Αναπτυξιακή Καβάλας | Πραγματοποιήθηκε το θεματικό γαστρονομικό εργαστήριο

 Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το θεματικό εργαστήριο για τη γαστρονομία και τον τουρισμό στο εστιατόριο «YALOS» στην Καβάλα.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ανάδειξη της τοπικής διατροφικής παράδοσης και τη σύνδεσή της με τον τουρισμό, προσελκύοντας ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους φορέων και επιχειρηματίες του κλάδου.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις σύγχρονες τάσεις στη γαστρονομία, τη σημασία της χρήσης τοπικών προϊόντων και τις στρατηγικές προώθησης της γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχής. Μέσα από εισηγήσεις και παρεμβάσεις, αναδείχθηκε ο ρόλος του γαστρονομικού τουρισμού ως μοχλού ανάπτυξης για την τοπική οικονομία.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η γευσιγνωσία αυθεντικών τοπικών γεύσεων, η οποία ανέδειξε την ποιότητα και τη μοναδικότητα των προϊόντων της περιοχής. Παραδοσιακές συνταγές, βασισμένες σε αγνά υλικά από τοπικούς παραγωγούς, προσέφεραν στους παρευρισκόμενους μια ολοκληρωμένη εμπειρία των γεύσεων της Καβάλας.

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διακρατικού σχεδίου συνεργασίας Local Tour, το οποίο φέρνει κοντά 22 Ομάδες Τοπικής Δράσης από την Ελλάδα και την Κύπρο. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία συνεργασιών που θα ενισχύσουν τον γαστρονομικό πολιτισμό και θα προωθήσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από την αξιοποίηση της τοπικής κουλτούρας.

Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Υπομέτρο 19.3 του ΠΑΑ 2014-2020, στο πλαίσιο των Τοπικών Προγραμμάτων LEADER, υποστηρίζοντας δράσεις που ενισχύουν τη διασύνδεση γαστρονομίας και τουρισμού.

Η επιτυχία της εκδήλωσης επιβεβαίωσε τη δυναμική του τοπικού γαστρονομικού πλούτου και την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση παρόμοιων πρωτοβουλιών στο μέλλον.




“Αστερούπολη Καβάλας”: Το Θεματικό “Πάρκο Παγετώνων” που εντυπωσιάζει μικρούς και μεγάλους

Η Αστερούπολη Καβάλας, με το θεματικό Πάρκο Παγετώνων, αποτελεί πόλο έλξης για πλήθος επισκεπτών, εντυπωσιάζοντας με τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει.

Το πάρκο, εμπνευσμένο από την Εποχή των Παγετώνων, προσφέρει διαδραστικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τα πλάσματα της εποχής εκείνης, μέσα από εντυπωσιακές αναπαραστάσεις και εκθέματα. Η μεγάλη προσέλευση του κόσμου επιβεβαιώνει την επιτυχία του πάρκου, καθιστώντας το έναν από τους κορυφαίους προορισμούς ψυχαγωγίας στην περιοχή.




Κομοτηνή | Αυτό είναι το φετινό θεματικό πάρκο Χριστουγέννων

Ο Δήμος  Κομοτηνής για την περίοδο των Χριστουγέννων δημιουργεί και παρουσιάζει το Christmas World, ένα πρωτότυπο Instagramable Christmas Park

Στην εποχή όπου οι εικόνες και οι φωτογραφίες ταξιδεύουν αστραπιαία μέσα από το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα με τη φωτογραφική χρήση τους γίνονται εργαλεία διάδρασης κι επικοινωνίας. Η σχεδόν ενστικτώδης κίνησή μας να φωτογραφίζουμε κάθε όμορφη, ξεχωριστή, πρωτότυπη ή διαφορετική εικόνα δημιούργησε και νέες συνθήκες στον τομέα της οικογενειακής ψυχαγωγίας.

Τα selfie museum αποτελούν, πλέον, στο εξωτερικό τη νέα απόλυτη σύγχρονη τάση για παιδιά, νέους και ενήλικες επισκέπτες θεματικών χώρων. Έτσι και στο πρωτότυπο Christmas Park της Κομοτηνής απίθανες ιδέες, βασισμένες στα μοναδικά θέματα των Χριστουγέννων και της σοκολάτας δημιουργούν την πιο «ινταγκραμική αυλή» σε θεματικό πάρκο στην Ελλάδα.

