Μακελειό στη Μόσχα | Οι αρχές ανακρίνουν τις οικογένειες των τεσσάρων υπόπτων για την πολύνεκρη τρομοκρατική επίθεση

Στο Τατζικιστάν βρίσκονται ερευνητές από τη Ρωσία, καθώς αναμένεται να ανακρίνουν τις οικογένειες των τεσσάρων ανδρών που φαίνεται να είναι οι βασικοί ύποπτοι πίσω από την τρομοκρατική επίθεση σε συναυλιακό χώρο κοντά στη Μόσχα.

Πηγές του Τατζικιστάν ανέφεραν στο Reuters ότι οι αξιωματούχοι ασφαλείας της χώρας, έφεραν τις οικογένειες στην πρωτεύουσα Ντουσαμπέ από τις πόλεις Βακχντάτ και Γκισάρ και από την περιφέρεια Ρουντάκι και αναμένεται να ανακριθούν από ερευνητές της Ρωσίας.

Ο Τατζίκος πρόεδρος Εμομαλί Ραχμόν επιβλέπει προσωπικώς την έρευνα που διεξάγεται στη χώρα του, σύμφωνα με τις πηγές.

Τη Δευτέρα, στην πρώτη του δημόσια δήλωση μετά την επίθεση, ο Ραχμόν χαρακτήρισε την επίθεση “επαίσχυντο και φρικτό συμβάν” και κάλεσε τους Τατζίκους να προστατεύουν τα παιδιά τους από κακές επιρροές.

Τέσσερις άνδρες από το Τατζικιστάν έχουν τεθεί υπό κράτηση κατηγορούμενοι για τρομοκρατία ως ύποπτοι για την επίθεση. Τρεις ακόμη, επίσης από το Τατζικιστάν, έχουν τεθεί υπό κράτηση ως ύποπτοι για συνέργεια.

Το Ισλαμικό Κράτος έχει αναλάβει την ευθύνη για την επίθεση και έχει δώσει στη δημοσιότητα οπτικό υλικό που όπως υποστηρίζει απεικονίζει την επίθεση.

Πηγή: newsit.gr




Τρομοκρατική επίθεση στη Μόσχα: Βίντεο από την αιματηρή επίθεση δημοσίευσε το ISIS

Βίντεο-ντοκουμέντο από την τρομοκρατική επίθεση σε αίθουσα συναυλιών κοντά στη Μόσχα, έδωσε στη δημοσιότητα η τζιχαντιστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος (ISIS) μέσω της πλατφόρμας Telegram.

Στο βίντεο, διάρκειας 1 λεπτού και 31 δευτερολέπτων, καταγράφονται πολύ σκληρές εικόνες, τόσο με πυροβολισμούς από το αυτόματο, όσο και με μαχαίρι ενός πολίτη που ήταν ακόμα εν ζωή μέσα στο Crocus City Hall του Κρασνογκόρσκ.

Το βίντεο το οποίο θεωρείται αυθεντικό, καθότι πέρα από τον χώρο στον οποίο έλαβε χώρα το μακελειό, παρουσιάζει ένα από τα οπλοπολυβόλα μάρκας Καλάσνικοφ, με λαβή στο πάνω μέρος του, που έχει χαρακτηριστικό φωσοφοριζέ χρώμα και υπάρχει στα ντοκουμέντα.




Μητσοτάκης: Βάναυση η τρομοκρατική επίθεση στη Μόσχα

Σε ανάρτησή του, ο πρωθυπουργός μίλησε για βάναυση τρομοκρατική επίθεση εναντίον αθώων Ρώσων πολιτών

Την έντονη καταδίκη της τρομοκρατικής επίθεσης στη Μόσχα εξέφρασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε ανάρτησή του, ο πρωθυπουργός μίλησε για βάναυση τρομοκρατική επίθεση εναντίον αθώων Ρώσων πολιτών. «Όπως σταθερά αντιστεκόμαστε στην επιθετικότητα και στον αυταρχισμό κρατών και ηγετών, έτσι μένουμε απέναντι και στην ωμή βία η οποία εκδηλώνεται με πρόσχημα θρησκευτικές ή φυλετικές διαφορές» αναφέρει ο κ. Μητσοτάκης και καταλήγει: «Είμαστε με την ελευθερία, τη Δημοκρατία και τον πολιτισμό».

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

«Η κυβέρνηση και όλοι οι Έλληνες καταδικάζουμε τη βάναυση τρομοκρατική επίθεση εναντίον αθώων Ρώσων πολιτών.

 

Όπως σταθερά αντιστεκόμαστε στην επιθετικότητα και στον αυταρχισμό κρατών και ηγετών, έτσι μένουμε απέναντι και στην ωμή βία η οποία εκδηλώνεται με πρόσχημα θρησκευτικές ή φυλετικές διαφορές.

