Κροατία: Ανακαλύφθηκε μεσαιωνικός «τάφος βαμπίρ»

Οφόβος και ο τρόμος των πλασμάτων που ρουφούν το αίμα, ζουν τη νύχτα, αποφεύγουν το φως του ήλιου και πάνω από από όλα είναι απέθαντοι υπάρχει από την αρχαιότητα.

Τα πραγματικά αρχαιολογικά στοιχεία του φόβου των νυκτόβιων ανατριχιαστικών πλασμάτων είναι τουλάχιστον 5000 ετών και προέρχονται από τη Σουμερία στη Μεσοποταμία.

Τα βαμπίρ είχαν ιδιαίτερη θέση στις δεισιδαιμονίες των σλαβικών πολιτισμών. Στην Ανατολική Ευρώπη, από την Πολωνία μέχρι τα Βαλκάνια, επινοήθηκαν πολλές περιφερειακές μέθοδοι ήδη από τους προχριστιανικούς χρόνους, οι οποίες διέφεραν ανάλογα με την εποχή, για να αποτρέψουν τα βαμπίρ να βγουν από τους τάφους τους και να προκαλέσουν αναστάτωση.

Αποκεφαλισμένοι, στριφιγυρισμένοι, ζυγισμένοι με πέτρες

Η ταφή αποκαλύφθηκε το 2024 στον αρχαιολογικό χώρο Rasaska, περίπου 100 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Ζάγκρεμπ. Ο χώρος Rasaska ανακαλύφθηκε το 2011 κατά τη διάρκεια μιας ολοκληρωμένης έρευνας του κοντινού μεγαλύτερου οικισμού Bobare. Πρόκειται προφανώς για ένα οχυρωματικό συγκρότημα που χτίστηκε από τους Ναΐτες Ιππότες τον 13ο αιώνα, το οποίο αργότερα κατέλαβαν οι Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη και στη συνέχεια οι τοπικοί ευγενείς.

Ωστόσο, πρόσφατες ανασκαφές έχουν επίσης υποδείξει την παρουσία ενός θρησκευτικού κτιρίου, πιθανώς μιας εκκλησίας. Κοντά σε αυτά τα οικοδομικά λείψανα έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα 181 σκελετικές ταφές, καθώς και μεγάλος αριθμός διάσπαρτων οστών που δεν μπορούσαν να αποδοθούν σε συγκεκριμένο χώρο ταφής.

Κοντά στον τοίχο της εκκλησίας

Οι τάφοι που οι αρχαιολόγοι εξέτασαν λεπτομερέστερα χρονολογήθηκαν στον 15ο ή 16ο αιώνα χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του ραδιοάνθρακα, αλλά ορισμένοι τάφοι που δεν έχουν ακόμη αναλυθεί λεπτομερέστερα είναι επίσης πιθανό να είναι πολύ παλαιότεροι. Η συντριπτική πλειονότητα των νεκρών είχαν θαφτεί με τον παραδοσιακό τρόπο στραμμένοι προς την ανατολή. Μόνο λίγοι από τους τάφους περιείχαν προσωπικά αντικείμενα, κυρίως κοσμήματα.

Αλλά ο τάφος με τον αριθμό 157 παρουσίασε μια εντελώς διαφορετική εικόνα: Ο τάφος κοντά στο νότιο τοίχο του θρησκευτικού κτιρίου δεν μπορούσε ακόμη να χρονολογηθεί ακριβώς, οι ειδικοί τον τοποθετούν προς το παρόν περίπου μεταξύ του 13ου και του 16ου αιώνα.

Αν και ο νεκρός τάφηκε αρχικά παραδοσιακά, στη συνέχεια αποκεφαλίστηκε με το κεφάλι να τοποθετείται περίπου 30 εκατοστά από το υπόλοιπο σώμα. Τα λείψανά του είχαν «στριφτεί» έτσι ώστε το πάνω μέρος του σώματός του να δείχνει προς τα κάτω και τα πόδια του να ξεχωρίζουν σε αφύσικη γωνία. Επιπλέον, μια μεγάλη πέτρα είχε τοποθετηθεί ανάμεσα στα πόδια του νεκρού και μια άλλη στην περιοχή του κεφαλιού.

Άσχημα χτυπήματα

Ο νεκρός, ένας άνδρας ηλικίας μεταξύ 40 και 50 ετών, προφανώς πέρασε πολλά κατά τη διάρκεια της ζωής του: Υπήρχαν σαφή σημάδια έντονης σωματικής εργασίας στους σπονδύλους και τα κάτω άκρα, όπως και τραύματα.

Ο άνδρας είχε υποστεί και άλλα τραύματα λίγο πριν από το τέλος του, τα οποία μπορεί τελικά να έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο θάνατό του. Αυτά περιλαμβάνουν δύο τραυματισμούς στο πίσω μέρος του κεφαλιού ειδικότερα, οι οποίοι υποδηλώνουν βίαια χτυπήματα.

Η αξιοθρήνητη κατάσταση του άνδρα, αλλά κυρίως η αξιοσημείωτη διαδικασία κατά τη διάρκεια της ταφής, αποτελούν εύλογες ενδείξεις για την ερευνήτρια και την ομάδα της ότι ο πληθυσμός είχε δώσει ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι ο νεκρός δεν έπρεπε να επιστρέψει (για παράδειγμα, πιθανώς για να εκδικηθεί για την αδικία που υπέστη).

Η ανησυχία για τον βαμπιρισμό φαίνεται να αντικατοπτρίζεται σαφώς στις συνθήκες του ευρήματος, γράφουν οι ερευνητές στο Military Orders and Their Heritage, μια συλλογή μελετών με την ευκαιρία ενός πρόσφατου επιστημονικού συνεδρίου.

