Τέμπη: Πρώην διοικητής της Τροχαίας για Αγοραστό: «Του είπα να μην μπαζώσει και του έδειξα το νόμο»

Ανατροπή στην τραγωδία στα Τέμπη φέρνει η κατάθεση του πρώην διοικητή της Τροχαίας, Βασίλη Βλαχογιάννη καθώς φέρεται οπως είχε εκφράσει την αντίθεση του στο μπάζωμα του σημείου.

Ο κ. Βλαχογιάννης δήλωσε πως είχε ενημερώσει τον Κώστα Αγοραστό, τον υπεύθυνο της περιοχής, να μην προβεί στη διαδικασία του «μπάζωματος». Μάλιστα, όπως  αποκαλύπτει ο ίδιος, τον είχε προειδοποιήσει και του είχε δείξει τον σχετικό νόμο μέσω του κινητού του, προκειμένου να αποτρέψει την ενέργεια αυτή, η οποία είχε προκαλέσει αντιδράσεις λόγω της πιθανής απώλειας σημαντικών στοιχείων για την έρευνα.

 

Σύμφωνα με το Mega σε όσα είπε ο κ. Βλαχογιάννης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: Όχι μόνο είπα στον Αγοραστό να μην μπαζώσει αλλά του έδειξα και το νόμο στο κινητό μου

Αναφερόταν στην ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών .

Τι είπε ο Βασίλης Βλαχογιάννης

«Εγώ όταν είπα στον κ. Αγοραστό σε αυτή τη άτυπη σύσκεψη στις 3 Μαρτίου, στον τόπο του δυστυχήματος ότι αρμόδια είναι η ανακριτική αρχή να αποφασίσει για το εάν θα γίνει μπάζωμα ή όχι απάντησα ότι πρέπει να φύγετε από εδώ, δεν έχετε καμία αρμοδιότητα, ό,τι απόφαση είναι να παρθεί θα παρθεί από τον ανακριτή».

Σύμφωνα με το Mega, ο Βασίλης Βλαχογιάννης λέει ότι όχι μόνον είπε στον κ. Αγοραστό για τον ανακριτή, αλλά του έδειξε και συγκεκριμένο νόμο και του είπε: «βλέπετε εδώ τι λέει ο νόμος; Λέει ότι απαγορεύεται να κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια και μάλιστα έχει συσταθεί, σύμφωνα με το νόμο ο ΕΔΟΑΣΑΑΜ». Ωστόσο σύμφωνα με τα όσα φέρεται να κατέθεσε ο Βασίλης Βλαχογιάννης ο κ. Ξιφαράς – Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών- τον διαβεβαίωσε ότι ο ΕΔΟΑΣΑΑΜ δεν θα έκανε καμία έρευνα στο σημείο αλλά θα ασχολούταν με… συμβάσεις.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο αξιωματικός κατέθεσε στον ανακριτή:

 

«Το απόγευμα προς βράδυ 3 Μαρτίου 2023, μου τηλεφώνησε ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κύριος Αγοραστός, καλώντας με να πάω να τον βρω στο σημείο του δυστυχήματος. Πράγματι, πήγα εκεί και είδα ότι εκτός από εμένα στη συνάντηση ήταν κι άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων. Ο κύριος Αγοραστός μας είπε ότι μας κάλεσε ώστε να μας ανακοινώσει ότι έπρεπε να αρχίσουν άμεσα στο σημείο του δυστυχήματος οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να επισκευαστούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το δίκτυο. Όταν ρώτησε εμένα, κατηγορηματικά του τόνισα ότι είμαι αναρμόδιος να συναινέσω σε αυτή την ενέργεια, καθώς και ότι θα έπρεπε να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών αρχών. Επιπλέον, υπέμνησα ότι σύμφωνα με νόμο του 2023 ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο προβλέπεται και επιβάλλεται η διερεύνηση του χώρου του δυστυχήματος από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

 

Επιπλέον, εκείνο το πρωί είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο μεταφορών ότι η σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Επειδή είχα τη σχετική νομοθεσία κατεβασμένη στη μνήμη του κινητού μου, την έδειξα και τη διάβασα στον κύριο Αγοραστό».

