Αγορά ακινήτων: Τέσσερις στις πέντε κατοικίες αγοράζονται με μετρητά
Μόλις το 20% των αγοραπωλησιών κατοικιών στην ελληνική αγορά, δηλαδή ή μία στις πέντε, πραγματοποιείται με τη μεσολάβηση του τραπεζικού συστήματος, δηλαδή μέσω της λήψης στεγαστικού δανείου.
Από 80.000 δανειακές συμβάσεις αγοράς κατοικίας που συνάπτονταν ετησίως πριν από την οικονομική κρίση, πλέον το μέγεθος δεν ξεπερνά τις 14.000 συμβάσεις σε ετήσια βάση.
Αυτά τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν την Τετάρτη (05/03), στο πλαίσιο του συνεδρίου ακινήτων για την αγορά της Β. Ελλάδος, Prodexpo North, από τον Θεόδωρο Μητράκο, διευθυντή – σύμβουλο διοίκησης και πρώην υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα την «Καθημερινή».
«Το 2023, η αξία των νέων στεγαστικών δανείων ανήλθε σε 1,2 δισ. ευρώ και το 2024 σε 1,45 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω των προγραμμάτων “Σπίτι μου”, με δεδομένο και ότι τα κριτήρια χρηματοδότησης παραμένουν αυστηρά. Παρατηρείται, έτσι, πολύ μεγάλη διαφοροποίηση σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την κρίση.
Αυτό εξηγείται από την απροθυμία των σημερινών νέων να δεσμευθούν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και συνδέεται φυσικά με δύο κρίσιμες παραμέτρους, την υψηλή επισφάλεια στην αγορά εργασίας και το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα των νέων ζευγαριών», τόνισε ο κ. Μητράκος.
Το έλλειμμα προσφοράς
Εντωμεταξύ, η προσφορά παραμένει έντονα ελλειμματική έναντι της ζήτησης, τόσο πανελλαδικά, όσο και στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όπου –όπως και στην Αθήνα– μεγάλο μέρος των αγορών πραγματοποιείται από επενδυτές τρίτων κρατών που ενδιαφέρονται για τη βραχυχρόνια μίσθωση ή για τη λήψη GoldenVisa.
Ο ρυθμός αύξησης των τιμών πώλησης «άγγιξε» το 15,6% στις αρχές του 2023 και έκτοτε κινείται με τάσεις αποκλιμάκωσης, παραμένοντας υψηλός, καθώς κατά το εννεάμηνο του 2024 διαμορφώθηκε σε 9,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Μητράκος.
Αλεξανδρούπολη | Τέσσερις συλλήψεις
Είναι γεγονός οτι η παραβατικότητα ανηλίκων βρίσκεται σε έξαρση πανελληνίως. Ενώ όμως για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με τόσο μεγάλο πληθυσμό, είναι πιο λογικό, οι μικρότερες πόλεις όπως η Αλεξανδρούπολη δεν είναι συνηθισμένες σε τέτοιες συμπεριφορές.
Τα παράπονα είναι συνεχή και αφορούν καταστροφές δημόσιας περιουσίας, σε πάρκα, σχολεία, παιδικές χαρές. Επίσης πολλές είναι οι περιπτώσεις κλοπών δικύκλων, τα οποία είτε καταστρέφονται είτε μεταφέρονται σε άλλες περιοχές για να μην εντοπιστούν.
Στην τελευταία περίπτωση, οι αστυνομικοί κατάφεραν να εντοπίσουν και να συλλάβουν τέσσερις ανήλικους στην Αλεξανδρούπολη, οι οποίοι είχαν κλέψει βραδινές ώρες ένα μοτοποδήλατο. Ευτυχώς το μηχανάκι βρέθηκε ακέραιο και αποδόθηκε στον ιδιοκτήτη του. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, οι αστυνομικοί συνέλαβαν και τους γονείς των τεσσάρων ανήλικων (τρεις ημεδαπούς και μία αλλοδπαή γυναίκα), με την κατηγορία της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου.
Κι εδώ έρχεται ακριβώς η ουσία του προβλήματος. Είναι απαράδεκτο κάποιοι γονείς να μη γνωρίζουν τι κάνουν τα παιδιά τους εκτός σπιτιού, ειδικά στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας. Αυτό το ζήτημα είναι το κύριο αίτιο της νεανικής παραβατικότητας. Ο μή έλεγχος από τους γονείς και η μή λήψη μέτρων από τη μεριά τους. Το να ξεφεύγουν τα παιδιά από τη λογική κοινωνική συμπεριφορά, είναι λίγο πολύ αναμενόμενο. Το να μην υπάρχει έλεγχος για την επαναφορά τους σε φυσιολογική κατάσταση, είναι απαράδεκτο. Έτσι ξεφεύγει εντελώς η κατάσταση, με δυσάρεστα αποτελέσματα και για τα παιδιά και για τους γονείς τους.
Η φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενό μας, είναι από άλλη περίπτωση πριν λίγες ημέρες. Στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης, μετά τα μεσάνυχτα, νεαρός μπήκε σε πολυκατοικία και έκλεψε ηλεκτρικό πατίνι, χωρίς να διστάσει καθόλου. Μάλιστα, έφυγε πάνω σε δικό του πατίνι (χωρίς να είναι σίγουρο οτι κι αυτό ήταν οντως δικό του), κρατώντας με το χέρι το κλεμμένο. Δηλαδή, όντως έχει ξεφύγει η κατάσταση.
www.e-evros.gr
Ένοχος ο πατέρας Αντώνιος και τέσσερις ακόμα εργαζόμενοι της «Κιβωτού του Κόσμου»
Την ενοχή του ιδρυτή της «Κιβωτού του Κόσμου», πατέρα Αντώνιου, και τεσσάρων συγκατηγορουμένων του αποφάσισε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας για την υπόθεση που αφορά στις καταγγελίες που συνδέονται με τιμωρία και κακοποιητικές συμπεριφορές σε φιλοξενούμενους των δομών.
Η απόφαση ήταν ομόφωνη και ανακοινώθηκε σε μια κατάμεστη δικαστική αίθουσα.
Ο πατέρας Αντώνιος κρίθηκε ένοχος για συνολικά πέντε πράξεις πλημμεληματικού χαρακτήρα, ενώ για επιμέρους πράξεις καταδικάστηκαν τέσσερις ακόμα εργαζόμενοι της οργάνωσης. Τρεις κατηγορούμενοι αθωώθηκαν.
Αυτή την ώρα η υπεράσπιση ζητεί την αναγνώριση ελαφρυντικών για τους καταδικασθέντες, Η αναγνώριση ελαφρυντικών από το δικαστήριο μπορεί να καθορίσει τις ποινές που θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Η εισαγγελική πρόταση
Η εισαγγελέας της έδρας είχε εισηγηθεί την ενοχή του πατέρα Αντώνιου για πέντε πλημμεληματικές πράξεις που αφορούν σε κακοποίηση ανηλίκων φιλοξενούμενων και την απαλλαγή του για όλες τις άλλες πράξεις με τις οποίες είναι αντιμέτωπος.
Η εισαγγελική λειτουργός πρότεινε ακόμη την ενοχή, επίσης για επιμέρους πράξεις, για πέντε πρώην εργαζόμενους στην «Κιβωτό» και την πλήρη αθώωση για δύο ακόμα κατηγορουμένους.
Οι αξιόποινες πράξεις για τις οποίες η εισαγγελέας εισηγήθηκε την ενοχή των κατηγορουμένων αφορούν τις δομές της Κιβωτού σε Βόλο και Χίο. Αντίθετα, δεν πείστηκε για καταγγελίες πρώην φιλοξενούμενων που αφορούν τις δομές σε Καλαμάτα, Αθήνα και Πωγωνιανή και για τον λόγο αυτό ζήτησε την απαλλαγή των κατηγορουμένων λόγω αμφιβολιών.
Η εισαγγελέας στην αγόρευσή της αναφέρθηκε στον κυρίαρχο και αποφασιστικό ρόλο του πατέρα Αντώνιου στη λειτουργία της «Κιβωτού του Κόσμου», καθώς «λειτουργούσε ως πρόσωπο αναφοράς για τα παιδιά». «Ο λόγος του πατέρα ήταν νόμος», είπε επικαλούμενη σχετική αναφορά μάρτυρα.
www.newsbeast.gr
Επίθεση με τσεκούρι σε σιδηροδρομικό σταθμό του Παρισιού | Τέσσερις τραυματίες
Ένα από τα θύματα έχει ακρωτηριασμένο χέρι
Τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν, εκ των οποίων δύο σοβαρά, από χτυπήματα με τσεκούρι σε σιδηροδρομικό σταθμό στην περιφέρεια του Παρισιού, έγινε γνωστό από αστυνομική πηγή.
Περίπου στις 08:00 τοπική ώρα στον σταθμό Οζουάρ-λα- Φεριέρ, περίπου 30 χιλιόμετρα ανατολικά του Παρισιού, ξέσπασε συμπλοκή μεταξύ πολλών ανθρώπων για άγνωστη προς το παρόν αιτία.
Ένα από τα θύματα έχει ακρωτηριασμένο χέρι και ένα άλλο φέρει ανοικτό τραύμα στο κεφάλι από τσεκούρι, πρόσθεσε η ίδια πηγή.
Δύο άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν ελαφρά.
www.newsbeast.gr
«Τον γάζωσαν με τέσσερις σφαίρες στο στήθος»
Ιωνάς Καρούσης: Ο θείος του 26χρονου φοιτητή για τη δολοφονία του – Δύσκολες στιγμές για την οικογένεια
Συντετριμμένη είναι η οικογένεια του Ιωνά Καρούση, του 26χρονου φοιτητή που σκοτώθηκε στο τρομοκρατικό χτύπημα στο Τελ Αβίβ. Ο θείος του Ιωνά Καρούση μίλησε στην ΕΡΤ και αποκάλυψε ότι ο ανιψιός του δολοφονήθηκε με τέσσερις σφαίρες στο στήθος.
«Δεν έχασε τη ζωή του. Τον σκότωσαν οι δολοφόνοι. Τον εκτέλεσαν. Ήταν ένα παιδί 26 ετών, γεμάτο ζωή, το καλύτερο παιδί που υπάρχει. Μια ψυχούλα, μορφωμένος, διαβασμένος, ευγενικός, μιλούσε τρεις γλώσσες, έπαιζε πιάνο, ήταν αθλητής. Ένα απίστευτο παιδί! Πήγε να κάνει την εργασία του για το πανεπιστήμιο και τον γάζωσαν με τέσσερις σφαίρες στο στήθος», είπε ο θείος του Ιωνά Καρούση και πρόσθεσε: «Είμαστε όλοι συντετριμμένοι. Με τον αδερφό μίλησα μου δύο φορές στο τηλέφωνο και δεν μπορεί να αρθρώσει. Όπως και εμείς φυσικά. Μέχρι πριν από μερικές μέρες ήμασταν μαζί εδώ. Ήταν στη Χαλκιδική, στη Θεσσαλονίκη, γιατί ερχόταν πάρα πολύ συχνά στην πόλη. Εδώ ήταν η πατρίδα του. Άλλο αν γεννήθηκε στο Ισραήλ και σπούδαζε εκεί».
