Στο «μικροσκόπιο» της ΕΥΠ ο «εποικισμός» Μακεδονίας, Θράκης και νησιών

*Γράφει ο Δημήτρης Καστώρης

Αποτελεί κοινό μυστικό στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη η εξαγορά ακίνητων χριστιανικών, και κατ’ επέκταση ελληνικών, περιουσιών από εταιρίες εντός της Ε.Ε., όπως από Βουλγαρία ή και μουσουλμάνους ιδιώτες, είτε γηγενείς είτε προερχόμενους από άλλες χώρες, κυρίως από Τουρκία. Αντίστοιχο φαινόμενο εντοπίζεται και σε νησιωτικές περιοχές, όπως η Δωδεκάνησος. Παράλληλα, η ανάπτυξη εταιριών ξένων συμφερόντων με ελληνικά, όμως, ΑΦΜ σε παραμεθόριες περιοχές, ως επί το πλείστον μουσουλμανικών κατευθύνσεων, έχει αρχίσει να κάνει αισθητή την εμφάνισή της.

Η διείσδυση ξένων οικονομικών συμφερόντων σε περιοχές εθνικά ευαίσθητες ξεκίνησε να υλοποιείται το 2008 με την επιστροφή στην ελληνική αγορά της Ziraat Bank, της Αγροτικής Τράπεζας της Τουρκίας. Είχε σταματήσει τη δραστηριότητά της σε ελληνικό έδαφος το 1914. Το πρώτο της κατάστημα η Ziraat το άνοιξε στην Κομοτηνή, εγείροντας πλήθος αντιδράσεων. Ιδιαιτέρως του τότε περιφερειάρχη ΑΜΘ Δημήτρη Σταμάτη, καθώς στην επίσημη πρόσκληση των εγκαινίων αναγραφόταν η Κομοτηνή ως «Γκιουμουλτζίνα». Στη συνέχεια, η Τράπεζα Ziraat απέκτησε καταστήματα στην Αθήνα και στην Ξάνθη, ενώ δεν κατάφερε να ανοίξει καταστήματα στην Ορεστιάδα και στη Ρόδο, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Η οικονομική διείσδυση, σύμφωνα με αναλυτές, ξεκίνησε, λόγω της αποτελεσματικής αντιμετώπισης από ελληνικής πλευράς άλλων τρόπων που είχαν αναπτυχθεί στην ευαίσθητη περιοχή της Θράκης από την ανατολική πλευρά του Αιγαίου.

Πώς ξεκίνησε

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 2010, οι μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, αλλά κυρίως η αποδυνάμωση της επαρχίας και στην ουσία η ερήμωσή της, έστρωσαν το χαλί για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων ξένων συμφερόντων. Έτσι, μπορεί η Αλεξανδρούπολη να γνωρίζει μία ιδιαίτερη ανάπτυξη λόγω της παρουσίας αμερικανικών και νατοϊκών δυνάμεων, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και στο Βόρειο Έβρο. Πρόσφατα, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, στο Φόρουμ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ανέφερε ότι «επίκειται ένας αθόρυβος εποικισμός, με την αγορά με μόλις 10.000-15.000 ευρώ παρατημένων κατοικιών στα χωριά του Έβρου από Βουλγάρους, Ευρωπαίους πλέον, πολίτες και με ανοιχτά τα σύνορά μας. Αλλά ακόμη πιο επικίνδυνο σημείο είναι η αγορά αυτών των κατοικιών από εταιρίες τουρκικών κεφαλαίων και συμφερόντων που με τη σύστασή τους κατά την εμπορική νομοθεσία στη χώρα μας, και την εγγραφή τους στο τοπικό επιμελητήριο με την έκδοση απλώς ενός ΑΦΜ αγοράζουν ό,τι θέλουν, όπου θέλουν, κατά μήκος του ποταμού Έβρου. Σε αντίθεση με τα φυσικά πρόσωπα που απαγορεύεται – ή, ορθότερα, επιτρέπεται κατόπιν ειδικής άδειας. Μην προκαλέσει έκπληξη αν σε κάποια από τα επόμενα φόρουμ συζητήσουμε για όλους αυτούς που θα μας εποικήσουν, εν ονόματι της θρησκευτικής τους ελευθερίας εντός της Ε.Ε. να χτίσουν τζαμιά δίπλα στις ερειπωμένες εκκλησιές μας ως νέες κοινότητες χωρίς ελληνικά χαρακτηριστικά…»

Άρχισαν έλεγχοι

Οι ελληνικές Αρχές, όπως η ΕΥΠ και η Αρχή Καταπολέμησης Μαύρου Χρήματος έχουν ήδη ξεκινήσει να «χτενίζουν» περιπτώσεις αγοραπωλησιών σε συνοριακές περιοχές όπως ο Έβρος και νησιά του Αιγαίου, μεταξύ αυτών η Λέσβος, η Ρόδος και η Κως. Παράλληλα, εξετάζουν και περιπτώσεις αγοραπωλησιών και σε περιοχές της Θράκης όπως η Κομοτηνή, η Ορεστιάδα και η Αλεξανδρούπολη. Οι αγορές αυτές εντοπίζονται τόσο σε σπίτια όσο, όμως, και σε τουριστικές και βιομηχανικές μονάδες με μελλοντική αλλαγή της σύστασης του εργατικού δυναμικού που από χριστιανικό ή μικτό,θα μετατραπεί αποκλειστικώς σε μουσουλμανικό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι Αρχές και στο θέμα της «χρυσής βίζας» από πολίτες προερχόμενους από την Τουρκία. Τον κώδωνα του κινδύνου δεν τον έκρουσαν μόνο οι 11 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που κατέθεσαν ερώτηση και αίτημα κατάθεσης εγγράφων, στις 27 Μαρτίου 2025, με θέμα «Εκτίναξη επιθετικών αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στις ακριτικές περιοχές από τουρκικά κεφάλαια που εμφανίζονται με τη μορφή ελληνικών ή ευρωπαϊκών επιχειρήσεων», με επισπεύδοντα το βουλευτή Ροδόπης Ευρυπίδη Στυλιανίδη. Στις 2 Φεβρουαρίου 2011, ο βουλευτής Επικρατείας του ΛΑΟΣ Ιωάννης Κοραντής και πρώην διοικητής της ΕΥΠ κατέθεσε ερώτηση προς τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Ε. Βενιζέλο με θέμα τη δραστηριότητα της τουρκικής τράπεζας Ziraat.

«Επιθετική εξαγορά»

Τώρα, οι 11 βουλευτές της Ν.Δ. ζητούν και την κατάθεση εγγράφων, και συγκεκριμένα πίνακες από τα υποθηκοφυλακεία, το Εθνικό Κτηματολόγιο ή τους τοπικούς συμβολαιογραφικούς συλλόγους, με όλες τις αγοραπωλησίες – δικαιοπραξίες που διενεργήθηκαν από το 2011 ανά νομό, από ξένα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ευρωπαϊκά ή τρίτων χωρών, σε όλους τους νομούς που ορίζονται ως παραμεθόριες και αμυντικές περιοχές, σύμφωνα με το νόμο. Μιλώντας στη «ΒτΚ» ο Μάνος Κόνσολας, βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, που συνυπογράφει την ερώτηση, υπογραμμίζει : «Η κοινοβουλευτική αυτή πρωτοβουλία αναδεικνύει την επιθετική εξαγορά ακινήτων από πολίτες τρίτων χωρών σε εθνικά ευαίσθητες περιοχές, αλλά και σε κρίσιμες περιοχές για την άμυνα της χώρας. Είναι μία ερώτηση που θα μπορούσε να τη συνυπογράψει κάθε βουλευτής της Ν.Δ., όπως είπε και η κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο ελέγχου στις αγορές ακινήτων σε παραμεθόριες περιοχές και σε κρίσιμες περιοχές για την άμυνα της χώρας, όπως η Θράκη και τα Δωδεκάνησα. Πρέπει να υπάρχει έλεγχος σε funds για να ξέρουμε σε ποιους και με ποιες διαδικασίες μεταπωλούν ακίνητα που έχουν περιέλθει στη κατοχή τους».

Μέχρι στιγμής, μπορεί να μην υπάρχουν απτές αποδείξεις υβριδικής οικονομικής επίθεσης απέναντι στη χώρα μας από ξένα συμφέροντα, και κυρίως σε περιοχές όπου κοινός παρονομαστής είναι το μουσουλμανικό στοιχείο ή υπάρχει συγκεκριμένη διπλωματική αντιπροσωπεία. Αυτό, όμως, που σίγουρα υπάρχει είναι η άποψη της κοινής γνώμης σε αυτές τις περιοχές, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, που «ματώνουν» δημογραφικά και οικονομικά, και βλέπουν τις περιουσίες των γειτόνων τους να αλλάζουν χέρια και αντιλαμβάνονται ότι αργά ή σύντομα θα επηρεαστούν κοινωνικές και πολιτιστικές ισορροπίες. Αυτό σε παραμεθόριες και εθνικά ευαίσθητες περιοχές αποτελεί σοβαρό κίνδυνο.

