Δράμα: Αρνητικός ο απολογισμός των εκπτώσεων για την τοπική αγορά

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε η περίοδος των εκπτώσεων για την αγορά της Δράμας, καθώς οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να σημειώσουν τα αναμενόμενα κέρδη. Παρά τις γενναίες προσφορές και τις μειώσεις τιμών, η καταναλωτική κίνηση παρέμεινε υποτονική, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην ακρίβεια και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των πολιτών.

Οι επαγγελματίες του εμπορικού κλάδου δηλώνουν απογοητευμένοι από τα αποτελέσματα της εκπτωτικής περιόδου, σημειώνοντας ότι οι αυξημένες δαπάνες σε ενέργεια και πρώτες ύλες περιορίζουν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους. Η τοπική αγορά αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, με τον εμπορικό σύλλογο να ζητάει τη λήψη μέτρων στήριξης για να αποφευχθούν νέα “λουκέτα” και περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης.




Βανδαλισμοί σε σχολεία της Καβάλας και της Θάσου | Έντονος προβληματισμός στην τοπική κοινωνία

Ανησυχία προκαλούν τα πρόσφατα περιστατικά βανδαλισμών σε σχολικές μονάδες στην Καβάλα και τη Θάσο, με τις τοπικές αρχές να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους και να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων.

Ζημιές στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

Το βράδυ του Σαββάτου, ομάδα ανηλίκων φέρεται να προκάλεσε φθορές στην αυλή του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Το περιστατικό κινητοποίησε τις αρχές, με την ομάδα ΔΙΑΣ να φτάνει άμεσα στο σημείο. Οι ζημιές κρίνονται περιορισμένες, ωστόσο υπάρχει καταγεγραμμένο υλικό από κάμερες ασφαλείας, το οποίο θα εξεταστεί ώστε να ταυτοποιηθούν οι υπεύθυνοι.

Βανδαλισμοί στο Γυμνάσιο και Λύκειο Λιμένα Θάσου

Σοβαρότερο ήταν το περιστατικό στο σχολικό συγκρότημα του Λιμένα Θάσου, όπου άγνωστοι προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές. Οι δράστες άνοιξαν τις βρύσες, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν αίθουσες και διάδρομοι του σχολείου, προκαλώντας προβλήματα στις εγκαταστάσεις. Η ζημιά ήταν τόσο μεγάλη που η λειτουργία του σχολείου διακόπηκε προσωρινά, ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης.

Προβληματισμός και κάλεσμα για δράση

Τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά βανδαλισμών σε σχολεία της περιοχής έχουν δημιουργήσει έντονο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία. Οι σχολικές μονάδες πρέπει να παραμένουν χώροι ασφάλειας και μάθησης, και τέτοιες ενέργειες υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργώντας παράλληλα οικονομική επιβάρυνση για την αποκατάσταση των ζημιών.




Εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση | Όλες οι σαρωτικές αλλαγές που προτείνει ο υπουργός Εσωτερικών

Σαρωτικές αλλαγές – με σημαντικότερη την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ψήφου – σε όλο το πλαίσιο εκλογής, διακυβέρνησης και λειτουργίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρουσίασε ο Θοδωρής Λιβάνιος στην έναρξη των εργασιών του Ετήσιου συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας που εγκαταστάθηκε στη Ρόδο.

Ο υπουργός Εσωτερικών παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία του νέου Ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους εκπροσώπους των ΟΤΑ τόνισε πως «οι αλλαγές που είμαστε έτοιμοι να εισάγουμε δεν πρόκειται να είναι μια μεταρρύθμιση που θα μείνει στα χαρτιά, αλλά ένα πραγματικό εργαλείο για τις αυτοδιοικητικές αρχές, ώστε να σταθούν πιο στέρεα στα πόδια τους, να θεραπεύσουν δυσλειτουργίες και προβλήματα και να ωριμάσουν, προς όφελος όλων των πολιτών.».