Στην περίπτωση αυτή, όπως και σε όλες όσες αφορούν σε βρυκόλακες και λαικές παραδόσεις και δοξασίες, όλα γίνονται με υποθέσεις, χωρίς γραπτά αρχεία, τα οποία πολύ σπάνια σώζονται σε τέτοιες περιπτώσεις.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Πανάγιος Τάφος | Εκδήλωση για την αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου στον Ναό της Αναστάσεως

Το ΤΕΕ ΑΜ, η Ιερά Μητρόπολις Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας, με την υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και τον Δήμο Καβάλας, διοργάνωσαν εκδήλωση με θέμα «Ο Πανάγιος Τάφος-Το Μνημείο και το Έργο: Η Αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα».




Δολοφονία εγκύου |Το νεκρό βρέφος, ο κενός τάφος και οι μηνύσεις

Πρωταγωνιστής ενός ακόμα μυστηρίου ήταν το 2009 ο 39χρονος κατηγορούμενος για την άγρια δολοφονία της 41χρονης εγκύου, που συγκλονίζει το πανελλήνιο που σε ηλικία 23 ετών είχε αποκτήσει ένα παιδί με τη μόλις 17χρονη τότε σύντροφο και μετέπειτα σύζυγό του.

Η έρευνα για το βρέφος που έχασε τη ζωή του

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το voria.gr, οι γιατροί αναφέρουν ότι το βρέφος έχασε τη ζωή του λίγες ημέρες μετά τη γέννα, περιστατικό που αμφισβήτησαν οι νεαροί γονείς. Μάλιστα προσέφυγαν στη δικαιοσύνη πιστεύοντας ότι κάποιος άλλαξε το παιδί τους στο κρατικό μαιευτήριο και τους παρουσίασε άλλο νεκρό, με σκοπό το δικό τους να προωθηθεί για υιοθεσία.

Ακολούθησε σειρά ερευνών που δεν κατέληξαν πουθενά. Το κορυφαίο όμως μυστήριο ήταν όταν διατάχθηκε από τις εισαγγελικές αρχές η εκταφή του βρέφους για να γίνει έλεγχος DNA. Ο τάφος ήταν κενός και κάποιος είχε κλέψει το νεκρό παιδί.

Οι μηνύσεις του 39χρονου

Η υπόθεση απασχόλησε αρκετές φορές την επικαιρότητα μέχρι και το 2013, όταν όλες οι εισαγγελικές έρευνες τέθηκαν στο αρχείο χωρίς να προκύψουν δράστες. Ο 39χρονος που κρατείται από προχθές το βράδυ για τη δολοφονία της 41χρονης εγκύου συντρόφου του κατέθετε μηνύσεις και προχωρούσε σε καταγγελίες εναντίον γιατρών, ακόμη και συγγενών του, υποστηρίζοντας ότι είχαν απαγάγει το παιδί του με σκοπό να κερδίσουν χρήματα από την πώλησή του για υιοθεσία.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.grυποστήριζε ότι είχε έγγραφα σύμφωνα με τα οποία παρ’ ότι το παιδί γεννήθηκε στις 5 Απριλίου 2009, παρουσιαζόταν να αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Είναι αλήθεια ότι ο 39χρονος σήμερα που κατηγορείται ότι σκότωσε την έγκυο σύντροφό του είχε ξεκινήσει έναν δικαστικό αγώνα πιστεύοντας ότι το παιδί του απήχθη.

Το μυστήριο του κενού τάφου

Η υπόθεση όμως περιπλέχθηκε όταν οι καταγγελίες οδήγησαν στην απόφαση της εισαγγελέα να γίνει εκταφή, προκειμένου να εξεταστεί το νεκρό βρέφος και να γίνει σύγκριση DNA με τους γονείς του. Ήταν ο μόνος τρόπος να αποδειχτούν ή να διαψευσθούν οι ισχυρισμοί του 39χρονου ότι το παιδί που τάφηκε δεν ήταν δικό τους και πως εκείνο το πούλησαν κάποιοι για υιοθεσία. Ήταν Οκτώβριος του 2009 όταν εισαγγελέας και αστυνομία διέταξαν να ανοίξει ο τάφος στα κοιμητήρια της Θέρμης, στο βόρειο τμήμα όπου θάβονται τα βρέφη. Στον τάφο δεν βρέθηκε τίποτα. Κάποιος είχε κλέψει τη σορό του μωρού.

Τότε αντεισαγγελέας Πρωτοδικών και σημερινή εισαγγελέας Εφετών, Μαρία Τιντικάκη, η οποία χειρίστηκε την υπόθεση κατέληξε στο ότι το μωρό δεν απήχθη ποτέ από το νοσοκομείο. Παράλληλα ζήτησε να γίνει έρευνα για την απώλεια της σορού και να εξεταστεί ποιος είχε συμφέρον να το εξαφανίσει για να μην γίνουν εξετάσεις. Αναφορικά με τις καταγγελίες περί αρπαγής από την πλευρά του 39χρονου είχε καταλήξει ότι οι γονείς έβλεπαν επί 19 ημέρες το παιδί τους στην κλινική, ενώ ήταν ζωντανό και πως στενός συγγενής του ζευγαριού επιβεβαίωσε με την κατάθεσή του ότι το ίδιο παιδί παραδόθηκε νεκρό στην οικογένεια. «Έτσι καταρρίπτεται ο ισχυρισμός πως το βρέφος άλλαξε ενώ ήταν ζωντανό», ανέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, στην πολυσέλιδη διάταξή της η εισαγγελέας, τοποθετώντας στο αρχείο της μήνυση των γονέων.

ethnos.gr