Μ. Ποζίκογλου: ” Οι συνοριακοί σταθμοί στην Β. Ελλάδα χρειάζονται προσωπικό – τεράστιες οι καθυστερήσεις για τους τουρίστες
Το καμπανάκι του κινδύνου, προκειμένου να μη δεχθεί η Βόρεια Ελλάδα για ένα ακόμα καλοκαίρι ισχυρό πλήγμα στον οδικό της τουρισμό, εξαιτίας των πολύωρων καθυστερήσεων στα σύνορα με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, «χτυπάει» μέσω του ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης και πρόεδρος των Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Ποζίκογλου.
Όπως αναφέρει, το καλοκαίρι του 2022, το πρώτο σε συνθήκες κανονικότητας μετά την πανδημία του κορονοϊού, οι καθυστερήσεις για είσοδο στη χώρα μας στα σύνορα με τη Βουλγαρία (Προμαχώνας), Βόρεια Μακεδονία (Εύζωνοι) και Τουρκία (Κήποι) έφτασαν ακόμα και τις οκτώ ώρες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, με τη μέση καθυστέρηση να βρίσκεται 4-5 ώρες για κάθε αυτοκίνητο ή τουριστικό λεωφορείο.
Αυτό προκάλεσε ένα τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο για τον τουρισμό της χώρας και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, με αποτέλεσμα πολλοί Βαλκάνιοι, τα καλοκαίρια που φτάνουν οδικώς και κατακλύζουν κάθε τις παραλίες της Χαλκιδικής, της Καβάλας, της Πιερίας κτλ. να στραφούν σε άλλους παραθαλάσσιους προορισμούς (Μαυροβούνιο, Κροατία, Βουλγαρία, Τουρκία), όπου η πρόσβαση είναι πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα.
Όπως λέει ο κ. Ποζίκογλου, αυτό είχε ως αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2022 να κλείσει με μείωση κατά περίπου 30% στους τζίρους των επαγγελματιών που μεταφέρουν οδικώς τουρίστες στη Βόρεια Ελλάδα, σε σύγκριση με την περίοδο για την covid-19. Ίδια η εικόνα και το φετινό καλοκαίρι;
Το φετινό καλοκαίρι δεν έχει ακόμη ξεκινήσει το μαζικό κύμα οδικού τουρισμού από τις βαλκανικές χώρες προς την Βόρεια Ελλάδα ωστόσο, μέχρι στιγμής όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ενδεχόμενο η κατάσταση στα σύνορα να είναι η ίδια αρνητική με την περσινή. «Δεν είναι δυνατόν στην υψηλή τουριστική περίοδο, τον Ιούλιο και κυρίως τον Αύγουστο, ένα τουριστικό λεωφορείο ή ένα ΙΧ να χρειάζεται ακόμα και οκτώ ώρες για να μπει στη χώρα μας από τους Ευζώνους, τους Προμαχώνα ή τους Κήπους.
Αυτό δημιουργεί τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο για τον τουρισμό της χώρας μας, αφού, όσοι ταλαιπωρούνται, δεν θα ξαναρθουν και θα ενημερώσουν και τους άλλους συμπατριώτες τους για την ταλαιπωρία. Είναι λογικό στη συνέχεια να στραφούν σε τουριστικούς προορισμούς άλλων χωρών, όπου δεν υπάρχει ταλαιπωρία, κάτι που ήδη ζούμε. Το πρόβλημα ξεκίνησε από πέρυσι, αφού τότε ξεκίνησαν και οι καθυστερήσεις στα σύνορα. Εξαιτίας αυτών των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας οι τζίροι μας ήταν μειωμένοι πέρυσι κατά 30% και ελπίζουμε να μην γίνει το ίδιο και φέτος», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Ποζίκογλου «Απαραίτητη η στελέχωση»
Κατά τον πρόεδρο του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης, η αποτελεσματικότερη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των τελευταίων στα σύνορα κατά τους δύο καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να διεκπεραιώνονται ευκολότερα και γρηγορότερα οι γραφειοκρατικές. διαδικασία. «Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στο ψάξιμο των οχημάτων και βέβαια στις γραφειοκρατικές διαδικασίες κατά τον έλεγχο των διαβατηρίων και των ταυτοτήτων.
Η του ανθρώπινου δυναμικού τελωνεία είναι απαραίτητη για τη μείωση των καθυστερήσεων και για την ενίσχυση, τις μέρες αιχμές να υπάρχουν ακόμα και διπλοβάρδιες», σημειώνει ο κ. Ποζίκογλου.
Τέλος, ο ίδιος αναφέρει ότι ήταν ακόμη καλύτερος η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού να γίνει στις γραμμές που περνούν τα τουριστικά λεωφορεία, στα οποία καταγράφονται και τα περισσότερα προβλήματα. Αυτό διότι κάθε λεωφορείο έχει πενήντα τουρίστες, υπερπολλαπλάσια περισσότερους σε σχέση με ένα ΙΧ, αλλά και γιατί μία καθυστέρηση μπορεί να «τινάξει στον αέρα» το ωρολόγιο πρόγραμμα μίας εκδρομής.