Σοβαρό θέμα η μειωμένη στάθμη του ποταμού Νέστου – Η λειψυδρία φαίνεται και στο Παρανέστι

Ανησυχία προκαλεί η συνεχώς μειωμένη στάθμη του ποταμού Νέστου, με τις επιπτώσεις της λειψυδρίας να είναι πλέον εμφανείς και στην περιοχή του Παρανεστίου.

Η ξηρασία και η μειωμένη βροχόπτωση των τελευταίων μηνών έχουν οδηγήσει σε σημαντική πτώση των υδάτινων αποθεμάτων, γεγονός που επηρεάζει τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και την αγροτική παραγωγή της περιοχής.

Οι τοπικές αρχές και οι αρμόδιοι φορείς παρακολουθούν την κατάσταση με προβληματισμό, καθώς η λειψυδρία ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα στην υδροδότηση και την άρδευση.

Εξετάζονται μέτρα για την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων, ενώ οι κάτοικοι και οι αγρότες καλούνται να είναι προσεκτικοί στη χρήση του νερού.




Στην Εισαγγελία το θέμα με το έλλειμμα του ταμείου της ΔΕΥΑΚ

Στην Εισαγγελία οδηγείται το σοβαρό ζήτημα του ελλείμματος που εντοπίστηκε στο ταμείο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Καβάλας (ΔΕΥΑΚ). Μετά από εσωτερικό έλεγχο, διαπιστώθηκε σημαντικό χρηματικό έλλειμμα, το οποίο προκαλεί ανησυχία στις τοπικές αρχές και τους πολίτες.

Η δημοτική αρχή ζήτησε την άμεση διερεύνηση της υπόθεσης από τις δικαστικές αρχές, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες και να αποκατασταθεί η διαφάνεια στη λειτουργία της επιχείρησης. Οι εμπλεκόμενοι φορείς δεσμεύονται να συνεργαστούν πλήρως με τις αρχές, ενώ αναμένονται περαιτέρω ανακοινώσεις για την πορεία της έρευνας.




Η λειψυδρία στο Νευροκόπι αποτελεί σοβαρό θέμα συζήτησης

Η λειψυδρία στο Νευροκόπι αποτελεί σοβαρό θέμα συζήτησης, καθώς οι επιπτώσεις της γίνονται αισθητές στις καλλιέργειες της περιοχής.

Οι αγρότες αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην άρδευση των χωραφιών τους, γεγονός που απειλεί την παραγωγή τους και την τοπική οικονομία.

Οι αρχές και οι κάτοικοι της περιοχής αναζητούν άμεσα λύσεις για την εξοικονόμηση και σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, ενώ συζητούνται μέτρα ενίσχυσης των υποδομών, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που επιδεινώνεται λόγω της κλιματικής αλλαγής.

 




Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολη | Επανέρχεται το θέμα δημιουργίας ΜΕΘ παίδων με αφορμή το τραγικό γεγονός στο Μαγικό Ξάνθης

Με αφορμή το τραγικό γεγονός στο Μαγικό Ξάνθης επανέρχεται το θέμα της υγειονομικής θωράκισης της περιοχής και συγκεκριμένα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης με ΜΕΘ παίδων.

Μιλώντας στην ΕΡΤ το μέλος της Εξελεκτικής Επιτροπής Πέτρος Κετικίδης κάλεσε πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς και άλλους φορείς να υποστηρίξουν το αίτημα της ΠΟΕΔΗΝ και του Συλλόγου Γονέων για λειτουργία στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης και σε όλες τις πόλεις που έχουν Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία τη λειτουργία ευέλικτων ΜΕΘ παίδων δυναμικότητας 3-4 κλινών. «Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη και δεν αναλύεται σε αθροίσματα αριθμών που προβάλλει η κυβέρνηση. Με αυτό τον τρόπο θα σώζονται ζωές και η περιοχή θα μπορεί να στηρίζει σε αυτή τη δομή πέρα από την υγεία των παιδιών και την δημογραφική και κοινωνική της αναβάθμιση» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Κετικίδης.

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα/ertnews




«60 Χρόνια Delulu» | Το Νέο Θέμα του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού 2025

Το πνεύμα της γιορτής ζωντανεύει ξανά! Ο Δήμος Ξάνθης ανακοινώνει το κεντρικό θέμα του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού 2025, όπως αναδείχθηκε μέσα από την πρώτη ανοιχτή ψηφοφορία των πολιτών! Το νικητήριο θέμα, «60 Χρόνια Delulu», κατέκτησε τις καρδιές των συμμετεχόντων, με περίπου το 50,5% αυτών να το επιλέγουν, καθιστώντας το, το επίκεντρο της φετινής μας γιορτής.

Η έννοια «Delulu», εμπνευσμένη από τη σύγχρονη pop κουλτούρα, εκφράζει τη δύναμη της θέλησης και την πεποίθηση ότι όλα είναι δυνατά όταν πιστεύουμε βαθιά στον εαυτό μας. Ενώ έχει αγκαλιαστεί από τις νεότερες γενιές ως σύμβολο ανανέωσης και αισιοδοξίας, το μήνυμα της πίστης και της αποφασιστικότητας, μας ενώνει όλους μας. Από εκείνους που τολμούν να ονειρεύονται χωρίς όρια μέχρι εκείνους που έχουν ήδη αντλήσει δύναμη από κάθε πρόκληση στη ζωή, η ιδέα αυτή αποκτά διαχρονική αξία. Μέσα από την επιλογή του φετινού θέματος, το Καρναβάλι της Ξάνθης μας καλεί να αφήσουμε πίσω την καθημερινότητα, να γιορτάσουμε, να γελάσουμε και να εκφραστούμε ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς.

Η φετινή γιορτή υπόσχεται να μετατρέψει τους δρόμους της Ξάνθης σε μία γιορτή γεμάτη ζωντάνια, χρώμα και ανεπανάληπτες στιγμές χαράς. Με μουσική, χορό, φαντασμαγορικά άρματα και εκδηλώσεις για όλους, το Καρναβάλι ανήκει σε κάθε έναν από εμάς. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να δημιουργήσουμε νέες αναμνήσεις που θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στην καρδιά μας.

Σας προσκαλούμε να γίνετε μέρος αυτής της μαγικής εμπειρίας! Ελάτε να γιορτάσουμε μαζί, να ονειρευτούμε, να ζήσουμε με χαρά και να αφήσουμε πίσω κάθε καθημερινή έγνοια. Το Ξανθιώτικο Καρναβάλι 2025 υπόσχεται στιγμές μαγείας, ελευθερίας και αυθεντικής έκφρασης.




Καβάλα: Η πεσμένη γέφυρα έγινε… θέμα σε σατιρική εκπομπή

Ο… ανυποψίαστος παίκτης, η λάθος απάντηση και οι εναλλακτικές για την αξιοποίηση της γέφυρας

Έξι ολόκληρα χρόνια συμπληρώθηκαν από την ημέρα που κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας που βρίσκεται στο παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας στις 9 Νοέμβριο του 2018 και συνεχίζει να γίνεται θέμα, αυτήν τη φορά στον τομέα που της αρμόζει: Τον σατιρικό.

Το βράδυ της Τετάρτης 13 Νοεμβρίου 2024 οι BOOMERS, η σατιρική-ψυχαγωγική εκπομπή, παρακλάδι του Ράδιο Αρβύλα στον ANT1, κατά κόσμον Α. Κανάκης, Γ. Σερβετάς, Χ. Κιούσης, «Κωστάκης» και «Πασοκτσής» ασχολήθηκαν με το θέμα στο κομμάτι της εκπομπής «Ποιος δεν θέλει να γίνει εκατομμυριούχος», θέτοντας το ερώτημα: «Γέφυρα κατέρρευσε κάπου στην Ελλάδα. Πόσος χρόνος πέρασε όχι για να φτιαχτεί ξανά, αλλά για να γίνουν οι μελέτες»;

Ο… ανυποψίαστος παίκτης απάντησε λάθος και οι παρουσιαστές έθεσαν εναλλακτικές για την αξιοποίηση της γέφυρας, όπως το να γίνει τουριστικό αξιοθέατο, στα πρότυπα του Πύργου της Πίζας

 

ΠΗΓΗ: https://www.kavalapost.gr/




Ινστιτούτο Ανάπτυξης ΑΜΘ | Εκδήλωση με θέμα την Διαχείριση Κρίσεων και Φυσικών Καταστροφών

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (eMTInstitute) διοργανώνει μια σημαντική εκδήλωση με θέμα “Διαχείριση Κρίσεων και Φυσικών Καταστροφών: Η Επόμενη Μέρα”, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2024, στις 18:00 μ.μ. στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.

Η εκδήλωση αυτή έρχεται σε μια εποχή που οι φυσικές καταστροφές, όπως πλημμύρες, πυρκαγιές και ακραία καιρικά φαινόμενα, αυξάνονται σε συχνότητα και ένταση λόγω της κλιματικής κρίσης. Στόχος της είναι η ανάδειξη των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες στη διαχείριση κρίσεων, καθώς και η προώθηση της ανθεκτικότητας μέσα από μία διεπιστημονική και συμμετοχική προσέγγιση.

Πρόγραμμα και Ομιλητές

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δύο βασικές θεματικές ενότητες (Panels):

Panel 1: Κλιματική Κρίση και Φυσικές Καταστροφές

  • Κωνσταντίνος Χουβαρδάς – Προϊστάμενος Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας ΠΑΜΘ: Θα αναφερθεί στην αλληλεπίδραση της κλιματικής κρίσης με τις φυσικές καταστροφές και τη σημασία της συνεχούς εκτίμησης της διακινδύνευσης για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των περιοχών.
  • Κυριακή Ψιστάκη – Διδάκτορας Τμήματος Δασολογίας & Διαχείρισης Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων ΔΠΘ: Θα επικεντρωθεί στο ρόλο της θερμικής καταπόνησης στη δημόσια υγεία ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής.
  • Ιωάννης Δόκας – Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΔΠΘ: Θα παρουσιάσει μια ολιστική προσέγγιση για την ανθεκτικότητα, με ειδική αναφορά στην περίπτωση του Κέντρου Διεπιστημονικής Ανθεκτικότητας Κρίσεων (ΚΕΔΙΑΚ).

Panel 2: Πρόληψη και Αντιμετώπιση – Ενέργειες για Άμεση Δράση

  • Αθανάσιος Σιδηρόπουλος – Αστυνομικός Υποδιευθυντής του Α.Τ. Κομοτηνής: Θα συζητήσει τον ρόλο της αστυνομίας στην πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων.
  • Κωνσταντίνος Ιμανιμίδης – Επικεφαλής Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Κομοτηνής: Θα παρουσιάσει πρακτικές αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών, με επίδειξη βασικής υποστήριξης ζωής από τους εθελοντές διασώστες.

Η εκδήλωση αυτή διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου FIREWISE, με την υποστήριξη του “Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”, της “Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κομοτηνής” και της πρωτοβουλίας “Κομοτηνή Εν Δράσει”.