 

Η δική μου θέση στη συνάντηση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχτεί ακέραιος. Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Ξιφαράς, Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών, και απευθυνόμενος σε εμένα μου διευκρίνισε ότι η Επιτροπή που διορίστηκε δεν θα ασχολούνταν καθόλου με οποιαδήποτε έρευνα στο σημείο του δυστυχήματος αλλά με κάποιες συμβάσεις στον ΟΣΕ. Επέμενα ότι πρέπει να εφαρμοστούν όσα προβλέπει ο νόμος. Απευθύνθηκα στον κύριο Αγοραστό και επανέλαβα τη θέση μου ότι για ο,τιδήποτε σχετικά με τον τόπο του δυστυχήματος πρέπει να συνεννοηθεί με την ανακρίτρια που έχει αναλάβει την ανάκριση. Όμως ο κ. Αγοραστός διαφώνησε και άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. Καραλή, ρωτώντας τον κ.Καραλή ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών. Στη συνέχεια όπως ανέφερα και στην αρχική μου κατάθεση αποχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης».

Υπενθυμίζεται ότι προ δεκαπενθημέρου για τα συμπεράσματα της Επιτροπής σχετικά με με τη σεναριολογία για «μπάζωμα», μίλησε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου. Η επιτροπή διαπίστωσε ότι χάθηκαν σημαντικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αποσαφηνίσουν αν υπήρχε κάτι παράνομο, είπε. Όπως είπε, η Επιτροπή δεν κατάφερε να βρει κάποιον «περίφημο κεντρικό σχεδιαστή που να διέταξε κάποιο μπάζωμα ή να κρυφτούν στοιχεία», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά. «Κανένας δεν έχει καταθέσει κάτι τέτοιο σε εμάς. Εμείς πήραμε όλο τον φάκελο όπως καταλαβαίνετε από τις δικαστικές αρχές», πρόσθεσε.

 

Πηγή:ethnos.gr




Πού θα τοποθετηθούν οι 1.388 κάμερες της Τροχαίας | Τι θα καταγράφουν και πώς θα λειτουργούν

Σε 1.3888 ανέρχονται οι κάμερες της Τροχαίας που θα τοποθετηθούν από το καλοκαίρι του 2025 σε αρκετούς δρόμους της Αττικής. Αυτές θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο που παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς.

Το νέο σύστημα θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και μετά, θα συλλέγει όλα τα δεδομένα, θα κάνει την ψηφιακή βεβαίωση των παραβάσεων και θα επιδίδει την κλήση ψηφιακά μέσω της θυρίδας στο gov.gr.

Το σύστημα επίσης θα μπορεί να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος.

Οι νέες κάμερες θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • χρήση κινητού τηλεφώνου
  • κατά την οδήγηση παράνομη χρήση ΛΕΑ
  • οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Πώς θα αποστέλλονται οι κλήσεις

Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις. Το νέο σύστημα θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και μετά.

Ειδικότερα, πρόκειται για 388 υπερσύγχρονες κάμερες παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Πού θα τοποθετούν οι έξυπνες κάμερες

Οι νέες έξυπνες κάμερες οι οποίες θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής.

Τα κριτήρια για την επιλογή χώρου τοποθέτησης είναι δύο, το πρώτο αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει συνεχώς σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας και το δεύτερο είναι η τοποθέτηση των καμερών σε κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το υλικό καταγραφής θα αποστέλλεται αυτομάτως, σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων, ενώ για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Το σύστημα θα μπορεί να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος.

Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Η πρωτοβουλία αφορά την ανάπτυξη του δικτύου των καμερών μέσα από διαγωνισμό παραχώρησης και τη δημιουργία ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, τη διαχείριση του οποίου θα αναλάβει ένας υφιστάμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Υπηρεσία Οδικών Τελών – Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Στόχος να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και γίνει χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη υπάρχει φέτος πάνω από 70% αύξηση σε σχέση με πέρσι στις βεβαιώσεις παραβάσεων. Ειδικότερα το 2023 βεβαιώθηκαν 193.062 παραβάσεις ενώ μέχρι στιγμή φέτος έχουν βεβαιωθεί 320.682 παραβάσεις. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην επιβολή κυρώσεων όπου σε σχέση με το 2003 έχουν αυξηθεί κατά 110% με τις περισσότερες να αφορούν την αφαίρεση πινακίδων, αδειών κυκλοφορίας και διπλωμάτων οδήγησης. Υπάρχει μια αύξηση 150% στην βεβαίωση παραβάσεων όπου από 47.930 το 2023 εκτοξεύθηκαν στις 118.220 μέχρι στιγμής το 2024.

www.newsbeast.gr




Το σχέδιο για τις κάμερες της τροχαίας στους δρόμους

Το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών. παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίο, και τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά.

