Δράμα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων σε γέφυρα στον ποταμό Νέστο

Η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας αποφάσισε την λήψη μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό 14 Δράμας – Ξάνθης, προκειμένου εκτελεστούν στην γέφυρα του ποταμού Νέστου, εργασίες βασικής αποκατάστασης της λειτουργίας της γεφύρωσης με στόχο την εξυπηρέτηση της ασφαλούς κίνησης επί του οδικού δικτύου Δράμας – Ξάνθης Ε.Ο. 14., από 10/03/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου δύο (2) εβδομάδων.

Ο ανάδοχος του έργου και ο υπεύθυνος μηχανικός, θα μεριμνήσουν για την τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης, ώστε να εφαρμοστούν επαρκώς τα μέτρα ρύθμισης – περιορισμού – εκτροπής της κυκλοφορίας.

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται σύμφωνα με τη σήμανση που θα τοποθετηθεί για το σκοπό αυτό, με την συνδρομή του Τμήματος Τροχαίας Δράμας για την διασφάλιση της ομαλής – ασφαλούς κυκλοφορίας οχημάτων.

Οι παραβάτες θα διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η δε εκτέλεσή της ανατίθεται στους Αστυνομικούς Υπαλλήλους.

 

 




Μεγάλη συμμετοχή στο Καρναβάλι Ξάνθης – Θετικός ο απολογισμός από τους φορείς

Με απόλυτη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε το φετινό Καρναβάλι της Ξάνθης, προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών από όλη την Ελλάδα. Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών είχαν ενθουσιώδη ανταπόκριση, με τους διοργανωτές και τους τοπικούς φορείς να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την άρτια διεξαγωγή.

Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις χαρακτηρίστηκαν από κέφι, χρώμα και δημιουργικότητα, με την μεγάλη παρέλαση να αποτελεί το αποκορύφωμα της γιορτής. Σύμφωνα με τους φορείς, ο απολογισμός είναι θετικός τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και στην οικονομική τόνωση της τοπικής αγοράς, ενώ οι επισκέπτες αναχώρησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις.




Τροχαίο στο Τσανάκκαλε με Τούρκους που επέστρεφαν από το Καρναβάλι της Ξάνθης

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στο Τσανάκαλε της Τουρκίας, όταν επιβατικό λεωφορείο με 42 επιβαίνοντες που ξεκίνησε από την Ξάνθη με κατεύθυνση τη Σμύρνη βγήκε από τον δρόμο του και προσέκρουσε σε δέντρα, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν 37 άνθρωποι.

Οι επιβαίνοντες ήταν τουρίστες οι οποίοι είχαν έρθει στην Ξάνθη για το καρναβάλι και επέστρεφαν στον τόπο τους.




Καρναβάλι Ξάνθης: Ενημερωθείτε για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τα σημεία εξυπηρέτησης

Ο Δήμος Ξάνθης, στο πλαίσιο των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών 2025, ενημερώνει κατοίκους και επισκέπτες για τις ρυθμίσεις που θα ισχύσουν το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Μαρτίου 2025, με σκοπό την ομαλή διεξαγωγή των εκδηλώσεων, τη διευκόλυνση των μετακινήσεων και την ασφάλεια όλων όσοι θα βρεθούν στην πόλη για να απολαύσουν τις φετινές καρναβαλικές εκδηλώσεις.

Ρυθμίσεις στάθμευσης και συγκοινωνιών

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 1 και 2 Μαρτίου, προκειμένου να διευκολυνθεί η στάθμευση των επισκεπτών, θα παραμείνουν ανοιχτοί για χρήση οι προαύλιοι χώροι συγκεκριμένων σχολικών συγκροτημάτων της πόλης. Οι αυλές του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, του 5ου Δημοτικού Σχολείου και του 2ου Επαγγελματικού Λυ   κείου θα είναι διαθέσιμες για τη στάθμευση των οχημάτων, ώστε να εξυπηρετηθούν όσοι καταφθάνουν στην πόλη για τις εκδηλώσεις.

Την Κυριακή 2 Μαρτίου 2025, θα διατεθούν επιπλέον χώροι στάθμευσης για τους επισκέπτες. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα μπορούν να σταθμεύσουν στο οικόπεδο δίπλα από το Γηροκομείο “Ο Μέγας Βασίλειος”, στο 2ο χιλιόμετρο Ξάνθης-Καβάλας, καθώς και σε δύο οικόπεδα επί της οδού Εθελοντή Αιμοδότη, κοντά στον Ιερό Ναό Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου.

Για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης και την καλύτερη διαχείριση της κίνησης στο κέντρο της πόλης, οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον χώρο στάθμευσης στο Ζυγό, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος την ημέρα εκείνη. Από το σημείο αυτό, θα εκτελούνται δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας προς και από την Ξάνθη, προσφέροντας μια εύκολη και γρήγορη εναλλακτική μετακίνησης χωρίς την ανάγκη χρήσης ιδιωτικού οχήματος.

Συνιστάται, όπου είναι δυνατόν, η χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και η επιλογή χώρων στάθμευσης εκτός του κέντρου, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση της κυκλοφορίας και να διευκολυνθεί η ροή της κίνησης στους δρόμους της πόλης.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και περιορισμοί

Για τη διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των εκδηλώσεων, το Σάββατο 1 Μαρτίου 2025 θα εφαρμοστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Ξάνθης. Από τις 19:00 έως τις 03:00, η κυκλοφορία θα διακοπεί στις οδούς Βασιλέως Κωνσταντίνου και Βασιλίσσης Σοφίας μέχρι τη γέφυρα του Κοσύνθου. Ειδικά για τη Νυχτερινή Καρναβαλική Παρέλαση, που θα πραγματοποιηθεί το ίδιο βράδυ, η κυκλοφορία και η στάθμευση θα απαγορεύονται στην οδό 28ης Οκτωβρίου, από τη διασταύρωση με την οδό Χατζησταύρου μέχρι την πλατεία Δημοκρατίας, από τις 18:30 έως το τέλος της εκδήλωσης.

Την Κυριακή 2 Μαρτίου 2025, ημέρα της Μεγάλης Καρναβαλικής Παρέλασης, η κυκλοφορία και η στάθμευση θα απαγορεύονται σε όλο το μήκος της διαδρομής της παρέλασης. Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί θα ισχύσουν στην οδό 28ης Οκτωβρίου (από τη διασταύρωση με την οδό Τζαβέλα), καθώς και στις οδούς Πλατεία Δημοκρατίας, Βασιλέως Κωνσταντίνου και Βασιλίσσης Σοφίας μέχρι το ύψος της Έβρου, από τις 09:00 το πρωί έως το τέλος της εκδήλωσης.