Υπερμεγέθη, πολύχρωμα, χριστουγεννιάτικα εκθέματα προκαλούν θετική αίσθηση και παρακινούν για χιλιάδες φωτογραφίες. Με χιουμοριστική διάθεση προσφέρονται για αλληλεπίδραση, προκαλούν χαμόγελα και παρακινούν για κοινοποίηση της εικόνας μέσα από τα social media.

Το θεματικό πάρκο, θα είναι ανοικτό από το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 έως τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025, ενώ οργανωμένες ξεναγήσεις σε σχολεία, συλλόγους κλπ θα γίνονται έως την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025.

Έως την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, θα λειτουργεί παράλληλα στο πάρκο της Αγίας Παρασκευής και η Χριστουγεννιάτικη αγορά.

Για πληροφορίες ή δηλώσεις επισκέψεων, μπορείτε να απευθύνεστε στην Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νέας Γενιάς, στο mail dkeppak@gmail.com ή στο τηλέφωνο 2531031022 καθημερινά εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από 9.00 έως 13.30.

xronos.gr




Θεματικό τουρισμό 12 μηνών θέλει να πετύχει η Περιφέρεια ΑΜΘ | Δηλώσεις Παναγιώτη Αρχοντή

«Ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Για την ανάπτυξη του σχεδιασμού της νέας διοίκησης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την ανάδειξη και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος με έμφαση στον θεματικό τουρισμό, μίλησε το πρωί της Τετάρτης, 6 Νοεμβρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm», ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ.Παναγιώτης Αρχοντής.

Με την αφορμή της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ σε τρεις συνεχόμενες δράσεις τουριστικού ενδιαφέροντος (Β2Β) μόλις σε διάστημα 15 ημερών σε τρεις διαφορετικές χώρες, ο κ.Αρχοντής, ανέλυσε τη στρατηγική στόχευση της διοίκησης στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού ως βασικό παράγοντα στον οποίο καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο του τουρισμού να επενδύσουν προκειμένου να επιτευχθεί ο κύριος στόχος της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, γιατί όχι ακόμα και σε 12 μήνες.

Δράσεις εντός και εκτός συνόρων Περιγράφοντας τη στρατηγική της διοίκησης του κ.Τοψίδη σε ό,τι αφορά τον εν λόγω τομέα ο κ.Αρχοντής εξήγησε πως αυτή επεξηγείται στο «ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, αναπτύσσεται το σχέδιο της περιφέρειας με δράσεις εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, που περιλαμβάνει B2B και fam trips (ταξίδια εξοικείωσης) αλλά και τη συμμετοχή σε εκθέσεις σε χώρες τουριστικού ενδιαφέροντος.

Ο ίδιος αναφέρθηκε χαρακτηριστικά και στο παράδειγμα του press trip που έλαβε χώρα στα μέσα Αυγούστου με τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro αλλά και το μεγάλο αφιέρωμα που ακολούθησε, καθώς και η παρουσία της ΠΑΜ-Θ σε εκθέσεις στο Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και τη Θεσσαλονίκη, έως και τις τρεις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο δεκαπενθήμερο σε Ουτρέχτη, Αμβέρσα και Λονδίνο.

Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού αναφέρθηκε στους επόμενους σταθμούς της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ, που περιλαμβάνουν τη Διεθνή Έκθεση Filoxenia, την Πολωνία και τη Φρανκφούρτη, δηλώνοντας ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την έως τώρα υλοποίηση του πολύ δυναμικού σχεδίου δράσης αλλά και των αποτελεσμάτων που ήδη λαμβάνουν.

Ερωτηθείς σχετικά με τα αποτελέσματα αυτά ο ίδιος εξήγησε πως μετρήσιμα αποτελέσματα θα υπάρχουν το επόμενο Καλοκαίρι, μέσα από την επισκεψιμότητα που θα κρίνει την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος, ωστόσο μετέφερε το θερμό και εξαιρετικά υψηλό ενδιαφέρον που λαμβάνει τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, για την ΠΑΜ-Θ ως «εκπρόσωπο» του μοντέλου «ήλιος – θάλασσα» που προσφέρεται μέσα από το παραλιακό μέτωπο και τα δύο νησιά μας, όσο και από τον θεματικό τουρισμό που αναπτύσσεται σε πολλαπλά μέτωπα, αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου, όπως ο προσκυνηματικός, ιστορικός, αρχαιολογικός, γαστρονομικός κ.α.

