Στην κυριότητα του Δήμου Αλεξανδρούπολης το κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος

Σε μια ιστορική εξέλιξη για την Αλεξανδρούπολη, ο Δήμος απέκτησε πλέον και επισήμως το εμβληματικό κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος, το οποίο δεσπόζει επί της παραλιακής λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου. Η μεταβίβαση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στο δημαρχείο, με την υπογραφή της συμβολαιογραφικής πράξης από τον Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Θεόδωρο Πελαγίδη και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης κ. Γιάννη Ζαμπούκη, παρουσία της συμβολαιογράφου κας Μαγδαληνής Ζαμπούκη.

Το κτήριο, με συνολικό εμβαδόν 1.012 τ.μ., αποκτήθηκε έναντι του ποσού των 1.340.000€, το οποίο καλύφθηκε από ιδίους πόρους του Δήμου. Με τη μεταβίβαση αυτή, το κτήριο που έχει γίνει σημείο αναφοράς για την πόλη, αναμένεται να αποκτήσει νέο ρόλο στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Το ιστορικό κτήριο της Τράπεζας

Το υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στην Αλεξανδρούπολη λειτούργησε για πολλά χρόνια σε μισθωμένο κτήριο, πριν μεταφερθεί στο σημερινό του ιδιόκτητο χώρο. Η κατασκευή του ξεκίνησε με μελέτη που ανατέθηκε στον αρχιτέκτονα Κωνσταντίνο Θεοδωράκη, υπό την επίβλεψη του Νικολάου Σαπουντζή της Τεχνικής Υπηρεσίας της Τράπεζας, και ολοκληρώθηκε το 2000. Πρόκειται για ένα τριώροφο κυβόσχημο κτήριο με υπόγειο, το οποίο ενσωματώνει κλασικά στοιχεία στη μορφολογία των όψεών του.

Από τη δημιουργία του έως και σήμερα, το κτήριο έχει αποτελέσει έναν σημαντικό πυλώνα για την τοπική κοινωνία, ενώ πλέον θεωρείται τοπόσημο, αναπόσπαστο κομμάτι της αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Αλεξανδρούπολης.

Ένα νέο μέλλον για το κτήριο

Κατά την τελετή της υπογραφής, ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Πελαγίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη μεταβίβαση, τονίζοντας πως το κτήριο θα αξιοποιηθεί για το καλό της τοπικής κοινωνίας και θα μετατραπεί σε έναν ζωντανό οργανισμό ανοιχτό σε όλους.

Ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Ζαμπούκης, από την πλευρά του, ανέφερε ότι η απόκτηση του κτηρίου αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την πόλη. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: «Στόχος μας είναι αυτό το κτίριο, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, να μετατραπεί σε ένα κέντρο πολιτισμού, έρευνας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Θα λειτουργήσει ως ένας χώρος ανοιχτός σε όλους, όπου η παράδοση θα συνδυαστεί με τις ανάγκες και τις προκλήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας».

Με την αναμόρφωση του χώρου, ο Δήμος φιλοδοξεί να κρατήσει ζωντανές τις μνήμες του παρελθόντος, αλλά και να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, προσανατολισμένο στις ανάγκες του μέλλοντος, για μια πόλη που αλλάζει και εξελίσσεται διαρκώς.

Ο ρόλος του κτηρίου στην τοπική κοινωνία

Η μεταβίβαση αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση για το κτήριο και την πόλη της Αλεξανδρούπολης. Με τις κατάλληλες επενδύσεις και τη σωστή αξιοποίηση, το κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να μετατραπεί σε έναν πολυδιάστατο χώρο δράσης, ανταλλαγής ιδεών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Το όραμα της δημοτικής αρχής είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος ζωντανός, όπου οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης θα μπορούν να συναντηθούν, να δημιουργήσουν και να συμβάλουν ενεργά στην εξέλιξη της πόλης τους.