Χάρτης με σημεία στάθμευσης και εξυπηρέτησης

Ο Δήμος Ξάνθης διαθέτει ψηφιακό χάρτη, μέσω του οποίου οι επισκέπτες μπορούν να δουν αναλυτικά τις ρυθμίσεις κυκλοφορίας, τα διαθέσιμα σημεία στάθμευσης και τα σημεία εξυπηρέτησης. Στον χάρτη περιλαμβάνονται επίσης οι τοποθεσίες δημόσιων τουαλετών και σταθμών πρώτων βοηθειών, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις να γνωρίζουν πού μπορούν να βρουν τις υπηρεσίες που χρειάζονται. Ο χάρτης είναι διαθέσιμος εδώ: ➡ https://tinyurl.com/xanthicarnivalmap

Υπενθύμιση για την ασφάλεια των εκδηλώσεων

Για την αποφυγή ατυχημάτων και την προστασία των επισκεπτών, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων απαγορεύεται αυστηρά η χρήση πυρσων, καθώς και η κατοχή και κατανάλωση ποτών σε γυάλινα μπουκάλια. Οι συμμετέχοντες καλούνται να σεβαστούν τους κανονισμούς και να συμβάλουν στη διατήρηση της ευχάριστης και ασφαλούς ατμόσφαιρας που χαρακτηρίζει το Ξανθιώτικο Καρναβάλι.

Ο Δήμος Ξάνθης προτρέπει κατοίκους και επισκέπτες να ενημερωθούν εγκαίρως για τις ρυθμίσεις, ώστε να απολαύσουν τις εκδηλώσεις με άνεση και ασφάλεια.




Σπουδαστές του ΕΠΑΣ Ξάνθης απέσπασαν σημαντικές διακρίσεις σε διεθνή μαγειρικό διαγωνισμό

Πρωτοετείς μεν φοιτητές στην ειδικότητα Μαγειρική Τέχνη, αλλά οι Μουσταφά Γιουρούκ και Άννα Κυριακίδου κατάφεραν να αποσπάσουν σημαντικές διακρίσεις και να πάρουν το αργυρό και χάλκινο μετάλλιο, αντίστοιχα στον 3ο Μεσογειακό Διαγωνισμό Μαγειρικής & Ζαχαροπλαστικής Τέχνης, στο πλαίσιο της 11ης Έκθεσης Expotrof.

Οι συνταγές ήταν πρότυπες και στόχος -με το «Εκμέκ καριόκας Ξάνθης» και το «Θρακιώτικο ριζότο»- ήταν να αναδειχθούν τοπικά προϊόντα της περιοχής.

Η Ισμήνη Ιμαμίδου, διευθύντρια μαθητείας ΔΥΠΑ ΕΠΑΣ Ξάνθης ανέφερε σχετικά στην εκπομπή «Περίμετρο» της ΕΡΤ3:
«Εδώ φιλοξενούμε επτά ειδικότητες. Το πιο σημαντικό από όλα είναι το δυικό σύστημα εκπαίδευσης που έχουμε, ενώ είναι εδώ τα απιδιά και σπουδάζουν, δουλεύουν παράλληλα και πληρώνονται και είναι και ασφαλισμένοι. Μετά το τέλος της πρακτικής το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών απορροφάται από την αγορά εργασίας, ή μένει στον ίδιο εργοδότη».

Ο Κώστας Κηπουρός, εκπαιδευτικός μαγειρικής τέχνης, ανέφερε: «Αυτός ήταν ο στόχος μας, συζητήσαμε για τα προϊόντα που θα χρησιμοποιήσουμε και επιλέξαμε να είναι όλα τοπικά», ενώ με τη σειρά της η Ουρανία Κουκουσολάτου, εκπαιδευτικός μαγειρικής τέχνης στάθηκε στην απαιτητικότητα του διαγωνισμού. «Γενικώς ήταν απαιτητικός ο διαγωνισμός, είχαν τους κριτές από διάφορες χώρες ανά τον κόσμο, που έκριναν τη γεύση, αλλά ταυτόχρονα είχαν άλλους κριτές για το πώς ήταν στημένα τα παιδιά, η παρουσία τους».

Ρεπορτάζ: Βασιλική Μαχαίρα/ ertnews.gr




Μεταφέρουν ασθενή με πλαστική καρέκλα σε φορτηγάκι στο Κ.Υ Αβδήρων Ξάνθης!

Εξοργιστικές και… τριτοκοσμικές είναι οι εικόνες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το XanthiNea.gr, με τα όσα εκτυλίχθηκαν στην προσπάθεια μεταφοράς μιας άρρωστης γυναίκας που έχει υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο και ταλαιπωρείται το τελευταίο διάστημα.

Οι εικόνες εκτυλίχθηκαν την Πέμπτη (20/02) στο Κέντρο Υγείας Αβδήρων, και όπως καταγγέλλουν οι συγγενείς της γυναίκας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού του ΚΥ και τις δικές τους, δεν κατέστη εφικτό να έρθει ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ώστε να μεταφέρει την ηλικιωμένη γυναίκα στο σπίτι της.




Υπό μελέτη το σχέδιο για την υδροδότηση της Ξάνθης από τον ποταμό Νέστο – Ανησυχία για τη λειψυδρία

Οι αρχές του Νέστου, βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού, καθώς τα αποθέματα νερού μειώνονται δραματικά λόγω παρατεταμένης ανομβρίας. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται ένα φιλόδοξο σχέδιο για την υδροδότηση της πόλης της Ξάνθης από τον ποταμό Νέστο.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγών και δικτύων, ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια νερού για την κάλυψη των αναγκών της Ξάνθης, τόσο για οικιακή χρήση όσο και για αγροτικές δραστηριότητες. Η μελέτη βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, ενώ οι τοπικές αρχές συνεργάζονται με αρμόδιους φορείς για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Ωστόσο, η λειψυδρία έχει γίνει έντονα αισθητή τα τελευταία χρόνια στην περιοχή, με αποτέλεσμα οι αρχές να αναζητούν μακροπρόθεσμες λύσεις για να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες ανάγκες νερού και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.




Καρναβάλι Ξάνθης 2025/Εξήντα χρόνια ιστορίας: Αναλυτικά το πρόγραμμα των δεκάδων δράσεων

Οι εκδηλώσεις ξεκινούν την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και ολοκληρώνονται με τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση στις αρχές Μαρτίου-Αναμένονται χιλιάδες επισκέπτες

Η Ξάνθη ετοιμάζεται να υποδεχθεί και φέτος χιλιάδες επισκέπτες με μια ολοκαίνουργια επετειακή διοργάνωση των Θρακικών Λαογραφικών Γιορτών (ΘΛΕ) και του Καρναβαλιού της Ξάνθης 2025.

