Η ώρα της κρίσης για τη Ρούλα Πισπιρίγκου | Προκάλεσε τον θάνατο της Τζωρτζίνας με τη χορήγηση ισχυρής δόσης κεταμίνης;

Την πεποίθησή της για το αν η Ρούλα Πισπιρίγκου αφαίρεσε ή όχι τη ζωή της κόρης της, Τζωρτζίνας Δασκαλάκη, θα εκφράσει σήμερα η εισαγγελέας της Έδρας του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, που επί έναν χρόνο δικάζει την 35χρονη μητέρα για την απόπειρα και την ανθρωποκτονία της 9χρονης.

Έχοντας αξιολογήσει όλα τα στοιχεία της δικογραφίας, τις δεκάδες καταθέσεις γιατρών, νοσηλευτών και άλλων μαρτύρων, αλλά και τις θέσεις της ίδιας της κατηγορουμένης που επί εννέα ημέρες απολογούμενη έδωσε τις δικές της απαντήσεις σε όσα της καταλογίζονται, η εισαγγελική λειτουργός καλείται σήμερα να προτείνει στους δικαστές αν θα πρέπει να κρίνουν την Πισπιρίγκου αθώα ή ένοχη.

Η εισαγγελέας μέσω των επιχειρημάτων που θα αναπτύξει θα διατυπώσει την πρότασή της (η οποία δεν είναι δεσμευτική για το δικαστήριο) επί των κατηγοριών: Είναι η μητέρα εκείνη που ευθύνεται για την ανακοπή που υπέστη η Τζωρτζίνα τον Απρίλιο του 2021 στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο; Μία ανακοπή που άφησε λαβωμένο το κοριτσάκι, καθώς μετά από αυτήν υπέστη βαριά τετραπληγία. Είναι η μητέρα που με τη χορήγηση ισχυρής δόσης κεταμίνης προκάλεσε τον θάνατο της κόρης της τον Ιανουάριο του 2022 στο Αγλαΐα Κυριακού;

Πριν από την απάντησή της, στο «διά ταύτα» της αγόρευσής της η εισαγγελέας θα αναπτύξει τα δεδομένα που έλαβε υπόψη της για να καταλήξει στη θέση της ως προς την υπόθεση που επί σειρά μηνών ήταν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, καθώς ο θάνατος της Τζωρτζίνας ήταν αυτός που πυροδότησε την παρέμβαση των Αρχών, ώστε να ελεγχθεί τι έχει συμβεί με την οικογένεια από την Πάτρα, που τον Ιανουάριο του 2022 έχασε και το τρίτο της παιδί.

Εαν η εισαγγελική λειτουργός δεχτεί την κατηγορία και το σκεπτικό των δικαστών που παρέπεμψαν με βούλευμα τη Ρούλα Πισπιρίγκου, τότε θα επιχειρηματολογήσει για το κίνητρο της μητέρας.

Γιατί χάθηκε η Τζωρτζίνα; Τι θέλησε να πετύχει η 35χρονη κατηγορούμενη στερώντας τη ζωή από το πλάσμα που η ίδια έφερε στον κόσμο; Θα δεχτεί η εισαγγελέας ότι η Πισπιρίγκου, ουσιαστικά, πάνω από τη ζωή του παιδιού της έβαλε «τον Μάνο» και τη σχέση τους; Ότι κίνητρο της δολοφονίας ήταν «να επανασυνδεθεί» με τον Μάνο Δασκαλάκη με τον οποίο ήταν σε διάσταση;

Σύμφωνα με την κατηγορία, η Ρούλα Πισπιρίγκου προχώρησε στην εγκληματική της πράξη με στόχο να «δεσμεύσει», να πετύχει να φέρει κοντά της ξανά τον πατέρα της Τζωρτζίνας, με τον οποίο η σχέση ήταν οριακή, εκρηκτική, με συνεχή εναλλαγή εγγύτητας και απόστασης.

Η κατηγορουμένη ισχυρίζεται πως δεν έβλαψε κανένα από τα τρία παιδιά της, για τους θανάτους των οποίων είναι υπόλογη. Η Τζωρτζίνα ήταν το πρώτο παιδί της οικογένειας Δασκαλάκη, το οποίο τελικά «έφυγε» τελευταίο με υπαίτια, σύμφωνα με τη δικαιοσύνη, την 35χρονη.

«Η Τζωρτζίνα ήταν η χαρά της ζωής! Τι λόγο είχα να την σκοτώσω; Τη λάτρευα», επαναλαμβάνει από την αρχή η Πισπιρίγκου.

Όσο για την «εμμονή της με τον Μάνο» που οι δικαστικές αρχές θεωρούν πως την ώθησε να στραφεί κατά της πρωτότοκης κόρης της, η κατηγορουμένη απάντησε στην απολογία της πως «πρέπει να είσαι ψυχασθενής για να βάλεις τέτοιο κίνητρο», σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η θέση της κατηγορουμένης είναι πως δεν γνωρίζει τι συνέβη με την Τζωρτζίνα. Αμφισβητεί τα ευρήματα, δηλώνει πως δεν γνωρίζει αν ο θάνατος οφείλεται σε κεταμίνη και ισχυρίζεται πως, αν αυτή είναι η αιτία, τότε δεν ήταν το δικό της χέρι που την έδωσε αλλά «κάτι άλλο έγινε στην ανάνηψη», όταν το παιδί υπέστη τη δεύτερη και μοιραία ανακοπή στο Αγλαΐα Κυριακού, την οποία επίσης αμφισβητεί η κατηγορουμένη ισχυριζόμενη πως επρόκειτο για «παρατεταμένη επιληπτική κρίση». Θεωρεί πως οι γιατροί που κατέθεσαν εναντίον της την κατηγορούν για να μεταθέσουν δικές τους ευθύνες. Διατυπώνει, όμως, και ερωτήματα αν τόσο για την Τζωρτζίνα όσο και για τα άλλα δύο κοριτσάκια, για τα οποία έχει ξεκινήσει η δεύτερη δίκη της, υπήρχαν γενετικές ασθένειες που επέδρασαν στους θανάτους.

Η εισαγγελέας, που σε όλη τη διάρκεια της δίκης από την οποία δεν έλειπαν οι εντάσεις και οι εντονότατοι διαξιφισμοί, κρατούσε σημειώσεις, πρόσεχε κάθε κίνηση της κατηγορουμένης και έλεγχε όσα ακούγονταν αναζητώντας έγγραφα της υπόθεσης, σήμερα όρθια θα απαντήσει στην κατηγορουμένη και θα προσπαθήσει να πείσει τους δικαστές να υιοθετήσουν την κρίση της.




Θρήνος για τον θάνατο του 4χρονου Γιώργου στην Θάσο – Ήταν θετικός στον στρεπτόκοκκο

Στο πένθος έχει «βυθιστεί» η τοπική κοινότητα της Θάσου, μετά τον ξαφνικό θάνατο του 4χρονου Γιώργου, σήμερα τα ξημερώματα σε κλινική νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης.