Βασικά σημεία ομιλίας Μ. Λαζαρίδη στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη συγχώνευση της Τράπεζας Αττικής με την Παγκρήτια Τράπεζα

Ένα ζήτημα τόσο σημαντικό για την ελληνική οικονομία, για την ελληνική κοινωνία και με τόσες περιπέτειες κατά την προηγούμενη δεκαετία. Όταν το τραπεζικό σύστημα διαλύθηκε πλήρως και έφτασε στα πρόθυρα της καταστροφής.

Όταν, εξαιτίας αυτοσχέδιων πειραματισμών και ιδεοληπτικών εμμονών κάποιων μαθητευόμενων μάγων, τα καταστήματα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έκλεισαν και ενεργοποιήθηκαν τα capital controls, οδηγώντας σε απόγνωση τους πολίτες.

Ευτυχώς για την πατρίδα μας, το 2019 ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας η Νέα Δημοκρατία και η κανονικότητα αποκαταστάθηκε. Μαζί με την οικονομία που ανέκαμψε εντυπωσιακά, την ίδια, θετική πορεία βαδίζει πλέον και το τραπεζικό μας σύστημα, με όλους τους σχετικούς δείκτες να έχουν βελτιωθεί κατά πολύ και την εμπιστοσύνη να έχει ανακτηθεί σε απόλυτο βαθμό.

Προς αυτήν την κατεύθυνση έρχεται να συμβάλλει και η σύμβαση την οποία κυρώνουμε σήμερα και αφορά, μεταξύ άλλων, τη συγχώνευση της Τράπεζας Αττικής με την Παγκρήτια Τράπεζα, συνιστώντας ουσιαστικά τον πέμπτο τραπεζικό πυλώνα που δημιουργείται δίπλα στις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ενισχύεται η χρηματοπιστωτική σταθερότητα, διασφαλίζονται οι καταθέσεις και ωφελούνται όλες οι πλευρές, δηλαδή οι φορολογούμενοι, το Ελληνικό Δημόσιο, οι μέτοχοι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Όπως πολύ σωστά και με στοιχεία έχουν ξεκαθαρίσει τόσο ο Υπουργός, κ. Χατζηδάκης όσο και ο εισηγητής εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας, κ. Πέτσας, δεν θα μπορούσε να υπάρξει αυτήν την ώρα καλύτερη συμφωνία, ούτε για την ίδια την Τράπεζα Αττικής, ούτε για την οικονομία. Άλλωστε, δεν υπήρχε και κανένα εναλλακτικό σενάριο για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Και όσο και αν, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, σας προκαλεί αλλεργία ο κ. Γιάννης Στουρνάρας, αυτό επιβεβαιώνεται και από την επιστολή του Διοικητή της Τράπεζας
προς τον Υπουργό, περιγράφοντας την κατάσταση των δύο τραπεζών και αναλύοντας τις επιπτώσεις στην περίπτωση που δεν υπήρχε συμφωνία. Όπως σημειώνει, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο δείκτης των μη εξυπηρετούμενων δανείων της Τράπεζας Αττικής είναι 61,5% και της Παγκρήτιας 53,5%, έναντι 5% που είναι ο αντίστοιχος δείκτης για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Χωρίς την παρούσα συμφωνία, εξάλλου, η κάλυψη των κεφαλαιακών αναγκών θα ήταν αδύνατη, ενώ μάλλον αναπόφευκτη θα ήταν και η σημαντική εκροή καταθέσεων, λόγω της ευάλωτης οικονομικής κατάστασης των δύο Τραπεζών.

Από την άλλη, με την παρούσα συμφωνία παύει ο κίνδυνος για πιθανό «κούρεμα» καταθέσεων, ύψους 1,6 δις ευρώ, και για το ενδεχόμενο νέας ανακεφαλαιοποίησης, ενισχύεται ο ανταγωνισμός προς όφελος των καταθετών και των δανειοληπτών, δημιουργείται μια νέα τράπεζα με ισχυρή κεφαλαιακή βάση και περιορισμένα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ προστατεύεται η παρουσία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στο νέο σχήμα.

