Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: | Κάνει στην άκρη για τη Γεροβασίλη ο Τεμπονέρας | Απαντήσεις στην επίθεση Κασσελάκη

Στην άκρη για την υποψηφιότητα της Όλγας Γεροβασίλη κάνει όπως φαίνεται από την ομιλία του στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, ο Διονύσης Τεμπονέρας.

Ο εργατολόγος που μόλις πρόσφατα απολύθηκε από επιστημονικός συνεργάτης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, πληρώνοντας τη διοργάνωση της εκδήλωσης για την Κεντροαριστερά, δέχθηκε την επίθεση του προέδρου του κόμματος από την εναρκτήρια ομιλία του στο Συνέδριο.

«Το πιο σημαντικό δεν είναι το ποιος θα είναι ο επικεφαλής αλλά το «πώς». Οφείλουμε λοιπόν να πάρουμε θέση» ανέφερε χαρακτηριστικά το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Απαντώντας στην επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον του φωτογραφίζοντάς τον ο Στέφανος Κασσελάκης, ανέφερε: «Οι δικές μου ρίζες είναι στέρεες και διαχρονικές δεν έχουν ανάγκη από επιβεβαίωση. Στη δική μας ζωή μάθαμε να παλεύουμε για τις ιδέες και τις αρχές μας κοιτώντας τους ανθρώπους κατάματα. Καρέκλες και οφίτσια αν και μας προσφέρθηκαν δεν τα διεκδικήσαμε ούτε τα χρειαζόμαστε.

Τις μάχες μας τις δίνουμε μέσα στην κοινωνία χωρίς να ζητάμε μερτικό. Το δικό μας το εγώ το προσφέρουμε στο μεγάλο εμείς και στην υπόθεση της Αριστεράς που στέκεται πάνω από θέσεις και αξιώματα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Προερχόμαστε από το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο. Μάθαμε να υπερασπιζόμαστε το δίκιο. Εμείς το μάθαμε πιο νωρίς από κάποιους άλλους.

Σεβόμαστε τη βούληση των μελών μας. Μάθαμε να συμμετέχουμε και όχι να εξουσιοδοτούμε. Βλέπω μόνο συντρόφους και όχι αντιπάλους. Αν χρειαστεί για την υπόθεση αυτή να κάνουμε στην άκρη θα το κάνουμε με χαρά».

«Κλειδώνει» η υποψηφιότητα Γεροβασίλη

«Βρείτε μου αντίπαλο και πάμε», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης, περιγράφοντας έναν πρώτο χρονικό ορίζοντα, ο οποίος όμως μένει να αποσαφηνιστεί, καθώς οι διαδικασίες για τοπικές και νομαρχιακές εκλογές, σύμφωνα με το καταστατικό, θα πρέπει να διεξαχθούν 15 μέρες μετά το πέρας του συνεδρίου.

Σήμερα και ενώ οι ζυμώσεις συνεχίζονται, πιο πιθανή για τη διαδοχή στην κούρσα είναι μία υποψηφιότητα (ίσως και η μοναδική;), η οποία ακούει στο όνομα της αντιπροέδρου της Βουλής, Όλγας Γεροβασίλη. Το πρωί της Παρασκευής ο Κώστας Ζαχαριάδης είπε στον ΑΝΤ1 ότι «φυσικά θα υπάρξει αντιπαραθετική υποψηφιότητα στον Κασσελάκη», ενώ στο ερώτημα, που ακολούθησε για το αν η Όλγα Γεροβασίλη είναι το πρόσωπο που μπορεί να παίξει αυτόν τον ρόλο, απάντησε: «Κατά τη γνώμη μου ναι, αλλά αυτό είναι κάτι που θα πουν πρώτα οι ίδιοι μέσα στο συνέδριο. Δε θα τους το υποδείξω εγώ».

Πηγή: newsbeast.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Ώρα μηδέν για αποχωρήσεις – Τι θα κάνουν Αχτσιόγλου, Τσακαλώτος και Τεμπονέρας

Είναι σαφές ότι στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί εμφύλιος. Ένας εμφύλιος που ξεκίνησε πρακτικά μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του κόμματος.

Ώρα αποφάσεων στον ΣΥΡΙΖΑ με πολλούς να μιλούν για νέες αποχωρήσεις μετά και την ομιλία του προέδρου, Στέφανου Κασσελάκη, στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής.

Σήμερα, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η τελική συνεδρίαση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ στις 11:00 ενώ λίγο νωρίτερα ο Στέφανος Κασσελάκης θα έχει τερματίσει τον Μαραθώνιο των πέντε χιλιομέτρων. Ταυτόχρονα, οι ομάδες της Έφης Αχτσιόγλου, του Ευκλείδη Τσακαλώτου αλλά και του Διονύση Τεμπονέρα θα ξέρουν ποιες κινήσεις θα ακολουθήσουν. Αν δηλαδή η αποχώρηση τους από τη χθεσινή συνεδρίαση θα σημαίνει έξοδος από το κόμμα.