Η προγιαγιά του άτυχου αγοριού, Λασκαρίνα Τυρολόγου, μιλώντας αποκλειστικά στο makthes.gr, έκανε λόγο για ένα παιδί «αγγελούδι», το οποίο δεν είχε κανένα ιατρικό παρελθόν. Όπως σημείωσε η κα. Τυρολόγου, «το παιδάκι είχε πυρετό δυο μέρες. Ο οικογενειακός ιατρός πρότεινε στη μητέρα να μην του χορηγηθεί ακόμα αντιβίωση, παρά μόνο αν ανέβαινε ο πυρετός. Δυο εικοσιτετράωρα μετά, η μητέρα – η οποία δουλεύει σε πολυιατρείο της περιοχής – αντιλήφθηκε δύσπνοια στο παιδί και το μετέφερε στη μια τα χαράματα στο Κέντρο Υγείας Πρίνου Θάσου»

«Δεν έγινε άμεση διακομιδή του Γιώργου»

Όπως καταγγέλει η κα. Τυρολόγου, το Κέντρο Υγείας Πρίνου Θάσου δεν ενήργησε με γρήγορους ρυθμούς, με αποτέλεσμα να διαταχθεί η μεταφορά νωρίς το πρωί, καθησυχάζοντας μάλιστα την οικογένεια για την υγεία του παιδιού. «Όταν το παιδί έφτασε στο νοσοκομείο Καβάλας, οι γιατροί κατευθείαν έσπευσαν να το σώσουν. Αλλά από ότι φάνηκε ήταν ήδη αργά. Όταν έφτασε στο Ιπποκράτειο μάθαμε τα δυσάρεστα. Μέχρι και στην Αθήνα με ελικόπτερο θέλαμε να το πάμε, αλλά τελευταία στιγμή βρήκαμε κενό δωμάτιο», πρόσθεσε.

«Πριν λίγες μέρες ήρθε να μου πει και τα κάλαντα»

Η προγιαγιά του παιδιού, στην ανάμνηση του δισέγγονου τους να της λέει τα κάλαντα λίγες μέρες πριν, ξεσπά σε κλάμματα. «Δεν μπορώ να το πιστέψω. Χάσαμε το δισέγγονο μας. Πριν λίγες μέρες, ήρθε εδώ, στο σπίτι μας στον Πρίνο και μας είπε τα κάλαντα. Η αδερφή του, δυο ετών, είναι ο μόνος λόγος που κρατάει όρθιους τους γονείς».

Σημειώνεται ότι, ανήμερα το βράδυ των Θεοφανείων, το αγόρι μεταφέρθηκε από τους γονείς του με εμπύρετη λοίμωξη του αναπνευστικού, στο κέντρο υγείας του Πρίνου, στη Θάσο. Είχε προηγηθεί επίσκεψη στον παιδίατρο της οικογένειας, ενώ στη συνέχεια νοσηλεύτηκε στο κέντρο υγείας και νωρίς το πρωί διακομίσθηκε στο νοσοκομείο της Καβάλας.

Εκεί, επιδεινώθηκε η αναπνευστική του λειτουργία και διασωληνώθηκε, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες δεν είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα. Από το νοσοκομείο Καβάλας κρίθηκε αναγκαίο ότι πρέπει να μεταφερθεί στη μονάδα εντατικής θεραπείας παίδων του Ιπποκράτειου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, όπου άφησε την τελευταία του πνοή.




Η Ανακοίνωση του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου για τον θάνατο του 4χρονου από την Θάσο

H ανακοίνωση του νοσοκομείου

Για στρεπτόκοκκο αλλά και για αναπνευστικό συγκυτιακό ιό (RSV) μιλά η ανακοίνωση του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου για τον θάνατο του 4χρονου αγοριού.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση έχει ως εξης:
«Άρρεν 4,5 ετών, μεταφέρθηκε από τους οικείους του στο κέντρο υγείας Πρίνου κατά τις βραδινές ώρες της 6ης Ιανουαρίου με κλινική εικόνα εμπύρετης βρογχιολίτιδας, όπου και αντιμετωπίστηκε αρχικά. Λόγω επιδείνωσης της κλινικής εικόνας κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά του στο ΓΝ Καβάλας. Λόγω περαιτέρω επιδείνωσης της γενικής κατάστασης με επιμονή του εμπύρετου, αναπνευστική δυσχέρεια και συνοδό αιμοδυναμική αστάθεια, αποφασίστηκε η διασωλήνωση του ασθενούς και η διακομιδή του για περαιτέρω υποστήριξή του στη ΜΕΘ Παίδων του Γ.Ν.Θ Ιπποκράτειο. Ο ασθενής εισήχθη στις 7 Ιανουαρίου απογευματινές ώρες σε πολύ βαρειά γενική κατάσταση. Παρά τις προσπάθειες του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και τη μέγιστη αναπνευστική και λοιπή υποστήριξη κατέληξε σήμερα τα ξημερώματα.
Από ειδική μικροβιολογική εξέταση των βρογχικών εκκρίσεων, που πραγματοποιήθηκε στο Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο, προέκυψε θετικό αποτέλεσμα για RSV (αναπνευστικό συγκυτιακό ιό) καθώς και για πυογόνο στρεπτόκοκκο (streptococcus pyogenes).

Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του και τη συμπαράστασή μας στο βαρύ πένθος τους.

Εκ της Διοικήσεως του Νοσοκομείου»




Θλίψη στον Δικηγορικό Σύλλογο Καβάλας για τον θάνατο του Ιωάννη Παναγιωτόπουλου

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας, μόλις πληροφορήθηκε το θάνατο του πρώην Προέδρου του,  Ιωάννη Παναγιωτόπουλου , σε έκτακτη συνεδρίασή του αποφάσισε :

  • Να παρακολουθήσει σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο την εξόδιο ακολουθία την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 14:00 στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Καβάλας.
  • Να κατατεθεί στεφάνι στη σωρό του, εκ μέρους του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας.
  • Να υποβάλλει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του εκλιπόντος.
  • Να παραμείνουν κλειστές οι διοικητικές υπηρεσίες του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας, κατά την ημέρα της κηδείας του από ώρα 12:00, σε ένδειξη πένθους.
  • Να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του στη Γενική Συνέλευση της 5-1-2024.
  • Να εκφωνήσει επικήδειο ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας κ. Γεώργιος Γραμμένος.
  • Να δημοσιευθεί το παρόν στον τύπο και στην ιστοσελίδα του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας και να αποσταλεί στα μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ                 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ. ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ




Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο με τον θάνατο του Βασίλη Καρρά

Μεγάλη θλίψη έχει σκορπίσει στον καλλιτεχνικό χώρο η είδηση του θανάτου του δημοφιλούς λαϊκού τραγουδιστή Βασίλη Καρρά, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών την Κυριακή (24/12).

Ο γνωστός τραγουδιστής το τελευταίο διάστημα ταλαιπωρούνταν από προβλήματα υγείας, ενώ τις τελευταίες ημέρες νοσηλευόταν με κορονοϊό στην εντατική.

Μουσικοί, τραγουδιστές, συνάδελφοι και φίλοι του αγαπημένου καλλιτέχνη, τον αποχαιρέτησαν σήμερα στο Κοκκινοχώρι Καβάλας.




Ο 24χρονος μακελάρης που σκόρπισε τον θάνατο στην Πράγα | Tο ημερολόγιο του τρόμου και το φριχτό γεγονός που τον ενέπνευσε

Η Τσεχία πενθεί μετά το μακελειό με τουλάχιστον 15 νεκρούς και 24 τραυματίες σε πανεπιστήμιο της Πράγας. Η Τσεχική Δημοκρατία κήρυξε το Σάββατο εθνική ημέρα πένθους, ενώ ο πρόεδρος Πετρ Πάβελ εξέφρασε τη «μεγάλη θλίψη» και την «οργή του για την εντελώς αχρείαστη» απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ο ένοπλος, ο οποίος, σύμφωνα με την αστυνομία, «εξουδετερώθηκε», πιστεύεται ότι σκότωσε επίσης τον πατέρα του και ενδέχεται να συνδέεται με τον θάνατο δύο ανθρώπων την περασμένη εβδομάδα.

Πρόκειται για μία από τις χειρότερες μαζικές εκτελέσεις στην πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία.

H πρεσβεία της Ελλάδος στην Πράγα ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει κάποιος Έλληνας μεταξύ των θυμάτων, ενημερώνοντας τους Έλληνες που βρίσκονται στην Πράγα να αποφεύγουν τη μετάβαση τους στην Πλατεία Jan Palach στο κέντρο της πόλης, όπου βρίσκεται το κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής.

