Θάσος: Βρέθηκε ανθρώπινο κρανίο στη θάλασσα!

Το μεσημέρι της Παρασκευής, 14 Ιουνίου 2024, η Λιμενική Αρχή Θάσου ενημερώθηκε για τον εντοπισμό ανθρώπινου κρανίου στην περιοχή Παχύ στην Θάσο. Στο σημείο έφτασαν στελέχη της Λιμενικής Αρχής και, με τη βοήθεια ιδιώτη δύτη, περισυνέλεξαν το κρανίο.

Το κρανίο θα αποσταλεί σε εργαστήριο για νεκροψία-νεκροτομή.

Την υπόθεση διερευνά το Α’ Λιμενικό Τμήμα Θάσου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας.

Φωτογραφία Αρχείου

 




Εφορία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Απάντηση σχετικά με τη μη προσβασιμότητα των ΑμεΑ στο αρχαίο θέατρο της Θάσου

Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα για τη μη προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στο αρχαίο θέατρο της Θάσου η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας πληροφορεί το κοινό ότι το αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν και είναι μερικώς προσβάσιμο με όχημα εκτός δρόμου μέσω δασικού δρόμου από τη δημοτική οδό Λιμένα-Μακρυάμμου.

Για τον δρόμο αυτό που διέρχεται από δημοτική δασική έκταση έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη βελτίωσης βατότητας, η υλοποίηση της οποίας προγραμματίζεται από το Δήμο Θάσου. Ως γνωστόν, το αρχαίο θέατρο της Θάσου χωροθετείται σε δασική έκταση, σε υψόμετρο 55μ., θέση που παρουσιάζει δυσκολίες εν τη γενέσει της.

Επιπρόσθετο πρόβλημα αποτελεί ότι ανάμεσα σε δημόσιες και δημοτικές γαίες μεσολαβούν και ιδιωτικές. Η ολιστική επίλυση του θέματος είναι ένα σύνθετο τεχνικό έργο που απαιτεί ώριμες τεχνικές μελέτες και σύμπραξη και άλλων φορέων στους οποίους ανήκει η γη.

Το έργο της αναστήλωσης του αρχαίου θεάτρου, ενταγμένου στο ΕΣΠΑ 2014-2020, περιλάμβανε την αποκατάσταση του κοίλου, το δίκτυο αποστράγγισης όμβριων υδάτων, τη βελτίωση του πυροσβεστικού δικτύου, τη βελτίωση του φωτισμού και παροχής ρεύματος, τη βελτίωση του ανατολικού μονοπατιού, τη βελτίωση του δυτικού λιθόστρωτου βαθμιδωτού μονοπατιού, και την κατασκευή νέας περίφραξης.

Επρόκειτο για ένα μεγαλεπήβολο έργο με πολλές περιφερειακές εργασίες, πλην του αναστηλωτικού έργου, η ολοκλήρωση του οποίου αποτελεί από μόνο του άθλο. Στην φάση αυτή η πρόβλεψη για ΑΜΕΑ είναι η τοποθέτηση infokiosk στο Μουσείο Θάσου, όπου θα υπάρχει εικονική περιήγηση 360, η οποία μπορεί να λειτουργεί και σε ιστοσελίδα εκτός μουσείου, ώστε να είναι προσβάσιμη από παντού.

Η λύση αυτή χρησιμοποιείται και στα μνημεία του Αγίου Όρους, όπου αποκλείεται η προσβασιμότητα του 50% σχεδόν του πληθυσμού, και γίνεται αποδεκτή κατά την αξιολόγηση των προγραμμάτων, όταν οι δυσκολίες σε πρώτη φάση είναι ανυπέρβλητες.

Κάθε έργο εντασσόμενο σε συγχρηματοδοτημένο πρόγραμμα έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό, και ως εκ τούτου οι εργασίες που επιλέγονται να ενταχθούν είναι αυτές που υποστηρίζονται από ώριμες μελέτες, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν και να μην κινδυνεύσει να απενταχθεί το έργο.

Στόχος της υπηρεσίας μας είναι να συμπράξουμε και με άλλους φορείς, ώστε να ωριμάσουν οι ενδεδειγμένες λύσεις που θα μπορέσουν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.




Yψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο (14/6) στη Θάσο

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr), για αύριο Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για την Π.Ε Θάσου.

Η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών, το κάπνισμα μελισσών, η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, κ.α.

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών. Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.




Συνάντηση του Δημάρχου Θάσου με τον Αστυνομικό Διευθυντή Καβάλας

Σήμερα, Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου μεταξύ του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη και του νέου Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας κ. Κωνσταντίνου Σιμούδη. Τον Αστυνομικό Διευθυντή συνόδευε ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου κ. Στυλιανός Ψαρογιάννης.

Στην συνάντηση συμμετείχαν επίσης, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου και ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Θάσου κ. Ευστράτιος Πυρήνας. Η παρούσα επίσκεψη ήταν η πρώτη επίσημη επίσκεψη του νέου Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων του και η πρώτη συνάντηση με τον Δήμαρχο Θάσου και στελέχη του Δήμου Θάσου.

Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε άριστο κλίμα συνεργασίας και συνεννόησης, μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την απρόσκοπτη αστυνόμευση στη Θάσο, εντός μάλιστα της τρέχουσας τουριστικής περιόδου, καθώς και ζητήματα έλλειψης της αναγκαίας αστυνομικής δύναμης στο Νησί.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής: «Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας είναι αγαστή και συνεχής, με μοναδικό στόχο την καλύτερη δυνατή αστυνόμευση στον τόπο μας προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του. Ευχαριστούμε τον Αστυνομικό Διευθυντή για την επίσκεψή του στη Θάσο και για το έντονο ενδιαφέρον του για τον τόπο μας. Του ευχόμαστε από καρδιάς καλή δύναμη στην επιτέλεση των νέων του καθηκόντων».




Αρχαίο Θέατρο Θάσου | Η Ευρώπη δε δίνει χρήματα αν δεν υπάρχει η προϋπόθεση της προσβασιμότητας

Ο Νομαρχιακός Σύλλογος Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες συνεχίζει να διαμαρτύρεται για την έλλειψη προσβασιμότητας στο έργο του αρχαίου θεάτρου Θάσου. Ο πρόεδρος του συλλόγου, κ. Μάκης Κρεμύδας, ανέφερε ότι το πρόβλημα αυτό δεν περιορίζεται μόνο στο αρχαίο θέατρο Θάσου, αλλά παρατηρείται και στο έργο ανάπλασης της πλατείας Καπνεργάτη.




Ο Δήμαρχος Θάσου για την διαβούλευση για τον τουρισμό πραγματοποιήθηκε στη Θάσο

Σχετικά με την διαβούλευση για τον τουρισμό που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024, στη Θάσο με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της ΠΑΜΘ κ. Παναγιώτη Αρχοντή και φιλοξενήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Χαιρετίζουμε τη διαβούλευση για τον τουρισμό που γίνεται στη Θάσο με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ιδιαίτερα του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή καθώς αναγνωρίζεται η Θάσος ως ξεχωριστή Περιφερειακή Ενότητα και ως η Ναυαρχίδα του Τουρισμού της ΠΑΜΘ!!

Αναμένουμε στην πράξη να συνεχιστεί η συνεργασία μας με τον ίδιο ζήλο και διάθεση προς όφελος των κάτοικων και επισκεπτών του Νησιού μας!!!».




Παναγιώτης Αρχοντής: “Η Θάσος δεν παραμελείται – Συνεργασία και δράσεις για την τουριστική της ανάπτυξη”

Η πρόσφατη αντιπαράθεση μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Παναγιώτη Αρχοντή και του περιφερειακού συμβούλου Καβάλας Κώστα Αντωνιάδη έχει δημιουργήσει έντονες συζητήσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.  Σεσυνέντευξη, ο κ. Αρχοντής απαντά στις κατηγορίες, εξηγώντας τις ενέργειες που έχουν ληφθεί για την προώθηση της Θάσου και την ενίσχυση της τουριστικής της ανάπτυξης.

Δημοσιογράφος: Κύριε Αρχοντή, ο περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Αντωνιάδης έχει εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, υποστηρίζοντας ότι είναι ελλιπές και ότι δεν περιλαμβάνει δράσεις για την Θάσο. Ποια είναι η απάντησή σας σε αυτές την κριτική;

Παναγιώτης Αρχοντής: Ευχαριστώ για την ευκαιρία να απαντήσω. Καταρχάς, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς σχεδιασμού και έχει ως στόχο την προώθηση ολόκληρης της περιφέρειας με ισομερή τρόπο. Η Θάσος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς μας και δεν έχει παραμεληθεί σε καμία περίπτωση.

Δημοσιογράφος: Πώς απαντάτε στην κριτική του κ. Αντωνιάδη ότι η Θάσος δεν έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής;

Παναγιώτης Αρχοντής: Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις και καμπάνιες που στοχεύουν στην προώθηση ολόκληρης της περιφέρειας, συμπεριλαμβανομένης της Θάσου. Για παράδειγμα, συμμετέχουμε σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, οργανώνουμε διαφημιστικές καμπάνιες που καλύπτουν την περιοχή μας. Αυτές οι ενέργειες ωφελούν τη Θάσο εξίσου με τις άλλες περιοχές.




«Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στη Θάσο»

Την Κυριακή 2 Ιούνιου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο, κατόπιν πρόσκλησης του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη, η Υπουργός Πολιτισμού κα. Λίνα Μενδώνη.

Η Υπουργός Πολιτισμού κατά την επίσκεψή της συνοδευόταν από τους Βουλευτές Καβάλας κ. Ιωάννη Πασχαλίδη και κα. Αγγελική Δεληκάρη, την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας κα. Σταυρούλα Δάδακη και τον Προϊστάμενο της Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Θεόδωρο Πριγγόπουλο.