Οι σημαντικότερες αλλαγές, οι οποίες τίθενται ως βάση διαλόγου για τη σύνταξη του νέου Ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι οι εξής:

Α. Αλλαγές στην εκλογική διαδικασία για τις αυτοδιοικητικές αρχές – Εκλογή δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο

Οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές της χώρας θα εκλέγονται σε έναν και μόνο γύρο. Ο εκλογέας που έχει τη δυνατότητα επιλογής και δεύτερου συνδυασμού, στο ίδιο ψηφοδέλτιο. Σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50% + 1 ψήφο επί των έγκυρων ψήφων της πρώτης επιλογής, οι δύο πρώτοι σε ψήφους συνδυασμούς προκρίνονται στη δεύτερη φάση καταμέτρησης. Οι δεύτερες ψήφοι (δεύτερη επιλογή) των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που μένουν εκτός της δεύτερης φάσης προστίθενται στις ψήφους των δύο πρώτων συνδυασμών. Επιτυχών συνδυασμούς που ανακηρύσσεται όποιος έχει συγκεντρώσει α) κατά την πρώτη φάση, το 50% + 1 ψήφος επί των εγγράφων της πρώτης επιλογής ή β) κατά τη δεύτερη φάση, τις περισσότερες ψήφους μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, στις οποίες περιλαμβάνονται οι δεύτερες ψήφοι των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που αποκλείστηκαν από τη δεύτερη φάση.

Η προτεινόμενη αλλαγή του εκλογικού συστήματος αφενός επιλύει το πρόβλημα της μειωμένης συμμετοχής των εκλογέων στο δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και, αφετέρου, εξαλείφει το σημαντικό κόστος διενέργειας του δεύτερου γύρου.

Προαιρετική ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές Δήμων και Περιφερειών

Δίνοντας ένα εργαλείο για τη διευκόλυνση των εκλογέων στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, μετά την εισαγωγή της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές του 2024, το Υπουργείο Εσωτερικών προανήγγειλε την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτρονικών ψηφοφοριών για τις αυτοδιοικητικές εκλογές για όποιον εκλογεί παράλληλα το επιθυμεί, διατηρώντας την κλασική ψηφοφορία με φυσική παρουσία.

Κήρυξη πρόωρων εκλογών, εντός των 3 πρώτων ετών της πενταετούς θητείας, για το υπόλοιπο της θητείας

Η δυνατότητα αυτή θα μπορεί να αξιοποιηθεί εφόσον συμφωνούν τα 4/5 του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου και ο δήμαρχος ή περιφερειάρχης αντίστοιχα. Με την αλλαγή αυτή μπαίνει τέλος σε φαινόμενα διοικητικής παράλυσης που συμβαίνει σε περιπτώσεις ανεξαρτητοποίησης δημοτικών συμβούλων.

Ορισμός επιπλέον υποψηφίων συμβούλων χωρίς σταυρό προτίμησης

Κάθε συνδυασμός που μπορεί να ορίσει επιπλέον υποψηφιότητες:

  • 1 υποψήφιος σε συμβούλια με έως 19 μέλη
  • 2 υποψηφίους σε συμβούλια με 25 έως 39 μέλη
  • 3 υποψηφίους σε συμβούλια με 43 μέλη

Οι υποψήφιοι αυτοί εκλέγονται μόνο αν ο συνδυασμός τους ανακηρυχθεί νικητής των εκλογών. Στόχος της αλλαγής είναι η προσέλκυση ικανών επιστημόνων και υποψηφίων εγνωσμένου κύρους, οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες.

Δημιουργία ποσόστωσης για τη συμμετοχή υποψηφίων ηλικίας έως 30 ετών στους αυτοδιοικητικούς συνδυασμούς

Στόχος η συμμετοχή των νέων στη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων.

Κατάργηση της δυνατότητας απόσπασης αιρετών δημοσίων υπαλλήλων λόγω εκλογής

Η εκλογή αποτελεί στάση στα κοινά και δεν πρέπει να εργάζεται ως όχημα αποσπάσεων, αποδυναμώνοντας υπέρμετρα τη στελέχωση δημόσιων υπηρεσιών.

