Καταδικάζουν την τουρκική πρόκληση οι σύλλογοι Καβάλας

Με αίσθημα βαθιάς αγανάκτησης και έντονης ανησυχίας, οι πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου Καβάλας εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην πρόσφατη προκλητική ενέργεια από πλευράς Τουρκάλας δημοσιογράφου, η οποία, όπως καταγγέλλεται, επιχείρησε να διαστρεβλώσει την ιστορική αλήθεια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.

Η παρουσία Τούρκων δημοσιογράφων στην Καβάλα, με στόχο τη στοχοποίηση της πινακίδας που τιμά τη μνήμη των θυμάτων της εισβολής του 1974, θεωρείται από τους συλλόγους ως προσβλητική ενέργεια και πρόκληση ενάντια στη μνήμη και την ιστορική δικαιοσύνη.

Ένα σύμβολο μνήμης, όχι απειλή

Η εν λόγω πινακίδα έχει τοποθετηθεί εδώ και χρόνια από τον Σύλλογο Κυπρίων Νομού Καβάλας, ως φόρος τιμής στα θύματα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Τοποθετημένη σε δημόσιο χώρο της πόλης, δεν συνιστά απειλή ή πρόκληση, αλλά μια υπενθύμιση του πόνου, της απώλειας και του δίκαιου αγώνα των Κυπρίων.

Η εικόνα της ματωμένης κατεχόμενης Κύπρου και η φράση «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» συμβολίζουν τον διαρκή αγώνα για μια ελεύθερη, ειρηνική και ενωμένη Κύπρο, απέναντι στην παράνομη κατοχή και τις επαναλαμβανόμενες προκλήσεις.

Αλληλεγγύη και ξεκάθαρο μήνυμα

Οι πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου Καβάλας δηλώνουν απερίφραστη στήριξη στον Σύλλογο Κυπρίων του νομού, τονίζοντας ότι τέτοιες προσπάθειες παραχάραξης της ιστορίας και αποσταθεροποίησης του κοινωνικού ιστού δεν θα γίνουν ανεκτές.

Με ενότητα και αποφασιστικότητα, οι σύλλογοι ξεκαθαρίζουν πως η μνήμη δεν σβήνεται και πως ο σεβασμός στην ιστορική αλήθεια είναι αδιαπραγμάτευτος.




Τουρκική “επίθεση” σε Ζαχαράκη για την στήριξη με 10.000 ευρώ όσων εγκατασταθούν στον Έβρο

Στο “στόχαστρο” της Τουρκίας μπήκε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, λόγω του προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης με 10.000 ευρώ σε όσους εγκατασταθούν στους δήμους Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Σουφλίου.

H εφημερίδα Aydınlık, με εθνικιστικό ευρασιατικό προσανατολισμό, προτίμησε να παρουσιάσει το ζήτημα με οικονομικούς όρους, σημειώνοντας: «378.540 TL υποστήριξη θα δοθεί σε όσους εγκατασταθούν σε αυτά τα χωριά!».

 




Τουρκική κορβέτα παρενόχλησε ξανά ερευνητικά πλοία που εκτελούν εργασίες βόρεια της Κρήτης

Συνεχίζεται η προκλητική δράση της Τουρκίας στο Αιγαίο, σε μια ακόμη προσπάθεια να δημιουργήσει τετελεσμένα, ακόμη και οβρείως της Κρήτης.

Η κορβέτα TCG Bartın του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, παρεχνόλησε ξανά τα ερευνητικά πλοία «Ievoli Relume» και «NGWorker», που βρίσκονται βόρεια της Κρήτης, πραγματοποιώντας εργασίες πόντησης υποθαλάσσιων καλωδίων.
Η νέα αυτή πρόκληση έρχεται μόλις 9 ημέρες μετά την παρενόχληση των ερευνητικών πλοίων και πάλι στην περιοχή της Κρήτης.
  • Διαβάστε επίσης: Τουρκική κορβέτα παρακολουθεί τις έρευνες στο Κρητικό Πέλαγος – Επί τόπου Φρεγάτα του ΠΝ

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό εξέδωσε νέα NAVTEX που δεσμεύει θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κρήτης από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες για την πόντιση υποθαλάσσιων καλωδίων σε διεθνή ύδατα.