Το πρόγραμμα που δόθηκε στη δημοσιότητα από τους διοργανωτές (διαβάστε παρακάτω) είναι αντάξιο της συμπλήρωσης 60 χρόνων αυτού του σημαντικού πολιτιστικού θεσμού και υπόσχεται μια αναδρομή στα «60 χρόνια απόλυτης γιορτής» και μοναδικές στιγμές γεμάτες γέλιο, μουσική χορό, αναδεικνύοντας έτσι την πλούσια πολιτιστική και καλλιτεχνική παράδοση της περιοχής.

Οι φετινές εκδηλώσεις ξεκινούν την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και ολοκληρώνονται με τη μεγάλη, εντυπωσιακή καρναβαλική παρέλαση την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, στις 2 Μαρτίου 2025.

Ο δημοφιλής καλλιτέχνης, Σάκης Ρουβάς θα ανοίξει τις φετινές εορταστικές εκδηλώσεις με μια μεγάλη συναυλία στην κεντρική πλατεία Δημοκρατίας το βράδυ της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025, ενώ λίγο νωρίτερα, ο Δήμαρχος της πόλης, Στράτος Κοντός θα κηρύξει την επίσημη έναρξη της 60ης διοργάνωσης των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών.

Μια ματιά στις δράσεις

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές περιλαμβάνουν πολλές καρναβαλικές και λαογραφικές δράσεις και πληθώρα πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, με κυρίαρχο στοιχείο τη μεγάλη συμμετοχή των εθελοντών, των καρναβαλικών πληρωμάτων, των μελών των πολιτιστικών συλλόγων και βέβαια των κατοίκων.

Επίσης, το πρόγραμμα, περιλαμβάνει πολλές μουσικές συναυλίες με δημοφιλή συγκροτήματα και καλλιτέχνες όπως ο Πάνος Μουζουράκης, ο Θοδωρής Φέρρης, ο Κώστας Μπίγαλης, η Πωλίνα και η Σοφία Βόσσου, ο Γιάννης Μιχελής, το μουσικό σχήμα «Γκιντίκι», το συγκρότημα ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC, το φημισμένο συγκρότημα Underhill West, οι RacK και Lila, η Banda Latiniko και πολλοί ακόμα.

Οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές και η μεγάλη καρναβαλική παρέλαση θα κλείσουν και φέτος στις όχθες του ποταμού Κόσυνθου με το έθιμο του κάψιμου του «Τζάρου» σε μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα με δεκάδες πυροτεχνήματα.

Βασίλισσα του φετινού καρναβαλιού θα είναι η τραγουδίστρια, ηθοπoιός και performer Κόνι Μεταξά, ενώ την παρουσίαση της παρέλασης για το κοινό και την τηλεόραση θα αναλάβει ο δημοφιλής παρουσιαστής, Θέμης Γεωργαντάς.

Αναμένεται μεγάλος αριθμός καρναβαλιστών και επισκεπτών

Στη φετινή καρναβαλική παρέλαση αναμένεται να λάβουν μέρος περισσότεροι από 15.000 καρναβαλιστές, που θα επιλέξουν τις στολές τους ανάμεσα από τους 30 καρναβαλικούς συλλόγους-πληρώματα που έχουν συσταθεί στην Ξάνθη και προετοιμάζονται κάθε μέρα του χρόνου για να έχουν την πιο εντυπωσιακή εμφάνιση.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι συμμετέχοντες στον καρναβαλικό σύλλογο να μη φορέσουν την καινούργια στολή του συλλόγου σε κανένα από τα δεκάδες αποκριάτικα πάρτι που διοργανώνονται, νωρίτερα από τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση.

Ιδιαίτερα αισιόδοξες είναι και πρώτες εκτιμήσεις των διοργανωτών για τον αριθμό των επισκεπτών που θα έρθουν τόσο στην Ξάνθη όσο και στη γειτονική Καβάλα το τριήμερο της τελευταίας Κυριακής της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας.

Πώς ξεκίνησαν όλα

Η ιστορία λέει πως στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ορισμένοι Ξανθιώτες με φαντασία, διάθεση και τόλμη προώθησαν την ιδέα των λαϊκών γιορτών κατά την περίοδο της Αποκριάς. Έτσι, το 1966 για πρώτη φορά οργανώθηκαν στην Ξάνθη οι Αποκριάτικες Θρακικές Γιορτές. Γεννημένος σε μια εποχή αστικοποίησης και εκβιομηχάνισης -μια εποχή κρίσιμη σε θέματα οικονομικά αλλά και ζητήματα ταυτότητας- ο θεσμός πέρασε ποικίλες φάσεις εξέλιξης και μετάλλαξης φθάνοντας έως τις μέρες μας.

Περισσότερες πληροφορίες για το πλούσιο πρόγραμμα και τις ποικίλες δράσεις των φετινών Θρακικών Λαογραφικών Εορτών-Καρναβάλι Ξάνθης 2025 μπορείτε να δείτε εδώ.

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Σύλλογος ΑμεΑ Ξάνθης | Δράση για την προσβασιμότητα και τα Δικαιώματα

Ο Σύλλογος ΑμεΑ Ξάνθης έχει ως βασικό στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης σε υποδομές, εκπαίδευση και καθημερινές δραστηριότητες.

Μέσα από δράσεις, επιστολές προς τις αρχές και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, ο Σύλλογος επισημαίνει προβλήματα όπως η έλλειψη προσβάσιμων χώρων στάθμευσης, κακοσυντηρημένες ράμπες και απουσία κατάλληλων υποδομών. Η συνεργασία με τοπικές αρχές είναι κρίσιμη για την επίλυση αυτών των θεμάτων και τη βελτίωση της καθημερινότητας των μελών του.

 




Επείγουσα ανάγκη αποκατάστασης προσβασιμότητας στο εσπερινό ΓΕΛ Ξάνθης

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Εσπερινό ΓΕΛ Ξάνθης λόγω των εκτελούμενων έργων είναι εξαιρετικά ανησυχητική, καθώς η προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία έχει περιοριστεί σημαντικά.

Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών, όπως φορητές ράμπες και εναλλακτικές διαδρομές, καθιστά αδύνατη την ασφαλή και εύκολη πρόσβαση στο σχολείο για μαθητές και δασκάλους με κινητικά προβλήματα. Επιπλέον, η παλαιά ράμπα του σχολείου έχει καταστραφεί κατά τη διάρκεια των έργων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρές δυσκολίες για εκείνους που την χρησιμοποιούσαν.

Η διασφάλιση προσβάσιμων υποδομών στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε άτομο, ανεξαρτήτως αναπηρίας, έχει το δικαίωμα να έχει πλήρη πρόσβαση στις δημόσιες υποδομές, ώστε να μπορεί να εκπληρώσει τις καθημερινές του ανάγκες χωρίς εμπόδια. Ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης, η προσβασιμότητα αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την αποδοχή και ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία.

Είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της πρόσβασης στους χώρους του σχολείου και τη διασφάλιση της ασφαλούς χρήσης του από όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως των φυσικών τους περιορισμών. Η αναβάθμιση των υποδομών και η αποκατάσταση της ράμπας πρέπει να είναι προτεραιότητα, ώστε κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός να μην αισθάνεται αποκλεισμένος ή σε κίνδυνο κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς του.




«Όχι στην κατάργηση του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης»

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών περιφέρειας ΑΜΘ συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των γονέων και εκπαιδευτικών της  Ξάνθης, ενάντια στην κατάργηση του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης.

Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης από την ίδρυσή του συστεγάζεται με το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης με αποτέλεσμα πολλαπλά προβλήματα στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο, καθώς οι κτηριακές υποδομές είναι ανεπαρκείς, με αίθουσες 20 τ.μ. χωρισμένες με γυψοσανίδες, χωρίς γυμναστήριο και αίθουσα εκδηλώσεων, με συνωστισμό παιδιών και δασκάλων μέσα στις αίθουσες και στα διαλείμματα.

Μπροστά σε αυτό το υπαρκτό πρόβλημα, αντί να προχωρήσει άμεσα η δέσμευση ανέγερσης νέου διδακτηρίου, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης έφερε ως «λύση» την κατάργηση του 18ου Δημοτικού Σχολείου και τη συγχώνευσή του με το 9ο Δημοτικό Σχολείο! Δηλαδή προτείνεται να παγιωθεί η απαράδεκτη σημερινή κατάσταση, να γιγαντωθούν τα τμήματα, να «εξοικονομηθούν» εκπαιδευτικοί!

Όμως τα παιδιά μας και οι ανάγκες τους δεν είναι κόστος!

Στηρίζουμε τους γονείς των 2 Δημοτικών Σχολείων που αντιτίθενται με κάθε τρόπο στην υποβάθμισή τους και μαζί με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Ξάνθης και το Διδασκαλικό Σύλλογο Ξάνθης απαιτούμε την άμεση ανέγερση νέου κτιρίου για το 18ο και ανάκληση της πρότασης για κατάργησή του και συγχώνευση με το 9ο.

www.xanthinea.gr



Ευχούπολη: Χριστουγεννιάτικο Bazaar από τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης

Το Χριστουγεννιάτικο Bazaar με τις χειροποίητες δημιουργίες τους διοργανώνουν οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης στην Ευχούπολη, στο κέντρο της πόλης.

Σε σχετική πρόσκληση αναφέρονται τα εξής:

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στο γιορτινό Bazaar του σχολείου μας που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 10:30-13:30 και 18:00-21:00 και το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 9:30-14:30 και 18:30-20:30, στην Ευχούπολη, στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, στον οικίσκο Νο 3. Οι μαθητές του σχολείου μας, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την στήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και σας περιμένουν να διαλέξετε τα δωράκια για τα αγαπημένα σας πρόσωπα από τις χειροποίητες δημιουργίες τους!

Πηγή: https://www.xanthinea.gr/




Ανοίγει αύριο η Ευχούπολη της Ξάνθης

Η Ευχούπολη της Ξάνθης ξεκινάει αύριο στο πάρκο μπροστά από την παλιά νομαρχία, όπου έχει στηθεί το παραμυθένιο χωριό των Χριστουγέννων. Στο χωριό της Ευχούπολης θα φιλοξενούνται μικρά σπιτάκια για διάφορες δράσεις που απευθύνονται σε μικρούς και μεγάλους, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται συναυλίες και εκδηλώσεις που τιμούν την παράδοση των Χριστουγέννων. Οι δραστηριότητες θα διαρκέσουν καθημερινά μέχρι το τέλος των εορτών.

Η εκκίνηση των φετινών εορτασμών θα γίνει αύριο στις 18:30 στην Πλατεία Δημοκρατίας, όπου ο Δήμαρχος Ξάνθης, Στράτος Κοντός, θα φωταγωγήσει το εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει συναυλία με τους Onirama και τη Ρένα Μόρφη, προσφέροντας μια μοναδική μουσική εμπειρία στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.




Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολη | Επανέρχεται το θέμα δημιουργίας ΜΕΘ παίδων με αφορμή το τραγικό γεγονός στο Μαγικό Ξάνθης

Με αφορμή το τραγικό γεγονός στο Μαγικό Ξάνθης επανέρχεται το θέμα της υγειονομικής θωράκισης της περιοχής και συγκεκριμένα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης με ΜΕΘ παίδων.

Μιλώντας στην ΕΡΤ το μέλος της Εξελεκτικής Επιτροπής Πέτρος Κετικίδης κάλεσε πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς και άλλους φορείς να υποστηρίξουν το αίτημα της ΠΟΕΔΗΝ και του Συλλόγου Γονέων για λειτουργία στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης και σε όλες τις πόλεις που έχουν Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία τη λειτουργία ευέλικτων ΜΕΘ παίδων δυναμικότητας 3-4 κλινών. «Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη και δεν αναλύεται σε αθροίσματα αριθμών που προβάλλει η κυβέρνηση. Με αυτό τον τρόπο θα σώζονται ζωές και η περιοχή θα μπορεί να στηρίζει σε αυτή τη δομή πέρα από την υγεία των παιδιών και την δημογραφική και κοινωνική της αναβάθμιση» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Κετικίδης.

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα/ertnews




Αλλαγή σκυτάλης στο Επιμελητήριο Ξάνθης | Πρόεδρος η Μαλλιαρουδάκη

Αλλάζει η ηγεσία του ΕΒΕ μετά από πολλά χρόνια – Νίκησε η ανανέωση, οι φρέσκιες ιδέες και η διάθεση για αλλαγή – Τι δήλωσε η κ. Μαλλιαρουδάκη αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που την ανέδειξε μεγάλη νικήτρια των εκλογών του ΕΒΕ Ξάνθης.

Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη : Είναι μεγάλη μου τιμή  η εμπιστοσύνη που έδειξαν οι επαγγελματίες της περιοχής στο πρόσωπό μου αλλά και σε όλη την ομάδα.

“…Αισθάνομαι μεγάλη χαρά και συγκίνηση. Είναι μεγάλη μου τιμή  η εμπιστοσύνη που έδειξαν οι επαγγελματίες της περιοχής στο πρόσωπό μου αλλά και σε όλη την ομάδα. Είναι μεγάλη και η ευθύνη που έχουμε από εδώ και πέρα για να πάμε τον τόπο μας μπροστά , για να κάνουμε όλα όσα υποσχεθήκαμε και ακόμη περισσότερα. Είμαι συγκινημένη και χαρούμενη που ήρθε τόσος κόσμος να δυναμώσει τον επιμελητηριακό θεσμό.

Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ μέσα από την καρδιά μου!Πηγή: xanthipost




ΕΒΕ Ξάνθης | Μεγάλη συμμετοχή την πρώτη ημέρα των εκλογών – Πόσοι ψήφισαν σε κάθε τμήμα

Ικανοποιητικός είναι ο αριθμός των  συμμετεχόντων για την πρώτη ημέρα των εκλογών στο ΕΒΕ Ξάνθης.

Σύμφωνα με πληροφορίες εχθές Κυριακή 1 Δεκεμβρίου πρώτη ημέρα των εκλογών προσήλθαν στις κάλπες συνολικά 615 επαγγελματίες για να ψηφίσουν.

Αναλυτικά 211 άτομα ψήφισαν στο Εμπορικό τμήμα, 204 στο μεταποιητικό και 200 στο Υπηρεσιών ενώ σε σχέση με τις προηγούμνες εκλογές έχουμε μεγάλη αύξηση αφού το 2017 είχαν ψηφίσει συνολικά και τις 2 ημέρες 194 στο Εμπορικό, 321 στο μεταποιητικό και 285 στο Υπηρεσιών.

Σήμερα Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου τελευταία ημέρα των εκλογών η εκλογική διαδικασία ξεκινάει στις 9 το πρωί μέχρι και τις 5 το απόγευμα.

Πηγή: xanthidaily




Eπιστολή του Συλλόγου Μηχανικών Ξάνθης σε Σκυλακάκη για τα προβλήματα του νόμου για τα αυθαίρετα

Σας αποστέλλουμε συνημμένα την επιστολή του ΣΜΜΙΔΕ Ν. ΞΑΝΘΗΣ σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει από τις προθεσμίες του Ν. 4495/2017, που αφορά -μεταξύ άλλων- στις ρυμθμίσεις αυθαιρέτων κτισμάτων.

Όπως αναφέρουν οι  Μηχανικοί της Ξάνθης η  παράταση της προθεσμίας ανάρτησης δικαιολογητικών έχει καταστεί απαραίτητη επανειλημμένως από την έναρξη ισχύος του νόμου, αποδεικνύοντας τη μη ρεαλιστικότητα της εφαρμογής της. Παράλληλα, η κατάργηση της Κατηγορίας 5 για τη ρύθμιση αυθαιρέτων έχει δημιουργήσει έντονες ανισότητες, οδηγώντας σε αδικίες και αδιέξοδα για πολλούς πολίτες και επαγγελματίες μηχανικούς.

Xanti travel guide

Με την επιστολή του ο ΣΜΜΙΔΕ Ξάνθης:

  1. Ζητά την αντικατάσταση της προθεσμίας ανάρτησης δικαιολογητικών με την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας έως την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου.
  2. Προτείνει την επαναφορά της Κατηγορίας 5 για να αποκατασταθούν οι ανισότητες που έχουν δημιουργηθεί.

Η άμεση αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι αναγκαία για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης και την αποτελεσματική λειτουργία του θεσμικού πλαισίου. αναφέρουν σχετικά.

Αναλυτικά:

Θέμα: “Αδιέξοδα και αδικίες από την υφιστάμενη προθεσμία ανάρτησης
δικαιολογητικών του Ν. 4495/2017 – Αίτημα επαναφοράς της Κατηγορίας 5”

Με την επικείμενη λήξη της προθεσμίας ανάρτησης δικαιολογητικών στο πλαίσιο του Ν. 4495/2017, ο Σύλλογος Μηχανικών Μελετητών Ιδιωτικών Έργων Ν. Ξάνθης αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκειά του για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις συχνές, αλλά προσωρινές, παρατάσεις που έχουν δοθεί από την έναρξη ισχύος του.

Είναι προφανές ότι η υφιστάμενη προθεσμία ανάρτησης δεν είναι ρεαλιστική και έχει παραταθεί ήδη αρκετές φορές, αποδεικνύοντας ότι η μη παράτασή της θα οδηγούσε σε αδιέξοδο. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η ίδια η νομοθεσία δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, των μηχανικών και των πολιτών. Η συνεχής εξάρτηση από παρατάσεις δημιουργεί ανασφάλεια, ενώ η προσωρινότητα αυτών των λύσεων υπονομεύει την αξιοπιστία του θεσμικού πλαισίου.

Περαιτέρω, η κατάργηση της Κατηγορίας 5 για τη ρύθμιση αυθαιρέτων έχει δημιουργήσει σοβαρές αδικίες και ανισότητες. Συγκεκριμένα:
• Αυθαίρετα που εντάσσονται στην Κατηγορία 5 έχουν ήδη τακτοποιηθεί, ενώ άλλα, της
ίδιας κατηγορίας, δεν μπορούν πλέον να υπαχθούν στη ρύθμιση, με εξαίρεση τα ακίνητα των τραπεζών και των πρόσφατων κληρονόμων.
• Η διάκριση αυτή δεν δικαιολογείται, καθώς τα αυθαίρετα αυτής της κατηγορίας
βρίσκονται σε παρόμοιες συνθήκες και χρήζουν ισότιμης μεταχείρισης.

Ζητούμε:

  1. Την αντικατάσταση της αυθαίρετης προθεσμίας ανάρτησης δικαιολογητικών με
    τη ρεαλιστική υποχρέωση ολοκλήρωσής τους έως την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας
    Κτιρίου. Αυτό θα επιτρέψει τη μεθοδική και ολοκληρωμένη προσέγγιση στη συλλογή και ανάρτηση των απαιτούμενων εγγράφων, εξαλείφοντας τη διαρκή ανάγκη για παρατάσεις.
  2. Την επαναφορά της Κατηγορίας 5, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία που έχει
    προκληθεί και να επιτραπεί η ρύθμιση αυθαιρέτων που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση με αυτά που ήδη έχουν τακτοποιηθεί. Η εξαίρεση μόνο για ακίνητα τραπεζών και κληρονόμων είναι άδικη και καταδεικνύει την ασυνέπεια του νομοθετικού πλαισίου.

Η τρέχουσα κατάσταση δεν εξυπηρετεί κανέναν/καμιά:
• Οι μηχανικοί επιβαρύνονται με μη ρεαλιστικές απαιτήσεις και χρονοβόρες διαδικασίες,
που θα μπορούσαν να απλοποιηθούν με τη σύνδεση της ανάρτησης δικαιολογητικών με την
Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.
• Οι πολίτες βρίσκονται σε ένα διαρκές καθεστώς ανασφάλειας και ανισοτήτων,
βλέποντας την αντιμετώπιση του ακινήτου τους να εξαρτάται από το πότε έγινε η υποβολή της αίτησης.

