«Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις δεν ετεροκαθορίζονται» πριν τον ΟΗΕ»

powered by Advanced iFrame

Με την επιδίωξη το καθεστώς των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο να συνεχιστεί, Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα τα πουν εν συντομία για μια ακόμα φορά το απόγευμα της Τρίτης (18:40), στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στο κτίριο του Οργανισμού. Το ραντεβού ήταν προαναγγελθέν, αλλά εδώ και μέρες δεν είχε κλειδώσει. Ήταν όμως κρίσιμο να γίνει, καθώς το να μην γίνει θα άνοιγε περισσότερες συζητήσεις ως προς τι σηματοδοτεί αυτό.

«Σε μία ταραγμένη περίοδο μπορούμε να συνομιλούμε με την Τουρκία και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη θετική ατζέντα και ότι ακόμη και σε ζητήματα που διαφωνούμε να μην οδηγούμαστε σε κλιμάκωση στο πεδίο», υπογράμμιζε ανώτατη κυβερνητική πηγή από τη Νέα Υόρκη, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Σημειωτέον, παρόντες στο ραντεβού θα είναι και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν που χειρίστηκαν την κρίση της Κάσου, αλλά και οι διπλωματικοί σύμβουλοι Άννα Μαρία Μπούρα (στην τελευταία της τέτοια συνάντηση πριν μετακομίσει στις Βρυξέλλες) και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.

Η εν λόγω συνάντηση που θα γίνει σε ένα πιο «σφιχτό» πλαίσιο λόγω της Γενικής Συνέλευσης θεωρείται δύσκολο να ωθήσει σε μια πιο «βαθιά» συζήτηση για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι, όμως, πιθανό αμέσως μετά από αυτήν να οριστικοποιηθεί η διενέργεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, του θεσμού που επανεκκίνησε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος είναι η σειρά της Τουρκίας να διοργανώσει τη συνάντηση, πιθανότατα στην Άγκυρα προς το τέλος Νοεμβρίου ή τον Δεκέμβριο.

Η εκτίμηση της Αθήνας, πάντως, είναι ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν δραματικά από τις αμερικανικές εκλογές που επίκεινται στις αρχές Νοεμβρίου. «Οι διμερείς σχέσεις με την Τουρκίαδεν ετεροκαθορίζονται», υπογράμμισε ανώτατη κυβερνητική πηγή. Στο τραπέζι ο κ. Μητσοτάκης θα θέσει και το Κυπριακό, με στόχο την επανεκκίνηση των συνομιλιών. Η προσδοκία της Αθήνας ότι μετά τη Γενική Συνέλευση, Χριστοδουλίδης και Τατάρ ίσως μετάσχουν σε τριμερή υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, μάλλον σε ουδέτερη περιοχή.

Συζήτηση θα γίνει και για το μεταναστευτικό, λόγω και των αυξημένων ροών. «Όσο οι διακινητές προσαρμόζουν τις μεθόδους τους τόσο εμείς θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να αυξάνουμε τα επίπεδα συνεργασίας με την Τουρκία», ανέφερε η ανώτατη κυβερνητική πηγή, εκφράζοντας συνεργασία για την ως τώρα σχέση σε αυτό το επίπεδο.

Τριμερής με Μακρόν-Χριστοδουλίδη

Στη Νέα Υόρκη ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα θα έχει και τριμερή συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν και τον Κύπριο Νίκο Χριστοδουλίδη, με φόντο την πρόσφατη συμφωνία για την ηλεκτρική διασύνδεση, στην οποία εμπλέκεται η γαλλική εταιρία Nexans. Οι υπογραφές έπεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας από τους υπουργούς Ενέργειας, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το project είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, ειδικά για την Κύπρο. «Έχουμε καταλήξει στον οικονομικό επιμερισμό, πραγματικό γεωπολιτικό ρίσκο δεν θα υπάρξει», τονίζει ανώτατη κυβερνητική πηγή.

