Ορεστιάδα | Βέλτιστη λύση για το αιολικό πάρκο
Η εγκατάσταση αιολικού πάρκου στη θέση «Μαύρη Πέτρα», στην περιοχή των Πετρωτών του Δήμου Ορεστιάδας, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του δημάρχου Ορεστιάδας, Διαμαντή Παπαδόπουλου, και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), Θεόδωρου Σκυλακάκη. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο βουλευτής Έβρου, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, με στόχο να εξεταστούν οι ενστάσεις και οι προβληματισμοί που έχουν διατυπωθεί από φορείς και πολίτες της περιοχής.
Το ζήτημα της εγκατάστασης του αιολικού πάρκου έχει προκαλέσει ανησυχία στην τοπική κοινωνία, με αρκετούς να εκφράζουν επιφυλάξεις για τις πιθανές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Παράλληλα, σχετικό ψήφισμα έχει εκδοθεί από τους κατοίκους, το οποίο τέθηκε υπόψη του υπουργού Σκυλακάκη κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Ορεστιάδας, ο υπουργός άκουσε με προσοχή τα επιχειρήματα και δεσμεύτηκε να διατηρήσει ανοιχτό διάλογο με τις τοπικές αρχές, με στόχο να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση που θα διασφαλίζει την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί τις εθνικές στρατηγικές για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκε επίσης το αίτημα για τη δημιουργία Υδροηλεκτρικού Σταθμού στο φράγμα του Θεραπειού, μια πρόταση που εντάσσεται στις προσπάθειες του Δήμου Ορεστιάδας για την ανάπτυξη ενεργειακών υποδομών που θα ωφελήσουν την περιοχή.
Ένα ακόμα θέμα που τέθηκε προς συζήτηση αφορούσε τις επερχόμενες συγχωνεύσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), στο πλαίσιο σχετικού νομοσχεδίου που αναμένεται να κατατεθεί. Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας πρότεινε τη δημιουργία μιας ενιαίας ΔΕΥΑ Βορείου Έβρου, σε περίπτωση που οι συνενώσεις των υφιστάμενων ΔΕΥΑ σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων καταστούν υποχρεωτικές, σύμφωνα με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε τη σημασία αυτής της πρότασης για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή.
Η συνάντηση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα στον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών και της κεντρικής κυβέρνησης, με στόχο την εξεύρεση ισορροπημένων λύσεων που θα προωθούν την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των υποδομών, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν το περιβαλλοντικό και κοινωνικό συμφέρον των τοπικών κοινοτήτων.Α