Πατέρας μπήκε μαινόμενος στο ΑΤ Αιγιαλείας για τη σύλληψη του ανήλικου γιου του
Ένα πρωτοφανές περιστατικό κλήθηκαν να διαχειριστούν οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας πρωινές ώρες της Τετάρτης με «πρωταγωνιστή» έναν μαινόμενο πατέρα ανήλικου που είχε συλληφθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πελοποννήσου», ο 45χρονος κλήθηκε στην υπηρεσία να παραλάβει τον 16χρονο γιο του που νωρίτερα είχε συλληφθεί να οδηγεί μηχανάκι χωρίς δίπλωμα. Ίδιες πηγές ανέφεραν πως ο πατέρας – οδηγός ταξί – έφτασε στο Τμήμα σε έξαλλη κατάσταση και άρχισε να διαμαρτύρεται για τη σύλληψη του παιδιού του και για την καθυστέρηση των αστυνομικών να ολοκληρώσουν τα προβλεπόμενα, προκειμένου ν’ αφεθεί ελεύθερος ο ανήλικος.
Μάλιστα, δεν δίστασε να επιτεθεί φραστικά σε ένστολο, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του επεισοδίου εντός του Αστυνομικού Τμήματος, δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή κατά την οποία να αναγνώρισε πως ο γιος του είχε υποπέσει σε σοβαρό αδίκημα. Αντ’ αυτού, κατηγορούσε τους αστυνομικούς πως δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους, κρατώντας τον για ώρες στο Τμήμα. Ο άνδρας συνελήφθη για διατάραξη λειτουργίας υπηρεσίας και το πρωί της Τετάρτης οδηγήθηκε ενώπιον του εισαγγελέα Αιγίου και παραπέμφθηκε να δικαστεί στο αυτόφωρο. Η δίκη αναβλήθηκε μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος του κατηγορούμενου, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε δύο εβδομάδες.
Όπως πληροφορήθηκε η «Π», ο 16χρονος συνελήφθη στις 9:30 το βράδυ της Τρίτης στο Αίγιο, για οδήγηση δικύκλου στερούμενος διπλώματος, οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Αιγιαλείας με τους αστυνομικούς να λαμβάνουν κατάθεση από τον συλληφθέντα, να προχωρούν στο σχηματισμό δικογραφίας και να ενημερώνουν σχετικά τον εισαγγελέα. Αφού ολοκληρώθηκαν τα διαδικαστικά, λόγω ανηλικότητας κλήθηκε ο πατέρας να τον παραλάβει.
«Μέχρι σήμερα δεν είχε καταγραφεί ανάλογο περιστατικό, να συλλαμβάνουμε ανήλικο παραβάτη και να μας επιτίθεται γονέας» δήλωσε στην «Π» έμπειρος αξιωματικός της ΕΛΑΣ.
Πηγή:newsbomb.gr
Διαμαρτυρία τοπικών φορέων για τη διακοπή των δρομολογίων Καβάλα – Λήμνος
Αρχές, φορείς και εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας της Καβάλας εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την προσωρινή διακοπή των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στη γραμμή Καβάλα – Λήμνος.
Σε κοινή επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας και Αναπληρωτής Περιφερειάρχης, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θεόδωρος Μουριάδης, και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Ιωάννης Παναγιωτίδης, ζητούν την άμεση αποκατάσταση των δρομολογίων.
Κατά τη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, συζητήθηκαν οι αρνητικές επιπτώσεις της διακοπής της σύνδεσης Λαύριο – Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος – Καβάλα. Οι τοπικές αρχές τονίζουν ότι η απόφαση αυτή πλήττει την εμπορική δραστηριότητα, δυσχεραίνει τις μετακινήσεις των πολιτών και επηρεάζει κρίσιμες υπηρεσίες, όπως η ιατρική περίθαλψη και η κοινωνική φροντίδα.
Η νέα σύμβαση με την εταιρεία FAST FERRIES, που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής. Οι τοπικοί φορείς επισημαίνουν την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις από το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση και να ενισχυθεί η προσβασιμότητα των νησιών με τη Βόρεια Ελλάδα.
Η επιστολή κλείνει με την έκφραση διαθεσιμότητας των τοπικών αρχών για περαιτέρω συζήτηση και παροχή διευκρινίσεων, με στόχο την εύρεση μιας άμεσης και βιώσιμης λύσης στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
Μάκης Παπαδόπουλος |«Ζητάμε έκτακτο και συνολικό διαχειριστικό έλεγχο για όλη τη ΔΕΥΑΚ από τη Δικαιοσύνη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς»
Ο επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ και Δημοτικός Σύμβουλος, Μάκης Παπαδόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου, επικεντρώνοντας στα θέματα των υπεξαιρέσεων στη ΔΕΥΑΚ. Τον πλαισίωναν ο Δημοτικός Σύμβουλος Παναγιώτης Αγγελίδης και ο νομικός σύμβουλος της παράταξης, Νίκος Σιδηρόπουλος.
Ο Μάκης Παπαδόπουλος ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των νομικών ενεργειών της παράταξης, με την υποβολή αναφοράς στην Εισαγγελία Καβάλας, ζητώντας:
Τη διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών της Διοίκησης της ΔΕΥΑΚ, λόγω αδιαφάνειας και απόκρυψης στοιχείων από το ΔΣ.
Διαχειριστικό έλεγχο πενταετίας (2020-2024) στη ΔΕΥΑΚ.
Ο Παναγιώτης Αγγελίδης κατηγόρησε τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ για ευθύνες στη μη έγκαιρη ανίχνευση του ελλείμματος και για παράτυπη μετακίνηση αρμόδιας υπαλλήλου, αφήνοντας κενή τη θέση της κατά την περίοδο της υπεξαίρεσης.
Ο δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος τόνισε ότι η παράταξη κατέθεσε καταγγελίες σε διάφορες αρμόδιες αρχές, ζητώντας έλεγχο για τη μη αναφορά του ελλείμματος του 2021 στην Εισαγγελία, καθώς και για την απόκρυψη οικονομικών στοιχείων από τους ισολογισμούς της ΔΕΥΑΚ.
Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος άσκησε κριτική στη Δημοτική Αρχή για την αδιαφορία της όσον αφορά τα θαλάσσια δρομολόγια Καβάλας-Λήμνου, καθώς και για κυκλοφοριακές αλλαγές στην πόλη, οι οποίες, όπως ανέφερε, έγιναν χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη.
Γυναικοκτονία στις Σέρρες: Αυτοκτόνησε ο 59χρονος που σκότωσε τη σύζυγό του
Ο άνδρας που νωρίτερα είχε δολοφονήσει τη σύζυγό του Σιτοχώρι Σερρών έδωσε τέλος στη ζωή του βάζοντας φωτιά σε μαντρί.
Αυτοκτόνησε ο άνδρας που το πρωί της Πέμπτης δολοφόνησε τη σύζυγό του μέσα στο σπίτι τους στο Σιτοχώρι Σερρών.
Ο 59χρονος έβαλε τέλος στη ζωή του βάζοντας φωτιά σε ένα μαντρί λίγο έξω από το χωριό.
Ο δράστης της γυναικοκτονίας πήρε τηλέφωνο στην αστυνομία λίγο πριν τις 9 το πρωί και ανέφερε ότι σκότωσε τη σύζυγό του μέσα στο σπίτι τους στο Σιτοχώρι Σερρών λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ελάτε σπίτι, τη σκότωσα».
Όπως έγινε γνωστό, ο 59χρονος δράστης στραγγάλισε τη σύζυγό του με την οποία έχουν ένα παιδί. Μάλιστα, στο παρελθόν ο γυναικοκτόνος φέρεται να είχε κατηγορηθεί και για άλλα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας με θύμα τον γιό του.
Στο σπίτι βρέθηκε σημείωμα με το οποίο ο 59χρονος αποχαιρετούσε τα παιδιά του, ενώ έστειλε και μηνύματα σε συγγενικά τους πρόσωπα, στα οποία εκδήλωσε την πρόθεσή του να βάλει τέλος στην ζωή του.
Το χρονικό της υπόθεσης
Στις αρχές σήμανε συναγερμός νωρίς το πρωί της Πέμπτης όταν ειδοποιήθηκε η αστυνομία για μια ακόμη γυναικοκτονία.
Ο 59χρονος στις 9:00 το πρωί σκότωσε τη 52χρονη σύζυγό του στο Σιτοχώρι Σερρών και αφότου ενημέρωσε τις αρχές για την πράξη του, τους είπε ότι θα αυτοκτονήσει και στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο καθ’ ομολογίαν δράστης στραγγάλισε τη γυναίκα του.
Πόλεμος στην Ουκρανία: «Εντυπωσιασμένο» το Κρεμλίνο από τη θέση του Τραμπ για τον τερματισμό του πολέμου
Το Κρεμλίνο δήλωσε σήμερα πως “έχει εντυπωσιαστεί” από τη θέση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία, και πρόσθεσε πως είναι σε εξέλιξη προετοιμασίας για μια διμερή συνάντηση ανάμεσα στον Τραμπ και τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε πως υπάρχει πολιτική βούληση τόσο στη ρωσική όσο και στην αμερικανική πλευρά να εξεύρουν μια διευθέτηση και να τελειώσει ο πόλεμος που διαρκεί τρία χρόνια.
Οι Πούτιν και ο Τραμπ είχαν τηλεφωνική συνδιάλεξη που κράτησε πάνω από μία ώρα χθες, Τετάρτη, και ο Τραμπ δήλωσε αργότερα πως δεν είναι πρακτικό για την Ουκρανία να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, κάτι που το Κίεβο επιδιώκει ως εγγύηση για τη μελλοντική ασφάλειά του.
Απαντώντας σε ερώτηση για το σχόλιο του Τραμπ ότι μια συνάντηση με τον Πούτιν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στη Σαουδική Αραβία, ο Πεσκόφ είπε πως οι λεπτομέρειες της συνάντησης δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί. Αρνήθηκε να σχολιάσει ποιος από τους δύο ηγέτες είχε την πρωτοβουλία για το τηλεφώνημα.
Απαντώντας σε ερώτηση για την πρόσκληση του Πούτιν στον Τραμπ να επισκεφθεί τη Μόσχα, ο Πεσκόφ είπε πως υπήρξε αμοιβαία ανταλλαγή προσκλήσεων, όμως η διμερής συνάντηση είναι μια διαφορετική διαδρομή.
«Υπάρχει πολιτική βούληση η οποία τονίστηκε στη διάρκεια της χθεσινής συνομιλίας να διεξαχθεί διάλογος σε αναζήτηση μιας διευθέτησης», είπε ο Πεσκόφ. «Υπάρχει συμφωνία πως μια ειρηνική διευθέτηση κατόπιν διαπραγματεύσεων είναι δυνατή».
«Η προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε την άποψη ότι έπρεπε να γίνουν τα πάντα για να συνεχιστεί ο πόλεμος. Η παρούσα κυβέρνηση, εξ όσων αντιλαμβανόμαστε, ακολουθεί την άποψη ότι πρέπει να γίνουν τα πάντα για να σταματήσει ο πόλεμος και για να υπερισχύσει η ειρήνη», είπε. «Μας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση η θέση της τρέχουσας κυβέρνησης και είμαστε ανοικτοί στον διάλογο».
Απαντώντας σε ερώτηση αν ευρωπαϊκές χώρες θα εκπροσωπηθούν στις ειρηνευτικές συνομιλίες, είπε πως είναι πρόωρο να γίνει λόγος για το σχήμα τους.
Υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχουν πολλά θέματα στην ημερήσια διάταξη» μιας συνάντησης Πούτιν-Τραμπ, ο Πεσκόφ είπε πως η Μόσχα επιθυμεί, πέρα από το ουκρανικό, μια «εις βάθος συζήτηση» για «την ασφάλεια στην ευρωπαϊκή ήπειρο» στο σύνολό της και «τις ανησυχίες (της Ρωσίας) που συνδέονται με την ασφάλεια».
Η Ρωσία θεωρεί πως η διεύρυνση του ΝΑΤΟ στα σύνορά της συνιστά υπαρξιακή απειλή και είχε απευθύνει στους Δυτικούς τον Δεκέμβριο του 2021, μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανια, έναν κατάλογο με αιτήματα προκειμένου να εξασφαλίσει εγγυήσεις ασφαλείας.
Οι προτάσεις αυτές περιελάμβαναν την απαγόρευση στην Ουκρανία και σε άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες να ενταχθούν στην Ατλαντική συμμαχία, καθώς και αποχώρηση στρατευμάτων και οπλισμού του ΝΑΤΟ από χώρες που εντάχθηκαν στον οργανισμό μετά τον Μάιο του 1997, κάτι που περιλαμβάνει τις Βαλτικές χώρες και την Πολωνία, που συνορεύουν με τη Ρωσία, ή ακόμη τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, που έχουν ακτές στις Μαύρη Θάλασσα.
Οι βασικές απαιτήσεις της Μόσχας είχαν απορριφθεί από το ΝΑΤΟ και τις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη Ιανουαρίου, με τη Μόσχα να εξαπολύει έναν μήνα αργότερα την επίθεσή της κατά της Ουκρανίας.
Πηγή:protothema.gr
Στο Παρίσι για τη Διεθνή Διάσκεψη για τη Συρία ο Γεραπετρίτης
Στη Γαλλία, και συγκεκριμένα στο Παρίσι, μεταβαίνει ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης για τη Συρία.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές που επικαλείται η ΕΡΤ η πρόσκληση προς τη χώρα μας να συμμετάσχει στη Διάσκεψη επιβεβαιώνει το ισχυρό διπλωματικό αποτύπωμα και τη θέση της Ελλάδας ως αξιόπιστου συνομιλητή όλων των μερών.
Στη Διάσκεψη θα εξετασθούν οι προκλήσεις που τίθενται για τη Συρία, την επαύριον της πτώσης του καθεστώτος Άσαντ, καθώς και τρόποι βέλτιστης συνδρομής στη διαδικασία σταθεροποίησης της χώρας. Η Διάσκεψη των Παρισίων θα δώσει, τη δυνατότητα σε γειτονικές χώρες και σε διεθνείς εταίρους της Συρίας να συντονίσουν τις δράσεις τους.
Η συμμετοχή του Γ. Γεραπετρίτη στη Διάσκεψη πραγματοποιείται λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκε το Κατάρ, το Ισραήλ, τη Ραμάλα, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Συρία.
Η Διεθνής Διάσκεψη των Παρισίων πραγματοποιείται σε συνέχεια των Διασκέψεων της Άκαμπα (14/12) και του Ριάντ (12/01).
Σημειώνεται πως στη Διάσκεψη συμμετέχουν, επίσης, η Συρία, κράτη του Αραβικού Συνδέσμου (Αίγυπτος, Ιράκ, Ιορδανία, Λίβανος), τα κράτη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία), καθώς και τα κράτη της Ομάδας G7 (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ιταλία, Καναδάς), η Ισπανία, η Τουρκία, ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Αραβικού Συνδέσμου, ο Ειδικός Απεσταλμένος των ΗΕ για τη Συρία και η Επίτροπος της ΕΕ για τη Μεσόγειο, Dubravka Suica.
Η συμμετοχή του Γ. Γεραπετρίτη στη Διάσκεψη πραγματοποιείται λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκε το Κατάρ, το Ισραήλ, τη Ραμάλα, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Συρία.
Η συμμετοχή του Γ. Γεραπετρίτη στη Διάσκεψη πραγματοποιείται λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκε το Κατάρ, το Ισραήλ, τη Ραμάλα, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Συρία.
Η Διεθνής Διάσκεψη των Παρισίων πραγματοποιείται σε συνέχεια των Διασκέψεων της Άκαμπα (14/12) και του Ριάντ (12/01).
Σημειώνεται πως στη Διάσκεψη συμμετέχουν, επίσης, η Συρία, κράτη του Αραβικού Συνδέσμου (Αίγυπτος, Ιράκ, Ιορδανία, Λίβανος), τα κράτη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία), καθώς και τα κράτη της Ομάδας G7 (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ιταλία, Καναδάς), η Ισπανία, η Τουρκία, ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Αραβικού Συνδέσμου, ο Ειδικός Απεσταλμένος των ΗΕ για τη Συρία και η Επίτροπος της ΕΕ για τη Μεσόγειο, Dubravka Suica.
Η συμμετοχή του Γ. Γεραπετρίτη στη Διάσκεψη πραγματοποιείται λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκε το Κατάρ, το Ισραήλ, τη Ραμάλα, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Συρία.
Πηγή:cnn.gr
Παρίσι: Στη Διάσκεψη για τη Συρία ο Γιώργος Γεραπετριτης
ΟΥπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μεταβαίνει στο Παρίσι, όπου θα συμμετάσχει, κατόπιν πρόσκλησης της Γαλλίας, στη Διεθνή Διάσκεψη για τη Συρία.
Η Διεθνής Διάσκεψη των Παρισίων πραγματοποιείται σε συνέχεια των Διασκέψεων της Άκαμπα (14.12.2024) και του Ριάντ (12.01.2025). Η πρόσκληση προς τη χώρα μας να συμμετάσχει στη Διάσκεψη επιβεβαιώνει το ισχυρό διπλωματικό αποτύπωμα και τη θέση της Ελλάδας ως αξιόπιστου συνομιλητή όλων των μερών.
Σημειώνεται πως στη Διάσκεψη συμμετέχουν, επίσης, η Συρία, κράτη του Αραβικού Συνδέσμου (Αίγυπτος, Ιράκ, Ιορδανία, Λίβανος), τα κράτη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία), καθώς και τα κράτη της Ομάδας G7 (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ιταλία, Καναδάς), η Ισπανία, η Τουρκία, ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Αραβικού Συνδέσμου, ο Ειδικός Απεσταλμένος των ΗΕ για τη Συρία και η Επιτροπος της ΕΕ για τη Μεσόγειο, Dubravka Suica.
Η συμμετοχή του κ. Υπουργού στη Διάσκεψη πραγματοποιείται λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκε το Κατάρ, το Ισραήλ, τη Ραμάλα, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Συρία.
Στη Διάσκεψη θα εξετασθούν οι προκλήσεις που τίθενται για τη Συρία, την επαύριον της πτώσης του καθεστώτος Assad, καθώς και τρόποι βέλτιστης συνδρομής στη διαδικασία σταθεροποίησης της χώρας. Η Διάσκεψη των Παρισίων θα δώσει, τη δυνατότητα σε γειτονικές χώρες και σε διεθνείς εταίρους της Συρίας να συντονίσουν τις δράσεις τους.
Στοχεύσεις της Διάσκεψης είναι:
ο συντονισμός των προσπαθειών για την προώθηση μίας ειρηνικής και συμπεριληπτικής πολιτικής μετάβασης της Συρίας
η κινητοποίηση των κύριων εταίρων της Συρίας για εντατικοποίηση της συνεργασίας και για συντονισμό της παρεχόμενης συνδρομής προς το συριακό λαό και τη συριακή οικονομία, με στόχο την ανάπτυξη και την ανοικοδόμηση της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γεραπετρίτης υπήρξε ένας από τους πρώτους Υπουργούς Εξωτερικών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επισκέφθηκε τη Συρία, τονίζοντας έτσι το ισχυρό ενδιαφέρον της Ελλάδας για τη χώρα. Κατά τις επαφές του στη Διάσκεψη, ο Υπουργός Εξωτερικών αναμένεται να αναδείξει τη βούληση της Ελλάδας να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην επόμενη μέρα στη Συρία, τόσο διμερώς, όσο και μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ.
Ως εκλεγμένο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας, η Ελλάδα αναλαμβάνει ουσιαστικό ρόλο στη συνδιαμόρφωση της διεθνούς πολιτικής για την παγκόσμια αρχιτεκτονική ασφάλειας και πρωτοβουλίες για την προώθηση της ειρήνης και της ευημερίας στην περιοχή.
Πηγή:newsbomb.gr
Σέρρες: Αυτοκτόνησε ο 59χρονος που δολοφόνησε τη σύζυγό του
Τέλος στη ζωή του έδωσε ο 59χρονος άνδρας από τις Σέρρες λίγες ώρες αφότου δολοφόνησε τη σύζυγό του μέσα στο σπίτι τους στο Σιτοχώρι.
To σοκ στην τοπική κοινωνία της περιοχής ξεκίνησε από τη νέα γυναικοκτονία που σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης 13 Φεβρουαρίου. Η τραγωδία άρχισε να ξεδιπλώνεται λίγο πριν τις 09.00 το πρωί όταν 59χρονος άντρας κάλεσε στις Αρχές και είπε πως σκότωσε τη 52χρονη σύζυγό του στο Σιτοχώρι. Στο ίδιο τηλεφώνημα ανέφερε ότι σκοπεύει να θέσει τέλος στη ζωή του.
Έπειτα, ο 59χρονος άνδρας κατέφυγε στο βουνό με την αστυνομία να εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψή του. Ωστόσο, λίγο πριν τις 12:00 βρέθηκε νεκρός καθώς έβαλε φωτιά σε μαντρί και κάηκε ζωντανός.
Το ζευγάρι είχε έναν γιο που είναι έγκλειστος στις φυλακές Νιγρίτας για ναρκωτικά. Οι πηγές αναφέρουν ότι ο άντρας σκότωσε τη σύζυγό του, χτυπώντας την, ενώ είχε απασχολήσει τις αρχές και στο παρελθόν για ενδοοικογενειακή βία με θύμα τον γιο του.
Γυναικοκτονία στις Σέρρες: 55χρονος σκότωσε τη σύζυγό του και έφυγε στο βουνό
Νέα γυναικοκτονία σημειώθηκε αυτή τη φορά στις Σέρρες, καθώς το πρωί της Πέμπτης, 55χρονος άντρας σκότωσε τη σύζυγό του στο χωριό Σιτοχώρι.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του Epiloges, ο 55χρονος άντρας σκότωσε τη σύζυγό του με κυνηγετικό όπλο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο γυναικοκτόος έχει καταφύγει στο βουνό με την αστυνομία να εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψή του.
thetoc.gr
Έγκλημα στις Σέρρες: 55χρονος σκότωσε τη σύζυγό του – Ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψή του στα βουνά
Συγκλονίζει τις Σέρρες η δολοφονία γυναίκας από τον 55χρονο σύζυγό της.
Πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως ο δράστης σκότωσε τη γυναίκα με κυνηγετικό όπλο στο Σιτοχώρι Σερρών.
