Αυγενάκης | 1,3 εκατ. ευρώ καταβάλλονται σήμερα στους πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας

Σήμερα καταβάλλονται 1,3 εκατ. ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας δήλωσε μιλώντας τον ΣΚΑΪ 100,3 το πρωί της Τετάρτης 13/3 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

Πρόκειται, όπως είπε για προκαταβολές στους πληγέντες, οι οποίες προέκυψαν από διορθώσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα καταθέτει εκ νέου σήμερα τεχνική πρόταση, ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ, για κάλυψη των παραγωγών των πλημμυρισμένων περιοχών.

Σύμφωνα με τον υπουργό που μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 η πρόταση είναι εμπλουτισμένη με στοιχεία της ολλανδικής εταιρείας που έχει αναλάβει την μελέτη για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία, καθώς η πρώτη πρόταση που κατατέθηκε τον Φεβρουάριο δεν έλαβε τη θετική αντίδραση της Ε.Ε.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης χαρακτήρισε χρήσιμο εργαλείο για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία τη μελέτη που εκπόνησαν οι Ολλανδοί ειδικοί.

«Η μελέτη είναι απαραίτητη, έχουν ψηλαφίσει τον Θεσσαλικό κάμπο, εμείς δεν είχαμε αντιπλημμυρική κουλτούρα καθώς δεν είχαμε αντιμετωπίσει ξανά τέτοια φαινόμενα» τόνισε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

πηγή: newsbeast.gr




Αυγενάκης | Εντός της εβδομάδας διορθωτικές αποζημιώσεις 1,5 εκατ. ευρώ στους πληγέντες της Θεσσαλίας

Διορθωτικές αποζημιώσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας όπως είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης μιλώντας στο «Κανάλι 1» του Πειραιά.

Οι εν λόγω αποζημιώσεις αφορούν στους πληγέντες που είχαν εντοπίσει λάθη στις αρχικώς καταβληθείσες προκαταβολές από τον ΕΛΓΑ και είχαν ενημερώσει το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού στη Λάρισα.

Μιλώντας για το θέμα της λίμνης Κάρλα ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή τούνελ θεωρείται φαραωνικό έργο και ανακοίνωσε ότι η λογική που προκρίνεται είναι αυτή του να μη φτάνει το νερό στην Κάρλα.

Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σύμφωνα με τον ίδιο, με κατασκευή σημείων συγκέντρωσης νερού, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για άρδευση.

Αναφορικά με τους ελέγχους της αγοράς για την προστασία των ελληνικών προϊόντων, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είπε ότι «για κανενός το χατίρι δεν κάνουμε πίσω» υπογραμμίζοντας πως οι έκτακτοι έλεγχοι μικτών κλιμακίων που ξεκίνησαν από το τέλος Ιανουαρίου, θα συνεχισθούν και θα ενταθούν και στα γαλακτοκομικά, και το λάδι, και στο μέλι, και στα οπωροκηπευτικά, αλλά -και εν όψει Πάσχα- και στο κρέας.

πηγή: newsbeast.gr




Συνάντηση Μητσοτάκη με τους αγρότες της Θεσσαλίας τη Δευτέρα – Τα θέματα στην ατζέντα

Διάλογος κυβέρνησης αγροτών: Συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την Δευτέρα

Αύριο, Δευτέρα 11 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα υποδεχτεί στο Μέγαρο Μαξίμου τους πληγέντες από την κακοκαιρία Daniel και Ελίας, αγρότες της Θεσσαλίας.

Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου με εκπροσώπους των μπλόκων, επιθυμεί να συνεχιστεί ο διάλογος που άνοιξε με τους εκπροσώπους του πρωτογενούς τομέα.

Η αντιπροσωπεία που θα φτάσει στο Μέγαρο Μαξίμου στις 11 το πρωί της Δευτέρας θα αποτελείται από δεκαπέντε μέλη από όλη τη Θεσσαλία.

Θα τεθούν επί τάπητος όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με τις πλημμύρες αλλά και τις αποζημιώσεις στους πληγέντες παραγωγούς.

Ειδική αναφορά θα γίνει στο θέμα της Λίμνης Κάρλα, όπου περίπου 120.000 στρέμματα παραμένουν κάτω από το νερό. Οι Θεσσαλοί αγρότες ζητούν να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποστράγγιση των νερών, αλλά και λύση για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Όπως διαμηνύουν οι Θεσσαλοί «δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια μέχρι να βρεθούν λύσεις» υπογραμμίζοντας ότι εκτός από τα προβλήματα που προκάλεσαν οι πλημμύρες στις εκτάσεις, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που ανακύπτουν για τη δημόσια υγεία και τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Επιπλέον, θα ζητήσουν από τον πρωθυπουργό άμεση καταβολή των αποζημιώσεων από τις πλημμύρες, επαναφέροντας πάλι το αίτημα για λήψη άμεσων μέτρων αναπλήρωσης του εισοδήματος για το 2024, μείωση του κόστους παραγωγής, μη εφαρμογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) αλλά και έργα αποκατάστασης και αντιπλημμυρικής θωράκισης της Θεσσαλίας.

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί στο Master Plan, που του παρουσίασε πριν λίγες ημέρες, η Ολλανδική εταιρεία «HVA International» για την διαχείριση των υδάτων και των πλημμυρών με σκοπό την «ανασυγκρότηση» της Θεσσαλίας.

Σε αυτό περιγράφονται μεταξύ άλλων δράσεις για ενισχύσεις αναχωμάτων, φραγμάτων, ειδικές προτάσεις όπως αυτή για την αποφυγή μελλοντικών πλημμυρών στη Λίμνη Κάρλα, την προστασία των πόλεων από νερά σε περιπτώσεις που έχουμε έντονα καιρικά φαινόμενα και άλλα. Όλες οι προτάσεις συνοδεύονται από τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα αλλά και κοστολόγια.

