Ευρεία σύσκεψη για την πυροπροστασία της Μακεδονίας και της Θράκης

Μια ευρεία σύσκεψη για τον συντονισμό των φορέων Μακεδονίας – Θράκης σε θέματα πυροπροστασίας θα πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκη, παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, και με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, αρμόδιου για θέματα πυροπροστασίας των Ενόπλων Δυνάμεων, Γιάννη Κεφαλογιάννη. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο, Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024, στις 11.00 π.μ., στο ξενοδοχείο Porto Palace (26ης Οκτωβρίου 65).

Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν:

  • Οι αρμόδιοι Περιφερειάρχες: Απόστολος Τζιτζικώστας (Κεντρικής Μακεδονίας), Χριστόδουλος Τοψίδης (Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) και Γεώργιος Αμανατίδης (Δυτικής Μακεδονίας)
  • Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου
  • Οι Πρόεδροι των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων
  • Οι Δήμαρχοι Μακεδονίας και Θράκης
  • Ο επικεφαλής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης
  • Η ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, των Δασαρχείων, των Υγειονομικών Περιφερειών, του ΕΚΑΒ, της ΔΕΗ, του ΔΕΔΔΗΕ, του ΑΔΜΗΕ Μακεδονίας και Θράκης
  • Εκπρόσωποι της Πολιτικής Διοίκησης και της Ιεράς Επιστασίας του Αγίου Όρους

Η σύσκεψη συγκαλείται από τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Κωνσταντίνο Π. Γκιουλέκα, και στοχεύει στην ενίσχυση του συντονισμού και της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτελεσματικότερη πυροπροστασία της περιοχής.




Αλέξανδρος Ιωσηφίδης | Συνάντηση με την Πρυτανεία του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης.

Την Τρίτη 18 Ιουνίου 2024 ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας της ΠΑΜΘ κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης πραγματοποίησε μια εξαιρετικά εποικοδομητική συνάντηση με την Πρυτανεία του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης.

Συγκεκριμένα συναντήθηκε με τον Πρύτανη κ. Φώτιο Μάρη, τον Αντιπρύτανη Έρευνας και Καινοτομίας κ.Γεώργιο Μπρούφα και την Επιστημονική Υπεύθυνη του Κόμβου Καινοτομίας κ. Μαρία Μιχαλόπουλου.

Βασικό στοιχείο της συζήτησης ήταν η έρευνα, η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα στο Δ.Π.Θ. Οι στρατηγικοί στόχοι, η προώθηση της έρευνας στην παραγωγή αξίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός τόσο στον εκπαιδευτικό όσο και στο διοικητικό τομέα του ΔΠΘ, ήταν μερικά από τα θέματα της συνάντησης.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είναι ένας από τους κορυφαίους ερευνητικούς φορείς της πατρίδας μας με βασικό προορισμό την παραγωγή και μεταφορά της γνώσης.

Ο Κόμβος Καινοτομίας, η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και οι Θερμοκοιτίδες του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, είναι δομές που στοχεύουν στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και της ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών από τους φοιτητές και κυρίως παρέχει εκπαίδευση, αναπτύσσει δεξιότητες και παρέχει υποστήριξη για την ενσωμάτωση της καινοτομίας στο επιχειρείν και την ίδρυση νέων επιχειρήσεων.

Μέσα από τις συνεχές προκλήσεις και επιταγές του μέλλοντος, και με βάση πάντα την καινοτομία, την έρευνα, την τεχνολογία και τη νέα ψηφιακή εποχή, το Πανεπιστήμιο φέρνει κάτω από ένα ενιαίο οικοσύστημα όλους τους φορείς και τα απαραίτητα μέσα για την ανάπτυξη της καινοτομίας και της έρευνας και την αξιοποίηση των παραγόμενων αποτελεσμάτων αυτής με στόχο, μεταξύ άλλων, το μέλλον της Περιφέρειας μας.

Δεσμεύτηκαν και οι δυο πλευρές σε μελλοντικές συνέργειες. Άλλωστε η Περιφέρεια ΑΜΘ, με ποικίλους τρόπους στηρίζει πάντα  τη λειτουργία Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθειά του, όπως τόνισε ο κ. Ιωσηφίδης.




Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:

  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
  1. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  2. Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
  3. Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
  4. Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
  5. Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
  6. Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
  7. Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
  8. Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
  9. Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
  10. ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
  11. ΤονΚάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
  12. Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
  13. Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
  1. Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
  2. Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
  3. Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  4. Τα σιδηροδρομικά έργα.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
  1. Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
  2. Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
  3. Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
  4. Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
  5. Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
  1. Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
  2. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  3. Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  4. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  5. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  6. Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  7. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  8. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).




Επίσκεψη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα υποδέχτηκε στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Σταϊκούρας συμμετείχε σε τεχνική σύσκεψη που έγινε στην έδρα της ΠΑΜΘ με τη συμμετοχή και του Γενικού Διευθυντή Υδραυλικών Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη και βασικό αντικείμενο το έργο για την κατασκευή του Φράγματος Ιάσμου στην ΠΕ Ροδόπης. Στην ίδια σύσκεψη όμως, συζητήθηκαν και άλλα έργα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου και αφορούν φυσικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης καλωσόρισε τον Υπουργό στην έδρα της Περιφέρειας και τον ευχαρίστησε για το ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα του. Μετά το πέρας της σύσκεψης ο Υπουργός παρουσίασε αναλυτικά μία δέσμη 34 έργων υποδομής που αφορούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της ΠΑΜΘ εξηγώντας την πρόοδο του καθενός και δίνοντας λεπτομέρειες και χρονοδιαγράμματα.

Ο κ. Περιφερειάρχης εξήρε την διάθεση συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και των στελεχών του και επεσήμανε το έμπρακτο ενδιαφέρον για την περιοχή το οποίο εκφράζεται τόσο από τα έργα τα οποία παρουσίασε ο κ. Σταϊκούρας, όσο όμως και από την πρόθεσή του να συνδράμει στην υλοποίηση ή την πρόοδο έργων που μπορεί να σχετίζονται έμμεσα με το Υπουργείο, αλλά αφορούν σημαντικά την ΠΑΜΘ.

Σε ό,τι αφορά τα Φράγματα, ο κ. Κοτσώνης συνοδευόμενος από στελέχη της Διοίκησης της ΠΑΜΘ προγραμμάτισε αυτοψίες στο ολοκληρωμένο πλέον φράγμα του Ιασίου στην ΠΕ Ροδόπης, στο φράγμα του Μαρμαρά στην ΠΕ Καβάλας, αλλά και στο σημείο που προορίζεται για την κατασκευή του Φράγματος του Ιάσμου για το οποίο όμως πρέπει να προηγηθεί σειρά ενεργειών τις οποίες εκτελούν υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας ΑΜΘ σε συνεργασία με υπηρεσιακά στελέχη των αρμόδιων Υπουργείων.

Στη σύσκεψη με τον κ. Σταϊκούρα συμμετείχαν επίσης ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Μανώλης Ταπατζάς, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη κ. Νίκος Ευκαρπίδης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Γης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Ριτβάν Μολλά Ισά, ο Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΕ Ροδόπης κ. Αχμέτ Οσμάν Πεχλιβάν, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της ΠΑΜΘ κ. Παναγιώτης Χαλβατζής και υπηρεσιακά στελέχη της ΠΑΜΘ. Στη σύσκεψη ήταν παρών και ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Ιμάμ Τζανέρ.




