Τιμήθηκε για την πολυδιάστατη προσφορά του στον Εθελοντισμό και την Κοινωνία της Αλεξανδρούπολης ο Τ. Κοντακίδης

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή η σημερινή, και ήταν η καλύτερη αφορμή για να τιμήσουμε έναν σπουδαίο συνδημότη μας, τον Αναστάσιο Κοντακίδη, έναν άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στον εθελοντισμό και στην ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Συνοδευόμενος από την οικογένειά του και φίλους βρέθηκε σήμερα στο γραφείο δημάρχου Γιάννη Ζαμπούκη, όπου ο δήμαρχος του απένειμε πλακέτα για την ανιδιοτελή και ειλικρινή του προσφορά στην κοινωνία. Η βράβευση αυτή αποτελεί μια μικρή ένδειξη της αναγνώρισης που αξίζει για το πολυδιάστατο έργο του, το οποίο έχει επηρεάσει θετικά εκατοντάδες ανθρώπους και έχει συμβάλει στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της προσφοράς στην περιοχή μας.

Λίγα λόγια τον Αναστάσιο Κοντακίδη:

Το 1988, μετά από μια περιπέτεια υγείας του πατέρα του, κι ενώ ο ίδιος ήταν ενεργός εθελοντής αιμοδότης από το 1972, αποφάσισε, διαπιστώνοντας τις ανάγκες του Νοσοκομείου για αίμα, να οργανώσει τους εθελοντές αιμοδότες της πόλης μας και να δημιουργήσει το Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Αλεξανδρούπολης. Συγκέντρωσε με δική του πρωτοβουλία τον πρώτο πυρήνα 30 αιμοδοτών, οι οποίοι και αποτέλεσαν τα Ιδρυτικά Μέλη του Συλλόγου. Από τότε έως και το 2024 εργάστηκε άοκνα για τη διάδοση της ιδέας του εθελοντισμού, ως πρόεδρος του Συλλόγου επί 36 συναπτά έτη παμψηφεί, σε στενή συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Αλεξανδρούπολης, ο οποίος και παραχωρεί τον χώρο, όπου στεγάζονται τα γραφεία του Συλλόγου. Ενημερώνοντας αδιαλείπτως τους συμπολίτες μας, διοργανώνοντας διαλέξεις ευαισθητοποίησης και ενημερωτικές προβολές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στις Ένοπλες Δυνάμεις, κατόρθωσε να γιγαντώσει το Σύλλογο ξεπερνώντας τα 3000 μέλη, τροφοδοτώντας το νοσοκομείο με περισσότερες από 1500 μονάδες αίματος ετησίως. Παράλληλα, συμμετείχε σε όλες τις πανελλήνιες ετήσιες Αμφικτιονίες Συλλόγων Αιμοδοτών, αλλά και σε διαβαλκανικές και παγκόσμιες διοργανώσεις. Διετέλεσε επί σειρά ετών εκλεγμένο μέλος του ΔΣ της ΠΟΣΕΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών) και με δική του πρωτοβουλία δημιουργήθηκαν ο Σύνδεσμος Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών Αν. Μακεδονίας & Θράκης και η Ένωση Συλλόγων & Ομάδων Εθελοντών Αιμοδοτών Έβρου, όπου υπήρξε Πρόεδρος και μέλος του ΔΣ. Το πολυετές έργο του αναγνωρίστηκε από πλήθος φορέων, οι οποίοι τον βράβευσαν, μεταξύ των οποίων Σύλλογοι, Δήμοι, αλλά και η Προεδρία της Δημοκρατίας.

Η ζωή του είναι παράδειγμα αφοσίωσης, προσφοράς και ανιδιοτέλειας, και αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας.




Με λαμπρότητα τιμήθηκε το Έπος του ’40 στην Κομοτηνή

Με λαμπρότητα τιμήθηκε το Έπος του ’40 και η Εθνική Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στην Κομοτηνής.

Μετά την επίσημη δοξολογία στον Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, την επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο, ακολούθησε η παρέλαση συλλόγων, μαθητών και ενόπλων δυνάμεων με αφετηρία τη Λεωφόρο Δημοκρατίας.