Θείος Ιωνά Καρούση: Ήταν μοναχοπαίδι, το σπίτι τους ήταν στην Ιερουσαλήμ
«Ο Ιωνάς ήταν μοναχοπαίδι. Ο αδερφός μου, ο Δημήτρης Καρούσης, με τη Ράνια, τη σύζυγό του, και οι δύο γιατροί, πήγαν το 1988 στο Ισραήλ με υποτροφίες, γιατί και οι δύο ήταν άριστοι φοιτητές. Έκαναν εκεί την καριέρα τους. Ο αδελφός μου είναι ένας από τους καλύτερους νευρολόγους στον κόσμο και ο Ιωνάς πήγε στο Τελ Αβίβ να σπουδάσει γιατί δεν είχε αντίστοιχη σχολή στην Ιερουσαλήμ. Ήταν στο 5ο έτος. Το σπίτι τους ήταν στην Ιερουσαλήμ», είπε οι θείος του 26χρονου σε άλλο σημείο των δηλώσεών του στην ΕΡΤ και πρόσθεσε: «Είχαν μια εργασία, να καταγράψουν κάποιους χώρους για τους σταθμούς των τραμ. Δεν πήγαινε για να χρησιμοποιήσει αυτό το μέσο μαζικής μεταφοράς. Πήγε για να καταγράψει τον χώρο στο πλαίσιο της εργασίας του στο πανεπιστήμιο. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι ήταν εκεί. Βγήκαν από το τραμ και άρχισαν να πυροβολούν».
Ο κ. Καρούσης ανέφερε ακόμη ότι ο αδελφός του ήταν εκεί 36 χρόνια και ο Ιωνάς γεννήθηκε εκεί το 1998. «Είχαν συνηθίσει αυτόν τον τρόπο ζωής και πάντα έπαιρναν τις προφυλάξεις τους, αλλά φόβο δεν είχαν εκφράσει ποτέ».
Η κηδεία του θα γίνει στην Ιερουσαλήμ μάλλον το Σάββατο. «Θα πρέπει ο Θεός να βάλει το χέρι του για να σταματήσουν όλα αυτά. Πρέπει να σκεφτούν λογικά και να σταματήσουν όλα αυτά. Ο κόσμος θρηνεί χωρίς λόγο. Πεθαίνει κόσμος χωρίς λόγο».
www.athensvoice.gr
Καβάλα | Ένα ταξίδι στο παρελθόν μέσα από τέσσερις φωτογραφίες
Πρωί Κυριακής ας δούμε, την όμορφη πόλη μας αναπολώντας το παρελθόν, αισιοδοξώντας για το μέλλον , έχουμε ιερό καθήκον απέναντι στα παιδιά μας, στις γενιές που έρχονται. Γυρίζουμε, το χρόνο πίσω και ανακαλύπτουμε την Καβάλα μέσα από τέσσερις φωτογραφίες. Θυμόμαστε σημεία και γεγονότα αλλοτινών χρόνων.
Ξεκινάμε… παραλία της πόλης στα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Διαφορετικά σημεία. Η σημερινή οδός Ερυθρού Σταυρού, στη θέση του ξενοδοχείου Γαλαξίας οι αποθήκες του Αποστολόπουλου. Το κυκλικό υπάρχει , όπως και σήμερα, αλλά και το κτίριο της Εμπορικής Τραπέζης. Τα περισσότερα όμως κτίρια της φωτογραφίας δεν υπάρχουν . Η συνοικία της Παναγίας, από την παραλία, εδώ έχουν διατηρηθεί τα περισσότερα κτίσματα, όπως η παλιά Εμπορική και το κτίριο της πρώην Νομαρχίας και μετά υποδιοίκησης χωροφυλακής.
Εικόνα στην Καβάλα στα μέσα της δεκαετίας του 1960, βρισκόμαστε στην διασταύρωση των οδών Αβέρωφ και Ερυθρού Σταυρού. Η προβλήτα μόλις έχει γίνει ενώ τα οχήματα που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα. Δεξιά της φωτογραφίας ο θερινός κινηματογράφος “ΟΛΥΜΠΙΑ” αλλά και το πρατήριο υγρών καυσίμων του Ρωμανίδη. Το κυκλικό μόλις έχει διαμορφωθεί και έχουν φυτευτεί θάμνοι. Η προτομή του Στυλιανού Μαυρομιχάλη τοποθετήθηκε στην δεκαετία του 1970.
Σε μια ακόμα φωτογραφία, που δημοσιεύουμε, απεικονίζεται η οδός Βενιζέλου στο ύψος που διασταυρώνεται με την οδό Αβέρωφ. Οι πολυκατοικίες έχουν πια σηκωθεί, η πρώτη αυτή του Χρήστου Μπάτση, αριστερά. Απέναντι αντιστέκονται τα παλιά κτίρια. Η στάση των λεωφορείων, αριστερά , είχε την ονομασία Γέφυρα. Στο βάθος ο νέος τότε κινηματογράφος “Απόλλων” αλλά και το νεόδμητο ξενοδοχείο ΠΑΝΟΡΑΜΑ, από το σημείο λήψης της φωτογραφίας φαίνονται οι Καμάρες. Δύο περίπτερα βρίσκονται επι της Βενιζέλου στην διασταύρωση της με την οδό Αβερώφ, όπως και πρατήριο υγρών καυσίμων πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο “Πανόραμα”.
Το κέντρο της πόλης σε μια προπολεμική φωτογραφία, είναι εποχή της διαμόρφωση της πλατείας “Ελευθερίας”, τότε λέγονταν “Φουάτ” από την διοίκηση του Δημάρχου Μιχάλη Λολίδη, όπου γύρω από αυτή υπήρχαν παλιά κτίρια , καπναποθήκες και χάνια, το ξενοδοχείο “ΑΣΤΗΡ” δεν έχει κτιστεί ακόμα, έγινε στην δεκαετία του 1950. Όταν κτίστηκε στέγασε στο ισόγειο και το κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας. Το Επιμελητήριο έχει έναν όροφο. Το Καμπαναριό του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου είναι στην φάση της κατασκευής. Ο “Κουλές” .. αγέρωχος ενώ διακρίνονται το Σανατόριο και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία, όπως και το δημοτικό σχολείο του Αγίου Γεωργίου.
Κώστας Παπακο
σμάς
Έβρο | Συνελήφθησαν 4 διακινητές οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες
Συνελήφθησαν την Κυριακή (28-7-2024) σε περιοχές του Έβρου, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης, τέσσερις αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.
Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, το μεσημέρι σε οικισμό του Έβρου, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου συνέλαβαν τον πρώτο διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα επτά (7) μη νόμιμους μετανάστες.
Στη δεύτερη περίπτωση, το βράδυ συνελήφθη ο δεύτερος διακινητής, διότι οδηγώντας Ι.Χ.Ε. όχημα μετά ρυμουλκούμενης πλατφόρμας (τρέιλερ), μετέβη στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων προκειμένου να πραγματοποιήσει είσοδο στη χώρα, όπου κατά τον ενδελεχή έλεγχο που πραγματοποίησαν αστυνομικοί του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Κήπων με τη συνδρομή αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ανθρώπων και σε συνεργασία με τελωνειακούς υπαλλήλους, διαπίστωσαν ότι ο δράστης είχε αποκρύψει επιμελώς στο ρυμουλκούμενο έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες, μεταφέροντάς τους με αυτό τον τρόπο παράνομα στο εσωτερικό της χώρας.
Στην τρίτη περίπτωση, το βράδυ σε Επαρχιακή οδό του Έβρου, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου σε συνεργασία με αξιωματούχους του Frontex συνέλαβαν τον τρίτο διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα επτά (7) μη νόμιμους μετανάστες.
Σημειώνεται ότι ο δράστης αρχικά δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών και συνέχισε την πορεία του, ενώ ακολούθως ακινητοποίησε το όχημα και συνελήφθη.
Στην τέταρτη περίπτωση, το βράδυ στην Εθνική οδό Ορμενίου – Αρδανίου αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης συνέλαβαν τον τέταρτο διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα πέντε (5) μη νόμιμους μετανάστες.
Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων τα παραπάνω οχήματα και κινητά τηλέφωνα.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις τέσσερις υποθέσεις ενεργούν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολη, τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου και Τυχερού Αλεξανδρούπολης και το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου Ορεστιάδας.
Eurostat: Τέταρτη φτωχότερη χώρα στην ΕΕ η Ελλάδα | Σε συνθήκες φτώχειας ένας στους τέσσερις
Από τις φτωχότερες χώρες της ΕΕ και με τη βούλα είναι η Ελλάδα, καθώς το 26% ζεί σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή/και κοινωνικού αποκλεισμού.
Από τις πρωταθλήτριες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στην κρίση επιπέδου διαβίωσης είναι η Ελλάδα, καθώς ο ένας στους τέσσερις ανθρώπους που ζουν στη χώρα μας αντιμετωπίζει κίνδυνο φτώχειας ή/και κοινωνικού αποκλεισμού.
Πρόκειται για άλλο έναν αρνητικό δείκτη, όπως καταγράφεται και από τις ευρωπαϊκές στατιστικές υπηρεσίες, που διαψεύδει το κυβερνητικό αφήγημα περί ανάπτυξης για όλους. Οι οδυνηρές επιπτώσεις της ραγδαίας αύξησης του κόστους ζωής επηρέασαν και την ψήφο των Ελλήνων στις Ευρωεκλογές, καθώς ακόμα και ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι η ακρίβεια συνέβαλε στη μεγάλη πτώση των ποσοστών του κυβερνώντος κόμματος.
Τα στοιχεία της Εurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα εμφανίζουν την Ελλάδα ως την 4η φτωχότερη χώρα της Ευρώπης, με 26% του πληθυσμού (2,4 εκατομμύρια) να διαβιεί σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν τουλάχιστον έναν από τους παρακάτω κινδύνους: Φτώχεια, ακραία υλική και κοινωνική αποστέρηση, και/ή διαβίωση νοικοκυριά με χαμηλή ένταση εργασίας.
Ο μέσος όρος του ποσοστού φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού στην ΕΕ των 27 είναι 21,4%, ποσοστό που αντιστοιχεί 94,6 εκατομμύρια πολίτες.
Το ποσοστό είναι ελαφρά μειωμένο σε σύγκριση με το 2022, όταν έφτανε στο 22% και στα 95,3 εκατομμύρια.
Τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή/και κοινωνικό αποκλεισμό έχουν η Ρουμανία και η Βουλγαρία, με 32% και 30% αντίστοιχα, ενώ στην Τρίτη θέση βρίσκεται η Ισπανία, σε μικρή απόσταση από την Ελλάδα με 26%.
Στον αντίποδα τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Τσεχία (12%), τη Σλοβενία (14%), τη Φινλανδία και την Πολωνία (16% αμφότερες).
Ποσοστά πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας ή / και κοινωνικού αποκλεισμού στην Ε.Ε.
H ανατομία της φτώχειας στην Ελλάδα
Tο 2023 εκτοξεύθηκε στο 47,3% το ποσοστό των νοικοκυριών στην Ελλάδα που δυσκολεύονται να πληρώσουν δάνεια, ενοίκια και λογαριασμούς κοινής ωφέλειας, από 29,1% το 2022. Η ραγδαία επιδείνωση του δείκτη συνδέεται άμεσα με την στεγαστική κρίση και τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και της ακρίβειας, ειδικά στον πιο ευάλωτο πληθυσμό.
Πέρα όμως από την ψυχρή στατιστική, έχει ενδιαφέρον να ξαναδούμε την «ανατομία» της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στην Ελλάδα, όπως την κατέγραψε η τελευταία έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ – στην οποία βασίζονται και στα στοιχεία της Εurostat.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της ΕΛΣΤΑΤ, ο σύνθετος δείκτης φτώχειας ή/ και κοινωνικού αποκλεισμού βελτιώθηκε οριακά σε σύγκριση με το 2022, μόλις κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες (από το 26,3%), αυτό όμως οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση όσων ζουν σε νοικοκυριά με χαμηλή ένταση εργασίας (8,3% από 9,5%)
Αύξηση της υλικής στέρησης
Αντίθετα άλλοι επί μέρους δείκτες επιδεινώθηκαν, όπως το ποσοστό πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (συντάξεις, επιδόματα κ.λπ), το οποίο ανέρχεται στο 18,9%. Εκεί όμως που παρατηρείται η μεγαλύτερη επιδείνωση είναι στα ποσοστά όσων ζουν σε συνθήκες σοβαρής υλικής στέρησης, τα οποία αυξήθηκαν αισθητά στο 16,6% από 15,6%.