Βράβευση με τη Μελόνι στο Atlantic Council

Σήμερα, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θα είναι ένα από τα τέσσερα πρόσωπα που θα τιμηθούν φέτος με το βραβείο Global Citizen, το οποίο απονέμει το επιφανές αμερικανικό think tankAtlantic Council. OΚυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει σύντομη ομιλία παραλαμβάνοντας το βραβείο. Το βραβείο θα απονείμει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Δρ. Άλμπερτ Μπουρλά.

Μαζί του θα βραβευθούν η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, ο πρόεδρος της Γκάνας Νάκα Ακούφο-Άντο και η πρωτοπόρος στον τομέα της ψυχαγωγίας από τη Νότια Κορέα Μίκι Λι, σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα σήμερα το απόγευμα.

Σύμφωνα με το Atlantic Council, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βραβευθεί ως αναγνώριση για «την αξιοσημείωτη σταδιοδρομία του τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για τις ηγετικές του ικανότητες στη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και στις διατλαντικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποθέσεις». «Αναδεικνύοντας τόσο αξιόλογα άτομα – δύο άνδρες και δύο γυναίκες από τρεις ηπείρους – ελπίζουμε να εμπνεύσουμε άλλους να μιμηθούν τη συμβολή τους σε έναν καλύτερο κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Atlantic Council, Φρέντερικ Κέμπε.

protothema.gr

 




«Στηρίζουμε τα εποικοδομητικά βήματα που έγιναν στη σχέση Ελλάδας | Τουρκίας» είπε ο Τζο Μπάιντεν στον Ταγίπ Ερντογάν

Την στήριξη της αμερικανικής κυβέρνησης στα εποικοδομητικά βήματα που έχουν γίνει για τη βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων εξέφρασε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνομιλίας που είχε την Πέμπτη (14/12) με τον Τούρκο ομόλογο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της αμερικανικής προεδρίας, οι δύο ηγέτες συζήτησαν τη σημασία της ενίσχυσης της συμμαχίας του ΝΑΤΟ, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανάγκη για την άμεση ένταξη της Σουηδίας αλλά και την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας της Τουρκίας με το ΝΑΤΟ. Υπό αυτό το πρίσμα, συμφώνησαν να παραμείνουν σε στενή επαφή ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ τον Ιούλιο του 2024 στην Ουάσιγκτον.

Το θέμα της διαλειτουργικότητας συνιστά μια έμμεση αναφορά στην απόκτηση του ρωσικού συστήματος S-400 από την Άγκυρα, καθώς η Ουάσιγκτον έχει τονίσει επανειλημμένα ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν συμβαδίζει με τη συμμαχική δέσμευση για τη μείωση των υφιστάμενων εξαρτήσεων από ρωσικά οπλικά συστήματα και τη βελτίωση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των μελών του ΝΑΤΟ.

Επιπλέον, στην ανακοίνωση του Λευκού Οίκου υπάρχει αναφορά και στις διπλωματικές προσπάθειες που καταβάλλονται για μια νέα ελληνοτουρκική προσέγγιση. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, «ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εξέφρασε την υποστήριξή του στα πρόσφατα εποικοδομητικά βήματα που έγιναν στη σχέση Ελλάδας-Τουρκίας».

Τέλος, οι δύο ηγέτες, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις στον πόλεμο στη Γάζα, με τον πρόεδρο Μπάιντεν να επαναλαμβάνει την υποστήριξή του στο δικαίωμα του Ισραήλ να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ηγέτες συζήτησαν τις προσπάθειες για την αύξηση της ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την προστασία των αμάχων αλλά και για την ανάγκη να υπάρχει ο ορίζοντας μιας πολιτικής λύσης για τον παλαιστινιακό λαό.




Η ανάρτηση της τουρκικής προεδρίας για την άφιξη του Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα

Ανάρτηση για την επίσκεψη του προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα έκανε στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) η τουρκική προεδρία. Η ανάρτηση συνοδεύεται από μια κοινή φωτογραφία του Τούρκου προέδρου με τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη να περπατάνε στο κόκκινο χαλί.

