Ντόναλντ Τραμπ: Υποδέχεται στον Λευκό Οίκο στελέχη της βιομηχανίας των κρυπτονομισμάτων

Στελέχη της βιομηχανίας των κρυπτονομισμάτων έχουν προσκληθεί σήμερα στον Λευκό Οίκο από τον Ντόναλντ Τραμπ, με τον Αμερικανό πρόεδρο να αναμένεται να εκμεταλλευθεί την ευκαιρία αυτή για να επαναλάβει την άνευ όρων στήριξή του στον τομέα και να παρουσιάσει τα σχέδια της κυβέρνησής του να δημιουργήσει ένα στρατηγικό απόθεμα κρυπτονομισμάτων.

Στελέχη και επενδυτές θα συναντηθούν νωρίς το απόγευμα με μέλη ομάδας εργασίας του προέδρου, υπό τον σύμβουλο τεχνητής νοημοσύνης και κρυπτονομισμάτων Ντέιβιντ Σακς.

«Σύνοδος κρύπτο»

Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος θα είναι ο οικοδεσπότης αυτής της «συνόδου κρύπτο», η ατζέντα της οποίας δεν έχει γίνει γνωστή, και αναμένεται να εκφωνήσει ομιλία. Ο Τραμπ, αν και στο παρελθόν αντιμετώπιζε με εχθρότητα τα κρυπτονομίσματα, άλλαξε στάση στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας.

Μάλιστα συνδέεται με μια εταιρεία ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων, τη World Liberty Financial, στην οποία συμμετέχουν τρεις γιοι του, ενώ στα μέσα Ιανουαρίου λάνσαρε το δικό του κρυπτονόμισμα, το Trumpcoin, εγείροντας κατηγορίες περί σύγκρουσης συμφερόντων.

Στρατηγικό απόθεμα

Εξάλλου η βιομηχανία των κρυπτονομισμάτων συνεισέφερε περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει διορίσει επικεφαλής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC) τον Πολ Άτκινς, υπέρμαχο των κρυπτονομισμάτων.

Υπό την ηγεσία του Άτκινς η SEC απέσυρε προσφυγές εναντίον μεγάλων πλατφορμών ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων, όπως η Coinbase και Kraken, οι οποίες είχαν κατατεθεί επί προεδρίας Τζο Μπάιντεν.

Παράλληλα χθες, Πέμπτη, ο Τραμπ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα για τη δημιουργία ενός «στρατηγικού αποθέματος» κρυπτονομισμάτων, το οποίο αρχικά θα τροφοδοτηθεί από περίπου 200.000 bitcoin τα οποία έχει κατασχέσει η αμερικανική δικαιοσύνη.

Ποια κρυπτονομίσματα θα περιλαμβάνονται

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο Ρεπουμπλικάνος είχε αναφέρει τα ονόματα πέντε κρυπτονομισμάτων, τα οποία θα περιλαμβάνονται σε αυτό το ταμείο: bitcoin, ether, XRP, solana και cardano. Δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα λειτουργεί το ταμείο αυτό ή με ποιο τρόπο θα ωφελήσει τους φορολογούμενους.

Ο Σακς από την πλευρά του συνέκρινε αυτό το νέο δημόσιο ταμείο, η αξία του οποίου εκτιμάται αυτή τη στιγμή στα 17,5 δισεκ. δολάρια, με τα αμερικανικά αποθέματα χρυσού, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν θα πουλά τα κρυπτονομίσματα που διαθέτει, αλλά θα τα διατηρεί για την αξία τους.

Το ταμείο αυτό είναι «ένα από τα ισχυρότερα μηνύματα υποστήριξης που έχει λάβει ποτέ η βιομηχανία», εκτίμησε ο Τζέικομπ Φίλιπς της Lombart Finance, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στα κρυπτονομίσματα. «Γνωρίζω επιχειρηματίες και ομάδες που επέστρεψαν στις ΗΠΑ ενθαρρυμένοι από την αλλαγή του ρυθμιστικού περιβάλλοντος», σχολίασε ο Φίλιπς.

Η σημερινή συνάντηση «αποτελεί σημείο καμπής για τη βιομηχανία των ψηφιακών ενεργητικών», επεσήμανε και η Ελίτσα Τάσκοβα στέλεχος στην πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Nexo.

