Θεσσαλία: Άδεια ράφια σε σούπερ μάρκετ, ξέμειναν από πετρέλαιο κίνησης -Ακινητοποιημένα φορτηγά

Πέρα από κάθε φαντασία είναι όσα ζουν οι κάτοικοι σε Θεσσαλία και Μαγνησία με την πεδιάδα Ομολίου, από Παλαιόπυργο ως Στόμιο, να παραμένει βυ­θισμένη στο νερό και συνεχείς προσπάθειες ενίσχυσης των αναχωμάτων στον Πηνειό για να μην πνιγούν οι οικισμοί.

Οπως σημειώνει σε ρεπορτάζ του το choraagia και το onlarissa η πεδιάδα που περικλείει το Ελευθέριο, η Δήμητρα, η Πλασιά, το Καστρί, η Αμυγδαλή, το Καλαμάκι, το Αρμένιο, ο Πλατύκα­μπος, είναι επίσης βυθισμένη, κατά το μεγαλύτερο τμήμα της, στο νερό, που ασταμάτητο έρχεται από τον υπερχειλισμένο Πηνειό στο ύψος της Γυρτώνης.

Σε απόγνωση στη Θεσσαλία, κατεστραμμένες καλλιέργειες
Οι αγρότες είναι σε απόγνωση. Χαμένος γεωργικός εξοπλισμός, καλ­λιέργειες κατεστραμμένες, ελπίδα πια καμία για τη φετινή παραγωγή, ίσως και για τις επόμενες.

Μεταφέρουν πόσιμο νερό στην Αγιά
Ολόκληρος ο Δήμος παντελώς αποκομμένος από την Λάρισα. Αποκομμένος και από την πλευρά του Ομολίου και της κοιλάδας των Τεμπών. Αποκομμένος και από την πλευρά της Αγιάς, με πολύ νερό να τρέχει πάνω από το κομμάτι Δήμητρα – Ελευθέριο και να γίνεται αδύνατη έτσι η κυκλοφορία των οχημάτων.

Η μόνη διέξοδος ή είσοδος από ή στον Δήμο είναι από Ομόλιο για ή από Θεσσαλονίκη, και όσον αφορά τη σύνδεση με τη Λάρισα ήταν ως χθες μέσω των αναχωμάτων της Κάρλας, Βελεστίνου και εν συνεχεία παλιάς ή νέας Εθνικής Οδού, η οποία όμως απαγορεύτηκε, γιατί ο κίνδυνος να συμβεί ατύχημα μέσω ενός τέτοιου άτυπου δρόμου ήταν πάρα πολύ μεγάλος. Τα προβλήματα από όλη αυτήν την κατάσταση πάρα πολλά.

Αδειαζουν τα ραφια από τρόφιμα
Άδεια ράφια στη Λάρισα
Η τροφοδοσία ουσιαστικά ανύπαρκτη. Τέταρτη μέρα σήμερα απο­κλεισμού και τα ράφια στα σούπερ μάρκετ σχεδόν άδεια σε βασικά προ­ϊόντα, διατροφικά και υγιεινής. Εμφιαλωμένο νερό δεν υπάρχει πουθενά, γαλακτοκομικά, όσπρια, μακαρόνια, αλεύρι, είδη όλα τους σε ανεπάρ­κεια. Από χθες το πρωί τα πρατήρια υγρών καυσίμων ξέμειναν από πε­τρέλαιο κίνησης, άλλο ένα σοβαρότατο πρόβλημα για τους αγρότες και τα γεωργικά τους μηχανήματα και αυτοκίνητα, τώρα μέσα στην περίοδο της συγκομιδής των μήλων. Η βενζίνη ως το βράδυ είχε τελειώσει κι αυτή. Στα φαρμακεία, επίσης πρόβλημα με τη μεταφορά σκευασμάτων από τη φαρμακαποθήκη της Λάρισας. Μανάβικα άδεια. Φορτηγά ακινητοποιημένα να περιμένουν να φύγουν για την Αθήνα.

Αδεια ραφια σε σουπερ μαρκετ

Κακοκαιρία Daniel: Ψάρια κολυμπούν στα λασπόνερα της Λάρισας μετά την υπερχείλιση του Πηνειού [βίντεο]
Και το μεγαλύτερο από όλα τα προβλήματα, οι επιβεβλημένες με­τακινήσεις των αιμοκαθαιρόμενων στα νοσοκομεία της Λάρισας, τα προ­γραμματισμένα ραντεβού ασθενών, τα απρόοπτα περιστατικά υγείας για τα οποία πρέπει να γίνει διακομιδή στην Λάρισα. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί αιμοκαθαιρόμενοι αναγκάστηκαν να κάνουν τη διαδρομή Αγιά – Κάρλα – Βελεστίνο – Λάρισα και πάλι πίσω, διαδρομή διακοσίων χιλιομέτρων συνολικά να πας και να γυρίσεις. Δυόμιση ώρες να πας, δυόμιση να επιστρέψεις, τρεις να κάνεις αιμοκάθαρση, σύνολο οχτώ ώρες ταλαιπωρίας για κάθε αιμοκαθαιρόμενο.

