«Τοψίδης: Έργα και αποζημιώσεις στον αγροτικό τομέα»

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ανακοίνωσε την πρόοδο σημαντικών έργων υποδομής και την προώθηση αποζημιώσεων για τους αγρότες της περιοχής, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Αγροτικό Σύλλογο Παγγαίου.

Ολοκλήρωση του έργου στο φράγμα μαρμαρά 

Η Περιφέρεια προχωρά στην ολοκλήρωση του έργου στο Φράγμα Μαρμαρά, το οποίο είναι κρίσιμης σημασίας για την άρδευση μιας εκτεταμένης αγροτικής περιοχής.

Καθαρισμός της Κεντρικής Τάφρου στα Τενάγη Φιλίππων

Το έργο καθαρισμού της Κεντρικής Τάφρου στα Τενάγη Φιλίππων, με στόχο την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, έχει ολοκληρωθεί κατά 77%, προστατεύοντας τα αγροκτήματα του Παγγαίου και των Φιλίππων.

Αποζημιώσεις για τους πληγέντες αγρότες

Ο κ. Τοψίδης έθεσε ως προτεραιότητα την αποζημίωση για τους αμπελώνες του Παγγαίου που υπέστησαν ολοκληρωτικές ζημιές λόγω της διέλευσης ελικοπτέρων κατά την πυρκαγιά.

Ο Περιφερειάρχης τόνισε τη συνεχή δέσμευση της Περιφέρειας στην υποστήριξη των αγροτών και την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής μέσω έργων υποδομής και οικονομικής στήριξης.




Τοψίδης: Νέο Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης για Καβάλα και Θάσο

Στις 7 Απριλίου 2025, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) διοργάνωσε στην Κομοτηνή την ημερίδα τουρισμού με τίτλο «TOURISM LIVE | Στρατηγικός Σχεδιασμός & Διάλογος σε Πραγματικό Χρόνο». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης παρουσίασε τους θεματικούς πόλους τουρισμού για την Καβάλα και τη Θάσο, αναδεικνύοντας τις στρατηγικές κατευθύνσεις για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Θάσος: Η Ναυαρχίδα του Τουρισμού

Ο κ. Τοψίδης χαρακτήρισε τη Θάσο ως την «πρωτοκαθεδρία στον Τουρισμό» της Περιφέρειας, σημειώνοντας ότι το 2024 το νησί υποδέχθηκε πάνω από 1.100.000 αφίξεις. Τόνισε τη σημασία του αρχαιολογικού και πολιτιστικού τουρισμού, με έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο Θάσου και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που φιλοξενεί. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις γαστρονομικές διαδρομές του νησιού, που βασίζονται σε τοπικά προϊόντα όπως το μέλι, το ελαιόλαδο και τα θαλασσινά.

Καβάλα: Συνδυασμός Θαλάσσιου και Πολιτιστικού Τουρισμού

Για την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε τη μοναδική σχέση της πόλης με τη θάλασσα, επισημαίνοντας ότι οι παραλίες εκτείνονται μέχρι το κέντρο της πόλης. Αναφέρθηκε επίσης στο σύστημα λιμένων που υποστηρίζει τον τουρισμό κρουαζιέρας και τα τουριστικά σκάφη. Στον πολιτιστικό τομέα, τόνισε τη σημασία του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, ο οποίος είναι ενταγμένος στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, καθώς και του Φεστιβάλ Φιλίππων.

Ανάπτυξη Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε σχέδια για την ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού στους ορεινούς όγκους του Παγγαίου και της Λεκάνης, με στόχο την καθιέρωση του Παγγαίου Όρους ως προορισμού για όλο τον χρόνο. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την επαναλειτουργία του καταφυγίου και τη δημιουργία πεζοπορικών διαδρομών. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη σημασία του οινοτουρισμού, αξιοποιώντας τα επώνυμα κρασιά και τα τοπικά αγροτικά προϊόντα της περιοχής.

Συμπεράσματα και Στόχοι

Η ημερίδα ανέδειξε τη δέσμευση της ΠΑΜΘ για την ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας της περιοχής μέσω της δημιουργίας θεματικών πόλων τουρισμού. Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε την ανάγκη για αποκέντρωση του τουρισμού, τόσο γεωγραφικά όσο και χρονικά, με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Περιφέρειας στον τουριστικό τομέα.




