Τεράστια απάτη στον ΕΟΠΥΥ | Πώς δρούσε το κύκλωμα παράνομης συνταγογράφησης

Ο τρόπος δράσης του κυκλώματος παράνομης συνταγογράφησης που εξάρθρωσε η ΕΛΑΣ. Η απάτη 3,5 εκατομμυρίων σε βάρος του ΕΟΠΥΥ.

Στην πλήρη αποδόμηση δύο εγκληματικών οργανώσεων κατάφερε να φτάσει η Οικονομική Αστυνομία, μετά από πολύμηνη έρευνα. Στην πρώτη οργάνωση τα βασικά μέλη ήταν τέσσερις γιατροί και υπάλληλοι και ιδιοκτήτες 8 φαρμακείων σε Αθήνα και Μαρούσι, που εξαπατούσαν τον ΕΟΠΥΥ με παράνομες συνταγογραφήσεις επί μία τετραετία, ζημιώνοντας τον οργανισμό με πάνω από 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Οι γιατροί ήταν ένας παθολόγος στο Κέντρο Υγείας Διστόμου, ο οποίος μάλιστα παρότι διατίθετο προς υπηρεσία σε καθημερινή βάση, απείχε από την εκτέλεση των καθηκόντων του, καθώς απουσίαζε αδικαιολόγητα για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Κύπρο, όπου εργαζόταν παράλληλα. Επίσης, ήταν ένας καρδιολόγος του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Αθηνών και δύο γιατροί του 1ου Δημοτικού Ιατρείου Αθηνών, ένας γυναικολόγος και μία οδοντίατρος.

Στο κύκλωμα συμμετείχαν επίσης, μία ιατρική επισκέπτης εταιρείας παραγωγής φαρμάκων και ένας αλλοδαπός που είχε το ρόλο του μεσάζοντα για την εύρεση ΑΜΚΑ.




Τα τεράστια οφέλη από μια κουταλιά ελαιόλαδο κάθε πρωί | Ένα εμβόλιο ευεξίας

Κάποιοι το αποκαλούν «υγρό χρυσό». Το ελαιόλαδο αποτελεί από αρχαιοτάτων χρόνων βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής, καθώς δεν δίνει απλώς καλύτερη γεύση στα τρόφιμα, αλλά βοηθάει ενεργά στην καλύτερη λειτουργία του σώματος.

Πριν από μερικούς μήνες, η συντάκτρια της «Vogue», Veronica Cristino, άρχισε να πίνει μια κουταλιά της σούπας παρθένο ελαιόλαδο κάθε πρωί με άδειο στομάχι. «Ξέρω, ακούγεται λίγο έντονο, αλλά, αφού άκουσα όλα τα οφέλη του, το ενέταξα στο καθημερινό μου πρόγραμμα το πρωί» αναφέρει η ίδια. Μέσα σε λίγες μέρες, η καθημερινή κατανάλωση μιας κουταλιάς ελαιολάδου τής έγινε συνήθεια, που συνεχίστηκε χάρη σε όλες τις ευεργετικές επιδράσεις που είδε στον οργανισμό της.

Λίγα λόγια για το ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ένα μονοακόρεστο λίπος, που αποτελείται από ελαϊκό οξύ, φυτοστερόλες, καροτενοειδή, τοκοφερόλες και πολυφαινόλες. Εξάγεται από την άλεση της σάρκας του καρπού της ελιάς και στη συνέχεια από το στράγγισμα του υγρού που βγαίνει. Το ελαιόλαδο:

  • καταπολεμά τον διαβήτη,
  • κάνει καλό στην καρδιά,
  • μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση,
  • διατηρεί τη χοληστερόλη υπό έλεγχο,
  • είναι αντιφλεγμονώδες,
  • ενισχύει τα οστά,
  • μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου,
  • συμβάλλει στην υγεία του εντέρου,
  • αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, καταπολεμώντας την κατάθλιψη.

Κανονικό ελαιόλαδο έναντι παρθένου ελαιόλαδου: Ποιο είναι καλύτερο;

Όταν πρόκειται να πάρετε την πιο ωφέλιμη κουταλιά, προτιμήστε το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Οι συνήθεις παραλλαγές ελαιολάδου χρησιμοποιούν θερμότητα, για να αποσπάσουν όσο το δυνατόν περισσότερο χυμό από τον καρπό. Το παρθένο ελαιόλαδο, όμως, παραμένει ανεπεξέργαστο, γεγονός που το βοηθά στο να διατηρήσει όλα τα ευεργετικά του μόρια ανέπαφα.

Γιατί να πιείτε ελαιόλαδο με άδειο στομάχι το πρωί

Εκτός από τα οφέλη που δίνει η κατανάλωση ελαιολάδου μέσα στα γεύματα, η κατανάλωση μιας ή δύο κουταλιών της σούπας με άδειο στομάχι το πρωί έχει ιδιαίτερα οφέλη:

  • βοηθά στην πέψη,
  • βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου,
  • ρυθμίζει το εντερικό μικροβίωμα,
  • αποτελεί μια καθημερινή δόση αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών.

