East Macedonia & Thrace Forum II | Τετ -α- τετ συνάντηση για τον πρωτογενή τομέα

Τα συνολικότερα προβλήματα των αγροτών και του πρωτογενούς τομέα στην Περιφέρεια ΑΜΘ είχαν την δυνατότητα να συζητήσουν στα πλαίσια του συνέδριου του  East Macedonia & Thrace Forum II που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη,  τετ -α- τετ, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θεόδωρος Μαρκόπουλος και ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.

 




«Απαιτούμε να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας», λέει ο εκπρόσωπος των αγροτών πριν το τετ α τετ με τον Μητσοτάκη

Στις θέσεις με τις οποίες προσέρχονται στη συνάντηση σήμερα με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στις 12:30 στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και όσα προσδοκούν από αυτήν εστίασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews ο Σωκράτης Αλειφτήρας εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας των Αγροτικών Συλλόγων της Λάρισας.

Όπως ανέφερε ο κ. Αλειφτήρας «η 15μελής επιτροπή των αγροτών αποτελείται από αγρότες που συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις στα μπλόκα και θα θέσουμε στον πρωθυπουργό το πλαίσιο αιτημάτων που έχουμε για τη Θεσσαλία και για τις πλημμυρισμένες περιοχές με τα φαινόμενα «Daniel» και «Elias».

«Περιμένουμε από τον πρωθυπουργό μετά από 6 μήνες που έχουμε υποστεί την τεράστια αυτή καταστροφή, να σταματήσει πια τα λόγια, να περάσουμε στις πράξεις, να περάσουμε στο πεδίο και να κάνει έργα όλα αυτά που υποσχέθηκε όταν ήρθε στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες. Θέλουμε αποζημίωση στο φυτικό μας κεφάλαιο αλλά και αποζημίωση στις ζημιές που έχουμε υποστεί στο 100% και όχι στο 70%» επεσήμανε.

«Ζητάμε αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος για όλους αυτούς που έχουν χάσει την παραγωγή τους, αλλά και για τους κτηνοτρόφους και τους μελισσοκόμους μας που έχουν χάσει τα ζώα και τα μελισσοσμήνη αντίστοιχα και να δούμε τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια με τους παραγωγούς, γιατί δεν θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν ειδικά σε πλημμυρισμένες περιοχές όπως είναι η Κάρλα στην Καρδίτσα αλλά και στα Φάρσαλα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Απαιτούμε από τον πρωθυπουργό να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και αντιπλημμυρικής θωράκισης έτσι ώστε στο μέλλον, γιατί με την κλιματική αλλαγή τα φαινόμενα θα είναι όλο και συχνότερα και μάλλον και εντονότερα, να θωρακιστούμε και να μη θρηνούμε αθώες ζωές για να μην χάνονται περιουσίες, ολόκληρα χωριά και τα χωράφια μας» τόνισε κλείνοντας.

Πηγή: newsbeast.gr




Οχυρώνουν τα μπλόκα οι αγρότες | Αντίστροφη μέτρηση για το τετ α τετ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Με μηχανοκίνητες πορείες, με ενίσχυση μπλόκων αλλά παράλληλα και με ολιγόωρους αποκλεισμούς δρόμων συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες και ετοιμάζονται για το κρίσιμο τετ α τετ τους με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (9/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η συνάντηση μεταξύ αγροτών και του Κυριάκου Μητσοτάκη αναμένεται να γίνει τη Δευτέρα απόγευμα προς βράδυ ή την Τρίτη, καθώς ο πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Βελιγράδι.

Από την πλευρά τους οι αγρότες κρατούν «μικρό καλάθι» και όπως υποστηρίζουν, επιθυμούν λύσεις για να αποτραπεί και η προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα κάθοδος των τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι ζητούν οι αγρότες

Το βράδυ της Τετάρτης, οι αγρότες απέστειλαν το υπόμνημα με τα αιτήματά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού, με το οποίο ζητούν:

  • Θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου
  • Πλαφόν 7 λεπτά/ Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
  • Επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ
  • Να μην εφαρμοστεί και να επαναδιαπραγματευτεί η νέα ΚΑΠ
  • Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος στο 100% της χαμένης παραγωγής
  • Ελέγχους από την κυβέρνηση για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις»
  • Τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής
  • Έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, με το βλέμμα στραμμένο στην πολύπαθη Θεσσαλία.

