Σέρρες: Σε βαρύ κλίμα η κηδεία της 52χρονης που σκότωσε ο 59χρονος σύζυγός της

Σε κλίμα βαθιάς οδύνης φίλοι και συγγενείς αποχαιρέτησαν την 52χρονη που σκότωσε ο σύζυγος της στο Σιτοχώρι Σερρών. Στην κηδεία που τελέστηκε στο χωριό που μεγάλωσε η άτυχη γυναίκα, στην Απολλώνια Θεσσαλονίκης, έδωσε το παρών και ο γιος του ζευγαριού που βρίσκεται στη φυλακή.

Όλα έγιναν το πρωί της Πέμπτης 13.02.2025 στο Σιτοχώρι Σερρών. Ήταν λίγο πριν τις 09:00 όταν ο 59χρονος σύζυγος τηλεφώνησε στην αστυνομία και ανέφερε πως σκότωσε τη γυναίκα του και σκόπευε να αυτοκτονήσει. Μετά το τηλεφώνημα ο 59χρονος πήρε το αγαπημένο σκυλάκι της συζύγου του και εξαφανίστηκε. Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι βρήκαν την άτυχη γυναίκα νεκρή στο κρεβάτι, ενώ ο δράστης εφτασε σε ένα μαντρί λίγο έξω από το χωριό και αυτοπυρπολήθηκε βάζοντας με αυτό τον τρόπο τέλος στη ζωή του, ενώ με τον ίδιο τρόπο σκότωσε και τον σκύλο τους.

Σύμφωνα με μαρτυρίες τα τελευταία χρόνια ο δολοφόνος και αυτόχειρας είχε κλειστεί πολύ στον εαυτό του, είχε σοβαρά προβλήματα υγείας, ενώ αφορμή για το έγκλημα φέρεται να ήταν ένα δικαστήριο που είχε ο γιος τους εκείνη τη μέρα και αφορούσε μια υπόθεση ενδοοικογενειακής βίας.

Ο 59χρονος είχε καταγγείλει τον γιο του για ενδοοικογενειακή βία σε βάρος του και θα εκδικαζόταν η υπόθεση, ενώ την ίδια στιγμή είναι κρατούμενος στις φυλακές για άλλη υπόθεση.

Στο χωριό από το οποίο καταγόταν, στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στην Απολλωνία Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε, σήμερα Σάββατο 15.02.2025., η κηδεία της άτυχης Κούλας. Φίλοι, συγγενείς και απλοί συγχωριανοί, αποχαιρέτησαν την 52χρονη.

Τραγική φιγούρα η κόρη της άτυχης γυναίκας που μένει στη Γερμανία και ήρθε στη χώρα μόλις έμαθε όλα όσα έγιναν.

newsit




Βαρύ πρόστιμο σε θέρετρο στην Πορτογαλία σε τουρίστες που κυκλοφορούν μόνο με μαγιό εκτός παραλίας

Πρόστιμο σε τουρίστες αν κυκλοφορούν εκτός παραλίας μόνο με το μαγιό τους -ή και χωρίς αυτό- θα επιβάλουν οι Αρχές στο πορτογαλικό θέρετρο της Αλμπουφέιρα σε μια προσπάθεια να περιορίσουν περιστατικά με επισκέπτες που παρεκτράπηκαν.

Πέρυσι οκτώ Βρετανοί τουρίστες εθέαθησαν να χορεύουν γυμνοί μέρα μεσημέρι σε κλαμπ. Το περιστατικό κινητοποίησε τις πορτογαλικές Αρχές για να καταστείλουν την ακραία συμπεριφορά των τουριστών.

Η πόλη, στην περιοχή του Αλγκάρβε, είναι δημοφιλής προορισμός για νεαρούς Βρετανούς τουρίστες.

Με τους νέους κανονισμούς απαγορεύεται ρητά η παρουσία ημίγυμνων ή ολόγυμνων ανθρώπων σε δημόσιους χώρους. Απαγορεύονται επίσης σε αυτά τα σημεία και οι ερωτικές πράξεις – άλλο ένα συχνό «θέαμα» τα τελευταία χρόνια.

Στους δημόσιους χώρους περιλαμβάνονται και τα μπαλκόνια που είναι ορατά από τον δρόμο.

Τα πρόστιμα για άτομα που φορούν μόνο μπικίνι ή μαγιό χωρίς κάποιο μπλουζάκι φτάνουν ως και τα 1.500 ευρώ. Οι καταστηματάρχες που ανέχονται παρόμοιες συμπεριφορές κινδυνεύουν και αυτοί με πρόστιμο.