Από την πλευρά της η Άγκυρα, έστειλε ξανά την τουρκική κορβέτα TCG Bartın, η οποία έφτασε σε απόσταση 20 μιλίων από τα δύο ερευνητικά πλοία και τα παρενόχλησε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έστειλε μήνυμα μέσω ασυρμάτου ότι τα ερευνητικά πλοία βρίσκονται παράνομα σε περιοχή εκτός ελληνικής δικαιοδοσίας και τα κάλεσε να σταματήσουν τις εργασίες τους.

Στο σημείο έχει αναπτυχθεί ήδη ελληνική φρεγάτα, όπως ακριβώς και την προηγούμενη φορά, ενώ το τουρκικό πολεμικό πλοίο δεν έχει πλησιάσει περισσότερο τα δύο ερευνητικά πλοία, που συνεχίζουν απρόσκοπτα τις εργασίες τους στην περιοχή της NAVTEX.

Πηγή:cnn.gr




Νέα NAVTEX: Ισχυρισμός για ελληνικές έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Πέντε ημέρες πριν από την συνάντηση Γεραπετρίτη και Φιντάν, η Τουρκία επιμένει στην καταγραφή επί του πεδίου των απαράδεκτων αξιώσεών της κάνοντας λόγο για τουρκική υφαλοκρηπίδα στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καρπάθου με αφορμή την συνέχιση των ερευνών του Ο/V AEGAEO για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Την Παρασκευή (1/11) το απόγευμα οι ελληνικές Αρχές εξέδωσαν NAVTEX για έρευνες του πλοίου για εγκατάσταση καλωδίων από 2-7 Νοεμβρίου σε περιοχή μεταξύ της Ρόδου και Καρπάθου που εμπίπτει εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων (εκτός από μια μικρή περιοχή διεθνών υδάτων) και καταφανώς εντός ελληνικής μη οριοθετημένης υφαλοκρηπίδας.

Η Τουρκία, ακολουθώντας την ίδια πρακτική όπως συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα για έρευνες του πλοίου μεταξύ Λέσβου-Χίου και Χίου-Σάμου, εξέδωσε το απόγευμα του Σαββάτου (2/11) δική της πανομοιότυπη με τις προηγούμενες NAVTEX.

Με αυτήν οι Τουρκία δηλώνει ότι «μέρος της περιοχής των ερευνών αφορά τουρκική υφαλοκρηπιδα η οποία απομένει να οριοθετηθεί με τα παράκτια κράτη» και συγχρόνως ζητά όλες οι «ερευνητικές δραστηριότητες σε περιοχές τουρκικής δικαιοδοσίας να συντονίζονται από τις αρμόδιες τουρκικές αρχές».
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Τουρκία εγείρει θέμα τουρκικής υφαλοκρηπίδας σε περιοχή που βρίσκεται εκτός και αυτού ακόμη του παράνομου τουρκολυβικού Μνημονίου και σε σημείο που δεν μπορεί να εγείρει αξιώσεις, παρά μόνο ίσως εάν γινόταν δεκτή η παράνομη και αντίθετη με το Δίκαιο της Θάλασσας αξίωση ότι τα νησιά δεν έχουν θαλάσσιες ζώνες πέραν των χωρικών υδάτων των 6ν.μ.

Και αυτές οι κινήσεις της Τουρκίας δείχνουν πόσο δύσκολο θα είναι το ραντεβού των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών την ερχόμενη Παρασκευή στην Αθήνα, με την Ελλάδα να επιμένει σταθερά στην θέση για συζήτηση της μόνης διαφοράς, της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας στην βάση των προβλέψεων του Δικαίου της Θάλασσας και των Διεθνών Συνθηκών και την Τουρκία να επιδιώκει την συζήτηση υπό μορφή πακέτου όλων των μονομερών διεκδικήσεων της έναντι της χώρας μας,με γενικόλογες μόνο αναφορές στο Διεθνές Δίκαιο και σε «δίκαιη» λύση.

