Βλάβη στο δίκτυο άφησε την Ελευθερούπολη και χωριά χωρίς ρεύμα

Μία μεγάλη βλάβη στο δίκτυο φαίνεται πως άφησε το βράδυ της Παρασκευής χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα όλη την Ελευθερούπολη αλλά και αρκετά χωριά όπως το Σιδηροχώρι, Καραβαγγέλη κ.α

Η βλάβη αποκαταστάθηκε για την Ελευθερούπολη σχετικά άμεσα καθώς οι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ έδωσαν ηλεκτρικό ρεύμα από άλλες γραμμές.




O απλός τρόπος για αντιστραφεί η βλάβη της χοληστερόλης, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα

Η καθημερινή, χαλαρή δραστηριότητα μπορεί να είναι πιο ισχυρή από ό,τι νομίζαμε

Μια νέα μελέτη από κορυφαίους επιστήμονες φέρνει στο φως έναν απλό, αλλά αποτελεσματικό τρόπο για τη μείωση της χοληστερόλης και την προστασία από μελλοντικά καρδιακά προβλήματα.

Αντί για φάρμακα όπως οι στατίνες, οι ερευνητές τονίζουν ότι η ελαφριά φυσική δραστηριότητα μπορεί να έχει εξίσου σημαντική επίδραση στην υγεία της καρδιάς, ειδικά όταν ξεκινά από την παιδική ηλικία.

Αυτά τα νέα δεδομένα, που δημοσιεύθηκαν στο The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, μπορούν να επηρεάσουν τις διεθνείς οδηγίες για την καθημερινή άσκηση των παιδιών, προτρέποντας τους γονείς και τους ειδικούς υγείας να ενθαρρύνουν πιο ήπιας έντασης δραστηριότητες.

Πώς η καθιστική ζωή επηρεάζει τη χοληστερόλη

Η καθιστική ζωή είναι συνδεδεμένη με την αύξηση της χοληστερόλης και την πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων στην ενήλικη ζωή. Όταν παιδιά και νέοι αφιερώνουν πολλές ώρες την ημέρα σε καθιστικές δραστηριότητες, όπως η τηλεόραση ή τα βιντεοπαιχνίδια, η χοληστερόλη τους μπορεί να αυξηθεί μέχρι και κατά δύο τρίτα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Καθώς η υψηλή χοληστερόλη στην παιδική ηλικία είναι προάγγελος καρδιακής νόσου στην ενήλικη ζωή, η καθιστική συμπεριφορά μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία.

Η έρευνα και το «μυστικό»

Η νέα μελέτη, υπό την καθοδήγηση του Dr. Andrew Agbaje από το Πανεπιστήμιο του Exeter, εξετάζει τις επιπτώσεις διαφορετικών μορφών άσκησης.

Η ερευνητική ομάδα, με επιστήμονες από τρία διαφορετικά πανεπιστήμια (Exeter, Eastern Finland και Bristol), ανακάλυψε ότι η ελαφριά φυσική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, ο χορός ή το χαλαρό κολύμπι, μπορεί να είναι έως και πέντε φορές πιο αποτελεσματική στη μείωση της χοληστερόλης και της φλεγμονής από τις έντονες ασκήσεις. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η ελαφριά άσκηση ίσως είναι πιο ωφέλιμη από τη μέτρια ή έντονη άσκηση.

Σύμφωνα με τον Dr. Agbaje, η ελαφριά φυσική δραστηριότητα μπορεί να αποδειχθεί «ήρωας χωρίς προβολή», καθώς φαίνεται να προλαμβάνει την αύξηση της χοληστερόλης και τις καρδιοπάθειες από την παιδική ηλικία.  «Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την απίστευτη σημασία της ελαφριάς σωματικής δραστηριότητας για την υγεία και δείχνουν ότι θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την πρόληψη της αυξημένης χοληστερόλης από την πρώιμη ζωή», ανέφερε και προσθεσε:

«Έχουμε στοιχεία ότι η ελαφριά σωματική δραστηριότητα είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τη μέτρια και την έντονη σωματική δραστηριότητα από αυτή την άποψη, και επομένως είναι ίσως καιρός ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας να επικαιροποιήσει τις οδηγίες του για την παιδική άσκηση – και οι ειδικοί στη δημόσια υγεία, οι παιδίατροι και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής για την υγεία να ενθαρρύνουν περισσότερη ελαφριά σωματική δραστηριότητα από παιδική ηλικία».