Καβάλα | Δωρεά φορητών φαρμακείων σε Δ.Α. από την Ένωση Αξ/κών ΕΛ.ΑΣ. Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Στο πλαίσιο υποστήριξης και υποβοήθησης του αστυνομικού έργου, η Ένωση Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προέβη την 23/05/2024 στην Καβάλα σε δωρεά τεσσάρων φορητών φαρμακείων πρώτων βοηθειών (Emergency First Aid Kit), τα οποία παρουσία του Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας Αστυνομικού Διευθυντή ΣΙΜΟΥΔΗ Κωνσταντίνου, αποδόθηκαν στην Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. Καβάλας και στην Ομάδα Δικύκλων του Τμήματος Τροχαίας Καβάλας.

Η εν λόγω προσφορά είναι επιχειρησιακός εξοπλισμός υψηλής ποιότητας ο οποίος εκτός των άλλων, έκαστος περιλαμβάνει δύο τουρνικέ, αιμοστατικό επίδεσμο τύπου Ισραήλ, ισοθερμική κουβέρτα ,ιατρικό ψαλίδι, επιδέσμους διαφόρων τύπων κ.α., είδη τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν την παροχή Πρώτων Βοηθειών οπουδήποτε και οποτεδήποτε αυτό χρειαστεί.

Την Ένωση Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Α.Μ.Θ. εκπροσώπησαν κατά την παραλαβή των ειδών ο Πρόεδρος της Ένωσης ΠΑΠΑΘΕΜΕΛΗΣ Άγγελος, ο Γενικός Γραμματέας ΝΤΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ Πέτρος και ο Αντιπρόσωπος στην ΠΟΑΞΙΑ ΚΟΨΙΔΑΣ Αθανάσιος .

Η Ένωσή μας εντοπίζοντας την αναγκαιότητα για ακόμα καλύτερες παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και για ασφαλή εκτέλεση των καθηκόντων του αστυνομικού προσωπικού, με την εν λόγω δωρεά αναβαθμίζεται και ενισχύεται ο επιχειρησιακός εξοπλισμός των Υπηρεσιών που βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή. Τέλος, δεσμευόμαστε να καταβάλλουμε οποιαδήποτε άλλη δυνατή προσπάθεια προς την κατεύθυνση βελτίωσης των συνθηκών εκτέλεσης των καθηκόντων των συναδέλφων μας .




Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6




Εθνολογικό Μουσείο Θράκης | Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία, master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα

Συνεχίζεται η περιοδεία του Πέτρου Κόκκαλη στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ και ευρωβουλευτής των Πρασίνων βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη, στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, όπου μαζί  με την υποψήφια ευρωβουλεύτρια του ΚΟΣΜΟΥ Νατάσα Βασιλείου, παρουσίασαν την Εθνική Πράσινη Συμφωνία, την πολιτική πρόταση του ΚΟΣΜΟΥ για τις Ευρωπαϊκές Εκλογές της 9ης Ιουνίου.

Όπως ανέφερε ο Πέτρος Κόκκαλης, στόχος μέσα από την Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι να έχουμε ένα σύστημα που φέρνει σε ισορροπία την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον, με την εγγύηση του κράτους δίκαιου. Η Εθνική πράσινη συμφωνία είναι απαραίτητη γιατί η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει επειγόντως την κλιματική κρίση.

Σε ερώτηση για τις διαφορές της Εθνικής Πράσινης Συμφωνίας από τις πολιτικές των άλλων κομμάτων για την κλιματική κρίση, ο κ. Κόκκαλης σημείωσε ότι «κανένα άλλο κόμμα δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα ένα συνεκτικό και τεκμηριωμένο σχέδιο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Βλέπουμε μόνο συρραφές συνθημάτων και ευχολόγια. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία αποτελεί ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο για να αναχαιτίσουμε την κλιματική κρίση, να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα στην Πράσινη Μετάβαση και να ανεβάσουμε το βιοτικό επίπεδο όλων των πολιτών. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι το master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα».




Δρομέα Θράκης | Πεζοπορία στο Νερόμυλο Καβάλας την Κυριακή 12/5/24

Την Κυριακή 12 Μαΐου του 2024, οι λάτρεις της φύσης και της περιπέτειας έχουν μια ξεχωριστή πρόσκληση: μια πεζοπορία στον Νερόμυλο της Παλιάς Καβάλας και στον επιβλητικό καταρράχτη που βρίσκεται εκεί. Μετά τις ημέρες των εορτών, αποφάσισαν να τιμήσουν την ημέρα της “μητέρας” με μια πανέμορφη διαδρομή στη φύση, απολαμβάνοντας τη δροσιά και την ομορφιά που προσφέρει αυτή η περίοδος. Είναι μια πρόσκληση να ανακαλύψουν τα μυστικά της περιοχής και να δημιουργήσουν αξέχαστες αναμνήσεις!

Αναλυτικότερα:

Συνεχίζουμε τις πεζοπορικές μας εξορμήσεις μετά τις ημέρες των εορτών για να τιμήσουμε την ημέρα της γιορτής της “μητέρας” την Κυριακή στις 12 Μαΐου του 2024 με μια πανέμορφη διαδρομή μέσα στη φύση και την δροσιά που μας προσφέρει αυτή την περίοδο στον Νερόμυλο της Παλιάς Καβάλας και στον ομώνυμο καταρράχτη που υπάρχει στην περιοχή.
Η διαδρομή είναι μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου, με αφετηρία και επιστροφή από το ίδιο σημείο και με υψομετρικά γύρω στα 200 μέτρα κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Ξεκινάμε από το χωριό της Παλιάς Καβάλας και στη συνέχεια θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι και θα κάνουμε την πρώτη μας στάση στον παλιό Νερόμυλο.
Έπειτα κατηφορίζουμε μέσα από το μονοπάτι το οποίο κρύβει μια άγρια παραμυθένια ομορφιά ενός πλατανώνα κατά μήκος του όποιου συναντάμε ξύλινα γεφυράκια για να διασχίσουμε το ποταμάκι και ξύλινα σκαλοπάτια στα ποιο δύσκολα σημεία και όμορφα σημεία θέασης όπου υπάρχουν ξύλινα παγκάκια για να απολαύσουμε τη δροσιά που μας προσφέρει η φύση αυτή την περίοδο κάνοντας το διάλειμμα μας.
Στη συνέχεια θα φτάσουμε στον πανέμορφο καταρράχτη όπου οι μικροί και οι μεγάλοι φίλοι μας μπορούν να απολαύσουν μια όμορφη δροσιστική βουτιά στα κρυστάλλινα νερά και θα είναι και το μεγάλο μας διάλειμμα πριν την επιστροφή.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει προαιρετικό γεύμα σε τοπική ταβέρνα (“Σκάβαλα”) της περιοχής και στη συνέχεια μια στάση στην πόλη της Καβάλας για καφεδάκι πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.!
” Σημαντικές Πληροφορίες :
– Αναχώρηση από Αλεξανδρούπολη στις 08:00 από το Στάδιο Φώτης Κοσμάς.!
– Αναχώρηση από Κομοτηνή στις 09:00 από την πλατεία Σπαθί.!
– Αναχώρηση από το Φρέσκο στην είσοδο της πόλης της Ξάνθης στις 09:30.!
– Τελικό ραντεβού στις 10:30 στην Παλιά Καβάλα στο σημείο εκκίνησης του Μονοπατιού στο χώρο του πάρκινγκ απέναντι από την ταβέρνα “Σκάβαλα”. !
Αρχηγός αποστολής: Δημήτρης Κωστόπουλος – 6937318054
Εγγραφές στην ηλεκτρονική φόρμα:
ή στο γραφείο του ΔΡΟΜΕΑ ΘΡΑΚΗΣ στο στάδιο Φώτης Κοσμάς (καθημερινές 5-8μμ)
ή στο ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ βιβλιοπωλείο στην Κομοτηνή
Απαραίτητος εξοπλισμός: Πεζοπορικό μποτάκι, πεζοπορικό ζευγάρι μπαστούνια, μια στεγνή αλλαξιά ρούχα για την επιστροφή, ελαφρύ αντιανεμικό, γυαλιά, νερό 1,5 λίτρο, αντηλιακό, σνακ, ατομικό σακίδιο πλάτης …
και μην ξεχάσετε την καλή σας διάθεση!
Μια συνεργασία ΔΡΟΜΕΑ ΘΡΑΚΗΣ με το Dimokriteio Travel.



