Θεσσαλονίκη: Πορεία μαθητών και φοιτητών για τη τραγωδία των Τεμπών
Πορείαδιαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη πραγματοποιούν αυτή την ώρα μαθητές και φοιτητές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Πορείαδιαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη πραγματοποιούν αυτή την ώρα μαθητές και φοιτητές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ένας πολυτραυματίας του δυστυχήματος των Τεμπών προσήχθη μετά τη συγκέντρωση της Τετάρτης στη Θεσσαλονίκη από τους άνδρες των ΜΑΤ, οι οποίοι αρχικά τον σταμάτησαν για έναν τυπικό έλεγχο και τελικά τους πήγαν στο αστυνομικό Μέγαρο.
Σε βίντεο του, ο ίδιος σημειώνει πως όταν πήγε στο αστυνομικό τμήμα για να εξακριβώσουν τα στοιχεία του, προσπάθησε να τους εξηγήσει γιατί πανικοβλήθηκε με τα δακρυγόνα ενώ όταν του είπε αν θέλει να μάθει ποια θέση είχε στο τρένο και ότι βρισκόταν στο μοιραίο Intercity εισέπραξε… ένα χαμόγελο.
«Αποφάσισα να δοκιμάσω τα όρια της υπομονής μου και να τους εξηγήσω γιατί έχω αναπνευστικά προβλήματα και για ποιο λόγο πανικοβλήθηκα και έχασα τις αναπνοές μου. Η πρώτη αναφορά στα Τέμπη δεν έφερε καμιά αντίδραση, η δεύτερη αναφορά πάνω στην εξακρίβωση στοιχείων, ρώτησα τον αστυνομικό μήπως θα ήθελε και τη θέση μου στο τρένο εκείνο το βράδυ. Πήρα ένα πολύ ωραίο χαμόγελο. Μάλλον είχε πλάκα αυτό που είπα», λέει στο βίντεό του.
«Ήταν μια τραγική ειρωνεία και ήταν η τελευταία ελπίδα που είχα για να δω ανθρωπιά», συνέχισε. ««Ο φόβος είναι επιλογή. Και ο φόβος είμαι μια λέξη που δεν βρίσκεται στο δικό μας λεξικό. Οπότε για να μην πολυλογώ. Ραντεβού στους δρόμους ξανά. Και πάω να κάνω ένα μπανάκι γιατί τα ρούχα μου γεμίσανε δικτατορία», αναφέρει ο Αντώνης Αντωνίου.
Η συγκλονιστική ανάρτηση της μητέρας του Αντώνη Αντωνίου:

Πηγή:newsbeast.gr
Να μετατεθεί η ανακοίνωση του πορίσματος για τα Τέμπη από τον «Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών – Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.» ζητούν συγγενείς θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, με αιτιολογικό τις επικείμενες συγκεντρώσεις της ερχόμενης Παρασκευής, 28 Φεβρουαρίου 2025.
Αναλυτικά, ο Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., ο οποίος έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυστυχημάτων, έχει ανακοινώσει ότι αύριο, Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, θα γνωστοποιήσει τα πορίσματά του για τις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, την μη αξιοποίηση των κονδυλίων για τη βελτίωσή του, αλλά και τα αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη που ακολούθησε της σύγκρουσης των τρένων.
Όμως, συγγενείς θυμάτων των Τεμπών, διά του πληρεξουσίου δικηγόρου τους, Λουκά Αποστολίδη, με επιστολή τους προς τον πρόεδρο του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., ζητούν, λόγω της συγκυρίας, του πάνδημου πένθους και της συμμετοχής χιλιάδων πολιτών σε διαδηλώσεις συμπαράστασης των συγγενών και με αίτημα την αποκάλυψη της αλήθειας, η γνωστοποίηση των πορισμάτων του Εθνικού Οργανισμού να μη γίνει αύριο, αλλά να μετατεθεί η ημέρα γνωστοποίησης των πορισμάτων.
Πηγή:newsbeast.gr
Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, στις 10:00 το πρωί, στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Καβάλας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Στέφανος, πλαισιωμένος από τους ιερείς των ενοριών της πόλης, θα τελέσει νεκρώσιμο τρισάγιο στη μνήμη των αδικοχαμένων ψυχών. Ως συμβολική κίνηση τιμής και μνήμης, οι καμπάνες του ναού θα ηχήσουν πένθιμα 57 φορές, όσες και οι ζωές που χάθηκαν εκείνη τη μοιραία νύχτα.
Η τοπική Εκκλησία, συμμεριζόμενη τον αγώνα των οικογενειών των θυμάτων για δικαίωση, στέκεται στο πλευρό τους με προσευχή και πνευματική στήριξη. Παράλληλα, το τρισάγιο αποτελεί μια υπενθύμιση πως η μνήμη των θυμάτων θα παραμείνει ζωντανή, ενώ η αναζήτηση της αλήθειας και της δικαιοσύνης δεν μπορεί να σταματήσει.
Η κοινωνία της Καβάλας ενώνεται σε αυτό το μνημόσυνο, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα συμπαράστασης προς τις οικογένειες που συνεχίζουν να θρηνούν την απώλεια των αγαπημένων
Η ξαφνική εμφάνιση του υλικού μετά από δύο χρόνια έχει προκαλέσει ερωτήματα και αντιδράσεις, ιδίως από τις οικογένειες των θυμάτων που διεκδικούν διαφάνεια και δικαιοσύνη.
Η έφοδος στα γραφεία της Interstar στη Μεταμόρφωση αποκάλυψε έναν υπολογιστή, 11 σκληρούς δίσκους και τρία καταγραφικά, τα οποία θα εξεταστούν για να διαπιστωθεί αν το βίντεο είναι γνήσιο ή έχει υποστεί επεξεργασία. Παράλληλα, η ύπαρξη ενός «υπαλλήλου-φάντασμα» που φέρεται να γνώριζε για τα βίντεο αλλά δεν κατέθεσε ποτέ, εντείνει τις υποψίες για πιθανή συγκάλυψη.
Οι συγγενείς των θυμάτων εκφράζουν την αγανάκτησή τους για την καθυστέρηση στη διερεύνηση, τονίζοντας ότι είχαν ζητήσει το υλικό από το 2023, όμως η εταιρεία ισχυριζόταν τότε πως δεν υπήρχε διαθέσιμο αρχείο. Πλέον, απαιτούν σαφείς απαντήσεις και δεν πείθονται εύκολα από τις τελευταίες εξελίξεις.
Η κοινωνία παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον την υπόθεση, καθώς το τραγικό γεγονός των Τεμπών εξακολουθεί να αποτελεί μια ανοιχτή πληγή. Οι νέες αποκαλύψεις θα μπορούσαν είτε να φέρουν την αλήθεια στο φως είτε να ενισχύσουν την αίσθηση της συγκάλυψης, που πολλοί υποψιάζονται. Το σίγουρο είναι ότι οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για την πορεία της έρευνας και για το αν τελικά η δικαιοσύνη θα μπορέσει να αποδώσει ευθύνες εκεί που πραγματικά ανήκουν.
Ο κ. Βορίδης απάντησε στις κατηγορίες περί συγκάλυψης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα κίνητρο για κάτι τέτοιο. Επιπλέον, χαρακτήρισε την εργαλειοποίηση της τραγωδίας από την αντιπολίτευση ως «χυδαία», υπογράμμίζοντας ότι η υπόθεση διερευνάται από τη δικαιοσύνη και ότι δεν υπάρχει καμία παρέμβαση από την κυβέρνηση στη διαδικασία αυτή.