Αυτή την ώρα, όπως μεταδίδει το Epiloges, είναι σε εξέλιξη μεγάλο ανθρωποκυνηγητό των αρχών για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του 55χρονου, ο οποίος έχει φύγει για να κρυφτεί στο βουνό.ει ανθρωποκυνηγητό για την σύλληψή του
Πηγή:newsbomb.gr
Στήριξη των καρνάγιων της Καβάλας: Πρωτοβουλία του ΤΕΕ για τη διάσωση της ναυπηγικής παράδοσης
Η διάσωση των καρνάγιων της Καβάλας και συνολικά των παραδοσιακών ναυπηγείων της χώρας αποτελεί ζήτημα επείγουσας προτεραιότητας.
Τα καρνάγια, οι ταρσανάδες και οι καραβομαραγκοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ναυπηγικής τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, ενώ η Καβάλα διαθέτει μακρά ναυτική παράδοση που κινδυνεύει να χαθεί.
Τα καρνάγια της Καβάλας στο επίκεντρο της συζήτησης
Η Καβάλα υπήρξε για χρόνια κέντρο ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, με τα καρνάγια της να αποτελούν σημείο αναφοράς για την τοπική οικονομία. Ωστόσο, οι σύγχρονες εξελίξεις, η έλλειψη νομικού πλαισίου και οι οικονομικές πιέσεις θέτουν σε κίνδυνο τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Στην ημερίδα θα συζητηθούν σημαντικά ζητήματα, όπως:
Η ανάγκη για νομοθετική προστασία των καρνάγιων από τις πιέσεις της ανάπτυξης και της αστικοποίησης.
Η διαμόρφωση πολιτικών στήριξης μέσω ρυθμίσεων με την Κτηματική Υπηρεσία, τα Δημοτικά και Λιμενικά Ταμεία, ώστε να υπάρξουν βιώσιμες και μακροχρόνιες παραχωρήσεις χώρων.
Η σύνδεση της ναυπηγικής τέχνης με τον τουρισμό και την οικονομία της Καβάλας, αναδεικνύοντας τον ρόλο της παραδοσιακής ναυπηγικής στην τοπική ανάπτυξη.
Η διατήρηση των καρνάγιων ως στοιχείο της ελληνικής ναυτικής κληρονομιάς, με πρωτοβουλίες για τη διάσωσή τους και τη συνέχιση της ναυπηγικής παράδοσης.
Τοπική και εθνική σημασία της πρωτοβουλίας
Το ΤΕΕ, ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, έχει ήδη προχωρήσει σε επαφές με συναρμόδια υπουργεία, καθώς και με τοπικούς φορείς, προκειμένου να βρεθούν λύσεις που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των καρνάγιων.
Η Καβάλα, με την πλούσια ναυτική της ιστορία, δεν πρέπει να χάσει αυτό το πολύτιμο κομμάτι της ταυτότητάς της. Η διάσωση των καρνάγιων δεν είναι μόνο ζήτημα επαγγελματικής επιβίωσης, αλλά και διατήρησης της ναυτοσύνης που αποτελεί σήμα κατατεθέν της πόλης και της χώρας συνολικά.
Η δημόσια αυτή συζήτηση αναμένεται να συμβάλει στην εξεύρεση ρεαλιστικών λύσεων, ώστε τα καρνάγια της Καβάλας και της υπόλοιπης Ελλάδας να συνεχίσουν να λειτουργούν και να προσφέρουν στην οικονομία, τον τουρισμό και την πολιτιστική κληρονομιά.
Αναδρομικά επικουρικών συντάξεων: Τι σημαίνει η απόφαση του ΑΕΔ για τους συνταξιούχους
Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) αποφάσισε ότι δεν είναι αρμόδιο να κρίνει τη συνταγματικότητα των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις για το κρίσιμο 11μηνο (Ιούνιος 2015 – Μάιος 2016).
Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντικές συνέπειες για τους συνταξιούχους, καθώς επιβεβαιώνει ότι μόνο όσοι είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη έως τις 21 Ιουλίου 2020 δικαιούνται αναδρομικά ποσά.
Τι σημαίνει η απόφαση στην πράξη
Η υπόθεση είχε φτάσει στο ΑΕΔ λόγω διαφορετικών αποφάσεων από τον Άρειο Πάγο και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το ΣτΕ είχε κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές σε δώρα και επικουρικές συντάξεις για το συγκεκριμένο 11μηνο, ενώ ο Άρειος Πάγος είχε αποφανθεί ότι οι μειώσεις στον ιδιωτικό τομέα ήταν συνταγματικές λόγω δημοσιονομικών αναγκών.
Το ΑΕΔ, ωστόσο, έκρινε ότι δεν υπάρχει αντίθεση μεταξύ των αποφάσεων, αφού αφορούν διαφορετικές νομικές και πραγματικές συνθήκες. Έτσι, το θέμα έκλεισε χωρίς να ληφθεί απόφαση επί της συνταγματικότητας, αφήνοντας ως ισχύουσες τις προηγούμενες αποφάσεις.
Ποιοι δικαιούνται αναδρομικά
Όσοι προσέφυγαν έως τις 21/7/2020: Θα λάβουν αναδρομικά για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις του 11μηνου.
Όσοι δεν προσέφυγαν: Δεν θα λάβουν επιστροφές, καθώς οι διεκδικήσεις θεωρούνται πλέον λήξασες.
Τι πρέπει να κάνουν οι συνταξιούχοι
Για όσους έχουν ήδη κινηθεί νομικά, αναμένεται η διαδικασία επιστροφής των ποσών, η οποία θα εξαρτηθεί από τον ρυθμό έκδοσης αποφάσεων στα δικαστήρια. Για τους υπόλοιπους, η υπόθεση θεωρείται κλειστή, καθώς δεν προβλέπεται νέα διαδικασία διεκδίκησης.
Η απόφαση του ΑΕΔ αποσαφηνίζει το νομικό τοπίο, βάζοντας οριστικό τέλος στην αβεβαιότητα για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις του κρίσιμου 11μηνου.
Ανησυχία από τη μείωση της στάθμης του νερού στο μεγάλο φράγμα του Θησαυρού
Ιδιαίτερο προβληματισμό και μεγάλη ανησυχία προκαλεί, ιδιαίτερα στον αγροτικό κόσμο του Νέστου, η αποκαρδιωτική εικόνα στο μεγαλύτερο λιθόρριπτο φράγμα των Βαλκάνιων, στον Θησαυρό της ορεινή Δράμας, του δήμου Παρανεστίου, καθώς τους τελευταίους μήνες η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα έχει πέσει πολύ χαμηλά.
Η έλλειψη βροχής αλλά και χιονοπτώσεων τόσο στην περιοχή του Θησαυρού αλλά κυρίως στη Ρίλα της γειτονικής Βουλγαρίας, από όπου προέρχεται η μεγαλύτερη ποσότητα νερού από τον ποταμό Νέστο που συγκρατεί το φράγμα, επιδείνωσαν τα υδρολογικά δεδομένα της περιοχής.
Για μια ακόμα φορά οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες θέτουν σε επιφυλακή όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς και κυρίως τον αγροτικό κόσμο του τόπου. Ο διευθυντής του φράγματος του Θησαυρού Φώτης Φώτου μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ δεν κρύβει την ανησυχία του για την πραγματικά στενάχωρη κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα μπορεί να έπεσε αισθητά, αλλά δεν είναι στο χαμηλότερο σημείο όπως συνέβη το 2000 με 2001.
Με δεδομένο ότι ο σκοπός του φράγματος είναι πρωτίστως η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας και εν συνεχεία η άρδευση, ο κ. Φώτου σημειώνει πως τους επόμενους μήνες σε συνεργασία με την Διεύθυνση Υδάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) θα καθοριστούν οι ακριβείς ποσότητες που θα απελευθερωθούν για το πότισμα των καλλιεργητικών εκτάσεων στην πεδιάδα του Νέστου.
Σε κάθε περίπτωση εκείνο που τονίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους είναι πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας όσον αφορά την λειτουργία του υδροηλεκτρικού εργοστασίου που υπάρχει στην περιοχή.
Κάθε χρόνο και λιγότερες ποσότητες νερού για άρδευση
Κάθε χρόνο στις αρχές της άνοιξης, η Διεύθυνση Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, που εδρεύει στην πόλη της Καβάλας, εκδίδει μια απόφαση με την οποία κάνει γνωστή στη ΔΕΗ την ποσότητα νερού που πρέπει να αποδεσμευτεί από το φράγμα του Θησαυρού, για την άρδευση των καλλιεργητικών εκτάσεων. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η ΔΕΗ αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες λόγω έλλειψης βροχοπτώσεων.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής Υδάτων Γιώργος Καμπάς, «όταν παρατηρείται μείωση των βροχοπτώσεων και κατ’ επέκταση πτώση της στάθμης του νερού στο φράγμα, η ΔΕΗ δεσμεύει τα νερά προκειμένου να εξασφαλίσει τα ενεργειακά αποθέματα της χώρας.
Από το 2020 και κάθε χρόνο αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες για την άρδευση του κάμπου του Νέστου εντός των διοικητικών και γεωγραφικών ορίων της Καβάλας και της Ξάνθης.
Έτσι, το 2021 αποδεσμεύτηκαν 168 εκατομ. κυβικά νερού, το 2022 130 εκατομ. κυβικά, το 2023 110 εκατομ. κυβικά νερού και πέρυσι, το 2024, αποδεσμεύτηκαν περί τα 70 εκατομ. κυβικά νερού».
Στο ερώτημα ‘ποια είναι η εκτίμηση της υπηρεσίας όσον αφορά τις ποσότητες νερού που αναμένεται να αποδεσμευτούν φέτος από το φράγμα για την άρδευση κατά τους θερινούς κυρίως μήνες’, ο κ. Καμπάς επισημαίνει: «Αυτό θα το συζητήσουμε διεξοδικά στην σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί μέσα στον Μάρτιο με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ωστόσο, αν τους επόμενους δυο μήνες δεν υπάρξουν αυξημένες βροχοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, τότε δυστυχώς ο όγκος των υδάτων που θα αποδεσμευτούν φέτος αναμένεται να είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με την περσινή χρονιά».
ΤΟΕΒ Χρυσούπολης: Κινδυνεύουν οι καλλιέργειες στον κάμπο του Νέστου
Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό στον αγροτικό κόσμο τόσο της Καβάλας όσο και της Ξάνθης. Μια ακόμα μεγαλύτερη μείωση του νερού θα επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην παραγωγή των αγροτικών προϊόντων όσον αφορά το κόστος τους αλλά και τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών.
Στο κάμπο του Νέστου υπάρχουν κατά κύριο λόγο εντατικές καλλιέργειες με μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον όπως σπαράγγια, ακτινίδια, καρπούζια, ρύζι που κάθε χρόνο μάλιστα παρουσιάζουν και μικρή αύξηση.
Τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ (Τοπικός Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων) Χρυσούπολης Θεόδωρος Αλεξανδρόπουλος, γίνονται μεγάλες προσπάθειες για την ανακύκλωση του νερού μέσα στα αρδευτικά κανάλια ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση.
«Η μείωση του νερού στο φράγμα του Θησαυρού είναι ένα γεγονός που μας τρομάζει γιατί είναι ορατός ο κίνδυνος ακόμα και να καταστραφούν καλλιέργειες ετών», υπογραμμίζει ο κ. Αλεξανδρόπουλος και συνεχίζει, «το ακτινίδιο αν δεν πάρει την κατάλληλη ποσότητα νερού όχι μόνο δεν θα δώσει καρπό αλλά θα ξεραθεί.