Στενή συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Εξαιρετικά εποικοδομητικές συναντήσεις με πολιτικούς φορείς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα, συνοδευόμενη από τον ταμία της ομοσπονδίας, Γιάννη Λιούμπα, τον πρόεδρο της επιτροπής ανάπτυξης,  Γιάννη Μυστακίδη και τον πρόεδρο της ΕΑΣ ΑΜΘ, Βασίλη Ιορδανίδη.

Η πρώτη συνάντηση έγινε στο γραφείο του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλου Τοψίδη. Βασικό αντικείμενο των συνομιλιών ήταν η από κοινού προετοιμασία της καθιερωμένης συνάντησης Ελλάδα – Κύπρος για την κατηγορία Κ18 την οποία η Περιφέρεια θα στηρίξει οικονομικά. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις εγκαταστάσεις του Δήμου Παγγαίου, στην Ελευθερούπολη της ΠΕ Καβάλας.




Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης η 105η Σύνοδος Πρυτάνεων

Με τη συμμετοχή περίπου 250 συνέδρων ξεκίνησαν την Τρίτη οι τριήμερες εργασίες της 105ης Συνόδου Πρυτάνεων, που φιλοξενεί στην Αλεξανδρούπολη το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Σκοπός της συνόδου είναι ο συντονισμός της δραστηριότητας των πανεπιστημίων και η συλλογική εκπροσώπησή της για την επίτευξη μεταξύ άλλων της:

– Διαμόρφωσης θέσεων επί των διαφόρων θεμάτων της εκπαίδευσης και της έρευνας και ιδιαίτερα της πανεπιστημιακής.
  • Ανάπτυξης πρωτοβουλιών για την αποτελεσματική σύνδεση των πανεπιστημίων με τον κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό περίγυρό τους.
  • Παροχής συνδρομής στην Πολιτεία για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων εκπαιδευτικής και ερευνητικής πολιτικής.

  • Προώθησης με κάθε πρόσφορο μέσο των θέσεων της πανεπιστημιακής κοινότητας στην ημεδαπή και την αλλοδαπή.

  • Ανάπτυξης συνεργασίας με ανάλογες ενώσεις της αλλοδαπής.

  • Προαγωγής των επιδιώξεων και την κατοχύρωση των συμφερόντων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα της Συνόδου χθες πραγματοποιήθηκαν τέσσερις επιμέρους συναντήσεις: η 85η των προϊσταμένων Μ.Ο.Δ.Υ. των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι, η 6η των στελεχών Ε.Α.Δ.Π. των Α.Ε.Ι., η 5η των προέδρων ΠΑ.Κ.Ε.Κ. των Α.Ε.Ι. και η 1η των προέδρων Ε.Η.Δ.Ε. των Α.Ε.Ι.

Οι εργασίες συνεχίζονται σήμερα με τη διεξαγωγή συνόδων των αντιπρυτάνεων των Α.Ε.Ι.:

  • Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Φοιτητικών Θεμάτων και Διά Βίου Εκπαίδευσης.
  • Εξωστρέφειας και Διεθνοποίησης.
  • Έρευνας και Καινοτομίας των Α.Ε.Ι.

  • Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης.

  • voria.gr

    https://youtu.be/QQOpxnozhR4




    Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

    Σε διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προήδρευσε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

    Η σύσκεψη έγινε το πρωί της Τετάρτης 17/04 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου «Γιώργος Παυλίδης» με αφορμή την επικείμενη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

    Με δεδομένη την μεγάλη καταστροφή του Αυγούστου του 2023, ο κ. Περιφερειάρχης υπογράμμισε στη δήλωση του την ανάγκη της ορθής και έγκαιρης πρόληψης.

    «Είναι σημαντικό να ενεργούμε προληπτικά και γι’ αυτό ζητώ από όλους τους φορείς, αλλά και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας μας να οργανώσουμε τον τομέα της Πρόληψης όσο γίνεται αρτιότερα», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε ότι:

    «Δυστυχώς έχει διαπιστωθεί πια, πώς ό,τι καταστρέφεται, δύσκολα επανέρχεται στην πρότερη του κατάσταση, όπως επίσης ότι μία φυσική καταστροφή έχει πολλαπλές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς».

    Κατά τη διάρκεια της σύσκεψηςέγινε αναλυτική καταγραφή ζητημάτων που χρήζουν διαχείρισης, ώστε αυτή να δρομολογηθεί άμεσα και κυρίως πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

    Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι ο Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας ΑΜΘ, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη καθώς και ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Κ. Κώστας Χουβαρδάς.

    Στη συνεδρίαση του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. συμμετείχαν επίσης: θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, στελέχη των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, της Αστυνομίας, του Δ΄ Σώματος Στρατού, του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι των Διευθύνσεων Δασών των Περιφερειακών Ενοτήτων, στελέχη των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι εμπλεκόμενων υπηρεσιών.

    Το Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. κατευθύνει σε περιφερειακό επίπεδο το έργο των Τοπικών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) για την αντιμετώπιση των καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης όλου του κύκλου διαχείρισης καταστροφών.

    Συντονίζει, τον κατά λόγο αρμοδιότητας, επιχειρησιακό σχεδιασμό του Περιφερειακού Π.Δ.Ε.Α., παρακολουθώντας τις φάσεις υλοποίησης του.

    Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ειδοποίησης πολιτών. Συνάπτει με άλλα περιφερειακά όργανα μνημόνια συνεργασίας για αμοιβαία συνδρομή ανθρώπινου δυναμικού, υλικού και μέσων πολιτικής προστασίας.




    Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Συνεδρίασε για πρώτη φορά φέτος το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΣΟΠΠ) για την αντιμετώπιση των κινδύνων από δασικές πυρκαγιές. Στο ΠΕΣΟΠΠ προήδρευσε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

    Η σύγκληση του Οργάνου έγινε το πρωί της Τετάρτης 17 Απριλίου στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, μετά από πρόσκληση της αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας ΑΜΘ, προκειμένου να συζητηθούν οι δράσεις πρόληψης και η προετοιμασία – ετοιμότητα των εμπλεκομένων φορέων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.




    Έφυγε από την ζωή ο Σταύρος Κονδύλης, εκδότης της “Ελεύθερης Θράκης”

    Την τελευταία του πνοή άφησε την Τρίτη (02/04) ο ιδιοκτήτης του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Κονδύλη Α.Ε. Σταύρος Κονδύλης.