Η Σημασία της Εκδήλωσης

Η κλιματική κρίση επηρεάζει καθημερινά τις ζωές μας, ενώ οι φυσικές καταστροφές αποτελούν πλέον μια συνεχώς αυξανόμενη απειλή. Μέσα από αυτήν την εκδήλωση, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποσκοπεί στην ενημέρωση και την ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών, παρέχοντας τις απαραίτητες γνώσεις και εργαλεία για την πρόληψη και διαχείριση αυτών των φαινομένων.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όλους και αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για ανταλλαγή γνώσεων και πρακτικών, που μπορούν να συμβάλουν στην ανθεκτικότητα απέναντι στις φυσικές καταστροφές. Πρόκειται για ένα θέμα που μας αφορά όλους, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη ορατές, και η ανάγκη για έγκαιρη και σωστή διαχείριση κρίσεων είναι πιο επιτακτική από ποτέ.




Στη Βουλή το θέμα του κορεσμού των φυλακών Κομοτηνής

Την προσεχή Τετάρτη αναμένεται να θέσει στην Επιτροπή Σωφρονιστικού Συστήματος της Βουλής το θέμα του υπερπληθυσμού κρατουμένων στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Κομοτηνής ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος ο οποίος είναι μέλος της Επιτροπής.

Υπενθυμίζεται πως στο Σωφρονιστικό Κατάστημα της Κομοτηνής κρατούνται 260 άτομα με τάσεις αυξητικές, μια και μεταφέρονται εκεί όλοι οι κρατούμενοι, ενώ λειτουργεί το Σωφρονιστικό Κατάστημα στο Νικηφόρο Δράμας, δυναμικότητας 600 ατόμων, ωστόσο κρατούνται μόλις 50 άτομα.

Οι δε συνθήκες στις Φυλακές Κομοτηνής είναι ασφυκτικές καθώς αντιστοιχούν 0,70 τετραγωνικά μέτρα για κάθε κρατούμενο και κοινή τουαλέτα ανά 40 – 50 κρατούμενους.

Επίσης το Σωφρονιστικό Κατάστημα Κομοτηνής παρουσιάζει πολλές ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό, καθώς λειτουργεί με το 1/3 των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων από αυτούς που θα έπρεπε να διαθέτει.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο γενικός γραμματέας Αντιεγκληματικής Πολιτικής Αρίστος Περρής σχεδιάζει να επισκεφθεί τα 35 Σωφρονιστικά Συστήματα της Χώρας, μεταξύ αυτών και αυτό της Κομοτηνής, που αυτή τη  στιγμή  παρατηρείται αυτή η υπερπληθώρα κρατουμένων.

 

www.ertnews.gr




Έντονο το θέμα της στάθμευσης στη χερσόνησο της Πανάγιας

Στην Παναγία Καβάλας, αποκλειστικό δικαίωμα στάθμευσης έχουν οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κατά την θερινή περίοδο εξαιτίας της άναρχης στάθμευσης από ξένους τουρίστες.Παρά την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, πολλοί τουρίστες συνεχίζουν να καταλαμβάνουν θέσεις που προορίζονται για τους κατοίκους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Η ανεξέλεγκτη στάθμευση δεν παραβιάζει μόνο τους κανόνες της περιοχής, αλλά επηρεάζει και την ασφάλεια, καθώς οι στενοί δρόμοι της περιοχής συχνά μπλοκάρονται, καθιστώντας δύσκολη την πρόσβαση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως για πυροσβεστικά οχήματα ή ασθενοφόρα.Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα έντονο κατά τις ώρες αιχμής, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής.




Καβάλα: Συνάντηση Δημάρχου και ΠΑΕ Α.Ο Καβάλα με θέμα το «Ανθή Καραγιάννη»

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στον Δήμαρχο Καβάλας, Θεόδωρο Μουριάδη, και τον εκπρόσωπο της ΠΑΕ Αθλητική Όμιλος Καβάλα 2024, Γιάννη Διαμαντίδη, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 8 Αυγούστου, με κύριο θέμα συζήτησης το γήπεδο «Ανθή Καραγιάννη».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την καθαριότητα και τη συντήρηση του σταδίου, ειδικά μετά τα γεγονότα της προηγούμενης Δευτέρας, όπου ο αγωνιστικός χώρος του γηπέδου βρέθηκε σε κακή κατάσταση μετά από συναυλία της Άννας Βίσση. Ο Α.Ο Καβάλα είχε αναλάβει την πλήρη φροντίδα του γηπέδου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, γεγονός που έκανε την κατάσταση ακόμη πιο απογοητευτική.

Επιπλέον, τέθηκαν επί τάπητος τα έργα που έχουν προγραμματιστεί για να πληροί το στάδιο τις προδιαγραφές ώστε να φιλοξενήσει αγώνες της Super League 2 τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ υπάρχει και η φιλοδοξία το στάδιο να φιλοξενήσει μελλοντικά αναμετρήσεις της Super League.




Έντονος προβληματισμός από τους κατοίκους του Περιγιαλιού για το θέμα των μπαζών και ακαθάριστων οικοπέδων

Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας της Καβάλας εξέφρασε δημόσια ότι ο δήμος συνεχίζει τις προσπάθειές του για καθαρισμό των οικοπέδων και συλλογή των μπαζών. Τόνισε ότι η διατήρηση της καθαριότητας είναι πρωταρχικός στόχος και ότι οι εργασίες συνεχίζονται εντατικά για την εξασφάλιση μιας καθαρής και υγιεινής πόλης.

Η δημοτική αρχή θα εντείνει τους καθαρισμούς και τη συλλογή μπάζων  για τη βελτίωση της καθαριότητας και της ασφάλειας στις γειτονιές. Οι εργασίες θα περιλαμβάνουν συχνότερο καθαρισμό των δημόσιων χώρων και απομάκρυνση των κλαδιών Η συνεργασία και η υπευθυνότητα όλων των πολιτών είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και τη διασφάλιση της καθαριότητας και της υγείας στην περιοχή.




Λύθηκε το θέμα με τα αδέσποτα ιπποειδή στην Προσοτσάνη

Την Τρίτη 16 Ιουλίου 2024 και ώρα 11.00 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης και ο Δήμαρχος Προσοτσάνης κ. Θεόδωρος Αθανασιάδης παραχώρησαν κοινή συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο της Προσοτσάνης σχετικά με το χρόνιο πρόβλημα των ανεπιτήρητων δεσποζόμενων ιπποειδών.
Στη συνέντευξη τύπου συμμετείχαν και ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Κοκκινογείων κ. Ευάγγελος Μπάτσιος, η Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Μικρόπολης κ. Σουλτάνα Παπαδοπούλου και ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Κτηνιατρικής της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας κ. Ανέστης Παπαδούδης.

Ο κ. Μουρβετίδης περιέγραψε το σοβαρότατο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας 70 τουλάχιστον ανεπιτήρητων, δεσποζόμενων ιπποειδών, από το 2020 ακόμα, τα οποία προκαλούσαν σημαντικές υλικές ζημιές στις καλλιέργειες της περιοχής και αποτελούσαν κίνδυνο πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και ανέφερε πως με συντονισμένες ενέργειες σε συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη κ. Τοψίδη και με συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και το Δήμαρχο Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδη, στάθηκε δυνατό να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις της Περιφερειακής Επιτροπής της ΠΑΜΘ και να γίνουν πράξη οι απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος, όπως:

 Σήμανση των δρόμων για την προστασία της ζωής των δημοτών και όλων των διερχόμενων στην περιοχή.
 Μίσθωση αγροτεμαχίου για την στέγαση των ιπποειδών.
 Επισκευή και συντήρηση της σταβλικής εγκατάστασης για να φιλοξενήσει τα άλογα
 Μέριμνα για την σίτιση, το πότισμα και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ιπποειδών,
 Εξεύρεση συνεργείου περισυλλογής των ιπποειδών.
 Μέριμνα για τη μεταβίβαση των ιπποειδών σε ιδιώτες το συντομότερο δυνατό, ώστε να μειωθεί το κόστος της όλης διαδικασίας και να λυθεί το πρόβλημα το δυνατόν γρηγορότερα.

 

Τόνισε πως από τις πρώτες ημέρες της ανάληψης των καθηκόντων της νέας περιφερειακής αρχής η επίλυση του προβλήματος των ιπποειδών αποτέλεσε βασική προτεραιότητα.

Κλείνοντας, ανέφερε ότι τα ιπποειδή έχουν μεταβιβασθεί στο σύνολό τους, με τήρηση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών. Συγκεκριμένα, μεταβιβάστηκαν 60 ενήλικα ιπποειδή και 20 κάτω του ενός έτους στους ενδιαφερόμενους σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια, προς μεγάλη ανακούφιση των πληγέντων καλλιεργητών και εξαλείφοντας έναν θανάσιμο κίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς.




Θέμα αλλαγής ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ θέτει ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Σε νευρική κρίση βρίσκεται το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τις τελευταίες ώρες αφού, η πρωτοβουλία του βουλευτή του κόμματος και αντιπροέδρου της Βουλής, Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, να θέσει θέμα ηγεσίας μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, βρήκε από την μία, άμεση ανταπόκριση από τους βουλευτές Παύλο Γερουλάνο και Απόστολο Πάνα, απορρίφθηκε όμως από κύκλους του Νίκου Ανδρουλάκη.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο κ. Κωνσταντινόπουλος με επιστολή του ζήτησε να εκκινήσουν οι διαδικασίες εντός του κόμματος για εκλογή νέου προέδρου από τη βάση μέχρι το τέλος του έτους. Ο Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος σημειωτέον, χθες με ανάρτησή του αμφισβήτησε την εκτίμηση Ανδρουλάκη πως τα κομματικά στελέχη στην Αττική δεν απέδωσαν όσο αυτά της επαρχίας, συντάχθηκε με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, έκανε λόγο για «καλοδεχούμενη πρωτοβουλία».




Ευριπίδης Στυλιανίδης | Θέμα δανείων των ποντίων και χρηματοδότηση αγροτών

Σε σύσκεψη εργασίας, ενόψει Ευρωεκλογών, στο Μαξίμου συμμετείχε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης. Συζητήθηκε η προεκλογική στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας στη Β. Ελλάδα και θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα από την Κυβέρνηση.

Ο Ε. Στυλιανίδης είχε την ευκαιρία να θέσει στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, δύο καίρια ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Το ένα, αφορά στα ζητήματα των αγροτών της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και την όσο το δυνατόν ταχύτερη χρηματοδότηση και περαιτέρω στήριξη τους, παράλληλα με την προσπάθεια βελτίωσης της νέας ΚΑΠ.

Το δεύτερο, αφορά στην ανάγκη νέας διευκολυντικής ρύθμισης για τα εκκρεμή δάνεια των Παλιννοστούντων Ποντίων που έχουν περιέλθει μετά την προηγούμενη παρέμβαση στο δημόσιο, ώστε να παραταθεί η προθεσμία των 120 δόσεων.




Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά του Facebook και του Instagram | Υποψίες ότι δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους στο θέμα της παραπληροφόρησης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα κατά των κοινωνικών δικτύων Facebook και Instagram για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι δεν τηρούν την υποχρεώσεις τους στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν όψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, την ώρα που εκφράζονται ανησυχίες για ενδεχόμενη χειραγώγηση της κοινής γνώμης από την Ρωσία.