Το χρονικό της φρίκης

Όλα έγιναν στο περίβλεπτο Πανεπιστήμιο του Καρόλου της Πράγας, όπου λίγο αργότερα βρέθηκε νεκρός στον ίδιο χώρο ο 24χρονος φοιτητής – δράστης, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές, που έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο να επρόκειτο για μια επίθεση «διεθνούς τρομοκρατίας».

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, με βαρύ οπλισμό, κινητοποιήθηκαν όταν ξεκίνησε η επίθεση, στο ιστορικό κέντρο της τσεχικής πρωτεύουσας. Πολλά κτίρια εκκενώθηκαν και ζητήθηκε από τους κατοίκους να παραμείνουν κλεισμένοι στα σπίτια τους.

Η επίθεση σημειώθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, πολύ κοντά σε σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα, όπως η Γέφυρα του Καρόλου, του 14ου αιώνα.

Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο απολογισμό που ανακοίνωσε ο αρχηγός της τσεχικής αστυνομίας, Μάρτιν Βόντρασεκ, 15 άνθρωποι σκοτώθηκαν και τουλάχιστον 24 τραυματίστηκαν. Οι εννέα από τους τραυματίες νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.

Αστυνομικοί αναζητούσαν τον 24χρονο προτού εκείνος εξαπολύσει την επίθεσή του στο πανεπιστήμιο, όταν βρέθηκε νεκρός ο πατέρας του στο χωριό Χόστουν, στα δυτικά της Πράγας. Ο νεαρός άνδρας «έφυγε για την Πράγα, λέγοντας ότι ήθελε να αυτοκτονήσει», είπε ο αρχηγός της αστυνομίας.

Οι Αρχές άφησαν να εννοηθεί ότι ο 24χρονος σκότωσε τον πατέρα του.

Αστυνομικοί ερεύνησαν πρώτα το κτίριο της Σχολής Καλών Τεχνών, όπου ο φοιτητής επρόκειτο να παρακολουθήσει ένα μάθημα, όμως εκείνος είχε πάει σε ένα άλλο, γειτονικό κτίριο και δεν τον βρήκαν εγκαίρως.

«Στις 13:59 λάβαμε τις πρώτες πληροφορίες για τους πυροβολισμούς» είπε ο Βόντρασεκ, προσθέτοντας ότι η μονάδα ταχείας επέμβασης έφτασε στον χώρο μέσα σε 12 λεπτά.

«Στις 14:20, οι αστυνομικοί που συμμετείχαν στην επιχείρηση μας είπαν ότι είδαν το ασάλευτο σώμα του δράστη», συνέχισε, προσθέτοντας ότι, με βάση μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ο 24χρονος αυτοκτόνησε.

Επικαλούμενος μια έρευνα σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης, ο Βόντρασεκ είπε ότι ο δράστης «εμπνεύστηκε» την επίθεση από μια «παρόμοια περίπτωση που σημειώθηκε στη Ρωσία το φθινόπωρο», χωρίς όμως να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.

Ακολουθεί απόσπασμα από το διαδικτυακό ημερολόγιο που φέρεται να διατηρούσε:

«Αφήστε με να παρουσιάσω τον εαυτό μου. Ονομάζομαι David.

Πάντα ήθελα να κάνω μακελειό σε σχολείο και μετά να αυτοκτονήσω. Ευχαριστώ την Alina Afanaskina για την πολύτιμη βοήθεια της.

Πάντα ήθελα να σκοτώσω, νόμιζα ότι θα γινόμουν μανιακός στο μέλλον…Όταν ο Ilnaz πυροβόλησε (σ.σ. ρώσος μακελάρης του 2021 για επίθεση στο Καζάν), αντιλήφθηκα ότι είναι καλύτερο να δολοφονήσω μαζικά άτομα, από το να σκοτώνω μεμονωμένα. Έκατσα… Περίμενα… Ονειρευόμουν… Το ήθελα… αλλά η Alina έφτασε πάνω στην ώρα. Ήρθε σαν να ήταν θεόσταλτη».

Σημειώνεται ότι στις 11 Μαΐου 2021 ο 19χρονος Ilnaz Galyaviev εισέβαλε σε σχολείο του Καζάν και δολοφόνησε επτά μαθητές και δύο δασκάλους, ενώ πέρα από τους πυροβολισμούς είχε τοποθετήσει και βόμβα στο κτίριο.

«Προς το παρόν, δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιος άμεσος κίνδυνος», υπογράμμισε ο Βόντρασεκ.

Κανείς από τους αστυνομικούς που συμμετείχαν στην επιχείρηση δεν τραυματίστηκε. Οι Αρχές δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη την ταυτοποίηση των θυμάτων, επειδή οι πυροτεχνουργοί δεν έχουν ολοκληρώσει την έρευνά τους στους χώρους του πανεπιστημίου.

Η αστυνομία εκκένωσε το πανεπιστήμιο, χρησιμοποιώντας ως προσωρινό καταφύγιο μια αίθουσα συναυλιών, στην απέναντι πλευρά του δρόμου.

Η χειρότερη μαζική δολοφονία στην Τσεχία από το 1993, όταν η χώρα έγινε ανεξάρτητο κράτος, προκάλεσε σοκ σε όλον τον κόσμο. «Σοκαρισμένος» από τα γεγονότα δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας, Πετρ Πάβελ, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων.

Μήνυμα συμπαράστασης προς τις οικογένειες και τον τσεχικό λαό έστειλε και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ενώ οι πρόεδροι της Γαλλίας: Εμανουέλ Μακρόν, της Ουκρανίας: Βολοντίμιρ Ζελένσκι, το προεδρικό ζεύγος των ΗΠΑ, Τζο και Τζιν Μπάιντεν και ηγέτες άλλων χωρών εξέφρασαν την «αλληλεγγύη» τους στους Τσέχους.

Οι πολύνεκρες επιθέσεις με πυροβόλα όπλα δεν είναι κάτι συνηθισμένο στην Τσεχία, όμως έχουν σημειωθεί κάποιες την τελευταία δεκαετία. Το 2015 ένας 63χρονος σκότωσε επτά άνδρες και μία γυναίκα, προτού να βάλει τέλος στη ζωή του μέσα σε εστιατόριο της πόλης Ουχέρσκι Μπροντ. Το 2019 ένας άνδρας σκότωσε επτά ανθρώπους στην αίθουσα αναμονής ενός νοσοκομείου στην Οστράβα. Ο δράστης αυτοκτόνησε περίπου τρεις ώρες μετά την επίθεση.




Ανησυχία μετά τον θάνατο 8χρονου θετικού στον στρεπτόκοκκο | Τι προκαλεί στον οργανισμό, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

Θλίψη αλλά και προβληματισμό προκαλεί ο θάνατος ενός 8χρονου παιδιού, το οποίο διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού». Το παιδί μεταφέρθηκε από τους γονείς του προχθές τα ξημερώματα στο νοσοκομείο, το οποίο εφημέρευε, καθώς είχε πονόλαιμο και υψηλό πυρετό.

Άμεσα οι γιατροί έκαναν strep test στο παιδί και έτσι διαγνώστηκε θετικό στον στρεπτόκοκκο. Στη συνέχεια, οι γιατροί εισήγαγαν τον 8χρονο στη ΜΕΘ, ωστόσο άφησε την τελευταία του πνοή τρεις ώρες μετά. Οι γιατροί κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια, για να σώσουν το αγοράκι, ωστόσο δεν τα κατάφεραν.

Λίγες ώρες μετά την εισαγωγή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας εμφάνισε καρδιακή ανακοπή και κατέληξε το πρωί στις 09:44.

