Στην «τσιμπίδα» της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας 8 στις 10 επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν για ξαπλώστρες στην Αν. Αττική

Σωρεία παραβάσεων της νομοθεσίας για την χρήση αιγιαλού-παραλίας από επιχειρήσεις διαπίστωσαν οι επιτόπιοι έλεγχοι που διενήργησαν σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής κλιμάκια ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, την Κυριακή 13 Αυγούστου.

Όλες οι επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν είχαν συνάψει συμφωνητικά παραχώρησης της απλής χρήσης αιγιαλού-παραλίας με τις αρμόδιες Αρχές.

Έφοδος των Αρχών στην Τήνο: Απελευθερώνονται 3.000 τ.μ. αιγιαλού και παραλιών -Στο αυτόφωρο επιχειρηματίας [εικόνες]
Τι διαπιστώθηκε σε παραλίες της Αν. Αττικής
Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε, από αυτές:

Ποσοστό 83% είχε αναπτύξει ομπρελοξαπλώστρες επί του αιγιαλού σε έκταση μεγαλύτερη της παραχωρηθείσας από 86 τ.μ. έως και 800 τ.μ. ανά περίπτωση.
Ποσοστό 50% καταλάμβανε χώρο πολλαπλάσιο του παραχωρηθέντος για τη λειτουργία τροχήλατης ή ρυμουλκούμενης καντίνας.
Ποσοστό 83% δεν τηρούσε το οριζόμενο ποσοστό κάλυψης του παραχωρούμενου αιγιαλού, το οποίο ανέρχεται στο 60%, και για τις περιοχές που είναι ενταγμένες στο δίκτυο Νatura στο 30% του παραχωρούμενου χώρου.
Ποσοστό 67% δεν είχε αναρτημένη πινακίδα με το σχέδιο και τη φωτογραφία του παραχωρούμενου χώρου, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία, ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτή τυχόν παραβίαση των ορίων της παραχώρησης.
Για μία περίπτωση εγείρεται ζήτημα ως προς την πλήρωση της προϋπόθεσης για ελεύθερη έκταση αιγιαλού σε ποσοστό 50% του συνολικού.
Κατά τη διάρκεια των ελέγχων εντοπίσθηκαν, επίσης, παραβάσεις φορολογικές (ποσοστό 17% των ελεγχθέντων) και ασφαλιστικές (ποσοστό 67%).

Για τις ανωτέρω διαπιστώσεις-παραβάσεις θα ακολουθήσουν οι νόμιμες διαδικασίες επιβολής των οριζομένων κυρώσεων και λήψης των προβλεπομένων διοικητικών μέτρων.




Κίνημα για ελεύθερες παραλίες: Κινητοποιήσεις στη Σκάλα Μαριών στη Θάσο – Εχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες

Μεγαλώνει και διευρύνεται το κίνημα για την ελέυθερη πρόσβαση στον ελληνικό αιγιαλό από πολίτες, με νέες περιοχές να προστίθενται στον χάρτη των δράσεων

Πολίτες που διεκδικούν ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία πραγματοποιούν σήμερα κινητοποίηση στις Μαριές Θάσου.

Το “κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου” σύμφωνα με την ΕΡΤ μετρά ήδη 620 μέλη τα οποία στην πρώτη τους συνάντηση αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δράση τους στην παραλία της Σκάλας Μαριών, η οποία έχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Τα μέλη του κινήματος αναφέρουν πως παράνομη κατάληψη από επιχειρηματίες και αυθαιρεσίες διαχείρισης παρατηρούνται και σε άλλες περιοχές του νησιού και καλούν τις κρατικές υπηρεσίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

“Σαφάρι” ελέγχων σε εκατοντάδες beach bar

Την ίδια ώρα, μετά τις αποκαλύψεις για τις συνεχείς αυθαιρεσίες επιχειρήσεων σε παραλίες, οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε σαφάρι ελέγχων.

Συνολικά, από τις 21 Ιουλίου μέχρι χθες πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες, έλεγχοι σε 918 ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

– Στο διάστημα από τις 21 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 39 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 85 επιχειρήσεις στην Κρήτη, 110 στις Κυκλάδες, 178 στο Ιόνιο, 35 στη Χαλκιδική.

– Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

– Οι ποινές που επιβάλλονται- ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης – από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλουν οι πολίτες.

Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

thetoc.gr

 




«Κλειδώνουν» τις ξαπλώστρες τους στην άμμο σε παραλίες της Χαλκιδικής

Και ιδιώτες καταπατούν παραλίες τις Χαλκιδικής – Μπουλντόζες μπήκαν στην άμμο για να τις ξηλώσουν

Το «κίνημα της πετσέτας» που διεκδικεί, ολοένα και μαζικότερα, ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, έχει φέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της παράνομης κατάληψης παραλιών από επιχειρηματίες, που «επεκτείνουν» τα beach bar τους φτάνοντας μέχρι τη θάλασσα και στήνοντας μέχρι και φράχτες για να καταλάβουν μεγαλύτερο χώρο στις αμμουδιές.

