«Μπόνους» έως 130 ευρώ για όσους βγουν στη σύνταξη το 2025

Στην εκτόξευση των νέων συντάξεων τουλάχιστον κατά 130 ευρώ παραπάνω με τα ίδια χρόνια συνταξιοδότησης οδηγεί η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών από το 2025 και μετά, που θα γίνεται με βάση τη μέση αύξηση του δείκτη μεταβολής των μισθών.

Έτσι, όπως αναφέρει η Απογευματινή, αν κάποιος συνταξιοδοτηθεί φέτος με 40 έτη ασφάλισης και δικαιούται με βάση το υπάρχον σύστημα του δείκτη τιμών καταναλωτή 1.750 ευρώ σύνταξη, αν συνταξιοδοτούνταν εντός του 2025 θα έφτανε τα 1.890 ευρώ, καθώς ο δείκτης μισθών λαμβάνει υπόψη τόσο τον πληθωρισμό όσο και την παραγωγικότητα εργασίας.
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με την Απογευματινή, ότι την επόμενη χρονιά οι συντάξιμες αποδοχές των ασφαλισμένων που αποτελούν τη βάση υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης παύουν να αυξάνονται με τον πληθωρισμό και θα αυξάνονται με το ποσοστό αύξησης του δείκτη μισθών όλων των εργαζομένων. Το ενδεχόμενο αυτό μπορεί και να αποτελέσει τροχοπέδη στον υψηλό ρυθμό συνταξιοδοτήσεων που παρατηρείται από τις αρχές του έτους.

Τι αλλάζει στις συντάξεις

Ο νέος δείκτης συνδέει ευθέως πλέον την πορεία των συντάξεων με την εξέλιξη των μισθών, όπως γίνεται και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

Έτσι, όσοι υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης το 2025 θα πάρουν:

  • Την εθνική σύνταξη που θα αυξηθεί κατά 2,5% και θα διαμορφωθεί στα 436,8 ευρώ.
  • Την ανταποδοτική σύνταξη που θα υπολογιστεί ανάλογα με τα έτη ασφάλισης και βάσει συντάξιμων αποδοχών από το 2002 μέχρι το έτος συνταξιοδότησης. Κατά συνέπεια, ένας ασφαλισμένος με 38 έτη με συντάξιμο μισθό 2.800 ευρώ, αν αποχωρήσει μέσα στο 2024, θα πάρει μαζί με την αύξηση του 2025 σύνταξη 1.730 ευρώ. Ο ίδιος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2025 με 38 έτη θα έχει αύξηση με τον δείκτη μισθών 4,5% και οι συντάξιμες αποδοχές του θα διαμορφωθούν στα 2.930 ευρώ, με συντάξιμο μισθό 1.752 ευρώ και αύξηση 22 ευρώ τον μήνα

newsbomb.gr




Γάζα: «Kραυγή» αγωνίας από γιατρούς νοσοκομείων – «Τα μισά μηχανήματα θα βγουν εκτός λειτουργίας»

Δραματική η κατάσταση στα νοσοκομεία της Γάζας με τους γιατρούς να είναι σε απόγνωση – «Είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή»

Καθώς οι κάτοικοι στη Γάζα ετοιμάζονται για τη χερσαία επίθεση των Ισραηλινών, ύστερα από ημέρες σφοδρών αεροπορικών επιθέσεων και αποκλεισμού, ως απάντηση στην επίθεση της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς, ο αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας Ασράφ αλ-Κίντρα διερωτάται πώς θα τα βγάλουν πέρα τα νοσοκομεία.

Οι γιατροί πασχίζουν να βοηθήσουν ένα ολοένα και αυξανόμενο αριθμό ασθενών, συμπεριλαμβανομένων παιδιών που τραυματίστηκαν στις αεροπορικές επιθέσεις, σε υπερπλήρη νοσοκομεία που βρίσκονται αντιμέτωπα με ελλείψεις φαρμάκων και καυσίμων λόγω του αποκλεισμού. Μόνο οι πιο σοβαρές περιπτώσεις καταλήγουν στα χειρουργεία διότι δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι, δήλωσαν γιατροί.

Τα αποθέματα καυσίμων σε όλα τα νοσοκομεία στη Λωρίδα της Γάζας προβλέπεται πως θα διαρκέσουν για μόλις 24 ώρες ακόμη, προειδοποίησε σήμερα το Γραφείο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (OCHA) των Ηνωμένων Εθνών.

Τουλάχιστον 2.750 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και 9.700 τραυματίστηκαν από τις 7 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υγείας. Άλλοι 1.000 άνθρωποι αγνοούνται και εκτιμάται ότι βρίσκονται εγκλωβισμένοι κάτω από τα ερείπια.

Ο Κίντρα έκανε έκκληση στον κόσμο να μεταβεί στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο από τις 13 ιατρικές υποδομές του θύλακα, για αιμοδοσία.

