3η θέση για το STEM Δράμας στην εκπαιδευτική ρομποτική

Οι ομάδες του STEM Education Δράμας – @robot’s σημείωσαν σημαντικές διακρίσεις στον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής STEM 2025, κατακτώντας την 3η θέση στον τελικό και εξασφαλίζοντας την πρόκριση στον Διεθνή Διαγωνισμό στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των προπονητών Βασίλη Ιωαννίδη και Παύλου Καλτσού, καθώς και της υπεύθυνης Μαρίας Σαρπότα, συμμετείχαν με έξι ομάδες από το δημοτικό έως και το λύκειο. Στην κατηγορία Open Α-Δ Δημοτικού, οι ομάδες απέσπασαν τα εξής βραβεία:

  • Βραβείο Στόχου 9 της UNESCO

  • Βραβείο Ιδέας & Δημιουργικότητας

  • Βραβείο Καινοτομίας

Στις κατηγορίες regular γυμνασίου και λυκείου, οι ομάδες διακρίθηκαν ως εξής:

  • Regular αρχαρίων: 3η και 7η θέση στον τελικό

  • Regular προχωρημένων: 10η θέση στην Ελλάδα

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού, “Can we survive on Mars?”, ενέπνευσε μαθητές και εκπαιδευτικούς να εξερευνήσουν νέες τεχνολογίες και να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, προσφέροντας πολύτιμα εφόδια για το μέλλον των παιδιών.




Στη 2η θέση πανελλαδικά η Καβάλα για τις αυξήσεις τιμών ακινήτων

Η Καβάλα βιώνει μια εντυπωσιακή άνοδο στις τιμές ακινήτων, με την πόλη να κατατάσσεται δεύτερη πανελλαδικά για το 2024, με αύξηση της τάξεως του 20,9%. Αυτή η αύξηση μεταφράζεται σε μια μέση τιμή ακινήτου που φτάνει τα 1.630 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με τη μέση αξία του ακινήτου να ανέρχεται στις 195.600 ευρώ.

Αιτία για αυτή την έκρηξη ζήτησης είναι η «χρυσή βίζα», η οποία συνεχίζει να προσελκύει ξένους επενδυτές που αναζητούν φθηνότερες επιλογές στην περιφέρεια, μακριά από τις ακριβές αγορές των Αθηνών. Η Καβάλα, με τις συγκριτικά χαμηλότερες τιμές, έχει καταστεί ελκυστικός προορισμός για όσους επιθυμούν να επενδύσουν στην ελληνική αγορά ακινήτων.

Αυτή η τάση αποδεικνύει την αλλαγή προτίμησης των ξένων αγοραστών, οι οποίοι πλέον στρέφονται σε περιοχές εκτός της πρωτεύουσας για να βρουν πιο οικονομικές ευκαιρίες, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται μια έντονη ζήτηση που ωθεί τις τιμές ακόμα ψηλότερα.




Πόλεμος στην Ουκρανία: «Εντυπωσιασμένο» το Κρεμλίνο από τη θέση του Τραμπ για τον τερματισμό του πολέμου

Το Κρεμλίνο δήλωσε σήμερα πως “έχει εντυπωσιαστεί” από τη θέση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία, και πρόσθεσε πως είναι σε εξέλιξη προετοιμασίας για μια διμερή συνάντηση ανάμεσα στον Τραμπ και τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε πως υπάρχει πολιτική βούληση τόσο στη ρωσική όσο και στην αμερικανική πλευρά να εξεύρουν μια διευθέτηση και να τελειώσει ο πόλεμος που διαρκεί τρία χρόνια.

Οι Πούτιν και ο Τραμπ είχαν τηλεφωνική συνδιάλεξη που κράτησε πάνω από μία ώρα χθες, Τετάρτη, και ο Τραμπ δήλωσε αργότερα πως δεν είναι πρακτικό για την Ουκρανία να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, κάτι που το Κίεβο επιδιώκει ως εγγύηση για τη μελλοντική ασφάλειά του.

Απαντώντας σε ερώτηση για το σχόλιο του Τραμπ ότι μια συνάντηση με τον Πούτιν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στη Σαουδική Αραβία, ο Πεσκόφ είπε πως οι λεπτομέρειες της συνάντησης δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί. Αρνήθηκε να σχολιάσει ποιος από τους δύο ηγέτες είχε την πρωτοβουλία για το τηλεφώνημα.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πρόσκληση του Πούτιν στον Τραμπ να επισκεφθεί τη Μόσχα, ο Πεσκόφ είπε πως υπήρξε αμοιβαία ανταλλαγή προσκλήσεων, όμως η διμερής συνάντηση είναι μια διαφορετική διαδρομή.

«Υπάρχει πολιτική βούληση η οποία τονίστηκε στη διάρκεια της χθεσινής συνομιλίας να διεξαχθεί διάλογος σε αναζήτηση μιας διευθέτησης», είπε ο Πεσκόφ. «Υπάρχει συμφωνία πως μια ειρηνική διευθέτηση κατόπιν διαπραγματεύσεων είναι δυνατή».

«Η προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε την άποψη ότι έπρεπε να γίνουν τα πάντα για να συνεχιστεί ο πόλεμος. Η παρούσα κυβέρνηση, εξ όσων αντιλαμβανόμαστε, ακολουθεί την άποψη ότι πρέπει να γίνουν τα πάντα για να σταματήσει ο πόλεμος και για να υπερισχύσει η ειρήνη», είπε. «Μας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση η θέση της τρέχουσας κυβέρνησης και είμαστε ανοικτοί στον διάλογο».

Απαντώντας σε ερώτηση αν ευρωπαϊκές χώρες θα εκπροσωπηθούν στις ειρηνευτικές συνομιλίες, είπε πως είναι πρόωρο να γίνει λόγος για το σχήμα τους.

Υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχουν πολλά θέματα στην ημερήσια διάταξη» μιας συνάντησης Πούτιν-Τραμπ, ο Πεσκόφ είπε πως η Μόσχα επιθυμεί, πέρα από το ουκρανικό, μια «εις βάθος συζήτηση» για «την ασφάλεια στην ευρωπαϊκή ήπειρο» στο σύνολό της και «τις ανησυχίες (της Ρωσίας) που συνδέονται με την ασφάλεια».

Η Ρωσία θεωρεί πως η διεύρυνση του ΝΑΤΟ στα σύνορά της συνιστά υπαρξιακή απειλή και είχε απευθύνει στους Δυτικούς τον Δεκέμβριο του 2021, μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανια, έναν κατάλογο με αιτήματα προκειμένου να εξασφαλίσει εγγυήσεις ασφαλείας.

Οι προτάσεις αυτές περιελάμβαναν την απαγόρευση στην Ουκρανία και σε άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες να ενταχθούν στην Ατλαντική συμμαχία, καθώς και αποχώρηση στρατευμάτων και οπλισμού του ΝΑΤΟ από χώρες που εντάχθηκαν στον οργανισμό μετά τον Μάιο του 1997, κάτι που περιλαμβάνει τις Βαλτικές χώρες και την Πολωνία, που συνορεύουν με τη Ρωσία, ή ακόμη τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, που έχουν ακτές στις Μαύρη Θάλασσα.

Οι βασικές απαιτήσεις της Μόσχας είχαν απορριφθεί από το ΝΑΤΟ και τις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη Ιανουαρίου, με τη Μόσχα να εξαπολύει έναν μήνα αργότερα την επίθεσή της κατά της Ουκρανίας.
Πηγή:protothema.gr



Στο Λονδίνο σήμερα ο Μητσοτάκης | Η θέση της Ελλάδας για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και οι επαφές

Η ατζέντα της συνάντησης των δύο πρωθυπουργών, περιλαμβάνει σειρά ζητημάτων που άπτονται των διμερών σχέσεων.

Τρία χρόνια μετά τη δέσμευση του πρωθυπουργού, το Νοέμβριο του 2021, επί βρετανικού εδάφους κατά τη συνάντηση που είχε με τον τότε πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον, πως η Ελλάδα θα επιμείνει στο αίτημα της για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, και ένα χρόνο μετά την απρεπή απόφαση του Ρίσι Σούνακ να ακυρώσει τη συνάντησή του με τον Έλληνα πρωθυπουργό λόγο της ελληνικής θέσης για τα Γλυπτά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιστρέφει σήμερα στη Μεγάλη Βρετανία, και ξαναπιάνει το νήμα της διεκδίκησης, με το σχετικό αίτημα να παραμένει ενεργό.

Το κλίμα επί του συγκεκριμένου ζητήματος και του πάγιου αιτήματος της χώρας μας, έδωσε ο ίδιος ο Έλληνας πρωθυπουργός κατά τη συνέντευξή του, στον ΑΝΤ1, κάνοντας λόγο για μία ενεργή και διαρκή συζήτηση με το Βρετανικό Μουσείο και εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του. «Όταν γυρίσουν, όχι αν γυρίσουν, όταν γυρίσουν τα Γλυπτά, θα είναι μία δικαίωση για τη Μελίνα, η οποία πρώτη ευαισθητοποίησε, όχι την ελληνική αλλά την παγκόσμια κοινή γνώμη για την ανάγκη αυτής της επανένωσης» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης εκφράζοντας την πεποίθηση – χωρίς να προσδιορίζει τον ακριβή χρόνο ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα επιστρέψουν στη χώρα. «Πιστεύω ακράδαντα ότι η στιγμή της επιστροφής των Γλυπτών θα έρθει. Δεν μπορώ να το προσδιορίσω πότε, ούτε με τι ταχύτητα θα γίνει αυτή η επιστροφή. Διότι δεν νομίζω ότι μπορούμε να πιστέψουμε ότι αυτό θα γίνει από τη μια στιγμή στη άλλη. Αλλά δεν θέλω να μπω σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια, παρά μόνο να πω ότι η συζήτηση αυτή με το Βρετανικό Μουσείο παραμένει ενεργή» δήλωσε.

Το «νήμα» αυτό αναμένεται να ξαναπιάσει και κατά τη συνάντηση που θα έχει αύριο το πρωί ο  Έλληνας πρωθυπουργός με τον Βρετανό ομόλογό του, Κιρ Στάρμερ, εκτός ατζέντας μεν, αλλά με το ζήτημα να παραμένει πάντα στο τραπέζι, σε  μία συγκυρία ευνοϊκή για τη χώρα μας, καθώς μεγάλο μέρος της βρετανικής κοινής γνώμης στηρίζει το ελληνικό αίτημα περί επαναπατρισμού των Γλυπτών, ενώ η Αθήνα κρατά ως ισχυρό «διαπραγματευτικό χαρτί» το γεγονός ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός, Κιρ Στάρμερ, από την εποχή που ήταν ηγέτης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε ταχθεί υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους.