Την κα. Μενδώνη υποδέχθηκαν, εκ μέρους του Δήμου Θάσου, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σταύρος Τσολάκης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Γεώργιος Κουτσουμανής, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημήτριος Μανίτσας και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κα. Λαμπρινή Φωκά.

Εκ μέρους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Υπουργό υποδέχθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Περιφερειακός Σύμβουλος της ΠΕ Θάσου κ. Παναγιώτης Αρχοντής.

Η κα. Υπουργός στα πλαίσια της επίσκεψής της, αρχικά επισκέφτηκε το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου, όπου ξεναγήθηκε στο χώρο από την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας και Αρχαιολόγους της Υπηρεσίας και ενημερώθηκε για την πορεία ολοκλήρωσης του συνόλου των εργασιών, ώστε να είναι δυνατή και η λειτουργική χρήση του για την πραγματοποίηση θεατρικών παραστάσεων.

Στην συνέχεια η κα. Μενδώνη επισκέφτηκε και τον οικισμό των Λιμεναρίων, όπου σχημάτισε ιδία άποψη για την υφιστάμενη κατάσταση του εμβληματικού κτηρίου «Παλατάκι» και του μεταλλευτικού συγκροτήματος, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε για την πολυδιάστατη σημασία του για τους κατοίκους της περιοχής και της Θάσου.

Μετά το πέρας της επισκέψεως της κας. Υπουργού, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ευχαριστώ θερμά την κα. Μενδώνη για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την επίσκεψή της στον τόπο μας.Επρόκειτο για μια ιστορική επίσκεψη Υπουργού Πολιτισμού στη Θάσο που επιβεβαιώνει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τον τόπο μας.

Είχαμε την δυνατότητα από κοινού να σχηματίσουμε ακριβή εικόνα για το μέγεθος της αναστήλωσης του Αρχαίου Θεάτρου της Θάσου αλλά και για την κατάσταση του μεταλλευτικού συγκροτήματος και του κηρίου «Παλατάκι» στα Λιμενάρια.

Η κα. Υπουργός δεσμεύτηκε αφενός για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των εργασιών στο Αρχαίο Θέατρο, ώστε αυτό να καταστεί λειτουργικό και αφετέρου για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του μεταλλευτικού συγκροτήματος και του κτηρίου «Παλατάκι» στα Λιμενάρια, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του τόπου μας».    




Κώστας Αντωνιάδης: «Η Θάσος παραμελημένη από την τουριστική προβολή της Περιφέρειας»

Ο περιφερειακός σύμβουλος και πρώην Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης, εξέφρασε έντονη κριτική προς τη διοίκηση της περιφέρειας, επισημαίνοντας την έλλειψη προβολής της Θάσου στις τουριστικές καμπάνιες.

Δημοσιογράφος: Κύριε Αντωνιάδη, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε που δεχθήκατε να μιλήσετε μαζί μας. Πρόσφατα ασκήσατε κριτική στη διοίκηση της περιφέρειας αναφορικά με την τουριστική προβολή. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτό;

Κώστας Αντωνιάδης: Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση. Η κριτική μου προς τη διοίκηση της περιφέρειας εστιάζεται κυρίως στο γεγονός ότι η Θάσος, ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής μας, δεν έχει συμπεριληφθεί επαρκώς στην τουριστική προβολή της περιφέρειας. Παρά τη μεγάλη σημασία της για τον τουρισμό και την οικονομία μας, βλέπουμε ότι λείπει από τις στρατηγικές προβολής και τις καμπάνιες που υλοποιούνται. Αυτό είναι απαράδεκτο και δείχνει μια σοβαρή παράλειψη από την πλευρά της περιφερειακής διοίκησης.

Δημοσιογράφος: Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι συνέπειες αυτής της παράλειψης για τη Θάσο και γενικότερα για την περιοχή;

Κώστας Αντωνιάδης: Οι συνέπειες είναι σημαντικές. Η έλλειψη προβολής σημαίνει λιγότερους επισκέπτες, κάτι που επηρεάζει άμεσα την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τον τουρισμό. Η Θάσος έχει πολλά να προσφέρει, από φυσική ομορφιά μέχρι αρχαιολογικούς χώρους, και η απουσία της από τις τουριστικές καμπάνιες περιορίζει τις δυνατότητες ανάπτυξης και ευημερίας της περιοχής.

Δημοσιογράφος: Έχετε επίσης εκφράσει ανησυχία για την αλλαγή μορφής της ΕΡΓΟΑΝΑΠΤΥΞΗ. Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε;

Κώστας Αντωνιάδης: Η ΕΡΓΟΑΝΑΠΤΥΞΗ ήταν ένας βασικός φορέας υλοποίησης έργων στην περιφέρειά μας, ο οποίος λειτουργούσε με συγκεκριμένες διαδικασίες και στόχους. Πρόσφατα, ωστόσο, παρατηρούμε αλλαγές στη μορφή και τη λειτουργία της, οι οποίες δεν είναι προς το συμφέρον της περιοχής. Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν τη μείωση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, καθώς και την απομάκρυνση από τους αρχικούς στόχους της οργανισμού, που είναι η αξιοποίηση των Λουτρών των Ελευθερών.




Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Θάσο: Επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο και στο εμβληματικό “Παλατάκι”

Η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, πραγματοποίησε την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 επίσκεψη στην Θάσο, με σκοπό την προώθηση και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής της, η κ. Μενδώνη επισκέφθηκε το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου και το εμβληματικό κτίριο “Παλατάκι” στα Λιμενάρια.

Το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού και συγχρόνως ένα σημαντικό μνημείο της αρχαίας ελληνικής θεατρικής παράδοσης. Κατά την διάρκεια της επίσκεψής της, η Υπουργός ξεναγήθηκε στον χώρο και ενημερώθηκε για τα πρόσφατα ανασκαφικά ευρήματα, καθώς και για τα σχέδια συντήρησης και αναστήλωσης του θεάτρου.

Η κ. Μενδώνη επεσήμανε τη σημασία της διατήρησης και της προώθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και υποσχέθηκε την αδιάλειπτη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού για την αναβάθμιση του χώρου, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου.

Στη συνέχεια, η Υπουργός επισκέφθηκε το “Παλατάκι” στα Λιμενάρια, ένα κτίριο με μεγάλη ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.

Η κ. Μενδώνη ξεναγήθηκε στο κτίριο και ενημερώθηκε για την ιστορία του και την κατάστασή του. Αναγνώρισε την ανάγκη για άμεση συντήρηση και αποκατάσταση του κτιρίου, τονίζοντας ότι το “Παλατάκι” μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες και ένα ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.




Στην Θάσο την Κυριακή 2 Ιουνίου η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη θα επισκεφτεί την Κυριακή 2 Ιουνίου, τη Θάσο.

Ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα της επίσκεψης.

11:45 -13:30 Άφιξη στο Αρχαίο Θέατρο -Ξενάγηση στο Μνημείο

14.00-14.30 Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στην Αρχαία Αγορά

15:15-15:40 Άφιξη στα Λιμενάρια-Επίσκεψη στο κτίριο Παλατάκι. Ξενάγηση




Ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης το Σάββατο στην Θάσο

Το Σάββατο 01 Ιουνίου 2024 ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, θα επισκεφθεί τη Θάσο, με κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας, ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου. Στο κλιμάκιο μετέχουν ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της ΝΔ για τις προσεχείς ευρωεκλογές και Βουλευτής Καβάλας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βουλευτές και τοπικά κομματικά στελέχη.

Το πρόγραμμα της επίσκεψης είναι το εξής:

11.10: Επίσκεψη στο Λιμεναρχείο Θάσου

11.30: Επίσκεψη στο Αστυνομικό Τμήμα Θάσου

12.00: Επίσκεψη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου

12.30: Επίσκεψη στην αγορά της Θάσου

13.00: Επίσκεψη στο Πυροσβεστικό κλιμάκιο Θάσου

13.30: Συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή Θάσου

16.30: Επίσκεψη στο Κέντρο Υγείας Θάσου

16.50: Επίσκεψη στον Μελισσοκομικό Συνεταιρισμό Θάσου

17.30: Επίσκεψη στα Λιμενάρια Θάσου




«Ένταξη του έργου “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο “ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025”»

Με την υπ. αριθμ. 44110/28-05-2024 (ΑΔΑ: ΡΨ1646ΜΤΛ6-ΡΩΟ) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών εντάχθηκε η Πράξη “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο «ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές», με συνολικό κόστος 1.851.214,04€.

Το έργο «Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου» αφορά αφενός στη βελτίωση της πρόσβασης σε αγροτικές γαίες του Δήμου Θάσου, μέσω τμημάτων του δημοτικού οδικού δικτύου, που βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού και αφετέρου στην αποκατάσταση και βελτίωση της πρόσβασης σε οικόπεδα της Δημοτικής Κοινότητας Ποταμιάς του Δήμου Θάσου και συγκεκριμένα του οικισμού Σκάλας Ποταμιάς. Όλοι οι δρόμοι είναι χωματόδρομοι και πρόκειται να ασφαλτοστρωθούν.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ακόμη μία προσπάθειά μας είχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Με πρόγραμμα, σχέδιο και όραμα συνεχίζει ενωμένη η Διοίκηση του Δήμου να διεκδικεί και να εργάζεται προς όφελος του τόπου μας.

Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης της πρότασης του Δήμου για την αγροτική οδοποιία, αναγνωρίζοντας την σημασία της στον αγροτικό τομέα του τόπου μας, αποτελεί μια πολυετή προσπάθειά μας με επιτυχή αποτέλεσμα».