Οι πολίτες, αρχής γενομένης από τη Μύκονο, ύστερα στην Πάρο και εσχάτως και σε άλλα νησιά, οργανώθηκαν ζητώντας το αυτονόητο: να απλώσουν κάπου την πετσέτα τους χωρίς να χρειαστεί να καταβάλλουν αντίτιμο, το οποίο τις περισσότερες φορές είναι και υψηλό.

Αν και το «κίνημα» είχε πρόσφατα την πρώτη του νίκη στην Πάρο, το ζήτημα της παράνομης κατάληψης των παραλίων, που από την πρώτη στιγμή ανέδειξε το in, έχει ακόμα έναν «εχθρό». Ιδιώτες στη Χαλκιδική, αντιβαίνουν τον νόμο τοποθετώντας μόνιμα στις παραλίες τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες τους. Τις κλειδώνουν και τις «τσιμεντώνουν» στην αμμουδιά.

«Δίνουμε την προθεσμία μέχρι την Τετάρτη να τις μαζέψουν, διαφορετικά από την Πέμπτη συνεργείο του δήμου θα βγει και αδιακρίτως θα μαζεύει ομπρέλες και ξαπλώστρες», είχε προειδοποιήσει ο δήμαρχος Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής, Εμμανουήλ Καρράς.

Όντως από το πρωί σήμερα, οι μπουλντόζες μπήκαν στην άμμο για να απομακρύνουν τις ξαπλώστρες των ιδιωτών από την παραλία και όσοι… έχασαν τη θέση τους στη θάλασσα ξεσπούν.

«Δεν μπορώ να δίνω 10 ευρώ κάθε μέρα για την ομπρέλα», «δεν τους ενοχλούν οι επιχειρηματίες που βάζουν ξαπλώστρες μέσα στη θάλασσα, κυνηγάνε εμένα που παίρνω 500 ευρώ» λένε αγανακτισμένοι στην κάμερα του Mega.

«Όργιο» αυθαιρεσιών στη Χαλκιδική

«Δεν μπορώ να δίνω 10 ευρώ κάθε μέρα για την ομπρέλα», «δεν τους ενοχλούν οι επιχειρηματίες που βάζουν ξαπλώστρες μέσα στη θάλασσα, κυνηγάνε εμένα που παίρνω 500 ευρώ» λένε αγανακτισμένοι στην κάμερα του Mega.




Κίνημα της Πετσέτας: Συλλήψεις για παράνομες ξαπλώστρες, κλείνουν beach bar, «ελευθερώνονται» οι παραλίες

Την ώρα που το «Κίνημα της Πετσέτας» εξαπλώνεται σε όλο και περισσότερες περιοχές της χώρας με τους πολίτες να διεκδικούν ανεμπόδιστη πρόσβαση στις παραλίες και στον αιγιαλό, οι ελεγκτές της Κτηματικής Υπηρεσίας, από κοινού με αστυνομικούς και άλλους δημοσίους υπαλλήλους εντεταλμένους να περιφρουρήσουν τη νομιμότητα «σαρώνουν» τις παραλίες και τα νησιά, με τις πρώτες «νίκες» για το κίνημα να είναι γεγονός.

Στην Πάρο το «Αρόδο», beach bar και εστιατόριο στον Κριό, το οποίο είχε δεχθεί επίσκεψη ελεγκτών και είναι υπότροπο για παραβάσεις όσον αφορά τον αιγιαλό, ενημέρωσε χθες τους πελάτες του ότι αναστέλλει τη δραστηριότητά του για άγνωστο διάστημα

Υπενθυμίζεται πως η πρώτη νίκη για το «Κίνημα της Πετσέτας» καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα, στις 2 Αυγούστου, στην Πάρο, καθώς η παραλία Μικρή Σάντα Μαρία στο κυκλαδίτικο νησί είναι ελεύθερη από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Είχαν προηγηθεί, οι καταγγελίες από την Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες (σ.σ. γνωστή και ως «Κίνημα της Πετσέτας») για καταχρηστικές πρακτικές εκ μέρους των επιχειρηματιών, σωματοφύλακες, αδιανόητες χρεώσεις που έφταναν και τα 120 ευρώ αλλά και η άμεση αντίδραση της κυβέρνησης η οποία διαμήνυσε δια του αρμόδιου υπουργείου Οικονομικών ότι δεν θα χαριστεί σε κανέναν και ότι ξεκινούν έλεγχοι σε όλες τις παραλίες…

Από τους πρώτους ελέγχους που έγιναν, ήταν στην μικρή και μεγάλη Σάντα της Πάρου, όπου στελέχη της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου στις αυτοψίες που έκαναν διαπίστωσαν σημαντικές παραβάσεις και προχώρησαν στην έκδοση πρωτοκόλλων απομάκρυνσης τριών επιχειρήσεων από αυτές.