Πηγή:cnn.gr




Ρήγας (EnEarth): Η αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθοριστική για το μέλλον της βιομηχανίας στην Ελλάδα

Απαραίτητες, η συνεργασία όλης της αλυσίδας και η αποφυγή καθυστερήσεων

Την σημασία που το project της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Πρίνο έχει για τη συνέχιση της λειτουργίας της βιομηχανίας στην Ελλάδα καθώς και την ανάγκη να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι προκειμένου αυτό να προχωρήσει απρόσκοπτα και χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις τόνισε ο κ. Νικόλας Ρήγας, Head of Carbon Storage στην EnEarth, θυγατρική του ομίλου Energean,στο πλαίσιο δύο σημαντικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ρήγας επισήμανε, μεταξύ άλλων ότι η ανάγκη αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης στη βάση του Net Zero Industry Act που έχει εκπονήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα αυξανόμενα κόστη δικαιωμάτων εκπομπών CO2 έχουν καταστήσει μονόδρομο την δέσμευση και την αποθήκευση CO2 για τη βιομηχανία που δεν είναι δυνατό να λειτουργήσει χωρίς εκπομπές (hard-to-abate industry). Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Μεσόγειο έχουν δρομολογηθεί ήδη δύο projects αποθήκευσης CO2, στον Πρίνο και στη Ραβέννα στην Ιταλία με συνολική δυναμικότητα, όμως, που καλύπτει λιγότερο από το 10% των εκπομπών από τις βιομηχανίες των δύο χωρών που φθάνουν τις 75 εκατ. τόνους συνολικά.

«Και μόνο αυτό το στοιχείο δείχνει πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη να προχωρήσουν τα projects, κάτι για το οποίο είναι απολύτως απαραίτητο να συνεργαστούν μεθοδικά όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας: η πολιτεία, χαράσσοντας τις απαραίτητες πολιτικές για την επιτάχυνση και την υποστήριξη αυτών των επενδύσεων, οι ρυθμιστικοί και αδειοδοτικοί φορείς, η βιομηχανία, η οποία καλείται να προβεί σε σημαντικότατες επενδύσεις για την δέσμευση των εκπομπών, η ίδια η βιομηχανία ή αλλοι φορείς για την υγροποίηση τους, οι μεταφορείς και, βέβαια, οι διαχειριστές των εγκαταστάσεων αποθήκευσης. Αν ένας από τους κρίκους αυτούς δεν είναι συντονισμένος, τα projects δεν θα υλοποιηθούν και η βιομηχανική δραστηριότητα θα βρεθεί κάποια στιγμή μπροστά σε τεράστια κόστη, αντιμετωπίζοντας το φάσμα της κατάρρευσης», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρήγας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι κρίσιμο να υπάρξει αποτελεσματική και με βάση τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα διαχείριση από την δημόσια διοίκηση, καθώς και συνεχής συνεργασία με τους διαχειριστές (Operators), με στόχο τα projects να μην κινδυνεύσουν από την γραφειοκρατία. «Η EnEarth κατέθεσε τον Ιούνιο στην Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) την αίτηση για την απόκτηση άδειας αποθήκευσης για το project του Πρίνου, ενώ στις πρώτες ημέρες του Αυγούστου κατέθεσε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, και αναμένει τον έλεγχο της πληρότητας του σχετικού φακέλου» ανέφερε ο επικεφαλής του Τομέα Αποθήκευσης CO2 της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι οι επισημάνσεις αυτές διατυπώθηκαν από τον κ. Νικόλα Ρήγα στο πλαίσιο του συνεδρίου «14 th Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum» που διοργανώθηκε από το Capital Link Forum, καθώς και κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας «The Capacity Building Workshop» που συνδιοργανώθηκε από το Global CCS Institute, την ΕΔΕΥΕΠ και την EBN, την υπό κρατικό έλεγχο ενεργειακή εταιρεία της Ολλανδίας που επενδύει στους τομείς της έρευνας και ανάπτυξης υδρογονανθράκων, της ενεργειακής μετάβασης και της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα.




Έβρος | Ενίσχυση των επενδύσεων και της βιομηχανίας

Σημαντικές ανακοινώσεις για την ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων και τη στήριξη της βιομηχανίας στον νομό Έβρου έκανε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά την επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη. Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι το σύνολο των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων για τον νομό, τα οποία έχουν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, θα χρηματοδοτηθεί πλήρως από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Η χρηματοδότηση αυτή θα πραγματοποιηθεί με βάση την κανονική ροή εργασιών, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Συνολική Στήριξη Επενδύσεων ύψους 20 εκ. ευρώ

Παράλληλα, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση εξετάζει πρόσθετα μέτρα για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), τα οποία αφορούν τα τέσσερα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου. Το συνολικό ποσό για τα επενδυτικά αυτά σχέδια ανέρχεται σε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Θεοδωρικάκος επεσήμανε ότι η πρόθεσή του είναι να καλυφθεί το σύνολο των επενδυτικών σχεδίων, τονίζοντας τη σημασία της στήριξης των τοπικών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