Τι είναι ο στρεπτόκοκκος, τι κάνουμε αν έχουμε κρούσμα στο σπίτι και στο σχολείο

Πέρυσι τέτοια εποχή ο ΕΟΔΥ ενημέρωνε ότι ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες (Ιρλανδία, Γαλλία, Ολλανδία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των περιπτώσεων διεισδυτικής νόσου από στρεπτόκοκκο της ομάδας Α (iGAS) σε παιδιά ηλικίας κάτω των δέκα ετών, εντός του έτους 2022, ιδιαίτερα από τον Σεπτέμβριο και μετά. Στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των κρουσμάτων iGAS σε παιδιά ήταν αρκετές φορές υψηλότερη από τα προ-πανδημικά επίπεδα για την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Κατά την ίδια περίοδο, αναφέρθηκαν επίσης αρκετοί θάνατοι από iGAS σε παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιρλανδία).

Η καταγραφόμενη αύξηση κρουσμάτων ακολούθησε μια περίοδο μειωμένης συχνότητας λοιμώξεων από στρεπτόκοκκο ομάδας Α, που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Είναι πιθανό, η αύξηση των κρουσμάτων από iGAS στα παιδιά να σχετίζεται, επίσης, με την πρόσφατη αυξημένη κυκλοφορία των αναπνευστικών ιών, όπως του ιού της εποχικής γρίπης και του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (RSV), καθώς η συλλοίμωξη με ιό και στρεπτόκοκκο ομάδας Α μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διεισδυτικής νόσου από iGAS.

Η συχνότητα εμφάνισης της φαρυγγίτιδας από GAS συνήθως κορυφώνεται κατά τους χειμερινούς μήνες και τις αρχές της άνοιξης. Συχνά αναφέρονται κρούσματα σε νηπιαγωγεία και σχολεία.

Ο στρεπτόκοκκος της ομάδας Α (GAS) είναι η συνηθέστερη αιτία βακτηριακής φαρυγγίτιδας σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Η κλινική εικόνα περιλαμβάνει πόνο στο λαιμό, πυρετό, κεφαλαλγία και σε ορισμένες περιπτώσεις συρρέον ερυθηματώδες εξάνθημα, το οποίο οφείλεται σε μία ή περισσότερες από τις ερυθρογόνες τοξίνες (οστρακιά). Η GAS φαρυγγίτιδα διαγιγνώσκεται με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (strep test) και καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και αντιμετωπίζεται με χορήγηση αντιβιοτικών. Σε σπάνιες περιπτώσεις η λοίμωξη από iGAS, ενώ μπορεί να εμφανιστεί αρχικά με μη ειδικά συμπτώματα (πυρετό, γενική κόπωση, απώλεια όρεξης) ειδικά στα παιδιά, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή και απειλητική για τη ζωή λοίμωξη, που μπορεί να εκδηλωθεί ως βακτηριαιμία, πνευμονία, μόλυνση του δέρματος και των οστών, μηνιγγίτιδα, κυτταρίτιδα, οστεομυελίτιδα, νεκρωτική απονευρωσίτιδα, στρεπτοκοκκικό τοξικό shock. Τα παιδιά με ιογενείς λοιμώξεις όπως η ανεμοβλογιά ή η γρίπη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν λοίμωξη από iGAS. Οι λοιμώξεις από iGAS πρέπει να είναι στη διαφορική διάγνωση παιδιών με σοβαρή αναπνευστική λοίμωξη, προηγηθείσα ιογενή συνδρομή, και σε άτομα που είναι στενές επαφές κρούσματος οστρακιάς. Η συνεργασία με το μικροβιολογικό εργαστήριο για τη λήψη δειγμάτων και την τυποποίηση με μοριακές μεθόδους και test ευαισθησίας στα αντιβιοτικά είναι πρωταρχικής σημασίας.

Οι λοιμώξεις από GAS και iGAS δεν ανήκουν στο σύστημα υποχρεωτικής δήλωσης νοσημάτων στη χώρα μας, και επομένως δεν είναι εφικτό να εκτιμηθεί το συνολικό επίπεδο κυκλοφορίας στην κοινότητα. Παρ’ όλα αυτά, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων iGAS διεθνώς, ο ΕΟΔΥ έχει ενημερώσει να δηλώνονται όλα τα περιστατικά iGAS στη χώρα μας. Τα πρώιμα δεδομένα τυποποίησης υποδηλώνουν ότι η αύξηση των κρουσμάτων δεν σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο ή νέο στέλεχος, ούτε με αύξηση της αντοχής του GAS στα αντιβιοτικά.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης νοσημάτων εκτιμά επί του παρόντος ότι ο κίνδυνος για το γενικό πληθυσμό iGAS είναι χαμηλός, δεδομένου ότι η τρέχουσα αύξηση των περιπτώσεων iGAS είναι σχετικά μικρή, τα αναφερόμενα κρούσματα δεν προκαλούνται από νέο στέλεχος και η νόσος αντιμετωπίζεται επιτυχώς με αντιβιοτικά.

Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο οικιακό περιβάλλον

Σε περίπτωση μεμονωμένου κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης στο οικιακό περιβάλλον πρέπει να ανευρίσκονται οι στενές επαφές του κρούσματος και ειδικά οι στενές επαφές που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο για νόσηση από διεισδυτική στρεπτοκοκκική λοίμωξη.

Στις στενές επαφές υψηλού κινδύνου συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης, σύμφωνα με τις οδηγίες του παρακάτω πίνακα. Η χημειοπροφύλαξη πρέπει ιδανικά να χορηγείται από το πρώτο εικοσιτετράωρο και όχι πάνω από 10 μέρες από την διάγνωση του κρούσματος αναφοράς.

Χημειοπροφύλαξη στενών επαφών κρούσματος iGAS, υψηλού κινδύνου για νόσηση

 

Σε ό,τι αφορά τις στενές επαφές κρούσματος iGAS στο οικιακό περιβάλλον, που δεν είναι υψηλού κινδύνου για νόσηση, συστήνεται η παρακολούθηση των στενών επαφών για πιθανή εκδήλωση ύποπτων συμπτωμάτων για 30 ημέρες από την επαφή με το κρούσμα. Οι επαφές με περισσότερες από 24 ώρες συνεχούς έκθεσης σε κρούσμα διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης και αποικισμού.

Εάν εντοπιστούν 2 ή περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα iGAS στο οικιακό περιβάλλον, συστήνεται η χορήγηση χημειοπροφύλαξης σε όλα τα μέλη του οικιακού περιβάλλοντος εντός περιόδου 10 ημερών από τη διάγνωση της λοίμωξης iGAS.

Εάν εντοπιστούν οποιεσδήποτε στενές επαφές με σημεία και συμπτώματα λοίμωξης από GAS ή iGAS θα πρέπει άμεσα να αξιολογηθούν κλινικά και να αντιμετωπιστούν με αντιμικροβιακή αγωγή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες.

Διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS) στο σχολικό περιβάλλον (παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, σχολείο)

Η διαχείριση μεμονωμένου iGAS κρούσματος σε σχολική μονάδα (κρούσμα στη σχολική μονάδα θεωρείται κάθε συμπτωματικό άτομο που προσήλθε σε αυτήν ως και 7 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων) απαιτεί από τους ειδικούς καταρχήν την αναζήτηση της πηγής μόλυνσης του κρούσματος αναφοράς.

Ακολουθεί περίοδος αυξημένης επιτήρησης διάρκειας 30 ημερών στην σχολική μονάδα για εντόπιση τυχόν νέων κρουσμάτων GAS (φαρυγγοαμυγδαλίτιδα, μολυσματικό κηρίο, οστρακιά) /και iGAS, καθώς και ιογενών λοιμώξεων, ειδικά γρίπης και ανεμευλογιάς στα παιδιά και το προσωπικό των σχολικών μονάδων.

Οι γονείς των παιδιών και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να είναι ενήμεροι για τα ύποπτα συμπτώματα λοίμωξης GAS και iGAS και τη σημασία της έγκαιρης αναζήτηση ιατρικής συμβουλής από το πρώτο εικοσιτετράωρο έναρξης των συμπτωμάτων. Επίσης, οι γονείς και το προσωπικό των σχολικών μονάδων πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την σχολική μονάδα για νέα κρούσματα GAS και iGAS, καθώς και για περιστατικά γρίπης και ανεμευλογιάς κατά την περίοδο επιτήρησης.