Μετά τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών, ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην μικρή Σάντα Μαρία της Πάρου – που είχε κλείσει πρακτικά όλη την παραλία – μάζεψε τη συντριπτική πλειοψηφία από τις ξαπλώστρες που είχε τοποθετήσει στην παραλία.

protothema.gr

 

 




Αλεξανδρούπολη: Ψάχνουν τις ξαπλώστρες μέσα στη θάλασσα στην Αγία Παρασκευή Μάκρης

Οι δυνατοί νοτιάδες που επικράτησαν χθες το βράδυ στο Θρακικό Πέλαγος, έπληξαν τις παραλίες της Αλεξανδρούπολης σηκώνοντας μεγάλα κύματα που με την ορμή του ανέμου βγαίνουν για δεκάδες μέτρα στην ακτή.

Δείτε video :




Κίνημα της πετσέτας: Σαφάρι για τις παράνομες ξαπλώστρες – Το κίνημα έφτασε και στην Θάσο

Την πρώτη νίκη του πέτυχε το «κίνημα της πετσέτας» για ελεύθερες παραλίες, καθώς η Σάντα Μαρία της Πάρου έχει αδειάσει από μερικές ξαπλώστρες.

Την ίδια ώρα αποφασισμένο να ξεκινήσει το «κυνήγι της ξαπλώστρας» πριν τελειώσει η τουριστική περίοδος εμφανίζεται το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που, σύμφωνα με πληροφορίες, ανακαλεί άδειες δεκάδων υπαλλήλων μέσα στο κατακαλόκαιρο, με την εντολή να βγούνε στα νησιά και όπου υπάρχουν καταγγελίες (ακόμα και από τα social media) για καταλήψεις παραλιών και παραβάσεις στις συμβάσεις παραχώρησης από πλευράς των επιχειρήσεων.

Ήταν θέμα χρόνου το κίνημα αυτό να φτάσει και στο νησί της Θάσου. Όπως αναφέρουν οι διαχειριστές της σελίδας στο facebook Κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου/ Free the beaches on Thassos. Ενδιαφέρον για τη στήριξη του κινήματος υπάρχει και από την Περιβαλλοντική Κίνηση Θάσου.




Κίνημα της πετσέτας: Απομακρύνθηκαν ξαπλώστρες από παραλία στην Πάρο

Μια πρώτη νίκη καταγράφει το περίφημο «κίνημα της πετσέτας» ή διαφορετικά το «κίνημα για ελεύθερες παραλίες» που έχει ανέλθει το τελευταίο διάστημα στην Πάρο και επιδιώκει να αναδείξει την υπέρμετρη εξάπλωση των ξαπλωστρών στις παραλίες του νησιού, που πολλές φορές, δεν αφήνουν χώρο σε λουόμενους να απλώσουν την πετσέτα τους

Από ελέγχους που έγιναν ήταν στην μικρή και μεγάλη Σάντα της Πάρου, όπου στελέχη της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου στις αυτοψίες που έκαναν διαπίστωσαν σημαντικές παραβάσεις και προχώρησαν στην έκδοση πρωτοκόλλων απομάκρυνσης τριών επιχειρήσεων από αυτές.

Απομακρύνονται τρεις επιχειρήσεις, ανέφερε νωρίτερα, σε ανακοίνωσή του, ο Κωστής Χατζηδάκης.

Μετά από τις μαζικές καταγγελίες των πολιτών, η παραλία Μικρή Σάντα Μαρία είναι πια ελεύθερη από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Σε ανάρτησή της στα social media η Κίνηση Πολιτών Πάρου για Ελεύθερες Παραλίες | Save Paros Beaches, η οποία νωρίτερα την Τετάρτη 2/8, είχε καταγγείλει καταχρηστικές πρακτικές εκ μέρους των επιχειρηματιών, σωματοφύλακες, αδιανόητες χρεώσεις που έφταναν και τα 120 ευρώ, ενημερώνει για την “απελευθέρωση” της παραλίας.

cnn.gr

 




Κίνηση Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες: Σωματοφύλακες στις παραλίες – 120 ευρώ οι ξαπλώστρες

Επιπλέον κατήγγειλε, πως ο ίδιος έχει εκδιωχθεί από παραλία που έχει καταληφθεί από ξαπλώστρες

«Ήδη περιμένουμε τον εισαγγελέα. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα γιατί μαζεύονται λιγάκι. Ορισμένοι είναι θρασύτατοι» ανέφερε ο Χρήστος Γεωργούσης, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας της Κίνησης Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, για τις παραλίες της Πάρου και την «εξάπλωση της ξαπλώστρας».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, ορισμένο ι«έχουν νοικιάσει 20 τετραγωνικά και έχουν 200-300».