Σε αυτή τη συγκυρία, δημοσίευμα της εφημερίδας Telegraph στο Λονδίνο, επαναφέρει στη συζήτηση περί Γλυπτών το σενάριο νομοθετικής ενεργοποίησης ορισμένων διατάξεων του νόμου περί Ευαγών Ιδρυμάτων που ψηφίστηκε το 2022. Αυτές οι «παγωμένες» διατάξεις, που δεν συμπεριλήφθηκαν στον τελικό νόμο, ορίζουν πως οι επίτροποι διοίκησης ιδρυμάτων όπως τα μουσεία θα μπορούσαν να επιτρέψουν την οριστική αφαίρεση εκθεμάτων εφόσον κρίνουν πως υπάρχει «ηθική υποχρέωση». Με τον τρόπο αυτό, εκτιμά η εφημερίδα, θα μπορούσε να παρακαμφθεί ο νόμος του 1963 που απαγορεύει στο Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα, ενώ το δημοσίευμα αναφέρει πως οι Εργατικοί εξετάζουν «όλες τις επιλογές».

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ και του ανταποκριτή του Θανάση Γκαβού, εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης παρέπεμψε για τις όποιες αποφάσεις περί των Γλυπτών του Παρθενώνα στους επιτρόπους διοίκησης του Βρετανικού Μουσείου, κατά τη διαχρονική θέση του Λονδίνου.

Στην ερώτηση του ΣΚΑΪ κατά πόσο πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού, Λίσα Νάντι, περί κυβερνητικής «εξέτασης» αιτημάτων επαναπατρισμού εκθεμάτων από βρετανικά μουσεία συνιστούν αλλαγή στάσης ή ένδειξη πρόθεσης συμμετοχής του υπουργείου στις διαπραγματεύσεις με την Αθήνα, ο εκπρόσωπος είπε: «Δεν έχουμε σχέδια να αλλάξουμε την υφιστάμενη κυβερνητική πολιτική στο θέμα των αποκαταστάσεων». Συμπλήρωσε δε, πως «περαιτέρω αποφάσεις που συνδέονται με τη φροντίδα και τη διαχείριση των συλλογών ενός μουσείου, περιλαμβανομένου του δανεισμού αντικειμένων, είναι ζήτημα για τους επιτρόπους του μουσείου».

Η υπόλοιπη ατζέντα Μητσοτάκη – Στάρμερ

Η ατζέντα της συνάντησης των δύο πρωθυπουργών, περιλαμβάνει σειρά και ζητημάτων που άπτονται των διμερών σχέσεων καθώς στο επίκεντρο της αναμένεται να βρεθούν οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην Ελλάδα, η Τεχνητή Νοημοσύνη,  οι κυβερνητικές πολιτικές και η αναβάθμιση των ελληνοβρετανικών σχέσεων.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το τετ α τετ στην Ντάουνινγκ Στριτ, αποτελεί ευκαιρία για επανεκκίνηση και αναβάθμιση των διμερών σχέσεων σε όλα τα επίπεδα, ενώ αναμένεται να δοθεί έμφαση στη συνεργασία στους τομείς της Ναυτιλίας, της έρευνας και της καινοτομίας και του Τουρισμού, με δεδομένο πως το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η δεύτερη πιο σημαντική τουριστική αγορά για την Ελλάδα.

Στην ατζέντα της συζήτησης αναμένεται να βρεθεί και το Μεταναστευτικό, καθώς η Ελλάδα αναγνωρίζεται ως επιτυχημένο παράδειγμα, ιδιαίτερα στη φύλαξη και προστασία των συνόρων, καθώς και ο συντονισμός των δύο χωρών ενόψει της θητείας της Ελλάδας ως μη μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας κατά τη διετία 2025-26.

Σε μια κρίσιμη γεωπολιτική συγκυρία για τη Δύση και εν μέσω κλιμάκωσης στο μέτωπο της Ουκρανία, οι δύο ηγέτες θα συζητήσουν ακόμα ζητήματα περιφερειακού και διεθνούς ενδιαφέροντος με έμφαση τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και  την κλιμάκωση στο μέτωπο της Ουκρανίας, αλλά και οι ευρω-βρετανικές σχέσεις.

Οικονομία και Τεχνητή Νοημοσύνη στο σημερινό πρόγραμμα

Η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Λονδίνο περιλαμβάνει και σειρά άλλων επαφών και συνομιλιών με ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες, αρχής γενομένης από σήμερα, καθώς ο πρωθυπουργός θα ανοίξει το Επενδυτικό Συνέδριο που οργανώνει το Ελληνικό Χρηματιστήριο με τη Morgan Stanley στο Λονδίνο, θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει κορυφαίους επενδυτές ενώ θα έχει δημόσια συζήτηση με τον επικεφαλής Investment Banking Ευρώπης της Morgan Stanley.

Επίσης σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης θα μετάσχει  σε ειδικό κλειστό workshop που οργανώνει το Ινστιτούτο Μπλερ για την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς συζήτησης για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το workshop διοργανώνεται για τις ανάγκες της ελληνικής κυβέρνησης και αναμένεται να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις για ζητήματα ύψιστης προτεραιότητας για την Ελλάδα με τη βοήθεια της ΑΙ, όπως Υγεία, Κλιματική Κρίση, Πολιτική Προστασία, Απασχόληση. Ο Πρωθυπουργός θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει το εθνικό σχέδιο για τη μετάβαση της Ελλάδας στην Τεχνητή Νοημοσύνη, που του παρέδωσε πριν από λίγες μέρες η  αρμόδια Συμβουλευτική Επιτροπή.

Πηγή: skai.gr



Αυτοί είναι οι υποψήφιοι για την θέση του διοικητή στο Νοσοκομείο Καβάλας (ονόματα)

Για τη θέση του διοικητή στο Νοσοκομείο Καβάλας ανακοινώθηκε η ακόλουθη σειρά κατάταξης:

1.Σανσαρίδης Μάριος 2)Κοσμίδου Ζωή 3)Γατούλα Μαρία 4) Ραφαέλα Ελένη 5) Παναγόπουλος Παναγιώτης 6)Γερόπουλος Αχιλλέας 7) Κοτσίλα Μαρία 8)Μπαλαξής Δημήτριος 9)Χρηστίδης Γρηγόρης 10)Ρέντος Γρηγόρης και 11)Πολίτης Αλέξης.

Για τη θέση του αναπληρωτή διοικητή στο Νοσοκομείο Καβάλας η σειρά είναι:

1)Σανσαρίδης Μάριος, 2)Γατούλα Μαρία 3)Ραφαέλα Ελένη 4)Παναγόπουλος Παναγιώτης 5)Γερόπουλος Αχιλλέας 6)Κοτσίλα Μαρία 7) Μπαλαξής Δημήτριος 8)Χρηστίδης Γρηγόρης 9)Ρέντος Γρηγόρης και 10)Καραμήτσος Χρήστος.

Οι 7 πρώτοι υποψήφιοι καλούνται σε συνέντευξη. Βαθμολογούνται εκ νέου κι οι 3 πρώτοι προωθούνται στον Υπουργό Υγείας που επιλέγει έναν για κάθε μία θέση.




Μισθοί | Πώς βυθίστηκε η Ελλάδα στην τρίτη θέση από το τέλος στην Ε.Ε.

Μπορεί στην Ελλάδα ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης να αυξήθηκε το 2023 συγκριτικά με το 2022, όμως το ποσοστό ήταν χαμηλότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα η χώρα μας να υποχωρήσει ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη και να καταλαμβάνει πλέον την 3η θέση από το τέλος.

Τα επίσημα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Eurostat ανεβάζουν τις μέσες ετήσιες αποδοχές του εργαζόμενου πλήρους απασχόλησης στην Ελλάδα στα 17.013 ευρώ, έναντι 16.407 ευρώ το 2022. Η ποσοστιαία μεταβολή διαμορφώνεται στο 3,69% και αποτελεί μια από τις χειρότερες επιδόσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Σε ποσοστιαία βάση η Ελλάδα κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με τη Δανία (είχε αύξηση 3,74% στις μέσες ετήσιες αποδοχές πλήρους απασχόλησης, οι οποίες όμως αυξήθηκαν στα 67.604 ευρώ), ενώ είχε καλύτερη επίδοση από τη Σουηδία (υπήρξε υποχώρηση 3,91% στα 44.619 ευρώ) και τη Μάλτα (αύξηση 1,98% στα 29.989 ευρώ). Καλύτερη ήταν η ποσοστιαία επίδοση της Ελλάδας και συγκριτικά με την αντίστοιχη της Ιταλίας, η οποία είδε αύξηση 2,83% στις μέσες ετήσιες αποδοχές και διαμόρφωσή τους στα 32.749 ευρώ.

Μας πέρασαν Ρουμάνοι και Πολωνοί, μας «έπιασαν» οι Ούγγροι

Με βάση τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα το 2022 ξεπερνούσε (με βάση τον συγκεκριμένο δείκτη μέτρησης) την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και τη Βουλγαρία. Και αυτό διότι τα 16.407 ευρώ ήταν περισσότερα από τα 15.488 ευρώ της Πολωνίας, τα 15.064 ευρώ της Ρουμανίας, τα 14.384 ευρώ της Ουγγαρίας και τα 11.880 ευρώ της Βουλγαρίας.

Όμως, με βάση τα στοιχεία το 2023, η Ελλάδα έπεσε ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη. Για παράδειγμα, η Πολωνία είναι πλέον πολύ πιο ψηλά από την Ελλάδα, καθώς καταγράφηκε αύξηση 16,57% και διαμόρφωση των ετήσιων αποδοχών στα 18.054 ευρώ. Σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα βρέθηκε και η Ρουμανία, η οποία εμφάνισε αύξηση 17,76% και διαμόρφωση του ετήσιου ποσού στα 17.739 ευρώ.

Άρα, με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία της Eurostat, ξεπερνάμε πλέον οριακά την Ουγγαρία, η οποία όμως πλησίασε πολύ την Ελλάδα ύστερα από ετήσια αύξηση 17,46%, και «καθαρά» μόνο τη Βουλγαρία, η οποία παραμένει στην τελευταία θέση με μέσες ετήσιες αποδοχές 13.503 ευρώ, οι οποίες όμως επίσης αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 13,66%.

Οι μόνοι με μισθούς χαμηλότερους του 2014

Το 2023 ήταν η 3η διαδοχική χρονιά αύξησης του μέσου μισθού στην Ελλάδα. Το χαμηλό της 10ετίας καταγράφηκε το 2020, στα 15.859 ευρώ. Ακόμη και στη συγκεκριμένη χρονιά, όμως, η Ελλάδα δεν είχε πέσει τόσο χαμηλά στην ευρωπαϊκή κατάταξη, καθώς ξεπερνούσε κατά σειρά τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Σλοβακία και την Κροατία.

