνει αμαρκάριστη έστω και για δευτερόλεπτα. Προς Θεού!!!

Οι ΠΑΝΘΗΡΕΣ θα κατέβουν στο τόσο ενδιαφέρον αυτό παιχνίδι που θα πρέπει να το παρακολουθήσουν όσο γίνεται περισσότεροι με την παρακάτω δωδεκάδα :

ΛΥΚΑΚΗ, ΤΣΑΝΤΑ, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΑΒΕΓΙΑ, ΓΑΪΤΑΝΗ, ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΜΑΜΑΛΙΓΚΑΤΖΗ, ΠΕΤΡΟΥΣΕΦΣΚΑ, ΑΠΟΥΛΤΣΗ, ΤΟΥΡΑΤΖΟΓΛΟΥ, ΠΙΣΤΙΟΛΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ.

Η αντίπαλος ομάδα θα παραταχθεί εκτός απροόπτου με τις :

ΤΕΛΛΙΔΟΥ, ΜΑΝΤΖΟΥ, ΚΙΟΛΕΟΓΛΟΥ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΕΝΤΡΑ, ΛΑΠΠΑ, ΖΑΜΑΝΗ, ΜΠΑΓΚΛΑΡΙΔΟΥ, ΖΑΡΚΑΝΕΛΑ, ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΣΕΝΕΚΙΔΟΥ, ΡΟΥΜΠΗ.

Στην βαθμολογία οι «Πάνθηρες» είναι 5οι με 17 βαθμούς ενώ ο Πιερικός Αρχέλαος με 15 είναι στην 7η θέση. Να μην ξεχάσω α υπογραμμίσω την άψογη από πάσης πλευράς εκδήλωση της κοπής πίτας του συλλόγου και τέλος να παραθέσω την βαθμολογία :

VERITE’ 56 ANEE’




Μητροπολίτης Λήμνου: «Η Εκκλησία δε θα κάνει ποτέ γάμο ομόφυλων ζευγαριών κι ας υπάρχει νομικό πλαίσιο»

Για το επικείμενο νομοσχέδιο σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ρωτήθηκε ο Μητροπολίτης Λήμνου, Ιερόθεος, ο οποίος είπε στην κάμερα της εκπομπής «Super Κατερίνα»:

«Είναι αυτονόητο ότι η Εκκλησία βλέπει μεγάλους κινδύνους να εγκυμονούνται και θα αλλάξει η μορφή της οικογένειας.
Είναι αυτονόητο ότι η Εκκλησία δε θα κάνει ποτέ τέτοιο γάμο κι ας υπάρχει αυτό το νομικό πλαίσιο, το οποίο θα στηρίζει αυτούς τους “γάμους”, όπως τους βαπτίζουν…
Εννοείται ότι η Εκκλησία δεν πρόκειται να δεχθεί και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών, η οποία είναι πολύ χειρότερο γεγονός.  Δικαιώματα έχουν όλοι οι άνθρωποι, όμως στην πατρίδα μου λένε ότι “το παραπανίσιο χαλάει το ίσιο”, διότι ξεφεύγει από τα όριά του και θίγει και δικαιώματα άλλων. Δεν ξέρω πόσο δικαίωμα του καθενός είναι. Ποιος ρώτησε αυτά τα παιδιά πώς θα αντιμετωπίζονται και με ποια ψυχολογία θα διαμορφώσουν τη ζωή τους και τον χαρακτήρα τους».



Καιρίδης: Δεν αλλάζουμε μεταναστευτική πολιτική – Υπάρχει θέμα εργατικού δυναμικού

«Η στρατηγική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό βασίζεται σε δύο πυλώνες: Όχι στο παράνομο, ναι στο λελογισμένα νόμιμο. Η χώρα δεν αλλάζει μεταναστευτική πολιτική. Η χώρα έχει μια αυστηρή πολιτική ενάντια στην παράνομη διακίνηση και είναι υπέρ των λελογισμένων νόμιμων οδών μετανάστευσης», ανέφερε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης από τη Βουλή, νωρίτερα σήμερα, στον απόηχο της δήλωσης του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, σε σχέση με την τροπολογία για την άδεια διαμονής σε εργαζόμενους αλλοδαπούς.