H ελληνική NAVTEX

ZCZC QA42
011700 UTC OKT 24

STATHMOS IRAKLEIO AR.MIN. 1122/24
KARPATHIO PELAGOS
NISOS RODOS – NISOS KARPATHOS
EREVNITIKES ERGASIES GIA EGKATASTASI KALODION
APO TO PLOIO O/V 'AEGAEO'
APO 02 MECHRI 07 NOE 24
STI GRAMMI POU ENONEI TA SHMEIA:
35-53.25B 027-46.89A
35-52.62B 027-46.71A
35-52.17B 027-46.34A
35-51.76B 027-45.33A
35-51.80B 027-43.58A
35-53.22B 027-37.50A
35-53.55B 027-33.37A
35-53.29B 027-29.66A
35-52.08B 027-23.34A
35-51.45B 027-20.32A
35-48.86B 027-15.88A
35-38.57B 027-11.97A
35-36.62B 027-12.10A
35-34.10B 027-13.69A

35-33.43B 027-13.99A
35-32.28B 027-13.90A
35-31.55B 027-12.97A
35-31.87B 027-12.01A

TIREITAI APOSTASI ASFALEIAS 0.5 NM
AKYROSI MINYMATOS TIN 072200 UTC NOE 24
NNNN

H τουρκική NAVTEX

TURNHOS N/W : 1046/24 (İzmir NAVTEX Station) (Published Date: 02-11-2024 15:20)
TURNHOS N/W : 1046/24

AEGEAN SEA
1. SOME PART OF AREA PROMULGATED WITH NAVTEX HA42-1122/24
IS WITHIN TURKISH CONTINENTAL SHELF IN THE
AEGEAN SEA THE LIMITS OF WHICH ARE YET TO BE
DELIMITED BY COASTAL STATES.

2. ALL RESEARCH ACTIVITIES IN TURKISH MARITIME
JURISDICTION AREA MUST BE COORDINATED WITH
RELEVANT TURKISH AUTHORITIES.

3. CANCEL THIS MESSAGE 072200Z NOV 24.

protothema.gr




Σουφλί | Σε καταστολή ο 56χρονος Συνοριοφύλακας που τον πυροβόλησαν απ’ την τουρκική πλευρά

Σε καταστολή στην Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας του Νοσοκομείου Διδυμοτείχου νοσηλεύεται ο 56χρονος Συνοριοφύλακας, που χθες στις 18.20′ το απόγευμα δέχθηκε σφαίρα στην κοιλιά από πυροβολισμούς οι οποίοι προήλθαν απ’ την τουρκική πλευρά.

Ο έμπειρος αστυνομικός που κατάγεται από το Σουφλί και υπηρετεί στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης της πόλης, υποβλήθηκε επί δυο ώρες σε χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεση της σφαίρας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έπληξε το λεπτό έντερο και τον σπλήνα. Απέφυγε τον κίνδυνο σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά χθες βράδυ και οι γιατροί θα επιχειρήσουν σήμερα να τον “ξυπνήσουν” προκειμένου να δουν πως εξελίσσεται η κατάσταση της υγείας του.

Στο Νοσοκομείο βρέθηκαν η σύζυγος του (είναι παντρεμένος με δυο γιους, ο ένας μάλιστα είναι αστυνομικός στην Αθήνα), θεωρείται και είναι από τους πιο έμπειρους Συνοριοφύλακες  και σίγουρα στάθηκε τυχερός γιατί η σφαίρα εκτιμάται ότι εξοστρακίστηκε και δεν είχε τόσο μεγάλη δύναμη όταν τον βρήκε κάτω από τον αφαλό στην κοιλιακή χώρα. Το Evros-news.gr χθες βράδυ ήταν το μοναδικό ΜΜΕ που βρέθηκε εκεί και σας ενημέρωσε για την κατάσταση της υγείας του αστυνομικού.,

evros-news.gr




Σοβαρό επεισόδιο στον Έβρο | Πυροβόλησαν συνοριοφύλακα από την τουρκική πλευρά

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε στις όχθες του ποταμού Έβρου το απόγευμα του Σαββάτου. Συγκεκριμένα ένας συνοριοφύλακας ο οποίος περιπολούσε στην παρέβρια περιοχή του Σουφλίου τραυματίστηκε από πυροβολισμό ο οποίος προήλθε απ’ την τουρκική πλευρά.

Από τους πυροβολισμούς τραυματίσθηκε Έλληνας συνοριοφύλακας, ο οποίος μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου για παροχή πρώτων βοηθειών.

Η επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας:

Σήμερα, Σάββατο 20 Ιουλίου 2024 και περί ώρα 18.20 σε παρέβρια περιοχή του Σουφλίου Έβρου, Έλληνες συνοριοφύλακες που περιπολούσαν στην περιοχή και κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής παράνομης εισόδου μεταναστών από την Τουρκία στη χώρα μας, δέχθηκαν πυροβολισμούς από άγνωστα άτομα ευρισκόμενα στην τουρκική πλευρά.