«Ο πρόεδρός μας Ερντογάν, έφτασε στην Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας, όπου μετέβη με την ευκαιρία της Πέμπτης Συνάντησης του Συμβουλίου Υψηλού Επιπέδου Συνεργασίας Τουρκίας-Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά .




Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. για την επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν | «Φρούριο» η Αθήνα | Ποιοι δρόμοι θα κλείσουν

Σε κατάσταση συναγερμού έχει τεθεί η Ελληνική Αστυνομία ενόψει της άφιξης του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην Αθήνα νωρίς το πρωί της Πέμπτης (7/12).

Για το σχέδιο ασφαλείας που εκπονήθηκε από τους επιτελείς αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. θα διατεθούν περισσότεροι από 3.500 αστυνομικοί τόσο ένστολοι όσο και με πολιτικά. Ήδη το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θυμίζει απόρθητο φρούριο με εκατοντάδες αστυνομικούς να έχουν πάρει θέση, ενώ κομβικό ρόλο έχουν τα κλιμάκια της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, η οποία θα διαθέσει και ελεύθερους σκοπευτές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε όλα τα σημεία από τα οποία θα περάσει ο Τούρκος Πρόεδρος και η αυτοκινητοπομπή του θα υπάρχουν άντρες και γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ. παρατεταγμένοι κατά μήκος του δρόμου.

Μεγάλο βάρος θα πέσει στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, όπου από νωρίς το πρωί θα πραγματοποιεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με βάση τον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πραγματοποιούνται σταδιακά και ανάλογα με τις παρουσιαζόμενες κυκλοφοριακές συνθήκες, ενδεικτικά, σε τμήματα των κάτωθι οδικών αξόνων:

  • λεωφόρος Κατεχάκη,
  • λεωφόρος Μεσογείων,
  • λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας,
  • λεωφόρος Κηφισίας,
  • λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου,
  • λεωφόρος Βασιλίσσης Αμαλίας,
  • λεωφόρος Αλεξάνδρας,
  • οδός Μιχαλακοπούλου,
  • οδός Σταδίου,
  • οδός Πανεπιστημίου και
  • οδός Ακαδημίας.

Τέλος, συνεχώς «ζωντανή» εικόνα στο Κέντρο Επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ θα δίνουν drones και ελικόπτερο της ΕΛ.ΑΣ., ενώ αυξημένα είναι τα μέτρα ασφαλείας και γύρω από την τουρκική πρεσβεία.




Ταγίπ Ερντογάν: «Ελπίζω σε μία νέα εποχή στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας»

Για την προσπάθεια της Τουρκίας να κάνει «περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς» μίλησε ο πρόεδρος της γειτονικής χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφερόμενος στην επικείμενη επίσημη επίσκεψή του στην χώρα μας ενόψει του ελληνοτουρκικού Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας που θα γίνει στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα ο Τούρκος πρόεδρος μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν από προγραμματισμένο ταξίδι του σημείωσε πως ελπίζει να ξεκινήσει μία νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών και συμπλήρωσε πως η Τουρκία «προσπαθεί να κάνει περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς».

Στην συνέχεια ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως «ο Έλληνας πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης έκανε πρόσφατα μια δήλωση. ‘Η συνεργασία με την Τουρκία είναι απαραίτητη’. Τι νομίζετε ότι σημαίνει αυτή η δήλωση του Μητσοτάκη; Θα ξεκινήσει μια νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών, ειδικά μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Συνεργασίας Υψηλού Επιπέδου; Η ελπίδα μας είναι ότι θα ξεκινήσει μια νέα εποχή», είπε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε πως «πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να μιλήσουμε στη διμερή μας συνάντηση, όπως έχω ξαναπεί», ενώ για να κάνει αναφορά στην εγγύτητα των δύο χωρών έφερε το παράδειγμα της Κω. «Όταν σε φωνάζουν στην Τουρκία, η φωνή ακούγεται από το νησί της Κω. Η απόσταση μεταξύ τους είναι τόσο μικρή και οι δύο χώρες που είναι συνυφασμένες με τόση ιστορία εξακολουθούν να Είναι λάθος να πορεύονται με φωνές που υποκινούν την εχθρότητα».