«Έχουμε πρόβλημα συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού της πατρίδας μας», ανέφερε ο Δημήτρης Καιρίδης και πρόσθεσε ότι «η νόμιμη μετανάστευση μπορεί να γίνει μοχλός λελογισμένα, με όρους και κανόνες», σύμφωνα με τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και τις προτεραιότητες της ελληνικής κοινωνίας, μοχλός αναπτυξιακός. «Εάν δεν τον αξιοποιήσουμε, κινδυνεύουμε να ρίξουμε ρυθμούς στην ανάπτυξή μας και στην οικονομία μας», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

«Χρειάζεται να κάνουμε πάρα πολλά στη νόμιμη μετανάστευση. Αναβάθμιση εκσυγχρονισμός επιτάχυνση του διοικητικού μηχανισμού της νόμιμης μετανάστευσης. Σήμερα έχουμε τεράστιες καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, όποιος έχει συναλλαχθεί με τις αποκεντρωμένες, όποιος έχει προσπαθήσει, μέσα από τα προξενεία, όποιος ξέρει τις δυσκολίες, που έχουμε να εφαρμόσουμε τη συμφωνία με το Μπαγκλαντές και την Αίγυπτο, το κατανοεί. Χρειάζονται νέες διμερείς συμφωνίες, με χώρες που εμείς επιλέγουμε, όπως η Γεωργία, όπως η Μολδαβία, οι οποίες θα φέρουν προσωπικό με όρους και κανόνες», πρόσθεσε.

«Η ρύθμιση που καταθέσαμε, δεν είναι νομιμοποίηση, όπως γράφεται από κάποιους εκ του πονηρού, δεν δίνει κανένα δικαίωμα, πέραν της πρόσβασης στην αγορά εργασίας, ούτε οικογενειακής επανένωσης, ούτε μόνιμης διαμονής, ούτε πολλώ δε μάλλον ιθαγένειας, όπως κάνουν οι Γερμανοί. Δεν αφορά νεοεισερχόμενους, δεν αφορά καν ανθρώπους που ήρθαν το 2022 ή το 2023. Αφορά ανθρώπους που ήρθαν πριν το 2021, που είναι εδώ τρία χρόνια, και που κυρίως, έχουν συμβόλαιο εργασίας και με λευκό ποινικό μητρώο», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

Για την άδεια διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους

Ο Δημήτρης Καιρίδης αναφέρθηκε στο ζήτημα της άδειας διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, επικαλούμενος τα ηχηρά διαβήματα των βουλευτών της περιφέρειας, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα, έχουν προειδοποιήσει την κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για τους κινδύνους επιβράδυνσης στην αγροτική παραγωγή και την τοπική οικονομία, εξαιτίας των χιλιάδων ελλείψεων εργατών γης και γενικότερα εργαζομένων σε πληθώρα οικονομικών δραστηριοτήτων

 

Έτσι, απευθύνθηκε ενδεικτικά και σε προσωπικό τόνο, στον προεδρεύοντα Γιάννη Πλακιωτάκη, βουλευτή της ΝΔ που εκλέγεται στο Λασίθι: «Κύριε πρόεδρε απευθύνομαι ειδικά σε σας, γιατί είστε ένας από τους βουλευτές που πρόσφατα με επισκέφθηκε στο γραφείο μου στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για να μου μεταφέρετε την αγωνία των τοπικών παραγωγικών φορέων, για την έλλειψη εργατών γης. Προέρχεστε από έναν νομό που πρωτοστατεί στην πρώιμη αγροτική παραγωγή, η Ιεράπετρα είναι περίπου τα μισά θερμοκήπια της χώρας».

Κάθε θερμοκήπιο χρειάζεται έναν εργαζόμενο περίπου ανά στρέμμα, είπε ο κ. Καιρίδης και απευθύνθηκε προσωπικά και στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη που εκλέγεται στην Ηλεία. «Αν μιλάμε για 20.000 θερμοκηπίων της Ιεράπετρας, μιλάμε εύκολα για 30.000 εργάτες γης. ‘Αλλοι βουλευτές μου μετέφεραν ότι για τα 3 δις αξία του ελαιολάδου στην πατρίδα μας, με τις τρέχουσες τιμές, υπάρχει κίνδυνος να μην μαζευτούν οι ελιές, να χάσουμε ένα, να χάσουμε ενάμισι δις, από έλλειψη εργατών γης. ‘Αρα τα προβλήματα είναι πραγματικά, είναι εδώ και οφείλουμε, χωρίς ιδεοληψίες και κραυγές ή λαϊκισμούς να δίνουμε λύσεις», είπε ο κ. Καιρίδης. Παράλληλα υπογράμμισε πως και οι ειδικοί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζουν πως για την πάταξη του παρανόμου, πρέπει να υπάρξουν νόμιμοι δίοδοι, λελογισμένης μετανάστευσης, με όρους και κανόνες.