Ο ΕΟΔΥ προκειμένου να συντονίσει τη διερεύνηση των κρουσμάτων και οι υπόλοιποι φορείς Δημόσιας Υγείας θα πρέπει άμεσα να ενημερώνονται, με σκοπό τη λήψη ειδικότερων μέτρων όπου απαιτείται.

Να σημειωθεί ότι σε μεμονωμένο κρούσμα iGAS σε σχολική μονάδα δεν συνιστάται ως διαδικασία ρουτίνας ο μαζικός έλεγχος των επαφών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου (strep test), καλλιέργεια φαρυγγικού επιχρίσματος και η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές.

Σε περίπτωση δύο ή και περισσότερων κρουσμάτων iGAS σε σχολική μονάδα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών ή περιστατικού iGAS σε συνδυασμό με κρούσματα GAS, η χορήγηση χημειοπροφύλαξης στις στενές επαφές μπορεί να εξεταστεί σε ορισμένες περιπτώσεις, με βάση την εκτίμηση κινδύνου. Παρόλο που ο μαζικός έλεγχος των παιδιών με ταχύ τεστ ανίχνευσης του αντιγόνου του στρεπτοκόκκου δε συνιστάται ως έλεγχος ρουτίνας, ο στοχευμένος έλεγχος είναι βοηθητικός για τον εντοπισμό συνεχιζόμενης μετάδοσης.

Η λήψη μέτρων Δημόσιας Υγείας που προλαμβάνουν τη διασπορά των παθογόνων στις σχολικές μονάδες έχει ιδιαίτερη σημασία. Τέτοια μέτρα είναι:

  • Η απομόνωση του κρούσματος στρεπτοκοκκικής λοίμωξης τουλάχιστον για 24 ώρες μετά την έναρξη αντιμικροβιακής αγωγής
  • Τα μέτρα ατομικής υγιεινής και υγιεινής των χεριών.
  • Τα συνήθη μέτρα καθαριότητας και απολύμανσης των επιφανειών και αντικειμένων/ παιχνιδιών που
    Χρησιμοποιούνται
  • Ο σωστός αερισμός των χώρων των σχολικών μονάδων



Συνεχίζονται οι έρευνες για τον Θάνατο της 19χρονης κοπέλας στον Π. Ζυγό Ξάνθης

Απέναντι στον νόμο στάθηκε ο φύλακας του νόμου, καθώς σύμφωνα με την τελευταία εξέλιξη ο οδηγός που παρέσυρε και εγκατέλειψε την 19χρονη κοπέλα στον Παλαιό Ζύγο της Ξάνθης ήταν αστυνομικός της ΑΔ Ξάνθης. Ο ίδιος μάλιστα ομολόγησε την τραγική αυτή πράξη λίγες ώρες αργότερα, όπου βρέθηκε στο ΑΤ Ξάνθης, συνοδευόμενος από τον δικηγόρο του.

Η άτυχη κοπέλα πάλευε για την ζωή της νοσηλευόμενη στην ΜΕΘ του ΓΝΚ, όπου άφησε και την τελευταία της πνοή το μεσημέρι της Τρίτης 12 Δεκεμβρίου.

Μάλιστα η υπόθεση συνεχίζει να απασχολεί της αρχές καθώς νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας, με το τελευταίο στοιχείο όπως αναφέρει ο δικήγορος της οικογένειας του θύματος, να αναφέρει πως τελικά δεν την εγκατέλειψε, με τις αρχές να ερευνούν την νέα αυτή κατάθεση.

Μάλιστα το συμβάν απασχόλησε και τα πανελλαδικά μέσα μαζικής ενημέρωσης




Ποινή κάθειρξης 16,5 ετών στον 27χρονο οδηγό για τον θάνατο της 21χρονης Έμμας

Συνολική ποινή κάθειρξης 16,5 ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης στον 27χρονο οδηγό που παρέσυρε, τραυμάτισε θανάσιμα και εγκατέλειψε την 21 ετών Έμμα, πέρσι τον Νοέμβριο, στην Καμάρα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση για την ποινή ήταν ομόφωνη και το ίδιο κι η ετυμηγορία των δικαστών ως προς την ενοχή για τις πράξεις της επικίνδυνης οδήγησης που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο, της εγκατάλειψης τροχαίου ατυχήματος και της οδήγησης χωρίς άδεια.

Σύμφωνα με την απόφαση, η έφεση δεν έχει αναστέλλουσα δύναμη στην εκτέλεση της ποινής, με συνέπεια ο 27χρονος καταδικασθείς να επιστρέψει στις φυλακές.




Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου Θάσου για τον θάνατο του Βασίλη Βασιλικού

Μετά την είδηση του θανάτου του Βασίλη Βασιλικού ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Η προσωπικότητα του σπουδαίου συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού, με καταγωγή από το Θεολόγο της Θάσου, υπήρξε σπουδαία. Το δε καλλιτεχνικό του έργο, εξαιρετικό και αναγνωρισμένο σε Εθνικό και Διεθνές επίπεδο, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο στίγμα στον χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Ποτέ δεν έκρυψε την αγάπη και το ενδιαφέρον του για το Νησί της καταγωγής του, τη Θάσο και τον ιστορικό οικισμό του Θεολόγου.

Με την απώλειά του η Ελλάδα και η Θάσος έγινε φτωχότερη. 

Το μοναδικό του έργο και η πορεία του πολύτιμη κληρονομιά για όλους εμάς.

Ειλικρινή και θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του». 




Το ΚΚΕ Καβάλας για τον θάνατο 65χρονου στην Ελευθερούπολη

Η ανακοίνωση της Τομεακής Επιτροπής Καβάλας του ΚΚΕ.

Ο θάνατος 65χρονου στην Ελευθερούπολη Καβάλας, ο οποίος έχασε τη ζωή του περιμένοντας ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ από την Καβάλα, καθώς το μοναδικό ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Ελευθερούπολης βρισκόταν σε άλλο περιστατικό σε χωριό του Δήμου Παγγαίου, επιβεβαιώνει με τον πιο τραγικό τρόπο τις αγωνίες και τις δίκαιες διεκδικήσεις των υγειονομικών και των εργαζομένων που χθες και σήμερα βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με αποκορύφωμα την 48ωρη απεργία των νοσοκομειακών γιατρών.  

Το ΚΚΕ επανειλημμένα με δημόσιες παρεμβάσεις και ερωτήσεις προς το αρμόδιο υπουργείο έχει απαιτήσει την πλήρη στελέχωση όλων των δημόσιων υγειονομικών μονάδων της περιοχής, των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας, των αγροτικών και περιφερειακών ιατρείων, των ΤΟΜΥ και του ΕΚΑΒ. Ιδιαίτερα για τις διακομιδές των ασθενών και των επειγόντων περιστατικών έχουμε αναδείξει τις εγκληματικές ευθύνες διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων για την απαράδεκτη  κατάσταση. Για το γεγονός ότι σε ολόκληρο το Δήμο Παγγαίου τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δεν επαρκούν με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται όλες οι βάρδιες, αλλά και η κάλυψη των βαρδιών να γίνεται μόνο με ένα ασθενοφόρο!

Σε μία από τις πολλές ερωτήσεις που καταθέσαμε στον υπουργό υγείας, το Νοέμβρη του 2021 υπογραμμίζαμε ότι «Το Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης στην ΠΕ Καβάλας εξυπηρετεί ασθενείς του Δήμου Παγγαίου με πληθυσμό περίπου 32.000 που τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται εξαιτίας της τουριστικής κίνησης … η περιοχή εξυπηρετείται από το ΕΚΑΒ στην Καβάλα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη ότι ο Δήμος Παγγαίου εκτείνεται σε περίπου 700 τετραγωνικά χιλιόμετρα με ορεινές και πεδινές περιοχές. Η μεταφορά για κάποιο επείγον περιστατικό μπορεί να απαιτεί ακόμα και περισσότερο από 1 ώρα».