Στο αίτημά της, η κ. Κωνσταντοπούλου υποστήριζε ότι ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, «έθαψε στα συρτάρια του» τις ποινικές δικογραφίες που διαβιβάστηκαν από τη Δικαιοσύνη.
Τα συμπληρωματικά έγγραφα που έρχονται προς συσχέτιση άλλης ήδη ανακοινωθείσας δικογραφίας, δεν ανακοινώνονται τουλάχιστον από το 2005 και μετά, από κανέναν Πρόεδρο Βουλής». «Ουδέποτε έγγραφο συμπληρωματικό ανακοινώθηκε. Απλά ενσωματώνεται στην κύρια δικογραφία. Οποιοσδήποτε συνάδελφος από την αντιπολίτευση ήθελε, μπορούσε να δει τη δικογραφία», πρόσθεσε. Μάλιστα, τόνισε ότι τα διαβιβαστικά των εισαγγελέων ανέφεραν πως αυτά τα έγγραφα αποστέλλονταν στη Βουλή προκειμένου να «συσχετιστούν» στην ήδη υποβληθείσα δικογραφία του Μαΐου. «Επομένως δεν αποκρύφθηκε απολύτως τίποτα», επεσήμανε ο κ. Κακλαμάνης.
Ερωτηθείς από τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες για το υποβληθέν, προς τον ίδιο, αίτημα των συγγενών θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, με το οποίο ζητούν να ενημερωθούν για την πορεία των σχετικών δικογραφιών που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή, ο κ. Κακλαμάνης απάντησε ότι δεν το είχε λάβει μέχρις στιγμής, καθώς μετείχε στη Διάσκεψη των Προέδρων. Ωστόσο, όπως ανέφεραν αργότερα κοινοβουλευτικές πηγές, αυτό το αίτημα ήδη εστάλη προς διανομή στους 300 βουλευτές, από τις υπηρεσίες της Βουλής. Παράλληλα, ο κ. Κακλαμάνης σημείωσε ότι εκ της θεσμικής του ιδιότητας δεν απαντά ο ίδιος σε αιτήματα πολιτών, θα τοποθετηθεί όμως στη Διάσκεψη των Προέδρων όταν τεθεί το θέμα από εκπροσώπους κομμάτων.
newsbomb.gr
Ο σταθμάρχης βάρδιας, τη νύχτα που έγινε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, παρουσιάστηκε σήμερα ενώπιον του εφέτη ανακριτή μαζί με τον δικηγόρο του. Ζήτησε και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί συμπληρωματικά μέσα στον Δεκέμβριο. Ο εφέτης ζητά αυτή τη συμπληρωματική απολογία από τον πρώην σταθμάρχη για να τοποθετηθεί σχετικά με παραλείψεις του ΟΣΕ σε ότι αφορά την κίνηση των τρένων και τη λειτουργία του προσωπικού, με δεδομένο ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί και δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση, η τηλεδιοίκηση και η ενδοεπικοινωνία μηχανοδηγών και σταθμαρχών.
Επιπλέον, σήμερα, εκ μέρους γονέα θύματος και του δικηγόρου του κατατέθηκε στον εφέτη ανακριτή υπόμνημα, με το οποίο ζητείται να διερευνηθούν παρατυπίες των αρμόδιων αρχών στη διαδικασία συλλογής υλικού στον τόπο της τραγωδίας, αλλά και στο Κουλούρι όπως αυτή η διαδικασία περιγράφεται στη δικογραφία.
Σχετικά με τα ηχητικά ντοκουμέντα του 112 που είδαν το φως της δημοσιότητας και περιλαμβάνονται στη δικογραφία, πρόκειται ουσιαστικά για αυτοματοποιημένα μηνύματα με τις συντεταγμένες του δυστυχήματος που στάλθηκαν από “έξυπνα” κινητά των επιβατών, στο 112, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Σε αυτά τα μηνύματα, όμως, ακούγεται και ήχος μέσα από τα βαγόνια με φωνές και ομιλίες επιβατών, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, αυτά τα στοιχεία δεν δίνουν αξιόλογες πληροφορίες ως προς το τι προκάλεσε την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησαν τη σύγκρουση. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η πιστοποίηση της γνησιότητας βίντεο ιδιώτη που φέρεται να δείχνει ξεκάθαρα την εμπορική αμαξοστοιχία με όλα τα φορτία της. Αν θεωρηθεί γνήσιο το υλικό, σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, αυτό θα βάλει τέλος στις υποθέσεις περί παράνομου φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Τέλος, αναμένεται και το πόρισμα από το χημικό εμπειρογνώμονα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο οποίος αυτή την περίοδο κάνει μετρήσεις, για να αποφανθεί περί ανάφλεξης και διάδοσης της φωτιάς αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων.
ertnews
Οι Καβαλιώτες τίμησαν το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου 2024 τη μνήμη των 57 παιδιών που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, παρακολουθώντας μέσω γιγαντοόθονης στην πλατεία Ηρώων τη συναυλία που διοργάνωσε στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο ο σύλλογος συγγενών των θυμάτων και συμμετείχαν σπουδαίοι καλλιτέχνες, όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Τάνια Τσανακλίδου, ο Σωκράτης Μάλαμας και οι Κοινοί Θνητοί.
Όλοι μαζί έστειλαν το δικό τους μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: “Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε τι συνέβη στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, μέχρι να αποδοθεί πραγματική Δικαιοσύνη”.
Ο Δήμος Καβάλας, σε μια συμβολική κίνηση τιμής και σεβασμού προς τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, ανακοινώνει τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας μνήμης που θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, στις 19:00, στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Η σκοπεύτρια Εμμανουέλα Κατζουράκη, στην πρώτη της συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες, κατέλαβε την 5η θέση στον τελικό του σκητ γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, στο Παρίσι, έχοντας ανέβει έναν Γολγοθά, αφού πριν 1,5 χρόνο είχε επιζήσει από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Η Εμμανουέλα Κατζουράκη ξεκίνησε αγχωμένη τη διαδικασία, αλλά στη συνέχεια είχε 10 επιτυχημένες βολές, ωστόσο δεν προλάβαινε να φτάσει τις αντιπάλους της. Η Κατζουράκη ολοκλήρωσε την προσπάθειά της με 23/30 βολές, με συνέπεια να κατακτήσει την 5η θέση στην πρώτη της μάλιστα συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες.
Τελικά, η ελληνική σκοποβολή μπορεί να πανηγυρίζει σήμερα τη νέα τεράστια επιτυχία της Κατζουράκη που κατέλαβε την 5η θέση στο Παρίσι.
Με καταγωγή από τα Χανιά της Κρήτης σπουδάζει φαρμακευτική στη Θεσσαλονίκη.
Η 23χρονη κοπέλα βρισκόταν στην επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το εμπορικό τρένο, στην τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Η Κατζουράκη επέβαινε στα τελευταία βαγόνια και βγήκε σώα, χτυπώντας λίγο το πόδι της, ωστόσο το ψυχολογικό σοκ ήταν τεράστιο.
«Δεν είναι καλά. Προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της. Επέλεξε να αγωνιστεί και όχι να καθίσει σπίτι της. Της είπα ότι δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, να κάνει ό,τι νιώθει εκείνη καλύτερο.
Δεν μιλάει καθόλου, επέλεξε να μείνει σιωπηλή, το περνάει μόνη της. Δεν μπορούμε να την πιέσουμε. Μακάρι να το ξεπεράσει γρήγορα, όσο δυνατόν είναι αυτό.