«Ήθελα να δοκιμάσω αυτή τη συνήθεια ευεξίας, επειδή έχω πολλά πεπτικά προβλήματα, όπως συχνή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, που προκαλείται από το άγχος και τις όχι και τόσο καλές διατροφικές συνήθειες. Μέσα σε λίγες μέρες, ένιωσα πως το λάδι δημιουργούσε ένα προστατευτικό στρώμα στο στομάχι μου. Μέσα σε μερικές εβδομάδες, μετρούσα όλο και λιγότερα επεισόδια παλινδρόμησης και λιγότερες δυσκολίες στην πέψη», αναφέρει η ίδια.




ΟΠΕΚΕΠΕ: Τεράστια πληρωμή ύψους 685 εκατ. ευρώ σε 572.444 δικαιούχους (πίνακες)

Στους λογαριασμούς 572.444 δικαιούχων πιστώνονται συνολικά 685.053.809,62 ευρώ, τα οποία αφορούν την εξόφληση του 30% της βασικής ενίσχυσης, την αναδιενεμητική ενίσχυση, τους νέους γεωργούς και την εξισωτική αποζημίωση.

Ολοκληρώθηκαν στις 21/12/2023 από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι προβλεπόμενες διαδικασίες ελέγχου για την επιλεξιμότητα των δικαιούχων προκειμένου να καταβληθούν τα σχετικά ποσά ενισχύσεων έτος ΟΣΔΕ 2023 και αφορούν στην πληρωμή 685 εκ. ευρώ ως εξής :

α/α Είδος Πληρωμής Αριθμός Δικαιούχων Ποσό Πληρωμής σε €
1 Υπόλοιπο εξόφλησης του 30% της Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης 572.444 265.742.402,66
2 Αναδιανεμητική Ενίσχυση 338.887 161.967.087,95
3 Ενίσχυση για Νέους Γεωργούς 49.239 23.314.053,78
Σύνολο Άμεσων Ενισχύσεων 451.023.544,39
4 Εξισωτική Αποζημίωση 405.073 234.030.265,23
Γενικό Σύνολο Ενισχύσεων 685.053.809,62

Τα αρχεία πληρωμής των δικαιούχων διαβιβάσθηκαν ήδη στην αρμόδια Τράπεζα και σήμερα 22.12.2023, όπως είχε προγραμματισθεί, ξεκίνησε σταδιακά η διαδικασία πίστωσης των τραπεζικών λογαριασμών των 572.444 δικαιούχων με το συνολικό ποσό 685.053.809,62 ευρώ.

Οι πληρωμές έγιναν με βάση τους προβλεπόμενους όρους επιλεξιμότητας του εφαρμοζόμενου για πρώτη χρονιά Στρατηγικού Σχεδίου ΚΑΠ 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ), των αντίστοιχων υπουργικών αποφάσεων και των εγκυκλίων του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Αναλυτικότερα για την πληρωμή ισχύουν τα ακόλουθα:

1. Πληρωμή του υπολοίπου 30% της Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης για τη Βιωσιμότητα.

Α. Δικαιώματα 2023: Σε εφαρμογή των προβλέψεων του ΣΣ ΚΑΠ, τα δικαιώματα Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης που κατανεμήθηκαν ανήλθαν σε 4.194.211 (Ηα) αξίας 829.567.104,00 ευρώ. Κατανεμήθηκε όλο το προβλεπόμενο ποσό από το ΣΣ ΚΑΠ στις τρείς αγρονομικές ζώνες: ΠΕ1 Βοσκότοποι (223.153.550,98 €), ΠΕ2 Αροτραίες (378.282.599,42 €) και ΠΕ3 Μόνιμες Δενδρώδεις (228.130.953,60 €).

Στην πληρωμή του Δεκεμβρίου έχει συμπεριληφθεί η πληρωμή των μεταβιβάσεων και του Εθνικού Αποθέματος.

Για την κατανομή Εθνικού Αποθέματος 2023 κρίθηκαν δικαιούχοι 18.129 αιτούντες και κατανεμήθηκε αξία δικαιωμάτων 12.668.456 €, χωρίς να γίνει γραμμική μείωση των δικαιωμάτων των υπολοίπων δικαιούχων. Αυτό τροφοδοτήθηκε επαρκώς από τις παρακρατήσεις και τις επιστροφές των δικαιωμάτων από μη ενεργοποίηση για δύο συνεχόμενα έτη. Κατά αγρονομική περιφέρεια έγινε η ακόλουθη κατανομή Εθνικού Αποθέματος: ΠΕ1 Βοσκότοποι (5.161.006,35€), ΠΕ2 Αροτραίες (2.230.671,18 €) και ΠΕ3 Μόνιμες Δενδρώδεις (5.276.778,46€).

Από τους κατόχους των κατανεμηθέντων δικαιωμάτων ένα μικρό ποσοστό δεν υπέβαλε καθόλου δήλωση ΟΣΔΕ 2023 προκειμένου να τα ενεργοποιήσει, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Έτσι, η συνολική αξία των δικαιωμάτων 2023 των 601.667 κατόχων που υπέβαλαν αίτηση ενεργοποίησης ανήλθε σε 821.004.736,52€. Σημειώνεται ότι ένας δικαιούχος χάνει τα δικαιώματα του και επιστρέφουν στο εθνικό απόθεμα όταν για δύο συνεχόμενα έτη δεν τα ενεργοποιήσει.