Βιομηχανικό Πάρκο Αλεξανδρούπολης και Νέα Κίνητρα

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία του Βιομηχανικού Πάρκου Αλεξανδρούπολης (ΒΙΟΠΑ), το οποίο επισκέφθηκε ο Υπουργός, μαζί με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Κατά την επίσκεψη, ο κ. Θεοδωρικάκος ενημερώθηκε για την επιχειρηματική και εξαγωγική δραστηριότητα των τοπικών εταιρειών. Ανακοίνωσε επίσης την υλοποίηση έργου αξίας 5 εκατομμυρίων ευρώ στο ΒΙΟΠΑ, το οποίο χρηματοδοτείται κατά 50% από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη ανασυγκρότησης του Βιομηχανικού Πάρκου, ώστε να καταστεί ελκυστικός πόλος για νέες βιομηχανίες και επενδυτικά σχέδια. Επιπλέον, ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να θεσπίσει φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στον Έβρο, τα οποία θα εξειδικευτούν στο προσεχές διάστημα.

Ειδικά Κίνητρα για τον Βόρειο Έβρο

Ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε τη σημασία στήριξης του βόρειου τμήματος του νομού Έβρου, ανακοινώνοντας ότι θα εξεταστούν ειδικά κίνητρα για υποψήφιους επενδυτές στον χώρο της βιομηχανίας, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων. «Οφείλουμε να δείξουμε ιδιαίτερο βάρος για τον βόρειο Έβρο» δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανάπτυξη της περιοχής.

Ο Υπουργός τόνισε ότι η προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να κρατήσει τους νέους ανθρώπους στην περιοχή, ενισχύοντας την ανάπτυξη σε όλα τα σημεία του Έβρου, από τα χωριά και τις κωμοπόλεις μέχρι τις πόλεις. Τέλος, ανακοίνωσε ότι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα επισκεφθεί τον νομό Έβρου τις προσεχείς ημέρες για να παρουσιάσει το συνολικό σχέδιο της κυβέρνησης για την περιοχή.

Συνάντηση με Φορείς και Εκπροσώπους της Τοπικής Κοινωνίας

Κατά την επίσκεψή του στον Έβρο, ο Υπουργός Ανάπτυξης συμμετείχε σε σύσκεψη με τον περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Έβρου, καθώς και με εκπροσώπους του Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών, τοπικών επιχειρήσεων και παραγωγικών φορέων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι τρεις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για τον νομό, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, Αναστάσιος Δημοσχάκης και Σταύρος Κελέτσης, οι οποίοι υποστήριξαν τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας στον Έβρο.

Η ενίσχυση της βιομηχανίας, η προσέλκυση νέων επενδύσεων και η δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη της περιοχής αποτελούν βασικούς άξονες του κυβερνητικού σχεδίου για την αναζωογόνηση του νομού Έβρου και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.




ΕΕ: «Η Ελλάδα βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κρίσης λόγω της υπερφόρτωσης της τουριστικής της βιομηχανίας

H Pravda αναφέρει ότι η αρμόδια επιτροπή της Ευρωβουλής δημοσίευσε μια έκθεση που επισημαίνει την ανάγκη για ριζική αναμόρφωση του τουριστικού προϊόντος.

Η αύξηση των τουριστών ασκεί πίεση σε ιστορικούς χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος όπως η Ακρόπολη, η οποία έχει αναγκαστεί να επιβάλει προσωρινούς περιορισμούς στις επισκέψεις.

Παράλληλα, η Pravda αναδεικνύει τον κρίσιμο και ευαίσθητο ρόλο που κατέχει η βιομηχανία του τουρισμού, στο συνολικό τοπίο της ελληνικής οικονομίας.

«Ο τουρισμός αποτελεί βασικό τομέα της ελληνικής οικονομίας, καλύπτοντας το 25% του ΑΕΠ της χώρας, αλλά η ανάπτυξή του προκαλεί σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ επιφέρει ελλείψεις σε πόσιμο νερό και ηλεκτρική ενέργεια» σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού που θα εξισορροπεί τα συμφέροντα της κοινωνίας και τα οικονομικά οφέλη», προσθέτει.

«Διαφορετικά, η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρές συνέπειες», καταλήγει με νόημα.

