«Ναι» στην άσκηση ποινικής δίωξης κατά Τριαντόπουλου από 190 βουλευτές

Την άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος στον Χρήστο Τριαντόπουλο αποφάσισε η Βουλή με ευρεία πλειοψηφία 190 βουλευτών, έναντι 10 που καταψήφισαν.

Σύμφωνα με τις θέσεις που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των κοινοβουλευτικών ομάδων κατά την συζήτηση του πορίσματος της Προανακριτικής, υπέρ της παραπομπής του πρώην υφυπουργού ψήφισαν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, καταψήφισαν Πλεύση Ελευθερίας και 4 ανεξάρτητοι, ενώ αποχώρησαν, διαμαρτυρόμενοι για την διαδικασία που ακολουθήθηκε, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά και Νίκη.

Τα επόμενα βήματα

Σύμφωνα με τα βήματα που περιγράφει το Σύνταγμα και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, θα ακολουθήσει νέα δημόσια συνεδρίαση της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, η οποία πιθανότατα θα γίνει μετά τις γιορτές του Πάσχα, όπου ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης θα κληρώσει τα πέντε τακτικά και τρία αναπληρωματικά μέλη για τη συγκρότηση του Δικαστικού Συμβουλίου.

Το Δικαστικό Συμβούλιο απαρτίζεται από τρία μέλη του Αρείου Πάγου και δύο μέλη του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε αυτό προεδρεύει το ανώτερο σε βαθμό μέλος του Αρείου Πάγου ή, μεταξύ ομοιοβάθμων, ο αρχαιότερος αρεοπαγίτης. Στην ίδια συνεδρίαση κληρώνονται και ο ασκών καθήκοντα εισαγγελέα του Συμβουλίου και ο αναπληρωτής του, από τα μέλη της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου.

Οι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί θα προχωρήσουν σε κύρια ανάκριση με δυνατότητα εξέτασης μαρτύρων και στοιχείων ενώ αν εντοπίσουν στοιχεία που επιβάλλουν την διεύρυνση του κατηγορητηρίου με νέα αδικήματα κατά του κ. Τριαντόπουλου ή με την προσθήκη άλλων εμπλεκόμενων υπουργών, τότε αμελλητί θα στείλουν το σχετικό αίτημα στην Βουλή.

Παράλληλα, θα εξετάσουν και ενδεχόμενες αιτήσεις ακυρότητας της διαδικασίας που ακολούθησε η προανακριτική της Βουλής και αν η κρίση τους συμφωνεί με τις ενστάσεις ήγειραν τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα επιστρέψουν την υπόθεση στο Κοινοβούλιο, για να επαναληφθεί η διαδικασία με τήρηση των συνταγματικών προβλέψεων.




Γ.Πασχαλίδης | Κοινή ερώτηση με 10 Βουλευτές ΝΔ για επιθετικές αγορές σε παραμεθόριες περιοχές»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συνυπέγραψε ερώτηση προς τα συναρμόδια υπουργεία, μαζί με άλλους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Η ερώτηση, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ροδόπης Ευριπίδη Στυλιανίδη, αφορά την εκτίναξη επιθετικών αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στις παραμεθόριες περιοχές από τουρκικά κεφάλαια που εμφανίζονται μέσω ελληνικών ή ευρωπαϊκών εταιρειών.

Την ερώτηση συνυπογράφουν, εκτός του κ. Πασχαλίδη, οι Βουλευτές:

  • Θόδωρος Καράογλου (Β’ Θεσσαλονίκης)

  • Μάξιμος Χαρακόπουλος (Λάρισας)

  • Μίλτος Χρυσομάλλης (Μεσσηνίας)

  • Αναστάσιος Δημοσχάκης (Έβρου)

  • Μάνος Κόνσολας (Δωδεκανήσου)

  • Γιώργος Βλάχος (Ανατολικής Αττικής)

  • Γιώργος Καρασμάνης (Πέλλας)

  • Θεόφιλος Λεονταρίδης (Σερρών)

  • Χαράλαμπος Αθανασίου (Λέσβου).