«Αυτή η Κομισιόν έχει θέσει σε λειτουργία εργαλεία για την προστασία των ευρωπαίων πολιτών από την παραπληροφόρηση και της χειραγώγηση των πληροφοριών από τρίτες χώρες», δήλωσε η πρόεδρος Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. «Οταν υπάρχουν υποψίες για παραβίαση των κανόνων, αναλαμβάνουμε δράση. Αυτό συμβαίνει πάντα, αλλά ιδιαιτέρως σε περίοδο εκλογών».

Πρόκειται για την πέμπτη επίσημη έρευνα που διεξάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος ετέθη σε ισχύ τον περασμένο χρόνο γα την αντιμετώπιση του παράνομου online περιεχομένου και προϊόντων.

Η Κομισιόν έχει ήδη ξεκινήσει δύο έρευνες κατά του TikTok. Στο πλαίσιο της μίας από τις δύο έρευνες, η θυγατρική της κινεζικής ByteDance αναγκάσθηκε να διακόψει την περασμένη εβδομάδα την νέα εφαρμογή Lite που ανταμείψει τους χρήστες για τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη, πράγμα που θεωρείται ότι δημιουργεί κινδύνους εθισμού στους νέους.

Στις αρχές Μαρτίου, κινήθηκε διαδικασία κατά της AliExpress, θυγατρικής της Alibaba, λόγω υποψιών ότι δεν λαμβάνει αρκετά μέτρα κατά της πώλησης επικίνδυνων προϊόντων όπως τα πλαστά φάρμακα.

Η πρώτη επίσημη έρευνα αφορούσε επίσης κινδύνους που συνδέονται με την παραπληροφόρηση. Ξεκίνησε στις 18 Δεκεμβρίου κατά του Χ (πρώην Twitter) για παραλείψεις σχετικές με τον έλεγχο περιεχομένου και την διαφάνεια.

Ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες εφαρμόζεται από το τέλος του Αυγούστου στις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες όπως το X, TikTok, οι μεγάλες πλατφόρμες της Meta (Facebook, Instagram), στην Apple, την Google, την Microsoft και την Amazon.

Συνολικά, 23 μεγάλοι παράγοντες του Ιντερνετ, ανάμεσά τους τρεις πορνογραφικές ιστοσελίδες (Pornhub, Stripchat και XVideos), έχουν τεθεί υπό άμεση παρακολούθηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι παραβάτες υποχρεούνται να πληρώσουν πρόστιμα που φθάνουν μέχρι και το 6% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, αλλά προβλέπεται έως και η απαγόρευση λειτουργίας τους στην Ευρώπη σε περιπτώσεις σοβαρών και επανειλημμένων παραβιάσεων των ευρωπαϊκών κανόνων.

Πηγή: newsbeast.gr




Γκάλοπ Marc για το ΘΕΜΑ | Περνάει τον πήχη του 33% η ΝΔ, στο Κέντρο η μάχη για τους αναποφάσιστους

Στο όριο του πήχη τον οποίο έθεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κινείται η εκλογική απήχηση της κυβερνητικής παράταξης, η οποία έξι εβδομάδες πριν από την ευρωκάλπη της 9ης Ιουνίου αναπτύσσει δυναμική που την οδηγεί στην επίτευξη του στόχου για ποσοστό αντίστοιχο με το 33,12% που είχε λάβει η Ν.Δ. στην προ πενταετίας ανάλογη αναμέτρηση για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αν και σε αδρές γραμμές και με εξαίρεση τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση του ΠΑΣΟΚ οι υφιστάμενοι συσχετισμοί δυνάμεων στην πρόθεση ψήφου παραμένουν αμετάβλητοι, ωστόσο, όπως προοιωνίζονται τα ευρήματα της μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε για το «ΘΕΜΑ» η εταιρεία Marc, ο καθοριστικός παράγων που θα κρίνει την έκβαση της αναμέτρησης είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κατανεμηθεί το 10% του εκλογικού σώματος, το οποίο εξακολουθεί να δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει.

PINAKAS2

Από το προφίλ της συγκεκριμένης δεξαμενής ψηφοφόρων που διερεύνησαν οι αναλυτές της εταιρείας μετρήσεων προκύπτει ότι στην πλειονότητά τους αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώοι (26,2%) και κεντροαριστεροί (21,8%), ενώ έχουν ποικίλη κομματική προέλευση έχοντας ψηφίσει Ν.Δ. (28%), ΣΥΡΙΖΑ (24%) και ΠΑΣΟΚ (16,7%), γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κρίσιμη μάχη θα δοθεί -κι αυτή τη φορά- για την επικράτηση στον χώρο του Κέντρου.

poll-1

Την ίδια ώρα, άλλωστε, τα κόμματα της πέραν της Ν.Δ. Δεξιάς εμφανίζονται μεν με ενισχυμένη απήχηση, πλην όμως φαίνεται ότι οι δυνάμεις τους έχουν πιάσει ταβάνι και το μόνο διακύβευμα της δικής τους προεκλογικής καμπάνιας θα είναι πιθανότατα η διεκδίκηση του 2,2% του εκλογικού σώματος που εξακολουθεί να συντάσσεται με τον σχηματισμό Σπαρτιάτες, ο οποίος δεν θα συμμετάσχει στις εκλογές μετά την πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου που κατέληξε ότι πραγματικός αρχηγός τους είναι ο έγκλειστος στις φυλακές πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης.

Αναλυτικότερα, από τα ευρήματα της μέτρησης στην πρόθεση ψήφου προκύπτει ότι η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης της δύναμής της, αφού συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη έρευνα της Marc κέρδισε μία μονάδα και έφτασε στο 30,6%, ποσοστό που είναι υπερδιπλάσιο από τον επόμενο στην κατάταξη αντίπαλό της. Σε ανοδική τροχιά κινείται και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ανέβασε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες την απήχησή του κατά το τελευταίο τρίμηνο και με 12,8% πέρασε καθαρά δεύτερος, πλην όμως απέχει σημαντικά από τον στόχο της ανατροπής των συσχετισμών που έχει θέσει ο αρχηγός του Στέφανος Κασσελάκης.

poll-2
poll-3
Ο Βελόπουλος

Πτωτικά, στον αντίποδα, εξακολουθεί να πορεύεται το ΠΑΣΟΚ που απώλεσε 4 εκατοστιαίες μονάδες από τον περασμένο Ιανουάριο και βρίσκεται μακριά από την επιδίωξη του προέδρου του Νίκου Ανδρουλάκη να αναδειχθεί σε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Υπό προϋποθέσεις, μάλιστα, η Χαριλάου Τρικούπη κινδυνεύει να χάσει και την τρίτη θέση αν δεν ανακοπεί η τάση ανόδου που παρουσιάζει η Ελληνική Λύση, η οποία κέρδισε 3 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο και μπορεί -μαζί με τη Φωνή Λογικής- να συμμετάσχει στη λεία των ψήφων των Σπαρτιατών.

Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι στην εκτίμηση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών η ανώτατη τιμή την οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, που είναι το 11,1%, είναι μεγαλύτερη από την κατώτατη τιμή του 10%, όπου υπολογίζεται ότι μπορεί να βρεθεί η εκλογική δύναμη του ΠΑΣΟΚ.

Με βάση την εκτίμηση της Marc για το τελικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, η Νέα Δημοκρατία, που παρουσιάζει συσπείρωση των παλαιών της ψηφοφόρων σε ποσοστό 69,2%, αναμένεται να βρεθεί στο 33,4%, αφήνοντας πολύ πίσω τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, με συσπείρωση της τάξης του 52,8%, ανεβαίνει στο 14,7%, που υπολείπεται σαφώς τόσο από το 17,83% που συγκέντρωσε ο Αλέξης Τσίπρας στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές όσο, πολύ περισσότερο, από το 23,75% των ευρωεκλογών του Μαΐου του 2019.

Για το ΠΑΣΟΚ η εκτίμηση είναι ότι θα κινηθεί πέριξ του 11,4%, που είναι πολύ κοντά στο 11,84% των προηγούμενων βουλευτικών εκλογών, αλλά μεγαλύτερο από το 7,72% που είχε η Χαριλάου Τρικούπη στις τελευταίες ευρωεκλογές. Κερδισμένοι της αναμέτρησης θα είναι η Ελληνική Λύση, εφόσον επιβεβαιωθεί η εκτίμηση για ποσοστό 9,8%, το ΚΚΕ, που υπολογίζεται να φτάσει στο 8,5%, καθώς και η Πλεύση Ελευθερίας, εφόσον φτάσει στο 5,3%.

Χαμηλότερα, αλλά πάνω από το όριο του 3%, κινείται η Νίκη, που υπολογίζεται να φτάσει στο 3,4%, και είναι το έβδομο και τελευταίο που περνά τον πήχη της κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης και μπορεί να ελπίζει στην εκλογή ευρωβουλευτή. Κάτω από τον ίδιο πήχη φαίνεται να περνούν η Νέα Αριστερά με 2,5%, το ΜέΡΑ25 με 2,4%, η Φωνή Λογικής της Αφροδίτης Λατινοπούλου με 2,2% και οι Δημοκράτες του Ανδρέα Λοβέρδου με 1,7%.

Η υπεροχή της κυβερνητικής παράταξης προκύπτει και από ένα επιπλέον εύρημα της μέτρησης της Marc που αφορά την κομματική εγγύτητα που αισθάνονται οι πολίτες. Ειδικότερα, στο σχετικό ερώτημα, το 32,5% του δημοσκοπικού δείγματος απάντησε ότι βρίσκεται πιο κοντά στη Ν.Δ., ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι 12,9% και για το ΠΑΣΟΚ 10,9%. Επονται η Ελληνική Λύση με 8%, το ΚΚΕ με 7,5%, η Πλεύση Ελευθερίας με 3,9%, ενώ ακόμη χαμηλότερα βρίσκονται τα υπόλοιπα κόμματα και ένας στους 11 (10,9%) απαντά ότι δεν νιώθει κοντά σε κάποιο κόμμα.

poll-4

Πέμπτος σε δημοφιλία ο Ανδρουλάκης

Προωθητικά για τους σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς φαίνεται να λειτουργεί και το crash test μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερέχει σε δημοφιλία και αποσπά πολύ μεγάλο προβάδισμα στην έκφραση εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό του από τους πολίτες. Ο πρωθυπουργός και αρχηγός της Ν.Δ. έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θετικής γνώμης (42,3%) και το μικρότερο στις αρνητικές γνώμες (57%) ανάμεσα στους 10 ηγέτες ισάριθμων κοινοβουλευτικών κομμάτων που μέτρησε η Marc.

Στη δεύτερη θέση (με 35,9%) κατατάσσεται ο Δημήτρης Κουτσούμπας και ακολουθεί η Ζωή Κωνσταντοπούλου (με 33,6%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πλασάρισμα στην τέταρτη θέση (27%) του Ανδρέα Λοβέρδου, ο οποίος προηγείται με βραχεία κεφαλή από τον Νίκο Ανδρουλάκη (26,9%) αλλά και από τον Στέφανο Κασσελάκη (25,9%). Χαμηλότερα κινούνται ο Κυριάκος Βελόπουλος (25%), ο Αλέξης Χαρίτσης (20,2%), ο Δημήτρης Νατσιός (12,8%) και ο Βασίλης Στίγκας (7,5%).