Σίγουρα είναι αγωνίστρια. Ήθελε να είναι μαζί μας, από το να κάτσει σπίτι. Ελπίζω να της κάνει καλό. Δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, με ενδιαφέρει η ψυχική της ηρεμία.
Θα είμαστε δίπλα της. Πάμε για τους αγώνες με μισή καρδιά όλοι μας», έλεγε τότε στην ΕΡΤ3 ο προπονητής της Γιώργος Σαλαβαντάκης.
vradini.gr
Σήμερα εντός φυλακής δεν είναι κανείς από τους κατηγορούμενους για τα Τέμπη που είχαν προφυλακιστεί. Στο εδώλιο όταν γίνει η δίκη θα καθίσουν – με τα σημερινά δεδομένα – 41 άτομα. Η δικογραφία αναμένεται να παραδοθεί από τον Εφέτη ανακριτή ίσως μέχρι το Φθινόπωρο, εφόσον δεν προκύψει κάτι καινούργιο που θα πρέπει να ερευνηθεί. Η δίκη η οποία θα γίνει σε διαμορφωμένη αίθουσα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στην Λάρισα, δεν αναμένει να ξεκινήσει πριν από τα Χριστούγεννα.
Οεπίσημος κρατικός φορέας διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ στον 16ο μήνα μετά το έγκλημα των Τεμπών «ξύπνησε» και εξέδωσε την παραμονή των ευρωεκλογών Σύσταση Ασφαλείας «urbi et orbi» για τα προβλήματα ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.
Η απουσία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών) την περίοδο που συνέβησαν τα Τέμπη θεωρείται ένας βασικός παράγοντας για τα κενά στη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος αλλά και το αποκαλούμενο «μπάζωμα», δηλαδή την αλλοίωση και καταστροφή αποδεικτικών στοιχείων. Υπό κανονικές συνθήκες ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα έπρεπε να βρίσκεται στον τόπο της καταστροφής από την πρώτη στιγμή, να έχει εκείνος τον πρώτο λόγο για τη συλλογή των στοιχείων και να απαγορεύσει κάθε ενέργεια που θα οδηγούσε στη μετακίνηση συντριμμιών και χωμάτων πριν καταγραφούν εξαντλητικά για το σημείο και την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν.
Αντιθέτως, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν είχε συσταθεί και η κυβέρνηση δεν ακολούθησε καν την πρόβλεψη του νόμου 5014 που είχε η ίδια ψηφίσει και όριζε ότι μέχρι να διοριστεί διοίκηση θα έπρεπε να επιληφθεί η προϋπάρχουσα αρχή Διερεύνησης ΕΔΑΑΠ. Ομως ο ΕΔΑΑΠ ήταν και εκείνος υπό διάλυση με ευθύνη του παραιτηθέντος υπουργού Κ. Καραμανλή και ο διάδοχός του Γιώργος Γεραπετρίτης αποφάσισε να ορίσει μια ειδική επιτροπή με τρεις εμπειρογνώμονες που εκείνος επέλεξε –αντίθετα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό που απαιτεί η διερεύνηση να γίνεται από ανεξάρτητο φορέα.
Διοίκηση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ τοποθετήθηκε έξι μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 2023, και η διερεύνηση ξεκίνησε από τον φορέα έναν χρόνο αργότερα, στις 15/3/24, χωρίς να υπάρχει στελέχωση από εξειδικευμένο προσωπικό και με πρόσωπα που προέρχονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) –αν και η ΡΑΣ ελέγχεται και εκείνη για πράξεις και παραλείψεις.
Χωρίς… καθυστέρηση
Την Παρασκευή 7 Ιουνίου ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε σε Δελτίο Τύπου το πρακτικό της απόφασης που έλαβε, τονίζοντας ότι σκοπός των ερευνών του «είναι η πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων και συμβάντων και η βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων». Ισχυρίζεται ότι η πλήρης διερεύνηση βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά έχουν συγκεντρωθεί στοιχεία που δικαιολογούν την έκδοση «Επείγουσας Σύστασης» με αποδέκτες τη ΡΑΣ, τον ΟΣΕ, τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, τη ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αναφέρει ότι αποκαλύφθηκαν κίνδυνοι στην ασφάλεια των επικοινωνιών καθώς:
● Η μετάδοση μηνυμάτων σχετικών με την ασφάλεια στερείται δομής (π.χ. σωστός προσδιορισμός των συνομιλητών και των τοποθεσιών), μεθοδολογίας (π.χ. ανάγνωσης, διόρθωσης λαθών) και χρήσης διεθνώς συμφωνημένης ορολογίας και κανόνων επικοινωνίας.
● Κρίσιμες πληροφορίες μπορεί να παρεξηγηθούν ή να παρερμηνευτούν λόγω ασαφών ή διφορούμενων εκφράσεων.
● Ο ασύρματος VHF χρησιμοποιείται ευρέως ως ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας για την ανταλλαγή κάθε είδους πληροφοριών και «δεν είναι δυνατόν να δοθεί προτεραιότητα στις επικοινωνίες σχετικές με την ασφάλεια έναντι όλων των άλλων επικοινωνιών».
Κατά συνέπεια ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητά από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη «να συνεργαστούν χωρίς καθυστέρηση» για την εφαρμογή μιας μεθοδολογίας επικοινωνίας που σέβεται τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών και ενός μέσου επικοινωνίας «που επιτρέπει την άμεση επαφή ένας προς έναν μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών για όλες τις επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια». Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε πρόσφατα διαγωνισμό 23 εκατομμυρίων για σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, το οποίο όμως είχε ξεκινήσει να εγκατασταθεί το 2006 με σύμβαση 57 εκατομμυρίων που είχε ανατεθεί στη Siemens, αλλά έμπλεξε στο σκάνδαλο με τα «μαύρα ταμεία».
Στις πρόσφατες δηλώσεις του, ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, σύζυγος θύματος που έχασε τη ζωή της στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έκανε σοβαρές καταγγελίες περί συγκάλυψης των αιτίων και των υπευθύνων της τραγωδίας. Ο κ. Κωνσταντινίδης εξέφρασε την απογοήτευση και την οργή του για την έλλειψη διαφάνειας και λογοδοσίας από τις αρμόδιες αρχές.
“Από την πρώτη στιγμή που συνέβη το δυστύχημα, αισθανθήκαμε ότι υπήρχε μια προσπάθεια να καλυφθούν τα πραγματικά αίτια. Οι υπεύθυνοι δεν θέλουν να αποκαλυφθεί η αλήθεια, και αυτό είναι ξεκάθαρο,” δήλωσε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε συγκεκριμένα περιστατικά και παραλείψεις που, κατά τη γνώμη του, δείχνουν συγκάλυψη.
Σε ένα ιδιωτικό οικόπεδο που βρίσκεται πίσω από ορυχείο και στο οποίο 25 φορτηγά άρχισαν να μεταφέρουν χώμα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, επικεντρώνονται οι έρευνες εταιρείας με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, με στόχο να εντοπιστούν γενετικό υλικό και ανθρώπινα υπολείμματα, ώστε να συνταχθεί πραγματογνωμοσύνη.
Η έρευνα έχει οριστεί από τις δικαστικές αρχές, ενώ στο σημείο έφτασε και εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση ώστε οι έρευνες να γίνουν παρουσία του.