Επιπλέον, περιλαμβάνεται και ένα σχέδιο στρατηγικής για την αγροτική παραγωγή, την κτηνοτροφία και τη σχετική βιομηχανία ενώ περιέχονται διάφορα μέτρα και δράσεις που θα ωφελήσουν την περιοχή.

«Θα είμαστε δίπλα στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή»

Από το κυβερνητικό στρατόπεδο έχει ξεκαθαριστεί ότι θα βρίσκονται στο πλευρό των πληγέντων αγροτών και κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας «όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή».

Ήδη έχει ληφθεί σειρά μέτρων τόσο για την αποκατάσταση των ζημιών αλλά και την αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών, ενώ όπως τονίστηκε στη διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα δεκαήμερο στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπάρχουν και άλλα κονδύλια που θα διατεθούν για να επανέλθει η Θεσσαλία στην κατάσταση πριν τις καταστροφές.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις το κόστος των ζημιών που προκλήθηκαν στη Θεσσαλία από τις θεομηνίες «Ντάνιελ» και «Ελίας» ξεπερνούν 3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 2 δισ. αφορούν τις υποδομές, ενώ πάνω από ένα δισ. ανέρχονται οι αποζημιώσεις.

Όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, οι οποίες προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αναμένεται να ξεπεράσουν το αρχικώς υπολογισθέν ποσό των 260 εκατ. ευρώ.

Ανοικτή είναι η πλατφόρμα για το Μέτρο 5.2 για δωρεάν αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και ανακατασκευή στάβλων σε Θεσσαλία, Έβρο, Β. Φθιώτιδα, ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λάβει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα για την ενεργοποίηση του Μέτρου ενίσχυσης για τις παρακάρλιες περιοχές. Αμέσως μετά θα εκδοθεί η απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση και η σχετική πρόσκληση, το αργότερο έως 31 Μαρτίου με 15 Απριλίου 2024. Το εν λόγω μέτρο είναι ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ για καθένα από τα δύο χρόνια εφαρμογής του.

Στα 43 εκατ. ευρώ ανέρχονται μέχρι στιγμής τα χρήματα που έχουν διατεθεί από την πρώτη αρωγή και αφορά περίπου 20.000 αγρότες και κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος.

Όπως είχε προαναγγείλει, την επόμενη περίοδο θα ξεκινήσει η καταβολή της προκαταβολής για το φυτικό κεφάλαιο και για τις δενδρώδεις καλλιέργειες. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, το ποσό της Κρατικής Αρωγής που έχει καταβληθεί σε επιχειρήσεις και αγρότες για τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου ανέρχεται σε 28 εκατ. ευρώ. Επίσης, μέχρι τώρα 2.909 επιχειρήσεις και αγρότες έλαβαν την προκαταβολή του 50% της κρατικής αρωγής.

Σημειώνεται ότι η πρώτη αρωγή προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες συνεχίζεται στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου της πρώτης αρωγής και έχει φτάσει στο σύνολό της μέχρι τώρα τα 57,3 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στο κόστος παραγωγής, έχει ανακοινωθεί φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για τα επόμενα 2+8 χρόνια. Πρόκειται για πρωτοβουλία που εξασφαλίζει πολύ χαμηλές τιμές στο αγροτικό ρεύμα και εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει την KW στα 2 πρώτα χρόνια κάτω από τα 10 λεπτά για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα ή είναι συνεπείς και κάτω από τα 11 λεπτά για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα και τα χρέη τους. Για τα επόμενα 8 χρόνια για το 1/3 της κατανάλωσης η εκτιμώμενη τιμή θα είναι ενιαία στα 9 λεπτά.

Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. ευρώ.

Παράλληλα, αυξάνεται άμεσα από 3MW σε 6MW ο «κλειδωμένος» ηλεκτρικό χώρος διαθέσιμος κατά προτεραιότητα στους αγρότες ανά υποσταθμό του ΔΕΔΔΗΕ (6MW Χ 225 υποσταθμοί στη χώρα = 1350MW), ενώ αυξάνεται και το επιτρεπόμενο όριο για ΦΒ των αγροτών με κατά προτεραιότητα πρόσβαση στον «κλειδωμένο» χώρο από 10kW σε 50kW.

Παράλληλα, έχει ανακοινωθεί η ρύθμιση των χρειών από τους ΤΟΕΒ – ΓΟΕΒ προς τη ΔΕΗ, τα οποία σήμερα φτάνουν τα 87 εκατ. ευρώ πανελλαδικά. Στην Θεσσαλία οι ΟΕΒ θα καταργηθούν και θα ενταχθούν οι σχετικές δραστηριότητες στον νέο Οργανισμό Υδάτων Θεσσαλίας με το κράτος να αναλαμβάνει το 75% του χρέους των ΟΕΒ της Θεσσαλίας (8 εκατ. ευρώ).

Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα υπόλοιπα (76 εκατ. ευρώ) χρέη θα ρυθμιστούν με δεκαετή εξόφληση και μηδενικό επιτόκιο το οποίο θα επιδοτηθεί από το κράτος.

Σημαντική τομή είναι το Πρόγραμμα Απόλλων. Μέσα από διαγωνισμούς θα επιλεγούν ώριμα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που θα είναι έτοιμα εντός διετίας.

Η ενέργεια που θα παράγεται από τα έργα αυτά θα προορίζεται για να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών των ευάλωτων, των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, των ΔΕΥΑ αλλά και των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ & ΓΟΕΒ).