    Μετά τον θάνατο του πατέρα του, Γεώργιου έγινε ο εκδότης της ιστορικής εφημερίδας του Έβρου (ιδρύθηκε το 1945) και της Θράκης. Ιδιοκτήτης του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Κονδύλη Α.Ε, τα τελευταία χρόνια ήταν ο Σύμβουλος Έκδοσης της εφημερίδας, με τον γιο του Γιώργο να είναι ο εκδότης και την κόρη του Μαρίνα η Διευθύντρια.

    Μέχρι πρότινος ήταν παρουσιαστής και σχολιαστής στην τηλεοπτική εκπομπή «2η Ματιά», μία από τις μακροβιότερες εκπομπές της τηλεόρασης στη Θράκη.

    Το Ena Media Group και οι εργαζόμενοι του εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στην σύζυγο του Γιώτα και τα παιδιά του Γιώργο και Μαρίνα, καθώς και σε όλο το συγκρότημα της “ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ” και του καναλιού “ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ”.




    14 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 27-3-2024 έως και 3-4-2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Καβάλας, Δράμας, Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης δεκατέσσερα (14) άτομα, εκ των οποίων δεκατρείς ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δώδεκα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

    Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 28-3-2024 το μεσημέρι στη Δράμα, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Δράμας συνέλαβαν τον έναν ημεδαπό, διότι σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του βρέθηκε και κατασχέθηκε ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού βάρους 139,2 γραμμαρίων.

    Επιπλέον, σε έντεκα ακόμα περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν τρεις ημεδαπούς σε περιοχές της Καβάλας, τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Δράμας, έναν ημεδαπό στην Ξάνθη και πέντε ημεδαπούς και έναν αλλοδαπό στην Αλεξανδρούπολη, διότι βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από τέσσερις οικίες, ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και ηρωίνης, δύο ναρκωτικά δισκία και δύο ζυγαριές ακριβείας.

    Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δώδεκα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, τα Τμήματα Ασφάλειας Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης και το Αστυνομικό Τμήμα Παγγαίου Καβάλας.

    Πηγή: proininews.gr (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




    Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας

    Από τον Έβρο ξεκίνησε η τριήμερη επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

    Ο κ. ΓιουνγκΙλΛη, επισκέπτεται για πρώτη φορά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προκειμένου να τη γνωρίσει εκ του σύνεγγυς και να διαπιστώσει τις αναπτυξιακές της προοπτικές, ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις διακρατικής συνεργασίας.

    Τον Νοτιοκορεάτη Διπλωμάτη, υποδέχτηκαν στο αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Έβρου κ. Βαγγέλης Πουλιλιός και ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Διεθνών Σχέσεων, Διαπεριφερειακών Συνεργασιών και Εξωστρέφειας κ. Χάρης Δαλκίτζης.

    Αφού πραγματοποίησε επίσκεψη στον Σταθμό Μεταφόρτωσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, ο κ. ΙλΛη επισκέφθηκε την Κομοτηνή και το γραφείο του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

    Ο κ. Περιφερειάρχης τον ενημέρωσε για την αναπτυξιακή στόχευση της Διοίκησης, για την έμφαση που δίνει στον τομέα της Ενέργειας, αλλά και την δυνατότητα φιλοξενίας τουριστών από την Νότια Κορέα, δεδομένου μάλιστα ότι ο συγκεκριμένος ασιατικός λαός μελετάει συστηματικά την αρχαία ελληνική γραμματεία.

    Ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας, υπογράμμισε το ενδιαφέρον της χώρας του για την Ελλάδα, σημειώνοντας μάλιστα και τις επαφές των δύο χωρών που έχουν γίνει σε κυβερνητικό επίπεδο και δήλωσε την προθυμία του να ενισχύσει τις διακρατικές σχέσεις σε όσους τομείς είναι αυτό εφικτό.

    Ο κ. ΓιουνγκΙλΛη συνοδεύεται στην περιοδεία του από την σύζυγό του και μία ακόμη Διπλωμάτη και θα επισκεφτούν την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης και την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, ενώ η αποχώρησή τους είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 29/03.




    Ινδικός «διάδρομος» μέσω… Θράκης | «Μαχαραγιάδες» ενδιαφέρονται για τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης

    Ιδιαίτερα σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με τον ινδικό διάδρομο μέσω Θράκης, για τον οποίο συζητούν Αθήνα – Νέο Δελχί ήρθαν στο παρασκήνιο.

    Οι κινήσεις της κυβέρνησης είναι πολύ προσεκτικές πάντως ούτως ώστε να μη διαταραχθούν οι ισορροπίες με την Κίνα.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα» δύο ελληνικά λιμάνια στην περιφερειακή ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το λιμάνι της Καβάλας και το γεωστρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σχεδιάζεται από την Αθήνα να γίνουν κόμβοι για τον Οικονομικό Διάδρομο IMEC (Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης), καθιστώντας την Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

    Επισημαίνεται ότι ο IMEC συμφωνήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Σύνοδο Κορυφής G20 στο Νέο Δελχί (με συμβαλλόμενα μέρη τις Ινδία, ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και ΕΕ) ως ένα φιλόδοξο εγχείρημα μιας εναλλακτικής διαδρομής στον κινεζικό οικονομικό δρόμο «Belt and Road Initiative» (BRI). Εκτοτε, λαμβάνουν χώρα πρωτοβουλίες από ελληνικής πλευράς που κινούνται στη σφαίρα της οικονομικής διπλωματίας για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας, με κορυφαία εξ αυτών την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Νέο Δελχί τον περασμένο Φεβρουάριο, τον οποίο συνόδευαν ομάδα υπουργών και πολυπληθής επιχειρηματική αποστολή.

    Και ενώ στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα για το τέλος Απριλίου και την επίσημη έναρξη λειτουργίας του FSRU, της πρώτης πλωτής μονάδας στη χώρα για αποθήκευση και επαναεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου – γεγονός που μετατρέπει την πρωτεύουσα του Εβρου και τη Θράκη εν γένει σε ενεργειακό κόμβο –, ήδη δρομολογείται, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ένας δεύτερος αντίστοιχος πλωτός σταθμός στην περιοχή, ο FSRU2, που αναμένεται να προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή ακόμα υψηλότερα επίπεδα ενεργειακής θωράκισης.

    Οι ισορροπίες με την Κίνα και οι αντίπαλοι της Ελλάδας

    Παράλληλα, σύμφωνα με την εφημερίδα, προκειμένου να διατηρηθούν οι αναγκαίες ισορροπίες με την Κίνα και οι υφιστάμενες εμπορικές σχέσης μας μέσω και της κινεζικής δραστηριοποίησης στο λιμάνι του Πειραιά, το προσεχές διάστημα από την Αθήνα σχεδιάζεται να ξεδιπλωθούν διπλωματικές κινήσεις με επισκέψεις υπουργών στο Πεκίνο, ώστε να παραμείνουν ανοιχτοί οι δίαυλοι και με τον Δρόμο του Μεταξιού και να μπορεί η Ελλάδα να συνεχίσει να αποτελεί βασικό “παίκτη” για όλα τα εν εξελίξει εγχειρήματα διαπεριφερειακών οδών εμπορίων, μεταφορών και ενέργειας.