Μείωση του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων σε έως 50% επιπλέον των θέσεων, αντί 150% που ισχύει σήμερα

Με τη μείωση του συγκεκριμένου ποσοστού, ένας συνδυασμός δημοτικών εκλογών σε ένα συμβούλιο 31 μελών, αντί για έως 78 υποψηφίους, που μπορούσε να είχε το 2023, που έχει 47.

Εκλογή των δημοτικών συμβούλων ενιαία στο σύνολο του δήμου και όχι ανά δημοτική ενότητα

15 χρόνια μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη και τις συνενώσεις των καποδιστριακών δήμων, δεν υφίσταται πλέον λόγος να διατηρείται η διακριτική εκλογική περιφέρεια.

Ενιαίο παράβολο συνδυασμού

Το ύψος του παραβόλου θα είναι ανάλογο με τον πληθυσμό του δήμου ή της περιφέρειας.

Διεξαγωγή των εκλογών την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου

Η αλλαγή αυτή θα μειώσει το χρονικό διάστημα από τη διεξαγωγή των εκλογών μέχρι την ανάληψη καθηκόντων από τις νέες αρχές, μειώνοντας, αντίστοιχα, το ενδεχόμενο κενό εξουσίας.

Β. Αλλαγές στο σύστημα διακυβέρνησης, την καταστατική θέση αιρετών, την εποπτεία, τις αρμοδιότητες και την οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ

-Υποχρεωτική δημόσια διαβούλευση για όλες τις κανονιστικές πράξεις πριν εισαχθεί στο δημοτικό / περιφερειακό συμβούλιο.

-Αποκλειστικά ηλεκτρονικά τοπικά δημοψηφίσματα για θέματα αρμοδιότητας των δήμων.

-Σύσταση θέσης υπηρεσιακού γραμματέα σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων.

-Αύξηση της αντιμισθίας δημάρχων και αντιδημάρχων, αναστολή επαγγελματικής δραστηριότητας δημάρχου σε δήμους άνω των 20.000 κατοίκων και υποχρεωτική άδεια για το σύνολο της θητείας.

-Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας των Ελεγκτών Νομιμότητας. Κάθε πράξη που θα εισέλθει για νομιμότητας θα κατανέμεται τυχαία σε Ελεγκτική Νομιμότητας άλλης χωρικής αρμοδιότητας. Συντονισμός των 7 Ελεγκτών Νομιμότητας από τον Γενικό Επόπτη Νομιμότητας ΟΤΑ.

-Επιτάχυνση της έκδοσης για έλεγχο νομιμότητας εντός 10 ημερών.

-Διατήρηση του Δημοτικού Τέλους για την κάλυψη ανταποδοτικών υπηρεσιών και την καθιέρωση Τέλους Τοπικής Ανάπτυξης, με την ενσωμάτωση σε αυτό του Δημοτικού Φόρου και του Τέλους Ακίνητη Περιουσίας. Το ΤΤΑ θα καθορίζεται ελεύθερα από τους δήμους και θα αξιοποιείται για την κάλυψη πάσης φύσης δαπανών και επενδυτικών δραστηριοτήτων.

-Επαναφορά του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για εντάλματα άνω των 15.000 ευρώ.

-Σύσταση Κέντρου Διαχείρισης Δημοτικών Εσόδων υπό την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, στο οποίο θα αναγράφονται κάθε είδους βεβαιωμένες οφειλές προς δήμους. Το Κέντρο αυτό θα είναι η διεπαφή της Αυτοδιοίκησης με ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ και όλα τα απαραίτητα Μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών των οφειλών, οι οποίες αποδίδονται άμεσα στους Δήμους, χωρίς να καταργηθεί η δυνατότητα πληρωμών απευθείας στους Δήμους.

-Ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Κεντρικού Κράτους με 3 κριτήρια:

  • Τοπικός, περιφερειακός ή εθνικός χαρακτήρας της αρμοδιότητας
  • Ποιος μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικότερα προς όφελος των πολιτών
  • Τεκμήριο αρμοδιότητας κατά δέσμη πολιτική.