Μέσα από το Πρόγραμμα Απόλλων δηλαδή, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος που εμποδίζει την εκπλήρωση της καίριας αποστολής τους αλλά και ανακόπτει την αναπτυξιακή τους δυναμική.

Τέλος, τη Δευτέρα, 1η Απριλίου θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων η προκαταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό Πετρέλαιο, ύψους 41 εκατ. ευρώ. Όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, από το 2025 η καταβολή της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο θα γίνει μόνιμη και θα ακολουθηθεί νέα μέθοδος όπου το 50% δεν θα δίνεται αλλά το ποσό της επιστροφής θα συνδέεται με τη κατανάλωση κάθε αγρότη.




Για τα έργα αποκατάστασης των πληγεισών περιοχών της Θεσσαλίας και του Έβρου θα ενημερώσει τη Βουλή ο πρωθυπουργός

Με αίτημα που διαβίβασε στον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά να ενημερώσει την εθνική αντιπροσωπεία για την εξέλιξη των έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας και του Έβρου.

Η σχετική ενημέρωση θα γίνει από τον πρόεδρο της κυβέρνησης σε ειδική συνεδρίαση, την ερχόμενη Τετάρτη 22 Νοεμβρίου στην αίθουσα της Ολομέλειας. Ο κ. Μητσοτάκης κάνει χρήση των προβλέψεων του άρθρου 142Α του Κανονισμού του κοινοβουλίου «Aνακοινώσεις και δηλώσεις της Kυβέρνησης ενώπιον της Bουλής» και αναμένεται να προβεί σε αναλυτική ενημέρωση τα έργα που πραγματοποιούνται αυτό τον καιρό τόσο στην πολύπαθη Θεσσαλία που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel με έντονες βροχοπτώσεις και πλημμυρικά φαινόμενα όσο και για το δάσος της Δαδιάς, ένα σημαντικό μέρος του οποίου κάηκε τον περασμένο Αύγουστο.




Σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον Μητσοτάκη για τους πληγέντες της Θεσσαλίας – Συζητήθηκε η επίσπευση των αποζημιώσεων

Σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον Μητσοτάκη για τους πληγέντες της Θεσσαλίας – Συζητήθηκε η επίσπευση των αποζημιώσεων

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου με αντικείμενο την εξέλιξη της διαδικασίας καταγραφής των ζημιών και της καταβολής αποζημιώσεων στους πληγέντες από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε η εξέλιξη των αυτοψιών και εξετάστηκαν τρόποι επιτάχυνσης επεξεργασίας των αιτήσεων ώστε να μειωθεί ο χρόνος καταβολής των αποζημιώσεων η οποία έχει ήδη ξεκινήσει.

Στη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν επίσης τα θέματα που αφορούν στην αποζημίωση καλλιεργειών και στη βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, στην αποζημίωση και αναπλήρωση ζωϊκού κεφαλαίου που καταστράφηκε από τις πλημμύρες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, καθώς και ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία και χρηματοδότηση επιχειρήσεων που έχουν υποστεί καταστροφές.

Ποιοι συμμετείχαν στην σύσκεψη

Στη σύσκεψη μετείχαν οι Υπουργοί Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου και Ακης Σκέρτσος, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Γιάννης Μπρατάκος, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας αρμόδιος για θέματα Κρατικής Αρωγής Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Υφυπουργός Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, ο Πρόεδρος του ΕΛΓΑ Ανδρέας Λυκουρέντζος, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

iefimerida.gr

 




Η Ομοσπονδία στο πλευρό των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας

H Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν.Καβάλας τις τελευταίες μέρες πραγματοποίησε μια μεγάλη δράση με στόχο τη συγκέντρωση χρηματικού ποσού με το οποίο θα αγοράσουν είδη ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Η επιλογή των ειδών σε τρόφιμα αλλά και υλικά υγιεινής έγινε μετά από συνεννόηση με τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες των πληγών περιοχών. Η προσπάθειά μας έχει στόχο να διευκολυνθεί ακόμη περισσότερο η διαβίωση των πολιτών. 

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας ευχαριστεί και πάλι όλα τα σωματεία-μέλη της που ανταποκρίθηκαν άμεσα στο καλό ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και αποδεικνύεται ότι η ευαισθησία και η θέληση για προσφορά προς τους συνανθρώπους μας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της τοπικής κοινωνίας της Καβάλας ειδικά σε μια δύσκολη στιγμή όσο αυτή.




Δήμος Καβάλας: Αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Oλοκληρώθηκε το πρωί της Δευτέρας 18 Σεπτεμβρίου 2023 η πρώτη αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Οι Καβαλιώτες, όπως συνέβη επανειλημμένα στο πρόσφατο παρελθόν, απέδειξαν ότι εμφορούνται από αισθήματα αλληλεγγύης και δοτικότητα απέναντι σε όλους όσοι βρίσκονται σε δεινή θέση, εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων.

Οι μεγάλες ποσότητες εμφιαλωμένων νερών που πρόσφεραν οι πολίτες, οι φορείς και οι επιχειρήσεις του Δήμου Καβάλα, παραδόθηκαν στην υπεύθυνη του Κέντρου Συλλογής Βοήθειας της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, Μαρία Τσουρή Καραμπινά.

Τις επόμενες ημέρες, με ευθύνη του Δήμου Καβάλας και κατόπιν σχετικής συνεννόησης με τις κατά τόπους αρχές, θα αποσταλεί και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλίας η υπόλοιπη ανθρωπιστική βοήθεια που συγκεντρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. 