Αποφασίζουν Αχτσιόγλου, Τεμπονέρας, Τσακαλώτος

Είναι σαφές ότι στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί εμφύλιος. Ένας εμφύλιος που ξεκίνησε πρακτικά μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του κόμματος.

Το γυαλί έσπασε, ήδη από το πρωί της Παρασκευής και έγινε θρύψαλα με την ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη στην Κεντρική Επιτροπή. Μια ομιλία που είχε ευθείες επιθέσεις σε στελέχη του κόμματος, με βαρύτατους χαρακτηρισμούς.

Φυσικά, η έξοδος από το κόμμα μοιάζει ως το πιο πιθανό σενάριο, ιδιαίτερα για την Ομπρέλα. Ωστόσο, από όλα τα στρατόπεδα της αντιπολίτευσης τα τελευταία δεδομένα θα ζυγιστούν σήμερα το πρωί. Κυρίως για το εάν θα δώσουν το «παρών» στην σημερινή διαδικασία που συμπεριλαμβάνει τις ψηφοφορίες. Δεν ήταν λίγα τα στελέχη που διερωτώνται εάν ο Στέφανος Κασσελάκης έχει την πλειοψηφία να περάσει τις προτάσεις του και την γραπτή εισήγηση, η οποία παρεμπιπτόντως, απέχει από τους υψηλότατους τόνους της ομιλίας του προέδρου. Μάλιστα δεν έχει καμία αναφορά σε δημοψήφισμα και διαγραφές αλλά αναφέρεται σε επί της ουσίας πολιτική καταδίκη.

Αυτοί που έμειναν και η διαβεβαίωση της ηγεσίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αίθουσα παράμειναν τα στελέχη της ΔΗΜΑΡ όπως ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος και ο Στέργιος Καλπάκης καθώς και ο Γιάννης Ραγκούσης, διαφωνώντας ωστόσο με την εισήγηση Κασελάκη. Σήμερα μάλιστα αναμένονται από μεριάς τους σκληρές τοποθετήσεις και κατάθεση τροπολογιών. Σε σαφώς διαφορετικό κλίμα η Όλγα Γεροβασίλη που επανέλαβε τη διαφωνία της με το δημοψήφισμα αλλά άφησε αιχμές προς τους αποχωρήσαντες τους οποίους κατηγόρησε ότι έφυγαν για διαδικαστικούς και όχι πολιτικούς λόγους. Αλλά και ο Σωκράτης Φάμελλος που έκανε πυροσβεστική παρέμβαση και έκκληση να πέσουν οι τόνοι. Από την πλευρά της ηγεσίας του κόμματος, δεν εκφράζεται ανησυχία σε σχέση με την πλειοψηφία. Παράλληλα ξεκαθαρίζουν ότι εφόσον η Κεντρική Επιτροπή εγκρίνει με ψηφοφορία την πολιτική καταδίκη των στελεχών που τίθενται προς διαγραφή, δε θα τεθεί θέμα δημοψηφίσματος.

Οι κινήσεις Αχτσιόγλου και Τεμπονέρα

Η Έφη Αχτσιόγλου και ο Διονύσης Τεμπονέρας επιχείρησαν να ανέβουν μαζί στο βήμα προκειμένου να κάνουν κοινή δήλωση, κάτι που δεν επέτρεψε το προεδρείο με τον Πάνο Ρήγα να ζητάει στον Διονύση Τεμπονέρα να κατέβει. Η κίνηση αυτή δεν ήταν τυχαία καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι τελευταίες εξελίξεις άνοιξαν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ τους.

Από τις πιο σκληρές τοποθετήσεις αυτή του Αντώνη Κοτσακά τον οποίο εγκάλεσε αυστηρά κατηγορώντας τον για καθυστερήσεις ο Στέφανος Κασσελάκης: «Σύντροφε πρόεδρε επειδή δεν έχουμε γνωριστεί λέγομαι Αντώνης Κοτσακάς και είμαι πρόεδρος στην επιτροπή Δεοντολογία»,, απάντησε σηκώνοντας το γάντι στο τελεσίγραφο Κασσελάκη προς την επιτροπή να αποφασίσει για τις τέσσερις περιπτώσεις έως την Παρασκευή. «Η επιτροπή δεν εντέλλεται από κανέναν, απολογείται μόνο στο συνέδριο που την εξέλεξε», απάντησε το πολύ έμπειρο και μπαρουτοκαπνισμένο σε διαδικασίες στέλεχος.