Παρόμοια μέτρα, όπως αναφέρει το BBC, έχουν πάρει και άλλες τουριστικές πόλεις, όπως η Βαρκελώνη στην Ισπανία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία και η Νίκαια στη Γαλλία.

 

Πηγή:protothema.gr




Βαρύ πρόστιμο για πυρκαγιά σε ξερά χόρτα στη Θάσο

Διοικητικό πρόστιμο ύψους 2.578,125 ευρώ επιβλήθηκε την Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2024, σε Έλληνα πολίτη από ανακριτικούς υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου. Το πρόστιμο αφορά πυρκαγιά που ξέσπασε σε ξηρά χόρτα σε υπαίθριο χώρο, στη Δημοτική Ενότητα Ποταμιάς, στη Θάσο, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας.

 




Πλησιάζει η διορία για ταμειακές μηχανές IRIS και POS | Βαρύ το πρόστιμο

Να ενεργοποιήσουν το σύστημα αμέσως πληρωμών IRIS. Πρόκειται για 600.000 επαγγελματίες οι οποίοι ακόμη δεν έχουν προχωρήσει στην εν λόγω -απαραίτητη- ενέργεια και σε αντίθετη περίπτωση θα είναι αντιμέτωποι με αυτοτελές πρόστιμο 1.500 ευρώ, ενώ στους υπόχρεους που δεν προχωρήσουν στη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού στην ΑΑΔΕ θα επιβάλλεται έξτρα διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί πως το υπουργείο Οικονομικών έχει αποκλείσει νέα παράταση στο χρονοδιάγραμμα ενώ σχεδιάζει τη σταδιακή επέκταση του IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2025.

Πότε λήγει η προθεσμία για τη σύνδεση ταμειακών μηχανών με τα POS

Υπενθυμίζεται πως στο τέλος του τρέχοντος μηνός εκπνέει και η προθεσμία για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS με εξαίρεση όσες δεν κατέστη δυνατόν να διασυνδεθούν λόγω ασυμβατότητας των ηλεκτρονικών συστημάτων τους. Πρόκειται για επιχειρήσεις με παλαιά συστήματα ταμειακών και για τις οποίες υπάρχει ελαστικότερο χρονοδιάγραμμα.

Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με συγκεκριμένο λογισμικό (πρόκειται για το ERP το οποίο αφορά τη συνολική λειτουργία της επιχείρησης από χρηματοοικονομικά μέχρι ανθρώπινο δυναμικό) και έχουν προγραμματίσει τεχνικές εργασίες με τον ειδικό συνεργάτη τους εντός του Ιουνίου θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μέχρι το τέλος του μήνα. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία η προθεσμία έχει ήδη λήξει.

Επίσης θα πρέπει οι περίπου 30.000 εποχικές επιχειρήσεις να έχουν την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους, έτοιμη τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

Για 3.000 επιχειρήσεις που δεν μπορούσαν να προμηθευτούν τερματικά POS λόγω χαμηλής πιστοληπτικής αξιολόγησης, καθώς είναι στη λίστα του «Τειρεσία», το ζήτημα αντιμετωπίσθηκε με νομοθετική ρύθμιση.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση, μέχρι το τέλος του 2025 οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών δεν μπορούν να απορρίψουν πρόταση επιχείρησης για κατάρτιση σύμβασης για υπηρεσίες αποδοχής καρτών πληρωμών, παροχής τερματικών ΡOS κ.λπ. επικαλούμενοι χαμηλή πιστοληπτική αξιολόγηση ή ικανότητα της προτείνουσας οντότητας κ.λπ., όταν η πρόταση περιλαμβάνει επαρκείς τρόπους εξασφάλισης απαιτήσεων των παρόχων.
Σε περίπτωση παράβασης, επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ.

Τα πρόστιμα

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τη νομοθεσία, στις υπόχρεες επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδέσει τις ταμειακές μηχανές με τα POS επιβάλλονται πρόστιμα που ανέρχονται σε 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και σε 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.




Τρόφιμα: Βαρύ πλήγμα οι ελληνοποιήσεις εισαγόμενων προϊόντων

Τρόφιμα που εισάγονται από το εξωτερικό, ελληνοποιούνται στη χώρα μας και φτάνουν στα ράφια σε υψηλές τιμές

Τρόφιμα όπως γάλα και γαλακτοκομικά, κρέατα, φρούτα και λαχανικά, μέλι, όσπρια, ξηροί καρποί εισάγονται από γειτονικές ή τρίτες χώρες σε χαμηλότερες τιμές, βαφτίζονται ελληνικά και πωλούνται ακριβότερα.

