Πορεία αγροτών με τρακτέρ στην πλατεία της Ορεστιάδας

Πορεία στην Ορεστιάδα πραγματοποίησαν το βράδυ της Παρασκευής 24 Ιανουαρίου οι αγρότες του μπλόκου Καστανεών Έβρου.

Σε ανακοίνωση τους, αγροτικοί σύλλογοι του βορείου Έβρου αναφέρουν:

Με μαζική συμμετοχή από αγρότες, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, πολίτες και φορείς του Βορείου Έβρου υλοποιήθηκε η απόφαση της σύσκεψης των αγροτικών συλλόγων Βύσσας – Ορεστιάδας – Τριγώνου με τη δημιουργία μπλόκου με αγροτικά μηχανήματα στον κόμβο Καστανεών του Δήμου Ορεστιάδας, ως απάντηση στα συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ο πρωτογενής τομέας και η περιοχή μας γενικότερα.

Στο χώρο του μπλόκου πραγματοποιούνται τακτικές συνελεύσεις, όπου λαμβάνονται αποφάσεις για παράλληλες δράσεις, καθώς και προσπάθειες συντονισμού με συναδέλφους μας από άλλες περιοχές της χώρας για τον σχεδιασμό κοινών ενεργειών.

Επίσης στόχος μας είναι η διαμόρφωση ενός κοινού μετώπου διεκδικήσεων, τόσο με τους επαγγελματικούς κλάδους όσο και με κοινωνικούς φορείς και συλλόγους της περιοχής μας που καταρρέει δημογραφικά, κοινωνικά και οικονομικά

Στη τελευταία συνέλευση αποφασίστηκε :

Την Παρασκευή 24/1/2025 το απόγευμα να πραγματοποιηθεί μηχανοκίνητη πορεία με αγροτικά μηχανήματα και οχήματα στο κέντρο της πόλης της Ορεστιάδας, ώστε να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας για τα προβλήματα του κλάδου και τα αιτήματα μας.

Διεκδικούμε

• Άμεση σύναψη διακρατικής συμφωνίας για τα νερά του Άρδα, ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια νερού για τις καλλιέργειες.
• Παρεμβάσεις για μείωση του κόστους παραγωγής, που καθιστά τις καλλιέργειες μη βιώσιμες (αγροτικό πετρέλαιο, ενεργειακό κόστος & εφόδια).
• Απόσυρση της συμφωνίας Ε.Ε.-Mercosur, που ευνοεί τις εισαγωγές και πλήττει τα τοπικά προϊόντα.
• Αποζημίωση για τις αδιάθετες ζωοτροφές, που δε μπορούν να πωληθούν λόγω καραντίνας από την ευλογιά.
• Εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ και διασφάλιση δίκαιων και έγκαιρων πληρωμών στους παραγωγούς.
• Προστασία και καθορισμός ικανοποιητικών τιμών στα αγροτικά προϊόντα που να εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της καλλιέργειας.
• Αναμόρφωση του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να καλύπτει όλες τις ζημιές από την κλιματική αλλαγή και να διασφαλίζει δίκαιες αποζημιώσεις.
• Αποζημίωση για την απώλεια παραγωγής λόγω κλιματικής αλλαγής (ανομβρία και υψηλές θερμοκρασίες κατά την καλλιεργητική περίοδο)
• Αποζημίωση στο 100% του ζωικού κεφαλαίου που επλήγη από την ευλογιά.
• Υγειονομικός έλεγχος των ζώων που θα αντικαταστήσουν το χαμένο ζωικό κεφάλαιο για την αποφυγή περαιτέρω εξάπλωσης ασθενειών, με την ευθύνη του κράτους.
• Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος για τους κτηνοτρόφους που επλήγησαν από την ευλογιά από τη μέρα που θανατώθηκαν τα ζώα τους μέχρι και την ημέρα που θα αποκτήσουν ξανά παραγωγή.
• Πρόσληψη κτηνιάτρων και επαρκούς προσωπικού στην κτηνιατρική υπηρεσία και λειτουργία του κέντρου ξωτικών νοσημάτων.
• Πάγωμα φορολογικών εισφορών και χρεών προς τράπεζες για όσους κτηνοτρόφους επλήγησαν από την ευλογιά.
• Στήριξη της καλλιέργειας ηλίανθου και πρωτοβουλίες για ενίσχυσης της πολυκαλλιέργειας.
• Αυστηρός έλεγχος εισαγωγών μελιού, αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων για την προστασία της εγχώριας παραγωγής.
• Έλεγχος για παράνομους ψεκασμούς που βλάπτουν το μελισσοκομικό κεφάλαιο.
• Αποζημίωση και στήριξη των μελισσοκόμων όλης Π.Ε Έβρου λόγων των καταστροφικών πυρκαγιών.
• Επιδότηση επικονίασης καλλιεργειών και άγριας χλωρίδας.
• Αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, φορείς, συλλόγους, σωματεία και πολίτες της περιοχής να ενισχύσουν το μπλόκο και τις δράσεις μας. Να δώσουν δύναμη στη φωνή μας. Ο αγώνας είναι κοινός και μας αφορά όλους, η ανάπτυξη και το μέλλον της περιοχής, μας χρειάζεται ενωμένους και αποφασισμένους.

ΜΠΛΟΚΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΒΡΟΥ
Κόμβος Καστανεών




Πάνω από 100 τρακτέρ στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Πάνω από 100 τρακτέρ φαίνονται πως βρίσκονται στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Κυρίαρχο και πάγιο αίτημα των αγροτών είναι η μείωση του κόστους παραγωγής καθώς βάση των σημερινών δεδομένων τα κόστη αυξάνονται και αυτό χτυπά και τον καταναλωτή στο ράφι. Οι αγρότες ζητούν ειδικά μέτρα όσον αφορά στην τιμή του πετρελαίου στην αντλία και όχι “ψευτοεπιδοτήσεις”. Ζητούν ίση διαχείριση με τους αγρότες των άλλων ευρωπαϊκών κρατών.




Μακάριος Λαζαρίδης:«Είμαστε δίπλα στους αγρότες με πράξειςκαι όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ!»

«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, 50 χρόνια από την ίδρυση της παράταξής μας και 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση, αποδεικνύει και με αυτό το νομοσχέδιο ότι βάζει πάνω απ’ όλα τον άνθρωπο. Ότι μέλημά μας είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και ότι απευθυνόμαστε σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις. Με κοινωνική δικαιοσύνη, χωρίς όμως να παρεκκλίνουμε από τους δημοσιονομικούς στόχους».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις».

Ιδιαίτερη αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στους αγρότες, «τους ανθρώπους του μόχθου που αγωνίζονται σε δύσκολες συνθήκες για τα προς το ζην. Τους καταλαβαίνουμε απόλυτα και γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το 2019, βρίσκεται διαρκώς δίπλα τους. Και το δίπλα τους, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης, το εννοούμε με έργα, με πράξεις και όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ! Το εννοούμε με σημαντικές παρεμβάσεις – ανάσα για τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους μας».

Στο παρόν νομοσχέδιο, όπως εξήγησε, «περιλαμβάνεται – και θέλω να πιστεύω ότι θα την ψηφίσετε, κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης – η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο για το 2024, κάτι που κάναμε και το 2022 και το 2023, και δίνουμε τη δυνατότητα προκαταβολής του 50% του συνολικού ποσού, σύμφωνα με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού.

Την ίδια ώρα, προωθείται άμεσα, πριν από τις Ευρωεκλογές, η αναθεώρηση της τρέχουσας Κ.Α.Π., με τεχνικές βελτιώσεις και δομικές αλλαγές, ενώ εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται πολύ σύντομα και νέες ανακοινώσεις από την Κυβέρνηση, η οποία κινείται πολυεπίπεδα για την ενίσχυση του αγροτικού κόσμου».

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε επίσης την «αποκατάσταση της δικαιοσύνης για 20.000 γιατρούς του Ε.Σ.Υ. σχετικά με τις εφημερίες που πραγματοποιούν. Εν προκειμένω, αυξάνονται αναδρομικά από την αρχή του 2024 κατά 20% οι σχετικές αποζημιώσεις. Επίσης, αυξάνεται κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες, ενώ αυξάνεται κατά 5% το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του Ε.Σ.Υ. Είναι η τρίτη αύξηση που δίνεται από την Κυβέρνηση στο ιατρικό προσωπικό. Η πρώτη, το 2022, προέβλεπε 10% αύξηση των μισθών τους και η δεύτερη αύξηση εφαρμόζεται από τις αρχές του 2024, μαζί με το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων».

Όσον αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, όπως ανέφερε, «αυτό γίνεται με απόλυτο σεβασμό στους πολίτες, για τους οποίους φυσικά διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, αλλά και με απόλυτο σεβασμό και στο φυσικό περιβάλλον. Χωρίς να κινδυνεύει ο κοινόχρηστος χαρακτήρας αιγιαλών και παραλιών, αξιοποιούνται κατά τρόπο επωφελή για την εθνική οικονομία με λελογισμένη ανάπτυξη».

Ο κ. Λαζαρίδης ξεκίνησε την ομιλία του, «αποτίοντας ελάχιστο φόρο τιμής στους 57 συνανθρώπους μας που έναν ακριβώς χρόνο πριν, σαν σήμερα, βρήκαν τραγικό θάνατο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και στους 180 τραυματίες. Νέα παιδιά στην πλειοψηφία τους, όπως ο 22χρονος συμπατριώτης μου Ιορδάνης Αδαμάκης, που έχασαν τις ζωές τους τόσο άδικα σε αυτήν την ανείπωτη εθνική τραγωδία. Ο πόνος και ο θυμός εξακολουθούν να μας κυριεύουν όλους. Τις ευθύνες θα τις καταλογίσει η ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία φαντάζομαι όλοι μας εμπιστευόμαστε απόλυτα».