Αναδημοσίευση από τη Βραδυνή της Κυριακής




Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στην εθνική δράση κατά της παιδικής παχυσαρκίας

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) συμμετέχει ενεργά στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας που υλοποιεί το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με την UNICEF, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 και με τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. – NextGenerationEU.

Η δράση στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, μέσα από τη διάδοση εργαλείων με τίτλο «Τροφή για Δράση», που εφαρμόζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025.

Αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι το ΔΠΘ και συγκεκριμένα τα Τμήματα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής και Ιατρικής Αλεξανδρούπολης. Οι επιστημονικά υπεύθυνοι και συνεργάτες είναι δεκάδες καθηγητές από τους δύο τομείς, καθώς και μέλη από το Κέντρο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και το ΕΛΚΕ ΔΠΘ.

Σκοποί της συνεργασίας:

  • Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τοπικής κοινωνίας και πανεπιστημίου.

  • Η αξιοποίηση των εργαλείων για την προαγωγή υγιεινής ζωής σε παιδιά και εφήβους.

  • Η διάχυση των δράσεων σε τοπικό επίπεδο.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Η ενίσχυση της υγιεινής διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας.

  • Η μείωση του καθιστικού τρόπου ζωής και η απομάκρυνση από τις οθόνες.

  • Η καθιέρωση της κατανάλωσης νερού και ισορροπημένων γευμάτων.

Η επιστημονική προσέγγιση του ΔΠΘ συμβάλλει αποφασιστικά στην επιτυχία της Εθνικής Δράσης, αναδεικνύοντας τη σημασία της πρόληψης της παιδικής παχυσαρκίας για την υγεία των νέων και τη δημόσια υγεία ευρύτερα.




Η Θάσος πρωταγωνίστρια στην τουριστική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Στην Ημερίδα Τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, η Θάσος είχε δυναμική παρουσία με τη συμμετοχή θεσμικών και επαγγελματικών φορέων του νησιού.

Ο Δήμος Θάσου εκπροσωπήθηκε από τον Δήμαρχο κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κ. Μαρκιανό Ιωάννη και την Αντιπρόεδρο του Οργανισμού κα. Λαμπρινή Φωκά.

Στην ημερίδα συμμετείχαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου κ. Πάρις Παρασχούδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Θάσου και μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Καβάλας, καθώς και Πρόεδρος του Τουριστικού Τομέα, κ. Αναστάσιος Μπίλιας, το μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κ. Στέλιος Συνοδιάς, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι τουριστικών φορέων του νησιού.

Κατά την τοποθέτησή του στην Ημερίδα, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Για πρώτη φορά γινόμαστε μάρτυρες μιας οργανωμένης και στοχευμένης τουριστικής πολιτικής από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Έχει γίνει πλέον αντιληπτή η ιδιαιτερότητα κάθε τουριστικού προορισμού στην περιοχή μας, καθώς και η ξεχωριστή θέση που κατέχει ο καθένας στον τομέα του τουρισμού. Η Θάσος είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού της Περιφέρειας και αυτό επιβεβαιώνεται μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις προς όφελος όλων».

Ο Δήμαρχος Θάσου, όπως και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι θεσμών και φορέων του τουρισμού του νησιού, συνεχάρησαν τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή για τη νέα κατεύθυνση στην τουριστική πολιτική της ΠΑΜΘ, δηλώνοντας έμπρακτα τη στήριξή τους σε αυτή τη νέα προσπάθεια που στοχεύει στο κοινό όφελος.




Η AKTOR Ανάδοχος για το ΣΔΙΤ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η AKTOR ενισχύει τη θέση της στους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες, καταθέτοντας τη μοναδική οικονομική προσφορά για το έργο των φοιτητικών εστιών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Με αυτή την κίνηση, η εταιρεία προσθέτει ένα ακόμα σημαντικό έργο στο χαρτοφυλάκιό της, μετά τις πρόσφατες κατοχυρώσεις για τις φοιτητικές εστίες σε Θεσσαλία και Κρήτη, για τις οποίες αναμένονται σύντομα οι τελικές υπογραφές.

Η προσφορά της AKTOR εντάσσεται σε μια σειρά έργων φοιτητικών εστιών συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους πιο δυναμικούς παίκτες στον τομέα. Ο διαγωνισμός για τις φοιτητικές εστίες της Θράκης ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια και, αν η AKTOR ανακηρυχθεί οριστικός ανάδοχος, θα αναλάβει την κατασκευή των νέων εστιών, καθώς και των εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ. Το έργο έχει προϋπολογισμό 133 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Οι υποδομές του έργου

Ο διαγωνισμός για τις φοιτητικές εστίες της Θράκης προσέλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η Metlen – ΑΤΕΣΕ. Ωστόσο, μόνο η AKTOR προχώρησε στην υποβολή δεσμευτικής προσφοράς, καθιστώντας την μοναδική διεκδικήτρια στη φάση αυτή.

Το έργο, με τίτλο «Υλοποίηση έργου φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών υποδομών του Δ.Π.Θ. με Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)», περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομών σε τρεις πόλεις:

  • Αλεξανδρούπολη: Κατασκευή τεσσάρων κτιρίων φοιτητικών εστιών (12.200 τ.μ.) για 350 φοιτητές, χώρου σίτισης (3.776 τ.μ.) για 1.500 άτομα και πανεπιστημιακών κατοικιών (1.440 τ.μ.).
  • Κομοτηνή: Δύο κτίρια φοιτητικών εστιών (9.667 τ.μ.) για 350 φοιτητές, χώρος σίτισης (6.000 τ.μ.) για 2.500 φοιτητές, ξενώνας φιλοξενίας για 28 άτομα και 24 πανεπιστημιακές κατοικίες (2.880 τ.μ.).
  • Ξάνθη: Κατασκευή ερευνητικού κέντρου Αριστείας (10.000 τ.μ.).

Οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις

Η υλοποίηση του έργου θα έχει μεγάλη επίδραση στην οικονομία της Θράκης, καθώς η ταυτόχρονη κατασκευαστική δραστηριότητα σε τρεις πόλεις θα τονώσει τον κλάδο και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, το έργο θα λύσει σημαντικά προβλήματα στέγασης φοιτητών και καθηγητών, θα ενισχύσει τη λειτουργία της πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης και θα αναβαθμίσει την ερευνητική δραστηριότητα του Πανεπιστημίου, προσελκύοντας επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με το έργο αυτό, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης αποκτά ένα σύγχρονο κτιριακό σύμπλεγμα, το μεγαλύτερο στη Θράκη μέσω ΣΔΙΤ εδώ και πολλά χρόνια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της περιοχής και στη βελτίωση των πανεπιστημιακών υποδομών.




Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.

Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.




Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.

Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.




Ανακοίνωση του τμήματος Φυσικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Σε απάντηση δημοσιευμάτων σε ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης σχετικά με τις καταγγελίες της φοιτήτριας Ιωάννας Ζαφειράκη για το Τμήμα Φυσικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στα μητρώα του Τμήματός μας δεν υπάρχει εγγεγραμμένη φοιτήτρια με αυτό το όνομα.

Επομένως, η καταγγελία αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα ως προς την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε επίσης ότι δεν έχει περιέλθει εις γνώση μας οποιαδήποτε καταγγελία στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού που να αφορά τα ζητήματα που αναφέρονται στα δημοσιεύματα.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, όλες οι αίθουσες διδασκαλίας του Τμήματός μας διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό διδασκαλίας (π.χ. προβολικά, οθόνες, κ.ά). Ειδικά από την ενσωμάτωση του Τμήματός μας στο ΔΠΘ εδώ και μερικούς μήνες, το Τμήμα δεν αντιμετωπίζει προβλήματα θέρμανσης, ενώ επιπλέον, έχει εγκριθεί κονδύλιο ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών υποδομών μας.

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Φυσικής έχει πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και πληροί όλα τα επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια. Όλοι οι διδάσκοντες διαθέτουν την απαιτούμενη εξειδίκευση και έχουν συνάφεια με τα γνωστικά αντικείμενα που πραγματεύεται το Τμήμα. Επίσης, όλες οι νέες θέσεις που προκηρύσσονται αφορούν αποκλειστικά αντικείμενα Φυσικής, ενώ σε μαθήματα που υπήρχαν ανάγκες, αυτές καλύπτονται εγκαίρως από τα κονδύλια του προγράμματος της “Απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας”.

Η ύλη που διδάσκεται είναι ευθυγραμμισμένη με τα διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα για τα Τμήματα Φυσικής. Σημειώνουμε επίσης ότι ο “Ηλεκτρισμός” αποτελεί βασικό κλάδο της Φυσικής και δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται τα συναφή μαθήματα ως "άσχετα", όπως αναφέρονται σε σχετικά δημοσιεύματα.