«Και κάποιοι από αυτούς ομολογούν ότι δεν έχουν άδεια. Ας έρθει η αστυνομία να μας συλλάβει είπε κάποιος στη Σάντα Μαρία και πήγε η αστυνομία μετά από τρεις μέρες και τον συνέλαβε. Δεν έχουν άδεια. Απλώς στηριζόμαστε στην μεγάλη ανοχή του Δήμου, στον οποίο δήμαρχο έστειλα ένα γράμμα ότι όλες οι παραλίες είναι κατειλημμένες και αυτές που λέει ελεύθερες είναι υπό κατάληψη, γιατί σχεδιάζουν διάφορα για μια καντίνα όπου θα φέρουν θηριώδη φορτηγά με θηριώδεις πολυθρόνες και θα τις απλώσουν, αφού δεν τους κάνει κανείς έλεγχο» προσέθεσε.

«Ο δήμαρχος απαντά “δεν έχουμε αρμοδιότητα” το οποίο το θεωρώ επικίνδυνο για όλη την αυτοδιοίκηση» επισήμανε ο κ. Γεωργούσης, καταγγέλλοντας πως «είναι ένα κράτος ανυπόληπτο που καταδέχεται με τέτοιο τρόπο να περιφρονείται κάθε νομιμότητα και να λέει ο άλλος ας έρθει η αστυνομία να με συλλάβει και απλώνει τις πολυθρόνες, εκεί φτάσαμε».

Ο κ. Γεωργούσης υποστήριξε πως δύο χρόνια τα επιτελεία του Δήμου της Πάρου δεν έχουν κάνει έλεγχο σε καμιά παραλία.

Επιπλέον κατήγγειλε, πως ο ίδιος έχει εκδιωχθεί από παραλία που έχει καταληφθεί από ξαπλώστρες, έχοντας πάει να κολυμπήσει, με αποτέλεσμα να καταλήξει να καθίσει στα βράχια, σε μια παραλία, μάλιστα, σημείωσε, που δεν πληροί τις προϋποθέσεις να νοικιάζεται γιατί είναι δύο μέτρα, ενώ ανέφερε πως υπάρχουν σωματοφύλακες σε ορισμένες επιχειρήσεις.

Όσο για το κόστος της ξαπλώστρας, ερωτηθείς ο κ. Γεωργούσης σε ποιο είναι το αντίτιμο για τους λουόμενους που θα επιλέξουν να νοικιάσουν ένα σετ, όπως είπε, στη Σάντα Μαρία οι πρώτες θέσεις που είναι κοντά στο κύμα είναι στα 120 ευρώ και οι πίσω στα 40 ευρώ. «Βέβαια ο νόμος μιλάει για πέντε μέτρα απόσταση το οποίο δεν τηρείται φυσικά» προσέθεσε.

Ως προς τη στάση των αρχών στο όλο ζήτημα ο κ. Γεωργούσης ανέφερε τα εξής. «Η αστυνομία, οι αρχές συνεργάζονται, απλά για κάποια πράγματα, θέλουν την ώθηση της εισαγγελικής αρχής ή την ενθάρρυνση του Δήμου. (…) Ο δήμος αδιαφορεί. Του έγραψα και γράμμα σήμερα του δημάρχου, τους δώσαμε τη δυνατότητα να ενδιαφερθούν, να ηγηθούν».

Σήμερα είναι προγραμματισμένη συνάντηση της Οικολογικής Ομάδας το απόγευμα, ανέφερε ο κ. Γεωργούσης, οι οποίοι θα αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

newsbomb.gr

 

 

 

 




Ξαφνικό μπουρίνι σάρωσε Καβάλα και Σέρρες: Σήκωσε ομπρέλες, αναποδογύρισε ξαπλώστρες, έσπασε δένδρα

Μπορεί η χώρα να βιώνει έναν μακρύ καύσωνα, ωστόσο σε Σέρρες και Καβάλα είδαν χθες ξαφνικά τον καιρό να αλλάζει. Μπουρίνι σάρωσε περιοχές τους προκαλώντας προβλήματα και καταστροφές.

Το μπουρίνι προκάλεσε αιφνιδιασμό τόσο στην Καβάλα όσο και στις Σέρρες με τον καιρό να αλλάζει απότομα και τον κόσμο να σαστίζει.

Στην Καβάλα ξαφνικά όλα μαύρισαν και ξέσπασε βροχή προκαλώντας ζημιές σε αυτοκίνητα και beach bar στην παραλία του Οφρυνίου