Στο τμήμα του δρόμου Αγιά – Λάρισα από Δήμητρα ως Ελευθέριο, που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα με νερά πάνω στο οδόστρωμα, από χθες κινείται μόνο ένας μεγάλος γεωργικός ελκυστήρας με καρότσα, που μεταφέρει ανθρώπους προς τη Λάρισα για πολύ μεγάλη ανάγκη. Τρι­τοκοσμικές καταστάσεις, αλλά σωτήριες αυτή τη στιγμή, μιας και δεν υπάρχει άλλος τρόπος συγκοινωνίας. Από σήμερα δε, στην περίπτωση που πέσουν λίγο τα νερά στο “δρομολόγιο” αυτό θα μπει πυροσβεστικό όχημα.

Ο Δήμος Αγιάς εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: «Παρά τις προσπάθειες για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο επαρχιακό οδικό δίκτυο Αγιά – Λάρισα, σας γνωρίζουμε ότι αυτό έως και τώρα δεν κατέστη δυνατό. Μετά και τη χθεσινή ενημέρωση, ότι έχει κλείσει και η μοναδική πρόσβαση στην Λάρισα, η οποία γινόταν μέσω του αναχώμα­τος της Κάρλας, ο δήμος Αγιάς, προκειμένου να εξυπηρετούνται μόνο πολύ έκτακτα περιστατικά, όπως η μεταφορά ασθενών, φαρμάκων, κλπ., ενημερώνει ότι η προσπέλαση του επικίνδυνου σημείου του οδο­στρώματος στο ύψος του Ελευθερίου θα γίνεται με την χρήση βαρέως οχήματος του Πυροσβεστικού Κλιμάκιου Αγιάς ή ιδιωτικού γεωργικού ελκυστήρα, τους οποίους και ευχαριστούμε. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2494024513, 6947610090».




Σκρέκας: Πλαφόν στο εμφιαλωμένο νερό στη Θεσσαλία -Αναλυτικά οι τιμές

Πλαφόν στην τιμή του εμφιαλωμένου νερού στη Θεσσαλία με στόχο την προστασία του καταναλωτικού κοινού από κρούσματα αθέμιτης κερδοφορίας προβλέπει απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Συγκεκριμένα, για τις επιχειρήσεις κάθε είδους που διακινούν εμφιαλωμένο νερό καθορίζεται η εξής ανώτατη τελική τιμή:

Η ανώτατη τιμή πώλησης ισχύει από τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» έως τις 31 Οκτωβρίου 2023.Καταγγελία Μπέου από τον Βόλο, που δοκιμάζεται από την κακοκαιρία Daniel: «Μαυραγορίτες πουλάνε το νερό 5 ευρώ»
Τα πρόστιμα
Σε περίπτωση παράβασης επιβάλλεται πρόστιμο που ισούται με τουλάχιστον το τετραπλάσιο του οφέλους, το οποίο προκύπτει από τη διαφορά της τιμής πώλησης με την ανώτατη τιμή πώλησης επί του συνόλου των αποθεμάτων νερού, πωληθέντων και μη, της επιχείρησης. Το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 5.000 ευρώ και μεγαλύτερο του 1.000.000 ευρώ.

Αρμόδιες αρχές για τη διαπίστωση παραβάσεων, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν καταγγελίας, είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης εάν ο έλεγχος διενεργείται από όργανα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου ή από όργανα της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και με απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας εάν ο έλεγχος διενεργείται από όργανα των υπηρεσιών ελέγχου της Περιφέρειας.




Κακοκαιρία Daniel: Τι θα λείψει από το τραπέζι μας -Τι παράγει η Θεσσαλία

Οι καταστροφικές συνέπειες από τις πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel, στη Θεσσαλία φέρνουν κύμα ανατιμήσεων λόγω ελλείψεων, και όχι μόνο, σε προϊόντα.

Οι μεγάλες ζημιές στην αγροτική παραγωγή και τις υποδομές του Θεσσαλικού κάμπου θα έχουν εκτεταμένες συνέπειες στην οικονομία, καθώς τα αγροτοδιατροφικά προϊόντα της περιοχής αποτελούν σημαντικό μέρος της συνολικής παραγωγής στη χώρα και μάλιστα με εξαγωγική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», τα πρώτα κενά στον εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς παρουσιάζονται με συγκεκριμένες ελλείψεις:

Ελλείψεις σε προϊόντα κορυφαίας γαλακτοβιομηχανίας που εδράζεται στα Τρίκαλα, τυροκομική εταιρεία στη Μαγνησία καθώς και μονάδες μεταποίησης φρούτων και λαχανικών. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει από τις καταστροφές και εταιρεία φυσικού μεταλλικού νερού που εδρεύει στην Καρδίτσα.