Β. Ενεργοποίηση δικαιωμάτωνΤο 2023 υποβλήθηκαν 653.710 αιτήσεις ΟΣΔΕ. Από αυτούς αιτήθηκαν ενεργοποίηση δικαιωμάτων οι 601.667 κάτοχοι 4.099.968 Ηα δικαιωμάτων, αξίας 821.004.736,52 €. Η συνολική επιλέξιμη έκταση που δηλώθηκε από τους 601.667 παραγωγούς για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων ανήλθε σε 3.812.582,85 (Ηα). Οι εκτάσεις αυτές υπολείπονταν κατά 5-7% των εκτάσεων για να ενεργοποιηθούν πλήρως τα δικαιώματα που κατέχουν οι αιτούντες το 2023 και συμβαίνει κάθε χρόνο διότι πολλοί αγρότες χρειάζεται να εκμισθώσουν σημαντικές εκτάσεις για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων τους και αυτό δεν καθίσταται πλήρως εφικτό.

Γ. Έλεγχοι επιλεξιμότητας – εξαιρέσεις από τον υπολογισμό της πληρωμής.

Εφαρμόσθηκαν οι προβλεπόμενοι διασταυρωτικοί έλεγχοι. Ειδικότερα και σε αντιδιαστολή με την προηγούμενη χρονιά, εφαρμόσθηκε καθολικά σε όλη τη χώρα το monitoring (τηλεπισκόπιση με χρήση δορυφορικών εικόνων). H ενεργοποίηση των ΠΕ1 – Βοσκότοπων έγινε με την τήρηση της προϋπόθεσης της κατοχής ζώων από τους αιτούντες και εφαρμόσθηκαν οι ανάλογες μειώσεις και αποκλεισμοί σε αιτούντες χωρίς ζώα.

Η πληρωμή υπολογίσθηκε ξεχωριστά για κάθε κατηγορία δικαιωμάτων ΠΕ1, ΠΕ2, ΠΕ3. Λόγω μη κατοχής ζώων για ενεργοποίηση βοσκοτόπων, μηδενίστηκαν οι πληρωμές για 4.406 δικαιούχους κατόχους ΠΕ1 δικαιωμάτων ύψους 5.984.979 ευρώ διότι δεν διέθεταν σύμφωνα με το ΣΣΚΑΠ τα απαραίτητα ζώα για την ενεργοποίηση τους. Από τις καταστάσεις πληρωμής εξαιρέθηκαν οι παρακάτω κατηγορίες παραγωγών με συνολικό απορριπτόμενο ποσό 11.952.870,23 €

Κατηγορία Απόρριψης Αριθμός

Παραγωγών

Ποσό σε €
Απόρριψη αίτησης λόγω υποβολής μετά θάνατον 643 376.891,67
Διάδοχος πρόωρης με δεκαετή αποκλεισμό 5 3.819,09
Σύνολο αξίας άμεσων ενισχύσεων με ποσό πληρωμής< 150 € 19.930 2.256.660,94
Δεσμεύσεις από Άμεσες Ενισχύσεις 2.875 8.808.161,56
Δέσμευση αίτησης λόγω αριθμού τραπεζικού λογαριασμού 530 379.597,65
Μη ενεργός γεωργός 25 127.739,32

Ειδικότερα η κατηγορία των 2.875 «Δεσμεύσεις από Άμεσες Ενισχύσεις» αποτελείται από:

  1. 634 ΑΦΜ που περιέχονται σε αναφορές προς την δικαιοσύνη για διερεύνηση δημιουργίας παράτυπων διαδικασιών λήψης ενισχύσεων.
  2. 898 ΑΦΜ που προέκυψε ότι είναι κοινοί αποδέκτες κληρονομίας μόλις 53 θανούντων με εκτάσεις σε περιοχές πολύ διαφορετικές μεταξύ τους και σε όλη την επικράτεια συνολικής έκτασης 234.000 στρεμμάτων. Ερευνάται η συμμετοχή ορισμένων ΚΥΔ.
  3. 1.241 ΑΦΜ που βρίσκονται σε έλεγχο δημιουργίας τεχνητών συνθηκών λήψης ενισχύσεων ένεκα καταγγελιών και έρευνας από άλλες αρχές εκτός του ΟΠΕΚΕΠΕ.
  4. 102 ΑΦΜ για προσκόμιση σκαναρισμένων σελίδων διαφόρων βιβλίων ως δικαιολογητικών αντί παραστατικών νόμιμης χρήσης.

Για τις παραπάνω κατηγορίες πέραν της διαδικασίας αναζήτησης αχρεωστήτων ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα ανακαλέσει και τα δικαιώματα Εθνικού Αποθέματος που έχουν κατανεμηθεί, ώστε πριν τις τελικές πληρωμές τον Ιούνιο του 2024 να προχωρήσει στην αναδιανομή αυτών των ποσών στους δικαιούχους.

Μετά από την εφαρμογή των παραπάνω προέκυψε ποσό πληρωμής ύψους 265.742.402,66 ευρώ για 572.444 δικαιούχους για πληρωμή του υπολοίπου 30% της Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης για τη Βιωσιμότητα.