Βαρύ πλήγμα για την εγχώρια αγροτική παραγωγή αλλά και για την τσέπη των καταναλωτών αποτελούν εισαγόμενα προϊόντα τα οποία ξαναβαφτίζονται και πωλούνται ως ελληνικά, τονίζουν «Τα Νέα» σε δημοσίευμά τους. Γάλα και γαλακτοκομικά, κρέατα, φρούτα και λαχανικά, μέλι, όσπρια, ξηροί καρποί εισάγονται από γειτονικές ή τρίτες χώρες με τους επιτήδειους να τα «βαφτίζουν» ως παραγόμενα στη χώρα μας.

Γάλα από τη Βουλγαρία, αμνοερίφια από τη Ρουμανία, μέλι από την Κίνα, λαχανικά και φρούτα από την Τουρκία, είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που οι παραγωγοί καταγγέλλουν ότι εισάγονται στην Ελλάδα και στη συνέχεια με λάθρο τρόπο φτάνουν στο πιάτο των νοικοκυριών ως «ελληνικά» και μάλιστα σε υψηλές τιμές, αν και δεν είναι ανάλογης ποιότητας.

Εισαγωγές σε χαμηλότερες τιμές

Σύμφωνα με καταγγελίες κτηνοτρόφων οι εισαγωγές γάλακτος γίνονται σε χαμηλότερες τιμές πιέζοντας τις εγχώριες, χωρίς ωστόσο να διαμορφώνεται χαμηλότερα και η τελική τιμή για τον καταναλωτή, ο οποίος δεν γνωρίζει την προέλευση, αφού συχνά η συσκευασία έχει την ένδειξη «ΕΕ».

Επίσης ενδέχεται κάποιες ποσότητες να κατευθύνονται παρατύπως και στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων, ακόμα και ΠΟΠ, για τα οποία και πάλι πληρώνουν εν αγνοία τους υψηλές τιμές οι καταναλωτές, χωρίς να γνωρίζουν τι αγοράζουν.

Πρόσφατα εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων είχαν καταγγείλει την αθρόα εισαγωγή γάλακτος και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων από γειτονικές χώρες, γεγονός που προκάλεσε την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης σε όλα τα στάδια της αλυσίδας. Μάλιστα μετά τις καταγγελίες και τους ελέγχους που ακολούθησαν ενώ περνούσαν 35-40 βυτία τη μέρα με γάλα που δεν ήταν ελληνικό, τώρα έχουν σχεδόν μηδενιστεί.

Ωστόσο και στα φρούτα και τα λαχανικά οι ελληνοποιήσεις ως φαίνεται καλά κρατούν. Μόνο τον Ιανουάριο εισήχθησαν στην Ελλάδα, με βάση προσωρινά στοιχεία του Incofruit Hellas, 47.000 τόνοι έναντι 35.832 του Ιανουαρίου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 31,36%.

Προϊόντα από Ιράν, Πολωνία και Σερβία

Μόνο στα μήλα οι εισαγωγές έφτασαν τους 1.798 τόνους έναντι 464 πέρυσι (αύξηση 287,5%) με τα περισσότερα να προέρχονται κυρίως από τη Β. Μακεδονία, την Πολωνία και τη Σερβία. Αντίστοιχα, στα ακτινίδια εισήχθησαν 560 τόνοι από 47 πέρυσι τον ίδιο μήνα, κυρίως από Ιράν και Τουρκία.

Αν και η εισαγωγή νωπών φρούτων και λαχανικών δείχνει συνεχή ανάπτυξη του ξένου ανταγωνισμού στη χώρα μας, αυτό δεν καταγράφεται στις τιμές που αγοράζουν οι καταναλωτές, ενώ οι παραγωγοί μιλούν για τις δικές τους ποσότητες που μένουν στα ψυγεία τους. Την ώρα που οι εισαγωγές από τρίτες χώρες εκτοξεύθηκαν το 2023 κατά 32,9% στα ράφια των καταστημάτων και τις υπαίθριες αγορές, λίγες είναι οι ταμπέλες που αναγράφουν κάποια τρίτη χώρα ως χώρα προέλευσης, ενώ και οι τιμές δεν εμφανίζουν ιδιαίτερες διακυμάνσεις.

Και στο μέλι όμως οι μελισσοκόμοι καταγγέλλουν εισαγωγές από την Ασία, με τους επιτήδειους να προχωρούν σε προσμίξεις και να πωλούν αμφίβολης ποιότητας ως ελληνικά. Όπως λένε, την ώρα που από τον Έλληνα παραγωγό το προϊόν φεύγει στην τιμή των 5-6 ευρώ το κιλό, το εισαγόμενο από την Ασία κοστίζει 1,5 ευρώ, ωστόσο ο καταναλωτής φτάνει να το πληρώνει στο ράφι έως και 12 ευρώ. Όσο για τα κρέατα κει εκεί τα… βαφτίσια αποτελούν μεγάλο πρόβλημα, όπως λένε οι κτηνοτρόφοι, ιδιαίτερα κάθε Πάσχα.