Τι συμβαίνει στα μπλόκα

Το μεσημέρι της Πέμπτης, 8/2 έμποροι της Καρδίτσας ενώθηκαν με τους αγρότες και πραγματοποίησαν πορεία στον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώ σήμερα Παρασκευή θα οριστούν οι εκπρόσωποι των μπλόκων που θα βρεθούν στο Μαξίμου.

Στις 17:00 εχθές το απόγευμα οι αγρότες της Λάρισας έκλεισαν και πάλι την εθνική οδό στο ύψος του Πλατύκαμπου ενώ στη Χαλκίδα, με τα τρακτέρ και τα αγροτικά μηχανήματα, οι αγρότες της Εύβοιας πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το κτίριο της Περιφέρειας.

Στο πλευρό των αγροτών τάχθηκε ο ΓΓ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, που πραγματοποιεί περιοδεία σε αγροτικά μπλόκα και βρέθηκε, μεταξύ άλλων, στην Ανθήλη, κατά το συμβολικό κλείσιμο της Εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.

Στην Πιερία, με 50 τρακτέρ ενισχύθηκε το μπλόκο του Νησελίου που στήθηκε το πρωί της Τετάρτης, με τους αγρότες σε όλα τα μπλόκα να εμφανίζονται διατεθειμένοι να παραμείνουν, έως ότου γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.

Οι αγρότες στα Μάλγαρα έκλεισαν για δεύτερη μέρα την εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης παρά την επικείμενη συζήτηση που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα. Κλειστή παραμένει και η Αθηνών – Πατρών ενώ πρόκειται να αποκλειστεί και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

πηγή: Newsbeast.gr




Τετ α τετ του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Κατερίνα Σακκελαροπούλου σήμερα

Συνάντηση με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα έχει σήμερα, Παρασκευή (22/12) στο Προεδρικό Μέγαρο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Το τετ α τετ τους θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των τακτικών μηνιαίων ενημερώσεων.

Μία ώρα μετά το ραντεβού με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου και συγκεκριμένα στις 12:00 ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με την ΕΡΤ θα παραστεί και θα μιλήσει στα εγκαίνια του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού.

 




Τσίπρας σε Κασσελάκη | Ανησυχώ για την ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ | Τι συζητήθηκε στο χθεσινοβραδινό τετ α τετ τους

Συνάντηση με τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα είχε το βράδυ της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Εκτελεστικού Γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Στέφανο Κασσελάκη.

Πηγές κοντά στον πρώην πρωθυπουργό ανέφεραν ότι ο Στέφανος Κασσελάκης τηλεφώνησε χθες στον Αλέξη Τσίπρα και του ζήτησε να συναντηθούν, για να ανταλλάξουν σκέψεις. Ο Αλέξης Τσίπρας ανταποκρίθηκε θετικά και δέχθηκε χθες το απόγευμα τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στο πολιτικό του γραφείο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στη συνάντηση που ήταν η πρώτη μετά την εθιμοτυπική, της εκλογής του νέου προέδρου, ο Αλέξης Τσίπρας είχε την ευκαιρία να εκφράσει την ανησυχία του για τη συνεχόμενη ένταση στο εσωτερικό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Μάλιστα, τόνισε τη μεγάλη σημασία που έχει η ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τόσο για να ασκεί αξιόπιστη αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο όμως και ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών. Ενότητα που μπορεί να διαφυλαχθεί μόνο με την πιστή τήρηση του καταστατικού και τη χάραξη πολιτικού σχεδιασμού εξωστρέφειας από τα όργανα του κόμματος, που πρέπει να λειτουργήσουν χωρίς αποκλεισμούς και με συμπεριληπτική για όλες τις απόψεις διάθεση.

Υπενθυμίζεται ότι πολλές συζητήσεις προκάλεσε η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη, το βράδυ της Δευτέρας.

Η μεγάλη έξοδος από τον ΣΥΡΙΖΑ

Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται το γαϊτανάκι των παραιτήσεων από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που βρίσκεται σε πρωτοφανή περιδίνηση. Χθες άλλα 52 στελέχη, αυτή τη φορά από τη Νομαρχιακή Επιτροπή της Βόρειας Αθήνας, αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Μόνο την Τετάρτη, από το κόμμα αποχώρησαν 50 ακόμα στελέχη από την οργάνωση των Πατησίων αλλά και 24 από την Αχαΐα, μεταξύ των οποίων οι πρώην βουλευτές Ριζούλης και Σπαρτινός.

Ακόμα την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς και ο άλλοτε υφυπουργός Δημόσιας Τάξης, Νίκος Τόσκας.