Προσφυγές ετοιμάζει η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση | Ζητά να ελεγχθεί ο Χρ. Τοψίδης για εξωχώρια εταιρεία και ασυμβίβαστο

Εκ νέου ανακοίνωση εξέδωσε η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση για την φερόμενη εμπλοκή του περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη σε εξωχώρια εταιρεία στην Τουρκία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση, εδώ και δέκα μέρες ο κ. Τοψίδης έχει επιλέξει την αφωνία και κρύβεται. Η παράταξη επισημαίνει πως στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου, θα προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη καθώς και στις αρμόδιες αρχές έτσι ώστε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση αυτή.

“Έτσι θα αναγκαστεί και ο κ. Τοψίδης να ξεκαθαρίσει αν ο ίδιος ή κάποιο άλλο παρένθετο πρόσωπο (π.χ η σύζυγός του) είναι μέτοχος σε εταιρία στην Τουρκία”. Επιπλέον, η παράταξη υποστηρίζει πως υπάρχει ασυμβίβαστο λόγω του γεγονότος πως ο περιφερειάρχης τυγχάνει πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου, το οποίο είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και έρχεται σε ευθεία παράβαση με το άρθρο 117 του Ν 3852/2010 (Νόμος Καλλικράτη).

Η παράταξη ενημερώνει πως θα προσφύγει στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, ζητώντας να ελεγχθεί η νομιμότητα και συγκεκριμένα εάν υπάρχει ασυμβίβαστο.

Πηγή : ertnews.gr




Εκ νέου υποψήφιος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου ο Χριστόδουλος Τοψίδης

Την ανακοίνωση της υποψηφιότητας του για την προεδρία του Επιμελητηρίου Έβρου ανακοίνωσε ο νυν πρόεδρος του κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κος Τοψίδης, σημείωσε ότι θα ηγείται του συνδυασμού «Επιχειρώντας το μέλλον», στον οποίο θα συμμετέχει η πλειοψηφία των υφιστάμενων συμβούλων, αλλά θα πλαισιωθεί και με νέους.




Στη ΔΕΘ το Σάββατο ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, θα παρευρεθεί στα εγκαίνια του Περιπτέρου της Περιφέρειας ΑΜΘ στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024, στις 12:30 μ.μ., στο Περίπτερο 6, stand 9.

Επιπλέον, σήμερα Πέμπτη, στη 1:00 το μεσημέρι, στην Κομοτηνή, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης και ο Πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ, Σωτήρης Τριανταφύλλου, θα δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου με θέμα την προετοιμασία του Δημοσιογραφικού Συνεδρίου Σαμοθράκης.




Χρήστος Μέτιος | O κ. Τοψίδης κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης

Προς τον

Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ

ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Π.Σ. ΑΜ-Θ

Κύριε Πρόεδρε,

Την 27η Μαΐου παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, όπως είπε, για τις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου.

Μάλιστα επισήμανε ο κ. Τοψίδης ότι «ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ» από τη δική του διοίκηση.

Με βάση όλα όσα ανακοινώθηκαν, προκύπτει η ανάγκη για μια σειρά από διευκρινίσεις για την προετοιμασία των φακέλων και για την τελική ένταξη, δηλαδή την εξασφάλιση χρηματοδότησης για όλα αυτά τα έργα.

Θα περιμέναμε ο κ. Τοψίδης αντί να κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης, να κάνει έστω και μια αναφορά ότι ο σχεδιασμός, η μελέτη και η χρηματοδότηση των έργων ξεκίνησε πολύ πριν την ανάληψη των καθηκόντων της  Περιφερειακής Αρχής από αυτόν.

Για όλα όσα ανακοινώθηκαν, ζητάμε:

  • τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης της προετοιμασίας των φακέλων από την τεχνική υπηρεσία όπου δεν υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης
  • τις ακριβείς ημερομηνίες εξασφάλισης της χρηματοδότησής τους, δηλαδή τις ημερομηνίες ένταξής τους σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπου υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης

για να μάθουν οι συμπολίτες μας την πραγματική αλήθεια.

 

Εκ μέρους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης




Στο Μυρτόφυτο βρέθηκε ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης για το έργο ασφαλτόστρωσης που ολοκληρώθηκε

Με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου ασφαλτόστρωσης που ολοκληρώθηκε το προηγούμενο διάστημα στο Μυρτόφυτο, την περιοχή επισκέφθηκε ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης .Συνοδεία του, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος αλλά και άλλοι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες.

Ο ίδιος συνομίλησε με τους κατοίκους του χωριού ενώ τόνισε πως από την προεκλογική του κιόλας εκστρατεία είχε θέσει ως στόχο την αποκατάσταση του κεντρικού οδοστρώματος.