Έλεγχοι και πρόστιμα

Μόνο την τετραετία 2020-2023 παραπέμφθηκαν στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Εξέτασης Παρατυπιών και Παραβάσεων 86 υποθέσεις για τυροκομικά προϊόντα, ενώ έχουν εξεταστεί συνολικά 178 υποθέσεις και έχουν επιβληθεί πρόστιμα, ύψους περίπου 1.275.000 ευρώ.

Μάλιστα από τις 18 Ιανουαρίου 2024 διενεργούνται έλεγχοι στο γάλα και στα προϊόντα του. Οι έλεγχοι γίνονται σε συγκεκριμένα σημεία της χώρας, όπως στα σημεία λιανικού εμπορίου, σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις πύλες εισόδου της χώρας, σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος και όπου αλλού απαιτηθεί, από μεικτά κλιμάκια με τη συνδρομή αστυνομικών, λιμενικών και δικαστικών αρχών όπου κρίνεται αναγκαίο. Στην προσπάθεια προστασίας των καταναλωτών και των παραγωγών, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να περάσει από το υπουργικό συμβούλιο αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο που θα ισχυροποιεί τη νομοθεσία για προστασία των ελληνικών προϊόντων από τις ελληνοποιήσεις.




Νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ έως 5,7% το 2024 – «Βαρύ» το καλάθι του νοικοκυριού

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν ωστόσο σε μικρότερο ρυθμό από ότι το προηγούμενο διάστημα

Αυξήσεις θα δουν οι καταναλωτές στα προϊόντα που απαρτίζουν το καλάθι του νοικοκυριού, καθώς το ράλι ανόδου των τιμών θα συνεχιστεί αμείωτο και το 2024, οπότε και θα σημειωθούν νέες ανατιμήσεις, έως 5,7% στα σούπερ μάρκετ, με τα νοικοκυριά να πασχίζουν να βρουν ακόμα πιο οικονομικές λύσεις.

Στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν ναι μεν, ωστόσο με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Circana, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι αυξήσεις στις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, για τα ταχυκίνητα προϊόντα θα κινηθούν στο 4,5% το νέο έτος από 7,3% που ήταν το 2023.

Μειώνονται οι έξοδοι, αυξάνονται οι τιμές

Στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού, οι ανατιμήσεις σύμφωνα με εκτιμήσεις θα διαμορφωθούν στο 4,6% από 7,3% το 2023, ενώ στα είδη υγιεινής και φροντίδας στο 4% από 7,2%. Για τα είδη νοικοκυριού, όπως απορρυπαντικά, καθαριστικά κλπ, προβλέπεται αύξηση της τιμής έως και 5,7% έναντι 9,2% το 2023.

Η διευθύντρια πωλήσεων της Circana Δέσποινα Κατσίπη σημείωσε πως «θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτήν τη δύναμη», τονίζοντας πως παρά τις ανατιμήσεις, αναμένεται και οριακή αύξηση του όγκου πωλήσεων στα τρόφιμα, καθώς λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, οι περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι», μειώνοντας τις εξόδους σε καταστήματα εστίασης.

Έτσι, με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, υπολογίζεται ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά στα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8% με τον ρυθμό των πωλήσεων να ξεπερνά το 5,1% στα τρόφιμα, το 4,5% στα είδη νοικοκυριού και το 3,2% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως οι καταναλωτές, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, σε ποσοστό 92% θεωρούν ότι η εκτόξευση των τιμών είναι αποτέλεσμα αισχροκέρδειας, με το 48% να θεωρεί οτι οφείλεται στο ενεργειακό κόστος και το 37% στον υψηλό ΦΠΑ.

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ αναφέρει ότι 7 στους 10 πολίτες πιστεύουν ότι το βασικό πρόβλημα στη χώρα μας είναι τα χαμηλά εισοδήματα και μετά οι υψηλές τιμές στα προϊόντα.

Σε ερώτηση για το ποιες από τις κατηγορίες αγαθών είναι πιο επιβαρυντικές για την τσέπη, το 58% των καταναλωτών απάντησε τα τρόφιμα, το 30% τα προϊόντα ενέργειας και το 10% τα καύσιμα και οι μεταφορές.

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, οι καταναλωτές σε ποσοστό 81% τα θεωρούν ανεπαρκή, ζητώντας τη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα, ενώ το 10% μόλις τάσσεται υπέρ του μέτρου της μόνιμης μείωσης τιμής στο ράφι, κατά 5% τουλάχιστον.