    Σε κάθε περίπτωση, ο ινδικός διάδρομος εξελίσσεται σε θέμα πρώτης προτεραιότητας για την Αθήνα, η οποία επιδιώκει να ενεργοποιήσει έναν ευρύτερο συμμαχικό δίκτυο για τον νέο στόχο. Και αυτό γιατί τα ελληνικά λιμάνια δεν παίζουν χωρίς αντίπαλο, καθώς για τη διασύνδεση με τον IMEC έντονο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και άλλες μεσογειακές χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία.

    «Είναι επιτακτική ανάγκη να εργαστούμε πολυμερώς μαζί με την Ινδία με χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία για να αναπτύξουμε τις κοινές πολιτικές μας με επίκεντρο τον IMEC» τόνιζε από το Νέο Δελχί ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, προσθέτοντας ότι «τα ελληνικά λιμάνια μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν το κατώφλι του διαδρόμου προς την Ευρώπη».

    Ο ίδιος, άλλωστε, στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει προ δύο εβδομάδων στα «Νέα» υπογράμμιζε ότι για το εν λόγω έργο, που προάγει τη διασυνδεσιμότητα, το διεθνές εμπόριο και την περιφερειακή και ενεργειακή συνεργασία, η Αθήνα είναι σε επαφή με τις χώρες διέλευσης του IMEC για την οικοδόμηση συνεργειών και την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών.

    Επισημαίνεται ότι για τον IMEC είχε συζητήσει ο Έλληνας υπουργός και με τον Εμιρατινό υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα.
    Ο άξονας των λιμανιών σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη δείχνει ιδανική επιλογή για την Αθήνα, στον αντίποδα και με την ευρωπαϊκή πύλη που έχει ανοίξει από χρόνια για την Κίνα μέσω του λιμανιού του Πειραιά, και γι’ αυτό είχε φροντίσει να προϊδεάσει ήδη το Νέο Δελχί ο Γιώργος Γεραπετρίτης, διαβεβαιώνοντας τον περασμένο Φεβρουάριο την ινδική κυβέρνηση πως «η Ελλάδα θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για την περαιτέρω πρόοδο της κατασκευής του διαδρόμου IMEC» και πως για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου έργου υπάρχουν «σημαντικά λιμάνια και στη Βόρεια Ελλάδα».

    «Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει την πύλη της Ινδίας προς την Ευρώπη με τα ελληνικά λιμάνια να λειτουργούν ως κόμβος του διαδρόμου ΙΜЕС» διαμήνυε παράλληλα ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης, αρμόδιος για θέματα οικονομικής διπλωματίας, κάνοντας λόγο και για κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε.

    Πηγή: thraki.com.gr




    East Macedonia & Thrace Forum | Ξεκινά το κορυφαίο συνέδριο για την ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης

    Παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διπλωματικών, ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων ξεκινά σήμερα, το East Macedonia & Thrace Forum που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events του ομίλου Alter Ego σε συνεργασία με την Tsomokos Communications.

    Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθεί ο κομβικός γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να διερευνηθούν οι προοπτικές της μελλοντικής τους ανάπτυξης. Το φόρουμ πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki και ολοκληρώνεται, αύριο, Πέμπτη 14 Μαρτίου.

    Μεταξύ άλλων, την πρώτη ημέρα του φόρουμ, ξεχωρίζει η παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφίας Ζαχαράκη. Θα μιλήσουν ακόμα ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος,

    Ανάμεσα στους ομιλητές θα είναι επίσης οι: George Tsunis, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, Υφυπουργός Εξωτερικών Η.Π.Α. αρμόδιος για τους Ενεργειακούς Πόρους, Andrei Popov, Πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής, ΤΑΙΠΕΔ, Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλαδος, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης.




    Ενδυναμώνεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τι γίνεται με τα τμήματα σε Καβάλα-Δράμα

    Νέα Τμήματα σε Διδυμότειχο και Κομοτηνή

    Ψυχολογία στο Διδυμότειχο: Εισαγωγή πρώτων φοιτητών το 2024
    Εργοθεραπεία στην Κομοτηνή (στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού): Εισαγωγή των πρώτων φοιτητών το 2025
    Ένταξη του τμήματος Νοσηλευτικής (από το Διεθνές Πανεπιστήμιο) με παράλληλη μεταφορά του στην Αλεξανδρούπολη ώστε να λειτουργεί με την Ιατρική Σχολή του ΔΠΘ: Η μεταφορά θα γίνει το 2025

    Χωρική επέκταση σε 3 πόλεις

    Ίδρυση Σχολής Θετικών Επιστημών: Τμήμα Φυσικής, Τμήμα Χημείας, Τμήμα Πληροφορικής, με έδρα την Καβάλα.
    Ίδρυση Σχολής Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, με έδρα την Καβάλα.
    Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας & Οινολογίας, με έδρα την Δράμα και μετονομασία του σε Τμήμα Αμπελουργίας & Οινολογίας.
    Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με έδρα την Δράμα και μετονομασία του σε Τμήμα Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Ανθεκτικότητας.
    Το ΔΠΘ αποκτά επίσης έδρα στο Διδυμότειχο με τη λειτουργία Τμήματος Ψυχολογίας.

    Αναδιάρθρωση στην Κομοτηνή

    Αναδιάρθρωση της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Το ΔΠΘ προχωρά στην αναδιάρθρωση της Σχολής που λειτουργεί στην Κομοτηνή ως εξής: Ιστορίας & Εθνολογίας, Ελληνικής Φιλολογίας, Γλώσσας, Φιλολογίας & Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών. Συγχώνευση των τριών λειτουργούντων Τμημάτων σε ένα Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η Σχολή μετονομάζεται σε Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών (μονοτμηματική). Έναρξη λειτουργίας και εισαγωγή των πρώτων φοιτητών τον Σεπτέμβριο του 2025. Τα λειτουργούντα Τμήματα παύουν να παίρνουν φοιτητές το 2025. (Θυμίζουμε ότι προηγήθηκαν έντονες αντιδράσεις από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας κατά της συγχώνευσης με τα άλλα δύο Τμήματα, που δεν εισακούστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας).
    Ίδρυση νέου Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών στη νέα μονοτμηματική σχολή που αναλύθηκε παραπάνω στην Κομοτηνή: Ίδρυση νέου ΠΠΣ Ψηφιακές Εφαρμογές στις Τέχνες & τον Πολιτισμό (Digital Applications in Arts and Culture or Digital Humanities). Έναρξη λειτουργίας το 2025.

    Μεταφορά προσωπικού

    Το σύνολο του προσωπικού των Τμημάτων, των Ινστιτούτων και του Παραρτήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας που εντάσσονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης μεταφέρονται αυτοδικαίως με την έναρξη ισχύος του νόμου.

    Φοιτητικά θέματα

    Οι φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας εντάσσονται και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.




    Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης | Διαδικτυακά η εξεταστική

    Μετά από απόφαση της Συγκλήτου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η εξεταστική θα πραγματοποιηθεί για τους φοιτητές διαδικτυακά, στις 7 Φεβρουαρίου, καθώς τελεί υπό κατάληψη.

    Η ανακοίνωση αναφέρει:

    «Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αποδεχόμενο ως προτεραιότητα την εκπαίδευση των φοιτητριών και φοιτητών του και την υποχρέωσή του για την εκπλήρωση του καθήκοντός του που συνίσταται στην παροχή εκπαίδευσης βάσει του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη αντιμετώπισης έκτακτων συνθηκών που ανάγονται σε λόγους που δεν επιτρέπουν τη δια ζώσης διεξαγωγή της αξιολόγησης και, έχοντας ως στόχο να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να λάβουν μέρος στην αξιολόγηση με συνθήκες ισονομίας, αποφάσισε ομόφωνα στην Έκτακτη Συνεδρίαση της Συγκλήτου του (απόφαση 1/103/1-2-2024) τη διεξαγωγή των εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου στα Ακαδημαϊκά Τμήματα που τελούν υπό κατάληψη, διαδικτυακά.