Στο ίδιο κλίμα με όσα είπε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης και ο Δημήτρης Καιρίδης είπε ότι «είναι απολύτως αναληθές έως και αστείο, μια κυβέρνηση η οποία έχει τόσο κατηγορηθεί, από κάποιους εκ του πονηρού, για push backs και για αυστηρή τήρηση των συνόρων, να εγκαλείται ότι χαλαρώνει πολιτική και ανοίγει σύνορα».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος είπε πως η τροπολογία κάνει μια τομή και γι΄αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα την ψηφίσει. Ταυτόχρονα όμως σχολίασε πως η Νέα Δημοκρατία ακολούθησε εγκληματική πολιτική, όταν, ως αντιπολίτευση, ισχυριζόταν ότι δεν φυλάσσονται τα σύνορα. «Θεωρώ πολύ θετικό που επιτέλους αναγνωρίζεται η ανάγκη για νόμιμες διόδους μετανάστευσης. Και όχι για την push backs κατά την ημέρα ή τη νύχτα», είπε ο κ. Ξανθόπουλος και πρόσθεσε πως δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που τροφοδότησε με αντιμεταναστευτικά αντανακλαστικά την ελληνική κοινωνία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας είπε πως η τροπολογία νομιμοποιεί παρανόμως εισελθόντες, γιατί δεν είναι διακρατική συμφωνία. «Αυτοί οι άνθρωποι μπήκαν παράνομα στη χώρα και άρα δεν μπορείτε να μιλάτε για νόμιμη μετανάστευση. Από χθες πανηγυρίζουν οι Πακιστανοί. Γίνεται πάρτι κανονικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο κ. Χήτας.

«Κάνετε λάθος και επιμένετε να λαϊκίζετε και να ψεύδεστε. Η τροπολογία αφορά κυρίως νόμιμα εισελθόντες. Ανθρώπους που ήρθαν νόμιμα στην Ελλάδα. Αλβανούς που ήρθαν εδώ με άδεια και εργάστηκαν. Είναι το 80% των δικαιούχων, της πάγιας ρύθμισης που έχουμε με την 7ετία. Και για κάποιο λόγο έληξε η άδεια τους και δεν ανανεώθηκε», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ασύλου και πρόσθεσε πως η συντριπτική πλειονότητα όσων έρχονται παράνομα στην Ελλάδα, φεύγει από την Ελλάδα. «από το 2021 είχαμε 65.000 παράνομες αφίξεις, και 110.000 εκδόσεις προσφυγικών διαβατηρίων, δηλαδή 110.000 πήραν διαβατήρια και φύγανε».

Σε σχέση με όσα είπε ο κ. Ξανθόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου είπε πως «το μπάχαλο του 2015 και του 2016 και όλης της περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ, συνέβαλε και στο Brexit και στην άνοδο της ακροδεξιάς». Στο κλίμα αυτό, συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε χάος στη φύλαξη και στο μεταναστευτικό και επικαλέστηκε τις μαρτυρίες του Λιμενικού πως «είχαν εντολές να μην κάνουν τίποτα και να γίνονται οικιακές βοηθοί των διακινητών, εκείνη την περίοδο».




Η μυστηριώδης πνευμονία και η καχυποψία για τα δεδομένα που έρχονται από την Κίνα | «Δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος ιός»

Πολλοί ανησυχούν για την έξαρση περιστατικών πνευμονίας σε παιδιά στην Κίνα.

Ο Κώστας Γουργουλιάνης, καθηγητής Πνευμονολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής στο Νοσοκομείο της Λάρισας, εμφανίστηκε πάντως καθησυχαστικός, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με όσα ανέφερε, το οποίο δεν είναι καινούριο, είναι η ελλιπής και καθυστερημένη ενημέρωση από την Κίνα η οποία δημιουργεί καχυποψία ως προς την ακρίβεια της εικόνας που επικρατεί εκεί.