Λίγα 24ωρα πριν έχει προηγηθεί δειγματοληψία από χωμάτων από τη χημική υπηρεσία Λάρισας. Από το σημείο έχει ληφθεί δείγμα από χώμα από διάφορα σημεία, τα οποία έχουν σταλεί στο γενικό χημείο του κράτους, με τα αποτελέσματα να αναμένονται σε ένα μήνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δείγματα χώματος που ελήφθησαν την περασμένη Παρασκευή, έδωσαν το παρών και τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών, τεχνικός σύμβουλος του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train και η οικογένεια του Βάιου Βλάχου παρουσία του εφέτη ανακριτή και της προϊσταμένης της Εισαγγελίας εφετών.
H συγκεκριμένη εταιρεία με τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά είναι η μοναδική στη χωρά. Πρόκειται για την εταιρεία που ζητούσαν από τις πρώτες μέρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα οι συγγενείς των θυμάτων να μεταβεί στο χώρο.
Αυτός είναι και ο λόγος διαμαρτύρονταν εξαρχής, ότι δεν πήγαν ποτέ πραγματογνώμονες στον τόπο του δυστυχήματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι διαδικασία της δειγματοληψίας και της εξέτασης από τους ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους γίνεται ένα χρόνο μετά το δυστύχημα και αφού προηγήθηκαν οι πλημμύρες.
Πηγή: newsbeast.gr
«Ντροπιαστική» χαρακτήρισε ο Αλέξης Χαρίτσης τη χθεσινή συνεδρίαση στη Βουλή «για το έγκλημα των Τεμπών».
Σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της ΚΟ της Νέας Αριστεράς σημείωσε ότι «σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που καίει την κοινωνία ο πρωθυπουργός απουσίασε από την Βουλή. Επέλεξε να κρυφτεί πίσω από τους υπουργούς και τους βουλευτές του». Προσέθεσε ότι «και οι υπουργοί βέβαια επέλεξαν να κρυφτούν, μόνο ο κύριος Βορίδης ήταν παρών και το πολύ 20 βουλευτές». «Ακούσαμε διάφορες νομικίστικες σοφιστείες για να καλυφθεί ένα έγκλημα. Η κοινωνία το εισπράττει και το κατανοεί», σχολίασε.
Ο κ. Χαρίτσης υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι τα πολιτικά συμπεράσματα της έρευνας της Pulse για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο «είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας που κατεδαφίζει το περίφημο Success Story της κυβέρνησης» και «δείχνει ότι για την πλειοψηφία των Ελλήνων, των Ελληνίδων, των εργαζομένων και των μικρομεσαίων τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα», καθώς «το 60% νιώθει ανασφάλεια για το μέλλον».
Τόνισε ότι «αν η κοινωνία δεν εκφραστεί με σοβαρό τεκμηριωμένο τρόπο και προγραμματικό λόγο, θα εκφραστεί στα άκρα και την Ακροδεξιά, με τρόπο αντιπολιτικό και επικίνδυνο για τη δημοκρατία, όπως γίνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης». Σημείωσε ότι το στοίχημα της Νέας Αριστεράς είναι να πείσει τους πολίτες ότι έχει νόημα η πολιτική συμμετοχή και το πολιτικό περιεχόμενο και «γι’ αυτό τον λόγο το κεντρικό σύνθημα της συνδιάσκεψης της Νέας Αριστεράς ήταν “Η πολιτική επιστρέφει”». «Δεν έχουν νόημα οι αντιπαραθέσεις για τα μάτια του κόσμου, αντιπολίτικες συμπεριφορές και οι lifestyle παρουσιάσεις των πολιτικών προσώπων. Η διέξοδος υπάρχει και μπορεί να είναι πολιτική», είπε.
Προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι πρώτοι υποψήφιοι της Νέας Αριστεράς και πως το ευρωψηφοδέλτιο «θα αποτυπώνει την ανάγκη να εκφραστεί η κοινωνία». «Δεν θέλουμε ένα ευρωψηφοδέλτιο που θα αποτελείται από lifestyle προσωπικότητες. Θέλουμε ανθρώπους μέσα από την κοινωνία που θα εκφράζουν πραγματικές κοινωνικές δυναμικές. Τον κόσμο που νιώθει ότι από το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν εκφράζεται», ανέφερε. Είπε ότι «η Νέα Αριστερά μπορεί να αποτελέσει την θετική έκπληξη» και ότι θέλει να εκφράσει έναν αριστερό, προοδευτικό κόσμο, μια νεολαία που νιώθει ότι η φωνή της δεν ακούγεται.
Υποστήριξε ότι υπάρχει συνολικός επανακαθορισμός της πολιτικής ταυτότητας και της εκλογικής συμπεριφοράς μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας και ότι στις ευρωεκλογές θα δούμε και μεγάλες εκπλήξεις. «Υπάρχει κόσμος απογοητευμένος, που θέλει κάτι διαφορετικό, θέλει να ακούσει σοβαρές ρεαλιστικές προτάσεις οι οποίες να απαντάνε στα πραγματικά του προβλήματα. Κόσμος που θέλει διέξοδο που δεν μπορεί να την βρει ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τα παραδοσιακά κόμματα της αντιπολίτευσης που δεν μπορούν να παίξουν τον ρόλο τους», ανέφερε.
Πηγή: newsbeast.gr
«Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης συνέχισε και σήμερα τα ολισθήματα, εξαπολύοντας για μία ακόμη φορά ύβρεις που προσβάλλουν όχι την αντιπολίτευση, όπως ίσως νομίζει, αλλά τα θύματα του εγκλήματος των Τεμπών και τους συγγενείς τους» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε ανακοίνωση του.
Ειδικότερα, κατηγορεί τον κ. Μαρινάκη ότι «επέμεινε στον άθλιο χαρακτηρισμό “πολιτικές βδέλλες”, προσπαθώντας να μειώσει την προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε να τιμωρηθούν οι πραγματικοί ένοχοι για την τραγωδία που οδήγησε στον θάνατο 57 νέων ανθρώπων». Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «του επιστρέφει τον χαρακτηρισμό» και τον «ενημερώνει» πως «πολιτικές βδέλλες» είναι «εκείνοι που συνεχίζουν να ασελγούν στη μνήμη των αδικοχαμένων ανθρώπων», «όσοι προσπαθούν να καλύψουν πολιτικά πρόσωπα εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους, θεωρώντας πως δεν χρειάζεται να λογοδοτούν στον ελληνικό λαό», «όσοι προσπαθούν να καλύψουν τους εμπλεκόμενους πολιτικούς», «εκείνοι που κρύφτηκαν χθες αφήνοντας άδεια τα κυβερνητικά έδρανα, ενώ την ίδια στιγμή παρακολουθούσαν με αγωνία από τα θεωρεία οι συγγενείς των θυμάτων».
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προσθέτει ότι «ο χαρακτηρισμός αυτός ανήκει σε όσους συνεχίζουν να δείχνουν ασέβεια στο αίμα και τον κόπο των Ελλήνων πολιτών. Που δεν ενδιαφέρονται για το γεγονός πως η μεγάλη πλειοψηφία υποφέρει από την ακρίβειά και την υπερφορολόγηση, ενώ παράλληλα διακατέχεται από αίσθημα ανασφάλειας που αφορά ακόμη και τις καθημερινές του μεταφορές». Σχολιάζει ότι «ο κύριος Μαρινάκης θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη εκ μέρους του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη αλλά και του κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή που χθες απουσίαζαν από τη Βουλή, παρά να κουνάει το δάχτυλο σε όσους αγωνίζονται για να βγει η αλήθεια στο φως».
