Αποκάλυψη «βόμβα» για τον Βασίλη Καλογήρου

Το νέο ιατροδικαστικό εύρημα που βλέπει το «φως» της δημοσιότητας ανατρέπει τα δεδομένα στον άλυτο γρίφο της υπόθεσης του Βασίλη Καλογήρου και έρχεται να ενισχύσει και να επιβεβαιώσει όσα υποστηρίζει η οικογένεια του 39χρονου, η οποία εξ αρχής δηλώνει ο θάνατος προήλθε από εγκληματική ενέργεια.

Σύμφωνα με το OPEN στο αριστερό χέρι του Βασίλη Καλογήρου, επιβεβαιώνεται μέσω φωτογραφιών, ότι λείπουν οι δύο φάλαγγες από δάχτυλο, δηλαδή λείπει μέρος του δαχτύλου του. Κατά πάσα πιθανότητα είναι ο δείκτης του χεριού.

Η τομή που έχει αποκόψει το δάχτυλο του Βασίλη Καλογήρου από το χέρι του φαίνεται λεία και ομαλή, σαν να έχει γίνει από αιχμηρό αντικείμενο. Αυτό τράβηξε την προσοχή των ιατροδικαστών και των Αρχών, οι οποίοι με τη βοήθεια της τεχνικής συμβούλου, πήραν ιστοτεμάχια και τα έστειλαν για ιστολογική εξέταση για να διαπιστωθεί αν πρόκειται για προθανάτιο ή μεταθανάτιο εύρημα.

Μάλιστα, πηγή αναφέρει ότι το τραύμα φαίνεται σαν να έχει γίνει με κλαδοψάλιδο. Τόσο λείο ήταν το κόψιμο. Αντίθετα, στο δεξί έχουν διαπιστωθεί μεταθανάτια τραύματα.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Φάρσες τα τηλεφωνήματα για βόμβα στο Πρωτοδικείο

Έληξε ο συναγερμός που σήμανε το πρωί της Πέμπτης (27/2) στο Πρωτοδικείο Αθηνών για τα απειλητικά τηλεφωνήματα για βόμβα, τα οποία αποδείχθηκαν φάρσα.

Μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε κλιμάκιο του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (ΤΕΕΜ) στην περιοχή δεν βρέθηκε κάτι ύποπτο.
Λόγω του απειλητικού τηλεφωνήματος είχε εκκενωθεί προληπτικά το κτήριο του Πρωτοδικείου ενώ είχε διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Κυρίλλου Λουκάρεως από το ύψος της οδού Κάλβου έως τη συμβολή της με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Πηγή:cnn.gr



«Βόμβα» από το ΣτΕ | βάζει «φρένο» στον νέο οικοδομικό κανονισμό

Σοβαρό πονοκέφαλο δημιουργεί στο Μαξίμου το νέο φιάσκο με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, καθώς η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον έκρινε αντισυνταγματικό, βάζοντας «φρένο» σε σειρά διατάξεων.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ επιβεβαίωσε τα όσα είχε δηλώσει εδώ και καιρό το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο κρίνοντας αντισυνταγματικές τις ρυθμίσεις για κίνητρα προσαύξησης των όρων δόμησης (συντελεστής δόμησης, ύψους), που είχαν φέρει και σημαντική σύγκρουση ανάμεσα σε κυβέρνηση και δήμους. Παράλληλα, κρίθηκε ότι είναι αντισυνταγματική και η μη προσμέτρηση στον συντελεστή δόμησης, των εσωτερικών εξωστών (παταριών) και του χώρου κύριας χρήσης των 35 τ.μ. στο δώμα της οικοδομής, όπως και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια.

Ωστόσο, το Συμβούλιο της Επικρατείας, απεφάνθη ότι για λόγους δημοσίου συμφέροντος η απόφαση δεν θα έχει αναδρομική ισχύ και δεν επηρεάσει οικοδομικές άδειες που έχουν ήδη εκδοθεί και έχει ξεκινήσει η κατασκευή.

Η απόφαση του ΣτΕ, μάλιστα, θα τεθεί άμεσα σε ισχύ, από τις πρώτες ημέρες του 2025.  Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του προέδρου του ΣτΕ Μιχάλη Πικραμένου, το δικαστήριο έκρινε:

«Ι. Το σύστημα των διατάξεων του ΝΟΚ (άρθρα 10, 15 παρ. 8, 19 παρ. 2 και 25), με το οποίο θεσπίζονται κίνητρα προσαύξησης των όρων δόμησης (συντελεστή δόμησης, ύψους) για την ανέγερση των κτηρίων, με αντιστάθμισμα την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων και την αύξηση των κοινόχρηστων χώρων και των χώρων πρασίνου, αντίκειται στo άρθρο 24 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος.

Τούτο, όχι, κατ’ αρχήν, εξαιτίας του περιεχομένου τους, αλλά για τον λόγο ότι παρέχεται με τις διατάξεις αυτές, απ’ ευθείας στις υπηρεσίες δόμησης, η δυνατότητα να εκδίδουν οικοδομικές άδειες, κατ’ απόκλιση, και μάλιστα ουσιώδη, από τους ισχύοντες κατά το πολεοδομικό καθεστώς κάθε περιοχής όρους δόμησης. Τα παρεχόμενα με τις διατάξεις αυτές κίνητρα πρέπει να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν και να έχουν σταθμισθεί οι συνέπειές τους στο οικιστικό περιβάλλον κάθε περιοχής κατά το στάδιο του πολεοδομικού σχεδιασμού, κατόπιν ειδικής επιστημονικής μελέτης που να τεκμηριώνει τις περιεχόμενες στις διατάξεις αυτές ρυθμίσεις σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες και την εν γένει φυσιογνωμία κάθε οικισμού.

ΙΙ. Περαιτέρω, το Δικαστήριο έκρινε ότι αντίκειται στο Σύνταγμα η μη προσμέτρηση στον συντελεστή δόμησης (δυνάμει του άρθρου 11 παρ. 6 του ΝΟΚ), των εσωτερικών εξωστών (παταριών) και του χώρου κύριας χρήσης των 35 τ.μ. στο δώμα της οικοδομής, όπως και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια (άρ. 19 παρ. 2 του ΝΟΚ). Αυτά μπορούν να κατασκευάζονται προσμετρώμενα στον συντελεστή δόμησης. Αντιθέτως, δεν αντίκειται στο Σύνταγμα η μη προσμέτρηση στον συντελεστή δόμησης των έρκερ και των κλιμακοστασίων.

Κατόπιν τούτων, οι προσβαλλόμενες άδειες πρέπει να ακυρωθούν για τους παραπάνω λόγους.

ΙΙΙ. Τέλος, το δικαστήριο, σταθμίζοντας αφενός τις αρχές της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιμότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικουμένων και αφετέρου το δημόσιο συμφέρον, έκρινε ότι τα αποτελέσματα της αντισυνταγματικότητας πρέπει να μην καταλάβουν τις οικοδομικές άδειες, των οποίων η υλοποίηση (οικοδομικές εργασίες) έχει αποδεδειγμένα αρχίσει πριν από την παρούσα ανακοίνωση. Ο περιορισμός των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας δεν καταλαμβάνει εκκρεμείς δίκες.

Η δημοσίευση της απόφασης αναμένεται τον Ιανουάριο του ερχόμενου έτους».

efsyn.gr




Κωνσταντίνος Καραμανλής: «Ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του έθνους το δημογραφικό»

Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μίλησε στο STAR FORUM ’24.

Η ανατροπή του μεταπολεμικού ευρωπαϊκού μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής πρόνοιας και συνοχής, η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για το μέλλον, οι επιδεινούμενες δημογραφικές τάσεις και η προώθηση από κάποιους κύκλους της μαζικής μετανάστευσης ως λύσης για το δημογραφικό και εργασιακό πρόβλημα της Ευρώπης ήταν αναπόφευκτο να προκαλέσουν και πολιτικές συνέπειες.

Πολιτικά κόμματα που πρωταγωνίστησαν για πολλές δεκαετίες εξαϋλώνονται, η ομαλή εναλλαγή στην εξουσία μετριοπαθών κομμάτων με όχι διαμετρικά αντίθετους προσανατολισμούς είναι παρελθόν. Ογκούμενα τμήματα του πληθυσμού εκφράζουν δυσαρέσκεια, απογοήτευση, αποξένωση. Συχνά μάλιστα ψηφίζοντας όχι από πεποίθηση αλλά από απόρριψη» τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο STAR FORUM ’24.

«Οι ευρωπαϊκές πολιτικές ηγεσίες οφείλουν να αφουγκραστούν προσεκτικά και να απαντήσουν πειστικά στις ανησυχίες των πολιτών, ειδικά αυτών που πλήττονται από τα φαινόμενα αυτά και βλέπουν τις ζωές τους να αλλάζουν προς το χειρότερο. Οφείλουν να σκύψουν στα προβλήματά τους, να ακούσουν τις ανησυχίες τους, να εξηγήσουν ότι νοιάζονται πραγματικά γι αυτούς.. Αφ’ υψηλού ελιτίστικες συμπεριφορές δεν χωρούν. Απαξιωτικοί και υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί απλώς ρίχνουν λάδι στην φωτιά. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από σεβασμό στις αξίες, τις παραδόσεις τους και τις ρίζες τους τον πατριωτισμό και την εθνική τους ταυτότητα, το ρόλο της οικογένειας, την θρησκευτική τους πίστη. Έχουν ανάγκη να πειστούν ότι δεν μπορεί στο όνομα ενός δικαιωματισμού να μην γίνονται εξ ίσου σεβαστά τα δικά τους δικαιώματα» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στο δημογραφικό το οποίο χαρακτήρισε ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του έθνους και ως εκ τούτου το κρισιμότερο εθνικό θέμα στα χρόνια που έρχονται ο κ. Καραμανλής είπε: «Έχοντας αυτά υπ΄ όψιν , σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επεξεργασία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης και στοχευμένης οικογενειακής πολιτικής. Με απλά λόγια, πολιτική για την στήριξη της οικογένειας και την αύξηση της γονιμότητας. Μια τέτοια πολιτική περιλαμβάνει από τη μια ένα πλέγμα μέτρων και κινήτρων φορολογικού, εργασιακού και επιδοματικού χαρακτήρα. Και από την άλλη αντίστοιχη δέσμη μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα που σχετίζονται με την φροντίδα κατά την βρεφονηπιακή ηλικία, την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Καίρια παράμετρος σε αυτή την δέσμη είναι και μια πολιτική διευκόλυνσης για τα νέα ζευγάρια να αποκτήσουν στέγη».