Υπενθυμίζεται ότι ο διάλογος για την επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου της αυτοδιοίκησης, με τη σύνταξη του νέου ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης, έχει ήδη ξεκινήσει.

Η αρμόδια επιτροπή που θα επεξεργαστεί το σύνολο των προτάσεων όλων των φορέων, η οποία συστάθηκε από τον Υπουργό Εσωτερικών, συνεδρίασε για πρώτη φορά τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, των δικαστικών αρχών, πανεπιστημιακών και στελεχών τόσο των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. όσο και του Υπουργείου Εσωτερικών.

Μάλιστα, για την υποβοήθηση του έργου της, και με στόχο την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση της σύνταξης του νέου κώδικα, συστάθηκε και λειτουργεί στο Υπουργείο Εσωτερικών η Μονάδα Σύνταξης και Εφαρμογή της Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

protothema.gr



Ελλάδα | Οι επιπτώσεις των αγορών από την Αδριανούπολη στην τοπική οικονομία

Η τάση των Ελλήνων να ψωνίζουν από την Αδριανούπολη προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις σε τοπικό επίπεδο, κυρίως στις συνοριακές περιοχές της Ελλάδας, όπως ο Έβρος και η Ροδόπη.

Οι τοπικές επιχειρήσεις πλήττονται από τη μείωση της ζήτησης, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν τα φθηνότερα προϊόντα της Τουρκίας, γεγονός που οδηγεί σε μείωση των εσόδων και αυξάνει τον κίνδυνο κλεισίματος καταστημάτων. Επιπλέον, το κράτος χάνει σημαντικά φορολογικά έσοδα, καθώς οι φόροι από τις αγορές αυτές παραμένουν στην τουρκική οικονομία.

Η ενίσχυση της τουρκικής οικονομίας μέσω αυτών των αγορών δημιουργεί επίσης προβληματισμούς, ειδικά λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ των δύο χωρών. Τα χρήματα που δαπανούν οι Έλληνες καταναλωτές δεν επενδύονται στην εγχώρια οικονομία, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις τοπικές επιχειρήσεις και την οικονομία συνολικά.

Ωστόσο, η διαφορά τιμής είναι συχνά καθοριστική για τους καταναλωτές. Τα χαμηλότερα κόστη στην Αδριανούπολη προσφέρουν πιο οικονομικές λύσεις, ιδιαίτερα για καθημερινά αγαθά. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί Έλληνες επιλέγουν να ψωνίζουν από εκεί, αναδεικνύοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω της υψηλής φορολόγησης και του κόστους ζωής στην Ελλάδα.




Αλεξανδρούπολη | Τοπική ομάδα URBACT του δικτύου DIGI INCLUSION

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συνεχίζει με αποφασιστικότητα τις δράσεις του για την προώθηση της ψηφιακής ένταξης των δημοτών, συμμετέχοντας στο δίκτυο DIGI INCLUSION, που αποτελεί μέρος του προγράμματος URBACT IV. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος και η ενίσχυση της πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες, ιδίως για τις πιο ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες.

Σε συνεργασία με την Τοπική Ομάδα URBACT (ULG), ο Δήμος εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης (IAP), που έχει ως κύριο άξονα τη στήριξη των δημοτών στην ψηφιακή τους ένταξη. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης και χρήσης των ψηφιακών εργαλείων, βοηθώντας όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Στις 21 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης η 5η συνάντηση της Τοπικής Ομάδας URBACT. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι συμμετέχοντες συζήτησαν εκτενώς για την επικαιροποίηση του Σχεδίου Δράσης και για τις επικείμενες δοκιμαστικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στην πόλη. Η συζήτηση ήταν παραγωγική, με ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις προκλήσεις που έχουν εντοπιστεί, ενώ καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του σχεδίου, προκειμένου να ενισχυθεί η ψηφιακή ένταξη των δημοτών.