    Πιο συγκεκριμένα στα Ακαδημαϊκά Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής η εξ’ αποστάσεως εξεταστική διαδικασία θα ξεκινήσει από την 7η Φεβρουαρίου 2024, μετά από απόφαση της Συνέλευσης κάθε Τμήματος και ενημέρωση των φοιτητών και των φοιτητριών για το τροποποιημένο πρόγραμμα εξετάσεων που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος και θα αποσταλεί ηλεκτρονικά».

    newsbomb.gr




    Στα «θρανία» οι νέοι δήμαρχοι Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

    Ενημέρωση για διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και ζητήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης

    Στο πλαίσιο του συμβουλευτικού και υποστηρικτικού της ρόλου προς τους Δήμους της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) ΑΜΘ, σε συνέχεια σχετικής απόφασης του διοικητικού της συμβουλίου, διοργάνωσε στην Κομοτηνή σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑA) ημερίδα ενημέρωσης των νέων Δημοτικών Αρχών, στοχεύοντας στην υλοποίηση περαιτέρω υποστηρικτικών ενεργειών προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

    Τα χρηματοδοτικά εργαλεία της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου αποτέλεσαν το θεματικό περιεχόμενο της πρώτης ενότητας, καθώς η αποδοτικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων κρίνεται ως θέμα μείζονος σημασίας στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.

    Στη δεύτερη θεματική ενότητα αναπτύχθηκαν από εξειδικευμένα στελέχη αρμόδιων φορέων κυρίως η οικονομική διοίκηση και διαχείριση των Δήμων.

    Η ημερίδα έλαβε χώρα πρωινές και μεσημβρινές ώρες της Τετάρτης 24 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο «Χρήστος & Εύη» και την παρακολούθησαν δήμαρχοι και στελέχη των κατά τόπους Δημοτικών Αρχών.

    Μικροί και πιο αδύναμοι Δήμοι μπορούν να επωφεληθούν ακόμη περισσότερο από αυτές τις ενημερωτικές εκδηλώσεις, έκανε γνωστό μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο απερχόμενος πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜΘ Βασίλης Μαυρίδης. Αναγνώρισε ότι προς αυτή την κατεύθυνση έχει κάνει μερικά βήματα κι η ίδια η κυβέρνηση, αλλά χρειάζονται ακόμη περισσότερα.

    Χρηματοδοτικά εργαλεία, οικονομική διαχείριση, δυσκολίες νέου νομοθετικού πλαισίου και επίλυση αποριών, περιελάμβανε μεταξύ άλλων η προχθεσινή ημερίδα, ενώ στα θετικά σύμφωνα με τον κο Μαυρίδη ήταν πως «άνοιξαν δίαυλοι επικοινωνίας μέσα στην πηγή της πληροφορίας, ώστε ο καθένας να μπορεί να απευθύνεται στους αρμόδιους και να παίρνει απαντήσεις».

    Συναινετικά προς τη νέα θητεία
    Με δεδομένο ότι ο Βασίλης Μαυρίδης δεν εξελέγη δήμαρχος Ορεστιάδας κι αναλαμβάνει θέση διευθυντή στο πολιτικό γραφείο του νέου περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, αναμένεται αλλαγή προσώπου στο προεδρείο της ΠΕΔ ΑΜΘ, με επικρατέστερο πρόεδρο τον Θεόδωρο Μουριάδη, δήμαρχο Καβάλας. Όλα δείχνουν, όπως δεν έκρυψε ο Βασίλης Μαυρίδης, ότι ο νέος πρόεδρος θα εκλεγεί συναινετικά από το σύνολο των δημάρχων, όπως δηλαδή είχε εκλεγεί κι ο ίδιος με ενιαίο ψηφοδέλτιο.

    Τέλος, σχολιάζοντας το νέο ρόλο του στην Περιφέρεια ΑΜΘ, τόνισε: «είναι πολλές οι δυνατότητες που έχει η Περιφέρεια, υπάρχουν αρκετά χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν οι Δήμοι», ενώ αναγνώρισε ότι θα προσπαθήσει να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των δύο βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη.

    ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟ : xronos.gr




    Καβάλα | Το ΔΙΠΑΕ γίνεται παράρτημα του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου της Θράκης

    Προσεκτική συζήτηση και ανάλυση απαιτεί το νομοσχέδιο που μετατρέπει το Πανεπιστήμιο της Καβάλας σε παράρτημα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου της Θράκης. Η προσπάθεια να ενσωματωθεί ένα πανεπιστήμιο σε ένα άλλο είναι πάντα πολύ σημαντική και επηρεάζει τόσο την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και την τοπική κοινωνία.

    Τα αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας της Καβάλας δείχνουν τον επιθυμητό ρόλο και τη συμμετοχή τους στο νέο πλαίσιο. Η ενσωμάτωση στο σχήμα διοίκησης του Δημοκρίτειου είναι σημαντική για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη. Επίσης, η προοπτική ανάπτυξης νέων τμημάτων στην Καβάλα και η χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων είναι σημαντικά θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και την έρευνα στην περιοχή.

    Κατά την περίοδο της διαβούλευσης, οι παρεμβάσεις των τέσσερων βουλευτών της Καβάλας θα είναι κρίσιμες για το πώς θα διαμορφωθεί η νομοθετική πρόταση. Είναι πιθανό να επιδιώξουν ευνοϊκούς όρους για την πανεπιστημιακή κοινότητα και την τοπική κοινωνία.

    Η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει με διαφάνεια και σεβασμό προς τις ανησυχίες και τις απόψεις όλων των ενδιαφερομένων πλευρών, προκειμένου να επιτευχθεί ένα ισορροπημένο και βιώσιμο μοντέλο πανεπιστημιακής λειτουργίας.

     




    Παράδοση – παραλαβή Γραφείου Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Σε κλίμα συναίνεσης και καλής διάθεσης έγινε η παράδοση του γραφείου από τον απερχόμενο Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, στον νέο Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη. 

    Η συνάντηση έγινε το πρωί της Παρασκευής 29/12 στην Κομοτηνή, όπου ο νυν Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τον απερχόμενο και αντάλλαξαν ευχές περί καλής θητείας στη νέα αυτοδιοικητική περίοδο. 

    Ο νέος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης και το νέο διοικητικό σχήμα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου 2024.




    Εκπαιδευτική επίσκεψη φοιτητών της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στο Αστυνομικό Μέγαρο Κομοτηνής

    Φοιτητές της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αστυνομικό Μέγαρο Κομοτηνής, την 13-12-2023, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ανακριτικής.  

    Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης, Ταξίαρχος κ. Μιχαήλ Σεβδυνίδης υποδέχθηκε τους φοιτητές και τον Καθηγητή Εγκληματολογικών Επιστημών κ. Κωνσταντίνο Κοσμάτο που τους συνόδευε.