Το ηγετικό προφίλ του πρωθυπουργού διευρύνεται σημαντικά όταν καλούνται οι πολίτες να υποδείξουν τον πολιτικό αρχηγό που εμπιστεύονται περισσότερο στο τιμόνι της χώρας. Το 37,6% υπέδειξε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είναι ο μόνος που συγκεντρώνει ποσοστό που υπερβαίνει τη δύναμη του κόμματός του στην πρόθεση ψήφου. Πολύ πίσω στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης με 10,3% και ακολουθούν ο Κυριάκος Βελόπουλος με 6,7%, ο Νίκος Ανδρουλάκης με 6,2%, ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 5,5%, η Ζωή Κωνσταντοπούλου με 4,9%, ο Δημήτρης Νατσιός με 1,5%, ο Ανδρέας Λοβέρδος με 1,3%, ο Αλέξης Χαρίτσης με 1% και ο Βασίλης Στίγκας με 0,4%.

Η εμπιστοσύνη που απολαμβάνει στην κοινή γνώμη ο Κυριάκος Μητσοτάκης οικοδομείται χάρη και στην απήχηση που βρίσκει σε ψηφοφόρους άλλων κομμάτων. Με βάση την ψήφο που έδωσαν στις βουλευτικές εκλογές του 2023 δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται το 78% όσων ψήφισαν Ν.Δ., το 17,9% όσων ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και το 8,1% όσων ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα η εμπιστοσύνη αυτών που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στο πρόσωπο του Στέφανου Κασσελάκη είναι στο 38,1% και από όσους ψήφισαν ΠΑΣΟΚ εμπιστοσύνη στον Νίκο Ανδρουλάκη εκφράζει το 38,3%. Εξάλλου, ο πρωθυπουργός κερδίζει την εμπιστοσύνη του 75,5% των κεντροδεξιών, του 59,5% των δεξιών και προηγείται με 38,8% στους κεντρώους, στους οποίους η προτίμηση στον κ. Ανδρουλάκη περιορίζεται στο 8,9%, στον κ. Βελόπουλο στο 8,3% και στον κ. Κασσελάκη στο 7,4%.

poll-5
poll-6

Αντέχει η κυβέρνηση

Σε φάση ανάκαμψης της εικόνας της στην κοινή γνώμη φαίνεται να βρίσκεται και η κυβέρνηση, η οποία βελτιώνει ελαφρώς τα αποτελέσματα της αξιολόγησής της. Το 39,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε ότι αξιολογεί θετικά τους πρώτους δέκα μήνες της δεύτερης θητείας Μητσοτάκη, ενώ τον προηγούμενο μήνα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 38,6%. Υπερτερούν οι πολίτες που κάνουν αρνητική αξιολόγηση αλλά το ποσοστό τους μειώθηκε σε 59,8% από 60,5%, που ήταν στην αμέσως προηγούμενη μέτρηση. Θετικό πρόσημο βάζουν δύο στους τρεις (75,7%) που ψήφισαν Ν.Δ. πριν από έναν χρόνο, αλλά και ένας στους τέσσερις (25,2%) που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ. Ενώ αρνητικά βαθμολογούν την κυβέρνηση οι εννέα στους δέκα ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ (90,2%) και των μικρότερων κομμάτων (87,1%).

Η ανατροπή, εξάλλου, που καταγράφεται στη μάχη για τη δεύτερη θέση που δίνουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ αποτυπώνεται και στις απαντήσεις που έδωσαν οι πολίτες όταν κλήθηκαν να εκφράσουν άποψη για το κόμμα που, κατά τη γνώμη τους, ασκεί την πιο ουσιαστική αντιπολίτευση. Ενώ τον προηγούμενο μήνα η διαφορά υπέρ της Κουμουνδούρου ήταν μικρή, αφού το 12,6% είχε υποδείξει τον ΣΥΡΙΖΑ και το 11,7% το ΠΑΣΟΚ, στη νέα μέτρηση η ψαλίδα της διαφοράς άνοιξε, καθώς πιο ουσιαστική θεωρεί την αντιπολίτευση από το κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη το 15,6% έναντι του 12,7% που πιστεύει το ίδιο για το κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη.

protothema.gr



Επιστολή των εργαζομένων του εργοστασίου Λιπασμάτων για την σιδηροδρομική χάραξη – Θέτουν θέμα ασφάλειας

Όπως αναφέρει η επιστολή :

Τίποτε δεν έμαθε ο ΕΡΓΟΣΕ από τα Τέμπη.

Η ελληνική κοινωνία παραμένει συγκλονισμένη από την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και συνεχίζει να θρηνεί πενήντα-επτά αδικοχαμένα θύματα, ανάμεσά τους και νέους ανθρώπους. Ενώ η ελληνική Δικαιοσύνη συνεχίζει να αναζητά υπευθύνους και ενόχους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, που εγκυμονεί να προκαλέσει τεράστιους κινδύνους για μας και τους κατοίκους της περιοχής, ενώ δημιουργεί αγωνία για το μέλλον.

Εκπροσωπώντας τους χιλίους εκατό εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας της στη Νέα Καρβάλη, έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη, αλλά και κάθε υπεύθυνο, ότι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το νέο Λιμένα της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, διέρχεται μέσα από τους χώρους όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας.

Επισημαίνουμε ότι το εν λόγω βιομηχανικό συγκρότημα εμπίπτει στην Οδηγία για τα Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί κάθε πρόνοια ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δυστυχήματος πέριξ ή εντός των εγκαταστάσεων της διότι τούτο, λόγω του χαρακτήρα των χημικών προϊόντων της, ενδέχεται να προκαλέσει ντόμινο και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστροφές με ανυπολόγιστες ανθρώπινες απώλειες. Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της λιπασματοβιομηχανίας αντιβαίνει και σε κάθε μελέτη Λειτουργίας και Ασφάλειας – Hazard and Operability Study – που επιβάλλει η χάραξή της.

Η τραγική εμπειρία των Τεμπών σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να αρκεστούν ούτε σε Περιβαλλοντολογικές Μελέτες του 2012, ούτε σε ισχυρισμούς ότι οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας στην οποία απασχολούνται περισσότερα από χίλιοι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν.

Λύση υπάρχει και είναι η νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε αυτή να διέλθει πέραν της Εγνατίας Οδού που, καθώς υπερυψούται, συνιστά και φυσική ζώνη προστασίας. Οι κίνδυνοι από την τρέχουσα χάραξη είναι τόσοι μεγάλοι που αντισταθμίζουν κάθε επιχείρημα περί κόστους, καθυστερήσεων ή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Όποιος λησμονά το παρελθόν, πόσω μάλλον το πολύ πρόσφατο παρελθόν, κινδυνεύει να το επαναλάβει. Η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Τέμπη.

Γεώργιος Θεοφυλακτίδης – Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία KAVALA NOVAFERT LTD

Βασίλειος Κοργιανόγλου – Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην PFIC LTD




Επιμελητήριο Δράμας | Εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας”

Με Μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας” Παράδειγμα στήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας χαρακτήρισε τη δομή Lab 40 του Επιμελητήριου Δράμας ο Υπουργός Ανάπτυξης κ Κώστας Σκρέκας

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Απριλίου 2024, στον χώρο της Δομής Επιχειρηματικότητας – Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων Lab40, η εκδήλωση με θέμα:

«Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας» την οποία διοργάνωσε το Επιμελητήριο Δράμας. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας αποδεχόμενος την πρόσκληση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανου Γεωργιάδη καθώς και ο κ. Φραγκίσκος Θεοφύλακτος Διευθύνων Σύμβουλος της Elevate Greece, στην οποία είναι μέλος ο Επιταχυντής & η Θερμοκοιτίδα Lab40 του Επιμελητηρίου Δράμας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους: ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης ο οποίος συμμετείχε και στις θεματικές εισηγήσεις και με την ιδιότητα του Πρόεδρου του Επιμελητηρίου Έβρου, ο Βουλευτής Δράμας κ. Δημ. Κυριαζίδης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γιάννης Μασούτης, οι Πρόεδροι Ροδόπης Ν. Αγγελίδης και Α. Γραβάνης, Καβάλας Μ. Δέμπας, Σερρών Α. Μαλιαράς, Χαλκιδικής Ι. Κουφίδης, Λέσβου Ε. Μυρσινιάς, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην συνεργασία Δήμου –Επιμελητηρίου , ως επικεφαλής εταίρος, στο ΣΒΑΑ Δράμας, στο οποίο εταίρος είναι και το Επιμελητήριο με την Δομή Lab40, ο Δήμαρχος Δοξάτου κ. Γιώργος Βογιατζής, ο Δήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Λευτέρης Ταμπουρίδης, ο Δήμαρχος Προσοτσάνης Θεόδωρος Αθανασιάδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης
Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξης Παναγιωτίδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αργύρης Πατακάκης, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος σε θέματα Επαγγελματικής Κατάρτισης κ. Κώστας Κόντος, ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Φ. Μάρης και η Αντιπρύτανης ΔΠΘ κ. Μ. Μιχαλοπούλου, ο Γραμματέας ΠΦΕ ΝΔ κ. Χριστόφορος Μπάφας και στελέχη, ο Πρόεδρος ΔΕΕΠ Δράμας κ. Α. Γεωργιάδης, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών και νεοφυών επιχειρήσεων.

Αρχικά ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου ξενάγησε τον Υπουργό Ανάπτυξης και τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλο Τοψίδη καθώς και τους συναδέλφους Προέδρους των φιλοξενούμενων Επιμελητηρίων, στους χώρους της Δομής Lab40, καθώς και στο κτίριο του Επιμελητηρίου, του οποίου οι κτιριακές & ψηφιακές υποδομές το συγκαταλέγονται στις καλύτερες πανελλαδικά.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν έργα από νεοφυείς επιχειρήσεις που υποστηρίζονται από το Lab40 και άλλες επιμελητηριακές δομές, έργα νεοφυών επιχειρήσεων του eMT Cluster ΑΜ-Θ με το οποίο συνεργάζεται το Επιμελητήριο και άριστες καινοτομίες υφιστάμενων επιχειρήσεων μελών του Επιμελητηρίου.

Ακολούθησε σύσκεψη των Προέδρων των Επιμελητηρίων που συμμετείχαν στην εκδήλωση με τον Υπουργό Ανάπτυξης στην αίθουσα του ΔΣ, όπου τέθηκαν ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργού, που απασχολούν τις επιχειρήσεις και προωθούν προς επίλυση τα Επιμελητήρια . Αποφασίστηκε να υπάρξει ο συντονισμός από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος για την συνολική αντιμετώπιση τους.

Τέλος υπογράφηκαν και δύο μνημόνια συνεργασίας του Lab40 με αντίστοιχες δομές του οικοσυστήματος της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Πρώτα με την θερμοκοιτίδα THINC
του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), και με το EIT FOOD HUB ειδικευμένο στον τομέα της αγροδιατροφής του ΔΠΘ. Τα μνημόνια υπογράφηκαν από τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δράμας και την Αντιπρύτανη του ΔΠΘ υπεύθυνης για την καινοτομία.