Θα υπάρχει μεγάλη καταστροφή σε πολλές καλλιεργητικές εκτάσεις, πέρα από το γεγονός ότι θα ανέβει και το κόστος παραγωγής στον αγρότη. Ήδη, δαπανούμε πολλά χρήματα για την ανακύκλωση του νερού με το ρεύμα και τους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιούμε.
Το νερό τελικά μας κοστίζει πολύ ακριβά». Συνολικά στον κάμπο του Νέστου υδροδοτούνται περί τα 270.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι στη μεριά της Καβάλας και ένα μικρό ποσοστό, περί τα 30.000 στρέμματα, στη μεριά της Ξάνθης.
Ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Χρυσούπολης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας πως αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση τότε θα επιστρέψουμε εκεί που βρισκόμασταν πριν από τριάντα χρόνια, στην προ φράγματος εποχή.
Όλα αυτά τα χρόνια έπρεπε να γίνει πρόβλεψη και να κατασκευαστούν περισσότερες αναβαθμίδες ώστε να συγκρατούν τα νερά των ποταμών και των χειμάρρων που σήμερα δυστυχώς χάνονται».
Ο κ. Αλεξανδρόπουλος εκφράζει έντονη ανησυχία και για το δρομολογούμενο μεγάλο αρδευτικό έργο στην Ξάνθη που αναμένεται να αρδεύσει περί τις 350.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. «Αναρωτιέμαι», σημειώνει με έμφαση, «που θα βρεθεί τόσο νερό για το νέο αρδευτικό;
Πως θα ξεκινήσουν ένα τέτοιο έργο χωρίς να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες νερού, χωρίς πρώτα να το εξασφαλίσουν; Αντιλαμβάνομαι και τις ανάγκες των αγροτών της Ξάνθης αλλά τα νούμερα είναι πολύ συγκεκριμένα. Λένε πως νερό υπάρχει, αν όντως υπάρχει, ας μας πούνε από πού και πως θα το αξιοποιήσουν».
Τα μεγάλα οφέλη του φράγματος του Θησαυρού
Η μέγιστη χρήσιμη ικανότητα αποθήκευσης του ταμιευτήρα του φράγματος του Θησαυρού είναι 565.000.000 κ.μ. νερού. Το υπόγειο εργοστάσιο για την παραγωγή ρεύματος που βρίσκεται εκεί είναι τοποθετημένο στο δεξιό αντέρεισμα σε βάθος 400 μέτρων.
Σε αυτό λειτουργούν συνολικά τρεις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των 100 μεγαβάτ η καθεμιά, ενώ η ετήσια παραγόμενη ηλεκτρική ενέργειας είναι 440 γιγαντοβατώρες.
Ακριβώς από πάνω, υπάρχει το φράγμα της Πλατανόβρυσης με ύψος 95 μέτρα και όγκο 450.000 κυβικά μέτρα. Στην πραγματικότητα τα δυο φράγματα ανατροφοδοτούνται.
Αυτό σημαίνει πως ο ηλεκτροπαραγωγός σταθμός είναι υδροηλεκτρικού υδραντλητικού τύπου, δηλαδή επιτρέπει όχι μόνο την παραγωγή ενέργειας, αλλά οι στρόβιλοί του μπορούν να αντιστρέψουν και να αντλήσουν νερό πίσω στη δεξαμενή.
Ουσιαστικά το νερό ανακυκλώνεται. Πρέπει να τονιστεί ακόμα πως το φράγμα του Θησαυρού διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στην αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών που διασχίζει ο Νέστος.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – Ρεπορτάζ: Β. Λωλίδης
Ηλεκτρονικές Κλήσεις από τη Δημοτική Αστυνομία | Νέα Πραγματικότητα για τους Παραβάτες
Η Δημοτική Αστυνομία εισάγει ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών κλήσεων, εκσυγχρονίζοντας τη διαδικασία επιβολής προστίμων για τροχονομικές και άλλες παραβάσεις.
Η νέα μέθοδος στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας των ελέγχων, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στη διασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας στη διαδικασία επιβολής των προστίμων.
Με τη χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, οι δημοτικοί αστυνομικοί θα καταγράφουν παραβάσεις και θα εκδίδουν ψηφιακές κλήσεις, οι οποίες θα αποστέλλονται αυτόματα στους παραβάτες μέσω email ή SMS. Παράλληλα, οι παραβάσεις θα καταχωρούνται σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων, επιτρέποντας άμεση πρόσβαση στα στοιχεία για τυχόν ενστάσεις ή πληρωμές.
Το νέο σύστημα προσφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη καταγραφή των παραβάσεων, την αύξηση της διαφάνειας μέσω της ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης των κλήσεων, την άμεση ενημέρωση των πολιτών για τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται, καθώς και τη μείωση της χρήσης χαρτιού, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος.
Οι πολίτες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα στοιχεία επικοινωνίας τους είναι ενημερωμένα, ώστε να λαμβάνουν εγκαίρως τις ειδοποιήσεις. Επιπλέον, η διαδικασία πληρωμής και ένστασης θα γίνεται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας, διευκολύνοντας την εξόφληση ή την αμφισβήτηση μιας κλήσης.
Το νέο μέτρο αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δημοτικών υπηρεσιών, φέρνοντας αλλαγές τόσο για τη Δημοτική Αστυνομία όσο και για τους πολίτες.
Διαμαρτυρία Χρ. Τοψίδη για τη μεταφορά της Βάσης Αεροδιακομιδών Καβάλας του ΕΚΑΒ στη Σάμο
Την έντονη αντίδραση του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλου Τοψίδη, προκαλεί η απόφαση του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγου Θεόδωρου Βάγια, περί μεταφοράς της Βάσης Αεροδιακομιδών Καβάλας του ΕΚΑΒ, στη Σάμο.
Πρόκειται για ενέργεια που, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, συνεπάγεται ότι πλέον η πλησιέστερη στη βόρεια Ελλάδα Βάση Αεροδιακομιδών, είναι αυτή της Αγχιάλου στον νομό Μαγνησίας.
Ο κ. Τοψίδης απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, στην οποία εκφράζει τη λύπη του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, για τη μεταβολή της έδρας των Περιφερειακών Βάσεων Ετοιμότητας – Επιφυλακής με την υπ’ αριθμ. 173 Φ. 105.3 απόφαση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος κ. Βάγια.
Όπως σημειώνει ο περιφερειάρχης, με την απόφαση αυτή καταργείται η Βάση Ετοιμότητας – Επιφυλακής με έδρα την Καβάλα, η οποία είχε οριστεί με το άρθρο 54 του Ν. 5.075/12-12-2023 για τις ανάγκες σχεδίασης και υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ), και μεταφέρεται στη Σάμο.
“Κατά συνέπεια οι νέες Βάσεις Ετοιμότητας – Επιφυλακής αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, μεταφέρονται όλες στη νότια και κεντρική ηπειρωτική και νησιωτική χώρα, με την πλησιέστερη στη βόρεια Ελλάδα να παραμένει η Βάση της Αγχιάλου στον νομό Μαγνησίας, και στη δυτική Ελλάδα η Βάση του Ακτίου.
Όλη η βόρεια Ελλάδα, δηλαδή, μένει χωρίς καμία Βάση Ετοιμότητας, και επιχειρησιακά όλη η γεωγραφική αυτή περιοχή είναι ακάλυπτη!” τονίζει ο κ. Τοψίδης. Και, ακολούθως, υποστηρίζει πως: “Είναι ανθρωπίνως αδύνατο να διασωθεί κάποιος που ζει στον βόρειο Έβρο, διότι η μεταφορά του στο κοντινότερο σημείο απαιτεί τόσο πολύ χρόνο ώστε να καθίσταται αυτομάτως ανέφικτη η διάσωσή του”.
Ο κ. Τοψίδης σημειώνει, ακόμα, ότι “Μια ακριτική Περιφέρεια που κατά γενική ομολογία αποτελεί προπύργιο της χώρας στα βορειοανατολικά σύνορά της, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποκόπτεται από την υπόλοιπη χώρα· και ενέργειες σαν και αυτήν, δεν βοηθούν σίγουρα στην ευημερία του τόπου, για την οποία επανειλημμένα έχει μιλήσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός”. Ζητά, τέλος, από τον κ. Κικίλια, να επανεξετάσει τη σκοπιμότητα μεταφοράς της Βάσης από την Καβάλα στη Σάμο, “στο πλαίσιο της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας του ΕΚΑΒ, και να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, άλλως να δημιουργηθούν νέοι τομείς για πλήρη επιχειρησιακή κάλυψη όλης της επικράτειας”.
Επίσης, αποστέλλει “τον χάρτη που αποτυπώνει τη διαμορφωθείσα κατάσταση”.
Μ. Παπαδόπουλος: «Ζητάμε έκτακτο και συνολικό διαχειριστικό έλεγχο για όλη τη ΔΕΥΑΚ από τη Δικαιοσύνη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς»
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα το πρωί Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου ο Επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ και Δημοτικός Σύμβουλος Μάκης Παπαδόπουλος για θέματα επικαιρότητας, αλλά κυρίως για το θέμα των υπεξαιρέσεων στη ΔΕΥΑΚ.
Τον Μάκη Παπαδόπουλο πλαισίωναν ο Παναγιώτης Αγγελίδης, Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης και τακτικό μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ, και ο Νομικός Σύμβουλος της παράταξης δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος.
Στην ομιλία του, ο Μάκης Παπαδόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Σήμερα ολοκληρώνουμε τις νομικές ενέργειες που κάναμε τις προηγούμενες μέρες ως παράταξη για το πολύ σοβαρό θέμα των υπεξαιρέσεων στο ταμείο της ΔΕΥΑΚ, με την υποβολή της αναφοράς μας στην Εισαγγελία Καβάλας. Καταθέσαμε συμπληρωματικά στοιχεία και ερωτήματα προς διερεύνηση, ζητώντας:
α) να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες που προκύπτουν από τους χειρισμούς που έκανε η Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ μέσα σε συνθήκες αδιαφάνειας, μέσα σε ένα πλήρες “σκοτάδι” απόκρυψης στοιχείων σε βάρος του ανώτατου οργάνου της ΔΕΥΑΚ, του Διοικητικού Συμβουλίου.
β) να γίνει εκτεταμένος και συνολικός διαχειριστικός έλεγχος για ολόκληρη τη ΔΕΥΑΚ, σε βάθος πενταετίας, από το 2020 μέχρι το 2024.
Τους ενόχους εμείς δεν τους ξέρουμε. Ξέρουμε όμως τους υπευθύνους, τον Δήμαρχο Καβάλας και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ, οι οποίοι μιλάνε για το “Διαμάντι του Δήμου”, αλλά δεν μιλάνε για τα “τρύπια” οικονομικά της ΔΕΥΑΚ, για τις ζημίες 33 εκατομμυρίων ευρώ που είναι “φορτωμένη”, για τα ελλείμματα που παράγει κάθε χρόνο και την κάνουν μία προβληματική επιχείρηση.
Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει, έστω και έτσι, η εξυγίανση της ΔΕΥΑΚ, που την ζητούμε εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς θα προστατεύσουμε τα συμφέροντα και τα χρήματα των δημοτών, όπως κάναμε με επιτυχία και στο παρελθόν. Φτάνει πια με την αδιαφάνεια. Θέλουμε πλήρη διαφάνεια σε όλη τη λειτουργία της ΔΕΥΑΚ».