Όσο για τον ιδιώτη επενδυτή, τον μοναδικό που ανταποκρίθηκε, έχει ήδη τοποθετήσει σημαντικά ποσά και θα επενδύσει άλλα 200.000.000 ευρώ στη νέα υπό συγχώνευση τράπεζα, συμπληρωματικά στα χρήματα που ήδη έχει διαθέσει για την εξαγορά της Παγκρήτιας.

Με τη σημερινή της μορφή η Τράπεζα Αττικής δεν είχε πιθανότητες επιβίωσης. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο υπουργός, που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Έτσι, εξετάστηκαν δειγματοληπτικά δάνεια και διαπιστώθηκε συστηματική χορήγηση δανείων κάτω του κόστους και χωρίς επαρκή καλύμματα.

Επίσης, ανάμεσα στους άλλους ελέγχους, βρέθηκε κατασκευαστική εταιρία – μαντέψτε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ ποια είναι αυτή – που είχε λάβει
το 2015, με εξασφάλιση, υποσχετικές έργων και άλλα αντίστοιχα καλύμματα, 39 δάνεια και μετείχε στην αύξηση κεφαλαίου της Attica Bank με 14.500.000 ευρώ.

Και μιας και ο λόγος στο «αμαρτωλό» παρελθόν της τράπεζας, εντύπωση προκαλεί το θράσος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δήθεν κόπτεται για τη βιωσιμότητά της σήμερα. Ναι, είναι ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ που, όχι μόνο έκλεισε τις τράπεζες, αλλά τις κατέστρεψε ταυτόχρονα.

Αντί, λοιπόν, εσείς εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ να απολογείστε για το μεγάλο σκάνδαλο της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών επί των ημερών σας με τεράστια ζημιά για το
ελληνικό δημόσιο και τους φορολογούμενους, έχετε το θράσος να ζητάτε και τα ρέστα και να διατυπώνετε απειλές; Θυμίζω ότι στην ανακεφαλαιοποίηση του 2014
οι τράπεζες είχαν αξία 27 δις ευρώ και στην ανακεφαλαιοποίηση του 2015 είχαν καταρρεύσει στο 1 δις!

Το μερίδιο του ΤΧΣ από αξία 19 δις κατέρρευσε σε λιγότερο από 1 δις! Χασούρα για το ΤΧΣ 18 δις! Κι έχετε το θράσος σήμερα να μιλάτε για το κόστος στο Δημόσιο; Αιδώς Αργείοι!

Και κάτι ακόμη! Ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ που τάχα κόπτεται για το δήθεν ξεπούλημα των ασημικών της χώρας, ήταν ο ίδιος που υποθήκευσε την δημόσια περιουσία μέσω
του Υπερταμείου για 99 χρόνια!

«Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί», κυρίες και κύριοι της μείζονος αντιπολίτευσης. Αναρωτιέμαι τι φοβάστε. Γιατί είναι προφανές ότι η παράλογη εμμονή σας, χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα, παραπέμπει σε φόβο. Και για όσους έχετε κοντή μνήμη, θα πω μόνο δύο λέξεις και θα καταλάβετε: Syriza Bank. Ναι, αναφέρομαι στην προνομιακή για τη συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου τράπεζα, τα χρέη της οποίας εκτοξεύτηκαν στα 80.000.000 ευρώ εξαιτίας λάθος χειρισμών.