Αντίστροφη μέτρηση για το τετ α τετ Μητσοτάκη με τους νέους περιφερειάρχες – «Θα συναντηθούν το επόμενο διάστημα»

Ότι το επόμενο διάστημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τους νέους περιφερειάρχες τόνισε το πρωί της Δευτέρας (16/10) ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης. Σχολιάζοντας δε τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών επεσήμανε πως «η Νέα Δημοκρατία δεν βγαίνει πληγωμένη».

«Οι επιλογές που στηρίξαμε στους Δήμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης και τις περιφέρειες στον δεύτερο γύρο δεν κατόρθωσαν να δημιουργήσουν τις απαραίτητες πλειοψηφίες και συσπειρώσεις για να έχουν το 50%+1. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε μία αντισυσπείρωση, αντικυβερνητική ψήφος από τα κόμματα της αντιπολίτευσης», επιχειρηματολόγησε για το εκλογικό αποτέλεσμα μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Αταίριαστοι».

«Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στην Αθήνα και τη Θεσσαλία, μη σκληρά κομματικοί υποψήφιοι εισέπραξαν μία δυσαρέσκεια που μπορεί να υπήρχε», σημείωσε ο κ. Κοντογεώργης και πρόσθεσε: «Στην πολιτική καταγραφή του α’ γύρου φαίνονται οι δυναμικές, και σε τέσσερις περιφέρειες, στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, τη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο, το Βόρειο Αιγαίο, οι περιφερειάρχες που υποστηρίχθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία δεν εξελέγησαν για λίγες εκατοντάδες ψηφοδέλτια στον α’ γύρο».

Σε αυτό το σημείο επανέλαβε τον «βασικό κυβερνητικό στόχο σε σχέση με την αυτοδιοίκηση», που είναι, όπως τόνισε, η περιφερειακή ανάπτυξη, η αποκέντρωση, η μείωση των ανισοτήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις, εξήγησε, και οι πολίτες έκαναν τις επιλογές τους στις περιφέρειες και τους δήμους, «και εμείς θα συνεργασθούμε με όλους. Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί το επόμενο διάστημα με όλους τους νέους περιφερειάρχες για να συζητήσει αυτές τις πολιτικές», προανήγγειλε ακόμη.

«Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι υπήρξε ανατροπή πολιτικών συσχετισμών»

Σύμφωνα με την προσέγγιση του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, «η ΝΔ δεν βγαίνει πληγωμένη, όπως δεν βγαίνει και η τοπική αυτοδιοίκηση. Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι υπήρξε ανατροπή πολιτικών συσχετισμών». Παράλληλα, αναγνώρισε την επιτυχία του ΠΑΣΟΚ στην Αθήνα και τη Θεσσαλία.

«Αλαζονικές συμπεριφορές δεν πιστεύω ότι υπήρξαν» υπογράμμισε και παρέπεμψε στις δηλώσεις που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, τόσο το βράδυ της πρώτης Κυριακής όσο και της δεύτερης. Το συμπέρασμα είναι, συνεργασία με όλους και δουλειά με μετριοπάθεια. Άλλωστε, συνέχισε, «σημασία έχει το αποτέλεσμα για τους πολίτες, αυτή ήταν και η εντολή, θεωρώ, που δόθηκε στις εκλογές, στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Προχωράμε με δουλειά, έτσι όπως υποσχεθήκαμε, με βάση τα αποτελέσματα της πρώτης τετραετίας».

Σχετικά με τις ευρωεκλογές κλεινοντας ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης επεσήμανε τα «σημαντικά διακυβεύματα» της επικείμενης ευρωκάλπης και συμπλήρωσε: «Έχουμε χρόνο μπροστά μας, είναι αμιγώς πολιτικές εκλογές γιατί αφορούν και τη θέση της χώρας και γιατί η προσπάθεια για σύγκλιση με τις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι πολιτικός στόχος και αυτό θεωρούμε ότι μπορεί να το πετύχει ο πρωθυπουργός».




Στις 18:00 το τετ α τετ Μητσοτάκη με Ερντογάν – Τι περιμένει η ελληνική πλευρά

Με χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών και κυρίαρχο στόχο να επιβεβαιωθούν τα «ήρεμα νερά του Αιγαίου» που επικρατούν τους τελευταίους μήνες στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, προσέρχεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 18:00 ώρα Ελλάδος (11:00 τοπική) και θα γίνει στο λεγόμενο «τουρκικό σπίτι» στη Νέα Υόρκη, δηλαδή στην έδρα της διπλωματικής αποστολής της Άγκυρας στα Ηνωμένα Έθνη.