Βήματα για τον θεματικό Τουρισμό

Ο κ.Αρχοντής έδωσε μάλιστα το παράδειγμα του Βελγίου και της Ολλανδίας όπου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα και του θερμού ενδιαφέροντος που επέδειξαν εκεί για τα ορεινά μονοπάτια της περιοχής μας.

«Ξεκινήσαμε από την αρχή της θητείας και στοχεύσαμε στην ανάδειξη των θεματικών τουριστικών διαδρομών, δηλαδή μέσω του θεματικού τουρισμού» σημείωσε. Γι’ αυτό το λόγο ξεκίνησαν διαβουλεύσεις πολύ νωρίς, σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, με θεσμούς δημόσιους και μη, για να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων θεματικών διαδρομών.

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας και στη συνέχεια θα απευθυνθούν ξανά στους θεσμούς ώστε να εκτιμήσουν ποιες διαδρομές είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν, και ποιες χρειάζονται υποστήριξη, κυρίως στις υποδομές, για να δουν πώς θα μπορέσουν να πάρουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Γενικότερα ήδη δημιουργούν ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που αφορά κυρίως τον θεματικό τουρισμό. Άλλωστε στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΤΕ στην Αθήνα, επισημάνθηκε πως ο θεματικός τουρισμός είναι ο βασικός παράγοντας που πρέπει να επενδύσουμε όλοι για να μπορέσουν να πετύχουν πολλά, μεταξύ των οποίων και η επέκταση της σεζόν.

Βιώσιμος τουρισμός σε όλη την ΠΑΜΘ όπου υπάρχουν και πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές

Η Περιφέρεια βέβαια φιλοδοξεί πως το τουριστικό προϊόν που προωθείται, θα είναι βιώσιμο, ανέφερε ο κ. Αρχοντής, σημειώνοντας πως μπορεί ακόμα στην Περιφέρεια να μην έχουμε έντονα φαινόμενα υπερτουρισμού, όμως σαφώς υπάρχουν υποδομές και στην περιοχή μας που ήταν φτιαγμένες για να υποδεχτούν λιγότερο κόσμο και θα πρέπει αυτές οι υποδομές να προσαρμοστούν.

Σε επίπεδο Περιφέρειας όμως αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης και εξέλιξης του τουριστικού προϊόντος. Η ναυαρχίδα του τουρισμού, η Θάσος, σαφώς παίρνει το μεγαλύτερο ποσοστό του τουρισμού, υπάρχουν όμως πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές στην ΑΜΘ, για αυτό και πασχίζουν να αναπτύξουν γραμμικά το τουριστικό προϊόν σε όλη την περιφέρεια.

«Όσοι δεν έχουνε δει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη να έρθουν να την επισκεφτούνε και κυρίως το φυσικό σύνορο της χώρας μας τον Έβρο, ο οποίος είναι γεμάτος φυσικές ομορφιές, αλλά και τα δυο νησιά μας, τη Σαμοθράκη και τη Θάσο, την Κομοτηνή, την Ξάνθη, τη Δράμα, την Καβάλα, υπάρχουν απίστευτες ομορφιές όλων των κατηγοριών, για να δει ο καθένας από μας» ανέφερε.

Πηγή: www.paratiritis-news,proininews




Δράμα | Θεματικό πάρκο οπτικοακουστικών μέσων το στρατόπεδο Ανδρικάκη

Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας  με το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε. προχωρά ο Δήμος Δράμας για την παραχώρηση του στρατοπέδου «Ανδρικάκη», με σκοπό τη δημιουργία θεματικού πάρκου οπτικοακουστικών μέσων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το μνημόνιο συνεργασίας  θα υπογραφεί   το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα – όπως μας ενημερώνει ο Δήμος Δράμας –  ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για τη δημιουργία του θεματικού πάρκου οπτικοακουστικών μέσων, με τη συμβολή των δωρητών από τη Δράμα κυρίων  Άρη Θεοδωρίδη και Κώστα Αποστολίδη και με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Δράμας.