«Ας σημειωθεί ότι στην κατεύθυνση αυτή ξεχωριστή αξία έχει η σταδιακή εξομοίωση των τρίτεκνων με τους πολύτεκνους. Επιχειρήθηκε το 2007 με αξιόλογα και μετρήσιμα αποτελέσματα, αναιρέθηκε στα χρόνια των μνημονίων» σημείωσε.

Κλείνοντας ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε: «Είναι σε αυτές τις συνθήκες που ο Ελληνισμός πρέπει να επιβιώσει και να σταθεί όρθιος. Μια από τις μεγαλύτερες, προοπτικά ίσως η μεγαλύτερη, από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι το δημογραφικό. Αν δεν δράσουμε τώρα, άμεσα, αποφασιστικά θα καταστεί πρόβλημα υπαρξιακό. Δεν σας μιλώ πολιτικά, μην κάνετε λάθος, κι ακόμα λιγότερο δεν σας μιλώ κομματικά. Σας μιλώ εθνικά. Πρέπει να δράσουμε τώρα και να δράσουμε σθεναρά! Οι απαντήσεις που ψάχνουμε είναι ορατές και περνούν από την συνείδησή μας. Αρκεί να την ακούσουμε που σημαίνει εθνικό συναγερμό!!!»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στο STAR FORUM ’24

Είναι μεγάλη τιμή και χαρά να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, στη λήξη των εργασιών του STAR FORUM ’24. Του πενθήμερου συνεδρίου που διοργανώνει ο STAR Κεντρικής Ελλάδος, με θέμα τη Δημογραφική Κρίση.

Θέλω να συγχαρώ την κα Νικολίτσα Χειμωνίδου, που συνεχίζοντας στο δρόμο που άνοιξε το 1993 ο αείμνηστος σύζυγός της Βασίλης Χειμωνίδης στηρίζει και καθοδηγεί τις προσπάθειες όλων των ανθρώπων του STAR Κεντρικής Ελλάδος (δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών).

Προσπάθειες που έχουν αναδείξει τον STAR ως περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό υπόδειγμα. Για την πλουραλιστική ενημέρωση που παρέχει στους θεατές, για την προβολή περιφερειακών και τοπικών προβλημάτων, αλλά κυρίως για την ανάδειξη θεμάτων που χρήζουν της προσοχής και της εγρήγορσης όλων μας.

Κυρίες και Κύριοι

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής (EUROSTAT) η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο.

Το 2021 γεννήθηκαν στην χώρα μας 85.346 παιδιά, το 2022 μόλις 75.921. Οι γεννήσεις ήταν 9.425 λιγότερες, δηλαδή μέσα σε ένα χρόνο κατεγράφη μείωση κατά περίπου 11%.

Αντιθέτως οι θάνατοι ανήλθαν το 2021 στις 143.923 και το 2022 στις 140.801. Δηλαδή αριθμός σχεδόν διπλάσιος των γεννήσεων!

Δυστυχώς η τάση αυτή δεν είναι συγκυριακή. Επιβεβαιώνει επί το δυσμενέστερο παγιωμένες δημογραφικές καμπύλες. Αρκεί να σημειωθεί ότι το 1951, υπό πολύ δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αφού η χώρα μόλις έβγαινε από μια δραματική περίοδο πολέμου – κατοχής και εμφυλίου και με αισθητά μικρότερο πληθυσμό, γύρω στα 7.5 εκατομμύρια, κατέγραψε 155.422 γεννήσεις, περίπου διπλάσιες των σημερινών, και 57.508 θανάτους, δηλαδή το ένα τρίτο (1/3) των γεννήσεων.

Σύμφωνα με όλα τα σενάρια προβολής στο μέλλον ο πληθυσμός της Ελλάδας θα μειωθεί σημαντικά. Το 2050 υπολογίζεται σε 8,3 εκατομμύρια κατά το απαισιόδοξο σενάριο και σε 10 εκατομμύρια κατά το αισιόδοξο.

Πέραν όμως του αριθμού του γενικού πληθυσμού, πολύ ανησυχητική είναι και η προβολή της ηλικιακής του διάρθρωσης. Το 2050 ο πληθυσμός των παιδιών σχολικής ηλικίας θα μειωθεί από 1,6 εκ. σήμερα σε ανάμεσα σε 1 ή 1,4 εκ ανάλογα με το αισιόδοξο ή το απαισιόδοξο σενάριο. Αντίθετα κατά την έρευνα του καθηγητή Βύρωνα Κοτζαμάνη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας το 2040 ο αριθμός των 65 ετών και άνω θα πλησιάσει το 30% του συνολικού πληθυσμού! Ο εν δυνάμει οικονομικά ενεργός πληθυσμός δηλαδή οι ηλικίες που δυνητικά θα μπορούσαν να εργασθούν, θα μειωθεί από 7 εκ το 2015 σε πάνω κάτω 5 εκ ανάλογα με το σενάριο.

Επί πλέον επιβαρυντικό στοιχείο στην περίπτωσης της χώρας μας είναι ότι την περασμένη δεκαετία λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης έφυγαν από την Ελλάδα περισσότεροι από 450.000 συμπολίτες μας, προερχόμενοι μάλιστα από το πιο παραγωγικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Κατά την έρευνα της πρωτοβουλίας Brain Re Gain που παρουσιάστηκε πρόσφατα το 70% εξ αυτών διαθέτει μεταπτυχιακό και σχεδόν το 18% διδακτορικό ή και μεταδιδακτορικό ακαδημαϊκό τίτλο. Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου πληθυσμιακή αφαίμαξη με ιδιαίτερα δυσμενή όχι μόνο αριθμητικά αλλά και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Με δύο λόγια: Η Ελλάδα δεν γεννά, γερνά και εξασθενεί! Το δημογραφικό είναι μια ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του έθνους και ως εκ τούτου το κρισιμότερο εθνικό θέμα στα χρόνια που έρχονται!

Οι επιπτώσεις του είναι πολυεπίπεδες και υπό συνθήκες δραματικές. Οδηγούν σε συρρίκνωση της παραγωγικής βάσης της χώρας, σε αδυναμία στήριξης του ασφαλιστικού συστήματος, σε ασφυξία της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή. Αποτελούν όμως προοπτικά και σοβαρή απειλή για την αμυντική και αποτρεπτική ικανότητά μας. Ειδικά για μια χώρα όπως η Ελλάδα που ζει σε ένα ασταθές βαλκανικό περιβάλλον και πρωτίστως απειλείται η εδαφική της ακεραιότητα και τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Οι ηγεμονικές βλέψεις της Τουρκίας δεν θα αλλάξουν έναντι της Ελλάδας και της Κύπρου. Αυταπάτες ούτε επιτρέπονται ούτε συγχωρούνται. Επιβάλλεται σθένος, εγρήγορση, αποφασιστικότητα, ομοψυχία για την αντιμετώπισή τους. Προφανώς η πληθυσμιακή ευρωστία συνιστά κρίσιμη παράμετρο για την εθνική ασφάλεια και την υπεράσπιση των εθνικών δικαίων.

Κύριες και Κύριοι

Είναι χρήσιμο να δούμε και την Ευρωπαϊκή διάσταση του θέματος. Πρώτον, διότι είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι της Ευρωπαϊκής οικογένειας και δεύτερον, διότι η όποια προσπάθεια ανάσχεσης των δυσμενών δημογραφικών τάσεων αυτονόητα δεν μπορεί να γίνει μεμονωμένα σε εθνικό επίπεδο μόνο, αλλά θα χρειαστεί ευρωπαϊκό συντονισμό, συνεργασία και στήριξη.

Η δημογραφική προοπτική στην Ευρώπη, ποικίλει βέβαια μεταξύ των διαφόρων χωρών, όμως σε γενικές γραμμές κινείται επίσης με αρνητικές τάσεις. Μείωση των γεννήσεων από την μία, γήρανση του πληθυσμού από την άλλη.

Το μερίδιο της Ευρώπης στον παγκόσμιο πληθυσμό συρρικνώνεται με γεωμετρική πρόοδο. Μέχρι το 2070 προβλέπεται να αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 4% του πληθυσμού της γης. Η Ευρώπη είναι ήδη η ήπειρος με τον γηραιότερο πληθυσμό παγκοσμίως. Και βέβαια το μερίδιο της Ευρώπης στο παγκόσμιο ΑΕΠ θα γίνει συγκριτικά μικρότερο.

Παρά το ότι έχει αρχίσει κάποια δημόσια συζήτηση για το δημογραφικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν έχει γίνει επαρκώς και ευρέως αντιληπτή η σημασία του και η κρισιμότητα των συνεπειών του σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής.