Χριστόδουλος Τοψίδης: Δεσμεύομαι ότι στην επόμενη συνεδρίαση η Περιφέρεια ΑΜΘ θα έχει να επιδείξει μεγαλύτερη απορροφητικότητα

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ για το υψηλό επίπεδο των εργασιών μια τα άριστα αποτελέσματα της συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 στη Μεγάλη Λέσχη

Στην ομιλία του ο κ. Τοψίδης επισήμανε ότι «Πρόκειται για μία κρίσιμη συνεδρίαση καθώς είναι η πρώτη μετά τη λήξη της επιλεξιμότητας, της προηγούμενης προ-γραμματικής περιόδου (2014-2020). Θυμίζω ότι η επιλεξιμότητα έληξε στις 31-12-2023.

Η σημερινή Συνεδρίαση σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 που αν και τυπικά έχει ξεκινήσει από το 2022,μέχρι και στο τέλος του 2023 οι κύριες προσπάθειες όλων επικεντρώνονταν στο ασφαλές κλείσιμο της περιόδου 2014-2020.

Είναι επίσης κρίσιμη, γιατί γίνεται υπό την προεδρία μας ως νέα Διοίκηση της Περιφέρειας μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023.

Καλούμαστε λοιπόν, πλέον και στην πράξη, να διαχειριστούμε αυτήν τη μεγάλη πρόκληση και είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε, προσβλέποντας φυσικά και στην δική σας βοήθεια, στήριξη και υποστήριξη.

Ο βασικός μας στόχος είναι όλο αυτό το έργο να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα στην ανάπτυξη, στην απασχόληση, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη στήριξη των κατοίκων της Περιφέρειά μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Η βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του Περιφερειακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 2021-2027» αποτελεί βασική μας επιδίωξη και η επιλογή να συνεδριάσουμε σήμερα εδώ στο κτίριο της Μεγάλης Λέσχης αποτυπώνει και χαρακτηρίζει πλήρως τη βούλησή μας και τη στόχευση της Διοίκησής μας «χρήσιμα έργα και δράσεις προς όφελος της κοινωνίας». Το κτίριο της Μεγάλης Λέσχης, είναι ιστορικής σημασίας και αποδόθηκε στην τοπική κοινωνία μετά από ανακαίνιση με πόρους από το ΕΣΠΑ της Περιφέρεια».

Ακολούθως ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι «η Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μειώνεται και γερνάει με ρυθμό μεγαλύτερο της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Δεν είναι όμως μόνο το μέγεθος του πληθυσμού που περιορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Π–ΑΜΘ αλλά και χαρακτηριστικά που συνδέονται με το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Η διάρθρωση της παραγωγικής δομής. Η ανάλυση της τομεακής σύνθεσης του παραγωγικού μοντέλου της Περιφέρειας αναδεικνύει τις ιδιαίτερες προκλήσεις καθώς καταγράφεται υπερ-συγκέντρωση σε όρους απασχόλησης στον Αγροτικό τομέα βασικό μειονέκτημα του οποίου είναι η χαμηλή παραγωγικότητα και η μειωμένη ανταγωνιστικότητά του.

Είναι επίσης η ισχυρή συμμετοχή του Δημόσιου Τομέα (ΔΠΘ και Στρατός) στην διάρθρωση της περιφερειακής οικονομίας

Oι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Περιφέρεια αντιμετωπίζει σημαντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις και υφίσταται έντονα τις αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Θυμίζουμε την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου το 2023, τη μεγαλύτερη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από το 1980 που επηρέασε μια από τις σημαντικότερες περιοχές του δικτύου Natura 2000.

Από την άλλη όμως πλευρά ολοένα και εντονότερα αναγνωρίζονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Π–ΑΜΘ και οι ευκαιρίες για επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας, των συνδυασμένων μεταφορών, του τουρισμού, της αγροδιατροφής, της διασύνδεσης των πολιτιστικών και φυσικών πόρων κ.α..

Επίσης, θα ήταν λάθος να μην αναφέρουμε ότι, εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια εφαρμόζονται πολιτικές, με σημαντικούς Κοινοτικούς αλλά και Εθνικούς πόρους, που επιδιώκουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Π–ΑΜΘ και να  αντιμετωπίσουν την υστέρηση που καταγράφεται.

Αναγνωρίζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, η Ευρωπαϊκή

Επιτροπή, την οποία θα ήθελα να ευχαριστήσω στο σημείο αυτό, μας ενέταξε, μαζί με άλλες 10 Ευρωπαϊκές Περιφέρειες σε ένα πρόγραμμα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) ώστε να διαμορφώσουμε σε συνεργασία και με τις άλλες ομότιμες περιφέρειες της ΕΕ έναν οδικό χάρτη, μια πυξίδα για να αντιμετωπίσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που καταγράφονται στην Περιφέρειά μας και επηρεάζουν σημαντικά την ελκυστικότητά της ως τόπο για επενδύσεις, προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού υψηλών προσόντων (ταλέντων) και τουριστών.

Το έργο αυτό είναι σε απόλυτη συνάφεια με τις ανάγκες μας καθώς το όραμα μας είναι από πέρασμα να γίνουμε προορισμός – προορισμός επενδύσεων, νέων ανθρώπων υψηλών προσόντων – ταλέντων και επισκεπτών.

Στηριζόμενοι στις βασικές προτεραιότητες του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και φυσικά στους οικονομικούς πόρους που ξεπερνούν τα 639 εκατ. € (αυξημένοι κατά 182 εκατ. € σε σχέση με το προηγούμενο ΕΣΠΑ) εξειδικεύουμε την αναπτυξιακή μας πολιτική και επιδιώκουμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της Περιφέρειάς μας

Θα αναφερθώ επιγραμματικά σε10βασικές προτεραιότητες που έχουμε θέσει για και οικοδομούμε τη νέα μας προσπάθεια μέσα από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας.

  1. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
  2. Ψηφιακή Διακυβέρνηση
  3. Κλιματική Αλλαγή
  4. Κοινωνική Πολιτική
  5. Ανάπτυξη Τουρισμού
  6. Στήριξη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης)
  7. Ενέργεια
  8. Μεθοριακός Σταθμός Κήπων
  9. Περιβάλλον
  10. Ενίσχυση Εργαζομένων

Επίσης ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε με έμφαση ότι η περαιτέρω εξειδίκευση των παραπάνω στόχων θα είναι μετά από εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους.

Κλείνοντας την συνεδρίαση ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ δεσμεύτηκε ότι  στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ η Περιφέρεια ΑΜΘ θα έχει να επιδείξει μεγαλύτερη απορροφητικότητα».




Τοψίδης : Νέο Δ.Σ στο Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας – Σύντομα εξελίξεις με την Εργοανάπτυξη

Ο ορισμός της νέας διοίκησης του ΒΙΟΠΑ και η διαπίστωση της άρτιας συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με τους κυριότερους εταίρους, δηλαδή τον Δήμο Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας, ήταν οι θετικές εξελίξεις που προέκυψαν από την Έκτακτη Γενική Συνέλευσης της εταιρίας που συγκλήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 27/05, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

Μετά την ολοκλήρωση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ΒΙΟΠΑ Καβάλας και τον ορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης γνωστοποίησε την πρότασή του για τα νέα μέλη του Δ.Σ. και εξέφρασε την ικανοποίηση του για την καλή συνεργασία με τους άλλους εταίρους, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση των ζητημάτων που απασχολούν το χώρο της μεταποίησης και τα οποία είναι στις προτεραιότητες της Διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜΘ. Συγκεκριμένα ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε ότι «σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση, οι τρεις εταίροι του ΒΙΟΠΑ Καβάλας να έχουμε ορίσει τους εκπροσώπους μας για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα λειτουργήσει το ΒΙΟΠΑ για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Από πλευράς Περιφέρειας προτείναμε:

  • τον κ. Δημήτριο Τριανταφύλλου, ως Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
  • τον κ. Δημήτριο Κλειτσιώτη και

  • τον κ. Δημήτριο Στεργιόπουλο.

Την ίδια ώρα τίτλοι τέλους, τουλάχιστον υπό τη σημερινή της μορφή, θα πάρει η ΕΡΓΟΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΕ, η οποία είχε συνδεθεί με την λειτουργία, ή μάλλον την μη λειτουργία, των Λουτρών των Ελευθερών. Να θυμίσουμε πως η εταιρεία, και η λειτουργία της, είχε δημιουργήσει πολλές φορές συγκρούσεις εντός του Περιφερειακού Συμβουλίου, κυρίως μεταξύ Περιφερειακών Συμβούλων από την Καβάλα, όπου έχει την έδρα της.

https://youtu.be/5qAtPv99zmQ




Μακάριος Λαζαρίδης | «Επικίνδυνοι για τα συμφέροντα των πολιτών οι κ. Τοψίδης – Μαρκόπουλος»

Ο Βουλευτής Π.Ε.  Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, απαντώντας στην ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρ. Τοψίδη για τις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις περσινές πυρκαγιές, έκανε την εξής δήλωση:

«Περισσεύει από θρασύτητα η ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, κ. Χρ. Τοψίδη για το ζήτημα των αποζημιώσεων των πληγέντων πολιτών των Κοινοτήτων Διαλεχτού, Αβραμυλιάς, Ξεριά και Μυρτoφύτου από τις περσινές πυρκαγιές.