Στέφανος Γεωργιάδης: “Με αρωγό το Υπουργείο Ανάπτυξης στηρίζουμε την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα με απτά αποτελέσματα”

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης σημείωσε: «Έχω τη χαρά να υποδέχομαι τον Υπουργό Ανάπτυξης, τον Κώστα Σκρέκα. Τον ευχαριστώ
πάρα πολύ για την παρουσία του εδώ στη θερμοκοιτίδα του Επιμελητηρίου, το Lab40. Θέλω να επισημάνω ότι οι προσπάθειες τις οποίες έχουμε καταβάλει το τελευταίο διάστημα, σε συνεργασία με το Υπουργείο, έχουν απτά αποτελέσματα όσον αφορά και την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Ο ρόλος των Επιμελητηρίων στην επιχειρηματικότητα και στην καινοτομία ειδικά είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Το Υπουργείο είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. Θα προχωρήσουμε μπροστά με γνώμονα πάντα το αποτελεσματικό μας project, το οποίο έχουμε έτσι και αλλιώς ως Επιμελητήρια στα θέματα καινοτομίας»

Κώστας Σκρέκας: “Θέλουμε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας να γίνουν θερμοκοιτίδες προώθησης της νέας επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας – παράδειγμα από αυτό το οποίο έχει συμβεί στη Δράμα μέσα από το Lab40’’

Ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ανέφερε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι στον πανέμορφο τόπο της Δράμας, με τον καλό φίλο, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Στέφανο Γεωργιάδη, και τον καλό συνάδελφο Δημήτρη Κυριαζίδη για να συζητήσουμε ποιο είναι το νέο παραγωγικό μοντέλο το οποίο πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μας για να διασφαλίσουμε βιώσιμους και σταθερούς υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τα Επιμελητήρια θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Εμείς θέλουμε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας να γίνουν θερμοκοιτίδες προώθησης της νέας επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. Για να μπορέσουμε να προβάλουμε τα
ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά του τόπου μας. Για να μπορέσουμε να συνδέσουμε την παράδοση και τον πολιτισμό με προϊόντα και τελικά με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, θα πρέπει όλοι μαζί να δουλέψουμε και πέρα και πάνω από όλα, να εντάξουμε την έρευνα και την καινοτομία, τη διαφοροποίηση δηλαδή σε όλη αυτή την προσπάθεια.

Το Επιμελητήριο της Δράμας έχει προχωρήσει σε μια πραγματικά καινοτόμα ιδέα. Έχει δημιουργήσει ένα χώρο, μια θερμοκοιτίδα προώθησης νεοφυών επιχειρήσεων, νέων δηλαδή επιχειρήσεων, όπου πραγματικά παράγουν προϊόντα τα οποία είναι διαφοροποιημένα, καινοτόμα, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Θέλουμε να δούμε τους νέους και τις νέες να υλοποιούν τις ιδέες τους και να δημιουργούν επιχειρήσεις οι οποίες θα είναι βιώσιμες. Κι ακριβώς αυτό κάνει σήμερα το Επιμελητήριο της Δράμας. Εμείς λαμβάνουμε παράδειγμα από αυτό το οποίο έχει συμβεί στη Δράμα μέσα από το Lab40, όπου είναι ένας χώρος με τις απαραίτητες υποδομές, αλλά και τη συμβουλευτική την οποία παρέχει, έτσι ώστε πραγματικά ένας νέος να μπορεί να υλοποιήσει την επιχειρηματική ιδέα την οποία έχει.

Και με αυτόν τον τρόπο τελικά να συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στη στήριξη της κοινωνίας. Θέλω να συγχαρώ τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου για την
πρωτοποριακή ιδέα που είχε. Αυτό το οποίο έχει γίνει εδώ στη Δράμα, εμείς θέλουμε να το επεκτείνουμε σε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, θερμοκοιτίδες προώθησης νέας επιχειρηματικότητας σε συνδυασμό με την έρευνα και την καινοτομία».

Το Επιμελητήριο Δράμας συνεχίζει καθημερινά να προωθεί την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι κλάδοι της τοπικής οικονομίας και ειδικότερα οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα μέσα από δράσεις και ενέργειες του αλλά και ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό προωθεί την εξωστρέφεια, την καινοτομία και γενικότερα την ανάπτυξη. Οι σύγχρονες προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις αποτελούν το πεδίο των δράσεων του Επιμελητηρίου Δράμας, το οποίο οργανωμένα και συντονισμένα και σε συνεργασία με τους άλλους φορείς προωθεί τον αναπτυξιακό του σχεδιασμό για το όφελος των μελών του και της κοινωνίας της Δράμας.

Τέλος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας ευχαρίστησε τον Υπουργό Ανάπτυξης για το ενδιαφέρον του και την τιμή να παρευρεθεί στην εκδήλωση, τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη για την αμέριστη υποστήριξη του και την συνεργασία του για την ανάπτυξη της περιοχής μας, τον Δήμαρχο Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλο για την συνεργασία του στο ΣΒΑΑ, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Elevate Greece κ. Φραγκίσκο Θεοφύλακτο, τον Βουλευτή Δράμας κ. Δ. Κυριαζίδη, τους Δημάρχους, αντιπεριφερειάρχες, επισήμους, φορείς και ειδικά τους επιχειρηματίες και τις νεοφυείς επιχειρήσεις καθώς και όλους τους παρευρισκομένους στην εκδήλωση.

 




Επιμελητήριο Καβάλας | Εργατικό σεμινάριο με θέμα την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ και ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ διοργανώσαν εργατικό σεμινάριο με θέμα: Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Η λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, δημιουργεί νέα δεδομένα στην Οργάνωση και Καταγραφή του χρόνου Εργασίας. Επιπλέον, το νέο Σύστημα Διαβίβασης Πληροφοριών για το ωράριο εργασίας δημιουργεί προβληματισμό στις Επιχειρήσεις, τόσο για το Διοικητικό φόρτο Διαχείρισης που θα επιφέρει όσο και για την δυνατότητα συμμόρφωσης στις νέες νομοθετικές επιταγές. Στόχος του σεμιναρίου είναι να ενημερωθούν οι Επιχειρήσεις τόσο για τα οφέλη όσο και για τα προβλήματα που θα συναντήσουν στη διάρκεια της ψηφιακής μετάβασης της Αγοράς Εργασίας και για το πως θα τα αντιμετωπίσουν.

Επίσης, παρουσιάζεται ο τρόπος αξιοποίησης της εμπειρίας, που αποκτήθηκε στην πρώτη εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας, από τις Επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στην επόμενη φάση καθώς και οι κυρώσεις που θα έχουν σε περίπτωση μη τήρησης ή πλημμελούς εφαρμογής του νέου μέτρου.

Το σεμινάριο υλοποιείται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής web – πλατφόρμας, που έχει την δυνατότητα πλήρους Διαδραστικότητας (Interaction), πρόσωπο προς πρόσωπο επικοινωνίας, δημιουργίας virtual αιθουσών για ομαδικές ασκήσεις και αμφίδρομης υποβολής ερωτήσεων μεταξύ των συμμετεχόντων σαν να βρίσκονται σε εκπαιδευτική αίθουσα.




Δημοσκόπηση ΜARC για το ΘΕΜΑ: Στο 35% η ΝΔ , τρεις μονάδες έχασε το ΠΑΣΟΚ σε 50 ημέρες

Με βασικό όπλο την αυξημένη εμπιστοσύνη των πολιτών στο πρόσωπο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και σε συνδυασμό με τη σταθερή πρωτοκαθεδρία που κατέχει στον χώρο του Κέντρου, η κυβερνητική παράταξη διατηρεί βάσιμες ελπίδες να περάσει πάνω από τον πήχη του 2019, που είναι ο ανεπίσημος εκλογικός στόχος εν όψει της ευρωκάλπης της 9ης Ιουνίου.

Στις προηγούμενες ευρωεκλογές η Νέα Δημοκρατία είχε συγκεντρώσει ποσοστό 33,12% και ήταν μπροστά από τον ΣΥΡΙΖΑ κατά 9,37%, ενώ στην παρούσα συγκυρία προσεγγίζει δημοσκοπικά το 35% και αποσπά προβάδισμα 21,5 μονάδων. Παρά το γεγονός ότι καταγράφεται το τελευταίο διάστημα αύξηση των αρνητικών αξιολογήσεων για την κυβέρνηση, με αιχμή το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας που ταλανίζει τη μεγάλη πλειοψηφία των νοικοκυριών, τόσο ο πρωθυπουργός όσο και η Νέα Δημοκρατία διατηρούν το υψηλό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων τους, το οποίο έχουν κατοχυρώσει ήδη από τις βουλευτικές εκλογές του περασμένου χρόνου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε για λογαριασμό του «ΘΕΜΑτος» η εταιρεία Marc, η βασική μεταβολή που παρατηρείται στο πολιτικό σκηνικό, όπως αυτό διαρθρώνεται σχεδόν δυόμισι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, είναι η κάμψη της εκλογικής απήχησης του ΠΑΣΟΚ, το οποίο στην πρόθεση ψήφου απώλεσε σχεδόν τρεις εκατοστιαίες μονάδες, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει ο ΣΥΡΙΖΑ που με βραχεία κεφαλή επανακτά τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των κομμάτων.

ektimisi-apotelesmatos-euroekloges



Ο Γιώργος Τσίπρας ανοίγει θέμα ηγεσίας | Αν δεν υπάρξει συνεννόηση με τον Κασσελάκη, να βρούμε ένα άλλο πρόσωπο

Θέμα ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε ο διευθυντής της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματοςΓιώργος Τσίπρας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1». Πιο συγκεκριμένα ο Γ. Τσίπρας είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να πάει στις ευρωεκλογές με τον Στέφανο Κασσελάκη «αλλά αν δεν υπάρξει συνεννόηση μαζί του, να βρούμε ένα άλλο πρόσωπο, που θα συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά για να πάμε στις ευρωεκλογές».

Σε ερώτηση για το αν η σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας θα διαρκέσει χρονικά ανέφερε πως ελπίζει να δώσει το παρών ο Στέφανος Κασσελάκης, συμπληρώνοντας πως «ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να υπάρχει, να υπάρξει και να προστατευτεί το κόμμα».

Σε ό,τι αφορά το ερωτηματολόγιο και αν εστάλη ορθώς είπε: «Όχι, αλλά αυτό είναι το τελευταίο περιστατικό. Οι συνολικές εξελίξεις έχουν σημασία. Πρέπει να αποκατασταθεί μια πολιτική λειτουργία στον ΣΥΡΙΖΑ για να πάμε καλά για τις ευρωεκλογές».

Παράλληλα ο Γ. Τσίπρας άσκησε κριτική και στον όρο αδιαμεσολάβητο, που χρησιμοποιεί ο κ. Κασσελάκης.

«Το αδιαμεσολάβητο δεν είναι κακό, όσο περισσότερη επαφή υπάρχει με την κοινωνία και τα μέλη είναι το καλύτερο για έναν ηγέτη. Αδιαμεσολάβητο όμως δεν σημαίνει κάνω ό,τι θέλω», είπε.