Είναι αλήθεια ότι τις τελευταίες δεκαετίες εφαρμόζονται πολιτικές που ανατρέπουν σταδιακά το κοινωνικό μοντέλο της μεταπολεμικής Ευρώπης. Ανελαστική δημοσιονομική αυστηρότητα, περικοπές, ενίοτε δραστικές, στην πρόνοια και την στήριξη των ασθενέστερων ομάδων, εργασιακή ανασφάλεια, φόβος και αβεβαιότητα για το μέλλον δημιουργούν ένα πλαίσιο που υπονομεύει την κοινωνική συνοχή, μεγαλώνει τις κοινωνικές ανισότητες, κάνει πιο δύσκολη την προοπτική των νέων και ως εκ τούτου αφήνει αρνητικό αποτύπωμα και στην δημογραφική εξέλιξη.

Και αντίστροφα βέβαια, οι αρνητικές δημογραφικές τάσεις έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την απαισιόδοξη πρόβλεψη αναφορικά με το μέλλον του ευρωπαϊκού οικονομικού και κοινωνικού μοντέλου.

Αντιμέτωποι με το διαφαινόμενο αδιέξοδο κάποιοι διατυπώνουν την άποψη ότι οι μαζικές μεταναστευτικές ροές είναι ρεαλιστική λύση για την συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού της Ευρώπης. Ο αριθμός των μεταναστών που απαιτείται για την σταθεροποίηση του ευρωπαϊκού πληθυσμού σε ηλικία εργασίας στα επόμενα χρόνια, είναι τεράστιος. Υπολογίζεται σε 3,2 εκατομμύρια νεοεισερχόμενους ετησίως. Προφανώς η σκέψη αυτή δεν συνιστά λύση. Αντιθέτως εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, αφού μία τόσο μαζική εισροή μεταναστών θα προκαλέσει μετά βεβαιότητάς κοινωνική αναταραχή, διατάραξη της κοινωνικής συνοχής και πολιτική αστάθεια. Η επιλογή αυτή μπορεί να είναι μόνο τμήμα μιας ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής πολιτικής και μάλιστα υπό την προϋπόθεση νόμιμης, ελεγχόμενης και στοχευμένης κάλυψης θέσεων εργασίας από εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης εργαζόμενους, ανάλογα με τις ανάγκες και τα προαπαιτούμενα κάθε κράτους – μέλους. Είναι αδιανόητη η αθρόα και ανεξέλεγκτη παράνομη μετανάστευση ανθρώπων που δεν είναι διατεθειμένοι να σεβαστούν τους κανόνες, την νομιμότητα, τις αντιλήψεις και τον αξιακό κώδικα του κράτους υποδοχής. Ειδικά μάλιστα για χώρες εκτεθειμένες σε απειλές και κινδύνους όπως η Ελλάδα, όταν πρόκειται για ανθρώπους που πολλές φορές δεν ξέρουμε ούτε καν από που προέρχονται, ποιων ενεργούμενα μπορεί να είναι, εάν αποτελούν εθνικό κίνδυνο ή όχι.

Να σημειωθεί απλώς, ότι σύμφωνα με την προαναφερθείσα έρευνα της EUROSTAT, από τις 75.921 γεννήσεις το 2022, οι 23.000 είναι αλλοδαποί στο γένος. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί το 2050 οι Έλληνες στο γένος θα αποτελούν μόλις το 63% του έτσι κι αλλιώς συρρικνωμένου τότε συνολικού πληθυσμού!!

Κυρίες και Κύριοι

Η ανατροπή του μεταπολεμικού ευρωπαϊκού μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής πρόνοιας και συνοχής, η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για το μέλλον, οι επιδεινούμενες δημογραφικές τάσεις και η προώθηση από κάποιους κύκλους της μαζικής μετανάστευσης ως λύσης για το δημογραφικό και εργασιακό πρόβλημα της Ευρώπης ήταν αναπόφευκτο να προκαλέσουν και πολιτικές συνέπειες. Πολιτικά κόμματα που πρωταγωνίστησαν για πολλές δεκαετίες εξαϋλώνονται, η ομαλή εναλλαγή στην εξουσία μετριοπαθών κομμάτων με όχι διαμετρικά αντίθετους προσανατολισμούς είναι παρελθόν. Ογκούμενα τμήματα του πληθυσμού εκφράζουν δυσαρέσκεια, απογοήτευση, αποξένωση. Συχνά μάλιστα ψηφίζοντας όχι από πεποίθηση αλλά από απόρριψη. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές ηγεσίες οφείλουν να αφουγκραστούν προσεκτικά και να απαντήσουν πειστικά στις ανησυχίες των πολιτών, ειδικά αυτών που πλήττονται από τα φαινόμενα αυτά και βλέπουν τις ζωές τους να αλλάζουν προς το χειρότερο. Οφείλουν να σκύψουν στα προβλήματά τους, να ακούσουν τις ανησυχίες τους, να εξηγήσουν ότι νοιάζονται πραγματικά γι αυτούς.. Αφ’ υψηλού ελιτίστικες συμπεριφορές δεν χωρούν. Απαξιωτικοί και υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί απλώς ρίχνουν λάδι στην φωτιά. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από σεβασμό στις αξίες, τις παραδόσεις τους και τις ρίζες τους τον πατριωτισμό και την εθνική τους ταυτότητα, το ρόλο της οικογένειας, την θρησκευτική τους πίστη. Έχουν ανάγκη να πειστούν ότι δεν μπορεί στο όνομα ενός δικαιωματισμού να μην γίνονται εξ ίσου σεβαστά τα δικά τους δικαιώματα.

Κυρίες και Κύριοι

Η διαπίστωση ότι το δημογραφικό έχει καταστεί μείζον εθνικό πρόβλημα, όπως άλλωστε αναδεικνύεται και στο παρόν συνέδριο, δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Ως εκ τούτου ανάγεται σε κορυφαία και άμεση εθνική προτεραιότητα η αντιμετώπισή του. Το εγχείρημα αυτό όμως κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

Πρώτον, διότι καλούμαστε όχι απλώς να ανακόψουμε μια μακρόχρονη εξέλιξη, αλλά να αντιστρέψουμε δραστικά την αρνητική τάση.

Δεύτερον, διότι η προσπάθεια θα πρέπει να υπερβεί παγιωμένες κοινωνικές συνθήκες, αντιλήψεις και συνήθειες που έχουν διαχρονικά διαμορφωθεί.

Τρίτον, διότι το ζητούμενο δεν είναι η υιοθέτηση μόνο κάποιων θετικών μέτρων αποσπασματικού χαρακτήρα αλλά μια μακρόπνοη, συνεκτική στρατηγική. Πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος του « too little too late», δηλαδή πολύ λίγο, πολύ αργά. ‘Αλλωστε κάποια μέτρα ήδη έχουν ληφθεί και αρκετά έχουν εξαγγελθεί, είναι ανάγκη όμως να διευρυνθούν και να αποκτήσουν μονιμότερο χαρακτήρα.

Τέταρτον, διότι η εφαρμογή μιας τέτοιας στρατηγικής προϋποθέτει απαραίτητα τα στοιχεία της συνέπειας, της συνέχειας, της αλληλοσυμπλήρωσης και της επιμονής σε βάθος χρόνου, στοιχεία δηλαδή που δεν χαρακτηρίζουν κατά κανόνα την δημόσια ζωή μας. Ειδικά μάλιστα για μια προσπάθεια, τα αποτελέσματά της όποιας δεν θα γίνουν απτά παρά σε βάθος δεκαετιών.

Και πέμπτο, διότι πολλές από τις επιβαλλόμενες πολιτικές έχουν εκ των πραγμάτων οικονομικό κόστος, που σημαίνει μεταξύ άλλων πρόσθετη δημοσιονομική επιβάρυνση αλλά ίσως και περικοπές σε άλλες πολιτικές προτεραιότητες.

Έχοντας αυτά υπ΄ όψιν , σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επεξεργασία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης και στοχευμένης οικογενειακής πολιτικής. Με απλά λόγια, πολιτική για την στήριξη της οικογένειας και την αύξηση της γονιμότητας. Μια τέτοια πολιτική περιλαμβάνει από τη μια ένα πλέγμα μέτρων και κινήτρων φορολογικού, εργασιακού και επιδοματικού χαρακτήρα. Και από την άλλη αντίστοιχη δέσμη μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα που σχετίζονται με την φροντίδα κατά την βρεφονηπιακή ηλικία, την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Καίρια παράμετρος σε αυτή την δέσμη είναι και μια πολιτική διευκόλυνσης για τα νέα ζευγάρια να αποκτήσουν στέγη.

Ας σημειωθεί ότι στην κατεύθυνση αυτή ξεχωριστή αξία έχει η σταδιακή εξομοίωση των τρίτεκνων με τους πολύτεκνους. Επιχειρήθηκε το 2007 με αξιόλογα και μετρήσιμα αποτελέσματα, αναιρέθηκε στα χρόνια των μνημονίων.

Κυρίες και Κύριοι

Είναι σαφές ότι για να υιοθετηθεί στην πράξη και κυρίως να αποδώσει μια τέτοια στρατηγική απαραίτητη προϋπόθεση είναι να εδράζεται σε μια ρωμαλέα και ακμάζουσα οικονομία. Υψηλοί δείκτες οικονομικής ανάπτυξης, επιχειρηματικό περιβάλλον ελκυστικό στις νέες επενδύσεις με έμφαση στους τομείς αιχμής των νέων τεχνολογιών και της ενέργειας, περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας. Όχι μόνο γιατί παρέχουν τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο, αλλά πρωτίστως διότι δημιουργούν συνθήκες ευνοϊκότερες στους νέους να προκόψουν και να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Βεβαίως, ουσιαστική ανάπτυξη σημαίνει και διάχυση του παραγόμενου πλούτου στους πολλούς, ευκαιρίες για όλους, άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, στήριξη των λιγότερο ευνοημένων. Όταν η Janet Yellen, πρώην επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ και νυν Υπουργός Οικονομικών, επισημαίνει από το 2014 ότι «δεν είναι μυστικό ότι οι τελευταίες δεκαετίες της διευρυνόμενης ανισότητας μπορούν να συμπτυχθούν ως μεγάλα οφέλη εισοδήματος και πλούτου για την κορυφή της κοινωνικής πυραμίδας και λιμνάζουσες συνθήκες διαβίωσης για τους πολλούς» δεν χρειάζονται παραπάνω σχόλια για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει συνολικά ο δυτικός κόσμος. Ανάπτυξη και ευημερία υπάρχει πραγματικά μόνο στην βάση ενός ευημερούντος κοινωνικού συνόλου.