Η επιμονή στο ίδιο λάθος καταδεικνύει πόσο άσχετοι και επικίνδυνοι για τα συμφέροντα των πολιτών είναι τόσο ο ίδιος όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε.  Καβάλας, κ. Θ. Μαρκόπουλος.

Αποποιούμενος των τεράστιων ευθυνών της Περιφέρειας, ο κ. Τοψίδης εξακολουθεί να επιρρίπτει την ευθύνη στους πολίτες, επειδή δεν έχουν λάβει τις προκαταβολές από τις αποζημιώσεις που δικαιούνταν, κατηγορώντας παράλληλα την Κυβέρνηση.

Με κατηγορεί επειδή έκανα απλώς αυτό που είχα χρέος απέναντι στην τοπική κοινωνία, να δημοσιοποιήσω όσα αποκάλυψε στη Βουλή ο αρμόδιος Υφυπουργός, κ. Χρ. Τριαντόπουλος απαντώντας στην σχετική Επίκαιρη Ερώτησή μου.

Έχει το πολιτικό θράσος να λέει ότι “εάν ακόμη και ένας από τους δικαιούχους αιτούνταν ή αιτηθεί προκαταβολή, η υπηρεσία θα συντάξει καταλόγους για προκαταβολή προς όλους τους δικαιούχους”!

Είναι φανερό ότι οι κ. Τοψίδης και Μαρκόπουλος αγνοούν ακόμη και τα βασικά που προβλέπονται σε αυτές τις περιπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τον κ. Τριαντόπουλο “οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας  Καβάλας επέλεξαν την οδό της τελικής επιχορήγησης της κρατικής αρωγής προς τους δικαιούχους”.

Οι υπηρεσίες της Π.Ε.  Καβάλας και όχι οι πολίτες, κύριοι Τοψίδη και Μαρκόπουλε!  

Όσο για τις απόψεις των δικαιούχων των αποζημιώσεων, προκαλώ τον κ. Περιφερειάρχη να επισκεφθούμε μαζί τα συγκεκριμένα χωριά για να διαπιστώσει από κοντά – και όχι από το γραφείο του – αν έχουν ανάγκη αυτά τα χρήματα ή όχι.

Οι συζητήσεις μου με αυτούς, άλλωστε, ήταν αυτές που με ώθησαν να κάνω αυτό που όφειλα, να αναζητήσω λύση στο πρόβλημά τους.

Λύση, που ήταν ευθύνη του κ. Τοψίδη και του κ. Μαρκόπουλου να έχουν βρει, αλλά ακόμα και τώρα που τη γνωρίζουν, συνεχίζουν να … κωφεύουν και να επιτίθενται στους πολίτες.

Κατά τα άλλα, τους φταίνε μέχρι και τα Μ.Μ.Ε.

Ντροπή!»




Ο Χριστόδουλος Τοψίδης στη συνάντηση των Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό

Στη συνάντηση που προκάλεσε ο Πρωθυπουργός με τους 13 Περιφερειάρχες της χώρας, συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η σύσκεψη ξεκίνησε με την εισηγητική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία η συνάντηση αυτή να γίνεται τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο, ώστε να παρακολουθούνται τα έργα που υλοποιούνται στις Περιφέρειες και μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει μία συνεκτική πολιτική και «να μην πάει ούτε ένα ευρώ χαμένο».

Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τους άξονες της ορθής διαχείρισης των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, των ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό σε όλες τις Περιφέρειες, των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και την διαχείριση τους καθώς και γύρω από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ειδικότερα για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης έθεσε υπόψη του Πρωθυπουργού την ανάγκη κατάρτισης ειδικού χωροταξικού σχεδίου για την εγκατάσταση ΑΠΕ, που εμμέσως διευθετεί και το ζήτημα των βοσκοτόπων, την ανάγκη κατάρτισης του Μητρώου Γεφυρών όπως επίσης και την ανάγκη εφαρμογής συντονισμένης πολιτικής για την καταπολέμηση του δημογραφικού ζητήματος.