2. Πληρωμή Αναδιανεμητικής Ενίσχυση

Εφαρμόσθηκαν οι κανόνες επιλεξιμότητας που προβλέπονται στο ΣΣΚΑΠ και προέκυψε ποσό πληρωμής μεγαλύτερο από το όριο των 174 εκ. €. Για να υπάρξει διαθέσιμο ποσό εντός του προϋπολογισμού και προκειμένου να καλυφθούν οι διορθώσεις των υπολοίπων δικαιούχων, έγινε γραμμική προσαρμογή του ποσού προς πληρωμή και το τελικό ποσό των 338.887 δικαιούχων ανέρχεται στα 161.967.087,95 ευρώ.

Η πληρωμή της αναδιανεμητικής έγινε με βάση τα κριτήρια επιλεξιμότητας του ΣΣΚΑΠ, τις συνολικές εκτάσεις κάθε εκμετάλλευσης και τις εκτάσεις των ορίων κάθε αγρονομικής περιφέρειας ΠΕ1,ΠΕ2 και ΠΕ3.

3. Πληρωμή Ενίσχυσης για Νέους Νεοεισερχόμενους.

Εφαρμόσθηκαν οι κανόνες επιλεξιμότητας που προβλέπονται στο ΣΣΚΑΠ και προέκυψε ποσό πληρωμής ύψους 23.314.053,78 € για 49.239 δικαιούχους. Παραμένει διαθέσιμο ένα ποσό εντός του προϋπολογισμού για τις διορθώσεις των υπολοίπων δικαιούχων.

4. Πληρωμή Εξισωτικής Αποζημίωση 2023

Μετά την εφαρμογή των κριτηρίων επιλεξιμότητας για ένταξη και τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν και τους ελέγχους επιλεξιμότητας για την πληρωμή, προέκυψαν οι παρακάτω συνολικές πληρωμές ύψους 234.030.265,23 € για 405.073 δικαιούχους.

Υποδράση Δικαιούχοι Ποσό πληρωμής
Π3-71.1 ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ Η ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ 2023 250.067 166.227.842,49€
Π3-71.2 ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ Η ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ 2023 130.202 57.632.538,61€
Π3-71.3 ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ Η ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ 2023 24.804 10.169.884,13€
Σύνολα 405.073 234.030.265,23 



Φραγκογιάννης | “Υπήρξε τεράστια προετοιμασία για την επίτευξη των 15 συμφωνιών Ελλάδας-Τουρκίας”

Σε μία εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη προχώρησε το βράδυ της Τετάρτης στην εκπομπή ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ του ENA Channel με τον Γιάννη Χατζηεμμανουήλ ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης.

Ο κ. Φραγκογιάννης αναφέρθηκε στην μεγάλη προετοιμασία που υπήρξε για να υπάρξει η επίτευξη 15 συνολικά συμφωνιών μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας σε διάφορους τομείς ενώ σχολίασε και το πως η χώρα μας έφτασε από την κρίση του 2020 σε αυτό το κομβικό σημείο σήμερα με την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα.

Δείτε το ρεπορτάζ :




Γεωργιάδης για επίσκεψη Ερντογάν: Τεράστια επιτυχία προσωπικά του πρωθυπουργού | Πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα

Ο υπουργός Εργασίας Αδωνις Γεωργιάδης προχώρησε σε μία αποτίμηση της επίσκεψης Ερντογάν στην Ελλάδα τονίζοντας πως αν και αρχικά ήταν επιφυλακτικός τελικά πρόκειται για τεράστια επιτυχία προσωπικά του πρωθυπουργού με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα.

Παράλληλα προσθέτει πως «η χθεσινή επίσκεψη σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει μία περίοδο ηρεμίας, για μας πολύτιμη, καθώς η Ελλάδα δεν έχει κανένα απολύτως συμφέρον από την ένταση με την Τουρκία, η Οικονομία μας χρειάζεται σταθερότητα και ηρεμία».

Αναφορικά με τόνισε πως «αν κάποιος χθες έκανε «κωλοτούμπα», όπως το έχουν ήδη επισημάνει στην Τουρκία, ήταν ο Ερντογάν. Από το «Μητσοτάκης γιόκ» και «θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά» στο χειροκρότημα Ερντογάν στον Μητσοτάκη όταν μίλησε για την Συνθήκη της Λωζάνης και τον ορισμό της Μειονότητας ως Μουσουλμανικής, νομίζω ότι τα συμπυκνώνει όλα.
Ο πατριωτισμός δεν είναι άσκηση τσαμπουκά, πατριωτισμός είναι η έμπρακτη υπεράσπιση των συμφερόντων της Πατρίδος σου και αυτό ακριβώς έκανε και πέτυχε ο Μητσοτάκης χθες».