«Υπάρχει μια δυσπιστία για τα δεδομένα της Κίνας, θυμηθείτε ότι και στην αρχική φάση της πανδημίας τα δεδομένα που έδινε η Κίνα δεν ήταν ακριβώς σαφή, καθυστέρησε να ενημερώσει την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και αυτό νομίζω είναι το κύριο θέμα. Στην ουσία από αυτά τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα, δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος ιός. Θυμίζω ότι όταν ξέσπασε η πανδημία, μετά από λίγο μάθαμε ότι είναι αυτή η μετάλλαξη του κορονοϊού που προκαλεί αυτά και αυτά. Είναι λοιπόν ένας μεγάλος αριθμός από διάφορα μικρόβια που μπορεί να είναι το μυκόπλασμα που ακούσατε, ο RSV και άλλα που προκαλούν λοιμώξεις μετά την πανδημία. Άρα μια λογική εξήγηση είναι ότι οι Κινέζοι βγάλαν τη μάσκα πολύ καθυστερημένα, πήραν τα μέτρα πίσω, πολύ καθυστερημένα και επομένως τώρα ευάλωτοι, ουσιαστικά δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν ανοσία και εκτέθηκαν τώρα σε οτιδήποτε υπάρχει και κάνουν πνευμονία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γουργουλιάνης. Αν δούμε, σημείωσε, τι έγινε στον δυτικό κόσμο πέρυσι, κι εκεί το αντίστοιχο διάστημα υπήρχε μια αύξηση των πνευμονιών και των λοιμώξεων του αναπνευστικού και στην Αμερική και στην Αγγλία, που αποδόθηκαν στην άρση των μέτρων. Η διαφορά είναι εξήγησε ο Καθηγητής, ότι τότε δεν έγινε πολύ μεγάλη κουβέντα «κυρίως γιατί πιστεύουμε τα δεδομένα τα δυτικά, ενώ στους Κινέζους έχουμε αυτές τις επιφυλάξεις».

Ο κ. Γουργουλιάνης, περιέγραψε τη «λευκή» πνευμονία που εξαπλώνεται το τελευταίο διάστημα κυρίως σε παιδιά στην Κίνα, ως μια αναμενόμενη εξέλιξη μετά την άρση των μέτρων εκεί, η οποία παρουσιάζει ήπια χαρακτηριστικά. «Ο λευκός πνεύμονας είναι αυτή η ακτινολογική εικόνα που βλέπουμε στις πνευμονίες, δηλαδή γεμίζει ο πνεύμονας, οι κυψελίδες με φλεγμονώδες υλικό. Κάπως έτσι αναγνωρίζουμε την πνευμονία ακτινολογικά. Πρέπει να κάνουμε λίγο υπομονή ακόμα» επισήμανε.

Αυτό που πρέπει να προσέχει κανείς, εξήγησε ο καθηγητής, είναι αυτό που ισχύει πάντα για τις πνευμονίες. Ότι όταν ο πυρετός παρατείνεται πάνω από τρεις μέρες, υπάρχει έντονος βήχας, δυσκολία στην αναπνοή, χρειάζεται ιατρικά αρωγή. «Στην Ελλάδα έχουμε και ένα άλλο πρόβλημα, επειδή παίρνουμε πολλά αντιβιοτικά, αυτό που συμβαίνει, ας πούμε για το μυκόπλασμα που κουβεντιάζουμε τώρα που φαίνεται να είναι μία από τις αιτίες που προκαλεί αυτή την ήπια πνευμονία, έχουμε δυστυχώς στην Eλλάδα “κάψει” τα αντιβιοτικά και έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό αντοχής στα αντιβιοτικά. Επομένως, αν ο πυρετός δεν πέφτει με αντιπυρετικά, εάν κάποιος πονάει στο θώρακα όταν αναπνέει, αν έχει δύσπνοια ή αν έχει και συννοσηρότητες, δηλαδή αν έχει χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, καρδιακή ανεπάρκεια, σάκχαρο, τότε πρέπει να απευθυνθεί στον γιατρό του» ανέφερε.

Εκτίμηση του κ. Γουργουλιάνη είναι ότι η όλη κουβέντα που γίνεται εξαιτίας της έξαρσης της πνευμονίας στην Κίνα, μας βάζει βίαια στην μετά τον κορονοϊό εποχή. «Το μυαλό μας έχει κολλήσει εκεί πέρα, δικαιολογημένα θα έλεγα. Οι πανδημίες έχουν μια τεράστια ουρά πανικού που ακολουθεί τον κόσμο για πολλά χρόνια μετά, αλλά αυτή η εποχή φαίνεται να έχει περάσει» τόνισε καταλήγοντας ο καθηγητής.




