Αλεξανδρούπολη | Τοπική ομάδα URBACT του δικτύου DIGI INCLUSION

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συνεχίζει με αποφασιστικότητα τις δράσεις του για την προώθηση της ψηφιακής ένταξης των δημοτών, συμμετέχοντας στο δίκτυο DIGI INCLUSION, που αποτελεί μέρος του προγράμματος URBACT IV. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος και η ενίσχυση της πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες, ιδίως για τις πιο ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες.

Σε συνεργασία με την Τοπική Ομάδα URBACT (ULG), ο Δήμος εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης (IAP), που έχει ως κύριο άξονα τη στήριξη των δημοτών στην ψηφιακή τους ένταξη. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης και χρήσης των ψηφιακών εργαλείων, βοηθώντας όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Στις 21 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης η 5η συνάντηση της Τοπικής Ομάδας URBACT. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι συμμετέχοντες συζήτησαν εκτενώς για την επικαιροποίηση του Σχεδίου Δράσης και για τις επικείμενες δοκιμαστικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στην πόλη. Η συζήτηση ήταν παραγωγική, με ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις προκλήσεις που έχουν εντοπιστεί, ενώ καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του σχεδίου, προκειμένου να ενισχυθεί η ψηφιακή ένταξη των δημοτών.

Πριν από αυτή τη συνάντηση, στις αρχές Οκτωβρίου, είχε λάβει χώρα η 4η διακρατική συνάντηση των εταίρων του δικτύου DIGI INCLUSION στην πόλη Ιάσιο της Ρουμανίας. Κατά τη συνάντηση αυτή, οι εκπρόσωποι των συμμετεχουσών πόλεων υπέγραψαν την «Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα», δεσμευόμενοι να προωθήσουν τα ψηφιακά δικαιώματα των πολιτών τους και να διασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.

Οι δράσεις αυτές του Δήμου Αλεξανδρούπολης εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών για τη μείωση των κοινωνικών και ψηφιακών ανισοτήτων, προκειμένου να καταστεί η πόλη πιο συμπεριληπτική και τεχνολογικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.




Ο Δήμος Σερρών συμμετέχει στις δράσεις του έργου “BREAKING ISOLATION” (ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ) του Προγράμματος URBACT IV

Ο Δήμος Σερρών συμμετέχει για 4η φορά με επιτυχία στον νέο κύκλο των εγκεκριμένων προτάσεων του Προγράμματος URBACT  Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας, που σκοπό έχει να υποστηρίξει τις πόλεις έτσι ώστε να παρακολουθήσουν την πράσινη, δίκαιη και ψηφιακή μετάβαση, μέσω δραστηριοτήτων δικτύωσης, ικανοτήτων και ανάπτυξης γνώσης. 

Ο Δήμος Σερρών είναι εταίρος  στην εγκεκριμένη πρόταση της παρούσας περιόδου του Προγράμματος URBACT IV, με τίτλο: “BREAKING ISOLATION” (ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ)  και επικεφαλής εταίρο τη γαλλική πόλη Agen.  Η πρόταση αφορά στην άρση της κοινωνικής απομόνωσης, η οποία πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μέσω συμμετοχικού σχεδιασμού και όπως όλα τα Δίκτυα Σχεδιασμού Δράσεων υλοποιείται  σε δύο (2)  Φάσεις. 

Στην Α΄ Φάση, που θα ολοκληρωθεί μέχρι του τέλος του 2023, ο εκπρόσωπος του επικεφαλής εταίρου, Mr. Nicolas Castet και ο επιστημονικός σύμβουλος του έργου  Mr. Christophe Gouache, θα επισκεφτούν την πόλη μας την Τρίτη 14 & Τετάρτη 15 Νοεμβρίου  για να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν, τόσο με υπηρεσίες και δομές του Δήμου και τη Δημοτική Αρχή,  όσο  και με άλλους Φορείς της πόλης που αντικείμενο και σκοπός της δράσης τους είναι η υποστήριξη όλων εκείνων που πραγματικά κινδυνεύουν από την κοινωνική απομόνωση. Για τον σκοπό αυτό θα συνεργαστούν με την Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Μέριμνας και Υγείας, κα. Σωτηρία Πάνου – Αναστασιάδου, με τη Διευθύντρια και στελέχη των κοινωνικών υπηρεσιών και δομών, του Τμήματος Προγραμματισμού και με την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Σερρών (ΚΕΔΗΣ). Επίσης θα επισκεφτούν και θα γνωρίσουν τις  δράσεις  της Ιεράς Μητρόπολης Σερρών και Νιγρίτης, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΣΟΦΨΥ, του Κέντρου Θεραπευτικής Ιππασίας (ΚΕΘΙΣ), της εθελοντικής ομάδας «Το Σπίτι της Γυναίκας»  και τους Συλλόγους Γονέων, Φίλων και κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία και Αυτισμό. Παράλληλα, θα επισκεφτούν και χώρους πολιτισμού (όπως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κωνσταντίνος Ξενάκης» και Γκαλερί – ARMOS), ως χώρους που συμβάλουν στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού. Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής θα μπουν οι  αρχές και τα θεμέλια με σκοπό να αποτυπωθεί η στρατηγική και το επιχειρησιακό σχέδιο της πόλης για να αντιμετωπιστεί η κοινωνική απομόνωση.

Ο Δήμος Σερρών επενδύει στην κοινωνική ένταξη και η ενθάρρυνση των κοινωνικά υπεύθυνων στάσεων των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα καθώς πολλά θέματα απαιτούν πιο ενεργό συμμετοχή στα κοινά. Χρειάζονται ενεργοί άνθρωποι  για να γίνει η πόλη πιο βιώσιμη, πιο ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς. Στις Σέρρες υλοποιούνται  πολλές  δραστηριότητες κοινωνικής πρόνοιας και έχει διαμορφωθεί ένα ευρύ δίκτυο εθελοντών, το οποίο μέσω μιας ψηφιακής  πλατφόρμας που συνεχώς εμπλουτίζεται,  θα παρέχει μια δεξαμενή ενεργών πολιτών, έτοιμους να προσφέρουν σε άτομα που έχουν ανάγκη.