Από τους πυροβολισμούς τραυματίσθηκε Έλληνας συνοριοφύλακας, ο οποίος μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου για παροχή πρώτων βοηθειών.

Το όλο περιστατικό ερευνάται από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές.

e-evros.gr




Στα Κατεχόμενα ο Ερντογάν για τα 50 χρόνια από την παράνομη τουρκική εισβολή στην Κύπρο

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έφτασε στα Κατεχόμενα για την 50ή επέτειο της τουρκικής εισβολής την Κύπρο. Ο πρόεδρος του MHP Ντεβλέτ Μπαχτσελί και ο πρόεδρος του CHP Οζγκιούρ Οζέλ συμμετέχουν επίσης στις «εορταστικές» εκδηλώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν παρέλαση 50 πλοίων και επίδειξη στον αέρα από τα Τουρκικά Αστέρια.

Η στρατιωτική παρέλαση στην κατεχόμενη Λευκωσία έχει ξεκινήσει. Στις 10.00 ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν επισκέφθηκε το Μνημείο Ατατούρκ μαζί με τον Τ/Κ ηγέτη, Ερσίν Τατάρ και κατέθεσε στεφάνι.

Υπογράφοντας το Ειδικό Βιβλίο του Μνημείου, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έγραψε:

«Είμαστε υπερήφανοι που φτάσαμε στην 50ή επέτειο της Ειρηνευτικής Επιχείρησης της 20ής Ιουλίου, την οποία οι ηρωικές μας Ένοπλες Δυνάμεις διεξήγαγαν χέρι χέρι με τον τουρκοκυπριακό λαό. Με την επιχείρηση αυτή το τουρκικό έθνος απέδειξε για άλλη μια φορά σε ολόκληρο τον κόσμο την ακλόνητη δέσμευσή του για την ανεξαρτησία και το μέλλον του. Ο τουρκοκυπριακός λαός συνεχίζει τον αγώνα του για ανεξαρτησία, που στέφθηκε με νίκη, με την υποστήριξη της Μητέρας Πατρίδας Δημοκρατίας της Τουρκίας, και ατενίζει το μέλλον με ελπίδα και αυτοπεποίθηση. Πιστεύω ειλικρινά ότι η ελευθερία που αποκτήθηκε με κόστος τη ζωή των ηρώων μας ως αποτέλεσμα σκληρών αγώνων θα συνεχιστεί για πάντα. Με την ευκαιρία αυτή, αποτίω φόρο τιμής στους μάρτυρές μας που μας κληροδότησαν αυτή την πατρίδα και εκφράζω την ευγνωμοσύνη μας στους βετεράνους μας. Ας αναπαυθεί η ψυχή σας εν ειρήνη»




Ερντογάν – “Δεν σας απειλούμε αν δεν μας απειλήσετε” -Μία ακόμα αναφορά σε “τουρκική” μειονότητα

Τη φράση «Κυριάκο φίλε μου! Δεν σας απειλούμε, αν δεν μας απειλήσετε. Δεν υπάρχει θέμα που δεν μπορούμε να λύσουμε» χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή ένα 24ωρο πριν την άφιξή του στην Αθήνα. Παρά τους χαμηλούς τόνους, ωστόσο, επαναλαμβάνει τις πάγιες τουρκικές θέσεις, κάνοντας λόγο για «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη και για προβλήματα πέραν της υφαλοκρηπίδας για τα οποία οι δύο χώρες θα μπορούσαν να προσφύγουν στη Χάγη.

«Ας ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο χωρών μας. Ας αυξήσουμε τη διμερή συνεργασία σε κάθε τομέα, στην οικονομία, το εμπόριο, τις μεταφορές, την ενέργεια, την υγεία, την τεχνολογία, την εκπαίδευση, στα θέματα που αφορούν την νεολαία» αναφέρει ο πρόεδρος της Τουρκίας στη συνέντευξή του στην Καθημερινή.