Ο δείκτης αυτός αντανακλά και τις οδυνηρές επιπτώσεις της ακρίβειας όσο και της στεγαστικής κρίσης στις ζωές των πολιτών και ιδίως των ασθενέστερων νοικοκυριών.
Χαρακτηριστικά, το 2023 εκτοξεύθηκε στο 47,3% το ποσοστό των νοικοκυριών που δυσκολεύονται να πληρώσουν δάνεια, ενοίκια και λογαριασμούς, από 29,1% το 2022. Στα φτωχά νοικοκυριά το ποσοστό αυτό αγγίζει δυσθεώρητα ύψη, σχεδον στο 80%
Επίσης αυξήθηκαν το 2023 εκείνοι που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε έκτακτες αλλά αναγκαίες δαπάνες, ύψους περίπου 438 ευρώ, στο 44,3% – ποσοστό που για τα φτωχά νοικοκυριά αγγίζει το 77,3%.
Τέλος, αυξημένοι ήταν και οι δείκτες υλικής στέρησης που αφορούν την επισιτιστική ασφάλεια, αφού το 10,9% του συνόλου του πληθυσμού (από 10% το 2022) αδυνατεί να πληρώσει για δαπάνες διατροφής που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας ψάρι ή λαχανικά ισης διατυροφικής αξίας – ποσοστό που για τους φτωχούς εκτοξεύεται
Γυναίκες, παιδιά και άνεργοι πιο ευάλωτοι στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό
Σύμφωνα με τη Εurostat οι κατηγορίες του πληθυσμού, συνολικά στην ΕΕ που κινδυνευούν περισσότερο από την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό είναι οι γυναίκες, οι νέοι ενήλικες, τα παιδιά, οι άνεργοι και τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού στην ΕΕ ήταν, το 2023, υψηλότερος για τις γυναίκες παρά για τους άνδρες (22,3 % έναντι 20,3 %). Πάνω από το ένα πέμπτο (22,4 %) του πληθυσμού της ΕΕ που ζούσε σε νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά βρισκόταν σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού το 2023.
Χρήστος Σταϊκούρας | Τέσσερις παρεμβάσεις στη Ροδόπη
Τα σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Ροδόπης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, στην Κομοτηνή.
Χρήστος Σταϊκούρας: Πέντε σημαντικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Mεταφορών στη Δράμα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε τέσσερις σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Ροδόπης που αφορούν:
1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
3. Το Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).
«Αυτές τις πολιτικές πρωτοβουλίες έχουμε την ισχυρή βούληση να τις τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως ‘‘παίκτης’’ θετικής μνημόνευσης», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του.
Νωρίτερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμμετείχε σε σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Ροδόπης, Μανώλη Ταπατζά, ενώ συναντήθηκε με τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Φώτιο Μάρη, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμονα, καθώς και με εκπροσώπους επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.
Tα 4 έργα
Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:
1ον. Κατασκευή Φράγματος Ιασίου.
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού.
Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.
Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002.
Η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί.
Υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (το οποίο αποτελεί υποέργο της πράξης της κατασκευής του φράγματος), η οποία ολοκληρώνεται.
Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι Τελικός Δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.
2ον. Οριστική Μελέτη Φράγματος Ιάσμου.
Σκοπός των προτεινόμενων έργων είναι η διάθεση του επιφανειακού νερού για την άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων περίπου 200.000 στρεμμάτων, που σήμερα αρδεύονται από υπόγεια νερά, και συνεπώς η δρομολόγηση της επίλυσης των προβλημάτων άρδευσης της περιοχής.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007.
Η τελευταία εγκεκριμένη παράταση ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.
Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, με έγγραφο της 29ης Ιουνίου 2016, της αρμόδιας Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί στο Αρχείο, καθώς υπάρχουν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του εν λόγω έργου, από την Διεύθυνση Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων και από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας και Ισμαρίδας.
Προτείνεται, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, ο έλεγχος του επανασχεδιασμού των προτεινόμενων έργων, υδραυλικός και περιβαλλοντικός, προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο υδραυλικός σχεδιασμός του και, στη συνέχεια, να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής του φράγματος, αλλά και η εκπόνηση και κατασκευή του έργου των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό.
Προκειμένου να υλοποιηθούν αυτά, προγραμματίζεται, μέχρι τέλος του μήνα, σύσκεψη στην περιοχή, με τη συμμετοχή αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, επί του συγκεκριμένου θέματος.
3ον. Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
Εκπονούνται μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου.
Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024.
4ον. Παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).
Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από το CEF.
Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή της υπεγράφη στο τέλος του 2023.
Το έργο, με την υλοποίησή του, στοχεύει στην επίτευξη των ακόλουθων:
· Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
· Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων.
· Αντικατάσταση της γέφυρας Κομψάτου.
· Συμμόρφωση με τις αρχές της διαλειτουργικότητας για τη διάταξη των σιδηροδρομικών γραμμών και τις οδικές προσβάσεις του σταθμού Ιάσμου και της στάσης Πολυάνθου.
· Αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής.
· Αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπάρχουσες γέφυρες και σήραγγες.
· Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, μήκους 13 χλμ., της περιοχής ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο στον Σ.Σ. Ποταμού.
Κώστας Σκρέκας: Τον Απρίλιο το νέο «Ερευνώ- Καινοτομώ» με 300 εκ. ευρώ για δράσεις σε τέσσερις τομείς
Το κυβερνητικό σχέδιο στήριξης της έρευνας και της καινοτομίας με στόχο οι συνολικές ετήσιες δαπάνες να φθάσουν στο 3% του ΑΕΠ ανέπτυξε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο 18ο Πολυσυνέδριο «Καινοτομία & Ανάπτυξη».
«Η καινοτομία είναι η ατμομηχανή που θα πάει τη χώρα μας μπροστά», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας την ανάγκη σύνδεσης της έρευνας και ανάπτυξης με τις επιχειρήσεις.
«Το 2023 έως το 2025 έχουμε στοχεύσει να διοχετεύσουμε σε δράσεις καινοτομίας 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας. Αυτή την περίοδο εκπονούμε την Εθνική Στρατηγική για την Καινοτομία και το φθινόπωρο θέλουμε να το έχουμε ολοκληρώσει, ώστε να το θέσουμε σε δημόσια διαβούλευση», ανέφερε, σημειώνοντας πως το τελικό σχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
«Ο στόχος μας είναι να μετασχηματίσουμε την Ελλάδα σε έναν κόμβο καινοτομίας, διπλασιάζοντας τις συνολικές δαπάνες για έρευνα και καινοτομία από 1,5% του ΑΕΠ, που είναι σήμερα, στο 3% του ΑΕΠ τα επόμενα 5 έως 7 χρόνια», εξήγησε.
Τον Απρίλιο το νέο «Ερευνώ- Καινοτομώ»
Σε ό,τι αφορά τα κονδύλια που πρόκειται να διατεθούν το επόμενο διάστημα ο κ. Σκρέκας ανέφερε: «Θα διοχετεύσουμε 403 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης σε εστιασμένες δράσεις καινοτομίας τα επόμενα τρία χρόνια, 207 εκατομμύρια για την αναβάθμιση ερευνητικών υποδομών -και το ΕΚΕΤΑ παίρνει ένα σημαντικό κομμάτι από εκεί-, 139 εκατομμύρια ευρώ σε βασική και εφαρμοσμένη έρευνα, 3 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση της πλατφόρμας ”Elevate Greece”, 25 εκατομμύρια ευρώ σε 36 ερευνητικά έργα που έχουν αξιολογηθεί με υψηλή βαθμολογία στο ”Ερευνώ- Καινοτομώ” και δεν είχαν ενταχθεί λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών το προηγούμενο διάστημα».
Σχετικά με τον νέο κύκλο του προγράμματος «Ερευνώ- Καινοτομώ», γνωστοποίησε ότι θα διατεθούν 300 εκατομμύρια ευρώ, εκτιμώντας ότι «θα ανοίξει τον Απρίλιο, για να υποδεχθεί αιτήσεις για δράσεις σε τέσσερις τομείς».
Περαιτέρω, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δράσεις ενίσχυσης των επιμελητηρίων και αναβάθμισης των κέντρων μεταφοράς τεχνολογίας. «Θέλουμε σε κάθε Επιμελητήριο της χώρας να δημιουργηθεί μία θερμοκοιτίδα, ένα κέντρο προώθησης επιχειρηματικότητας και καινοτομίας με χρήματα τα οποία προέρχονται από το ΕΣΠΑ αλλά και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έτσι ώστε τα Επιμελητήρια να παίξουν τον ρόλο που θέλουμε στην καινοτομία. Αναβαθμίζουμε και ενισχύουμε τα κέντρα Μεταφοράς Τεχνολογίας, τον ΟΒΙ, τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας που ονομάστηκε και Καινοτομίας, ΟΒΙΚ. Θέλουμε και δημιουργούμε ένα εθνικό κέντρο ικανοτήτων, ένα εθνικό Innovation Agency, ώστε μέσα από εκεί να δικτυώνονται όλα τα κέντρα καινοτομίας που δημιουργούνται και να συντονίζονται, όταν κάποιος επενδυτής από την αγορά, ένας επιχειρηματίας θέλει να δει στο προϊόν που παράγει τι έρευνα γίνεται», είπε στην εκδήλωση που διοργάνωσε το ka-business.gr.
Η πρόοδος της χώρας στις επενδύσεις στην έρευνα
Ο κ. Σκρέκας παρουσιάζοντας τους σχετικούς δείκτες σημείωσε ότι οι επενδύσεις στην έρευνα στη χώρα μας ξεπέρασαν τα 3 δισ. το 2022. «Οι ετήσιες κρατικές δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη στην Ελλάδα ανήλθαν στα 1,6 δισ. το 2022, αυξήθηκαν 51% σε σχέση με το 2018 και 116% σε σχέση με το 2012, όπου είχε διατεθεί λιγότερο από μισό δισεκατομμύριο. Το 2022, μόνο στις επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη -όχι δημόσιες δαπάνες, όχι δημόσιες επενδύσεις- ύψους 1,5 δισ. ευρώ, αύξηση 22% σε σχέση με το 2021. Δηλαδή μόνο οι επιχειρήσεις το 2022 επένδυσαν στην καινοτομία όσο όλοι οι φορείς συνολικά το 2015, που σημαίνει ότι και οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι μόνο μέσα από την καινοτομία και την παραγωγή προϊόντων προστιθέμενης αξίας μπορούν να προχωρήσουν μπροστά», είπε, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα «για έρευνα και ανάπτυξη από το 2012 στο 2022 και σε απόλυτους αριθμούς είναι η έβδομη σε ό, τι αφορά τις δαπάνες, με 1,5% του ΑΕΠ το 2022 από 0,92% του ΑΕΠ το 2015».
Σε ό,τι αφορά τις νεοφυή επιχειρηματικότητα ο κ. Σκρέκας σημείωσε ότι «σημειώνουμε αλλεπάλληλα ρεκόρ στην προσέλκυση επενδύσεων την τελευταία πενταετία». «Η αξία των ελληνικών των ελληνικών start-ups από 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2017 έχει οκταπλασιαστεί, ξεπερνώντας τα 8,2 δισεκατομμύρια ευρώ ήδη το 2022. Το 17%, δηλαδή 141 start-ups, βρίσκονται στις περιφέρειες της Μακεδονίας. Οι 120 είναι στη Θεσσαλονίκη […] Το 2023 σημειώθηκαν 11 εξαγορές νεοφυών επιχειρήσεων, κάποιες εκ των οποίων ξεπέρασαν σε αξία τα 100 εκατομμύρια ευρώ, μία και στη Θεσσαλονίκη πρόσφατα. Το 2023 13 ενεργά ελληνικά venture capitals με συνολικά κεφάλαια ύψους 545 εκατομμυρίων ευρώ επένδυσαν σε 62 εταιρείες νεοφυείς και κάλυψαν το 85% του συνολικού όγκου των συμφωνιών».