Ακόμη και με τα 17.013 ευρώ είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εξακολουθούμε να έχουμε μέσες ετήσιες αποδοχές χαμηλότερες (έστω και οριακά) σε σχέση με τα προ 10ετίας επίπεδα (17.052 ευρώ το 2014), ενώ είναι δεδομένο ότι η χώρα δεν έχει ανακτήσει ακόμη τα προ οικονομικής κρίσης επίπεδα.




Βαθμολογία UEFA | Η Ελλάδα έπεσε στην 14η θέση

Η Ελλάδα έπεσε 1 θέση στην βαθμολογία της UEFA, με την χώρα μας να βρίσκεται πλέον στην 14η θέση μετά την νίκη της Σέλτικ με σκορ 3-1 απέναντι στην Λειψία.

Μπορεί να μην έπαιζε κάποια ελληνική ομάδα στα παιχνίδια του Champions League, ωστόσο ένα αποτέλεσμα στάθηκε αρκετό για την χώρα μας, προκειμένου να πέσει στην βαθμολογία της UEFA.

Συγκεκριμένα η Σέλτικ η οποία κέρδισε με ανατροπή 3-1 την Λειψία, έδωσε στην δυνατότητα στην Σκωτία να ανέβει στην 13η θέση στο ranking της UEFA, με την χώρα μας να πέφτει 14η.

Βέβαια υπήρξε και ένα θετικό νέο από τα παιχνίδια της Τρίτης (5/11/24) καθώς η Στρουρμ Γκρατς έχασε από την Ντόρτμουντ, με αποτέλεσμα η Αυστρία που βρίσκεται πάνω από την Ελλάδα και βρίσκεται στην 12η θέση, να μην ξεφύγει.

Αξίζει να σημειωθεί πως την Πέμπτη (7/11/24) ρίχνονται στη μάχη οι Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκός στα παιχνίδια του Europa και Conference League και σε περίπτωση θετικών αποτελεσμάτων δεν αποκλείεται η χώρα μας να καλύψει το μικρό κενό με τους Σκωτσέζους και να πάρει πάλι την 13η θέση.

Αναλυτικά οι θέσεις από 10 έως 20

10. Τουρκία 38.300 – 4.700 (4/5)
11. Νορβηγία 33.250 – 5.375 (2/4)
12. Αυστρία 32.000 – 5.200 (4/5)
13. Σκωτία 31.100 – 4.800 (3/5)
14. Ελλάδα 31.000 – 4.375 (3/4)
15. Δανία 30.825 – 4.500 (2/4)
16. Ελβετία 30.775 – 4.200 (3/5)
17. Ισραήλ 30.625 – 1.875 (1/4)
18. Πολωνία 28.625 – 5.375 (2/4)
19. Κροατία 26.275 – 5.125 (1/4)
20. Σερβία 23.675 – 1.900 (2/5)




Η χώρα μας ανέκτησε την 15η θέση βαθμολογία της ΟΥΕΦΑ

Ο Ολυμπιακός κατάφερε να πετύχει την πρώτη του νίκη στον ενιαίο όμιλο του Europa League, επικρατώντας με 3-0 επί της Μπράγκα, προσφέροντας πολύτιμους βαθμούς για τη χώρα. Αντίθετα, ο ΠΑΟΚ γνώρισε δεύτερη διαδοχική ήττα από τη Στεάουα με 0-1, αφήνοντας αναπάντητα ερωτήματα για την πορεία του στη διοργάνωση. Στο Conference League, ο Παναθηναϊκός κατάφερε να αποσπάσει τον πρώτο του βαθμό με ισοπαλία 1-1 απέναντι στην Μπόρατς Μπάνια Λούκα.

Αυτά τα αποτελέσματα μετατράπηκαν σε 750 βαθμούς στην ειδική βαθμολογία της ΟΥΕΦΑ για την Ελλάδα, που πλέον έφτασε τους 30.250 βαθμούς. Έτσι, η χώρα μας ανέκτησε την 15η θέση, ρίχνοντας τη Δανία στους 30.075 βαθμούς, με διαφορά 175 πόντων. Η Ελβετία, που βρίσκεται στην 14η θέση, παραμένει κοντά, ενώ η Ελλάδα φαίνεται να ξεφεύγει από τη 17η Σκωτία.




Ούτε τώρα “λευκός καπνός” μεταξύ Δήμου Καβάλας και οδηγών ταξί για την θέση της πιάτσας

Συνεδρίασε πριν λίγη ώρα εκτάκτως το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας με μοναδικό θέμα την πιάτσα ταξί στην Καπνεργάτη.

Από την συζήτηση δεν βρέθηκε καμία χρυσή τομή μεταξύ των δύο πλευρών ενώ τα αίματα “άναψαν” για μία ακόμα φορά μεταξύ των οδηγών ταξί και του Δημάρχου Καβάλας Θόδωρου Μουριάδη.

Έτσι δεν άλλαξε κάτι, η απόφαση για την πιάτσα στην Βενιζέλου παρέμεινε η ίδια.

Από την πλευρά του ωστόσο ο Δήμαρχος Καβάλας τόνισε ότι θα βοηθήσει τη καθημερινότητα των οδηγών και του επιβατικού κοινού.

Η συνεδρίαση παρά τις διαμαρτυρίες που υπήρξαν έληξε σε καλό κλίμα.




Παγκόσμιο Κύπελλο Παρκούρ | Στην έβδομη θέση στο freestyle ο Καβαλιώτης Μίμης Θεοδωρίδης

Ο διακεκριμένος αθλητής επέστρεψε στην παγκόσμια ελίτ μέσα από την επιτυχημένη παρουσία του στη διοργάνωση της Πορτογαλίας.

Την 7η θέση στον τελικό του freestyle ανδρών, με 22,80 βαθμούς, κατέλαβε το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024 ο Μίμης Θεοδωρίδης, στο Παγκόσμιο Κύπελλο παρκούρ της πορτογαλικής πόλης Κοΐμπρα.

Ο διακεκριμένος Καβαλιώτης αθλητής δεν κατάφερε να επαναλάβει την εξαιρετική εμφάνιση του προκριματικού (4ος με 27,00 β.), εκτελώντας αυτήν τη φορά δυσκολότερες ασκήσεις με πολύ μεγάλο ρίσκο, αλλά επέστρεψε στην παγκόσμια ελίτ μέσα από την επιτυχημένη παρουσία του στη διοργάνωση.

Στον αντίστοιχο τελικό του freestyle γυναικών, που θα διεξαχθεί την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024, προκρίθηκε η Βικτωρία Γεωργουλάκη Τζαννέτου, η οποία μπήκε στην εννιάδα των φιναλίστ με την 7η καλύτερη επίδοση (22,20 β.), ενώ παράλληλα συμμετείχε και στα ημιτελικά του αγωνίσματος speed γυναικών, όπου δεν κατόρθωσε να κερδίσει στη μονομαχία με την Ισπανίδα Στέφανι Ναβάρο (σημείωσε χρόνο 1:00.13, έναντι 51.17 της αντιπάλου της) και έμεινε εκτός τελικού.

Επιπλέον, τρεις αθλητές εκπροσώπησαν τα «γαλανόλευκα» χρώματα στον προκριματικό του speed ανδρών, με τον Μάριο Ξέρρα να τερματίζει 18ος με χρόνο 37.19, τον Νίκο Καραπέτσα 25ο με 38.23 και τον Γιάννη Δελαπόρτα 33ο με 42.27.

 

www.kavalapost.gr




Εμμανουέλα Κατζουράκη: Από τον «εφιάλτη» των Τεμπών, στην 5η θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια που κατέλαβε την 5η θέση στον τελικό του σκητ γυναικών, πριν 1,5 χρόνο είχε επιζήσει από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Η σκοπεύτρια Εμμανουέλα Κατζουράκη, στην πρώτη της συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες, κατέλαβε την 5η θέση στον τελικό του σκητ γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, στο Παρίσι, έχοντας ανέβει έναν Γολγοθά, αφού πριν 1,5 χρόνο είχε επιζήσει από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η Εμμανουέλα Κατζουράκη ξεκίνησε αγχωμένη τη διαδικασία, αλλά στη συνέχεια είχε 10 επιτυχημένες βολές, ωστόσο δεν προλάβαινε να φτάσει τις αντιπάλους της. Η Κατζουράκη ολοκλήρωσε την προσπάθειά της με 23/30 βολές, με συνέπεια να κατακτήσει την 5η θέση στην πρώτη της μάλιστα συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

Τελικά, η ελληνική σκοποβολή μπορεί να πανηγυρίζει σήμερα τη νέα τεράστια επιτυχία της Κατζουράκη που κατέλαβε την 5η θέση στο Παρίσι.

Εμμανουέλα Κατζουράκη: Όταν βγήκε σώα από το τελευταίο βαγόνι

Με καταγωγή από τα Χανιά της Κρήτης σπουδάζει φαρμακευτική στη Θεσσαλονίκη.

Η 23χρονη κοπέλα βρισκόταν στην επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το εμπορικό τρένο, στην τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Η Κατζουράκη επέβαινε στα τελευταία βαγόνια και βγήκε σώα, χτυπώντας λίγο το πόδι της, ωστόσο το ψυχολογικό σοκ ήταν τεράστιο.

«Δεν είναι καλά. Προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της. Επέλεξε να αγωνιστεί και όχι να καθίσει σπίτι της. Της είπα ότι δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, να κάνει ό,τι νιώθει εκείνη καλύτερο.

Δεν μιλάει καθόλου, επέλεξε να μείνει σιωπηλή, το περνάει μόνη της. Δεν μπορούμε να την πιέσουμε. Μακάρι να το ξεπεράσει γρήγορα, όσο δυνατόν είναι αυτό.

Σίγουρα είναι αγωνίστρια. Ήθελε να είναι μαζί μας, από το να κάτσει σπίτι. Ελπίζω να της κάνει καλό. Δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, με ενδιαφέρει η ψυχική της ηρεμία.

Θα είμαστε δίπλα της. Πάμε για τους αγώνες με μισή καρδιά όλοι μας», έλεγε τότε στην ΕΡΤ3 ο προπονητής της Γιώργος Σαλαβαντάκης.

vradini.gr




Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας | Παραμένει στη θέση του διευθυντής του ογκολογικού τμήματος

Ο διευθυντής του ογκολογικού τμήματος του Νοσοκομείου Καβάλας, κ. Αναστάσιος Βαγιωνάς, επιβεβαίωσε χθες την οριστική ανάκληση της παραίτησής του, καταργώντας την προθεσμία που είχε θέσει για τις 24 Αυγούστου.

Ο κ. Βαγιωνάς παραμένει στη θέση του και αναμένει θετική αντίδραση από το κράτος, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και από τις ανώτερες αρχές και υπηρεσίες.