Επιπλέον, ο κ. Τοψίδης συντάχθηκε με την άποψη όλων των Περιφερειαρχών αναφορικά με την ανάγκη τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου για την αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, στάθηκε ιδιαίτερα στις νέες αρμοδιότητες που έχουν λάβει οι Περιφέρειες σχετικά με τον καθαρισμό και τη διαχείριση των ρεμάτων και επεσήμανε την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα Ορμένιο – Θεσσαλονίκη, που δύναται να εξυπηρετήσει σημαντικά την εμπορευματική και επιβατική κίνηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τέλος ο Περιφερειάρχης χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού για τη συγκρότηση της Επιτροπής για την Ανασυγκρότηση του Έβρου και πρότεινε τη δημιουργία μιας επιτροπής που θα παρακολουθήσει την υλοποίηση του πορίσματος της Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Τοψίδης, δήλωσε: «Ήταν μία εποικοδομητική συνάντηση και είχα την ευκαιρία να θέσω υπόψη του Πρωθυπουργού και των παριστάμενων Υπουργών μία σειρά ζητημάτων που απασχολούν την Περιφέρεια μας. Θα παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη και την πορεία των θεμάτων που θέσαμε και αισιοδοξώ ότι σύντομα θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες λύσεις».




Ορκίστηκε ο νέος Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης

Ορκίστηκε το απόγευμα της Κυριακής 17 Δεκεμβρίου το νέο περιφερειακό συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και θράκης σε μία εκδήλωση που προγραμματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής.

Στη συγκεκριμένη εκδήλωση το παρών έδωσαν τα μέλη του νέου περιφερειακού συμβουλίου αλλά και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Υφυπουργός Εσωτερικών Θόδωρος Λιβάνιος.




Χριστόδουλος Τοψίδης: «Υπολειπόμαστε στα αρδευτικά και σε νέες πιο αποδοτικές, κερδοφόρες καλλιέργειες»

Στην προοπτική της καλλιέργειας του καπνού στη Θράκη και στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε επίπεδο υποδομών και για την ενίσχυση των νέων αγροτών επικεντρώθηκαν οι ομιλητές σε συζήτηση με θέμα «Η ιστορία του καπνού, νέα προϊόντα και αγροτική ανάπτυξη στη Θράκη» στο πλαίσιο του συνεδρίου και της απονομής των Βραβείων Αγρότης της Χρονιάς, που διοργανώνονται στην Ξάνθη από την εφημερίδα Agrenda, σε συνεργασία με την Tsomokos Communication.   Ανοιχτός σε διαβούλευση και συνεργασία για τα θέματα της Περιφέρειας, δήλωσε ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης.

«Η περιοχή μας έχει τις δυνατότητες και έχει τους ανθρώπους που είναι και εργατικοί και αξιόλογοι και μπορούν να τα καταφέρουν», υπογράμμισε.   Σημείωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν έγιναν τα απαραίτητα βήματα και ότι «υπολειπόμαστε στα αρδευτικά και σε νέες πιο αποδοτικές, κερδοφόρες καλλιέργειες». Προτεραιότητα για τον κ. Τοψίδη είναι «να μπορούμε να μεταποιούμε στην περιοχή μας ότι παράγουμε».   Ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΚΕ ΑΕ και Πρόεδρος της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής, Αλέκος Κοντός επεσήμανε την ανάγκη να υλοποιηθεί οργανωμένο σχέδιο για τον καπνό με τη βοήθεια της Περιφέρειας και πρόσθεσε ότι πρέπει γίνουν παρεμβάσεις στο επίπεδο των υποδομών προκειμένου να αυξηθεί το εισόδημα των μικροκαλλιεργητών.   Όπως είπε, στη Θράκη όπου είναι ισχυρός αγροτικός τομέας, μόνο το 50% των εκτάσεων είναι αρδεύσιμο, παρόλο που υπάρχουν δύο ποτάμια. Επισήμανε ότι πρέπει να γίνουν αρδευτικά έργα στο Τυχερό και σε άλλες περιοχές του Έβρου και να προχωρήσει το φράγμα του Ιάσμου στη Ροδόπη.   Υπογράμμισε, ακόμη, ότι από το 2017 η παραγωγή καπνού έχει μειωθεί στο μισό και έφερε ως παράδειγμα την Κατερίνη όπου από 10 εκ. κιλά, παράγονται πλέον 2,5. Τόνισε, ωστόσο, ότι με το μπόνους που έδωσε η ΣΕΚΕ, ο μεγαλύτερος αγοραστής ελληνικών καπνών, στους παραγωγούς τη φετινή χρονιά κρατήθηκε η ποσότητα και βελτιώθηκε η ποιότητα του προϊόντος.