Επιπλέον, μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η αναφορά ότι οι φοιτητές/τριες διαμαρτύρονται για υψηλές βαθμολογίες. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια καταγγελία, καθώς συνήθως οι φοιτητές/τριες επιθυμούν τη διασφάλιση δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι προφανές ότι το περιεχόμενο της καταγγελίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ως ακαδημαϊκή μονάδα, παραμένουμε αφοσιωμένοι στη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και στη συνεχή αναβάθμιση του ακαδημαϊκού μας έργου, διαθέσιμοι για έναν ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο, βασισμένο στη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα και τα τεκμηριωμένα στοιχεία.




Συνελήφθησαν 6 άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 20 έως και 25-2-2025 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης έξι -6- άτομα, εκ των οποίων πέντε ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν πέντε ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

Αναλυτικότερα, σε μία περίπτωση, έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας με τη συνδρομή αστυνομικών Ομάδων Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας Θεσσαλονίκης και του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Θεσσαλονίκης συνέλαβαν έναν ημεδαπό που εντοπίσθηκε απογευματινές ώρες της 25-2-2025 στην Εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα και κατασχέθηκαν -1- νάιλον συσκευασία με κάνναβη, βάρους -280- γραμμαρίων και -1- ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας.

Στην κατοχή του δράστη βρέθηκαν επίσης και κατασχέθηκαν το χρηματικό ποσό των -550- ευρώ και -1- κινητό τηλέφωνο.

Επιπλέον σε άλλες τέσσερις περιπτώσεις, στη Δράμα, την Καβάλα, την Ξάνθη και την Κομοτηνή συνελήφθησαν αντίστοιχα από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ¨VERA¨, της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας και των Τμημάτων Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης και Κομοτηνής τέσσερις ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, διότι κατείχαν κατά περίπτωση μικροποσότητες κάνναβης, κοκαΐνης και -6- ναρκωτικά δισκία, τα οποία και κατασχέθηκαν.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις πέντε υποθέσεις ενήργησαν το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας και τα Τμήματα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καβάλας, Ξάνθης και Κομοτηνής.

 




Στρατηγική ασφάλειας και ο ρόλος της Θράκης: Επιτυχημένη εκδήλωση της AHEPA στην Κομοτηνή

Μια σημαντική εκδήλωση διοργάνωσε το Σάββατο στο κινηματοθέατρο ΡΕΞ, στην Κομοτηνή το τμήμα AHEPA «Ορφέας» Κομοτηνής, με θέμα «Στρατηγική ασφάλειας στο μεταβαλλόμενο περιφερειακό περιβάλλον», ενώ λίγο πριν είχε γίνει το συνέδριο των AHEPA.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο η εκδήλωση των AHEPA στην Κομοτηνή

Στην εκδήλωση συμμετείχαν μέλη του AHEPA από Ελλάδα, ΗΠΑ, Καναδά και Κύπρο και Ευρώπη.

Στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων σημαντικών ομιλητών,  ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Δημήτριος Χουπής,, ο υφυπουργός εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, ο υφυπουργός προστασίας του πολίτη, Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο αντιπρόεδρος της επιτροπής άμυνας της βουλής των αντιπροσώπων Κύπρου Γιώργος Κάβουλλας και ο πρόεδρος της επιτροπής προστασίας δεδομένων Αθανάσιος Κοσμόπουλος, ενώ εξ αποστάσεως χαιρετισμό είχαμε από τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο η εκδήλωση των AHEPA στην Κομοτηνή

Ο κεντρικός χαιρετισμός έγινε από τον ύπατο πρόεδρο των AHEPA, Σάββα Τσίβικο.

Όλοι οι ομιλητές ανέφεραν το συμβολισμό της περιοχής που πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, λέγοντας επίσης πως ζούμε σε ένα κόσμο που αλλάζει ταχύτατα και η χώρα μας πρέπει να διεκδικήσει το ρόλο της ως πυλώνας σταθερότητας στην περιοχή, τόσο σε θέματα άμυνας, όσο και σε θέματα ενεργειακής ασφάλειας, ενώ ο πρόεδρος του AHEPA Κομοτηνής, Βενέτης Κανακάρης, ανέφερε, πως πρέπει να δείξουμε, πως η Θράκη αποτελεί χερσαία πύλη προς ανατολικά.

ertnews.gr




Περιφερειακή σύσκεψη των διδασκαλικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Περιφερειακή σύσκεψη των διοικητικών συμβουλίων των διδασκαλικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με συμμετοχή κλιμακίου της ΔΟΕ, έλαβε χώρα χθες το απόγευμα στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής με βασικά θέματα συζήτησης την οργάνωση της απεργίας στις 28 Φεβρουαρίου, τη διεκδίκηση του 13ου και 14ου μισθού,τη “συλλογική απάντηση του κλάδου απέναντι στην κλιμάκωση των διώξεων και των πειθαρχικών από την πλευρά της κυβέρνησης και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την αποτροπή της αποπομπής των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου από τα πειθαρχικά συμβούλια, τη δυσβάσταχτη καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία” και όλα τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, χθες το πρωί έγινε κινητοποίηση στο Εφετείο Κομοτηνής ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021. Επίσης, χθες το μεσημέρι έγινε κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Σήμερα θα γίνουν επισκέψεις κλιμακίων σε σχολεία της περιοχής και στις 13:30 θα δοθεί συνέντευξη τύπου από τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στα γραφεία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στην Κομοτηνή.

 

Πηγή:ertnews.gr




Το ανανεωμένο πρόσωπο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κέρδισε τις εντυπώσεις στο Μάλμε της Σουηδίας

Κομοτηνή, 5 Φεβρουαρίου 2025 – Στο πλαίσιο των δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο εξωτερικό, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου, στις 17:30, στο Ribersborg Kallbadhus του Μάλμε της Σουηδίας, μια σειρά από νευραλγικές Β2Β συναντήσεις.

Κατά τη διάρκεια της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας, οι άνθρωποι της ΠΑΜΘ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου και κορυφαία ταξιδιωτικά γραφεία της Σουηδίας, όπως το Nordic Horizon Travel, το Padeltours και η Expedia, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, η οποία επηρεάζει εκατομμύρια ταξιδιωτικές επιλογές παγκοσμίως. Βασικός στόχος των συναντήσεων ήταν η προώθηση της Περιφέρειας ως ιδανικού ταξιδιωτικού προορισμού για όλες τις εποχές του χρόνου. Τις συναντήσεις διαχειρίστηκαν με απόλυτη επιτυχία τα μέλη της ομάδας τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, κος. Γιώργος Παναγόπουλος και κα. Πάττυ Κωνσταντινίδου, τα οποία ενημέρωσαν τους προσκεκλημένους για τον πολιτιστικό, φυσικό και ιστορικό πλούτο του τόπου, καθώς και για τα στοιχεία που τον καθιστούν απόλυτα αυθεντικό.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Παναγιώτης Αρχοντής, ο οποίος επεσήμανε τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις προοπτικές της Περιφέρειας σε διεθνές επίπεδο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με παραγωγικές συζητήσεις δικτύωσης, που αποτέλεσαν πλατφόρμα για την εδραίωση νέων συνεργασιών με φορείς του τουριστικού κλάδου στη Σουηδία.

Η εν λόγω δράση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, βασισμένης στην καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Αγκαλιά Γεμάτη Ελλάδα». Στόχος είναι η προώθηση μιας θετικής και ανανεωμένης εικόνας της Περιφέρειας στη Σουηδική αγορά, προκειμένου να ενταχθεί στους καταλόγους των επαγγελματιών διαφόρων κατηγοριών τουρισμού και των μεμονωμένων ταξιδιωτών.




Αλεξανδρούπολη | Σύλλογος ερασιτεχνικής αστρονομίας Θράκης

Ο Σύλλογος Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης γιορτάζει με υπερηφάνεια τα 20 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας και δραστηριότητάς του, διοργανώνοντας μια μοναδική επετειακή εκδήλωση. Με αφορμή αυτό το σημαντικό ορόσημο, ο σύλλογος προσκαλεί το κοινό το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024, στις 20.00, στην Αποθήκη Νο 2 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για μια εξαιρετική ομιλία με θέμα το Πολικό Σέλας.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης και θα φιλοξενήσει τον διακεκριμένο αστροφυσικό, Δρ. Κοσμά Γαζέα, από το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο Δρ. Γαζέας θα παρουσιάσει την ομιλία με τίτλο “Πολικό Σέλας – Ένα εντυπωσιακό γεωδιαστημικό φαινόμενο σε ένα μοναδικό εργαστήριο της φύσης”, εξερευνώντας τις επιστημονικές και οπτικές πτυχές αυτού του φαινομένου που μαγεύει ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το Πολικό Σέλας, γνωστό και ως Βόρειο ή Νότιο Σέλας, είναι ένα φαινόμενο γεμάτο μυστήριο και ομορφιά, το οποίο αποτελεί αντικείμενο μελέτης επιστημόνων που ασχολούνται με την αλληλεπίδραση της Γης με το διάστημα. Ο Δρ. Γαζέας, ένας από τους πιο γνωστούς ερευνητές στον τομέα του, θα αναλύσει την επιστήμη πίσω από αυτό το γεωδιαστημικό φαινόμενο και θα εξηγήσει πώς η μελέτη του προσφέρει μοναδικές γνώσεις για τον χώρο γύρω από τον πλανήτη μας.