Η ανάρτηση του Αδωνι Γεωργιάδη για την επίσκεψη Ερντογάν

Μετά το πέρας της επίσκεψης του Τούρκου Προέδρου στην Ελλάδα οφείλω να σας καταθέσω τις σκέψεις μου. Ήμουν από αυτούς που ανησυχούσα και είχα πολλές επιφυλάξεις για αυτή την επίσκεψη. Έχω πάντα εμπιστοσύνη στον Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά ο Ερντογάν είναι απρόβλεπτος και περνά μία φάση μεγάλης σύγκρουσης με την Δύση. Φοβόμουν το τί πραγματικά θα γινόταν. Τώρα που η επίσκεψη όμως τελείωσε, οφείλω να παραδεχθώ ότι πρόκειται για μία τεράστια επιτυχία προσωπικά του Πρωθυπουργού με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα.

Η Ελλάδα δεν έχει κανένα απολύτως συμφέρον από την ένταση με την Τουρκία, η Οικονομία μας χρειάζεται σταθερότητα και ηρεμία για να συνεχίζει να αναπτύσσεται και να προσελκύει Άμεσες Ξένες Επενδύσεις. Η χθεσινή επίσκεψη σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει μία περίοδο ηρεμίας, για μας πολύτιμη.

Θα μπορούσε κάποιος να αντιλέξει ότι «πόσο μας κόστισε αυτή η ηρεμία;» Από την συζήτηση μεταξύ των δυο ηγετών απεδειχθη απολύτως τίποτε. Ο Πρωθυπουργός με θάρρος και αξιοπρέπεια υπερασπίστηκε όλες τις Εθνικές μας θέσεις και για την Κύπρο και για το Αιγαίο και για την Μειονότητα. Οι Συμφωνίες που υπεγράφησαν και ειδικά η ευκολότερη είσοδος Τούρκων πολιτών στα 10 νησιά, απολύτως απαραίτητες και αυτό αποτελούσε πάγιο αίτημα των νησιωτών για την τόνωση της τοπικής τους Οικονομίας. Η επιτυχία είναι με τις Βρυξέλλες που το δέχθηκαν παρά τις αυστηρές προβλέψεις της Συνθήκης Σένγκεν.

Αν κάποιος χθες έκανε «κωλοτούμπα», όπως το έχουν ήδη επισημάνει στην Τουρκία, ήταν ο Ερντογάν. Από το «Μητσοτάκης γιόκ» και «θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά» στο χειροκρότημα Ερντογάν στον Μητσοτάκη όταν μίλησε για την Συνθήκη της Λωζάνης και τον ορισμό της Μειονότητας ως Μουσουλμανικής, νομίζω ότι τα συμπυκνώνει όλα.

Ο πατριωτισμός δεν είναι άσκηση τσαμπουκά, πατριωτισμός είναι η έμπρακτη υπεράσπιση των συμφερόντων της Πατρίδος σου και αυτό ακριβώς έκανε και πέτυχε ο Μητσοτάκης χθες.

Όλα αυτά δεν θα είχαν επιτευχθεί εάν δεν είχε προηγηθεί η ενίσχυση της Εθνικής μας Άμυνας μέσω των εξοπλισμών και η εξασφάλιση της Αεροπορικής μας Υπεροχής με την βοήθεια της Ομογένειας στις ΗΠΑ και των άλλων φίλων μας εκεί και κυρίως των φίλων μας Εβραίων των ΗΠΑ.

Όλη η πολιτική των τελευταίων 4 ετών οδήγησε τον Ερντογάν στην αλλαγή της στάσης του. Κοινώς ξέρουν στην Τουρκία πλέον ότι δεν έχουν τις δυνατότητες για μία σύγκρουση με την Ελλάδα. Οι Διεθνείς μας Συμμαχίες επίσης μας έχουν αναβαθμισει στις μεταξύ μας Σχέσεις και αυτό φάνηκε χθες.

Αυτό σημαίνει ότι τελείωσαν τα προβλήματα μας με την Τουρκία; Ασφαλώς και όχι αλλά πλέον η Ελλάδα κερδίζει και τις εντυπώσεις Διεθνώς και χρόνο τον οποίο χρειάζεται για να δυναμώσει κι άλλο η Οικονομία της μετά την περιπέτεια της προηγούμενης δεκαετίας.

Οφείλουμε δημόσια εύγε στο ΥΠΕΞ, διότι η οργάνωση της επίσκεψης ήταν άρτια και επαγγελματική. Μία απλή σύγκριση με την αντίστοιχη επίσκεψη του 2017 και την χθεσινή, πείθει για την διαφορά στο στήσιμο, στην εικόνα, στην προετοιμασία κλπ και τον πιο φανατικό οπαδό του Σύρζα.

Η φτηνή προσπάθεια να ακυρωθεί όλη η επίσκεψη και η προσπάθεια της Κυβερνήσεως, με την απομόνωση ενός στιγμιότυπου από την υπόκλιση του κ. Γεραπετρίτη στην ΠτΔ, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Όποιος έχει μυαλό αντιλαμβάνεται ότι η χθεσινή ήταν μια καλή μέρα για την Ελλάδα.