«Υπήρξε διάθεση στήριξης της νέας πορείας και μπορούμε να συνεχίσουμε, αρκεί να υπάρχει συνεννόηση» τόνισε, ενώ εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει λύση, κάτι που θέλουν και τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας.

«Εγώ στήριξα τον Κασσελάκη μέχρι την εκλογή του, δεν ήμουν ποτέ μέρος ηγετικής ομάδας. Μετά, τον στήριξα, όπως οφείλαμε όλοι», είπε χαρακτηριστικά.

Στο ερώτημα αν ο Σ. Κασσελάκης θα πρέπει να φύγει, ο Γ. Τσίπρας σημείωσε: «Πρέπει να υπάρξει συνεννόηση για να πάμε συντεταγμένα μέχρι τις Ευρωεκλογές, χωρίς αιφνιδιασμούς, χωρίς εγώ αποφασίζω, όπως πρέπει να είναι η λειτουργία ενός κόμματος δημοκρατικής Αριστεράς, ελπίζω να υπάρξει λύση για μια καλύτερη προοπτική μέχρι τις Ευρωεκλογές».

«Για μετά το ξανασυζητάμε. Όλα επιτρέπονται, επιτρέπεται κάθε συζήτηση, είμαστε δημοκρατικό κόμμα», τόνισε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Θέμα στις ΗΠΑ η διαύγεια του Τζο Μπάιντεν – Τι λέει ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος του Ν. Χαμσάιρ στο ENA Channel

Ήταν ήδη το κυριότερο μειονέκτημά του: η προχωρημένη ηλικία του Τζο Μπάιντεν επέστρεψε με κρότο στην καρδιά της εκστρατείας ενόψει των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, εξαιτίας ολισθημάτων του ίδιου και εμπρηστικών σχολίων ειδικού εισαγγελέα.

Ο ένοικος του Λευκού Οίκου, 81 ετών, στα χαρτιά τουλάχιστον, έπρεπε να χαίρεται χθες Πέμπτη.

Ειδικός εισαγγελέας που είχε ονομαστεί για να διενεργήσει έρευνα σχετικά με το πώς χειρίστηκε ο Δημοκρατικός διαβαθμισμένα έγγραφα στην πράξη ανακοίνωσε πως δεν θα ασκηθεί δίωξη για την υπόθεση στον αμερικανό πρόεδρο, υποψήφιο για δεύτερη θητεία.

Όμως ο δικαστικός, που είναι Ρεπουμπλικάνος, συμπεριέλαβε στο πόρισμα εξαιρετικά βαριά από πολιτική άποψη σχόλια για τον Τζο Μπάιντεν, ο οποίος διεξάγει προεκλογική εκστρατεία ενόψει της πιθανής νέας αναμέτρησής του με τον Ντόναλντ Τραμπ — αυτός ο τελευταίος του επιτίθεται εδώ και χρόνια αμφισβητώντας ακριβώς τη διανοητική του κατάσταση.

Ο ειδικός εισαγγελέας Ρόμπερτ Χουρ σημείωσε πως οποιοδήποτε σώμα ενόρκων θα δυσκολευόταν να καταδικάσει τον Τζο Μπάιντεν, καθώς θα παρουσιαζόταν ως “συμπαθητικός ηλικιωμένος κύριος, με καλές προθέσεις αλλά κακή μνήμη”.

Ανέφερε ιδίως πως ο πρόεδρος, όταν κατέθεσε, φάνηκε να μη θυμάται ποιο διάστημα ήταν αντιπρόεδρος του Μπαράκ Ομπάμα, ή πότε πέθανε ο γιος του Μπο.

“Άτοπα” σχόλια

Οι δικηγόροι του προέδρου αντέδρασαν έντονα, επικρίνοντας τα “άτοπα” σχόλια του ειδικού εισαγγελέα, τόνισαν γραπτώς πως “το πόρισμα αυτό χρησιμοποιεί πολύ προκατειλημμένο λεξιλόγιο για να περιγράψει κάτι που συμβαίνει συχνά σε μάρτυρες: δυσκολεύονται να θυμηθούν γεγονότα που έγιναν χρόνια πριν”.

Πολιτικά, όμως, το κακό έγινε ήδη, κι οι Ρεπουμπλικάνοι αντίπαλοι του Τζο Μπάιντεν έσπευσαν να επωφεληθούν.

“Όταν δεν είσαι διανοητικά ικανός να δικαστείς (…) ασφαλώς δεν είσαι διανοητικά ικανός να βρίσκεσαι στο Οβάλ Γραφείο” του Λευκού Οίκου, πέταξε ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Μάικ Τζόνσον.

“Κάποιος ηλικιωμένος με κακή μνήμη δεν θά’πρεπε να έχει στην κατοχή του τους κωδικούς για τα πυρηνικά όπλα” του αμερικανικού στρατού, πλειοδότησε ο Κέβιν Χερν, Ρεπουμπλικάνος βουλευτής που εκλέγεται στην Οκλαχόμα.

Μορφές της δεξιάς αξιώνουν ούτε λίγο ούτε πολύ να ενεργοποιηθεί η 25η τροπολογία του Συντάγματος, που επιτρέπει να απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του ο πρόεδρος αν δεν είναι πλέον σε θέση να ασκήσει τα καθήκοντά του.

Η Μάρτζορι Τέιλορ Γκριν, πιστή του κ. Τραμπ, επέμεινε: “αν ο Τζο Μπάιντεν δεν είναι διανοητικά ικανός να δικαστεί, σίγουρα δεν είναι διανοητικά ικανός να είναι πρόεδρος των ΗΠΑ”.




Εμ. Φραγκούλης (Ευρωβουλευτής Ελ. Λύσης) : “Σε κάθε θέμα της Ατζέντας της Ν.Δ υπάρχει μία προδοσία”

Για μία σειρά θεμάτων που απασχολούν την κεντρική πολιτική σκηνή μίλησε μέσω συνέντευξης τύπου στα ΜΜΕ της Καβάλας ο ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης Φράγκος Εμμανουήλ Φραγκούλης.

Ο κ. Φραγκούλης αρχικά ανέπτυξε τα θέματα εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης κάνοντας λόγο πως σε κάθε θέμα το οποίο έχει εντάξει στο τραπέζι της συζήτησης ο Πρωθυπουργός υπάρχει και μία προδοσία κάνοντας λόγο ακόμα και για “Πρέσπες του Αιγαίου”.

Επίσης ο ευρωβουλευτής αναφέρθηκε και στις κινητοποιήσεις των αγροτών κάνοντας λόγο πως είναι λογικές καθώς τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα είναι μεγάλα και πολλά.




Μητσοτάκης | Ο νόμος για τα ομόφυλα είναι θέμα ισότητας – Σέβομαι την άποψη της Εκκλησίας

Θέμα ισότητας χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τη θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών με νομοσχέδιο, που παρουσιάζεται στο υπουργικό συμβούλιο της Τετάρτης (24.1.2024). Μιλώντας στους υπουργούς, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι σέβεται τη διαφορετική θέση της Εκκλησίας ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν θα χαλάσει η συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας.
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η τροπολογία της υπουργού Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως που θα καθιερώνει την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές, ενώ ειδική αναφορά έκανε και στο νομοσχέδιο για τον νέο δικαστικό χάρτη, που θα παρουσιάσει ο υπουργός Δικαιοσύνης, κάνοντας λόγο για μια «σημαντική μεταρρύθμιση», που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια.
Μετά τις ευρωεκλογές η τροπολογία για την επιστολική ψήφο
Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στα κόμματα της αντιπολίτευσης, που διαφωνούν με την τροπολογία της Νίκης Κεραμέως για την επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές. «Γίνεται ένα ιστορικό βήμα για την καθιέρωση της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές. Η τροπολογία θα επανέλθει μετά τις ευρωεκλογές. Και τότε θα φανεί ποιος θέλει να έχουν τη δυνατότητα οι συμπολίτες μας από το εξωτερικό».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις επαφές που είχε στο Νταβός. «Είναι φανερό ότι η επενδυτική βαθμίδα λειτουργεί ως ένα πρόσθετο κίνητρο που θα φέρει επενδύσεις στη χώρα, ανάπτυξη, περισσότερα δημόσια έσοδα για στήριξη του εισοδήματος. Πριν δύο ημέρες, ο κ. Χατζηδάκης και η κυρία Ζαχαράκη ανακοίνωσαν τη μόνιμη αύξηση του επιδόματος γέννησης στα 2.400 ευρώ», είπε, προσθέτοντας ότι το μέτρο αφορά περίπου 75.000 ετησίως, ενώ θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1.1.2023. «Η πρωτοβουλία αποδεικνύει ότι η καλή πορεία της οικονομίας μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε αναχώματα κατά της ακρίβειας» σε συνδυασμό με τη στρατηγική της οικογένειας.

Η ευημερία των πολιτών μιας κοινωνίας δεν μετριέται μόνο με οικονομικούς όρους, σημείωσε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για περισσότερη ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα ασφάλεια. «Τι νόημα έχει να αυξάνεται το ΑΕΠ της χώρας χωρίς να συνοδεύεται από ατομικά δικαιώματα, χωρίς να μπορεί κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνας να έχουν ελευθερία;» διερωτήθηκε. «Η χώρα ανήκει εις τη Δύση, όπως τόνισε και ο ιδρυτής της παράταξής μας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Γι’ αυτό και όραμά μας είναι η Ελλάδα να αποδίδει σημασία στα ατομικά δικαιώματα των πολιτών», είπε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στον νέο δικαστικό χάρτη, που είναι μια μεταρρύθμιση που εκκρεμεί εδώ και 100 χρόνια. Σκοπός είναι να ξεπεραστούν εσωτερικές αδυναμίες του συστήματος. «Δεν υστερούμε σε αριθμό δικαστών, αλλά η εκδίκαση των υποθέσεων απαιτεί τον πενταπλάσιο χρόνο. Οι αλλαγές που εισηγείται το αρμόδιο υπουργείο είναι κρίσιμες. Έχει γίνει μία λεπτομερής δουλειά. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση». 