Ο Παναγιώτης Αγγελίδηςαναφέρθηκε στην ομιλία του στις ευθύνες που έχει ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ: «Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ έχει ευθύνη που η αρμόδια υπηρεσία του Ταμείου βρισκόταν σε αδυναμία να εντοπίσει άμεσα το έλλειμμα και να το σταματήσει. Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ φαίνεται πως μετακίνησε την αρμόδια Προϊσταμένη του Ταμείου από τη θέση της, μετά από γραπτές αναφορές που έκανε για τα προβλήματα στο νέο μηχανογραφικό σύστημα, και άφησε κενή τη θέση της την περίοδο όπου διαπράχθηκε η υπεξαίρεση. Αυτά ειπώθηκαν επίσημα στο Δημοτικό Συμβούλιο και πρέπει να ερευνηθούν. Όπως επίσης, πρέπει να διερευνηθεί γιατί η απόφαση μετακίνησης της υπαλλήλου δεν λήφθηκε από το ΔΣ, κατά παράβαση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας. Το σίγουρο είναι ότι ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ απέτυχε να ελέγξει την επιχείρηση και άφησε “τρύπα” στην οικονομική λειτουργία της ΔΕΥΑΚ την οποία κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν».
Ο δικηγόρος Νίκος Σιδηρόπουλος αναφέρθηκε στους κύριους νομικούς λόγους που η παράταξη βάσισε τις αναφορές της: «Οι γραπτές καταγγελίες και αναφορές μας υποβλήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Καβάλας, στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και στον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Ζητούμε να ελεγχθεί η μη-υποβολή καταγγελίας – αναφοράς από τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ στην Εισαγγελία για το έλλειμμα του 2021, καθώς δεν υπάρχει επίσημη απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ για κάτι τέτοιο, και φυσικά ζητούμε να διερευνηθεί η απόκρυψη των ελλειμμάτων του 2021 και 2022 από τους Ισολογισμούς που κατέθεσε η Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ και στο προηγούμενο και στο σημερινό ΔΣ. Επισημαίνουμε τέλος το πολύ σοβαρό ζήτημα της μη-τήρησης του Κανονισμού Εργασίας από τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ κατά τη διερεύνηση των υποθέσεων, καθώς η Διοίκηση επέλεξε να μην προχωρήσει την προκαταρκτική έρευνα σε ΕΔΕ, πολύ πιθανόν γιατί δεν ήθελαν κάποιοι να λάβει γνώση το ΔΣ της επιχείρησης για τις υποθέσεις υπεξαίρεσης».
Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος άσκησε κριτική στη συστηματική αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής για το θέμα των θαλάσσιων δρομολογίων της Καβάλας με τη Λήμνο, αλλά και στις πρόσφατες αποφάσεις της Διοίκησης του Δήμου Καβάλας για την πιάτσα των ΤΑΧΙ στην οδ. Βενιζέλου και για αλλαγές κατεύθυνσης σε κεντρικούς δρόμους, για τις οποίες ανέφερε ότι έγιναν χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη και κινδυνεύουν να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσουν.
Υπουργός Υγείας: Αυτός είναι ο λόγος που δεν έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τη φαρμακοβιομηχανία
Τα μέτρα που έχουν ληφθεί και αποδώσει τη χρονιά που πέρασε, οι σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει αλλά και οι προκλήσεις για την ελληνική φαρμακοβιομηχανία αναλύθηκαν εκτενώς στη διάρκεια της χθεσινοβραδινής εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, επανέλαβε αρκετές φορές ότι η κυβέρνηση έχει επιλύσει τα τελευταία χρόνια άλυτα θέματα 30 ετών της φαρμακοβιομηχανίας. «Τι δεν καταφέραμε;», διερωτήθηκε. «Το 3ετές μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ κυβέρνησης και φαρμακοβιομηχανίας», απάντησε. Σχολίασε δε ότι δεν είναι μόνο δική του ευθύνη που δεν έχει προχωρήσει αυτή η πρωτοβουλία – αίτημα των φαρμακευτικών εταιρειών. Αλλά και ευθύνη των επιχειρήσεων, αφού δεν υπάρχουν προτάσεις από όλους τους Συνδέσμους που τους εκπροσωπούν. «Δεσμεύομαι ότι θα σας καλέσω για να συζητήσουμε τι μπορούμε να υπογράψουμε», τόνισε ο Υπουργός Υγείας.
Σημειώνεται ότι το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ κυβέρνησης και φαρμακοβιομηχανίας έχει συζητηθεί εδώ και κάποιους μήνες και έχει εκδηλωθεί η πρόθεση των δύο πλευρών να γίνει πράξη. Στόχος είναι να μπορούν οι εταιρείες να έχουν ένα περιβάλλον προβλεψιμότητας, να γνωρίζουν τη χρηματοδότηση που θα λάβουν και να μην βρίσκονται συνέχεια αντιμέτωπες μπροστά από μια «έκπληξη» σε ό,τι αφορά στο clawback.
Μερική συγκράτηση του clawback του νοσοκομειακού φαρμάκου
Νωρίτερα, ο Υπουργός Υγείας επεσήμανε πως τα μέτρα που έχουν ληφθεί στη φαρμακευτική πολιτική «δουλεύουν». Μάλιστα, τα σημειώματα των clawback (αυτόματες επιστροφές) για το σύνολο του 2023 είναι έτοιμα, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, και θα αρχίσουν να διανέμονται από την ερχόμενη Δευτέρα. Ο μέσος όρος του clawback για το νοσοκομειακό φάρμακο διαμορφώνεται για όλη τη χρονιά περίπου στο 70%, ποσοστό που δείχνει ότι οι παρεμβάσεις επέδρασαν. Υπενθυμίζεται ότι τα σημειώματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 είχαν προκαλέσει αναστάτωση στη φαρμακοβιομηχανία, αφού το clawback για το εν λόγω διάστημα είχε εκτοξευτεί στο 83%.
Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Γεωργιάδης, η δαπάνη του νοσοκομειακού φαρμάκου το 2023 ήταν 1.520 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 μειώθηκε ελαφρώς στα 1.490 εκατ. ευρώ.
Στην ομιλία του ο Υπουργός Υγείας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην επιτυχία του επενδυτικού clawback, λέγοντας ότι χάρη στη δυνατότητα αυτή έχουν ιδρυθεί τουλάχιστον δέκα εργοστάσια και έχουν δαπανηθεί σε διάστημα έξι ετών περισσότερα από ένα δις ευρώ. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης το 2024, όπως οι αυξήσεις στις τιμές των πολύ φθηνών φαρμάκων, με σκοπό να αποφευχθεί η απόσυρσή τους από την αγορά. «Σώθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας και οι Έλληνες ασθενείς βρίσκουν φάρμακα που δεν έβρισκαν», σημείωσε.
8,5 εκατομμύρια ΑΜΚΑ μπορούν να καλυφθούν με εγχώρια παραγόμενα φάρμακα
Τη συμβολή των ελληνικών φαρμακευτικών επιχειρήσεων στην τροφοδότηση των Ελλήνων ασθενών με φάρμακα ανέδειξε ο Πρόεδρος της ΠΕΦ, Θεόδωρος Τρύφων.
Παρότι εξήρε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουν γίνει, όπως το επενδυτικό clawback για το οποίο ανέφερε ότι είναι «υπερήφανος», ο κ. Τρύφων δε δίστασε να αναφέρει ότι όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά γενικά στην Ευρώπη απαιτείται ένα νέο οικονομικό μοντέλο, διπλάσιες επενδύσεις, αυτάρκεια και επάρκεια κρίσιμων προϊόντων.
Ο πρόεδρος της ΠΕΦ επεσήμανε ότι η 10ετής κρίση έχει αφήσει σημαντικό αποτύπωμα και σε άλλο σημείο ανέφερε ότι το ενεργειακό κόστος είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. «Δυστυχώς ακόμη εισάγουμε περισσότερα σε σχέση με όσα παράγουμε», τόνισε προσθέτοντας πως ο στόχος είναι την επόμενη επταετία η παραγωγή στη χώρα μας να αντιστοιχεί στο 20% του ΑΕΠ.
Οι Έλληνες φαρμακοβιομήχανοι, εκπροσωπούμενοι από τον κ. Τρύφων, ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης στο φάρμακο καθώς και το 3ετές πλάνο προβλεψιμότητας (το μνημόνιο συνεργασίας).
Ο πρόεδρος της ΠΕΦ ανέλυσε, επίσης, τι προσφέρουν οι ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες. Όπως είπε, με εγχώρια παραγόμενα φάρμακα μπορούν να καλυφθούν 8,5 εκατομμύρια ΑΜΚΑ. Επιπλέον, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία είναι δυνατόν να καλύψει το 70% των φθηνών φαρμάκων στα νοσοκομεία, ενώ προωθείται μοντέλο με νέα γενόσημα που θα καλύπτουν τους πολίτες για διάφορες παθήσεις. «Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις», διαβεβαίωσε ο κ. Τρύφων.
Στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΦ σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν, επίσης, η Υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως και ο γενικός γραμματέας ΔΣ της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος, Νίκος Δέδες.
Πηγή:ygeiamou.gr
Σωλήνας καλοριφέρ εξερράγη σε σχολείο της Εύβοιας κατά τη διάρκεια του μαθήματος
Αναστάτωση προκλήθηκε στο δημοτικό σχολείο Μονοδρίου στο Αλιβέρι, όταν κατά τη διάρκεια του μαθήματος σημειώθηκε έκρηξη σωλήνα καλοριφέρ. Το περιστατικό συνέβη την ώρα που οι μαθητές βρίσκονταν στην αίθουσα, χωρίς ευτυχώς να σημειωθεί τραυματισμός.
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.), Σπύρος Μαρίνης, δημοσίευσε βίντεο από τη στιγμή της έκρηξης στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα του περιστατικού.
Σύμφωνα με την ανάρτηση, ο Δήμος Κύμης Αλιβερίου είχε πραγματοποιήσει εργασίες σε τμήμα του σωλήνα που εξερράγη, μόλις μία ημέρα πριν το συμβάν. Η πληροφορία αυτή εγείρει ερωτήματα για την ποιότητα των εργασιών και τα μέτρα ασφαλείας που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της συντήρησης.
Μόνο από τύχη γλύτωσαν τα εγκαύματα οι μαθητές και η δασκάλα.
Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις την προηγούμενη μέρα με ευθύνη του Δήμου είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες σε τμήμα του σωλήνα που εξερράγη.
Η πολιτική του «πάμε κι όπου βγει» είναι καθημερινά και μέσα στα σχολεία!
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κύμης σημειώνει:
«Δυστυχώς διαπιστώνουμε πως η λογική του “πάμε κι όπου βγει” διέπει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι τα σχολεία και την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του συνόλου των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες. Δεν θα το επιτρέψουμε!»
Πηγή:newsbeast.gr
Καιρός: Νέα επιδείνωση την Παρασκευή με βροχές σε όλη σχεδόν τη χώρα – Τσικνοπέμπτη με κρύο και χιόνια δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις
Χειμωνιάτικο παραμένει το σκηνικό του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τις έντονες βροχές, το κρύο και τους ισχυρούς ανέμους.
Σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία, ο καιρός σήμερα θα είναι άστατος στη δυτική και βόρεια Ελλάδα, με τοπικές βροχές.
Η αλλαγή του σκηνικού στον καιρό θα συνεχίσει για το υπόλοιπο του Φεβρουάριο καθώς η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο και έπειτα θα υπάρξει νέα πτώση, σύμφωνα με την πρόγνωση του Θοδωρή Κολυδά.