Είμαστε με την ελευθερία, τη Δημοκρατία και τον πολιτισμό. Και η σκέψη μας με τις οικογένειες των θυμάτων και τον λαό της Ρωσίας που θρηνεί τα παιδιά του».

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




«Άρωμα γυναίκας» στην τρομοκρατική οργάνωση «Σύμπραξη Εκδίκησης» | Ποιο πρόσωπο «ξεσκονίζει» η Αντιτρομοκρατική

Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές που στρέφουν τις έρευνες τους σε ένα πρόσωπο-κλειδί για τη «Σύμπραξη Εκδίκησης»Η τρομοκρατική οργάνωση που εξάρθρωσε η ΕΛ.ΑΣ. φέρεται να είχε «άρωμα γυναίκας», καθώς η μία και μοναδική συμμετέχουσα γένους θηλυκού ήταν αυτή η οποία είχε κομβικό ρόλο.

Μετά τις συλλήψεις των «10» από την Αντιτρομοκρατική έρχονται στο φως της δημοσιότητας νέα στοιχεία, καθώς ο 36χρονος έγκλειστος, ο οποίος έδωσε εντολή μέσα από τις φυλακές για την αποστολή του τρομο-δέματος στην πρόεδρο εφετών στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης, φέρεται να την απειλούσε τηλεφωνικώς λίγο καιρό πριν ο φάκελος-βόμβα φτάσει στα χέρια της.

Στο «μικροσκόπιο» οι κλήσεις των πυροτεχνουργών με γνωστούς ποινικούς που βρίσκονται στις φυλακές

Όπως μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης 29/2 η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, στην Αντιτρομοκρατική σχηματίζουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος ήταν ο ρόλος των δύο εν ενεργεία στρατιωτικών. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ήταν υπεύθυνοι στο να κατασκευάζουν τους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Στη συνέχεια, οι υπόλοιποι τέσσερις μετέφεραν και τοποθετούσαν τις βόμβες. Μάλιστα, υπάρχουν κλήσεις των πυροτεχνουργών με γνωστούς ποινικούς που βρίσκονται μέσα στις φυλακές.

Όσον αφορά τις προκηρύξεις, η Αντιτρομοκρατική βλέπει πίσω από αυτές τον 36χρονο που βρίσκεται στις φυλακές Δομοκού. Τις έγραφε και στη συνέχεια, με άγνωστο τρόπο, τις προωθούσε σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου, όπου και δημοσιεύονταν.

Έξι κακουργήματα και πέντε πλημμελήματα κατά περίπτωση περιλαμβάνει η ποινική δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας σε βάρος των 10 ατόμων (4 κρατούμενοι φυλακών και 6 συλληφθέντες) για την υπόθεση της οργάνωσης «Σύμπραξη Εκδίκησης».

Ανάμεσα στους έξι συλληφθέντες είναι και μια γυναίκα η οποία σύμφωνα με την Αντιτρομοκρατική συμμετείχε στην τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών.

Συνολικά είχαν πραγματοποιήσει πέντε επιθέσεις. Συγκεκριμένα την αποστολή του παγιδευμένου φακέλου στη Θεσσαλονίκη, την έκρηξη στην τράπεζα στα Πετράλωνα, τη βομβιστική επίθεση σε εγκατάσταση εταιρείας στην Κηφισιά, την επίθεση με χειροβομβίδα σε αυτοκίνητο σωφρονιστικού και τη βομβιστική επίθεση στο σπίτι του διευθυντή των φυλακών Λάρισας.

Για αυτές τις πέντε επιθέσεις είχαν στείλει προκηρύξεις με δύο διαφορετικές ομάδες να αναλαμβάνουν την ευθύνη, τη «Σύμπραξη Εκδίκησης» και την «Ένοπλη Απάντηση».

Η γυναίκα της οργάνωσης κατά τις ίδιες πληροφορίες ήταν σεκιούριτι στο επάγγελμα, ενώ ήταν και ο οδηγός διαφυγής, όπως έπραξε στην επίθεση σε τράπεζα στα Πετράλωνα.

Η σύλληψη των 10 ήταν αποτέλεσμα μεγάλης επιχείρησης της Αντιτρομοκρατικής σε Αθήνα και δύο σωφρονιστικά καταστήματα.

 Πηγή: Newsbeast.gr




Μακάριος Λαζαρίδης: «Άλλο πράγμα η ελευθερία του λόγου και άλλο η τρομοκρατική ψηφιακή πλύση εγκεφάλου»

Ως μια νέα πρόκληση για τις σύγχρονες Δημοκρατίες, την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια, χαρακτήρισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης την απειλή της τρομοκρατίας που αναβαθμίστηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα μέσα από τη χρήση του διαδικτύου.

Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης σχετικά με την εφαρμογή διατάξεων του Κανονισμού (Ε.Ε.) 2021/784 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2021, ο κ. Λαζαρίδης εξήγησε πώς με την ψήφιση των συγκεκριμένων προτάσεων μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάχρηση από τους τρομοκράτες των δυνατοτήτων που τους παρέχει το Ίντερνετ.

«Στο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον ασφάλειας που ζούμε, οι απειλές προέρχονται από διαφορετικές και επικίνδυνες αφετηρίες. Το πεδίο μάχης σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται στον υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο ή το τάμπλετ, μέσω των οποίων το διαδίκτυο κάποιες φορές συμβάλει στην εξάπλωση του τρομοκρατικού περιεχομένου», σημείωσε.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του παρόντος σχεδίου νόμου, τόνισε ο κ. Λαζαρίδης, «επιδιώκεται η θέσπιση μέτρων εσωτερικού δικαίου για την πλήρη και αποτελεσματική εφαρμογή του εν λόγω Κανονισμού στην εθνική έννομη τάξη σχετικά με τον προαναφερόμενο κίνδυνο. Έτσι, διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της ψηφιακής αγοράς σε μια ανοικτή και δημοκρατική κοινωνία, αντιμετωπίζοντας την κατάχρηση από τους τρομοκράτες των δυνατοτήτων που τους παρέχει το διαδίκτυο για τους παράνομους και επικίνδυνους σκοπούς τους, όπως η διάδοση μηνυμάτων, ο εκφοβισμός, η στρατολόγηση και η διευκόλυνση διεξαγωγής τρομοκρατικών επιθέσεων, ενισχύοντας ταυτόχρονα την δημόσια ασφάλεια σε ολόκληρη την Ένωση».

Απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και σχολιάζοντας τοποθετήσεις βουλευτών της, ο κ. Λαζαρίδης διεμήνυσε πως «επειδή ακούστηκαν διάφορα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο πράγμα είναι η ελευθερία του λόγου, της σκέψης και της έκφρασης, η οποία προφανώς και προστατεύεται απολύτως από τη νομοθεσία, άλλο όμως η ασυδοσία, η ψηφιακή πλύση του εγκεφάλου και οι ρητορικές μίσους, που στοχεύουν τελικά τον ίδιο τον άνθρωπο. Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου εκπέμπουν με σαφή και απόλυτο τρόπο το μήνυμα ότι η τρομοκρατική προπαγάνδα εντός ή εκτός διαδικτύου, δεν έχει θέση στις κοινωνίες μας».




Ερντογάν: «Η Χαμάς δεν είναι τρομοκρατική οργάνωση, αλλά ομάδα απελευθερωτών» – Ακυρώνει την επίσκεψη στο Ισραήλ

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε ότι ματαιώνει όλα τα σχέδια επισκέψεών του στο Ισραήλ και χαρακτήρισε τη Χαμάς «ομάδα απελευθερωτών που προστατεύουν την γη τους και όχι τρομοκρατική οργάνωση».

Αντιδρώντας στις επιθέσεις του Ισραήλ στη Γάζα, ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε: «Ολόκληρη η Δύση έχει ενωθεί με το Ισραήλ και βλέπει τη Χαμάς ως τρομοκρατική οργάνωση. Ισραήλ, μπορεί η Δύση να σου χρωστάει πολλά, αλλά η Τουρκία δεν σου χρωστάει τίποτα. Ισραήλ, δεν μπορείς να πας πουθενά με αυτή τη νοοτροπία».


Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η Τουρκία είναι έτοιμη να αποτελέσει εγγυήτρια χώρα για την Παλαιστίνη «τόσο με πολιτική όσο και με στρατιωτική παρουσία. Σε έναν κόσμο γεμάτο από ζωντανούς νεκρούς, εμείς, ως χώρα και έθνος, θα συνεχίσουμε να φωνάζουμε την αλήθεια και θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε όλα τα πολιτικά, διπλωματικά και, αν χρειαστεί, στρατιωτικά μέσα. Ωστόσο, δεν θα καταφύγουμε σε μη στρατηγικές κινήσεις που δεν θα ωφελήσουν τη χώρα μας και τον παλαιστινιακό λαό». 