Για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών

Για το νομοσχέδιο που θα προβλέπει τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ζήτημα ισότητας.  Ο ίδιος εξέφρασε τον σεβασμό του στη διαφορετική θέση της Εκκλησίας, σημειώνοντας πάντως ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη συνεργασία των δύο πλευρών.
Το νομοσχέδιο, όπως είπε ο πρωθυπουργός, επιδιώκει κυρίως την προστασία των παιδιών των ομόφυλων γονέων, που ήδη υπάρχουν και πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα παιδιά. Όπως ανέφερε, ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών προβλέπεται σε σε 36 χώρες σε πέντε ηπείρους και πουθενά δεν έβλαψε την κοινωνική ευημερία. Συζητήθηκε και στο εσωτερικό των κομμάτων και είμαι ικανοποιημένος που συζητήθηκε στην παράταξη μας χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Η μεταρρύθμιση συζητήθηκε νηφάλια, χωρίς ακρότητες», είπε για τη συζήτηση για τα ομόφυλα ζευγάρια, εκφράζοντας την ικανοποίησή του που συζητήθηκε και στη ΝΔ χωρίς το ισοπεδωτικό μέτρο της κομματικής πειθαρχίας.
«Σεβομαι όλες τις απόψεις, της παράδοσης της εξέλιξης. Ακούστηκαν φωνές που δεν είχαν ακουστεί, όπως των ομόφυλων γονέων, που θα μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, ότι αν τους συμβεί κάτι, το παιδί τους θα καταλήξει στον άλλο γονέα και όχι σε κάποιο ίδρυμα. Το νομοσχέδιο δεν μεταβάλλει το πλαίσιο της παρένθετης κύησης. Δεν προσθέτει ορολογίες όπως Γονέας 1 και Γονέας 2. Η Ελλάδα δεν θα γίνει εργαστήρι πολιτικών. Η νέα ρύθμιση προσθέτει δικαίωμα σε μερικούς, χωρίς να αφαιρεί δικαίωμα από τους πολλούς. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου θεού», είπε, κάνοντας λόγο για «θέμα ισότητας, που δεν προσφέρεται για διχαστικές προκλήσεις και για υπερβολικές μεγεθύνσεις».
«Έτσι αντιμετωπίζω τις θέσεις της Εκκλησίας την οποία σέβομαι απόλυτα. Αναφερόμαστε σε επιλογές της πολιτείας, όχι σε θεολογικές πεποιθήσεις. Και παλαιότερα είχαμε διαφορετικές επιλογές με την Εκκλησία αλλά η ζωή έδειξε ότι οι επιλογές ήταν ώριμες, δεν έβλαψαν ούτε την κοινωνία ούτε τη συνεργασία Πολιτείας – Εκκλησίας και είμαι σίγουρος ότι έτσι θα συμβεί και τώρα», σημείωσε.



Θέμα ημερών η συμφωνία Δήμου Καβάλας-ΕΤΑΔ για την Ακτή Καλαμίτσας

Το νερό φαίνεται πως μπαίνει στο… αυλάκι και αναμένονται τις επόμενες ημέρες να “πέσουν” οι υπογραφές για την παραχώρηση στον Δήμο Καβάλας της Ακτής Καλαμίτσας από την ΕΤΑΔ.

Τα παραπάνω έκανε γνωστά μέσω δηλώσεων του στο ENA Channel ο Αντιδήμαρχος Καβάλας Απόστολος Μουμτσάκης.




Καιρίδης: Δεν αλλάζουμε μεταναστευτική πολιτική – Υπάρχει θέμα εργατικού δυναμικού

«Η στρατηγική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό βασίζεται σε δύο πυλώνες: Όχι στο παράνομο, ναι στο λελογισμένα νόμιμο. Η χώρα δεν αλλάζει μεταναστευτική πολιτική. Η χώρα έχει μια αυστηρή πολιτική ενάντια στην παράνομη διακίνηση και είναι υπέρ των λελογισμένων νόμιμων οδών μετανάστευσης», ανέφερε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης από τη Βουλή, νωρίτερα σήμερα, στον απόηχο της δήλωσης του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, σε σχέση με την τροπολογία για την άδεια διαμονής σε εργαζόμενους αλλοδαπούς.

«Έχουμε πρόβλημα συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού της πατρίδας μας», ανέφερε ο Δημήτρης Καιρίδης και πρόσθεσε ότι «η νόμιμη μετανάστευση μπορεί να γίνει μοχλός λελογισμένα, με όρους και κανόνες», σύμφωνα με τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και τις προτεραιότητες της ελληνικής κοινωνίας, μοχλός αναπτυξιακός. «Εάν δεν τον αξιοποιήσουμε, κινδυνεύουμε να ρίξουμε ρυθμούς στην ανάπτυξή μας και στην οικονομία μας», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

«Χρειάζεται να κάνουμε πάρα πολλά στη νόμιμη μετανάστευση. Αναβάθμιση εκσυγχρονισμός επιτάχυνση του διοικητικού μηχανισμού της νόμιμης μετανάστευσης. Σήμερα έχουμε τεράστιες καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, όποιος έχει συναλλαχθεί με τις αποκεντρωμένες, όποιος έχει προσπαθήσει, μέσα από τα προξενεία, όποιος ξέρει τις δυσκολίες, που έχουμε να εφαρμόσουμε τη συμφωνία με το Μπαγκλαντές και την Αίγυπτο, το κατανοεί. Χρειάζονται νέες διμερείς συμφωνίες, με χώρες που εμείς επιλέγουμε, όπως η Γεωργία, όπως η Μολδαβία, οι οποίες θα φέρουν προσωπικό με όρους και κανόνες», πρόσθεσε.

«Η ρύθμιση που καταθέσαμε, δεν είναι νομιμοποίηση, όπως γράφεται από κάποιους εκ του πονηρού, δεν δίνει κανένα δικαίωμα, πέραν της πρόσβασης στην αγορά εργασίας, ούτε οικογενειακής επανένωσης, ούτε μόνιμης διαμονής, ούτε πολλώ δε μάλλον ιθαγένειας, όπως κάνουν οι Γερμανοί. Δεν αφορά νεοεισερχόμενους, δεν αφορά καν ανθρώπους που ήρθαν το 2022 ή το 2023. Αφορά ανθρώπους που ήρθαν πριν το 2021, που είναι εδώ τρία χρόνια, και που κυρίως, έχουν συμβόλαιο εργασίας και με λευκό ποινικό μητρώο», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

Για την άδεια διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους

Ο Δημήτρης Καιρίδης αναφέρθηκε στο ζήτημα της άδειας διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, επικαλούμενος τα ηχηρά διαβήματα των βουλευτών της περιφέρειας, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα, έχουν προειδοποιήσει την κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για τους κινδύνους επιβράδυνσης στην αγροτική παραγωγή και την τοπική οικονομία, εξαιτίας των χιλιάδων ελλείψεων εργατών γης και γενικότερα εργαζομένων σε πληθώρα οικονομικών δραστηριοτήτων

 

Έτσι, απευθύνθηκε ενδεικτικά και σε προσωπικό τόνο, στον προεδρεύοντα Γιάννη Πλακιωτάκη, βουλευτή της ΝΔ που εκλέγεται στο Λασίθι: «Κύριε πρόεδρε απευθύνομαι ειδικά σε σας, γιατί είστε ένας από τους βουλευτές που πρόσφατα με επισκέφθηκε στο γραφείο μου στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, για να μου μεταφέρετε την αγωνία των τοπικών παραγωγικών φορέων, για την έλλειψη εργατών γης. Προέρχεστε από έναν νομό που πρωτοστατεί στην πρώιμη αγροτική παραγωγή, η Ιεράπετρα είναι περίπου τα μισά θερμοκήπια της χώρας».

Κάθε θερμοκήπιο χρειάζεται έναν εργαζόμενο περίπου ανά στρέμμα, είπε ο κ. Καιρίδης και απευθύνθηκε προσωπικά και στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη που εκλέγεται στην Ηλεία. «Αν μιλάμε για 20.000 θερμοκηπίων της Ιεράπετρας, μιλάμε εύκολα για 30.000 εργάτες γης. ‘Αλλοι βουλευτές μου μετέφεραν ότι για τα 3 δις αξία του ελαιολάδου στην πατρίδα μας, με τις τρέχουσες τιμές, υπάρχει κίνδυνος να μην μαζευτούν οι ελιές, να χάσουμε ένα, να χάσουμε ενάμισι δις, από έλλειψη εργατών γης. ‘Αρα τα προβλήματα είναι πραγματικά, είναι εδώ και οφείλουμε, χωρίς ιδεοληψίες και κραυγές ή λαϊκισμούς να δίνουμε λύσεις», είπε ο κ. Καιρίδης. Παράλληλα υπογράμμισε πως και οι ειδικοί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζουν πως για την πάταξη του παρανόμου, πρέπει να υπάρξουν νόμιμοι δίοδοι, λελογισμένης μετανάστευσης, με όρους και κανόνες.

Στο ίδιο κλίμα με όσα είπε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης και ο Δημήτρης Καιρίδης είπε ότι «είναι απολύτως αναληθές έως και αστείο, μια κυβέρνηση η οποία έχει τόσο κατηγορηθεί, από κάποιους εκ του πονηρού, για push backs και για αυστηρή τήρηση των συνόρων, να εγκαλείται ότι χαλαρώνει πολιτική και ανοίγει σύνορα».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος είπε πως η τροπολογία κάνει μια τομή και γι΄αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα την ψηφίσει. Ταυτόχρονα όμως σχολίασε πως η Νέα Δημοκρατία ακολούθησε εγκληματική πολιτική, όταν, ως αντιπολίτευση, ισχυριζόταν ότι δεν φυλάσσονται τα σύνορα. «Θεωρώ πολύ θετικό που επιτέλους αναγνωρίζεται η ανάγκη για νόμιμες διόδους μετανάστευσης. Και όχι για την push backs κατά την ημέρα ή τη νύχτα», είπε ο κ. Ξανθόπουλος και πρόσθεσε πως δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που τροφοδότησε με αντιμεταναστευτικά αντανακλαστικά την ελληνική κοινωνία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας είπε πως η τροπολογία νομιμοποιεί παρανόμως εισελθόντες, γιατί δεν είναι διακρατική συμφωνία. «Αυτοί οι άνθρωποι μπήκαν παράνομα στη χώρα και άρα δεν μπορείτε να μιλάτε για νόμιμη μετανάστευση. Από χθες πανηγυρίζουν οι Πακιστανοί. Γίνεται πάρτι κανονικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο κ. Χήτας.

«Κάνετε λάθος και επιμένετε να λαϊκίζετε και να ψεύδεστε. Η τροπολογία αφορά κυρίως νόμιμα εισελθόντες. Ανθρώπους που ήρθαν νόμιμα στην Ελλάδα. Αλβανούς που ήρθαν εδώ με άδεια και εργάστηκαν. Είναι το 80% των δικαιούχων, της πάγιας ρύθμισης που έχουμε με την 7ετία. Και για κάποιο λόγο έληξε η άδεια τους και δεν ανανεώθηκε», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ασύλου και πρόσθεσε πως η συντριπτική πλειονότητα όσων έρχονται παράνομα στην Ελλάδα, φεύγει από την Ελλάδα. «από το 2021 είχαμε 65.000 παράνομες αφίξεις, και 110.000 εκδόσεις προσφυγικών διαβατηρίων, δηλαδή 110.000 πήραν διαβατήρια και φύγανε».

Σε σχέση με όσα είπε ο κ. Ξανθόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου είπε πως «το μπάχαλο του 2015 και του 2016 και όλης της περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ, συνέβαλε και στο Brexit και στην άνοδο της ακροδεξιάς». Στο κλίμα αυτό, συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε χάος στη φύλαξη και στο μεταναστευτικό και επικαλέστηκε τις μαρτυρίες του Λιμενικού πως «είχαν εντολές να μην κάνουν τίποτα και να γίνονται οικιακές βοηθοί των διακινητών, εκείνη την περίοδο».