Ο Δήμος Καβάλας επιθυμεί να ευχαριστήσει τις μεταφορικές εταιρείες για τη συμβολή τους στην αποστολή της ανθρωπιστικής βοήθειας: Μεταφορική Εταιρεία «ΕΝΩΣΗ ΚΑΒΑΛΑΣ ΙΜΕ ΕΠΕ» (για τη δωρεάν μεταφορά των εμφιαλωμένων νερών), Μεταφορική εταιρεία «ΠΑΡΙΔΗΣ ΙΚΕ» (για τη διάθεση των εγκαταστάσεων στάσεων)




Επίσκεψη για δειγματοληψίες σχετικά με την επίδραση των πλημμυρικών φαινομένων στα εδάφη της Θεσσαλίας

Επιτόπια επίσκεψη στις περιοχές της Νέας Λεύκης, Χάλκης, Πλατυκάμπου, Αχιλλείου, Κιλελέρ με το κινητό Εργαστήριο Αναλύσεων Εδαφών και Νερών του Ινστιτούτου Βιομηχανικών και Κτηνοτροφικών Φυτών του ΕΛΓΟ «Δήμητρα», για δειγματοληψίες, μακροσκοπική παρατήρηση και εκτίμηση των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί μετά τις πλημμύρες

Διαπιστώθηκε σημαντική ποικιλομορφία των επιπτώσεων της πλημμύρας στους αγρούς ανάλογα με το ανάγλυφο και τη θέση τους.

Πραγματοποιήθηκε συλλογή δειγμάτων φερτών υλικών ιζημάτων/λάσπης στις περιοχές Χάλκης και Πλατυκάμπου για την εκτίμηση της συγκέντρωσης βαρέων μετάλλων και άλλων φυσικοχημικών ιδιοτήτων που επηρεάζουν τη γονιμότητα του εδάφους.

Στη περιοχή της Νέας Λέυκης πέριξ του χειμάρρου «Γκουσμπασανιώτης» διαπιστώθηκε σε μεγάλες εκτάσεις, η απώλεια του επιφανειακού γόνιμου εδάφους εξαιτίας της σφοδρής κίνησης του νερού κατά τη διάρκεια των έντονων βροχοπτώσεων.

Διανύθηκε συνολική απόσταση περίπου 100-120χλμ.

 




Με 50.000 ευρώ ενισχύει το Ε.Ε.Α. τους πληγέντες Θεσσαλίας και Έβρου και απευθύνει κάλεσμα για παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας

Το φονικό πέρασμα της κακοκαιρίας “Daniel” από τη Θεσσαλία άφησε πίσω του θρήνο και καταστροφή

Συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους, περιουσίες χάθηκαν στα λασπόνερα, σπίτια γκρεμίστηκαν, επιχειρήσεις καταστράφηκαν, μεγάλο μέρος του ζωικού κεφαλαίου πνίγηκε, σημαντικό κομμάτι κρίσιμων υποδομών έπαθε εκτεταμένες ζημιές, τεράστιες εκτάσεις του κάμπου πλημμύρισαν.

Λίγες ημέρες νωρίτερα μεγάλες φωτιές κατέκαψαν τον Έβρο προκαλώντας και εκεί τεράστιες καταστροφές.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών δεν μπορεί και δεν θα μείνει αμέτοχο μπροστά σε αυτό το δράμα που βιώνουν, τόσο οι πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας όσο και οι πυρόπληκτοι του Έβρου.

Ενισχύει άμεσα με 50.000 ευρώ (από 10.000 σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Βόλο, Έβρο) προκειμένου να αγορασθούν είδη που έχουν ανάγκη οι πληγέντες και τα οποία θα υποδείξουν τα τοπικά Επιμελητήρια.

Ταυτόχρονα απευθύνει δημόσιο κάλεσμα για παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους συνανθρώπους μας που περνούν δύσκολες ώρες και ξεκινά την συγκέντρωση βασικών αγαθών που θα καταλήξουν στις πληγείσες περιοχές.

Όσοι επιθυμούν μπορούν να φέρουν στο κτίριο του Ε.Ε.Α. προϊόντα ξηράς τροφής (μπισκότα, φρυγανιές, κρουασάν, κλπ.), ψωμί του τοστ, γάλα μακράς διαρκείας, εμφιαλωμένα νερά, κονσέρβες, είδη ατομικής υγιεινής (χαρτί υγείας, μωρομάντηλα, πάνες παιδικές και ενηλίκων, σαπούνια, αντισηπτικά μαντήλια, κλπ.), κλινοσκεπάσματα και πετσέτες.

Η συγκέντρωση των αγαθών θα γίνει στο ισόγειο του κτιρίου του Ε.Ε.Α. (Πανεπιστημίου 44), ξεκινά από τις 14 Σεπτεμβρίου 2023, θα διαρκέσει έως και τις 25 του μήνα και οι ώρες παραλαβής είναι από 09:00 έως 15:00.

Για την πρωτοβουλία του Ε.Ε.Α, ο Πρόεδρος του κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου δηλώνει:

«Οι συνάνθρωποι μας στη Θεσσαλία και τον Έβρο αυτή την στιγμή ανεβαίνουν έναν Γολγοθά. Οφείλουμε να τους συμπαρασταθούμε με όσες δυνάμεις διαθέτει ο καθένας. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, όπως έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν, βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία. Ενισχύουμε λοιπόν άμεσα με το συνολικό ποσό των 50.000 ευρώ τους πληγέντες αυτών των περιοχών.

Ταυτόχρονα προχωρούμε στην συγκέντρωση βασικών αγαθών για να στηρίξουμε τους συνανθρώπους μας, κυρίως στη Θεσσαλία όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Και για το θέμα της προμήθειας των ειδών που έχουν ανάγκη οι κάτοικοι αλλά και της μεταφοράς της ανθρωπιστικής βοήθειας, θα είμαστε σε συνεχή επαφή με τα τοπικά Επιμελητήρια που έχουν αναλάβει και αυτά δράση για να στηρίξουν τα μέλη τους.