Ο κ. Βαγιωνάς δήλωσε: «Η παραίτησή μου ανακλήθηκε οριστικά. Δίνω χρόνο για να γίνουν κάποια πράγματα». Παρόλα αυτά, το γεγονός αυτό δεν πρέπει να καθησυχάζει κανέναν. Αντίθετα, είναι μια πρώτης τάξεως αφορμή για την ανανέωση των προσπαθειών προς τον γνωστό στόχο, την αναβάθμιση του ογκολογικού τμήματος του Νοσοκομείου σε κλινική.

Αυτή η αναβάθμιση, αν και δύσκολη, είναι ώριμη και δίκαιη. Οι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτό το ζήτημα, ενώ οι υπόλοιποι τοπικοί φορείς και σύλλογοι πρέπει να ασκήσουν πιέσεις.

proininews.gr




Τρίτη Θέση για την Ελλάδα στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες στη Μάλαγα | Προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2025

Υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά που την φυσική αδυναμία τους τη μετατρέπουν σε δύναμη. Υπάρχουν κι αυτοί οι αθλητές που ξεπερνούν τον εαυτό τους, που νικούν τις πολλαπλές δυσκολίες, που τιμούν τη χώρα μας.

Στις 29 Ιουνίου 2024, η ελληνική ομάδα ανέβασε τη χώρα μας στο τρίτο σκαλί του βάθρου στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στη Μάλαγα της Ισπανίας. Αυτή η ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2025 στο Τόκιο της Ιαπωνίας.

Ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια μας γεμίζει το γεγονός ότι στην ομάδα συμμετέχει κι ένα δικό μας παιδί από την Ελευθερούπολη, ο Δαμιανός Κωνσταντάρας. Στις 27 Μαΐου είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε τον Δαμιανό, την Αλεξάνδρα Δήμογλου και την προπονήτρια Κατερίνα Δράκου στο Γυμνάσιο Ν. Περάμου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, μίλησαν στα παιδιά για την υπέρβαση της φυσικής αδυναμίας τους και τη μετατροπή της σε δύναμη και επιμονή.

Ακόμη θυμόμαστε τα λόγια του Δαμιανού: «Αισθάνομαι περήφανος που φορώ το εθνόσημο της χώρας μου», τα οποία χειροκροτήθηκαν θερμά από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Εμείς αισθανόμαστε περήφανοι που μας εκπροσωπείτε παιδιά και διδάσκετε ήθος. Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές για τη σπουδαία τους επιτυχία και καλή επιτυχία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2025!

Λυμπεράκης Δημήτρης
Περιφερειακός Σύμβουλος Καβάλας




Σε δύσκολη θέση η ΝΔ με τις Πρέσπες | Πιέζει η αντιπολίτευση φέρνει τα τρία μνημόνια στη Βουλή

Σε δύσκολη θέση έχει έρθει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο ζήτημα τήρησης της Συμφωνίας των Πρεσπών μετά την προκλητική κίνηση της προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να μην ορκιστεί με το συνταγματικό όνομα της χώρας αλλά με το σκέτο «Μακεδονία».

Παρότι η ΝΔ ως αξιωματική αντιπολίτευση την περίοδο ψήφισης της Συμφωνίας των Πρεσπών διαφωνούσε εντόνως και την καταψήφισε, ενώ δεκάδες στελέχη της βρέθηκαν στα συλλαλητήρια που διοργανώθηκαν ενάντια στη συμφωνία, πλέον καλείται να διεθνοποιήσει το ζήτημα και να υπερασπιστεί τη… συνταγματική ονομασία της γειτονική χώρας.

Παράλληλα μερίδα της αντιπολίτευσης την κατηγορεί ότι «πόνταρε στον ακροδεξιό λαϊκισμό», όπως και σε επικίνδυνη εξωτερική πολιτική, καθώς δεν έφερε έγκαιρα ως όφειλε προς ψήφιση τα μνημόνια συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία.

Πυρά από ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επιτιθέμενος κατά της κυβέρνησης προανήγγειλε ότι θα φέρει προς κύρωση τα τρία πρωτόκολλα συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία στη Βουλή, γεγονός που δεν έπραξε η ΝΔ από το 2019 και έπειτα.

Ακόμη ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανος Κασσελάκης κατηγόρησε τη ΝΔ σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως «έπαιξε στα ζάρια ένα εθνικό θέμα για μερικές χιλιάδες ακροδεξιές ψήφους».

«Εύχονταν να βγει το VMRO. Καλλιέργησαν ελπίδες στους εθνικιστές της άλλης πλευράς ότι θα ακυρώσουν μαζί τη Συμφωνία των Πρεσπών. Βγήκε λοιπόν. Τώρα το παρακαλούν να τηρήσει τη συμφωνία. Τώρα ικετεύουν. Ας αναλογιστεί ο δημοκρατικός κόσμος τι πληγές μπορεί να ανοίξει το μίσος, η προπαγάνδα και ο αμοραλισμός, όταν του δώσεις 41%», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Η Νέα Αριστερά από την πλευρά της κάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «να φέρει άμεσα προς κύρωση τα μνημόνια συνεργασίας της Συμφωνίας των Πρεσπών».

«Η Νέα Αριστερά ζητά από τον πρωθυπουργό «να φέρει άμεσα στην βουλή προς κύρωση τα μνημόνια συνεργασίας τα οποία εδώ και πέντε χρόνια έχει «παγώσει» ώστε να έχει ευχαριστημένους τους ακροδεξιούς στην κυβέρνηση και στο κόμμα του», ανέφερε μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Παράλληλα ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης από τη Θεσσαλονίκη όπου πραγματοποιεί περιοδεία κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι τα προηγούμενα χρόνια λειτούργησε ως ο «χορηγός» των εθνικιστών και του VMRO στη γειτονική χώρα και σήμερα κάνει «κωλοτούμπα» που είναι «καλοδεχούμενη».

Η στάση του ΠΑΣΟΚ που είχε καταψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών

Το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ από την πλευρά του υπογράμμισε ότι το ζήτημα της κίνησης της προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα Ντάβκοβα, πρέπει να διεθνοποιηθεί.

Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Θανάσης Γλαβίνας, «αποδείχτηκε ότι η συμφωνία των Πρεσπών έχει θολά σημεία. Η κίνηση της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, η οποία όπως γνωρίζουμε είναι ένα πρόσωπο με ιδιαίτερες εθνικιστικές αναφορές και δεν ορκίστηκε στο συνταγματικό όνομα της χώρας, έστειλε ένα σαφές πολιτικό μήνυμα».

Παράλληλα υπογράμμισε πως «εμείς στην προκειμένη περίπτωση έχουμε απολέσει τα εργαλεία που είχαμε, η χώρα έχει μπει στο ΝΑΤΟ και δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα του βέτο. Το μόνο όπλο που μας έχει μείνει είναι η Ευρώπη. Πρέπει οπωσδήποτε να διεθνοποιήσουμε το ζήτημα, κάτι που παρέλειπε να κάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το προηγούμενο διάστημα, και να πιέσουμε ακόμη περισσότερο ώστε να περάσουμε τα σωστά μηνύματα στην πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ τόνισε σε ανακοίνωση ότι «αναμένουμε πλέον τις ενέργειες, στις οποίες θα προχωρήσει η Ελληνική Κυβέρνηση για να αντιδράσει στην πρόκληση, απαντώντας τόσο σε διμερές όσο και σε πολυμερές επίπεδο, γνωστοποιώντας το ζήτημα στους διεθνείς οργανισμούς, ΕΕ και ΝΑΤΟ».

Σημειώνεται ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής το 2019 είχε καταψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Συγκεκριμένα, η Φώφη Γεννηματά είχε αναφέρει σε συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΙΝΑΛ πως «πιστεύουμε ότι δεν εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, γιατί, αντί να κλείνει πληγές του παρελθόντος, ανοίγει καινούργιες. Δημιουργεί τον κίνδυνο ενίσχυσης του αλυτρωτισμού στο μέλλον. Και το χειρότερο. Όχι μόνο δεν προηγήθηκε εθνική συνεννόηση και διάλογος για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, αλλά η κυβέρνηση εργαλειοποιεί αυτή τη συμφωνία, με στόχο την εξυπηρέτηση στενά κομματικών συμφερόντων».

Η κυβέρνηση που καλείται να υπερασπιστεί τη Συμφωνία των Πρεσπών

Πλέον η ΝΔ και συνολικότερα η κυβέρνηση καλείται να υπερασπιστεί τη Συμφωνία των Πρεσπών και να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της χώρας.

Το υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε σε ανακοίνωση ότι η πράξη της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας είναι μια που «παραβιάζει κατάφωρα τη Συμφωνία των Πρεσπών αλλά και το Σύνταγμα της γείτονος χώρας, το οποίο έχει εναρμονιστεί με τις διεθνείς της υποχρεώσεις».

Το ΥΠΕΞ διαμήνυσε ότι «η Ελλάδα, στο πλαίσιο αυτό, δηλώνει κατηγορηματικά ότι η περαιτέρω πρόοδος στις διμερείς σχέσεις της με τη Βόρεια Μακεδονία καθώς και η ευρωπαϊκή πορεία της τελευταίας εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών και κυρίως από τη χρήση της συνταγματικής ονομασίας της χώρας».

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθύμισε ότι η ΝΔ είχε αντιταχθεί στη Συμφωνία των Πρεσπών, ωστόσο, όπως είπε, «η Ελλάδα απορρίπτει χειρισμούς όπως αυτούς με τους οποίους εγκαινιάζει τη θητεία της η κυρία Σιλιάνοφσκα. Την καλεί να επανέλθει στα νόμιμα καθήκοντά της και στις συμπεριφορές που απορρέουν από τον ρόλο της. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα δεχτούμε παρόμοια ολισθήματα. Και επαναλαμβάνουμε ότι κάθε πρόοδος στις διμερείς σχέσεις, όπως και κάθε βήμα των Σκοπίων προς την Ευρώπη εξαρτώνται από την ειλικρινή τήρηση των συμφωνηθέντων. Από τη σωστή χρήση της συνταγματικής ονομασίας της γειτονικής χώρας. Και, ασφαλώς, από την αποφυγή προκλήσεων».

Ο Μάκης Βόριδης χαρακτήρισε την επιλογή της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να αποκαλέσει τη χώρα της «Μακεδονία» ως κίνηση «άμεσα μετεκλογική».