Τέλος οφείλω και μία απάντηση στο επιχείρημα ότι κάναμε τις Δημόσιες Σχέσεις του Ερντογάν την ώρα που έχει προβλήματα με την Δύση. Προφανώς και αυτό ήταν το κέρδος του από την χθεσινή του επίσκεψη. Η βελτίωση της εικόνας του. Μα αν δεν είχε και αυτός κάποιο όφελος γιατί να κάνει όλη αυτή την στροφή; Αλλά με συγχωρείται ως πότε τον λογαριασμό των όποιων εντάσεων της Τουρκίας με την Δύση πρέπει να τον πληρώνουμε εμείς;

Αν θέλουν οι Δυτικοί να συγκρουστούν μαζί του, πολύ ευχαρίστως, αλλά ο λογαριασμός δικός τους, όχι αυτοί να πουλάνε εκεί δισεκατομμύρια, να κάνουν επενδύσεις τεράστιες και όταν τσακώνονται εμείς να έχουμε παραβιάσεις, λαθρομετανάστες και ένταση. Αυτό δεν μας εξυπηρετεί και καλό είναι κάποτε να κοιτάμε και εμείς το Συμφέρον μας όπως πάντα κάνουν οι Δυτικοί μας Σύμμαχοι για τον εαυτό τους.

Αγαπητέ Κυριάκο Μητσοτάκη θερμά συγχαρητήρια για χθες!

 




Νέα δορυφορική εικόνα αποκαλύπτει την τεράστια έκταση της πλημμύρας στη Θεσσαλία

Το μέγεθος των νερών που έχουν πλημμυρίσει τη Θεσσαλία αποκαλύπτει η εικόνα του αμερικανικού δορυφόρου Landsat-8, ο οποίος πέρασε πάνω από την Ελλάδα χθες Παρασκευή (8.9.2023) το πρωί, μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel από τη χώρα μας

Το meteo παρουσιάζει την εικόνα στη Θεσσαλία μετά την κακοκαιρία από τον δορυφόρο Landsat-8, στην οποία φαίνεται ότι μεγαλύτερο μέρος των Τρικάλων και της Καρδίτσας έχουν πλημμυρίσει από τους χείμαρρους και τα νερά του Πηνειού, ο οποίος βρίσκεται στα όρια της υπερχείλισης και μέσα στην πόλη της Λάρισας.

Τα δορυφορικά δεδομένα δείχνουν σε υψηλή ανάλυση τις πρωτοφανείς πλημμύρες στις περιοχές στον Θεσσαλικό Κάμπο (με γαλάζιο χρώμα), όπως τα ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/meteo.gr. Η μονάδα meteo πραγματοποίησε την οπτικοποίηση των πλημμυρισμένων εκτάσεων.

Λέκκας: Επιβάλλεται να βρούμε τους εγκλωβισμένους και μετά να αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας

«Υπάρχουν οι δυνατότητες, υπάρχει η τεχνική γνώση ώστε να απομειώσουμε τις επιπτώσεις. Δεν πρέπει να κοιτάμε μόνο την Ελλάδα γιατί ό,τι γίνεται επηρεάζει και την Ελλάδα. Πρέπει και επιβάλλεται να βρούμε όλους τους εγκλωβισμένους, συμπάσχω απόλυτα σε αυτή τη διαδικασία», δήλωσε στο MEGA ο καθηγητής Γεωλογίας, Ευθύμης Λέκκας, σχολιάζοντας τις καταστροφές που έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες.

«Πριν ξεκινήσουμε τις κριτικές πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχει μία κλιματική απορρύθμιση σε όλον τον πλανήτη. Να δούμε ότι όλα αυτά τα φαινόμενα που επηρεάζουν τον πλανήτη επηρεάζουν και τη χώρα μας», συμπλήρωσε ο κ. Λέκκας.

«Πρέπει να κάνουμε έναν γενικότερο σχεδιασμό συνειδητοποιούμε το πού πάμε. Αν δεν κάνουμε ανάλυση κινδύνων δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε παρά πέρα. Να δούμε με ποιον τρόπο θα αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας. Πρέπει να προσαρμοστούμε και μετά να αυξήσουμε την ανθεκτικότητά μας», υπογράμμισε ο καθηγητής Γεωλογίας.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Λέκκα, «τα δύσκολα έχουν περάσει. Σιγά σιγά η απορροή του Πηνειού μπορεί να γίνει με γρήγορους ρυθμούς και βοηθάει και ο καιρός. Συνεπώς θα υπάρχει εξάτμιση. Το ζωικό κεφάλαιο είναι πιο εύκολο να αναπτυχθεί.

Οι καλλιέργειες θα ανακάμψουν σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γιατί σε 800.000 στρέμματα που κατακλύστηκαν μέσα στον κάμπο, σε αυτά έχουν αποτεθεί στρώματα λάσπης από άργυρο και άμμο. Η αποκατάσταση του κάμπου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, είναι τεχνικό θέμα, πιστώσεων και θεμάτων που ορίζονται από γενικότερες διαδικασίες», κατέληξε ο Ευθύμης Λέκκας.

newsit.gr

 

 




Τεράστια εξοικονόμηση εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για όλους τους Καβαλιώτες