Στο πνεύμα αυτό συνεχίζει ο κ. Ερντογάν: «Ας δείξουμε αμοιβαία φροντίδα και μέριμνα στην ιστορική και πολιτιστική περιουσία των χωρών μας. Είτε πρόκειται για τα θέματα στο Αιγαίο, είτε για την κοινή καταπολέμηση της παράτυπης μετανάστευσης, είτε για τα συνεχιζόμενα προβλήματα της τουρκικής μειονότητας στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που δεν μπορούμε να λύσουμε μέσω του διαλόγου στη βάση της αμοιβαίας καλής θέλησης».

Ο Τούρκος πρόεδρος στη συνέντευξή του περιγράφει, επίσης, ότι για τον ίδιο υπάρχουν «αλληλένδετα προβλήματα που πρέπει να λυθούν εκτός από την υφαλοκρηπίδα» και ότι «όταν προσφεύγουμε στη διεθνή δικαιοσύνη, δεν πρέπει να αφήνουμε κανένα πρόβλημα πίσω».

«Πιστεύω ότι τα προβλήματα θα επιλυθούν στο πλαίσιο του διαλόγου και της καλής θέλησης. Φυσικά, υπάρχουν πολλά αλληλένδετα προβλήματα που πρέπει να λυθούν εκτός από την υφαλοκρηπίδα. Πρέπει να τα εξετάσουμε ως ένα σύνολο. Δεν είναι σωστή η επιλεκτική προσέγγιση. Να μιλάμε για ορισμένα θέματα και να μην μιλάμε για κάποια άλλα. Γιατί είναι όλα αλληλένδετα. Όταν προσφεύγουμε στη διεθνή δικαιοσύνη, δεν πρέπει να αφήνουμε κανένα πρόβλημα πίσω. Πάνω από όλα όμως πρέπει να μιλάμε για όλα μας τα προβλήματα με γενναιότητα και να κατευθύνουμε σωστά την κοινή μας γνώμη» είναι η χαρακτηριστική αποστροφή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για το θέμα αυτό.

Ερωτηθείς, δε, για την αξιοποίηση των ενεργειακών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο ο Τούρκος πρόεδρος κάνει λόγο για «δυνατότητες και ευκαιρίες για συνεργασία» λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Το αν υπάρχουν ή όχι αποθέματα είναι ένα ζήτημα που μπορεί να διαπιστωθεί ως αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας και όχι ως αποτέλεσμα της προσωπικής μου άποψης. Από ό,τι βλέπουμε, έχουν γίνει και γίνονται ελπιδοφόρες μελέτες όσον αφορά αυτό το θέμα. Η Μεσόγειος και το Αιγαίο είναι πλούσιες σε φυσικούς πόρους λεκάνες. Στην τρέχουσα διεθνή συγκυρία, η διασφάλιση και η διατήρηση της ενεργειακής ασφάλειας από στρατηγική άποψη έχει καταστεί βασικό ζήτημα. Υπό αυτή την έννοια, ειδικά στη Μεσόγειο υπάρχουν δυνατότητες και ευκαιρίες για συνεργασία….Υπάρχουν πολλά θέματα για τα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε και στο Αιγαίο. Όλα είναι για την ειρήνη και την ευημερία των λαών αλλά και των μελλοντικών μας γενεών».




Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Φιντάν προκαλεί για «τουρκική μειονότητα στη Θράκη»

«Οι σχέσεις μας με την Ελλάδα εξελίσσονται σε θετική κατεύθυνση» δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, κάνοντας λόγο για έναν ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο στη βάση μιας θετικής ατζέντας.

Παράλληλα, όμως, δήλωσε ότι «θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντά μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο» και ανέφερε πως «η κατάσταση της τουρκικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και των ομογενών μας που ζουν στα Δωδεκάνησα» αποτελούν προτεραιότητα για την Τουρκία.

Συγκεκριμένα, καταθέτοντας στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Προϋπολογισμού της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, ο Χακάν Φιντάν δήλωσε:

«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντά μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο με προσοχή. Επιθυμούμε να προωθήσουμε τις σχέσεις μας με τη γειτονική μας Ελλάδα, μέσω ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου στη βάση μιας θετικής ατζέντας. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβάλει στην ειρήνη, τη σταθερότητα και την ευημερία στην εγγύς περιφέρειά μας. Οι σχέσεις μας με την Ελλάδα εξελίσσονται, το τελευταίο διάστημα, προς θετική κατεύθυνση με τη βοήθεια και της αμοιβαίας διπλωματίας αλληλεγγύης.