rdogan-aeroplano-5

Στην συνέχεια, εξαπέλυσε επίθεση στις ΗΠΑ κατηγορώντας τες πως αυτές ευθύνονται για τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. «Από την άλλη πλευρά, ποιος μας κάνει να θυμώνουμε; Όταν εξετάζουμε αυτό το σημείο, κάποιοι άνθρωποι, ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες, προσπαθούν να μας στρέψουν ο ένας εναντίον του άλλου. Ενώ σε εμάς δεν δίνονται F-16 παρόλο που τα πληρώσαμε, στην Ελλάδα δίνονται F-16. Στέλνει τα στρατεύματά της, στέλνει τα πυρομαχικά της. Υποθέτω ότι δεν είμαστε σε θέση να υποχωρήσουμε μόνο και μόνο επειδή το κάνει αυτό η Αμερική. Μπορούμε να επισκεφθούμε τον γείτονά μας δίπλα, να καθίσουμε και να μιλήσουμε. Αν δεν εμπλακούμε σε συμπεριφορές που θα έβλαπταν τα συμφέροντα του άλλου, δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα συνεχίσουμε την πορεία μας. Φυσικά, έχουμε διαφορές απόψεων και υπάρχουν βαθιά ζητήματα που δεν μπορούν να λυθούν αμέσως, αλλά υπάρχουν και ζητήματα που μπορούμε να λύσουμε άμεσα και που θα διευρύνουν τη βάση για συνεργασία. Εάν μπορέσουμε να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή, να τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας και να αναπτύξουμε αυτές τις σχέσεις σε μια πλατφόρμα απαλλαγμένη από εξωτερικές επιρροές, είμαι βέβαιος ότι θα επωφεληθούμε. Η αντίληψή μας για την εξωτερική πολιτική δεν είναι “εγώ πάντα κερδίζω και ο άλλος χάνει”. Θα πάμε στην Αθήνα με μια προσέγγιση “win-win”. “Εκεί, θα συζητήσουμε τόσο τις διμερείς μας σχέσεις όσο και τις σχέσεις Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να λάβουμε αποφάσεις αντάξιες του πνεύματος της νέας εποχής», είπε.

Η αναφορά του στην επίσκεψη από την τουρκική βουλή

Υπενθυμίζεται ότι για την επικείμενη επίσκεψή του στην Ελλάδα, μίλησε ο Ταγίπ Ερντογάν και την περασμένη Τετάρτη στη συνεδρίαση του κόμματός του στη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση.

«Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την πολιτική μας για την αύξηση των φίλων μας και τη μείωση των εχθρών μας. Δεν βλέπουμε τη διπλωματία ως ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των χωρών. Το κυριότερο είναι η βούληση για την επίλυσή τους πριν μετατραπούν σε αδιέξοδα. Αυτή είναι η προσέγγισή μας για την επίσκεψη που σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε στην Ελλάδα στις 7 Δεκεμβρίου. Διαφωνίες είχαμε χθες και θα έχουμε και σήμερα. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε κοινό έδαφος ως δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο κλίμα και την ίδια θάλασσα. Υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας. Ελπίζω ότι το ταξίδι μας θα οδηγήσει στο άνοιγμα μιας νέας σελίδας για τις χώρες μας» είπε ο Τούρκος πρόεδρος.

Οι πέντε ώρες του Ερντογάν στην Αθήνα – Το πρόγραμμα και τα ραντεβού των υπουργών

Εν τω μεταξύ λειδώνουν οι λεπτομέρειες για την επίσκεψη Ερντογάν η οποία αναμένεται να είναι μια πιο σύντομη και λιτή εκδοχή σε σχέση με τις αρχικές διαρροές από μέρους της γείτονος. Κόντρα λοιπόν στις αρχικές διαρροές, όπως έχει ήδη γράψει το protothema.gr, επελέγη ένα πιο σφιχτό format, με λιγότερα πρόσωπα στη συνοδεία του κ. Ερντογάν, ο οποίος θα μείνει για ελάχιστες ώρες επί ελληνικού εδάφους. Μια επίσκεψη με «χειρουργικό» προγραμματισμό, όπως το έθετε αρμόδια πηγή, ώστε να μην υπάρξουν «φάλτσα» που μπορεί να εκτρέψουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που διάγουν «καλό φεγγάρι» παρά τις διαμετρικά αντίθετες θέσεις των δύο χωρών στο Μεσανατολικό.