Κείμενο του Μάρκου Ζήσου

Ο Δήμος Καβάλας του Θόδωρου Μουριάδη, καινοτομώντας και χωρίς τυμπανοκρουσίες , εδώ και μήνες και είναι από τους πρώτους Δήμους που έλαβε έγκριση από το ΔΕΔΔΗΕ για σύνδεση του δικού του φωτοβολταϊκού πάρκου, το οποίο κατασκευάζει μέσω της ενεργητικής κοινότητας ,με το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ . Δηλαδή ο Δήμος Καβάλας όταν ολοκληρωθεί πλήρως αυτό το τόσο σημαντικό έργο, θα παράγει το δικό του ηλεκτρικό ρεύμα εξοικονομώντας κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια ευρώ, καθώς θα συμψηφίζεται από το παραγόμενο ρεύμα των φωτοβολταϊκών του ,την μεγάλη ηλεκτρική δαπάνη ηλεκτρικού ρεύματος που σήμερα πληρώνει για τον Δήμος Καβάλας και τα Νομικά Πρόσωπα.

Παράλληλα θα μπορεί να ενισχύει πιο πολλές από τις οικογένειες του Δήμου που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις δαπάνες κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Φυσικά η εξοικονόμηση αυτή θα δώσει την ευχή για ακόμα μεγαλύτερες επενδύσεις για τις ανάγκες της πόλης μας. 

*Ο Μάρκος Ζήσου είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Θόδωρου Μουριάδη.




Φωτιά στον Έβρο: Πάνω από 800.000 καμένα στρέμματα στην τεράστια πυρκαγιά

Νεότερη δορυφορική απεικόνιση της καμένης έκτασης στην μεγάλη πυρκαγιά στον Έβρο

Για ενδέκατη μέρα συνεχίζει να καίει το πύρινο μέτωπο στον Έβρο.

Δορυφορικά δεδομένα που έγιναν σήμερα διαθέσιμα από την Υπηρεσία Ταχείας Χαρτογράφησης Copernicus της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την μεγαλύτερη δασική πυρκαγιά των τελευταίων πάρα πολλών ετών σε ευρωπαϊκό έδαφος στον Έβρο.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση των δορυφορικών δεδομένων, η συνολική έκταση που κατέκαψε η δασική πυρκαγιά του Έβρου, η οποία προέκυψε από τη συνένωση των πυρκαγιών σε Αλεξανδρούπολη και Δαδιά, ξεπερνά τα 808.000 στρέμματα (έως την 28.08.2023, 12:28 τοπική ώρα).

Η οπτικοποίηση της καμένης έκτασης πραγματοποιήθηκε από την μονάδα METEO του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Δείτε την καμένη έκταση:

Όσον αφορά για την εικόνα της φωτιάς αυτή την ώρα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι επιχειρήσεις κατάσβεσης επικεντρώνονται στη Λευκίμμη, τη Λεπτοκαρυά και τις Τρεις Βρύσες, όπου σημειώνονται συχνά αναζωπυρώσεις. Παράλληλα στην πυρκαγιά της Ροδόπης, υπάρχουν αναζωπυρώσεις στις περιοχές Κασσιτερά και Κίρκη.

Συνολικά στις πυρκαγιές στον Έβρο και στη Ροδόπη επιχειρούν 475 πυροσβέστες με 100 οχήματα, 16 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, ενώ ρίψεις νερού πραγματοποιούν από αέρος 6 αεροπλάνα και 4 ελικόπτερα. 

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς

Για σήμερα παραμένει υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς σε πολλές περιοχές της χώρας. Σε γενική επιφυλακή παραμένει το προσωπικό των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της επικράτειας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες υπηρεσιακές απαιτήσεις, που έχουν προκύψει λόγω του μεγάλου αριθμού πυρκαγιών, ενώ συνεχίζονται οι περιπολίες εναέριας επιτήρησης, καθώς και περιπολίες από πυροσβεστικές, αστυνομικές και στρατιωτικές δυνάμεις.

Ειδικότερα, προσοχή απαιτείται σε:

  • Αττική & Κύθηρα
  • Εύβοια
  • Βοιωτία
  • Φωκίδα
  • Φθιώτιδα
  • Ροδόπη
  • Έβρο
  • Κορινθία
  • Αργολίδα
  • Λακωνία
  • περιοχές Μεσσηνίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αρκαδίας
  • Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη & περιοχές Κρήτης

in.gr

 




ΕΑΚΠ: Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ

Η Ένωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών για τους εργαζόμενους:

Μετά το σπάσιμο του αμετάθετου, την κατάργηση του σταθερού χρόνου εργασίας με την επιβολή επιφυλακών ακόμη και για προληπτικούς λόγους, τώρα προλειαίνεται το έδαφος για τον περιορισμό των κανονικών αδειών κατά την αντιπυρική περίοδο.

Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ.!

Ως Ε.Α.Κ.Π. σε μία περίοδο γενικευμένης επίθεσης στα δικαιώματα και της κατακτήσεις των εργαζομένων και στο Π.Σ., πιστεύουμε ότι το καλύτερο όπλο για κάθε έναν είναι, αφού συνειδητοποιήσει σε ποια θέση βρίσκεται, να προσπαθήσει να κατανοήσει το εργασιακό του περιβάλλον, δηλαδή τα δικαιώματα του και τον τρόπο που θα πρέπει να τα υπερασπιστεί

Από τα τελευταία δικαιώματα που μας έχουν απομείνει είναι οι άδειες και τα ρεπό μας. 