Πριν από αυτή τη συνάντηση, στις αρχές Οκτωβρίου, είχε λάβει χώρα η 4η διακρατική συνάντηση των εταίρων του δικτύου DIGI INCLUSION στην πόλη Ιάσιο της Ρουμανίας. Κατά τη συνάντηση αυτή, οι εκπρόσωποι των συμμετεχουσών πόλεων υπέγραψαν την «Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα», δεσμευόμενοι να προωθήσουν τα ψηφιακά δικαιώματα των πολιτών τους και να διασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.

Οι δράσεις αυτές του Δήμου Αλεξανδρούπολης εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών για τη μείωση των κοινωνικών και ψηφιακών ανισοτήτων, προκειμένου να καταστεί η πόλη πιο συμπεριληπτική και τεχνολογικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.




Γυναίκες Δήμαρχοι: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Εμπόδια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η εκδήλωση «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ: Προκλήσεις, Ευκαιρίες, Εμπόδια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», που πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 2024 στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, έφερε στο προσκήνιο τις γυναίκες ηγέτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μοναδική τους οπτική για τη διαχείριση των κοινών. Την εκδήλωση διοργάνωσε η ομάδα SHE – Society for Help & Empowerment, δίνοντας βήμα σε γυναίκες δημάρχους από την Κεντρική Μακεδονία να μιλήσουν για τις δυσκολίες και τις δυνατότητες που συναντούν στον πολιτικό στίβο.

Ομιλήτριες της εκδήλωσης ήταν οι Δήμαρχοι Σερρών, Βαρβάρα Μητλιάγκα, Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, Δέλτα, Γερακίνα Μπισμπινά, και Λαγκαδά, Νίκη Ανδρεάδου. Οι τέσσερις αυτές γυναίκες συζήτησαν τις προσωπικές και επαγγελματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο πλαίσιο της τοπικής διακυβέρνησης, καθώς και τις ευκαιρίες για ανάπτυξη και αλλαγή που παρουσιάζονται μέσα από το ρόλο τους.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναφέρθηκαν σε ζητήματα όπως τα εμπόδια που θέτει η κοινωνία και οι δομές εξουσίας στην εκπροσώπηση των γυναικών, αλλά και στα πλεονεκτήματα της παρουσίας τους σε θέσεις ηγεσίας, επισημαίνοντας την ανάγκη για αλλαγή των κοινωνικών αντιλήψεων και την προώθηση ίσων ευκαιριών.

Η συζήτηση συντονίστηκε από τη δημοσιογράφο Έλενα Αποστολίδου, ενώ την εκδήλωση παρακολούθησαν και άτομα με αναπηρία, με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική γλώσσα από την Ευλαμπία Αγγέλου.

Η εκδήλωση ανέδειξε την ανάγκη περαιτέρω ενδυνάμωσης των γυναικών σε ηγετικές θέσεις, τονίζοντας πως ο δρόμος προς την ισότητα μπορεί να είναι μακρύς, αλλά οι αλλαγές που συντελούνται είναι αισθητές και ελπιδοφόρες για το μέλλον.




Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.

Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.

Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.

Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.

Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα




Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Στο συνέδριο με τίτλο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» που διοργανώθηκε στην Αλεξανδρούπολη από το Ίδρυμα Ευγενίδου και την πρωτοβουλία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία και το θέμα του συνεδρίου, υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη της Περιφέρειας μας συνδέεται άρρηκτα και συναρτάται με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει». Εξήγησε ότι στόχος της διοίκησης της οποίας ηγείται, είναι η δημιουργία και εφαρμογή ενός σύγχρονου και παραγωγικού μοντέλου για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους κατοίκους της.

Τονίζοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, που πλέον είναι ορατές, ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Το κλειδί βρίσκεται στον σπονδυλωτό και συμμετοχικό σχεδιασμό, στον οποίο εμπλέκονται όσοι φορείς ή υπηρεσίες είναι απαραίτητες, ώστε οι λύσεις να είναι ολιστικές και ολοκληρωμένες. Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τη διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων στηρίζεται σε τρεις πυλώνες που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον: στους επιστημονικούς φορείς, στην Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς και εμπλεκόμενους φορείς, και στον πολίτη».

Ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου. Πρόσθεσε ότι θεωρεί υποχρέωση τη συνεργασία και την αξιοποίηση της εμπειρίας οποιουδήποτε φορέα ή υπηρεσίας έχει συνάφεια με το αντικείμενο, και υπογράμμισε ότι η ενίσχυση και αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση.

Τέλος, ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τους διοργανωτές του συνεδρίου, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα σε όλα τα επίπεδα. Το συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» ολοκληρώνεται το Σάββατο, 28 Ιουνίου 2024.

Χαιρετισμός Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Κυρίες και κύριοι,

Με μεγάλη χαρά και τιμή συμμετέχω σε αυτό το Συνέδριο, το οποίο θέτει ουσιαστικά το δάχτυλο εις τον τύπον των ήλων αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει. Είναι ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον τόπο μας, και οι διοργανωτές αξίζουν τα εύσημα για την πρωτοβουλία τους.

Η ηγεσία που έχω τη χαρά να προΐσταμαι αποτελείται από στελέχη που εργάζονται με επίκεντρο τον άνθρωπο. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσφέρουμε στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας τη δυνατότητα να ζήσουν, να δράσουν, να παράξουν και να προκόψουν εδώ.

Προσανατολίζουμε την πολιτική μας στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων συνθηκών και στη δημιουργία νέων, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο και πολυεπίπεδο παραγωγικό μοντέλο. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε την άντληση πόρων για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, τη λεγόμενη “έξυπνη γεωργία” και την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι υποδομές πρέπει να συνάδουν με τις επιταγές της κλιματικής αλλαγής, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και να είναι ανθεκτικές στο διάβα του χρόνου. Παράλληλα, έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας, το οποίο αποτελεί τη βάση ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος.

Οργανώνουμε την Πολιτική Προστασία με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, προμηθεύοντας τις υπηρεσίες μας με σύγχρονο εξοπλισμό. Θυμίζω ότι πριν από έναν χρόνο ο Έβρος επλήγη από μια πυρκαγιά, και οι συνέπειες της είναι ανυπολόγιστες. Η καταστροφή ενός δάσους όπως της Δαδιάς, που αποτελεί οικολογικό σημείο αναφοράς, απαιτεί έναν ολιστικό και βιώσιμο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της περιοχής.

Η χάραξη της στρατηγικής για τη διαχείριση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης δεν μπορεί να γίνει από έναν μόνο φορέα. Χρειάζεται σπονδυλωτός και συμμετοχικός σχεδιασμός με εμπλοκή όλων των απαραίτητων φορέων και υπηρεσιών.

Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τους επιστημονικούς φορείς, την Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς φορείς και τον πολίτη. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει την πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, και είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της ΕΝΠΕ, παρατηρώ ότι η κλιματική κρίση είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει το παρόν μας και διαμορφώνει το μέλλον μας. Οι στρατηγικές μας πρέπει να έχουν προληπτικό χαρακτήρα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Περιφέρειάς μας και της χώρας μας συνολικά.

Η επίτευξη αυτών των στόχων στηρίζεται στη συνεργασία και στην αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων. Σας ευχαριστώ για τη διοργάνωση του Συνεδρίου αυτού και πιστεύω ότι θα καταλήξει σε χρήσιμα συμπεράσματα για όλους μας και τον τόπο μας.




Μάχη στο CAS δίνει η Ξάνθη και καλεί την τοπική κοινωνία να της συμπαρασταθεί

Η Ξάνθη ζητά από φορείς και φιλάθλους να σταθούν στο πλευρό της, στον αγώνα που δίνει στο CAS κατά της απόφασης για τον Βούλγαρο Βασίλεφ.

Στην ανακοίνωσή της, η Ξάνθη παραθέτει το ιστορικό με τον Βούλγαρο παίκτη και καταλήγει στην απόφαση της FIFA που ζητά από την Ερασιτεχνική να καλύψει χρέος 230.000 ευρώ, το οποίο της «φόρτωσε» η ΠΑΕ.