Συγκεκριμένα το δημοσίευμα, εκτιμά το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς που θα έχει αντίκρισμα στο τραπέζι του καταναλωτή, παραθέτοντας στοιχεία τα οποία επιβεβαιώνουν τη σημασία της παραγωγής στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, για όλη την επικράτεια.

Οι ζημιές από την κακοκαιρία Daniel θα φτάσουν στο τραπέζι του καταναλωτή

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής η Περιφέρεια Θεσσαλίας τροφοδοτούσε την εγχώρια κατανάλωση με το 43,5% των μήλων, το 34% του σκληρού σιταριού για την παραγωγή ζυμαρικών, το 18,3% του βόειου κρέατος, το 10% της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος της χώρας το 22% του πρόβειου και το 16,49% του γίδινου γάλακτος. Τώρα η ζήτηση αυτή θα πρέπει να καλυφθεί ακόμα και από το εξωτερικό, γεγονός προκαλεί ανησυχία σε καταναλωτές και παραγωγούς.

Παρά τα μέτρα του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης, για επέκταση του πλαφόν στο όριο κέρδους σε είδη όπως τα τρόφιμα, οι αυξήσεις στις τιμές ενδεχομένως να μην εμποδιστούν, λόγω των ελλείψεων σε πρώτες ύλες.

 




Κακοκαιρία – Θεσσαλία: Στα 18 μέτρα το ύψος του νερού στην Κοιλάδα των Τεμπών, πέφτει η στάθμη στον Πηνειό

Συνεχίζεται ο εφιάλτης, από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel, με την – αθωράκιστη- Θεσσαλία να έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα

15 νεκροί, αγνοούμενοι, χιλιάδες εκτοπισμένοι και τεράστιες καταστροφές είναι ο θλιβερός απολογισμός, την ώρα που περιοχές στον Θεσσαλικό κάμπο παραμένουν «βυθισμένες».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αγνοούνται δύο άνθρωποι, όμως σύμφωνα με  καταγγελίες, τουλάχιστον οκτώ μετανάστες εργάτες γης αγνοούνται στη Θεσσαλία.

Υπάρχει φόβος ότι υπάρχουν κι άλλοι αγνοούμενοι, καθώς οι μετανάστες εργάζονταν σε στάνες της περιοχής με αποτέλεσμα να μην είναι ξεκάθαρο τι έχει συμβεί με τους ίδιους, καθώς τα ορμητικά νερά παρέσυραν τα πάντα.

Σύμφωνα με την Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ), που επικαλείται πληροφορίες από τους εργάτες γης της περιοχής γύρω από τον Παλαμά Καρδίτσας, ιδιαίτερα της κοινότητας Σελλάνων, «περίπου 300 εργάτες γης και κτηνοτροφίας είχαν αποκλειστεί από τη φονική πλημμύρα μαζί με τους ντόπιους.

Εκτιμούν ότι ακόμη παραμένουν στην περιοχή της Αγίας Τριάδας περί τους 50-70 Πακιστανούς και Ινδούς εργάτες, χωρίς νερό, τρόφιμα, κουβέρτες».

Πνιγμένοι στα λασπόνερα

Η Θεσσαλία πνίγεται στα λασπόνερα που έχουν εξαφανίσει σπίτια και καλλιεργήσιμες εκτάσεις εδώ και 7 ημέρες,  ενώ ανυπολόγιστος αριθμός ζώων πνίγηκε. Ταυτόχρονα, οι υπόλοιποι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις οικίες τους.

Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής και του Στρατού συνεχίζουν τις προσπάθειες απεγκλωβισμού ανθρώπων αλλά και την παροχή βοήθειας (τροφή, νερό και φαρμάκων) σε όσους παρέμειναν στα σπίτια τους.

Συνολικά 4.486 διασώσεις και απομακρύνσεις ατόμων, που μεταφέρθηκαν σε ασφαλή σημεία, έχουν πραγματοποιηθεί από την περασμένη Τρίτη έως χθες το βράδυ, σύμφωνα με νεώτερη ενημέρωση της Πυροσβεστικής. Παράλληλα, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος έλαβε 10.313 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων και κοπές δέντρων.