Ημερίδα με θέμα την Ανασυγκρότηση του Έβρου πραγματοποίησε η Αντιπεριφέρεια της περιοχής

Σε απόλυτη ομοφωνία οι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, του Κοινοβουλίου, της αυτοδιοίκησης και των φορέων του νομού αποφάσισαν να συνεργαστούν από κοινού για την Ανασυγκρότηση του Έβρου. Το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024 και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση θα κατατεθεί το τελικό Πρόγραμμα προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση, η οποία περιλαμβάνει έργα σε όλο το νομό, με έμφαση ωστόσο από τον κεντρικό Έβρο έως το βορειότερο σημείο του νομού, το Τρίγωνο. Ως έδρα της Επιτροπής, η οποία θα συνεδριάζει μια φορά το μήνα, ορίστηκε η Δαδιά. 

Εισηγητές στην εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Βασίλη Δελησταμάτη, ήταν ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής για την κατάρτιση Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος για τον Έβρο, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής του νομού Σταύρος Κελέτσης, ο Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και Μέλος της Ειδικής Επιτροπής Φώτιος Μάρης, καθώς και ο Πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» Σταύρος Μπένος, επίσης Μέλος της Ειδικής Επιτροπής και επικεφαλής της επιτροπής ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας. 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και κατέθεσαν τις απόψεις και προτάσεις τους ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, ο βουλευτής  Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ.κ. Άνθιμος, οι Δήμαρχοι: Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης, Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος, Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, Ορεστιάδος Βασίλης Μαυρίδης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Σοφολογιώτατος Μουφτής Διδυμοτείχου, κ. Χαμζά Οσμάν, ο Πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γαρδικιώτης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιοτεχνιών – Βιομηχανιών και Εξαγωγικών Επιχειρήσεων Έβρου Χρήστος Γεωργαμλής, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολος Παλακίδης, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου Χρήστος Χατζηπαπάς , ο Πρόεδρος της Ένωσης Εμπόρων και Βιοτεχνών Σουφλίου Θεόδωρος Τσιαμίτας, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θράκης Δημήτριος Λιουρίκας, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Έβρου Τριαντάφυλλος Χατζάκης ο νεοεκλεγής δήμαρχος Ορεστιάδας Διαμαντής Παπαδόπουλος, ο Πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρείας Ν. Έβρου Γιώργος Δεμερίδης,ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Της Μετάξης “Χρυσαλλίδα” Γιώργος Τσιακίρης, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Νέων Ορεστιάδας Χρήστος Μουταφίδης, Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, καθώς και πολλοί άλλοι εκπρόσωποι Φορέων, Ενώσεων, Συνεταιρισμών, Συλλόγων και Σωματείων. 

Ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος επεσήμανε ότι το Πρόγραμμα θα έχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα και θα στηριχτεί σε 3 πυλώνες: στο Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, στο Πρόγραμμα που ήδη υλοποιείται και το οποίο περιλαμβάνει 360 έργα σε όλη την Περιφέρεια, πολλά εκ των οποίων αφορούν τον Έβρο, καθώς και στις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν από τη φυσική καταστροφή. Δήλωσε επίσης σύμφωνος στη δημιουργία Επιτροπής του νομού, η οποία θα φιλτράρει τις προτάσεις και θα συμμετέχει στις συνεδριάσεις της Επιτροπής που δημιούργησε η Κυβέρνηση.

«Οι συνέργειες είναι το κλειδί στην επιτυχία της Ανασυγκρότησης και είμαστε όλοι κάτω από την ίδια ομπρέλα» τόνισε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης. Ο κος Κελέτσης αναφέρθηκε στα χρήματα που ήδη καταβάλλει το ΥΠΑΑΤ σε ασφαλισμένες αλλά και μη ασφαλισμένες καλλιέργειες και κτηνοτροφικές μονάδες. Μετά τη χθεσινή πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής, ανέφερε ο κος Κελέτσης, είμαι πιο αισιόδοξος. Η καταστροφή μπορεί να αναδειχθεί ως η μεγάλη ευκαιρία για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα ολιστικό πρόγραμμα ανάπτυξης για το νομό, χρηματοδοτούμενο από όλες τις πιθανές «δεξαμενές». 

Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος αναφέρθηκε στα έργα που ήδη υλοποιεί η Περιφέρεια, σε όλο το νομό,  έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, αρδευτικά, αναδασμούς, αλλά και έργα στον τομέα του πολιτισμού, τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση στη νέα αυτή προσπάθεια που ξεκινά με πρωτοβουλία της Περιφέρειας 

Ο Βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος, επεσήμανε ότι ο οδικός χάρτης υπάρχει, υπάρχουν οι προτάσεις, από την Διακομματικής Επιτροπή και τους φορείς, υπάρχουν τα αναπτυξιακά εργαλεία, οπότε, πρόσθεσε, ας μην χάνουμε χρόνο και ας πάμε ένα βήμα παρακάτω. 

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης κ.κ. Άνθιμος επαίνεσε την πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και τόνισε ότι η Μητρόπολη θα συμβάλλει στην όλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του νομού. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Βασίλης Δελησταμάτης και διοργανωτής του Ανοιχτού Διαλόγου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση του συνόλου των φορέων του νομού, αλλά και την ταχύτητα ανταπόκρισης της Επιτροπής και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το νερό μπήκε στο αυλάκι». 

Ως σημαντικότερη πρόκληση όλων, όμως, ανέφερε είναι «η ευθύνη μας να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους, να τους προσκαλέσουμε – προκαλέσουμε να συμμετέχουν στις προτάσεις και όπου απαιτείται στην υλοποίησή τους. Χωρίς τη συνεργασία τους τα μέτρα θα μείνουν ημίμετρα. Η γήρανση του πληθυσμού, το μεταναστευτικό, η υγεία, η ανεργία δεν είναι στατιστικά νούμερα. Είναι η καθημερινότητα κάθε συμπολίτη μας και η δική μας. Όσο μεγαλόπνοα λοιπόν και αν είναι τα σχέδιά μας, θα παραμείνουν ανεφάρμοστα και αναποτελεσματικά αν δεν συμπεριλάβουμε στις προτάσεις μας την καρδιά του νομού που χτυπά ακόμα και στο πιο μικρό χωριό». 

«Χρηματοδοτήσεις, αλλά και ανθρώπινοι πόροι θα απαιτηθούν για την υλοποίηση του ολιστικού προγράμματος ανάπτυξης του Έβρου», τόνισε ο Πρύτανης του ΔΠΘ Φώτιος Μάρης και εδώ, πρόσθεσε, έρχεται το Δημοκρίτειο, το οποίο διαθέτει επιστήμονες με όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται. Το Πανεπιστήμιο, πρόσθεσε, ξεκίνησε ήδη, το διάλογο με την κοινωνία και τους παραγωγικούς φορείς και οι δομές και τα εργαλεία που αναπτύξαμε θα συγκλίνουν στον εθνικό αυτό στόχο.

Ο κος Σταύρος Μπένος, στην εξαιρετικά εμπεριστατωμένη εισήγησή του, παρουσίασε την αρχιτεκτονική του Προγράμματος Ανασυγκρότησης και το χρονοδιάγραμμα, καθώς και την εμπειρία από το αντίστοιχο πρόγραμμα Ανασυγκρότησης της Εύβοιας.  

Είναι σημαντικό, τόνισε, ότι το Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης αντλεί πόρους από όλα τα ταμεία, ευρωπαϊκά και εθνικά: το ΠΕΠ, τα τομεακά προγράμματα ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ταμείο Ανάκαμψης, το Πράσινο Ταμείο,  τα αυτοδιοικητικά ταμεία, καθώς και ιδιωτικούς πόρους και δεν στερεί πόρους από άλλες δράσεις. Επεσήμανε επίσης ότι πρωταγωνιστής σε όλη αυτή την προσπάθεια θα είναι η αυτοδιοίκηση και τα υπουργεία θα είναι οι δορυφόροι. 

Στην πρώτη φάση τόνισε θα δοθεί προτεραιότητα στα ώριμα προγράμματα ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις. Έμφαση θα δοθεί στην εδαφική συνοχή και την κοινωνική συμμετοχή, στην τριπλή αειφορία των μνημείων της φύσης και του πολιτισμού – και στη διπλή μετάβαση, την πράσινη και την ψηφιακή. 

Η λογοδοσία της Επιτροπής τόνισε θα είναι καθημερινή, μέσα από την ιστοσελίδα www.evros-meta.gov.gr την οποία θα δημιουργήσει το Σωματείο Διάζωμα και στην οποία θα αποτυπώνεται η πρόοδος των έργων. 

Την πλήρη παρουσίαση του κου Σταύρου Μπένου μπορείτε να βρείτε στο microsite της εκδήλωσης  www.evros-meta.gr 

Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων του νομού, οι προτάσεις των οποίων, αφού κατατεθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου.

Το επόμενο ραντεβού της Επιτροπής ορίσθηκε για τον Ιανουάριο 2024. 




Μ. Λαζαρίδης για ΔΕΥΑ | “Κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης νερού, ας περιμένουμε να δούμε το νομοσχέδιο”

Για την συζήτηση που έχει ανοίξει σχετικά με την συνένωση των ΔΕΥΑ της χώρας απάντησε μέσω συνέντευξης του στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Μακάριος Λαζαρίδης.

Όπως τόνισε ο κ. Λαζαρίδης ακόμα δεν έχει γίνει κάτι επίσημα και ο ίδιος επιθυμεί να διαβάσει πρώτα το νομοσχέδιο και έπειτα να απαντήσει ωστόσο ξεκαθάρισε από την πλευρά του ότι δεν είναι σκοπός της κυβέρνησης μέσα από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο σε καμία περίπτωση η ιδιωτικοποίηση του νερού.




Δ. Προσοτσάνης | Πρόσκληση σε ενημερωτική ομιλία με θέμα “Πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων”

Σας προσκαλούμε την Παρασκευή 08/12 και ώρα 17:00 στην ενημερωτική ομιλία με θέμα “Πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων” που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο.
Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη! Και είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε το πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αλλά και να προλάβουμε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.
Την εισήγηση θα κάνει ο άρτια καταρτισμένος στο εν λόγω θέμα ιατρός κος Ανδρέας Ξάνθης τον οποίο ευχαριστούμε ιδιαίτερως!



Διαδραστική Εκπαίδευση τουριστικών πακέτων με κεντρικό θέμα το Λατρευτικό και Ιστορικό Παγγαίο

To διάστημα μεταξύ 2-3 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε διαδραστική Εκπαίδευση στο πλαίσιο της δημιουργίας των 2 νέων τουριστικών πακέτων με κεντρικό θέμα το Λατρευτικό και Ιστορικό Παγγαίο για τους εταίρους και τους συνεργάτες του “Φόρουμ Παγγαιόραμα”. Τη διοργάνωση ανέλαβε η ομάδα “Οψόμεθα Εις Φιλίππους” σε συνεργασία με το Δασικό Χωριό Παγγαίου.

Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στο Δασικό Χωριό Παγγαίου ενώ στόχος της εκπαίδευσης αποτελεί η “συνάντηση” των συνεργατών, πολιτιστικών συλλόγων φορέων και επιχειρήσεων του Παγγαίου, ώστε να ωφεληθούν μέσω της διαδραστικής εκπαίδευσης σε συλλογικό αλλά και προσωπικό επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης και συνέργειας, με σκοπό πάντα την ανάδειξη και προώθηση του Παγγαίου μέσα από τα 2 τουριστικά πακέτα που έχουν δημιουργηθεί.