Αποκαλύψεις για τον παλαιοημερολογίτη ιερέα που κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση 12χρονου | «Υπάρχει ένα σκοτεινό παρελθόν»

Στις 11:00 το πρωί της Τετάρτης (29/11) θα βρεθεί ενώπιον του ανακριτή Πειραιά ο 68χρονος παλαιοημερολογίτης ιερέας ο οποίος κατηγορείται για γενετήσιες πράξεις σε βάρος ενός 12χρονου, στη Σαλαμίνα.

Ο 68χρονος είναι άτομο ιδιαίτερα γνωστός στην τοπική κοινωνία, ενώ έχει απασχολήσει ξανά τις Αρχές για παρόμοιας φύσης αδίκημα το 2018 με την υπόθεση ακόμη να μην έχει τελεσιδικήσει. «Υπήρχε κόσμος που γνώριζε ότι υπάρχει ένα σκοτεινό παρελθόν», αναφέρουν χαρακτηριστικά άνθρωποι με γνώση των πεπραγμένων του μικρού νησιού.

Ο 68χρονος ιερουργούσε -ανήκει στην Εκκλησία Γ.Ο.Χ.- στο νησί επί 20 χρόνια σε εκκλησία που δεν ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία και είχε έναν κύκλο πιστών στο στενό του περιβάλλον. Μάλιστα, φαίνεται πως είχε συχνή επαφή με μικρά παιδιά, παρά το σκοτεινό παρελθόν του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι παντρεμένος με γυναίκα που είχε μακρινούς συγγενικούς δεσμούς με την οικογένεια του 12χρονου που έπεσε στα «δίχτυα» του.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., αρχικά κέρδισε την εμπιστοσύνη του πατέρα του αγοριού. Άρχισε να πηγαίνει επισκέψεις στο σπίτι της οικογένειας και τους έκανε να πιστέψουν ότι είναι άνθρωπος εμπιστοσύνης.

Η έρευνα που οδήγησε στη σύλληψή του, που έγινε το μεσημέρι της Κυριακής (26/9) στη Σαλαμίνα, ξεκίνησε όταν η οικογένεια απευθύνθηκε στις Αρχές και το παιδί έδωσε κατάθεση, παρουσία παιδοψυχολόγου.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Γεωργιάδης | Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αύξησης ορίων συνταξιοδότησης

«Ζήτημα αυξήσεων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα της Βουλής, απορρίπτοντας κατηγορηματικά τις κατηγορίες του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κρυφή ατζέντα για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

Αφορμή ήταν η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Μουλκιώτη για την έκδοση Ενιαίων Κανονισμών Ασφάλισης και Παροχών του ΕΦΚΑ, η οποία εκκρεμεί από το 2016.

«Κανένα ζήτημα περί αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης δεν υφίσταται. Τελεία. Δεν υπάρχει στην ατζέντα μας αύξηση ορίων συνταξιοδότησης. Αυτό που υπάρχει είναι ένας ψηφισμένος νόμος από το 2010, από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που επαναλήφθηκε το 2014 και το 2016 και το ψήφισαν και τα τρία κόμματα, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και τον οποίο στο ΠΑΣΟΚ ανακαλύψατε ξαφνικά ως κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης Μητσοτάκη», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης και συμπλήρωσε:

«Πόσο κρυφή μπορεί να είναι μια ατζέντα, όταν ο νόμος έχει ψηφιστεί από το ΠΑΣΟΚ το 2010, από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ το 2014 και από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2016; Στη Βουλή, δηλαδή, ψηφίστηκε ο νόμος κρυφά από τρεις κυβερνήσεις; Προφανώς ήταν ατυχέστατη η ανακοίνωση. Το να επιμένει να λέει το ΠΑΣΟΚ του 2023 και του Νίκου Ανδρουλάκη ότι θέλει να καταργήσει τον νόμο του ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου και της Φώφης του 2010 και του 2014 είναι δικαίωμά σας. Το κρίνουν, όμως, οι συμπολίτες μας».

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τόνισε την ανάγκη θεσμοθέτησης ενιαίου κανονισμού ασφάλισης και συνταξιοδότησης, σημειώνοντας ότι υπάρχει παραλογισμός στις παροχές και μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

Απαντώντας στον κ. Μουλκιώτη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι στα επτά χρόνια λειτουργίας του ΕΦΚΑ έχουν αναδειχθεί πλέον οι αδικίες και οι ανισότητες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά τις παροχές.