Σε αυτή την λογική δύο προτεραιότητες αποκτούν ξεχωριστή σημασία. Πρώτον, ή άνθηση και ευεξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα που τις διακρίνει. Χρειάζονται όμως μεγαλύτερη στήριξη και στην πρόσβασή τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία, κυρίως από το τραπεζικό σύστημα δηλαδή, και στην διευκόλυνση του εξαγωγικού τους προσανατολισμού.

Δεύτερον, η ανάγκη στήριξης της περιφερειακής ανάπτυξης και του πρωτογενούς τομέα. ‘Αλλωστε το δημογραφικό, πέραν της οξύτητάς του, έχει και ένα πρόσθετο επιβαρυντικό διαρθρωτικό χαρακτηριστικό. Την απίσχναση της περιφέρειας με αντίστοιχη διαρκή διόγκωση του αστικού πληθυσμού, την ερήμωση των χωριών, την καθίζηση της γεωργικής παραγωγής που πλήττεται ήδη και από την κλιματική κρίση. Η στήριξη των παραγωγών, των γεωργικών εξαγωγών και των υγιών συνεταιριστικών επιχειρήσεων είναι αναγκαία βήματα για την ανάσχεση τουλάχιστον αυτού του φαινομένου.

Κυρίες και Κύριοι

Σοβαρότατο συναφές θέμα είναι η έξοδος από την Ελλάδα περισσότερων από 450.000 ανθρώπων τα χρόνια της κρίσης, το περίφημο Brain Drain. Όχι μόνο, όπως ήδη τονίστηκε, λόγω του μεγάλου αριθμού, αλλά και πρωτίστως από άποψη προσόντων, μόρφωσης και εξειδίκευσης, του ποιοτικού τους επιπέδου. Προέχει λοιπόν η συντονισμένη προσπάθεια επαναπατρισμού τους.

Στην κατεύθυνση αυτή είναι καίριο το εύρημα της προαναφερθείσας έρευνας της πρωτοβουλίας Brain Regain ότι το 60% περίπου εξ αυτών είναι διατεθειμένο να επιστρέψει ακόμα και με χαμηλότερο μισθό. Προφανώς λοιπόν η οικονομική ευεξία της χώρας, οι επενδύσεις και οι καλύτερες θέσεις εργασίας έχουν κομβικό ρόλο, δεν είναι όμως το παν, ίσως μάλιστα ούτε καν ο κυριότερος παράγοντας.

Κατά την ίδια έρευνα, οι πρωταρχικοί λόγοι της προθυμίας τους για επιστροφή, είναι η επιθυμία τους να ζήσουν στην πατρίδα τους, η επανένωση με τους γονείς και τις οικογένειές τους, το κλίμα, οι ανθρώπινες σχέσεις, συναισθηματικά κυρίως κριτήρια, που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής στην χώρα και με τις ρίζες τους.

Καθοριστικής σημασίας, πάντα κατά την ίδια έρευνα, είναι η απάντησή τους στην ερώτηση «ποια είναι η εξασφάλιση που θα θέλατε, για να επιστρέψετε». Την πρώτη θέση καταλαμβάνουν η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η ασφάλεια, πιο πάνω από το επίπεδο αμοιβών και παροχών. Με άλλα λόγια, προσλαμβάνουν ότι η χώρα υστερεί σε αυτούς τους τομείς. Δύσκολο να αποπειραθεί κανείς να τους διαψεύσει. Συνεπώς η ουσιαστική βελτίωση των επιδόσεών μας ως κράτος στην εμπέδωση κανόνων αξιοκρατίας, στην ταχεία και αποτελεσματική λειτουργία της δικαιοσύνης και στην προστασία των πολιτών από την εγκληματικότητα καθίστανται εκ των πραγμάτων θεμελιώδεις προτεραιότητες.

Κυρίες και Κύριοι

Ζούμε σε ένα κόσμο πολύ πιο δύσκολο, πιο περίπλοκο, πιο απρόβλεπτο από αυτόν στον οποίο γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε. Οι σταθερές που θεωρούσαμε περίπου δεδομένες δεν ισχύουν πλέον. Οι άμετρες συγκρούσεις, η βία, οι χωρίς όρια ανταγωνισμοί σε όλα τα επίπεδα από εξαιρέσεις έχουν γίνει κανόνας και καθημερινότητα. Καμιά χώρα, όσο ισχυρή κι αν είναι, δεν μπορεί να επιβάλλει την βούλησή της στον πολυπολικό κόσμο που έχει ήδη ανατείλει. Το διεθνές δίκαιο και οι συμφωνίες σπάνια τηρούνται, συχνότατα περιφρονούνται και παραβιάζονται.

Μην περιμένουμε να βελτιωθούν τα πράγματα στο διεθνές στερέωμα. Όλα δείχνουν ότι θα γίνουν χειρότερα, πιο ρευστά, πιο αβέβαια, πιο επικίνδυνα! απειλητικά σύννεφα βαραίνουν τον ορίζοντα και είναι υψηλή η πιθανότητα να βρεθούμε σε καταιγίδες. Ειδικά για την χώρα μας που βρίσκεται σε ένα τόσο κρίσιμο γεωπολιτικό σταυροδρόμι.

Είναι σε αυτές τις συνθήκες που ο Ελληνισμός πρέπει να επιβιώσει και να σταθεί όρθιος. Μια από τις μεγαλύτερες, προοπτικά ίσως η μεγαλύτερη, από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι το δημογραφικό. Αν δεν δράσουμε τώρα, άμεσα, αποφασιστικά θα καταστεί πρόβλημα υπαρξιακό. Δεν σας μιλώ πολιτικά, μην κάνετε λάθος, κι ακόμα λιγότερο δεν σας μιλώ κομματικά. Σας μιλώ εθνικά. Πρέπει να δράσουμε τώρα και να δράσουμε σθεναρά! Οι απαντήσεις που ψάχνουμε είναι ορατές και περνούν από την συνείδησή μας. Αρκεί να την ακούσουμε που σημαίνει εθνικό συναγερμό!!!

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Τηλεφώνημα για βόμβα στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης

Τηλεφώνημα για τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης δέχθηκε το πρωί της Τετάρτης ραδιοφωνικός σταθμός της πόλης. Όπως αναφέρει το voria.gr το τηλεφώνημα έγινε λίγο μετά τις 10:00 το πρωί και ενημέρωνε πως σε διάστημα δύο ωρών θα εκραγεί ο μηχανισμός.

Άμεσα κινητοποιήθηκε το Τμήμα Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών, όπου πραγματοποίησαν έλεγχο στον χώρο.

Από τις έρευνες δεν διαπιστώθηκε κάτι με αποτέλεσμα λίγο μετά τις 11:30 να λήξει ο συναγερμός.

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν έγινε εκκένωση του κτιρίου.

Πηγή: newsbeast.gr




Προσφυγή Κασσελάκη σε τετραπλή εσωκομματική κάλπη μετά τη «βόμβα» Τσίπρα | Οι υποψήφιοι για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ

Τετραπλές θα είναι οι κάλπες που θα στηθούν στον ΣΥΡΙΖΑ, με την κίνηση Κασσελάκη να πυροδοτεί ντόμινο εξελίξεων στο κόμμα, μετά και την παρέμβαση-βόμβα του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος ζήτησε προσφυγή στις κάλπες.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ προανήγγειλε εκλογές από τη βάση για τον πρόεδρο και τα όργανα του κόμματος, παράλληλα με την εκλογή Τοπικών Συντονιστικών και Νομαρχιακών Επιτροπών. «Θα πάμε σε τετραπλές εκλογές: Οργανώσεις μελών, Νομαρχιακές, Κεντρική Επιτροπή και πρόεδρο. Βρείτε μου αντίπαλο και πάμε», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης από το βήμα του 4ου συνεδρίου, περιγράφοντας έναν πρώτο χρονικό ορίζοντα, ο οποίος όμως μένει να αποσαφηνιστεί, καθώς οι διαδικασίες για Τοπικές και Νομαρχιακές σύμφωνα με το καταστατικό θα πρέπει να διεξαχθούν 15 μέρες μετά το πέρας του συνεδρίου.

Η εγγύτητα του χρόνου είναι προφανές πως δίνει αρχικά προβάδισμα στον πρόεδρο Στέφανο Κασσελάκη, ενώ πιέζει τον όποιο αντίπαλό του να δηλώσει άμεσα τη συμμετοχή του. Από το βήμα του κλειστού του Τae kwon do όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι θα ανακοινώσουν τις προθέσεις τους, ενώ τρία είναι τα ονόματα που ακούγονται έντονα.

Παρέμβαση Τσίπρα

Είχε προηγηθεί η βόμβα από τον Αλέξη Τσίπρα ο οποίος ζήτησε από τον Στέφανο Κασσελάκη να προσφύγει στη βάση του κόμματος, για να ανανεώσει την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό του.