Συγκεκριμένα, σε σημερινή του ανάρτηση στο X, αναφέρει:
«Καλημέρα σας . Διατηρείται και σήμερα το κρύο στη χώρα , ενώ βαθμιαία από αύριο και κυρίως το ΠΣΚ ο καιρός γίνεται σαφώς θερμοκρασιακά ηπιότερος, κυρίως λόγω και της επικράτησης νοτίων ανέμων. Παράλληλα από Παρασκευή θα έχουμε και ικανοποιητικές βροχές σε πολλές περιοχές της χώρας. Απο εβδομάδα ο καιρός θα γυρίσει και πάλι προς τον βοριά, τα φαινόμενα θα περιοριστούν και η θερμοκρασία θα ξαναπέσει».
Η αναλυτική πρόγνωση του καιρού από σήμερα – Πώς θα εξελιχθούν τα φαινόμενα, πότε θα βρέξει στην Αττική
Καιρός Τετάρτη: Η αναλυτική πρόγνωση
Την Τετάρτη (12/2), τοπικές βροχές ή χιονοπτώσεις (ορεινά) αναμένονται στη Δ. Ελλάδα και πιθανώς στην κεντροδυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία. Οι άνεμοι θα πνέουν: στα δυτικά Α-ΝΑ 4 με 5 μποφόρ και στα ανατολικά Β-ΒΑ ως 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία δεν θα αλλάξει σημαντικά.
Στην Αττική θα επικρατήσει συννεφιά. Η θερμοκρασία θα κυμαίνεται από 4 έως 10 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι άνεμοι θα πνέουν 5-6 μποφόρ στις γύρω θαλάσσιες περιοχές.
Ο καιρός αύριο
Αύριο Πέμπτη οι βροχές θα είναι περισσότερες, κυρίως στα δυτικά, κεντρικά και νότια, στο Ιόνιο θα εκδηλωθούν καταιγίδες και οι άνεμοι βαθμιαία θα στραφούν σε νοτιάδες σε όλη τη χώρα.
Την Παρασκευή και το Σάββατο προβλέπονται βροχές και σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα δυτικά, τα νότια και το Αιγαίο, παράλληλα η θερμοκρασία θα σημειώσει αισθητή άνοδο σε όλη τη χώρα. Βροχερή προβλέπεται και η Κυριακή.
Πηγή:protothema.gr
Έλον Μασκ για ΗΠΑ: Η χώρα οδεύει προς τη χρεοκοπία – Τι προτείνει ο μεγιστάνας
Ο αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, ζήτησε την Τρίτη από τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ να συνεργαστούν στενά με τον σύμβουλό του, Έλον Μασκ, με στόχο τη μείωση του αριθμού των ομοσπονδιακών υπαλλήλων. Ο Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, προειδοποίησε ότι η χώρα κινδυνεύει με «χρεοκοπία», αν δεν ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό των δαπανών.
Στο πλευρό του Τραμπ στο Οβάλ Γραφείο, ο Μασκ εμφανίστηκε με τον 4χρονο γιο του, ενώ ο πρόεδρος υπέγραφε διάταγμα που απαιτεί από τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες να συνεργάζονται στενά μαζί του.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Μασκ, φορώντας καπέλο με το σύνθημα «Make America Great Again», υπερασπίστηκε τον ρόλο του ως μη εκλεγμένου αξιωματούχου που έχει λάβει εκτεταμένες εξουσίες από τον Τραμπ.
«Έχουμε έλλειμμα 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και, αν δεν κάνουμε κάτι για αυτό, η χώρα οδεύει προς τη χρεοκοπία», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla και της SpaceX.
Ο Τραμπ διόρισε τον Μασκ επικεφαλής της νεοσύστατης Υπηρεσίας Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας (DOGE), με αποστολή τη μείωση των δαπανών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Η ομάδα του Μασκ απέκτησε πρόσφατα πρόσβαση στο σύστημα πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών, ωστόσο δικαστική απόφαση διέκοψε προσωρινά αυτήν την πρόσβαση το Σάββατο.
«Υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται στην ομοσπονδιακή γραφειοκρατία», σημείωσε ο Μασκ, προσθέτοντας ότι η γραφειοκρατία «δεν θα πρέπει να είναι αυτόνομη» και ότι «πρέπει να λογοδοτεί στους πολίτες».
Ο Μασκ απέρριψε επίσης τις κατηγορίες περί έλλειψης διαφάνειας, τονίζοντας ότι το DOGE δεν δημοσιοποιεί λεπτομέρειες για το προσωπικό του ούτε για τις εσωτερικές του δραστηριότητες, παρά μόνο τους αριθμούς των προγραμματισμένων περικοπών σε συγκεκριμένες υπηρεσίες.
«Αναμένω απολύτως ότι θα βρίσκομαι στο μικροσκόπιο (…) δεν είναι ότι θέλω να γλιτώσω από κάτι», δήλωσε.
Οι ενέργειες του Μασκ έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από το Δημοκρατικό Κόμμα, που τις χαρακτηρίζει παράνομες, καθώς δεν κατέχει επίσημη κυβερνητική θέση. Οι Δημοκρατικοί κάνουν λόγο για «επιθετική εξαγορά» της κυβέρνησης.
«Δεν θα μπορούσα να έχω ζητήσει μια πιο ξεκάθαρη εντολή από αυτή που πήρα (…) από τους πολίτες», τόνισε ο Μασκ, αναφερόμενος στη νίκη του Τραμπ. «Οι πολίτες ψήφισαν υπέρ μεγάλων μεταρρυθμίσεων στην κυβέρνηση. Δεν θα πρέπει να υπάρχει αμφιβολία επ’ αυτού».
Ο Μασκ αποκάλυψε επίσης ότι συνομιλεί σχεδόν καθημερινά με τον Τραμπ.
Η κυβέρνηση Τραμπ, μετά το «πάγωμα» επιδοτήσεων δισεκατομμυρίων δολαρίων, διέταξε την αναστολή των προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και έδωσε τη δυνατότητα στους ομοσπονδιακούς υπαλλήλους να παραιτηθούν με αποζημίωση.
Το νέο διάταγμα του Τραμπ απαιτεί από τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες να προσλαμβάνουν έναν υπάλληλο για κάθε τέσσερις που αποχωρούν, με εξαίρεση τους τομείς δημόσιας ασφάλειας και μετανάστευσης, προκειμένου να μειωθεί το προσωπικό.
Παράλληλα, το DOGE αποκτά δικαίωμα βέτο στις νέες προσλήψεις, διασφαλίζοντας ότι θα γίνονται σε συνεννόηση με την υπηρεσία αυτή.
Πηγή:newsbeast.gr
Συνταξιούχοι Καβάλας: Δυναμικές διεκδικήσεις για τη δημόσια υγεία
Τα σωματεία συνταξιούχων της Καβάλας έδωσαν στη δημοσιότητα το επικαιροποιημένο κείμενο των αιτημάτων τους, εστιάζοντας στην ενίσχυση της δημόσιας υγείας και τη δωρεάν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους, την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στη Δράμα, όπου θα αποφασιστούν τα επόμενα βήματα και τα προγραμματισμένα συλλαλητήρια στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (ΑΜΘ). Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα συλλαλητήρια ενδέχεται να πραγματοποιηθεί στην Κομοτηνή.
Τα κύρια αιτήματα των συνταξιούχων
Το υπόμνημα των συνταξιουχικών οργανώσεων περιλαμβάνει αιτήματα που αφορούν τη δημόσια υγεία, την πρόνοια και τη βελτίωση των συνθηκών περίθαλψης για όλους τους πολίτες.
Οι συνταξιούχοι ζητούν από την κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα δράση για τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης, ενώ δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους έως ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Εντοπίστηκε ο οδηγός της Bentley που παρέσυρε τη σύζυγο του Κωνσταντίνου Αργυρού στο Κολωνάκι
Εντοπίστηκε το πρωί της Τρίτης οοδηγός της Bentley που το απόγευμα της Κυριακής παρέσυρε και τραυμάτισε τη σύζυγο του Κωνσταντίνου Αργυρού, Αλεξάνδρα Νίκα, τη στιγμή που κινούνταν πεζή επί της Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι, σύμφωνα με το Action 24.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πολυτελές όχημα ήταν μισθωσμένο με leasing, ενώ δεν έχει σχηματιστεί δικογραφία για την υπόθεση. Πρόκειται για Έλληνα με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, ο οποίος θα δώσει άτυπες εξηγήσεις στα κεντρικά γραφεία της Τροχαίας.
Αυτόπτης μάρτυρας από το σημείο στην Πατριάρχου Ιωακείμ μίλησε στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» στον ANT1 το πρωί της Τρίτης.
«Αν δεν φρέναρε, θα τη σκότωνε τη γυναίκα. Ακούει δηλαδή το φρενάρισμα και γυρνάει. Ναι. Όπως πάει να στρίψει δεξιά, την παίρνει ανοιχτά τη στροφή και η γυναίκα με το φρενάρισμα που ακούει και στρίβει για αυτό την πέτυχε δηλαδή πλάγια και μπροστά. Άκουσα ένα θόρυβο, ένα φρενάρισμα ξαφνικά. Βλέπω ένα αυτοκίνητο που λογικά ανέβαινε από την Πατριάρχου Ιωακείμ και στρίβει δεξιά στην Λουκιανού. Ξαφνικά βλέπω μια κυρία να φωνάζει. Σοκαρίστηκε και ξαφνικά είδα κάποια άτομα, τα οποία λογικά βγήκαν να φωνάζουν στον οδηγό.
Ο οδηγός όμως δεν σταμάτησε να κάνει διάλογο και έφυγε. Εντάξει έκανε ελιγμό η γυναίκα και δεν έπεσε κάτω. Δεν είδα να κρατάει κάποιο παιδί, όχι. Τώρα αν και εγώ δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία. Δεν είδα ούτε παιδί, ούτε καρότσι», σημείωσε η αυτόπτης μάρτυρας.
Πηγη:newsbeast.gr
Πρωτοβουλία Τοψίδη για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα στην ΑΜΘ
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη, όπου συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη με παραγωγικούς φορείς, έπειτα από πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλου Τοψίδη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν αγρότες, κτηνοτρόφοι, αλιείς, μελισσοκόμοι και ελαιοπαραγωγοί, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και θεσμικών φορέων.
Ο Υπουργός τόνισε τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον πρωτογενή τομέα, παρουσιάζοντας τις πολιτικές του ΥΠΑΑΤ για την αντιμετώπιση των κρίσιμων ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί της περιοχής. Στο επίκεντρο βρέθηκαν το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι επιπτώσεις των πυρκαγιών του 2023, η ανάγκη για αναπτυξιακά έργα υποδομών και η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία.
Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης, παρέδωσε στον Υπουργό επιστολή με αίτημα για την αναστολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών των κτηνοτρόφων προς το Δημόσιο και τις τράπεζες, τονίζοντας ότι η ρύθμιση αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα του κλάδου.
Η Περιφέρεια, όπως ανέφερε ο κ. Τοψίδης, δρομολογεί σημαντικά έργα αρδευτικών υποδομών, ενεργειακής εξοικονόμησης και αναδασμών, ενώ βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το ΥΠΑΑΤ για την εξεύρεση άμεσων λύσεων στα προβλήματα των παραγωγών. Η σύσκεψη επιβεβαίωσε την ανάγκη για στοχευμένα μέτρα στήριξης, με όλους τους συμμετέχοντες να ζητούν έμπρακτες παρεμβάσεις από την Πολιτεία.