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «αν αμφισβητηθεί το πλαίσιο της Βόρειας Μακεδονίας, αύριο το πρωί έχεις μία χώρα που δεν έχει όνομα γιατί όλες οι υπόλοιπες χώρες την έχουν αναγνωρίσει με αυτό το όνομα που έχει. Αυτοί με αυτό που κάνουν «πυροβολούν τα πόδια τους». Αυτό μας γυρνάει με μία επιφυλακή για την συμφωνία αυτή, στο επίπεδο διάρθρωσης και εφαρμογής. Θεωρώ ότι είναι μία κίνηση «άμεσα μετεκλογική», και γίνεται συνήθως. Η αντίδραση της ΕΕ και της ελληνικής κυβέρνησης ήταν άμεση. Δεν έχουν και πολλά πράγματα να κάνουν στη Βόρεια Μακεδονία».

Η αντίδραση των Ευρωπαίων στο «Μακεδονία» της Σιλιάνοφσκα

Την αντίδραση και της προέδρου της Κομισιόν προκάλεσε η ορκωμοσία της Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα Ντάβκοβα.

«Προκειμένου η Βόρεια Μακεδονία να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της προς την ένταξη στην ΕΕ, είναι υψίστης σημασίας η χώρα να συνεχίσει την πορεία των μεταρρυθμίσεων και τον πλήρη σεβασμό των δεσμευτικών συμφωνιών της, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνίας των Πρεσπών», τονίζει η Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν με ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Χ.

Πολύ απογοητευτικό χαρακτηρίζει το γεγονός ότι η νέα πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας δεν χρησιμοποίησε το συνταγματικό όνομα της χώρας κατά τη σημερινή τελετή ορκωμοσίας, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, με ανάρτησή του στο Χ.

Επισημαίνει ότι «η ΕΕ υπενθυμίζει τη σημασία της συνεχούς εφαρμογής των νομικά δεσμευτικών συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας των Πρεσπών με την Ελλάδα».

Παράλληλα σήμερα το «πολύ ατυχές γεγονός» με τη νέα πρόεδρο της Βορείου Μακεδονίας να μην αναφέρει τη συνταγματική ονομασία της χώρας κατά την ορκωμοσία της, επανέλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καλώντας παράλληλα τις νεοεκλεγμένες Αρχές της χώρας, να συνεχίσουν να πείθουν όλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ότι είναι αφοσιωμένες στο ευρωπαϊκό μέλλον της Βόρειας Μακεδονίας.

Ερωτηθείς σχετικά, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης της Επιτροπής, ο εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο, αναφέρθηκε στη σχετική δήλωση της προέδρου της Επιτροπής και στη δήλωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής δράσης, σχετικά με το «πολύ ατυχές γεγονός της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να μην αναφέρει το συνταγματικό όνομα της χώρας κατά την ορκωμοσία».

in.gr




Τα 6 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ με επιχορήγηση έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ενημέρωσε ότι αυτό το χρονικό διάστημα υλοποιούνται πέντε προγράμματα επιδότησης της εργασίας για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100% και συνολική επιδότηση έως 17.000 ευρώ ανά θέση. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:

  1. Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, όπως μητέρες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους, μακροχρόνια άνεργοι άνω των 55 ετών, άνεργα μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, κ.ά. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12 – 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  2. Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων 45 ετών και άνω. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  3. Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 ετών και άνω. Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ μηνιαία για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  4. Πρόγραμμα απασχόλησης 1.000 ανέργων 30 – 66 ετών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας.
  5. Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων που ανήκουν σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως Άτομα με Αναπηρία, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής ή έμφυλης βίας, άτομα που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα απεξάρτησης, αποφυλακισμένα άτομα, διεμφυλικά πρόσωπα, θύματα εμπορίας ανθρώπων, κλπ. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.
  6. Πρόγραμμα απασχόλησης 7.500 ανέργων ηλικίας 25 – 45 ετών που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές ή πράσινες δεξιότητες. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 25-30 ετών για 6 μήνες, δηλαδή 6.132 ευρώ, και 80% για την πρόσληψη ανέργων 31-45 ετών, δηλαδή 4.906 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

Η διαδικασία συμμετοχής για τις επιχειρήσεις είναι απλή:

  1. Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση μέσω gov.gr.
  2. Οι επιχειρήσεις προσδιορίζουν τον αριθμό των θέσεων, τις ειδικότητες και τα απαιτούμενα προσόντα.
  3. H ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις.
  4. Οι εργασιακοί σύμβουλοι της ΔΥΠΑ υποδεικνύουν στην επιχείρηση υποψηφίους σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της θέσης.
  1. Η επιχείρηση επιλέγει μεταξύ των υποψηφίων και κάνει πρόσληψη.



Α.Σ Τάεκβοντο Καβάλας: Δεύτερη Θέση για την Λαζάρου Σοφία στο 15th Hereya Open Sofia

Δεύτερη Θέση για την Λαζάρου Σοφία στο 15th Hereya Open Sofia
Η εξαιρετική αθλήτρια Λαζάρου Σοφία κατέκτησε τη δεύτερη θέση στους  Διεθνείς αγώνες Τάεκβοντο 15th Hereya Open, που διεξήχθη στις 21 και 22 Απριλίου 2024 στην πόλη της Σόφιας.
 Η Σοφία, αντιπροσωπεύοντας την επίλεκτη ομάδα της Ένωσης Τάεκβοντο Βορείου Ελλάδος, κατάφερε να ξεχωρίσει μεταξύ 1100 αθλητών από 12 χώρες των Βαλκανίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σοφία δεν μπόρεσε να αγωνιστεί στον τελικό λόγω ενός τραυματισμού που την ταλαιπώρησε καθ’ όλη τη διάρκεια τών αγώνων ωστόσο η αξιοθαύμαστη πορεία της μέχρι τον τελικό μετά από δύο αγώνες αποτελεί  ξεκάθαρη απόδειξη του αθλητικού της πνεύματος και αφοσίωσης στο άθλημα.
Ο προπονητής Χάρης Παλτόγλου, εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίηση του για την επίδοση της Σοφίας και της ομάδας τονίζοντας την αγωνιστικότητα και το μαχητικό πνεύμα που επέδειξαν παρά τις δυσκολίες.



Ν. Παναγιωτόπουλος: «Ξεκάθαρη η ελληνική θέση για πολύπλευρη στήριξη της Ουκρανίας»

Την ξεκάθαρη ελληνική θέση κατά της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και εξ αυτής τη δέσμευση της χώρας μας από κοινού με συμμάχους και εταίρους για πολύπλευρη στήριξη της Ουκρανίας, ως πρώτης γραμμής άμυνας της Ευρώπης απέναντι σε αναθεωρητικές πολιτικές, επανέλαβε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά τη σημερινή διαδικτυακή συνάντηση με τον ομόλογό του κ. Viacheslav Medianyk, κατόπιν σχετικού αιτήματος του τελευταίου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε τη σπουδαιότητα αξιοποίησης των χρονικών περιθωρίων, που στην παρούσα φάση προβάλλουν ιδιαιτέρως στενά.  Υπενθύμισε ότι η συμβολή της χώρας μας παραμένει σταθερή και ποικιλοτρόπως υποστηρικτική διά παροχών σε πολιτικό, διπλωματικό, οικονομικό, στρατιωτικό και ανθρωπιστικό επίπεδο και σημείωσε ότι πολλές εκ των χωρών της Δύσης πράττουν και οφείλουν να πράξουν δεόντως ως προς την υποστήριξη της Ουκρανίας σε όλα τα επίπεδα.  Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ότι στην Ελλάδα φιλοξενούνται περί τις 24.000 πρόσφυγες από την Ουκρανία με καθεστώς Προσωρινής Προστασίας ΕΕ, ενώ μέχρι σήμερα έχουν εισέλθει στην επικράτεια άνω των 75.000 προσφύγων, που ως επί το πλείστον φιλοξενούνται.  Στο ίδιο πλαίσιο, η Ελλάδα έχει προσχωρήσει στην Κοινή Δήλωση Υποστήριξης της Ουκρανίας των ηγετών του G7 για την παροχή δεσμεύσεων ασφαλείας προς τη χώρα και βεβαίως συμμετέχει σε διεθνείς διαβουλεύσεις Συμβούλων Εθνικής Ασφάλειας και υποστηρίζει συναφώς την ευρωπαϊκή και ευρω-ατλαντική πορεία της Ουκρανίας.

Παράλληλα, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι η χώρα μας επιδιώκει την επέκταση των Λωρίδων Αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας προτείνοντας τη μεταφορά σιτηρών μέσω βαλκανικών χωρών προς τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.  Μάλιστα, ειδικά για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπογραμμίστηκε ο κομβικός του ρόλος, καθότι η γεωστρατηγικής σημασίας θέση του στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας συμβάλλει στη  δυνατότητα ανεφοδιασμού και ενίσχυσης των νατοϊκών δυνάμεων. Επιπλέον, σημειώθηκε η ελληνική ετοιμότητα για συνδρομή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας με έμφαση στην περιοχή της Οδησσού.

Ο Ουκρανός αξιωματούχος διεμήνυσε ότι πράγματι η συμβολή των συμμάχων και εν γένει των χωρών της Δύσης είναι καίρια για τις εξελίξεις στο πεδίο, θεωρώντας ότι αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικό να πυκνώνουν οι επαφές κατά το δυνατό και μέσω διενέργειας τηλεδιασκέψεων. Ζήτησε μάλιστα, υποστήριξη και για την πραγματοποίηση διαδικτυακής συνάντησης μεταξύ των Προέδρων των δύο κοινοβουλευτικών Σωμάτων.

=




Eurovision exit poll | Στην 4η θέση η Ελλάδα και η Μαρίνα Σάττι με το «Ζάρι»

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που είναι σε εξέλιξη στο eurovisionworld.com, η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση, κάτω από το φαβορί Κροατία, την Ιταλία και την Ολλανδία

Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη Eurovision, που θα γίνει τον Μάιο στο Μάλμε της Σουηδίας. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που είναι σε εξέλιξη στο eurovisionworld.com, η Μαρίνα Σάττι και το «Ζάρι» βρίσκονται στην 4η θέση, κάτω από το φαβορί Κροατία, την Ιταλία και την Ολλανδία.

eurovision

Η Ελλάδα συγκεντρώνει μέχρι αυτή τη στιγμή το 6% των ψήφων, μαζί με την Ελβετία και τη Γαλλία.  Πρόκειται για την μεγαλύτερη δημοσκόπηση για την Eurovision, με τις προβλέψεις της συνήθως να επαληθεύονται. Πέρσι , η ιστοσελίδα προέβλεψε τη νίκη της Σουηδίας, με την Λορίν, στον διαγωνισμό.

Πηγή: skai.gr



Eurovision exit poll | Στην 4η θέση η Ελλάδα και η Μαρίνα Σάττι με το «Ζάρι»

Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη Eurovision, που θα γίνει τον Μάιο στο Μάλμε της Σουηδίας. 