Ανήσυχοι παρατηρούμε όμως ότι η διαταγή 40964 Φ.204.6 από 31/7/2023 του Α.Π.Σ. με ΘΕΜΑ: «Άρση ανάκλησης-αναστολής κανονικών αδειών για το σύνολο του Ένστολου Προσωπικούτου Πυροσβεστικού Σώματος», στην παράγραφο 2 αναφέρει: «Επισημαίνεται ότι οι άδειες θα χορηγούνται μετά από αίτηση του υπαλλήλου, σύμφωνα μετον προγραμματισμό του έτους 2023, αφού προηγηθεί θετική εισήγηση του προϊσταμένου τηςΥπηρεσίας, στην οποία υπηρετεί, λαμβάνοντας μέριμνα, ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας και η κάλυψη των έκτακτων αναγκών, λόγωαντιπυρικής περιόδου».

Αυτό εκ πρώτης όψεως είναι η τυπική λογική διαδικασία που έτσι κι αλλιώς ακολουθείται σε κάθε περίπτωση.

Όμως, σε συνδυασμό με τη χρόνια υποστελέχωση του Π.Σ. προσεγγιστικά κατά 30% και τη δυνατότητα που δίνει το αρ.6 του ν.4662/2020 για εξαιρετικά εύκολη κήρυξη κατάστασης επιφυλακής για τις περισσότερες ημέρες του έτους, με σύνηθες επίπεδο κινδύνου το 3 και το 4 καταδεικνύει την παγιωμένη πλέον τακτική όλων των κυβερνήσεων να δημιουργούν προϋποθέσεις για την κάλυψη των αναγκών του Π.Σ.  από το εναπομείναν προσωπικό.

Για μία ακόμη φορά επιχειρείται η κάλυψη των περίπου 4.000 κενών θέσεων, θυσιάζοντας αυτή την φορά τις καλοκαιρινές άδειες των υπαλλήλων καταστρέφοντας παράλληλα τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. 

Ως αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της κατάστασης, οι κατά τόπους διοικήσεις θα αποφασίζουν για την χορήγηση των αδειών σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες«ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας».Για τι είδους ομαλή λειτουργία όμως μπορεί να γίνει λόγος έτσι κι αλλιώς με τέτοιες ελλείψεις προσωπικού και την συνεχόμενη καταπόνηση από την υπερεργασία του υπάρχοντος;

Αυτός είναι ο λόγος που ακόμα και τώρα, κατόπιν της προαναφερθείσας διαταγής, αλλά και της υπ’αριθ. 2561 Φ.216.10 από 30/7/2023 του Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ. που θέτει γενικά τις υπηρεσίες της επικράτειας από Γενική σε Μερική Επιφυλακή, υπάρχουν περιοχές της χώρας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, όπου επικρατεί τοπικά Γενική Επιφυλακή και δεν χορηγούνται άδειες στο προσωπικό. Παραμένει δε άγνωστο το πότε τελικά θα χορηγηθούν.

Εύλογες οι διαμαρτυρίες των πυροσβεστών των οποίων γίναμε αποδέκτες διότι όπως φυσικά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το μέγεθος της καταστροφής αντίστοιχα δε μπορούμε να αγνοήσουμε το όριο των δυνατοτήτων του ανθρώπινου οργανισμού του πυροσβέστη. Η αποκατάσταση και προετοιμασία των ανθρώπινων και υλικών πόρων για το επόμενο ενδεχόμενο περιστατικό δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τον  γενικότερο σχεδιασμό.

Η Ε.Α.Κ.Π. πάντα αγωνίζεται για την σωστή και υπεύθυνη πληροφόρηση των εργαζομένων του κλάδου μας. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προσπαθήσει να αγγίζει με αντίστοιχες αναλύσεις σε εργασιακά θέματα που, ενώ απασχολούν και ταλαιπωρούν το σύνολο των εργαζομένων, με ευθύνη των συνδικαλιστικών οργανώσεων και κυρίως την Ομοσπονδίας, παραμένουν στο απυρόβλητο χωρίς να τα ακουμπούν και κυρίως παραμένουν γόρδιος δεσμός και για τους νεότερους συναδέλφους.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους εργαζόμενους στο Π.Σ. Αξιωματικούς, χαμηλόβαθμούς, πενταετής, ΕΜΟΔΕ, εποχικούς να επικοινωνούν με τα στελέχη της Ε.Α.Κ.Π. για όποια τυχόν εργασιακά προβλήματα αντιμετωπίζουν προκειμένου από κοινού να γίνονται προσπάθειες για την αντιμετώπισή τους.

Τονίζουμε όμως ιδιαίτερα ότι μόνο ο δρόμος του οργανωμένου αγώνα είναι αυτός που μπορεί με καταλυτικό και ουσιαστικό τρόπο να δώσει λύσεις στα χρόνια και οξυμένα προβλήματά μας και να βάλει φρένο στην εργασιακό μεσαίωνα που με την βοήθεια όλων των υπολοίπων παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, οι κυβερνήσεις κάθε χρόνο μας σπρώχνουν όλο και πιο βαθιά.