Είναι μία ακόμα απτή απόδειξη της σπουδαιότητας του επιμελητηριακού θεσμού και του κοινωνικού ρόλου που μπορεί να αναλάβει. Προσωπικά δεσμεύομαι ότι ως Ε.Ε.Α. θα είμαστε δίπλα σε αυτούς που υποφέρουν, προσπαθώντας να συμβάλουμε στην ανακούφιση τους και να τους βοηθήσουμε να σταθούν και πάλι στα πόδια τους. Δεν είναι ώρα για λόγια αλλά για έργα. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας και προχωράμε».

Για περισσότερες πληροφορίες, τηλέφωνα επικοινωνίας:

210-3380206 και 210-3380258




Πίσω από έναν δορυφορικό φακό…στην πλημμύρα της Θεσσαλίας!

Η Θεσσαλία είναι μια από τις περιοχές της Ελλάδας που είναι ευάλωτη στις πλημμύρες για διάφορους λόγους, τόσο φυσικούς όσο και ανθρωπογενείς:

  1. Γεωγραφική Θέση και Τοπογραφία: Η Θεσσαλία είναι μια μεγάλη κοιλάδα που περικλείεται από ορεινές περιοχές. Αυτό το επίπεδο συλλέγει τα νερά που κατεβαίνουν από τα βουνά, δημιουργώντας ευκαιρίες για πλημμύρες, ειδικά κατά τη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων.
  2. Ροές Ποταμών: Η περιοχή διασχίζεται από σημαντικούς ποταμούς όπως ο Πηνειός, ο οποίος μπορεί να προκαλέσει πλημμύρες όταν υπερχειλίζει.
  3. Ανθρωπογενείς Παρεμβάσεις: Η διαχείριση των υδάτινων πόρων, οι υδρολογικές επεμβάσεις, η αποχέτευση, και η οικοδόμηση σε περιοχές κοντά σε ποταμούς και ρέματα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πλημμυρών.
  4. Αγροτικές Εκτάσεις: Πολλές φορές, η υπερβολική χρήση γεωργικών εκτάσεων, χωρίς την κατάλληλη διαχείριση του εδάφους, μπορεί να μειώσει τη διαπερατότητα του εδάφους, καθιστώντας το πιο ευάλωτο στις πλημμύρες.
  5. Κλιματικές Αλλαγές: Η αύξηση της συχνότητας των έντονων βροχοπτώσεων λόγω των κλιματικών αλλαγών μπορεί να επιφέρει αυξημένο κίνδυνο πλημμυρών στην περιοχή.
  6. Υποδομές και Διαχείριση: Σε ορισμένες περιοχές, οι υποδομές (όπως φράγματα, αποχετεύσεις κλπ.) μπορεί να μην είναι σχεδιασμένες να αντιμετωπίζουν έντονα υδατικά φαινόμενα, δημιουργώντας επιπλέον κινδύνους.

Για τους παραπάνω λόγους, είναι σημαντικό να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και προσαρμογή των στρατηγικών διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των περιοχών που είναι ευάλωτες σε πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Βασιζόμενος στις παραπάνω παρατηρήσεις και ανησυχίες για τη Θεσσαλία, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η προληπτική δράση και η συνεχής ενημέρωση είναι κεφαλαιώδους σημασίας.

Πρέπει να αναθεωρηθούν και να βελτιωθούν οι υπάρχουσες υδραυλικές υποδομές, όπως φράγματα (υπάρχουν πολλές ιδέες για εφαρμογή καλύτερων υποδομών)  και αποχετευτικά δίκτυα, ώστε να αντέχουν σε πιο έντονα καιρικά φαινόμενα. Το επίπεδο της Θεσσαλίας είναι μια πρόκληση από μόνο του, αλλά με τον σωστό σχεδιασμό και τις κατάλληλες επενδύσεις, οι επιπτώσεις αυτών των φαινομένων μπορεί να μειωθούν.

Επίσης, θα ήταν σοφό να διεξαχθούν εκπαιδευτικά προγράμματα στις τοπικές κοινότητες, διδάσκοντας τους κατοίκους πώς να δρουν προληπτικά και πώς να αντιδρούν σε περίπτωση πλημμύρας. Η πληροφόρηση και η ετοιμότητα των κοινοτήτων μπορεί να κάνει τη διαφορά στην προστασία των ζωών και των περιουσιών τους.

Η Θεσσαλία έχει ήδη αντιμετωπίσει αρκετές πλημμύρες στο παρελθόν, αλλά με την κατάλληλη προετοιμασία, συνεργασία και ενημέρωση, μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα ασφαλέστερο μέλλον για την περιοχή.

Πάμε να δούμε την Θεσσαλία από ψηλά,σε διάφορες εξηγήσιμες μορφές της.

Αρχικά ας δούμε το μεγαλύτερο μέρος της Θεσσαλίας σε μορφή truecolor. Στις δορυφορικές εικόνες, όταν αναφερόμαστε στο “true color” (ή “natural color”), εννοούμε μια απεικόνιση που χρησιμοποιεί τα τρία βασικά χρωματικά κανάλια (κόκκινο, πράσινο, μπλε) για να δημιουργήσει μια εικόνα που αντικατοπτρίζει πιστά τον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο μάτι θα περίμενε να δει το τοπίο υπό φυσικές συνθήκες.