Στην Τράπεζα που εξυπηρετούσε συστηματικά φιλικά επιχειρηματικά συμφέροντα, με ενδεικτική φυσικά την περίπτωση του κ. Χρήστου Καλογρίτσα με τα βοσκοτόπια
της Ιθάκης. Με στόχο μέσα από την Syriza bank να δημιουργήσετε και Syriza TV! Τελικά, έπειτα από μηνυτήρια αναφορά του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, κ.
Γιάννη Στουρνάρα, το 2017 ασκήθηκαν ποινικές διώξεις από την Εισαγγελία Διαφθοράς για «τέλεση ενδεχομένων αξιόποινων πράξεων» και ξεκίνησε ο δρόμος για την εξυγίανση που ολοκληρώνεται σήμερα, με την έγκριση από τη Βουλή της συγχώνευσης των δύο τραπεζών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με την παρούσα πρωτοβουλία της, έρχεται για μία ακόμη φορά να διορθώσει σοβαρά λάθη του παρελθόντος. Προτάσσοντας πάντα το εθνικό συμφέρον και με συμφωνίες που συνάδουν με τη βούλησή της για ένα ισχυρό τραπεζικό σύστημα και μια ισχυρή οικονομία, πολύ καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Διευθετούμε μια εκκρεμότητα ετών, είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή και εκτιμούμε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να στηριχθεί από όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου.

Σας ζητώ λοιπόν να εγκρίνουμε από κοινού τη σύμβαση, δίνοντας μία ακόμα ώθηση στη δυναμική πορεία της χώρας προς τα μπροστά.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 




Δεν λειτουργούν τα ATM τράπεζας στην Καβάλα -Πολίτες πάνε ακόμα και στην Δράμα για μία κατάθεση!

Μεγάλη ταλαιπωρία αντιμετωπίζουν πολίτες στην Καβάλα καθώς στο σύνολο τους τα ATM σταμάτησαν να λειτουργούν και δεν δέχονται καταθέσεις.

Το συγκεκριμένο γεγονός σύμφωνα με μαρτυρίες ξεκίνησε σταδιακά εδώ και μία εβδομάδα όταν ένα atm δεν μπορούσε να ολοκληρώσει κατάθεση και στην συνέχεια ακολούθησαν και τα άλλα της ίδιας τράπεζας.

Μάλιστα οι πολίτες αναγκάζονται να πάνε ακόμα και στην γειτονική Δράμα για μία και μόνο κατάθεση (!) όπως τονίζουν οι ίδιοι εκφράζοντας ξεκάθαρα την διαμαρτυρία τους.

 




Αλεξανδρούπολη | Εγκρίθηκε η αγορά του κτιρίου-φιλέτο της Τράπεζας Ελλάδος απ’ τον Δήμο

Εγκρίθηκε στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα με πολύ μεγάλη πλειοψηφία, η αγορά του κτιρίου-φιλέτο του πρώην υποκαταστήματος της Τράπεζας της Ελλάδος που βρίσκεται στην παραλιακή οδό, από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

Με ψήφους 21 ΥΠΕΡ, 5 ΚΑΤΑ και 2 ΛΕΥΚΑ, καλύφθηκε άνετα και το ποσοστό των 2/3 που απαιτείται να συναινεί για μια τέτοια απόφαση και μάλιστα παρ’ ότι απουσίαζαν και δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας. Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης αποκτάει έτσι σε εξαιρετικά προνομιακή τιμή και συγκεκριμένα 1.340.000 ευρώ, ένα κτίριο 1.012 τετραγωνικών, με δικαίωμα να κτιστούν άλλα 1.000 τετραγωνικά, στην καλύτερη και πιο ακριβή περιοχή της πόλης. Εκεί όπου με βάση τις εμπορικές αξίες οι οποίες υπάρχουν, αυτό κοστίζει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ τρεις φορές περισσότερο. Έτσι, ακόμα και αν και όποτε αποφασίσει κάποια μελλοντική δημοτική αρχή να το πουλήσει, το κέρδος θα είναι πολύ μεγάλο για τα ταμεία του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Είναι άλλωστε γνωστό και έχει γραφτεί παλαιότερα, ότι αλυσίδες κορυφαίων επιχειρήσεων της Αθήνας ενδιαφέρθηκαν για την αγορά του (π.χ. η PUBLIC), προσφέροντας τιμές ακόμα και πέντε φορές μεγαλύτερες από το τίμημα με το οποίο το αποκτάει ο Δήμος.