Το Thessintec από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά πάρκα της Ευρώπη
Αναφερόμενος στο Thessintec ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε ότι «θα καταστεί το πρώτο ελληνικό κέντρο καινοτομίας τέταρτης γενιάς, θα συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τεχνολογικών πάρκων της Ευρώπης και ίσως είναι πρώτη φορά που τόσα μέλη του ελληνικού οικοσυστήματος -και όχι μόνο- θα συμμετέχουν ενεργά στη στρατηγική της ανάπτυξης της χώρας μας η οποία θα εδράζεται στην καινοτομία».
«Η Θεσσαλονίκη ήδη αποτελεί ένα innovation hub και έχει εξαιρετική δυναμική και αυτό αποδεικνύεται από την έλευση της Pfizer, της Deloitte, της Cisco, της Chubb, της Accenture, της Deutsche Telekom που σύντομα θα ξεπεράσουν τα 5.000 άτομα υψηλής εξειδίκευσης, υψηλά αμειβόμενου προσωπικού, που απασχολούν εδώ στη Θεσσαλονίκη», κατέληξε ο υπουργός.
ΠΗΓΗ | newsbeast.gr
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνομιλίες στην Αίγυπτο με τους τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες και τον Αλ Σίσι
Μεταναστευτικό και ενέργεια στη συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι στο Κάιρο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειώθηκε στο Κάιρο όπου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, μαζί με ακόμη τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες, τους ομολόγους του από την Ιταλία, το Βέλγιο, τον καγκελάριο της Αυστρίας, τον πρόεδρο της Κύπρου και την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να συναντηθούν με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι.
Αιχμή της συνάντησης το μεταναστευτικό στο οποίο αναμένεται να συμφωνηθεί κοινή γραμμή, ένα πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν Ευρωπαϊκή Ένωση και Αίγυπτος, προκειμένου να υπάρξει αντιμετώπιση στο φαινόμενο της παράνομης μετανάστευσης.
Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στις 14:15 αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνομιλίες στο Προεδρικό Μέγαρο της Αιγύπτου. Στη συνέχεια θα γίνουν και διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών. Εκτός όμως από το μεταναστευτικό, θα αναβαθμίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τις σχέσεις της με την Αίγυπτο σε συνολική και στρατηγική εταιρική σχέση και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπογραφεί μια κοινή δήλωση μεταξύ της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Προέδρου της Αιγύπτου Αλ Σίσι. Πέρα από το μεταναστευτικό, θα προβλέπει η κοινή αυτή δήλωση και το πολιτικό σκέλος, δηλαδή ειρήνη, σταθερότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά βεβαίως και την οικονομική σταθερότητα της Αιγύπτου. Στο επίκεντρο επενδύσεις, εμπόριο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ψηφιοποίηση και γεωργία. Και όλα αυτά προκειμένου να δοθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για να στηρίξουν την Αίγυπτο στους κρίσιμους αυτούς τομείς.
Σε λίγο αναμένεται η συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός αναμένεται να τονίσει σε σχέση με το μεταναστευτικό ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος, καθώς το τελευταίο διάστημα υπάρχει αύξηση των ροών προς την Γαύδο. Εκεί λοιπόν θα τονιστεί και αυτό το κομμάτι, αλλά στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και το πολύ σημαντικό στρατηγικό σκέλος της ενέργειας. Ο πρωθυπουργός εδώ και αρκετό διάστημα είχε τονίσει ότι θα πρέπει να υπάρχει αυτή η αμοιβαία σχέση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αιγύπτου στο κομμάτι της ενέργειας.
ΠΗΓΗ | newsbomb.gr
Ανατριχιάζουν οι λεπτομέρειες για τη 15χρονη στο Ρέθυμνο | «Το 2022 και το 2023 είχε βιαστεί τέσσερις φορές»
«Παγωμένο» παρακολουθεί το πανελλήνιο όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας για την υπόθεση της 15χρονης στο Ρέθυμνο της Κρήτης, η οποία είχε πέσει θύμα βιασμού και ασέλγειας από τουλάχιστον 12 άτομα. Οι κάτοικοι του Μυλοποτάμου είναι σε κατάσταση σοκ, καθώς, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες του cretapost, η 15χρονη το 2022 και το 2023 είχε βιαστεί τέσσερις φορές, ενώ επάνω της είχαν ασελγήσει αρκετοί νεαροί -κυρίως- άνδρες, Έλληνες αλλά και αλλοδαποί.
Όπως είναι ήδη γνωστό, στη δικογραφία που βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας εμπλέκονται 12 άτομα και ένας 38χρονος Πακιστανός. Ο Πακιστανός έχει ήδη συλληφθεί, ενώ ο ίδιος είναι στη φυλακή για διαφορετική υπόθεση.
Ο 38χρονος Πακιστανός εκείνη τη χρονική περίοδο βρισκόταν στον Μυλοπόταμο ενώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εργαζόταν και για τον 50χρονο πατέρα της 15χρονης κοπέλας. Ενδέχεται ο 38χρονος Πακιστανός να ήταν εκείνος που εξωθούσε στην πορνεία την 15χρονη, γνωρίζοντάς την σε κάποιους από τους εμπλεκόμενους.
Η ανώνυμη καταγγελία και οι πολύμηνες έρευνες
Στις αρχές του προηγούμενου καλοκαιριού το «Χαμόγελο του Παιδιού» δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα, που έκανε λόγο για περιστατικό σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης ανήλικης στην ευρύτερη περιοχή της ενδοχώρας των Χανίων. Άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αστυνομικές αρχές, που ξεκίνησαν τις έρευνες.
Εντοπίστηκε η 15χρονη, η οποία και υποβλήθηκε σε ιατροδικαστική εξέταση κατά την οποία διαπιστώθηκε ο βιασμός, αλλά και η τέλεση γενετήσιων πράξεων με άλλους άνδρες.
Η αστυνομία προχώρησε στον σχηματισμό δικογραφίας σε βάρος 12 ανδρών και την υπέβαλε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρεθύμνου.
Αυτή τη στιγμή η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας Ρεθύμνου, που την ερευνά με προσοχή.
Τι λέει ένας από τους κατηγορούμενους
Ένας 19χρονος, ο οποίος είναι μεταξύ των 12 εμπλεκόμενων της υπόθεσης, μίλησε στο Star, λέγοντας πως έβγαινε με την 15χρονη και ουδέποτε υπήρξε πληρωμή.
«Τη γνώρισα πέρυσι. Μου είχε πει ότι πάει πρώτη Γυμνασίου. Μάλιστα, μου ανέφερε ότι έχει μείνει δύο χρονιές στην ίδια τάξη. Υπολόγιζα ότι είναι περίπου 15 ετών. Για λίγο διάστημα βγαίναμε, δεν υπήρξε όμως ποτέ πληρωμή. Γνώριζα τον πατέρα της, αλλά δεν ήξερα ότι ήταν η κόρη του. Κάποια στιγμή χαθήκαμε. Όταν της έστειλα μήνυμα, ένα συγγενικό της πρόσωπο μου είπε να μην την ξαναενοχλήσω», ανέφερε.
Ο έλεγχος στο σπίτι και η αυτοκτονία του πατέρα
Στις αρχές του Ιανουαρίου πραγματοποιείται έρευνα στο σπίτι, όπου μένει η 15χρονη μαζί με τη μητέρα και τον πατέρα της.
Όπως αναφέρουν συγγενείς του 50χρονου άνδρα, τότε είναι η στιγμή που ο πατέρας μαθαίνει τι έχει συμβεί.
Ο ίδιος, μη μπορώντας να το αντέξει, έφυγε από το σπίτι του, πήγε και αγόρασε μία φιάλη υγραερίου και πήγε σε ένα απόμερο μέρος με το αυτοκίνητό του.
Λίγες ημέρες αργότερα, και μετά τη δήλωση της εξαφάνισής του, εντοπίζεται στη θέση του οδηγού, έχοντας δίπλα του ανοιχτή τη φιάλη του υγραερίου, με τις Αρχές να αποδίδουν τον θάνατό του σε αυτοκτονία.
Μάλιστα, χθες, συγγενής της οικογένειας ανέφερε στο Mega πως ο πατέρας άφησε σημείωμα, στο οποίο έλεγε: «Έμαθα αυτά τα γεγονότα για την κόρη μου και δεν μπορώ να τα αντέξω. Ευχαριστώ την αστυνομία για ό,τι έκανε. Σας παρακαλώ μην πάρετε το παιδί από τη μάνα του. Δεν μπορώ να τα διαχειριστώ όλα αυτά και λόγω της κατάθλιψής μου προβαίνω στο γεγονός», ενώ σε άλλο σημείο έλεγε «Ψάξτε το κινητό της κόρης μου, για να μάθετε την αλήθεια».
Οι πρώτες δηλώσεις της μητέρας
Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη της φριχτής αυτής υπόθεσης, η μητέρα της 15χρονης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό του Star, λέγοντας πως η κόρη της δεν θέλει να της μιλήσει για το συγκεκριμένο θέμα.
«Μαμά, ό,τι άκουσες από την αστυνομία, αυτό είναι. Δεν θέλει να μου πει πολλά, ντρέπεται το κοπέλι μου», είπε η μάνα, τονίζοντας πως θα βρίσκεται δίπλα στο παιδί της.
πηγή: Newsbeast.gr
Τέσσερις θα είναι πλέον οι ανεξάρτητοι βουλευτές που θα κάθονται στα έδρανα του Κοινοβουλίου
Μπορεί να έχουν περάσει μόλις επτά μήνες από τις τελευταίες εθνικές εκλογές, ωστόσο τα σκαμπανεβάσματα στον αριθμό των βουλευτών που ανεξαρτητοποιούνται είναι αρκετά και σημαντικά. Με τη σημερινή ανακοίνωση ανεξαρτητοποίησης του Χαράλαμπου Κατσιβαρδά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα των Σπαρτιατών, οι πολιτικά άστεγοι εκπρόσωποι του έθνους μας φθάνουν συνολικά τους τέσσερις.
Ειδικότερα, αυτή τη στιγμή ανένταχτοι, πέραν του κ. Κατσιβαρδά, είναι:
ο βουλευτής Λάρισας Κωνσταντίνος Φλώρος. Ήταν αυτός που άνοιξε τον «χορό» των ανεξαρτητοποιήσεων. Είχε εκλεγεί κι αυτός με τους Σπαρτιάτες και έθεσε εαυτόν εκτός κόμματος στις 3 Σεπτεμβρίου, στρεφόμενος με επιστολή του κατά του προέδρου του κόμματος, Βασίλη Στίγκα, στην οποία ανέφερε τα εξής: «Μετά τις άκρως προσβλητικές και συκοφαντικές δηλώσεις του προέδρου του κόμματος Σπαρτιάτες, κ. Βασίλη Στίγκα, οι οποίες θίγουν βαθύτατα την τιμή, την υπόληψη και την προσωπικότητά μου, και για τις οποίες θα κληθεί να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις στα αρμόδια όργανα, θέτω εαυτόν εκτός της Κ.Ο. Σπαρτιάτες». Επισήμαινε δε ότι δεν έχει δώσει ποτέ «το παραμικρό δικαίωμα σε κανέναν, να πει το οτιδήποτε» για το άτομό του, «πόσο μάλλον να γίνουν αναφορές για επαφές με Greek Mafia (σ.σ. όπως είχε αναφέρει από το βήμα του Κοινοβουλίου ο κ. Στίγκας), εκβιασμούς, αλλά και να βάλω χέρι σε κρατικά χρήματα, τα οποία ούτε μου ανήκουν ούτε διαχειρίζομαι»,
ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης, που τέθηκε εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «Πλεύση Ελευθερίας» με απόφαση της προέδρου του κόμματος, Ζωής Κωνσταντοπούλου, τον περασμένο Οκτώβριο. Όπως ανέφερε η ίδια με επιστολή της: «Ο κ. Μιχάλης Χουρδάκης τίθεται εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Πλεύσης Ελευθερίας έως ότου παραδώσει την έδρα της Πλεύσης Ελευθερίας που κατέχει, εντός της τρέχουσας εβδομάδας, όπως του έχει ζητηθεί και συμφωνηθεί». Οι λόγοι αφορούν την «εύρυθμη, ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας». Ο κ. Χουρδάκης όχι μόνο δεν παρέδωσε την έδρα, αλλά τον ακολούθησε στην ανεξαρτητοποίηση και η μητέρα του, Αρετή Παπαϊωάννου.