Την παρουσίαση συντόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά, όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είναι:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ,
  • οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση,
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με άλλα υπουργεία έχει ως άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και κατά συνέπεια τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών».

Υπογράμμισε ότι «η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας. Όλοι συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια και οφείλουμε να επιτελέσουμε το μέρος του έργου και της ευθύνης που μας αναλογεί, προκειμένου να ενισχύσουμε το επίπεδο της ασφάλειας στη χώρα μας. Ίσως το κοινό ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικό αριθμό θυμάτων από τα τροχαία μέχρι το 2050 να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο εργαζόμαστε μεθοδικά και συντονισμένα με αυτό το όραμα, κάθε ζωή θα κερδίζεται, είναι ανεκτίμητη».

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «το 2024 αποτελεί χρονιά καταλύτη για την απόδοση των υπηρεσιών της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής οδηγικής συμπεριφοράς.

Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί, η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας».

Ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, τόνισε πως «το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, γενικότερα τα ζητήματα που αφορούν στην αστική κινητικότητα αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλους εμάς. Πόσο μάλλον που στην Περιφέρεια Αττικής καλούμεθα να συντηρήσουμε συνολικά 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Επαναλαμβάνω τον αριθμό αυτό 1.733 χιλιόμετρα, όση σχεδόν είναι η χιλιομετρική απόσταση από την Αθήνα μέχρι την Οδησσό. Άρα 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, 108 γέφυρες, 49 υπόγειες διαβάσεις όλο το λεκανοπέδιο. Είναι νομίζω αντιληπτό το δύσκολο του εγχειρήματός μας. Ως εκ τούτου, οι νέες έξυπνες κάμερες έρχονται να συνδράμουν. Θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής και φιλοδοξούν να μετριάσουν ή ακόμα καλύτερα να ανατρέψουν την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε να επικρατεί στους δρόμους. Με τη λειτουργία τους θα καταγράφονται οι παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη σε πρώτη φάση, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής[…]

Όταν οι οδηγοί γνωρίζουν ότι οι παραβάσεις τους καταγράφονται, θα είναι πολύ πιθανότερο να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κυρίες και κύριοι, όπως επεσήμανα και κατά την υπογραφή της σύμβασης, στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, πριν από λίγες ημέρες, με την εγκατάσταση των έξυπνων 388 καμερών δεν στοχεύουμε στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, προλαμβάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο οδηγούς επιβάτες και πεζούς, ιδίως εντός του αστικού ιστού.

Και αυτό γιατί από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντα της Περιφέρειας Αττικής έχουμε δηλώσει ότι ύψιστη προτεραιότητα μας θα αποτελεί πάντοτε η προστασία της ανθρώπινης ζωής σε κάθε επίπεδο. Χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία και σε απόλυτα αγαστή συνεργασία με την Πολιτεία και τους συναρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, προχωράμε στα ζητήματα που αφορούν στα θέματα αστικής κινητικότητας και εκτιμώ πως αρκετά σύντομα θα έχουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα, καθώς τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα επιτρέψουν στην Πολιτεία να κατανοήσει καλύτερα τις συνθήκες που οδηγούν στις παραβάσεις και ως εκ τούτου να σχεδιάσουμε στοχευμένα μέτρα μητροπολιτικά, ειδικά για την Αττική, για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.

Στο σημείο αυτό οφείλω να σημειώσω ότι έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για τον λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στον δρόμο θεωρούνταν δεδομένη».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε «εξίσου σημαντικό είναι και το νέο πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα γίνεται όλη αυτή η δουλειά. Διότι μέχρι σήμερα, ήταν ένα κατακερματισμένο σύστημα αφορούσε και ενέπιπτε και όλη αυτή η αρμοδιότητα και στους Δήμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός […] Σήμερα έχουμε 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας στον ΟΑΣΑ κυρίως έλεγχο της λεωφορειολωρίδας. Είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1.316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική.

Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι, όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα, με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία. Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25.

Πάμε και στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Εδώ τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι πλέον όλο αυτό το σύστημα μπαίνει για να λειτουργήσει, να λειτουργήσει άμεσα και ο πολίτης να γνωρίζει αν έχει κάνει κάποια παραβίαση κάποιου όρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή όχι. Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με τη δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται sms στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο[…]».

«Έως το 2026, περίπου 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία. Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις», δήλωνε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Newsroom».

Ειδικότερα, για το πότε θα μπουν οι κάμερες ελέγχου στα φανάρια, υπογράμμισε: «Εμείς θέλουμε να υπάρχει έλεγχος. Το θέλει νομίζω ο κάθε πολίτης πλέον. Οι λεωφορειολωρίδες να ελέγχονται, όπως και τα φανάρια. Έως το 2026, 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία.

Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις (…) Θα ελέγχεται από έναν αστυνομικό για το ότι είναι παράβαση και ο αστυνομικός πάντα θα βεβαιώνει την παράβαση από εκεί (…).

Θα πηγαίνει το ιστορικό σε έναν κεντρικό μηχανισμό, ο οποίος θα καταγράφει την εικόνα. Ο αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση και θα την έχετε ηλεκτρονικά στο κινητό σας. Εντός δύο ημερών. Αυτά, που έρχονται μετά από πέντε χρόνια και δέκα χρόνια, ξεχάστε τα (…) Θα υπάρχει, βέβαια, δικαίωμα ηλεκτρονικής ένστασης.

Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα το λεωφορείο να πηγαίνει στην ώρα του. Ο κόσμος πρέπει να εμπιστευτεί πάλι τις αστικές συγκοινωνίες».

www.newsbeast.gr




Την ίδρυση Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ζητά ο Νίκος Παναγιωτόπουλος

Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή κι απευθύνει στον αρμόδιο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υιοθετεί και στηρίζει το δίκαιο αίτημα ίδρυσης Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων.

Με το επιπλέον προσωπικό που θα έχει, θα βοηθήσει ώστε το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας να επικεντρωθεί και σε άλλα ζητήματα αρμοδιότητας του. Ειδικά σε κυκλοφοριακά θέματα εντός της πόλης.

Η ερώτηση Προς: Τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ιωάννη Οικονόμου.

Θέμα: Ίδρυση Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στην Διεύθυνση Αστυνομίας Καβάλας.

Στην περιοχή εδαφικής δικαιοδοσίας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας υφίσταται τμήμα της Εγνατίας Οδού, μήκους 73,4 χιλιομέτρων (από Χ/Θ 432,500 – ανισόπεδο κόμβο Γαληψού – έως τη Χ/Θ 496,900 – ανισόπεδο κόμβο Χρυσούπολης) για την τροχονομική αστυνόμευση του οποίου έχει καθοριστεί ως αρμόδια Υπηρεσία το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας με σχετική απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας. Ωστόσο η ιδιαίτερα μεγάλη τοπική αρμοδιότητα του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας, εκτός από τα παραπάνω χιλιόμετρα επί της Εγνατίας Οδού, επεκτείνεται και σε 184,1 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, εκ των οποίων τα 162 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου, καθώς και των δημοτικών οδών της πόλης της Καβάλας και των κοινοτικών οδών του Παληού, της Νέας Καρβάλης, του Χαλκερού, της Λεύκης καθώς και όλων των αγροτικών και δασικών οδών της πόλης της Καβάλας. Το παραπάνω τμήμα της Εγνατίας Οδού, διέρχεται σε μεγάλο τμήμα της από τον ορεινό όγκο της περιοχής μας, όπου λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων (καταιγίδες, χιονοπτώσεις, χαλαζοπτώσεις, θύελλες κ.α.) που εκδηλώνονται όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια, παρατηρούνται πολλά προβλήματα.