Με βάση τις πληροφορίες του protothema.gr, ο κ. Ερντογάν θα φτάσει λίγο πριν τις 11:00 το πρωί εκείνης της Πέμπτης στην Αθήνα, συνοδευόμενος από συνεργάτες του, υπουργούς και δημοσιογράφους. Θα ήταν εκ των πραγμάτων δύσκολο ο κ. Ερντογάν να έρθει αποβραδίς στην Αθήνα, με δεδομένο ότι την προηγούμενη μέρα θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της επετείου δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Με βάση τον ίδιο σχεδιασμό, ο κ. Ερντογάν προγραμματίζεται να αναχωρήσει λίγο μετά τις 15:00, εκτός αν το πρόγραμμά του πάρει ελαφρά παράταση. Σε κάθε περίτπωση, τα σχέδια για ένα ευρύτερο πρόγραμμα εκείνη την ημέρα, ενδεχομένως με ένα δείπνο στο μουσείο της Ακρόπολης, αφέθηκαν στην άκρη, ενώ επίσης δεν προκρίθηκε η σκέψη να φέρει μαζί του αρκετούς Τούρκους επιχειρηματίες, κάτι το οποίο οι Τούρκοι έριξαν στο τραπέζι της συζήτησης. Επίσης, με τα σημερινά δεδομένα, εκτός συζήτησης μοιάζει να είναι μια προοπτική επίσκεψης του κ. Ερντογάν στη Θράκη, όπως είχε κάνει το 2004 και το 2017, με την ελληνική πλευρά να λέει εδώ και μέρες ότι δεν είχε δεχθεί κρούση από τους Τούρκους για κάτι τέτοιο, αν και στη μειονότητα υπήρξε έντονη φημολογία.

Τα ραντεβού

Το πρώτο ραντεβού του κ. Ερντογάν θα είναι εθιμοτυπικά στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου θα γίνει δεκτός από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου για πρώτη φορά μετά το 2017. Τότε, βεβαίως, η στιχομυθία του με τον Προκόπη Παυλόπουλο ήταν επεισοδιακή, με αποτέλεσμα η επίσκεψή του να κινδυνεύσει με πλήρη εκτράχυνση, αν και το κλίμα διορθώθηκε στη συνέχεια από τον Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου. Ενώ ο κ. Ερντογάν θα βρίσκεται στο Προεδρικό, οι υπουργοί που θα τον συνοδεύουν θα πάρουν τον δρόμο για αρκετά υπουργεία, όπου θα γίνουν διμερείς συναντήσεις με τους ομολόγους τους.

Στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο κ. Ερντογάν θα βρεθεί αμέσως μετά το Προεδρικό Μέγαρο, το σχήμα της κατ’ ιδίαν συνάντησής του με τον πρωθυπουργό θα είναι το ίδιο με τη Νέα Υόρκη: από ελληνικής πλευράς ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και η διπλωματική σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη Άννα Μαρία Μπούρα και από τουρκικής πλευράς ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και ο διπλωματικός σύμβουλος του Ερντογάν Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς. Αμέσως μετά τη συνάντηση, προγραμματίζονται κοινές δηλώσεις, όχι όμως και συνέντευξη Τύπου, ενώ αμέσως μετά έχει προγραμματιστεί γεύμα εργασίας στο Μαξίμου, το οποίο θα εκληφθεί ως η Ολομέλεια του Ανωτάτου Συμβουλίου. Το πιο “λιτό” πρόγραμμα της επίσκεψης έφερε και την ελληνική πλευρά σε περιορισμό κινήσεων, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε το μεσημεριανό γεύμα να γίνεται ενδεχομένως στον έβδομο όροφο του υπουργείου Εξωτερικών.