Η κ. Αρετή Παπαϊωάννου εκλέχθηκε βουλευτής στη Β’ Θεσσαλονίκης και μετά την εξέλιξη με τον γιο της επέλεξε επίσης να αποχωρήσει από το κόμμα. Στη δική της επιστολή προς τον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα ανέφερε την 31η Οκτωβρίου ότι: «Η αποχώρησή μου έρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της αραιωτικής συμπεριφοράς, κατά τις τελευταίες εβδομάδες, της επικεφαλής της Κ.Ο. – και ορισμένων μελών αυτής – προς το πρόσωπό μου, έπειτα – κυρίως – από την αποπομπή του βουλευτή της Α Θεσσαλονίκης Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκη, με μοναδική αιτία τη συγγενική σχέση. Ειδικότερα, μετά την άρνησή μου να υπογράψω την ανακοίνωση της 18ης Οκτωβρίου 2023, με το περιεχόμενο της οποίας εξαρχής διαφωνούσα, ουσιαστικά και πολιτικά, και παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες μου προς τις δύο πλευρές για νηφαλιότητα και σύγκλιση, έκτοτε στοχοποιήθηκα και ετέθην σε «αναστολή» με την επαναλαμβανόμενη αντικατάστασή μου από τις κοινοβουλευτικές επιτροπές και την απομόνωσή νου – προσωπική και πολιτική – από τις κομματικές εργασίες». Σε άλλο σημείο της επιστολής της σημειώνει πως παρά το γεγονός ότι έχει προ – υπογράψει «δήλωση» με την οποία δεσμεύεται να παραδώσει την έδρα της, όποτε της ζητηθεί, δεν προτίθεται να το πράξει, καθώς η κυρία Κωνσταντοπούλου δε σεβάστηκε την προσωπικότητά της.
Θυμίζουμε ότι προς στιγμήν είχαν ανεξαρτητοποιηθεί άλλοι 11 βουλευτές. Οι δύο τελευταίες ανεξαρτητοποιήσεις ήρθαν σήμερα. Στις 13 Νοεμβρίου 2023 ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, απέστειλε σχετική επιστολή στον κ. Τασούλα με την οποία του ανέφερε λιτά ότι: «Με την παρούσα σας γνωστοποιώ ότι μετά τις δηλώσεις αποχώρησης από το κόμμα, οι βουλευτές Θεοπίστη Πέρκα και Ευκλείδης Τσακαλώτος τίθενται εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας». Θα ακολουθούσαν αργότερα οι Νάσος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Έφη Αχτσιόγλου, Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου, Μερόπη Τζούφη, Αλέξης Χαρίτσης, Χουσεΐν Ζεϊπέκ, Οζγκιούρ Φερχάτ, που αποχώρησαν μαζικά από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και οι 11 θα συνασπίζονταν σχηματίζοντας μια νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, αυτή της Νέας Αριστεράς, με επικεφαλής τον πρώην υπουργό Αλέξη Χαρίτση.
Δύο τροχαία μέσα σε λίγες ώρες με τέσσερις νεκρούς σε Αθήνα και παραλιακή | Σοκαριστικές εικόνες.
Δύο θανατηφόρα τροχαία, όπου έχασαν τη ζωή τους συνολικά τέσσερις άνθρωποι σημειώθηκαν σε διάστημα λίγων ωρών στην Αθήνα. Το πρώτο τροχαίο έγινε χθες το βράδυ στη περιοχή της Βούλας. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 23:00 το βράδυ στη συμβολή των λεωφόρων Κωνσταντίνου Καραμανλή και Βάρης-Κορωπίου.
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν θανάσιμα ένας 19χρονος και μια 19χρονη, στο τροχαίο δυστυχήμα, που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (23/1) στη λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Τραυματίες, επίσης, είναι δύο ακόμη 19χρονοι (σ.σ. επέβαιναν στο ίδιο όχημα), που νοσηλεύονται στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας. Από την πρώτη εικόνα που έχει σχηματίσει η Τροχαία Αττικής, το ΙΧ αυτοκίνητο με τους νεαρούς φέρεται να είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, να εξετράπη της πορείας του, να ανέβηκε στο διαχωριστικό διάζωμα της λεωφόρου και να χτύπησε σε δέντρα και κολώνα ηλεκτροφωτισμού.
Τα άλλα δύο οχήματα φαίνεται πως πραγματοποίησαν ελιγμούς διαφυγής, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να αποφύγουν την εμπλοκή στο τροχαίο. Μάλιστα, το δεύτερο ΙΧ αυτοκίνητο παρέσυρε και δύο πεζούς, χωρίς όμως να τους τραυματίσει σοβαρά.
Λόγω του δυστυχήματος, διεκόπη για περίπου μια ώρα η κυκλοφορία των οχημάτων στη Λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή από το ύψος της συμβολής της με τη Λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου, στο ρεύμα προς Πειραιά.
Λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 05:30 το πρωί μια μοτοσυκλέτα στην οποία επέβαιναν δύο άντρες εξετράπη της πορείας της στη συμβολή της οδού Πατησίων με την Πανεπιστημίου στο κέντρο της Αθήνας.
Οι δύο αναβάτες της μοτοσικλέτας μεταφέρθηκαν στο ΚΑΤ με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, όπου και κατέληξαν.
Τέσσερις συλλήψεις στη Θεσσαλονίκη για υποβάθμιση περιβάλλοντος
Τέσσερα άτομα συνελήφθησαν με την κατηγορία της υποβάθμισης περιβάλλοντος για ανεξέλεγκτη απόρριψη αποβλήτων εκσκαφών σε χωράφι που βρίσκεται στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας. Πρόκειται για τον νόμιμο εκπρόσωπο και διαχειριστή κατασκευαστικής εταιρείας και τρεις οδηγούς φορτηγών.
Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε η απόρριψη φορτίων (απόβλητα εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων) που προέρχονταν από εργασίες σε εργοτάξιο ανέγερσης εργοστασίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας, «οι συγκεκριμένες ενέργειες είχαν ως αποτέλεσμα από τη συγκέντρωση μεγάλων όγκων αποβλήτων εκσκαφών να προκαλείται υποβάθμιση του περιβάλλοντος με αλλοίωση της γενικής φυσικής γεωμορφολογίας του, της φυσικής κλίσης απορροής των ομβρίων υδάτων και των σταθμών αφετηρίας μέτρησης των υψομέτρων, καθιστώντας αυτό ακατάλληλο για τις επιθυμητές του χρήσεις και την πρόκληση αρνητικών επιπτώσεων στην οικολογική ισορροπία».
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία, με την οποία οδηγούνται στον εισαγγελέα.
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στα ίδια επίπεδα οι τιμές στις αρχές του 2024 – Τι προβλέπουν οι τέσσερις κατηγορίες τιμολογίων
Στα 15-17 σεντς ανά κιλοβατώρα διαμορφώνεται – με τα μέχρι στιγμής δεδομένα – το μέσο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για τα νοικοκυριά την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της πλειονότητας των προμηθευτών. Πρακτικά οι τιμές – χωρίς τις οριζόντιες επιδοτήσεις οι οποίες καταργούνται στις 31 Δεκεμβρίου διαμορφώνονται στο επίπεδο που κινήθηκαν όλο το 2023.
Αυτό σημαίνει ότι για 1,2 εκατ. περίπου νοικοκυριά (πάνω από το 40%) που είναι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης με ηλεκτρική ενέργεια ύψους 45-480 ευρώ που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι τιμές θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα τρέχοντα.
Σημαντική εξέλιξη για μεγάλη μερίδα των καταναλωτών είναι πάντως η κίνηση της ΔΕΗ την περασμένη εβδομάδα να προχωρήσει σε μείωση σχεδόν κατά 40% του σταθερού τιμολογίου (χωρίς αυξομειώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης), το κόστος του οποίου διαμορφώνεται από την προηγούμενη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου στα 17,5 σεντς ανά κιλοβατώρα από 28 σεντς που ήταν πριν. Αντίστοιχα το νυχτερινό τιμολόγιο διαμορφώνεται στα 16,6 σεντς έναντι 24 σεντς που ήταν η προηγούμενη τιμή (μείωση 30%).
Το τιμολόγιο αυτό, το οποίο (όπως και όλα τα σταθερά τιμολόγια) θα επισημαίνεται με μπλε χρώμα, μπορεί να προτιμήσουν καταναλωτές που επιθυμούν – ανεξάρτητα από την εξέλιξη (προς τα πάνω ή προς τα κάτω) των τιμών της ενέργειας στη διεθνή και την ελληνική αγορά – να έχουν σταθερή χρέωση, η οποία με τα τωρινά δεδομένα είναι υψηλότερη από τα κυμαινόμενα τιμολόγια αλλά δεν απέχει δραματικά από αυτά. Μια ακόμη σημαντική διαφορά των σταθερών, μπλε τιμολογίων από τα υπόλοιπα κυμαινόμενα είναι ότι όσοι υπογράψουν τέτοια συμβόλαια δεν θα μπορούν να τα “σπάσουν” δωρεάν πριν τη λήξη τους (θα πρέπει να πληρώσουν “πέναλτι”) ενώ σε όλα τα υπόλοιπα η μετακίνηση σε άλλο προμηθευτή ή τιμολόγιο παραμένει δωρεάν.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα το πλαίσιο για τα τιμολόγια ρεύματος το 2024 διαμορφώνεται ως εξής:
Από 1-1-2024 θα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες τιμολογίων:
Το σταθερό τιμολόγιο, με μπλε σήμανση και σταθερή τιμή προμήθειας (€/kWh) για όλη την περίοδο της σύμβασης.
Το ειδικό κοινό τιμολόγιο, με πράσινη σήμανση, στο οποίο ο προμηθευτής θα ανακοινώνει την τιμή χρέωσης έως την πρώτη ημέρα του μήνα εφαρμογής, δηλαδή οι καταναλωτές θα γνωρίζουν κάθε 1η του μηνός την τιμή που θα πληρώνουν.
Τα λοιπά κυμαινόμενα τιμολόγια, με κίτρινη σήμανση, στα οποία περιλαμβάνονται τα τιμολόγια με κυμαινόμενη χρέωση προμήθειας (€/kWh), όπου η τιμή μεταβάλλεται, σύμφωνα με τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα δυναμικά τιμολόγια, με πορτοκαλί σήμανση, περιλαμβάνονται τα τιμολόγια των οποίων η τιμή μεταβάλλεται, με βάση τις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας εντός της ημέρας. Προϋπόθεση για να προσφερθούν τα συγκεκριμένα τιμολόγια είναι η ύπαρξη έξυπνου μετρητή.