 




Τιμήθηκε η Μνήμη των Ηρώων της Μάχης του Ορμενίου

Με την όλως τιμητική παρουσία του Υπουργού Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, ως εκπροσώπου του Προέδρου της Σερβίας Αλεξάντερ Βούτσιτς, του Υπουργού Αθλητισμού κ. Ζόραν Γκάιτς, του Πολιτικού Διοικητού του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή και με τη συμμετοχή του Ηγουμένου της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθοδίου και εκπροσώπων του Ηγουμένου της Μονής Σίμωνος Πέτρας Αρχιμ. Ελισσαίου, πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή, 29 του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., οι επετειακές εκδηλώσεις, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου στη μνήμη του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και όλων όσων ηρωϊκώς αγωνίσθηκαν και έπεσαν στη Μάχη του Ορμενίου.

Συγκεκριμένα στις 26 Σεπτεμβρίου του 1371, στις όχθες του ποταμού Έβρου, κοντά στο σημερινό Ορμένιο, οι συνασπισμένες χριστιανικές δυνάμεις των Βαλκανίων, υπό την ηγεσία του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και του αδελφού του Βουκάσιν Μρνιάβτσεβιτς, με αυτοθυσία και γενναιότητα αγωνίσθησαν να αποτρέψουν την προέλαση των Οθωμανών στα Βαλκάνια. Η μάχη αυτή είναι γνωστή ως η μάχη του Έβρου, ή του Τζερνομιάνου (Ορμενίου) ή της Μαρίτσας (βουλγαριστί ο ποταμός Έβρος). Δυστυχώς από την έκβαση αυτής της μάχης κρίθηκε αργότερα και η τύχη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και των δυτικών Βαλκανίων στο Κοσσυφοπέδιο το 1389.

Στη μνήμη όλων εκείνων των χριστιανών που πολέμησαν «ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος» στη μάχη του Ορμενίου, στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Ορμένιο, μετά τη Θεία Λειτουργία, της οποίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ετελέσθη πάνδημο Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των πεσόντων, με σύντομη αναφορά στα γεγονότα, στα πρόσωπα της μάχης και στη σημασία της στο πέρασμα του χρόνου από τον Σεβασμιώτατο, τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, τον Ηγούμενο της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθόδιο, τον εκπρόσωπο της Μονής Σίμωνος Πέτρας Ιερομόναχο Ευκαρπίωνα και τον Πολιτικό Διοικητή του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή.Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο Ηρώον.

Οι επετειακές εκδηλώσεις συνεχίσθηκαν και το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην αίθουσα του Επισκοπείου Ορεστιάδος, όπου στα πλαίσια Εσπερίδος μίλησε ο διακεκριμένος δημοσιογράφος και συγγραφέας Σταύρος Λυγερός, με θέμα: «Το Ισλάμ στα Βαλκάνια σήμερα». Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, αφού πρώτα προλόγισε την εκδήλωση παρουσίασε τον ομιλητή. Παρεμβάσεις επιστημονικές έκαναν ο Ομότιμος Διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών κ. Κρίτων Χρυσοχοΐδης και ο Βυζαντινολόγος κ. Σέργιος Πυριβάτριτς, από το Ίδρυμα Βυζαντινών Σπουδών της Ακαδημίας Βελιγραδίου, και ο Υπουργός Πολιτισμού της Σερβικής Δημοκρατίας Nikola Selaković. H παρουσία των Αγιορειτών πατέρων στο Μνημόσυνο και στις επετειακές εκδηλώσεις της μάχης του Ορμενίου είναι έκφραση ευγνωμοσύνης της Μοναστικής Πολιτείας προς τον ηγεμόνα Ιωάννη Ούγγλεση, που πολλαπλώς ευεργέτησε τις Μονές του Αγίου Όρους.

Παρέστησαν ο Βουλευτής Έβρου Σταύρος Κελέτσης, οι αντιπεριφερειάρχες Ευάγγελος Πουλιλιός, Φανή Μπαχαριδου και Στέλιος Κατσογριδάκης, οι αντιδήμαρχοι Μανώλης Χατζηπαναγιώτου, Μαργαρίτης Αστεριάδης και Ευαγγελία Μπραϊκούδη, ο Διοικητής του Δ΄ Σωμ. Στρ. αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος ο Διοικητής της XVI Μεραρχίας υποστράτηγος Ιωάννης Κωστούλας, ο Διοικητής της 3ης Ταξιαρχίας, ταξίαρχος Βαρδής Χαρκιανάκης, ο Διοικητής της 21ης Στρατ. Διοικήσεως, συνταγμ. Δημ. Τσαφούλης, αντιπροσωπείες των σχολικών μονάδων της περιοχής Τριγώνου, αντιπροσωπείες πολιτιστικών συλλόγων και εκπρόσωποι άλλων φορέων

Απο τον Εβρο | Χρυσή Κατσαμακίδου