Η εκδήλωση αυτή αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για το κοινό της Θράκης να γνωρίσει από κοντά τις εξελίξεις στον τομέα της αστρονομίας και της γεωφυσικής, ενώ παράλληλα θα απολαύσει μια μαγευτική παρουσίαση που συνδυάζει επιστήμη, φύση και ομορφιά.

Ο Σύλλογος Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης, εδώ και δύο δεκαετίες, καλλιεργεί την αγάπη για την αστρονομία και τη γνώση, προσφέροντας στην τοπική κοινωνία διαλέξεις, παρατηρήσεις και δράσεις που εμπνέουν μικρούς και μεγάλους. Η φετινή επετειακή εκδήλωση είναι μια ευκαιρία για το κοινό να γιορτάσει μαζί με τα μέλη του συλλόγου και να μάθει για τα θαύματα του σύμπαντος.




Δυναμική παρουσία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην 88η ΔΕΘ | Καινοτομία, εξωστρέφεια και πράσινη ανάπτυξη

Με μια επιτυχημένη και ολοκληρωμένη παρουσία, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) έκλεισε τη φετινή του συμμετοχή στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Η φετινή έκθεση, που επικεντρώθηκε στις τεχνολογικές εξελίξεις, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, έδωσε στο ΔΠΘ την ευκαιρία να αναδείξει την πρωτοποριακή του έρευνα, τα εκπαιδευτικά του προγράμματα και τη διασύνδεσή του με την κοινωνία.

Στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος DUTH to the People, το πανεπιστήμιο διοργάνωσε μια εκδήλωση στο περίπτερό του, όπου μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας παρουσίασαν βραβευμένες προτάσεις για την ανασυγκρότηση του Έβρου μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. Στην εκδήλωση παρέστη ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, ο οποίος εξήρε το έργο του ΔΠΘ, χαρακτηρίζοντας το Πανεπιστήμιο και τον Πρύτανη, Καθηγητή Φώτιο Μάρη, πολύτιμους συνεργάτες στην προσπάθεια αυτή.

Το Ερευνητικό Εργαστήριο AETMA Lab του Τμήματος Πληροφορικής, με τις πολλές του διακρίσεις, εντυπωσίασε τους επισκέπτες. Ιδιαίτερα οι μικροί επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας σε διαδραστικά παιχνίδια, κερδίζοντας το ενδιαφέρον όλων.

Επιπλέον, οι φοιτητικές ομάδες του ΔΠΘ προσέφεραν δυναμική παρουσία στην έκθεση, κλέβοντας τις εντυπώσεις με τα καινοτόμα τους έργα. Η ομάδα DRT παρουσίασε το πρώτο μονοθέσιο ηλεκτροκίνητο όχημα ARETE, το οποίο φέτος το καλοκαίρι πέτυχε σημαντικό ορόσημο, περνώντας με επιτυχία όλους τους τεχνικούς ελέγχους και εκπροσωπώντας την Ελλάδα σε διεθνή διαγωνισμό. Παράλληλα, η ομάδα DMA εργάζεται αδιάκοπα για την τελειοποίηση του αυτόνομου πυροσβεστικού drone, το οποίο μπορεί να εντοπίζει εστίες φωτιάς και να ενημερώνει άμεσα για την τοποθεσία τους.

Η Θερμοκοιτίδα Επιχειρήσεων του ΔΠΘ, Thinc, που στηρίζει την προετοιμασία και είσοδο επιχειρηματικών ομάδων στην αγορά, παρείχε πολύτιμες πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους, ενώ το έργο #DigiAgriFood, το οποίο προάγει τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό της αγροδιατροφικής αλυσίδας, συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον από το κοινό.

Το αισθητικά προσεγμένο περίπτερο του ΔΠΘ επισκέφθηκαν εξέχουσες πολιτικές προσωπικότητες, όπως ο Υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Κωστής Χατζηδάκης, καθώς και εκπρόσωποι από όλους τους πολιτικούς χώρους.

Η φετινή συμμετοχή του ΔΠΘ στην 88η ΔΕΘ απέδειξε τη σημασία της διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την κοινωνία, την καινοτομία και την πράσινη ανάπτυξη, ενώ το πανεπιστήμιο συνεχίζει να πρωτοπορεί και να προσφέρει στην ανάπτυξη της χώρας και της περιοχής.




14 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν δεκατέσσερα (14) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 13 έως και 18-9-2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δράμας, Καβάλας, Ροδόπης, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας δεκατέσσερις (14) ημεδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δέκα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 13-9-2024 το βράδυ, στη Δράμα, αστυνομικοί της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Δράμας συνέλαβαν έναν ημεδαπό, διότι βρέθηκαν στην κατοχή του και κατασχέθηκαν 68 ναρκωτικά δισκία.

Στην δεύτερη περίπτωση, την 16-9-2024 το μεσημέρι σε περιοχή της Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης συνέλαβαν τέσσερις ημεδαπούς, διότι στην κατοχή των δύο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πέντε χάρτινες συσκευασίες με μικροποσότητες ναρκωτικής ουσίας «Μπονσάι» τις οποίες όπως προέκυψε προμηθεύτηκαν από τους άλλους δύο δράστες, στην οικία των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων ακόμη μία χάρτινη συσκευασία με μικροποσότητα της ίδιας ναρκωτικής ουσίας και χρηματικό ποσό.

Επιπλέον, σε οκτώ ακόμα περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους, κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν έναν ημεδαπό στην Ορεστιάδα, μία ημεδαπή σε περιοχή της Σαμοθράκης, τρεις ημεδαπούς σε περιοχές της Ροδόπης και τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Καβάλας, διότι βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν από μία οικία, δύο οχήματα και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, μικροποσότητες ακατέργαστης και κατεργασμένης κάνναβης, ναρκωτικής ουσίας «Μπονσάι» και ηρωίνης, τέσσερα ναρκωτικά δισκία, 14 κομμάτια βαμβακιού εμποτισμένα με ναρκωτική ουσία, δύο τσιγάρα κάνναβης και μία σύριγγα του 1 ml με διάλυμα ηρωίνης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δέκα υποθέσεις ενήργησαν οι Υποδιευθύνσεις Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, τα Τμήματα Ασφάλειας Δράμας, Καβάλας και Κομοτηνής και τα Αστυνομικά Τμήματα Σαμοθράκης και Παγγαίου Καβάλας.

 

www.proininews.gr




Έντονη δραστηριότητα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 820 νέοι φοιτητές στην Καβάλα και έργα εκσυγχρονισμού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ

Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στο πανεπιστημιακό κόμβο της Καβάλας, φέτος εγγράφηκαν 820 φοιτητές, με την εκτίμηση ότι περίπου 650 από αυτούς θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους. Η Σχολή Θετικών Επιστημών παρουσιάζει 100% κάλυψη στα τμήματα Φυσικής, Χημείας και Πληροφορικής, με το Τμήμα Φυσικής να επιτυγχάνει πλήρη κάλυψη θέσεων, σε αντίθεση με άλλες σχολές Φυσικής πανελλαδικά, όπου η κάλυψη κυμάνθηκε στο 40%.Αντίστοιχα, στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών, το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας έχει επίσης 100% κάλυψη, ενώ το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής καταγράφει κάλυψη περίπου 70%.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το οποίο έχει αναλάβει εδώ και λίγους μήνες τον πανεπιστημιακό κόμβο της Καβάλας, είναι έτοιμο να δημοπρατήσει το πρώτο του έργο στην πόλη. Το έργο αφορά την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών του πανεπιστημίου στην Καβάλα, με προϋπολογισμό 2.500.000€ (με ΦΠΑ).Η δημοπράτηση αυτή θα πραγματοποιηθεί με βάση τον άξονα προτεραιότητας 3.8, που εστιάζει στην ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών υποδομών. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2025 και θα περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.Παράλληλα, οι εκπρόσωποι του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου αναφέρουν ότι πρόκειται για την αρχή, καθώς προγραμματίζονται δύο ακόμα σημαντικά έργα στην Καβάλα: η αναβάθμιση των φοιτητικών εστιών με προϋπολογισμό 4.000.000€ και η προμήθεια εκπαιδευτικού εξοπλισμού αξίας 2.000.000€.




Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης | Έναρξη σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού στην Καβάλα

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ), το οποίο πρόσφατα ενσωμάτωσε τον πανεπιστημιακό κόμβο της Καβάλας, κάνει αισθητή την παρουσία του με σημαντικά αναπτυξιακά έργα στην πόλη. Μετά την ένταξη της Καβάλας στο ακαδημαϊκό του δίκτυο, το ΔΠΘ είναι έτοιμο να ξεκινήσει το πρώτο μεγάλο έργο στην περιοχή, επικεντρωμένο στη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων.

