Εκδήλωση Μνήμης για τα Θύματα της Β΄ Βουλγαρικής Κατοχής (1916-1918) στη Χωριστή Δράμας

Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024, η Χωριστή Δράμας φιλοξένησε μία συγκινητική και ιστορικά σημαντική εκδήλωση, αφιερωμένη στα θύματα της Β’ Βουλγαρικής Κατοχής (1916-1918). Η εκδήλωση, που διοργανώθηκε από τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη, αποτέλεσε την κορύφωση της προσπάθειας καθιέρωσης επίσημης Ημέρας Μνήμης για την περίοδο αυτή, έπειτα από αίτημα τοπικών πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής.

Στη διοργάνωση συμμετείχαν ενεργά πολλοί τοπικοί φορείς, όπως ο Μουσικοδραματικός Σύλλογος Χωριστής «Η Αναγεννηθείσα Μακεδονία», ο Πολιτιστικός και Μορφωτικός Σύλλογος Δοξάτου και το Κέντρο Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας. Η εκδήλωση είχε στόχο να τιμήσει τη μνήμη των χιλιάδων Ελλήνων που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της δεύτερης βουλγαρικής κατοχής στην Ανατολική Μακεδονία, μια τραγική περίοδο που άφησε ανεξίτηλα σημάδια στην ιστορία της περιοχής.

Οι κεντρικοί ομιλητές, ο ιστοριογράφος κ. Δημήτρης Πασχαλίδης και ο δρ. Ιστορίας κ. Νικόλαος Γεωργιάδης, προσέγγισαν με ακρίβεια και βάθος την ιστορική σημασία της περιόδου, αναλύοντας τις επιπτώσεις της κατοχής στη Δράμα και ευρύτερα στην Ανατολική Μακεδονία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη να καθιερωθεί η 16η Σεπτεμβρίου ως επίσημη Ημέρα Μνήμης για τα θύματα της Β΄ Βουλγαρικής Κατοχής, με την προώθηση σχετικού αιτήματος στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, όπως ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δράμας κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο Δήμαρχος Παρανεστίου κ. Αναστάσιος Καγιάογλου, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων της περιοχής. Εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία πλήθους πολιτών, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και έδειξαν την ευαισθησία τους για τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε μέσα σε κλίμα συγκίνησης, με τη δέσμευση των συμμετεχόντων να προωθήσουν το αίτημα για την καθιέρωση της 16ης Σεπτεμβρίου ως Ημέρας Μνήμης για τα θύματα της Β΄ Βουλγαρικής Κατοχής.




Σέρρες | “Στέρεψαν τα κουκιά” στην Α΄και Β΄ παθολογική του Νοσοκομείου

Δυσάρεστα νέα έρχονται από το Νοσοκομείο Σερρών καθώς σύμφωνα με τον Δ/ντη της Α΄Παθολογικής Θεόφιλο Καλλινικίδη από την 1η Φεβρουαρίου οι δύο παθολογικές θα απομείνουν μόνο με πέντε παθολόγους.

Ο φόρτος εργασίας και οι εξοντωτικές εφημερίες οδηγούν τους γιατρούς σε κατάρρευση.

Ο Διευθυντής της Α ΄Παθολογικής Κλινικής του Γ.Ν.Σ Θεόφιλος Καλλινικίδης  προαναγγέλλει τα δυσάρεστα που έρχονται στο νοσοκομείο Σερρών καθώς όλα δείχνουν μέχρι στιγμής πως η Α΄ και Β΄ Παθολογική καταρρέουν.
Από τις 13 οργανικές θέσεις  που θα έπρεπε να διαθέτουν στο δυναμικό τους έχουν μόνο 8 όμως με την απόσπαση  ενός γιατρού στην Δράμα και την παραίτηση μιας παθολόγου τα “μετρημένα κουκιά’’  λιγοστεύουν ακόμη περισσότερο.

Ο φόρτος εργασίας και οι εξοντωτικές εφημερίες οδηγούν τους γιατρούς σε κατάρρευση. Από την 1η  Φεβρουαρίου οι Διευθυντές των κλινικών κ.κ Καλλινικίδης και Μάλλιας απέρχονται λόγο συνταξιοδότησης και προστίθενται στη λίστα των γιατρών που αποχωρούν.

Ο στόλος του νοσοκομείου είναι γηραλέος και οι προκηρύξεις άγονες.

epiloges.tv

 




ΟΛΚ: Εγκρίθηκε σύμβαση υποπαραχώρησης του λιμένα Φίλιππος Β΄

Η Ο.Λ.Κ Α.Ε ανακοινώνει πώς την Δευτέρα 11/09/2023 εγκρίθηκε ομοφώνως από το Διοικητικό Συμβούλιο, η Σύμβαση Υπό-Παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄, της Ο.Λ.Κ Α.Ε , μεταξύ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, του ΤΑΙΠΕΔ, της ΟΛΚ Α.Ε,  και της κοινοπραξίας ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ & BLACKSUMMIT FINANCIAL GROUP INC, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ και της  ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Ένα απο τα σημαντικότερα βήματα για την αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμανιού, ουσιώδης προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης της Καβάλας και ολόκληρης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ολοκληρώνεται αισίως, όπως είχε προγραμματιστεί.

Υπό το πρίσμα αυτό, η προσδοκώμενη εκτίναξη των λιμενικών δραστηριοτήτων σε βάθος χρόνου στην εγκατάσταση αυτή, εκτιμούμε πως θα οδηγήσει αναπόδραστα στην πληρέστερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του Λιμένος, στη διεύρυνση του διεθνούς ρόλου της πόλης, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά και στη διάχυση πολλαπλασιαστικών οφελών ποικιλότροπα στην οικονομία της περιοχής.

Φιλοδοξούμε και ελπίζουμε η τοπική κοινωνία να αγκαλιάσει το εγχείρημα ολοκλήρωσης της υποπαραχώρησης της λιμενικής εγκατάστασης «Φίλιππος Β’» και να το ενσωματώσει λειτουργικά στον πυρήνα των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιφέρειας. Εξάλλου, είναι προφανές ότι η εν λόγω στόχευση υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα, στο μέτρο που ο εμπορικός λιμένας της Καβάλας δύναται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στο πλαίσιο εξυπηρέτησης συγκεκριμένων αναγκών της Βαλκανικής αγοράς.

Ας σημειωθεί ότι για την απρόσκοπτη υλοποίηση της σύνθετης διαδικασίας αξιοποίησης, καταβλήθηκαν συστηματικές προσπάθειες από το προσωπικό και την διοίκηση της ΟΛΚ ΑΕ, υπό τις οδηγίες του ΤΑΙΠΕΔ, αποκλειστικού Μετόχου της εταιρείας μας.

Αδιαμφισβήτητα, από την πλευρά μας, ως διοίκηση της ΟΛΚ ΑΕ, δεσμευόμαστε να σταθούμε αρωγοί στην εξέλιξη της μείζονος αυτής επενδυτικής προσπάθειας, αλλά και συνεπείς θεματοφύλακες του συμφέροντος του Ελληνικού Δημοσίου.

Από τη Διοίκηση της Ο.Λ.Κ  Α.Ε.

Δείτε τι δήλωσε στο enanews.gr ο Διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Άγγελος Βλάχος