Ο κ. Κοντός μίλησε ακόμη για την λήψη μέτρων προκειμένου να μείνουν οι νέοι αγρότες στο επάγγελμα, καθώς, όπως επισήμανε, από τις 100,000 δηλώσεις ΟΣΔΕ στη Θράκη, μόνο οι 8.500 χιλιάδες αφορούν καλλιεργητές κάτω των 45 ετών.   Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής για τη Θράκη μπορεί να αποτελέσει «οδικό άξονα»  για την αγροτική ανάπτυξη της περιοχής.   Σε ότι αφορά τις επιπτώσεις από την κλιματική κρίση στο αγροτικό εισόδημα, τόνισε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα ενεργητικής προστασία (από αέρος κάλυψη κλπ).   Στη φθίνουσα πορεία της καπνοκαλλιέργειας και στις επιπτώσεις που έχει ευρύτερα στην οικονομία αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Καπνοπαραγωγών Θράκης Αμέτ Σινάν.   Τόνισε ότι το κόστος παραγωγής έχει ανέβει και την ίδια ώρα μειώνεται η επιδότηση. Όπως είπε, ένας καλλιεργητής που έπαιρνε 10.000 ευρώ επιδότηση, τώρα παίρνει 2.000 ευρώ.   «Πριν πέντε χρόνια ο Συνεταιρισμός είχε έξι χιλιάδες μέλη, τώρα έχει 3.000  κάθε χρόνο μειώνονται» επισήμανε και πρόσθεσε: «με πονάει που κλείνουν μαγαζιά, άμα δεν υπάρχει αγρότης δεν υπάρχει πόλη».   Στόχος της εταιρείας είναι να φέρει ανάπτυξη και επενδύσεις στην περιοχή της Θράκης, υπογράμμισε ο Δρόσος Δρόσος, Διευθυντής Παραγωγής ΣΕΚΑΠ ΑΕ, Όμιλος JTI. Τόνισε ότι η εταιρεία από το 2020 έχει αυξήσει τις αγορές καπνού από τη ΣΕΚΕ και φέτος έχουν φτάσει τα 36 εκ. δολάρια σε αξία.

Ο κ. Δρόσος ανέφερε επίσης ότι στόχος της εταιρείας είναι τα επόμενα χρόνια να αναπτύξει  δραστηριότητες στην Ελλάδα και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν «υφίσταται άμεσος κίνδυνο να μην απορροφούν οι καπνοβιομηχανίες την παραγωγή».   Στους χρηματοδοτικούς πόρους που μπορεί να αξιοποιήσει ο αγροτικός τομέας αναφέρθηκε ο Δημήτρης Παππάς από την Ειδική Υπηρεσία παρεμβάσεων Αγροτικής Ανάπτυξης. Όπως ανέφερε, το ΠΑΑ 2014-2020 , που παρατάθηκε μέχρι το 2025 έχει κονδύλια ύψους 1,5 δισ. ευρώ και η νέα ΚΑΠ 600 εκ.   Κατά τον ίδιο το κόστος αγροτικής παραγωγής θα μειωθεί με οικονομίες κλίμακας και σε αυτή την στρατηγική εντάσσεται το νέο πρόγραμμα οργανώσεων παραγωγών. Επισήμανε, δε, ότι οκτώ ομάδες καπνοπαραγωγών έχουν ενταχθεί και λαμβάνουν ενίσχυση.   Υπογράμμισε ότι υλοποιείται για πρώτη χρονιά το πρόγραμμα γεωργικών συμβουλών για το οποίο ενισχύονται 15 φορείς με 14 εκ. ευρώ.   Για τις υπηρεσίες που παρέχει o κόμβος DigiAgriFood μίλησε η Μαρία Μιχαλακοπούλου, Μέλος Συμβουλίου Διοίκησης, Δ.Π.Θ – Συντονιστής του κόμβου #DigiAgriFood.

Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι οι αγρότες από τη Θράκη έως τη Θεσσαλία μπορούν να δοκιμάσουν ψηφιακές υπηρεσίες, πριν επενδύσουν, να πληροφορηθούν για χρηματοδοτικά εργαλεία, να λάβουν υπηρεσίες εκπαίδευσης και δικτύωσης και κατάρτισης.

(δελτίο Τύπου)




Χριστόδουλος Τοψίδης: «Η Περιφέρειά Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα πάει μπροστά»

Σε πανηγυρικό κλίμα έγινε πριν λίγα λεπτά η υποδοχή του νέου περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλου Τοψίδη έξω από το εκλογικό κέντρο της Περιφερειακής Σύνθεσης, στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κομοτηνή.