31/8/2023:

10/9/2023:

Εκτεταμένα βλέπουμε και μέσω του δείκτη SWIR. Το SWIR αναφέρεται στο “Short-Wave Infrared” φάσμα, το οποίο καλύπτει μια περιοχή του φάσματος ανάμεσα στο κοντό υπέρυθρο (NIR) και το μεσαίο υπέρυθρο (MIR). Συγκεκριμένα, το SWIR καλύπτει τα μήκη κύματος από περίπου 1,4 μm έως 3 μm.Το SWIR φάσμα έχει ιδιαίτερες ιδιότητες που το καθιστούν χρήσιμο σε δορυφορικές εφαρμογές για την διάκριση υγρασίας. Το νερό απορροφά την ακτινοβολία SWIR, κάνοντας το SWIR ιδιαίτερα χρήσιμο για την εντοπισμό υγρασίας στο έδαφος ή για τη διάκριση μεταξύ υγρής και ξηρής βλάστησης.

31/8/2023:

10/9/2023:

Τέλος, μπορούμε να διακρίνουμε την ποσότητα υγρασίας μέσω του 8-NDSIδείκτη. Ο δείκτης 8-NDSI, ή αλλιώς Normalized Difference Soil Index για τον δορυφόρο Sentinel-2, είναι μια τροποποίηση του παραδοσιακού NDSI και χρησιμοποιείται για την ανίχνευση και τον προσδιορισμό της υγρασίας του εδάφους.

31/8/2023:

10/9/2023:

Καταλήγοντας και μετά από την ανάλυση των δορυφορικών εικόνων, είναι προφανές ότι η περιοχή της Θεσσαλίας παρουσιάζει συγκεκριμένες ευπάθειες στις πλημμύρες. Σαν γεωπόνος, θα ήθελα να προτείνω τα εξής μέτρα για την αντιμετώπιση και την προετοιμασία των καλλιεργειών και των εδαφών:

  1. Εφαρμογή Βιολογικών Καλλιεργειών: Οι βιολογικές καλλιέργειες μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της διείσδυσης του νερού στο έδαφος, μειώνοντας τον κίνδυνο επιφανειακής ροής.
  2. Δημιουργία Φυτοαποθεμάτων: Φυτεύοντας δέντρα και φυτά σε στρατηγικές θέσεις, μπορεί να μειωθεί η ροή του νερού και να προστατεύσουμε τις περιοχές από την υπερχείλιση.
  3. Κατασκευή Τεχνητών Υδατοφρακτών: Η δημιουργία μικρών τεχνητών λιμνών ή υδατοφρακτών μπορεί να συμβάλλει στην απορρόφηση του πλεονάζοντος νερού κατά τις περιόδους βροχής.
  4. Συστήματα Παρακολούθησης: Η εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης και πρόβλεψης του καιρού μπορεί να βοηθήσει τους αγρότες να προετοιμαστούν εγκαίρως για πιθανές πλημμύρες.
  5. Η προστασία της γης είναι καθήκον όλων μας. Με τις σωστές πρακτικές και την κατανόηση των δυναμικών του περιβάλλοντος, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι γενιές που θα έρθουν θα έχουν μια σταθερή και υγιή γη, για να καλλιεργήσουν.

Ακολουθούν κοντινές δορυφορικές εικόνες από την Θεσσαλία.

Όλες οι εικόνες προήλθαν από το Sentinel-2 δορυφόρο. Είναι ένας δορυφόρος παρατήρησης της Γης από το Πρόγραμμα Copernicus που αποκτά συστηματικά οπτικές εικόνες σε υψηλή χωρική ανάλυση πάνω από την ξηρά και τα παράκτια ύδατα.

Αποστόλου Χρήστος  (BachelorofScience στην Γεωπονία)

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Αποστόλου Χρήστο στο info@christosapostoloudev.eu ή capostolouagr@yahoo.com

 

 

 




Δήμος Καβάλας: Συγκεντρώνει μόνο εμφιαλωμένα νερά για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Νέα ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Καβάλας σχετικά με την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Συγκεκριμένα, ο δήμος ζητά συγνώμη για την χθεσινή (11/9) απότομη αναβολή της συγκέντρωσης ειδών πρώτης ανάγκης [βλ. ΕΔΩ] και ανακοινώνει την έναρξη συλλογής μόνο εμφιαλωμένων νερών.

Τα νερά θα συλλέγονται από τις 9 το πρωί της Τρίτης 12 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 14:00)

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει:

Ο Δήμος Καβάλας, σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), παρακολουθεί στενά την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλία, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της προηγούμενης εβδομάδας, και είναι για μία ακόμη φορά έτοιμος να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των συμπατριωτών μας, οι οποίοι, μέσα σε λίγες ώρες, έχασαν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία.

Σε νεότερη επικοινωνία με τους δημάρχους των περιοχών που επλήγησαν από την κακοκαιρία με την κωδική ονομασία “Daniel”, προσδιορίστηκαν επακριβώς οι ανάγκες της τρέχουσας περιόδου τόσο για κατοίκους των 13 Δήμων που βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα (Τρικκαίων, Πύλης, Φαρκαδόνας, Μουζακίου, Παλαμά, Σοφάδων, Νότιου Πηλίου, Αλμυρού, Ζαγοράς Μουρεσίου, Λάρισας, Τεμπών, Φαρσάλων, Βόλου), όσο και για την απάντληση των υδάτων από τους πλημμυρισμένους οικισμούς.

Κατόπιν των ανωτέρω, η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας θα πραγματοποιηθεί κανονικά στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου Καβάλας, από τις 9 σήμερα το πρωί (12/9) έως και την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 14:00), και θα αφορά ΜΟΝΟ την προμήθεια ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΩΝ ΝΕΡΩΝ.

Προς το παρόν, δεν ζητήθηκε η παροχή άλλων ειδών πρώτης ανάγκης ή διαφορών υλικών και αντικειμένων.

Αν αλλάξουν τα δεδομένα και κριθεί σκόπιμη η αποστολή επιπλέον βοήθειας, ο Δήμος Καβάλας θα επανέλθει με την έκδοση νέας ανακοίνωσης.