«Βλέπουμε πλέον την αδικία να είναι μπροστά στα μάτια μας. Πληρώνουμε όλοι τα ίδια αλλά δεν λαμβάνουμε τις ίδιες παροχές», παραδέχτηκε ο υπουργός Εργασίας και πρόσθεσε: «Στο νομοσχέδιο που βγαίνει σήμερα ή αύριο στη διαβούλευση υπάρχουν δύο διατάξεις προς την κατεύθυνση του ενιαίου κανονισμού παροχών που λύνουν νομοθετικά δύο μεγάλα προβλήματα».

Όπως είπε, «η μία διάταξη για την εξομοίωση του τρόπου καταβολής του εφάπαξ στους δημοσίους υπαλλήλους με του πρώην ΙΚΑ, και άρα μία μεγάλη διαφορά για τον τρόπο που δίναμε το εφάπαξ, λύνεται με τον νόμο που θα ψηφίσουμε σε λίγες μέρες στη Βουλή και η δεύτερη αφορά την επέκταση του επιδόματος μητρότητας, έτσι ώστε να συνταιριάζει το επίδομα μητρότητας των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών με τους υπολοίπους».

«Το αναφέρω αυτό τώρα, γιατί όταν έρθει ο ενιαίος κανονισμός παροχών, να ξέρετε, θα μετρήσουμε και ποιοι θα συναντηθούμε στο να το ψηφίσουμε. Γιατί αυτοί που παίρνουν τα πολλά περισσότερα είναι οι λίγοι. Αυτοί που παίρνουν τα πολλά λιγότερα είναι οι πολλοί. Άρα, όταν μιλάμε για ενιαίο κανονισμό παροχών είναι αυτοί οι λίγοι να χάσουνε πολύ και οι πολλοί να κερδίσουνε λίγο», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε:

«Ο ενιαίος κανονισμός παροχών πρέπει να γίνει και για λόγους δικαιοσύνης και για λόγους πρακτικούς. Αυτήν τη στιγμή ο e- εφκα είναι σε φάση δημιουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος. Ένα από τα μεγάλα δομικά προβλήματα του ΕΦΚΑ είναι ότι όλα τα ταμεία που μπήκαν μέσα είχαν δικά τους πληροφοριακά συστήματα και αυτό καθυστερεί όλες τις διαδικασίες. Τώρα φτιάχνουμε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Για πρακτικούς λόγους, υποχρεωτικά θα πάμε στον έναν γιατί δεν μπορεί να γίνει με 88 διαφορετικούς κανονισμούς παροχών».

«Δεν θα είναι τόσο ευχάριστο για ορισμένους, θα φωνάξουνε, και δικαίως, αλλά εσείς που υποστηρίζετε τον ενιαίο κανονισμό παροχών ελπίζω να είστε εδώ για να στηρίξετε την προσπάθεια. Ενιαίος κανονισμός παροχών για να πάνε όλοι στα 1.600 ευρώ προφανώς δεν βγαίνουν τα νούμερα, δεν έχουμε τα λεφτά. Άρα, αυτό θα σήμαινε ότι θα πρέπει να συναντήσουν τα 750, τα 1.000 και τα 1.600 σε έναν μέσο όρο. Αυτά μας λέει η Επιτροπή. Ο μέσος όρος επειδή είναι πολύ περισσότεροι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, αρκετοί του Δημοσίου και ελάχιστοι του ΤΑΠ-ΟΤΕ θα είναι πολύ πιο κάτω από τα 1.600», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Υπάρχει κίνδυνος Δήμαρχος και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ να αφήσουν τον Δήμο Καβάλας χωρίς νερό!»

Πριν από λίγες ημέρες, η ΔΕΥΑΚ έλαβε εξώδικο από τη ΔΕΗ για ληξιπρόθεσμη οφειλή που πρέπει να πληρωθεί σε 30 μέρες!

Γιατί δημιουργήθηκε αυτή η οφειλή; Επειδή ο απερχόμενος Δήμαρχος και ο απερχόμενος Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ αποφάσισαν μόνοι τους να μην πληρώνουν τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΥΑΚ για μήνες!