Το πρώτο βήμα: Έργο εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων

Σύμφωνα με ανακοίνωση του πανεπιστημίου, τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να δημοπρατηθεί το πρώτο έργο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών του ΔΠΘ στην Καβάλα». Το έργο αυτό περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης, βελτίωσης και ενίσχυσης των πανεπιστημιακών κτιρίων στην περιοχή, με συνολικό προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η χρηματοδότηση εντάσσεται στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας 3.8, που αφορά την «Ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό υποδομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης». Η προτεραιότητα δίνεται στη μετάβαση σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα μεγαλύτερων και λιγότερων μονάδων, αλλά και στην ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών.

Σημαντική αναβάθμιση των υποδομών

Το έργο αυτό είναι μόνο η αρχή για την πόλη της Καβάλας, με τους εκπροσώπους του Δημοκρίτειου να αναφέρουν ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα σημαντικά έργα τα επόμενα χρόνια. Η βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, η ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών και η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι οι βασικοί πυλώνες που στηρίζουν την αναπτυξιακή στρατηγική του πανεπιστημίου.

Αυτό το πρώτο έργο αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και να προσφέρει ένα πιο σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον στους φοιτητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Επιπλέον, η επένδυση στην ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών δείχνει τη δέσμευση του Δημοκρίτειου να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, παρέχοντας υψηλού επιπέδου εκπαίδευση.

Μια νέα εποχή για την Καβάλα

Η ανάπτυξη των υποδομών στην Καβάλα αποτελεί ένα κομβικό σημείο για το μέλλον της ακαδημαϊκής κοινότητας της περιοχής. Η ανάληψη αυτών των πρωτοβουλιών από το ΔΠΘ υποδεικνύει την πρόθεσή του να προσφέρει υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, αλλά και να καταστήσει την Καβάλα έναν σημαντικό ακαδημαϊκό πόλο στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Η συνέχιση αυτής της προσπάθειας θα διασφαλίσει ότι η Καβάλα θα καταστεί κέντρο ακαδημαϊκής και τεχνολογικής αριστείας, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η οικονομία και η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μέσω της βελτίωσης των εκπαιδευτικών υποδομών.

Σε μια εποχή που η εκπαίδευση αποτελεί τον πυρήνα της βιώσιμης ανάπτυξης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης κάνει το πρώτο βήμα για την αναβάθμιση της Καβάλας, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα ελπιδοφόρο μέλλον για τους φοιτητές και την τοπική κοινότητα.




Διάλεξη του Καθηγητή Εμμανουήλ Τσεσμελή στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 11.00 στην Καβάλα, στο χώρο Φουαγιέ του Κεντρικού Αμφιθεάτρου της Πανεπιστημιούπολης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, διάλεξη από τον Καθηγητή Εμμανουήλ Τσεσμελή, Ανώτατο Φυσικό στο ερευνητικό κέντρο CERN και επισκέπτη Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Το θέμα της διάλεξης ήταν «Το CERN και η Έρευνα Σωματιδιακής Φυσικής».Ο Εμμανουήλ Τσεσμελής είναι διακεκριμένος πειραματικός φυσικός στοιχειωδών σωματιδίων με μεγάλη καριέρα στην επιστημονική έρευνα και ακαδημαϊκή διδασκαλία, καθώς και στη διοίκηση επιστημονικών οργανισμών όπως το CERN.

Είναι Fellow του Ινστιτούτου Φυσικής της Αυστραλίας, Επίτιμο Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και μέλος του Jesus College της Οξφόρδης.Σημαντικά επιτεύγματά του περιλαμβάνουν τη συμβολή του στην ανακάλυψη του μποζονίου Higgs μέσω του πειράματος CMS στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων το 2012.




Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) προχωρά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων αύριο, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024, λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν την περιοχή. Η απόφαση αυτή ελήφθη από τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη το επικαιροποιημένο δελτίο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ).

Συγκεκριμένα, η ΕΜΥ εξέδωσε προειδοποίηση για έντονα καιρικά φαινόμενα, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ως εκ τούτου, κρίθηκε αναγκαία η διακοπή των μαθημάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας, προκειμένου να προστατευθεί η σωματική ακεραιότητα όλων των εμπλεκομένων.

Οι προγραμματισμένοι αγιασμοί για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που είχαν οριστεί για αύριο, θα μετατεθούν για την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024.

Η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων και βρίσκεται σε επιφυλακή για να παρέμβει σε περίπτωση έκτακτων αναγκών. Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας για την αποφυγή ατυχημάτων ή άλλων δυσάρεστων συμβάντων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων αποτελεί ένα προληπτικό μέτρο που λαμβάνεται με γνώμονα την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ η επαναλειτουργία τους θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της κακοκαιρίας.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ καλεί τους πολίτες να ενημερώνονται τακτικά από τα επίσημα κανάλια ενημέρωσης και τις ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών για την ασφαλή διαχείριση της κατάστασης.




Ο πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης καλωσορίζει τους πρωτοετείς

Φ. Μάρης: Το Πανεπιστήμιό μας από την ίδρυσή του το 1973 έως σήμερα και με τη διαχρονική προσπάθεια όλων των μελών του έχει κατορθώσει να αναπτυχθεί και να καταλάβει επάξια μια σημαντική θέση στην εθνική και διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα.

Ο πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης καθηγητής Φώτης Μάρης καλωσορίζει τους πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες που εισέρχονται στα Τμήματα του ΔΠΘ από το ακαδημαϊκό έτος 2024-25.

«Το Πανεπιστήμιό μας από την ίδρυσή του το 1973 έως σήμερα και με τη διαχρονική προσπάθεια όλων των μελών του έχει κατορθώσει να αναπτυχθεί και να καταλάβει επάξια μια σημαντική θέση στην εθνική και διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα. Πλέον, μετά την ένταξη των Τμημάτων Καβάλας, Δράμας και Διδυμοτείχου, διαθέτει 10 Σχολές, 29 Τμήματα και 109 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, που εδρεύουν συνολικά σε επτά πόλεις, και έναν αριθμό 47.000 περίπου προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψηφίων διδακτόρων», σημειώνει.

Όπως εξηγεί στο μήνυμά του, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης καλύπτει μέσω των διαφόρων τμημάτων του ένα ευρύ φάσμα επιστημών και στο πλαίσιο της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης επιχειρεί μια σειρά έργων και δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς. Επίσης, το Πανεπιστήμιο έχει αναπτύξει συνεργασίες σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Για παράδειγμα, πρόσφατα ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η έγκριση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου EMERGE (Empowering the Margins of Europe through Regional and Global Engagement) με χρηματοδότηση ύψους 14,5 εκ. ευρώ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, στο οποίο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης συμμετέχει ως βασικός εταίρος.

«Αγαπητοί/ές φοιτητές/τριες, πλέον, αποτελείτε ακαδημαϊκά μέλη σε ένα από τα μεγαλύτερα και τα πιο δυναμικά Πανεπιστήμια της χώρας μας. Στο πανεπιστήμιό μας θα βρείτε ένα ολοκληρωμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον με εργαστήρια και κλινικές, σύγχρονες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, βιβλιοθήκες, δυνατότητες τηλεκπαίδευσης, πανεπιστημιακό νοσοκομείο, καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε όλες τις ευκαιρίες που το ΔΠΘ σας προσφέρει», συνεχίζει ο πρύτανης και μεταφέρει το μήνυμά του, ότι «η Διοίκηση, καθώς και το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου θα είναι συμπαραστάτες σας σε όλη αυτήν τη δημιουργική πορεία των σπουδών σας και θα σας στηρίζουν σε κάθε βήμα και σε κάθε προσπάθειά σας».

«Η δική σας καθημερινή συμμετοχή και προσπάθεια, η συνεργασία με τους καθηγητές σας και το λοιπό προσωπικό, η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών και ευκαιριών που παρέχουν τα Τμήματά μας και η αφοσίωση στις σπουδές σας θα αποδώσουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Σας εύχομαι ολόθερμα καλή δύναμη και καλή ακαδημαϊκή πορεία», καταλήγει ο Φώτης Μάρης.

xronos.gr




Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη | Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Το 41ο Σύνταγμα Πεζικού στη Σαμοθράκη επισκέφθηκε το μεσημέρι, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ,  Στρατηγό Δημήτρη Χούπη και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Γεώργιο Κωστίδη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην περιοχή ευθύνης της ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ, στον Ν. Έβρου που πραγματοποιεί σήμερα, σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη.