H βρετανική  Mirror αναδεικνύοντας μελέτη του Ευρωκοινοβουλίου προειδοποιεί για πιθανή κατάρρευση του τουρισμού στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια εάν δεν πραγματοποιηθούν σημαντικές αλλαγές!

«Ο τουρισμός στην Ελλάδα θα μπορούσε να καταρρεύσει σε 10 χρόνια εάν δεν γίνουν σημαντικές αλλαγές στον κλάδο, προειδοποιούν οι ειδικοί.

Το hotspot των διακοπών [σ.σ. την Ελλάδα] υποφέρει από «υπερ-τουρισμό» και δεν απέχει πολύ μια μεγάλη κατάρρευση του κλάδου, αποκάλυψε μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το τρέχον τουριστικό μοντέλο δεν είναι βιώσιμο και θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάλυση του τουριστικού τομέα και μεγάλου μέρους της ελληνικής οικονομίας μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, προειδοποιεί η έκθεση», υπογραμμίζει το βρετανικό έντυπο.

«Ο τρόπος διαχείρισης του νερού και της ενέργειας, η φροντίδα των πολιτιστικών και ιστορικών τοποθεσιών και η διατήρηση της παράκτιας ζώνης σε καλή κατάσταση αποτελούν τομείς, όπου προκύπτουν τεράστια προβλήματα, τονίζεται στο εν λόγω δημοσίευμα.

Η επιτροπή ζήτησε την ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου για τον τουριστικό τομέα στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει «έλλειψη οράματος και στρατηγικής».

Οι ελληνικές ακτές έχουν επίσης πληγεί, καθώς oι ανεξέλεγκτες αφίξεις έχουν επιφέρει τεράστια προβλήματα στο περιβάλλον, υπογραμμίζεται

.
«Η γενικευμένη αίσθηση των πολιτών είναι ότι η παράκτια ζώνη και η δημόσια χρήση της απειλούνται ολοένα και περισσότερο από την απερίσκεπτη, και μερικές φορές αυθαίρετη, τουριστική ανάπτυξη», αναφέρει παραιτέρω η Daily Mirror, επικαλούμενη κι αυτή με τη σειρά της την έρευνα της Ευρωβουλής.

«Λόγω του αυξανόμενου αριθμού επισκεπτών, πολλές διαφορετικές ελληνικές τοποθεσίες αντιμετωπίζουν αυξημένη ζήτηση για καταλύματα.

pronews.gr




Ακρίβεια: Έρχεται ρήξη σούπερ μάρκετ και βιομηχανίας για τις τιμές

Τα πρώτα σημάδια για την επερχόμενη «ρήξη» έκαναν ήδη την εμφάνισή τους

«Λάδι στη φωτιά» της ανομολόγητης κόντρας ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ και τη βιομηχανία ρίχνει το σχέδιο Σκρέκα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης εκτιμάται πως θα πυροδοτήσουν νέο γύρο αντιπαράθεσης ανάμεσα στους δυο βασικούς κρίκους του λιανεμπορίου τροφίμων.

Η επιχειρηματολογία

Το βασικό επιχείρημα που επικαλείται η πλευρά της βιομηχανίας για την αδυναμία της να συγκρατήσει τις ανατιμήσεις είναι η υπέρμετρη αύξηση του κόστους παραγωγής. Η οποία όπως λένε περιορίζει την όποια ευελιξία έχουν να συγκρατήσουν τις ανατιμήσεις.

«Όλοι οι συντελεστές τους κόστους έχουν κυριολεκτικά απογειωθεί. Από την ενέργεια μέχρι τις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίας όλα είναι πάνω υπερβολικά πολύ. Πάρτε για παράδειγμα το ρύζι και τα σιτηρά και θα καταλάβετε…», σημειώνει στέλεχος της βιομηχανίας που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Σπεύδει μάλιστα να τονίσει πως οι προμηθευτές δεν έχουν σταματήσει στιγμή να κάνουν προωθητικές ενέργειες, τις οποίες όπως λέει «διαφημίζουν» ως δικές τους τα σούπερ μάρκετ. Αυτή τη στιγμή, προσθέτει ένα στα δυο προϊόντα στο ράφι είναι σε κάποιου είδους έκπτωση, δίνοντας την επιλογή στον καταναλωτή.

Δεν παραλείπει μάλιστα να στρέψει τα βέλη προς την πλευρά των σούπερ μάρκετ, τα οποία όπως υποστηρίζει δεν αναλαμβάνουν το κομμάτι της ευθύνης που τους αναλογεί. Ειδική αναφορά κάνει στα περιθώρια κέρδους, τα οποία όπως επισημαίνει δεν φαίνεται να έχουν θιγεί σε μεγάλο βαθμό από την κρίση, κάτι που αποτυπώνεται και στους ισολογισμούς τους.