Το Περιεχόμενο της Ερώτησης

Οι βουλευτές επισημαίνουν πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα στην αγορά ακινήτων και επιχειρήσεων σε ευαίσθητες, παραμεθόριες περιοχές. Πολλά από αυτά τα κεφάλαια φέρεται να προέρχονται από την Τουρκία, μέσω ενδιάμεσων εταιρειών με ευρωπαϊκή ή ελληνική έδρα, κάτι που δημιουργεί ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και την οικονομική σταθερότητα των περιοχών αυτών.

Στην ερώτηση γίνεται αναφορά στο νομικό καθεστώς των παραμεθόριων περιοχών, που καθορίζεται από το άρθρο 24 του νόμου 1892/1990. Οι περιοχές αυτές περιλαμβάνουν νομούς και νησιά του Αιγαίου, τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο και το Ιόνιο, καθώς και συγκεκριμένες κοινότητες σε Δράμα, Ιωάννινα, Πέλλα και Σέρρες.

Οι περιορισμοί στις αγοραπωλησίες ακινήτων και επιχειρήσεων σε αυτές τις περιοχές είχαν ιστορικά στόχο την προστασία της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας. Ωστόσο, με νομοθετικές αλλαγές του 2011 και του 2014, οι περιορισμοί αυτοί χαλάρωσαν, επιτρέποντας σε νομικά πρόσωπα με ευρωπαϊκή έδρα να αποκτούν ιδιοκτησία χωρίς προηγούμενο έλεγχο από τις αρχές.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι αυτή η εξέλιξη επιτρέπει σε ξένους υπηκόους, ειδικά από τρίτες χώρες όπως η Τουρκία, να αποκτούν ακίνητα και επιχειρήσεις στις ευαίσθητες αυτές περιοχές, εκμεταλλευόμενοι την ευρωπαϊκή τους υπηκοότητα ή μέσω εταιρικών σχημάτων με έδρα εντός της ΕΕ. Αυτό δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια και την πληθυσμιακή σύνθεση των περιοχών αυτών.

Τέλος, η ερώτηση ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να επανεξετάσουν το νομικό πλαίσιο και να ληφθούν μέτρα για την αποτροπή τέτοιων αγοραπωλησιών που ενδέχεται να επηρεάσουν την εθνική ασφάλεια και τη δημογραφική σταθερότητα στις παραμεθόριες περιοχές.




Κόντρα Λαζαρίδη – Κωνσταντοπούλου στη Βουλή: «Βάλατε κολλητούς και τον σύντροφό σας» – «Έχω καλή παρέα, είναι οι πιο ενεργοί βουλευτές»

Σφοδρή αντιπαράθεση σημειώθηκε την Πέμπτη 27 Μαρτίου στην Ολομέλεια της Βουλής ανάμεσα στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας Μακάριο Λαζαρίδη και την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Ο κ. Λαζαρίδης κατηγόρησε την κ. Κωνσταντοπούλου ότι «ευνόησε κολλητούς, φίλους και τον σύντροφό της» στις λίστες των δεύτερων εκλογών του 2023, αποκλείοντας εκλεγμένους βουλευτές. Παράλληλα, της προσήψε ότι εκφράζει θέσεις όμοιες με αυτές του Αλέξη Τσίπρα, λέγοντας: «Η κυρία Κωνσταντοπούλου μας λέει κεκαλυμμένα πως το νόμισμα δεν είναι φετίχ…».

Αντέδρασε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας Σπύρος Μπιμπίλας, στον οποίο ο κ. Λαζαρίδης απάντησε αιχμηρά: «Αφήστε τα αυτά κ. Μπιμπίλα, εσείς έχετε άλλες ιστορίες αυτές τις ημέρες».

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, παίρνοντας τον λόγο, απάντησε:
«Να σας συστήσω τον κ. Μακάριο Λαζαρίδη, τον βουλευτή της ΝΔ και μέλος της εξεταστικής για τα Τέμπη, που μου ούρλιαζε πως δεν έχω παιδιά και δεν δικαιούμαι να μιλάω για το δυστύχημα. Αυτόν έκανε κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο η ΝΔ. Ο πανικός σας έχει ενδιαφέρον».