Καταληκτικά, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζει ότι «όσο συνεχίζουν να ασελγούν στη μνήμη των αδικοχαμένων παιδιών και να αγνοούν τον πόνο των συγγενών, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν θα κάνει ούτε βήμα πίσω. Θα στέκεται δίπλα τους, μέχρι τη δικαίωση τους».
Πηγή: newsbeast.gr
«Είμαστε βέβαιοι για τη συγκάλυψη. Διακήρυτταν ότι ο σιδηρόδρομος είναι απολύτως ασφαλής. Όσο μπορεί να είναι. Δεν είναι όμως και δεν είναι εντάξει για αυτό. Υπάρχουν κανόνες ασφαλείας που δεν έχουν εφαρμοστεί», επεσήμανε, η πρόεδρος του Συλλόγου «Τέμπη 2023», Μαρία Καρυστιανού, μιλώντας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου.
Όρθια, μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα, η μητέρα της 20χρονης Μάρθης, που σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα -«έγκλημα στα Τέμπη» περιέγραψε την οδύνη των συγγενών των θυμάτων, ζήτησε στήριξη στις προσπάθειες για αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών, μίλησε για κυβερνητική εντολή συγκάλυψης και παραβίαση αρχών του Κράτους Δικαίου και όταν ολοκλήρωσε την ομιλία της, οι ευρωβουλευτές ξέσπασαν σε δυνατά χειροκροτήματα.
«Στη μνήμη των νεκρών μας, στο όνομα του Κράτους Δικαίου και των κοινών μας αξιών ελπίζουμε να εισακούσετε το θεμιτό και δίκαιο αίτημα μας.
Κανένας άλλος γονιός να μη βρεθεί στη θέση μας και να βιώσει ό,τι ΕΜΕΙΣ» τόνισε και έκλεισε με την ευχή και το σκοπό «στην Ελλάδα που αγαπάμε και πονάμε να ζουν πολίτες με ασφάλεια και αξιοπρέπεια» καθώς «το αίμα των παιδιών μας αρκεί με το παραπάνω για να αλλάξουν επιτέλους τα πράγματα».
Ευκρινή θέση για όσα έγιναν σχετικώς με την αναγραφή των ονομάτων των νεκρών των Τεμπών στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη πήρε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στα «Παραπολιτικά».
Αναλυτικώς, δήλωσε ότι «το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη είναι το σπουδαιότερο σημείο μνήμης, ένας τόπος ιερός και αφορά στους πεσόντες κατά τη διάρκεια των αγώνων του έθνους. Εκεί είναι γραμμένα τα ονόματα των μεγάλων μαχών που έχουμε δώσει. Είναι ένα μνημείο, με το οποίο τιμάμε τη μνήμη όλων των Ελλήνων που έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την πατρίδα. Δεν έχει καμία θέση η οποιαδήποτε αναγραφή οποιουδήποτε άλλου πράγματος εκεί. Θέλουμε να κάνουμε ένα μνημείο να θυμόμαστε το φρικτό δυστύχημα των Τεμπών; Να το κάνουμε. Αυτό δεν μπορεί να είναι στον Άγνωστό Στρατιώτη […] Είναι ένα μνημείο με συγκεκριμένο προορισμό», τόνισε.
Eν συνεχεία, ανέφερε ότι «δεν πρέπει» να μείνουν γραμμένα τα ονόματα των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στον συγκεκριμένο χώρο και «φυσικά» πρέπει να σβηστούν. Και, μάλιστα, «άμεσα» πρέπει να σβηστούν.
Στη συνέχεια της συνέντευξης διευκρίνισε, δε, ότι έχει «πολύ ενδιαφέρον» η πρωτοβουλία του δημάρχου Αθηναίων για ανέγερση μνημείου, και «αν σε αυτή τη συζήτηση για το μνημείο για τα Τέμπη πρέπει να εμπλακούν και φορείς της κυβέρνησης, να εμπλακούν. Αλλά, εδώ συζητάμε για τον Άγνωστο Στρατιώτη. Στον Άγνωστο Στρατιώτη δεν θα αναγράφεται τίποτε. Θα αναγράφονται τα ονόματα, τα μέρη, τα σημεία όπου το έθνος πολέμησε και άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αυτές τις πολεμικές προσπάθειες που έκανε το έθνος για να απελευθερωθεί. Αυτός είναι ο Άγνωστος Στρατιώτης».
Με αφορμή, εξάλλου, τη θέση που αναπτύσσουν κόμματα και πολιτικοί για την πορεία των δικαστικών ερευνών, ο υπουργός Επικρατείας επεσήμανε ότι «οι πολιτικοί οφείλουν να απέχουν από οποιονδήποτε σχολιασμό εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων. Γιατί το λένε οι ερμηνείες της Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων; Το λένε για να μην υπάρχει χειραγώγηση και παρέμβαση στο έργο των δικαστών». Ως εκ τούτου, «θα πρότεινα να συμφωνήσουμε όλοι οι πολιτικοί να δείχνουμε αυτοσυγκράτηση ό,τι αφορά στις ενέργειες της Δικαιοσύνης».
Για το μπάζωμα, ειδικότερα, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, σημείωσε ότι μπαζώθηκε μόνον η μία πλευρά, και διερωτήθηκε: «Αν η συγκάλυψη ήταν ο σκοπός, μπάζωσαν μόνο δεξιά και δεν μπάζωσαν αριστερά;».
Με αφορμή, τέλος, το ψήφισμα πολιτών για τα Τέμπη, προχώρησε σε δύο διαπιστώσεις: Πρώτον, η βουλευτική ασυλία υπάρχει μόνο για την άσκηση των καθηκόντων των βουλευτών. Και, δεύτερον, «όταν ήρθε πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής, η οποία αφορούσε παράβαση καθήκοντος και απιστία για τη (Σύμβαση) 717 και τον Καραμανλή, η Βουλή απεφάνθη και την απέρριψε».
Πηγή: iefimerida.gr
Αποζημίωση ενός εκατομμυρίου ευρώ διεκδικούν συγγενείς θύματος του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, στην πρώτη αγωγή που εκδικάζεται αύριο, εκτός απροόπτου, στο Πρωτοδικείο της Αθήνας.
Τέσσερα συγγενικά πρόσωπα του 62χρονου ελεγκτή, που έχασε τη ζωή του στο τραγικό δυστύχημα, προσέφυγαν στη δικαιοσύνη κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellenic Train, ζητώντας αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Η σύζυγος, οι δύο γιοι και η αδελφή του άτυχου ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην αγωγή τους, μεταξύ άλλων, επικαλούνται τα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων που αναφέρονται στις συνθήκες της τραγωδίας δηλώνοντας απαρηγόρητοι για το θάνατο του.
Πηγή: Newsbeast.gr
Σπαραγμός στο ετήσιο μνημόσυνο, το οποίο πραγματοποιήθηκε νωρίς το μεσημέρι της Τετάρτης στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών, κοντά στο χωριό Ευαγγελισμός.
Ο θρήνος και τα αναπάντητα «γιατί» κυριάρχησαν για τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων, που οδήγησε στον θάνατο 57 συνανθρώπους μας.
Οι συγγενείς των θυμάτων που βρέθηκαν στο σημείο, ζητούσαν να αποδοθούν ευθύνες που πραγματικά ευθύνονται για όσα έγιναν πριν από έναν χρόνο, ενώ σε μια από τις συγκλονιστικότερες στιγμές, ο ιερέας που τελούσε το τρισάγιο, «έσπασε» και δεν κατάφερε να συγκρατήσει τα δάκρυά του, όταν διάβαζε τα ονόματα των θυμάτων.
Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα 28 Φεβρουαρίου 2024, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που πήρε μαζί του 57 ζωές και άφησε πίσω 57 οικογένειες να ψάχνουν απαντήσεις και να τους βασανίζει ένα μεγάλο γιατί.
Το ημερολόγιο γράφει 28.02.2023, ώρα 23:21. Λίγα λεπτά αργότερα ο πλανήτης θα μιλάει για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα και την τραγωδία των Τεμπών.
Ο επιβατικός συρμός Intercity 62, που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Δύο τρένα, μία επιβατική αμαξοστοιχία και μία εμπορική, συγκρούονται στον Ευαγγελισμό γιατί τα δύο τρένα πορεύονταν για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή!
Απεργιακή συγκέντρωση για τα εργασιακά δικαιώματα, τους μισθούς, τις καλύτερες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στον χώρο εργασίας πραγματοποιείται, με αφορμή τον έναν χρόνο από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, στο άγαλμα του Βενιζέλου, στο πλαίσιο της σημερινής πανελλαδικής απεργίας της ΑΔΕΔΥ.
Οι ομιλητές, εκπρόσωποι σωματείων ζητούν «απόδοση ευθυνών» και «τιμωρία των ενόχων», αλλά και ασφαλέστερες σιδηροδρομικές μεταφορές. Θα ακολουθήσει πορεία μέσω τον οδών Αγίας Σοφίας και Τσιμισκή με κατάληξη τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Ελευθερίας του Ηρακλείου με αφορμή την 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ και άλλες Ομοσπονδίες εργαζομένων. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα και, μεταξύ άλλων, ιδιωτικοί υπάλληλοι, οικοδόμοι, συνταξιούχοι μαθητές αλλά και φοιτητές οι οποίοι επανέλαβαν το αίτημα για μη συγκάλυψη της τραγωδίας των Τεμπών με τη συμπλήρωση ενός έτους από το τραγικό δυστύχημα.
Επίσης, ανάμεσα στα αιτήματα που έθεσαν ήταν η αύξηση μισθών, η επαναφορά δώρων, συλλογικές συμβάσεις, αλλά και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό σε κρίσιμους δημόσιους φορείς όπως της υγείας και της παιδείας. Οι συγκεντρωμένοι αυτή την ώρα πραγματοποιούν πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους του Ηρακλείου.
Νωρίτερα, στον Ιερό Ναό της Παναγίτσας στον Μασταμπά, με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος.
Πηγή: Newsbeas.gr
Ενός λεπτού σιγή από την Ολομέλεια για τα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που σημειώθηκε πριν ένα χρόνο στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Πλακιωτάκης, εκφράζοντας όλο το Σώμα, ανέφερε πως «σήμερα, συμπληρώνεται ένας χρόνος από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ως Εθνική Αντιπροσωπεία πενθούμε – όπως πενθεί όλη η Ελλάδα, όλος ο Ελληνισμός. Θρηνούμε την απώλεια 57 συνανθρώπων μας που έχασαν την ζωή τους αδόκητα και τόσο άδικα».
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι «η σημερινή ημέρα μας υπενθυμίζει τον όρκο που δώσαμε ως βουλευτές και τη δέσμευση που λάβαμε ως Εθνική Αντιπροσωπεία λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα. Δέσμευση για διάγνωση, απόδοση ευθυνών και διόρθωση των διαχρονικών παθογενειών. Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς αλλά το χρέος μας αδιαπραγμάτευτο. Πρέπει να χυθεί άπλετο φως. Να υπάρξει ταχύτερη και αντικειμενική κρίση. Οφείλουμε όμως να αφήσουμε απερίσπαστη τη Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της».
Με τις σκέψεις αυτές, ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κάλεσε τους βουλευτές να τηρήσουν ενός λεπτού σιγή.
Πηγή: Newsbeast.gr
Μεσίστιες θα κυματίζουν, ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, οι σημαίες στο ΑΠΘ και θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στις εκπαιδευτικές διαδικασίες στη μνήμη των θυμάτων, πολλοί από τους οποίους ήταν φοιτητές του Ιδρύματος.
Σε ανακοίνωση τους οι Πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ κάνουν λόγο για «μία από τις μελανότερες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας που κλόνισε την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς της χώρας» και προσθέτουν ότι η αυριανή μέρα «συνιστά υπόμνηση της ευθύνης των αρμοδίων αρχών να αποδώσουν την πρέπουσα δικαιοσύνη και του δικού μας χρέους να τιμούμε τη μνήμη των ψυχών που χάθηκαν».
Τέλος, επισημαίνουν ότι «ως γονείς και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, ως συνάδελφοι και πολίτες, συναισθανόμαστε βαθιά τον πόνο των γονιών και των οικείων των θυμάτων αυτής της τραγωδίας και ενώνουμε τη φωνή μας μαζί τους» και ότι «δεν θα ξεχάσουμε κανέναν τους»
newpost.gr
«Το μήνυμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ξεκάθαρο: Θέλουμε ένα κοινωνικό κράτος με ενισχυμένη Τοπική Αυτοδιοίκηση» τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε πρώτα απ’ όλα ότι «αύριο έχουμε την απεργία της ΑΔΕΔΥ την οποία τη στηρίζουμε, και την επέτειο του εγκλήματος των Τεμπών». «Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσουμε το μεγάλο αυτό έγκλημα και να αμελήσουμε τις ευθύνες που έχει ο πολιτικός κόσμος απέναντι στην απονομή της Δικαιοσύνης, που είναι αναγκαία για τις ψυχές που χάθηκαν και όλες τις ψυχές που τραυματίστηκαν».
Ανέφερε ότι «οι εργαζόμενοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν πολλά αιτήματα και απολύτως δίκαια». Ειδικότερα, τόνισε ότι «πρώτα απ’ όλα έχουν ένα αυτονόητο αίτημα να συναντηθούν με την αρμόδια υπουργό, την κυρία Κεραμέως» όμως «η κυρία Κεραμέως πολύ απλά αρνείται να τους συναντήσει». Ο κ. Κασσελάκης παρότρυνε την υπουργό «να κάνει το αυτονόητο, καθώς πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους, να συναντήσει τους εργαζόμενους της τοπικής αυτοδιοίκησης και αν όχι να έρθει στη Βουλή να απαντήσει στους βουλευτές μας οι οποίοι θα προχωρήσουν με την κατάλληλη επίκαιρη ερώτηση».
Επισήμανε ακόμη ότι «το ΣΕΠΕ πρέπει επιτέλους να κάνει τη δουλειά του. Τα ατυχήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση είναι πολλά, είναι απαράδεκτα και είναι στο χέρι της κυβέρνησης να ενισχύσει το ΣΕΠΕ ώστε να μπορούν να μειωθούν». Επιπλέον, τόνισε ότι «πρέπει να καταργηθεί η διάταξη Βορίδη και πρέπει να καταργηθούν οι αναπτυξιακοί οργανισμοί, οι οποίοι είναι το επίκεντρο της διαφθοράς, της διαπλοκής και της σπατάλης στη χώρα μας».
Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι «υπάρχει μια πολύ μεγάλη υποστελέχωση στην τοπική αυτοδιοίκηση, κοντά στο 40%» και «πρέπει να προχωρήσουμε σε προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας, και επίσης πρέπει να υπάρχει μία ενιαία ρύθμιση για τα βαρέα και ανθυγιεινά έτσι ώστε να μην υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες μεταξύ ιδιωτικού τομέα και Δημοσίου». «Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τον 13ο μισθό και 14ο μισθό, που πρέπει να επανέλθει άμεσα» πρόσθεσε. Υπογράμμισε ότι το Δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη αποδοτικά και ότι «είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων έτσι ώστε τα αιτήματα τους να μπορούν να εισακουστούν».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας μίλησε για «πολύ μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην αυτοδιοίκηση». «Ο πρόεδρος κατάλαβε τα συγκεκριμένα ζητήματα που έχουμε, τα εργατικά ατυχήματα, το πολύ λίγο προσωπικό που έχουμε, τις υποχρεωτικές εφέσεις που ζητήσαμε να καταργηθούν από τον κ. Βορίδη, τις αναπτυξιακές εταιρείες που έχει γίνει προσπάθεια από την κυβέρνηση να προχωρήσουν στην Αυτοδιοίκηση και είναι ό,τι πιο μαύρο υπάρχει» είπε. Ο κ. Τράκας ζήτησε τη στήριξη της ΚΟ και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: «Το αποδέχτηκε, ζητήσαμε να γίνει ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης, όπως εκφράσαμε και τη δυσαρέσκειά μας ότι η κυρία υπουργός από τον Ιούλιο, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες ατυχήματα στην ΤΑ, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες προβλήματα, δεν μας έχει κάνει την τιμή να της πούμε για τα προβλήματα μας». «Όπως επίσης συμφωνήσαμε ότι ο 13ος και ο 14ος μισθός για όλους τους εργαζόμενους είναι πολύ σημαντικό, μια και η φτώχεια και η εξαθλίωση των πολιτών όλο αυτό το διάστημα έχει φτάσει σε άσχημη κατάσταση τους πολίτες κι εμάς τους ίδιους» πρόσθεσε.
Πηγή: Newsbeast.gr
Με κατηγορηματικό τρόπο η ηγεσία του Αρείου Πάγου διαψεύδει αναφορές για παραλείψεις και καθυστερήσεις στις δικαστικές διαδικασίες που αφορούν την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Με κοινή ανακοίνωση τους η πρόεδρος του Αρείου Πάγου Ιωάννα Κλάπα και η εισαγγελέας Γεωργία Αδειλίνη κάνουν λόγο για «παραπειστικά δημοσιεύματα» που «εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα» και υπεραμύνονται των ενεργειών της δικαιοσύνης σημειώνοντας πως ήδη για την υπόθεση έχουν διωχθεί 31 πρόσωπα.
«Αποκρούοντας, με όλη μας τη δύναμη, τα ανωτέρω παραπειστικά δημοσιεύματα, που μοναδικό σκοπό έχουν να πλήξουν τους θεσμούς της Χώρας μας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα, τονίζουμε ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς επιτελούν το έργο τους, έργο τιτάνιο, με απόλυτη αφοσίωση, μη φειδόμενοι κόπου και προσωπικών θυσιών, κατά τρόπο ανεπίληπτο, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται, σύντομα, η κυρία ανάκριση, ένα χρόνο περίπου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, στο πλαίσιο της οποίας, έχουν καταστεί κατηγορούμενοι 31 άτομα, μέχρι στιγμής και να διαφαίνεται η σε σύντομο χρόνο εκδίκαση της υπόθεσης, ενώπιον του αρμόδιου ποινικού δικαστηρίου. Η πολυσυζητημένη ποινική ή άλλη ευθύνη των πολιτικών προσώπων ερευνάται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώπιον της οποίας έχει διαβιβαστεί η δικογραφία, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, όπως ορίζει το Σύνταγμα της Χώρας» αναφέρουν χαρακτηριστικά και συμπληρώνουν «Διαβεβαιώνουμε τους παθόντες και τους συγγενείς των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος, αλλά και το σύνολο των πολιτών ότι οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς έχουν αποδείξει ότι, χειριζόμενοι βαρύτατες υποθέσεις, επιτελούν το έργο τους, με βαθιά αίσθηση του καθήκοντος, με σθένος, ανεξαρτησία, αμεροληψία, αντικειμενικότητα και με απόλυτο σεβασμό των αρχών του κράτους δικαίου, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι κανόνες δικαίου της ημεδαπής έννομης τάξης και το ενωσιακό δίκαιο».
Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση της ηγεσίας του Αρείου Πάγου αναφέρει:
Η Πρόεδρος και η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ως εκπροσωπούσες τους Έλληνες δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, θεωρούν υποχρέωσή τους, κατά τον δεδομένο, κρίσιμο για τον θεσμό της Δικαιοσύνης, χρόνο, να δηλώσουν τα εξής:
Δημοσιεύματα και ανακοινώσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας, μέσω των Μ.Μ.Ε., στρέφονται κατά της Ελληνικής Δικαιοσύνης και των λειτουργών της, προσάπτοντας αδιαφορία και πλημμέλειες στη δικαστική αντιμετώπιση της «τραγωδίας των Τεμπών». Στα πιο πρόσφατα, μάλιστα, η Ελληνική Δικαιοσύνη φέρεται να μην ενεργεί αυτοβούλως, αλλά να «σύρεται» να πράξει το χρέος της ως προς το πολύνεκρο αυτό δυστύχημα από την Ευρωπαία Γενική Εισαγγελέα, η οποία κάλεσε, δήθεν εσπευσμένα, στο Στρασβούργο τον Έλληνα Εντεταλμένο Ευρωπαίο Εισαγγελέα, Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για την πορεία της σχετικής έρευνας. Στην υποτιθέμενη αυτή κίνησή της αποδόθηκε, μάλιστα, ως αποτέλεσμα των υποδείξεών της, η ποινική δίωξη που άσκησε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάρισας σε υπόθεση σχετική με την πιο πάνω τραγωδία. Το ψευδές των ανωτέρω δηλώσεων, που αποκλειστικό σκοπό έχουν να κλονίσουν την εμπιστοσύνη των παθόντων και πενθούντων εκ του ως άνω τραγικού ατυχήματος, αλλά και του συνόλου των πολιτών στην Ελληνική Δικαιοσύνη, συνάγεται από το γνωστό στους ασχολούμενους με τη νομική επιστήμη δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ασχολείται με την έρευνα και δίωξη σοβαρών εγκλημάτων, που στρέφονται, αποκλειστικά και μόνον, κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Των ανωτέρω δηλώσεων και δημοσιευμάτων προηγήθησαν άλλα, τα οποία επιχείρησαν να «παραποιήσουν» την εικόνα και το έργο της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου και να την εμφανίσουν, επιεικώς, ως «αφελή», που αδυνατεί να κατανοήσει τη σοβαρότητα της υποθέσεως και δεν ενδιαφέρεται για την απονομή της Δικαιοσύνης σε μια υπόθεση, η οποία έχει συγκλονίσει και συνεχίζει να συγκλονίζει το Πανελλήνιο.
Αποκρούοντας, με όλη μας τη δύναμη, τα ανωτέρω παραπειστικά δημοσιεύματα, που μοναδικό σκοπό έχουν να πλήξουν τους θεσμούς της Χώρας μας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα, τονίζουμε ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς επιτελούν το έργο τους, έργο τιτάνιο, με απόλυτη αφοσίωση, μη φειδόμενοι κόπου και προσωπικών θυσιών, κατά τρόπο ανεπίληπτο, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται, σύντομα, η κυρία ανάκριση, ένα χρόνο περίπου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, στο πλαίσιο της οποίας, έχουν καταστεί κατηγορούμενοι 31 άτομα, μέχρι στιγμής και να διαφαίνεται η σε σύντομο χρόνο εκδίκαση της υπόθεσης, ενώπιον του αρμόδιου ποινικού δικαστηρίου. Η πολυσυζητημένη ποινική ή άλλη ευθύνη των πολιτικών προσώπων ερευνάται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώπιον της οποίας έχει διαβιβαστεί η δικογραφία, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, όπως ορίζει το Σύνταγμα της Χώρας.
