Χωρίς θέρμανση ήταν 14 σχολεία στην Ορεστιάδα

Έντονες διαμαρτυρίες εναντίον της Δημοτικής Αρχής από κατοίκους του βορείου Έβρου, λόγω της ανυπαρξίας θέρμανσης σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα, δεκατέσσερα σχολεία έμειναν χωρίς θέρμανση, αφού οι καυστήρες ήταν εκτός λειτουργίας γιατί είχαν λήξει τα πιστοποιητικά καταλληλότητας.

Αυτό όμως ήταν ένα ζήτημα γνωστό και έπρεπε να έχουν γίνει οι σχετικές και αναγκαίες ενέργειες ώστε να προγραμματιστεί η συντήρηση των καυστήρων και είναι εξασφαλισμένη η λειτουργία των σχολικών μονάδων, με την αναγκαία θέρμανση για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του Δημάρχου Ορεστιάδας, το θέμα λύθηκε και τα σχολεία έχουν τώρα θέρμανση, αλλά το ερώτημα παραμένει. Έπρεπε να περάσουν τόσες μέρες λειτουργίας των σχολείων χωρίς θέρμανση; Αφού ήταν μια διαδικασία γνωστή εκ των προτέρων, γιατί δεν έγινε στην ώρα της από τους υπεύθυνους; Έπρεπε να φτάσουμε στα μέσα Νοεμβρίου και να υπάρξουν διαμαρτυρίες για να κινηθούν οι υπέυθυνοι και να γίνει ο έλεγχος για να πιστοποιηθεί η καλή λειτουργία των καυστήρων;

Μπορεί σε άλλα μέρη της Ελλάδας να πηγαίνουν πιο “χαλαρά” αυτές οι διαδικασίες για τη θέρμανση, αλλά η Ορεστιάδα δεν είναι ούτε Ρόδος ούτε Κρήτη και ο καιρός με το κρύο και την υγρασία δεν αστειεύονται.

Οπότε ο κύριος Δήμαρχος μάλλον πρέπει “να τραβήξει μερικά αυτιά υπευθύνων”, γιατί αλλιώς οι δημότες θα στοχεύουν “τα δικά του αυτιά”. Άλλωστε ο εκάστοτε Δήμαρχος είναι υπεύθυνος για κάθε δυσλειτουργία, καθυστέρηση και παράλειψη των υπηρεσιών που εποπτεύει.

Πηγή: e-evros.gr




Μεγάλο μέρος των πολιτών επιλέγουν τζάκια για την θέρμανση τους

Μεγάλη στροφή στην θέρμανση με καυσόξυλα, με ενεργειακά τζάκια και ξυλόσομπες παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τους επαγγελματίες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ιδιοκτήτη καταστήματος, τον κύριο Θάνο Καραμάνογλου, απο τις αρχές του χειμώνα εως και τώρα πολλοί ειναι οι συμπολίτες μας οι οποιοί επισκεφτονται τα καταστήματα με είδη όπως ενεργειακά τζάκια και ενδιαφέρονται να τοποθετήσουν τζάκια στην οικία τους.
Ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι η θέρμανση με τζάκι είναι πιο οικονομική απο την θέρμανση με πετρέλαιο ή ηλεκτρικό ρεύμα, όπου το μεγαλύτερο κόστος είναι για την τοποθέτηση της συσκέυης και αργότερα η αγορά καυσόξυλα.




Θέρμανση: Πετρέλαιο vs φυσικό αέριο – Ποια είναι η οικονομικότερη λύση

Οι επιβαρύνσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από τις αυξήσεις στα είδη διατροφής και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά συνεχίζονται

Και σε αυτές έρχονται να προστεθούν και οι δαπάνες για θέρμανση.

Τιμές

Και αυτό το χειμώνα, λοιπόν, το κυρίαρχο ερώτημα για τα νοικοκυριά είναι αν τους συμφέρει οικονομικά να θερμανθούν με πετρέλαιο ή φυσικό αέριο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα τιμών και πριν ξεκινήσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης (15 Οκτωβρίου) το συγκεκριμένο καύσιμο, αν πωλούταν τώρα, θα είχε μία μέση τιμή στα 1,50 ευρώ ανά λίτρο.

Για να μπορέσει να συγκριθεί με το φυσικό αέριο η μονάδα μέτρησης θα πρέπει να μετατραπεί σε κιλοβατώρα.

Έτσι η τιμή του αντιστοιχεί σε 0,14 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Οι αντίστοιχες τιμές τους φυσικού αερίου έχουν σήμερα ένα εύρος από 0,0066 ευρώ έως 0,080 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Όφελος

Από την αντιπαραβολή των τιμών, προκύπτει πως τα νοικοκυριά που θα επιλέξουν το φυσικό αέριο για τη θέρμανση τους θα έχουν ένα όφελος από 43% έως 53%.

Οι προαναφερόμενες τιμές του συγκεκριμένου καυσίμου περιλαμβάνουν ΦΠΑ, και τις διάφορες χρεώσεις που συνυπολογίζονται στους λογαριασμούς.

Πρόσβαση

Βέβαια, για να κερδίσει κάποιος τα οφέλη του φυσικού αερίου θα πρέπει να έχει πρόσβαση στο δίκτυο διανομής.

Δηλαδή θα πρέπει να μάθει αν περνά μπροστά από την κατοικία του αγωγός χαμηλής πίεσης που θα του δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης.

Για να το διαπιστώσει είτε θα πρέπει να αναζητήσει τη βοήθεια εταιρείας παροχής ενέργειας είτε της εταιρείας διανομής αερίου (ΕΔΑ), η οποία κι έχει υπό την εποπτεία της την περιοχή στην οποία ζει το νοικοκυριό. Οι εταιρείες αυτές είναι η ΕΔΑ Αττικής, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ (Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης) και η ΔΕΔΑ (υπόλοιπη Ελλάδα).

Αξίζει να σημειωθεί πως οι συγκεκριμένες ΕΔΑ έχουν συνήθως προγράμματα εκπτώσεων στα τέλη σύνδεσης με το δίκτυο, ενώ υπό προϋποθέσεις τρέχουν και προγράμματα επιδότησης από το ΕΣΠΑ για την σύνδεση και την εγκατάσταση συστήματος αυτόνομης ή κεντρικής θέρμανσης με φυσικό αέριο.

Χειμώνας 2022- 2023Το φυσικό αέριο αναδείχθηκε ως η πλέον ανταγωνιστική λύση και την περασμένη χειμερινή περίοδο του Οκτωβρίου 2022 – Απριλίου 2023 ως η πλέον ανταγωνιστική λύση. Αλλά και ως μακροπρόθεσμη επιλογή για τη θέρμανση.

Πιο συγκεκριμένα, για την περίοδο αυτή, και σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία «Φυσικό Αέριο Ελλάδος» ένα νοικοκυριό που ζει σε σπίτι 120 τ.μ. εξοικονόμησε 160 ευρώ με την θέρμανση με φυσικό αέριο σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Δηλαδή συνολικά τους χειμερινούς μήνες το φυσικό αέριο ήταν 14% φθηνότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης.

Αν δε, μία οικογένεια που ζει σε διαμέρισμα στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας είχε εγκαταστήσει αυτόνομη θέρμανση με φυσικό αέριο θα είχε ένα συνολικό όφελος 3.500 ευρώ ή 35,7% έναντι του πετρελαίου. Οι ιδιοκτήτες και ένοικοι μιας πολυκατοικίας θα γλύτωναν 18.000 ευρώ στους χειμώνες της προαναφερόμενης δεκαετίας.