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που είναι σε εξέλιξη στο eurovisionworld.com, η Μαρίνα Σάττι και το «Ζάρι» βρίσκονται στην 4η θέση, κάτω από το φαβορί Κροατία, την Ιταλία και την Ολλανδία. 

Η Ελλάδα συγκεντρώνει μέχρι αυτή τη στιγμή το 6% των ψήφων, μαζί με την Ελβετία και τη Γαλλία. 

Πρόκειται για την μεγαλύτερη δημοσκόπηση για την Eurovision, με τις προβλέψεις της συνήθως να επαληθεύονται.

Πέρσι , η ιστοσελίδα προέβλεψε τη νίκη της Σουηδίας, με την Λορίν, στον διαγωνισμό.

Πηγή: skai.gr



Την 7η θέση σε διαγωνισμό αροποιίας κατέλαβε η Ελλάδα στην Γαλλία

Την 7η θέση καταφέρε να λάβη η Ελλάδα σε Παγκόσμιο διαγωνισμό αρτοποιών το οποίο πραγματοποίηθηκε στο Παρίσι της Γαλλίας πριν απο λίγες εβδομάδες. Ανάμεσα στους τρείς αρτοποιούς και ο αροποίος απο την Χρυσουπολή και πρ. του σωματείου αρτοποίων Καβάλας, κ. Ιωάννης Δρόσος.
Σύμφωνα με τον κ. Δρόσο ήταν η πρώτη φορά που η Ελλάδα συμμετείχε σε έναν τόσο μεγάλο διαγωνισμό και μάλιστα κατάφερε να λάβει μια ξεχωριστή γεύση για τις μοναδικές παραδοσιακές γευσείς του ψωμιού και οχι μόνο.




Κύπελλο Ελλάδος | Ολυμπιακός – Περιστέρι για μία θέση στα ημιτελικά

Ολυμπιακός και Περιστέρι bwin ρίχνονται στη μάχη του Final 8 του Κυπέλλου (18:00, COSMOTE SPORT) στον τρίτο προημιτελικό της διοργάνωσης που διεξάγεται στο Ηράκλειο της Κρήτης και στο κλειστό «Δύο Αοράκια», ψάχνοντας το εισιτήριο για τα ημιτελικά, εκεί όπου θα συναντήσουν τον νικητή του ζευγαριού Προμηθέας-Πανιώνιος.

Ο προπονητής του Ολυμπιακού, Γώργος Μπαρτζώκας, ο οποίος δεν θα έχει στη διάθεσή του τον τραυματία Μιλουτίνοφ, όπως επίσης και τους ΜακΚίσικ, Σίκμα, τους οποίους επέλεξε να αφήσει εκτός λίστας.

«Είναι μια πρόκληση για εμάς, όπως κάθε διοργάνωση που συμμετέχει ο Ολυμπιακός πρέπει να πηγαίνει μέχρι τέλους και να κερδίσει, αν είναι δυνατόν. Το Περιστέρι βρίσκεται σε καλή κατάσταση και αυτό έχει αποδειχθεί από τις συνεχόμενες νίκες στο ελληνικό πρωτάθλημα, αλλά και τις ευρωπαϊκές τους εμφανίσεις. Είναι μια ομάδα που παίζει σκληρά, έχει αρχές στο παιχνίδι της. Αν δεν κάνω λάθος είναι 3ο στην βαθμολογία. Οπότε με βάσει αυτό είναι η τρίτη καλύτερη ομάδα στην Ελλάδα. Με βάση αυτό δεν θα έχουμε εύκολο έργο. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκεφτόμαστε τι θα γίνει μετά από αυτό το ματς», δήλωσε ενόψει της αναμέτρησης ο προπονητής του Ολυμπιακού.

Πηγή: Newsbeast.gr




Γιάννης Δρόσος | Eβδομη θέση στο «Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ψωμιού»

Με τον δημιουργό του «Εθνικού Άρτου» και ιδιοκτήτη της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων αρτοσκευασμάτων στη Χρυσούπολη κ. Γιάννη Δρόσο, μιλήσαμε για την Ελληνική συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ψωμιού στο Παρίσι , όπου συμμετείχε κι ο ίδιος ως ένας από τους τρεις Έλληνες διαγωνιζόμενους.

Και βέβαια τον συγχαρήκαμε για τη σημαντική διάκριση που πέτυχε η ομάδα του, αφού κατέλαβε τη 7 η θέση στον Κόσμο! Τεράστια επιτυχία με σημαντική Διεθνή προβολή της Ελληνικής Κουζίνας

«ΠΟΔΑΡΙΚΌ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΥΣΗΜΑ και με καλή θέση στην πρώτη δεκάδα έκανε η Ελληνική Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας κατά την πρώτη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο
Πρωτάθλημα Αρτοποιίας (Coupe du Monde de la Boulangerie), τη μεγαλύτερη και πιο αναγνωρισμένη διοργάνωση αγώνων Ψωμιού στον κόσμο, που πραγματοποιήθηκε στο
Παρίσι στις 20 με 22 Ιανουαρίου 2024.

Η Ελληνική Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας διαγωνίστηκε στις 20 και 21 Ιανουαρίου με προπονητή τον Παναγιώτη Καλιώτη (τεχνικό σύμβουλο της Lesaffre) και τους παίκτες Σείριο Καίσαρη (κατηγορία ψωμί), Γιάννη Δρόσο (κατηγορία viennoiserie) και Νίκο Κορφιάτη (κατηγορία καλλιτεχνικού), κατακτώντας την έβδομη θέση παγκοσμίως κερδίζοντας τις θετικές εντυπώσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η κριτική επιτροπή η οποία ήταν ιδιαίτερα αυστηρή, έκανε ειδική αναφορά στην Ελληνική παρουσία χαρακτηρίζοντας την "μια ομάδα καλά
οργανωμένη και με πάθος για αυτό που κάνει". Από τη μεριά του ο πρόεδρος και δημιουργός του Παγκόσμιου πρωταθλήματος και της Εθνικής Ομάδας της Γαλλίας,
Christian Vabret δήλωσε ότι η πρώτη παρουσία της ελληνικής ομάδας ξεπέρασε τις προσδοκίες του.

Η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, θεωρείται από μόνη της μεγάλη επιτυχία καθώς το εισιτήριο είχαν εξασφαλίσει μόνο τρεις ομάδες από
την Ευρώπη, (η Γαλλία, η Γερμανία και η Ελλάδα) οι οποίες κατάφεραν να προκριθούν. Στους τελικούς της Παγκόσμιας διοργάνωσης η οποία είναι η μεγαλύτερη που
πραγματοποιείται στον χώρο της Αρτοποιίας συμμετείχαν συνολικά 12 χώρες από όλη την υφήλιο (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Χιλή, Κίνα, Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού, Ιαπωνία,Μαδαγασκάρη, Μεξικό, Μαρόκο, Νότια Κορέα). Δύο χώρες έμειναν εκτός δεκάδας με την κατάταξη να είναι:

1.Γαλλία 2. Νότια Κορέα 3. Ιαπωνία 4. Κίνα 5. Γερμανία 6. Μαρόκο

  1. Ελλάδα 8. Χιλή 9. Μεξικό 10. Μαδαγασκάρη.

Γιάννης Δρόσος

«Η κατηγορία vienoisserie, στην οποία διαγωνίσθηκα εγώ, είναι η πιο δύσκολη και για να προετοιμαστώ χρειάστηκε να θυσιάσω πολύ προσωπικό χρόνο, όπως και χρήμα. Όταν
έκανα μάλιστα προπόνηση, μετά το ωράριο παραγωγής τα προϊόντα που έβγαζα τα μοίραζα στο τραπέζι της αγάπης, το γηροκομείο, την αστυνομία – πυροσβεστική, το
κέντρο υγείας και όπου αλλού χρειαζόταν.

Όπως επίσης διαπίστωσα με την συμμετοχή μου, στο κορυφαίο αυτό γεγονός στον κόσμο ότι , ο τρόπος που διδάσκονται την τέχνη του αρτοποιού είναι πολύ διαφορετικός από ότι
είναι στην χώρα μας . Γι αυτό και τώρα είμαι σε θέση να παρέχω εκπαίδευση σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο σε ανθρώπους που θέλουν ιδιαίτερα προϊόντα στο κατάστημα τους μιας και στο μέλλον θα αναπτυχθεί πολύ το κομμάτι της vienoisserie στην χώρα μας.

Μάλιστα, οι περισσότεροι που συμμετείχαν, ήταν καθηγητές σχολών , τεχνική σύμβουλοι μεγάλων εταιριών , ελάχιστοι αρτοποιοί εργαστηρίων όπως ήμασταν εμείς. Φανταστείτε ότι, στην Κίνα διαγωνίστηκαν 50 ομάδες μεταξύ τους για να έρθει η μια που συμμετείχε.

Κλείνοντας, θα πρέπει να πω, το μεγαλύτερο κέρδος είναι ότι, τώρα έχουμε νέους φίλους και καταξιωμένους συναδέλφους σε όλο τον κόσμο!» Τέλος ο κ. Δρόσος, δήλωσε όχι μόνο ικανοποιημένος από τη ελληνική συμμετοχή, αλλά και πεπεισμένος ότι, η Ελληνική ομάδα έχει προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερες διακρίσεις.

Να σημειωθεί ότι, η επόμενη συνάντηση της Ελληνικής Εθνικής Ομάδας Αρτοποιίας, θα γίνει από τις 22 έως 26 Φεβρουαρίου 2024, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ψωμιού που πραγματοποιείται στην Artozyma 2024 της HELEXPO στην Θεσσαλονίκη.

Η βασική ομάδα είναι : Υπεύθυνη και Πρόεδρος της ομάδας η κα Παρθένα Παστραφίδου . Προπονητής ο κ. Παναγιώτης Καλιώτης και οι τρεις βασικοί παίκτες κ.κ. Γιάννης Δρόσος , Νικόλας Κορφιάτης και Σείριος Καίσαρης.




Γ’ Εθνική | Πρωταθλητής Χειμώνα ο ΑΟΚ -Στην δεύτερη θέση ο Νέστος

Το άτυπο τίτλο του πρωταθλητή χειμώνα κατέκτησε την Τετάρτη 20/12 ο ΑΟΚ επικρατώντας με 2-0 του Άρη Αβάτου. Η Καβάλα θα πάρει χωρίς αγώνα τη νίκη στο τελευταίο παιχνίδι του 1ου γύρου με τον Κεραυνό Αγγελοχωρίου και συνεπώς θα είναι αυτή που θα κόψει πρώτη το νήμα στο μισό του «μαραθωνίου». Στη 2η θέση και σε απόσταση 5 βαθμών συνεχίζει να βρίσκεται ο Νέστος, που πήρε αυτή την αγωνιστική το «τρίποντο» χωρίς αγώνα, μιας και είχε σειρά να παίξει με τον Κεραυνού.