Στις 03/10/2020 η ΠΑΕ ΑΟ Ξάνθη ανακοινώνει τον 30χρονο Βούλγαρο ποδοσφαιριστή Radoslav Vasilev. Ήταν η αγωνιστική περίοδος 2020-2021 και η νέα διοίκηση της ομάδας με την καθοδήγηση του Βασίλειου Παπαδημητρίου (Bill Papas) στελεχώνει το αγωνιστικό τμήμα σε συνεργασία με την υπόλοιπη διοίκηση και το τεχνικό team υπογράφοντας ένα συμβόλαιο τριετούς διάρκειας με τον αθλητή.

Η απόκτηση του ποδοσφαιριστή δημιούργησε εντυπώσεις κυρίως ως προς την χρονική διάρκεια του συμβολαίου για μια ομάδα που θα αγωνιζόταν στην Super League 2 χωρίς εγγυημένα έσοδα. Το ίδιο γεγονός θα ήταν πρωτότυπο ακόμα και για μια ομάδα Super League 1 χαμηλότερου βεληνεκούς των BIG FOUR του Ελληνικού ποδοσφαίρου πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε ποδοσφαιριστή που δεν ήταν γνωστός στο ευρύ κοινό.

Η συνέχεια ήταν δραματική καθώς ο Radoslav Vasilev ουδέποτε αγωνίστηκε με την ομάδα σε επίσημη αναμέτρηση παρά μόνο σε φιλικό παιχνίδι. Τραυματίστηκε σοβαρά κατά την διάρκεια της προετοιμασίας με συνέπεια να χαθεί η σεζόν.

Ο πιο άσχετος με τον ποδοσφαιρικό χώρο θεατής που ασχολείται μόνο επιφανειακά, θα ανέμενε η διοίκηση της ΠΑΕ να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην ζημιωθεί οικονομικά ο σύλλογος. Αντίθετα τα χειρότερα θα ερχόντουσαν. Τα χειρότερα που οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή της ομάδας και επιμέρους θέματα που ανακύπτουν συνεχώς θα ταλανίζουν ακόμα και σήμερα την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλεται για την επιστροφή της Ξάνθης στα επαγγελματικά πρωταθλήματα. Με την διάλυση του ποδοσφαιρικού ΑΟΞ να έχει επηρεάσει την οικονομία της περιοχής μας σε όλα τα επίπεδα.

Ο Βούλγαρος ποδοσφαιριστής αφού υπέγραψε το τριετές συμβόλαιο τον Οκτώβριο του 2020, αποχώρησε από την ομάδα μας το καλοκαίρι του 2021. Η διοίκηση της ΠΑΕ όμως ουδέποτε τακτοποίησε τις υποχρεώσεις της απέναντι στον αθλητή ο οποίος απευθύνθηκε αρχικά στις αρμόδιες οικονομικές επιτροπές της ΕΠΟ και εν συνεχεία στην επιτροπή
επίλυσης οικονομικών διαφορών της FIFA διεκδικώντας τα χρήματα από τα επόμενα δύο χρόνια του συμβολαίου συνολικής αξίας 230.000 Ευρώ ! Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό συμβόλαιο για έναν 30χρονο Βούλγαρο ποδοσφαιριστή που ΔΕΝ αγωνίστηκε με την ομάδα μας σε επίσημη αναμέτρηση.

Η ΠΑΕ δυστυχώς δεν παραστάθηκε στις αρμόδιες αρχές και συνέπεια αυτού επιβλήθηκε από την FIFA BAN απαγόρευσης μεταγραφών για την ΠΑΕ ΑΟ Ξάνθη και η υπoχρέωση της πληρωμής όλου του οφειλόμενου ποσού των 230.000 Ευρώ στον ποδοσφαιριστή.

Εντελώς ανεξήγητα η FIFA στις 06/12/2023, αντίθετα με όσα προβλέπει ο εθνικός αθλητικός νόμος περί ερασιτεχνικών ομάδων, απέστειλε έγγραφο στην ομάδα μας που επιδικάζει το εν λόγω ποσό των 230.000 Ευρώ στον Ερασιτέχνη ΑΟΞ, γεγονός που μας υποχρεώνει να προσφύγουμε και να παραστούμε στο Court Of Arbitration for Sport (CAS) για να διεκδικήσουμε την ανατροπή της παραπάνω απόφασης.