Έτσι συσσωρεύτηκε μία ληξιπρόθεσμη οφειλή 4 εκατομμυρίων ευρώ περίπου της ΔΕΥΑΚ προς τη ΔΕΗ και άλλους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος!

Στο τηλεοπτικό debate των υποψηφίων Δημάρχων Καβάλας στις 18 Σεπτεμβρίου, ρωτήσαμε τον Θόδωρο Μουριάδη:

  • γιατί αρνείται να πληρώνει τη ρήτρα αναπροσαρμογής, τη στιγμή που το Κράτος έχει διαμηνύσει στις ΔΕΥΑ της χώρας ότι δε θα την καλύψει, και ενώ άλλες ΔΕΥΑ (π.χ. ΔΕΥΑ Νέστου) έχουν ήδη προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών;
  • πώς θα πληρώσει η ΔΕΥΑΚ τη ληξιπρόθεσμη οφειλή, τη στιγμή που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα;

Δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση, που να μας εγγυάται ότι η Καβάλα και οι Φίλιπποι δε θα μείνουν χωρίς νερό!

Χθες, ο απερχόμενος Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ δήλωσε ότι ΔΗΘΕΝ “δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος διακοπής ρεύματος”, ότι ΔΗΘΕΝ “το εξώδικο είναι τυπικό και έχουμε αγαστή συνεργασία με τη ΔΕΗ” και ότι ΔΗΘΕΝ “το Κράτος θα καλύπτει τέτοιες οφειλές”!

Εμείς επισκεφτήκαμε ξανά σήμερα το πρωί τα γραφεία της ΔΕΗ και ενημερωθήκαμε ότι το εξώδικο της ΔΕΗ προς τη ΔΕΥΑΚ δεν είναι καθόλου τυπικό! Σημαίνει πραγματικό κίνδυνο διακοπής ρεύματος σε αντλιοστάσια και βιολογικούς σταθμούς!

Συνεπώς, μόνο σαν αστειότητες και ψέματα μπορούμε να εκλάβουμε τα όσα είπε ο απερχόμενος Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, για να καλύψει τις επικίνδυνες αποφάσεις του!

Καλούμε τον απερχόμενο Δήμαρχο Καβάλας και τον απερχόμενο Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΨΕΜΑΤΑ, να μην κοροϊδεύουν τους δημότες και να ρυθμίσουν ΑΜΕΣΑ την οφειλή, δίνοντας εξηγήσεις πώς θα την καλύψουν !




Γεωργιάδης: Προχωράμε με ταχύτητα στο «ξεπάγωμα» των τριετιών -Δεν θα υπάρχει αναδρομικότητα

Διευκρινίσεις για το «ξεπάγωμα» των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024 και κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας, που βρισκόταν σε αναστολή από το 2012, σύμφωνα με την εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της 87ης ΔΕΘ, έδωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ.

Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το «ξεπάγωμα» των τριετιών αποτελεί εισήγηση και προσωπική -δική του- και της γγ, Άννας Στρατινάκη, και ο λόγος που προχωράει με ταχύτητα είναι, «γιατί θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τον πάτο του βαρελιού εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που δουλεύουν με τον βασικό μισθό πάνω από 10 έτη και το θεωρούμε απαράδεκτο για εργαζόμενους να περνούν τα χρόνια και να μην αυξάνεται ο μισθός τους ούτε ένα ευρώ».

«Είμαστε πλέον σε στέρεο έδαφος. Η ανεργία πέφτει με μεγάλη ταχύτητα. Δεν είναι ακόμη κάτω από 10% για τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα, αλλά, στην πραγματικότητα, η ζήτηση στην αγορά εργασίας είναι πάρα πολύ μεγάλη. Άρα, με τα μέτρα που λαμβάνουμε, πιστεύουμε ότι η ανεργία θα μειωθεί κάτω από το 10% πάρα πολύ σύντομα», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ρητώς η μη αναδρομικότητα και εξήγησε τον λόγο, σημειώνοντας ότι ο σκοπός μίας κυβέρνησης είναι να βρει την ισορροπία μεταξύ ενός δίκαιου αιτήματος και των αντοχών της οικονομίας. «Αν πηγαίναμε να επιβάλουμε με νόμο αύξηση 30% γενικά στους μισθούς των ιδιωτικών υπαλλήλων, οι μισοί θα έχαναν τη δουλειά τους, γιατί οι επιχειρήσεις θα κατέρρεαν», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Όπως τόνισε, η τροπολογία για τις τριετίες θα κατατεθεί την άλλη εβδομάδα εκτάκτως στη Βουλή και θα ψηφιστεί την άλλη Πέμπτη ή την άλλη Παρασκευή, ώστε να είναι νόμος του κράτους, όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να μην υπάρχει ανησυχία στην αγορά για το πώς θα εφαρμοστεί.