Ο Χριστόδουλος Τοψίδης είναι ο νέος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Σε θρίλερ εξελίχθηκε η διαμάχη για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, με τον Χριστόδουλο Τοψίδη να παίρνει τη νίκη στο νήμα με διαφορά λίγο μικρότερη από 2% από τον αντίπαλό του.

Με ενσωματωμένο το 98,88% των ψήφων για τον β’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών, ο κ. Τοψίδης εκλέγεται περιφερειάρχης με 50,84% και 105.779 ψήφους.

Ο απερχόμενος περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος συγκέντρωσε 49,16% και 102.277 ψήφους.

Η δήλωση Τοψίδη

Σε δηλώσεις του μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο Χριστόδουλος Τοψίδης ανέφερε ότι δέχτηκε συγχαρητήριο τηλεφώνημα από τον απερχόμενο περιφερειάρχη, ο οποίος του εξέφρασε τη διάθεσή του να συνεργαστούν για την περιφέρεια.

«Δηλώνω υπεύθυνα, από αύριο θα είμαι περιφερειάρχης για όλους τους πολίτες της περιφέρειας και αυτούς που μας ψήφισαν και αυτούς που δεν μας ψήφισαν», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τοψίδης.

«Σε εμάς δεν χωράνε διακρίσεις, δεν χωράνε κόμματα. Τα προβλήματα του τόπου είναι το κόμμα μας. Θα δουλέψουμε για εσάς. Η πόρτα της Περιφέρειας θα είναι ανοιχτή. Το τηλέφωνό μου θα είναι ανοιχτό και καθημερινά θα κάνουμε διαβουλεύσεις. Θα πάει ο τόπος μπροστά. Είτε το θέλουν κάποιοι είτε το θέλουν», κατέληξε ο νέος περιφερειάρχης.

«Δηλώνω υπεύθυνα, από αύριο θα είμαι περιφερειάρχης για όλους τους πολίτες της περιφέρειας και αυτούς που μας ψήφισαν και αυτούς που δεν μας ψήφισαν», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τοψίδης.

«Σε εμάς δεν χωράνε διακρίσεις, δεν χωράνε κόμματα. Τα προβλήματα του τόπου είναι το κόμμα μας. Θα δουλέψουμε για εσάς. Η πόρτα της Περιφέρειας θα είναι ανοιχτή. Το τηλέφωνό μου θα είναι ανοιχτό και καθημερινά θα κάνουμε διαβουλεύσεις. Θα πάει ο τόπος μπροστά. Είτε το θέλουν κάποιοι είτε το θέλουν», κατέληξε ο νέος περιφερειάρχης.

 

 




Χ. Τοψίδης: Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ θα κερδίσει τις Εκλογές την Κυριακή 15/10

Πριν και πάνω από όλα, ευχαριστούμε όλες και όλους για την στήριξη που έδειξαν στην μοναδική ανεξάρτητη παράταξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης

Ο α’ γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης ολοκληρώθηκε αποδίδοντας στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ποσοστό 35,33%.

Το ποσοστό αυτό είναι η ισχυρή λαϊκή εντολή ώστε να ανατρέψουμε το αποτέλεσμα την Κυριακή 15 Οκτωβρίου και να αποδώσουμε την Περιφέρεια ΑΜΘ στην πραγματική λαϊκή βούληση και όχι στην κατευθυνόμενη ψήφο.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ δημιουργήθηκε και πορεύτηκε χωρίς κομματικές δεσμεύσεις, με μοναδική υποχρέωση την υπηρεσία προς τους πολίτες της Περιφέρειας μας και αποκλειστικό πρόταγμα το συμφέρον του τόπου και των ανθρώπων του.

Με αυτές τις αρχές δίνουμε τη μάχη του β’ γύρου προκειμένου να καταφέρουμε την ανατροπή και να αποδείξουμε όλοι μαζί, ανεξάρτητα από κόμματα και χρώματα ότι εμείς ορίζουμε το μέλλον του τόπου μας.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ και οι άνθρωποι της, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κερδίζουν μάχες. Το 2019, το ποσοστό που είχε συγκεντρώσει η παράταξη στο α’ γύρο ήταν 30,66% και έγινε 49.23%. Αυτή τη φορά το ποσοστό του 35,33% μπορεί και πρέπει να γίνει 55%.

Στον αγώνα αυτό καλούμε όλες τις υγιείς δυνάμεις του τόπου να δηλώσουν ισχυρό παρών την Κυριακή 15/10, για να δώσουμε στην Περιφέρεια μας, την ανάπτυξη που της αξίζει: Την ανάπτυξη που σχεδιάζουμε εμείς για εμάς, εμείς για τον τόπο μας, εμείς για τους ανθρώπους μας.