Συνάντηση Ομάδας Εργασίας, για το έργο της “Τεχνικής Βοήθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού” στην ανάκαμψη του τουρισμού της Θάσου

Ο Δήμος Θάσου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και η ICF στα πλαίσια της συνεργασίας τους για την τουριστικά αναπτυξιακή βιωσιμότητα της Θάσου πραγματοποίησαν την Τετάρτη 22/05/2024, την πρώτη τηλεδιάσκεψη με την συμμετοχή της πρόσφατα ορισμένης ‘Ομάδας Εργασίας’.

Τα μέλη της Ομάδας Εργασίας, που έχουν συνθέσει οι εταίροι, επιλέχτηκαν συνειδητά ώστε με την ενεργή συμμετοχή τους να συμβάλλουν και να υποστηρίξουν την μετάβαση στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του νησιού της Θάσου. Οι εταίροι παρουσίασαν το έργο και εξήγησαν το ρόλο της Ομάδας Εργασίας καθώς και τι αναμένεται από την συμμετοχής τους.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, χαιρέτησε την συνάντηση και ευχαρίστησε εγκάρδια τους συμμετέχοντες δηλώνοντας «απόλυτη εμπιστοσύνη στο έργο της ‘Τεχνικής Βοήθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για την ανάκαμψη του τουρισμού της Θάσου’ και στην ενίσχυση της εξωστρέφειάς της, με τη συμβολή της σύμπραξης των δυνάμεων του νησιού».

Ο κ. Patrick Fritz, Τεχνικός Συντονιστής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, δήλωσε: «Το κοινό μας έργο βασίζεται σε βασικά χαρακτηριστικά όπως η ενεργοποίηση των τοπικών φορέων, η συμμετοχή της κοινωνίας και η μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης. Με τη συνεχή υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δημόσιων και ιδιωτικών, είμαστε στην ευχάριστη θέση να συμβάλλουμε στην προώθηση μιας μορφής τουρισμού που είναι βιώσιμη και ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες και τα συμφέροντα των κατοίκων της Θάσου».

Ο κ. Νικόλαος Γκολφινόπουλος, Επικεφαλής Τουρισμού της ICF και συντονιστής της συνάντησης αναφέρθηκε στην εντατική εξέλιξη των δράσεων και στη σημαντικότητα της εκκίνησης της Ομάδας Εργασίας όπου σηματοδοτεί και εμπράκτως συνεργεί στο συντονισμό των τοπικών ενεργειών, με την συμμετοχή νευραλγικών εθνικών φορέων όπως το Υπουργείο Τουρισμού, την Περιφέρεια ΑΜΘ, και τoν EOT, αλλά και του ιδιωτικού τομέα όπως η Fraport και η Marketing Greece. Τόνισε επίσης πως: «Οι στόχοι της “Αξιολόγησης του Μάρκετινγκ” και της προάσπισης της “Κοινωνικής Αεϊφορείας” επιτυγχάνονται μέσω άμεσου διαλόγου με τους φορείς της Ομάδας Εργασίας που συστήσαμε, προάγοντας έτσι τις συνέργειες, την συμπεριληπτική διακυβέρνηση, και τον συντονισμό».




Επίσκεψη του Βουλευτή Καβάλας Νίκου Παναγιωτόπουλου στον Δήμαρχο Θάσου

Σήμερα, Τετάρτη 22 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, ο Βουλευτής Καβάλας και πρώην Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ ΝΔ Καβάλας κ. Μπάμπη Δράκο.

Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σταύρος Τσολάκης, ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευστράτιος Πυρήνας, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημήτριος Μανίτσας.

Ο Δήμαρχος Θάσου ενημέρωσε αναλυτικά τον κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο τόσο για τα ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Θάσου όσο και το Νησί Θάσου, ενώ ζητήθηκε η παρέμβαση και συνδρομή του για την επίλυση τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος Θάσου υπογράμμισε την άριστη και αγαστή πολυετή συνεργασία με τον κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, τόσο από την θέση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας όσο και από την θέση του Βουλευτή Καβάλας και τον ευχαρίστησε θερμά για το συνεχές ενδιαφέρον του για την Θάσο και τις συνεχείς παρεμβάσεις του προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της.




Επίσκεψη της Βουλευτή Καβάλας κας. Αγγελικής Δεληκάρη στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τρίτη 21 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Βουλευτής Καβάλας κα. Αγγελική Δεληκάρη.

Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, παρουσία του Αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννη Γεωργίου, ο Δήμαρχος Θάσου ενημέρωσε αναλυτικά την κα. Αγγελική Δεληκάρη τόσο για τα ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Θάσου όσο και το Νησί Θάσου, ενώ ζητήθηκε η παρέμβαση και συνδρομή της για την επίλυση τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος Θάσου υπογράμμισε την άριστη και αγαστή συνεργασία με την κα. Βουλευτή από την ανάληψη των καθηκόντων της και την ευχαρίστησε θερμά για το συνεχές ενδιαφέρον της για την Θάσο και τις παρεμβάσεις της προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την προσφορά από τον κ. Ελευθέριο Κυριακίδη στην κα. Αγγελική Δεληκάρη ενός αντίγραφου αρχαίου νομίσματος της Θάσου σε ανάμνηση της επισκέψεώς της.