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης και της εμπορευματοποίησης της Υγείας! Οι μαζικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα δείχνουν το δρόμο για να μπει φρένο στον κατήφορο, για να μην καταρρεύσει συνολικά το δημόσιο σύστημα υγείας.

Αυτός ο αγώνας πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του λαού, να κλιμακωθεί ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα μπροστά στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2024, για να απαιτήσουμε να αυξηθούν οι δαπάνες, για αποκλειστικά δημόσιες, δωρεάν, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Υγείας – Πρόνοιας.




Το ΠΑΣΟΚ Καβάλας για τον θάνατο του Μιλτιάδη Πασσαλίδη

Το μεσημέρι της Πέμπτης, στη Χρυσούπολη Καβάλας, αποχαιρετούμε τον αγαπημένο μας σύντροφο και φίλο, Μιλτιάδη Πασσαλίδη.

Ο Μιλτιάδης Πασσαλίδης υπήρξε Δήμαρχος Χρυσούπολης από το 1986 μέχρι και το 1998. Παράλληλα με την θητεία του ως Δημάρχου διετέλεσε και Πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Καβάλας. Ως Δήμαρχος υπήρξε οραματιστής και δημιουργικός και συνέβαλε καθοριστικά, με μεγάλα έργα, στην μεγάλη πρόοδο και ανάπτυξη του Δήμου Χρυσούπολης και της επαρχίας του Νέστου.

Στην οικογένεια του και στα δύο παιδιά του, την Όλγα και τον Γιάννη, εκφράζουμε τα ειλικρινή και θερμά μας συλλυπητήρια.




Ρούλα Πισπιρίγκου | Ξεκινά σήμερα η απολογία της για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Σήμερα αναμένεται η Ρούλα Πισπιρίγκου να σταθεί ενώπιον των δικαστών του ΜΟΔ και να απαντήσει στις δύο βαριές κατηγορίες που τής καταλογίζονται για πράξεις που έκανε σε βάρος της πρωτότοκης κόρης της Τζωρτζίνας στις 29 Ιανουαρίου 2022.

Η δίκη ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο και χρειάστηκαν περισσότερες από 70 συνεδριάσεις, με την εξέταση δεκάδων μαρτύρων, γιατρών νοσηλευτικού προσωπικού, ιατροδικαστών και άλλων επιστημόνων, μέχρι να φθάσει η στιγμή της απολογίας της 35χρονης μητέρας και ενώ η δεύτερη δίκη της για τους θανάτους των δύο μικρότερων παιδιών της έχει ήδη ξεκινήσει.

Η Ρούλα Πισπιρίγκου, η οποία στην έναρξη της δίκης για απόπειρα ανθρωποκτονίας και ανθρωποκτονία σε βάρος της Τζωρτζίνας δήλωσε αθώα, σήμερα καλείται να αιτιολογήσει δημόσια τη θέση της.

Καλείται να δώσει τη δική της εκδοχή για το πώς χάθηκε η Τζωρτζίνα μέσα στο Νοσοκομείο Αγλαϊα Κυριακού, ενώ σύμφωνα με τους γιατρούς του νοσοκομείου «είχε μία καλή κλινική εικόνα».

Οι δικαστικές αρχές αποδίδουν στην μητέρα ένα «εγκληματικό σχέδιο εξόντωσης» της κόρης της, το οποίο την πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2021, «απέτυχε να δώσει το προσδοκώμενο για την κατηγορουμένη αποτέλεσμα», αφήνοντας το παιδί με τετραπληγία. Ένα σχέδιο που είχε ως βασικό εργαλείο, σύμφωνα με την κατηγορία μία τοξική ουσία για την οποία έγινε τεράστια συζήτηση κατά τη διάρκεια της δίκης: την κεταμίνη.

Κατά την αποδεικτική διαδικασία το δικαστήριο έδωσε πολύ χρόνο ώστε να ακουστούν επιστημονικές απόψεις για τις παραδοχές της δικογραφίας. Έτσι ακούστηκαν καταθέσεις που ενίσχυσαν το κατηγορητήριο, ωστόσο ακούστηκαν και οι θέσεις μαρτύρων που αμφισβήτησαν πολλά ζητήματα όπως αν τελικά η ποσότητα κεταμίνης που φαίνεται να δέχθηκε η Τζωρτζίνα θα μπορούσε να προκαλέσει θάνατο.

Η ίδια η Πισπιρίγκου έχει θέσει από την αρχή ζήτημα ως προς την ίδια την ουσία αλλά και το πώς χορηγήθηκε στο θύμα, καθώς η ίδια δεν δέχεται ότι ήταν το δικό της χέρι που δηλητηρίασε το παιδί. «Ήταν οι γιατροί που την χορήγησαν» επαναλαμβάνει η κατηγορουμένη. Σήμερα, η Ρούλα Πισπιρίγκου αναμένεται ότι θα ερωτηθεί για τους ισχυρισμούς που προβάλει, καθώς οι τρεις τακτικοί δικαστές και οι τέσσερις ένορκοι θα θελήσουν να πάρουν απαντήσεις από την ίδια για σειρά θεμάτων.

Η απολογία, εφόσον ξεκινήσει, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά τη σημερινή δικάσιμο.

 




Τραγωδία στη Λιβύη: Τροχαίο δυστύχημα οδήγησε στον θάνατο τους 5 Έλληνες – Τι δείχνουν τα στοιχεία των ερευνών

Στην οριστική διαπίστωση ότι το τραγικό δυστύχημα που οδήγησε στον θάνατο τα τρία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τους δύο Έλληνες διερμηνείς που συμμετείχαν στην ελληνική ανθρωπιστική αποστολή στη Λίβυη, οφείλεται σε τροχαίο έχουν καταλήξει τόσο οι στρατιωτικοί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας όσο τα διπλωματικά στελέχη του ελληνικού γενικού προξενείου στη Βεγγάζη αλλά και τα στελέχη της ΕΥΠ που εκλήθησαν να ασχοληθούν με την υπόθεση.

Μπροστά από το μικρό λεωφορείο που μετά τη σύγκρουση τυλίχθηκε στις φλόγες βρισκόταν ένα αυτοκίνητο συνοδείας και ακόμη ένα συνοδευτικό τζιπ ήταν στο τέλος της μικρής φάλαγγας. Στα δύο συνοδευτικά βρίσκονταν Λίβυοι, αφού όλα τα μέλη της ελληνικής αποστολής, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ήταν μέσα στο λεωφορείο που συγκρούστηκε μετωπικά με το διπλοκάμπινο φορτηγό όπου βρισκόταν η εξαμελής οικογένεια των Λίβυων που μετρά επίσης τρεις νεκρούς από τη σφοδρή σύγκρουση.




Ποδοχώρι | Κανένα νεότερο από τις εξετάσεις DNA για τον θάνατο της 68χρονης

Στασιμότητα στην υπόθεση του θανάτου της 68χρονης κτηνοτρόφου στο Ποδοχώρι.

Έχουν περάσει 3 μήνες από το γεγονός αλλά ακόμα δεν έχουν βγει  τα αποτελέσματα των εργαστηριακών εξετάσεων, κυρίως οιεξετάσεις DNA, ώστε μέσω αυτών να βγουν οριστικά συμπεράσματα για το αν το κριάρι σκότωσε η όχι την άτυχη γυναίκα.

Σε επικοινωνία του enanews.gr με τον ιατροδικαστή Νίκο Κιφνίδη ο ίδιος τόνισε ότι ακόμα αναμένονται οι εξετάσεις και ότι αυτές δεν αποκλείεται να καθυστερήσουν και άλλο..