Στην ομιλία του ενώπιον της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός του, ο Ερντογάν συνέχισε να μιλάει με σκληρά λόγια κατά του Ισραήλ: «Πρώτα εξετάσαμε το παλαιστινιακό ζήτημα από την ανθρώπινη οπτική γωνία. Υπερασπιστήκαμε την ανθρώπινη ζωή. Από τις 7 Οκτωβρίου, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποτρέψουμε την κλιμάκωση της κρίσης. Στείλαμε 8 αεροπλάνα γεμάτα ανθρωπιστική βοήθεια για να καλύψουμε τις ανάγκες του λαού της Γάζας. Στείλαμε 25 μέλη του προσωπικού μας στην Αίγυπτο για την περίθαλψη των τραυματιών. Δηλώσαμε ότι δεν δικαιολογούμε τις ενέργειες και τις επιθέσεις με στόχο αμάχους. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το κράτος του Ισραήλ, αλλά ποτέ δεν εγκρίναμε να μας αντιμετωπίζουν σαν οργάνωση αντί για κράτος. Το Ισραήλ πραγματοποιεί μια από τις πιο βίαιες επιθέσεις στην ιστορία εναντίον του καταπιεσμένου λαού στη Γάζα. Οι μισοί από τους νεκρούς είναι παιδιά, οι υπόλοιποι μισοί είναι οι μητέρες τους και οι γέροντες της οικογένειας. Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να δείξει ότι υπήρξε μια θηριωδία. Δεν μπορείτε να βρείτε άλλον στρατό που να βάζει φωτιά σε νοσοκομεία, χώρους λατρείας και αγορές και να συνεχίζει αυτή την απάνθρωπη ενέργεια».

Και συνέχισε στο ίδιο πνεύμα: «Το Ισραήλ σκοτώνει παιδιά. Δεν μπορούμε ποτέ να το επιτρέψουμε. Το είπα αυτό στους τότε πρωθυπουργούς στο Νταβός, είπα ότι ξέρετε πολύ καλά πώς να σκοτώνετε. Από εκείνη την ημέρα δεν έχω πάει στο Νταβός. Έσφιξα το χέρι του Νετανιάχου μια φορά στη ζωή μου, στο Τουρκεβί στην Αμερική. Έκανε κατάχρηση της καλής μας θέλησης. Είχαμε ένα σχέδιο να πάμε στο Ισραήλ, αλλά το ακυρώσαμε. Καταχράστηκαν την καλή μας θέληση. Ω Ισραήλ, δεν μπορείς να πας πουθενά με αυτή τη νοοτροπία. Πάρτε μαζί σας είτε τις ΗΠΑ είτε τη Δύση. Η Αμερική θα χάσει επίσης. Το όλο θέμα είναι να εγκαθιδρύσουμε έναν δίκαιο κόσμο. Κανείς δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος σε έναν κόσμο όπου οι γονείς κρατούν τα σώματα των παιδιών τους. Ισχύει επίσης για κάθε χώρα όπου δεν υπάρχει εμπόδιο. Είναι καιρός να μιλήσουμε για την κατάσταση εκείνων που γύρισαν την πλάτη τους στην αλήθεια με πράξεις που δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτές τις σφαγές. Το να δικαιολογείς τις επιθέσεις είναι η κληρονομιά της Δύσης από την αιματηρή ιστορία της».

Νωριτερα, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν, δήλωσε από τη Ντόχα ότι μια ισραηλινή χερσαία επιχείρηση στη Γάζα θα μετέτρεπε τις μάχες στη Λωρίδα «σε σφαγή», προοσθέτπντας ότι όσοι υποστηρίζουν τις ενέργειες του Ισραήλ από αλληλεγγύη «υποστηρίζουν τα εγκλήματά του» και προειδοποίησε τον κόσμο ότι τα μόνα πιθανά αποτελέσματα από τη σύυγκρουση των Ισραηλινών με τους Παλαιστίνιους είναι «μόνιμη ειρήνη ή παγκόσμιος πόλεμος».




Ο Πρόεδρος της Ελληνικής κοινότητας των Βρυξελλών για την τρομοκρατική επίθεση με δύο νεκρούς

Σε «κόκκινο» συναγερμό είναι οι Βρυξέλλες, μετά την επίθεση η οποία σόκαρε την Ευρώπη.

Στις Βρυξέλλες το επίπεδο συναγερμού ανέβηκε στο 4- το ύψιστο- κάτι που σημαίνει αυξημένη αστυνομική παρουσία και επιπλέον παρουσία σε «ευαίσθητα» σημεία. Στο υπόλοιπο Βέλγιο το επίπεδο συναγερμού είναι στο 3.

Η επίθεση έγινε κοντά στο κέντρο των Βρυξελλών, στην Πλας Σεντκλέρ, λίγο πριν από την έναρξη της ποδοσφαιρικής αναμέτρησης των εθνικών ομάδων του Βελγίου και της Σουηδίας.

Ο ένοπλος άνοιξε πυρ αδιακρίτως, φωνάζοντας «Αλάχου Ακμπάρ», προτού διαφύγει με δίκυκλο, αναφέρουν τα βελγικά ΜΜΕ. Σκότωσε δύο Σουηδούς φιλάθλους και τραυμάτισε σοβαρά έναν οδηγό ταξί, ο οποίος νοσηλεύεται εκτός κινδύνου.