Διαβεβαιώνουμε τους παθόντες και τους συγγενείς των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος, αλλά και το σύνολο των πολιτών ότι οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς έχουν αποδείξει ότι, χειριζόμενοι βαρύτατες υποθέσεις, επιτελούν το έργο τους, με βαθιά αίσθηση του καθήκοντος, με σθένος, ανεξαρτησία, αμεροληψία, αντικειμενικότητα και με απόλυτο σεβασμό των αρχών του κράτους δικαίου, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι κανόνες δικαίου της ημεδαπής έννομης τάξης και το ενωσιακό δίκαιο.
πηγή: Newsbeast.gr
Ο Άδωνις Γεωργιάδης διευκρίνισε τη δήλωση που έκανε για τα Τέμπη και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την αντιπολίτευση να ζητά την αποπομπή του
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η δήλωση του υπουργού Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο υπουργός Εργασίας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm σε σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου απάντησε: «Δηλαδή σήμερα στην Ελλάδα, πόσοι πιστεύετε από τους εκατό συμπολίτες μας αν τους ρωτήσουμε ενδιαφέρονται για εξεταστική ή για προανακριτική Επιτροπή για τα Τέμπη;», με τις αντιδράσεις να είναι έντονες από τα πολιτικά κόμματα, που ζητούν την αποπομπή του.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών δήλσε ότι παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις του, ενώ σύσσωμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπολύουν πυρά κατά του Άδωνι Γεωργιάδη και ζητούν να αποπεμφθεί για τη δήλωσή του.
«Υπάρχουν όρια. Η δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη ότι μόνο όσοι ζουν στον μικρόκοσμό τους ενδιαφέρονται σήμερα για τα Τέμπη, είναι από τις πιο κυνικές και απάνθρωπες δηλώσεις που έχουν γίνει στην πολιτική ιστορία του τόπου μας», αναφέρει ο Στέφανος Κασσελάκης σε ανάρτησή του στο Facebook, ζητώντας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αποπέμψει άμεσα τον υπουργό από την κυβέρνηση. «Να αποπέμψει αμέσως τον Άδωνι Γεωργιάδη από την κυβέρνησή του», γράφει.
«Η αλαζονεία της ΝΔ μετατρέπεται σε κυνισμό πέρα από κάθε όριο» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος. «Είναι ένα παράδειγμα του πόσο γρήγορα και εντυπωσιακά μπορεί η αλαζονεία της εξουσίας να μετουσιωθεί σε κυνισμό. Για τις υποκλοπές το είχαμε συνηθίσει, ειδικά από τον κ. Γεωργιάδη, αλλά και από όλη την κυβέρνηση, να τις θάβουν. Αλλά με την τραγωδία των Τεμπών το τερμάτισαν».
Ο Άδωνις Γεωργιάδης μετά τις διαστάσεις που πήρε η δήλωσή του προχώρησε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας λόγο για διαστρέβλωση των λεγομένων του, ενώ από το βήμα της Βουλής ζήτησε συγγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων.
«Αν είχα πει αυτό που εσείς λέτε θα είχα παραιτηθεί από μόνος μου από ντροπή. Ζητώ πραγματικά συγγνώμη από τους συγγενείς γιατί αυτή η αναφορά μου έδωσε ευκαιρία να κάνετε αυτήν τη φασαρία και να τους προκαλέσετε, και ‘γω μαζί, περισσότερο πόνο».
Την ίδια στιγμή το ΚΚΕ πρότεινε τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη, την οποία η Νέα Δημοκρατία θα υπερψηφίσει, σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη.
Συνεχίζεται ο εφιάλτης, από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel, με την – αθωράκιστη- Θεσσαλία να έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα
15 νεκροί, αγνοούμενοι, χιλιάδες εκτοπισμένοι και τεράστιες καταστροφές είναι ο θλιβερός απολογισμός, την ώρα που περιοχές στον Θεσσαλικό κάμπο παραμένουν «βυθισμένες».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αγνοούνται δύο άνθρωποι, όμως σύμφωνα με καταγγελίες, τουλάχιστον οκτώ μετανάστες εργάτες γης αγνοούνται στη Θεσσαλία.
Υπάρχει φόβος ότι υπάρχουν κι άλλοι αγνοούμενοι, καθώς οι μετανάστες εργάζονταν σε στάνες της περιοχής με αποτέλεσμα να μην είναι ξεκάθαρο τι έχει συμβεί με τους ίδιους, καθώς τα ορμητικά νερά παρέσυραν τα πάντα.
Σύμφωνα με την Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ), που επικαλείται πληροφορίες από τους εργάτες γης της περιοχής γύρω από τον Παλαμά Καρδίτσας, ιδιαίτερα της κοινότητας Σελλάνων, «περίπου 300 εργάτες γης και κτηνοτροφίας είχαν αποκλειστεί από τη φονική πλημμύρα μαζί με τους ντόπιους.
Εκτιμούν ότι ακόμη παραμένουν στην περιοχή της Αγίας Τριάδας περί τους 50-70 Πακιστανούς και Ινδούς εργάτες, χωρίς νερό, τρόφιμα, κουβέρτες».
Η Θεσσαλία πνίγεται στα λασπόνερα που έχουν εξαφανίσει σπίτια και καλλιεργήσιμες εκτάσεις εδώ και 7 ημέρες, ενώ ανυπολόγιστος αριθμός ζώων πνίγηκε. Ταυτόχρονα, οι υπόλοιποι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις οικίες τους.
Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής και του Στρατού συνεχίζουν τις προσπάθειες απεγκλωβισμού ανθρώπων αλλά και την παροχή βοήθειας (τροφή, νερό και φαρμάκων) σε όσους παρέμειναν στα σπίτια τους.
Συνολικά 4.486 διασώσεις και απομακρύνσεις ατόμων, που μεταφέρθηκαν σε ασφαλή σημεία, έχουν πραγματοποιηθεί από την περασμένη Τρίτη έως χθες το βράδυ, σύμφωνα με νεώτερη ενημέρωση της Πυροσβεστικής. Παράλληλα, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος έλαβε 10.313 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων και κοπές δέντρων.
Στον Πηνειό, οι αρχές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην κατασκευή αναχωμάτων. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η στάθμη του νερού στον Πηνειό βρίσκεται πλέον στα 8 μέτρα, με όριο τα 7 μέτρα, και συνεχίζει να κατεβαίνει, ενώ είχε ξεπεράσει τα 10 μέτρα πριν από δύο μέρες.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στραγγίζουν τα νερά από τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα και το κέντρο της Λάρισας διαφεύγει τον κίνδυνο ωστόσο, τα νερά μετατοπίζονται προς την Κοιλάδα των Τεμπών και στη συνέχεια στο Δέλτα του Πηνειού, όπου υπάρχει στο σημείο μεγάλος όγκος νερού.
Μάλιστα, η γέφυρα στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, στην Κοιλάδα των Τεμπών, η οποία έχει ύψος 18 μέτρων, έχει σκεπαστεί από τα νερά.
Στο βίντεο που αναρτήθηκε στον λογαριασμό του δήμου Τεμπών στο Facebook φαίνονται τα νερά που γέμισαν την κοιλάδα να έχουν σχεδόν καλύψει την κρεμαστή γέφυρα.