 




Προθεσμία για το Σάββατο στους τέσσερις συλληφθέντες για τον θάνατο του 36χρονου – Τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακουργήματα

Ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ασκήθηκαν στον ύπαρχο, για τον θάνατο του 36χρονου στο Blue Horizon. Συνεργεία σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο στα δυο μέλη του πληρώματος και ο καπετάνιος για παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που συνιστά κακούργημα

Οι τέσσερις συλληφθέντες έχουν αναχωρήσει από τα δικαστήρια Πειραιά και ζήτησαν και πήραν προθεσμία για το Σάββατο.

Η στιγμή της τραγωδίας – οι εκκλήσεις για βοήθεια

Στο επίμαχο βίντεο επιβάτες ακούγονται φωνάζουν με αγωνία κάποιος να βοηθήσει τον 36χρονο που παλεύει μόνος του μέσα στη θάλασσα να σωθεί.

Λίγα λεπτά πριν, ο 36χρονος είχε προσπαθήσει να επιβιβαστεί στο Blue Horizon.  Δύο μέλη του πληρώματος τον σπρώχνουν τρεις φορές κι όταν πλέον ο καταπέλτης έχει αρχίσει να ανεβαίνει, ο 36χρονος δεν μπορεί να κρατηθεί πουθενά και πέφτει στη θάλασσα. Το πλοίο σαν να μη συμβαίνει τίποτα, συνεχίζει τον απόπλου, ενώ από τα μεγάφωνα ζητούν συγγνώμη για την καθυστέρηση που οφείλεται σε περιστατικό στο λιμάνι, για το οποίο δεν φταίνε οι ίδιοι.

Οι μαρτυρίες των επιβατών που είδαν τον θάνατό του μπροστά τους, σοκάρουν.

«Σου δίνεται μία ευκαιρία. Η πρώτη πες ότι είναι βλακεία, η δεύτερη είναι μέσα σε νεύρα σου. Είχε μία τρίτη ευκαιρία να το διορθώσει την ώρα που έφευγε το καράβι, να καταλάβει ότι τον ρίχνεις στη θάλασσα, ίσως την τρίτη να μπορούσε να τον τραβήξει πίσω. Δεν τον τραβάει, πέφτει ακαριαία στη θάλασσα όρθιος» δηλώνει αυτόπτης μάρτυρας.

«Απλά γύρισε και μας κοίταξε ειρωνικά και έδινε εντολή να φύγει το καράβι. Πήγαμε στον καπετάνιο 4 άτομα και ένα μωρό παιδί μαζί μας που είδαν το συμβάν και είναι 6 χρονών και απλά μας έκλεισαν τις πόρτες» λέει άλλος επιβάτης.

Οι συλλήψεις και οι ευθύνες

Τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon, μεταξύ αυτών ο αξιωματικός καταστρώματος και ο πλοίαρχος, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ πολλά είναι τα ερωτήματα για τις ευθύνες.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.

«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.

Στο βίντεο δε φαίνεται να υπάρχει λιμενικός, όπως όφειλε έως ότου το πλοίο απομακρυνθεί από το λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμενικό, ήταν παρών στέλεχος, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη  καθώς είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτωσης επιβατών και οχημάτων.

Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα.  Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στην θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει ” κουλούρες”. και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.

Επίσης, μένει να απαντηθεί και ποιος ειδοποίησε τον εισαγγελέα ώστε να παρέμβει για να επιστρέψει το πλοίο στο λιμάνι. Το λιμενικό, οι επιβάτες ή τα μέσα ενημέρωσης;

Η Attica Group, ο όμιλος στον οποίο ανήκει το Blue Horizon, πραγματοποιεί εσωτερικό έλεγχο. «Οι σκηνές που όλοι είδαμε χθες βράδυ είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Πένθος και οργή

Συντετριμμένη η αδελφή του θύματος μίλησε στην ΕΡΤ. «Θέλω να πάνε φυλακή. Γι` αυτό που κάνανε. Γιατί δεν έπρεπε να το κάνουν» λέει κλαίγοντας η Ελένη Καρυώτη.

Συγκλονισμένοι είναι και οι συγχωριανοί του 36χρονου Αντώνη, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. Σύμφωνα με πληφορορίες ο Αντώνης ήταν πολύ αγαπητό παιδί, ταξίδευε συχνά για τον Πειραιά και ήταν γνώριμος του πληρώματος.

«Τραγικό, απαράδεκτο να σπρώχνεις έναν άνθρωπο στη θάλασσα την ώρα που φεύγει το καράβι. Είναι απάνθρωπο αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται έτσι» σημειώνει μία γειτόνισσα του θύματος.

«Ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιδί.  Τον συγχωρεμένο τον φίλο μου τον Αντώνη τον συνάντησα έξω από το πλοίο πριν μπω στο πλοίο. Μπαίνοντας στο πλοίο χαθήκαμε δεν ξαναβρεθήκαμε» θυμάται επιβάτης του πλοίου και φίλος του θύματος.

Πνιγμός η αιτία θανάτου

«Ο θάνατός του αποδίδεται σε πνιγμό εντός ύδατος εν αναμονή κι άλλων εργαστηριακών εξετάσεων. Εντοπίστηκαν εκδορές και εκχυμώσεις στο πρόσωπο του που πιθανόν να προκλήθηκαν από την πτώση», δήλωσε ο Ηλίας Μπογιόκας, προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πειραιά όπου διενεργήθηκε η νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του άτυχου νέου.

ertnews.gr

 




Νέα Φιλαδέλφεια: Τι έδειξε η ιατροδικαστική εξέταση για τον θάνατο του 29χρονου Μιχάλη

Σε ακατάσχετη αιμορραγία που αποδίδεται σε ένα και μοναδικό τραύμα στο χέρι, αποδίδεται ο θάνατος του 29χρονου Μιχάλη Κατσουρή, που έπεσε νεκρός κατά τη διάρκεια των επεισοδίων έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια το βράδυ της Δευτέρας (7.8.2023), όπως προκύπτει από την ιατροδικαστική έκθεση

Το ένα και μοναδικό μοιραίο χτύπημα πιθανόν να προκλήθηκε από μαχαίρι τύπου καραμπίτ, όπλο που είχε σκοτώσει τον Άλκη Καμπανό. Όπως εκτιμάται ο 29χρονος Μιχάλης ξεψύχησε μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά από ακατάσχετη αιμορραγία, έχοντας δεχτεί το μοιραίο χτύπημα έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Ο ιατροδικαστής δρ. Νίκος Καλογρηάς ανίχνευσε και χτυπήματα στα χέρια από την προσπάθεια του Μιχάλη Κατσουρή να προστατευθεί από τη μανία των χούλιγκαν.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι ο 29χρονος περπάτησε μέχρι το περίπτερο που βρίσκεται έξω από την εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Εκεί ήταν που σταμάτησε, καθώς οι δυνάμεις του είχαν ήδη αρχίσει να τον εγκαταλείπουν.

Περαστικοί από το εν λόγω σημείο άρχισαν να καλούν το ΕΚΑΒ για να μεταβεί ασθενοφόρο, ενόσω ο νεαρός αιμορραγούσε ακατάσχετα.

Εν τέλει διακομίστηκε στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», όπου οι γιατροί προσπάθησαν επί πάνω από μία ώρα να τον επαναφέρουν στη ζωή. Δυστυχώς, όμως, ήταν πολύ αργά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπόλοιπο σώμα του άτυχου νεαρού δεν εντοπίστηκαν τραύματα και όπως όλα δείχνουν, η μαχαιριά στο μπράτσο απέβη μοιραία για τον 29χρονο.

Το τραύμα στο μπράτσο ήταν βαθύ και κατά τις εκτιμήσεις του ιατροδικαστή έτρωσε όλα τα αγγεία του νεαρού. Εκτιμάται λοιπόν πως το τραύμα προκλήθηκε από μαχαίρι τύπου καραμπίτ, ενώ ο νεαρός προσπαθούσε να αμυνθεί.