Κλείνοντας, σχολίασε με σκωπτική διάθεση:
«Εάν όντως έβαλα τους κολλητούς μου στη Βουλή, τότε έχω πολύ καλή παρέα, γιατί είναι εδώ όλοι 24 ώρες το 24ωρο – είναι οι πιο ενεργοί βουλευτές της Βουλής».




Αντιπαράθεση και Μαζικές Διαδηλώσεις στην Τουρκία μετά τη Σύλληψη του Ιμάμογλου – Στο Στόχαστρο Ερντογάν και Βουλευτές του CHP

Η σύλληψη του Εκρέμ Ιμάμογλου έχει προκαλέσει σοβαρές κοινωνικές αναταραχές στην Τουρκία, με μαζικές διαδηλώσεις να εξακολουθούν να πλήττουν τη χώρα. Παρά τις προσπάθειες καταστολής από την κυβέρνηση Ερντογάν, η κινητοποίηση του κόσμου παραμένει ισχυρή. Οι καταγγελίες για διαφθορά που αφορούν τον δήμαρχο Κωνσταντινούπολης προέρχονται από στελέχη του CHP, του κόμματος στο οποίο ανήκει. Η κατάσταση εντείνεται, καθώς οι βουλευτές του CHP και άλλοι πολιτικοί βρίσκονται επίσης στο στόχαστρο. Το άρθρο αναδεικνύει την αντίθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τα λαϊκά στρώματα, ενώ οι διαδηλώσεις συνεχίζουν να ενισχύονται παρά την καταστολή.




Σερβία: Βουλευτές της αντιπολίτευσης πέταξαν καπνογόνα μέσα στο κοινοβούλιο

Ως ένδειξη αντίθεσης στις κυβερνητικές πολιτικές και υποστήριξης στους διαδηλωτές φοιτητές, βουλευτές της σερβικής αντιπολίτευσης έριξαν δακρυγόνα και καπνογόνα μέσα στο κοινοβούλιο της χώρας, την Τρίτη.

Οι διαδηλώσεις που πυροδοτήθηκαν από την κατάρρευση της οροφής ενός σιδηροδρομικού σταθμού, η οποία προκάλεσε το θάνατο 15 ανθρώπων πριν από τέσσερις μήνες, έχουν μετατραπεί στη μεγαλύτερη απειλή για τη σερβική κυβέρνηση, όπως αναφέρει το Reuters.

Κατά τη διάρκεια της νομοθετικής συνεδρίασης, αφού ο κυβερνητικός συνασπισμός υπό την ηγεσία του Σερβικού Προοδευτικού Κόμματος (SNS) ενέκρινε την ημερήσια διάταξη, ορισμένοι πολιτικοί της αντιπολίτευσης σηκώθηκαν από τις θέσεις τους, κατευθύνθηκαν προς τον πρόεδρο του κοινοβουλίου και διαπληκτίστηκαν με τους φρουρούς ασφαλείας.

Άλλοι πέταξαν καπνογόνα και δακρυγόνα, με τη ζωντανή τηλεόραση να έδειχνε μαύρο και ροζ καπνό μέσα στο κτίριο.

Η ομιλήτρια Άνα Μπρνάμπιτς δήλωσε ότι δύο βουλευτές τραυματίστηκαν, με τον έναν, την Jasmina Obradovic του κόμματος SNS, να έχει υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο και να βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Το κοινοβούλιο επρόκειτο να εγκρίνει την Τρίτη νόμο για την αύξηση των κονδυλίων για τα πανεπιστήμια – ένα από τα κύρια αιτήματα των φοιτητών.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Καβάλα | Στους βουλευτές για να αποτραπεί η συγχώνευση 12ου με 10ο Δημοτικό

Θα συνεχίσουν όπως φαίνεται την προσπάθεια τους όλοι όσοι είναι αντίθετοι στην προωθούμενη από την Πρωτοβάθμια Καβάλας συγχώνευση του 12ου με το 10ο Δημοτικό. Χρόνο έχουν στη διάθεση τους αφού η τελική απόφαση θα παρθεί στο Υπουργείο Παιδείας, το αργότερο αρχές του προσεχούς Καλοκαιριού.