Οι υπουργοί 

Σε συνέχεια των βασικών αξόνων συνεργασίας που έχουν συμφωνηθεί από κοινού στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο, στη συνεδρίαση του ΑΣΣ, πέρα από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Εξωτερικών (και την υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, καθώς και τον υφυπουργό για την Οικονομική Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη) θα συμμετέχουν υπουργοί με αρμοδιότητες στους τομείς της Άμυνας, της Μετανάστευσης, του Πολιτισμού και του Τουρισμού, της Οικονομίας και της Εκπαίδευσης.

Πρακτικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr και πέραν της ομάδας των υπουργείων Εξωτερικών (τον Χακάν Φιντάν θα συνοδεύει ο υφυπουργός Μπουράκ Ακτσαπάρ), τα υπουργικά “ζευγάρια” διαμορφώνονται ως εξής: οι υπουργοί Άμυνας Νίκος Δένδιας και Γιασάρ Γκιουλέρ, οι υπουργοί Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και Μεχμέτ Σιμσέκ, οι υπουργοί Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης και Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια, οι υπουργοί Τουρισμού και Πολιτισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και Λίνα Μενδώνη αντίστοιχα με τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Μεχμέτ Ερσόι και οι υπουργοί Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης και Γιουσούφ Τεκίν. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα υπογράψουν όλοι οι υπουργοί διμερείς συμφωνίες, θα έχουν, όμως, διμερείς συζητήσεις.

Το μήνυμα που εκπέμπει η Αθήνα είναι σαφές. “Στόχος είναι να εδραιωθεί η ηρεμία και η βελτίωση των διμερών σχέσεων να επισφραγιστεί με συμφωνίες που είναι προς όφελος των δύο χωρών. Οι διαφωνίες παραμένουν, ωστόσο η επιδίωξη είναι οι διαφωνίες να μην παράγουν διμερείς κρίσεις”, υπογραμμίζουν κυβερνητικές πηγές.




Tαγίπ Ερντογάν : <>

Για << κρατική τρομοκρατία >> και << παραφροσύνη >> έκανε σήμερα (20/11) λόγο ο Πρόεδρος της Τουρκίας , Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν , << εξαπολύοντας >> νέα επίθεση εναντίον της ισραηλινής κυβέρνησης . << Θα πετύχουμε περισσότερα >> , υποστήριξε για τα κατεχόμενα , δίδοντας << πάτημα >> για νέα ένταση .

 <<Η ισραηλινή κυβέρνηση βρίσκεται σε κατάσταση παραφροσύνης , καυχιέται για τη σφαγή εγκύων γυναικών και αγέννητων μωρών . Δεν είναι πόλεμος ,όταν βομβαρδίζεις μωρά των οποίων το στόμα μυρίζει γάλα . Η ”βροχή ” από σφαίρες κατά αμάχων ονομάζεται βαρβαρότητα ληστεία , κρατική τρομοκρατία >>, τόνισε .

Σχετικά με τα κατεχόμενα , εξέφρασε ικανοποίηση και για τη 10η Σύνοδο Κορυφής του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών , επισημαίνοντας ότι << ήταν ιστορικό βήμα για την ΄΄ΤΔΚΒ” να γίνει μέλος – παρατηρητής του οργανισμού , με το συνταγματικό της όνομα >> .

    << Με βήματα σε κάθε τομέα , διασφαλίζουμε ότι οι δεσμοί με τα κατεχόμενα ενισχύονται περαιτέρω >> , σημείωσε , υπενθυμίζοντας το άνοιγμα του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου << Ερτζάν >>. << Θα πετύχουμε περισσότερα . Ο χρόνος θα αποδείξει πόσο λάθος κάνει η Ευρωπαική Ένωση >> , ολοκλήρωσε ο Ταγίπ Ερντογάν. 

Γιάννης Γ.