«Αντί να σερνόμαστε σε μια παρατεταμένη κρίση που οδηγεί με ακρίβεια σε νέα εκλογική συρρίκνωση, η μόνη διέξοδος είναι να δώσουμε εκ νέου τον λόγο σε αυτούς που κρατήσανε και συνεχίζουν να κρατάνε όρθιο το κόμμα και την παράταξή μας: Στα μέλη μας. Έτσι, ο Στέφανος Κασσελάκης θα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο, στην ως τώρα θητεία και στο πολιτικό του σχέδιο. Όχι θέτοντας ερωτήματα, αλλά δίνοντας τις δικές του απαντήσεις. Και όσοι έχουν άλλο σχέδιο, θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις απόψεις και τις υποψηφιότητές τους. Τώρα ανοιχτά και δημοκρατικά».

Παράλληλα, ο Αλέξης Τσίπρας εξαπέλυσε βολές και σε όσους αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι «οι ηττημένοι των εσωκομματικών εκλογών έφυγαν ήδη από το κόμμα, επειδή έχασαν τη μάχη για την ηγεσία του. Αδιαφορώντας αν με τον πολυκερματισμό αυτός που κερδίζει είναι ο πολιτικός μας αντίπαλος».

Πηγή: Newsbeast.gr



Σύζυγος Ναβάλνι | Δήλωση βόμβα : «Ο Αλεξέι Ναβάλνι δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ»

Ο Αλεξέι Ναβάλνι δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ. Αυτό υποστηρίζει σε δήλωσή της που έκανε πριν από λίγο η σύζυγος του πολιτικού αντιπάλου του Βλαντιμίρ Πούτιν ο οποίος πέθανε σε φυλακές στον Αρκτικό Κύκλο με τις ρωσικές αρχές να υποστηρίζουν ότι έχασε τις αισθήσεις του μετά από περίπατο και στη συνέχεια εξέπνευσε.

Σε βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα η σύζυγος του Αλεξέι Ναβάλνι κατηγόρησε τον Βλαντιμίρ Πούτιν ότι κρύβει τη σορό του γιατί περιμένουν να εξαφανιστούν τα ίχνη από το νευροπαραλυτικό αέριο Νόβιτσοκ με το οποίο τον δηλητηρίασαν. Είπε ακόμα ότι θα κατονομάσει όλους όσοι τον δολοφόνησαν και τον λόγο για τον οποίο το έκαναν αυτό. 

Τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο σύζυγός μου δηλητηριάστηκε με Νόβιτσοκ. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δολοφόνησε τον σύζυγό μου».

Η δήλωση αυτή έγινε ενώ οι ρωσικές αρχές αρνούνται να παραδώσουν τη σορό του Αλεξέι Ναβάλνι στη μητέρα του η οποία μαζί με τους δικηγόρους του πήγαν στο νεκροτομείο όπου υποτίθεται ότι φυλασσόταν και εκδιώχθηκαν κακήν κακώς.

Νωρίτερα είχε δει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο που δείχνει τις ρωσικές αρχές να φυγαδεύουν μέσα στη νύχτα τη σορό από τις φυλακές όπου πέθανε ο Ναβάλνι προς άγνωστη κατεύθυνση.

Πηγή: newsit.gr




Ανησυχία για νέο χτύπημα εν αναμονή της προκήρυξης για τη βόμβα στο υπουργείο Εργασίας | Πού στρέφονται οι έρευνες

Στη βόμβα που εξερράγη τα ξημερώματα του Σαββάτου 3/2 σε απόσταση αναπνοής από το υπουργείο Εργασίας έχουν στρέψει το βλέμμα τους οι Αρχές. Οι φόβοι για ολική επαναφορά της εγχώριας τρομοκρατίας, μετά από σιγή πέντε ετών, ανησυχούν τους έμπειρους αξιωματικούς της Αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας ενώ οι έρευνες για το ποιος βρίσκεται πίσω από τον εκρηκτικό μηχανισμό συνεχίζονται.

Τα μέλη της πρωτοεμφανιζόμενης τρομοκρατικής οργάνωσης «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» δεν έχουν ακόμη στείλει κάποια προκήρυξη για την ανάληψη της ευθύνης γεγονός που κάνει τις Αρχές να βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό.

Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν παλαιότερες επιθέσεις

Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο «μικροσκόπιο» έχουν ήδη μπει παλαιότερες επιθέσεις ώστε να βρεθεί εάν υπάρχει κάποια σύνδεση με τα όσα συνέβησαν τα ξημερώματα του Σαββάτου.

Η Αστυνομία ερευνά ιδιαιτέρως την επίθεση έξω από την έδρα των ΜΑΤ στο Γουδί στις 18 Δεκεμβρίου, όπου τα μέλη της «Ένοπλης Προλεταριακής Δικαιοσύνης» τοποθέτησαν ισχυρό εκρηκτικό μηχανισμό ο οποίος όμως δεν εξερράγη.

Στα εγκληματολογικά εργαστήρια έχει ξεκινήσει ήδη η ανάλυση των βίντεο από τις κάμερες ασφάλειας που έχουν καταγράψει τους βομβιστές κατά τη διάρκεια της επίθεσης, ενώ στο «μικροσκόπιο» έχει μπει το δρομολόγιο διαφυγής αλλά και η ομάδα υποστήριξης των τρομοκρατών.

Όπως επεσήμανε το πρωί της Τρίτης (6/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο επικαλούμενη σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ» στο αντιτρομοκρατικό επιτελείο βλέπουν πλέον την πλήρη ενεργοποίηση οργανώσεων του ανταρτικού πόλης και υπάρχει φόβος ότι θα ακολουθήσουν και αλλά χτυπήματα, ακόμη και με ρουκέτες.

πηγή: Newsbeast.gr




Υφυπουργός Εργασίας Β. Σπανάκης | «Οι υλικές ζημιές από τη βόμβα στο υπουργείο Εργασίας ήταν πολλές και εκτεταμένες, έσπασαν 35 με 40 τζάμια»

Για την έκρηξη της βόμβας στο υπουργείο Εργασίας τα ξημερώματα του Σαββάτου (3/2) μίλησε το πρωί ο υφυπουργός Εργασίας Βασίλης Σπανάκης. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, οι ζημιές ήταν εκτεταμένες, ενώ επεσήμανε πως έχουν αποκατασταθεί στο 100%.

Ο Βασίλης Σπανάκης κατά τη διάρκεια δηλώσεών του στην εκπομπή του ΕΡΤNEWS «Συνδέσεις» είπε ότι «το υπουργείο λειτουργεί κανονικά, με τους εργαζόμενους να βρίσκονται στις θέσεις τους. Οι υλικές ζημιές, οι οποίες ήταν πολλές και εκτεταμένες έχουν αποκατασταθεί στο 100%».

«Σήμερα λοιπόν με ασφάλεια οι εργαζόμενοι βρίσκονται στις θέσεις τους και αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι το κτίριο του υπουργείου Εργασίας είναι δημόσια περιουσία, ανήκει στον ελληνικό λαό και η συντήρησή του πληρώνεται από τον έλληνα φορολογούμενο», υπογράμμισε.

Ο υφυπουργός παράλληλα διευκρίνισε: «Έχουμε πάνω από 35 με 40 τζάμια τα οποία είχαν σπάσει από τον καπνό από το ωστικό κύμα. (…) Έγινε μια υπερπροσπάθεια μέσα στο Σαββατοκύριακο και σήμερα μπορεί να λειτουργεί κανονικά το υπουργείο και μάλιστα θέλω να πω ότι θα ήταν πάρα πολύ άδικο και άσχημο να μην είχαν τη δυνατότητα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα».

πηγή: Newsbeast.gr




Βόμβα στο υπουργείο Εργασίας | H «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» και το ψυχρό τηλεφώνημα

«Σε 40 λεπτά θα σκάσει. Δεν είναι φάρσα». Με αυτά τα λόγια άγνωστος τηλεφώνησε στις 00:48 στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και έδωσε περιθώριο 40 λεπτά για την βόμβα που τοποθετήθηκε έξω από την τράπεζα Alpha Bank επί της Σταδίου, απέναντι από το υπουργείο Εργασίας.

Άμεσα στην ΕΛ.ΑΣ. σήμανε συναγερμός και στην πρώτη κατόπτευση του σημείου διαπιστώθηκε η ύπαρξη υπόπτου σακιδίου που ήταν τοποθετημένο στα κάγκελα του πεζοδρομίου. Ισχυρές δυνάμεις απέκλεισαν τον χώρο και διεκόπη η κυκλοφορία επί της Σταδίου από το ύψος της οδού Πεσματζόγλου με την βόμβα να εκρήγνυται στις 01:29, προκαλώντας ευτυχώς μόνο υλικές ζημιές. Στο σημείο έσπευσαν από την πρώτη στιγμή υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., ενώ λίγη ώρα αργότερα στη Σταδίου βρέθηκε και η υπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Τι λέει στέλεχος της Κατεχάκη για το χτύπημα

«Πρόκειται για ένα σημείο κεντρικότατό, όπου διέρχονται πολλά αυτοκίνητα και πεζοί, το οποίο σίγουρα δεν επέλεξαν τυχαία. Υπάρχουν φθορές από το ωστικό κύμα και σε τριγύρω τζαμαρίες, αλλά όχι μεγάλης έκτασης, γεγονός που μας δίνει μια εκτίμηση της ποσότητας της εκρηκτικής ύλης που χρησιμοποιήθηκε», σχολιάσει στο ethnos.gr στέλεχος της Κατεχακη. Και προσθέτει: «Φαίνεται να είναι περισσότερο ένα συμβολικό χτύπημα, αναμένουμε να δούμε και την προκήρυξη ανάληψης ευθύνης».

Την ευθύνη ανέλαβε η «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα»

Την ευθύνη στο τηλεφώνημα προς τα ΜΜΕ ανέλαβε η πρωτοεμφανιζόμενη «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα», πίσω από την οποία, όπως σχολιάζουν αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής στο ethnos.gr εξετάζεται σοβαρά το σενάριο να είναι πιθανότατα μέλη της «Οργάνωσης Επαναστατικής Αυτοάμυνας», η οποία πρωτοεμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2014, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την επίθεση με Καλάσνικοφ έξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, παραμονή των Ευρωεκλογών.