Συναγερμός στην Κοιλάδα των Τεμπών

Στον Πηνειό, οι αρχές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην κατασκευή αναχωμάτων. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η στάθμη του νερού στον Πηνειό βρίσκεται πλέον στα 8 μέτρα, με όριο τα 7 μέτρα, και συνεχίζει να κατεβαίνει, ενώ είχε ξεπεράσει τα 10 μέτρα πριν από δύο μέρες.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στραγγίζουν τα νερά από τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα και το κέντρο της Λάρισας διαφεύγει τον κίνδυνο ωστόσο, τα νερά μετατοπίζονται προς την Κοιλάδα των Τεμπών και στη συνέχεια στο Δέλτα του Πηνειού, όπου υπάρχει στο σημείο μεγάλος όγκος νερού.

Μάλιστα, η γέφυρα στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, στην Κοιλάδα των Τεμπών, η οποία έχει ύψος 18 μέτρων, έχει σκεπαστεί από τα νερά.

Στο βίντεο που αναρτήθηκε στον λογαριασμό του δήμου Τεμπών στο Facebook φαίνονται τα νερά που γέμισαν την κοιλάδα να έχουν σχεδόν καλύψει την κρεμαστή γέφυρα.

tanea.gr

 




Νέα δορυφορική εικόνα αποκαλύπτει την τεράστια έκταση της πλημμύρας στη Θεσσαλία

Το μέγεθος των νερών που έχουν πλημμυρίσει τη Θεσσαλία αποκαλύπτει η εικόνα του αμερικανικού δορυφόρου Landsat-8, ο οποίος πέρασε πάνω από την Ελλάδα χθες Παρασκευή (8.9.2023) το πρωί, μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel από τη χώρα μας

Το meteo παρουσιάζει την εικόνα στη Θεσσαλία μετά την κακοκαιρία από τον δορυφόρο Landsat-8, στην οποία φαίνεται ότι μεγαλύτερο μέρος των Τρικάλων και της Καρδίτσας έχουν πλημμυρίσει από τους χείμαρρους και τα νερά του Πηνειού, ο οποίος βρίσκεται στα όρια της υπερχείλισης και μέσα στην πόλη της Λάρισας.

Τα δορυφορικά δεδομένα δείχνουν σε υψηλή ανάλυση τις πρωτοφανείς πλημμύρες στις περιοχές στον Θεσσαλικό Κάμπο (με γαλάζιο χρώμα), όπως τα ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/meteo.gr. Η μονάδα meteo πραγματοποίησε την οπτικοποίηση των πλημμυρισμένων εκτάσεων.

Λέκκας: Επιβάλλεται να βρούμε τους εγκλωβισμένους και μετά να αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας

«Υπάρχουν οι δυνατότητες, υπάρχει η τεχνική γνώση ώστε να απομειώσουμε τις επιπτώσεις. Δεν πρέπει να κοιτάμε μόνο την Ελλάδα γιατί ό,τι γίνεται επηρεάζει και την Ελλάδα. Πρέπει και επιβάλλεται να βρούμε όλους τους εγκλωβισμένους, συμπάσχω απόλυτα σε αυτή τη διαδικασία», δήλωσε στο MEGA ο καθηγητής Γεωλογίας, Ευθύμης Λέκκας, σχολιάζοντας τις καταστροφές που έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες.

«Πριν ξεκινήσουμε τις κριτικές πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχει μία κλιματική απορρύθμιση σε όλον τον πλανήτη. Να δούμε ότι όλα αυτά τα φαινόμενα που επηρεάζουν τον πλανήτη επηρεάζουν και τη χώρα μας», συμπλήρωσε ο κ. Λέκκας.

«Πρέπει να κάνουμε έναν γενικότερο σχεδιασμό συνειδητοποιούμε το πού πάμε. Αν δεν κάνουμε ανάλυση κινδύνων δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε παρά πέρα. Να δούμε με ποιον τρόπο θα αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας. Πρέπει να προσαρμοστούμε και μετά να αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας», υπογράμμισε ο καθηγητής Γεωλογίας.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Λέκκα, «τα δύσκολα έχουν περάσει. Σιγά σιγά η απορροή του Πηνειού μπορεί να γίνει με γρήγορους ρυθμούς και βοηθάει και ο καιρός. Συνεπώς θα υπάρχει εξάτμιση. Το ζωικό κεφάλαιο είναι πιο εύκολο να αναπτυχθεί.

Οι καλλιέργειες θα ανακάμψουν σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γιατί σε 800.000 στρέμματα που κατακλύστηκαν μέσα στον κάμπο, σε αυτά έχουν αποτεθεί στρώματα λάσπης από άργυρο και άμμο. Η αποκατάσταση του κάμπου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, είναι τεχνικό θέμα, πιστώσεων και θεμάτων που ορίζονται από γενικότερες διαδικασίες», κατέληξε ο Ευθύμης Λέκκας.

newsit.gr