Η Βαθμολογία

  1. Καβάλα 43 (45-8)
  2. Νέστος 38 (34-9)
  3. Πανθρακικός 33 (30-9) *
  4. Ορέστης Ορεστιάδας 32 (26-18)
  5. ΑΟ Χανιώτης 30 (19-9)
  6. Θερμαϊκός Θέρμης 26 (19-18)
  7. Νέα Μηχανιώνα 26 (25-15)
  8. Απόλλων Παραλιμνίου 25 (26-19)
  9. Νίκη Ευκαρπίας 24 (23-18)
  10. ΠΑΟΚ Κρηστώνης 23 (18-21)
  11. Δόξα Δράμας 19 (26-20)
  12. Άρης Αβάτου 18 (20-19)
  13. Κεραυνός Αγγελοχωρίου (αποχώρησε)
  14. Βέροια ΝΠΣ 11 (10-36)
  15. Αναγέννηση Επανομής 10 (8-27)
  16. ΜΑ Αγίας Μαρίνας 9 (6-25)
  17. Άρης Πετεινού 8 (10-33)
  18. Αετός Βαρβάρας 8 (9-39)



Έπεσε η αυλαία του Πανελλήνιου Ομαδικού Παίδων–Κορασίδων! Στην 4η θέση ο Σκακιστικός Όμιλος Καβάλας

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή (17/12) το 15ο Πανελλήνιο Ομαδικό Πρωτάθλημα Παίδων – Κορασίδων, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Λέσχη της Καβάλας.

Πρωταθλήτρια Ελλάδας αναδείχτηκε η Ευβοϊκή ΕΣ, η οποία στον τελευταίο γύρο, στο ματς που θα έκρινε τον τίτλο, επιβλήθηκε σε ένα δραματικό αγώνα του ΣΟ Καβάλας με το οριακό 3,5-2,5 και τερμάτισε πρώτη με 10 βαθμούς, αφήνοντας τον αντίπαλό της στους 8 και στην 4η θέση.

Στο βάθρο ανέβηκαν επίσης με 9 βαθμούς η ΣΑ Συκεών Νεάπολης (2η θέση, καθώς υπερτερούσε στα κριτήρια ισοβαθμίας) και ο ΑΜΟ Γαλαξίας Θεσσαλονίκης (3η θέση). Στον τελευταίο γύρο η ομάδα των Συκεών – Νεάπολης επικράτησε με 3,5-2,5 του Πειραϊκού, ενώ ο Γαλαξίας αναδείχτηκε ισόπαλος με 3-3 με τον Ο.Φ.Η.

Την προνομιούχο εξάδα, που χαρίζει απ’ ευθείας πρόκριση στην τελική φάση του πρωταθλήματος του 2024 συμπληρώνουν με 8 βαθμούς ο ΣΟ Καβάλας (4η θέση), ο ΟΦΗ (5η θέση) και η Ακαδημία Νέου Ψυχικού (6η θέση).

Από τα αποτελέσματα προκύπτει ξεκάθαρα ότι ήταν ένα πολύ αμφίρροπο πρωτάθλημα, ο συναγωνισμός ήταν μεγάλος και πολλές συναντήσεις κρίθηκαν στις λεπτομέρειες

Μεγάλο συναγωνισμό είχαμε και στις πιο κάτω θέσεις, αφού στον τελευταίο γύρο είχαμε άλλες δύο ισοπαλίες και τρεις συναντήσεις που κρίθηκαν με το οριακό 3,5-2,5.

Η τελική βαθμολογία:

https://chess-results.com/tnr853254.aspx?lan=1&art=0&rd=6
Παράλληλα απονεμήθηκαν και πλακέτες στους νικητές της κάθε σκακιέρας. Συγκεκριμένα:
1η σκακιέρα: Πούπαλος Νικόλαος (Πειραϊκός 6/6)
2η σκακιέρα: Ράπτης Φίλιππος (Ευβοϊκή 6/6)
3η σκακιέρα: Κηρυττόπουλος Ιωάννης (Ευβοϊκή 5/6)
4η σκακιέρα: Παπακυριακού Πέτρος (Σ.Ο. Καβάλας 5/6)
5η σκακιέρα: Τζεμπελίκου Αγάπη (Μαχητές Πειραιά 5,5/6)
6η σκακιέρα: Κοντογιάννη Βασιλική (Ο.Φ.Η. 6/6)

Οι διοργανωτές με ανακοίνωση τους ευχαριστούν τους αρχηγούς των ομάδων για τη συνεργασία τους, τους διαιτητές των συναντήσεων που συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή των αγώνων, τα παιδιά που αγωνίστηκαν επιδεικνύοντας εξαιρετικό ήθος και ευγενή άμιλλα και τους γονείς – συνοδούς που ήταν αρωγοί στη διοργάνωση.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους συνδιοργανωτές Δήμο Καβάλας – Δημωφέλεια και το Επιμελητήριο Καβάλας, που για μια ακόμα φορά στηρίξανε μια μεγάλη σκακιστική διοργάνωση στην πόλη μας. Χωρίς την στήριξή τους δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η μεγάλη αυτή σκακιστική διοργάνωση που προέβαλε την πόλη μας και προσέλκυσε επισκέπτες από όλη την Ελλάδα. Επίσης αναφέρουν: «Ευχαριστούμε επίσης τα Κοσμήματα Αντιγόνη για την ευγενική τους προσφορά»

Την τελετή λήξης τίμησαν με την παρουσία τους και έκαναν τις απονομές ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης και ο Πρόεδρος της Δημωφέλειας Παναγιώτης Αγγελίδης.

Τέλος κατά τη διάρκεια του 6ου γύρου πραγματοποιήθηκε μια εμπεριστατωμένη ξενάγηση των γονιών – συνοδών στην πόλη της Καβάλας με ξεναγό τον Δημήτρη Κουγιουμτζόγλου.




Economist: Στη πρώτη θέση η ελληνική οικονομία | «Ο κόσμος θα πρέπει να υψώσει ένα ποτήρι ούζο σε αυτόν τον απίθανο πρωταθλητή»

Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας του Economist με τις 35 χώρες με την καλύτερη επίδοση στην οικονομία, με το δημοσίευμα να κάνει λόγο για «άλλον έναν απίθανο θρίαμβο».

Η ανάλυση του Economist βασίζεται σε πέντε οικονομικούς και χρηματοοικονομικούς δείκτες (πληθωρισμός, «εύρος πληθωρισμού», ΑΕΠ, θέσεις εργασίας και επιδόσεις του χρηματιστηρίου) και από αυτή προκύπτει πως η χώρα μας έχει και φέτος τους καλύτερους βαθμούς στην οικονομία ανάμεσα σε 35 κυρίως πλούσιες χώρες.

Ο Economist γράφει συγκεκριμένα: «Στην κορυφή του πίνακα, για δεύτερη συνεχή χρονιά, βρίσκεται η Ελλάδα – ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα για μια οικονομία που μέχρι πρότινος αποτελούσε συνώνυμο της κακοδιαχείρισης. Εκτός από τη Νότια Κορέα, πολλές από τις άλλες επιδόσεις που ξεχωρίζουν είναι στην Αμερική. Οι Ηνωμένες Πολιτείες καταλαμβάνουν την τρίτη θέση.

Ο Καναδάς και η Χιλή δεν απέχουν πολύ. Στο μεταξύ, πολλοί από τους “τεμπέληδες” βρίσκονται στη Βόρεια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας, η οποία είναι η τελευταία στη λίστα».

Το βρετανικό μηνιαίο περιοδικό σημειώνει πως η Ελλάδα σημειώνει «μερικά εκπληκτικά αποτελέσματα» σε ό,τι αφορά τους πέντε δείκτες, βάσει των οποίων προκύπτει η συνολική βαθμολογία για κάθε χώρα. Αλλά εκείνο στο οποίο ξεχωρίζει είναι η αύξηση της χρηματιστηριακής αξίας της ελληνικής αγοράς κατά 43,8%.

«Για ένδοξες αποδόσεις μετοχών, κοιτάξτε χιλιάδες μίλια δυτικά – στην Ελλάδα. Εκεί η πραγματική αξία του χρηματιστηρίου έχει αυξηθεί κατά πάνω από 40%. Οι επενδυτές ενδιαφέρθηκαν και πάλι για τις ελληνικές εταιρείες καθώς η κυβέρνηση εφαρμόζει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις φιλικές προς τις αγορές».

Αναφερόμενος εκτενώς στις χαμηλές οικονομικές επιδόσεις χωρών όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία, καθώς και η Φινλανδία, ο Economist καταλήγει αναφορικά με την πρωτιά της Ελλάδας: «Ενώ οι Φινλανδοί που υποαποδίδουν μπορούν να παρηγορηθούν αυτά τα Χριστούγεννα πνίγοντας τον πόνο τους σε ένα päntsdrunk (τοπικό ποτό), ο υπόλοιπος κόσμος θα πρέπει να υψώσει ένα ποτήρι ούζο σε αυτόν τον απίθανο πρωταθλητή».

Ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης έκανε σχετική ανάρτηση στο Facebook.




Mobbing στην Ελλάδα: Στην 3η θέση η χώρα μας στην Ευρώπη | Τα σημάδια της εργασιακής κακοποίησης

Υψηλά ποσοστά εργασιακού εκφοβισμού, του λεγόμενου «mobbing», καταγράφονται στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να λαμβάνει την 3η θέση στην Ευρώπη.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της επιθεώρησης εργασίας το «Mobbing» δεν γνωρίζει φύλο ενώ εκατοντάδες είναι τα περιστατικά στην Ελλάδα το 2023.

Πώς ασκείται το mobbing

Το mobbing είναι εκφοβισμός από τους συναδέλφους είτε από τους εργοδότες ώστε για να συμμορφωθεί ο συνάδελφος με άλλους εργαζόμενους είτε να πιεστεί τόσο ώστε να παραιτηθεί. Με τον όρο εννοείται δηλαδή η ηθική παρενόχληση εργαζομένων στο χώρο εργασίας τους.

Το «Mobbing» δεν γνωρίζει φύλο ενώ εκατοντάδες είναι τα περιστατικά στην Ελλάδα το 2023

Πρόκειται για κάθε καταχρηστική συμπεριφορά που εκδηλώνεται με λόγια, πράξεις, γραπτά μηνύματα και μπορεί να ζημιώσει την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια ή τη σωματική ή ψυχική ακεραιότητα του ατόμου, να θέσει σε κίνδυνο την εργασία του ή να διαταράξει το εργασιακό κλίμα.