Η δράση της «Επαναστατικής Αυτοάμυνας»

Το επόμενο χτύπημα ήταν 31 Αυγούστου 2016 όταν επιτέθηκαν και πάλι με Καλάσνικοφ αυτή τη φορά εναντίον της πρεσβείας του Μεξικού σε κτήριο στην πλατεία Κολωνακίου και στις 10 Νοεμβρίου του ίδιου έτους πέταξαν χειροβομβίδα εναντίον της Γαλλικής Πρεσβείας στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, κατά την οποία τραυματίσθηκε ελαφρά ένας ειδικός φρουρός.

Τελευταίο τους χτύπημα ήταν στις 10 Ιανουαρίου 2017 όπου επιτέθηκαν με Καλάσνικοφ σε βάρος διμοιρίας των ΜΑΤ και πάλι έξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, κατά την οποία τραυματίσθηκε ελαφρά ένας αστυνομικός. Όπως είχε ανακοινώσει τότε η ΕΛ.ΑΣ., το ίδιο όπλο είχε χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερες επιθέσεις της συγκεκριμένης οργάνωσης.

Σε εκτεταμένη επιχείρηση της Αντιτρομοκρατικής στις 08 Νοέμβριου 2019 είχαν γίνει 13 κατ’ οίκον έρευνες, 15 προσαγωγές και 2 συλλήψεις ανδρών, ηλικίας τότε 41 και 45 ετών, με τις κατηγορίες για τρομοκρατικές πράξεις, κατοχή εκρηκτικών, παράβαση του Νόμου περί όπλων και πλαστογραφία. Για τις ίδιες ενέργειες είχε κατηγορηθεί και τρίτος άντρας, ηλικίας 46 ετών, σε βάρος του οποίου είχε εκδοθεί ένταλμα σύλληψης, ενώ είχε συλληφθεί και μία 39χρονη για παράβαση του νόμου περί όπλων.

Ειδικότερα, μετά από συστηματική έρευνα, διακριβώθηκε από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία η εμπλοκή τους στη ληστεία που είχε λάβει χώρα τις βραδινές ώρες της 21ης Οκτωβρίου 2029, σε κατάστημα ψυχαγωγικών/τεχνικών παιγνίων στον Χολαργό και εκδόθηκαν σε βάρος τους εντάλματα σύλληψης.

Τι βρήκε τότε η ΕΛ.ΑΣ

Σημειώνεται ότι ο 41χρονος είχε συλληφθεί το 2010 από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, κατηγορούμενος για ένταξη και συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση «Επαναστατικός Αγώνας», υπόθεση για την οποία καταδικάστηκε σε ποινή κάθειρξης και αποφυλακίστηκε, στις 12 Φεβρουαρίου 2018, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 43 του Ν. 4489/2017 υπό τον όρο ανάκλησης του υπολοίπου της ποινής (3 έτη, 6 μήνες και 26 ημέρες) σε περίπτωση που υποπέσει μέσα σε πέντε έτη από την αποφυλάκισή του σε νέα αξιόποινη πράξη από δόλο και καταδικαστεί αμετάκλητα οποτεδήποτε σε ποινή στερητική της ελευθερίας μεγαλύτερη των δύο ετών, θα εκτίσει αθροιστικά το υπόλοιπο της ποινής του.

Στις διενεργηθείσες κατ’ οίκον έρευνες είχαν βρεθεί και κατασχεθεί, μεταξύ άλλων:

  • 5 πολεμικά τυφέκια τύπου καλάσνικοφ
  • 1 υποπολυβόλο
  • 2 τεμάχια ζελατινοδυναμίτιδα
  • 2 πυροβόλα πιστόλια
  • 4 χειροβομβίδες δακρυγόνου CS
  • 6 κοινοί πυροκροτητές
  • 9 ηλεκτρικοί πυροκροτητές
  • 2 αυτοσχέδιοι ηλεκτρικοί πυροκροτητές
  • 1 τεμάχιο εκρηκτικής ύλης (πιθανόν TNT)
  • 2 φυσίγγια εκρηκτικής ύλης, πιθανόν ζελατινοδυναμίτιδα
  • 3 πυροδοτικοί μηχανισμοί χειροβομβίδας
  • 3 σώματα χειροβομβίδας

ethnos.gr




Νέα στοιχεία για τη βόμβα κοντά στη βάση των ΜΑΤ | «Ήθελαν θύματα οι άγνωστοι που την τοποθέτησαν»

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας και αφορούν τη βόμβα μεγάλης ισχύος, που βρέθηκε και εξουδετερώθηκε χθες, Δευτέρα (18/12), στου Ζωγράφου σε απόσταση λίγων μόνο μέτρων από την έδρα των ΜΑΤ. Η αυτοσχέδια βόμβα με ζελατοδυναμίτιδα εντοπίστηκε μέσα σε σακούλα σκουπιδιών στο μαντρότοιχο των ΜΑΤ στο ύψος της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου.

Στις 12:29 στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ υπήρξε τηλεφώνημα, όπου ενημέρωσαν ότι υπάρχει εκρηκτικός μηχανισμός στο συγκεκριμένο σημείο και τους είπαν ότι θα εκραγεί σε 45 λεπτά. Αμέσως κινητοποιήθηκε το τμήμα εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, έγινε αποκλεισμός του δρόμου και της ευρύτερης περιοχής, καθώς απέναντι βρίσκονται οι φοιτητικές εστίες. Και η εξουδετέρωση της βόμβας πραγματοποιήθηκε επιτυχώς.

Όπως μετέδωσε σε σχετικό της ρεπορτάζ η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο την Τρίτη (19/12), «οι άγνωστοι, που τοποθέτησαν βόμβα στα ΜΑΤ, ήθελαν θύματα».

Τι περιείχε ο εκρηκτικός μηχανισμός

Ο εκρηκτικός μηχανισμός περιείχε μισή λίμπρα C4 υψηλό εκρηκτικό, 150 γραμμάρια ζελατοδυναμίτιδα, ρολόι, δύο πυροκροτητές και διακόπτη.

Τις έρευνες έχει αναλάβει η Αντιτρομοκρατική

Τις έρευνες έχει αναλάβει η Αντιτρομοκρατική, που συγκεντρώνει στοιχεία, για να φτάσει στα ίχνη των δραστών, οι οποίοι κατάφεραν να φτάσουν σε μία από τις καλύτερα φυλασσόμενες περιοχές της Αθήνας και να τοποθετήσουν τη βόμβα δίχως να γίνουν αντιληπτοί από κανέναν.

Το σημείο όπου τοποθετήθηκε η βόμβα ήταν κοντά στον τελευταίο εξωτερικό φρουρό αλλά και στις φοιτητικές εστίες. Μπορεί να υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα, ωστόσο η βόμβα ήταν ισχυρότατη και ενεργή, κι αν κάτι πήγαινε στραβά, θα κινδύνευαν άνθρωποι, αστυνομικοί, φοιτητές αλλά και διερχόμενοι πολίτες.

Συγκεκριμένα, το ωστικό κύμα θα έφθανε ακόμα και στον τοίχο του πανεπιστήμιου, αν έσκαγε η βόμβα.

Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο σημείο έχει γίνει στόχος τόσο της 17 Νοέμβρη όσο και του Επαναστατικού Αγώνα κατά το παρελθόν, το 1985 και το 2008 αντίστοιχα.




Καιρός: Επικίνδυνα φαινόμενα φέρνει η «μετεωρολογική βόμβα»- Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν

Καιρός: Σε κλοιό… βαρυχειμωνιάς θα περάσει τις επόμενες ώρες η χώρα μας – Ήχησε το 112 σε Βόρεια Ελλάδα και Αχαΐα για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα

Αντιμέτωπη με μια νέα κακοκαιρία βρίσκεται η Ελλάδα, με την μετεωρολογική βόμβα που έρχεται να ρίχνει ραγδαία την θερμοκρασία, ενώ υπάρχει κίνδυνος από τους θυελλώδεις ανέμους που φέρνει.

Το 112 για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα ήχησε στη Θεσσαλονίκη, την Ξάνθη αλλά και την Αχαΐα και την Λήμνο, ενδεικτικό της δύσκολης κατάστασης που αναμένεται στις συγκεκριμένες περιοχές.

Στο μήνυμα, το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προειδοποιεί για επερχόμενα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα (θυελλώδεις άνεμοι) και συστήνει την αποφυγή μετακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τις προβλέψεις, η σημαντική και γρήγορη βάθυνση του βαρομετρικού χαμηλού Bettina που σχηματίστηκε στην Αδριατική και κινείται προς τη χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση των ανέμων που θα φτάσουν στα 9 και πιθανώς τοπικά στα 10 μποφόρ.

Πάτρα: Ήχησε το 112 για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα

 

Ραγδαία πτώση – Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ

Σύμφωνα με το νέο έκτακτο δελτίο, χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα ηπειρωτικά ορεινά αλλά και σε ημιορεινές περιοχές της Θράκης, της Μακεδονίας και πρόσκαιρα της Ηπείρου. Η θερμοκρασία θα σημειώσει αισθητή πτώση από το Σάββατο το βράδυ και κυρίως την Κυριακή, οπότε θα υποχωρήσει κατά 8 με 10 βαθμούς στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά και κατά 4 με 6 βαθμούς Κελσίου στις υπόλοιπες περιοχές.

Πιο αναλυτικά:

Α. Πολύ θυελλώδεις άνεμοι αναμένονται:

α. στα δυτικά από τις πρώτες απογευματινές ώρες του Σαββάτου, αρχικά δυτικοί νοτιοδυτικοί 7 με 8 και γρήγορα βορειοδυτικοί 8 με 9 και πιθανώς τοπικά στο Ιόνιο έως 10 μποφόρ.