Η Πολιτεία καλείται να αποδείξει ότι λαμβάνει υπόψη της τις πραγματικές συνθήκες εργασίας και τις ανάγκες τόσο των μηχανικών όσο και των πολιτών, προσφέροντας λύσεις που δεν είναι μόνο προσωρινές, αλλά δίκαιες και ουσιαστικές.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Πηγή: xanthinews




Χριστουγεννιάτικο Bazaar από την Αρμένικη Κοινότητα Ξάνθης

Χριστουγεννιάτικο Bazaar διοργανώνει η Αρμένικη Κοινότητα  Ξάνθης στις εγκαταστάσεις του Πολιτιστικού Κέντρου της.

Σε σχετική πρόσκληση – κάλεσμα αναφέρονται τα εξής:

«Το Δ.Σ. του Αρμενικού Σταυρού Ελέους Ξάνθης, με χαρά σας προσκαλεί την Κυριακή 08/12/2025 και ώρα 11:00 – 14:00 και 17:00 – 20:30 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου της Αρμενικής Κοινότητας (Αγ. Ελευθερίου 54), να επισκεφθείτε το “Γιορτινό Bazaar” του και παράλληλα να απολαύσετε τον Κυριακάτικο καφέ σας σ’ ένα πολύ φιλικό και ζεστό περιβάλλον. Σας περιμένουμε!»

Χριστουγεννιάτικο Bazaar από την Αρμένικη Κοινότητα Ξάνθης

Πηγή: xanthinea




Περιφέρεια ΑΜΘ: Εκπαιδευτικό εργαστήρι μείωσης απορριμμάτων «Christmas Makeover» σε σχολεία της Καβάλας και της Ξάνθης

Με απλά υλικά και αντικείμενα οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου ΔΣ Καβάλας και του 10ου ΔΣ Ξάνθης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», και αφορούσαν στο  εκπαιδευτικό εργαστήρι επανάχρησης «Christmas Makeover», παρουσία του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη  Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρη Πατακάκη, της Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Πολυξένης Μπρίκα, του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου και της προέδρου της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων ΠΑΜΘ Βασιλικής Παυλακάκη.

Με απλά υλικά και αντικείμενα που έχουμε όλοι στο σπίτι (π.χ. κουτιά δημητριακών, παπουτσοθήκες, κορδέλες, κλπ)  οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας  και του 10ου Δημοτικού  Σχολείου Ξάνθης, υπό την καθοδήγηση στελεχών του Ιδρύματος, κατασκεύασαν  χριστουγεννιάτικα στολίδια εκπλήσσοντας τους διοργανωτές με τις δημιουργίες τους.

«Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων η Περιφέρεια ΑΜΘ, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», αναλάβαμε πρωτοβουλίες που προάγουν την ευαισθητοποίηση για τη μείωση αποβλήτων με έμφαση στη νέα γενιά της Περιφέρειας μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να γίνουν οι πρεσβευτές της αειφορίας, διαδίδοντας το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Μόνο έτσι μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία που σέβεται το περιβάλλον και επενδύει στο μέλλον της», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

«Εκπαιδεύοντας και ευαισθητοποιώντας τη νέα γενιά σε θέματα περιβάλλοντος και ανακύκλωσης, φυτεύουμε τον σπόρο για τους υπευθύνους πολίτες του μέλλοντος», δήλωσε από πλευράς του ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρης Πατακάκης.

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Στην Κοζάνη καλεσμένη σε χορωδιακή συνάντηση η Μικτή Χορωδία του Δήμου Ξάνθης

Η Μικτή Χορωδία Κοζάνης ΄΄ΕΛΙΜΕΙΑ΄΄σας προσκαλεί να συμμετέχετε στη χορωδιακή συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 11:30 π.μ.,στη Αίθουσα ΄΄ΦΙΛΙΠΠΟΣ΄΄ της Λέσχης Αξιωματικών Κοζάνης, με ύμνους και μελωδίες Χριστουγέννων.

Χορωδίες που θα συμμετέχουν:

  1. Σύλλογος Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής Νομού Κοζάνης ΄΄ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΑΙ΄΄
  2. Εργαστήρι Μουσικής & Τέχνης ΄΄ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΟΣ΄΄ Δήμου Καλαμαριάς
  3. Μικτή Χορωδία Δήμου Ξάνθης
  4. Μικτή Χορωδία Κοζάνης ΄΄ΕΛΙΜΕΙΑ΄΄

 

Με τιμή το Δ.Σ.

 

Πηγή: https://xanthidaily.gr/




Eρώτηση για την κρίση στον κλάδο της κτηνοτροφίας κατέθεσε ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς Χουσεΐν Ζεϊμπέκ

Ερώτηση στη Βουλή για την πολυεπίπεδη κρίση με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο κλάδος της κτηνοτροφίας (πλημμύρες, έξαρση ζωονόσων κλπ.), με την κυβέρνηση απούσα, όπως αναφέρει, κατέθεσε ο βουλευτής Ξάνθης και τομεάρχης Αγροτικών με τη Νέα Αριστερά Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Όπως σημειώνει ο κ. Ζεϊμπέκ η κυβερνητική αδιαφορία, η υποτίμηση του κινδύνου, η απουσία πρόληψης και ελέγχων στα σύνορα, προκάλεσαν εκτεταμένες απώλειες σε ζωικό κεφάλαιο κατά την έξαρση των ζωονόσων με αποτέλεσμα σήμερα οι κτηνοτρόφοι να έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και μάλιστα να μην έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση για τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν.

«Με ότι αυτό συνεπάγεται στο εισόδημά τους και στην εθνική παραγωγή», καταλήγει η ανακοίνωση του κ. Ζεϊμπέκ.

Πηγή: ertnews.gr




Πετροχώρι Ξάνθης- Ξεκίνησε η διακρατική άσκηση «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24» με την συμμετοχή 8 χωρών

Το Σάββατο 09 Νοεμβρίου 2024 έλαβε χώρα η τελετή έναρξης της διακρατικής Άσκησης «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24/OLYMPIC COOPERATION – 24», η οποία θα διεξαχθεί από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 στο πλαίσιο των διεθνών δραστηριοτήτων του Στρατού Ξηράς, μεταξύ τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) της Ελλάδας, της Αλβανίας, της Αρμενίας, της Αυστρίας,  της Βουλγαρίας, της Γαλλίας, της Γεωργίας, της Ιορδανίας και της Κύπρου, καθώς και συμμετοχής παρατηρητών Συμμάχων και εταίρων, στην έδρα της XXV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας στο Πετροχώρι Ξάνθης.

Κατά τη διεξαγωγή της Άσκησης οι συμμετέχοντες θα εξασκηθούν σε σενάρια αμυντικών και επιθετικών επιχειρήσεων τακτικού επιπέδου, ενώ περιλαμβάνεται η εκτέλεση πραγματικών πυρών, με σκοπό την ενίσχυση του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας, συναντίληψης, ανταλλαγής τεχνογνωσίας και διαλειτουργικότητας μεταξύ των συμμετεχουσών δυνάμεων.