Γιατί η ελαφριά δραστηριότητα είναι πιο αποτελεσματική

Η μελέτη παρακολούθησε 792 παιδιά από την ηλικία των 11 έως τα 24 έτη και ανέλυσε την επίδραση της ελαφριάς και έντονης δραστηριότητας, χρησιμοποιώντας συσκευές μέτρησης φυσικής δραστηριότητας, όπως το βηματομετρητή. Οι συμμετέχοντες υποβάλλονταν σε τακτικές εξετάσεις χοληστερόλης και άλλους δείκτες καρδιαγγειακής υγείας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αύξηση της ελαφριάς φυσικής δραστηριότητας σε περίπου 4,5 ώρες την ημέρα συνδέθηκε με σημαντική μείωση της χοληστερόλης. Αντίθετα, η μέτρια ή η έντονη άσκηση για περίπου 50 λεπτά την ημέρα οδήγησε σε ελάχιστη μείωση χοληστερόλης.

Κύρια Ευρήματα της Έρευνας:

  •  Η καθιστική ζωή αυξάνει τη χοληστερόλη: Η έρευνα έδειξε ότι ο χρόνος καθιστικής δραστηριότητας στην παιδική ηλικία ευθύνεται για περίπου το 66% της αύξησης της χοληστερόλης μέχρι τα μέσα της τρίτης δεκαετίας της ζωής.
  •  Η ελαφριά άσκηση είναι το κλειδί: Η διατήρηση της ελαφριάς άσκησης από την παιδική έως την ενήλικη ζωή μπορεί να μειώσει σημαντικά τη χοληστερόλη και να προστατεύσει την καρδιακή υγεία.
  •  Αναθεώρηση οδηγιών άσκησης: Η έρευνα προτείνει ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ίσως πρέπει να επικαιροποιήσει τις οδηγίες του, δίνοντας προτεραιότητα στην ελαφριά φυσική δραστηριότητα από νωρίς στη ζωή.

Πρακτικές συμβουλές για γονείς και τους εκπαιδευτικούς

Η υιοθέτηση της ελαφριάς φυσικής δραστηριότητας στην καθημερινότητα των παιδιών είναι εφικτή και ευεργετική. Επομένως είναι σημαντικό οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι αρμόδιοι φορείς να ενθαρρύνουν:

  •  Την εισαγωγή της κίνησης στην καθημερινότητα: Ενθαρρύνετε τα παιδιά να περπατούν περισσότερο, να κάνουν μικρές διαδρομές με τα πόδια ή το ποδήλατο.
  •  Την αναψυχή σε ανοιχτό χώρο: Αφήστε τα παιδιά να παίζουν έξω στον κήπο ή στο πάρκο αντί να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  •  Τις δραστηριότητες όπως ομαδικά παιχνίδια: Ελαφριές δραστηριότητες που δεν απαιτούν έντονη σωματική καταπόνηση, όπως το κρυφτό ή το σχοινάκι, είναι εξαιρετικές επιλογές.

Απλή και εντυπωσιακά αποτελεσματική

Η ελαφριά φυσική δραστηριότητα από μικρή ηλικία αναδεικνύεται ως ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να αντιστραφεί η βλάβη που προκαλεί η υψηλή χοληστερόλη, προλαμβάνοντας σοβαρές καρδιαγγειακές ασθένειες.

Τα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι η καθημερινή, χαλαρή δραστηριότητα μπορεί να είναι πιο ισχυρή από ό,τι νομίζαμε και καλεί τους ειδικούς υγείας να επικαιροποιήσουν τις οδηγίες τους, ώστε να προάγουν τη σωματική υγεία των νέων με ήπιους τρόπους.




Δύο γιατροί καταδικάστηκαν για σωματική βλάβη σε βάρος κατοίκου Καβάλας

Στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Καβάλας καταδικάστηκαν δύο ιδιώτες γιατροί, ένας πλαστικός χειρουργός και ένας γυναικολόγος, για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια σε μια γυναίκα από την Καβάλα.