β. στα ανατολικά από τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου νοτιοδυτικοί 7 με 9, με ριπές που πιθανώς θα φτάνουν και τα 10 μποφόρ. Σταδιακά από το βράδυ θα στραφούν σε βορειοδυτικούς έως 9 μποφόρ.

γ. εξασθένηση των ανέμων προβλέπεται από τις απογευματινές ώρες της Κυριακής.

Β. Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται σήμερα Σάββατο:

α. στο Ιόνιο, την Ήπειρο, τη δυτική Στερεά, τη δυτική Πελοπόννησο, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, την ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

β. πρόσκαιρα θα επηρεαστούν η υπόλοιπη Μακεδονία, η υπόλοιπη Πελοπόννησος, τα δυτικά και νότια κυρίως τμήματα της Κρήτης, η δυτική Θεσσαλία και η κεντρική Στερεά.

γ. τα ισχυρά φαινόμενα τη νύχτα του Σαββάτου θα περιοριστούν στην ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και την ανατολική νησιωτική Ελλάδα, ενώ στην υπόλοιπη χώρα θα εξασθενήσουν.

Γ. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν από τις βραδινές ώρες του Σαββάτου μέχρι τις μεσημβρινές ώρες της Κυριακής στα ηπειρωτικά ορεινά, σε ημιορεινές περιοχές της Θράκης, της Μακεδονίας και πρόσκαιρα της Ηπείρου με ενδεικτικό υψόμετρο τα 500-700 μέτρα και πιθανώς τοπικά σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης.

Το ιστορικό γεγονός που έφερε πριν 169 χρόνια η μετεωρολογική βόμβα

Αυτή που συνέβη το 1854 στη Μαύρη Θάλασσα με την ολική καταστροφή του Αγγλογαλλικού στόλου.

«Τότε η πίεση στο κέντρο του χαμηλού είχε πέσει στα 993,5 hPa. Τώρα, η πίεση θα πέσει πολύ πιο κάτω και είναι λογικό να προβλέψει κάποιος περισσότερες καταστροφές, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στις μέρες μας πολλά πράγματα (υποδομές, πλοία κ.λπ.) είναι ανθεκτικότερα», σημειώνει για το νέο σύστημα ο μετεωρολόγος, και αντιπρόεδρος του ΔΣ Κέντρου Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων της ΓΓΠΠ, Δημήτρης Ζιακόπουλος.

Το «τότε» που εννοεί ο κύριος Ζιακόπουλος έχει σημειωθεί στα αλμανάκ και στα καλεντάρια της ιστορίας με την ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 1854. Τότε που ο Αγγλογαλλικός στόλος βρέθηκε αντιμέτωπος με μια παρόμοια μετεωρολογική βόμβα σαν αυτή που έρχεται…

Είναι δε τόσο ιστορικής σημασίας τα όσα διαδραματίστηκαν που η Μεγάλη Θύελλα (όπως έμεινε στην ιστορία) που σημειώθηκε έγινε η αφορμή ώστε να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στην αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων.

Τι συνέβη τότε στη Μαύρη Θάλασσα

Σύμφωνα με το ιστολόγιο του κυρίου Ζιακόπουλου, η τύχη του Κριμαϊκού πολέμου εν πολλοίς κρίθηκε σε αυτή την μετεωρολογική βόμβα:

«Στον Κριμαϊκό Πόλεμο (1854-1856) αντίπαλοι ήταν από τη μια πλευρά η Ρωσία του Νικολάου Α΄ και από την άλλη η συμμαχία που βασικά αποτελούνταν από την Αγγλία, τη Γαλλία και την Τουρκία.

Η θύελλα που έπληξε την περιοχή της Κριμαίας στις 14 Νοεμβρίου 1854 και προξένησε μεγάλες καταστροφές στον Αγγλογαλλικό στόλο είχε σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της επιχειρησιακής μετεωρολογίας. Ας δούμε όμως πρώτα τα γεγονότα από την καθαρά μετεωρολογική τους πλευρά.

Το πρωί της 14ης Νοεμβρίου ένα βαθύ βαρομετρικό χαμηλό κινούμενο από τα νοτιοδυτικά προς τα βορειοανατολικά με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα άρχισε να πλησιάζει την περιοχή της Κριμαίας.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των πολεμικών πλοίων των εμπόλεμων χωρών, η χαμηλότερη πίεση που καταγράφηκε ήταν 993,5 hPa στο χρονικό διάστημα από 10:30 ως 11:00 τοπική ώρα και η ένταση του ανέμου έφθασε τα 11 μποφόρ (ένα αγγλικό πλοίο ανέφερε ένταση ανέμου ακόμα και 12 μποφόρ).

Τα αποτελέσματα της φοβερής θύελλας ήταν καταστροφικά. Στη Σεβαστούπολη ξηλώθηκαν στέγες σπιτιών, ξεριζώθηκαν πολλά δένδρα και σημειώθηκαν πλημμύρες. Ακόμα πιο μεγάλες ήταν οι ζημιές στη θάλασσα ιδιαίτερα για τους Συμμάχους. Οι Άγγλοι έχασαν συνολικά 21 μικρά και μεγάλα πλοία και οι Γάλλοι 16, τα περισσότερα από τα οποία ήταν εμπορικά.

Δυστυχώς όμως για τους Γάλλους μεταξύ των πλοίων που βυθίστηκαν ήταν και το θωρηκτό Henri IV, το καμάρι του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, γεγονός που είχε τεράστιο ψυχολογικό αντίκτυπο σε όλο το στρατό τους. Οι Ρώσοι, έχοντας υποστεί πολύ μικρότερες απώλειες από τη θύελλα, υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά την καταστροφή του στόλου των αντιπάλων τους. Είναι χαρακτηριστική η αντίδραση του τσάρου Νικολάου Α΄, ο οποίος όταν έμαθε τα νέα, έγραψε στον στρατάρχη πρίγκιπα Μένσικοφ: «Ευχαριστούμε για τη θύελλα, μας βοήθησε σημαντικά. Θα επιθυμούσαμε ακόμα μία».

Μετά την καταστροφή, ο Γάλλος στρατάρχης Βεγιό, επιστημονικός σύμβουλος του Γάλλου υπουργού Πολέμου, ζήτησε από τον Ουρβανό Λε Βεριέ, ονομαστό αστρονόμο και διευθυντή του Αστεροσκοπείου του Παρισιού, να ερευνήσει την υπόθεση αν η πορεία της θύελλας μπορούσε να προβλεφθεί και κατ’ επέκταση αν μπορούσε να υπάρξει έγκαιρη προειδοποίηση του στόλου ώστε να πάρει τα κατάλληλα μέτρα προστασίας.

Ο Λε Βεριέ ήλθε σε επαφή με μεγάλο αριθμό επιστημονικών ινστιτούτων στην Ευρώπη από τα οποία ζήτησε τις μετεωρολογικές παρατηρήσεις που είχαν καταγράψει τις μέρες που προηγήθηκαν της θύελλας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη σχετική με το θέμα πληροφορία. Ο Λε Βεριέ έλαβε απαντήσεις από 250 Ινστιτούτα και Οργανισμούς, μελέτησε όλα τα στοιχεία και κατέληξε στο παρακάτω συμπέρασμα με το οποίο συμφωνούσαν και οι μετεωρολόγοι της εποχής: «Η πορεία της θύελλας θα μπορούσε να προβλεφτεί».

Έχει γραφεί ότι το βαρομετρικό χαμηλό που κατέστρεψε μέρος του Αγγλογαλλικού στόλου στην Κριμαία είχε διασχίσει την Ευρώπη κινούμενο από τα Δ-ΒΔ προς τα Α-ΝΑ της ηπείρου μας, αλλά ο χάρτης με την πορεία του χαμηλού το πρωί της 14ης Νοεμβρίου 1854 δείχνει ότι το χαμηλό πλησίασε την Κριμαία από τα νοτιοδυτικά.

Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο χαμηλό είχε διασχίσει τη νότια Ευρώπη και το πιθανότερο τη Μεσόγειο κινούμενο από τα Δ-ΝΔ προς τα Α-ΒΑ. Η βορειοανατολική πορεία του χαμηλού ενισχύεται και από το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις ανεμολογικές παρατηρήσεις των πλοίων, οι άνεμοι που επικράτησαν στην περιοχή της Κριμαίας μετά την απομάκρυνση του χαμηλού (από το μεσημέρι της 14ης Νοεμβρίου ως το πρωί της 15ης του μήνα) ήταν Δ-ΝΔ.

Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα του Λε Βεριέ σηματοδότησε το ξεκίνημα της συνοπτικής μετεωρολογίας και της πρόγνωσης του καιρού που συνδέεται άμεσα με αυτή».

Καλλιάνος: Έχω χρόνια να δω κάτι παρόμοιο

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Γιάννη Καλλιάνο, βαρομετρικό χαμηλό με ανάλογες πιέσεις έχει να εμφανιστεί χρόνια στην Ελλάδα.

Η ανάρτηση του Γιάννη Καλλιάνου

«ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑ ΒΑΡΟΜΕΤΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ

Έχω αρκετό καιρό να δω ένα βαρομετρικό χαμηλό που να περνάει πάνω από τη χώρα μας και να είναι τόσο βαθύ, να έχει δηλαδή τόσο χαμηλή βαρομετρική πίεση στο κέντρο του που θα αγγίξει ακόμα και τα 980 mbar. Προφανώς και έχει ξανασυμβεί, όμως ομολογώ ότι δεν συμβαίνει πολύ συχνά. Αυτό σημαίνει πολλά ως προς την ένταση κάποιων καταιγίδων αλλά και κυρίως ως προς την σφοδρότητα των ανέμων.