Οι αντιδράσεις που αρχικά ήταν περιορισμένες και «χλιαρές», δυναμώνουν όσο περνά ο καιρός. Υπάρχει ήδη ανακοίνωση των γονέων και κηδεμόνων του 10ου και συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων κ. Βασίλη Μαυρομμάτη.

Μιλώντας στην Πρωινή είπε ότι η Ένωση είναι αντίθετη σε όλες τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολείων. «Ο αγώνας μας για να μην γίνει η συγκεκριμένη, συνεχίζεται. Θα είναι μια κοινή προσπάθεια. Θα πάμε στους 4 βουλευτές του Νομού» είπε.

Αν για τη συγχώνευση χρειάζεται να γνωμοδοτήσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, όσοι διαφωνούν θα φροντίσουν να είναι παρόντες στη συνεδρίαση ώστε η συγκεκριμένη γνωμοδότηση να είναι αρνητική. Να γίνει δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από αυτό που έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.

Πηγή: proininews




Δικαιολογούν τους προπηλακισμούς (!) σε βάρος των Μουφτήδων οι βουλευτές Φερχάτ, Ζεϊμπέκ και Μπουράν!

Για «προκλητική ενέργεια» των τριών Μουφτήδων, που πήγαν την περασμένη Παρασκευή (11/10) στο τέμενος Πλατάνου στην Ξάνθη να προσευχηθούν, κάνουν λόγο σε δηλώσεις τους στην τουρκόφωνη ιστοσελίδα «Gundem» οι μειονοτικοί βουλευτές Οζγκιούρ Φερχάτ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Μπουρχάν Μπαράν.

Υιοθετώντας την γραμμή της Άγκυρας, οι μειονοτικοί βουλευτές δεν τολμάνε να καταδικάσουν καν τα έκτροπα και τον προπηλακισμό εις βάρος των Μουφτήδων, που είδε όλη η Ελλάδα στα βίντεο που κυκλοφόρησαν, και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα κάνοντας λόγο για «κακόβουλους κύκλους» που «στοχοποιούν» τη μειονότητα.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι, προεκλογικά (6/2023) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη του δήλωνε, ειδικά για τους δύο βουλευτές Οζγκιούρ Φερχάτ και Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, ότι «παίρνουν εντολές από το τουρκικό Προξενείο».

«Βρώμικα παιχνίδια» και «συνωμοσίες», βλέπει ο Οζγκιούρ Φερχάτ

«Διαπιστώσαμε για μία ακόμα φορά πως κακόβουλοι κύκλοι εκμεταλλεύονται το περιστατικό για να διαστρεβλώσουν τα γεγονότα και να μην αποδώσουν την αλήθεια, στοχοποιώντας ξανά τη μειονότητά μας ενώπιον της κοινής γνώμης», δήλωσε ο Οζγκιούρ Φερχάτ.