Η συζήτηση το τελευταίο διάστημα επικεντρώθηκε στο “πράσινο” τιμολόγιο που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να μεταφερθεί σε αυτό το σύνολο των καταναλωτών από 1.1.2024. Εκτιμάται ότι στο “πράσινο” τιμολόγιο θα μεταφερθεί περίπου το 70% των καταναλωτών, καθώς σε αυτό μεταφέρονται όλοι εκτός από όσους έχουν συμβόλαια με σταθερή τιμή κιλοβατώρας και εκείνους που θα δηλώσουν ρητά στον προμηθευτή τους ότι δεν επιθυμούν το “πράσινο” τιμολόγιο και επιλέξουν κάποιο άλλο από τα διαθέσιμα στην αγορά.
Όπως επισημαίνει το ΥΠΕΝ, το βασικό όφελος για τους καταναλωτές που θα επιλέξουν το πράσινο τιμολόγιο είναι ότι θα γνωρίζουν εκ των προτέρων, την 1η ημέρα κάθε μήνα, την τιμή χρέωσης του μήνα και θα έχουν έτσι τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις προσφορές των προμηθευτών και να επιλέγουν την καλύτερη. Επιπλέον στους λογαριασμούς ρεύματος και στα άλλα μηνύματα των προμηθευτών (sms και e-mail) εισάγεται κωδικός QR (και link) με παραπομπή στον ιστότοπο δημοσίευσης του εργαλείου σύγκρισης τιμών της ΡΑΑΕΥ, ώστε οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να επαληθεύουν τη τιμή του κάθε μήνα για το ειδικό κοινό τιμολόγιο και να συγκρίνουν με το σύνολο των προσφερόμενων τιμολογίων των προμηθευτών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Οι τέσσερις αλλαγές στο νέο φορολογικό που ανακοίνωσε ο Χατζηδάκης | Ποιους αφορά
Τέσσερις αλλαγές και νομοτεχνικές βελτιώσεις ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, καθώς προχωρά η διαδικασία ψήφισης του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.
Το τεκμήριο των ταξί θα μειώνεται κατά 50% εφόσον ο επαγγελματίας ελέγχει ποσοστό κάτω του 25% στο ταξί, όπως είπε. Παράλληλα, στα περίπτερα, θα υπάρξει ειδική εξαίρεση από το κριτήριο του τζίρου (σ.σ. προσαυξάνει το τελικό φορολογητέο εισόδημα ανάλογα με τα έσοδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κλάδου) για να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι τα περίπτερα ανεβάζουν τα έσοδά τους λόγω της πώλησης καπνικών προϊόντων που όμως διατίθενται με χαμηλό περιθώριο κέρδους.
Δεν θα επιβάλλεται τεκμαρτό εισόδημα για τα καφενεία σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους.
Τέλος, η 4η αλλαγή είναι ότι θα υπάρχει ειδική εξαίρεση για τους ασφαλιστικούς συμβούλους που συνεργάζονται με έως και 2 εταιρείες, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.
«Απόλυτα επιτυχημένες ακόμη τέσσερις εκπαιδευτικές δράσεις του έργου «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος»
Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023 η δεύτερη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο «Κυνήγι θησαυρού στο Φρούριο», της Πράξης: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρησης Καβάλας
«Δημωφέλεια».
Στη δραστηριότητα συμμετείχαν τα δύο τμήματα της Ε΄ Δημοτικού του 17 ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Βασική στόχευση του έργου είναι η κατανόηση από μέρους των μαθητών/τριών των χωρικών δομών, μέσα από τις σηματοδοτήσεις των υλικών κατάλοιπων του παρελθόντος, για τη διασφάλιση της κοινωνικής και πολιτισμικής βιωσιμότητας στην περιοχή.
Ακολούθησαν άλλες τρεις δράσεις από το 5 ο και 7 ο Γυμνάσιο Καβάλας με επίσκεψη στον ιστορικό οικισμό Μεσορόπη του Δήμου Παγγαίου.
Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκαν δύο παράλληλες δραστηριότητες με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης» και «Η ιστορία και η μυθολογία του Παγγαίου», από τρία τμήματα της Β’ τάξης του 5 ου Γυμνασίου Καβάλας. Στο ίδιο πλαίσιο, την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, επισκέφτηκαν τον οικισμό του Δήμου Παγγαίου μαθητές της Β’ τάξης του 7 ου Γυμνασίου Καβάλας, όπου συμμετείχαν στη δραστηριότητα με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης».
Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια», ως φορέας υλοποίησης, ευχαριστεί θερμά τους εκπαιδευτικούς του 17ου Δημοτικού Σχολείου, Γεώργιο Φωτόπουλο και Ειρήνη Ζαραφειάδου, τις εκπαιδευτικούς του 5 ου Γυμνασίου, Κυριακή Καμηλιώτου και Αικατερίνη Ρεγγούζα, όπως και την εκπαιδευτικό του 7ου Γυμνασίου Ελένη Φλούδα για την άψογη συνεργασία και την καθοριστική συμβολή τους στην υλοποίηση των δράσεων.
Περιφερειακές εκλογές 2023/πράξη δεύτερη: Και οι τέσσερις βουλευτές της Καβάλας στηρίζουν την υποψηφιότητα Μέτιου για την ΑΜ-Θ
Χωρίς ενδοιασμούς και με ξεκάθαρες ανακοινώσεις, οι τέσσερις βουλευτές της Καβάλας -Νίκος Παναγιωτόπουλος, Γιάννης Πασχαλίδης, Μακάριος Λαζαρίδης και Αγγελική Δεληκάρη- στηρίζουν την υποψηφιότητα του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και επικεφαλής της «Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης», Χρήστου Μέτιου στη δεύτερη περιφερειακή εκλογική «μάχη» στις 15 Οκτωβρίου 2023.
Οι δηλώσεις στήριξης των βουλευτών Καβάλας στον Χρήστο Μέτιο
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Στις περιφερειακές εκλογές της ερχόμενης Κυριακής είναι αυτονόητη η στήριξη όλων μας στον συνδυασμό «Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση» με υποψήφιο Περιφερειάρχη τον Χρήστο Μέτιο, ο οποίος απέδειξε πως μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής και γι’ αυτό άλλωστε αποτελεί επιλογή της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Γιάννης Πασχαλίδης
Σε αρκετές περιστάσεις καλούμαστε να κάνουμε επιλογές, ζυγίζοντας τις συνθήκες και τα πιθανά αποτελέσματά τους. Η Νέα Δημοκρατία δια στόματος του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη από αρκετά νωρίς έκρινε πως η επιλογή 13 επικεφαλής συνδυασμών σε επίπεδο περιφερειών είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση και τη διεκπεραίωση αδιάσπαστου του κυβερνητικού έργου. Προφανώς αναγνωρίζουμε την αξία όλων που θέλουν να προσφέρουν στα κοινά. Αυτό δεν αμφισβητείται, ίσα ίσα είναι ευκταίο. Στη Περιφέρειά μας, ο Χρήστος Μέτιος έχει αποδείξει ότι μπορεί να φέρει εις πέρας την πραγμάτωση των κυβερνητικών επιλογών. Γι’αυτο και αποτελεί επιλογή της Νέας Δημοκρατίας. Γι’αυτο και θα πρέπει να είναι η δικιά μας επιλογή. Συνεχίζουμε ενωμένοι.
Μακάριος Λαζαρίδης
Χρήστος Μέτιος και «Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση» οδηγούν την Περιφέρεια ΑΜ-Θ στον δρόμο της προόδου και της ανάπτυξης! Στο επίκεντρο πάντα ο πολίτης!
Αγγελική Δεληκάρη
Την Κυριακή 15 Οκτωβρίου παίρνουμε τη σωστή απόφαση για τη συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, στηρίζουμε τον Περιφερειάρχη μας Χρήστο Μέτιο, δίνοντας τη θετική μας ψήφο στον συνδυασμό «Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση». Τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οι πολίτες της Καβάλας, είμαστε ενώπιον μιας πράξης ευθύνης. Όλες και όλοι για τη νίκη στις εκλογές της Κυριακής, ολοκληρώνουμε αυτό που ξεκίνησε στις 8 του Οκτώβρη.
Προθεσμία για το Σάββατο στους τέσσερις συλληφθέντες για τον θάνατο του 36χρονου – Τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακουργήματα
Ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ασκήθηκαν στον ύπαρχο, για τον θάνατο του 36χρονου στο Blue Horizon. Συνεργεία σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο στα δυο μέλη του πληρώματος και ο καπετάνιος για παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που συνιστά κακούργημα
Οι τέσσερις συλληφθέντες έχουν αναχωρήσει από τα δικαστήρια Πειραιά και ζήτησαν και πήραν προθεσμία για το Σάββατο.
Η στιγμή της τραγωδίας – οι εκκλήσεις για βοήθεια
Στο επίμαχο βίντεο επιβάτες ακούγονται φωνάζουν με αγωνία κάποιος να βοηθήσει τον 36χρονο που παλεύει μόνος του μέσα στη θάλασσα να σωθεί. Λίγα λεπτά πριν, ο 36χρονος είχε προσπαθήσει να επιβιβαστεί στο Blue Horizon. Δύο μέλη του πληρώματος τον σπρώχνουν τρεις φορές κι όταν πλέον ο καταπέλτης έχει αρχίσει να ανεβαίνει, ο 36χρονος δεν μπορεί να κρατηθεί πουθενά και πέφτει στη θάλασσα. Το πλοίο σαν να μη συμβαίνει τίποτα, συνεχίζει τον απόπλου, ενώ από τα μεγάφωνα ζητούν συγγνώμη για την καθυστέρηση που οφείλεται σε περιστατικό στο λιμάνι, για το οποίο δεν φταίνε οι ίδιοι.
Οι μαρτυρίες των επιβατών που είδαν τον θάνατό του μπροστά τους, σοκάρουν.
«Σου δίνεται μία ευκαιρία. Η πρώτη πες ότι είναι βλακεία, η δεύτερη είναι μέσα σε νεύρα σου. Είχε μία τρίτη ευκαιρία να το διορθώσει την ώρα που έφευγε το καράβι, να καταλάβει ότι τον ρίχνεις στη θάλασσα, ίσως την τρίτη να μπορούσε να τον τραβήξει πίσω. Δεν τον τραβάει, πέφτει ακαριαία στη θάλασσα όρθιος» δηλώνει αυτόπτης μάρτυρας.
«Απλά γύρισε και μας κοίταξε ειρωνικά και έδινε εντολή να φύγει το καράβι. Πήγαμε στον καπετάνιο 4 άτομα και ένα μωρό παιδί μαζί μας που είδαν το συμβάν και είναι 6 χρονών και απλά μας έκλεισαν τις πόρτες» λέει άλλος επιβάτης.
Οι συλλήψεις και οι ευθύνες
Τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon, μεταξύ αυτών ο αξιωματικός καταστρώματος και ο πλοίαρχος, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ πολλά είναι τα ερωτήματα για τις ευθύνες.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.
«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.
Στο βίντεο δε φαίνεται να υπάρχει λιμενικός, όπως όφειλε έως ότου το πλοίο απομακρυνθεί από το λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμενικό, ήταν παρών στέλεχος, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη καθώς είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτωσης επιβατών και οχημάτων.
Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα. Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στην θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει ” κουλούρες”. και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.
Επίσης, μένει να απαντηθεί και ποιος ειδοποίησε τον εισαγγελέα ώστε να παρέμβει για να επιστρέψει το πλοίο στο λιμάνι. Το λιμενικό, οι επιβάτες ή τα μέσα ενημέρωσης;
Η Attica Group, ο όμιλος στον οποίο ανήκει το Blue Horizon, πραγματοποιεί εσωτερικό έλεγχο. «Οι σκηνές που όλοι είδαμε χθες βράδυ είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Πένθος και οργή
Συντετριμμένη η αδελφή του θύματος μίλησε στην ΕΡΤ. «Θέλω να πάνε φυλακή. Γι` αυτό που κάνανε. Γιατί δεν έπρεπε να το κάνουν» λέει κλαίγοντας η Ελένη Καρυώτη.