Επίσης υπάρχουν τρεις (3) χαραδρογέφυρες στις οποίες, λόγω της διαμόρφωσης τους, παρατηρούνται έντονοι πλευρικοί άνεμοι αλλά και παγετός επί του οδοστρώματος κατά τους χειμερινούς μήνες. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επικίνδυνων στροφών καθιστούν επιτακτική την ανάγκη της άμεσης λήψης απαραίτητων μέτρων προστασίας των χρηστών της οδού (μετάβαση περιπολικών σε επικίνδυνα σημεία, τοποθέτηση σχετικής σήμανσης, μετάβαση δυνάμεων για παροχή βοήθειας ή διενέργεια προανάκρισης). Επίσης, λόγω της ύπαρξης διαχωριστικής νησίδας, δεν είναι ευχερής η μετάβαση των περιπολικών οχημάτων από τη μια λωρίδα κατεύθυνσης στην αντίθετη, καθώς αυτό θα πρέπει να γίνει από τον πλησιέστερο κόμβο, ο οποίος μπορεί να απέχει αρκετά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα την καθυστέρηση ανταπόκρισης στα διάφορα περιστατικά. Αυτό σημαίνει πως για την πληρέστερη τροχαία αστυνόμευση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού είναι αναγκαία η κίνηση περιπολικών ταυτόχρονα τόσο στη μια κατεύθυνση όσο και στην αντίθετη, κάτι το οποίο με τις υφιστάμενες δυνατότητες του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας είναι αδύνατο.

Υπογραμμίζεται πως ο Νομός Καβάλας αποτελεί, κατά τους θερινούς μήνες, τουριστικό θέρετρο και πόλο έλξης ιδιαίτερα μεγάλου αριθμού τουριστών, τόσο ημεδαπών όσο και αλλοδαπών, κυρίως από τις βαλκανικές χώρες, που κατακλύζουν, μετακινούμενοι οδικώς στο εθνικό δίκτυο και στην Εγνατία Οδό, τις παράκτιες περιοχές του Νομού αλλά και του νησιού της Θάσου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπερπολλαπλασιάζονται, τόσο ο πληθυσμός του νομού όσο και τα κινούμενα οχήματα και κατά συνέπεια οι ανάγκες τροχαίας αστυνόμευσης στο οδικό δίκτυο. Παράλληλα τονίζεται ο μεγάλος αριθμός εκδηλώσεων αθλητικού, πολιτιστικού κ.α. ενδιαφέροντος και των συγκεντρώσεων-πορειών-διαμαρτυριών που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ιδιαίτερα εντός της πόλης της Καβάλας, κατά τις οποίες το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας καλείται να λάβει σημαντικά μέτρα τροχαίας, απασχολώντας μεγάλο αριθμό αστυνομικών της εν λόγω Υπηρεσίας. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η έξαρση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης, για το οποίο η Εγνατία Οδός αποτελεί τη βασική δίοδο προώθησης (διακίνησης) μεταναστών στην ενδοχώρα και τα συμβάντα με συλλήψεις διακινητών – παράνομων μεταναστών αλλά και σοβαρών – θανατηφόρων τροχαίων είναι συχνά, καθιστώντας επιτακτική την αυξημένη παρουσία εποχούμενων περιπολιών τροχαίας αστυνόμευσης στην Εγνατία Οδό. Δεν θα πρέπει να διαφεύγει επίσης πως επί της Εγνατίας Οδού, εντός της περιοχής τοπικής αρμοδιότητας του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας, λειτουργούν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στη Μουσθένη και στα Άσπρα Χώματα Καβάλας. Τέλος, υπενθυμίζεται πως η Εγνατία Οδός χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τις διεθνείς μεταφορές από και προς την Τουρκία καθώς και τις άλλες βαλκανικές χώρες.

Ο έλεγχος των εν λόγω μεταφορών πρέπει να πραγματοποιείται από εξειδικευμένα τροχονομικά συνεργεία και με ειδικό εξοπλισμό που με τις παρούσες συνθήκες δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στον απαιτούμενο βαθμό. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και συνυπολογίζοντας αφενός την πραγματική παρούσα δύναμη του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας και αφετέρου την ανάγκη ουσιαστικής – αδιάλειπτης τροχαίας αστυνόμευσης επί της Εγνατίας Οδού, όπως αρμόζει σε ένα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα σε μια οδό που εξυπηρετεί εκατομμύρια πολίτες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός Υπάρχει σχεδιασμός για την ίδρυση Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στην περιοχή αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας, η οποία θα αναλάβει την τροχαία αστυνόμευση των 73,4 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού;