Συλλυπητήρια ανακοίνωση από τον ΑΟ Καβάλα για τον θάνατο του 29χρονου Μιχάλη

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΑΟ Καβάλα :

Το ποδόσφαιρο, είναι εκείνο το παιχνίδι που παίζαμε πιτσιρικάδες στις αλάνες , που το μόνο που μάτωνε τότε ήταν τα γόνατά μας και η μόνη ζημιά ήταν κανένα σπασμένο τζάμι γείτονα από κανένα …φάλτσο χτύπημα.   Ήταν οι ομάδες που οι παίκτες ήταν αντίπαλοι μόνο για 90 λεπτά, και μετά αποχωρούσαν όλοι αγκαλιασμένοι.   Εκείνο το ποδόσφαιρο, που μας έκανε ν’ αγαπήσουμε τον αθλητισμό, να σεβόμαστε τον αντίπαλο και που σίγουρα, δε μας έκανε ποτέ να φοβηθούμε, πόσο μάλλον να θρηνήσουμε.   Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια του Μιχάλη.   Ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει και μακάρι να είναι το τελευταίο θύμα.




Η ΓΣΕΕ για τον θάνατο του Γιώργου Κοντάκη

Η ΓΣΕΕ  εκφράζει τη θλίψη της για το θάνατο του συναδέλφου Γιώργου Κοντάκη, διατελέσαντα στο παρελθόν στα αξιώματα του Προέδρου Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η ΤΡΙΑΙΝΑ», του Προέδρου στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου ΠΟΕΜ και του Μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ.

Ο Γιώργος Κοντάκης μέχρι την τελευταία ημέρα της ζωής του βρίσκονταν δίπλα στα Συνδικάτα, στηρίζοντας τους αγώνες του κόσμου της μισθωτής εργασίας με έντονο το αίσθημα της δικαιοσύνης και προσφοράς που ήταν βασικές αξίες στη ζωή του. Διακρίθηκε για τη μαχητικότητα του και την αποτελεσματικότητα του σε όλη τη μακρά συνδικαλιστική, πολιτική και κοινωνική του πορεία.

 Η ΓΣΕΕ εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του.

 

 

 




Απόβαση του ΣΔΟΕ σε νησιά για ποτά-μπόμπες μετά τον θάνατο των δύο νεαρών Ιρλανδών στην Ίο

Απόβαση σε ελληνικούς δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς έχουν κάνει το τελευταίο χρονικό διάστημα στελέχη του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος βάζοντας στο «στόχαστρο» τους καταστήματα που εμπορεύονται και διαθέτουν ποτά-μπόμπες

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, οι «ράμπο» του Σ.Δ.Ο.Ε. έλαβαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα εντολή να μεταβούν σε νησιά που εμφανίζουν υψηλό βαθμό επισκεψιμότητας και να «σαρώσουν» νυχτερινά καταστήματα και μπαρ προκειμένου να διαπιστώσουν αν τα ποτά που σερβίρονται στους πελάτες είναι νοθευμένα.

Καλά ενημερωμένες πηγές ανέφεραν πως η εν λόγω εντολή δόθηκε μετά τον θάνατο των δύο νεαρών Ιρλανδών στην Ίο στις αρχές Ιουλίου, καθώς, όπως φάνηκε από τα στοιχεία, ο θάνατος ενός εκ των δύο παιδιών και συγκεκριμένα του Άντριου Ο’ Ντόνελ σχετίζεται πιθανόν με την κατανάλωση αλκοόλ.

«Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα για μαγαζιά που σερβίρουν στους πελάτες τους νοθευμένα ποτά. Η έρευνα ξεκίνησε μετά τον θάνατο των δύο νεαρών τουριστών στην Ίο διότι, κάποια από τα στοιχεία, έδειξαν πως ο θάνατος του ενός παιδιού ίσως σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι τώρα γίνεται μία προσπάθεια να εντοπιστούν ποιοι επιχειρηματίες εμπορεύονται ποτά-μπόμπες ώστε να μην έχουμε άλλες δυσάρεστές ειδήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού» σημείωσαν οι ίδιες πηγές.

Ο θάνατος των δύο νεαρών τουριστών στην Ίο

Όσον αφορά στον θάνατο των δύο παιδιών, υπενθυμίζεται πως ο Άντριου βρέθηκε νεκρός σε χωράφι του νησιού με τραύμα στο κεφάλι και στην ακόμη τραγικότερη συνέχεια ο Μαξ Γουόλ  έχασε τις αισθήσεις του ενώ βρισκόταν στο λιμάνι του νησιού για να αναχωρήσει, όταν πληροφορήθηκε για τον χαμό του φίλου του.

Σε ό,τι αφορά στο τραύμα που έφερε στο κεφάλι ο 18χρονος Ιρλανδός Άντριου Ο’ Ντόνελ, οι γιατροί του Κέντρου Υγείας Ίου είχαν προβεί στην εκτίμηση ότι προήλθε από την πτώση.

Τη μοιραία ημέρα, ο νεαρός διασκέδαζε σε μπαρ του νησιού και κατά την επιστροφή του στο δωμάτιο που διέμενε φαίνεται να έχασε τον δρόμο και να έπεσε σε χωράφι με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα. Η εξαφάνισή του δηλώθηκε στην Αστυνομία από τους φίλους του το πρωί της επόμενης μέρας και ύστερα από κινητοποίηση οι αστυνομικοί κατάφεραν να τον εντοπίσουν.

protothema.gr

 




ΠΟΕΣΥ: Θλίψη για το θάνατο των δύο πιλότων

“Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) εκ μέρους του συνόλου του δημοσιογραφικού κόσμου εκφράζει τη λύπη της για την τραγική απώλεια των δύο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια κατάσβεσης της πυρκαγιάς στην Κάρυστο.

Εκφράζει επίσης τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες του Σμηναγού Χρήστου Μουλά και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, που θυσιάστηκαν κάνοντας το καθήκον τους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, του περιβάλλοντος και της πατρίδας.

Δεν θα τους ξεχάσουμε, ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τους σκεπάσει”

 




Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος για την πτώση του canadair και τον θάνατο των δύο πιλότων

Με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σχολιάζει το περιστατικό με την πτώση του Καναντέρ στην Κάρυστο που είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό χαμό των δύο πιλότων: «Είτε σε μαχητικό, είτε σε πυροσβεστικό αεροσκάφος, οι χειριστές της Π.Α. είναι προσηλωμένοι στο καθήκον, τιμούν τον όρκο τους με αυταπάρνηση και ανδρεία. Η πτώση του CL215 στην Κάρυστο οφείλεται στον αδυσώπητο πόλεμο με τις φλόγες που ξεπερνά τις φυσιολογικές αντοχές όλων μας. Στέρησε δύο Ικάρους από την Π.Α. και δύο Ήρωες από τις οικογένειές τους. Αθάνατοι!»

 




Η ΓΣΕΕ για τον θάνατο του Γιώργου Ευσταθίου

Η ΓΣΕΕ εκφράζει τη θλίψη της για το θάνατο του πρώην προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Έβρου Γιώργου Ευσταθίου

Ο  Γιώργος Ευσταθίου αφήνει το θετικό  αποτύπωμά του στο συνδικαλιστικό κίνημα λόγω της αποδοτικής δράσης του στους αγώνες  για την προάσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων. Ήταν δραστήριος και ιδιαίτερα αγαπητός στους εργαζόμενους που εκπροσωπούσε αλλά και στους συναδέλφους με τους οποίους συνεργάστηκε.

Ο Γιώργος δε θα λείψει μόνο στην οικογένειά του και στους φίλους του αλλά και σε ολόκληρο το συνδικαλιστικό κίνημα. Η Συνομοσπονδία εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του.