    Ακολούθησε ενημέρωση των φοιτητών, από εξειδικευμένο αστυνομικό προσωπικό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης, στις εξής θεματικές ενότητες: 

      • κατανόηση  σταδίων δόμησης δικογραφίας
      • τεχνικές εξέτασης ιχνών και πειστηρίων
    • η μάστιγα των ναρκωτικών 

    Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υποστηρίζοντας τη σπουδαιότητα της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί μεταξύ της  Ελληνικής Αστυνομίας και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης θα συνεχίσει και στο μέλλον να συμβάλλει στην επικοινωνία με τους φοιτητές, για τη βέλτιστη εκπαίδευσή τους.




    Δρομέας Θράκης | Πεζοπορούμε στη Νυμφαία Κομοτηνής

    Πεζοπορούμε στη Νυμφαία Κομοτηνής, την Κυριακή 10 Δεκ.
    “Συνεχίζουμε τις πεζοπορικές μας εξορμήσεις αυτή τη φορά στην περιοχή της Νυμφαίας Ροδόπης με μια όμορφη κυκλική διαδρομή γύρω από το ομώνυμο Οχυρό της περιοχής.!”
    Θα ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας λίγο πριν από το Συνοικισμό της Νυμφαίας και θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι που οδηγεί στα Παρχάρια όπου θα κάνουμε και το μεγάλο μας διάλειμμα στο μέσο περίπου της διαδρομής.!
    Μετά ακολουθώντας μια κυκλική διαδρομή θα καταλήξουμε μετά από 8 περίπου χιλιόμετρα στο σημείο εκκίνησης.!
    – Ραντεβού στις 08:45 στο γήπεδο Φώτης Κοσμάς.!
    -Τελικό ραντεβού στις 10:00 στο Τουριστικό Περίπτερο της Νυμφαίας.!
    -Στο τέλος θα ακολουθήσει προαιρετικό γεύμα στο εστιατόριο του Τουριστικού περιπτέρου, όπου θα πρέπει να δηλώσουμε εγκαίρως συμμετοχή για να κλείσουμε τραπέζι.!
    ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScEYR6…/viewform…
    Αρχηγός Αποστολής: Δημήτρης Κωστόπουλος-6937318054
    Απαραίτητος εξοπλισμός: Πεζοπορικά παπούτσια, πεζοπορικό ζευγάρι μπαστούνια, ισοθερμικό t-shirt/μακρυμάνικο, μια στεγνή αλλαξιά ρούχα για την επιστροφή, fleece, ελαφρύ αντιανεμικό/ jacket, ζεστό καπέλο, γυαλιά, νερό 1,5 λίτρο, σνακ, γάντια για όσους έχουν ευαισθησία, προσωπικό φαρμακείο, ατομικό σακίδιο πλάτης
    …και μην ξεχάσετε την καλή σας διάθεση!
    www.dromeasthrace.eu
    #dromeasthrace
    #pezopories_dromea



    Νέος Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης ο Στέλιος Μωραϊτης

    Στην Ξάνθη συνεδρίασε τη Δευτέρα 20/11/2023 το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. 

    Τελευταίο θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν η εκλογή νέου προέδρου στο Διοικητικό Συμβούλιο για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο μέχρι πρότινος Πρόεδρος του, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ενημέρωσε το σώμα για την απόφασή του να αποχωρήσει από την προεδρία λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων που θα προκύψουν για τον ίδιο με την ανάληψη των καθηκόντων του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. 

    Ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τα μέλη του Συμβουλίου για την αγαστή συνεργασία που είχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του, που διήρκησε έξι συναπτά έτη. Ανάμεσα στα 13 ΠΕΣΥ που λειτουργούν ανά την Ελλάδα, αυτό της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, ήταν το μοναδικό το οποίο διατήρησε τον ίδιο Πρόεδρο επί έξι συνεχόμενα χρόνια. 

    Στη διαδικασία που ακολουθήθηκε, νέος Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου ΑΜΘ αναδείχθηκε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης, κ. Στέλιος Μωραΐτης. 

    Το νέο Συμβούλιο έχει ως εξής: 

    Πρόεδρος: Στέλιος Μωραΐτης 

    Α΄ Αντιπρόεδρος: Δέμπας Μάρκος

    Β΄ Αντιπρόεδρος: Τοψίδης Χριστόδουλος 

    Γ΄ Αντιπρόεδρος: Γεωργιάδης Στέφανος 

    Δ΄ Αντιπρόεδρος: Γραβάνης Αντώνιος

    Ε΄ Αντιπρόεδρος: Αγγελίδης Νικόλαος 

    Μέλη του ΔΣ

    Δρουγούτης Μιχαήλ (Επιμελητήριο Δράμας)

    Παλακίδης Απόστολος (Επιμελητήριο Έβρου)

    Παναγιωτίδης Ιωάννης (Επιμελητήριο Καβάλας)

    Ζησίμου Γεώργιος -Παύλος (Επιμελητήριο Καβάλας)

    Κάλφας Σπυρίδων (Επιμελητήριο Ξάνθης)




    Κραυγή απόγνωσης από τους Ιατρικούς Συλλόγους Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης ΑΚΟΥΕΙ…ΚΑΝΕΙΣ;

    Οι Ιατρικοί Σύλλογοι Α.Μ.Θ. κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου , βλέποντας την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει  τα  Νοσοκομεία της περιφέρειας.

    1. Υπενθυμίζουμε , ότι μέγιστη ευθύνη της πολιτείας είναι η στελέχωση του Συστήματος Υγείας με ιατρικό προσωπικό. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι να αναβαθμιστεί το ιατρικό μισθολόγιο. 
    2. Η Ελλάδα έδιωξε χιλιάδες ιατρούς στο εξωτερικό και οδηγείται ολοταχώς σε ιατρική  ερημοποίηση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας .
    3. Προτείνουμε για πολλοστή  φορά στο Υπουργείο Υγείας,  να δώσει επιπλέον  κίνητρα ( φοροαπαλλαγές , στέγαση , μοριοδότηση , κλπ) έστω και την ύστατη στιγμή, για να γίνουν ελκυστικά  τα Νοσοκομεία της ακριτικής περιφέρειας Α.Μ.Θ.

    Είναι υποχρέωση του Υπουργείου Υγείας , της 4ης ΥΠΕ, των Διοικητών των Νοσοκομείων, των εκλεγμένων βουλευτών και της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή ιατρική περίθαλψη στους πολίτες.

    Καλούμε την ηγεσία του  Υπουργείου Υγείας  να συναντηθεί  άμεσα με τους προέδρους των  Ιατρικών Συλλόγων  Α.Μ.Θ. Στην αναδιοργάνωση του Συστήματος Υγείας δεν μπορεί να απουσιάζει η ιατρική κοινότητα.

    ΣTHN ΥΓΕΙΑ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΈΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.

     

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

    ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

    ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας

    ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας

    ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης

    ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης

    ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου




    Συνάντηση Π. Παππά με τον Υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης

    Ο Πέτρος Παππάς, Βουλευτής Κιλκίς με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Αν. Τομεάρχης Εσωτερικών με αρμοδιότητα τα θέματα Μακεδονίας-Θράκης, πραγματοποίησε χτες συνάντηση με τον Υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης κ. Στάθη Κωνσταντινίδη.

    Συζητήθηκαν πολλά θέματα της αρμόδιότητας του κ. Κωνσταντινίδη με έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αλλά και προβλήματα των ακριτικών περιοχών της Μακεδονίας και της Θράκης και τις δυνατότητες ενίσχυσής τους.