Ο κ. Δένδιας μιλώντας για τη σημασία της Σαμοθράκης αναφέρθηκε και στη νησίδα Ζουράφα, (που βρίσκεται ανατολικά του νησιού στην ελληνική θαλάσσια επικράτεια), τονίζοντας πως «αρκεί να κοιτάξει κανείς το χάρτη και αρκεί να θυμηθεί κανείς, πως υπό την επιτήρηση του 41ου Συντάγματος είναι και η Ζουράφα. Είναι εκατοντάδες οι τουρκικές ανακοινώσεις που αναφέρονται στη Ζουράφα. Αυτό αναδεικνύει την τεράστια σημασία του χώρου που βρισκόμαστε σήμερα» είπε ο κ. Δένδιας.

Αναφερόμενος στη ιστορία του νησιού, σημείωσε πως διαθέτει μία υπερήφανη ιστορία από τα αρχαία χρόνια, ενώ είπε χαρακτηριστικά πως το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης αν και βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου, η αντίληψη η οποία εκφράζει, υπάρχει πάντα εδώ και νιώθει ο ίδιος υπερήφανος, διότι «η εδώ στρατιωτική παρουσία προσφέρει στη διατήρηση της εθνικής ανεξαρτησίας, στην προστασία της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας στο Βόρειο Αιγαίο»

«Η χώρα μας είναι μία χώρα η οποία πάντοτε σέβεται το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, σέβεται τον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, προασπίζει και προβάλλει τα δικαιώματά της, τα οποία προβλέπονται στο ισχύον Διεθνές Δίκαιο και στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και δεν αποτελούν φαντασιώσεις ενός νέο-οθωμανικού επεκτατισμού. Η χώρα θα συνεχίσει να υπερασπίζεται την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, πάντοτε τείνοντας χείρα φιλίας, προς όλους, με απόλυτη διάθεση προστασίας, όπως το Σύνταγμα επιβάλλει, των δικαιωμάτων της», δήλωσε ο κ. Δένδιας.

Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη: Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Νωρίτερα, από το Κέντρο Εξομοιωτών της Διεύθυνσης Ιππικού Τεθωρακισμέμων του ΓΕΣ, στην Αλεξανδρούπολη, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπογράμμισε την αξία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και συγκεκριμένα των εξομοιωτών, στην καθημερινή εκπαίδευση των οπλιτών και στελεχών που υπηρετούν στο όπλο των τεθωρακισμένων, ενώ δήλωσε μεταξύ άλλων ότι “Η αμυντική θωράκιση του Έβρου, η αμυντική θωράκιση της Θράκης αποτελεί όχι μόνο συνταγματική υποχρέωση αλλά και ύψιστη πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση”.

«Ένα μεγάλο κομμάτι τις προσπάθειας που καταβάλλεται υπάγεται στην Ατζέντα 2030, δηλαδή στη δημιουργία σύγχρονων, ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων. Όπως έχει πει ο πρωθυπουργός, των πιο ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων στην ιστορία του ελληνισμού. Για να επιτευχθεί αυτό όμως θα πρέπει να χρησιμοποιούμε σύγχρονα εργαλεία του 21ου αιώνα και οι εξομοιωτές αρμάτων δίνουν τη δυνατότητα στο εξαιρετικό προσωπικό μας, για το οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι, να εκπαιδεύεται διαρκώς με μετρήσιμα αποτελέσματα καθ΄όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του στις ένοπλες δυνάμεις» τόνισε ο υπουργός.

Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη: Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Ο ίδιος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει επίδειξη που του έγινε και να χρησιμοποιήσει τους εξομοιωτές «που τόσα προσφέρουν και τόσα εξοικονομούν» όπως είπε, εξηγώντας πως το κόστος των ασκήσεων  που θα πραγματοποιούνταν χωρίς αυτούς, στο πεδίο,  «εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ δεν θα έφταναν και ο σεβασμός στο υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου αποτελεί επίσης μία απόλυτη προτεραιότητα».

Σημειώνεται ότι το πρωϊ ο υπουργός Άμυνας παρέστη στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου στην Αλεξανδρούπολη, για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως-Τραϊανουπόλεως-Σαμοθράκης,  κ. Ανθίμου, ενώ το πρόγραμμά του περιλαμβάνει και επίσκεψη στο Δέλτα του ποταμού Έβρου.

Πηγή : ertnews.gr




Υπογραφή Σύμβασης για Διαμόρφωση Πρότυπων Διαβάσεων σε Κόμβους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) προχωρά σε σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, υπογράφοντας προγραμματική σύμβαση με την «ΠΕΡΙ ΕΞΕΛΙΞΙΣ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α.Ε.».

Το έργο, προϋπολογισμού 80.000 ευρώ, αφορά τη διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε κομβικά σημεία της Περιφέρειας, με στόχο την καλύτερη προστασία των πεζών.

Συγκεκριμένα, θα αναβαθμιστούν 14 σηματοδοτούμενες και 70 μη σηματοδοτούμενες διαβάσεις σε πρότυπες, καλύπτοντας τις Περιφερειακές Ενότητες Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας και Ροδόπης. Οι εργασίες θα υλοποιηθούν σε διάστημα 20 μηνών, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, τόνισε τη σημασία της αναβάθμισης των υποδομών, υπογραμμίζοντας ότι το 2024 έχει κηρυχθεί έτος Οδικής Ασφάλειας για την Περιφέρεια, με παράλληλες δράσεις ενημέρωσης και παρεμβάσεις στους δρόμους.




Επίσκεψη του Υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης κ. Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην ΠΕ Έβρου

Τον Υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Κωνσταντίνο Γκιουλέκα υποδέχτηκε στην ΠΕ Έβρου, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τον Υφυπουργό για την επίσκεψή του, η οποία είναι η δεύτερη σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχω εμπιστοσύνη στον υπουργό κ. Γκιουλέκα και πιστεύω ότι θα κάνουμε πράγματα για την περιοχή μας, οφείλουμε στους πολίτες της ΑΜΘ , στους πολίτες του ακριτικού Έβρου γιατί όλοι όσοι επιχειρούν ή διαμένουν στην περιοχή μας είναι από τους Έλληνες που πραγματικά αγαπούν την περιοχή και την πατρίδα τους και προσπαθούν κι έχουν προσφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια. Γι’ αυτό λοιπόν μαζί σε συνεργασία θα πετύχουμε τους στόχους, βάζουμε ψηλά τον πήχη και θα μας κρίνετε όλους μας για το αποτέλεσμα».

Ο κ. Τοψίδης και ο κ. Γκιουλέκας συμμετείχαν σε σύσκεψη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων που έγινε στην αίθουσα συσκέψεων του Επιμελητηρίου Έβρου και εν συνεχεία επισκέφθηκαν το Τελωνείο των Κήπων όπου και έγινε σύσκεψη για τον εκσυγχρονισμό του. «Το χρονοδιάγραμμα είναι ότι έως το Πάσχα θα έχει αναβαθμιστεί το Τελωνείο των Κήπων. Αυτό το είδαμε, συζητήσαμε με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τώρα βρισκόμαστε σε μία επαναληπτική σύσκεψη για να δούμε την πρόοδο των εργασιών και να δούμε που έχουμε φτάσει έως σήμερα. Για εμάς αυτό που έχουμε ως προθεσμία, ως ημερομηνία, ως χρονοδιάγραμμα δεν είναι το σε λίγο καιρό αλλά το χθες. Πρέπει άμεσα να μπορέσουμε ν’ αποκαταστήσουμε τα πράγματα. Έχουμε ένα-ενάμισι μήνα περίπου από τότε που πήραμε την εντολή από τον πρωθυπουργό ν’ αναλάβουμε τα καθήκοντά μας, πιαστήκαμε αμέσως με αυτά τα προβλήματα και θέλω να πιστεύω ότι σε Προς Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης λίγους μήνες η κατάσταση θα είναι πιο ανθρώπινη και πάνω απ’ όλα θα είναι μια κατάσταση που θα αξίζει στην Ελλάδα», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Γκιουλέκας, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι στον σχεδιασμό περί εκσυγχρονισμού εντάσσεται και το τελωνείο των Καστανεών που επίσης λειτουργεί στην ΠΕ Έβρου.

Στην σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς συμμετείχε και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στον Έβρο κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης. Ο κ. Περιφερειάρχης συνόδευσε τον Υφυπουργό Μακεδονίας Θράκης και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος που επισκέφθηκε στην ΠΕ Έβρου.