Ο Δήμος Καβάλας ζητά την κατανόηση πολιτών, εκπροσώπων συλλόγων και επιχειρήσεων, για την όποια ταλαιπωρία προκάλεσε το πρωί της Δευτέρας με την προσωρινή αναβολή της αυθόρμητης προσπάθειας ενίσχυσης των πλημμυροπαθών, αλλά όπως γίνεται αντιληπτό ο χρόνος για την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας, συναρτάται άμεσα με τη δυνατότητα διαχείρισης της από τις ομάδες εθελοντών στη Θεσσαλία.




Λευτέρης Αυγενάκης: Οι αγρότες της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι

Το μήνυμα ότι οι παραγωγοί της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι, έστειλε μέσω της ΕΡΤnews, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στην εκπομπή prime, στον Ηλία Σιακαντάρη

«Οι αγρότες μας στη Θεσσαλία δεν είναι μόνοι. Είμαστε δίπλα τους, μέχρις ότου κλείσει και η τελευταία πληγή. Η πολιτεία θα είναι στο πλευρό τους», τόνισε ο ΥπΑΑΤ, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έχει επισκεφθεί δύο φορές τη Θεσσαλία, την Τρίτη στο Στρασβούργο επιχειρεί να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή βοήθεια από την ΕΕ, ενώ σημείωσε ότι πολλοί υπουργοί συμμετέχουν καθημερινά στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού στη Λάρισα, σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματα στην προσπάθεια αποκατάστασης των ζημιών και επανόδου στην κανονικότητα. «Υπάρχει πόνος, υπάρχει στεναχώρια, αλλά υπάρχει κι ελπίδα», τόνισε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης θεωρεί λανθασμένες και ανεδαφικές τις εκτιμήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας περί παρόδου πενταετίας για την επαναχρησιμοποίηση των εδαφών που έχουν πλημμυρίσει.

Ειδικά για την ποιότητα των εδαφών παρέπεμψε στην ανακοίνωση του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ο οποίος μέσω του επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει και των ερευνητών, εκτιμά ότι η αποκατάσταση των εδαφών θα γίνει πολύ πιο γρήγορα. «Η γη θα πάρει πάλι μπρος. Θα επανέλθει σύντομα και θα ανταποκριθεί στις ανάγκες, πιθανόν με κάποιες μικρές αλλαγές στον τρόπο παραγωγής, στον τρόπο καλλιέργειας», είπε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Αυγενάκης, θυμίζοντας ότι αντίστοιχο φαινόμενο βιώσαμε και στον ΙΑΝΟ και η γη επανήλθε σύντομα. Όπως έκανε γνωστό ο μηχανισμός του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ έχει ενεργοποιηθεί πλήρως και οι ερευνητές του εξετάζουν την ποιότητα των εδαφών ώστε να ενημερωθούν οι αγρότες πώς θα διαχειρισθούν τις εκτάσεις που πλημμύρισαν και τι προσαρμογές πρέπει να γίνουν στην παραγωγή τους. «Σύντομα θα έχουμε σαφή εικόνα και θα δίνουμε σαφείς κατευθύνσεις στους παραγωγούς», σημείωσε.

Τέλος ο ΥπΑΑΤ είπε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η συλλογή των νεκρών ζώων και ακολουθεί η καύση ή η ταφή τους, σημειώνοντας ότι ενεργοποιήθηκε τόσο η εταιρεία ΤΕΡΝΑ όσο και τοπικοί εργολάβοι, συμβάλλοντας με δικά τους οχήματα στην αποκομιδή των νεκρών ζώων. «Η πρώτη προτεραιότητα είναι η συλλογή, καύση ή ταφή των ζώων» τόνισε ο κ. Αυγενάκης. «Έχουμε μεγάλο βαθμό δυσκολίας, δεδομένου ότι σε κάποιες περιοχές δεν έχει υποχωρήσει η στάθμη του νερού ή δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στις στάνες ή στα σημεία που βρίσκονται τα νεκρά ζώα, ωστόσο έχουμε ενεργοποιήσει διάφορα σημεία εναπόθεσης ή καύσης. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια» επισήμανε  ο ΥπΑΑΤ.




Η ΟΙΕΛΕ συγκεντρώνει οικονομική βοήθεια για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Με έκτακτη απόφασή του το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε να καλέσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και κάθε πολίτη, να συνδράμουν οικονομικά για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας

Τα χρήματα αυτά θα κατατεθούν στον λογαριασμό του ΣΙΕΛΒΕ (Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Βορείου Ελλάδας) και θα παραδοθούν στο παράρτημα του Συλλόγου στη Λάρισα, ώστε οι συνάδελφοι να τα χρησιμοποιήσουν για την αγορά εμφιαλωμένων νερών και ειδών πρώτης ανάγκης.

Παρακαλούμε θερμά τους συναδέλφους και τους συμπολίτες μας να τείνουν χείρα βοήθειας στους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη μας.

Σήμερα είναι η ώρα της αλληλεγγύης.