Ασχέτως όμως με το τι γράφτηκε αλλά και τι ειπώθηκε σε διάφορα μέσα, προσωπικά εκτιμώ ότι η αυριανή μέρα θα έχει κάποιες μικροεκπλήξεις σε ότι αφορά στα υψόμετρα χιονοπτώσεων.Δηλαδή, για το χρονικό διάστημα από το απόγευμα / βράδυ του Σαββάτου έως και το πρωί / μεσημέρι της Κυριακής :

ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα ότι θα χιονίσει έστω και πρόσκαιρα στις περισσότερες ορεινές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.

ΔΙΑΦΩΝΩ όμως ότι θα απασχοληθούν μόνο τα ηπειρωτικά από χιονοπτώσεις. Θα χιονίσει πρόσκαιρα και σε ορεινά τμήματα των βορείων Επτανήσων αλλά και σε ορεινά τμήματα των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου (σε κάποιες περιπτώσεις και στα ημιορεινά εκεί)

ΣΥΜΦΩΝΩ ότι πρόσκαιρα οι χιονοπτώσεις θα κατέβουν χαμηλότερα υψομετρικά στη Βόρεια Ελλάδα.

ΔΙΑΦΩΝΩ όμως ότι στα Βόρεια (Μακεδονία – Θράκη) θα χιονίσει μόνο πάνω από τα 500-700 μέτρα ενδεικτικά. Για παράδειγμα, στην Κεντρική Μακεδονία, στην Ανατολική Μακεδονία και στη Θράκη, τοπικά (δηλαδή σε ορισμένες περιοχές) οι χιονοπτώσεις θα κατέβουν και ακόμα χαμηλότερα, δηλαδή ακόμα και πάνω από τα 250-300 μέτρα υψόμετρο. Μπορεί να μην είναι παντού πυκνές, αλλά θα απασχολήσουν έστω και πρόσκαιρα και περιοχές χαμηλότερου υψομέτρου σε σχέση με τα 500-700 μέτρα.

ΥΓ_1 : Επειδή θα έχει προηγηθεί βροχή πριν την έλευση των ψυχρότερων αερίων μαζών, δεν θα είναι εξαιρετικά εύκολη η χιονόστρωση. Αυτό θα συμβεί μόνο σε περιοχές που επιμείνουν οι χιονοπτώσεις και είναι κατά περιόδους πυκνές. Πάντως, σε γενικές γραμμές, οι χιονοπτώσεις στα περισσότερα τμήματα δεν θα είναι πάρα πολύ μεγάλης διάρκειας.

ΥΓ_2 : Οι άνεμοι θα είναι σφοδρότατοι ειδικά το Σάββατο και μέχρι και το πρωί της Κυριακής. Θα φτάνουν οι μέσες εντάσεις τους τα 8-9 μποφόρ, ενώ οι ριπές τους ενδέχεται να φτάσουν ακόμα και τα 10-11 μποφόρ. Αυτές οι εντάσεις των ανέμων δεν θα απασχολούν μόνο νησιωτικές και θαλάσσιες περιοχές, θα απασχολούν και τα ηπειρωτικά τμήματα.

ΥΓ_3 : Η “ισχύς” του βαρομετρικού χαμηλού που θα περάσει από τη Βόρεια Ελλάδα και θα κατευθυνθεί προς τη Μαύρη Θάλασσα είναι τέτοια (990 mbar έως 980 mbar στα Βόρεια και καταλήγει με πίεση 966-970 mbar μέσα στη Μαύρη Θάλασσα), που οι εντάσεις των ανέμων πιθανότατα θα δημιουργήσουν προβλήματα.

ΥΓ_4 : Πέρα από τις ανοιχτές θάλασσες, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στον Θερμαϊκό κόλπο (και στον ευρύτερο νομό Θεσσαλονίκης), στον Κορινθιακό κόλπο, στον Πατραϊκό κόλπο αλλά και στα ορεινά της ηπειρωτικής χώρας. Οι άνεμοι εκεί ενδέχεται να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα.»




Απόφαση “βόμβα”: Αναδρομικά για τις συντάξεις χηρείας μετά τον Μάιο 2016!

Μόνιμες αυξήσεις για τις συντάξεις χηρείας που ξεπερνούν ακόμη και τα 300 ευρώ το μήνα φέρνει μια νέα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία ορίζεται ότι οι συντάξεις λόγω θανάτου που εκδόθηκαν μετά τον Μάιο του 2016 δεν έπρεπε να αναλογούν στο 50% (που μετέπειτα έγινε 70%) της επανυπολογισμένης σύνταξης του θανόντος που ήταν μικρότερη, αλλά στην αρχική σύνταξη που είχε δικαιωθεί ο θανών και ήταν υψηλότερη!

Αυτό που λέει η απόφαση 1038/2023 του Ελεγκτικού Συνεδρίου την οποία φέρνει στη δημοσιότητα κατ’ αποκλειστικότητα ο «Ελεύθερος Τύπος» είναι ότι, αν ο θανών έπαιρνε ως το 2016 σύνταξη 1.300 ευρώ και με τον επανυπολογισμό της μειώθηκε στα 1.000 ευρώ, η χήρα του θα έπρεπε να λάβει το 50% των 1.300 ευρώ, δηλαδή 650 ευρώ σύνταξη χηρείας, και όχι τα 500 ευρώ που πήρε με βάση το νόμο Κατρούγκαλου.

Στην αρχική

Με την αύξηση, δε, του ποσοστού συντάξεων χηρείας από το 50% στο 70% με το νόμο 4611/2019, τα 500 ευρώ έγιναν 700 ευρώ, πάλι με βάση την επανυπολογισμένη σύνταξη του θανόντος, ενώ, κατά το σκεπτικό της απόφασης, το νέο ποσοστό 70% θα έπρεπε και αυτό να υπολογιστεί στην αρχική σύνταξη, δηλαδή στα 1.300 ευρώ του θανόντος, ώστε η χήρα να παίρνει 910 ευρώ.

Η διαφορά-αύξηση που προκύπτει στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 150 ευρώ το μήνα για το διάστημα 2016-2019 που εφαρμοζόταν το 50% και 210 ευρώ το μήνα από το 2019 και μετά που το 50% έγινε 70%.

Τι από όλα αυτά θα δοθεί είναι άγνωστο, καθώς η απόφαση έχει ένα μήνα που εκδόθηκε και ίσως να μην έχει ακόμη κοινοποιηθεί στον ΕΦΚΑ και στο υπουργείο Εργασίας. Το βέβαιο πάντως είναι ότι ανοίγει ένα μεγάλο θέμα τουλάχιστον όσον αφορά τις χήρες του Δημοσίου και εν προκειμένω τις χήρες αποστράτων που δικαιώθηκαν, καθώς οι συντάξεις τους θα πρέπει να διορθωθούν με μόνιμες αυξήσεις και με τα ανάλογα αναδρομικά.

Για όλες

Στο βαθμό, δε, που η απόφαση εφαρμοστεί στις συντάξεις των συζύγων των αποστράτων, αυτόματα θα πρέπει να τύχει εφαρμογής σε όλες τις συντάξεις χηρείας (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) που εκδόθηκαν μετά τις 12/5/2016 και αφορούσαν θανάτους παλαιών συνταξιούχων. Ο υπολογισμός όλων αυτών των συντάξεων έγινε με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή οι χήρες πήραν το 50% και μετέπειτα 70% της επανυπολογισμένης και μικρότερης σύνταξης του θανόντος ενώ θα έπρεπε να τους καταβληθεί το 50% και 70% της αρχικής σύνταξης που δικαιώθηκε ο θανών σύζυγος.

Η απόφαση που εξασφάλισε και αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος» εκδόθηκε στις 12/9/2013 από το 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατόπιν μαζικής αγωγής από χήρες αποστράτων.

Κατά το διατακτικό της απόφασης (σκέψη 19) το δικαστήριο κρίνει ότι «εσφαλμένως η συνταξιοδοτική διοίκηση αναπροσάρμοσε (σ.σ.: επανυπολόγισε) μειωτικά κατ’ εφαρμογή του άρθρου 14, παρ. 1, ν. 4387/2016 τη σύνταξη του αποβιώσαντος συζύγου για κάθε μια από τις ενάγουσες και εν συνεχεία υπολόγισε τη σύνταξη χηρείας στο 50% της αναπροσαρμοσμένης μειωμένης σύνταξης» και ότι «κατά τη ρητή διατύπωση της υποπαραγράφου Α’ του άρθρου 12 του ίδιου νόμου το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να υπολογιστεί επί του ποσού σύνταξης που ο αποβιώσας σύζυγός τους είχε δικαιωθεί και ελάμβανε κατά το χρόνο του θανάτου του».

Σε άλλο σημείο της απόφασης (σκέψη 16) αναφέρεται ότι «ούτε από το άρθρο 12 ούτε από το άρθρο 14 του νόμου 4387 μπορεί να συναχθεί ότι, αν και ο θανών ελάμβανε τη σύνταξη που είχε δικαιωθεί πριν το νόμο 4387, η χήρα μετά το θάνατό του θα πρέπει να λάβει το 50% της επανυπολογισμένης σύνταξής του σε μικρότερο ποσό από το αρχικό».

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΕΦΚΑ (6/2/2018), στις συντάξεις χηρείας που εκδόθηκαν μετά τον Μάιο του 2016 για θανάτους παλαιών συνταξιούχων, το 50% αντιστοιχούσε στην επανυπολογισμένη σύνταξη του θανόντος χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προκύπτουσα προσωπική διαφορά. Η χήρα δηλαδή έπαιρνε το 50% της εθνικής και ανταποδοπτικής σύνταξης, ενώ η προσωπική διαφορά που ήταν συμπλήρωμα δεν έμπαινε στο 50%.