Συγκλονισμένοι είναι και οι συγχωριανοί του 36χρονου Αντώνη, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. Σύμφωνα με πληφορορίες ο Αντώνης ήταν πολύ αγαπητό παιδί, ταξίδευε συχνά για τον Πειραιά και ήταν γνώριμος του πληρώματος.
«Τραγικό, απαράδεκτο να σπρώχνεις έναν άνθρωπο στη θάλασσα την ώρα που φεύγει το καράβι. Είναι απάνθρωπο αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται έτσι» σημειώνει μία γειτόνισσα του θύματος.
«Ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιδί. Τον συγχωρεμένο τον φίλο μου τον Αντώνη τον συνάντησα έξω από το πλοίο πριν μπω στο πλοίο. Μπαίνοντας στο πλοίο χαθήκαμε δεν ξαναβρεθήκαμε» θυμάται επιβάτης του πλοίου και φίλος του θύματος.
Πνιγμός η αιτία θανάτου
«Ο θάνατός του αποδίδεται σε πνιγμό εντός ύδατος εν αναμονή κι άλλων εργαστηριακών εξετάσεων. Εντοπίστηκαν εκδορές και εκχυμώσεις στο πρόσωπο του που πιθανόν να προκλήθηκαν από την πτώση», δήλωσε ο Ηλίας Μπογιόκας, προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πειραιά όπου διενεργήθηκε η νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του άτυχου νέου.
Μιχάλης Αμοιρίδης: Στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ ένας στους τέσσερις ωφελούνται από τη γεωργία και την κτηνοτροφία
Γεωργία Κτηνοτροφία και Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης
Η προσπάθεια μας μεγάλη, ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος και όλοι εμείς οι συνεργάτες του, εργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε με τα υπηρεσιακά στελέχη και όποιον άλλον απαιτείται κατά περίπτωση, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες του σημαντικού αυτού τομέα. Να του δώσουμε εργαλεία να ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο.
Σε μία εβδομάδα ξεκινάει επίσημα η προεκλογική περίοδος. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση έχει πρωτίστως πολιτικό πρόσημο και η συζήτηση πρέπει να γίνεται με στοιχεία και όχι με αφορισμούς και λαϊκισμό. Πρέπει να γίνεται επί της βάσης των αρμοδιοτήτων που έχουμε και όχι σε πλαίσιο γενικής διακυβέρνησης. Στα πλαίσια αυτά τις προηγούμενες μέρες αναφέρθηκα στην κοινωνική πολιτική και υγεία. Σήμερα σας παραθέτω στοιχεία για την αγροτική πολιτική μας
Στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, ένας στους τέσσερις ωφελούνται από τη γεωργία και την κτηνοτροφία
Τα στατιστικά στοιχεία, όπως τα καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή, μας δίνουν σημαντική βοήθεια στο σχεδιασμό μας και επιχειρήματα γιατί επιβάλλεται να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την προσπάθεια μας για την ενίσχυση του γεωργοκτηνοτροφικού τομέα:
Σύμφωνα με την απογραφή κατοίκων του 2021 και στοιχεία για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις του 2016, στην περιφέρεια ΑΜ-Θ κατοικούν 608.182 πολίτες. Οι γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις είναι 51.628, προσφέροντας 12.362.996 μέρες εργασίας, απασχολώντας κατά βάση 92.257 κατόχους και μέλη των οικογενειών τους στον τομέα αυτό και περιστασιακά 248.036!
Δηλαδή 15,17% του συνόλου των κατοίκων στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, απασχολούνται στον τομέα αυτό. Εάν αναλογιστούμε ότι από το σύνολο των κατοίκων της ΑΜ-Θ το ενεργό εργασιακά (αφαιρούνται ανήλικοι και συνταξιούχοι) τμήμα είναι το 80% του συνόλου, το ποσοστό απασχόλησης στο ενεργό δυναμικό της ΑΜ-Θ είναι περίπου 19%.
Ένας στους πέντε λοιπόν , στην περιφέρεια μας, βιοπορίζεται άμεσα από τις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. Παράλληλα έμμεσα χρηματοδοτεί και δίνει εισόδημα σε μία σειρά άλλων επαγγελματιών όπως γεωπόνοι, κτηνίατροι, έμποροι, εργολάβοι, εργάτες γης κα, καθιστώντας την τελική αναλογία ωφελούμενων από τον αγροτικό τομέα να είναι τουλάχιστον 25%, ίσως και να το ξεπερνάει.
Συνεργασία με την κυβέρνηση, την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους φορείς.
Ο Χρήστος Μέτιος και όλοι εμείς οι συνεργάτες του έχουμε αξιοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας μας για τον αγροκτηνοτροφικό τομέα, συμμετέχοντας στον σχεδιασμό και υλοποίηση έργων, προγραμμάτων ενίσχυσης, αποζημίωσης, αναδιάρθρωσης καλλιεργειών, προώθησης των προϊόντων μας κα Συγκεκριμένα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, έχει αξιοποιήσει η περιφέρεια ΑΜ-Θ, είτε μέσω των πόρων που διαχειρίζεται είτε μέσω τομεακών προγραμμάτων :
*Συνεργαστήκαμε με την κυβέρνηση για την διευθέτηση αποζημιώσεων και ανακούφισης των γεωργών και κτηνοτρόφων μας
*Συνεργαστήκαμε με το ΔΠΘ για την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών προς όφελος του αγρότη και κτηνοτρόφου.
Σημαντικά έργα και δράσεις έχουν γίνει, ισχυροποιημένη η προσπάθεια για τους επόμενους στόχους
Όλα τα παραπάνω έργα θα συνεχισθούν την επόμενη περίοδο και ο σχεδιασμός του Χρήστου Μέτιου είναι να δεσμευθούν για αξιοποίηση στον σημαντικό αυτό τομέα για την περιοχή μας δεκάδες ακόμη εκατομμύρια ευρώ, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών και εργαλείων στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους του τόπου μας.
Όταν λοιπόν κάποιοι σας λένε τι έκανε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, να ξέρετε και να τους λέτε ότι και στον αγροτικό τομέα, έκανε σημαντικά βήματα και θέλουμε με τη δική σας επιλογή στην κάλπη της 8ης Οκτωβρίου να μας δώσετε την ευκαιρία να κάνουμε ακόμη περισσότερα όπως έχουμε σχεδιάσει.
Μιχάλης Αμοιρίδης
Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών
Βασιλακόπουλος για προστασία από καπνό: Μάσκες στους εξωτερικούς χώρους και τέσσερις απλές κινήσεις
Σωτήρια για την προστασία του αναπνευστικού, αποδεικνύεται η μάσκα υψηλής προστασίας, τις ημέρες που υπάρχει καπνός από τις πυρκαγιές
Η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική από τις φωτιές σε όλη τη χώρα τις τελευταίες μέρες και μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής πνευμονολογίας Θεόδωρος Βασιλακόπουλος δίνει οδηγίες για την προστασία των πολιτών από τον καπνό των πυρκαγιών.
Οδηγίες προστασίας από τον καπνό
Ειδικότερα ο κ. Βασιλακόπουλος συνιστά στους πολίτες, τις ημέρες που παρατηρείται καπνός από τις φωτιές, να ακολουθούν τις εξής οδηγίες:
Να αποφεύγουν τον αθλητισμό και να παραμένουν στο σπίτι
Να διατηρούν κλειστά τα παράθυρα των σπιτιών, χρησιμοποιώντας άφοβα κλιματιστικό το οποίο ανακυκλώνει τον εσωτερικό αέρα του σπιτιού
Οταν επιστρέφουν στο σπίτι να αλλάζουν ρούχα και να πλένονται σχολαστικά
Όσοι έχουν αναπνευστικά προβλήματα να επικοινωνήσουν άμεσα με το γιατρό τους.
Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Μήνυμα του «112» σε τέσσερις περιοχές
To «112» απέστειλε προειδοποιητικό μήνυμα στους κατοίκους τεσσάρων περιοχών της Αλεξανδρούπολης, εξαιτίας της πυρκαγιάς που «ξέσπασε» το πρωί (19/08).
Συναγερμός σήμανε το πρωί (19/08) στην Πυροσβεστική, για φωτιά στην περιοχή Μελία της Αλεξανδρούπολης. Αμέσως κινητοποιήθηκαν επίγειες και εναέριες δυνάμεις.
Το μήνυμα από το «112» εστάλη στους κατοίκους των περιοχών Μέλι, Νίψα, Πεύκα και Λουτρός και αναφέρει «να βρίσκεστε σε ετοιμότητα και να ακολουθείτε τις οδηγίες των αρχών».
Πυροσβεστικά αεροπλάνα στην πυρκαγιάΑλεξανδρουπολης
Στο σημείο επιχειρούν 34 πυροσβέστες με 3 πεζοπόρα τμήματα, 10 οχήματα και από αέρος επιχειρούν 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο, σύμφωνα με ενημέρωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Αυξήθηκαν τα κρούσματα απο τον Ιό του Δυτικού Νέιλου – Τέσσερις είναι θάνατοι
Διπλασιάστηκαν σε διάστημα μίας εβδομάδας τα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου και καταγράφηκε επιπλέον ένας θάνατος
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους την φετινή περίοδο κυκλοφορίας του ιού ανέβηκε στους τέσσερις.
Δείτε το σχετικο ρεπορτάζ απο το ENA CHANNEL:
Χαλκιδική: Τέσσερις τραυματίες από ανεμοστρόβιλο στα Νέα Πλάγια
Ο ένας από τους τέσσερις τραυματίες υπέστη κάταγμα
Τέσσερα άτομα τραυματίστηκαν από ανεμοστρόβιλο στα Νέα Πλάγια Χαλκιδικής. Το πέρασμα ξαφνικής καταιγίδας από την περιοχή ήταν σαρωτικό, καθώς, μέσα σε ελάχιστα λεπτά, ο ανεμοστρόβιλος έφερε τα πάνω κάτω, προκαλώντας φθορές σε υποδομές beach bar.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το ξαφνικό μπουρίνι σημειώθηκε λίγο πριν τις 11 το πρωί.
Εξαιτίας του δυνατού αέρα, τραυματίστηκαν τουλάχιστον τέσσερα άτομα, εκ των οποίων το ένα χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο, καθώς όπως αναφέρουν νοσοκομειακές πηγές, πιθανόν υπέστη κάταγμα.
Τα υπόλοιπα τρία υπέστησαν ελαφριές κακώσεις και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, από δύο ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ που έσπευσαν στο σημείο.
Αυξάνονται ανησυχητικά οι πνιγμοί στις ελληνικές θάλασσες – Τουλάχιστον τέσσερις σε μία ημέρα
Πάνω από 70 συμπολίτες μας έχουν πνιγεί στις ελληνικές θάλασσες σε λιγότερο από δύο μήνες το φετινό καλοκαίρι.
Τουλάχιστον 340 πνιγμοί καταγράφονται κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες ενώ το φετινό καλοκαίρι δεν έχει ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς καθώς περισσότεροι από 70 λουόμενοι έχουν χάσει τη ζωή τους σε λιγότερο από δύο μήνες.
Μάλιστα μόνο τέσσερα άτομα έχασαν τη ζωή τους σήμερα Κυριακή σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Σύμφωνα με το MEGA σε ολόκληρη τη χώρα, τον Ιούνιο, καταγράφηκαν 38 πνιγμοί, ενώ την περίοδο 1 – 9 Ιουλίου, 35 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα.
Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι άνθρωποι που έχουν χάσει τη ζωή τους από πνιγμό είναι:
Έως 60 ετών: 10 λουόμενοι νεκροί,
Έως 70 ετών: 13 λουόμενοι νεκροί,
Πάνω από 70 ετών: 50 λουόμενοι νεκροί.