Ένα είναι σίγουρο: Δεν μπορεί ένα ερασιτεχνικό σωματείο βάση της εθνικής αθλητικής νομοθεσίας να αντιμετωπίζεται ως επαγγελματικό και οι υποχρεώσεις μιας ΠΑΕ να μεταφέρονται σε αυτό. Για να αποδείξουμε όμως το αληθές απαιτείται η παρουσία μας στο CAS.

Καλούμε και προσκαλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς της Ξάνθης και τον φίλαθλο κόσμο να στηρίξουν την προσπάθεια της ομάδας μας με όλους τους τρόπους. Η παρουσία της πόλης μας στα επαγγελματικά πρωταθλήματα προσδίδει οικονομική και κοινωνική εξέλιξη στην περιοχή μας και ξεφεύγει από τα καθαρά ποδοσφαιρικά στερεότυπα.

Η διοίκηση του ΑΟΞ κάνει και θα κάνει όσα πρέπει για να βοηθήσει τον σύλλογο να επανέλθει στην ομαλότητα, τακτοποιώντας τις δικές της υποχρεώσεις όπως απαιτεί η ιστορία και το καλό μας όνομα. Αναμένουμε με θέρμη την στήριξη όλης της πόλης για τα οφέλη που όλοι μας ευαγγελιζόμαστε όταν αναφερόμαστε στην αξία των σχέσεων πόλης-ομάδας.

mikriliga.com




Η τοπική γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα πρωταγωνιστούν στο 2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Δράμας

Από την Παρασκευή έως και την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου η τοπική γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντας της Δράμας θα έχουν την τιμητική τους, καθώς ξεκίνησε το 2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στον Δημοτικό Κήπο της Δράμας.

Το 2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Δράμας αποτελελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους επισκέπτες να εξερευνήσουν τις γεύσεις της περιοχής μας, αλλά και να γνωρίσουν τα πολύτιμα τοπικά προϊόντα του Νομού Δράμας.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τη Μαρία Κουτίδου δυναμώνουμε τη συμμετοχή των γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση»

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος καλοσωρίζει ένα νέο μέλος στην παράταξη Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ: 

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τη Μαρία Κουτίδου, συνταξιούχο ιδιωτική υπάλληλο και δραστήριο μέλος σε κοινωνικούς φορείς της τοπικής μας κοινωνίας.

Η Μαρία Κουτίδου διαμένει μόνιμα στην Καβάλα, στη συνοικία του Περιγιαλίου, και είναι παντρεμένη με τέσσερα παιδιά. Είναι εθελόντρια στον Ερυθρό Σταυρό και μέλος στον Σύλλογο Ποντίων Λεύκης – Ν. Καρβάλης.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τη Μαρία Κουτίδου για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή της να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τη Σοφία Τσάκωνα δυναμώνουμε τη συμμετοχή των νέων γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση»

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος καλωσορίζει ένα νέο μέλος με την παράταξη Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ:

“Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τη Σοφία Τσάκωνα, φιλόλογο.

Η Σοφία Τσάκωνα γεννήθηκε το 1994 στην Καβάλα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι παντρεμένη με τον Γιώργο Δημητριάδη και έχει δύο παιδιά.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τη Σοφία Τσάκωνα για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή της να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023″.

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τη Μαρία Χαλκίδου δυναμώνουμε τη συμμετοχή των γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση»

Ο Υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος καλωσορίζει στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τη Μαρία Χαλκίδου, έμπορο ενδυμάτων και δραστήριο μέλος σε κοινωνικούς φορείς της τοπικής μας κοινωνίας.

“Η Μαρία Χαλκίδου γεννήθηκε στην Καβάλα και διαμένει στα Ποταμούδια. Είναι επιχειρηματίας στον τομέα της ένδυσης εδώ και πολλά χρόνια και ενεργό μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ποταμουδίων.

Είναι παντρεμένη με τον Ιωάννη Δερβετζή και έχει δύο παιδιά.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τη Μαρία Χαλκίδου για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή της να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023″