Για την κατάργηση της παρακράτησης του 30% από τη σύνταξη των εργαζόμενων συνταξιούχων, ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι η διάταξη βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για να εγκριθεί περίπου στα τέλη Σεπτεμβρίου, αλλά θα ψηφιστεί στα μέσα Οκτωβρίου 2023, για να ισχύσει από τις αρχές του 2024.

Γεωργιάδης: Η οικονομία της χώρας πηγαίνει πάρα πολύ καλά
Όπως τόνισε, ο σκοπός αυτής της διάταξης είναι να ενθαρρύνει τους συνταξιούχους οι οποίοι θέλουν να δουλέψουν να μπορούν να το κάνουν νόμιμα. «Ο νόμος Κατρούγκαλου δεν εμπόδιζε τους συνταξιούχους να εργάζονται. Αυτοί που ήθελαν να δουλεύουν, δούλευαν, αλλά δούλευαν παράνομα» σχολίασε ο αρμόδιος υπουργός και εκτίμησε ότι, με την κατάργηση της παρακράτησης του 30% από τη σύνταξη, θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση δηλωμένων συνταξιούχων που εργάζονται.

Αναφορικά με τις αυξήσεις στις συντάξεις, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι ο λόγος που οι συνταξιούχοι θα πάρουν αύξηση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά από μία 12ετία, που δεν λάμβαναν καθόλου αύξηση, είναι, διότι η οικονομία της χώρας πηγαίνει πάρα πολύ καλά. «Η Ελλάδα “τρέχει” το 2023 με τη δεύτερη μεγαλύτερη ταχύτητα ανάπτυξης της οικονομίας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι λέμε λοιπόν και τι έλεγε τότε ο νόμος Βρούτση, που τώρα εφαρμόζεται; Ότι από τη συλλογική εθνική οικονομική επιτυχία θα πρέπει να ωφελούνται και οι συνταξιούχοι και αυτό ερχόμαστε να κάνουμε με την αύξηση. Άρα, η αύξηση αυτή καθ’ αυτή είναι αποτέλεσμα της επιτυχημένης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη» αποσαφήνισε ο υπουργός Εργασίας.

Σε ερώτηση σχετικά με το επίδομα της προσωπικής διαφοράς, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε ότι ο πρωθυπουργός, με απόφασή του, είπε ότι το επίδομα της προσωπικής διαφοράς θα καταβληθεί τελικά τον Δεκέμβριο 2023 και όχι τον Ιανουάριο, όπως είχαμε ανακοινώσει τις προηγούμενες ημέρες. «Λόγω της εθνικής οικονομικής επιτυχίας, διορθώνουμε τη βλάβη που προκαλεί ο νόμος Κατρούγκαλου σε περίπου 1.000.000 συνταξιούχους με την καταβολή αυτού του επιδόματος» προσέθεσε ο υπουργός.

Γεωργιάδης: Με την εργατικότητα της ΔΥΠΑ, θα πετύχουμε μείωση της ανεργίας κάτω από 10%
Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στις «Ημέρες Καριέρας» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή 115 επιχειρήσεων, οι οποίες προσέφεραν 2.700 νέες θέσεις εργασίας.

Όπως είπε, «κλείστηκαν πάνω από 3,5 χιλιάδες ραντεβού από πολίτες, οι οποίοι έκαναν προσωπικές συνεντεύξεις με τις επιχειρήσεις, πολλοί από αυτούς υπέγραψαν σύμβαση εργασίας επιτόπου, ενώ άλλοι έχουν προγραμματίσει δεύτερη συνάντηση στα γραφεία των εταιριών, για να υπογράψουν σύμβαση τις επόμενες ημέρες».

«Πιστεύω ότι, με την εργατικότητα της ΔΥΠΑ, θα μπορέσουμε να πετύχουμε τη μείωση της ανεργίας κάτω από 10% ακόμα γρηγορότερα, γιατί, τελικά, στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να βρούμε στον κόσμο δουλειά και να μπορέσει να κάνει τη ζωή του καλύτερη» σημείωσε ο υπουργός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