Η πλειονότητα είναι άνδρες (46), που εμφανίζονται πιο ευπαθείς σε σύγκριση με τις γυναίκες (27), ενώ οι περισσότεροι είναι Έλληνες (41) και όχι τουρίστες (32).
Πλώρη για τα ελληνικά νησιά βάζουν οι ΗΠΑ
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι και οι γονείς με μικρά παιδιά, καθώς ένα δευτερόλεπτο διάσπασης προσοχής, μπορεί να είναι μοιραίο.
Νεκρός λουόμενος στη Λάρισα
Το μεσημέρι της Κυριακής, σε παραλία του νομού Λάρισας έχασε τη ζωή του ακόμα ένας άνθρωπος. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το onlarissa.gr, μία 77χρονη γυναίκα ανασύρθηκε χωρίς αισθήσεις στην παραλία της Πλατιά Άμμου. Αμέσως της εφαρμόστηκε ΚΑΡ.Π.Α. και με απινιδωτή προσπάθησαν να την επαναφέρουν, δυστυχώς αναποτελεσματικά.
Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε την άτυχη γυναίκα στο Κέντρο Γόννων, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Δύο ηλικιωμένοι νεκροί στη Βόρεια Ελλάδα
Ο τραγικός απολογισμός όμως δεν σταματάει εκεί καθώς σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, δύο ηλικιωμένοι έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα ενώ κολυμπούσαν σε παραλίες στη Βόρεια Ελλάδα.
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε, το μεσημέρι από τη θαλάσσια περιοχή «Παχύς» ν. Θάσου, 86χρονη αλλοδαπή. Στη γυναίκα αρχικά παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από λουόμενους της παραλίας, ενώ στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πρίνου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της. Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Θάσου, ενώ παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.
Επίσης, ένας άνδρας έχασε τη ζωή του στη θάλασσα σύμφωνα με την ανακοίνωση από το Λιμενικό Σώμα. Το περιστατικό σημειώθηκε στην παραλία των Βρασνών. Λίγο μετά τις δώδεκα το μεσημέρι, ο 81χρονος ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του από τη θάλασσα και παρά το γεγονός ότι οι λουόμενοι του έδωσαν τις πρώτες βοήθειες όταν διακομίστηκε στο Κέντρο Υγείας Μαδύτου διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Φως στα ακριβή αίτια του θανάτου του θα ρίξει η νεκροψία- νεκροτομή.
Δύο νεκροί και στην Κρήτη
Ακόμα δύο συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους στην Κρήτη, ενώ δύο ακόμη παιδιά κινδύνεψαν να πνιγούν. Ειδικότερα σύμφωνα με το neakriti.gr, ένας Ιταλός τουρίστας στου Κοκκίνη και μία αλλοδαπή στην Αγία Μαρίνα Χανίων έχασαν τη ζωή τους ενώ απολάμβαναν το μπάνιο τους, ενώ διασωληνωμένο νοσηλεύεται στο ΠΑΓΝΗ ένα αγοράκι μόλις 12 ετών που κινδύνευσε να πνιγεί στη Γεωργιούπολη Χανίων.
Στην παραλία Κοκκίνη Χάνι, ο άτυχος άνδρας, ηλικίας 45 περίπου ετών, ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του. Στην παραλία προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, λουόμενοι έβγαλαν στη στεριά τον τουρίστα, ενώ άμεσα ειδοποιήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Το περιστατικό σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι, ενώ παρά τις προσπάθειες του πληρώματος του ΕΚΑΒ, ο Ιταλός τουρίστας δεν τα κατάφερε.
Είναι άξιο αναφοράς πως πριν τον θάνατο του τουρίστα στο Ηράκλειο της Κρήτης, χθες Σάββατο μία 78χρονη γυναίκα στα Χανιά βρήκε τραγικό θάνατο παρά το γεγονός πως μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο.
Το δρομολόγιο του θανάτου των Κροατών χούλιγκανς μέσα από τέσσερις χώρες-Οι ολιγωρίες της ΕΛ.ΑΣ
Όλα τα κομμάτια του παζλ της δολοφονικής επίθεσης των Κροατών χούλιγκανς που σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας έξω από την «OPAP Arena», με αποτέλεσμα ένας 29χρονος να χάσει τη ζώη του και ακόμη οκτώ άτομα να τραυματιστούν, επιχειρούν να συνθέσουν τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. που ασχολούνται με την υπόθεση.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, οι χούλιγκανς φέρονται να έφθασαν στη χώρα μας μέσω Αλβανίας -και αφού πέρασαν από Κροατία και Μαυροβούνιο- και συνέχισαν το ταξίδι τους προς την Αθήνα μέσω της Ιονίας Οδού. Συγκεκριμένα, πηγές αναφέρουν πως 80 άτομα εισήλθαν από το τελωνείο της Κακαβιάς και άλλα οκτώ οχήματα με άγνωστο αριθμό ατόμων μπήκαν από τη Νίκη και την Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας. Μάλιστα, επέλεξαν να αποφύγουν το πέρασ
μα από τη Σερβία, φοβούμενοι μη γίνουν αντιληπτοί από φιλάθλους σερβικών ομάδων, με τους οποίους, ούτως ή άλλως, οι σχέσεις είναι εχθρικές.
Στη συνέχεια, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, φέρονται να έσπασαν σε κομμάτια, προκειμένου να περάσουν όσο πιο απαρατήρητοι γίνεται μέχρι την τελική επίθεση. Κατόπιν, κάποιοι από αυτούς χρησιμοποίησαν τα οχήματά τους και, σε συνεργασία με άλλους οπαδούς ελληνικής ομάδας, έφθασαν στη Νέα Φιλαδέλφεια, προκαλώντας το χάος που ακολούθησε.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η ΕΛ.ΑΣ. εντόπισε περισσότερα από 10 οχήματα με κροατικές πινακίδες στο σταθμό του ΗΣΑΠ «Ειρήνη», ανάμεσα τους και δύο βανάκια. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα σε ένα από τα βαν, εντοπίστηκαν μαύρα ρούχα και σακίδια.
Τι έγινε μετά την είσοδο στην Ελλάδα
Αυτό που ελέγχεται τώρα από την ΕΛ.ΑΣ. είναι αν μετά την Κακαβιά και τη Φλώρινα υπήρξε κεντρική ενημέρωση από τις υπηρεσίες για την άφιξη των οπαδών. Το τοπικό μέσο ενημέρωσης epiruspost.gr αναφέρει πως από την Κακαβιά διήλθαν περίπου 80 άτομα και πως υπήρξε ενημέρωση στις κεντρικές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. Παράλληλα, σύμφωνα με το ίδιο μέσο, πραγματοποιήθηκε και σχετικός έλεγχος των αποσκευών, χωρίς να εντοπιστούν όπλα όπως ρόπαλα, κάτι που μαρτυρά ότι τα προμηθεύτηκαν εντός ελληνικού εδάφους.
Από τη μεριά τους, αστυνομικές πηγές από την Αθήνα, αναφέρουν πως ακόμη ελέγχεται αν η διαχείριση, η οποία έγινε από τις υπηρεσίες όταν οι χούλιγκαν πέρσαν από την Κακαβιά, ήταν η ενδεδειγμένη για την ορθή αντιμετώπιση της κατάστασης.
Το Μαυροβούνιο είχε ενημερώσει ότι έρχονται Κροάτες χούλιγκανς
Στο μεταξύ, όπως αποκάλυψε ο ΣΚΑΪ, οι αρχές του Μαυροβουνίου στις 09:22 το πρωί της Δευτέρας έστειλαν στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ δισέλιδο έγγραφο μέσω του οποίου ενημέρωναν ότι πέρασαν τα σύνορα και είχαν προορισμό την Αθήνα. Μάλιστα γίνεται λόγος για «risky fans».
«Αγαπητοί συνάδελφοι στις 7 Αυγούστου 2023 ανάμεσα στις 03:00 τα μεσάνυχτα και τις 06:00 το πρωί από τον συνοριακό σταθμό Μποζάι, στην έξοδο προς Μαυροβούνιο αξιωματικοί της αστυνομίας του Μαυροβουνίου έλεγξαν πολίτες της Δημοκρατίας της Κροατίας – περίπου 120 άτομα νεαρής ηλικίας – που εικάζουμε ότι ταξιδεύουν με προορισμό την Ελλάδα για να παρακολουθήσουν τον ποδοσφαιρικό αγώνα ΑΕΚ – Ντινάμο Ζάγκρεμπ. Η ομάδα αυτή εξήλθε του Μαυροβουνίου με τα παρακάτω οχήματα», τονίζει η ενημέρωση των αρχών του Μαυροβουνίου.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτό το σήμα αναγράφεται όχι μόνο η πληροφορία και ο αριθμός των ατόμων αλλά και οι μάρκες των αυτοκινήτων στα οποία επέβαιναν καθώς και οι πινακίδες κυκλοφορίας τους. Σημειώνεται πως πρόσωπο που ασχολείται με την υπόθεση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «το μόνο που δεν ξέραμε είναι τι αριθμό παπούτσι φοράνε».
Είχε ενημερώσει η Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους
Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλούν τρία πληροφοριακά δελτία της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους, μέσα από τα οποία προκύπτει πως η ΕΛ.ΑΣ. γνώριζε από πριν για την άφιξη των Κροατών χούλιγκαν.
Στο πρώτο από τα έγγραφα με ημερομηνία 6/8/23 αναφέρεται πως «σύμφωνα με πληροφορίες που περιήλθαν στην παραπάνω από πηγή συνήθους αξιοπιστίας και οι οποίες διαρκώς ελέγχονται, στη χώρα μας θα αφιχθεί ικανός αριθμός (περίπου 100)οργανωμένων οπαδών της DINAMO ZAGREB (Bad Blue Boys), κάποιοι εκ των οποίων θα φιλοξενηθούν από οπαδούς της ομάδας του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ, με τους οποίους είναι αδελφοποιημένοι και διατηρούν εξαιρετικές σχέσεις και επικοινωνία, και κάποιοι διαμένουν σε διάφορα καταλύματα Airbnb, κυρίως πλησίον της Λ.Αλεξάνδρας. Επιπλέον, ενδέχεται μικρός αριθμός αυτών να φιλοξενηθούν στα κεντρικά γραφεία του ΠΑΝ.ΚΙ επί της Λ. Αλεξάνδρας αρ. 115, τα οποία αναμένεται να ανοίξουν απογευματινές ώρες της 07/08/2023 και να συγκεντρωθεί ικανός αριθμός ατόμων».
Τέσσερις πνιγμοί ηλικιωμένων μέσα σε ένα 24ωρο στις ελληνικές θάλασσες
Συγκεκριμένα, χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Παρασκευής (21/7) από τη θαλάσσια περιοχή Σκάλας Περαίας Θεσσαλονίκης, μία 73χρονη
Διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ», όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης που διενεργεί την προανάκριση, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας–νεκροτομής στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης.
Την ίδια ώρα, χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε από τη θαλάσσια περιοχή παραλίας Αγίου Γεωργίου Λιχάδας στην Εύβοια, μία 67χρονη. Μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Ιστιαίας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Από το Λιμεναρχείο Αιδηψού που διενεργεί την προανάκριση παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών.
Παράλληλα, χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε τις πρωινές ώρες από την θαλάσσια περιοχή «ΦΟΥΡΚΑΣ» του Δήμου Κασσάνδρας Χαλκιδικής, ένας 74χρονος.
Διεκομίσθη με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Κασσάνδρας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ η σορός πρόκειται να μεταφερθεί στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης για τη διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής. Προανάκριση διενεργείται από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Ν. Μουδανιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.
Τέλος, χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας «ΚΑΜΑΡΙΟΥ» ν. Θήρας, ένας 81χρονος. Με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Θήρας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Θήρας.