Η υπόθεση αφορούσε κοιλιοπλαστική επέμβαση το 2019 και αφαίρεση υγρού που ακολούθησε.

Οι γιατροί καταδικάστηκαν σε 6 μήνες φυλάκιση με αναστολή, ενώ ασκήθηκε έφεση.

Ο ένας εκ των δικηγόρων πολιτικής αγωγής της κατοίκου Καβάλας, ο Μανώλης Βονικάκης μίλησε για την υπόθεση στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel




Συνελήφθη ημεδαπός κατηγορούμενος για βαριά σωματική βλάβη σε βάρος έτερου ημεδαπού στο Διδυμότειχο

Συνελήφθη χθες (16-2-2024) το πρωί, στο Διδυμότειχο Έβρου, έπειτα από έρευνες των αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Διδυμοτείχου της  Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας, ένας ημεδαπός σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία, για βαριά σωματική βλάβη.

Ειδικότερα, ο δράστης βραδινές ώρες της 15-2-2024, ευρισκόμενος στην ίδια οικία με τον ημεδαπό παθόντα,  τον τραυμάτισε κατά τη διάρκεια διαπληκτισμού τους ένεκα προσωπικών διαφορών στο κεφάλι, με το πίσω τμήμα (κοντάκι) αεροβόλου όπλου, το οποίο βρέθηκε στην κατοχή του δράστη και κατασχέθηκε.

Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης, όπου και νοσηλεύεται.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας.

 




Καβάλα | Μεγάλη βλάβη στον αγωγό ύδρευσης του Αγίου Λουκά – Χωρίς νερό η περιοχή

Μεγάλη βλάβη σημειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 1 Δεκεμβρίου 2023 στον κεντρικό αγωγό ύδρευσης στην περιοχή του Αγίου Λουκά στην Καβάλα.

Επί ποδός βρίσκονται εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΚ μαζί με τον Πρόεδρο Απόστολο Χρόνη για να αποκαταστήσουν την ζημιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο σημείο πραγματοποιούνται εργασίες για το δίκτυο φυσικού αερίου, οι οποίες βούλωσαν το δίκτυο από πέτρες.

Παραμένει ακόμα άγνωστο το πότε θα επανέλθει η υδροδότηση στην περιοχή.




Νυχτερινή επιχείρηση της ΔΕΥΑ Καβάλας για να επιδιορθωθεί βλάβη στην οδό Ερυθρού Σταυρού

Σε μία μεγάλη νυχτερινή επιχείρηση προχώρησαν τα ξημερώματα της Παρασκευής 27 Οκτωβρίου εργαζόμενοι της ΔΕΥΑ Καβάλας στην οδό Ερυθρού Σταυρού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και κάποιες ημέρες παρατηρούνταν πρόβλημα στην υδροδότηση στην γύρω περιοχή με την ΔΕΥΑΚ να κρίνει σκόπιμο να υπάρξει μία μεγάλη επιχείρηση τις νυχτερινές ώρες, που δεν υπάρχει μεγάλη κατανάλωση νερού, έτσι ώστε να επιδιορθωθεί η βλάβη.

Σύμφωνα με τα όσα μετέφερε στο enanews.gr ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Απόστολος Χρόνης η βλάβη έχει πλήρως επιδιορθωθεί και η υδροδότηση έχει επανέλθει ήδη από τις πρωϊνές ώρες σήμερα.




Χρόνης για βλάβη στην Ερυθρού | “Εντός της εβδομάδας θα γίνει μία νυχτερινή διακοπή για την αποκατάσταση της βλάβης”

Σε βλάβη οφείλεται η διακοπή υδροδότησης στην οδό Ερυθρού το πρωί της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου.

Όπως ανέφερε στο enanews.gr πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης θα γίνει μια νυχτερινή διακοπή τις επόμενες μέρες για την πλήρη επιδιόρθωση της βλάβης.

«Η βλάβη επιδιορθώθηκε προσωρινά και μέσα στην εβδομάδα θα κόψουμε το νερό τις νυχτερινές ώρες για να ολοκληρώσουμε το έργο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χρόνης.