Επιμένει ο Τραμπ για τη Γάζα
Παρά τις αντιδράσεις των ίδιων των Παλαιστίνιων, χωρών της περιοχής αλλά και χωρών στη Δυτική Ευρώπη, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επιμένει στο σχέδιό του να απομακρυνθούν οι Παλαιστίνιοι από τη Λωρίδα της Γάζας για να γίνει ο θύλακας «Ριβιέρα της Μέσης Ανατολής».
Σε συνέντευξή του στο Fox News ο Αμερικανός πρόεδρος είπε ότι οι Παλαιστίνιοι δεν θα έχουν το δικαίωμα επιστροφής στη Γάζα, με βάση το σχέδιό του.
Όταν ο δημοσιογράφος Μπρετ Μπάιερ τον ρώτησε αν οι Παλαιστίνιοι θα διατηρούσαν «το δικαίωμα της επιστροφής» στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο Λωρίδα της Γάζας, ο Τραμπ απάντησε: «Όχι, δεν θα το είχαν, επειδή θα έχουν πολύ καλύτερα καταλύματα».
«Με άλλα λόγια, εννοώ ότι θα τους κατασκευάσω έναν μόνιμο τόπο, επειδή εάν πρέπει να επιστρέψουν τώρα, θα χρειάζονταν χρόνια μέχρι να καταφέρουν να το κάνουν – δεν είναι κατοικήσιμη» η Λωρίδα της Γάζας, πρόσθεσε.
Την περασμένη εβδομάδα, υποδεχόμενος στον Λευκό Οίκο τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο Τραμπ είχε δηλώσει ότι οι ΗΠΑ θα θέσουν υπό τον έλεγχό τους τον θύλακα και «θα ξεφορτωθούν τα κατεστραμμένα κτίρια» για να τον αναπτύξουν οικονομικά. Το σχέδιο αυτό απορρίφθηκε σχεδόν απ’ όλον τον κόσμο.
Επανέλαβε επίσης ότι οι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας θα πάνε να ζήσουν στην Ιορδανία ή την Αίγυπτο, μολονότι ούτε οι χώρες αυτές, ούτε οι ίδιοι οι Παλαιστίνιοι, δέχονται κάτι τέτοιο.
Στη συνέντευξή του στο Fox News, που θα μεταδοθεί απόψε το βράδυ (το πρώτο μέρος μεταδόθηκε χθες Κυριακή μετά το Super Bowl) ο Αμερικανός πρόεδρος διαβεβαίωσε ότι οι ΗΠΑ θα κατασκευάσουν «ωραίες κοινότητες» για τα περίπου 2 εκατομμύρια κατοίκους της Γάζας.
«Θα μπορούσαν να είναι πέντε, έξι ή δύο. Αλλά θα κατασκευάσουμε ασφαλείς κοινότητες, λίγο μακρύτερα από το μέρος όπου βρίσκονται, εκεί όπου υπάρχει όλος αυτός ο κίνδυνος. Πρέπει να το δούμε σαν ανάπτυξη ακινήτων για το μέλλον. Θα ήταν ένα υπέροχο οικόπεδο. Δεν θα υπήρχαν σημαντικές δαπάνες», διαβεβαίωσε.
Πηγή:protothema.gr
Τέμπη: Κατεπείγουσα έρευνα για τη γνησιότητα των τριών βίντεο
Κατεπείγουσα έρευνα για να διαπιστωθεί αν τα τρία νέα βίντεο, στα οποία έχει καταγραφεί η εμπορική αμαξοστοιχία του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη είναι γνήσια διέταξε ο εφέτης ειδικός ανακριτής Λάρισας, Σωτήρης Μπακαΐμης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μία ημέρα μετά την παράδοση των επίμαχων βίντεο, ο εφέτης ειδικός ανακριτής έδωσε εντολή στους δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες που συνεπικουρούν το έργο της ανάκρισης για τα αίτια της τραγωδίας να πιστοποιήσουν εάν πρόκειται για γνήσιο ή όχι οπτικό υλικό.
Πρόκειται για τους Απόστολο Βασιλάκο και Σταύρο Μπατζόπουλο, οι οποίοι πλέον θα πρέπει να πιστοποιήσουν αν τα εν λόγω τρία βίντεο που κατατέθηκαν στην ανάκριση, όπου εμφανίζεται το εμπορικό τρένο πριν από τη μοιραία σύγκρουση, είναι γνήσια, κι αν σε αυτά υπάρχει δεξαμενή ή άλλο βυτίο πάνω στο εμπορικό τρένο που να σχετίζεται με μεταφορά παράνομου υλικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα νέα βίντεο δεν αποκλείεται να αποτελέσουν αντικείμενο έρευνας και να ληφθούν υπόψιν κατά τη σύνταξη των πορισμάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι, το συγκεκριμένο υλικό φέρεται να αποτελεί στοιχείο για όσα υπήρχαν στην εμπορική αμαξοστοιχία, αρκεί να επιβεβαιωθεί η γνησιότητά του.
Σκοπός, της εισαγγελικής έρευνας όπως αναφαίρεται είναι να διαπιστωθεί ότι:
η εμφανιζόμενη στο ψηφιακό υλικό διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία ταυτίζεται με την εμπλακείσα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28-2-2023 εμπορική αμαξοστοιχία 63503, παραθέτοντας ειδικότερα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό (αριθμοί και διακριτικά φορταμαξών, αριθμοί και διακριτικά εμπορευματοκιβωτίων κλπ.), καθώς και ό,τι άλλο κρίνεται ουσιώδες
αν στο ίδιο αυτό ψηφιακό υλικό, αμέσως πίσω από τις ηλεκτράμαξες της εν λόγω εμπορικής αμαξοστοιχίας, είτε επί των φορταμαξών με τα χαλύβδινα ελάσματα είτε επί της φορτάμαξας με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο, που κατά τη σειρά σύνθεσης του εν λόγω συρμού ακολουθούσε είτε και στα βαγόνια που ακολουθούν μέχρι το πέρας του συρμού, μεταφέρεται ή όχι – είναι τοποθετημένο ή όχι, βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών, στοιχείο που συνιστά ισχυρισμό μερίδας διαδίκων και των ορισθέντων από αυτούς τεχνικών συμβούλων.
Πηγή:newsbomb.gr
Προειδοποίηση από τον Παπαζάχο για τη Σαντορίνη: Η σεισμική ακολουθία θα συνεχιστεί για εβδομάδες, μπορεί και για μήνες
Για τις σεισμικές δονήσεις που ταλαιπωρούν τους κατοίκους της Σαντορίνης το τελευταίο διάστημα μίλησε το πρωί της Δευτέρας 10/2 ο καθηγητής Σεισμολογίας στο ΑΠΘ, Κώστας Παπαζάχος. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, αυτές μπορεί να συνεχιστούν για εβδομάδες ακόμα και για μήνες.
Μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Συνδέσεις», ο κ. Παπαζάχος εξήγησε ότι η ακολουθία θα συνεχιστεί με αυτόν τον χαρακτήρα και θα πρέπει όλοι να επιδείξουν υπομονή μέχρι την πλήρη αποκλιμάκωση του φαινομένου.
«Θα κάνει εβδομάδες να περάσει αυτό το πράγμα»
«Δυστυχώς στη Σαντορίνη θα είμαστε σε μια κατάσταση του “βλέποντας και κάνοντας”»
«Όταν λέμε ότι κάτι θα κρατήσει καιρό, δημιουργείται η ψευδαίσθηση στον κόσμο ότι κάτι θα αλλάξει μέρα με τη μέρα. Είτε είναι σμηνοσειρά, είτε προσεισμική ακολουθία, κρατάει εβδομάδες, καμιά φορά και μήνες. Είναι δυσάρεστο το μήνυμα, αλλά έτσι είναι. Η ακολουθία θα συνεχίσει και μάλιστα με αυτόν τον χαρακτήρα. Επειδή έχει έναν συγκεκριμένο μηχανισμό που δημιουργείται, υπάρχουν επεισοδιακές γενέσεις σεισμών, δηλαδή γίνονται σε ομαδούλες. Μέσα σε δύο, τρεις ώρες θα γίνουν ένα πεντάρι, ένα τεσσάρι κτλ. και μετά θα περάσουν 12-16 ώρες, θα ηρεμήσει η ακολουθία και μετά θα ξαναγίνουν κάποια σεισμοί και κάθε φορά θα έχουμε αυτή την παρεξήγηση», εξήγησε.
«Θα κάνει εβδομάδες να περάσει αυτό το πράγμα. Πρέπει να προσανατολιστούμε και εμείς και η τοπική κοινωνία ότι έτσι, με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρξει, αν υπάρξει, αποκλιμάκωση. Δεν είναι κάτι το οποίο αύριο θα αλλάξει ξαφνικά και θα σβήσει η ακολουθία», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το εάν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για την κατάσταση που θα επικρατεί το Πάσχα ο κ. Παπαζάχος απάντησε: «Γενικά αυτές οι ακολουθίες δεν κρατάνε τόσο συχνά, τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει όμως να πούμε ότι υπάρχουν ακολουθίες που κράτησαν και δύο και τρεις μήνες. Δυστυχώς, στη Σαντορίνη θα είμαστε σε μια κατάσταση του “βλέποντας και κάνοντας”.
Δηλαδή θα πρέπει να αξιολογούμε τη σεισμικότητα σε εβδομαδιαία βάση. Δεν υπάρχει κάποια τεχνική, κάποια επιστημονική γνώση, για να σας πω ότι θα τελειώσει 10 Απριλίου ή 10 Μαρτίου ή οτιδήποτε άλλο.
Πρέπει να κινηθούμε αναγκαστικά με ένα σενάριο ότι όλος ο Φλεβάρης ή ένα μεγάλο κομμάτι του θα περάσει με αντίστοιχη κατάσταση και ας ελπίσουμε σιγά σιγά να πάμε σε μια σταδιακή αποκλιμάκωση. Θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή και να δούμε. Ας ελπίσουμε μετά από κάνα δυο βδομάδες το φαινόμενο θα αρχίζει να κοπάζει».
Ο Κώστας Παπαζάχος επιβεβαίωσε ότι θα έρθουν στην Ελλάδα και ξένα πλοία, τα οποία και θα επικεντρωθούν στον υποθαλάσσιο χώρο, προσπαθώντας να βοηθήσουν στο να καταλάβουμε πού ακριβώς οφείλεται το φαινόμενο.
«Το μόνο πρόβλημα που έχουν οι αποστολές αυτές είναι ότι τα δεδομένα αυτά καθυστερούν. Δηλαδή κάποιος να φροντίσει τα μηχανήματα, να τα αφήσει να γράψουν, να τα μαζέψει. Δεν είναι αυτό που λέμε πραγματικού χρόνου σεισμολογία. Γι’ αυτό και ήταν κομβικής σημασίας αυτό που κάναμε αυτές τις μέρες στη Σαντορίνη και στις γύρω περιοχές, ότι όλοι οι φορείς βοήθησαν ο ένας τον άλλον και πυκνώσαμε το δίκτυο παρακολούθησης. Γιατί κακά τα ψέματα, όταν γίνει ένας σεισμός, όλη η κοινωνία, η πολιτεία, θέλει την πληροφόρηση εκείνη τη στιγμή και όχι μετά από τρεις μήνες. Άλλο η έρευνα και άλλο το επιχειρησιακό κομμάτι της παρακολούθησης σεισμολογίας, το οποίο πρέπει να γίνεται εκείνη τη στιγμή με την καλύτερη δυνατή ακρίβεια», δήλωσε κλείνοντας.