«Άμεση ανάγκη κοινοτικής αλληλεγγύης για την αποζημίωση των πληγέντων και την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλίας», ερώτηση του Μανώλη Κεφαλογιάννη

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τις τεράστιες ζημιές που υπέστησαν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στη Θεσσαλία από το φονικό πέρασμα του ακραίου καιρικού φαινομένου κατέθεσε σχετική ερώτηση για την αποκατάσταση των ζημιών και την αποζημίωση των παραγωγών που είδαν να χάνεται το φυτικό και ζωικό τους κεφάλαιο προς τον αρμόδιο Επίτροπο Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Το πρωτοφανές ακραίο φονικό καιρικό φαινόμενο που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας δεν λαμβάνει απλώς διαστάσεις εθνικής τραγωδίας αλλά βιβλικής καταστροφής. Αν και δεν είναι ακόμα ευχερές να διαπιστωθούν σε όλο το εύρος τους οι συνέπειες από την άνευ προηγουμένου θεομηνία που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας και χτύπησε το 25% του εγχώριου πρωτογενούς τομέα, όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι το κόστος θα είναι τεράστιο όταν αποτραβηχτούν τα νερά και καταμετρηθούν οι ζημιές. Υπάρχουν ανυπολόγιστες ζημιές σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις, έχουν χαθεί σοδειές, έχουν καταστραφεί ολοσχερώς κτηνοτροφικές μονάδες που έχουν χάσει όλο το ζωικό τους κεφάλαιο καθώς έχουν πνιγεί όλα τους τα ζώα. Ενώ πολύ σημαντικές είναι οι απώλειες εισοδήματος που θα υποστούν οι παραγωγοί και η μείωση του ΑΕΠ που θα προκληθεί εξαιτίας της οικονομικής συρρίκνωσης που θα επέλθει καθώς χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης γης έχουν καλυφθεί από τις λάσπες και τα φερτά υλικά.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

– Τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους πληγέντες από τις φονικές πλημμύρες και ποια ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση των ζημιών και την ανακούφιση των πληγέντων;

 




Δήμος Καβάλας: Αναβάλλεται η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

“Αναβάλλεται, κατόπιν έκκλησης του Προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Λάζαρου Κυρίζογλου, η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, γιατί, όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή που έλαβε ο Δήμος Καβάλας, οι πληγέντες Δήμοι δεν μπορούν προς το παρόν να τη διαχειριστούν.
Σύμφωνα με την ίδια επιστολή, αυτό που προέχει την τρέχουσα περίοδο είναι η αποστολή μηχανημάτων έργου, φορτηγών και πλυντηρίων για τον καθαρισμό των χωριών και των πόλεων που βυθίστηκαν κάτω από το νερό.
Ως εκ τούτου, η προσπάθεια του Δήμου Καβάλας, για τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης που επρόκειτο να ξεκινήσει σήμερα (11/9), δεν θα πραγματοποιηθεί.
Ο Δήμος Καβάλας είναι σε συνεχή επικοινωνία τόσο με την ΚΕΔΕ, όσο και με τους Δήμους που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα της περασμένης εβδομάδας και θα κάνει ό,τι κρίνεται απαραίτητο για τη στήριξη των συμπατριωτών μας που έχασαν συγγενικά τους πρόσωπα και τους κόπους μιας ζωής”.



Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας από τον Δήμο Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στους κατοίκους της Θεσσαλίας, οι οποίοι επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών και απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες, φορείς και επιχειρήσεις να συνεισφέρουν στη συγκέντρωση υλικών πρώτης ανάγκης.

🟠 Τα είδη που χρειάζονται είναι τα εξής:

🔸️Εμφιαλωμένα νερά (κατά προτεραιότητα) και χυμούς

🔸️Γάλατα και τρόφιμα μακράς διάρκειας

🔸️Κλινοσκεπάσματα, μαξιλάρια, υπνόσακους

🔸️Φακούς και power bank

🔸️Είδη ατομικής υγιεινής (σαπούνια, χαρτιά υγείας)

🔸️Συσκευασμένη τροφή έτοιμη για κατανάλωση (κονσέρβες, κομπόστες, φρυγανιές, παξιμάδια, μπισκότα, κρουασάν, μπάρες, δημητριακών, παστέλια κ.α)

🔸️Βρεφικά και παιδικά γάλατα και τροφές και είδη βρεφικής φροντίδας (πάνες, μωρομάντηλα)

🔸️Φάρμακα (αντιπυρετικά, παυσίπονα, αντιισταμινικά κ.ά.)

Η συγκέντρωση της ανθρωπιστικής βοήθειας θα γίνεται στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου Καβάλας, από τη Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (09:00-14:00).




Δήμος Σερρών : Συγκέντρωση βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Ο Δήμος Σερρών εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του προς τους πληγέντες κατοίκους της Περιφέρειας Θεσσαλίας και απευθύνει κάλεσμα προς τους πολίτες, φορείς και επιχειρήσεις να συνεισφέρουν στη συγκέντρωση υλικών πρώτης ανάγκης για τις πληγείσες, από την πλημμύρα, περιοχές της Θεσσαλίας.

Τα είδη που χρειάζονται είναι τα εξής :

  • Είδη ένδυσης και υπόδησης χειμερινά
  •  Κλινοσκεπάσματα
  • Σκηνές
  • Υπνόσακοι και στρώματα για σκηνές
  •  Λευκά είδη (πετσέτες, σεντόνια κλπ)
  •  Είδη ρουχισμού
  •  Ιατρικά είδη και είδη φαρμακείου
  •  Είδη ατομικής υγιεινής για καταστάσεις πρώτης ανάγκης
  •  Βρεφικά είδη (πάνες, μωρομάντηλα, γάλα σε σκόνη, κρέμες, μπιμπερό κλπ)
  •  Αντικείμενα για ηλικιωμένους (πάνες ακράτειας κλπ)
  •  Τρόφιμα (κονσέρβες φαγητού, ξηρά τροφή, κρουασάν, μπισκότα, ζυμαρικά, όσπρια)
  •  Ζωοτροφές
  • Νερά
  • Φανάρια χειρός
  • Powerbanks (Φορητοί Φορτιστές)

Η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης θα γίνεται τις καθημερινές ημέρες στο Β’ΚΑΠΗ Σερρών (δίπλα στη ΔΕΥΑΣ) από τις 08:30 έως τις 13:30.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2321350561 (Δ/νση Κοινωνικής Μέριμνας)