Θάσος | Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη στον Δήμαρχο

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κα. Carmen Ileana Mihalcescu, συνοδευόμενη από τον Οικονομικό Ακόλουθο του Προξενείου κ. Silviu Mihai Zeleniuc.

Στην εθιμοτυπική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κα. Λαμπρινή Φωκά.

Συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που αφορούν, τόσο το μεγάλο ενδιαφέρον των Ρουμάνων πολιτών να επισκεφτούν τη Θάσο, όσο και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την διαμονή τους στη Νήσο.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης ευχαρίστησε την Γενική Πρόξενο για την επίσκεψή της στη Θάσο και, διά της ιδίας, όλους τους Ρουμάνους πολίτες που επιλέγουν τη Νήσο για τις διακοπές τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος υπογράμμισε την άριστη και εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και του Προξενείου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, σε όσες περιπτώσεις απαιτήθηκε να αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν Ρουμάνους και διαβεβαίωσε την Γενική Πρόξενο ότι ο Δήμος της Θάσου, διά των αρμοδίων υπηρεσιών του, θα συνεχίζει να εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων.




Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.




Δήμος Θάσου | Συνεδρίαση Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

Την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Δήμο της Θάσου, υπό την προεδρεία του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) του Δήμου Θάσου, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ως τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. του Δήμου Θάσου: ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, ο Διοικητής της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Καβάλας, εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου, εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου, η Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος Θάσου, ο εκπρόσωπος της ΧΧ ΤΘ Μεραρχίας και ο Δασάρχης Θάσου.

Επίσης στην συνεδρίαση παρέστησαν, ως φορείς που κρίθηκε απαραίτητη η συμμετοχή τους: ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας, Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πολιτικής προστασίας της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής προστασίας της ΠΕ. Καβάλας και Θάσου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου και εκπρόσωπος της ΔΕΥΑ Θάσου, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας και Θράκης, οι εκπρόσωποι των Ναυτιλιακών Εταιριών Α.Ν.Ε.Θ. & Α.Ν.Ε.Κ, καθώς και εκπρόσωποι της Ελληνικής Ομάδας διάσωσης Παρ. Καβάλας και του Συλλόγου Πυρασφάλειας Ποταμιάς.

Κατά την συνεδρίαση συζητήθηκε αναλυτικά, μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την Θάσο, η ετοιμότητα και οι δυνατότητες των εμπλεκόμενων φορέων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους, αλλά και οι δυνατότητες βελτίωσης της ήδη αγαστής μέχρι τώρα συνεργασίας όλων φορέων για την επιτυχή αντιμετώπιση της αντιπυρικής περιόδου.

Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής:

«Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιπυρική προστασία της Θάσου ήταν, είναι, και θα συνεχίσει να είναι άριστη και διαρκής. Ο Δήμος της Θάσου, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, εργάζεται συνεχώς καθ’ όλη την διάρκεια του έτους για την αντιπυρική θωράκιση της Θάσου και την διαφύλαξη του σπάνιου φυσικού πλούτου που διαθέτει προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του.

Φέτος ξεκινά η αντιπυρική περίοδο για την Θάσο με τον καθαρισμό των αντιπυρικών ζωνών και την βατότητα του δημοτικού δασικού οδικού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μετά από πολλά έτη, λόγω της ολοκλήρωσης των δύο μεγάλων σχετικών έργων από τον Δήμο Θάσου, συνολικής δαπάνης περίπου 1.277.000€».




Περιοδεία Υποψηφίων Ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Κλιμάκιο υποψηφίων ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., αποτελούμενο από τον εν ενεργεία ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, την Αναστασία Σαπουνά και τον Γρηγόρη Στογιαννίδη, θα επισκεφθεί από την Παρασκευή 10 Μαΐου μέχρι και την Τρίτη 14 Μαΐου την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η επίσκεψή τους θα εκκινήσει την Παρασκευή και το Σάββατο 10 και 11 Μαΐου από τη Θάσο και την Καβάλα.

Κατά την περιοδεία τους στη Θάσο, την Παρασκευή, θα συναντηθούν στον Λιμένα με επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, στις 10.30, στο ζαχαροπλαστείο Σταμάτης.

Στις 12.00 το μεσημέρι θα επισκεφθούν την Ποταμιά και θα συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο του πανηγυριού της Ζωοδόχου Πηγής.

Στη συνέχεια, στις 2.00 μετά το μεσημέρι θα επισκεφθούν το Κέντρο Υγείας Πρίνου, όπου θα ενημερωθούν από τους υγειονομικούς και τους υπεύθυνους του ΕΚΑΒ για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Τέλος, στις 6.00 το απόγευμα θα συνομιλήσουν με μέλη Περιβαλλοντικών Συλλόγων και πολίτες στην πλατεία, στη Σκάλα Καλλιράχης.