Παρόντες στη τελετή έναρξης ήταν ο Διοικητής του Δ’ Σώματος Στρατού (Δ’ ΣΣ) «ΘΡΑΚΗ» Αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος, ο Διοικητής της ΧΧ ΤΘΜ «ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ MAKEΔΟΝΙΑ» Υποστράτηγος Ηλίας Κωστάκης και ο Διοικητής της ΧΧV ΤΘΤ «2ο ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΙΠΠΙΚΟΥ-ΕΦΕΣΣΟΣ» Ταξίαρχος Ηλίας Τσεβδός.

Πηγή: https://xanthidaily.gr/




80 φοιτητές χωρίς δωμάτιο στην εστία | Άμεση λύση ζητάει ο Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητών Ξάνθης

Η κατάσταση που επικρατεί στην Ξάνθη με το ζήτημα της στέγασης έχει φτάσει στο απροχώρητο. Πάνω από 500 πρωτοετείς φοιτητές υποδέχτηκε φέτος η πολυτεχνική της Ξάνθης, για τους οποίους όμως από ότι φαίνεται το ΔΠΘ δεν μπορεί να διαθέσει τίποτα, παρά μόνο να τους γεμίσει με άγχος και ανασφάλεια για το πως θα τα βγάλουν πέρα με τις σπουδές τους.

Εδώ και μέρες η πρυτανεία και οι φοιτητική μέριμνα παίζουν κρυφτό χωρίς να δίνουν σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα που τους θέτουμε, χωρίς να έχουν πάρει απολύτως κανένα μέτρο, επιβεβαιώνοντας ότι όλα είναι στον αέρα.
Συγκεκριμένα:
• Ενώ μας έχουν ενημερώσει ότι 40 φοιτητές ( στην πλειοψηφία τους 1οετείς) έχουν κάνει αίτηση και πληρούν τα κριτήρια εισδοχής, δεν έχει δοθεί δωμάτιο σε κανέναν, κανένας δεν έχει ενημερωθεί επίσημα για το τι πρόκειται να γίνει.
Η ανησυχία μας μεγαλώνει ακόμα περισσότερο αφού προφορικά έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι “ελπίζουν” να τους παραχωρήσουν τα δωμάτια την άνοιξη του 2025! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί συμφοιτητές μας να νοικιάζουν πανάκριβα δωμάτια σε ξενοδοχεία μέχρι να δούνε τι θα γίνει και άλλοι να σκέφτονται ακόμα και να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους γιατί δεν μπορούν να σηκώσουν το δυσβάσταχτο βάρος.

• Την ίδια στιγμή πάνω από 40 εστιακοί φοιτητές που μένουν στο κτήριο Α1 καλούνται να φύγουν από το δωμάτιο τους για να πραγματοποιηθεί η ανακαίνιση, χωρίς ωστόσο να είναι προσδιορισμένο το που θα πάνε και χωρίς να έχουν καμία ενημέρωση. Μάλιστα, το πανεπιστήμιο έφτασε στο σημείο να απειλεί με μέιλ πως θα κόψει ρεύμα, νερό και ίντερνετ στο κτήριο, κάτι το οποίο αποτράπηκε μέσα από την παρέμβαση του συλλόγου μας.

Ως σύλλογος λέμε ξεκάθαρα:
• Όλοι μαζί αντιμετωπίσαμε το άγχος των πανελληνίων και τον οικονομικό βραχνά που μάτωσε τις οικογένειες μας.
• Όλοι μαζί κάναμε όνειρα για να καταφέρουμε να μπούμε στο πανεπιστήμιο και να μάθουμε ολοκληρωμένα το αντικείμενο της επιλογής μας.
• Όλοι μαζί θα αγωνιστούμεγια να μπορούμε να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας χωρίς εμπόδια.

Υ/Γ: Έτσι κατανοεί η πρυτανεία την αναβάθμιση που μετά από τόσες γιορτές και φιέστες για τα 50 χρόνια του ΔΠΘ 80 συμφοιτητές μας πετιούνται στο δρόμο;

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• Να πάρει μέτρα ΤΩΡΑ το ΔΠΘ για να στεγαστούν και οι 40 δικαιούχοι ΑΜΕΣΑ
• Να δοθούν αξιοπρεπή, βιώσιμα δωμάτια στους υπόλοιπους φοιτητές/τριες
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ:
• Παρέμβαση στην κοσμητεία την Τρίτη 29/10 στις 13:00.
• Παρέμβαση στο περιφερειακό συμβούλιο που θα ζητηθεί το ζήτημα της στέγης, την Τετάρτη 30/10.
• Ενημέρωση- εξόρμηση σε όλη την πόλη της Ξάνθης για να γίνει παντού γνωστό το θέμα την Πέμπτη 31/10.

xanthidaily.gr




ΕΠΣ Ξάνθης | Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ

Με αίσθημα τιμής και σεβασμού, η Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Ξάνθης (ΕΠΣ Ξάνθης) αποφάσισε να αποδώσει φόρο τιμής στη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΣ Ξάνθης έλαβε την απόφαση να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή πριν την έναρξη των αγώνων της 4ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μία ελάχιστη πράξη σεβασμού προς τον Τζορτζ Μπάλντοκ, που με την προσφορά του και την αγάπη του για το ποδόσφαιρο άφησε το δικό του ανεξίτηλο σημάδι στην ποδοσφαιρική κοινότητα. Ο Τζορτζ Μπάλντοκ, με την προσωπικότητα και την αφοσίωσή του στο άθλημα, κατέκτησε τον σεβασμό και την εκτίμηση τόσο των συμπαικτών όσο και των φιλάθλων.

Η ΕΠΣ Ξάνθης καλεί όλους τους φιλάθλους, τους παράγοντες και τα μέλη της ποδοσφαιρικής οικογένειας να συμμετάσχουν σε αυτήν την συμβολική κίνηση, τιμώντας τη μνήμη και την προσφορά του Μπάλντοκ. Η σιγή αυτή δεν είναι μόνο ένδειξη σεβασμού προς τον ίδιο, αλλά και υπενθύμιση του πώς η αγάπη για τον αθλητισμό μπορεί να ενώνει και να ενισχύει την αίσθηση της κοινότητας.

Οι αγώνες της 4ης αγωνιστικής θα διεξαχθούν κανονικά αυτό το Σαββατοκύριακο, όμως η έναρξή τους θα συνοδεύεται από τη σιωπηλή σκέψη όλων προς έναν άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στο ποδόσφαιρο, τιμώντας το με την αφοσίωση και την αγωνιστικότητά του.