Πατέρας Αντώνιος: Ξεκινά την Τρίτη η δίκη – Κατηγορείται για σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών

Την ερχόμενη Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, ξεκινάει η δίκη, με κατηγορούμενο τον Πατέρα Αντώνιο, που κατηγορείται για βαριά σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών που φιλοξενούνταν στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Ξεκινά η δίκη για τις σωματικές κακοποιήσεις ανηλίκων στην οργάνωση «Κιβωτός του Κόσμου», με τον ιδρυτή της πατέρα Αντώνιο να οδηγείται στις 5 Σεπτεμβρίου στο εδώλιο του Β΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας μαζί με ακόμη επτά συνεργάτες του. Ξυλοδαρμοί με σανίδες και βαριά αντικείμενα, απομόνωση, βαριές εργασίες και σκληρές τιμωρίες σε βάρος ανήλικων παιδιών περιγράφονται λεπτομερώς στις 38 σελίδες του κατηγορητηρίου, που φέρνει τον ιδρυτή της οργάνωσης «Κιβωτός του Κόσμου» αντιμέτωπο με τη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, o ιερέας είναι κατηγορούμενος για ηθική αυτουργία σε σωματικές βλάβες, τις οποίες φέρονται ότι, προκάλεσαν σε τροφίμους της Δομής, μέλη του προσωπικού.

Τα περιστατικά που αναφέρονται στο κατηγορητήριο σοκάρουν, αφού περιγράφουν ανήλικα παιδιά να εργάζονται για πολλές ώρες χωρίς αμοιβή, να βιώνουν ακόμη και τρίμηνη απομόνωση και να υποχρεώνονται να πίνουν νερό από την τουαλέτα. Σημειώνεται ότι αυτό το σκέλος της υπόθεσης διαχωρίστηκε από την υπόλοιπη δικογραφία που αφορά σεξουαλικές κακοποιήσεις, καθώς υπήρχε κίνδυνος παραγραφής.




Γιάννης Εριφυλλίδης: Θέλουμε υπεύθυνη ενημέρωση για τη βλάβη στον αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης

Δήμος Καβάλας και ΔΕΥΑΚ ανακοίνωσαν χτες το μεσημέρι βλάβη στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης, συγκεκριμένα, θραύση και των δύο κλάδων του αγωγού, συνεπεία της οποίας αναμενόταν διαρροή λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή

“Τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ εργάζονταν πυρετωδώς κάτω από εξοντωτικές συνθήκες  για να αποκαταστήσουν τη βλάβη, ενώ τοποθετήθηκε και απαγορευτική κορδέλα κατά μήκος της παραλίας, η οποία όμως μέχρι το μεσημέρι ήταν γεμάτη από λουόμενους!

Επισημαίνουμε ωστόσο ότι συνεργείο της ΔΕΥΑΚ βρισκόταν στο σημείο εδώ και δύο ημέρες. Προφανώς η βλάβη δεν εκδηλώθηκε σήμερα, ειδάλλως για ποιο λόγο σκάφτηκε όλο το έδαφος δίπλα και πλέον και μπροστά από το αντλιοστάσιο;

Οι λουόμενοι από νωρίς χθες το πρωί διαμαρτύρονταν για έντονη δυσοσμία, αλλά και για μεγάλη θολότητα της θάλασσας, μη βλέποντας όμως κάποια απαγορευτική σήμανση και κάτω από τις  πολύ υψηλές θερμοκρασίες έκαναν το μπάνιο τους.

Ρωτάμε λοιπόν την απερχόμενη δημοτική αρχή και τη διοίκηση της ΔΕΥΑΚ ποια ώρα σημειώθηκε η βλάβη; Τι είδους εργασίες εκτελούσε το συνεργείο πριν παρουσιαστεί η ρωγμή του αγωγού; Απευθύνουμε το ερώτημα αυτό, επειδή εκτιμούμε ότι όταν σημειώνεται μια βλάβη σε τόσο κοντινό σημείο σε μια πολυσύχναστη παραλία, είναι επιβεβλημένο να απαγορεύεται στους λουόμενους η κολύμβηση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, κάτι που δεν έγινε, με ευθύνη αποκλειστικά της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ.

Περιμένουμε υπεύθυνη ενημέρωση, γιατί με τη δημόσια υγεία δεν παίζουμε και δεν ολιγωρούμε”.