Από την ελληνική διπλωματία, ωστόσο, δεν περνά απαρατήρητη η νέα ρητορική μεταστροφή του Τούρκου Προέδρου, ο οποίος έχει μεν εγκαταλείψει τις προκλήσεις του πρόσφατου παρελθόντος με απειλές του τύπου «θα έρθουμε μια νύκτα» και μιλάει πλέον για «ελληνοτουρκική φιλία», δεν παραλείπει, όμως, να επιζητεί την αναγνώριση του ψευδοκράτους στην Κύπρο με τον διαμελισμό του νησιού σε κράτη, ενώ επιτίθεται στον Πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Αμερικανικής Γερουσίας Μπομπ Μενέντεζ ο οποίος υποστηρίζει τις ελληνικές θέσεις και πρωταγωνιστεί στην παρεμπόδιση της πώλησης πολεμικών αεροσκαφών στην Τουρκία.

Για την προετοιμασία της ημερήσιας διάταξης και των χρονοδιαγραμμάτων της σημερινής συνάντησης των δύο ηγετών, που είναι η έκτη κατά σειράν από το 2019, όταν είχαν το πρώτο τετ α τετ και πάλι στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, συναντήθηκαν τη Δευτέρα στη Νέα Υόρκη οι υπουργοί Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν.

Συνεργάτες του πρωθυπουργού δήλωναν στο protothema.gr ότι «δεν αναμένουν κάτι συγκλονιστικό» από αυτή τη νέα συνάντηση και παρέπεμπαν στα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε την περασμένη Κυριακή στη ΔΕΘ. «Πάντα θα αποτελεί μία συνάντηση δική μου με τον Πρόεδρο Ερντογάν αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος, αλλά η κανονικοποίηση των διαύλων επικοινωνίας είναι καλοδεχούμενη για δύο χώρες οι οποίες είναι καταδικασμένες από τη γεωγραφία να είναι γείτονες», είχε πει χαρακτηριστικά.

Μα μην είμαστε μονίμως «στα κόκκινα»

«Δεν είμαι αφελής και γνωρίζω πολύ καλά ότι οι πολιτικές των χωρών δεν αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη», είχε αναφέρει, συμπληρώνοντας. «Οφείλω, όμως, να διερευνήσω αυτό το παράθυρο ευκαιρίας, αν μας δίνει τη δυνατότητα πραγματικά να πετύχουμε κάτι το οποίο ενδεχομένως οι προκάτοχοί μου να μην μπόρεσαν να το πετύχουν. Αλλά και να μην μπορέσουμε να το πετύχουμε, διότι πολύ απλά θα καταλήξουμε ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, αυτό δεν μας υποχρεώνει να είμαστε μονίμως “στα κόκκινα” και στην ένταση την οποία βιώσαμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

Παράλληλα στην ίδια συνέντευξη, ο πρωθυπουργός είχε ξεκαθαρίσει ότι «τα ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την εθνική κυριαρχία, την εθνική ακεραιότητα της χώρας, είναι ζητήματα τα οποία δεν πρόκειται ποτέ να μπουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από εμένα. Είναι εκτός της συζήτησης την οποία κάνουμε με την Τουρκία». Και είχε τονίσει ότι «ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και με τα αυτονόητα δικαιώματα τα οποία απορρέουν από την ελληνική κυριαρχία σε αυτά τα νησιά, είναι ζητήματα τα οποία δεν είμαι διατεθειμένος, υπό οποιονδήποτε όρο, να συζητήσω με την Τουρκία».

«Εκτός συζήτησης λύση δύο κρατών στην Κύπρο»

Ως έμμεση απάντηση, εξάλλου, των όσων δήλωσε τις προηγούμενες ημέρες ο Τούρκος πρόεδρος για δύο κράτη στην Κύπρο, εκτιμάται αποστροφή της ομιλίας του κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος σε εκδήλωση ελληνοαμερικανικών οργανώσεων στη Νέα Υόρκη ανέφερε: «Θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής σε σχέση με την Κύπρο, η οποία είναι κορυφαία μας προτεραιότητα σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής και διπλωματίας. Είμαστε πλήρως ευθυγραμμισμένοι με την Κυπριακή κυβέρνηση όσον αφορά την προώθηση της ιδέας μιας ενωμένης Κύπρου στη βάση των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Στηρίζουμε αναφανδόν τη λύση ενός ενιαίου κράτους που θα βασίζεται σε μια διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία. Σχέδια για λύση δύο κρατών είναι εκτός συζήτησης».