«Δεν αποδέχομαι την προσπάθεια να πραγματοποιηθεί μια επιχείρηση χειραγώγησης της κοινής γνώμης κατά της μειονότητας, παρουσιάζοντάς την ως επιθετική και αντίθετη στους νόμους. Θέλω να επισημάνω ότι πάντα θα αντιτίθεμαι σε τέτοιου είδους βρώμικα παιχνίδια και ότι η πολιτική και κοινωνική απάντησή μας σε αυτούς που στήνουν τέτοιες συνωμοσίες θα είναι πάντοτε έτοιμη και κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει γι’ αυτό. Η μειονότητά μας αναζητά λύσεις στα θεσμικά προβλήματά της. Ένα από τα σημαντικότερα θεσμικά προβλήματα είναι το ζήτημα του μουφτή στη Δυτική Θράκη. Ο λαός, για να μπορεί να βιώνει ελεύθερα τις θρησκευτικές του αξίες και για να μπορεί να διαχειρίζεται θέματα θρησκευτικού ενδιαφέροντος που αφορούν τόσο τον ατομικό όσο και τον κοινωνικό τομέα, αναγνωρίζει ως μουφτήδες εκείνους που έχει επιλέξει, αποδεχθεί και στους οποίους εμπιστεύεται τις πνευματικές αξίες του, άτομα με ειδική προσωπικότητα που γίνονται αποδεκτά από ολόκληρη τη μειονότητα. Το να προσβάλλουν τη μειονότητα και να παίζουν με τα ευαίσθητα νεύρα της, δημιουργώντας ένα τεχνητό ζήτημα, θεωρώ ότι έκανε όλους μας, ως μειονότητα, να καταλάβουμε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικός είναι ο αγώνας μας. Και εγώ, μέσω της πολιτικής μου αποστολής, δεσμεύομαι να συνεχίσω να συμβάλλω στον αγώνα μας για δικαιοσύνη, δικαιώματα και δημοκρατία», πρόσθεσε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Αριστεράς.

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ: «Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες»

«Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες», προσθέτει με τη σειρά του ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, επιδεικνύοντας πλήρη ασέβεια απέναντι σε επίσημους φορείς του ελληνικού κράτους, από το οποίο αμείβεται ως βουλευτής.

Ο Βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κάνει λόγο για «προσπάθεια αυτών των ατόμων να εισέλθουν στα τζαμιά και να επιβληθούν στην κοινωνία», ενώ αναφέρεται σε περιστατικό στη Γενισέα Ξάνθης, όπου ο Μουφτής «εισήλθε στο τζαμί με αστυνομική επιτήρηση».

«Σταδιακά παρατηρούμε την προσπάθεια των διορισμένων μουφτήδων να εμφανιστούν στο προσκήνιο. Ωστόσο, εδώ υπάρχουν οι μουφτήδες που έχει επιλέξει η μειονότητα μας. Ο λαός μας έχει μια ξεκάθαρη επιλογή. Δεν μπορείτε να το καταπατήσετε με τη βία. Δεν μπορείτε να αγνοήσετε τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες του λαού. Πρέπει να είστε τυφλοί για να μην τα βλέπετε αυτά. Αμέσως μετά την τελετή, οι διορισμένοι μουφτήδες προσπάθησαν να έρθουν στο τζαμί Τσινάρ, θέλοντας να μπουν φορώντας την τήβεννο και το τουρμπάνι τους, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του λαού. Δεν μπορείτε να εξαναγκάσετε κάποιον να κάνει κάτι με τη βία. Δεν μπορείτε να μας υποχρεώσετε να προσευχηθούμε πίσω από έναν άνθρωπο που δεν έχουμε επιλέξει και δεν αποδεχόμαστε. Δεν μπορείτε να εισέλθετε στο τζαμί με τη βία φορώντας την ενδυμασία του μουφτή. Όταν προσπαθείτε να επιβάλετε κάτι με τη βία, δεν θα έχει αποτέλεσμα. Εγώ θεωρώ και θέλω να βλέπω ως μουφτή το άτομο που έχω επιλέξει. Αυτή είναι η άποψη της κοινωνίας. Επιπλέον, τους ειπώθηκε ότι, αν θέλουν, μπορούν να βγάλουν την τήβεννο και το τουρμπάνι και να προσευχηθούν ως απλοί πιστοί. Υπάρχει και αυτή η διάσταση στο θέμα. Αυτά τα άτομα δεν είχαν ποτέ επισκεφθεί αυτό το τζαμί με αυτόν τον τρόπο. Η μειονότητα έχει κάνει την επιλογή της. Έχει επιλέξει τους μουφτήδες της», προσθέτει.