«Στην πιάτσα είναι ευρέως γνωστό πως τα σούπερ μάρκετ ωφελούνται από τις ανατιμήσεις με βάση τις συμφωνίες με τους προμηθευτές τους. Χοντρικά για κάθε αύξηση 1 ευρώ, τα 40 λεπτά καταλήγουν άκοπα στην τσέπη των σούπερ μάρκετ», όπως ισχυρίζεται ο ίδιος.

Στο όριο…
Εντελώς διαφορετική εικόνα δίνουν οι λιανέμποροι, οι οποίοι μιλώντας σε συνομιλητές τους δηλώνουν πως δέχονται αφόρητη πίεση από την εκτόξευση του λειτουργικού κόστους. Ειδικά, το ενεργειακό κόστος, όπως λένε, αποτελεί μεγάλο «βαρίδι» παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται να περιοριστούν τα έξοδα λειτουργίας.

Σημαντική επιβάρυνση, σύμφωνα με τους ίδιους, υφίστανται από την αναπροσαρμογή των ενοικίων αλλά και τις πρόσφατες αυξήσεις του εργασιακού κόστους. Για αυτό, και κάποιοι θεωρούν πως δεν αποκλείεται τη φετινή χρονιά να υπάρξουν αλυσίδες με… ζημιές.

Όσον αφορά στην αύξηση των πωλήσεων που παρουσιάζουν ξεκαθαρίζουν πως είναι αποτέλεσμα του πληθωρισμού, λέγοντας πως σε επίπεδο ποσοτήτων η κατανάλωση μειώνεται. Μια εξέλιξη, η οποία όπως σημειώνουν δεν ωφελεί κανέναν και κατ’ επέκταση την κερδοφορία τους. Το περιθώριο κέρδους (προ φόρων) για το λιανεμπόριο είναι σε φυσιολογικές συνθήκες πέριξ του 4% και πλέον κινείται κάτω από τα επίπεδα του 2%, με πτωτικές τάσεις…

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο επικεφαλής της METRO και Πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλη Παντελιάδη, σε συνέντευξή που παραχώρησε πρόσφατα στο περιοδικό «Ανάπτυξη» του ΕΒΕΑ. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, «τα σούπερ μάρκετ όχι μόνο δεν κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών, αλλά στέκονται στο πλευρό του, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου απορρόφησαν μεγάλο κομμάτι των επιβαρύνσεων».

«Τα περιθώρια κέρδους των supermarket είναι κλειδωμένα με αλλεπάλληλες νομικές ρυθμίσεις εδώ και τρία χρόνια. Όλο το κόστος της αύξησης ρεύματος και όλες οι μισθολογικές αυξήσεις, και σας διαβεβαιώνω ότι ήταν πολλές, απορροφήθηκαν από τις επιχειρήσεις του κλάδου μας και δεν επιβάρυναν τον καταναλωτή. Και αυτό δεν είναι απλά λόγια, επιβεβαιώνεται από εκατοντάδες ελέγχους που κάνει καθημερινά το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σε καμία λοιπόν περίπτωση δεν ευσταθεί η διακινούμενη φιλολογία ότι εμείς κερδοσκοπούμε σε βάρος του καταναλωτή και ενοχλούμαι ιδιαίτερα όταν το ακούω αυτό», επισημαίνει.

Το σχέδιο Σκρέκα

Υπενθυμίζεται πως το υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο συνάντησης που είχε με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ την περασμένη εβδομάδα κατέθεσε σειρά μέτρων για την στήριξη των καταναλωτών εν μέσω υψηλού πληθωρισμού. Ανάμεσα στις προτάσεις που έθεσε ήταν:

Να περιληφθεί στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία, εφ’ όσον διαθέτει προϊόν στην εν λόγω κατηγορία.
Να «διαφημίζονται» μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis όσα προϊόντα μειώνονται πάνω από 5% μέχρι τέλος του 2023, με ευθύνη των προμηθευτών.
Μάλιστα, ο κ. Κώστας Σκρέκας έστειλε μήνυμα προς την αγορά, λέγοντας πως «πρέπει να βάλουμε όλοι πλάτη για να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια ορθώνοντας δίχτυ προστασίας απέναντι στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις». Πληθωριστικές πιέσεις που «καίνε» ειδικά στα τρόφιμα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτη τιμών στα τρόφιμα μετά από μια μικρή ανάπαυλα εκτοξεύθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο 12,3%!

in.gr