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη για ζητήματα της Τροχαίας Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του σχετικά με την συνάντηση που είχε με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Κώστα Κατσαφάδο, για ζητήματα που αφορούν το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας

Ο Βουλευτής μετέφερε στον Υφυπουργό το αίτημα για τη δημιουργία Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στην Π.Ε. Καβάλας. Το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας έχει υπό την αρμοδιότητα του, εκτός από την πόλη της Καβάλας και τα διπλανά χωριά, ένα τμήμα της Εγνατίας Οδού, μήκους 73,4 χιλιομέτρων, ενώ κατά τους θερινούς μήνες η περιοχή κατακλύζεται από μεγάλο αριθμό τουριστών, οι οποίοι φθάνουν στη περιοχή οδικώς. Για τους λόγους αυτούς, η δημιουργία Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, με τομέα αρμοδιότητάς του το τμήμα της Εγνατίας Οδού που διέρχεται από την Π.Ε. Καβάλας, θα είχε ως αποτέλεσμα την πιο αποτελεσματική επίβλεψη του συγκεκριμένου οδικού δικτύου και την αποφυγή ατυχημάτων.

Στην συνέχεια, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Υφυπουργό για την ανάγκη της διατήρησης της ισχύουσας κανονιστικής διαταγής μεταγωγών, στον τομέα ευθύνης του νομού Καβάλας.

Τέλος, ο Βουλευτής γνωστοποίησε την ανάγκη ενίσχυσης του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας και της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ με τέσσερις δίκυκλες λειτουργικές μηχανές, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της Υπηρεσίας.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Κώστα Κατσαφάδο, που άκουσε με προσοχή τα αιτήματα που του μετέφερα και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξε για την επίλυση τους.»




Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας σε όλη τη χώρα ενόψει Δεκαπενταύγουστου – Τι ισχύει για τα φορτηγά

Επί ποδός βρίσκεται η Ελληνική Αστυνομία εν όψει της εξόδου των εκδρομέων για τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου.

Από την ΕΛΑΣ έχει εκπονηθεί ειδικός σχεδιασμός που περιλαμβάνει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.

Ο σχεδιασμός των μέτρων πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για πλήρη και συνεχή δραστηριοποίηση, συντονισμό και εποπτεία όλων των Υπηρεσιών Τροχαίας, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας στο σύνολο του οδικού δικτύου της Χώρας.

Ειδικότερα, τα μέτρα περιλαμβάνουν:

  • αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής,
  • αυξημένη αστυνομική παρουσία και στοχευμένη αστυνόμευση στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
  • εντατικά μέτρα τροχαίας αστυνόμευσης στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται αυξημένη ροή διέλευσης,
  • ειδικές δράσεις και αυξημένα μέτρα τροχαίας εντός των πόλεων,
  • αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική συγκέντρωση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
  • συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων, εστιάζοντας την προσοχή στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, μη χρήση προστατευτικού κράνους κλπ),
  • έγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους φορείς – Υπηρεσίες, όπου αυτό απαιτείται, ενημέρωση των πολιτών μέσω των αρμοδίων Υπηρεσιών επικοινωνίας του Σώματος, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.

Σημειώνεται ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό, όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.

 

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων

Επιπλέον κατά την εορταστική περίοδο θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, όπως αναφέρονται στη σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση.

Συστάσεις προς τους πολίτες που θα ταξιδέψουν

Παράλληλα, η ΕΛΑΣ συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαιτέρα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μη χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου 2023, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης και κυκλοφορίας, που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων και εθνικών οδών, κατά τις ημέρες και ώρες που ακολουθούν ως κατωτέρω:

Την Τρίτη 15 Αυγούστου 2023, από ώρα 16:00 έως 23:00, για το ρεύμα εισόδου:

α) Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(β) Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στε-φάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως την αερογέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(δ) Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(στ) Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), από το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (Περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) στην κατεύθυνση προς Ρίο.

(ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(η) Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) στην κατεύθυνση προς Λεύκτρο.

(θ) Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

(ι) Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως τηγέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

(α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 (Β’ 2418) κοινής υπουργικής απόφασης, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

(β) Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

(γ) Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

(δ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

(ε) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

(στ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

(ζ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

(η) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

(θ) Τα μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

(ι) Τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

(ια) Τα φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

(ιβ) Τα φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».