Διοίκηση ΠΑΜΘ | Σχόλιο αναφορικά με τη συναυλία που διοργάνωσε στην Κομοτηνή ο Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης

Σχετικά με τη συναυλία που διοργανώθηκε στην Κομοτηνή από τον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, στην οποία συμμετείχε η τραγουδίστρια Ισίν Καρατζά, και δεδομένων των αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την εκτέλεση του «Εμβατηρίου της Σμύρνης», θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

  1. Καταδίκη του γεγονότος
    Είναι αυστηρά καταδικαστέο το γεγονός ότι ακούστηκε το συγκεκριμένο τραγούδι στη συναυλία της Ισίν Καρατζά στην Κομοτηνή. Το «Εμβατήριο της Σμύρνης» είναι στρατιωτικού τύπου εμβατήριο και δεν έχει θέση σε καλλιτεχνικά δρώμενα. Επιπλέον, προσβάλλει την ελληνική ιστορική συλλογική μνήμη, γεγονός που δικαιολογεί πλήρως τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν.
  2. Οικονομική ενίσχυση του Συλλόγου
    Η οικονομική ενίσχυση των 2.000 ευρώ προς τον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, ο οποίος διοργάνωσε τη συναυλία, πραγματοποιήθηκε βάσει του Προγράμματος Δράσης που παρέλαβε η νυν Διοίκηση από την προηγούμενη. Η παρέμβαση της υφιστάμενης Διοίκησης στο εν λόγω Πρόγραμμα αφορούσε κυρίως οικονομικές διορθώσεις με στόχο την ενίσχυση όσο το δυνατόν περισσότερων Συλλόγων, ώστε να παρουσιάσουν καλλιτεχνικά δρώμενα και παραστάσεις. Για τον λόγο αυτό, το ποσό της επιχορήγησης μειώθηκε από τις 4.000 ευρώ στις 2.000 ευρώ τόσο για τον συγκεκριμένο Σύλλογο όσο και για άλλους, ώστε όλοι οι Σύλλογοι να λάβουν κατά μέσο όρο από 1.500 έως 2.000 ευρώ, ανάλογα με το ύψος της προγραμματιζόμενης δράσης.
  3. Κριτήρια επιλεξιμότητας
    Οι επιχορηγήσεις δίνονται εφόσον οι Σύλλογοι πληρούν τα απαιτούμενα κριτήρια επιλεξιμότητας και προσκομίσουν το καταστατικό της λειτουργίας τους, επικυρωμένο από τις ελληνικές αρχές, μαζί με τα υπόλοιπα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ο Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης πληρούσε αυτά τα κριτήρια και, ως εκ τούτου, έλαβε την επιχορήγηση.
  4. Αξιολόγηση χρηματοδοτούμενων δράσεων
    Δεν είναι εφικτό για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να προκαθορίζει ή να λογοκρίνει το περιεχόμενο κάθε εκδήλωσης που χρηματοδοτεί, ωστόσο έχουμε την ευθύνη να κρίνουμε και να αξιολογούμε το αποτέλεσμα των δράσεων αυτών. Συνεπώς, ο Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, όπως και κάθε άλλος Σύλλογος που έλαβε επιχορήγηση από την Περιφέρεια, θα αξιολογηθεί και θα κριθεί βάσει του αποτελέσματος της χρηματοδοτούμενης δράσης πριν από την κατάρτιση του Προγράμματος Δράσης για το έτος 2025.
  5. Στόχος της Διοίκησης
    Η Διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εργάζεται διαρκώς για την προαγωγή του πολιτισμού στην περιοχή, διασφαλίζοντας ότι οι δράσεις χρηματοδοτούνται με ενδεδειγμένους τρόπους. Για κάθε δράση που χρηματοδοτείται, ο φορέας που την υλοποιεί κρίνεται και τα συμπεράσματα καταγράφονται για την επόμενη φορά που θα αιτηθεί οικονομική συνδρομή.
  6. Δέσμευση για αρμονική συμβίωση
    Τέλος, η Διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα συνεχίσει να εργάζεται για την αρμονική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στον νομό Ροδόπης και σε ολόκληρη την Περιφέρεια, με προσήλωση στις αρμοδιότητές της και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.



Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Την Υπουργό Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη, υποδέχθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά την επίσκεψή της στην περιοχή συνοδευόμενη από πολυμελές επιτελείο του Υπουργείου.

Η περιοδεία ξεκίνησε από το υπό ανακατασκευή Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο της ΠΕ Έβρου, όπου η κα Μενδώνη επιθεώρησε την πορεία των εργασιών. Αναφερόμενη στη σημασία της ανακατασκευής της ξύλινης στέγης, τόνισε ότι το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από εξειδικευμένη εταιρεία του εξωτερικού, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το ΥΠΠΟ και το ΕΜΠ.

Ο κ. Τοψίδης εξήρε την ταχύτητα και τη συνέπεια του Υπουργείου Πολιτισμού και της κας Μενδώνη, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την περιοχή.

Η περιοδεία συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου έγινε αναφορά στην πρόοδο των εργασιών και στα έργα οδοποιίας που θα αναβαθμίσουν την προσβασιμότητα στο υπό ανέγερση Μουσείο.

Η Υπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε επίσης την ΠΕ Ξάνθης, όπου επιθεώρησε τα κτίρια «Σπήρερ» και την παλιά Καπναποθήκη. Τονίστηκε η σημασία των έργων συντήρησης και ανακατασκευής των κτιρίων αυτών, τα οποία θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, με την Καπναποθήκη να προορίζεται για μετατροπή σε Μουσείο Καπνού.

Συμφωνήθηκε ότι τα εμπλεκόμενα μέρη (Υπουργείο Πολιτισμού, Περιφέρεια ΑΜΘ, Δήμος Ξάνθης) θα συνεργαστούν στενά για την υλοποίηση των έργων με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.




Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ανθρώπινη επίδραση σε θάλασσες και παράκτιες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Δεκαοχτώ μήνες μετά την έναρξη της, η πανευρωπαϊκή ερευνητική αποστολή, TREC, έφτασε στο τέλος της, ολοκληρώνοντας κατά το διάστημα 22/7 με 1/8 δειγματοληψία από παράκτιες περιοχές της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Απώτερος σκοπός της αποστολής είναι η μέτρηση της ανθρώπινης επίδρασης στη ρύπανση των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών, καθώς και στη γενικότερη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Η αποστολή του TREC συντονίζεται από Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (EMBL), σε συνεργασία με το Tara Ocean Foundation, την ομάδα Tara OceanS και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Βιολογίας (EMBRC). Στην ΑΜΘ, ο βασικός φορέας υποστήριξης της ομάδας TREC αποτέλεσε το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Στην ΑΜΘ οι δειγματοληψίες άρχισαν από την περιοχή του Ιμέρου, συνεχίστηκαν στην περιοχή της Βιστωνίδας και του Μοναστηρακίου και ολοκληρώθηκαν στην περιοχή της Καρβάλης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι γνωστά τους επόμενους 6-7 μήνες, ενώ η δημοσιοποίησή τους θα συνοδευθεί και από μια εκλαϊκευμένη έκθεση, η οποία θα αξιολογεί την κατάσταση και θα προτείνει μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, στοχεύοντας στην αειφόρο διαχείριση των παράκτιων περιοχών.

 




Συλλήψεις σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την καταπολέμηση της διάδοσης ναρκωτικών

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 25 έως 31 Ιουλίου του έτους 2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Δράμας, εννέα (9) άτομα, εκ των οποίων οκτώ ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν εννέα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα, σε δύο περιπτώσεις οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας συνέλαβαν σε περιοχές της Δράμας δύο ημεδαπούς, διότι καλλιεργούσαν σε αγρόκτημα και σε αύλειο χώρο οικίας, έντεκα (11) δενδρύλλια κάνναβης και δύο (2) δενδρύλλια κάνναβης αντίστοιχα τα οποία και κατασχέθηκαν. Επιπλέον, σε επτά ακόμα περιπτώσεις, οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας και του Αστυνομικού Τμήματος Νέστου πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν έναν αλλοδαπό και δύο ημεδαπούς σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης και τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Θάσου και του Νέστου Καβάλας, διότι βρέθηκαν συνολικά σε μία αποθήκη και στην κατοχή τους κατά περίπτωση και κατασχέθηκαν 91,54 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, 9,8 γραμμάρια κοκαΐνης και 1 αυτοσχέδιο τσιγάρο κάνναβης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκρισηγια τις εννέα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Δράμας και το Αστυνομικό Τμήμα Νέστου Καβάλας.




Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Διεθνές Θερινό Σχολείο (I3SE) του Τμήματος Χημείας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στην Πανεπιστημιούπολη της Καβάλας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), το δεκαήμερο Διεθνές Θερινό Σχολείο (26 Ιουνίου – 5 Ιουλίου 2024) που διοργάνωσε το Τμήμα Χημείας του ΔΠΘ, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Κέντρο INES (Γαλλία) και το Καθολικό Πανεπιστήμιο της Lille (Γαλλία). Το σχολείο είχε τίτλο «International Summer School on Photovoltaic Systems and Emerging Technologies” (From Mainstream Silicon to Disruptive Organics/Perovskites Technologies)».

Εδώ και χρόνια, το Τμήμα Χημείας του ΔΠΘ διοργανώνει ένα πρωτοποριακό και βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει διαλέξεις εξειδικευμένων επιστημόνων και ερευνητών, επισκέψεις στο πεδίο και παράλληλες ερευνητικές δραστηριότητες. Βασικός σκοπός της διοργάνωσης είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων και των εμπειριών των συμμετεχόντων.

