Τέλη κυκλοφορίας 2025: Τι ισχύει για όσους δεν πρόλαβαν την προθεσμία αποπληρωμής – Τα τσουχτερά πρόστιμα

Τι ισχύει με το νέο σύστημα

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα βρίσκονται όσοι δεν πρόλαβαν την προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2025, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας MyCar της ΑΑΔΕ. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι πέρυσι τα τέλη διπλασιάζονταν από την πρώτη μέρα εκπρόθεσμης καταβολής τους, με το νέο σύστημα:

  • Εάν η καταβολή ολοκληρωθεί έως και την 31η Ιανουαρίου 2025, οι κάτοχοι υποχρεούνται να πληρώσουν επιπλέον 25% το ποσό των τελών κυκλοφορίας 2025.
  • Εάν η καταβολή ολοκληρωθεί εντός του Φεβρουαρίου του 2025, θα επιβαρυνθούν με 50% του ποσού.
  • Από την 1η Μαρτίου 2025 τα ποσά των τελών κυκλοφορίας θα διπλασιάζονται.
  • Το ελάχιστο πρόστιμο καθορίζεται στα 30 ευρώ, ανεξαρτήτως του ύψους του τέλους.



Τσουχτερά πρόστιμα στην Σταυρούπολη

Αντιμέτωποι με ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα βρέθηκαν πριν από μερικές ημέρες επιχειρηματίες εστίασης στην ορεινή Σταυρούπολη, στην  Ξάνθη.

Μετά από μια – ανώνυμη – καταγγελία για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, υπήρξε κινητοποίηση από τις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί ένα σαφάρι ελέγχων σε όλη τη Δημοτική Ενότητα της Σταυρούπολης και να επιβληθούν πρόστιμα. Τα πρόστιμα βεβαιώθηκαν σε διάφορες περιοχές, όπως ο γραφικός οικισμός της Σταυρούπολης αλλά και οι γύρω οικισμοί, σε καταστήματα εστίασης.

Πρόκειται φυσικά για ένα ιδιαίτερα σοβαρό, οικονομικό, πλήγμα για τις επιχειρήσεις που πασχίζουν με νύχια και με δόντια να διατηρήσουν τα καταστήματά τους ανοιχτά και να δώσουν ζωή στην ορεινή Σταυρούπολη. Μια περιοχή η οποία παρά την απέραντη ομορφιά της παραμένει σε κατάσταση παρακμής, και οι ελάχιστοι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί είναι αυτοί που δίνουν και ένα κίνητρο σε επισκέπτες να κατευθυνθούν προς την ορεινή ζώνη.

Θα περίμενε κανείς η πολιτεία να έχει θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο ανάπτυξης περιοχών όπως η ορεινή Σταυρούπολη και να δοθούν κίνητρα και φορολογικές ελαφρύνσεις στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί. Το ίδιο φυσικά και οι τοπικοί φορείς οι οποίοι θα έπρεπε να δείχνουν έμπρακτο ενδιαφέρον για τους επιχειρηματίες που δίνουν το δικό τους αγώνα σε μια περιοχή όπως η Δημοτική Ενότητα Σταυρούπολης και να ασκούν πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση, ώστε να αξιοποιηθεί η ορεινή ζώνη και ο πλούτος της.

Πλέον οι επιχειρήσεις στις οποίες βεβαιώθηκαν πρόστιμα καλούνται να αντιμετωπίσουν και έναν γραφειοκρατικό Γολγοθά ενώ τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι κάτοικοι της ορεινής περιοχής παραμένουν έντονα προβληματισμένοι για το ποιος ή ποιοι προχώρησαν σε αυτή την καταγγελία καθώς και ποια είναι τα κίνητρα πίσω από μια τέτοια ενέργεια που οδηγεί στην εξόντωση και οικονομική εξάντληση των λιγοστών καταστημάτων που παραμένουν ανοιχτά στην περιοχή.