    Ο Π.Παππάς τόνισε ιδιαίτερα τα προβλήματα της οδικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις υπόλοιπες πόλεις της Μακεδονίας και ιδιαίτερα το κομμάτι της ΠΑΘΕ Ευζώνων-Χαλάστρας.

    Τέλος, αναφέρθηκαν στην ανάπλαση της Δ.Ε.Θ, αλλά και στα πολλά προβλήματα που δημιουργούν οι εργασίες του Fly Over στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, αλλά και των γύρω περιοχών.

    Ο Π.Παππάς δήλωσε πως με την συνάντηση αυτή εγκαινιάστηκε, σε καλό κλίμα, ένα πλαίσιο επικοινωνίας ώστε να επιτευχθεί μια κοινή προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων της Μακεδονίας και της Θράκης.

     




    Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν σε δεκαδικά (13) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 1-11-2023 έως και 7-11-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ροδόπης. , Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης δεκατρείς (13) ημεδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκαν δέκα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων κατά περίπτωση.

    Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση συνελήφθησαν δύο ημεδαποί, διότι επιχείρησαν να εισάγουν στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης της Κομοτηνής μικροποσότητα ακατέργαστης κάνναβης. Επιπλέον σε εννέα ακόμη περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα συνελήφθησαν δύο ημεδαποί στην Ξάνθη, δύο ημεδαποί στην Κομοτηνή, δύο ημεδαποί σε περιοχές της Καβάλας, ένας ημεδαπός στη Δράμα, τρεις ημεδαποί στην Ορεστιάδα και ένας ημεδαπός στην Αλεξανδρούπολη, διότι βρέθηκαν συνολικά σε τρία , τρεις οικίες και στην κατοχή τους και κατασχέθηκαν κατά περίπτωση, ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης συνολικού βάρους 19,28 γραμμαρίων, μικροποσότητες κοκαΐνης και κατεργασμένης κάνναβης, δύο ναρκωτικά δισκία χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή, ένας θρυμματιστής και μία πτυσσόμενη μεταλλική .

    Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δέκα υποθέσεις ενήργησαν οι Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, τα Τμήματα Ασφάλειας Κομοτηνής, Καβάλας, Δράμας και Ξάνθης, και το Αστυνομικό Τμήμα Παγγαίου Καβάλας.




    Ανησυχία στους Ξενοδόχους της Θράκης για τα “λουκέτα” σε ξενοδοχεία

    Δύο διαφορετικά πρόσωπα έχει η ξενοδοχειακή αγορά της Θράκης, με την Κομοτηνή και την Ξάνθη να μετρούν απώλειες και λουκέτα σε ξενοδοχεία, ενώ η Αλεξανδρούπολη δείχνει αισιόδοξη καθώς καλοκαίρι και χειμώνα, κίνηση, πληρότητες και έσοδα είναι υψηλά.

    Ξεκινώντας από τις «κακές» ειδήσεις που αφορούν μάλιστα τις πρωτεύουσες δύο νομών, Ξάνθης και Ροδόπης, θα λέγαμε πως πολύ δύσκολη αποδεικνύεται η επιβίωση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε Ξάνθη και Κομοτηνή, όπου έχουν κλείσει έξι ξενοδοχεία, ενώ, αντίθετα, οι καλές ειδήσεις είναι, ότι τα ξενοδοχεία στην Αλεξανδρούπολη, ακμάζουν, με 100% πληρότητες στο hot δίμηνο του καλοκαιριού και σημαντική κίνηση κατά τη χειμερινή σεζόν.




    Αντίδραση για την “απορρόφηση” τμημάτων από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

    Κείμενο Ψηφίσματος

    Τα μέλη του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης (Πανεπιστημιούπολη Καβάλας) του ΔΙΠΑΕ Ψηφίζουν ομόφωνα τα εξής:

    Εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους που τόσο σοβαρές αποφάσεις που αφορούν άμεσα το Ακαδημαϊκό τους έργο και την Ακαδημαϊκή εκπαίδευση των φοιτητών που μετέχουν στα εν λόγω Τμήματα, συζητιούνται ερήμην των άμεσα εμπλεκομένων και τους γνωστοποιούνται ως επικείμενες αποφάσεις δια των μέσων μαζικής ενημέρωσης, δημοσιευμάτων κλπ. Εκφράζουν την αντίθεση τους σε οποιαδήποτε αλλαγή προωθείται μέσω μονομερών ενεργειών, απουσίας ακαδημαϊκού διαλόγου και επιχειρημάτων για τους παρακάτω λόγους:

    α) Το Τμήμα μας ως μέλος του ΔΙΠΑΕ έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να διαμορφώσει ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον προώθησης της Αριστείας και της οικονομικής/κοινωνικής ανάπτυξης, με μεγάλη επιτυχία. Οι αλλαγές που προωθούνται θα επηρεάσουν αρνητικά αυτή την ανοδική πορεία του Τμήματος και του ΔΙΠΑΕ συνολικά, με σημαντικό κόστος τόσο στην Ακαδημαϊκή και Φοιτητική κοινότητα, όσο και στην τοπική κοινωνία που εδρεύει το Τμήμα. β) Τα προβλήματα φοίτησης που θα προκύψουν για τους ενταγμένους φοιτητές στα προγράμματα σπουδών του Τμήματος μας, θα επιβραδύνουν σημαντικά την πορεία αποφοίτησης τους με αντίστοιχες επιβαρύνσεις των οικογενειακών τους προϋπολογισμών. γ) Το Τμήμα μας αλλά και το ΔΙΠΑΕ συνολικά, μετά από τέσσερα χρόνια αδιάκοπων προσπαθειών έχει αποκτήσει ένα “brand name”, προσελκύοντας έναν σημαντικό αριθμό φοιτητών. Οποιαδήποτε αλλαγή, βάζει σε κίνδυνο την προτίμηση επιλογής του Τμήματος μας από τους μελλοντικούς φοιτητές, λόγω αβεβαιότητας, με καταστρεπτικές προεκτάσεις για το ακαδημαϊκό και οικονομικό προφίλ της πόλης που εδρεύει το Τμήμα. δ) Η συνεχώς αυξανόμενη πορεία ανάπτυξης του Τμήματος μας και του ΔΙΠΑΕ συνολικά, δεν αφήνει περιθώρια πειραματισμού μέσω αλλαγών που δεν συνάδουν με το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ιδρύματος. ε) Είναι αδιανόητο να προωθείται η ανάπτυξη του ΔΠΘ μέσω ενεργειών που πλήττουν την ανάπτυξη του Τμήματος μας και του ΔΙΠΑΕ. Η παροχή ίσων ευκαιριών ανάπτυξης και στα δύο Πανεπιστήμια, ως δύο ανεξάρτητοι πόλοι ακαδημαϊκής και οικονομικής ανάπτυξης, είναι προς όφελος της Περιφέρειας ΑΜΘ. Ζητούν την απόλυτη στήριξη από τα όργανα Διοίκησης του ΔΙΠΑΕ, έναντι ενός σχεδίου απορρόφησης Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στην Καβάλα και Δράμα από το ΔΠΘ με δεδομένο ότι στην παρούσα φάση δυναμικής ανάπτυξης του ΔΙΠΑΕ ΔΕΝ υφίσταται κάποιο πρόβλημα που χρίζει επίλυσης, τουναντίον ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου για πληθώρα επικείμενα προβλήματα με άγνωστες ακαδημαϊκές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες

    Τα Μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.