Το mobbing ασκείται μέσω:

  • ψυχολογικής βίας,
  • ηθικής βίας,
  • διαμόρφωση εχθρικού και ταπεινωτικού εργασιακού περιβάλλοντος, για την επιβολή διακριτικής μεταχείρισης και τρομοκρατίας, που προσβάλει την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια,
  • τη σωματική και ψυχική ακεραιτότητα του εργαζόμενου και οδηγεί συχνά σε ολοκληρωτική εξάντληση (burn-out) του εργαζόμενου, προκειμένου να εξαναγκαστεί σε παραίτηση.

Η ηθική παρενόχληση στο χώρο εργασίας παίρνει τη μορφή ταπεινωτικής συμπεριφοράς, άνισης μεταχείρισης, προσβολών, απομόνωσης, εξώθησης σε σφάλματα, απειλών, άσκησης ψυχολογικής βίας, ανάθεσης υπερβολικού όγκου εργασίας σε συνδυασμό με κακόβουλα σχόλια για την δήθεν ελλιπή απόδοση, τοποθέτησης σε θέση «ψυγείο» χωρίς καθήκοντα και αντικείμενο εργασίας κ.α..




Μητσοτάκης | Το gov.gr βρίσκεται στη 2η θέση μεταξύ 70 εταιρειών ως προς την εμπειρία του καταναλωτή

«Ξεκινάμε την εβδομάδα με μια πολύ ευχάριστη είδηση», τονίζει σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας πως το gov.gr βρίσκεται στην 2η θέση, μεταξύ 70 εταιρειών και οργανισμών, ως προς την εμπειρία του καταναλωτή.

«Πρόκειται για την επισφράγιση μιας σκληρής δουλειάς που ξεκίνησε στην προηγούμενη κυβερνητική μας θητεία, με σκοπό να βελτιώσει την εμπειρία του πολίτη με το Δημόσιο, να διευκολύνει την καθημερινότητά του. Είναι αποτέλεσμα της Ελλάδας που αλλάζει.

Και δεν σταματάμε εδώ. Στόχος μας είναι η ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών του Δημοσίου. Και θα το πετύχουμε!», συμπληρώνει ο πρωθυπουργός.




Σταυρούλα Τσολακίδου: Κατέκτησε την 9η θέση στο ισχυρότερο τουρνουά σκάκι της χρονιάς!

Mε μία ακόμα πραγματικά σπουδαία εμφάνιση στο ισχυρότερο τουρνουά της χρονιάς, που διοργανώνει η Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκάκι (FIDE) και έχοντας να αντιμετωπίσει τις κορυφαίες σκακίστριες του κόσμου  η Σταυρούλα Τσολακίδου συγκέντρωσε στη Νήσο Μαν 6.5 βαθμούς σε 11 αγώνες και τερμάτισε στην 9η θέση!

Η Καβαλιώτισσα πρωταθλήτρια γνώρισε μόλις μία ήττα (από την Α. Muzychuk , η οποία και πήρε πρόκριση στο τουρνουά διεκδικητριών)  ενω κέρδισε τις GM Batsiashvili , Dinara Wagner και GM Hoang, Thanh Trang!

Με απόδοση 2524 κέρδισε και 21 μονάδες ΕΛΟ!

Ενδεικτική του μεγέθους της επιτυχίας της Σταυρούλας, της δυσκολίας των αγώνων αλλά και της σιγουριάς στο παιχνίδι της είναι ότι ξεπέρασε στη βαθμολογία τη νο1 των αγώνων GM Goryachkina (κατετάγη 17η) αλλά και την δεύτερη της αρχικής κατάταξης GM Al. Kosteniuk (30η) !

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η Καβαλιώτισσα σκακίστρια έδειξε ότι μπορεί να μας χαρίσει ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες!




Δήλωση του Δημήτρη Πέτροβιτς μετά την υποβολή παραίτησής του από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου:

«Ύστερα από εννέα χρόνια και δυο μήνες στη διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, σήμερα ολοκληρώνεται ένας πολύ σημαντικός κύκλος της ζωής μου. Την 1η Σεπτεμβρίου 2014 ανέλαβα τα καθήκοντα του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου. Μια θέση τιμής, αλλά συγχρόνως μεγάλης ευθύνης απέναντι στους πολίτες του τόπου μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική συγκυρία, εν μέσω φυσικών καταστροφών, οικονομικής κρίσης, υβριδικών επιθέσεων στα σύνορά μας, πανδημίας και άλλων προβλημάτων που δοκίμαζαν αδιάκοπα τις αντοχές της κοινωνίας και που κληθήκαμε όλοι μαζί να διαχειριστούμε.

Όλα αυτά τα εννέα χρόνια, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και με διαρκή παρουσία στο πεδίο, ειλικρινά κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια για να φανώ αντάξιος των προσδοκιών των πολιτών αυτού του ευλογημένου τόπου. Έδωσα μάχες στα κέντρα των αποφάσεων για να ανατρέψω αδικίες και να προασπίσω τα συμφέροντα του Έβρου.

Παρά τις όποιες αντιξοότητες που κατά περιπτώσεις και λόγω της διασυνοριακότητας δυσχέραιναν το έργο μας, προσπαθήσαμε σκληρά. Επισκευάσαμε και ενισχύσαμε υποδομές, εκτελέσαμε και προγραμματίσαμε νέα έργα και υποστηρίξαμε θεσμούς που αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής και τους ανθρώπους της.

Κάθε διεκδίκηση ή μάχη που δώσαμε ήταν διαφορετική, αλλά η πρόθεσή μου σταθερή και αδιαπραγμάτευτη: Να πάμε τον Έβρο ακόμη ένα βήμα μπροστά.

Γι’ αυτό και πάντα έλεγα στους συνεργάτες μου ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε κάτι περισσότερο.

Καθώς ένας κύκλος κλείνει σήμερα, οφείλω να ομολογήσω ότι η ενασχόληση μου στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, σε συνδυασμό με την πολυετή επαγγελματική μου εμπειρία στη δημοσιογραφία, με κάνουν να αισθάνομαι πολύ πιο ολοκληρωμένος και ώριμος για κάθε επόμενη πρόκληση.

Συγχρόνως το νέο κεφάλαιο που ανοίγει στον πρώτο βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με τη συμμετοχή του συνδυασμού, στον οποίο ήμουν επικεφαλής, από τη θέση της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο, αποτελεί ένα ωφέλιμο και σημαντικό βήμα προσφοράς στα κοινά, καθώς καλούμαι, ως Δημοτικός Σύμβουλος, να υπηρετήσω την πόλη
που γεννήθηκα, την Αλεξανδρούπολη.

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, πρωτίστως στην οικογένεια μου, που όλα τα χρόνια του επαγγελματικού και πολιτικού μου βίου, στήριξε σθεναρά τις επιλογές μου.

Για ακόμη μια φορά αισθάνομαι την ανάγκη να μνημονεύσω τον αείμνηστο περιφερειάρχη μας Γιώργο Παυλίδη που με ενέπνευσε και με ώθησε να ασχοληθώ ενεργά με τα κοινά, αποτελώντας για εμένα μέντορα στα πρώτα μου βήματα στην Αυτοδιοίκηση.

Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο για την συνεργασία μας. Τους συναδέλφους Αντιπεριφερειάρχες, τους Περιφερειακούς Συμβούλους του Έβρου και των άλλων περιφερειακών ενοτήτων, της περιόδου 2014-2023, για τις από κοινού μάχες που δώσαμε στο Συμβούλιο και στα άλλα θεσμικά όργανα για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Περιφέρειας της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Ευχαριστώ τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Απόστολο Τζιτζικώστα, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και την Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειών, των οποίων υπήρξα μέλος, για την εποικοδομητική συνεργασία μας.

Ευχαριστώ τους δημάρχους και αντιδημάρχους του Έβρου, τους αξιωματικούς και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και όλες τις άλλες υπηρεσίες, φορείς και εθελοντικές οργανώσεις, για την αγαστή συνεργασία που είχαμε από το 2014 έως σήμερα, ιδιαίτερα σε περιόδους διαχείρισης κρίσεων από φυσικές καταστροφές.

Ευχαριστώ, επίσης, τους δύο Σεβασμιότατους Μητροπολίτες Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο και Διδυμοτείχου κ. Δαμασκηνό για την εξαιρετική συνεργασία και την πνευματική τους στήριξη.

Κλείνοντας, ευχαριστώ θερμά τους Προϊσταμένους και τους υπαλλήλους όλων των Διευθύνσεων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, με τους οποίους συνεργάστηκα άριστα και αποτελεσματικά σε όλους τους τομείς αρμοδιότητάς μου τα τελευταία εννέα χρόνια.

Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους άμεσους συνεργάτες μου στο Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Έβρου, χάρη στην υποστήριξη και το ζήλο των οποίων μπόρεσα να ανταποκριθώ στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσης μου, στους ρόλους και τις ευθύνες που απέρρεαν από αυτή.

Σε όλη μου όμως την πορεία, το κέντρο του κόσμου μου, ήταν πάντα οι συμπατριώτες μου.

Το πιο μεγάλο λοιπόν ευχαριστώ ανήκει στους πολίτες του Έβρου, της Αλεξανδρούπολης, της Σαμοθράκης, της Ορεστιάδας, του Διδυμοτείχου, του Σουφλίου, του Τυχερού, των Φερών, αλλά και σε όλους αυτούς τους σιωπηλούς μαχητές της ζωής, που με την παραμονή τους στα δεκάδες χωριά μας φυλάνε και σήμερα Θερμοπύλες, εθνικές αλλά και πατριωτικές.

Όλοι εσείς ήσασταν πάντα το κουράγιο και η δύναμη μου. Ειλικρινά σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Ήταν τιμή μου που σας υπηρέτησα».

Με εκτίμηση
Δημήτρης Πέτροβιτς




Γερουσιαστής των Η.Π.Α προειδοποίησε την Τουρκία ακόμη και για τη θέση της στο ΝΑΤΟ!

Μέρα με τη μέρα μεγαλώνει η απόσταση Ουάσιγκτον και Άγκυρας, ειδικά μετά την στάση του Ταγίπ Ερντογάν στο πλευρό της Χαμάς και τις καθημερινές επιθέσεις του σε ΗΠΑ και Δύση.

Ολοένα και περισσότεροι γερουσιαστές προχωράνε σε δηλώσεις κατά της Τουρκίας, όπως συνέβη και με τον Ρεπουμπλικάνο Τζιμ Ρις, μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας εκλεγμένος στο Αϊντάχο.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και την στάση της Άγκυρας δήλωσε ότι «η Τουρκία πρέπει πραγματικά να σκεφθεί πολύ καλά όσα κάνει».

Μάλιστα προειδοποίησε ακόμη και με συνέπειες που αφορούν στη θέση της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι εμμένει στη θέση του ότι η Τουρκία δεν μπορεί να αποκτήσει τα F-16 που ζητά, αφήνοντας όμως και ένα παραθυράκι ανοιχτό, πως αυτό θα συμβεί εάν εγκρίνει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.