Ο δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης που χειρίστηκε εδώ και δυο χρόνια το θέμα, με προσεκτικές και αθόρυβες κινήσεις, κάνοντας συνεχείς συναντήσεις με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννη Στουρνάρα και την διοίκηση και ανταλλάσσοντας 17 επιστολές συνολικά, δεν έκρυψε την ικανοποίηση του κάνοντας την εισήγηση. Όπως ανέφερε, το κτίριο θα αποκτηθεί αντί 1.340.000 ευρώ που θα πληρωθούν σε δυο ισόποσες δόσεις, η πρώτη όταν υπογραφούν τα συμβόλαια και η δεύτερη στο τέλος της χρονιάς. Θα πληρωθεί χωρίς δάνειο από τα ταμεία του Δήμου. Ανέφερε ότι το συγκεκριμένο ακίνητο-φιλέτο που έχει ιδιαίτερη αρχιτεκτονική αξία, ήθελαν να αποκτήσουν πολλοί, επιχειρήσεις και ιδιώτες, αλλά εξαρχής η διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος είχε αποφασίσει να δοθεί προτεραιότητα στον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

Όπως είπε ο κ.Ζαμπούκης, στόχος είναι το κτίριο αυτό να αποτελέσει:

“Εισηγούμαι την απ’ ευθείας αγορά του ακινήτου για την δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου πολιτισμού, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας. Αν και είναι μόνο 24 χρόνων, είναι ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και αισθητικής αξίας. Είναι κτίριο ορόσημο που συνδέεται άμεσα με την σύγχρονη ιστορία της πόλης. Στόχος να γίνει ανοικτό προς την τοπική κοινωνία και τους χιλιάδες επισκέπτες που μας κατακλύζουν. Η σκοπιμότητα της αγοράς είναι να αποτελέσει ένα ανοικτό δυναμικό κέντρο δράσεων, διαλόγου και ανταλλαγή ιδεών. Να φιλοξενήσουμε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, επιστημονικές συναντήσεις, συνέδρια, διαλέξεις, σεμινάρια, πολύγλωσσες διασκέψεις, παρουσιάσει βιβλίων και ποιητικών συλλογών. Επίσης να φιλοξενήσουμε μόνιμες εκθέσεις διαφόρων ειδών.

Φιλοξενία περιοδικών εκθέσεων και δράσεων ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, κειμηλίων. Φιλοξενία πολιτιστικών δραστηριοτήτων μουσικής διαφόρων ειδών. Δημιουργία αίθουσας υποδοχής υψηλών προσκεκλημένων από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης. Επίσης να αποτελέσει έναν χώρο φιλοξενίας δράσεων και σπουδαίων παραρτημάτων και διεθνώς αναγνωρισμένων ερευνητικών κέντρων”.

Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης θύμισε ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο τον Ιούλιο του 2022 είχε αποφασιστεί η αγορά ή μίσθωση του ακινήτου, αλλά όπως αποδείχθηκε η ενοικίαση θα κοστίσει βάση των αντικειμενικών κριτηρίων 44.00 ευρώ τον μήνα, άρα πάνω από 500.000 ευρώ τον χρόνο και με δεδομένο ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον 12ετής η μίσθωση, θα στοιχίσει 6 εκατ. ευρώ, δηλαδή πέντε φορές περισσότερα από την τιμή αγοράς. Τόνισε τέλος, ότι συζητήθηκε με την Οικονομική Υπηρεσία και αποφασίστηκε ότι μπορεί να γίνει η αγορά χωρίς να χρειαστεί δανεισμός του Δήμου, όπως έγινε παλαιότερα για το Δημοτικό Σφαγείο ή τον φωτισμό LED”.

Ο κ.Ζαμπούκης επεσήμανε επίσης ότι οι εργασίες ανακατασκευής και διαμόρφωσης που θα χρειαστούν, μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα LEADER το οποίο θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο και μπορεί να αποφέρει έως 40.000 ευρώ χρηματοδότησης.

evros-news.gr