Επιστρέφοντας από την Θάσο, την Παρασκευή το βράδυ, στις 9.30, θα συναντηθούν στο Cityzen με μέλη και φίλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., ενώ το Σάββατο το πρωί θα περιηγηθούν στην πόλη της Καβάλας, όπου θα συναντήσουν και θα συνομιλήσουν με τους πολίτες.

Μετά το μεσημέρι θα αναχωρήσουν για την πόλη της Δράμας, τρίτο σταθμό της περιοδείας τους στην Α.Μ.Θ. Θα ακολουθήσει την Κυριακή η Ξάνθη, τη Δευτέρα η Αλεξανδρούπολη και την Τρίτη η Κομοτηνή.




Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.




Συνεργείο της Ρουμανικής τηλεόρασης στην Θάσο το Πάσχα -Γέμισε με τουρίστες το νησί

Ανάμεσα στους πολλούς τουρίστες που έφτασαν στο νησί της Θάσου λόγω των Άγιων ημερών του Πάσχα ήταν κι ένα συνεργείο από το Pro TV, έναν από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας της Ρουμανίας. Οι δημοσιογράφοι πραγματοποιούν απευθείας μεταδόσεις από το νησί και κάνουν ρεπορτάζ σε διαφορά σημεία με θέμα το Πάσχα στη Θάσο.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Το κάψιμο του Ιούδα στην Παναγία της Θάσου

Για μια ακόμη χρονιά πραγματοποιήθηκε το Έθιμο του Καψίματος του Ιούδα από το Σύλλογο, την Κυριακή του Πάσχα, με πλήθος κόσμου να παρευρίσκεται στο προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγίας για να το παρακολουθήσει, μαζί με τη “λειτουργία της αγάπης”, τη μοναδική που πραγματοποιείται στο νησί της Θάσου, λόγω του εθίμου.

Όπως θέλει το έθιμο, προηγήθηκε η περιφορά του ομοιώματος του Ιούδα στο χωριό και στη συνέχεια οδηγήθηκε στην εκκλησία όπου και κάηκε με το άκουσμα του “Χριστός Ανέστη”.

Φυσικά υπήρχε και το κείμενο που συνοδεύει πάντα το έθιμο, με τον πύρινο λόγο του Ιούδα, ο οποίος καυτηρίασε τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.




Εκτός του καθεστώτος της ειδικής τουριστικής βίζας για τους Tούρκους επισκέπτες η Θάσος και η Σαμοθράκη

Παρά τα σχετικά αιτήματα, η Θάσος και η Σαμοθράκη δεν εντάχθηκαν στο καθεστώς της ειδικής τουριστικής βίζας για τους τούρκους επισκέπτες.

Υπενθυμίζεται ότι οι τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024 έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα συνολικά δέκα ελληνικά νησιά, ενώ η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας-εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε σε τριπλασιασμό των αφίξεων τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στις εν λόγω περιοχές, με αποτέλεσμα δικαίως να αιτούνται του ανάλογου μέτρου η Θάσος και η Σαμοθράκη.
voria.gr



Ποταμιά Θάσου | Ιερός Ναός ” Εισόδια της Θεοτόκου και Αγίου Χαραλάμπους “

Με κατάνυξη ,ο  στολισμός του Επιταφίου στον Ιερό Ναό ” Εισοδίων της Θεοτόκου και Αγίου Χαραλάμπους ” στην Ποταμιά της Θάσου.

 




Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού

Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.

Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.

Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.

Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού

«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».

Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.

«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!

Οι εργασίες συνεχίζονται

Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.

Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.

Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».

«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».

Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Πηγή: newsbeast.gr




Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Επαναλειτουργεί το αρχαίο θέατρο Θάσου

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας ανακοινώνει ότι από 13/5/2024 το θέατρο της Θάσου θα είναι ανοικτό στο κοινό ως επισκέψιμο μνημείο από Δευτέρα ως Παρασκευή ώρες 8.00-14.00 εκτός Σαββατοκύριακου και αργιών.

Το έργο «Αποκατάσταση και ανάδειξη αρχαίου θεάτρου Θάσου-Β Φάση» εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία -Θράκη 2014-2020» της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Οι εργασίες άρχισαν στις 26-11-2018 και η αποκατάσταση των μαρμάρινων εδωλίων στο κοίλο του θεάτρου ολοκληρώθηκε στις 22-12-2023. Το έργο που εκτελέστηκε, περιελάβανε πλήθος περιφερειακών εργασιών, αλλά πρωτίστως την αναστήλωση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου με ανακατασκευή των λίθινων τοιχίων στήριξης των εδωλίων, τοποθέτηση όσων αρχαίων μαρμάρινων εδωλίων σώζονταν και ταυτοποιήθηκαν και συμπλήρωση των κενών με σύγχρονα εδώλια από μάρμαρο Θάσου, προς αντικατάσταση των ξύλινων εδωλίων που τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990.