Στο Θερινό Σχολείο συμμετείχαν φοιτητές προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών από πανεπιστήμια της Ευρώπης και άλλων χωρών, όπως το Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (Ελβετία), το University of Trieste (Ιταλία), το University of Birmingham (Ηνωμένο Βασίλειο), το Université Savoie Mont Blanc (Γαλλία), το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Ελλάδα), το Hochschule Mittweida (Γερμανία), το Lithuanian Energy Institute (Λιθουανία), το Hong Kong University of Science and Technology (Κίνα) και το KTH University (Ισπανία).

Επιστημονική και Ακαδημαϊκή Συντονίστρια ήταν η κ. Αποστολίδου Ελένη, Καθηγήτρια του Τμήματος Χημείας του ΔΠΘ.

Οι φοιτητές του Διεθνούς Θερινού Σχολείου, I3SE, 2024, είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν την Καβάλα και την γύρω περιοχή. Διοργανώθηκε ημερήσια εκδρομή με ιστιοπλοϊκό στο νησί της Θάσου, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία και χαλάρωση στους συμμετέχοντες.




Τμήμα Φυσικής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης | Αποτελέσματα του Επιστημονικού Συνεδρίου EEPES 2024

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, στο διάστημα 19-21 Ιουνίου 2024 στην Καβάλα, το διεθνές επιστημονικό συνέδριο International Conference on Electronics, Engineering Physics and Earth Science (EEPES 2024).

Το EEPES 2024, που διοργανώνεται από το Τμήμα Φυσικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια University of Ruse “Angel Kanchev” και University of Telecommunications and Post της Σόφιας, είναι το τρίτο στη σειρά από το 2019.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν συνολικά 99 εργασίες και συμμετείχαν επιστήμονες από 16 χώρες του κόσμου. Καθιερώνεται πλέον ως ετήσιος θεσμός, αναδεικνύοντας ότι η περιοχή της Καβάλας αποτελεί πόλο έλξης για τη διοργάνωση παγκόσμιων επιστημονικών συνεδρίων και αποδεικνύει τη διεθνοποίηση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Αποτέλεσε πεδίο για γόνιμη ανταλλαγή ιδεών μεταξύ ερευνητών και επαγγελματιών από τη βιομηχανία και τον ακαδημαϊκό χώρο σε όλους τους τομείς της φυσικής και της συναφούς τεχνολογίας, όπως η φυσική μηχανικών, η επιστήμη υπολογιστών, οι τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρονικά, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα έξυπνα υλικά κ.λπ.

Ο πρόεδρος της τοπικής οργανωτικής επιτροπής, Δρ. Παναγιώτης Κόγιας, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, εξέφρασε τις ιδιαίτερες ευχαριστίες του στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Δρ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, στον Δήμαρχο Καβάλας κ. Θεόδωρο Μουριάδη και τους συνεργάτες του για την αμέριστη συμπαράστασή τους στη διοργάνωση του συνεδρίου, καθώς και σε όλους τους συμμετέχοντες και τους εθελοντές που στήριξαν την προσπάθεια και συνέβαλαν στην επιτυχία του συνεδρίου.




Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Στο συνέδριο με τίτλο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» που διοργανώθηκε στην Αλεξανδρούπολη από το Ίδρυμα Ευγενίδου και την πρωτοβουλία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία και το θέμα του συνεδρίου, υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη της Περιφέρειας μας συνδέεται άρρηκτα και συναρτάται με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει». Εξήγησε ότι στόχος της διοίκησης της οποίας ηγείται, είναι η δημιουργία και εφαρμογή ενός σύγχρονου και παραγωγικού μοντέλου για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους κατοίκους της.

Τονίζοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, που πλέον είναι ορατές, ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Το κλειδί βρίσκεται στον σπονδυλωτό και συμμετοχικό σχεδιασμό, στον οποίο εμπλέκονται όσοι φορείς ή υπηρεσίες είναι απαραίτητες, ώστε οι λύσεις να είναι ολιστικές και ολοκληρωμένες. Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τη διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων στηρίζεται σε τρεις πυλώνες που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον: στους επιστημονικούς φορείς, στην Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς και εμπλεκόμενους φορείς, και στον πολίτη».

Ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου. Πρόσθεσε ότι θεωρεί υποχρέωση τη συνεργασία και την αξιοποίηση της εμπειρίας οποιουδήποτε φορέα ή υπηρεσίας έχει συνάφεια με το αντικείμενο, και υπογράμμισε ότι η ενίσχυση και αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση.

Τέλος, ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τους διοργανωτές του συνεδρίου, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα σε όλα τα επίπεδα. Το συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» ολοκληρώνεται το Σάββατο, 28 Ιουνίου 2024.

Χαιρετισμός Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Κυρίες και κύριοι,

Με μεγάλη χαρά και τιμή συμμετέχω σε αυτό το Συνέδριο, το οποίο θέτει ουσιαστικά το δάχτυλο εις τον τύπον των ήλων αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει. Είναι ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον τόπο μας, και οι διοργανωτές αξίζουν τα εύσημα για την πρωτοβουλία τους.

Η ηγεσία που έχω τη χαρά να προΐσταμαι αποτελείται από στελέχη που εργάζονται με επίκεντρο τον άνθρωπο. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσφέρουμε στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας τη δυνατότητα να ζήσουν, να δράσουν, να παράξουν και να προκόψουν εδώ.

Προσανατολίζουμε την πολιτική μας στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων συνθηκών και στη δημιουργία νέων, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο και πολυεπίπεδο παραγωγικό μοντέλο. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε την άντληση πόρων για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, τη λεγόμενη “έξυπνη γεωργία” και την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι υποδομές πρέπει να συνάδουν με τις επιταγές της κλιματικής αλλαγής, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και να είναι ανθεκτικές στο διάβα του χρόνου. Παράλληλα, έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας, το οποίο αποτελεί τη βάση ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος.

Οργανώνουμε την Πολιτική Προστασία με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, προμηθεύοντας τις υπηρεσίες μας με σύγχρονο εξοπλισμό. Θυμίζω ότι πριν από έναν χρόνο ο Έβρος επλήγη από μια πυρκαγιά, και οι συνέπειες της είναι ανυπολόγιστες. Η καταστροφή ενός δάσους όπως της Δαδιάς, που αποτελεί οικολογικό σημείο αναφοράς, απαιτεί έναν ολιστικό και βιώσιμο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της περιοχής.

Η χάραξη της στρατηγικής για τη διαχείριση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης δεν μπορεί να γίνει από έναν μόνο φορέα. Χρειάζεται σπονδυλωτός και συμμετοχικός σχεδιασμός με εμπλοκή όλων των απαραίτητων φορέων και υπηρεσιών.

Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τους επιστημονικούς φορείς, την Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς φορείς και τον πολίτη. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει την πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, και είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της ΕΝΠΕ, παρατηρώ ότι η κλιματική κρίση είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει το παρόν μας και διαμορφώνει το μέλλον μας. Οι στρατηγικές μας πρέπει να έχουν προληπτικό χαρακτήρα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Περιφέρειάς μας και της χώρας μας συνολικά.

Η επίτευξη αυτών των στόχων στηρίζεται στη συνεργασία και στην αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων. Σας ευχαριστώ για τη διοργάνωση του Συνεδρίου αυτού και πιστεύω ότι θα καταλήξει σε χρήσιμα συμπεράσματα για όλους μας και τον τόπο μας.




Ευρεία σύσκεψη για την πυροπροστασία της Μακεδονίας και της Θράκης.

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη για τον συντονισμό των φορέων Μακεδονίας – Θράκης σε θέματα πυροπροστασίας. Η σύσκεψη έγινε με την παρουσία του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, και τη συμμετοχή του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος είναι αρμόδιος για θέματα πυροπροστασίας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν:

  • Ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ και Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας
  • Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης
  • Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γεώργιος Αμανατίδης
  • Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου
  • Οι Πρόεδροι των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων Μακεδονίας – Θράκης
  • Δήμαρχοι από Μακεδονία και Θράκη
  • Ο επικεφαλής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης
  • Η ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, των Δασαρχείων, των Υγειονομικών Περιφερειών, του ΕΚΑΒ, της ΔΕΗ, του ΔΕΔΔΗΕ και του ΑΔΜΗΕ Μακεδονίας και Θράκης
  • Ο πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους, Πρέσβης Αναστάσιος Μητσιάλης
  • Εκπρόσωποι της Ιεράς Επιστασίας του Αγίου Όρους
  • Αντιδήμαρχοι και υπεύθυνοι για την πολιτική προστασία διαφόρων Δήμων
  • Υπηρεσιακοί παράγοντες

Η σύσκεψη, που συγκάλεσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Ο σκοπός της ήταν η διαρκής εγρήγορση όλων των φορέων της Μακεδονίας και της Θράκης και η ένταση των μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή πυρκαγιών, όπως τονίστηκε από τον Υπουργό Βασίλη Κικίλια και τους δύο Υφυπουργούς, Γιάννη Κεφαλογιάννη και Κωνσταντίνο Γκιουλέκα.