Αποκαταστάθηκε η βλάβη στο δίκτυο αποχέτευσης στην Ραψάνη

Σε επικοινωνία του enanews.gr με τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολο Χρόνη ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι αποκαταστάθηκε η βλάβη μετά το σπάσιμο δύο αγωγών λυμάτων στην Ραψάνη.

Το γεγονός δεν επηρεάζει -προς το παρόν- την απαγόρευση κολύμβησης στη Ραψάνη που έστω προληπτικά συνεχίζει να ισχύει.

Αυτό μάλιστα έγινε γνωστό και το πρωί του Σαββάτου που η παραλία ήταν εντελώς άδεια από λουόμενους.




Εριφυλλίδης | Θέλουμε υπεύθυνη ενημέρωση για τη βλάβη στον αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης

Δήμος Καβάλας και ΔΕΥΑΚ ανακοίνωσαν σήμερα το μεσημέρι βλάβη στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης, συγκεκριμένα, θραύση και των δύο κλάδων του αγωγού, συνεπεία της οποίας αναμενόταν διαρροή λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή.

Τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ εργάζονταν πυρετωδώς κάτω από εξοντωτικές συνθήκες  για να αποκαταστήσουν τη βλάβη, ενώ τοποθετήθηκε και απαγορευτική κορδέλα κατά μήκος της παραλίας, η οποία όμως μέχρι το μεσημέρι ήταν γεμάτη από λουόμενους! Επισημαίνουμε ωστόσο ότι συνεργείο της ΔΕΥΑΚ βρισκόταν στο σημείο εδώ και δύο ημέρες.

Προφανώς η βλάβη δεν εκδηλώθηκε σήμερα, ειδάλλως για ποιο λόγο σκάφτηκε όλο το έδαφος δίπλα και πλέον και μπροστά από το αντλιοστάσιο; Οι λουόμενοι από νωρίς χθες το πρωί διαμαρτύρονταν για έντονη δυσοσμία, αλλά και για μεγάλη θολότητα της θάλασσας, μη βλέποντας όμως κάποια απαγορευτική σήμανση και κάτω από τις  πολύ υψηλές θερμοκρασίες έκαναν το μπάνιο τους.

Ρωτάμε λοιπόν την απερχόμενη δημοτική αρχή και τη διοίκηση της ΔΕΥΑΚ ποια ώρα σημειώθηκε η βλάβη; Τι είδους εργασίες εκτελούσε το συνεργείο πριν παρουσιαστεί η ρωγμή του αγωγού; Απευθύνουμε το ερώτημα αυτό, επειδή εκτιμούμε ότι όταν σημειώνεται μια βλάβη σε τόσο κοντινό σημείο σε μια πολυσύχναστη παραλία, είναι επιβεβλημένο να απαγορεύεται στους λουόμενους η κολύμβηση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, κάτι που δεν έγινε, με ευθύνη αποκλειστικά της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ. Περιμένουμε υπεύθυνη ενημέρωση, γιατί με τη δημόσια υγεία δεν παίζουμε και δεν ολιγωρούμε.

Δελτίο τύπου




Μηχανική βλάβη στο AQUA BLUE στο δρομολόγιο προς Καβάλα

Γύρισε πίσω στο Λαύριο.

Παρουσιάστηκε δυσλειτουργία στα χειριστήρια της γέφυρας-Στο πλοίο επέβαιναν 87 επιβάτες και 50 άτομα πλήρωμα.

Μηχανική βλάβη λόγω δυσλειτουργίας στα χειριστήρια της γέφυρας παρουσιάστηκε στο πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ AQUA BLUE Ν.Π. 12393 ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 10 ναυτικά μίλια από το λιμάνι του Λαυρίου, κατά την εκτέλεση του δρομολογίου από το Λαύριο για Αϊ Στράτη, Λήμνο και Καβάλα.

Το πλοίο, στο οποίο επέβαιναν 87 επιβάτες και 50 άτομα πλήρωμα, επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου, ενώ εκείνη την ώρα έπνεαν στο σημείο βόρειοι άνεμοι έντασης 5 μποφόρ.

 

Πηγή: kavalapost.gr