Η ολοκλήρωση ενός τεχνικά δύσκολου αναστηλωτικού έργου με πολλαπλά προβλήματα, εντός του χρονικού πλαισίου της περιόδου 2014-2020 πιστώνεται στην άοκνη προσπάθεια της επιβλέπουσας του έργου και στους εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων επί του πεδίου, αλλά και στο προσωπικό της λογιστικής υποστήριξης του έργου  που ανταπεξήλθαν επαξίως.




ΠΑΣΟΚ | Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση στη Θάσο

Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση πραγματοποίησε το ΠΑΣΟΚ στην Θάσο και συγκεκριμένα στον Πρίνο την Κυριακή 14/04/2024, με τη συμμετοχή της δημοτικής οργάνωσης Θάσου, μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Καβάλας, του μέλους της Κεντρικής Επιτροπής Χάρη Σεϊτανίδη, των υποψηφίων βουλευτών Λεωνίδα Παππά, Χρήστου Καϊταντζόπουλου και Ιωάννη Πλαφαδέλη καθώς και στελεχών του ΠΑΣΟΚ από κάθε γωνιά της Θάσου.

Στη συγκεκριμένη συνάντηση συζητήθηκαν τα οργανωτικά θέματα ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης των ευρωεκλογών και καθορίστηκε η Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα για την Θάσο. Κοινός παρονομαστής της συνέλευσης ήταν η αισιοδοξία των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και η βεβαιότητα για νικηφόρο αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές, το οποίο θα σηματοδοτήσει και την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην πατρίδα μας.




Θάσος | Σύλληψη και πρόστιμο 500€ για πρόκληση πυρκαγιάς σε αγροτική έκταση

Συλλήψεις και επιβολή διοικητικών προστίμων σε Θάσο, Ηλεία, Έβρο και Θεσπρωτία

Συνελήφθη την 13 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, από ανακριτικούς υπαλλήλους του Π.Κ. Θάσου, ημεδαπός, ως υπαίτιος πρόκλησης πυρκαγιάς σε αγροτική έκταση, στην περιοχή «Βαραδούλι Σκάλα» Πρίνου Θάσου. Στον ανωτέρω επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αξίας 500€.




Δημοτική Θατρική σκηνή Λιμένα | «Φτυστός ο μακαρίτης» της Πένυς Φυλακτάκη

Πιστή στο ραντεβού της, όπως κάθε χρόνο, η Δημοτική θεατρική ομάδα Λιμένα Θάσου  του Δήμου Θάσου υπόσχεται άφθονο γέλιο από 17 εως 21 Απριλίου 2024.

Η κωμωδία σε σκηνοθεσία της Καταρτζή Αμάντας κρατάει το κοινό σε … αγωνία για το μυστικό ή ίσως καλύτερα την κατάρα της οικογένειας Μπεζενόγλου, που κρατάει από γενιά σε γενιά.

Επί σκηνής;

Μια γέννα, αλλά και μια κηδεία, απόπειρες… αυτοκτονίας, αλλά κυρίως πολύ γέλιο για όσους επιλέξουν να περάσουν το βράδυ τους στις 21.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δημου Θάσου το ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΟ.

 Το έργο είναι μια σάτιρα της νεοελληνικής κοινωνίας, από την μετεμφυλιακή περίοδο μέχρι σήμερα, με στοιχεία φαρσοκωμωδίας που παραπέμπουν σε «χαρακτήρες» του Ελληνικού κινηματογράφου, της δεκαετίας του 1960.

Οι αριστοτεχνικές ατάκες του προκαλούν το γέλιο του σημερινού θεατή, αλλά και την αναγνώριση των κακώς κειμένων σε όλους τους τομείς της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής.

Το έργο γράφτηκε το 2012 όταν η οικονομική κρίση κυριαρχούσε και ταλάνισε όλη την Ελλάδα.

Οι χαρακτήρες του έργου είναι χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι μιας κοινωνίας σε κρίση που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα σε αυτήν.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΚΕΙΜΕΝΟ: Πένυ Φυλακτάκη

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΜΟΥΣΙΚΕΣ  ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ: Αμάντα Καταρτζή

ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΦΙΣΑΣ-ΒΙΝΤΕΟ  :

Μπίλιας Αναστάσιος

Παίζουν με αλφαβητική σειρά -Αγγελοπούλου Φανή-Κακηράκη Ελένη

Καλούδη Νατάσα -Καταρτζή Αμάντα-Μπίλιας Αναστάσιος

Παναγιώτου Ευστρατία -Παπακυριακίδου Ολυμπία-Σαλωνίδου Μαρούλα

Σωτηρίου Συμεών-Σίμου Ιωάννης-Σίσκου  Ζωή-Τζιάφα ‘Εφη- Φωτιάδης Βασίλης

Φωνή διαγγέλματος  ο  Γιαννόπουλος ΄Αγγελος:

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ 6946506997