Αλεξανδρούπολη | Τοπική ομάδα URBACT του δικτύου DIGI INCLUSION
Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συνεχίζει με αποφασιστικότητα τις δράσεις του για την προώθηση της ψηφιακής ένταξης των δημοτών, συμμετέχοντας στο δίκτυο DIGI INCLUSION, που αποτελεί μέρος του προγράμματος URBACT IV. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος και η ενίσχυση της πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες, ιδίως για τις πιο ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες.
Σε συνεργασία με την Τοπική Ομάδα URBACT (ULG), ο Δήμος εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης (IAP), που έχει ως κύριο άξονα τη στήριξη των δημοτών στην ψηφιακή τους ένταξη. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης και χρήσης των ψηφιακών εργαλείων, βοηθώντας όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Στις 21 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης η 5η συνάντηση της Τοπικής Ομάδας URBACT. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι συμμετέχοντες συζήτησαν εκτενώς για την επικαιροποίηση του Σχεδίου Δράσης και για τις επικείμενες δοκιμαστικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στην πόλη. Η συζήτηση ήταν παραγωγική, με ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις προκλήσεις που έχουν εντοπιστεί, ενώ καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του σχεδίου, προκειμένου να ενισχυθεί η ψηφιακή ένταξη των δημοτών.
Πριν από αυτή τη συνάντηση, στις αρχές Οκτωβρίου, είχε λάβει χώρα η 4η διακρατική συνάντηση των εταίρων του δικτύου DIGI INCLUSION στην πόλη Ιάσιο της Ρουμανίας. Κατά τη συνάντηση αυτή, οι εκπρόσωποι των συμμετεχουσών πόλεων υπέγραψαν την «Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα», δεσμευόμενοι να προωθήσουν τα ψηφιακά δικαιώματα των πολιτών τους και να διασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.
Οι δράσεις αυτές του Δήμου Αλεξανδρούπολης εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών για τη μείωση των κοινωνικών και ψηφιακών ανισοτήτων, προκειμένου να καταστεί η πόλη πιο συμπεριληπτική και τεχνολογικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.