«Εάν το νοσοκομείο σταματήσει να λειτουργεί, ολόκληρος ο κόσμος θα είναι υπεύθυνος για τις ζωές εκατοντάδων και χιλιάδων ασθενών που βασίζονται στα αποθέματά μας, ιδιαίτερα από το Σίφα», δήλωσε ο Κίντρα.

Το νοσοκομείο Σίφα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Λωρίδα της Γάζας αλλά πιο άμεσα τους περίπου 800.000 ανθρώπους που ζουν στην πόλη της Γάζας.

Το Ισραήλ έχει εξαπολύσει τα πιο σφοδρά αεροπορικά πλήγματα που έχει πραγματοποιήσει ποτέ και αναμένεται να προχωρήσει σε χερσαία επίθεση στη Γάζα, μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του κόσμου με 2,3 εκατ. ανθρώπους.

Έχει δεσμευθεί να εξαφανίσει τη Χαμάς ως απάντηση στην επίθεση μαχητών της σε ισραηλινές πόλεις πριν από εννέα ημέρες, στην οποία οι μαχητές πυροβόλησαν άνδρες, γυναίκες και παιδιά και πήραν ομήρους στην χειρότερη επίθεση σε βάρος αμάχων στην ιστορία της χώρας.

Κάποιοι Παλαιστίνιοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους στην πόλη της Γάζας αφού ο ισραηλινός στρατός τους προειδοποίησε να μετακινηθούν προς τα νότια.

Αλλά ορισμένοι δήλωσαν ότι κινδυνεύουν από ισραηλινά αεροπορικά πλήγματα κατά τη μετακίνησή τους και άλλοι επιστρέφουν προς τα βόρεια λόγω ανασφάλειας και έλλειψης καταλύματος σε μια περιοχή που γεμίζει ολοένα και περισσότερο με κόσμο.

Ο ισραηλινός στρατός δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχόλιο.

Οι Παλαιστίνιοι στη Γάζα δήλωσαν ότι η ισραηλινή βομβιστική επίθεση κατά τη διάρκεια της νύχτας ήταν η σφοδρότερη από τότε που το Ισραήλ ξεκίνησε τα αντίποινα.

Ο βομβαρδισμός ήταν ιδιαίτερα σφοδρός στην πόλη της Γάζας, με αεροπορικά πλήγματα σε περιοχές γύρω από τα δύο βασικά νοσοκομεία της πόλης, δήλωσαν οι ίδιοι.

Ο Σαΐντ Αλ-Αμπντάλα βρίσκεται ξαπλωμένος σε κρεβάτι νοσοκομείου, συνδεδεμένος με μηχάνημα αιμοκάθαρσης. Γλίτωσε από βομβαρδισμό στο σπίτι του στη Χαν Γιουνίς. «Κάνω αιμοκάθαρση, και αυτή η διαδικασία είναι πολύ δύσκολη, υποφέρουμε πολύ. Δυσκολευόμαστε από τη μεταφορά και τις μετακινήσεις», δήλωσε.

«Και τώρα είμαστε σε πόλεμο, ο πόλεμος είναι καταστροφή και θάνατος και βασανιστήρια. Μας έδιωξαν από τα σπίτια μας και δεν είμαστε πλέον στα σπιτικά μας. Είναι τόσο δύσκολο».

Στο νοσοκομείο Νάσερ στη Χαν Γιουνίς, στη νότια Λωρίδα της Γάζας, όπου τα ασθενοφόρα που μεταφέρουν θύματα συνεχίζουν να φθάνουν, οι ασθενείς με χρόνια νοσήματα βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιθανότητα τα μηχανήματα να σταματήσουν να λειτουργούν.

«Έχουμε 220 νεφροπαθείς. Τα μισά από τα μηχανήματα θα βγουν εκτός λειτουργίας σήμερα το βράδυ και δεν μπορούμε να προσφέρουμε αιμοκάθαρση σε όλους», δήλωσε ο γιατρός Μοχάμεντ Ζακαούτ. «Είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή».

Ο νεφροπαθής Ναχίντ Αλ-Χουζουντάρ που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μαζί με την οικογένειά του στην πόλη της Γάζας για τη Χαν Γιουνίς, δήλωσε ότι έκανε αιμοκάθαρση τρεις φορές την εβδομάδα αλλά έως τώρα δεν έχει κάνει καμία.

«Τα πόδια μου άρχισαν να πρήζονται, νιώθω να ασφυκτιώ, χρειάζομαι άμεσα αιμοκάθαρση», δήλωσε ο Χουζουντάρ στο Reuters καθώς περίμενε έξω από το τμήμα νεφρού στο νοσοκομείο της Χαν Γιουνίς, ενώ κατέφθαναν δεκάδες τραυματίες μαζί με τα άψυχα σώματα των νεκρών.