Ας σταθούμε όλοι μαζί για ένα λεπτό και ας τιμήσουμε τη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ, καθώς το ποδόσφαιρο στην Ξάνθη θα συνεχίσει να παίζεται με το ίδιο πάθος που κι εκείνος αγωνιζόταν.




Μέσω εφαρμογής η ξενάγηση στην Παλιά Πόλη Ξάνθης

Ο Δήμος Ξάνθης προχώρησε σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης μέσω μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Η εφαρμογή αυτή παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, ιστορικά στοιχεία και διαδραστικές ξεναγήσεις στους επισκέπτες, καθιστώντας την εξερεύνηση της παραδοσιακής συνοικίας πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε έναν ψηφιακό χάρτη, στον οποίο επισημαίνονται τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής, όπως τα παραδοσιακά κτήρια, οι εκκλησίες, τα αρχοντικά και τα μουσεία.

Παράλληλα, η εφαρμογή θα προσφέρει δυνατότητες για προτάσεις διαδρομών, ενώ θα περιλαμβάνει και ηχητικές ξεναγήσεις σε διάφορες γλώσσες. Η εφαρμογή αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του Δήμου για την προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού, επιτρέποντας στους επισκέπτες να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία της Ξάνθης με έναν σύγχρονο και ευχάριστο τρόπο.




Σοβαρά προβλήματα στο Αστυνομικό Τμήμα Ξάνθης

Αντιμέτωπο με σοβαρά ζητήματα υποστελέχωσης βρίσκεται το Αστυνομικό Τμήμα της Ξάνθης, προκαλώντας ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα της αστυνόμευσης στην περιοχή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός των διαθέσιμων αστυνομικών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν επαρκώς οι καθημερινές ανάγκες της πόλης, αλλά και των γύρω περιοχών.

Το πρόβλημα επιδεινώνεται, καθώς οι ήδη περιορισμένοι πόροι διασπείρονται μεταξύ περιπολιών, αστυνόμευσης κρίσιμων σημείων, καθώς και της αυξημένης ζήτησης λόγω τουριστικής κίνησης. Οι τοπικές αρχές ζητούν άμεσες ενισχύσεις προσωπικού, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση και να εξασφαλιστεί η δημόσια ασφάλεια στην Ξάνθη.




Παρέμβαση Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στη Βουλή για τη στήριξη των μελισσοκόμων της Ξάνθης

Ερώτηση στη Βουλή για τη στήριξη και ενίσχυση των μελισσοκόμων της Ξάνθης κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς και τομεάρχης αγροτικής πολιτικής, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο βουλευτής αναφέρει ότι, εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας και των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση στην παραγωγή μελιού στην Ξάνθη, καθώς και στον πληθυσμό των μελισσών. Αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος.

Επιπλέον, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η παρουσία των μελισσοφάγων στην περιοχή, οι οποίοι περιορίζουν τη δραστηριότητα των μελισσών και εμποδίζουν τη συλλογή γύρης. Σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και από τις περιπτώσεις «ελληνοποιήσεων» και νοθείας του μελιού, που υποβαθμίζουν την ποιότητα και την αξιοπιστία του ελληνικού μελιού.

Ο κ. Ζεϊμπέκ ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:

α) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για την προστασία των μελισσοκόμων της Ξάνθης και της Θράκης, όπου η μελισσοκομία αποτελεί βασικό κομμάτι της τοπικής αγροτικής οικονομίας.

β) Εάν θα ληφθούν μέτρα στήριξης μέσω του ΕΛΓΑ ή άλλων μηχανισμών για τους μελισσοκόμους που πλήττονται από την ανομβρία, την κλιματική κρίση και τους μελισσοφάγους, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα το ΕΛΓΑ δεν τους παρέχει επαρκή προστασία.




Φωτιά σε φούρνο της Ξάνθης

Φωτιά ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης σε φούρνο της Ξάνθης επί της Ανδρέου Δημητρίου για άγνωστους ακόμα λόγους.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την κατάσβεση της.
xanthidaily.gr

 




Γ.Γ. Ενωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ξάνθης | Χωρίς αναγνώριση ως επικίνδυνο, το επάγγελμα του αστυνομικού

«Σαράντα λεπτά την ώρα για την νυχτερινή εργασία στους Αστυνομικούς. Χωρίς αναγνώριση του επαγγέλματος του Αστυνομικού ως επικίνδυνο και με τον ίδιο τον Αστυνομικό να εξασφαλίζει τον εξοπλισμό για την προστασία του». Αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ξάνθης  Παναγιώτης Δροσίδης.

Σχετικά με τα κενά στις Αστυνομικές Διευθύνσεις της Περιφέρειας ο κ. Δροσίδης υποστήριξε πως «είναι πάνω από 100, καθώς δεν γίνεται αναπλήρωση όσων συνταξιοδοτούνται και επι πλέον γίνεται διαρκώς αφαίμαξη προσωπικού προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, τα νησιά και τα αεροδρόμια».

Για τη νυχτερινή αποζημίωση απέστειλαν απάντηση οι Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων Ροδόπης, Ορεστιάδας, Ξάνθης, Καβάλας λέγοντας πως η κυβέρνηση κοστολογεί τις ζωές τους για 40 λεπτά του ευρώ και  «θα πάρει την απάντηση όταν θα έλθει η ώρα», ζητώντας επιτακτικά την αναγνώριση ως επικίνδυνου του επαγγέλματος του Αστυνομικού.

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα

Πηγή : ertnews.gr




Νέο δημοτικό σχολείο στη Διομήδεια Ξάνθης | Ο Υπουργός Εσωτερικών στον αγιασμό

Το νέο, σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο που θα λειτουργεί από φέτος στη Διομήδεια Ξάνθης, εγκαινιάζεται την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 12.00, με την παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών, Θεόδωρου Λιβάνιου, σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής, ο  Δήμαρχος Αβδήρων Γιώργος Τσιτιρίδης.

Τον αγιασμό θα τελέσει ο Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμων. Ο  Δήμαρχος Αβδήρων Γιώργος Τσιτιρίδης επεσήμανε ότι το Δημοτικό Σχολείο Διομήδειας είναι ένα καινούριο σχολείο που ξεκίνησε η κατασκευή του τον Φεβρουάριο του 2022 και ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2023. Πρόκειται για ένα διώροφο κτίριο 700 τετραγωνικά με προϋπολογισμό 1,5 εκατομμύριο ευρώ μαζί με το σύνολο του εξοπλισμού, με 6 αίθουσες διδασκαλίας, ένα κτίριο βιοκλιματικό, ένα σύγχρονο σχολείο με οθόνες υπολογιστών, διαδραστικούς πίνακες για τα παιδιά που θα εξυπηρετήσει 150 με 200 μαθητές

Σύνταξη: Σαμή Καραμπουγιούκογλου

Πηγή : ertnews.gr