Ο Βουλευτής Ξάνθης παραδέχεται, μάλιστα, ότι τα περισσότερα τεμένη ελέγχονται από την ψευδομουφτεία, λέγοντας πως «οι διορισμένοι μουφτήδες δεν μπορούν να εισέλθουν στα χωριά, τα τζαμιά τους είναι περιορισμένα, οι άνθρωποι τους είναι περιορισμένοι. Συνεπώς, το ζήτημα του μουφτή πρέπει να επιλυθεί άμεσα. Με αυτού του είδους τις επιδρομές, αυτές τις ενέργειες και τα τετελεσμένα γεγονότα δεν πρόκειται να φτάσουμε πουθενά. Μόνο τέτοιες καταστάσεις και εικόνες θα προκύπτουν. Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες. Ελπίζω ότι έχουν καταλάβει το λάθος τους και δεν θα συμπεριφερθούν ξανά με αυτόν τον τρόπο».

Μπουρχάν Μπαράν: «Ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξουν παρόμοιες προκλήσεις στο μέλλον»

Ο διαγραφείς από την Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ και ανεξάρτητος πλέον Βουλευτής Ξάνθης Μπουρχάν Μπαράν μίλησε για «προκλήσεις» και δήλωσε ότι «η επιβολή μουφτή στην μειονότητα αποτελεί πάντοτε πηγή ανησυχίας».

«Η εικόνα που δημιουργήθηκε δεν ήταν ευχάριστη. Είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν άλλοι στόχοι πίσω από αυτό. Αν αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν πάει στο τζαμί φορώντας τήβεννο και τουρμπάνι, αλλά είχαν έρθει μόνο ως πολίτες για να προσευχηθούν και δεν διεκδικούσαν την ιδιότητα του μουφτή, θα μπορούσαν να προσευχηθούν. Αν ήρθαν με καθοδηγούμενο σκοπό, να ξέρουν ότι η Ξάνθη και η μειονότητα δεν θα το επιτρέψουν ποτέ», τόνισε, προσθέτοντας πως «όλοι γνωρίζουν πόσο ψύχραιμη και ήρεμη είναι η μειονότητά μας. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι τρεις διορισμένοι μουφτήδες, οι οποίοι δεν είχαν πάει ποτέ στο τζαμί Τσινάρ μέχρι εκείνη την ημέρα, θέλησαν να μπουν όλοι μαζί φορώντας την ενδυμασία του μουφτή, είναι ένα ζήτημα που χρήζει περαιτέρω αξιολόγησης. Ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξουν παρόμοιες προκλήσεις στο μέλλον».

Πηγή: Φωνή της Ροδόπης




Διχασμένοι οι ανεξάρτητοι βουλευτές: Άλλοι οργανώνονται, άλλοι επιδιώκουν νέα ΚΟ

Οι 14 ανεξάρτητοι βουλευτές βρίσκονται σε έντονη διαμάχη. Ο Παύλος Σαράκης, μαζί με τον Χάρη Κατσιβαρδά, ξεκίνησαν μια πρωτοβουλία για να σχηματίσουν νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, αποκλείοντας όσους συνδέονται με τους Σπαρτιάτες και τον Ηλία Κασιδιάρη. Παράλληλα, μια άλλη ομάδα, αποτελούμενη από πρώην μέλη των Σπαρτιατών και άλλους ανεξάρτητους, κινήθηκε διαφορετικά, ορίζοντας τον Μιχάλη Χουρδάκη ως εκπρόσωπό τους στη Διάσκεψη των Προέδρων, χωρίς να έχουν συζητήσει με την ομάδα Σαράκη.

Οι 14 ανεξάρτητοι βουλευτές έχουν διχαστεί σε δύο ομάδες. Η πρώτη, με ηγέτη τον Παύλο Σαράκη, επιχειρεί να δημιουργήσει νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα. Η δεύτερη ομάδα, που περιλαμβάνει πρώην μέλη των Σπαρτιατών, έχει ήδη ορίσει τον Μιχάλη Χουρδάκη ως εκπρόσωπο στη Βουλή για πρακτικούς λόγους. Ωστόσο, οι ιδεολογικές τους διαφορές δυσκολεύουν τη συνεργασία και την ίδρυση ενιαίας ΚΟ​.

Γιάννης Γεωργαλής

 




«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»

Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.

Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.

Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»

Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.

Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.

Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.

Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.

Νέες ερωτήσεις

Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».

protothema.gr