Πηγή:newsbeast.gr
Θάσος | Ενισχυμένες αεροπορικές συνδέσεις από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025
Η Θάσος αναμένεται να προσελκύσει ακόμα περισσότερους επισκέπτες το καλοκαίρι του 2025, καθώς ο μεγαλύτερος πάροχος οργανωμένων ταξιδιών στη Νοτιοανατολική Αυστρία, Springer Reisen, διευρύνει την παρουσία του στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της επέκτασής του, ο ταξιδιωτικός όμιλος θα προσφέρει εβδομαδιαίες πτήσεις από τη Βιέννη προς τη χώρα μας, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και με τη Θάσο. Η σύνδεση με το νησί θα γίνεται μέσω Καβάλας, με την Sky Express να αναλαμβάνει τις πτήσεις από την αυστριακή πρωτεύουσα προς την Αθήνα και από εκεί προς τον τελικό προορισμό.
Θάσος: Ένας δημοφιλής προορισμός για τους Αυστριακούς
Η Θάσος, γνωστή για τις χρυσές αμμουδιές, τα καταγάλανα νερά και το μοναδικό φυσικό τοπίο, αποτελεί έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς για Αυστριακούς τουρίστες. Η αυξημένη προσβασιμότητα αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον, καθιστώντας το νησί πιο εύκολα προσβάσιμο για ταξιδιώτες από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Τουριστική ανάπτυξη και προοπτικές
Η νέα αυτή σύνδεση αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τη Θάσο, καθώς ενισχύει τον εισερχόμενο τουρισμό, δίνοντας νέα ώθηση στον κλάδο της φιλοξενίας και των τοπικών επιχειρήσεων. Οι αφίξεις από τη Βιέννη αναμένεται να αυξήσουν την επισκεψιμότητα, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Με τις νέες αεροπορικές συνδέσεις, η Θάσος προετοιμάζεται για ένα δυναμικό καλοκαίρι του 2025, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες και ενισχύοντας τη θέση της ως ένας από τους κορυφαίους καλοκαιρινούς προορισμούς στην Ελλάδα.
Στη φυλακή Γρεβενών ο 62χρονος καθηγητής που κατηγορείται για τη σεξουαλική κακοποίηση 16χρονης
Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 62χρονος καθηγητής, ο οποίος κατηγορείται για τη σεξουαλική κακοποίηση μιας 16χρονης μαθήτριας.
Μετά την απολογία του ενώπιον του ανακριτή, αποφασίστηκε η μεταγωγή του στις φυλακές Γρεβενών, όπου θα παραμείνει μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης.
Η καταγγελία της 16χρονης προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση των αρχών, ενώ η έρευνα αποκάλυψε στοιχεία που οδήγησαν στην προφυλάκιση του καθηγητή. Οι δικαστικές αρχές έκριναν πως τα στοιχεία της υπόθεσης είναι αρκετά για την προσωρινή του κράτηση.
Σεισμοί στη Σαντορίνη: Συνεχείς δονήσεις τη νύχτα, η μεγαλύτερη στα 4,1 Ρίχτερ
Δεκάδες σεισμικές δονήσεις καταγράφηκαν στη διάρκεια της νύχτας μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού.
Ωστόσο, δεν ήταν μεγάλης έντασης, στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Η μεγαλύτερη μετρήθηκε στα 4,1 Ρίχτερ, ενώ μία, στις 02:27, ήταν εκτός του σεισμικού σμήνος, 4χλμ δυτικά της Σαντορίνης. Συνολικά καταγράφηκαν 40 σεισμοί άνω του 1 Ρίχτερ από τα μεσάνυχτα ως τις 06:00, οι περισσότεροι εντάσεως 3 και 3,8 Ρίχτερ.
Οι σεισμολόγοι βλέποντας το φαινόμενο να μην μειώνεται ως προς τον ρυθμό, αποφάσισαν νέα μέτρα και για την εβδομάδα που έρχεται, σε Σαντορίνη, Αμοργό, Ιο και Ανάφη.
Σεισμοί στη Σαντορίνη: Στις έρευνες και υποθαλάσσιοι σεισμογράφοι
Την ίδια ώρα, οι ειδικοί συνεχίζουν τις έρευνες για το φαινόμενο. Μέσα στην εβδομάδα, αναμένεται να ξεκινήσουν και συλλογή στοιχείων με φορητούς υποθαλάσσιους σεισμογράφους, οι οποίοι θα τοποθετηθούν, εφ’ όσον το επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες.
ΕΚΠΑ: Πώς ξεκίνησε η συνεχιζόμενη σεισμική δραστηριότητα στην Σαντορίνη
«Εάν ο καιρός το επιτρέψει, τη Δευτέρα θα έχουμε τα στοιχεία από τους φορητούς υποθαλάσσιους σεισμογράφους» είπε στον ΣΚΑΪ η καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας του ΕΚΠΑ, Εύη Νομικού.
«Στην Επιτροπή συζητήσαμε κυρίως το σεισμολογικό κομμάτι, αλλά επίσης είδαμε και τα γεωφυσικά δεδομένα της θάλασσας, δηλαδή αναλύσαμε όλες τις τεκτονικές ζώνες που υπάρχουν γύρω από αυτή την περιοχή που τώρα ενεργοποιείται, δίνει δηλαδή αυτούς τους μικροσεισμούς και γι αυτό, όπως παρατήρησε και ο κόσμος, είναι ότι τοποθετούμε περισσότερα όργανα και ευτυχώς δεν τοποθετούμε όργανα μόνο στη χέρσο.Τοποθετούμε και όργανα και στον υποθαλάσσιο χώρο. Ήδη, αν ο καιρός μάς το επιτρέψει, τη Δευτέρα θα πάρουμε τους υποθαλάσσιους σεισμογράφους, τους φορητούς μέσα από την Καλντέρα της Σαντορίνης. Θα πάρουμε τα δεδομένα τα οποία θα μας δείξουν τη μικροσεισμικότητα της περιοχής και θα είναι πολύτιμα δεδομένα τα οποία θα ενωθούν με τους χερσαίους σεισμογράφους. Άρα θα έχουμε μία καλύτερη ανάλυση των δεδομένων των σεισμογράφων, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο των μηχανισμών γένεσης» ανέφερε.
Η καθηγήτρια επανέλαβε ότι «η σεισμική δραστηριότητα η οποία εντοπίζεται βορειοανατολικά της Σαντορίνης δεν συσχετίζεται με κάποια ηφαιστειακή έκρηξη», ενώ γνωστοποίησε ότι τον Μάρτιο αναμένονται στην Ελλάδα ξένα ωκεανογραφικά πλοία που θα συλλέξουν περισσότερα δεδομένα τα οποία και θα προσφέρουν στην ελληνική επιστημονική κοινότητα.
Όπως δήλωσε η ίδια, αυτό που θα γίνει τις επόμενες μέρες είναι ότι θα ξαναπάει ένα αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει ειδικούς σένσορες και θα καταδυθεί μέχρι τα 500 μέτρα. «Είναι σαν να κάνει κύκλους κοντά στις υδροθερμικές καμινάδες. Θα συλλέξει στοιχεία της στήλης του νερού και θα ξανανέβει στην επιφάνεια για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε αυτά τα δεδομένα. Από τότε που ξεκίνησε η κρίση, στις 27 Ιανουαρίου», υπογράμμισε χαρακτηριστικά αναφέροντας πως αυτό θα γίνει Τετάρτη ή Πέμπτη.
Στις έρευνες και ξένοι επιστήμονες
Ακόμη, σημειώνει πως θα υπάρχει μέσα στον Μάρτιο βοήθεια με ξένους επιστήμονες που θα συνδράμουν στις υποθαλάσσιες έρευνες.
«Θα έρθουν κάποιες διεθνείς ωκεανογραφικές αποστολές τον Μάρτιο, έγινε μια συνάντηση εχθές, συζήτηση διαδικτυακή, όπου πλέον και οι ξένοι επιστήμονες ενώνουν τις δυνάμεις τους και θα έρθουν ξένα ωκεανογραφικά πλοία για να συλλέξουμε περισσότερα δεδομένα και να τα προσφέρουν στην ελληνική επιστημονική κοινότητα», τόνισε η κ. Νομικού, που εκτίμησε ότι τον Μάρτιο θα έχει ηρεμήσει η κατάσταση.
«Δεν θα φτάσουμε έως τον Μάρτιο σε αυτή την κατάσταση. Εμείς όμως δεν θα σταματήσουμε να μελετάμε αυτό τον χώρο, γιατί αυτός ο χώρος είναι πάρα πολύ ενεργός και η Σαντορίνη για μας και το λέμε στους φοιτητές είναι ένα σούπερ μάρκετ φυσικών καταστροφών και δυστυχώς είδαμε ότι δεν συμβαίνουν τόσα πολλά στη χέρσο, όσο πολλά περισσότερα συμβαίνουν στη θάλασσα. Η θάλασσα κρύβει τα δικά της μυστικά και πρέπει με ιδιαίτερο τρόπο να εξετάζουμε και να αναλύουμε τα δεδομένα.
iefimerida.gr
Δημοσκόπηση-σοκ για ΣΥΡΙΖΑ και Πλεύση Ελευθερίας | Τι ποσοστά λαμβάνουν όλα τα κόμματα
Μια δημοσκόπηση της Real Polls για το Protagon.gr που διεξήχθη την περίοδο 4-6 Φεβρουαρίου και στην οποία συμμετείχαν 1.617 άτομα με δικαίωμα ψήφου δίνει ενδιαφέρουσες απαντήσεις και φέρνει μια καινούργια εικόνα στο πολιτικό σκηνικό καθώς:
Η ακρίβεια συνεχίζει μεν να απασχολεί και να ταλαιπωρεί τους πολίτες ροκανίζοντας τα εισοδήματά τους, αλλά η υπόθεση των Τεμπών αξιολογείται πλέον ως δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα στη χώρα και
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταποντίζεται δημοσκοπικά με την Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου, ένα κόμμα που προέρχεται από τα σπλάχνα του ΣΥΡΙΖΑ και προέκυψε μετά την μεγάλη διαφωνία της πρώην προέδρου της Βουλής και του τότε προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, να παίρνει ποσοστό διψήφιο
Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ φαίνετασι πως έχει πέσει σε μια συνθήκη μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας – προς όφελος των λεγόμενων αντισυστημικών κομμάτων, τα οποία καρπώνονται τόσο τη γενικευμένη δυσαρέσκεια όσο και το κλίμα που έχει διαμορφωθεί με τα Τέμπη, με συνέπεια να αναδεικνύονται –όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Πλεύσης Ελευθερίας πρωτίστως και της Φωνής Λογικής δευτερευόντως– σε νέους «παίκτες».
Συγκεκριμένα ο κόμμα της Ζωής Κωνσταντοπούλου παρουσιάζεται πλέον ως το «κόμμα των Τεμπών», καθώς τόσο στην πρόθεση ψήφου όσο και στην εκτίμηση ψήφου, έχει αναρριχηθεί στην τρίτη (!) θέση ενώ το κόμμα από το οποίο αποχώρησε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας καθώς ήρθε σε προσωπική αντιπαράθεση με τον πρόεδρό του Αλέξη Τσίπρα βρίσκεται στην 7η θέση!